Tuurlijk... En ze zal het ( op den duur) ook gewoon zelf moeten doen..quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:54 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ken jouw kind natuurlijk niet, maar ik vind het wel normaal om het aan haar over te laten om te vragen om overhoord te worden. Dat is toch wel het minste wat je een kind kunt vragen?
Dat doen we hier ook... ( en bij vader ook)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vamp.. succes met het zoeken naar een juiste weg!
Hier was het vaak: "Geen huiswerk maken, dan ook geen leuke(re) dingen"
Voorbeeld: ik had net mijn man (toen nog vriend) ontmoet, en we hadden dagelijks internetcontact.
Huiswerk niet af? Dan niet internetten!
In de weekenden dat we samen waren, nam k mijn huiswerk gewoon mee, en hij hielp indien nodig ermee!
Zo heb ik wel in 4.5 jaar tijd 2 opleidingen voltooid !
Ik had met leren vaak na 1 keer doorlezen al veel in mijn hoofd zitten, hoe vaker ik het doorlas, des te sneller dat ik dat allemaal alweer vergat ..
Ze zit in huiswerk en coachingsklasjes en daar boekt ze de resultaten die ik belangrijk vind.. (Dat ze thuis komt en ze snápt iig waar de stof over gaat)quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Vind ik wel. En ik had vroeger ook graag meer hulp gehad bij de structuur, hóe je nu eigenlijk moet leren. Ik heb makkelijk praten, de mijne zit zonder pubernukken nog gewoon in groep 8. Maar we hebben hem geholpen met de structuur, hem laten voelen hoe prettig het is om het gelijk af te maken, omdat het anders in je systeem blijft zitten. En dit heeft tot nu toe geresulteerd in dat ie het zelf wel oppakt.
Miisschien eens informeren bij een huiswerkklas? dat ze daár kan leren hóe je leert en plant en doet, en dat jij dan die strijd niet aanhoeft en ze zich niet tegen je verzet?
Ik heb het idee dat ze het een beetje dubbel vindt... Huiswerk blijft natuurlijk iets wat niet leuk is...quote:Op woensdag 9 december 2009 00:17 schreef Grijs het volgende:
Wat vindt ze er zelf van? Vindt ze het prettig dat je haar overhoord ook al vraagt ze er zelf niet om, of vindt ze dat juist vervelend? Vindt ze het vervelend als ze onvoldoendes haalt, of kan het haar niets schelen (of zegt ze dat alleen, maar daar is dan lastiger achter te komen)?
Ja dat heb ik ook al aangehaald.. Maar haar beste vriendin kan heel school niet zo veel schelen dus da werkt nie echt ( schat van een meid, maar op schoolgebied een ramp! gelukkig laat dochaterleif zich niet daardoor naar benenden trekken)quote:Op woensdag 9 december 2009 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Zit ze in een leuke klas, veel vriendinnen en zo? Misschien kun je een beetje op haar gemoed werken: dat het toch wel jammer zou zijn als ze volgend jaar in een andere klas terecht komt doordat ze blijft zitten, zonder haar vriendinnen... Tenzij ze natuurlijk de komende tijd haar cijfers ophaalt zodat ze gewoon over gaatWie weet helpt een ander soort motivatie.
Christan is nog steeds ziek: hoesten, hoofdpijn, buikpijn, pijn in zijn rug. Het lijkt op de mexicaanse griep maar dan zonder de koorts
ik denk het wel. dochter van mijn vriend gebruikt het soms en ook op mijn werk kom ik het regelmatig tegen.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sudo, vaseline en babyolie geprobeerd, maar helpt matig.
Lanette fna is dat apotheek? Komt me bekend voor die naam.
Nu heeft ze hydrocortison/miconazol creme en cremor vaseline hydrocortison oid.
Vanmiddag zei ze dat ze sinterklaas mist. Ze snapt er niks van dat hij niet meer op tv is.
En de kerstman lijkt veel op hem zei ze.
Van vermoeidheid kunnen ze ook héél dwars worden, ik zou me er niet meteen zorgen om maken, en wat livelink al zei, ik denk zelf dat als ze 18 zijn ze niet meer tussen ons in slapen, ook al zou eerder wel héél prettig zijn. Hier gaat het de laatste tijd trouwens erg goed met Cas en het slapen in zijn eigen bed! *afklopt*quote:Op donderdag 17 december 2009 09:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iris gefeliciteerd met je tand!
Hoe is het met Fleur?
Kim heeft vanavond kerstmaaltijd (brood ed)
Ze zei telkens dat ze niet heengaat, maar nu lijkt het haar toch wel leuk.
En nu ligt er 10/15cm sneeuw, ze vind het prachtig. gaan ze straks op school lekker spelen in de sneeuw.
Het slapen is echt bagger momenteel. Vaak 's nachts in totale paniek wakker om dan bij mij in bed verder te slapen. meestal wil ze niet in haar eigen bed. Maar dat moet wel van ons. Geen idee wat het is. We sneu, ze is dan mega overstuur.
Op school gaat het op zich wel goed. De juf zei dat een ander kindje had gezegd, als juf ja zegt, zegt Kim nee. En dat klopte wel soms. Hele sterke eigen wil en ze dramt op school ook wel door. En laatst met potloden gegooid. Ik hoop dat dat wel beter gaat.
Ze vind het wel heel leuk op school.
och gewoon volgende keer als bijdrage aan de kerstmaaltijd een pak rietjes meegeven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
We doen er niet al te moeilijk over, bij ons in bed slapen. Maar we willen wel dat ze eerst in haar eigen bed probeert. Dat gaat nu weer beter. Gisteravond in totale paniek wakker, misschien de indrukken van kersteten.
(Kim kan nog niet altijd goed uit een beker drinken, is ze vaak te onrustig voor. Dus had ik een rietje mee gegeven. Zegt de juf, kan ze nog niet eens uit een beker drinken?!?!?!? Wat? Dus ik uitleggen, onrustig en spannend, is een grote kans dat het fout gaat en dat zou ik sneu vinden. Vond ze niet eerlijk tegenover de andere kinderen. )
Dat dus ook bij Kim.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Vicky het volgende:
Ik geef Amber alleen nog maar pakjes mee naar school.
Ze kan ook zo onrustig drinken en daarbij ook flink knoeien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |