abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:18:54 #151
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77830690
tvp
  woensdag 10 februari 2010 @ 08:35:57 #152
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_77835279
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro ) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
pi_77835347
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro ) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
winterwortelen, broccoli en doperwtjes zijn goedkoop en gezond en verder.. succes
pi_77835619
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:00:43 #155
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_77835640
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!
Ga zo naar de lidl, we hebben hier geen digros
pi_77836222
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:11 schreef minilot het volgende:
Gisteren lag Fok overhoop, dus een verlaat lijstje..

Gisterenavond: Ovenschotel van oortjespasta met saus van parmezaan, cheddar, mascarpone en gruyère (en melk en boter en bloem).
Vanavond: Couscous (eindelijk!) met peterselie, flespompoen en ingemaakte citroenen. (Recept!)
Donderdag: Pizza met pompoensaus, rode ui en feta. (Recept!)
Vrijdag: Hamburgers met pancetta, provolone en tomatencompote.
Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?
Zondag: Eten in het Efteling Hotel.

Ik kan wel merken dat Amerika Thanksgiving viert - door Foodgawker at ik de afgelopen weken onbewust kilo's pompoen!
Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!

Hier geen weekmenu - zit een weekje in de sneeuw. Heb wel erg veel zin om een nieuw menu te plannen - het eten van m'n vrienden is errmm... onsmakelijk...
  woensdag 10 februari 2010 @ 10:12:28 #157
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_77837155
Het is me gelukt om zelfs 2 euro van mijn budget over te houden en toch genoeg in te kopen En dat ook nog bij de albert heijn omdat de bus niet meer ging wegens de sneeuw ( )

Het weekmenu ziet er als volgt uit:
Vanavond: Gekookte aardappels, gebakken ui en champignons met scharrelkipfilet en een groene salade
Morgen: Pizza met geroosterde groenten en geitenkaas
Vrijdag: Stamppot andijvie met komijnekaas met een biologische hambuger en gebakken uien
Zaterdag: Spaghetti met tomatensaus, buffelmozarella en basilicum
Zondag: Restje andijviestamp met overgebleven burger
Maandag: Gebakken aardappels met salade met geitenkaas
Dinsdag: Restje spaghetti met tomatensaus

Toch aardig voor elkaar voor 18 euro! (Heb natuurlijk wel een goede voorraadskast, dat helpt ook)

En het is niet vegetarisch, ik ben bang dat ik toch niet principieel genoeg ben om dat daadwerkelijk de rest van mijn leven te doen, en ik vind koken gewoon te leuk. Maar mijn vlees blijft wel scharrel en biologisch, want ik blijf tégen de bio industrie.
pi_77837634
Ben sinds begin dit jaar ook bezig met weekmenu's. Het is wel een beetje puzzelen, zeker als er iets tussendoor komt waardoor je een dag niet thuis eet. Het idee was om zo min mogelijk eten weg te gooien maar de eerste weken heb ik veel te ruim ingekocht waardoor er toch dingen over datum gingen... Maar ik begin het nou een beetje in de gaten te krijgen.

Deze week:
maandag 8 februari: nasi met satésaus
dinsdag 9 februari: gehaktrolletjes met feta, griekse salade en rijst
woensdag 10 februari: beenham met aardappelkroketjes en worteltjes
donderdag 11 februari: bobotie met rijst
vrijdag 12 februari: uit eten
zaterdag 13 februari: Valess, aardappeltjes uit de oven, snijboontjes
zondag 14 februari: Gevulde paprika met couscous, ui, feta, gehakt

Hoe doen jullie het meestal? Ik heb een documentje waarin ik leuke receptideeën neerzet die ik tegenkom (met linkjes), als de boodschappen gedaan moeten worden ga ik een beetje knippen en plakken uit die lijst. Mijn doel is om iig in een maand niet twee keer hetzelfde te eten en in het algemeen zo veel mogelijk te variëren en nieuwe dingen uit te proberen en dat lukt aardig.
pi_77960301
Maandag: fussili met tonijn, olijven en tomatensaus
Dinsdag: eet ik op het werk
Woensdag: gehakt cordon bleu, bietjes met ui
Donderdag: noodles met biefstuk, prei, champs en paprika
Vrijdag: kippepoot, gepofte aardappel, sla
Zaterdag: uit eten, ik denk tapas
Zondag: bij mijn ouders eten
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:28:40 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77960524
Maandag: Dr. Oetker
Dinsdag: Dr. Oetker
Woensdag: Dr. Oetker
Donderdag: bamisoep
Vrijdag: Dr. Oetker
Zaterdag: kebab na het stappen
Zondag: te brak, alleen kleine hapjes.
Resistance is futile.
pi_77962218
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:28 schreef Seven. het volgende:
Maandag: Dr. Oetker
Dinsdag: Dr. Oetker
Woensdag: Dr. Oetker
Donderdag: bamisoep
Vrijdag: Dr. Oetker
Zaterdag: kebab na het stappen
Zondag: te brak, alleen kleine hapjes.
kan best afwisselend zijn want Dr Oetker heeft een aardig assortiment... wat ga je allemaal eten van em?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_77963475
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 09:28 schreef ennuikhier het volgende:

[..]

Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!

Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..

- Oven op grillstand voorverwarmen
- Alle kazen raspen.
- Pasta al dente koken en afgieten.
- Van boter, melk en bloem in een pannetje een rouxje maken. Driekwart van de geraspte kazen en de mascarpone erdoor. Op smaak brengen met een beetje zout en zwarte peper
- Pasta door kaassaus scheppen, in ovenschaal stoppen en bestrooien met overgebleven kaas
- Paar minuten in de oven tot het bubbelt en er een korstje bovenop zit.

Niet echt hogere wiskunde dus.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 15 februari 2010 @ 14:15:26 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78017841
*kwijl* die pizza met pompoensaus Dat ik die nu pas zie! Nouja, volgende week Deze week wordt het:

Maandag: maispastei
Dinsdag: tomatengroentesoep
Woensdag: tomatengroentesoep
Donderdag: visfilet met bietjes
Vrijdag: zalmburgers a la minilot
Zaterdag: penne met pestoballetjes
Zondag: wok Na overleg toch thuis eten, dus misschien die pizza met pompoen!

Op de vrijdag *edit: en zondag! na niet erg spannend of verrassend dus, maar wel lekker
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78018467
Zo, een kort en simpel menuutje voor deze week:

Maandag: Pannenkoeken
Dinsdag: Bloemkool met gebakken aardappeltjes en een valess-mediterraans-ding
Woensdag: Falafel met pitabroodjes, tzaziki, salade en geroosterde paprika's
Donderdag: Uit eten
Vrijdag: Groentesoep met stokbrood en kruidenboter
pi_78018705
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
*kwijl* die pizza met pompoensaus Dat ik die nu pas zie! Nouja, volgende week Deze week wordt het:
Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?
Ik maakte er destidjs een fotootje van:

Inderdaad ontzettend lekker! Het pompoenseizoen is alweer even voorbij, maar zodra het straks oktober is eet ik ze weer met kilo's tegelijk!
  maandag 15 februari 2010 @ 14:52:22 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78019081
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?
Ik maakte er destidjs een fotootje van:

[ afbeelding ]

Inderdaad ontzettend lekker! Het pompoenseizoen is alweer even voorbij, maar zodra het straks oktober is eet ik ze weer met kilo's tegelijk!
Jaaaa die!
Al had ik dus inderdaad niet nagedacht over factoren zoals seizoenen... Ho hum. Nouja! *heeft recept opgeslagen*
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:31:50 #167
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78052459
Vandaag: Beef stroganoff met rijst
Morgen: Gebakken aardappels met sla
Donderdag: Wraps met mayo, tomaat, komkommer, sla en knapperige bacon
Vrijdag: Sajur lodeh en blado kentang met rijst
Zaterdag: Pizza
Zondag: Aardappelpuree met zuurkool en rookworst
Maandag: Pastasalade met geitenkaas, geroosterde paprika en olijven
pi_78076618
Dinsdag: zelfgemaakte pizza
Woensdag: rijst, kokosmelk, peultjes, tauge, kipfilet en babymais
Donderdag: Broodje hamburger en soep
Vrijdag: Chili con carne
Zaterdag: Toscaanse worstjes, sperziebonen en gebakken aardappeltjes
Zondag: nog even bedenken
Maandag: nog even bedenken
pi_78078443
maandag: bij mijn schoonmoeder
dinsdag: rijst, doperwtjes en pindasaus (meer was er niet in huis )
woensdag: gebakken aardappels, worteltjes en hamburger
donderdag: bij oma
vrijdag: bij mijn schoonmoeder
zaterdag: kip, rijst en broccoli
zondag: krieltjes, sperzibonen en voor het vlees moet ik even in de diepvries kijken.
pi_78093953
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We willen maximaal een tientje per dag kwijt zijn en meestal blijven we daar ver onder. Dus ik schrok nu wel een klein beetje. . We zijn ook maar met z'n tweetjes.
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)
Is dat dan per persoon gerekend?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_78096953
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)
Is dat dan per persoon gerekend?
20 euro aan boodschappen per dag? jij bent gek (of je verdiend erg goed)

ik doe 30 euro per week (alleen) inclusief wijn/lekkere dingen/brood.... Kwestie van nadenken wat je koopt...
pi_78106924
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

20 euro aan boodschappen per dag? jij bent gek (of je verdiend erg goed)

ik doe 30 euro per week (alleen) inclusief wijn/lekkere dingen/brood.... Kwestie van nadenken wat je koopt...
Nou met zn 2en haal ik 10 euro per dag denk ik niet. (misschien gemiddeld gezien wel)
Maar dan bedoel ook echt al het eten en drinken van de hele dag. (dus ontbijt, eten mee naar werk/school, fruit, avondeten en drinken)
Ik doe best zuinig boodschappen, maar sommige dingen tikken gewoon hard aan zoals vlees, verse groente en fruit.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_78128533
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..

- Oven op grillstand voorverwarmen
- Alle kazen raspen.
- Pasta al dente koken en afgieten.
- Van boter, melk en bloem in een pannetje een rouxje maken. Driekwart van de geraspte kazen en de mascarpone erdoor. Op smaak brengen met een beetje zout en zwarte peper
- Pasta door kaassaus scheppen, in ovenschaal stoppen en bestrooien met overgebleven kaas
- Paar minuten in de oven tot het bubbelt en er een korstje bovenop zit.

Niet echt hogere wiskunde dus.
Dank, dank! Inderdaad niet zo moeilijk!

Mijn weekmenu (grotendeels voorbij)
zondag: tortellini met salade
maandag: Spaghetti met gehakt / groentesausje
dinsdag: Uit eten geweest, was jarig. Geitenkaasje met honing vooraf, gebraden lam als hoofdgerecht
woensdag: Pannekoeken
vandaag: Champignonsoep met stokbrood
vrijdag: Taco's voor vriend en chili con carne voor mij
zaterdag: Uit eten met vrienden ivm de verjaardag

En zondag een nieuw weekmenu!
pi_78297555
Maandag: Schnitzel, aardappels en wortels
dinsdag: Japanse Yakitori (kip en groenen?)
Woensdag: Lasagne
Donderdag: Rijst, biefstukreepjes met terriyakisaus en champinons en bosuitjes.
Vrijdag: eet ik alleen, brood denk ik
Zaterdag: Steengrillen
Zondag: Pasta met champignonsaus
pi_78302945
Maandag

Bacon met appel en ui
Gebakken aardappelen
Bietjes

40 gr. boter
8 dikke plakken bacon van 50 gr. per stuk
2 uien
2 rode zure appels
peper

Snijd de uien in ringen. Snijd de appels in plakken. Verhit de helft van de boter in een pan en bak hierin de plakken bacon aan beide kanten mooi bruin. Haal dan de bacon uit de pan. Fruit in het achtergebleven bakvet de uienringen glazig. Voeg dan de rest van de boter toe en schep de plakken appel door de uienringen. Draai het vuur wat lager, leg een deksel op de pan en smoor de appel en ui in 10 minuten gaar. Schep alles halverwege een keer om, leg dan de plakken bacon er boven op en strooi er een beetje peper over. Serveer dit gerecht in de pan.

Dinsdag

Hamlappen met paprika
Rijst

50 gr. boter
500 gr. hamlappen
1 ui
1 teentje knoflook
1 el paprikapoeder
1 tomaat
1 1/2 dl water
zout en peper
2 groene paprika's

Snijd de hamlappen in blokjes en bestrooi ze met peper en zout. Snipper de ui fijn. Pers het teentje knoflook uit. Snijd de paprika's in reepjes. Ontvel de tomaat en snijd deze in stukjes. Verhit de boter in een pan en bak hierin het vlees bruin. Voeg dan de ui en knoflook toe en bak deze even mee. Doe dan de tomaat, water en wat peper en zout erbij. Laat dit 30 minuten zachtjes stoven. Voeg dan de paprika's toe en laat dit nog 5 minuten stoven. Geef dit bij rijst.

Woensdag

Aardappelpuree met karnemelk
Gebakken vis
Worteltjes

1 1/2 kg aardappelen
zout
1 1/2 dl karnemelk
25 gr. boter
2 el bieslook
75 gr. spekblokjes

Kook de aardappelen gaar. Bak in een droge koekenpan de spekblokjes krokant. Giet de aardappelen af, stamp ze fijn en roer er de karnemelk, boter en bieslook door. Laat de aardappelpuree al roerend goed warm worden. Strooi de spekblokjes over de aardappelpuree.

Donderdag

Gehakt met corn flakes
Gekookte aardappelen
Spruitjes

400 gr. gehakt
1/2 kop cornflakes
1 ei
mespuntje kerrie
1/2 appel
peper en zout
30 gr. boter

Maak het gehakt aan met de fijngemaakte cornflakes, het losgeklopte ei, kerrie, appel, peper en zout. Vorm er 4 platte schijven van en bak ze in de boter in 15 minuten gaar en bruin.

Vrijdag

Spaghetti met hamsaus
Gemengde salade

400 gr. spaghetti
zout en peper
1 ui
1 teentje knoflook
100 gr. champignons
1 el olie
200 gr. ham
2 el gehakte basilicum
1 dl koffieroom
75 gr. Parmezaanse kaas

Snipper de ui en het knoflookteentje fijn. Snijd de champignons in plakjes. Snijd de ham in blokjes. Kook de spaghetti. Verhit de olie in een pan en fruit hierin de ui en knoflook glazig. Voeg de champignons toe en bak deze even mee. Roer dan de hamblokjes, basilicum, koffieroom en kaas erdoor. Breng de saus op smaak met peper en zout. Laat de spaghetti uitlekken en doe deze in een schaal. Schep de hamsaus over de spaghetti

Dit weekmenu komt van mijn club: Weekmenu voor de krappe beurs.
pi_78303385
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 10:30 schreef PiperMaru het volgende:

Hoe doen jullie het meestal? Ik heb een documentje waarin ik leuke receptideeën neerzet die ik tegenkom (met linkjes), als de boodschappen gedaan moeten worden ga ik een beetje knippen en plakken uit die lijst. Mijn doel is om iig in een maand niet twee keer hetzelfde te eten en in het algemeen zo veel mogelijk te variëren en nieuwe dingen uit te proberen en dat lukt aardig.
Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.
Verder schrijf ik de nenu's op in een schrift met harde kaft heb ik tenminste alles in huis als ik adhv het menu boodschappen doe.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78304943
Jeuh, ik doe weer mee.

- Vanavond: Beefburger met worteltjes en aardappelpuree
- Dinsdag: Bami met een hoop groenten, omelet en kipsaté
- Woensdag: Pita's met falafel met tzatziki, erbij een salade en wat pittige aardappelpartjes uit de oven
- Donderdag: Köfte met gegrilde groenten, pilav en meer tzatziki
- Vrijdag: Kipfajita's.
- Zaterdag niet thuis
- Zondag staat alleen het zondagsontbijt klaar . Met deze week bananenpancakes met maple syrup en bosbessenmuffins in de hoofdrol.
pi_78305074
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.
Verder schrijf ik de nenu's op in een schrift met harde kaft heb ik tenminste alles in huis als ik adhv het menu boodschappen doe.
Ik heb een Delicious-account! Een webbased vergaarbak voor je favorieten, zeg maar. Da's superhandig, want daarmee kan ik dus altijd en overal bij alle urls met recepten die ik ooit eens heb opgeslagen.
Linkje naar mijn account

Op de computers die ik het vaakst gebruik heb ik een Delicious-addknopje in de toolbar van mijn browser gezet, dus als ik dan via Foodgawker of waar dan ook een leuk recept tegenkom dan hoef ik alleen maar op het knopje te drukken en 'm in de juiste catagorie te knallen ('toetjes', 'rijst', 'alcohol', enz.., maar ook 'presentatie', 'blogs' en 'handig') en dan is -ie opgeslagen.

Als ik dan voor een paar dagen een menu wil maken dan kijk ik gewoon welke dingen ik in de weken daarvoor allemaal heb opgeslagen, want dat zijn vanzelfsprekend allemaal dingen die ik graag klaar wil maken.

Eens in de zoveel tijd schoon ik mijn account wel op, want er komt zo nu en dan ook wel rommel in, als ik het wanneer ik ongesteld ben bijvoorbeeld nodig vond om twintig recepten voor chocoladekoekjes op te slaan.

Verder kijk ik op websites van dichtbijgelegen supermarkten om te zien wat er in de aanbieding is, en dat gebruik ik dan als input bij Foodgawker. Als mijn Bas van der Heijden bijvoorbeeld een kilo penen voor vijftig cent heeft liggen dan zoek ik bij Foodgawker gewoon op 'carrots'. Idem met dingen die ik zelf nog in de kast of in de vriezer heb liggen.
pi_78305188
Die Delicious-account ziet er handig uit!!
pi_78305238
Is het ook! Foodgawker + Delicious = de rest van je leven lekker eten!
pi_78305352
Dat geloof ik wel! Ik heb alleen soms moeite met die engelse recepten... Eigenlijk moet ik een keer van die maatdingen voor cups.. Want dat is toch gewoon een maatschepjes iets?
pi_78305469
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:09 schreef LieLie het volgende:
Dat geloof ik wel! Ik heb alleen soms moeite met die engelse recepten... Eigenlijk moet ik een keer van die maatdingen voor cups.. Want dat is toch gewoon een maatschepjes iets?
Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.
pi_78305805
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.
Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelen
Volgens mij! Zit in mijn maatbeker trouwens een dubbele rij...

Van de ikea: Twee maatverdelingen, dl en pint.

Is dat bruikbaar?
pi_78306067
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelen
Volgens mij! Zit in mijn maatbeker trouwens een dubbele rij...

Van de ikea: Twee maatverdelingen, dl en pint.

Is dat bruikbaar?
Niet voor recepten in cups.

Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
pi_78307673
vanavond: aardappelschijfjes met broccoli en een gehaktbal
dinsdag: sperzibonen met aardappels en speklapjes
woensdag: bij oma
donderdag: bij schoonouders
vrijdag: bij moeders
zaterdag: geen idee
zondag: krieltjes met doperwtjes en vissticks
pi_78312681
Zo meteen: Zalm met prei en ansjovis
Morgen: Spinazie met kaassoufles en een gekookt ei
Woensdag: Chinese leftover uit de vriezer
Donderdag: Nog geen idee
Vrijdag: Pastasalade met feta, tomaten, ui en komkommer
Zaterdag: Zelfgemaakte pizza
Zondag: Nasi (grote portie meteen voor in de vriezer).
Maandag: Chili Con Carne van Jamie Oliver
Dinsdag: Pasta Pesto met pijnboompitten en parmezaanse kaas
Woensdag: Vries
Donderdag: Peeën met uien en worst
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78313421
maandag: broodjes hamburger en salade
dinsdag: boerekool met spekjes en hema-worst
woensdag: spaghetti bolognese
donderdag: gevulde portobello met rucola-pasta
vrijdag: carpaccio met pijnboompitten, oude kaas, kappertjes en een berg sla
zaterdag: gado gado
zondag: varkenshaassate, gebakken uitjes, gebakken aardappels, komkommersalade

Oh, ik snak alweer naar het asperge-seizoen! De dagen worden al langer.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:38:36 #188
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78315300
Maandag: hamburgers met avocado
Dinsdag: left-over nasi met zelfgemaakte tjap tjoy
Woensdag: gegrild vlees met gegrilde courgette, paprika en champignons
Donderdag: frittata / omelet met prei, champignons en kaas
Vrijdag: boerenkool met worst
Zaterdag: Keftedes met stokbrood + Griekse salade
Zondag: op visite (soep?)
pi_78342062
Weekmenu deze week (minus weekend). Veel vis! Lief en ik zijn een beetje slapjes, dus we kunnen wel wat vlees/vis gebruiken..

Maandag: Eiermie met gestoomde broccoli en gemarineerde varkensfilet, in sausje van rijstazijn, soja- en oestersaus
Dinsdag: Panzanella met tonijnsteak in oregano-chilipeperolie
Woensdag: Groene knoflook-kruidenrijst (recept) met kabeljauwballetjes in een saus van zongedroogde tomaten
Donderdag: Wortel-currysoep met yoghurt en naanbrood
Vrijdag: Omelet met dille, hollandse garnalen, bosuitjes en sjalotten
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:56:42 #190
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78349781

[ Bericht 99% gewijzigd door Isabeau op 27-02-2010 12:58:15 (op verzoek weggehaald :)) ]
pi_78350475
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:56 schreef Windigo het volgende:
...Serveer met bier en kroepoek....
Konings recept
pi_78350708
Nice, ga ik eens proberen, windigo!
pi_78370298
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
Ik zag vandaag cups bij de HEMA, voor het eerst. Heel leuke met kleurtjes.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:26:27 #194
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78438966
Was bijna vergeten mijn weekmenu te posten voor deze week..

Maandag: Sajoer lodeh en blado kentang met rijst
Dinsdag: Pizza
Woensdag: Pastasalade met geitenkaas, rode ui, en geroosterde paprika met een varkenshaasje
Donderdag: Gebakken aardappels, sperziebonen een een falafelburger met aioli
Vrijdag: Rucolasalade met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten, rozijnen en pittige mosterdvinaigrette met een ham/kaas tosti
Zaterdag: Spaghetti met champignon-roomsaus
Zondag: Frites met salade en visburger
pi_78439059
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Op de site van de ikea stond pints, maar in het echt staat er gewoon cups op!
Nu nog even schepjes scoren, gister nog niet gevonden..
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:03:10 #196
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484132
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:26 schreef Windigo het volgende:
Was bijna vergeten mijn weekmenu te posten voor deze week..

Maandag: Sajoer lodeh en blado kentang met rijst
Dinsdag: Pizza
Woensdag: Pastasalade met geitenkaas, rode ui, en geroosterde paprika met een varkenshaasje
Donderdag: Gebakken aardappels, sperziebonen een een falafelburger met aioli
Vrijdag: Rucolasalade met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten, rozijnen en pittige mosterdvinaigrette met een ham/kaas tosti
Zaterdag: Spaghetti met champignon-roomsaus
Zondag: Frites met salade en visburger
Vrijdag: spaghetti met een ragù van kippenlever afgeblust met rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomaten
Zaterdag: Aardappelpuree met witlof met ham en kaas
pi_78484494
Mag ik een keer bij jou komen eten, Windigo?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:14:47 #198
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484634
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:11 schreef Thomas B. het volgende:
Mag ik een keer bij jou komen eten, Windigo?
Ja , het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis

Beviel de penne met geitenkaas je nog?
pi_78484648
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja , het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis

Beviel de penne met geitenkaas je nog?
puik!
Ja doei.
pi_78484744
quote: