Haplogroup M17, also known as R1a1, has proven to be a diagnostic Indo-Iranian marker.quote:Op maandag 14 december 2009 04:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Doe je nou expres zo achterlijk, of wat?
Waarom begrijp je niet dat de haplogroep R1a1 niet aan de Iraniers toebehoort. Die haplogroep zegt dus niets over het Iraans zijn.
Ok. Laat mij zien welke andere haplogroepen Iraniers met zich dragen en onder welke andere volkeren deze te vinden zijn.quote:Op maandag 14 december 2009 04:12 schreef AryaMehr het volgende:
De fout die je maakt is te denken dat de haplogroep r1a1 aan de Perzen toebehoort, terwijl dit niet klopt. Dat Oost-Iraniers dit haplogroep meer met zich meedragen is logisch, maar dat zegt niets over dat ze meer Iraans zijn. Enkel dat ze een bepaald haplogroep meer met zich meedragen. Je zou dus ook moeten kijken naar de andere haplogroepen die ze met zich meedragen.
Daar zijn de wetenschappers zelf ook nog niet over uit. Volgens de wetenschappers zou verdere onderzoek noodzakelijk zijn:quote:Op maandag 14 december 2009 04:17 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ok. Laat mij zien welke andere haplogroepen Iraniers met zich dragen en onder welke andere volkeren deze te vinden zijn.
quote:Further testing will ultimately be required and may further elucidate the relationship of the Iranian people with each other and various neighboring populations.
quote:Despite the disparate distribution of R1a1 throughout Iran, the autosomal data provided by (Cavalli-Sforza, 1997), did not reveal significant genetic distances throughout the Iranian landscape. This fact, combined with the data from (Wells, 2001) lends weight to the idea, that the geographic origin of R1a1, may in fact, have been closer to Iran. More recent studies, from (Underhill, 2009; Nasidze, 2004; Reguerio, 2006; Kivislid et al., 2003) have all suggested an Iranian origin for haplotype R1a*, R1a1, and even Haplogroup R, as a whole. Additionally, (Semino, 2000) has offered evidence to support that haplogroups F*, G*, and J2*, associated with Neolithic expansion, and confined mainly to the Caucaus populations, likely had their origins on the Iranian plateau. All of this, has come to question the Pontic Steepe theory, of Iranian Indo-Europeanization, and lends weight to more proximal theories (such as the Anatolian hypothesis, the Armenian hypothesis, and even an indigenous origin).
Die haplogroepen zouden dus volgens het onderzoek inderdaad ontstaan zijn in het hoogland van Iran.quote:Op maandag 14 december 2009 04:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? J2, F en G zijn allemaal Iraans?
Ik zou echt omvallen.quote:Op maandag 14 december 2009 13:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En nog steeds haast geen oog dicht gedaan. Het scheelt dat ik niet veel slaap nodig heb.
Ik nu bijna ook. Normaal red ik mij met 4/5 uurtjes slaap per dag, maar nu heb ik slechts 2 uur geslapen.quote:
Nee, gelukkig niet. Bij tentamens slaap ik helemaal niet.quote:Op maandag 14 december 2009 13:59 schreef IHVK het volgende:
Heb je een tentamen vandaag?
Ik voel me al de hele dag kut als ik minder dan 7 uur slaapquote:Op maandag 14 december 2009 13:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En nog steeds haast geen oog dicht gedaan. Het scheelt dat ik niet veel slaap nodig heb.
Zwakkelingquote:Op maandag 14 december 2009 14:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik voel me al de hele dag kut als ik minder dan 7 uur slaap. Ik voel me het beste als ik 9 uur slaap.
Met minder dan 2 uur slaap zou ik midden op straat in elkaar zakken.
Wat doe jij dan? Elke keer als ik op FOK ben, ben jij er ook. Ga me niet vertellen dat je hardlopend fokt.quote:Op maandag 14 december 2009 14:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sommige mensen doen nogal wat met hun dag.
Iemand is hier op zijn teentjes getrapt.quote:
Ik zit niet de hele dag op fok! hoorquote:Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat doe jij dan? Elke keer als ik op FOK ben, ben jij er ook. Ga me niet vertellen dat je hardlopend fokt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |