quote:Op maandag 14 december 2009 08:03 schreef Rookert het volgende:
Wat een gekken zijn jullie ook, discussiëren tot half 5 over genetica
En Bortecinem, ga eens heel snel een antropologische studie doen, je doet jezelf echt te kort met VMBO..
Inderdaad! Echt zonde dat ze eerst een MBO-diploma moet hebben, maar bij sommige opleidingen kun je toch op je 21e een toelatingstoets doen?quote:
Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken wetenquote:Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
wtfffffffff waar staat dat?!quote:Op maandag 14 december 2009 19:51 schreef siddha het volgende:
[..]
Zelfs als je 15 bent mag je een toelating examen doen (colloqium doctum) om in de uni te komen, enige wat je dan moet hebben is veel kennis op het onderwerp die je interesseert en laat het tante borce juist veel over Turken weten
Hoe bedoel je?quote:
Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.quote:Op maandag 14 december 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Een vriendin van me is opzoek naar een opleiding op het niveau van HBO. Ze heeft een hekel aan wiskunde en wil TMA doen. Wat kun je haar nog meer aanraden, Rookert?
Las ergens dat het een manier van opleidingen is om een opleidnig "belangrijk" te laten lijken, zo'n aparte naam.quote:Op maandag 14 december 2009 19:54 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ben geen carrière-expert, maar met TMA zal ze denk ik wel wat wiskunde tegenkomen.. Maar als ze het echt wil moet ze zich daar gewoon overheen zetten, hoe gemotiveerd en leuk iemand een studie ook vindt, er zitten altijd kutvakken bij waar je weinig mee wil/kan, maar die toch af zal moeten ronden.
TMA ziet er opzich goed uit:
http://www.carrieretijger(...)rade-management-asia
Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragenquote:
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?quote:Op maandag 14 december 2009 19:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Eigen ervaring want ik heb ook die examens gedaan (maar met filosofie) en bij elke uni kun je in principe een toelating examen aanvragen
Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdamquote:Op maandag 14 december 2009 19:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dat het zelfs op je vijftiende mag
Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
E&M met welke vakken? Je antwoord zal best subjectief zijn, maar misschien heb ik er iets aan, zijn de vijfde en zesde veel moeilijker dan de vierde? Ik heb nu geen problemen in de vierde, maar slechte inzet. Ik denk dat als het niveau hoger wordt, ik me automatisch wel (een beetje) aanpas, maar is het te doen als je de vierde zonder echt maken/leren haalt? Wat ben je na E&M gaan doen?
Veel vragen, maar ik weet het echt niet met school.
ik ga van de flat springenquote:Op maandag 14 december 2009 19:58 schreef siddha het volgende:
[..]
Er was laatst een jongetje van 11 die het gehaald heeft, volgens mij in Amsterdam
Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doenquote:Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Uh nee. Als je nu al zo veel moeite hebt met school, dan is de uni wel een flink stuk moeilijker, hoor.quote:Op maandag 14 december 2009 19:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan dus net zo goed vmbo/mbo doen en me in die tijd verdiepen in een paar onderwerpen i.p.v. nutteloze vakken als Frans en Duits volgen?
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terugquote:Op maandag 14 december 2009 20:01 schreef Rookert het volgende:
Volgens mij is het vrijwel overal 21 jaar en ouder hoor
In mijn geval ook zes jaar. Ik ben de eerste en tweede doorgekomen zonder iets te doen, in de derde ging het iets lastiger, niet vanwege het niveau, maar je kon minder weten van jezelf. Ben toen blijven zitten. Geestelijke sloop maak ik nu mee, slaap echt heel weinig, 2 tot 4 uur per nacht, maar pak de slaap nu weer een ebetje op, het leren niet. Ik begin altijd de laatste dag, nacht van tevoren, pauze van tevoren en dan heb ik niets gemaakt, nooit eerder iets gelezen, met geluk gaat het goed. Sta nu 1 onvoldoende (een 5). Me aan m'n planning houden is zo lastig om aan te leren.quote:Op maandag 14 december 2009 19:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Met economie, geschiedenis, wiskunde, Frans, Duits, Engels, etc. Daarnaast had ik als keuzevak informatica in mijn pakket opgenomen.
Wat betreft de vierde en vijfde (en in mijn geval ook zesde) klas kan ik je zeggen dat het echt afhangt van je planning en inzet. Ik ben bijvoorbeeld redelijk gemakkelijk door de eerste vier klassen heen gefiets omdat ik best gedisciplineerd te werk ging, maar in de vijfde werd het al ietsje zwaarder omdat ik na al die jaren leren-leren-leren er een beetje genoeg van had gekregen en me minder aan mijn planning ging houden. Ik leerde soms een dag voor een proefwerk of tentamen. Ik haalde meestal wel een voldoende, maar ik maakte het voor mezelf onnodig zwaar, terwijl als ik op tijd was begonnen ik wellicht een hoger cijfer gehaald zou hebben en ik wellicht niet zo geestelijk gesloopt zou worden. Gelukkig pakte ik de discipline tegen de tijd van mijn eindexamens weer redelijk op en ging ik mijn eindexamens maar met één onvoldoende in. Kortom: inzet en planning.
Je zegt dat als het niveau hoger wordt je jezelf er waarschijnlijk wel aan aanpast, maar je moet je daar niet in vergissen. Als je nu al niet gedisciplineerd te werk gaat, zul je er later waarschijnlijk ook tegen opkijken wanneer het niveau wat zwaarder wordt. Mijn tip is dus om jezelf gewoon aan je planning te houden en dat nu al onder de knie proberen te krijgen (dus jezelf dwingen), zodat je die omslag niet later hoeft te maken (wanneer misschien al te laat is). Ik weet natuurlijk niets van jouw situatie (op welk niveau je je opleiding volgt, etc.), dus ik weet niet hoe het bij jou precies zit, maar ik wil dus zeggen dat inzet vaak samenhangt met (een goede) planning. Als je achterloopt op de stof, je huiswerk vaak niet afhebt of als je veels te laat begint met het leren voor een proefwerk, dan zal je inzet na verloop van tijd automatisch ook minder worden omdat het allemaal te zwaar wordt.
Na E&M ben ik Beleids- en Organisatiewetenschappen gaan studeren in Tilburg. Ik zit nu in mijn derde jaar.
Het is vrijwel overal 21+.quote:Op maandag 14 december 2009 20:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Nee het is niet leeftijdsgebonden, maar ik praat over 17 jaar terug
Alsof we nu wel wat uitvoeren op school.quote:Op maandag 14 december 2009 20:00 schreef siddha het volgende:
[..]
Het is geen kattepis, wat je moet leren voor die examens( wetenschappelijke boeken drie talen) maar ja, in principe kan je het doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |