De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aan generalisaties heb ik niets. Betrek het gewoon eens op een individuele situatie, zoals bijvoorbeeld jezelf. De straf heeft geen enkele grondslag. Als de ene broer op de uni zit of werkt en de ander zich misdadig aan het gedragen is, dan krijg je de situatie dat een modelburger zich moet verantwoorden voor de dader van een ander.
Je kan ze niet wegsturen nee. Klopt . Tenzij de grondwet aangepast wordt .quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ze worden net zo hard weer teruggestuurd. Is het ons probleem weer.
We betalen die campagne met geld uit de PvdA kas, dat maakt het geloofwaardiger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Buschetta het volgende:
Het lijkt erop dat er zich langzaam een plan laat vormen. Door de input van Basheeboy in combinatie van de opmerkingen van andere users.....
We plaatsen advertenties gericht op allochtonen die een droombaan en een dikke auto beloven. Nadeel is dat de baan zich bevind op het tropische eiland Hoerenani waar het altijd 30 graden is en vrouwen bij wet naakt moeten lopen. De vrouwen worden trouwens hoeren genoemd naar de naam van het eiland.
We maken een paar wikipedia entries en websites over het eiland. Dan stuk voor stuk boven de Atlantische oceaan eruit gooien. Ken nog wel een Z-amerikaanse piloot met ervaring hierin
Dit lijkt mij een uitstekend verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat je hen moet voorhouden is a) Ouders korten (indien ze 16 jaar of jonger zijn). b) Geen uitzicht op bijstand tot je 30'ste c) In geval van schade, deze direct verhalen. d) Plaatsing onder huisarrest.
Mijn initiële woede over het bericht, de schuld bij anderen leggen door BSB, het bagatelliseren door Sjaakz en jouw pogingen het onderwerp te veranderen, is ietwat bekoeld.quote:
Het herbergen van een crimineelquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.
Waarbij huisarrest uiteraard niet in de thuissituatie hoeft plaats te vinden. Eventueel zou je bijvoorbeeld een maatregel moeten kunnen opleggen dat jongeren in arrest komen te zitten buiten hun eigen woonplaats, waarbij ze nog wel kunnen deelnemen aan het gangbare maatschappelijke verkeer, maar niet 's avonds op straat kunnen gaan rondhangen (hetgeen uiteraard niet verboden is, maar bij risicogroepen wel snel tot crimineel gedrag leidt). Een dergelijke maatregel zou als administratieve sanctie ook op staande voet (door bijvoorbeeld een burgemeester) opgelegd moeten kunnen worden. Onttrekking is strafbaar; zou haal je mensen niet meteen door het justitiele systeem, maar haal je ze wel uit de omgeving waarin ze overlast veroorzaken en beperk je hun doen en laten dermate dat de kans op overlastgevend of crimineel gedrag sterk afneemt, maar niet in die mate dat ze niets meer hebben als ze daarna weer op straat staan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het enige wat je hen moet voorhouden is a) Ouders korten (indien ze 16 jaar of jonger zijn). b) Geen uitzicht op bijstand tot je 30'ste c) In geval van schade, deze direct verhalen. d) Plaatsing onder huisarrest.
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:46 schreef JohnLocke het volgende:
het bagatelliseren door Sjaakz.
De regels zijn vrij simpel. Als je niet zegt dat ze dood moeten, val je in de categorie goedpraters.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:57 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".
Als jouw oom fraudeert, ben jij alvast bereid zo genereus te zijn om de benadeelden schadeloos te stellen? Goed voorbeeld doet volgen, tenslotte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De modelburger zal zich inderdaad moeten verantwoorden waarom hij zijn criminele familie niet in het gareel houdt. Verder is de juridische grondslag natuurlijk zo te maken. Je zou het herbergen van een crimineel bijvoorbeeld strafbaar kunnen stellen.
Jij hebt het over misdragen en sneeuwballen gooien, daar gaat het in de OP echt niet over.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:57 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral besloten in je eigen perceptie. Ik heb me nergens rechtstreeks uitgelaten over het gebeurde of de betrokkenen. En slechts één keer indirect door - in een post over een ander onderwerp - te spreken van "stelletje randdebielen".
In mijn reacties op berichten van andere users. Niet ten aanzien van de berichten uit de OP. Jij legt die link ten onrechte, vandaar: in jouw perceptie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij hebt het over misdragen en sneeuwballen gooien, daar gaat het in de OP echt niet over.
Dat is anders. Daarbij zie je weer dat autochtonen keer op keer het slachtoffer zijn van het wangedrag van allochtonen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Als jouw oom fraudeert, ben jij alvast bereid zo genereus te zijn om de benadeelden schadeloos te stellen? Goed voorbeeld doet volgen, tenslotte.
De berichten waarop je reageert gaan over de OP, als jij het over totaal andere gebeurtenissen hebt is het misschien handig om dat wat duidelijker aan te geven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:02 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
In mijn reacties op berichten van andere users. Niet ten aanzien van de berichten uit de OP. Jij legt die link ten onrechte, vandaar: in jouw perceptie.
Het zou me niet verwonderen als vooral andere allochtonen slachtoffer zijn van misdaden begaan door allochtonen, vooral omdat niet-westerse allochtonen sterk geconcentreerd zijn in een klein aantal wijken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat is anders. Daarbij zie je weer dat autochtonen keer op keer het slachtoffer zijn van het wangedrag van allochtonen.
Je woordkeuze doet steeds weer vermoeden dat je mijn reacties hier totaal niet begrijpt. Dit is ook de reden waarom ik in de rest van het topic nauwelijk op je ben ingegaan. Die optie heb ik namelijk ook. Ik vind het niet nodig alles wat ik zeg eindeloos toe te lichten. Als je echt wil kun je over het kleinste hobbeltje struikelen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:04 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
De berichten waarop je reageert gaan over de OP, als jij het over totaal andere gebeurtenissen hebt is het misschien handig om dat wat duidelijker aan te geven.
Aangezien ik niet de enige ben die het zo interpreteerde, ligt het probleem misschien niet bij mij, maar bij jou.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:07 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Je woordkeuze doet steeds weer vermoeden dat je mijn reacties hier totaal niet begrijpt. Dit is ook de reden waarom ik in de rest van het topic nauwelijk op je ben ingegaan. Die optie heb ik namelijk ook. Ik vind het niet nodig alles wat ik zeg eindeloos toe te lichten. Als je echt wil kun je over het kleinste hobbeltje struikelen.
Op zich een strak plan. Maar om al die pamfletten nu vast te nieten aan een paar Argentijnen voordat je ze uit het vliegtuig gooit is ook weer zoiets.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:42 schreef Buschetta het volgende:Ken nog wel een Z-amerikaanse piloot met ervaring hierin
Goed idee, als dat echt goed uitgevoerd wordt zou het wat kunnen helpen. Je hoeft nog niet eens extremer te worden in je straffen. Het probleem is gewoon dat er nu niet genoeg gestraft wordt binnen de mogelijkheden die er al zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De clue zit hem natuurlijk in de laatste regel! We hebben het hier over gewelddadige roofovervallers. Maar gelukkig stond de overgrote meerderheid eigenlijk meteen al weer op straat. En nu zullen ze allemaal wel weer vrij zijn!quote:Goudse politie pakt 23 crimineeltjes op
GOUDA - De politie in Gouda heeft de afgelopen dagen 23 personen opgepakt voor openlijke geweldpleging, vernieling en overvallen. Dat meldt de politie.
In het weekend werden bij 'ernstige incidenten' vijf verdachten tussen de 17 en 19 aanhouden. De relschoppers dwongen fietsers om te stoppen door opgeworpen sneeuwblokkades. Vervolgens moesten zij hun waardevolle spullen aan de overvallers afgeven.
Maandag werden negen crimineeltjes opgepakt en dinsdagavond konden 14 jongeren worden aangehouden. Tegen enkele verdachten is proces-verbaal opgemaakt.
Er zitten op dit moment nog 7 jongens vast.
Is er nog iemand die denkt dat deze BansheeBoy een klap op zn hoofd gehad heeft? (en of dat dan van de molen of van z'n vader of van iets anders is interesseert me niet eigenlijk)quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Geef elke probleem Marokkaan een Golf IV en 1450 netto in de maand. Zul je zien dat ze zich normaal gaan gedragen. Je moet de reden wegnemen waarom ze recidiveren: geld. Geef ze dat.²
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
28 opgepakt. klinkt toch redelijk als een klein legertje.
ja. en als die tandeloos blijven toekijken, zoals de halfbakken politiemacht, dan moeten we zelf maar knuppels gaan aanschaffen.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?
Waarvan er meteen 21 weer huiswaarts gestuurd zijn...quote:Op woensdag 23 december 2009 23:40 schreef zoalshetis het volgende:
28 opgepakt. klinkt toch redelijk als een klein legertje.
Zoals in de Amsterdamse Metro in de jaren 90?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:43 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Dan mag ons leger ook wel eens wat terugdoen, niet?
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:32 schreef kingjotte het volgende:
Stel je hebt een jonge hond, en die hond pist op je vloerkleed, ga je 'm dan belonen?
Of je gaat gewoon werken voor je levensonderhoud in plaats van bedelen of jatten, net als iedereen met een beetje eer en verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.²
Het zou natuurlijk logischer zijn te concluderen dat "de overgrote meerderheid" schijnbaar niet uit gewelddadige roofovervallers bestond.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
De clue zit hem natuurlijk in de laatste regel! We hebben het hier over gewelddadige roofovervallers. Maar gelukkig stond de overgrote meerderheid eigenlijk meteen al weer op straat. En nu zullen ze allemaal wel weer vrij zijn!
quote:Op donderdag 24 december 2009 10:51 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk logischer zijn te concluderen dat "de overgrote meerderheid" schijnbaar niet uit gewelddadige roofovervallers bestond.
Ja, het spreekt natuurlijk voor zich, maar het wordt wat vreemd vermeld in het artikel, wat LXIV niet lijkt op te pikken.quote:
Je bent nog serieus ookquote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het wel typisch dat je juist honden vergelijkt met Marokkaanse boys, maar dat terzijde. Je noemt het belonen, ik zie het anders: je creëert een win-win situatie door een compromis te sluiten. Zij blij, wij blij, iedereen blij.²
Diewaar je overlast van hebt zijn gewoon honden. Altijd blaffen en schijten op straat.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
bepaalde voorwaarden? Aha...quote:Sneeuwdieven opgepakt
De politie in Den Haag heeft donderdag twee 13-jarige jongens aangehouden omdat ze zaterdag hadden geprobeerd een automobiliste te beroven, kort daarna braken ze in in haar auto.
De jongens zouden met sneeuwballen naar de auto van de vrouw hebben gegooid en hebben geprobeerd de portieren open te rukken om haar te beroven. Toen de vrouw dacht dat ze veilig was en haar auto verderop in de buurt parkeerde, registreerden camera's van een bedrijf hoe de twee jongens inbraken. Het slachtoffer en getuigen herkenden de jongens van de poging om haar te overvallen.
De 13-jarige jongens kwamen al eerder in aanraking met justitie. Een van hen pleegde kortgeleden een straatroof en was op bepaalde voorwaarden op vrije voeten. Hij moet nu naar een jeugdinrichting. De andere jongen moet zondag voor de rechter verschijnen.
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
bepaalde voorwaarden? Aha...
hopelijk mag ie nu dan langer zitten
Het is gewoon niet te vatten.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:06 schreef JohnLocke het volgende:
3 nog vast, niet te geloven wat een gepruts.
Zijn er ook al Pechtold-wijken joh?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:07 schreef voice-over het volgende:
Gaat lekker in de wijken van Van der Laan en Pechtold. Daarom stem ik PVV.
Tuurlijk werken ze, alleen niemand is zo gek om geld op te hoesten om dat voor elkaar te krijgen. Je vergeet dat anderen, die wel zo volwassen zijn om hun eigen broek op te houden, daar dan voor zouden moeten betalen. Het is geen luilekkerland waar we kadootjes uitdelen aan stoute kindjes. Stoute kindjes krijgen straf.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik ben er van overtuigd dat mijn plannen werken. Alhoewel ze op het eerste gezicht de "omgekeerde wereld" lijken te symboliseren is niets minder waar,Ik woon zelf in Dordrecht, ik ben een ervaringsdeskundige dus én Ik ben geen melaatse.²
Nou, stoute kindjes krijgen dus helemaal geen straf. Dat blijkt wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk werken ze, alleen niemand is zo gek om geld op te hoesten om dat voor elkaar te krijgen. Je vergeet dat anderen, die wel zo volwassen zijn om hun eigen broek op te houden, daar dan voor zouden moeten betalen. Het is geen luilekkerland waar we kadootjes uitdelen aan stoute kindjes. Stoute kindjes krijgen straf.
En die kut-ouders dan?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:46 schreef Perrin het volgende:
Stoute kindjes krijgen straf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |