quote:Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef snoopy het volgende:
livelink, ik hoop dat je er een beetje uit bent gekomen met Job![]()
Morris is vorige week nagekeken door de schoolarts en vandaag kreeg ik een brief mee met de bevindingen.
Lengte en gewicht was prima, ogen ook maar gehoor 'onvoldoende'.
Ik heb even gebeld en krijg een nieuwe oproep van de schoolarts als het goed is. Maakt u zich maar geen zorgen mevrouw, het kan ook aan de concentratie liggen, zeiden ze aan de telefoon. Nou, ik maak me ook geen zorgen want volgens mij hoort hij alles prima
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Jeetje Livelink, wat een verhaal. Lijkt me zo moeilijk allemaal. ik hoop dat je er een weg in weet te vinden.![]()
En wat is het toch een geworstel met die AB Vicky, gelukkig dat het nu makkelijker lijkt te gaan. (mijn jongens zijn gek op AB. lekker smaakje. Dat vind ik dan weer een ander uiterste)
Oh, en de eeuwige oren. Succes met de volgende test Snoops.
gevalletje oostindisch doof snoop'?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:49 schreef livelink het volgende:
Job was gisteren en vanochtend weer in een opperbeste bui. Zo gaat het vaak, het hoopt zich op tot een uitbarsting en daarna gaat het weer een tijd goed. Het duurt altijd alleen wat langer voordat ik weer wat ontspan en net als ik het weer zie zitten, dan volgt er weer een nieuwe uitbarsting, lijkt het wel.
Die gehoortesten kunnen tegenwoordig toch heel makkelijk? Dus niet meer dat kinderen moeten reageren op piepjes, maar dat ze gewoon met een soort apparaatje registreren of het kind goed kan horen? Dat leek me juist zo ideaal. Dan worden factoren als dwarsigheid of gebrek aan concentratie uitgefilterd. Gelukkig verder alles goed, en als jij zeker weet dat Morris prima hoort, dan is dat volgens mij ook echt zo.
quote:Op donderdag 19 november 2009 14:01 schreef chacama het volgende:
Snoopy, wat Vicky zegt??
Doet me denken aan een verhaal van een kennis. 2 vriendinnen. Waarvan eentje met gehoorapparaatjes. Zegt de andere tegen d'r moeder: J. is echt doof en ik oostindisch
Vicky
uhh jaquote:Op donderdag 19 november 2009 14:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Irritant is dat hè, dat je dan terug moet. ik heb het één keer gemoeten voor een gehoortest. Buh!
Ik ken alleen Oostindisch geemancipeerd trouwens.
en moet dit niet nummertje 42 zijn?![]()
thnx!quote:
nah! ik zou zweren dat er 41 stondquote:Op donderdag 19 november 2009 14:30 schreef Sjeen het volgende:
Is het toch ook Buuf
Mijn kleutertje is me net even iets te geobserdeerd bezig met Sinterklaas...
Oh ik dacht al dat het aan mij lag.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:29 schreef livelink het volgende:
Job heeft dit jaar ook het heilige, goede geloof in Sinterklaas. Andere jaren was hij nog bang, maar nu ook helemaal niet. Heerlijk, ik kan er echt van genieten. Hier krijgen ze alleen zaterdag wat in de schoen. Andere dagen mogen ze gerust zetten, maar dan komt Piet toch echt niet langs.
Isa op dinsdag en zaterdag... al laat ze wel steeds quasi een schoen in de gang staan en is ze al twee keer gaan kijken 's morgens of er toch niet misschien iets in zatquote:Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Hier mogen ze op woensdag en zaterdag hun schoentje zetten. Vanmiddag ben ik even naar de Action geweest voor schoencadeautjes. Zo blijven de kosten een beetje binnen de perken.
Maar doen ze dan wel wat aan haar faalangst, of is het alleen een gegeven waar de juf rekening mee houdt?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:39 schreef chacama het volgende:
Reden om ze op maantjes-niveau te houden is d'r faalangst. De juf gaf dat mooi aan. "soms probeer ik ze het wel te geven, maar dan zie je dat gezichtje al vertrekken van twijfel, als ik ze dan weer het vertrouwde geef, is het goed. Liever een werkblad extra dan meteen extra dingen." Mooi dat ze dat zo goed signaleert.
Eh, daar heb ik nu zelfs nog wel eens last vanquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan er ook wel om lachen hoor debuurvrouw. En hoe ze er bij komt weet ik niet, Snoop. Misschien doordat de dochter van onze oppas nu ook in die fase zit. Alleen die is 7. Maar als we een Piet treffen in de stad staat Jolie toch te stralen hoor.
Christan was er gisteren zelf ook bij, en zijn juf heeft hem uitgelegd dat hij in een paar vakken wat beter zijn best moet doen en dat ze hem dan gymnasiumadvies kan geven. Voor dat soort dingen is hij best gevoelig dus wie weet helpt dat alquote:Op woensdag 25 november 2009 07:07 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Christan, wat goed dat 'ie havo of gymnasiumadvies krijgen zal!Weet je wat mij zo moeilijk lijkt nu? Ga je je zoon nou stimuleren om nét dat hogere niveau te halen of niet? Een beetje stimuleren kan natuurlijk geen kwaad, zou ik denken en tegelijkertijd zou ik wel wat bang zijn om te veel aan het pushen te zijn. Hoe voelt dat voor jullie, rewimo?
Gisteravond hadden we het 10-minutengesprekje over onze dochter: heerlijk kind, erg sociaal, creatief, betrokken, heel trouw, is actief in de kring, durft voor haar mening op te komen, goed bezig met letters en cijfers, slim aan het denken. Ze is blij, straalt en is helemaal op haar plek op school.
Zó fijn om te horen, om bevestigd te krijgen!
Ik kan me dat heel goed voorstellen trouwens.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:21 schreef Lois het volgende:
De huidige juffen van Eva zijn van het type "hup dat ga je gewoon even doen" terwijl wij denken dat Eva meer bereikt met de "kom maar hier dan doe ik het voor en dan kan jij het heel goed" aanpak. Leg ik dat een beetje goed uit? Meer de lieve ondersteunende aanpak ipv de bevelende aanpak.
Ik heb je andere posts (in dit topic) ook gelezen. Is er al eens iets van een plan van aanpak gemaakt voor Luca? Een soort aandachtsplan/hulpplan vanuit school.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:01 schreef lady-wrb het volgende:
hier gaat het ook even wat minder
de cijfers zijn wel goed, maar de energie die het kost (bij mij dan) vreet aan me.
luca is de vriendelijkheid zelf, maar zo warrig, vergeetachtig en chaotisch dat ik er zo langzamerhand knettergek van word.
ik kan hem naar boven sturen om zijn huiswerk te gaan doen, maar halverwege de eerste trap is hij dat allang weer kwijt. soms haalt hij zijn kamer al niet eens, omdat hij zelfs vergeet dat hij daar naar op weg was.
het kost al zo veel energie om dat huiswerk erin te krijgen en nu moet er ook nog een surprise gefabriceerd worden. ik heb het al 10 keer gezegd, maar hij begint er gewoon niet aan.
ik moet denk ik maar eens een televisieverbod instellen, want daar zit hij de laatste tijd voor vastgekleefd.
jij een handtekening, wat is dat nou raar? Tis toch niet jouw werk ? Het moet iets van Kuca worden, vind het een vreemd idee, maar ja...wie ben ik ?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
nee dat is nog nooit gebeurd.
de meester had het er onlangs in het 10 minutengesprek over.
ik zou dan elke dag ergens een handtekening onder moeten zetten.
ik heb tot op heden nog nooit iets gezien
morgen ga ik met de begeleider van het ggz in conclaaf want zo gaat het niet langer.
ik was overigens zelf ook van plan de gouwe ouwe eierwekker maar weer van stal te gaan halen.
werkte vroeger met andere afspraken ook prima.
maar wat je daar zegt kp, klinkt wel goed. ik ga er eens verder op broeden.
maar nu eerst mijn eigen werk voorbereiden.
(een gezellig avondje in het teken van sinterklaas met een huiskamer vol demente bejaarden, joepie)
Helemaal niksquote:Op woensdag 25 november 2009 19:50 schreef chacama het volgende:
![]()
Nou ,rommelmama! En om met de woorden van de grote meneer cactus te spreken: En spelende vrouw, wat hebben we nu geleerd?
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Helemaal niksRommel maken moet
![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:53 schreef livelink het volgende:
Het is wel een enorm compliment als je kinderen rommel als iets bijzonders beschouwen![]()
Mijn kinderen zouden vrees ik ontdaan zijn als er geen rommel was en bang zijn dat de opruimpiet langs was gekomen.
ik heb hem op het hart gedrukt om alles wat hij in die drie jaar kickboksen geleerd heeft, toe te gaan passen.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ach nee toch!! LadyDie arme jongen toch.
volgens mij is de nieuwste rage op scholen, dat kinderen "meer weerbaar" moeten zijn.Dat moet je ze toch leren, ook als onderwijzer?! Sterkte hoor, ik vind het zo erg voor Luca en jou.
ik wil juist niet dat hij ontzien wordt. hij moet straks ook de maatschappij in.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef YPPY het volgende:
Wat ontzettend stom van die leraar lady-wrb. En ik weet niet of er een ander 'juist perspectief' is in zo'n situatie. Je zo denken dat ze Luca wat ontzien. Juist omdat hij het al niet zo makkelijk heeft.
Nou, ik vind dat ze hem wel mogen ontzien door hem een briefje in een dichte envelop mee te geven of jou te bellen om te zeggen dat hij niet meer naar school mag als..quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wil juist niet dat hij ontzien wordt. hij moet straks ook de maatschappij in.
maar ik wil koste wat het kost voorkomen dat hij straks net zo beschadigd in de maatschappij staat als ik.
juist omdat ik vroeger ook gepest ben (maar dan op het voortgezet onderwijs) maak ik me er misschien nog wel drukker om dan een ander, omdat ik wéét wat het met je doet en ook weet hoe dat in mijn latere leven nog van invloed is.
dat wil ik hem besparen.
ik hoop toch zo dat hij een keer heel hard van zich afslaat. maar ja, dan zal hij wel helemaal de gebeten hond zijn
Dat zouden meer ouders moeten doen!quote:Wij leren onze jongens dat als er iemand schade, pijn of gevaar loopt iets vertellen géén klikken is.
Datzelfde gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:19 schreef trui het volgende:
waardeloos zeg, lily, die reactie van die overblijfmoeders. ik hoop dat hen heel snel duidelijk gemaakt wordt dat dit niet de manier is om hiermee om te gaan. en natuurlijk hoop ik ook dat 't gepest gewoon snel stopt, want wat is dat toch ellendig.... ik word er ook helemaal verdrietig van als ik dat lees.
Mijn echtgenoot zei al; als het nog eens gebeurt ga ik mee naar school en pak ik het joch aan zijn kraag en zet hem hoog tegen de muur voor een hartig woordjequote:Op vrijdag 27 november 2009 11:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
En je staat zo machteloos als ouder, bah!
Kim is nog geen kleuter heur.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:53 schreef livelink het volgende:
En Ingrid, die moeheid van Kim is wel herkenbaar en begrijpelijk. Hoe gaat het verder met jouw kleuter?
ja natuurlijk. het is nogal niet wat. een nieuw broertje, broertje in het ziekenhuis, mee op bezoek, naar de oppas, papa en mama met zorgen. dat is voor een volwassene al heel wat, voor een klein kind is het al helemaal moeilijk te behappen, denk ik.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedoel je de geboorte van Tyler en de kiezen lady?
Oh lady-wrb, wat verschrikkelijk lijkt me dat!quote:Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben erachter wat er aan de hand is, denk ik. in ieder geval gedeeltelijk.
en ik ben er diep ontdaan van.
luca wordt al weken vreselijk gepest. zowel met woorden als met daden.
vanmiddag kwam hij uit school en ik zag hem aankomen.
hangende schouders en een sip gezicht.
ik moest echt doorvragen wat er was, want in eerste instantie wou hij niks zeggen en doorlopen.
hij kwam huilend terug.
ze pesten hem weer heel erg en hij staat erbij en doet niks terug.
zelfs zijn vroegere vrienden doen mee.
de meester doet niks, want die vindt dat hij voor zichzelf moet kunnen opkomen.
ik ben zo kwaad, zo verschrikkelijk kwaad. ik vind dit zo onrechtvaardig.
en ik ben ook zo verdrietig
waarom mijn kind? het is echt zo'n goedzak die niemand kwaad doet.
is het niet genoeg dat hij pdd-nos heeft? moet hij echt kapot ofzo?
OMG Lily, ik voel echt NU al de behoefte om die overblijfmoeder ter plekke te wurgen. Daar word je toch ziedend van! Arm joch!quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:04 schreef lily het volgende:
D wordt ook gepest, nu ook door het enige vriendje dat hij had. Dat "andere" jochie heeft zijn zin gekregen, blijkbaar. Ze pakken hem ook fysiek terwijl D daar ook totaal niet tegen opgewassen is.
Eergisteren kwam hij met blauw getrapte scheenbenen uit school (mam, de overblijfmoeders interesseert het niks...)
We hebben nu contact met de ouders en de leerkracht weet er ook van en heeft ook met de jongens gepraat.
O ik herken dat van, vroeger!quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef renzell het volgende:
Wat ontzettend lief van Katja, Livelink! Maar toch ook wel een beetje verdrietig dat Job het een 'superstom feest' noemde en er zelfs van moest huilen. Ik geloof direct dat hij het heus wel fijn heeft gehad, maar zoiets dan terug te horen is toch even slikken, kan ik me zo voorstellen.
Hij is nu bijna 3,5 dus hij mag het nu wel iets naar achteren gaan trekken en dat moet dus ook al wel een stukje willen?quote:Op maandag 30 november 2009 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Het zit nog vast en gaat langzaam los. Al vanaf een jaar of drie oefenen we dat met ze. Steeds een beetje verder. Maar het moet iid wel schoongemaakt worden. ik laat ze het zelf doen, want ik kan niet voelen wanneer het pijn doet. ( en ik zou ze geen trauma aan willen doen zeker niet in that area)
Ja ha is er deze week niet en woensdag moeten we naar cb dus dan vraag ik daar zowiezo nog even. Maar dan kan ie straks onder de douche even proberen.quote:Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt hem het beste in bad laten proberen. Warm water versoepelt de boel en dan gaat het vaak makkelijker. Vaak laten oefenen, het moet vanzelf steeds soepeler worden. En als je het niet vertrouwt misschien even naar de huisarts?
Ik snap het Oxymoron. Wel lastig om te peilen, lijkt mij, als ouder dan. Al zul je daar op den duur wel 'gevoel' voor krijgen, kan ik me zo voorstellen. Ik herken het trouwens ook heel sterk bij mijn zoon (en bij mijzelfquote:Op zondag 29 november 2009 19:55 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
O ik herken dat van, vroeger!En ook nu nog, heel soms. Hoewel ik me nu wat beter kan uitdrukken, was het altijd ''stom'' of iets anders, negatiefs. Maar omdat ik toen, niks wist/kon zeggen, over wat ik voelde, niet omdat het echt stom was.
Autisten kunnen ook erg op details letten, als er dan één ding niet zo leuk was, was alles meteen stom. Een klein iets, in de ogen van niet-autisten, bepaalde de hele sfeer, van die dag.![]()
Nu nog steeds, kan ik erg ''struikelen'' over kleine dingen, en dan is meteen, de hele dag verpest. Omdat ik geen overzicht krijg op het Geheel. Als anderen dan met mij, de dag doornemen, en aanwijzen/zeggen wat er wél goed ging, dan kan ik (een beetje), nuanceren. Hoewel dat laatste woord, echt een uitzondering is bij mij.
Op het KDV gingen ze ook vaak een dagje weg met de groep (en dat zijn dan 2 en 3 jarigen).quote:Op maandag 30 november 2009 18:04 schreef livelink het volgende:
Het is wel jong om al met school weg te gaan, ik zou het ook wel eng vinden. Maar ja, als er inderdaad voldoende begeleiding is.
Cas vindt opeens donkere mensen raarquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
ja, ik snapquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:08 schreef snoopy het volgende:
lily, ik vond het eigenlijk ook vooral zielig voor die jongen. Die voelt zich natuurlijk al zo lekker onzeker!
Ja... maar onze achterburen zijn donker en niet raar maar volgens Cas wel en we komen ze zo vaak tegenquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef snoopy het volgende:
nou ja, we zullen nog wel vaker in dit soort situaties belanden ben ik bang
Het enige wat ie zegt is dat ze er raar uit zienquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:17 schreef snoopy het volgende:
Je zou toch denken dat hij ergens iets gezien moet hebben dat indruk heeft gemaakt. Op tv ofzo? En zelf weet hij het niet?
ja ik weet het, maar ik was zelf aan het worstelen met die vermaledijde surprise.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Lois het volgende:
Wat ik al eerder zei Lady, leren huiswerk maken en plannen onder (jouw) begeleiding. Niet naar boven sturen maar bij je nemen en stapje voor stapje leren hoe het moet.
Oi Snoop ik herken de situatie zoooo. Ik heb Iris inmiddels aardig geleerd dat ze dingen die ze over andere mensen moet zeggen, of heel zachtjes tegen me moet zeggen of even opslaan in haar hoofd tot we thuis zijn en dan praten we erover. Iris had nogal de neiging om dikke mensen, kale mensen (chemo) en alle aardbeienvlekken die er rondlopen te spotten en er dan ook even iets over te zeggen, het liefst niet al te zacht.
Ik heb haar uitgelegd dat je daar onbedoeld mensen pijn mee kan doen, wij vinden het ook moeilijk als mensen luidkeels commentaar hebben op Eva en dat je dat dus moet bewaren tot een moment dat we er samen over kunnen praten.
Vaak zie ik het ook wel aankomen, dat commentaar en dan hoef ik haar alleen maar aan te kiijken en dan weet ze het weer. Soms ben ik echter te laat en is zij de belofte vergeten
agenda doorlopen deed ik ook altijd, maar er staat voor deze week dus gewoon niks in:Nquote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:
lady-wrb, ben je bekend met pictogrammen
Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.
Met huiswerk an sich heb ik nog geen ervaring trouwens.
Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
In jouw geval samen zijn agenda doorlopen op een vaste dag in de week ofzo...
ik heb dinsdag een afspraak met de begeleider van luca bij het ggz (lucertis).quote:Op woensdag 2 december 2009 21:02 schreef Oxymoron het volgende:
LWRB: Ik denk dat je zoon echt nog te jong is, om alleen huiswerk te maken.
Maar misschien vindt Luca het moeiljk, zijn huiswerk, omdat er ''puzzelstukjes'' ontbreken. Op de groep, werkt de leiding met 'Geef me de 5' - Wie, Wat, Hoe, Wanneer en Waar.
Alle 5 de stukjes moeten beantwoord worden, voordat een activiteit, aan kan vangen.
Zie ook www.autistisch-spectrum.nl, of Google op: Colette de Bruin.
hoe doe je dat dan met die pictogrammen?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:
lady-wrb, ben je bekend met pictogrammen
Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.
Met huiswerk an sich heb ik nog geen ervaring trouwens.
Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
In jouw geval samen zijn agenda doorlopen op een vaste dag in de week ofzo...
als ik hem moet begeleiden (lees: de boel ordenen) is het wel handig als ik ook kan volgen waar het over gaat.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.
Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.
Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
Dat is ook zo hoor. Je kunt er zo weinig mee, dat is zwaar. Krijg jij daar ondersteuning bij? Wat het met jou doet en hoe jij daarmee om gaat? Zodat jij weer meer energie hebt voor hem en sterker staat?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.
Het voordeel van werken met pictogrammen is dat het dagritme en eventueel de handelingen overzichtelijk en concreet worden. Je kind weet precies waar het aan toe is.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:25 schreef lady-wrb het volgende:
hoe doe je dat dan met die pictogrammen?
Ik weet niet hoe mijn ouders het gedaan hebben. Maar ik weet dat ik een afwijkend persoon zag toen ik 3 was. En ik wachtte heel netjes tot die persoon het niet kon horen en zei toen iets.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik haalde net Morris van school en toen hij de klas uit kwam stond er een jongen van een jaar of 17 met nogal veel acné. Dus Morris: 'KIJK WAT HIJ HEEFT!!!'
Ik dacht nog eerst nog dat hij het baseballpetje bedoelde dat achterstevoren op het hoofd van de jongen stond maar Morris riep toen: 'HIJ HEEFT ALLEMAAL VLEKKEN!!!
Tot overmaat van ramp zei een vriendje van Morris toen ook nog op een soort geïrriteerd toontje: 'NEEHEEEEEEE, WATERPOKKEN!!!' *zucht*
Die jongen wist niet hoe hard hij weg moest komen.![]()
![]()
![]()
Ik heb Morris proberen uit te leggen dat grote jongens en meisjes soms pukkeltjes krijgen en dat ze daar niks aan kunnen doen en dat de jongen zelf ook wel wist dat hij ze had.
Ik vind dat soort dingen best moeilijk, hoe leg je nu handig aan een kleuter uit dat sommige dingen niet zo netjes zijn om te roepen. Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:12 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Waarschijnlijk heb jij ook 1 keer te hard geroepen wat er aan iemand mankeerde, en hebben jouw ouders het jou erna bijgebracht dat dat niet koen krakkemieke
Dat heet jeugdig enthousiasme en heeft niet altijd wat met (gebrek aan) goede opvoeding te maken
Mijn oudste heeft het ook nooit gedaan, dus ik ben ergens verkeerd gegaan terwijl ze beide dezelfde opvoeding krijgenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:17 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.
Mijn ouders kunnen zich echter niet herinneren dat ze er ooit wat over gezegd hebben. Ik heb het zeg maar zomaar van hun gezien. Ofzo.
Ik neem voor Cas ook maar een setje gewone kleren mee voor het geval kloterige opmerkingen, maar Cas kennende heeft hij er toch wel schijt aan... maar toch he.. ik ben er zelf bij de hele dag dus het is een kleine moeite.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Snel omkleden is geen optie voor hem, want dat is te veel werk voor hem. Misschien laat ik hem het pak onder z`n gewone kleren aandoen, dan hoeft hij dat alleen nog maar uit te doen
Ik heb een kind dat gewoon zn mond niet kan houden, geen idee van wie die dat heeft hoor!quote:Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Nou! Moussy! Snotverdorie! Ik geloof echt niet dat je het verkeerd gedaan hebt.
Ik zeg al niks meer.
Of misschien een compromis? Alleen de pet? Die is snel genoeg af als het nodig is.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Snel omkleden is geen optie voor hem, want dat is te veel werk voor hem. Misschien laat ik hem het pak onder z`n gewone kleren aandoen, dan hoeft hij dat alleen nog maar uit te doen
hij moet er later in het jaar nog een houden, ik ga proberen om tegen die tijd genoeg ingelezen te zijn.quote:
en een getoupeerde ponyquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:59 schreef YPPY het volgende:
No way dat die op d'r 14e met een Mickey Mouse trui rond gaat lopen.
Die had ik toen ik 12 was en dat was niet erg, dat was toen in en de halve klas liep zo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:02 schreef lily het volgende:
[..]
en een getoupeerde pony![]()
(niet dat ik een mickey mouse trui had)
ze wilde het zelfquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:49 schreef Martineke het volgende:
hoop dat het goed gaat Vicky![]()
zonder luier is bij ons nog echt niet aan de orde, maxim wil niet zonder luieren Romijn heeft het 2 dagen een x gedaan, daarna was het weer nat en wou hij ook weer een luier aan.
komt vanzelf wel denk ik dan maar
nee zeik maar dan ook echt zeiknatquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
als ze normaal 's morgens opstond, was haar luier dan droog?
zo ja, zou ik dr lekker laten liggen
denk dat ik dat ook maar eens ga proberen... wie weet helpt het.quote:Op maandag 7 december 2009 12:40 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n periode hebben wij ook gehad, ik weet niet precies meer wanneer. Maar ik ging in de tegenaanval. Ik luisterde niet meer naar hem"Als jij niet naar mij luistert, luister ik ook niet naar jou." Daardoor kwam hij er zelf achter hoe vervelend het is als anderen niet naar je luisteren. Hier hielp het vrij goed
Het gaat hier om mn ex, misschien dat dat het ook allemaal wat gevoeliger maaktquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:21 schreef livelink het volgende:
Tja, ik vind dat je man gelijk heeft. Een kind leert ook van onvoldoendes halen. Ze leert in ieder geval dat een onvoldoende niet het eind van de wereld is en dat ze het zelf in de hand heeft hoe goed ze het doet. Het is toch niet de schuld van je man dat zij nu een onvoldoende heeft gehaald?
Maar ja, ik merk altijd dat ik op dit punt niet volgens de heersende opvattingen denk.
Vind ik wel. En ik had vroeger ook graag meer hulp gehad bij de structuur, hóe je nu eigenlijk moet leren. Ik heb makkelijk praten, de mijne zit zonder pubernukken nog gewoon in groep 8. Maar we hebben hem geholpen met de structuur, hem laten voelen hoe prettig het is om het gelijk af te maken, omdat het anders in je systeem blijft zitten. En dit heeft tot nu toe geresulteerd in dat ie het zelf wel oppakt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:46 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Het gaat hier om mn ex, misschien dat dat het ook allemaal wat gevoeliger maakt![]()
Nee dat klopt... Maar het gaat helaas niet om 1 onvoldoende.. als we haar gewoon haar gang laten gaan dan staan er alleen maar enen en tweeën de volgende maand...
Ik herken er veel van mezelf in.. Ik kon het ook vrij makkelijk, maar had ook een stok achter de deur nodig én een schop onder mn kont... anders gebeurde er gewoon niets....
en het is ook niet zo dat ik maar vind dat we haar bij haar handje moeten nemen en alles voor haar moeten regelen, maar ik vind een 13 jarige toch ook nog niet helemaal zelf verantwoordelijk voor haar toekomst...
Als blijkt dat de verantwoording bij haar leggen absoluut niet werkt ...Is het dan niet een taak van de ouders om in te grijpen?
Tuurlijk... En ze zal het ( op den duur) ook gewoon zelf moeten doen..quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:54 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ken jouw kind natuurlijk niet, maar ik vind het wel normaal om het aan haar over te laten om te vragen om overhoord te worden. Dat is toch wel het minste wat je een kind kunt vragen?
Dat doen we hier ook... ( en bij vader ook)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vamp.. succes met het zoeken naar een juiste weg!
Hier was het vaak: "Geen huiswerk maken, dan ook geen leuke(re) dingen"
Voorbeeld: ik had net mijn man (toen nog vriend) ontmoet, en we hadden dagelijks internetcontact.
Huiswerk niet af? Dan niet internetten!
In de weekenden dat we samen waren, nam k mijn huiswerk gewoon mee, en hij hielp indien nodig ermee!
Zo heb ik wel in 4.5 jaar tijd 2 opleidingen voltooid !
Ik had met leren vaak na 1 keer doorlezen al veel in mijn hoofd zitten, hoe vaker ik het doorlas, des te sneller dat ik dat allemaal alweer vergat ..
Ze zit in huiswerk en coachingsklasjes en daar boekt ze de resultaten die ik belangrijk vind.. (Dat ze thuis komt en ze snápt iig waar de stof over gaat)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Vind ik wel. En ik had vroeger ook graag meer hulp gehad bij de structuur, hóe je nu eigenlijk moet leren. Ik heb makkelijk praten, de mijne zit zonder pubernukken nog gewoon in groep 8. Maar we hebben hem geholpen met de structuur, hem laten voelen hoe prettig het is om het gelijk af te maken, omdat het anders in je systeem blijft zitten. En dit heeft tot nu toe geresulteerd in dat ie het zelf wel oppakt.
Miisschien eens informeren bij een huiswerkklas? dat ze daár kan leren hóe je leert en plant en doet, en dat jij dan die strijd niet aanhoeft en ze zich niet tegen je verzet?
Ik heb het idee dat ze het een beetje dubbel vindt... Huiswerk blijft natuurlijk iets wat niet leuk is...quote:Op woensdag 9 december 2009 00:17 schreef Grijs het volgende:
Wat vindt ze er zelf van? Vindt ze het prettig dat je haar overhoord ook al vraagt ze er zelf niet om, of vindt ze dat juist vervelend? Vindt ze het vervelend als ze onvoldoendes haalt, of kan het haar niets schelen (of zegt ze dat alleen, maar daar is dan lastiger achter te komen)?
Ja dat heb ik ook al aangehaald.. Maar haar beste vriendin kan heel school niet zo veel schelen dus da werkt nie echt ( schat van een meid, maar op schoolgebied een ramp! gelukkig laat dochaterleif zich niet daardoor naar benenden trekken)quote:Op woensdag 9 december 2009 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Zit ze in een leuke klas, veel vriendinnen en zo? Misschien kun je een beetje op haar gemoed werken: dat het toch wel jammer zou zijn als ze volgend jaar in een andere klas terecht komt doordat ze blijft zitten, zonder haar vriendinnen... Tenzij ze natuurlijk de komende tijd haar cijfers ophaalt zodat ze gewoon over gaatWie weet helpt een ander soort motivatie.
Christan is nog steeds ziek: hoesten, hoofdpijn, buikpijn, pijn in zijn rug. Het lijkt op de mexicaanse griep maar dan zonder de koorts
ik denk het wel. dochter van mijn vriend gebruikt het soms en ook op mijn werk kom ik het regelmatig tegen.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sudo, vaseline en babyolie geprobeerd, maar helpt matig.
Lanette fna is dat apotheek? Komt me bekend voor die naam.
Nu heeft ze hydrocortison/miconazol creme en cremor vaseline hydrocortison oid.
Vanmiddag zei ze dat ze sinterklaas mist. Ze snapt er niks van dat hij niet meer op tv is.
En de kerstman lijkt veel op hem zei ze.
Van vermoeidheid kunnen ze ook héél dwars worden, ik zou me er niet meteen zorgen om maken, en wat livelink al zei, ik denk zelf dat als ze 18 zijn ze niet meer tussen ons in slapen, ook al zou eerder wel héél prettig zijn. Hier gaat het de laatste tijd trouwens erg goed met Cas en het slapen in zijn eigen bed! *afklopt*quote:Op donderdag 17 december 2009 09:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iris gefeliciteerd met je tand!
Hoe is het met Fleur?
Kim heeft vanavond kerstmaaltijd (brood ed)
Ze zei telkens dat ze niet heengaat, maar nu lijkt het haar toch wel leuk.
En nu ligt er 10/15cm sneeuw, ze vind het prachtig. gaan ze straks op school lekker spelen in de sneeuw.
Het slapen is echt bagger momenteel. Vaak 's nachts in totale paniek wakker om dan bij mij in bed verder te slapen. meestal wil ze niet in haar eigen bed. Maar dat moet wel van ons. Geen idee wat het is. We sneu, ze is dan mega overstuur.
Op school gaat het op zich wel goed. De juf zei dat een ander kindje had gezegd, als juf ja zegt, zegt Kim nee. En dat klopte wel soms. Hele sterke eigen wil en ze dramt op school ook wel door. En laatst met potloden gegooid. Ik hoop dat dat wel beter gaat.
Ze vind het wel heel leuk op school.
och gewoon volgende keer als bijdrage aan de kerstmaaltijd een pak rietjes meegeven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
We doen er niet al te moeilijk over, bij ons in bed slapen. Maar we willen wel dat ze eerst in haar eigen bed probeert. Dat gaat nu weer beter. Gisteravond in totale paniek wakker, misschien de indrukken van kersteten.
(Kim kan nog niet altijd goed uit een beker drinken, is ze vaak te onrustig voor. Dus had ik een rietje mee gegeven. Zegt de juf, kan ze nog niet eens uit een beker drinken?!?!?!? Wat? Dus ik uitleggen, onrustig en spannend, is een grote kans dat het fout gaat en dat zou ik sneu vinden. Vond ze niet eerlijk tegenover de andere kinderen. )
Dat dus ook bij Kim.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Vicky het volgende:
Ik geef Amber alleen nog maar pakjes mee naar school.
Ze kan ook zo onrustig drinken en daarbij ook flink knoeien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |