quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
sende....quote:Op maandag 14 december 2009 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik moet nu nog een hoofdstuk eco en m&o inhalen, kan best lukken, als m'n moeder zo niet vraagt waarom ik nog niet slaap
Ga leren dan!quote:Op maandag 14 december 2009 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik moet nu nog een hoofdstuk eco en m&o inhalen, kan best lukken, als m'n moeder zo niet vraagt waarom ik nog niet slaap
Ook teveel geld?quote:Op maandag 14 december 2009 00:15 schreef zarGon het volgende:
Ik zit door IHVK wel die DNA-pakketjes te bekijken.
HODFR..
Haha nou als je er zo enthousiast over bent zal ik er morgen eens naar kijkenquote:Op maandag 14 december 2009 00:09 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze hadden het ooit verteld maar kan me effe niet de naam de koy voor de geest halen
farmville is UBER KEWL!!!! zelfs de vader van IHK speelt![]()
het is echt leuk, als je een facebookaccout hebt moet je het zeker proberen het is heel simpel, maar zo verslavend, nu is het helemaal leuk, kerst, sneeuw, kerstbomen, kerstcadeaus, sneeuwpoppen, snoep, op het moment is het extra leuk vind ik
dan is de uitkomst 49% koerdisch, 49% armeens 2% turksquote:Op maandag 14 december 2009 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
273 euro, volgens Google.
Best te doen, eigenlijk. Wel een lap geld, dat wel.
Doe twee verschillende tests.quote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik kan er wel voor sparen. Maar ja, is het waar?.
feestquote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan is de uitkomst 49% koerdisch, 49% armeens 2% turks
en dan?![]()
![]()
ik zou me ziek meldenquote:
quote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan?![]()
![]()
Meen je het? dit is de toets waar ik me ziek voo rheb gemeld en ik ga ervan uit dat ik m morgen moet inhalen, ziek gemeld en alsnog niet geleerd.quote:
GEWOON DOENquote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha nou als je er zo enthousiast over bent zal ik er morgen eens naar kijken
Turken zijn divers?quote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
Turken zijn lui.
Turken zijn dik.
Turken zijn slim.
Turken zijn mooi.
Turken zijn behaard.
Turken zijn overheersend.
Turken zijn niet nationalistisch.
Wie vult het rijtje aan?
Wel jammer dat ze niet zo precies kunnen zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 00:19 schreef IHVK het volgende:
[..]
![]()
Ik denk niet dat ze zo specifiek kunnen zijn hoor trouwens. Eerder Centraal-Aziatisch/Anatolisch/Europees
just kiddingquote:Op maandag 14 december 2009 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Meen je het? dit is de toets waar ik me ziek voo rheb gemeld en ik ga ervan uit dat ik m morgen moet inhalen, ziek gemeld en alsnog niet geleerd.
Dan begrijp ik mijn haat jegens Turken beter.quote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan?![]()
![]()
zometeen eerst naturel chipsquote:Op maandag 14 december 2009 00:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
just kidding
log uit en ga meteen blokken dametje!!!
Turkenhaterquote:Op maandag 14 december 2009 00:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan begrijp ik mijn haat jegens Turken beter..
quote:Op maandag 14 december 2009 00:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan begrijp ik mijn haat jegens Turken beter..
Het is beter rustig aan te doen dan nu nietwillend, gestresst leren.quote:Op maandag 14 december 2009 00:25 schreef IHVK het volgende:
Over 4 minuten ben je weg hoor.
Niks geen chips.
1 tussenuur, maar ik bedenk me net dat ik nog veel eng hw moetinhalen, niet moeilijk, maar we hebben nu een enge docentequote:Op maandag 14 december 2009 00:25 schreef Ayca het volgende:
Heb je geen tussenuren morgen? al zou ik niet tot morgen wachten.. (het is eigenlijk al morgen, maar je begrijpt wat ik bedoel)
ooit sliep ik vroeger dan datquote:Op maandag 14 december 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
Op jouw leeftijd vond ik om 11 uur slapen al heel wat.
Je doet gewoon aan typisch uitstelgedrag.quote:Op maandag 14 december 2009 00:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is beter rustig aan te doen dan nu nietwillend, gestresst leren.
DTP sluiten was niet de oplossingquote:Op maandag 14 december 2009 00:26 schreef siddha het volgende:
Derde dag van Koerdische rellen Turkije
Hoe kom ik er vanaf?quote:Op maandag 14 december 2009 00:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je doet gewoon aan typisch uitstelgedrag.
Eerst nog even dit
Eerst een deadline.
Dan nog even chips eten.
Dan nog even huppeldepup.
Strijken is leuk, niet klagen. Welterusten.quote:Op maandag 14 december 2009 00:27 schreef Slayage het volgende:
ik ga pitten mensjes, morgen arbeit en moet ook nog eens eerder opstaan om nog te strijkenwat was dat over luiheid?
![]()
![]()
![]()
esen kalin
Hier hebben we de fascistische/nationalistische Turk.quote:Op maandag 14 december 2009 00:26 schreef siddha het volgende:
Derde dag van Koerdische rellen Turkije
Vind het daarom ook grappig als mensen echt blij zijn dat DTP is gesloten, het is niet de oplossing en ik geloof ook niet dat het een stap is naar de oplossing.quote:Op maandag 14 december 2009 00:30 schreef IHVK het volgende:
Mensen uit beide kampen trappen er keihard in. Er wordt weer hard gegeneraliseerd 'jullie Koerden dit' en die mongolen in de grote steden kunnen zich niet gedragen en gooien molotovcocktails (waarbij 1 meisje van 17 om het leven kwam)
Gaat inderdaad lekker.
Onderdeel van de grapquote:Op maandag 14 december 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ze praten Marokkaans. Of is dat ook onderdeel van de grap.
welterusten Bilmiyorem.quote:Op maandag 14 december 2009 00:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
Welterusten IHVK. En hallo AryaMehr.
Eerst leren, ik ga nu ook denk ik, welterusten.quote:Op maandag 14 december 2009 00:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
welterusten Bilmiyorem.
Ga slapen enzo!
Toen ik vorig jaar in Istanbul bivakkeerde, was elke dag rellen in de buurt waar ik zat, ik heb toen echt hekel aan hun gekregenquote:Op maandag 14 december 2009 00:30 schreef IHVK het volgende:
Mensen uit beide kampen trappen er keihard in. Er wordt weer hard gegeneraliseerd 'jullie Koerden dit' en die mongolen in de grote steden kunnen zich niet gedragen en gooien molotovcocktails (waarbij 1 meisje van 17 om het leven kwam)
Gaat inderdaad lekker.
En landloze Persquote:Op maandag 14 december 2009 00:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hier hebben we de fascistische/nationalistische Turk.
Hen.quote:Op maandag 14 december 2009 00:37 schreef siddha het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar in Istanbul bivakkeerde, was elke dag rellen in de buurt waar ik zat, ik heb toen echt hekel aan hun gekregen
Je bent zeker te goed geassimileerd, ventjequote:
goede nacht, meissiequote:Op maandag 14 december 2009 00:45 schreef Ayca het volgende:
Nouja ik ga ook maar eens slapen denk ik
Iyi geceler![]()
Wat hebben de Turken bereikt dan? Toen wij 30 jaar geleden Turkije bezochten was het haast een derdewereldland. Turkije heeft enkel geprofiteerd van de Iran-Irak oorlog, waarbij de economie van Iran sterk stagneerde. Ten tijde van de Shah domineerde Iran het Midden-Oosten. Overigens bezoeken elk jaar nog 1 miljoen Iraniers Turkije als vakantieland. Stenen tijdperk? Grappenmaker. Turkije zou geen flikker voorstellen, als de baardapen die nu Iran regeren er niet waren.quote:Op maandag 14 december 2009 00:43 schreef siddha het volgende:
[..]
Je bent zeker te goed geassimileerd, ventje
moet je nu niet op FP schreeuwen dat Turken geen beschaving hebben en maar barbaren zijn? Wat doe je dan hier op Turkenforum, of ben je jaloers wat de Turken wel bereikt hebben en jullie nog in de stenen tijdperk leven, en alleen maar te kankeren op Turkije en Israelbeetje zelfreflecitie zou jou iig niet kwaad doen
Sommige mensen vragen er gewoon om.quote:Op maandag 14 december 2009 00:54 schreef zarGon het volgende:
Ik vind dat zo jammer hè. Posts met zulke inhoud, van beide kanten...
Wat doe je eigenlijk hier op TUrkentopic als je die Turken toch maar een barbaarse volk van lafaarden vind? Je kunt toch juist een Prerzentopic openen wij vallen jou dan niet lastig en jij ons nietquote:Op maandag 14 december 2009 00:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sommige mensen vragen er gewoon om.
Ik heb geen hekel aan Turken, wel aan ultra-nationalistische Turken.quote:Op maandag 14 december 2009 01:02 schreef siddha het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk hier op TUrkentopic als je die Turken toch maar een barbaarse volk van lafaarden vind? Je kunt toch juist een Prerzentopic openen wij vallen jou dan niet lastig en jij ons niet
Dus jij hebt nooit gevonden dat Turken weer terug getrapt moesten worden naar Mongolie,quote:Op maandag 14 december 2009 01:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Turken, wel aan ultra-nationalistische Turken.
Dergelijke opmerkingen plaats ik enkel om de nationalistische Turken de bloed onder de nagels vandaan te halen. Nee, de Turken hoeven niet terug getrapt te worden naar Mongolie, net zo min dat de Koerden niet naar Iran/Irak moeten worden getrapt.quote:Op maandag 14 december 2009 01:10 schreef siddha het volgende:
[..]
Dus jij hebt nooit gevonden dat Turken weer terug getrapt moesten worden naar Mongolie,
Word je nationalistische fascist genoemd op een Turkenforum? nou ik welquote:Op maandag 14 december 2009 01:11 schreef IHVK het volgende:
kan deze discussie niet verder via PM, email, postduif etc?
Zoals ik al zei: de Azeri's in Iran zijn geen Turken, maar Iraniers. Ze zijn qua taal geturkificeerd, maar het zijn oorspronkelijke Perzen en zijn zelfs hedendaags meer verwant aan de Iraniers, dan aan de Turken. Je kan wel heel leuk met allerlei theorieën op de proppen komen, maar het enige wat uitsluitsel kan geven is een genetisch onderzoek. En laat het nou net zo zijn dat de genen van de Iraanse Azeri's zijn getoetst aan de genen die de meeste mensen in Turkije hebben, en aan de genen die de meeste Perzen/Iraniers hebben. En de uitslag van dat onderzoek was: de Azeri's die in Iran leven zijn genetisch verwant aan de Perzen:quote:Op maandag 14 december 2009 02:08 schreef Bortecinem het volgende:
Turken onderdrukkers en fascisten noemen en vervolgens zelf de Turkse identiteit van de Azeri's ontkennen.
quote:A recent study of the genetic landscape of Iran was completed by a team of Cambridge geneticists led by Dr. Maziar Ashrafian Bonab (an Iranian Azarbaijani). Bonab remarked that his group had done extensive DNA testing on different language groups, including Indo-European and non Indo-European speakers, in Iran The study found that the Azerbaijanis of Iran do not have a similar FSt and other genetic markers found in Anatolian and European Turks. However, the genetic Fst and other genetic traits like MRca and mtDNA of Iranian Azeris were identical to Persians in Iran.
Een beter bewijs is er niet.quote:Some new genetic studies suggest that recent erosion of human population structure might not be as important as previously thought, and overall genetic structure of human populations may not change with the immigration events and thus in the Azerbaijani case; the Azeris of Azerbaijan republic most of all genetically resemble other Caucasian people like Armenians and people in the Azarbaijan region of Iran to other Iranians.
Turken zijn bazigquote:Op maandag 14 december 2009 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
Turken zijn lui.
Turken zijn dik.
Turken zijn slim.
Turken zijn mooi.
Turken zijn behaard.
Turken zijn overheersend.
Turken zijn niet nationalistisch.
Wie vult het rijtje aan?
Aha, DNA onderzoeken, ik verwachtte al dat je daar mee zou komen.quote:Op maandag 14 december 2009 03:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: de Azeri's in Iran zijn geen Turken, maar Iraniers. Ze zijn qua taal geturkificeerd, maar het zijn oorspronkelijke Perzen en zijn zelfs hedendaags meer verwant aan de Iraniers, dan aan de Turken. Je kan wel heel leuk met allerlei theorieën op de proppen komen, maar het enige wat uitsluitsel kan geven is een genetisch onderzoek. En laat het nou net zo zijn dat de genen van de Iraanse Azeri's zijn getoetst aan de genen die de meeste mensen in Turkije hebben, en aan de genen die de meeste Perzen/Iraniers hebben. En de uitslag van dat onderzoek was: de Azeri's die in Iran leven zijn genetisch verwant aan de Perzen:
[..]
[..]
Een beter bewijs is er niet.
Flikker een eind op. Wij zijn helemaal niet van mening dat ieder ander volk van de Turken afstamt.quote:Op maandag 14 december 2009 03:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Turken zijn bazig
Turken zijn breedlopers
Turken zijn booskijkers
Turken zijn van mening dat ieder ander volk of Turks is danwel van Turken afstamt
Om te beginnen is Dr. Maziar Ashrafian een gerenommeerd populatiegenetica. Bovendien zegt een genetisch onderzoek wel degelijk wat. De Azeri's zijn overigens alleen qua taal geturkificeerd, maar cultureel en uiterlijk gezien niet. Claimen dat de Iraanse Azeri's Turks zijn enkel omdat ze een Turks taal spreken is net zo krom, als dat een Arabier uit Saoedi-Arabie claimt dat de Arabisch sprekenden uit Noord-Afrika allemaal Arabieren zijn. Een taal zegt dus niet zo veel. Genetica, tradities/culturen dus wel. En de Azeri's hebben naast de taal, geen enkel andere relatie met de Turken. Overigens is er geen enkele genetische onderzoek die naar voren heeft gebracht dat de Azeri's in Iran qua DNA verwant zijn aan de Turken.quote:Op maandag 14 december 2009 03:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Aha, DNA onderzoeken, ik verwachtte al dat je daar mee zou komen.
Een DNA onderzoek hoeft helemaal niks te zeggen. Sowieso zijn DNA onderzoeken niet altijd representatief voor een heel land of volk. Onder Turken zijn verschillende DNA onderzoeken gedaan, die van elkaar verschillen als zwart en wit. Volgens het ene onderzoek zijn we Europees, volgens het andere Midden-Oosters, en volgens het laatste onderzoek is er wel degelijk Aziatisch DNA te vinden onder de Turken. Dus dan vraag ik mij af welk DNA onderzoek van de Azeri’s men heeft vergeleken met welke van de tig verschillende DNA onderzoeken van de Turken uit Turkije.
Als we uitgaan van jouw theorie, dus dat wat DNA zegt is wat klopt, ook al heb je een hele andere cultuur, dan zijn Koerden ook geen Iraans volk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_origins_of_the_Kurds
En dan zijn de Tdjatjiks, een Iraanse volk, ook een Turks volk omdat hun DNA bijna identiek is aan die van de Oezbeekse Turken.
Overigens is ook gebleken dat de Koerden, vergeleken met alle volkeren die in Centraal-Azië leven, het minst gemixt zijn. Dit komt omdat ze van oudsher in bergachtige gebieden leven, waar het voor binnenvallende volkeren moeilijker is te bereiken.quote:According to a recent genetic study based on genetic distances and haplotypes, Kurds are classified as part of the Iranics, close to the Persians.
Nee, het onderzoekt zegt enkel dat tussen de West-Iraniers en Oost-Iraniers een verschil is in de Haplogroep R1a1 (Y-DNA) die ze met ze meedragen. Niet dat ze geen Iraniers zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 03:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hey, kijk! Iraniers zijn ook geen Iraniers.
Apart from these two groups, the eastern parts of the Iranian Highlands generally reveal the highest frequency of R1a1, up to 35%, similar to Northern India,[50], while Western Iran based on Iranians sampled (52 Samples from the western part of the country) appears to have had little genetic influence from the R1a1-carrying Indo-Iranians about 10%,to attributed to language replacement through the "elite-dominance" model in a similar manner which occurred in Europe and India.
Iraniers in west Iran zijn veriraniseerd (als dat woord bestaat) en eigenlijk helemaal geen Iraniers. En die in noord Iran hebben maar 35% Iraans bloed in zich.
Nee, lees het stuk overnieuw. Van Haplogroup R1a1 is bewezen dat het het oud Iraanse DNA is. Deze is in het noord oosten van Iran voor 35% terug te vinden, in het westen daarentegen maar 10%. De overige 90% is dus niet Iraans, dat betekent dus dat die Iraniers veriraniseert zijn en maar een klein beetje Iraans bloed in zich hebben. Dat staat ook in dat stukje.quote:Op maandag 14 december 2009 03:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, het onderzoekt zegt enkel dat tussen de West-Iraniers en Oost-Iraniers een verschil is in de Haplogroep R1a1 (Y-DNA) die ze met ze meedragen. Niet dat ze geen Iraniers zijn.
Je leest verkeerd. Speciaal voor jou:quote:Op maandag 14 december 2009 03:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, lees het stuk overnieuw. Van Haplogroup R1a1 is bewezen dat het het oud Iraanse DNA is. Deze is in het noord oosten van Iran voor 35% terug te vinden, in het westen daarentegen maar 10%. De overige 90% is dus niet Iraans, dat betekent dus dat die Iraniers veriraniseert zijn en maar een klein beetje Iraans bloed in zich hebben. Dat staat ook in dat stukje.
while Western Iran based on Iranians sampled (52 Samples from the western part of the country) appears to have had little genetic influence from the R1a1-carrying Indo-Iranians about 10%,to attributed to language replacement through the "elite-dominance" model in a similar manner which occurred in Europe and India
De Iraniers zijn dus meer verwant aan de Europese volkeren, dan met de Oosterse volkeren. En daar gaat de Haplogroep R1a1 over. Overigens is het logisch dat qua DNA er een verschil is tussen de de West-Iraanse volkeren en de Oost-Iraanse volkeren, maar dat zegt niet dat de verschillende Iraanse volkeren niet aan elkaar verwant zijn.quote:Genetic studies conducted by Cavalli-Sforzahave revealed that Iranians cluster closely with European groups and more distantly from Near Eastern groups. Preliminary genetic tests suggest common origins for most of the Iranian people.This study is partially supported by another one, based on Y-Chromosome haplogroups.
Wel verder lezen he!quote:Op maandag 14 december 2009 03:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je leest verkeerd. Speciaal voor jou:
[..]
De Iranier is dus gemiddeld meer verwant aan de Europese volkeren, dan met de Oosterse volkeren. En daar gaat de Haplogroep R1a1 over.
Nee, dombo. Het zegt enkel over het verschil in het meedragen van de Haplogroep R1a1.quote:Op maandag 14 december 2009 03:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wel verder lezen he!
The findings of this study reveal many common genetic markers found among the Iranian people from the Tigris to the areas west of the Indus. This correlates with the Iranian languages spoken from the Caucasus to Kurdish areas in the Zagros region and eastwards to western Pakistan and Tajikistan and parts of Uzbekistan in Central Asia. The extensive gene flow is perhaps an indication of the spread of Iranian-speaking people, whose languages are now spoken mainly on the Iranian plateau and adjacent regions. These results relate the relationships of Iranian people with each other, while other comparative testing reveals some varied origins for Iranian people such as the Kurds, who show genetic ties to the Caucasus at considerably higher levels than any other Iranian people except the Ossetians, as well as links to Europe and Semitic populations that live in close proximity such as the Arab and Jews.[43][44][45][46]
En zeg eens, wat lees ik verkeerd? Daar staat toch echt dat de Iraniers in het westen van Iran meer niet Iraans zijn dan dat ze dat wel zijn.
Ik heb het stukje gewijzigd. Er had iets anders moeten staan. Maar ik herhaal het wel even: Er staat dus dat de ene groep meer r1a1 met zich draagt dat de ander. Dus dit betekent dat Iraanse volkeren met elkaar verboden zijn door haplogroup r1a1, maar ook dat bijvoorbeeld Koerden meer met Arabieren delen dan met Iraniers. Snap je? Daarom ook dat er staat dat ze veriraniseerd zijn. Maar dat stukje negeer je steeds.quote:Op maandag 14 december 2009 04:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, dombo. Het zegt enkel over het verschil in met meedragen van de Haplogroep R1a1.
De Iraniers zijn dus meer verwant aan de Europese volkeren, dan met de Oosterse volkeren. En daar gaat de Haplogroep R1a1 over. Overigens is het logisch dat qua DNA er een verschil is tussen de de West-Iraanse volkeren en de Oost-Iraanse volkeren, maar dat zegt niet dat de verschillende Iraanse volkeren niet aan elkaar verwant zijn.
Nee. Ik zeg toch dat het logisch is dat er een verschil is qua DNA tussen de West-Iraanse volkeren en de Oost-Iraanse volkeren. De één draagt de Haplogroep R1a1 meer mee als de ander, maar dat zegt niets over dat de één niet tot de Iraanse volkeren behoort. Overigens zijn Koerden niet meer verwant aan de Arabieren, dan aan de Perzen. Waar haal je deze nonsens vandaan?quote:Op maandag 14 december 2009 04:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het stukje gewijzigd. Er had iets anders moeten staan. Maar ik herhaal het wel even: Er staat dus dat de ene groep meer r1a1 met zich draagt dat de ander. Dus dit betekent dat Iraanse volkeren met elkaar verboden zijn door haplogroup r1a1, maar ook dat bijvoorbeeld Koerden meer met Arabieren delen dan met Iraniers. Snap je? Daarom ook dat er staat dat ze veriraniseerd zijn. Maar dat stukje negeer je steeds.
Ik wil nou niet overkomen als een betweter of zo, maar heb je enige kennis over DNA en haplogroepen? In West-Iran dragen de Iraniers maar 10% R1a1 met zich mee, dus dat betekent dat het overige 90% niet R1a1 is, dus ook automatisch niet Iraans. Is dat zo moeilijk om te snappen?quote:Op maandag 14 december 2009 04:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee. Ik zeg toch dat het logisch is dat er een verschil is qua DNA tussen de West-Iraanse volkeren en de Oost-Iraanse volkeren. De één draagt Haplogroep R1a1 mee mee, als de ander, maar dat zegt niets over dat de één niet tot de Iraanse volkeren behoort.
Heb jij wel enig kennis over haplogroepen? Laat ik het je nog één keer uitleggen.quote:Op maandag 14 december 2009 04:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik wil nou niet overkomen als een betweter of zo, maar heb je enige kennis over DNA en haplogroepen? In West-Iran dragen de Iraniers maar 10% R1a1 met zich mee, dus dat betekent dat het overige 90% niet R1a1 is, dus ook automatisch niet Iraans. Is dat zo moeilijk om te snappen?
Dat zeg ik toch ook. Dat ze verwant zijn door haplogroep R1a1, maar dat de overige 90% van hun DNA niet Iraans is. Waarom denk je dat dit er staat:quote:Op maandag 14 december 2009 04:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Heb jij wel enig kennis over haplogroepen? Laat ik het je nog één keer uitleggen.
Het is logisch dat qua DNA er een verschil is tussen de de West-Iraanse volkeren en de Oost-Iraanse volkeren, maar dat zegt niet dat de verschillende Iraanse volkeren niet aan elkaar verwant zijn. Het hoogste percentage Haplogroep R1a1 is overigens gevonden in de Oost-Europese landen. Of wil jij mij nu vertellen dat de Oost-Europeanen allemaal Perzen zijn?
Doe je nou expres zo achterlijk, of wat?quote:Op maandag 14 december 2009 04:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Dat ze verwant zijn door haplogroep R1a1, maar dat de overige 90% van hun DNA niet Iraans is. Waarom denk je dat dit er staat:
while Western Iran based on Iranians sampled (52 Samples from the western part of the country) appears to have had little genetic influence from the R1a1-carrying Indo-Iranians about 10%,to attributed to language replacement through the "elite-dominance" model in a similar manner which occurred in Europe and India.
Haplogroup M17, also known as R1a1, has proven to be a diagnostic Indo-Iranian marker.quote:Op maandag 14 december 2009 04:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Doe je nou expres zo achterlijk, of wat?
Waarom begrijp je niet dat de haplogroep R1a1 niet aan de Iraniers toebehoort. Die haplogroep zegt dus niets over het Iraans zijn.
Ok. Laat mij zien welke andere haplogroepen Iraniers met zich dragen en onder welke andere volkeren deze te vinden zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 04:12 schreef AryaMehr het volgende:
De fout die je maakt is te denken dat de haplogroep r1a1 aan de Perzen toebehoort, terwijl dit niet klopt. Dat Oost-Iraniers dit haplogroep meer met zich meedragen is logisch, maar dat zegt niets over dat ze meer Iraans zijn. Enkel dat ze een bepaald haplogroep meer met zich meedragen. Je zou dus ook moeten kijken naar de andere haplogroepen die ze met zich meedragen.
Daar zijn de wetenschappers zelf ook nog niet over uit. Volgens de wetenschappers zou verdere onderzoek noodzakelijk zijn:quote:Op maandag 14 december 2009 04:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ok. Laat mij zien welke andere haplogroepen Iraniers met zich dragen en onder welke andere volkeren deze te vinden zijn.
quote:Further testing will ultimately be required and may further elucidate the relationship of the Iranian people with each other and various neighboring populations.
quote:Despite the disparate distribution of R1a1 throughout Iran, the autosomal data provided by (Cavalli-Sforza, 1997), did not reveal significant genetic distances throughout the Iranian landscape. This fact, combined with the data from (Wells, 2001) lends weight to the idea, that the geographic origin of R1a1, may in fact, have been closer to Iran. More recent studies, from (Underhill, 2009; Nasidze, 2004; Reguerio, 2006; Kivislid et al., 2003) have all suggested an Iranian origin for haplotype R1a*, R1a1, and even Haplogroup R, as a whole. Additionally, (Semino, 2000) has offered evidence to support that haplogroups F*, G*, and J2*, associated with Neolithic expansion, and confined mainly to the Caucaus populations, likely had their origins on the Iranian plateau. All of this, has come to question the Pontic Steepe theory, of Iranian Indo-Europeanization, and lends weight to more proximal theories (such as the Anatolian hypothesis, the Armenian hypothesis, and even an indigenous origin).
Die haplogroepen zouden dus volgens het onderzoek inderdaad ontstaan zijn in het hoogland van Iran.quote:Op maandag 14 december 2009 04:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? J2, F en G zijn allemaal Iraans?
Ik zou echt omvallen.quote:Op maandag 14 december 2009 13:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En nog steeds haast geen oog dicht gedaan. Het scheelt dat ik niet veel slaap nodig heb.
Ik nu bijna ook. Normaal red ik mij met 4/5 uurtjes slaap per dag, maar nu heb ik slechts 2 uur geslapen.quote:
Nee, gelukkig niet. Bij tentamens slaap ik helemaal niet.quote:Op maandag 14 december 2009 13:59 schreef IHVK het volgende:
Heb je een tentamen vandaag?
Ik voel me al de hele dag kut als ik minder dan 7 uur slaapquote:Op maandag 14 december 2009 13:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En nog steeds haast geen oog dicht gedaan. Het scheelt dat ik niet veel slaap nodig heb.
Zwakkelingquote:Op maandag 14 december 2009 14:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik voel me al de hele dag kut als ik minder dan 7 uur slaap. Ik voel me het beste als ik 9 uur slaap.
Met minder dan 2 uur slaap zou ik midden op straat in elkaar zakken.
Wat doe jij dan? Elke keer als ik op FOK ben, ben jij er ook. Ga me niet vertellen dat je hardlopend fokt.quote:Op maandag 14 december 2009 14:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sommige mensen doen nogal wat met hun dag.
Iemand is hier op zijn teentjes getrapt.quote:
Ik zit niet de hele dag op fok! hoorquote:Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat doe jij dan? Elke keer als ik op FOK ben, ben jij er ook. Ga me niet vertellen dat je hardlopend fokt..
jajaquote:Op maandag 14 december 2009 14:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik zit niet de hele dag op fok! hoor. Sportschool, universiteit, bieb, supermarkt, winkelen, tennissen, bontkraagjes in elkaar slaan, Turken naroepen, fietsen, huiswerk maken, studeren
.
Ja nu kan je weer alles uitstellen en uiteindelijk niet leren.quote:Op maandag 14 december 2009 14:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
Economie toets ging niet door. M&O mag ik herkansen. Verslag mag ik later inleveren, ben de enige, uitzondering.Wat een geluk weer.
Ik beweeg, lees, winkel, supermarkt, luister/speel muziek en irriteer soms kinderen op school.quote:Op maandag 14 december 2009 14:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik zit niet de hele dag op fok! hoor. Sportschool, universiteit, bieb, supermarkt, winkelen, tennissen, bontkraagjes in elkaar slaan, Turken naroepen, fietsen, huiswerk maken, studeren
.
quote:Op maandag 14 december 2009 14:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik beweeg, lees, winkel, supermarkt, luister/speel muziek en irriteer soms kinderen op school.
Ik ben ook actief en red het makkelijk met minder dan 7 uur slaap. Je bent gewoon een zwakkeling.
Ik heb economie gister geleerd, toen ik van FOK! afging! Economie hebben we morgen, M&O mag ik na de kerstvakantie herkansen.quote:Op maandag 14 december 2009 14:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja nu kan je weer alles uitstellen en uiteindelijk niet leren.
Jij hecht te weinig waarde aan slaap.quote:Op maandag 14 december 2009 14:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
sana noluyor![]()
wikiewakie is gewoon een zwakkeling
Potje armpjedrukkenquote:Op maandag 14 december 2009 14:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik beweeg, lees, winkel, supermarkt, luister/speel muziek en irriteer soms kinderen op school.
Ik ben ook actief en red het makkelijk met minder dan 7 uur slaap. Je bent gewoon een zwakkeling.
-weg, doe normaal-quote:Op maandag 14 december 2009 14:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je wensen zijn bewonderenswaardig.
Okey, succes.quote:Op maandag 14 december 2009 14:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb economie gister geleerd, toen ik van FOK! afging! Economie hebben we morgen, M&O mag ik na de kerstvakantie herkansen.
Ik houd wel van slapen, maar op de een of andere manier komt het er niet van. Met zwakkeling bedoel ik dat hij gewoon slecht tegen weinig slaap kan.quote:Op maandag 14 december 2009 14:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij hecht te weinig waarde aan slaap.
Of hij een zwakkeling is weet ik niet.
Wat een vergelijking, potje armdrukken.quote:Op maandag 14 december 2009 14:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Potje armpjedrukken? Sommige mensen kunnen gewoon niet tegen weinig slaap, ik ben daar een van.
Dan moet je mischien eens de definitie van zwakkeling opzoekenquote:Op maandag 14 december 2009 14:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik houd wel van slapen, maar op de een of andere manier komt het er niet van. Met zwakkeling bedoel ik dat hij gewoon slecht tegen weinig slaap kan.
persen = aryamehr?quote:Op maandag 14 december 2009 14:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
STOP DE PERSEN STOP DE PERSEN!!!!!!!!1111111111111
hey dat stond er eerst niet... edit editquote:Op maandag 14 december 2009 14:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
STOP DE PERSEN STOP DE PERSEN!!!!!!!!1111111111111
Ik ben ook maar een arme allochtoon.
je moet gewoon geen doodsverwensingen doenquote:Op maandag 14 december 2009 14:49 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb gewoon eens wens
Maar Clio, even serieus he, je hebt je blijkbaar ergens aan geërgerd. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar je hoeft toch niet meteen zo helemaal uit je slof te schieten.quote:Op maandag 14 december 2009 15:01 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Schelden is nog altijd onvolwassen gedrag en dat mag niet.
Ik zeg niet dat het okey is of dat het mag. Ik zeg alleen dat je niet zo boos hoeft te worden.quote:Op maandag 14 december 2009 15:14 schreef ClioSporT het volgende:
Mijn nieuwe ondertitel. Bedankt IHVK!!!
Ik ben blij dat ik iedereen mag beledigen en verrot schelden vanaf nu.![]()
eh, nee dat mag nietquote:Op maandag 14 december 2009 15:14 schreef ClioSporT het volgende:
Mijn nieuwe ondertitel. Bedankt IHVK!!!
Ik ben blij dat ik iedereen mag beledigen en verrot schelden vanaf nu.![]()
quote:Op maandag 14 december 2009 15:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het okey is of dat het mag. Ik zeg alleen dat je niet zo boos hoeft te worden.![]()
Maar goed, wat begrijp je niet aan de tekst van BrandX?
quote:Op maandag 14 december 2009 15:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
je moet gewoon geen doodsverwensingen doen
Grappig dat dat sneller wordt opgemerkt dan de posts van Aryamehr, terwijl hij herhaaldelijk zo reageert. Doodsverwensingen zijn erger, maar kijk hoe Aryamehr constant doet. Alsof Aryamehr nu geraakt is, met doodsverwensingen beledig je niet een hele groep.quote:Op maandag 14 december 2009 15:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
je moet gewoon geen doodsverwensingen doen
Okey, ook goed.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan je eigen tekst als ik vragen mag ?
Hoezo ben ik dan zo boos volgens jou? Ik probeer misschien ook mensen uit hun tent te lokken alleen op een andere manier. MIJN manier, die blijkbaar boos overkomt. Boeiend, je kent mij onderhand al tig jaren, denk je nou echt dat ik het al die jaren zou volhouden op zo'n "boze" manier. Wake up..
Maar op de één of andere manier lijkt niemand dat te begrijpen. Ik zie ze alleen maar happen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:03 schreef IHVK het volgende:
Vooral omdat Arya ook duidelijk maakte dat hij het niet meent, maar in het scherpst van de discussie zegt om mensen uit de tent te lokken.
Ik voel mij niet geraakt door doodsverwensingen. Alleen zie ik niet echt waar ik de Turken heb beledigd?quote:Op maandag 14 december 2009 15:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat dat sneller wordt opgemerkt dan de posts van Aryamehr, terwijl hij herhaaldelijk zo reageert. Doodsverwensingen zijn erger, maar kijk hoe Aryamehr constant doet. Alsof Aryamehr nu geraakt is, met doodsverwensingen beledig je niet een hele groep.
Ja okey, maar wat jij doet is natuurlijk ook vervelend.quote:Op maandag 14 december 2009 15:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar op de één of andere manier lijkt niemand dat te begrijpen. Ik zie ze alleen maar happen.
Laat maar.quote:Op maandag 14 december 2009 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik voel mij niet geraakt door doodsverwensingen. Alleen zie ik niet echt waar ik de Turken heb beledigd?
true, en toegegeven, ik lees hier niet elke dag mee. Maar er bestaat zoiets als TR's en een GC FB. Doe vooral ons inseinen als iemand over de schreef gaat. TR's kun je zelfs anoniem plaatsen. Dan weet je zeker dat wij het zullen zien.quote:Op maandag 14 december 2009 15:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
[..]
Grappig dat dat sneller wordt opgemerkt dan de posts van Aryamehr, terwijl hij herhaaldelijk zo reageert. Doodsverwensingen zijn erger, maar kijk hoe Aryamehr constant doet. Alsof Aryamehr nu geraakt is, met doodsverwensingen beledig je niet een hele groep.
quote:Op maandag 14 december 2009 15:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja okey, maar wat jij doet is natuurlijk ook vervelend.
Mensen uit de tent lokken dan kan je eigenlijk zulke reacties wel verwachten.
Ik ga leren trouwens heb het eventjes gehad hier.
Nee. Dergelijke reacties zeggen meer over diegene die ze uit. Maar goed, ik ga slapen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja okey, maar wat jij doet is natuurlijk ook vervelend.
Mensen uit de tent lokken dan kan je eigenlijk zulke reacties wel verwachten.
Ik ga leren trouwens heb het eventjes gehad hier.
Ja probeer je er maar uit te lullen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar op de één of andere manier lijkt niemand dat te begrijpen. Ik zie ze alleen maar happen.
TR"S? GC FB?quote:Op maandag 14 december 2009 15:21 schreef BrandX het volgende:
[..]
true, en toegegeven, ik lees hier niet elke dag mee. Maar er bestaat zoiets als TR's en een GC FB. Doe vooral ons inseinen als iemand over de schreef gaat. TR's kun je zelfs anoniem plaatsen. Dan weet je zeker dat wij het zullen zien.
Ik scan zo nu en dan een paar bladzijden in jullie SC, en als daar net niets gebeurt, dan zie ik het niet. En dat geldt ook voor mijn medemods.
quote:Op maandag 14 december 2009 15:22 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja probeer je er maar uit te lullen.
Zielig mannetje.
Eerst mensen beledigen en dan schuilen achter "ik probeer mensen uit hun tent te lokken"..
Jij bent zeker de slimste thuis ?
Alsof het mij een reet interesseert als iemand zich beledigd voelt. Ik weet wanneer ik te ver ga, en naar mijn mening ben ik niet te ver gegaan. Ga maar ergens in een hoekje staan huilen. Nu ga ik echt.quote:Op maandag 14 december 2009 15:22 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja probeer je er maar uit te lullen.
Zielig mannetje.
Eerst mensen beledigen en dan schuilen achter "ik probeer mensen uit hun tent te lokken"..
Jij bent zeker de slimste thuis ?
nee, maar zuigen en trollen, hoe verkapt ook, is zuigen en trollen. Ik zeg eerlijk, ik heb je posts gemist waar Bilmiyorem op doelt, dus ik kan geen inhoudelijke reactie geven, alleen maar een algemene in deze:quote:Op maandag 14 december 2009 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik voel mij niet geraakt door doodsverwensingen. Alleen zie ik niet echt waar ik de Turken heb beledigd?
Ik denk dat het jou dan ook geen reet interesseert als iemand je doodwenst, toch? Verdedig Cliosport tegen BrandX dan door te zeggen dat jij het zelf als een grap ziet.quote:Op maandag 14 december 2009 15:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof het mij een reet interesseert als iemand zich beledigd voelt. Ik weet wanneer ik te ver ga, en naar mijn mening ben ik niet te ver gegaan. Ga maar ergens in een hoekje staan huilen. Nu ga ik echt.
Topicreport (linksboven een uitroepteken ergens) en General Chat feedback(topic).quote:
bovenin naast de button nieuw topic zitten drie icoontjes. een daarvan is een geel driehoekje, dat is de TR. probeer hem maar eens uitquote:
Het kwam zo grappig over.quote:
Als ik ff heel snel lees zeg je een hekel te hebben aan nationalistische Turken.quote:Op maandag 14 december 2009 15:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
ik vind het wel grappig, alsof mij het een reet kan schelen dat de ander het niet grappig vindt.quote:Op maandag 14 december 2009 15:27 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit moet je dus gewoon niet doen. Is nu gewoon niet grappig.
Stuur het lekkere weer hierheen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Waar kan ik jullie mee verblijden?
Zonneschijn. Egyptische vrouwen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Waar kan ik jullie mee verblijden?
omdat het nu gewoon zuigen is richting IHVK misschien?quote:Op maandag 14 december 2009 15:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik vind het wel grappig, alsof mij het een reet kan schelen dat de ander het niet grappig vindt.
Dat houd ik graag voor mezelfquote:Op maandag 14 december 2009 15:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Stuur het lekkere weer hierheen.
ik dacht dat hij me wel zou snappen (serieus)quote:Op maandag 14 december 2009 15:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
omdat het nu gewoon zuigen is richting IHVK misschien?
Anyways, ik ben een vergadering in, ik hoop dat het nu gewoon normaal blijft gaan hier
gierige Nederlander!quote:Op maandag 14 december 2009 15:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat houd ik graag voor mezelf.
''Je moet hetgeen wat iemand zegt altijd relativeren aan de persoon die het zegt. Mensen die niet van niveau zijn kunnen mij niet raken'', aldus Van Gaal.quote:Op maandag 14 december 2009 15:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk dat het jou dan ook geen reet interesseert als iemand je doodwenst, toch? Verdedig Cliosport tegen BrandX dan door te zeggen dat jij het zelf als een grap ziet.
Bedankt, weten we in ieder geval wat je hier eigenlijk komt/kwam doen..quote:Op maandag 14 december 2009 15:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof het mij een reet interesseert als iemand zich beledigd voelt.
Jij DENKT te weten wanneer je te ver gaat. Misschien is het bij jou thuis heel normaal om je ouders etc uit te schelden en vervolgens te zeggen dat je ze alleen uit de tent wilde lokken, maar bij ieder normaal mens gaat het heel anders.quote:Ik weet wanneer ik te ver ga, en naar mijn mening ben ik niet te ver gegaan.
Genoeg Egyptische vrouwenquote:Op maandag 14 december 2009 15:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zonneschijn. Egyptische vrouwen.Zwembaden.
Gezelligheid.
quote:Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
''Je moet hetgeen wat iemand zegt altijd relativeren aan de persoon die het zegt. Mensen van niveau kunnen mij niet raken'', aldus Van Gaal.
en daarom wordt Van Gaal overal uitgespuugt en ontslagen.quote:Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
''Je moet hetgeen wat iemand zegt altijd relativeren aan de persoon die het zegt. Mensen van niveau kunnen mij niet raken'', aldus Van Gaal.
Ik denk dat het wel goedkomt.quote:Op maandag 14 december 2009 15:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
omdat het nu gewoon zuigen is richting IHVK misschien?
Anyways, ik ben een vergadering in, ik hoop dat het nu gewoon normaal blijft gaan hier
Al stiekem gereden?quote:Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Genoeg Egyptische vrouwengespot. Weetje: wisten jullie dat de zoon van President Mubarak hier in onze wijk een huis heeft
? Benzine kost hier 2 pond per liter, 25 cent ongeveer dus.
IHVK het was een grapje, abi, lees m'n uitleggende post.quote:Op maandag 14 december 2009 15:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goedkomt.
Succes met je vergadering!
Ja, ik mag hier van mijn ouders in de compound rijden wanneer ik wil, een rondje compound is ongeveer 8 kilometer. Wel bijna een keer een Egyptisch jongetje op een net iets te grote quad bike omver geredenquote:
Ok dan is het goed.quote:Op maandag 14 december 2009 15:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
IHVK het was een grapje, abi, lees m'n uitleggende post.
Je blijft maar bijna mensen aanrijden jij.quote:Op maandag 14 december 2009 15:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ik mag hier van mijn ouders in de compound rijden wanneer ik wil. Wel bijna een keer een Egyptisch jongetje op een net iets te grote quad bike omver gereden.
abi, je bent een domme Turk!quote:Op maandag 14 december 2009 15:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok dan is het goed.
Als je abi zegt is het sowieso wel goed eigenlijk.![]()
Ik probeer me aan de Nederlandse verkeersregels te houdenquote:Op maandag 14 december 2009 15:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je blijft maar bijna mensen aanrijden jij.
van wat?quote:Op maandag 14 december 2009 15:41 schreef Ayca het volgende:
Ik ga om 16.00 beginnnen, ruim 400 woordjes leren yay
Een paar jaar geleden vond ik woordjes leren, stampwerk, veel makkelijker dan vakken als wiskunde. Nu is het tegenovergestelde het geval, hoe kan dat? Hersenen nog verder ontwikkeld, maar dat zou eigenlijk niet kunnen, wnt dan zou ik ook een bepaalde vaardigheid verloren zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Woordjes leren, dat is zo'n stom iets. Ik ben blij dat ik daar vanaf ben.
Woordwijzer, wat voorbeelden:quote:
woord 1, 3 en 4 zijn wel herkenbaar, zou het alleen niet zo precies kunnen noteren, zou gek worden hahaquote:Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Ayca het volgende:
[..]
Woordwijzer, wat voorbeelden:
Cybernetica=Stuurkunde, leer van de automatische regelings- en communicatiemechanismen
Parvenu=Iemand die naar een hogere stand opgeklommen is, maar zich niet daarnaar weet te gedragen
Anarchisme Maatschappelijke leer die een onbegrensde zelfstandigheid der individuen en afwezigheid van iedere regeringsdwang voorstaat
Bureaucratie Heerschappij van ambtenaren die star vasthouden en allerlei voorschriften, zodat dit leidt tot bedillerij en machtsmisbruik tegenover het publiek
en dat ruim 400 keeren we moeten het precies zo leren, echt stampwerk dus
wel lekker makkelijk
Ja herkenbaar, maar daar heb je niets aan, het woord wordt gedicteerd en je moet het precies zo kunnen formuleren, maarja ik ga maarquote:Op maandag 14 december 2009 15:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
woord 1, 3 en 4 zijn wel herkenbaar, zou het alleen niet zo precies kunnen noteren, zou gek worden hahasucces
Met herkenbaar bedoel ik dat het ik de betekenis van het woord zelf ook kan geven, misschien in wat andere woorden, is dat ook fout? Ben ook wegquote:Op maandag 14 december 2009 16:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja herkenbaar, maar daar heb je niets aan, het woord wordt gedicteerd en je moet het precies zo kunnen formuleren, maarja ik ga maar
Ik vind het toch vreemd dat je de betekenis van zulke woorden zo gededailleerd moet wetenquote:Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Ayca het volgende:
[..]
Woordwijzer, wat voorbeelden:
Cybernetica=Stuurkunde, leer van de automatische regelings- en communicatiemechanismen
Parvenu=Iemand die naar een hogere stand opgeklommen is, maar zich niet daarnaar weet te gedragen
Anarchisme=Maatschappelijke leer die een onbegrensde zelfstandigheid der individuen en afwezigheid van iedere regeringsdwang voorstaat
Bureaucratie=Heerschappij van ambtenaren die star vasthouden en allerlei voorschriften, zodat dit leidt tot bedillerij en machtsmisbruik tegenover het publiek
en dat ruim 400 keeren we moeten het precies zo leren, echt stampwerk dus
wel lekker makkelijk
Wiskunde is gewoon een mooi vak, stampwerk is kut.quote:Op maandag 14 december 2009 15:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden vond ik woordjes leren, stampwerk, veel makkelijker dan vakken als wiskunde. Nu is het tegenovergestelde het geval, hoe kan dat? Hersenen nog verder ontwikkeld, maar dat zou eigenlijk niet kunnen, wnt dan zou ik ook een bepaalde vaardigheid verloren zijn.
Het is niets anders jaloezie en afgunst, anders zou je hem op een TURKENTOPIC niet zien, schelden op FP op Turken en meelullen op de turkenforum over rassenquote:Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Bedankt, weten we in ieder geval wat je hier eigenlijk komt/kwam doen..![]()
![]()
![]()
[..]
Jij DENKT te weten wanneer je te ver gaat. Misschien is het bij jou thuis heel normaal om je ouders etc uit te schelden en vervolgens te zeggen dat je ze alleen uit de tent wilde lokken, maar bij ieder normaal mens gaat het heel anders.
Maar niet zo koud als in mijn kamer. Mijn kamer is op de zolder waar geen verwarming is.quote:Op maandag 14 december 2009 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Zelfs in Egypte is het ´s avonds frisjes.
Zelfs in jouw villa met vloer-, muur- en plafondverwarming en zwembad?quote:Op maandag 14 december 2009 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Zelfs in Egypte is het ´s avonds frisjes.
Nee, dat niet. Maar wel als ik de honden uitlaatquote:Op maandag 14 december 2009 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zelfs in jouw villa met vloer-, muur- en plafondverwarming en zwembad?
De afgelopen paar dagen was het een Turken-Iraniers oorlog.quote:Op maandag 14 december 2009 17:12 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb wat gemist, zie ik. Het laatste Turken-topic waarin ik gepost heb was #199.
Alleen dit deel en heel eventjes.quote:Op maandag 14 december 2009 17:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De afgelopen paar dagen was het een Turken-Iraniers oorlog.![]()
Als je nog maar een dag zou bestaan ?quote:Op maandag 14 december 2009 18:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
wat zou je doen als er nooit meer een morgen zou zijn en de zon viel in slaap met de maan, heb je enig idee wat het met je zou doen
en dan iets over kinderen toch, dat deel is volgens mij van ali b, ken het verder nietquote:Op maandag 14 december 2009 18:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Als je nog maar een dag zou bestaan ?
Ja volgens mij welquote:Op maandag 14 december 2009 18:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
en dan iets over kinderen toch, dat deel is volgens mij van ali b, ken het verder niet
Lol. Bestaat dat echt?quote:Op maandag 14 december 2009 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zelfs in jouw villa met vloer-, muur- en plafondverwarming en zwembad?
Ken je dat nog?quote:Op maandag 14 december 2009 18:36 schreef IHVK het volgende:
Zou je hart zich weer vullen met vuur?
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur?
Kwam je los uit de greep van de tijd
Een exquise vaardigheid zul je bedoelenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het nut van een proefwerkweek niet zo, ik heb het niet zwaarder dan een normale week.quote:Op maandag 14 december 2009 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je proefwerkweek, Ayca?
Proefwerken van Engels, Frans en Duits tijdens de PWW op de middelbare school waren (bijna) altijd wel chill: leesteksten waar je niet voor hoefde te leren.Alleen een woordenboekboek meenemen en dat was het.
Nee gewoon een deeltoetsquote:Op maandag 14 december 2009 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je proefwerkweek, Ayca?
Proefwerken van Engels, Frans en Duits tijdens de PWW op de middelbare school waren (bijna) altijd wel chill: leesteksten waar je niet voor hoefde te leren.Alleen een woordenboek meenemen en dat was het.
Heb ik eerlijk gezegd ook nooit gesnapt.quote:Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik snap het nut van een proefwerkweek niet zo, ik heb het niet zwaarder dan een normale week.
NIet? 10 pwen in 6 dagen hebben wij meestalquote:Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik snap het nut van een proefwerkweek niet zo, ik heb het niet zwaarder dan een normale week.
Succes!quote:Op maandag 14 december 2009 19:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee gewoon een deeltoets![]()
shit ik moest 10 min. geleden al weg zijn..
nouja doei
Komt door de Hollandsche taal.quote:Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb ik eerlijk gezegd ook nooit gesnapt.
Wat gaar woord trouwens, dat 'gesnapt'. Klink voor geen meter.
Bij mij was het zo dat ik buiten de proefwerkweken om vaak sowieso bijna net zo veel toetsen (SO's of PW's) had als tijdens de proefwerkweken, dus er was eigenlijk bijna geen verschil tussen wel of geen toetsweek. En dan van die docenten die toetsen planden in de proefwerkvrije periode voor een toetsweek.quote:Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
NIet? 10 pwen in 6 dagen hebben wij meestal
Een deel ervan bestaat bij ons uit leestoetsen, daar scoor je meestal toch wel voldoende voor en hoef je niet voor te leren. 10 pwen in 6 dagen, hooguit 2 per dag..quote:Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef Ayca het volgende:
[..]
NIet? 10 pwen in 6 dagen hebben wij meestal
Ik heb soms 1/2 toetsen meer, dus niet eens altijd, maar hoeveel proefwerken mocht je hebben op een dag buiten de toetsweek? Als je niet meer dan een bepaald aantal kan hebben, kan het ook zo zijn dat ze de proefwerkweek hebben om cijfers te kunnen invoeren voor de rapportenuitdraai.quote:Op maandag 14 december 2009 19:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat ik buiten de proefwerkweken om vaak sowieso bijna net zo veel toetsen (SO's of PW's) had als tijdens de proefwerkweken, dus er was eigenlijk bijna geen verschil tussen wel of geen toetsweek. En dan van die docenten die toetsen planden in de proefwerkvrije periode voor een toetsweek.Noem het dan ook niet zo.
Geen idee eigenlijk. Er was niet echt een limiet. Of ik was daar niet van op de hoogte; dat kan ook.quote:Op maandag 14 december 2009 19:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb soms 1/2 toetsen meer, dus niet eens altijd, maar hoeveel proefwerken mocht je hebben op een dag buiten de toetsweek? Als je niet meer dan een bepaald aantal kan hebben, kan het ook zo zijn dat ze de proefwerkweek hebben om cijfers te kunnen invoeren voor de rapportenuitdraai.
Welk profiel heb jij gedaan? In een keer gehaald?quote:Op maandag 14 december 2009 19:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Er was niet echt een limiet. Of ik was daar niet van op de hoogte; dat kan ook.
E&M... Ja, in een keer gehaald.quote:Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Welk profiel heb jij gedaan? In een keer gehaald?
E&M met welke vakken? Je antwoord zal best subjectief zijn, maar misschien heb ik er iets aan, zijn de vijfde en zesde veel moeilijker dan de vierde? Ik heb nu geen problemen in de vierde, maar slechte inzet. Ik denk dat als het niveau hoger wordt, ik me automatisch wel (een beetje) aanpas, maar is het te doen als je de vierde zonder echt maken/leren haalt? Wat ben je na E&M gaan doen?quote:Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
E&M... Ja, in een keer gehaald.
quote:Op maandag 14 december 2009 08:03 schreef Rookert het volgende:
Wat een gekken zijn jullie ook, discussiëren tot half 5 over genetica
En Bortecinem, ga eens heel snel een antropologische studie doen, je doet jezelf echt te kort met VMBO..
Inderdaad! Echt zonde dat ze eerst een MBO-diploma moet hebben, maar bij sommige opleidingen kun je toch op je 21e een toelatingstoets doen?quote:
Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken wetenquote:Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
wtfffffffff waar staat dat?!quote:Op maandag 14 december 2009 19:51 schreef siddha het volgende:
[..]
Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken weten
Hoe bedoel je?quote:
Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.quote:Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
Las ergens dat het een manier van opleidingen is om een opleidnig "belangrijk" te laten lijken, zo'n aparte naam.quote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.
TMA ziet er opzich goed uit:
http://www.carrieretijger(...)rade-management-asia
Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragenquote:
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?quote:Op maandag 14 december 2009 19:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragen
Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdamquote:Op maandag 14 december 2009 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dat het zelfs op je vijftiende mag
Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
E&M met welke vakken? Je antwoord zal best subjectief zijn, maar misschien heb ik er iets aan, zijn de vijfde en zesde veel moeilijker dan de vierde? Ik heb nu geen problemen in de vierde, maar slechte inzet. Ik denk dat als het niveau hoger wordt, ik me automatisch wel (een beetje) aanpas, maar is het te doen als je de vierde zonder echt maken/leren haalt? Wat ben je na E&M gaan doen?
Veel vragen, maar ik weet het echt niet met school.
ik ga van de flat springenquote:Op maandag 14 december 2009 19:58 schreef siddha het volgende:
[..]
Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdam
Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doenquote:Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Uh nee. Als je nu al zo veel moeite hebt met school, dan is de uni wel een flink stuk moeilijker, hoor.quote:Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terugquote:Op maandag 14 december 2009 20:01 schreef Rookert het volgende:
Volgens mij is het vrijwel overal 21 jaar en ouder hoor
In mijn geval ook zes jaar. Ik ben de eerste en tweede doorgekomen zonder iets te doen, in de derde ging het iets lastiger, niet vanwege het niveau, maar je kon minder weten van jezelf. Ben toen blijven zitten. Geestelijke sloop maak ik nu mee, slaap echt heel weinig, 2 tot 4 uur per nacht, maar pak de slaap nu weer een ebetje op, het leren niet. Ik begin altijd de laatste dag, nacht van tevoren, pauze van tevoren en dan heb ik niets gemaakt, nooit eerder iets gelezen, met geluk gaat het goed. Sta nu 1 onvoldoende (een 5). Me aan m'n planning houden is zo lastig om aan te leren.quote:Op maandag 14 december 2009 19:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.
Wat betreft de vierde en vijfde (en in mijn geval ook zesde) klas kan ik je zeggen dat het echt afhangt van je planning en inzet. Ik ben bijvoorbeeld redelijk gemakkelijk door de eerste vier klassen heen gefiets omdat ik best gedisciplineerd te werk ging, maar in de vijfde werd het al ietsje zwaarder omdat ik na al die jaren leren-leren-leren er een beetje genoeg van had gekregen en me minder aan mijn planning ging houden. Ik leerde soms een dag voor een proefwerk of tentamen. Ik haalde meestal wel een voldoende, maar ik maakte het voor mezelf onnodig zwaar, terwijl als ik op tijd was begonnen ik wellicht een hoger cijfer gehaald zou hebben en ik wellicht niet zo geestelijk gesloopt zou worden. Gelukkig pakte ik de discipline tegen de tijd van mijn eindexamens weer redelijk op en ging ik mijn eindexamens maar met één onvoldoende in. Kortom: inzet en planning.
Je zegt dat als het niveau hoger wordt je jezelf er waarschijnlijk wel aan aanpast, maar je moet je daar niet in vergissen. Als je nu al niet gedisciplineerd te werk gaat, zul je er later waarschijnlijk ook tegen opkijken wanneer het niveau wat zwaarder wordt. Mijn tip is dus om jezelf gewoon aan je planning te houden en dat nu al onder de knie proberen te krijgen (dus jezelf dwingen), zodat je die omslag niet later hoeft te maken (wanneer misschien al te laat is). Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie (op welk niveau je je opleiding volgt, etc.), dus ik weet niet hoe het bij jou precies zit, maar ik wil dus zeggen dat inzet vaak samenhangt met (een goede) planning. Als je achterloopt op de stof, je huiswerk vaak niet afhebt of als je veels te laat begint met het leren voor een proefwerk, dan zal je inzet na verloop van tijd automatisch ook minder worden omdat het allemaal te zwaar wordt.
Na E&M ben ik Beleids- en Organisatiewetenschappen gaan studeren in Tilburg. Ik zit nu in mijn derde jaar.
Het is vrijwel overal 21+.quote:Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terug
Alsof we nu wel wat uitvoeren op school.quote:Op maandag 14 december 2009 20:00 schreef siddha het volgende:
[..]
Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doen
Misschien krijg ik zin om te werken omdat alles op een sneller tempo gaat.quote:Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Uh nee. Als je nu al zo veel moeite hebt met school, dan is de uni wel een flink stuk moeilijker, hoor.
Is nu niet meer van toepassingquote:Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terug
Ik was 19 en zat toen nog op VHBO (ik weet niet of vhbo nog bestaat) maar ik heb geen problemen met mijn leeftijd gehad, wel met die verdomde Auer waar ik niets van begreep, misschien is de regel wel strenger geworden, ik weet het niet, maar in Katholieke uni van Nijmegen kon ik al direct beginnenquote:
Eh watquote:Op maandag 14 december 2009 20:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
een vriendin komt thuis en zegt "amaaaan", die vader moet lachen en dat meisje zegt dat het Turks is, vader zegt: volgens Emel is alles Turks.
Als ik me niet vergis zit je al in VWO dus als je beetje geduld en doorzettingsvermogen hebt ben je in niet al te lange tijd je mede studenten aan het pestenquote:Op maandag 14 december 2009 20:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Alsof we nu wel wat uitvoeren op school.
Sociale wetenschappen stelt dan ook weinig voor...quote:Op maandag 14 december 2009 20:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
•Wiskunde 1. Het beantwoorden van vragen op vwo-niveau met betrekking tot onderdelen van de wiskunde.
•Geschiedenis. Men moet blijk geven van kennis van de vaderlandse en algemene geschiedenis in de twintigste eeuw (vanaf 1914). Er wordt verwacht dat men op de hoogte is van actuele gebeurtenissen.
•Engels. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit The Times of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
Eén van de onderstaande onderdelen, naar keuze van de kandidaat:
•Duits. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit de Frankfurter Allgemeine of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
•Frans. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit Le Monde of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
dit heb je bijv nodig voor sociale wetenschappen, ziet er niet zo erg uit hoor
ik ben net 19 als ik klaar ben met VWO, ik wil eerder, zou eerst net 18 naar uni gaan (blijven zitten), ik wil het versnellenquote:Op maandag 14 december 2009 20:10 schreef siddha het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zit je al in VWO dus als je beetje geduld en doorzettingsvermogen hebt ben je in niet al te lange tijd je mede studenten aan het pesten
Nederland is af aan het glijden met hun kenniseconomiequote:Op maandag 14 december 2009 20:07 schreef Rookert het volgende:
[..]
Is nu niet meer van toepassing![]()
Eigenlijk slecht, Nederland wil een kenniseconomie worden, maar weren wel mensen zo van de universiteit
Kijk dan naar de toelatingsexamens en meld je je aanquote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik ben net 19 als ik klaar ben met VWO, ik wil eerder, zou eerst net 18 naar uni gaan (blijven zitten), ik wil het versnellen
mag niet van papa en mamaquote:Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef siddha het volgende:
[..]
Kijk dan naar de toelatingsexamens en meld je je aan
Hoe ga je het 'versnellen' door op je 21e een poging te wagen om toegelaten te worden op de uni? Als dat je niet lukt heb je én geen diploma én ben je al 21quote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik ben net 19 als ik klaar ben met VWO, ik wil eerder, zou eerst net 18 naar uni gaan (blijven zitten), ik wil het versnellen
Accepteren en VWO-diploma halen. Of werk gewoon harderquote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
alsof Nederland niet nog steeds één van de goedkoopste landen is om te studerenquote:Op maandag 14 december 2009 20:12 schreef siddha het volgende:
[..]
Nederland is af aan het glijden met hun kenniseconomie
Ja, ontdek net dat je inderdaad 21 moet zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 20:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoe ga je het 'versnellen' door op je 21e een poging te wagen om toegelaten te worden op de uni? Als dat je niet lukt heb je én geen diploma én ben je al 21.
Ja VWO-diploma halen moet wel, anders vertraag ik het afstuderen juist met 2 jaar.quote:Op maandag 14 december 2009 20:14 schreef Rookert het volgende:
[..]
Accepteren en VWO-diploma halen. Of werk gewoon harder
misschien wel de goedkoopste maar niet de bestequote:Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
alsof Nederland niet nog steeds één van de goedkoopste landen is om te studeren.
Daarom, Bovendien is VWO gelijk aan een afgeronde MBO dacht ikquote:Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja VWO-diploma halen moet wel, anders vertraag ik het afstuderen juist met 2 jaar.
Echt? Na MBO ga je toch naar HBO en na VWO kun je naar HBO en WO. Ik heb de stof van m'n broer gezien toen hij MBO deed, vind het echt niet te vergelijken met VWO.quote:Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Daarom, Bovendien is VWO gelijk aan een afgeronde MBO dacht ik
Maar dat heeft het ook nooit beweerd te zijn. Je kan naar Engeland of de VS gaan, maar dan moet je wel even wat meer dokken. Of dat het waard is, blijft de vraag.quote:Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef siddha het volgende:
[..]
misschien wel de goedkoopste maar niet de beste
Het is zeker de moeite waard, om in het buitenland te studerenquote:Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar dat heeft het ook nooit beweerd te zijn. Je kan naar Engeland of de VS gaan, maar dan moet je wel even wat meer dokken. Of dat het waard is, blijft de vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |