http://www.devegetarier.nl/recepten/granen/polentaquote:Op woensdag 25 november 2009 17:11 schreef minilot het volgende:
Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?
Ha, dank, met blauwe kaas lijkt me inderdaad hartstikke lekker, en ik heb nog een grote bos tijm.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef Femma het volgende:
[..]
http://www.devegetarier.nl/recepten/granen/polenta
Ik heb de polenta met paddenstoelen, tijm en blauwe kaas laatst gemaakt, smaakte goed!
edit: er staat ook een recept voor polenta met geroosterde pompoen
Je post anders meestal best spannend in wat eten en drinken we vandaag.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:13 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ga ook meedoenik doe al heel bewust met de boodschappen, kijken of het nog beter kan. voor vandaag, morgen en overmorgen is het iig indisch. had ik gister ookal maar wil elke dag 1 of 2 gerechten erbij maken, heb nog vanalles in de vriezer liggen. zaterdag ga ik ook een lijstje maken, echt spannend zal t niet worden aangezien ik alleen ben. zo dit is de meest lange tvp die ik ooit gemaakt heb
quote:Op woensdag 2 december 2009 16:07 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je post anders meestal best spannend in wat eten en drinken we vandaag.
Ik ben ook alleen, maar houd toch van lekker eten en ook van koken voor mezelf.
Mag ik vragen waarom? Want je at, net als ik, wel soms vlees, toch? Ik overweeg om in januari een maand helemaal geen vlees te eten, gewoon om te kijken hoe dat gaat, maar ik weet niet precies waarom ik dat wil.quote:Op maandag 7 december 2009 15:02 schreef Windigo het volgende:
Liep iets anders met de planning dus nu al mijn weekmenu voor deze weekIk ben gestopt met het eten van vlees maar eet nog wel vis uit gezondheidsoverwegingen.
Ik ben opgegroeid in een vegetarisch nest, en pas vanaf mijn pubertijd zijn we af en toe vlees gaan eten. Ik heb dat nooit echt goed verdragen, en ik blijf er last van houden als ik vlees eet, ook al vind ik het best lekker. Ik denk dat dat een indicatie is dat het niet echt goed is voor mijn lichaam, dus daarom stop ik er mee. Iedere keer buikpijn als je vlees eet lijkt me een duidelijke tegenindicatie. Bovendien heb ik momenteel zeer weinig geld en heb dus eigenlijk alleen de mogelijkheid om bio-industrie vlees te betalen en daar ben ik tegen, dus dat doe ik niet. Dan liever twee keer per week een stukje veilige niet uitstervende vis die vrij heeft geleefd.quote:Op maandag 7 december 2009 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Want je at, net als ik, wel soms vlees, toch? Ik overweeg om in januari een maand helemaal geen vlees te eten, gewoon om te kijken hoe dat gaat, maar ik weet niet precies waarom ik dat wil.
Dat doe ik ook geregeld hoor. Of ik draai de dagen om. Af en toe beland ik per ongeluk in de kroeg, of bij een vriendin en dan eet ik daar mee. In dat geval gooi ik bv het vlees dat ik nog in huis had in de vriezer en maak er de week daarop wel weer wat van.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:24 schreef SeaOfLove het volgende:
ook de derde dag heb ik me eraan gehoudendenk alleen dat ik donderdag ga afwijken van het menu, maar doe t dan wel met de producten die ik al in huis heb.
lekker maar wel aparte combiquote:Op maandag 14 december 2009 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Zaterdag: frikadellen en chinees
Frikadellenmeeting (don't ask) van het Motor-Forumquote:Op maandag 14 december 2009 15:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker maar wel aparte combi
klinkt als een ruig feestquote:Op maandag 14 december 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Frikadellenmeeting (don't ask) van het Motor-Forumen als avondeten wrsch chinees en dan naast het bier de frikadellen
Klinkt geniaal!quote:Op maandag 14 december 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Frikadellenmeeting (don't ask) van het Motor-Forumen als avondeten wrsch chinees en dan naast het bier de frikadellen
Komt toevallig een keertje zo uitquote:Op zondag 3 januari 2010 22:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Als ik elke dag bij m'n ouders ga eten bespaar ik ook op de kosten.
Ons back-to-normal lijstje deze week:
Maandag bloemkool, gegrillde hamburgers, gestoomde aardappeltjes.
Dinsdag basmatirijst, Kip Tikka Massala en sperzieboontjes.
Woensdag kabeljauw uit de oven, worteltjes, aardappelpuree
Donderdag Kip Tandoori met witlofsalade.
Vrijdag boerenkool met worst.
kook je voor mij ook.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal ik ook eens??
Maandag: Halve kip uit de oven met ovenfrietjes, salade en sperziebonen
Dinsdag: bami met ei, zelfgemaakte satesaus, augurken, veel groente en kroepoek
Woensdag: stamppot boerenkool met saucijs en mosterd
Donderdag: Rijst met roerbakgroente en ketjapsaus
Vrijdag: gegrilde lamskotelleten met couscous en broccoli
Zaterdag: gegrilde tonijnsteak, spinazie en tagliatelle
Zondag: snackbar
Beterschap joh! Veel soepjes eten.quote:
Ik ben heel slecht in recepten uitleggen omdat ik meestal wat aanklooi tot het lekker isquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
rotiHeb je daar een recept van maria? of haal je het ergens?
Ja. Das niet helemaal doorgegaanquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:10 schreef motorbloempje het volgende:
hoeveel gehaktballen liggen er in jouw vriezer?je was er vorige week ook al mee aan de haal!
Dus je eet maar 1 dag groente?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:07 schreef Chen het volgende:
Zaterdag: Gegrilde Kipfilet met frietjes
Zondag: Spagetti Carbonara
Maandag: Enterecote met gebakken aardappelen
Dinsdag: Biefstuk met friet en salade
Woensdag: Pizza
Donderdag: Hamburgers
Vrijdag: Biefstuk met friet
Goh, jij moet wel erg van biefstukachtigen houden...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:07 schreef Chen het volgende:
Fucking geniaalquote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:07 schreef Chen het volgende:
ah wat heerlijk is dat he! moet ik eigenlijk ook weer doenquote:Op maandag 25 januari 2010 15:31 schreef Muck het volgende:
Ik ga de voorraadkast en vriezer eens uitruimen:
Maandag: Romige pasta met kip en paddenstoelen
Dinsdag: Rode bieten met aardappels en speklapjes
Woensdag: Burrito's
Donderdag: Gevulde pitabroodjes Aardappels (misschien rösti als ik zin heb in) met erwtjes en een saucijs
Vrijdag t/m zondag: geen flauw idee, want ik ga een weekend weg
Aan boodschappen ben ik bijna niets kwijt deze week en het ruimt lekker op
Wat een rotweek he? Gelukkig lunch ik warm op 't werk, heb nog net geen scheurbuik opgelopen!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:08 schreef ennuikhier het volgende:
Ja, een nieuw weekmenu!
Vandaag: een "broodje gezond" met restjes - kaas, ham, tomaat, komkommer, avocado, ei en ui - Done
Morgen: Pasta met brocoli, tomaat en fetakaas - Laat thuis uit werk, boterham gegeten
Maandag: Couscoussalade - Toen de pasta met brocoli en fetakaas gegeten, geen aanrader
Dinsdag: Uit Eten - Done
Woensdag: Chorizo met purree - Chili con carne
Donderdag: Afhaal sushi (zalm) - Done!
Vrijdag: Erwtensoep - Groentesoep uit de vriezer
Zaterdag: Pasta salade - Rijst met vis uit de oven
Valt toch nog best mee gezien wat je gekocht hebt aan 'luxe' artikelen? Ik bestel wekelijks de boodschappen dus heb dan een goed overzicht in wat ik wekelijks kwijt ben en dat komt ook op zo'n 70 - 90 euro per week (wel met babyvoeding en luiers erbij)quote:Op maandag 1 februari 2010 15:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
We waren veel geld kwijt deze week, bijna 80 euro voor zes dagen, maar ook best wat dure ingrediënten gekocht zoals een flink stuk pancetta, parmezaanse kaas, lekker belegen kaasje, dat soort dingen (en de ingrediënten voor een taartopdracht die ik voor deze week heb staan). Ik probeer elke week minstens één keer iets te eten wat we nog nooit hebben gegeten, deze week is dat met vier gerechten goed gelukt!
We willen maximaal een tientje per dag kwijt zijn en meestal blijven we daar ver onder. Dus ik schrok nu wel een klein beetje.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:02 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Valt toch nog best mee gezien wat je gekocht hebt aan 'luxe' artikelen? Ik bestel wekelijks de boodschappen dus heb dan een goed overzicht in wat ik wekelijks kwijt ben en dat komt ook op zo'n 70 - 90 euro per week (wel met babyvoeding en luiers erbij)
Nee joh, bij wraps doe ik altijd maar watquote:Op maandag 1 februari 2010 16:13 schreef Stiemie het volgende:
Razztwizzle heb je een recept voor die wraps met geroosterde paprika? Wat gaat er nog meer in? Klinkt namelijk erg lekker
Oh klinkt lekker! Ga ik eens proberen. Dankjewel!quote:Op maandag 1 februari 2010 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nee joh, bij wraps doe ik altijd maar wat. Ik gooi drie gehalveerde paprika's in de oven, laat ze lekker zwart blakeren onder de grill, dan even in een plastic zak uit luiten wasemen, velletjes eraf peuteren en dan husselen met wat rode ui in reepjes, gehalveerde tomaten en komkommer zodat 't lekker lauwwarm in een wrap kan met wat chilisaus en zure room. Qua kruiden doe ik er altijd wat komijn, wat peper en zout en knoflook door. Voor mij dus nog een schepje kikkererwten door 't mengseltje en voor m'n lief rooster ik een kipfilet in de grill (kan tegelijk met die paprika's) die er ook in reepjes doorheen kan.
Inderdaad nogal boven de planning, maar aangezien we vorige weken wel eens voor 40 euro klaar waren voor 7 dagen, kon het wel een keertje. En ik heb zin in al het lekkere eten.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
Oh ja als dat de planning is, dan zit je er wel wat boven inderdaad! Wij zijn met 2,5 (2 volwassenen, een peuter en een baby. Al krijgt die laatste natuurlijk alleen nog flessen melk)
Ik heb trouwens wel het idee dat je goedkoper uit bent als je alles in 1 keer koopt dan wanneer je elke dag boodschappen doet. Ik ben nogal van de lekkere impulsaankopen heb ik ontdektEn nu is er een planning en daardoor gooien we ook nog eens minder eten weg. Dat vond ik altijd zo zonde!
Jouw weblog is echt superquote:Op maandag 1 februari 2010 17:55 schreef Windigo het volgende:
Maandag: Mac and cheese van geitenkaas, geroosterde paprika, rode peper en zwarte olijven
Dinsdag: Frietje halen waarschijnlijk, ik moet onderweg ergens eten
Woensdag: Groentenstoofpot van aardappel, wortel, ui en bier
Donderdag: Gebakken aardappels met salade met geitenkaas
Vrijdag: Noodles met groenten in pindasaus
Zaterdag: Zuurkool met gekookte aardappels en vegaburger
Zondag: roergebakken tofu met rendangsaus en sperzieboontjes
Zoals je ziet begint het nu echt over te gaan op vegetarisch eten bij mij, ben de overgangsfase van vlees naar vega aan het afronden.
Alleen jammer dat alles in het Engels isquote:
Tsja ik wilde het graag internationaal leesbaar hebben, ik hoop ooit een groot publiek te krijgenquote:Op maandag 1 februari 2010 21:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Alleen jammer dat alles in het Engels is
Boeiend. Ze schrijft prima Engels en het is nou ook weer geen raketwetenschap.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:22 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Alleen jammer dat alles in het Engels is
Red bell peppers zijn geroosterde paprika's, chillies zijn rode pepers. Er zitten dus wel rode pepers in het recept, maar kijk uit dat je geen rode pepers gaat roosteren! Dat zou een beetje pijnlijk worden voor je gehemeltequote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Boeiend. Ze schrijft prima Engels en het is nou ook weer geen raketwetenschap.
Ik ga van de week voor de penne met geroosterde pepers en geitenkaas
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Boeiend. Ze schrijft prima Engels en het is nou ook weer geen raketwetenschap.
Ik ga van de week voor de penne met geroosterde pepers en geitenkaas
There you go alreadyquote:Op dinsdag 2 februari 2010 07:52 schreef Windigo het volgende:
[..]
Red bell peppers zijn geroosterde paprika's, chillies zijn rode pepers. Er zitten dus wel rode pepers in het recept, maar kijk uit dat je geen rode pepers gaat roosteren! Dat zou een beetje pijnlijk worden voor je gehemelte
Het is echt niks bijzonders hoor; 'lekker vegetarisch' (gesponsord door het Nederlands Zuivelbureauquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
Mjan, welk kookboekje is dat? Ik zie vanalles wat ik graag zou proberen
winterwortelen, broccoli en doperwtjes zijn goedkoop en gezondquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
Ga zo naar de lidl, we hebben hier geen digrosquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!
Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!quote:Op woensdag 25 november 2009 17:11 schreef minilot het volgende:
Gisteren lag Fok overhoop, dus een verlaat lijstje..
Gisterenavond: Ovenschotel van oortjespasta met saus van parmezaan, cheddar, mascarpone en gruyère (en melk en boter en bloem).
Vanavond: Couscous (eindelijk!) met peterselie, flespompoen en ingemaakte citroenen. (Recept!)
Donderdag: Pizza met pompoensaus, rode ui en feta. (Recept!)
Vrijdag: Hamburgers met pancetta, provolone en tomatencompote.
Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?
Zondag: Eten in het Efteling Hotel.
Ik kan wel merken dat Amerika Thanksgiving viert - door Foodgawker at ik de afgelopen weken onbewust kilo's pompoen!
kan best afwisselend zijn want Dr Oetker heeft een aardig assortiment... wat ga je allemaal eten van em?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:28 schreef Seven. het volgende:
Maandag: Dr. Oetker
Dinsdag: Dr. Oetker
Woensdag: Dr. Oetker
Donderdag: bamisoep
Vrijdag: Dr. Oetker
Zaterdag: kebab na het stappen
Zondag: te brak, alleen kleine hapjes.
Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:28 schreef ennuikhier het volgende:
[..]
Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!![]()
Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
*kwijl* die pizza met pompoensausDat ik die nu pas zie! Nouja, volgende week
Deze week wordt het:
Jaaaa die!quote:Op maandag 15 februari 2010 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?
Ik maakte er destidjs een fotootje van:
[ afbeelding ]
Inderdaad ontzettend lekker! Het pompoenseizoen is alweer even voorbij, maar zodra het straks oktober is eet ik ze weer met kilo's tegelijk!
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)quote:Op maandag 1 februari 2010 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We willen maximaal een tientje per dag kwijt zijn en meestal blijven we daar ver onder. Dus ik schrok nu wel een klein beetje.. We zijn ook maar met z'n tweetjes.
20 euro aan boodschappen per dag?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)
Is dat dan per persoon gerekend?
Nou met zn 2en haal ik 10 euro per dag denk ik niet. (misschien gemiddeld gezien wel)quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
20 euro aan boodschappen per dag?jij bent gek
(of je verdiend erg goed)
ik doe 30 euro per week (alleen) inclusief wijn/lekkere dingen/brood.... Kwestie van nadenken wat je koopt...
Dank, dank! Inderdaad niet zo moeilijk!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..
- Oven op grillstand voorverwarmen
- Alle kazen raspen.
- Pasta al dente koken en afgieten.
- Van boter, melk en bloem in een pannetje een rouxje maken. Driekwart van de geraspte kazen en de mascarpone erdoor. Op smaak brengen met een beetje zout en zwarte peper
- Pasta door kaassaus scheppen, in ovenschaal stoppen en bestrooien met overgebleven kaas
- Paar minuten in de oven tot het bubbelt en er een korstje bovenop zit.
Niet echt hogere wiskunde dus.
Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:30 schreef PiperMaru het volgende:
Hoe doen jullie het meestal? Ik heb een documentje waarin ik leuke receptideeën neerzet die ik tegenkom (met linkjes), als de boodschappen gedaan moeten worden ga ik een beetje knippen en plakken uit die lijst. Mijn doel is om iig in een maand niet twee keer hetzelfde te eten en in het algemeen zo veel mogelijk te variëren en nieuwe dingen uit te proberenen dat lukt aardig.
Ik heb een Delicious-account! Een webbased vergaarbak voor je favorieten, zeg maar. Da's superhandig, want daarmee kan ik dus altijd en overal bij alle urls met recepten die ik ooit eens heb opgeslagen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.
Verder schrijf ik de nenu's op in een schrift met harde kaft heb ik tenminste alles in huis als ik adhv het menu boodschappen doe.
Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:09 schreef LieLie het volgende:
Dat geloof ik wel! Ik heb alleen soms moeite met die engelse recepten... Eigenlijk moet ik een keer van die maatdingen voor cups.. Want dat is toch gewoon een maatschepjes iets?
Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelenquote:Op maandag 22 februari 2010 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.
Niet voor recepten in cups.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelen
Volgens mij! Zit in mijn maatbeker trouwens een dubbele rij...
Van de ikea: Twee maatverdelingen, dl en pint.
Is dat bruikbaar?
Konings receptquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:56 schreef Windigo het volgende:
...Serveer met bier en kroepoek....
Ik zag vandaag cups bij de HEMA, voor het eerst. Heel leuke met kleurtjes.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niet voor recepten in cups.
Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
Op de site van de ikea stond pints, maar in het echt staat er gewoon cups op!quote:Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niet voor recepten in cups.
Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
Vrijdag: spaghetti met een ragù van kippenlever afgeblust met rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomatenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:26 schreef Windigo het volgende:
Was bijna vergeten mijn weekmenu te posten voor deze week..
Maandag: Sajoer lodeh en blado kentang met rijst
Dinsdag: Pizza
Woensdag: Pastasalade met geitenkaas, rode ui, en geroosterde paprika met een varkenshaasje
Donderdag: Gebakken aardappels, sperziebonen een een falafelburger met aioli
Vrijdag: Rucolasalade met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten, rozijnen en pittige mosterdvinaigrette met een ham/kaas tosti
Zaterdag: Spaghetti met champignon-roomsaus
Zondag: Frites met salade en visburger
Jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:11 schreef Thomas B. het volgende:
Mag ik een keer bij jou komen eten, Windigo?
puik!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis
Beviel de penne met geitenkaas je nog?
Jaa was heerlijk! Alleen ik heb het niet echt zelf gekookt uiteindelijkquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis
Beviel de penne met geitenkaas je nog?
Lolquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Jaa was heerlijk! Alleen ik heb het niet echt zelf gekookt uiteindelijk
De vriendin van een vriend van me. Voor ik het door had zat ze al paprika te snijdenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:19 schreef Windigo het volgende:
[..]
LolWie dan?
![]()
Blijft leuk om te horen dat mensen je recepten lekker vindenIk heb ze alleen van mijn blog gehaald, heb besloten dat ik beter meteen aan een kookboek kan gaan werken en ben te bang dat er iemand op internet mee aan de haal gaat en het zijn of haar eigen recept noemt voordat ik het kan publiceren
Ik sta altijd open voor privèverzoeken voor recepten via PMquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De vriendin van een vriend van me. Voor ik het door had zat ze al paprika te snijdenMaar ze kan wel beter koken dan ik dus dat was misschien geen gek idee.
Jammer dat je blog weg is, maar je hebt wel gelijk. Als je ons er maar niet voor altijd van onthoudt
Fajitas met gegrillde kip en paprikaquote:Op zondag 28 februari 2010 23:01 schreef SeaOfLove het volgende:
doe internet via mobiel, kan niet meer dan fok en hotmailzou je kunnen kopiëren ajb
Grazieee!quote:
Blik tomatenblokjes met een scheutje olijfolie zachtjes aan de kook brengen, knoflook uitpersen en erbij, peper, majoraan en een laurierblaadje toevoegen, 10 min pruttelen. Easy does it. Met wat geroosterde pijnboompitjes op het einde erbij. We moesten voor vanavond iets verzinnen wat snel klaar is, omdat we pas om ongeveer kwart voor 8 thuis zijn van het boodschappen doen en dan nog moeten eten. Het kon even niet anders.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Grazieee!Hoe maak je die tomatenknoflooksaus?
Hm klinkt lekker!quote:Op maandag 1 maart 2010 17:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Blik tomatenblokjes met een scheutje olijfolie zachtjes aan de kook brengen, knoflook uitpersen en erbij, peper, majoraan en een laurierblaadje toevoegen, 10 min pruttelen. Easy does it. Met wat geroosterde pijnboompitjes op het einde erbij. We moesten voor vanavond iets verzinnen wat snel klaar is, omdat we pas om ongeveer kwart voor 8 thuis zijn van het boodschappen doen en dan nog moeten eten. Het kon even niet anders.
Tortellini met vleesvulling nemen.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hm klinkt lekker!Al zal vriendlief dan misschien weer miepen dat ie vlees mist, maar deze saus is vast ook lekker met wat rundergehakt erdoor?
Net een kilopak gescoord bij de AH!
![]()
10 euro en een voorraadje dan wel?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:48 schreef Windigo het volgende:
Vandaag: Curry met broccoli, ui, aardappel,wortel en mango met basmatirijst en kroepoek
Zondag: Bietenstamppot en een visburger
Maandag: Arabisch plat brood met fallafel en knoflooksaus
Dinsdag: Aardappelpuree met gekookte worteltjes en de andere visburger (2 in een pak)
Woensdag: Spaghetti met tonijn-roomsaus
Donderdag: Restje van de curry
Vrijdag: Restje bietenstamp met een vegaburger
Zaterdag: Salade met wortel, walnoten en geitenkaas met vinaigrette, en gebakken aardappels.
Had maar tien euro deze week, maar zoals je ziet ben ik niet zielig
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt etenquote:
Ja, ik zit er inderdaad onder, maar het gaat er om wat voor voorraad je hebt (op aanbiedingen letten), hoe creatief je bent, en waar je prioriteiten liggen. Ik eet liever goed dan dat ik dure kleding koop, bijvoorbeeld. Mijn kleding is allemaal tweedehands, mijn boeken en de meeste van mijn spullen ook. Maar koken vind ik leuk, en ik heb liever dagelijks het plezier van een goede warme maaltijd, dan eens in de zoveel tijd een nieuw duur kledingstuk ofzo.quote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten(las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten(las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
Ik wil ook een vriend die mij een uitgebreide voorraadkast geeftquote:Op maandag 8 maart 2010 10:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijen :
Lekker aanpakken danquote:Op maandag 8 maart 2010 10:24 schreef SeaOfLove het volgende:
ja dat begrijp ik ook niet, het is nl best frustrerend om steeds zo op je geld te moeten lettenAls ik zie hoe gemakkelijk mijn vriend geld uitgeeft
maargoed ik word daar zelf ook wijzer van
Het is echt niet zo dat hij me geld geeft, maar af en toe wel boodschappen betaalt. dat geeft mij weer wat lucht.
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastigquote:Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Ml-etje het volgende:
Knap Windigo&Seaoflove, bij ons is het nog een struggle om onder de 50 euro per week te blijven
doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hemquote:Op maandag 8 maart 2010 10:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Lekker aanpakken dangewoon van genieten hoor en petje af!
Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastiglaatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
quote:Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastiglaatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
Wow! das wel weinig inderdaad. Kan me goed voorstellen dat je dat niet red.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:33 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hemdus hij wordt er ook wijzer van, klassieke win-win situatie
Dat is wel slimquote:Op maandag 8 maart 2010 10:35 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.
Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maandquote:Op maandag 8 maart 2010 10:37 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is wel slim![]()
Maar hoe komt dat dan bij jullie beide (geheel off topic).
quote:Op maandag 8 maart 2010 10:41 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maandmensen denken dat armoede in Nederland niet bestaat, maar dat bestaat dus wél voor mensen zoals ik die tussen wal en schip vallen. Ik heb ook uitgezocht of ik recht heb op toeslagen hoor, maar dat heb ik niet, want dit word gezien als een normale casus. Hopelijk vind ik snel een baan, want dit is écht niet grappig. Er wordt kennelijk vanuit gegaan dat je op mijn leeftijd wel bij je ouders kan wonen of steun van hun krijgt. Niet dus
Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonenquote:Op maandag 8 maart 2010 10:43 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Nou inderdaad704 euro jeetje zeg.
En dan ook geen recht op huurtoeslag enz. wat vreemd..zou toch denken dat dat juist voor mensen zoals jij er is.
Veel meer dan succes met zoeken kan ik ook niet zeggen..wat zoek je overigens en waar?
Ik heb het écht opgezocht hoor, dat zullen dan wel nieuwe regels zijn. Maar ik mag het echt niet krijgen voor ik 23 ben. Gelukkig duurt dat nog maar een half jaar..quote:Op maandag 8 maart 2010 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat raar! ik kreeg al huurtoeslag toen ik 21 was..
Klopt inderdaad (woonde op mijn 20ste zelfstandig en heb het ook opgezocht toen).quote:Op maandag 8 maart 2010 10:46 schreef Windigo het volgende:
[..]
Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonenIk zoek werk in de horeca of in de manegesector in omgeving Amersfoort omdat ik met beiden ervaring heb. Maar momenteel is écht alles welkom
Het re-integratiebureau heeft na twee jaar nog steeds geen oplossing voor me, zo frustrerend!
En die Polen maar binnenkomen en werk krijgen..![]()
Nou, dat is dan heel interessant waarom ik het niet krijg en waarom mij verteld is bij de woningcoörperatie dat het hier pas vanaf 23 is. Ik ken overigens ook niemand van mijn leeftijd of daaronder die het krijgt. Dus ik snap niet dat je dit kan zeggen? Mijn huur is 411 euro (ja ik weet het heel duur voor mijn inkomen maar iets goedkopers is niet te krijgen) en mijn inkomen is onder het minimum, dus als er iemand recht op zou moeten hebben.. Denk toch echt dat je bron niet kloptquote:Op maandag 8 maart 2010 10:52 schreef Puala het volgende:
Huurtoeslag krijg je vanaf je 18e. Mits je onder een bepaald bedrag huur zit en aan bepaalde voorwaarden voldoet
Graag gedaanquote:Op maandag 8 maart 2010 11:03 schreef Windigo het volgende:
[..]
Bedankt, enne, ontopic maar weer?![]()
Ik ga vanavond uit eten, mijn vader betaalt, joepie!
jaloers op jouw weekquote:Op maandag 8 maart 2010 18:06 schreef Xennia het volgende:
Maandag: groene aspergetips met ham, ei en hollandaise saus, krieltjes
Dinsdag: varkenshaassate met gebakken uitjes, aardappeltjes in schil, komkommersalade
Woensdag: pasta met pittige tomatensaus, salami, olijven, courgette en pijnboompitten
Donderdag: broodje hamburger en salade
Vrijdag: witlof ham en kaas uit de oven
Zaterdag: uit eten
Zondag: zelfgemaakte tapas; kippenvleugels in bier, pittige gehaktballetjes in tomatensaus, wraps met zalm, sla en kruidenkaas, chorizo in sherry, stokbrood en tapenades
Dat klinkt toch heel low budgetquote:Op donderdag 11 maart 2010 09:49 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik moet toch ook maar weer aan de menu's, rekening keldert te snel![]()
Do: lasagna
Vrij: Rest lasagna
Za: burrito's
Zo: er komen vrienden eten: Broccolisoep met gerookte kip, een groene salade en stokbrood. Misschien nog een kleine quiche
(over quiche gesproken, kunnen we het recept van de quiche met peer, walnoten en geitekaas krijgen, minilot?
Jazeker, is gewoon van Foodgawker geplukt:quote:Op donderdag 11 maart 2010 09:49 schreef _Calimero_ het volgende:
(over quiche gesproken, kunnen we het recept van de quiche met peer, walnoten en geitekaas krijgen, minilot?
Ja, nou, dat is natuurlijk heel erg leuk om te doen, maar steeds als ik een ander soort korstdeeg probeer dan denk ik telkens: neh, paté brisee fine is tóch beter.quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:25 schreef ColdFeet het volgende:
Ik probeer echt vanalles en nog wat; van een volkoren korst met walnoten en parmezaan tot de 5-minutenvariant van Locatelli. Het perfecte recept hangt voor mij echt af van de rest van het gerecht.
quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, nou, dat is natuurlijk heel erg leuk om te doen, maar steeds als ik een ander soort korstdeeg probeer dan denk ik telkens: neh, paté brisee fine is tóch beter.
Bedankt MI-tjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:03 schreef SeaOfLove het volgende:
morgen als ik boodschappen heb gedaan ook weer een menu maken. het werkt echt motiverend zeg! deze week hopelijk wel met mijn geld uitkomenTot maandag de 22ste moet ik het redden.
ik ben eruitquote:
Vegetarische goulash? Met nepvlees ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Donderdag: Goulash (vegetarisch en gewoon)
Ik lees je vraag nu pas! Ik weet niet of m'n antwoord nog zin heeft, maar ja, dat is een tientje per dag met z'n tweeën (¤5,- p.p. dus) voor al het eten en drinken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)
Is dat dan per persoon gerekend?
Van dit menu is nu al weinig overgebleven... maar ik moet er wel bij zeggen dat ik dus wel zeer consequent met de al aanwezige producten in huis heb gekookt, en ik dus weinig boodschappen hoefde te doen. Besparing heeft het dus wel opgeleverd.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:14 schreef Ewelina het volgende:
Hoewel er hier genoeg binnenkomt geef ik nog steeds te veel uit aan boodschappen. Dat kan beter. Derhalve dus mijn menu voor komende week:
Zondag: boerenkool
Maandag: pasta bolognese
Dinsdag: aardappelblokjes met kruidenboter en spekjes, kippepootjes en mexicaanse groenten
Woensdag: nasi met kipsaté , gebakken uitjes en sperziebonen
Donderdag: karbonade met gepofte aardappel en doperwten
Vrijdag: chili con carne
Zaterdag: rijst met zoetzure saus, sperziebonen en kip
Zondag: pasta bolognese of als ik zin heb bouw ik er een lasagne van
Ik heb alles in huis, op de zoetzure saus na, dus ik hoef niets bij te halen
En toen at ik zaterdag ook niet thuis, dus de boel schuift een dag op, en de soep valt er tussenuit, die gaat naar eind volgende week. Woensdag trek ik wel iets uit de diepvries.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag: tortellini met kaas-walnotenvulling met tomatensaus met paprika, gegrilde courgette erbij
Donderdag: iets gewokts uit de diepvries mee naar mijn werk met woknoedels
Vrijdag: niet thuis
Zaterdag: wokschotel met o.a. quornreepjes, paprika, bleekselderij, wortel, met witte rijst
Zondag: zelfde als zaterdag
Maandag: http://www.kokenmetkarin.nl/voor/wortelsoep.html met naanbrood
Dinsdag: niet thuis
Woensdag: zelfde als maandag
Donderdag: ingevroren aardappelovenschotel mee naar mijn werk
En ik heb alle ingrediënten al in huis! Heerlijk makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |