quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
Ja, heb ook het idee dat ze gewoon gelijk doorgaan na hun laatste optredens in februari.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:44 schreef Arn0 het volgende:
Er is wel een (goede?) kans dat een nieuw album opgenomen wordt ergens in het eerste half jaar van 2010.
Idd. En het is al meerdere keren gesuggereerd in interviews. Maar opnemen is helaas niet gelijk aan uitbrengenquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, heb ook het idee dat ze gewoon gelijk doorgaan na hun laatste optredens in februari.
Er zitten toch nog vaak enkele maanden tussen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
In het geval van deze band tot nu toe wel.
Mja goedquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:49 schreef Aisumasen het volgende:
Da's echt niets, en ook echt wel het uiterste minimum.
Nah, dan zou ik toch eerder voor Kerst 2010 gaan. (of hopen). Tussendoortje in de vorm van een EP bedoel je? Ja, dat zou ook tof zijn uiteraard.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:56 schreef Aisumasen het volgende:
Dat zou wel erg snel zijn, zeker omdat je moet bedenken dat het hele circus dan weer van voor af aan begint. Verwacht het eerlijk gezegd niet vóór 2011. Hopelijk nog een tussendoortje voor die tijd.
En meneer heeft heel dat gevoel van 2008 nooit gehad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:10 schreef Arn0 het volgende:
Tja, ik hoop dat 2010 geen 2008 wordt, als je begrijpt wat ik bedoelEen EP met 'leftovers' van de Humbug sessies mag wel, of gewoon totaal nieuwe nummers.
Nope, betwijfel ook of ze in februari Nederland aandoen tijdens hun arena-tour.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:12 schreef portie het volgende:
[..]
Is er al meer nieuws over een nieuwe show in Nederland?
Hahaquote:En meneer heeft heel dat gevoel van 2008 nooit gehad.
Clubtour met hun beste nummers van de alle albums en B-kantenquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ik hoef ze ook niet per se een 3de keer op deze tournee te zien. Niet met deze setlist in ieder geval. Tenzij ze weer in een club spelen, natuurlijk.
Van mij mag het wel! Maar eerst eens luisteren wat Miles solo gaat makenquote:Op zondag 6 december 2009 00:42 schreef Merkie het volgende:
Een nieuw TLSP-album hoeft van mij niet zo.
http://leisureblogs.chica(...)keys-at-riviera.htmlquote:Encore:
17. Mardy Bum
18. 505
Idd. Ik snap niet waarom ze Red Right Hand terug spelen. En de setlist blijft te kort.quote:Op maandag 7 december 2009 12:50 schreef hallo-daar het volgende:
Weer geen Fire and the Thud. In 2007 varieerden ze veel meer met hun set terwijl ze nu notabene meer liedjes hebben. Catapult zou er bijvoorbeeld ook wel es in kunnen. En Red Right Hand was leuk voor even dus hoeft er ook niet meer in, hij is geheel overbodig.
Ja maar nu spelen ze, althans volgens die website, beide nummers apart. Toch nog wel een verschil.quote:Op maandag 7 december 2009 15:08 schreef Aisumasen het volgende:
Ze spelen 'em alweer een tijdje op de plek van ''Only You Know'' in FA hè.
Daar dacht ik ook aan, maar waarom zouden ze Fluorescent Adolescent dan tussen Cornerstone en Secret Door zetten, daar vergis je je toch niet overquote:Op maandag 7 december 2009 15:10 schreef Aisumasen het volgende:
Ik bedoel er mee te zeggen: Waarschijnlijk zijn ze in de war met de medley. Maar laten we hopen van niet!
Nee?quote:Op maandag 7 december 2009 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist.FM toch? Veel van de informatie daar klopt niet.
Mwah, ik heb nog steeds veel klachten over de setlist, maar goedquote:Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef Aisumasen het volgende:
In dat geval: Hoera, ze zijn weer bij hun verstand gekomen. Wat eerder dan gedacht, maar toch :p.
Speciaal voor haar bedoel je?quote:Op maandag 7 december 2009 12:52 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Idd. Ik snap niet waarom ze Red Right Hand terug spelen. En de setlist blijft te kort.
Misschien spelen ze bij Alexa Chung Fire and the Thud..
10000x lieverquote:Op maandag 7 december 2009 15:24 schreef Arn0 het volgende:
Zien jullie trouwens liever Mardy Bum in de setlist dan Fire And The Thud? Kan ik me moeilijk voorstellen
Mardy Bum is goddelijk.quote:Op maandag 7 december 2009 15:24 schreef Arn0 het volgende:
Zien jullie trouwens liever Mardy Bum in de setlist dan Fire And The Thud? Kan ik me moeilijk voorstellen
Maar dat nummer hebben ze al zo vaak live gespeeld en Fire and the Thud nog nooit.. Dat je Mardy Bum beter vindt, oke, maar het is toch tof om een nieuw nummer live te horen?quote:
Ja natuurlijk is het leuk om een nieuw nummer live te horen maar Mardy Bum blijft één van mijn favoriete tracks. Daarnaast vind ik de studio versie van Fire and the Thud helemaal niet zo.quote:Op maandag 7 december 2009 15:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar dat nummer hebben ze al zo vaak live gespeeld en Fire and the Thud nog nooit.. Dat je Mardy Bum beter vindt, oke, maar het is toch tof om een nieuw nummer live te horen?
Yepquote:
Ja, dat begrijp ik maar er zijn al zoveel live opnames van Mardy Bum. En misschien werkt live Fire and the Thud wel goed.quote:Op maandag 7 december 2009 15:29 schreef conobram het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het leuk om een nieuw nummer live te horen maar Mardy Bum blijft één van mijn favoriete tracks. Daarnaast vind ik de studio versie van Fire and the Thud helemaal niet zo.
Gisteren konden in principe 2500 mensen aanwezig zijnquote:Op maandag 7 december 2009 15:38 schreef maan. het volgende:
woow ik wil ff een showtje in Amerika meepakken.. check hoe klein die zaal is:)
Volgens iemand op het forum & setlist.FM hebben ze het dan weer niet gespeeld. Dus toch nog even afwachtenquote:Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef Aisumasen het volgende:
In dat geval: Hoera, ze zijn weer bij hun verstand gekomen. Wat eerder dan gedacht, maar toch.
Maar.. Waarom spelen ze dan FA terug op de 'oude' wijze?quote:Op maandag 7 december 2009 20:06 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, begrijp nu dat de enige bron dat vage weblog is. Nou, dan zal het wel niet.
Ze hebben het dus inderdaad niet gespeeld, ook die "vage weblog" is aangepast.quote:Op maandag 7 december 2009 20:09 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, doen ze dat? Nou, dan zal het weer wél.
...we zullen zien.
quote:2010 European Tour Support Announced
Arctic Monkeys are pleased to announce that Mystery Jets will be joining them as support on the 2010 European dates.
quote:WASHINGTON, D.C. -- A darker, dustier, more dramatic sound emerges on Humbug, the Arctic Monkeys' latest album.
"I love playing this record," lead singer Alex Turner said earlier this week. "It's the first one that I feel like we want to complete -- there's one tune we still haven't played (live). We're talking about practising that one. I'd like to do a couple of shows playing just this record, till we're finished absorbing it."
It's that kind of record. After bursting out of the gates with two albums of agitated post-punk tales of clubland antics -- 2006's Internet-assisted smash debut Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (which set the record for biggest first-week sales for a U.K. album, at least until Susan Boyle came along), and 2007's similar-minded Favourite Worst Nightmare -- the crew of Sheffield lads was ready to evolve.
They called on producer Josh Homme (member of L.A. hard rock act Queens of the Stone Age and new supergroup Them Crooked Vultures), who brought them to Rancho de la Luna, a studio in a house in the desert of Joshua Tree, Calif.
"It was a real adventure," Turner said. "The four of us got on an airplane with our favourite guitars and went in and used a load of his gear, in this environment we had never experienced before.
"It knocked us back a bit at the beginning, more than we thought it would, that place. The feeling of being far away provides possibilities to emerge that otherwise I don't know would have. No one was watching. Anything seemed possible."
Twanging surf-guitars blow through Humbug like tumbleweed as Turner lets his inner crooner shine. The Arctic Monkeys' bite is still there, but it's woven into the fabric of a weightier batch of songs.
One can now imagine the possibility of the band maturing into something more than the sum of its hype.
"I get told I'm quite a daydreamy kind of fellow," Turner said, not talking about his swoon-inducing abilities but the impetus for the songs he writes -- which are often, it so happens, about girls. "Often I look like I'm not listening to what someone's saying ... I wander off.
"I like that you used the word 'impetus.' It's one of my favourites. That's another thing -- sometimes impetus gives me a reason to write a rhyme. Word use, phonetically, pleases me. Not for the sake of it -- you want to say the good words, write about the good mice or whatever it was that I was chasing.
"It's just the way (impetus) sits on your tongue. It doesn't even really sit, does it? What do you call those things? Devil Bangers, sold in the same store you get those polystyrene airplanes. You throw them on the floor and they make a sound like a cap gun. Impetus is like that."
Sounds like the effect of Arctic Monkeys' first two albums, I suggested -- but not so much the new one.
"Yeah, we were just buying Devil Bangers before. This time we've got the polystyrene airplane, too."
W-T-Fquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:49 schreef Arn0 het volgende:
Oeh, Matt heeft gisteren Last Christmas (ja, van Wham) gezongen
excuzes moi hij zing het wel zelf gaaf!! dat verdere filmpje is veel beter!!quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:26 schreef maan. het volgende:
Joining the dots:) Ik vind dit stukje nu al erg mooi klinken.. Dat ohoh aan het einde van degene die filmpt.
Last christmas haha hij zingt het alleen niet zelf volgens mij.
Het is al eerder gespeeld bij het verrassingsoptreden van Turner bij de Richard Hawley gig, maar er was nog geen materiaal van.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:24 schreef Leonos het volgende:
Waar komt Joining the dots opeens vandaan?
Heb er verder nooit iets over gehoord ofzo ?
Waar slaat dit op? Dit nummer zal in de VS nooit echt gaan verkopen. Breng dan niks uit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:59 schreef Arn0 het volgende:
En My Propeller wordt de nieuwe single in de US.
Duizend maal vetter dan het origineelquote:Op vrijdag 11 december 2009 20:10 schreef Aisumasen het volgende:
Echt één van z'n prijsnummers. Mooi dat ze 'em in het arrangement van Richard Hawley spelen.
Het programma van Chung is gecanceld, er komt geen derde seizoen. Goede timing dusquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:07 schreef Arn0 het volgende:
Tot slot nog het Alexa Chung optreden, niets speciaals verder;
http://www.mtv.com/videos(...)ive.jhtml#id=1624246
Je hebt gelijk, dus daarom een nieuwe foto bovenaan, vers van de persquote:Op woensdag 18 november 2009 17:09 schreef hallo-daar het volgende:
De OP is prima, maar...
die foto is zoo 2007![]()
Denk wel dat dat klopt. Tof!quote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Word on the street is dat ze vanavond "Catapult" gaan spelen.
Hij is uit verhoudingquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:58 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dus daarom een nieuwe foto bovenaan, vers van de pers![]()
[ afbeelding ]
Originele foto
Bedankt, OP aangepastquote:Op zondag 13 december 2009 21:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hij is uit verhouding.
[ afbeelding ]
Nee, grotere juistquote:Op maandag 14 december 2009 02:02 schreef Haunter het volgende:
Fright Lined Dining Room zou als opener geweldig zijn btw.
Had deze topic gemist, maar 2010 European Tour Dates? Gaan ze nu wel de kleinere zaaltjes weer doen?![]()
Ik wel, het is tenslotte maar 30 euro, dat kan je toch niet laten liggen?quote:Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef Xrenity het volgende:
Denk niet dat ik ze volgend jaar alweer zou willen zien als er geen album uit komt.
Zit ik te F5'en naar de video, lees ik ditquote:
quote:well, i got the video, but it's 500 mb and i'm on a hotel wifi connection so it's going to take about 5 hours. i'm going to sleep and will give you all the link in the morning
Ligt dan toch aan jouquote:Op maandag 14 december 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
Arctic Monkeys-maand op 3VOOR12TV, jammer dat de pagina niet wil laden: http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42876283
Ja, maar volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Volgens mij is het gewoon elke dag een andere live-opname en zijn het vandaag toevallig de Arctic Monkeys. Want dit staat er ook;quote:Op maandag 14 december 2009 18:06 schreef Aisumasen het volgende:
Doet het echt niet. Maar de 3 nummers uit de TV-uitzending die al 4 maanden online staat, dat is alles?
quote:December, feestmaand en natuurlijk déjà vu-maand. 3VOOR12 biedt je dagelijks een exclusieve en niet te missen live-opname uit het (bijna) afgelopen jaar aan.
Catapult, B-kant van Cornerstonequote:Op maandag 14 december 2009 18:24 schreef Leonos het volgende:
Hoe heet dat derde nummer in de balk links?
quote:Op maandag 14 december 2009 13:50 schreef Arn0 het volgende:
En de eerste beelden van Matt aan de tafel zijn er!
Ik heb anders een dikke 40 euro betaald de vorige keer? Toch een behoorlijk bedrag. En alhoewel ik als puntje bij paaltje komt er toch wel weer sta, vind ik het niet erg om ze pas weer te zien met nieuw materiaal.quote:Op maandag 14 december 2009 10:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik wel, het is tenslotte maar 30 euro, dat kan je toch niet laten liggen?
In België zal het goedkoper geweest zijn? Ik zou het uiteraard niet erg vinden om ze pas te zien met nieuw materiaal en van mijn part mogen ze het hele jaar de studio induiken maar als ze optreden vind ik het zonde om niet te gaan.quote:Op maandag 14 december 2009 19:21 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik heb anders een dikke 40 euro betaald de vorige keer? Toch een behoorlijk bedrag. En alhoewel ik als puntje bij paaltje komt er toch wel weer sta, vind ik het niet erg om ze pas weer te zien met nieuw materiaal.
Is tot dit jaar ook nooit anders geweest in Europa. En kan nog steeds als je op de juiste plek bent op de juiste tijd.quote:Op maandag 14 december 2009 10:09 schreef Arn0 het volgende:
Shit, ze doen echt wel vette dingen in Amerika. Ik ben zo jaloers op die fan die gewoon met de hele band heeft kunnen praten en de setlist al wist voor het optreden..
Ja, ik vind het ook goed klinken maar als ze het nog een paar keer meer live spelen klinkt het toch nog beter denk ik.quote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Aisumasen het volgende:
Het mist nog wat kracht, maar ik vind er verder helemaal niets mis mee. Erg goede versie.
[..]
Is tot dit jaar ook nooit anders geweest in Europa. En kan nog steeds als je op de juiste plek bent op de juiste tijd.
Ja, maar die fan heeft met ze kunnen pratenquote:Op maandag 14 december 2009 20:16 schreef Aisumasen het volgende:
Bij de backstage-ingang staan rond de soundcheck is toch niet zo moeilijk. Meerdere malen bij ze in de buurt geweest, altijd met rust gelaten.
"I WAN'T YOUR BABIES" doet het wel altijd goedquote:Op maandag 14 december 2009 20:21 schreef AMDB het volgende:
Bij mij loopt ie altijd weg als ik weer eens "ALEX I LOVE YOU, I WANNA MARRY YOU WJNMK NTB" roep
Behalve dan dat Nick en Matt te vroeg het refrein in zetten?quote:Op maandag 14 december 2009 20:11 schreef Aisumasen het volgende:
Het mist nog wat kracht, maar ik vind er verder helemaal niets mis mee.
En ook de mislukte break, haha. Maar that's livequote:Op maandag 14 december 2009 21:11 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Behalve dan dat Nick en Matt te vroeg het refrein in zetten?
Jaimie heeft gigantische schoenen aan.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 14 december 2009 23:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jaimie heeft gigantische schoenen aan.
Haha, amateursquote:Op maandag 14 december 2009 21:11 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Behalve dan dat Nick en Matt te vroeg het refrein in zetten?
Boem! Wat een geweldig stukje man. Breng dat maar eens snel uit op een EP of CD binnenkortquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist.FM is net zo betrouwbaar als een Wikipedia-pagina zonder bronnen. In de helft van de gevallen klopt er in ieder geval iets niet.
Ze zijn het nummer wel steeds verder aan het slopen hè.
Dorothy had niettemin gelijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Haha, amateurs. Dit is tot nu toe de grootste fout die ik AM (-leden) heb horen maken, maar het kan altijd nog erger.
Zo speelden ze hem ook in de HMH volgens mij?quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:49 schreef Aisumasen het volgende:
Setlist.FM is net zo betrouwbaar als een Wikipedia-pagina zonder bronnen. In de helft van de gevallen klopt er in ieder geval iets niet.
Ze zijn het nummer wel steeds verder aan het slopen hè.
Zeikerds als jij helpen AM naar de vernielingquote:Op woensdag 16 december 2009 09:05 schreef Aisumasen het volgende:
Dacht dat ze 'em hier nóg ietsje verder naar de vernieling hebben geholpen?
Boh, wat blijft Da Frame 2R toch goed. Mag van mij wel altijd gespeeld wordenquote:Op woensdag 16 december 2009 09:24 schreef Aisumasen het volgende:
Ah, zie je wel. Ik wist dat ik het al eens eerder gehoord had:
Dat is ook wel echt een goede opener!
Daar zeg je me wat... Moest lang nadenken om me een foutje in de live-performance voor de geest te halen. Er staat me iets bij van Matt die in de HMH in 2007 een drumfill in "The View From The Afternoon" totaal wist te verknallen, met komische reactie daarna.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:50 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Haha, amateurs. Dit is tot nu toe de grootste fout die ik AM (-leden) heb horen maken, maar het kan altijd nog erger.
Uiteraard!quote:Op donderdag 17 december 2009 19:23 schreef Arn0 het volgende:
Als er iemand geïnteresseerd is: Er is een bootleg van de Dublin gig
Bedanktquote:Op donderdag 17 december 2009 19:23 schreef Arn0 het volgende:
Als er iemand geïnteresseerd is: Er is een bootleg van de Dublin gig
1 |
quote:Arctic Monkeys begin their 2010 European Tour in January 2010. Support on all dates comes from Mystery Jets.
JANUARY
26th Palasharp, Milan, Italy
27th Summum, Grenoble, France
29th Liberte, Rennes, France
30th Medoquine, Bordeaux, France
31st Zenith, Montpellier, France
FEBRUARY
2nd Coliseum, Porto, Portugal
3rd Campo Pequeno, Lisbon, Portugal
5th Palacio Vistalegre, Madrid, Spain
6th Sant Jordi Club, Barcelona, Spain
8th Zenith, Munich, Germany
9th Stadthalle, Offenbach, Germany
10th Philipshalle, Dusseldorf, Germany
Preciesquote:
Mooi vormgegeven charts! Dat rode lijntje is wel grappig om te zien. Hij heeft bij mij pieken in januari en februari (toen ik niet kon wachten op het nieuwe album), zit tegen het gemiddelde aan in de lente en vroege zomer, een diep dal vanaf de nazomer tot herfst en een zelfde piek als in januari in het einde van de herfstquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:22 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Precies
Ze staan op 22 in de Last FM charts met Humbug.
http://www.last.fm/bestof/2009/chart/22
Echt, zóveel? Wow, die had ik, ondanks het grote succes, niet zien aankomen. Mooi voor AC.quote:Op maandag 21 december 2009 19:56 schreef Aisumasen het volgende:
"Humbug" heeft in Amerika 72,000 exemplaren verkocht. Ter vergelijking: Animal Collective verkocht er 131,000, The XX 35,000 en Muse 292,000.
Zó hoog had ik hun ook niet verwacht. Die van Phoenix (205,000) en Silversun Pickups (193,000) ook niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:23 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Echt, zóveel? Wow, die had ik, ondanks het grote succes, niet zien aankomen. Mooi voor AC.
Zal wel een vrij standaard optreden worden, maar ik hoop alsnog dat iemand het opneemtquote:Arctic Monkeys Announce Valencia MTV Show
Arctic Monkeys are pleased to announce they will be performing a special show for MTV at Ciudad De Las Artes Y Las Cicencias in Valencia on Saturday 13th February 2010.
For more information go to http://www.mtvnetprensa.com
Reverendquote:Op woensdag 23 december 2009 15:27 schreef tim. het volgende:
Andy wordt lid van Reverend and the Makers, volgend jaar.
Tof!quote:Op woensdag 23 december 2009 15:27 schreef tim. het volgende:
Andy wordt lid van Reverend and the Makers, volgend jaar.
En is flink afgevallen?quote:Op woensdag 23 december 2009 15:44 schreef tim. het volgende:
En hij heeft een tattoo!
[ afbeelding ]
Oja zie het nu. Klinkt tofquote:Op maandag 28 december 2009 00:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb jij het bericht niet goed doorgelezen?
OMG, dat beginquote:Op maandag 28 december 2009 01:47 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk een volledige akoestische versie van Joining The Dots!![]()
Perfect. Precies de stijl waarin ik hoopte dat Alex zich zou ontwikkelen.quote:Op maandag 28 december 2009 01:47 schreef Arn0 het volgende:
Eindelijk een volledige akoestische versie van Joining The Dots!![]()
Makkelijk praten achterafquote:Op maandag 28 december 2009 21:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Perfect. Precies de stijl waarin ik hoopte dat Alex zich zou ontwikkelen.
Eerste ding wat ik deed toen ik de DVD kreeg: extracties van de 5.1-mix makenquote:Op zondag 27 december 2009 18:45 schreef Xrenity het volgende:
Leuk te zien, 505 met alleen vocals, bas, en wat drum(van de Apollo DVD)
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:30 schreef Arn0 het volgende:
Ik zie net dat er eerder dit jaar een Arctic Monkeys tournament is georganiseerd op Fok!, tof![]()
Enkel zat ik wel 10 minuten te zoeken naar het uitslag topic tot ik er achterkwam dat het gelijkspel was en ene AMDB besloot geen nieuw topic te openen![]()
Maar dat neemt niet weg dat het alsnog als extra contest kan dienen voor een nummertournamentquote:Op woensdag 30 december 2009 20:00 schreef Merkie het volgende:
Er zijn wel een beetje weinig deelnemers voor een "beste album"-wedstrijd.
Winnaar.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:13 schreef hallo-daar het volgende:
'Het slechtste nummer van de Arctic Monkeys'-tournament. Lijkt me nog best interessant eigenlijk
Gaan we Aisumasen niet blij mee maken, aangezien Riot Van dan hoogstwaarschijnlijk zal gaan "winnen"quote:Op woensdag 30 december 2009 20:13 schreef hallo-daar het volgende:
'Het slechtste nummer van de Arctic Monkeys'-tournament. Lijkt me nog best interessant eigenlijk
The Bad Thing gaat winnen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef Haunter het volgende:
[..]
Gaan we Aisumasen niet blij mee maken, aangezien Riot Van dan hoogstwaarschijnlijk zal gaan "winnen"![]()
Ach wel neequote:Op donderdag 31 december 2009 08:36 schreef Aisumasen het volgende:
Is het niet een beetje vroeg voor alweer zo'n toernooi?
Ze gingen toch misschien in februari de studio alweer in?quote:Op donderdag 31 december 2009 16:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ach wel neeEr komen volgend jaar hoogstwaarschijnlijk toch geen nieuwe nummers bij, dus die paar maanden maken toch niet bijster veel uit?
Moest er iemand geïnteresseerd zijn, naar het schijnt heeft een fan alle 5.1 extracties "gebootlegd"quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:51 schreef Aisumasen het volgende:
Eerste ding wat ik deed toen ik de DVD kreeg: extracties van de 5.1-mix maken. Dat was toen ik er achter kwam dat "505" later opnieuw is ingezongen.
Ja, dat is ook prima. Ik wil gewoon de Humbug tracks in HD zienquote:Op donderdag 31 december 2009 17:24 schreef Aisumasen het volgende:
Zou niet hun stijl zijn, en wel erg cheapy. Het is het ook niet echt waard verder, voor die 10 nieuwe nummertjes van "Humbug". Een compleet gefilmde set op TV zoals zo vaak voorkwam in 2006 en 2007 moet er wel inzitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:28 schreef Aisumasen het volgende:
Die gasten hebben ook nog een shitload aan The Last Shadow Puppets-materiaal wat ik 10 keer liever zie, maar dat zal er ook wel nooit meer van komen. Misschien toch maar ruilen voor de pinguïn.Ja, ik snap die admins ook niet. Ik heb ze al twee keer een bericht gestuurd met bootlegs in die ik had gemaakt die ze aan hun database konden toevoegen, het enige wat ze moesten doen is copy + paste maar zelfs dat was teveel moeiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 december 2009 17:29 schreef Aisumasen het volgende:
Nu je het zegt trouwens, het zou leuk zijn als die MTV-sessie in Spanje een complete uitvoering van "Humbug" zou zijn. Goede promo, zij blij, jij blij, en dan kunnen ze het voor altijd afsluiten en verder gaan met het 4de album.
![]()
Dat zou geweldig zijn! Maar ik zie het gewoon niet gebeuren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
Party-pooperquote:Op donderdag 31 december 2009 17:47 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, ten eerste zijn het niet daadwerkelijk 6 tracks, en ten tweede gaat het principe van multi-tracks niet om het aantal kanalen, maar over de losse elementen van een mix. Iets waar je bij een 5.1-mix niet meer over kunt spreken. Desalniettemin best interessant.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:46 schreef maan. het volgende:
wat een termen allemaal.. Snap er geen reed meer van...
Lala
Dat eerste geloof ik niet totdat ze zelf bevestigen, dat tweede lijkt me wel zeer waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:22 schreef Arn0 het volgende:
Oh ja ik was alweer vergeten dat ze gezegd hadden dat My Propeller de derde single was, die zal vast Joining the Dots als b-kant hebben
Ja, dat hebben ze dus zelf bevestigd bij een radiostation sessie in New Yorkquote:Op maandag 4 januari 2010 08:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat eerste geloof ik niet totdat ze zelf bevestigen, dat tweede lijkt me wel zeer waarschijnlijk.
Oh, zo had ik het toentertijd niet opgevatquote:Op maandag 4 januari 2010 08:24 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben ze dus zelf bevestigd bij een radiostation sessie in New York
Ja, dat heb ik er niet bij vermeld maar er werd wel gezegd dat het een single voor de US was maar ik veronderstelde dat het gewoon worldwide was. Maar dan kunnen er alsnog nieuwe nummers op, right?quote:Op maandag 4 januari 2010 08:32 schreef Aisumasen het volgende:
Zal wel een promo-single zijn, misschien alleen voor Amerika. Denk zelf niet dat er een derde single komt voor dit album. Next!
Omdat de fans het willen?quote:Op maandag 4 januari 2010 08:44 schreef Aisumasen het volgende:
Waarom zouden ze? Het is dat ze 'em toevallig live hebben gespeeld, en dat het daarom waarschijnlijk is dat ze het gaan uitbrengen. Maar Alex heeft zonder twijfel tig nieuwe nummers op de plank, waarvan er ook zonder twijfel een heleboel op de plank blijven liggen.
Ja, dat wel. En stiekem vind ik dat ook wel goedquote:Op maandag 4 januari 2010 08:47 schreef Aisumasen het volgende:
't is nooit echt de band geweest om zich iets van iemand aan te trekken hè.
quote:ArcticMonkeys
Free Show Announced - 13th Feb - Ciudad De Las Artes Y Las Ciencias, Valencia, Spain - http://www.arcticmonkeys.com
about 3 hours ago from web
quote:ArcticMonkeys
New Video Clip - Hidden Player - Sign-In To Access - Situated on Frontpage - http://www.arcticmonkeys.com
about 2 hours ago from web
Dat hebben ze het afgelopen jaar wel bewezen jaquote:Op maandag 4 januari 2010 08:47 schreef Aisumasen het volgende:
't is nooit echt de band geweest om zich iets van iemand aan te trekken hè.
Ja, ik had het dus eerst als aparte image gepost maar de admin besloot om er maar een bijlage van te makenquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:56 schreef AMDB het volgende:
Ik had het al aangeklikt en doorgelezen, topicvervuiling!
Had het plaatje niet gezien though, geen zin meer om in te loggen op dat baggerforum![]()
Wel interessant, maar toch kan het me weinig boeien die charts, en absolute getallen zeggen nog weinig.
Vind ik ook wel hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:00 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, ik had het dus eerst als aparte image gepost maar de admin besloot om er maar een bijlage van te maken![]()
Idd, ik ga ook niet huilen als ze niet in de charts staan maar stiekem vind ik het toch tof als ze een hoge positie hebben
Toch vind ik het wel erg jammer dat ze dat nummer weinig of niet gepromoot hebben. Was eigenlijk heel benieuwd naar de potentie van het nummer als potentiële kersthit.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:05 schreef Aisumasen het volgende:
Ben het wel eens met AMDB. Het zegt vrij weinig. Dat ''Cornerstone'' niet gechart is, lijkt me (zoals al eens eerder gezegd) niet verwonderlijk. Zou pas sneu zijn geweest als dat was gebeurd na zo'n buzz als in 2005.
Promotie of niet, in het huidige klimaat had het sowieso geen schijn van kans gemaakt. "Why bother?", moeten ze gedacht hebben. Heel misschien als eerste single, maar dat was dan weer een verkeerd visitekaartje voor ''Humbug'' geweest. Als hun doel was om kneiters van commerciele hits te schrijven, had hun derde album ''Only By The Night" geheten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel erg jammer dat ze dat nummer weinig of niet gepromoot hebben. Was eigenlijk heel benieuwd naar de potentie van het nummer als potentiële kersthit.
Kings of Leon #2quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:44 schreef hallo-daar het volgende:
Zulke lage charts? Ik ben geen fan meer, kutband.
Shit, volgende keer beter onderzoek doen voor ik zulke conclusies trek.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:46 schreef AMDB het volgende:
Het is wel zo, de kwaliteit van een band kun je op FOK! wel enigszins redelijk peilen aan het aantal topics dat ze hebben![]()
Dat is al helemaal waarquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:27 schreef portie het volgende:
Als je dat dan ook deelt door het aantal jaren dat de band actief is dan doen arctic monkeys het erg goed
Ja, of band-topics waarin de helft wordt volgespamt door een paar nerds inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:23 schreef hallo-daar het volgende:
Het Grote Beatles Topic # 43 - Ze zijn nog steeds het beste!
![]()
Geen band, maar toch:quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:46 schreef AMDB het volgende:
Het is wel zo, de kwaliteit van een band kun je op FOK! wel enigszins redelijk peilen aan het aantal topics dat ze hebben![]()
Betere indicatie dan charts.
Charts![]()
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:58 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, of band-topics waarin de helft wordt volgespamt door een paar nerds inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |