winterwortelen, broccoli en doperwtjes zijn goedkoop en gezondquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 08:35 schreef Windigo het volgende:
Weekmenu volgt later vandaag, heb deze week een bijzonder krap budget (20 euro) en moet dus eerst zien wat er in de aanbieding is.
Ga zo naar de lidl, we hebben hier geen digrosquote:Op woensdag 10 februari 2010 08:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ga gauw naar digros.. t/m donderdag volgens mij nog echt héle goedkope aanbiedingen!
Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!quote:Op woensdag 25 november 2009 17:11 schreef minilot het volgende:
Gisteren lag Fok overhoop, dus een verlaat lijstje..
Gisterenavond: Ovenschotel van oortjespasta met saus van parmezaan, cheddar, mascarpone en gruyère (en melk en boter en bloem).
Vanavond: Couscous (eindelijk!) met peterselie, flespompoen en ingemaakte citroenen. (Recept!)
Donderdag: Pizza met pompoensaus, rode ui en feta. (Recept!)
Vrijdag: Hamburgers met pancetta, provolone en tomatencompote.
Zaterdag: Iets met polenta, ik weet nog niet wat. Iemand ideeën?
Zondag: Eten in het Efteling Hotel.
Ik kan wel merken dat Amerika Thanksgiving viert - door Foodgawker at ik de afgelopen weken onbewust kilo's pompoen!
kan best afwisselend zijn want Dr Oetker heeft een aardig assortiment... wat ga je allemaal eten van em?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:28 schreef Seven. het volgende:
Maandag: Dr. Oetker
Dinsdag: Dr. Oetker
Woensdag: Dr. Oetker
Donderdag: bamisoep
Vrijdag: Dr. Oetker
Zaterdag: kebab na het stappen
Zondag: te brak, alleen kleine hapjes.
Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..quote:Op woensdag 10 februari 2010 09:28 schreef ennuikhier het volgende:
[..]
Wil je het recept delen? Klinkt heerlijk!![]()
Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
*kwijl* die pizza met pompoensausDat ik die nu pas zie! Nouja, volgende week
Deze week wordt het:
Jaaaa die!quote:Op maandag 15 februari 2010 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Bedoel je de pizza die ik een tijd geleden in mijn weekmenu had?
Ik maakte er destidjs een fotootje van:
[ afbeelding ]
Inderdaad ontzettend lekker! Het pompoenseizoen is alweer even voorbij, maar zodra het straks oktober is eet ik ze weer met kilo's tegelijk!
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)quote:Op maandag 1 februari 2010 16:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We willen maximaal een tientje per dag kwijt zijn en meestal blijven we daar ver onder. Dus ik schrok nu wel een klein beetje.. We zijn ook maar met z'n tweetjes.
20 euro aan boodschappen per dag?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is dat tientje per dag voor al het eten en drinken? (ontbijt lunch diner)
Is dat dan per persoon gerekend?
Nou met zn 2en haal ik 10 euro per dag denk ik niet. (misschien gemiddeld gezien wel)quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
20 euro aan boodschappen per dag?jij bent gek
(of je verdiend erg goed)
ik doe 30 euro per week (alleen) inclusief wijn/lekkere dingen/brood.... Kwestie van nadenken wat je koopt...
Dank, dank! Inderdaad niet zo moeilijk!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, er is amper sprake van een echt recept..
- Oven op grillstand voorverwarmen
- Alle kazen raspen.
- Pasta al dente koken en afgieten.
- Van boter, melk en bloem in een pannetje een rouxje maken. Driekwart van de geraspte kazen en de mascarpone erdoor. Op smaak brengen met een beetje zout en zwarte peper
- Pasta door kaassaus scheppen, in ovenschaal stoppen en bestrooien met overgebleven kaas
- Paar minuten in de oven tot het bubbelt en er een korstje bovenop zit.
Niet echt hogere wiskunde dus.
Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:30 schreef PiperMaru het volgende:
Hoe doen jullie het meestal? Ik heb een documentje waarin ik leuke receptideeën neerzet die ik tegenkom (met linkjes), als de boodschappen gedaan moeten worden ga ik een beetje knippen en plakken uit die lijst. Mijn doel is om iig in een maand niet twee keer hetzelfde te eten en in het algemeen zo veel mogelijk te variëren en nieuwe dingen uit te proberenen dat lukt aardig.
Ik heb een Delicious-account! Een webbased vergaarbak voor je favorieten, zeg maar. Da's superhandig, want daarmee kan ik dus altijd en overal bij alle urls met recepten die ik ooit eens heb opgeslagen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb een map en een receptenboek plus dan ook nog een mapje op de pc met recepten.
Verder schrijf ik de nenu's op in een schrift met harde kaft heb ik tenminste alles in huis als ik adhv het menu boodschappen doe.
Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:09 schreef LieLie het volgende:
Dat geloof ik wel! Ik heb alleen soms moeite met die engelse recepten... Eigenlijk moet ik een keer van die maatdingen voor cups.. Want dat is toch gewoon een maatschepjes iets?
Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelenquote:Op maandag 22 februari 2010 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt! Ik heb zelf een keer een setje bij de V&D gekocht voor minder dan een tientje: schepjes in 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup en 1/4 cup. Ook een maatbekertje met cupverdeling voor vloeibare dingen. Scheelt een kwartier omrekenen per week.
Niet voor recepten in cups.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oké! Van de week even kijken, we gaan nog winkelen
Volgens mij! Zit in mijn maatbeker trouwens een dubbele rij...
Van de ikea: Twee maatverdelingen, dl en pint.
Is dat bruikbaar?
Konings receptquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:56 schreef Windigo het volgende:
...Serveer met bier en kroepoek....
Ik zag vandaag cups bij de HEMA, voor het eerst. Heel leuke met kleurtjes.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niet voor recepten in cups.
Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
Op de site van de ikea stond pints, maar in het echt staat er gewoon cups op!quote:Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niet voor recepten in cups.
Ik ben ook nog op zoek naar een mooi setje van cup-schepjes. Ik heb wel een maatbeker waar cups op staan (ook van de Ikea) maar die is niet heel accuraat.
Vrijdag: spaghetti met een ragù van kippenlever afgeblust met rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomatenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:26 schreef Windigo het volgende:
Was bijna vergeten mijn weekmenu te posten voor deze week..
Maandag: Sajoer lodeh en blado kentang met rijst
Dinsdag: Pizza
Woensdag: Pastasalade met geitenkaas, rode ui, en geroosterde paprika met een varkenshaasje
Donderdag: Gebakken aardappels, sperziebonen een een falafelburger met aioli
Vrijdag: Rucolasalade met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten, rozijnen en pittige mosterdvinaigrette met een ham/kaas tosti
Zaterdag: Spaghetti met champignon-roomsaus
Zondag: Frites met salade en visburger
Jaquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:11 schreef Thomas B. het volgende:
Mag ik een keer bij jou komen eten, Windigo?
puik!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis
Beviel de penne met geitenkaas je nog?
Jaa was heerlijk! Alleen ik heb het niet echt zelf gekookt uiteindelijkquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, het wordt geloof ik tijd voor een cul-potluck-meet bij mij thuis
Beviel de penne met geitenkaas je nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |