abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2026 @ 22:15:50 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220938613
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:09 schreef Hupje het volgende:
Wat hebben jullie gedaan mbt BYOD op het VO?
Ik begreep dat op de meeste scholen hetzelfde bedrijf actief is waar je een laptop kunt huren of kopen met service op school erbij. Of je regelt zelf wat, maar dan heb je die service niet.
Op de vorige school kon je kopen of huren via the Rent Company. We hebben dat voor 3 jaar gedaan.

Huidige school is BYOD maar we krijgen een nieuw aanbod van the Rent Company deze maand en ik denk dat we die wel voortzetten. Er is dus geen service op school omdat zij er niet mee samenwerken.

Hij is afgelopen zomervakantie via opsturen netjes gemaakt toen allerlei letters op het toetsenbord niet meer werkten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 1 juni 2026 @ 23:14:59 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_220939079
J heeft een laptop via The Rent Company. Wordt idd via school geregeld, alles wat hij nodig had voor school was al vooraf geïnstalleerd en we hebben idd zo'n servicecontract. Daarvan hebben we nog geen gebruik hoeven maken. Hier voor 5 jaar, en daarna mag hij de laptop houden (koop regeling, was hier exact even duur als huren).
pi_220939403
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 22:09 schreef Hupje het volgende:
Wat hebben jullie gedaan mbt BYOD op het VO?
Ik begreep dat op de meeste scholen hetzelfde bedrijf actief is waar je een laptop kunt huren of kopen met service op school erbij. Of je regelt zelf wat, maar dan heb je die service niet.
Hier moest de oudste een iPad meebrengen naar school. En bij de jongste was het iPad of laptop.

We hebben toen voor beide een iPad gekocht. Dat scheelt weer een maandelijkse uitgave. Wel een goede hoes er om heen en ze zijn opgenomen in de inboedelverzekering. Benodigde software en instellingen werden in de eerste week op school geïnstalleerd.
Natuurlijk kan er altijd iets mis mee gaan en dan moeten we dat zelf regelen, maar dat is prima voor mij.
Ze kunnen overigens op school altijd een iPad lenen mocht je eigen defect zijn of vergeten. Dat staat los van of je hem via school huurt/koopt. Maar dat is dan alleen voor gebruik op school. Deze mag niet mee naar huis.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 06:51:15 #129
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220939810
Wij hebben in september het einde van het contract met The Rent Company. Kan dan kiezen tussen 60 euro borg terug of laptop houden. Dat is ook het enige verschil tussen huur en koop. Ik moet nog kijken of de laptop ook geschikt is voor t mbo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 juni 2026 @ 07:15:57 #130
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220939871
Jongste moest een laptop mee. Die hebben we zelf gekocht. School had daar ook geen voorzieningen voor. Maar dat is makkelijk als je man ICT er is.
Na 2,5 jaar was de laptop helaas wel kapot. Iets met te fanatiek gamen, kruimels onder de toetsen en dus harder moeten drukken, en een fragiele videokaartsnoer die net onder de spatiebalk doorloopt :X
Een nieuwe gekocht, gelukkig voor hem kan dat. Die week zonder heeft hij met vrienden samengewerkt, op zijn telefoon of op papier.

Mijn zusje had al eentje gehad met een leenlaptop en dat ging niet zo goed. De software daarop zorgde zelfs dat het thuisinternet in de schift ging. Nr 2 en 3 hebben eigen laptops gekregen.
pi_220939920
Waar ik (of eigenlijk, vriend) vooral mee zit is dat zelf iets regelen een stuk goedkoper kan, maar dan heb je dus niet die service van een leenlaptop of hulp op school. En school zegt natuurlijk, je hebt de laptop elke dag nodig. Maar als er op maandag iets stuk zou gaan aan de laptop, kun je er maandagavond naar kijken, dan evt wat bestellen, dat is er dan woensdag als je geluk hebt en dan kan er dus op zijn vroegst op donderdag pas weer een laptop mee naar school.
Plus dat je misschien zuiniger op je spullen bent als niet iedereen hetzelfde heeft en er toch service bij zit?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 08:10:18 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220940049
Wij hebben de laptop gekocht via school. Dus geen huur of extra maandelijkse kosten maar wel de service. Vooral het idee van een leenlaptop vond ik heel fijn. We kunnen zelf niks fiksen en we hebben thuis ook geen reservelaptop of zo.
pi_220940102
Bij mijn zoon moeten ze verplicht een Macbook van een bepaald type aanschaffen. Via school, nieuw of refurbished. Omdat de hele school hetzelfde type device heeft, kunnen ze een helpdek in school aanbieden. Dat zijn medewerkers samen met scholieren die dit leuk vinden. Ik denk dat ze daar ook leenapparaten hebben, maar we hebben het nog niet nodig gehad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 10:18:07 #134
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220940747
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:33 schreef Hupje het volgende:
Waar ik (of eigenlijk, vriend) vooral mee zit is dat zelf iets regelen een stuk goedkoper kan, maar dan heb je dus niet die service van een leenlaptop of hulp op school. En school zegt natuurlijk, je hebt de laptop elke dag nodig. Maar als er op maandag iets stuk zou gaan aan de laptop, kun je er maandagavond naar kijken, dan evt wat bestellen, dat is er dan woensdag als je geluk hebt en dan kan er dus op zijn vroegst op donderdag pas weer een laptop mee naar school.
Plus dat je misschien zuiniger op je spullen bent als niet iedereen hetzelfde heeft en er toch service bij zit?
Wij hebben in drie jaar tijd NOOIT de extra service nodig gehad.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 2 juni 2026 @ 13:11:26 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_220942553
Jullie weten inmiddels wel dat mijn twee oudste zoons al 7 jaar in een pleeggezin wonen. Ik heb me daarbij neergelegd, noem pleegouders ook liever bonus ouders.

Gisteren kreeg ik een heel uitgebreid whatsappje van pleegmoeder (ze weet dat ik dingen liever lees dan mondeling bespreek).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat was een moment waarop ik opnieuw besefte dat ik eigenlijk overal buiten sta en niet meer bij beslissingen zoals deze wordt betrokken. Ik weet dat ik hier zelden nog post, maar dit moest ik toch even van me afschrijven.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:16:35 #136
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_220943415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:11 schreef DJMO het volgende:
En dat was een moment waarop ik opnieuw besefte dat ik eigenlijk overal buiten sta en niet meer bij beslissingen zoals deze wordt betrokken. Ik weet dat ik hier zelden nog post, maar dit moest ik toch even van me afschrijven.
Lijkt me ook heel gek. Die dagelijkse dingetje is al lastig, maar dit soort grote dingen zou je toch graag willen helpen, in welke vorm dan ook. :*
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2026 @ 15:21:06 #137
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220943476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:11 schreef DJMO het volgende:
Jullie weten inmiddels wel dat mijn twee oudste zoons al 7 jaar in een pleeggezin wonen. Ik heb me daarbij neergelegd, noem pleegouders ook liever bonus ouders.

Gisteren kreeg ik een heel uitgebreid whatsappje van pleegmoeder (ze weet dat ik dingen liever lees dan mondeling bespreek).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me ontzettend lastig :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')