abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75424816
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:54 schreef livelink het volgende:
Tja, ik ken jouw kind natuurlijk niet, maar ik vind het wel normaal om het aan haar over te laten om te vragen om overhoord te worden. Dat is toch wel het minste wat je een kind kunt vragen?
Tuurlijk... En ze zal het ( op den duur) ook gewoon zelf moeten doen..
Maar ze had dus vna de week een proefwerk gehad van duits... Die had ze bij haar vader geleerd...
We hadden al eerder ( vorig schooljaar) afgesproken dat er wat beter overhoord zou worden door beide ouders... Ik vroeg hoe dat overhoord was... mwah.. gewoon mondeling .. was het antwoord van vaderlief... Mevr had wel een 3 voor dat schriftelijke proefwerk....

En ik wil 'm ook nie tde schuld geven van háár slechte cijfers... Maar ik verwacht denk ik wat meer begeleiding enzo van zijn kant uit... dat ie ook zijn verantwoording hierin neemt ofzo....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_75424937
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Vamp.. succes met het zoeken naar een juiste weg!

Hier was het vaak: "Geen huiswerk maken, dan ook geen leuke(re) dingen"

Voorbeeld: ik had net mijn man (toen nog vriend) ontmoet, en we hadden dagelijks internetcontact.
Huiswerk niet af? Dan niet internetten!
In de weekenden dat we samen waren, nam k mijn huiswerk gewoon mee, en hij hielp indien nodig ermee!
Zo heb ik wel in 4.5 jaar tijd 2 opleidingen voltooid !

Ik had met leren vaak na 1 keer doorlezen al veel in mijn hoofd zitten, hoe vaker ik het doorlas, des te sneller dat ik dat allemaal alweer vergat ..
Dat doen we hier ook... ( en bij vader ook)
maar tot nu toe helpt het neit veel!

En als ze nou constant op haar tenen zou moeten lopen om het te halen... dat hoeft ook niet.. Ze kan he t( makkelijk) aan maar ze moet er wel iets voor doen... Dat ontbreekt en wie moet er dan met die stok achter de deur staan?

Als ze de ene week dat ze bij mij is wel achter haar broek gezeten wordt en de ander niet... dan schiet het natuurlijk nog niet veel op!
pi_75425346
Even een "post in het algemeen"

[sub][Ik zie dat ik een paar berichtjes gewoon over het hoofd heb gezien net... /sub]

Wat mij het meest frustreerd is dat ik de resultaten zie van als ik haar wat meer achter haar broek aan zit.. ( en dat is af en toe roepen dat ze alvast wat voorbereidend werk moet gaan doen voor bepaalde grote proefwerken... haar ook daadwerkelijk overhoor als ze zegt dat ze geleerd heeft.... enz enz enz) en dat vaderlief vind dat al het schoolwerk haar eigen verantwoording is...
Dus hij wil wel overhoren, maar even snel tussendoor en vaak op het laatste moment en wat als ze dan ( al denkt/vindt) ze vaak van wel blijkt dat ze de stof absoluut niet beheersd? Dan wordt ie wel kwaad als ze een onvoldoende haalt...

Ik ben gewoon heel bang denk ik dat dit verregaande consequenties voor haar toekomst kán hebben ( en dat klinkt misschien dramatischer als ik bedoel) en ik vind het zo jammer dat dat voorkomen kan worden door een beetje hulp van ons...
pi_75425607
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Vind ik wel. En ik had vroeger ook graag meer hulp gehad bij de structuur, hóe je nu eigenlijk moet leren. Ik heb makkelijk praten, de mijne zit zonder pubernukken nog gewoon in groep 8. Maar we hebben hem geholpen met de structuur, hem laten voelen hoe prettig het is om het gelijk af te maken, omdat het anders in je systeem blijft zitten. En dit heeft tot nu toe geresulteerd in dat ie het zelf wel oppakt.
Miisschien eens informeren bij een huiswerkklas? dat ze daár kan leren hóe je leert en plant en doet, en dat jij dan die strijd niet aanhoeft en ze zich niet tegen je verzet?
Ze zit in huiswerk en coachingsklasjes en daar boekt ze de resultaten die ik belangrijk vind.. (Dat ze thuis komt en ze snápt iig waar de stof over gaat)

Ze verzet zich ook absoluut niet tegen het overhoren ofzo...

Ik heb soms het idee dat ze ook daadwerkelijk dénkt dat ze het kent maar dat dus bij overhoren anders blijkt.... En daarom vind ik het zo fijn dat ze die controle thuis nog kan krijgen en dat IK dan weet dat ze de stof beheerst.. Als ze dan een onvoldoende haalt, weet ik dat het ergens anders aan moet liggen.

Maar als ik er niet om vraag, komt ze e rzelf ook niet mee.. Palief vindt dat dus geheel háár verantwoording... En als ze dan komt om overhoord te worden en het wordt maar "halve bak" gedaan... dan schiet er niemand iets mee op toch?
  woensdag 9 december 2009 @ 00:17:55 #255
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75431406
Wat vindt ze er zelf van? Vindt ze het prettig dat je haar overhoord ook al vraagt ze er zelf niet om, of vindt ze dat juist vervelend? Vindt ze het vervelend als ze onvoldoendes haalt, of kan het haar niets schelen (of zegt ze dat alleen, maar daar is dan lastiger achter te komen)?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75435142
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:17 schreef Grijs het volgende:
Wat vindt ze er zelf van? Vindt ze het prettig dat je haar overhoord ook al vraagt ze er zelf niet om, of vindt ze dat juist vervelend? Vindt ze het vervelend als ze onvoldoendes haalt, of kan het haar niets schelen (of zegt ze dat alleen, maar daar is dan lastiger achter te komen)?
Ik heb het idee dat ze het een beetje dubbel vindt... Huiswerk blijft natuurlijk iets wat niet leuk is...
Als ze een voldoende terug heeft gehad belt ze wel altijd heel ethousiast op maar van onvoldoendes hoor ik natuurlijk pas als ik er naar vraag... en dan komen er tranen enzo, maar of het haar écht wat interreseert???
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 december 2009 @ 09:28:46 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75435501
Zit ze in een leuke klas, veel vriendinnen en zo? Misschien kun je een beetje op haar gemoed werken: dat het toch wel jammer zou zijn als ze volgend jaar in een andere klas terecht komt doordat ze blijft zitten, zonder haar vriendinnen... Tenzij ze natuurlijk de komende tijd haar cijfers ophaalt zodat ze gewoon over gaat Wie weet helpt een ander soort motivatie.

Christan is nog steeds ziek: hoesten, hoofdpijn, buikpijn, pijn in zijn rug. Het lijkt op de mexicaanse griep maar dan zonder de koorts
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75435689
quote:
Op woensdag 9 december 2009 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Zit ze in een leuke klas, veel vriendinnen en zo? Misschien kun je een beetje op haar gemoed werken: dat het toch wel jammer zou zijn als ze volgend jaar in een andere klas terecht komt doordat ze blijft zitten, zonder haar vriendinnen... Tenzij ze natuurlijk de komende tijd haar cijfers ophaalt zodat ze gewoon over gaat Wie weet helpt een ander soort motivatie.

Christan is nog steeds ziek: hoesten, hoofdpijn, buikpijn, pijn in zijn rug. Het lijkt op de mexicaanse griep maar dan zonder de koorts
Ja dat heb ik ook al aangehaald.. Maar haar beste vriendin kan heel school niet zo veel schelen dus da werkt nie echt ( schat van een meid, maar op schoolgebied een ramp! gelukkig laat dochaterleif zich niet daardoor naar benenden trekken)

Ik had ergens gelezen dat de "overige klachten" als sterker symptoom gezien werd als koorts.....

Beterschap iig!
pi_75447921
Lastig Vamp.

Iemand enig idee wat je aan een erge droge huid kunt doen? Ervaring mee?
Kim krabt zich weer een ongeluk, huid is gewoon ruw. Ze heeft eczeem af en toe. En daarvoor zalf, maar helpt nu niet veel.
Zelfs de juf had het er gisteren over.
Ze kauwt ook heel erg op de mouw ineens en op andere dingen. Geen idee hoe dat af te leren is.
Het gaat wel heel goed op school! Ze is echt haarzelf, is niet altijd een pluspunt. Maar de juf reageert er goed op.
Thuis wisselend, maar wel beter. Agressief blijft soms nog wel.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 17:33:56 #260
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 9 december 2009 @ 18:41:52 #261
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75454924
* Sjeekie_Beekie had gisterenavond twee kakelende hyperdepieper tieners van 14 achter in de auto zitten .

Hun eerste echte popconcert [van Paramore in 013] was een ware belevenis. Om 18h zou de zaal open gaan en het liefst hadden ze om 17h al voor de deur gestaan. Toch maar overgehaald om eerst bij ons te eten [ik hoef niet meer, ik heb buikpijn van de spanning] en om 18h15 waren ze er. Het eerste van de drie voorprogramma's begon om 19h, de hoofdact om 21h en om 22h30 kreeg ik een telefoontje of ik ze kon komen halen.

Ze waren helemaal door het dolle heen, twee van die ratelende dames achterin, die zoveel indrukken hadden opgedaan dat ze daar nog wel weken op kunnen teren. Drinken hadden ze niet op, daar hadden ze geen tijd voor, maar wel allebei een bandshirt gekocht.

Eenmaal thuis stonden ze nog stijf van de herrie en de adrenaline, dus papa had de frietpan maar aangezwengeld en minisnacks voor ze gebakken. Tegen een uur of 1 lagen ze in bed en om 6h moesten ze er al weer uit . Twee van die duffe hoofdjes aan tafel zo 's ochtends vroeg en twee slapende grieten in de auto op weg naar moeder en school.

Kleine meisjes worden groot .

@ _Ingrid_:
Droge huid is hier ook een probleem... maar dan bij de papa. Wat hier helpt is gewoon good old Sudocreme, VSM Calendulan creme, vaseline of babyolie.

@ vamperotica:
Pubers en huiswerk... hier een beetje dezelfde situatie. Oudste zit ook in de tweede en heeft ook moeite met plannen. Bij ons is ze hier om het weekend, dus we zien van schoolwerk heel erg weinig. Vaak heeft ze het al af op school of thuis bij haar moeder en neemt ze hier alleen een leesboek mee naartoe, omdat ze dat moet lezen voor een boekverslag. Moeder zit haar ook erg achter d'r broek aan, terwijl wij juist denken dat ze dat niet zo nodig heeft. Ze had 3 onvoldoendes [4,4 voor biologie, 5 voor Duits en een 5,9 voor natuur- en scheikunde] op haar eerste rapport dit schooljaar, maar daar spelen nog wat andere zaken in mee.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 10-12-2009 10:41:23 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_75457491
Sudo, vaseline en babyolie geprobeerd, maar helpt matig.
Lanette fna is dat apotheek? Komt me bekend voor die naam.
Nu heeft ze hydrocortison/miconazol creme en cremor vaseline hydrocortison oid.
Vanmiddag zei ze dat ze sinterklaas mist. Ze snapt er niks van dat hij niet meer op tv is.
En de kerstman lijkt veel op hem zei ze.
pi_75458601
Probeer anders eens de (witte) uiercreme Ingrid, is ook voor de droge en schrale huid. Is te koop bij de etos.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  woensdag 9 december 2009 @ 20:42:42 #264
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75459179
Leuk voor die meiden, Sjeekie
En voor jullie ook een hele nieuwe ervaring, ik vrees dat je nog wel vaker 's avonds laat of 's nachts op pad mag om ze op te halen

Christan, beterschap!

Ingrid, dat kauwen op zijn mouwen, dat deed Job ook zo erg in het eerste jaar dat hij op school zat. Hij was toen ook wel diep ongelukkig. Fijn dat het met Kim verder wel goed gaat op school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 22:04:28 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75462396
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sudo, vaseline en babyolie geprobeerd, maar helpt matig.
Lanette fna is dat apotheek? Komt me bekend voor die naam.
Nu heeft ze hydrocortison/miconazol creme en cremor vaseline hydrocortison oid.
Vanmiddag zei ze dat ze sinterklaas mist. Ze snapt er niks van dat hij niet meer op tv is.
En de kerstman lijkt veel op hem zei ze.
ik denk het wel. dochter van mijn vriend gebruikt het soms en ook op mijn werk kom ik het regelmatig tegen.
  donderdag 10 december 2009 @ 10:40:29 #266
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_75474724
@ _Ingrid_.
Alles waar hormonen inzitten, worden hier niet meer gebruikt, vandaar alleen de gewone zalfjes. Bij [heeft psoriassis] hebben ze bij de apotheek ooit zijn hormoonzalf verkeerd gemengd [ging toen nog met de hand]. In plaats van 1%, zat er 10% aan hormonen in. Na twee keer smeren had hij tweedegraads brandwonden op sommige plekken en werd zijn huid heel erg dun. In combinatie met de lichttherapie die hij toen kreeg, heeft hij daar ook nog eens twee keer huidkanker aan overgehouden, dus cortisonen zijn hier een no-go.

Hij gebruikt op doktersrecept een 1 op 1 mengsel van vaseline en arachide-olie om zijn huid soepel te houden. In weze is niet niets anders dan een mengsel van vaseline en babyolie. Dat werkt in ieder geval goed om zijn huid niet te veel uit te laten drogen. Met dit weer scheurt zijn huid gewoon anders tot bloedens toe open.

En kakeleende in huis en de auto zijn leuk! Morgen komt d'r beste vriendin ook weer hier naartoe voor het weekend en ze hadden al plannen om naar nog meer concerten te gaan. Ik vind het leuk dat ze zo van muziek houden. Ik ging vroeger ook liever één keer in de zoveel weken naar een concert of festival, dan iedere week naar de kroeg of disco. Ze is nu mijn CD-collectie aan het doorspitten en komt dan Metallica tegen wat ze helemaal te gek vindt. Papa vind het maar takkeherrie, maar nu heb ik een medeliefhebber in huis.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 december 2009 @ 15:11:49 #267
13151 crew  Rewimo
pi_75519081
Vanmorgen bij de huisarts geweest met Christan. Hij heeft een virusinfectie op zijn luchtwegen. Die zijn wel schoon gelukkig (zou je niet denken als je hem hoort blaffen ) en hij heeft een drankje gekregen tegen de hoest. 't Is een virus en dus moet het vanzelf slijten.

Hij had nog mazzel want doordat hij niet in orde is kreeg hij zijn vaccinatie niet. Verder nog een verwijzing naar een huidarts omdat hij een soort wratje naast zijn neus heeft. Dat ziet er lelijk uit en bovendien wordt het groter. Weg ermee dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75630051
Oudste had vandaag weer judo-examen. Hij heeft nu de gele band met de groene slip *trots*
Ik vind het zo leuk dat hij een sport heeft gevonden waar hij elke keer met evenveel enthousiasme naartoe gaat, zeker omdat hij verder absoluut geen sportmens is
On zeh laptop
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 december 2009 @ 21:54:27 #269
13151 crew  Rewimo
pi_75630345
Goed van oudste!
pi_75630681
Hoe is het met Christan nu?

TF, wat goed!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 14 december 2009 @ 22:05:57 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75630916
gefeliciteerd oudste-van-TF!!

beterschap voor Christan (voor zover nog nodig)!
in de haak.
pi_75634569
Jeuj Oudste van TF...

Ja hoe gaat het met Christan?

Dochterlief vertelde dat vaderlief nu wel vaker voreg of ze overhoord moest worden en dat dan ook deed...
Toen ik vroeg wat ze zelf de fijste manier vond zei ze dat ze het wel vond als ze er zo af en toe aan herinnerd werd dat ze nog wat meost doen en ook dat dat dan overhoord werd. ( Zoals wij "hier" al deden eigenlijk)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 december 2009 @ 05:59:58 #273
13151 crew  Rewimo
pi_75639497
Christan is weer beter, min of meer Hij hoest de longen nog uit zijn lijf maar verder is ie weer opgeknapt gelukkig. We gieten er voorlopig nog maar hoestdrank in

Vamp, dat klinkt goed
  Jubileum moderator dinsdag 15 december 2009 @ 09:00:15 #274
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75640604
Wat geweldig TF

Iris 1e tand is eruit Vakkundig geholpen door Bram die hem per ongeluk dmv een knietje eruit stootte
Ietwat hardhandige knuffel was dat, volgens Karin was Iris eerst even in paniek maar later keitrots. Toen ik gisteren thuiskwam werd de tand vol trots getoond, en het gat in haar mondje ook. Geweldig hoor!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:19:43 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75640936
TF! Wat geweldig! En hij doet het echt goed hè. Mijn prullen zitten net iets minder lang er op (net een jaar) en zijn nu bij blauwe slip.(witte band dus) Hoezee voor oudste!

En een eerste tand eruit. Da's dan alweer een volgende fase. Geweldig als ze daar zo trots op zijn. Onze Bram staat regelmatig even "te tjekken" of er al beweging inzit, maar voorlopig zit het nog muurvast.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:28:56 #276
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_75641102
Die Bram

TF

Christan weer beter
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:45:11 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75641463
Vast gaat inlezen hier

voor Oudste van TF

En voor de tand van Iris

En voor christan die beter is
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:03:11 #278
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75641879
ghehe Bram, ff tsjekke
Ohh Iris d`r eerste tand er uit, wat een mijlpaal
Nummer 2 hier heeft er nu 5 uit, en nummer 6 hangt nog aan een draadje. Nog ff dan haalt hij zn broer in, die heeft er nu 8 uit met wel 4 losse maar hij wacht altijd tot ze weer vastgegroeid zijn ofzo
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:14:55 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75642162
Gefeliciteerd met de judo-ers!

Christan ook weer beter op het blaffen na. Maud is ook nog steeds aan het oefenen voor Pieterbuuren. Ze wordt al steeds beter in het imiteren van een zeehond.

En Iris d'r eerste tandje

Bram, ook hier wordt regelmatig gesjekt. Maar alles zit nog vast. Ze is de laatste in de klas die aan het wisselen gaat. Iets waar ze trots op is. Mama, dan heb ik ook langer goede 'grote mensen tanden' Slimme meid. En gisteren vertelde ze met trots dat ze door de juf het zonnetje in de klas wordt genoemd. Ik ben altijd vrolijk. En de kerstkaarten worden nu ook weer geschreven. Maar ze is specifieker. Die krijgt er geen, want die doet niet lief tegen me. En hij wel, ookal is ie soms gemeen.

Gisteren bij de HA te horen gekregen dat ze voor de afwisseling weer middenoorontsteking heeft. Nu oordruppels met AB erin. Speciaal voor chronische middenoorontsteking. Fleur: en dan zeggen die druppels tegen de groene stengels (de bacterien) dat ze uit mijn oor moeten gaan.
pi_75642203
Iris
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 december 2009 @ 20:05:48 #281
13151 crew  Rewimo
pi_75663420
Iris, gefeliciteerd met je eerste tand-eruit

Fleur alweer ziek? Beterschap!

Bram, ik hoop dat jij ook snel een losse tand krijgt hoor!

evenstar, alvast om het hoekje? Welkom hier
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:47:00 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75665128
dat was ook de reactie van de HA. Maar het lijkt de goede kant op te gaan. Ze heeft nog wel last van slechthorendheid, maar de pijn wordt minder.

Evenstar, alvast welkom hier.
pi_75718937
Iris gefeliciteerd met je tand!

Hoe is het met Fleur?

Kim heeft vanavond kerstmaaltijd (brood ed)
Ze zei telkens dat ze niet heengaat, maar nu lijkt het haar toch wel leuk.
En nu ligt er 10/15cm sneeuw, ze vind het prachtig. gaan ze straks op school lekker spelen in de sneeuw.
Het slapen is echt bagger momenteel. Vaak 's nachts in totale paniek wakker om dan bij mij in bed verder te slapen. meestal wil ze niet in haar eigen bed. Maar dat moet wel van ons. Geen idee wat het is. We sneu, ze is dan mega overstuur.
Op school gaat het op zich wel goed. De juf zei dat een ander kindje had gezegd, als juf ja zegt, zegt Kim nee. En dat klopte wel soms. Hele sterke eigen wil en ze dramt op school ook wel door. En laatst met potloden gegooid. Ik hoop dat dat wel beter gaat.
Ze vind het wel heel leuk op school.
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 12:53:25 #284
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75725588
nachtlichtje aanlaten misschien, ingrid?
pi_75728351
Ohja, nachtlamp heeft ze al. En de grote lamp blijft ook regelmatig aan.
  donderdag 17 december 2009 @ 19:08:28 #286
37150 livelink
pi_75739653
Ingrid, in de verhalen over Kim, herken ik alles van Job precies. Alleen vond Job het echt niet leuk op school, gelukkig geldt dat niet voor Kim. Overigens maken wij geen probleem meer van het feit dat Job bij ons in bed komt als hij 's nachts wakker wordt. En sindsdien gaat slapen prima. OK, bijna elke nacht kruipt hij wel bij ons in bed, maar wij worden er niet eens meer wakker van. Je moet je soms afvragen of het de strijd waard is. Met Job is ons motto wel geworden: choose your battles. We kiezen er bewust voor om sommige dingen toe te staan en bij andere zaken vervolgens wel tot het bittere eind doorvechten. Maar je kunt niet om alles het gevecht aangaan, heb ik geleerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 december 2009 @ 20:52:04 #287
13151 crew  Rewimo
pi_75744530
Dat is wel zo livelink, anders wordt àlles een strijd...

Christan schijnt vorige week zijn zwemexamen gemist te hebben doordat hij ziek was (voor zilver = diploma B). Maar gelukkig schijnt hij het morgen in te mogen halen
pi_75744979
Amber had vanavond kerstdiner. Ze heeft het naar haar zin gehad.. Ze wil helemaal geen vakantie en weekenden vindt ze ook niet leuk, ze gaat veel liever naar school

Ik ben best wel heel erg trots! Ze kan gewoon haar naam schrijven als ik het op een ander blaadje voorschrijf en vandaag heeft ze ook nog "van" en "voor" en een deel van de meesters naam geschreven

Kerstkaart voor een vriendinnetje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75744995
Groot gelijk hoor livelink. Anders is het niet te doen vind ik.

Succes voor Christan morgen!

Ik kreeg vandaag een brief dat Morris 8 januari zijn eerste zwemles heeft. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
En vandaag moesten we naar Jeugdgezondheidzorg omdat hij laatst op school de piepjestest (oren) niet helemaal goed had doorstaan maar vandaag ging dat helemaal prima. Maar eigenlijk wisten we dat al wel
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 21:15:22 #290
7074 moussy
kuttekop
pi_75745597
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Iris gefeliciteerd met je tand!

Hoe is het met Fleur?

Kim heeft vanavond kerstmaaltijd (brood ed)
Ze zei telkens dat ze niet heengaat, maar nu lijkt het haar toch wel leuk.
En nu ligt er 10/15cm sneeuw, ze vind het prachtig. gaan ze straks op school lekker spelen in de sneeuw.
Het slapen is echt bagger momenteel. Vaak 's nachts in totale paniek wakker om dan bij mij in bed verder te slapen. meestal wil ze niet in haar eigen bed. Maar dat moet wel van ons. Geen idee wat het is. We sneu, ze is dan mega overstuur.
Op school gaat het op zich wel goed. De juf zei dat een ander kindje had gezegd, als juf ja zegt, zegt Kim nee. En dat klopte wel soms. Hele sterke eigen wil en ze dramt op school ook wel door. En laatst met potloden gegooid. Ik hoop dat dat wel beter gaat.
Ze vind het wel heel leuk op school.
Van vermoeidheid kunnen ze ook héél dwars worden, ik zou me er niet meteen zorgen om maken, en wat livelink al zei, ik denk zelf dat als ze 18 zijn ze niet meer tussen ons in slapen, ook al zou eerder wel héél prettig zijn. Hier gaat het de laatste tijd trouwens erg goed met Cas en het slapen in zijn eigen bed! *afklopt*
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 21:58:10 #291
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75747609
luca heeft ook een tijd heel erg slecht geslapen (of eigenlijk hij kon niet in slaap vallen)
ik heb een cd-speler met muziek in zijn kamer aangezet als ik hem naar bed bracht.
heeft heel lang niet geholpen, maar ineens werkte het.
  donderdag 17 december 2009 @ 22:20:13 #292
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75748554
Gelukkig hebben wij hier goede slapers. Alleen Judith komt 's nachts of 's ochtends heel vroeg heel soms wel eens bij ons, maar meestal gaat ze even later (na een minuut of 5 bij ons te hebben gelegen) naar haar eigen bed.

Daan mag trouwens zaterdag afzwemmen voor C! 't Was nog even spannend, want vorige week was de borstcrawl nog net niet goed genoeg, maar gelukkig was het deze week wel goed.
Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat, want vrijdag kan hij niet eens op tijd naar bed. Dan hebben we een kerstzangavond, georganiseerd door ons koor m.m.v. Daans school. Daan zingt dan ook een paar liedjes met de kinderen van zijn school en hij moet ook een stukje voorlezen.
Al met al geen rustig begin van de vakantie .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:38:20 #293
37150 livelink
pi_75762349
Geen rustig begin, nee. Maar wel een extra feestelijk begin van de kerstvakantie. Alvast veel plezier vanavond en veel plezier en succes morgen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 december 2009 @ 14:04:30 #294
13151 crew  Rewimo
pi_75768046
Succes morgen, Daan!

Christan heeft goed gezwommen voor zilver, hij moet alleen de volgende keer nog duiken en 10m onder water zwemmen, daar was nu geen tijd meer voor (het was tijdens de zwemles).
pi_75768487
We doen er niet al te moeilijk over, bij ons in bed slapen. Maar we willen wel dat ze eerst in haar eigen bed probeert. Dat gaat nu weer beter. Gisteravond in totale paniek wakker, misschien de indrukken van kersteten.

(Kim kan nog niet altijd goed uit een beker drinken, is ze vaak te onrustig voor. Dus had ik een rietje mee gegeven. Zegt de juf, kan ze nog niet eens uit een beker drinken?!?!?!? Wat? Dus ik uitleggen, onrustig en spannend, is een grote kans dat het fout gaat en dat zou ik sneu vinden. Vond ze niet eerlijk tegenover de andere kinderen. )

Toen even naar beneden en direct in mijn (ons) bed. Ze sliep en snurkte! zo. Djeez zegt al dat de letters kim op de deur maar verandert moeten worden.
Kim hoorde dat en zei ja is goed en dan de prinsesjes eraf die kunnen wel op mama's kamer dan. Dan heb jij een eigen kamer papa.

Net samen kaarten geknutseld voor de buren. Ging goed. En samen met Tyler spelen ook. Als ik het voor elkaar krijg, heb ik er een lief filmpje van, vind ik.
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2009 @ 19:36:03 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75780179
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
We doen er niet al te moeilijk over, bij ons in bed slapen. Maar we willen wel dat ze eerst in haar eigen bed probeert. Dat gaat nu weer beter. Gisteravond in totale paniek wakker, misschien de indrukken van kersteten.

(Kim kan nog niet altijd goed uit een beker drinken, is ze vaak te onrustig voor. Dus had ik een rietje mee gegeven. Zegt de juf, kan ze nog niet eens uit een beker drinken?!?!?!? Wat? Dus ik uitleggen, onrustig en spannend, is een grote kans dat het fout gaat en dat zou ik sneu vinden. Vond ze niet eerlijk tegenover de andere kinderen. )
och gewoon volgende keer als bijdrage aan de kerstmaaltijd een pak rietjes meegeven.
probleem opgelost
pi_75785956
Wel een goed idee, maar niemand hoefde een bijdrage te doen.
  † In Memoriam † vrijdag 18 december 2009 @ 22:04:57 #298
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75786031
had de juf dan niet gemerkt dat kim nog niet goed uit een beker drinkt dan?
ze hebben toch een drinkmoment in de klas?
pi_75786076
Ik geef Amber alleen nog maar pakjes mee naar school.
Ze kan ook zo onrustig drinken en daarbij ook flink knoeien..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75786638
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Vicky het volgende:
Ik geef Amber alleen nog maar pakjes mee naar school.
Ze kan ook zo onrustig drinken en daarbij ook flink knoeien..
Dat dus ook bij Kim.
Juf 1 is lief, heeft meer begrip en maakt geen rare opmerkingen, juf 2 wat minder lief en zeurt sneller.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')