abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75615198
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

sorry, ik wilde het weer even verpesten
Ik ben een pure Turk.
pi_75615243
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je blijft maar bijna mensen aanrijden jij.
Ik probeer me aan de Nederlandse verkeersregels te houden , maar de wegen zijn hier zo debiel aangelegd, niet normaal.
Cool story, Hansel.
pi_75615309
Heb je je tentamens al gehaald?
Cool story, Hansel.
pi_75615315
Ik ga om 16.00 beginnnen, ruim 400 woordjes leren yay
pi_75615338
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:41 schreef Ayca het volgende:
Ik ga om 16.00 beginnnen, ruim 400 woordjes leren yay
van wat?
Ik ben een pure Turk.
pi_75615353
Woordjes leren, dat is zo'n stom iets . Ik ben blij dat ik daar vanaf ben.
Cool story, Hansel.
pi_75615399
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Woordjes leren, dat is zo'n stom iets . Ik ben blij dat ik daar vanaf ben.
Een paar jaar geleden vond ik woordjes leren, stampwerk, veel makkelijker dan vakken als wiskunde. Nu is het tegenovergestelde het geval, hoe kan dat? Hersenen nog verder ontwikkeld, maar dat zou eigenlijk niet kunnen, wnt dan zou ik ook een bepaalde vaardigheid verloren zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_75615784
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:41 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

van wat?
Woordwijzer, wat voorbeelden:

Cybernetica=Stuurkunde, leer van de automatische regelings- en communicatiemechanismen

Parvenu=Iemand die naar een hogere stand opgeklommen is, maar zich niet daarnaar weet te gedragen

Anarchisme=Maatschappelijke leer die een onbegrensde zelfstandigheid der individuen en afwezigheid van iedere regeringsdwang voorstaat

Bureaucratie=Heerschappij van ambtenaren die star vasthouden en allerlei voorschriften, zodat dit leidt tot bedillerij en machtsmisbruik tegenover het publiek

en dat ruim 400 keer en we moeten het precies zo leren, echt stampwerk dus wel lekker makkelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2009 15:55:22 ]
pi_75615828
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Ayca het volgende:

[..]

Cybernetica=Stuurkunde, leer van de automatische regelings- en communicatiemechanismen

Parvenu=Iemand die naar een hogere stand opgeklommen is, maar zich niet daarnaar weet te gedragen

Anarchisme Maatschappelijke leer die een onbegrensde zelfstandigheid der individuen en afwezigheid van iedere regeringsdwang voorstaat

Bureaucratie Heerschappij van ambtenaren die star vasthouden en allerlei voorschriften, zodat dit leidt tot bedillerij en machtsmisbruik tegenover het publiek

en dat ruim 400 keer en we moeten het precies zo leren, echt stampwerk dus wel lekker makkelijk
woord 1, 3 en 4 zijn wel herkenbaar, zou het alleen niet zo precies kunnen noteren, zou gek worden haha succes
Ik ben een pure Turk.
pi_75616053
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

woord 1, 3 en 4 zijn wel herkenbaar, zou het alleen niet zo precies kunnen noteren, zou gek worden haha succes
Ja herkenbaar, maar daar heb je niets aan, het woord wordt gedicteerd en je moet het precies zo kunnen formuleren, maarja ik ga maar
pi_75616105
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:02 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ja herkenbaar, maar daar heb je niets aan, het woord wordt gedicteerd en je moet het precies zo kunnen formuleren, maarja ik ga maar
Met herkenbaar bedoel ik dat het ik de betekenis van het woord zelf ook kan geven, misschien in wat andere woorden, is dat ook fout? Ben ook weg
Ik ben een pure Turk.
pi_75616219
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef Ayca het volgende:

[..]

Anarchisme=Maatschappelijke leer die een onbegrensde zelfstandigheid der individuen en afwezigheid van iedere regeringsdwang voorstaat

Bureaucratie=Heerschappij van ambtenaren die star vasthouden en allerlei voorschriften, zodat dit leidt tot bedillerij en machtsmisbruik tegenover het publiek

Ik vind het toch vreemd dat je de betekenis van zulke woorden zo gededailleerd moet weten .
Cool story, Hansel.
pi_75616297
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:43 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden vond ik woordjes leren, stampwerk, veel makkelijker dan vakken als wiskunde. Nu is het tegenovergestelde het geval, hoe kan dat? Hersenen nog verder ontwikkeld, maar dat zou eigenlijk niet kunnen, wnt dan zou ik ook een bepaalde vaardigheid verloren zijn.
Wiskunde is gewoon een mooi vak, stampwerk is kut.
Cool story, Hansel.
pi_75617387
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:30 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Bedankt, weten we in ieder geval wat je hier eigenlijk komt/kwam doen..
[..]

Jij DENKT te weten wanneer je te ver gaat. Misschien is het bij jou thuis heel normaal om je ouders etc uit te schelden en vervolgens te zeggen dat je ze alleen uit de tent wilde lokken, maar bij ieder normaal mens gaat het heel anders.
Het is niets anders jaloezie en afgunst, anders zou je hem op een TURKENTOPIC niet zien, schelden op FP op Turken en meelullen op de turkenforum over rassen en de ergste is hij als hij een weerwoord krijgt hij direct de slachtoffer uithangt,
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
pi_75618192
Dat AryaMehr Turken stiekem niet mag weten we allemaal wel.

Maar goed, het is zo koud in mijn kamer, echt mijn vingers zijn bijna gevoelloos.
pi_75618321
Zelfs in Egypte is het ´s avonds frisjes .
Cool story, Hansel.
pi_75618350
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar niet zo koud als in mijn kamer. Mijn kamer is op de zolder waar geen verwarming is.
pi_75618375
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Zelfs in jouw villa met vloer-, muur- en plafondverwarming en zwembad?
pi_75618435
Ik heb wat gemist, zie ik. Het laatste Turken-topic waarin ik gepost heb was #199.
pi_75618568
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Maar wel als ik de honden uitlaat .
Cool story, Hansel.
pi_75618640
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:12 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb wat gemist, zie ik. Het laatste Turken-topic waarin ik gepost heb was #199.
De afgelopen paar dagen was het een Turken-Iraniers oorlog.

pi_75620239
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De afgelopen paar dagen was het een Turken-Iraniers oorlog.

Alleen dit deel en heel eventjes.
pi_75620355
wat zou je doen als er nooit meer een morgen zou zijn en de zon viel in slaap met de maan, heb je enig idee wat het met je zou doen
Ik ben een pure Turk.
pi_75620362
ben blij dat ik eindelijk thuis ben, best koud buiten
Ik ben een pure Turk.
pi_75620426
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
wat zou je doen als er nooit meer een morgen zou zijn en de zon viel in slaap met de maan, heb je enig idee wat het met je zou doen
Als je nog maar een dag zou bestaan ?
pi_75620545
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:07 schreef Ayca het volgende:

[..]

Als je nog maar een dag zou bestaan ?
en dan iets over kinderen toch, dat deel is volgens mij van ali b, ken het verder niet
Ik ben een pure Turk.
pi_75620970
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:12 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

en dan iets over kinderen toch, dat deel is volgens mij van ali b, ken het verder niet
Ja volgens mij wel kende dat lied helemaal uit mijn hoofd toen het net uitkwamn
pi_75621330
Zou je hart zich weer vullen met vuur?
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur?
Kwam je los uit de greep van de tijd
pi_75621385
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Lol. Bestaat dat echt?
pi_75621509
vloer wel iig, muur en plafond nog nooit van gehoord
pi_75621617
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:36 schreef IHVK het volgende:
Zou je hart zich weer vullen met vuur?
Van de eeuwige schaamte bevrijd
Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur?
Kwam je los uit de greep van de tijd
Ken je dat nog?
Ik ben een pure Turk.
pi_75621628
wat vinden jullie van het nummer van ali b en marco borsato
Ik ben een pure Turk.
pi_75621644
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ken je dat nog?
Nee ik kan googelen.
pi_75621700
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:45 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee ik kan googelen.
wat n bijzondere vaardigheid
Ik ben een pure Turk.
pi_75622158
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:46 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

wat n bijzondere vaardigheid
Een exquise vaardigheid zul je bedoelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75622501
Heb je proefwerkweek, Ayca?

Proefwerken van Engels, Frans en Duits tijdens de PWW op de middelbare school waren (bijna) altijd wel chill: leesteksten waar je niet voor hoefde te leren. Alleen een woordenboek meenemen en dat was het.
pi_75622648
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:

Proefwerken van Engels, Frans en Duits tijdens de PWW op de middelbare school waren (bijna) altijd wel chill: leesteksten waar je niet voor hoefde te leren. Alleen een woordenboekboek meenemen en dat was het.
Ik snap het nut van een proefwerkweek niet zo, ik heb het niet zwaarder dan een normale week.
Ik ben een pure Turk.
pi_75622746
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:

Proefwerken van Engels, Frans en Duits tijdens de PWW op de middelbare school waren (bijna) altijd wel chill: leesteksten waar je niet voor hoefde te leren. Alleen een woordenboek meenemen en dat was het.
Nee gewoon een deeltoets
shit ik moest 10 min. geleden al weg zijn..
nouja doei
pi_75622791
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik snap het nut van een proefwerkweek niet zo, ik heb het niet zwaarder dan een normale week.
Heb ik eerlijk gezegd ook nooit gesnapt.

Wat een gaar woord trouwens, dat 'gesnapt'. Klink voor geen meter.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 14-12-2009 19:17:14 ]
pi_75622794
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

NIet? 10 pwen in 6 dagen hebben wij meestal
pi_75622820
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:10 schreef Ayca het volgende:

[..]

Nee gewoon een deeltoets
shit ik moest 10 min. geleden al weg zijn..
nouja doei
Succes!
pi_75622972
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heb ik eerlijk gezegd ook nooit gesnapt.

Wat gaar woord trouwens, dat 'gesnapt'. Klink voor geen meter.
Komt door de Hollandsche taal.
Ik ben een pure Turk.
pi_75622973
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef Ayca het volgende:

[..]

Bij mij was het zo dat ik buiten de proefwerkweken om vaak sowieso bijna net zo veel toetsen (SO's of PW's) had als tijdens de proefwerkweken, dus er was eigenlijk bijna geen verschil tussen wel of geen toetsweek. En dan van die docenten die toetsen planden in de proefwerkvrije periode voor een toetsweek. Noem het dan ook niet zo.
pi_75623025
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:12 schreef Ayca het volgende:

[..]

Een deel ervan bestaat bij ons uit leestoetsen, daar scoor je meestal toch wel voldoende voor en hoef je niet voor te leren. 10 pwen in 6 dagen, hooguit 2 per dag..
Ik ben een pure Turk.
pi_75623080
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:16 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Bij mij was het zo dat ik buiten de proefwerkweken om vaak sowieso bijna net zo veel toetsen (SO's of PW's) had als tijdens de proefwerkweken, dus er was eigenlijk bijna geen verschil tussen wel of geen toetsweek. En dan van die docenten die toetsen planden in de proefwerkvrije periode voor een toetsweek. Noem het dan ook niet zo.
Ik heb soms 1/2 toetsen meer, dus niet eens altijd, maar hoeveel proefwerken mocht je hebben op een dag buiten de toetsweek? Als je niet meer dan een bepaald aantal kan hebben, kan het ook zo zijn dat ze de proefwerkweek hebben om cijfers te kunnen invoeren voor de rapportenuitdraai.
Ik ben een pure Turk.
pi_75623232
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:19 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik heb soms 1/2 toetsen meer, dus niet eens altijd, maar hoeveel proefwerken mocht je hebben op een dag buiten de toetsweek? Als je niet meer dan een bepaald aantal kan hebben, kan het ook zo zijn dat ze de proefwerkweek hebben om cijfers te kunnen invoeren voor de rapportenuitdraai.
Geen idee eigenlijk. Er was niet echt een limiet. Of ik was daar niet van op de hoogte; dat kan ook.
pi_75623346
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Er was niet echt een limiet. Of ik was daar niet van op de hoogte; dat kan ook.
Welk profiel heb jij gedaan? In een keer gehaald?
Ik ben een pure Turk.
pi_75623374
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Welk profiel heb jij gedaan? In een keer gehaald?
E&M... Ja, in een keer gehaald.
pi_75623556
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

E&M... Ja, in een keer gehaald.
E&M met welke vakken? Je antwoord zal best subjectief zijn, maar misschien heb ik er iets aan, zijn de vijfde en zesde veel moeilijker dan de vierde? Ik heb nu geen problemen in de vierde, maar slechte inzet. Ik denk dat als het niveau hoger wordt, ik me automatisch wel (een beetje) aanpas, maar is het te doen als je de vierde zonder echt maken/leren haalt? Wat ben je na E&M gaan doen?

Veel vragen, maar ik weet het echt niet met school.
Ik ben een pure Turk.
pi_75623615
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:02 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alleen dit deel en heel eventjes.
Ik bedoelde op fok, niet alleen in dit topic. Heb je de nieuwsberichten een beetje gevolgd?
pi_75623655
Bortecinem wnr begin jij nou met school?
Ik ben een pure Turk.
pi_75624023
Even mezelf quoten:
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:03 schreef Rookert het volgende:
Wat een gekken zijn jullie ook, discussiëren tot half 5 over genetica
En Bortecinem, ga eens heel snel een antropologische studie doen, je doet jezelf echt te kort met VMBO..
pi_75624174
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:42 schreef Rookert het volgende:
Even mezelf quoten:
[..]

Inderdaad! Echt zonde dat ze eerst een MBO-diploma moet hebben, maar bij sommige opleidingen kun je toch op je 21e een toelatingstoets doen?
Ik ben een pure Turk.
pi_75624228
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
Ik ben een pure Turk.
pi_75624458
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken weten
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75624527
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:51 schreef siddha het volgende:

[..]

Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken weten
wtfffffffff waar staat dat?!
Ik ben een pure Turk.
pi_75624576
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:52 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

wtfffffffff waar staat dat?!
Hoe bedoel je?
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75624595
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.

TMA ziet er opzich goed uit:

http://www.carrieretijger(...)rade-management-asia
pi_75624619
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:53 schreef siddha het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Bron?
pi_75624656
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:53 schreef siddha het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
dat het zelfs op je vijftiende mag
Ik ben een pure Turk.
pi_75624742
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.

TMA ziet er opzich goed uit:

http://www.carrieretijger(...)rade-management-asia
Las ergens dat het een manier van opleidingen is om een opleidnig "belangrijk" te laten lijken, zo'n aparte naam.
Ik ben een pure Turk.
pi_75624744
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Rookert het volgende:

[..]

Bron?
Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragen
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75624799
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:37 schreef IHVK het volgende:

[..]

Lol. Bestaat dat echt?
Airconditioners die warme lucht uitblazen ?
Cool story, Hansel.
pi_75624802
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:56 schreef siddha het volgende:

[..]

Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragen
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Ik ben een pure Turk.
pi_75624809
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

dat het zelfs op je vijftiende mag
Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdam
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75624846
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

E&M met welke vakken? Je antwoord zal best subjectief zijn, maar misschien heb ik er iets aan, zijn de vijfde en zesde veel moeilijker dan de vierde? Ik heb nu geen problemen in de vierde, maar slechte inzet. Ik denk dat als het niveau hoger wordt, ik me automatisch wel (een beetje) aanpas, maar is het te doen als je de vierde zonder echt maken/leren haalt? Wat ben je na E&M gaan doen?

Veel vragen, maar ik weet het echt niet met school.
Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.

Wat betreft de vierde en vijfde (en in mijn geval ook zesde) klas kan ik je zeggen dat het echt afhangt van je planning en inzet. Ik ben bijvoorbeeld redelijk gemakkelijk door de eerste vier klassen heen gefiets omdat ik best gedisciplineerd te werk ging, maar in de vijfde werd het al ietsje zwaarder omdat ik na al die jaren leren-leren-leren er een beetje genoeg van had gekregen en me minder aan mijn planning ging houden. Ik leerde soms een dag voor een proefwerk of tentamen. Ik haalde meestal wel een voldoende, maar ik maakte het voor mezelf onnodig zwaar, terwijl als ik op tijd was begonnen ik wellicht een hoger cijfer gehaald zou hebben en ik wellicht niet zo geestelijk gesloopt zou worden. Gelukkig pakte ik de discipline tegen de tijd van mijn eindexamens (in de zesde) weer redelijk op en ging ik mijn eindexamens maar met één onvoldoende in. Kortom: inzet en planning.

Je zegt dat als het niveau hoger wordt je jezelf er waarschijnlijk wel aan aanpast, maar je moet je daar niet in vergissen. Als je nu al niet gedisciplineerd te werk gaat, zul je er later waarschijnlijk ook tegen opkijken wanneer het niveau wat zwaarder wordt. Mijn tip is dus om jezelf gewoon aan je planning te houden en dat nu al onder de knie proberen te krijgen (dus jezelf dwingen), zodat je die omslag niet later hoeft te maken (wanneer het misschien al te laat is). Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie (op welk niveau je je opleiding volgt, etc.), dus ik weet niet hoe het bij jou precies zit, maar ik wil dus zeggen dat inzet vaak samenhangt met (een goede) planning. Als je achterloopt op de stof, je huiswerk vaak niet afhebt of als je veels te laat begint met het leren voor een proefwerk, dan zal je inzet na verloop van tijd automatisch ook minder worden omdat het allemaal te zwaar wordt.

Na E&M ben ik Beleids- en Organisatiewetenschappen gaan studeren in Tilburg. Ik zit nu in mijn derde jaar.
pi_75624904
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:58 schreef siddha het volgende:

[..]

Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdam
ik ga van de flat springen
Ik ben een pure Turk.
pi_75624922
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doen
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75624981
Volgens mij is het vrijwel overal 21 jaar en ouder hoor
pi_75624994
Krijg je niet bij elke studie standaard statistiek?
Cool story, Hansel.
pi_75625040
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Uh nee. Als je nu al zo veel moeite hebt met school, dan is de uni wel een flink stuk moeilijker, hoor.
Cool story, Hansel.
pi_75625061
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:01 schreef Rookert het volgende:
Volgens mij is het vrijwel overal 21 jaar en ouder hoor
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terug
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625085
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:59 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.

Wat betreft de vierde en vijfde (en in mijn geval ook zesde) klas kan ik je zeggen dat het echt afhangt van je planning en inzet. Ik ben bijvoorbeeld redelijk gemakkelijk door de eerste vier klassen heen gefiets omdat ik best gedisciplineerd te werk ging, maar in de vijfde werd het al ietsje zwaarder omdat ik na al die jaren leren-leren-leren er een beetje genoeg van had gekregen en me minder aan mijn planning ging houden. Ik leerde soms een dag voor een proefwerk of tentamen. Ik haalde meestal wel een voldoende, maar ik maakte het voor mezelf onnodig zwaar, terwijl als ik op tijd was begonnen ik wellicht een hoger cijfer gehaald zou hebben en ik wellicht niet zo geestelijk gesloopt zou worden. Gelukkig pakte ik de discipline tegen de tijd van mijn eindexamens weer redelijk op en ging ik mijn eindexamens maar met één onvoldoende in. Kortom: inzet en planning.

Je zegt dat als het niveau hoger wordt je jezelf er waarschijnlijk wel aan aanpast, maar je moet je daar niet in vergissen. Als je nu al niet gedisciplineerd te werk gaat, zul je er later waarschijnlijk ook tegen opkijken wanneer het niveau wat zwaarder wordt. Mijn tip is dus om jezelf gewoon aan je planning te houden en dat nu al onder de knie proberen te krijgen (dus jezelf dwingen), zodat je die omslag niet later hoeft te maken (wanneer misschien al te laat is). Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie (op welk niveau je je opleiding volgt, etc.), dus ik weet niet hoe het bij jou precies zit, maar ik wil dus zeggen dat inzet vaak samenhangt met (een goede) planning. Als je achterloopt op de stof, je huiswerk vaak niet afhebt of als je veels te laat begint met het leren voor een proefwerk, dan zal je inzet na verloop van tijd automatisch ook minder worden omdat het allemaal te zwaar wordt.

Na E&M ben ik Beleids- en Organisatiewetenschappen gaan studeren in Tilburg. Ik zit nu in mijn derde jaar.
In mijn geval ook zes jaar. Ik ben de eerste en tweede doorgekomen zonder iets te doen, in de derde ging het iets lastiger, niet vanwege het niveau, maar je kon minder weten van jezelf. Ben toen blijven zitten. Geestelijke sloop maak ik nu mee, slaap echt heel weinig, 2 tot 4 uur per nacht, maar pak de slaap nu weer een ebetje op, het leren niet. Ik begin altijd de laatste dag, nacht van tevoren, pauze van tevoren en dan heb ik niets gemaakt, nooit eerder iets gelezen, met geluk gaat het goed. Sta nu 1 onvoldoende (een 5). Me aan m'n planning houden is zo lastig om aan te leren.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625125
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef siddha het volgende:

[..]

Het is vrijwel overal 21+.
Cool story, Hansel.
pi_75625177
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:00 schreef siddha het volgende:

[..]

Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doen
Alsof we nu wel wat uitvoeren op school.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625225
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Uh nee. Als je nu al zo veel moeite hebt met school, dan is de uni wel een flink stuk moeilijker, hoor.
Misschien krijg ik zin om te werken omdat alles op een sneller tempo gaat.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625272
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef siddha het volgende:

[..]

Is nu niet meer van toepassing

Eigenlijk slecht, Nederland wil een kenniseconomie worden, maar weren wel mensen zo van de universiteit
pi_75625290
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:04 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Het is vrijwel overal 21+.
Ik was 19 en zat toen nog op VHBO (ik weet niet of vhbo nog bestaat) maar ik heb geen problemen met mijn leeftijd gehad, wel met die verdomde Auer waar ik niets van begreep, misschien is de regel wel strenger geworden, ik weet het niet, maar in Katholieke uni van Nijmegen kon ik al direct beginnen
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625291
een vriendin komt thuis en zegt "amaaaan", die vader moet lachen en dat meisje zegt dat het Turks is, vader zegt: volgens Emel is alles Turks.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625330
•Wiskunde 1. Het beantwoorden van vragen op vwo-niveau met betrekking tot onderdelen van de wiskunde.
•Geschiedenis. Men moet blijk geven van kennis van de vaderlandse en algemene geschiedenis in de twintigste eeuw (vanaf 1914). Er wordt verwacht dat men op de hoogte is van actuele gebeurtenissen.
•Engels. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit The Times of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
Eén van de onderstaande onderdelen, naar keuze van de kandidaat:
•Duits. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit de Frankfurter Allgemeine of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
•Frans. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit Le Monde of een vergelijkbaar dag- of weekblad.

dit heb je bijv nodig voor sociale wetenschappen, ziet er niet zo erg uit hoor
Ik ben een pure Turk.
pi_75625350
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
een vriendin komt thuis en zegt "amaaaan", die vader moet lachen en dat meisje zegt dat het Turks is, vader zegt: volgens Emel is alles Turks.
Eh wat
pi_75625382
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:06 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Alsof we nu wel wat uitvoeren op school.
Als ik me niet vergis zit je al in VWO dus als je beetje geduld en doorzettingsvermogen hebt ben je in niet al te lange tijd je mede studenten aan het pesten
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625398
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
•Wiskunde 1. Het beantwoorden van vragen op vwo-niveau met betrekking tot onderdelen van de wiskunde.
•Geschiedenis. Men moet blijk geven van kennis van de vaderlandse en algemene geschiedenis in de twintigste eeuw (vanaf 1914). Er wordt verwacht dat men op de hoogte is van actuele gebeurtenissen.
•Engels. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit The Times of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
Eén van de onderstaande onderdelen, naar keuze van de kandidaat:
•Duits. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit de Frankfurter Allgemeine of een vergelijkbaar dag- of weekblad.
•Frans. Vertaling van een stuk eenvoudig proza uit Le Monde of een vergelijkbaar dag- of weekblad.

dit heb je bijv nodig voor sociale wetenschappen, ziet er niet zo erg uit hoor
Sociale wetenschappen stelt dan ook weinig voor...
Een internationale studente die ik viavia ken heeft soms weken van 0 uur
pi_75625413
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:09 schreef Rookert het volgende:

[..]

Eh wat
"aman" is turks
Ik ben een pure Turk.
pi_75625441
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:10 schreef siddha het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zit je al in VWO dus als je beetje geduld en doorzettingsvermogen hebt ben je in niet al te lange tijd je mede studenten aan het pesten
ik ben net 19 als ik klaar ben met VWO, ik wil eerder, zou eerst net 18 naar uni gaan (blijven zitten), ik wil het versnellen
Ik ben een pure Turk.
pi_75625448
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:07 schreef Rookert het volgende:

[..]

Is nu niet meer van toepassing

Eigenlijk slecht, Nederland wil een kenniseconomie worden, maar weren wel mensen zo van de universiteit
Nederland is af aan het glijden met hun kenniseconomie
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625500
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ik ben net 19 als ik klaar ben met VWO, ik wil eerder, zou eerst net 18 naar uni gaan (blijven zitten), ik wil het versnellen
Kijk dan naar de toelatingsexamens en meld je je aan
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625508
VWO-certificaten rechten
Via de Colloquium Doctum procedure is het mogelijk om toegelaten te worden zonder dat je aan de toelatingseisen (afgerond VWO of HBO-propedeuse) voldoet. Wel vragen de bacheloropleidingen om deelcertificaten op VWO-niveau in tenminste de vakken Nederlands, Engels en Geschiedenis. Afhankelijk van vooropleiding en ervaring kunnen hier nog eisen aan toegevoegd worden, bijvoorbeeld VWO-deelcertificaten Frans/Duits
Ik ben een pure Turk.
pi_75625522
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:13 schreef siddha het volgende:

[..]

Kijk dan naar de toelatingsexamens en meld je je aan
mag niet van papa en mama
Ik ben een pure Turk.
pi_75625582
quote:

[..]

Hoe ga je het 'versnellen' door op je 21e een poging te wagen om toegelaten te worden op de uni? Als dat je niet lukt heb je én geen diploma én ben je al 21 .
Cool story, Hansel.
pi_75625586
quote:

[..]

Accepteren en VWO-diploma halen. Of werk gewoon harder
pi_75625628
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:12 schreef siddha het volgende:

[..]

Nederland is af aan het glijden met hun kenniseconomie
alsof Nederland niet nog steeds één van de goedkoopste landen is om te studeren .
Cool story, Hansel.
pi_75625665
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hoe ga je het 'versnellen' door op je 21e een poging te wagen om toegelaten te worden op de uni? Als dat je niet lukt heb je én geen diploma én ben je al 21 .
Ja, ontdek net dat je inderdaad 21 moet zijn.
Het leek zo simpel, m'n geschiedenis leren, wiskunde, engels (frans en/of duits).
Ik ben een pure Turk.
pi_75625695
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:14 schreef Rookert het volgende:

[..]

Accepteren en VWO-diploma halen. Of werk gewoon harder
Ja VWO-diploma halen moet wel, anders vertraag ik het afstuderen juist met 2 jaar.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625728
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:15 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

alsof Nederland niet nog steeds één van de goedkoopste landen is om te studeren .
misschien wel de goedkoopste maar niet de beste
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
pi_75625741
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja VWO-diploma halen moet wel, anders vertraag ik het afstuderen juist met 2 jaar.
Daarom, Bovendien is VWO gelijk aan een afgeronde MBO dacht ik
pi_75625791
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef Rookert het volgende:

[..]

Daarom, Bovendien is VWO gelijk aan een afgeronde MBO dacht ik
Echt? Na MBO ga je toch naar HBO en na VWO kun je naar HBO en WO. Ik heb de stof van m'n broer gezien toen hij MBO deed, vind het echt niet te vergelijken met VWO.
Ik ben een pure Turk.
pi_75625835
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:17 schreef siddha het volgende:

[..]

misschien wel de goedkoopste maar niet de beste
Maar dat heeft het ook nooit beweerd te zijn. Je kan naar Engeland of de VS gaan, maar dan moet je wel even wat meer dokken. Of dat het waard is, blijft de vraag.
Cool story, Hansel.
pi_75625934
krampppppppppppppppppp
Ik ben een pure Turk.
pi_75626041
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:20 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Maar dat heeft het ook nooit beweerd te zijn. Je kan naar Engeland of de VS gaan, maar dan moet je wel even wat meer dokken. Of dat het waard is, blijft de vraag.
Het is zeker de moeite waard, om in het buitenland te studeren
en naamloos sterven
en een vonk is mn ziel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')