abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78877471
@ windigo, ik heb ook weinig te besteden deze week Mijn boodschappenlijstje ziet er zo uit: paprika, bamigroenten, zure room, tomaten, wraps, brood. De rest heb ik al in koelkast of vriezer
pi_78877612
maandag 8/3 couscoussalade
dinsdag 9/3 tartaattje met aardappeltjes en geroosterde groenten (wortel, paprika, ui)
woensdag 10/3 scholfilet met tomatensaus, spinazie en rijst
donderdag 11/3 lasagne
vrijdag 12/3 pompoensoep met broodjes
  maandag 8 maart 2010 @ 09:38:07 #228
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78878522
quote:
Op maandag 8 maart 2010 08:36 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

10 euro en een voorraadje dan wel?
Ja met een voorraadje ja
pi_78878577
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:38 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja met een voorraadje ja
Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten (las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
  maandag 8 maart 2010 @ 09:43:26 #230
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78878652
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Petje af hoe jij met zo weinig geld zo lekker kunt eten (las elders dat je onder het sociaal minimum zit)
Ja, ik zit er inderdaad onder, maar het gaat er om wat voor voorraad je hebt (op aanbiedingen letten), hoe creatief je bent, en waar je prioriteiten liggen. Ik eet liever goed dan dat ik dure kleding koop, bijvoorbeeld. Mijn kleding is allemaal tweedehands, mijn boeken en de meeste van mijn spullen ook. Maar koken vind ik leuk, en ik heb liever dagelijks het plezier van een goede warme maaltijd, dan eens in de zoveel tijd een nieuw duur kledingstuk ofzo.

En ik eet niet veel vlees en vis, en ik drink zelden alcohol, dat scheelt ook op het budget. En gezond eten is gewoon goedkoper dan rotzooi, ik zal dus niet snel pizza bestellen of naar de mac of de snackbar rennen. Voor dat geld kan ik thuis twee maaltijden maken die lekker én gezond zijn.
pi_78879096
Maandag: ikzelf uit eten, eet nog een keer falafel en couscous
Dinsdag: nachos con todo
Woensdag: risotto met champs
Donderdag: Curry Madras
Vrijdag: uit eten: bruiloft schoonzusje
Zaterdag: kofta met naanbrood
Zondag: groentensoep

alleen donderdag zo nog even aanvullen dus

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 08-03-2010 10:20:20 ]
Ja doei.
pi_78879106
quote:
Op maandag 8 maart 2010 09:40 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijen zelf koop ik voorgesneden groenten op de datum, dan heb een zak rode kool bijv voor 70cent. vlees koop ik ook vaak op de datum, hoppa zo de vriezer in. bij de turkse supermarkt of lidl groenten en fruit halen scheelt ook een hoop. en me laten inspireren door jullie helpt ook voor afwisseling want iedere dag een prakkie komt me al snel de neus uit, ook omdat ik het gewoon erg leuk vind om te koken en ik haal uit een prakkie maken niet echt voldoening
pi_78879201
hetzelde als wat windigo zei dus, ik zit ook dus onder het minimum
  maandag 8 maart 2010 @ 10:16:41 #234
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78879446
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:02 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

is best moeilijk af en toe hoor,maar door een weekmenu te maken ben ik me er meer van bewust wat ik uitgeef. en dat ik lekker kan koken komt een groot deel door mijn vriend die in de loop der jaren de halve toko voor me heeft leeggekocht aan kruiden en specerijen :
Ik wil ook een vriend die mij een uitgebreide voorraadkast geeft Aan de andere kant geeft het ook wel voldoening dat ik alles zelf bij elkaar gesprokkeld heb En dat er dus nog steeds mensen jaloers zijn op hoe ik leef van mijn weinige geld!
pi_78879555
zo, en donderdag eten we Curry Madras
Ja doei.
pi_78879636
Knap Windigo&Seaoflove, bij ons is het nog een struggle om onder de 50 euro per week te blijven
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78879669
ja dat begrijp ik ook niet, het is nl best frustrerend om steeds zo op je geld te moeten letten Als ik zie hoe gemakkelijk mijn vriend geld uitgeeft maargoed ik word daar zelf ook wijzer van Het is echt niet zo dat hij me geld geeft, maar af en toe wel boodschappen betaalt. dat geeft mij weer wat lucht.
pi_78879717
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:24 schreef SeaOfLove het volgende:
ja dat begrijp ik ook niet, het is nl best frustrerend om steeds zo op je geld te moeten letten Als ik zie hoe gemakkelijk mijn vriend geld uitgeeft maargoed ik word daar zelf ook wijzer van Het is echt niet zo dat hij me geld geeft, maar af en toe wel boodschappen betaalt. dat geeft mij weer wat lucht.
Lekker aanpakken dan gewoon van genieten hoor en petje af!
pi_78879874
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:23 schreef Ml-etje het volgende:
Knap Windigo&Seaoflove, bij ons is het nog een struggle om onder de 50 euro per week te blijven
ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastig laatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
pi_78879966
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Lekker aanpakken dan gewoon van genieten hoor en petje af!
doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hem dus hij wordt er ook wijzer van, klassieke win-win situatie
  maandag 8 maart 2010 @ 10:35:10 #241
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78880032
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

ik moet t samen met kind doen van 50e per week, dus ook kleding,kadootjes,strippenkaart, beltegoed enz. knap lastig laatste 2 maanden redde ik t ook niet, terwijl ik echt geen gekke dingen deed ofzo. vandaar nu ook aan de weekmenu's
Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.
pi_78880093
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:29 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:33 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

doe ik ook, en als dank kook ik altijd lekker voor hem dus hij wordt er ook wijzer van, klassieke win-win situatie
Wow! das wel weinig inderdaad. Kan me goed voorstellen dat je dat niet red.
Ga maar in een hoekje zitten
pi_78880128
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:35 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik heb de ene week 30 euro en de andere week 20 euro. Maar ik ben alleen, en mijn vader stopt me goddank af en toe (in ieder geval één keer per maand) 20 euro extra toe. Maar van dat geld moet ik wel leven, het is dus niet alleen voor eten maar voor eten en kleding en douchegel etc. Ik zit op ongeveer 120 euro per maand waar ik dus alles mee doe. Ik neem mijn geld één keer per maand op en stop het in potjes, dat is ook makkelijker en dan zie je concreet wat er in en uit gaat.
Dat is wel slim
Maar hoe komt dat dan bij jullie beide (geheel off topic).
  maandag 8 maart 2010 @ 10:41:09 #244
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78880253
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is wel slim
Maar hoe komt dat dan bij jullie beide (geheel off topic).
Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maand mensen denken dat armoede in Nederland niet bestaat, maar dat bestaat dus wél voor mensen zoals ik die tussen wal en schip vallen. Ik heb ook uitgezocht of ik recht heb op toeslagen hoor, maar dat heb ik niet, want dit word gezien als een normale casus. Hopelijk vind ik snel een baan, want dit is écht niet grappig. Er wordt kennelijk vanuit gegaan dat je op mijn leeftijd wel bij je ouders kan wonen of steun van hun krijgt. Niet dus
pi_78880335
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:41 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dat komt, omdat ik een periode arbeidsongeschikt ben geweest, en nu werk zoek. Mijn inkomen via het uwv is 70% van mijn laatst verdiende loon. Aangezien ik 22 ben was dat minimumjeugdloon. Dus ik zit op een bedrag van 704 euro per maand, met vaste lasten van 600 euro per maand mensen denken dat armoede in Nederland niet bestaat, maar dat bestaat dus wél voor mensen zoals ik die tussen wal en schip vallen. Ik heb ook uitgezocht of ik recht heb op toeslagen hoor, maar dat heb ik niet, want dit word gezien als een normale casus. Hopelijk vind ik snel een baan, want dit is écht niet grappig. Er wordt kennelijk vanuit gegaan dat je op mijn leeftijd wel bij je ouders kan wonen of steun van hun krijgt. Niet dus

Nou inderdaad 704 euro jeetje zeg.
En dan ook geen recht op huurtoeslag enz. wat vreemd..zou toch denken dat dat juist voor mensen zoals jij er is.
Veel meer dan succes met zoeken kan ik ook niet zeggen..wat zoek je overigens en waar?
  maandag 8 maart 2010 @ 10:46:01 #246
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78880420
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nou inderdaad 704 euro jeetje zeg.
En dan ook geen recht op huurtoeslag enz. wat vreemd..zou toch denken dat dat juist voor mensen zoals jij er is.
Veel meer dan succes met zoeken kan ik ook niet zeggen..wat zoek je overigens en waar?
Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonen Ik zoek werk in de horeca of in de manegesector in omgeving Amersfoort omdat ik met beiden ervaring heb. Maar momenteel is écht alles welkom Het re-integratiebureau heeft na twee jaar nog steeds geen oplossing voor me, zo frustrerend!

En die Polen maar binnenkomen en werk krijgen..
pi_78880507
wat raar! ik kreeg al huurtoeslag toen ik 21 was..
Ja doei.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:48:55 #248
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78880531
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat raar! ik kreeg al huurtoeslag toen ik 21 was..
Ik heb het écht opgezocht hoor, dat zullen dan wel nieuwe regels zijn. Maar ik mag het echt niet krijgen voor ik 23 ben. Gelukkig duurt dat nog maar een half jaar..
pi_78880594
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:46 schreef Windigo het volgende:

[..]

Huurtoeslag is pas vanaf 23 jaar, tot die tijd hoor je kennelijk bij je ouders te wonen Ik zoek werk in de horeca of in de manegesector in omgeving Amersfoort omdat ik met beiden ervaring heb. Maar momenteel is écht alles welkom Het re-integratiebureau heeft na twee jaar nog steeds geen oplossing voor me, zo frustrerend!

En die Polen maar binnenkomen en werk krijgen..
Klopt inderdaad (woonde op mijn 20ste zelfstandig en heb het ook opgezocht toen).
pi_78880663
Huurtoeslag krijg je vanaf je 18e. Mits je onder een bepaald bedrag huur zit en aan bepaalde voorwaarden voldoet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')