abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2026 @ 15:35:34 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221693409
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 15:25 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat al die teambuildingsactiviteiten averechts werken. Ik geloof dar helemaal niet in. Ook niet voor volwassenen trouwens. Als zwakkere in zo'n team word je direct uitgekotst voordat het schooljaar is begonnen.
Mijn zoon ging vorig jaar ook vlotten bouwen maar er was geen sprake van zwakkeren. Wel een hoop gelach, natte pakken en de sportief wat mindere goden zoals mijn kind hadden veel meer verstand van zo’n vlot goed opbouwen en knopen en bleven droog.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 augustus 2026 @ 15:52:39 #127
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_221693657
Er zijn ook veel kinderen die dichtklappen als ze moeten presteren onder druk in een groep. Die vallen buiten de boot bij dit soort activiteiten en daar is geen ruimte voor. Dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen functioneren in de groep, maar ze beginnen al met een 1-0 achterstand. Faalangst speelt natuurlijk een grote rol. Ik geloof best dat als je daar geen last van hebt het leuk kan zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_221694124
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 15:25 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat al die teambuildingsactiviteiten averechts werken. Ik geloof dar helemaal niet in. Ook niet voor volwassenen trouwens. Als zwakkere in zo'n team word je direct uitgekotst voordat het schooljaar is begonnen.
Ik denk dat je teambuilding niet moet zien in de vorm van samenwerking die beter wordt, maar in de vorm van samen iets meemaken dat je meer een groep maakt. Dat kan ook gewoon als je niet actief iets bijdraagt. Sterker nog, bij vlotbouwen zijn er meestal maar een paar personen die actief iets bijdragen, omdat je nou eenmaal niet allemaal tegelijk bezig kan zijn. Dat je niks doet of bijdraagt zal dus niet eens echt opvallen. Daarentegen kun je wel meepraten over dat groepje waarbij de ton losschoot waar Piet op ging zitten, en dat Jan een bloedzuiger op zijn arm had.

Ik ben afgelopen jaar mee geweest op groep 7/8 kamp, en daar zaten uiteraard ook wat kinderen die wat introverter zijn, maar die konden wel volwaardig meepraten over de running gags van die week die de groep vormden, zelfs al deden ze niet actief mee toen die ontstonden. (In dit geval o.a. een leerkracht die bij elk potje weerwolven als eerste werd vermoord, en kinderen die een rare activiteit moesten doen nadat ze gepakt waren met overlopen). En die running gags en gedeelde herinneringen zorgen uiteindelijk voor de groepsvorming, veel meer dan de echte activiteiten.
  zondag 30 augustus 2026 @ 16:35:34 #129
37150 livelink
pi_221694146
Tja, ik vrees dat ik niet te overtuigen ben op dit punt, maar ik ben blij dat jullie en/of jullie kinderen goede ervaringen hebben.
  zondag 30 augustus 2026 @ 16:42:47 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221694206
Zelfs als de activiteit volslagen kut is, is dat een gedeelde ervaring. En als je niet zo lekker mee kunt, ben je daarin niet de enige en vind je misschien zelfs juist daardoor een medestander. Ik ben voorstander van dit soort dagen iig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 30 augustus 2026 @ 16:47:34 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221694240
Ik ben natuurlijk blij dat zoon het vorige week leuk heeft gehad. Maar eerlijk is eerlijk, het is een kind dat heel makkelijk contact maakt (wel selectief, is dan weer geen allemansvriend), en verder ook weinig boodschap heeft aan wie populair is en wat cool is. Dat maakt het voor hem makkelijker natuurlijk.

Als ik voor mezelf spreek: ik heb een hekel aan dit soort dagen/ activiteiten. Op mijn werk 'moeten' we ook één keer per jaar met onze afdeling (80 man?) iets 'leuks' gaan doen. Ik werk die dag echt liever, en plan dus ook vaak een workshop die ik moet geven en écht niet op een andere dag kan O-) . Een teamdag met mijn eigen team van 7 overleef ik nog wel, maar zo'n massaal gedoe met domme spelletjes of de zoveelste pubquiz kan mij ook gestolen worden.

Ik snap dus beide kanten, en ik snap ook de school om het tóch te doen.
  zondag 30 augustus 2026 @ 19:57:04 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695502
Even iets ander: haren verven (in dit geval bij pubermeisjes). Hoe kijken jullie er tegenaan? Is dat leeftijdsafhankelijk, spelen andere factoren een rol van waarom wel/niet?
  zondag 30 augustus 2026 @ 20:31:02 #133
37150 livelink
pi_221695697
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2026 19:57 schreef Kyara het volgende:
Even iets ander: haren verven (in dit geval bij pubermeisjes). Hoe kijken jullie er tegenaan? Is dat leeftijdsafhankelijk, spelen andere factoren een rol van waarom wel/niet?
Mijn dochter wilde haar haar ook graag verven van lichtbruin naar donkerbruin. Daar heeft ze mee gewacht tot ze 17 jaar was. Ik weet niet meer precies waarom niet eerder, want ze wilde het echt al langer, maar volgens mij werd het haar door de kapper aangeraden om te wachten tot ze wat ouder was en dat ze eerder eventueel wel highlights kon doen als ze dat wou, maar dat wilde ze eigenlijk niet.
Ze heeft het ook bij de kapper gedaan, dus het was geen kleurshampoo.

Bottomline: ik zou me laten adviseren door een kapper.
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 20:46:51 #134
236264 crew  capricia
pi_221695771
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2026 19:57 schreef Kyara het volgende:
Geen probleem hier.
Wel in overleg. Over hoe en wat. En dat het ook tegen kan vallen.

Dus een keer highlights gedaan toen ze 11 of 12 was, want dat wilde ze perse. En dat vond ze geweldig.
Dus toen er daarna meer geverfd moest worden, dat ze zelf na moet vragen bij de kapper wat het zou gaan kosten, hoe lang het duurt, hoe lang het blijft zitten, hoe ze het moet verzorgen etc.
En dat we dat een keer per jaar wel willen betalen. En dat het bij een kapper moet en niet zelf gaan lopen prutsen.

Meteen ook aangegeven dat ik deze discussie niet wil hebben over tatoeages voor haar 18e. _O-
Maar je haren verven, is toch wel iets anders. Voor mij dan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zondag 30 augustus 2026 @ 20:47:34 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695775
Ik was vooral benieuwd hoe iedereen erin stond. Kappers adviseren vooral om het bij de kapper te laten verven :+ Ik vind het bij de kapper persoonlijk veel te duur. Dat vind ik voor mezelf ook niet te betalen. Zelf prutsen met bijvoorbeeld crêpepapier doen we ook niet. Tussenweg dus :) Wel zelf maar met goede verf, zonder al teveel meuk en niet zelf doen maar ik doe het.

We hebben in elk geval zojuist de onderste laag van het haar van D2 knalrood geverfd. Staat echt heel leuk. Sowieso leuk om te zien hoe ze haar eigen stijl aan het ontwikkelen is O+
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 20:56:43 #136
236264 crew  capricia
pi_221695804
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 16:42 schreef Tink89 het volgende:
Zelfs als de activiteit volslagen kut is, is dat een gedeelde ervaring. En als je niet zo lekker mee kunt, ben je daarin niet de enige en vind je misschien zelfs juist daardoor een medestander. Ik ben voorstander van dit soort dagen iig.
Ik absoluut niet.
Een negatieve ervaring is en blijft een negatieve ervaring.

Kan me het schoolkamp op het einde van de basisschool nog goed herinneren. Lekker in de modder en zand etc en weinig gelegenheid tot normaal lekker douchen of prive tijd of een prive vertrek (waren van die bunkbeds op een slaapzaal).

Dochter was ongesteld geworden. Maar kennelijk was dat niet iets waar ze op de basisschool rekening mee hielden. Kind heeft zich heel ellendig en vies gevoeld.

Kon haar totaal down en overstuur ophalen de tweede avond. Heel sneu zoiets.
Het jaar daarvoor was de ervaring wel leuk. Maar deze keer heeft ze zich zo ellendig gevoeld dat ik geen voorstander van dit soort 'verplichte' zaken meer ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 30-08-2026 21:03:29 ]
- Goethe, “Faust”
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 21:05:48 #137
236264 crew  capricia
pi_221695847
Nog alternatieven voor schoolspullen als leuke schriften enzo, behalve Hema of Bol.com?

Heeft de Ako leuke dingen? Of welke winkels zijn nog meer leuk?
- Goethe, “Faust”
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:11:25 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695865
Het aanbod is bedroevend. Ik mis elk jaar de V&D Schoolcampus O+ Maar goed, oudste gaat toch voor basic & saai dus Hema is prima :')
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 21:12:40 #139
236264 crew  capricia
pi_221695872
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:11 schreef Kyara het volgende:
Het aanbod is bedroevend. Ik mis elk jaar de V&D Schoolcampus O+ Maar goed, oudste gaat toch voor basic & saai dus Hema is prima :')
Nou dat is het hè. Die V&D schoolcampus mis ik ook echt.
- Goethe, “Faust”
pi_221695924
Qua haar verven. Dochter is vandaag 13 geworden en zei een week of twee geleden dat ze graag ‘racoon hair’ wilde. Of te wel een pluk haar aan de voorkant van haar gezicht met zwarte banen (ze heeft vrij licht haar dus de pluk hoefde niet eerst geblondeerd te worden, want dat vond ik dan wel weer minder). Heb met haar besproken wat ze wilde, zelf doen (of ja, dat ik dat deed op haar aanwijzing naar een tiktokfilmpje) of door de kapper, maar dat dat best prijzig is en dat dat niet iets is wat wij gaan betalen.

Maar ook dat het wellicht zou mislukken en wat dan..

Uiteindelijk hebben we bij de Kruidvat haarverf gekocht en daar hebben we een beetje van gemixt omdat het dus echt maar een beetje is. En hebben we dat samen gedaan. Het is niet superstrak geworden maar we zijn tevreden (vooral zijzelf).

Het hele haar verven zou ik wel over na moeten denk trouwens. Dat zou ik ergens ook wel zonde vinden (aangezien ze een mooie haarkleur heeft, maar ook omdat je dan altijd met uitgroei en bijwerken zit) dan zou ik wel toestemming gegeven hebben voor een kleurspoeling, maar niet voor verven.

Een baan aan de onderkant van het haar verven had ik ook wel oké gevonden. Al weet ik niet of ik dat zou aandurven om dat zelf te doen. Ik merkte nu al dat rechte streepjes maken lastig was. Laat staan als het een baan voor het hele haar zou zijn, dan valt zo’n ongelijkheid nog meer op ben ik bang (maar wellicht zijn daar ook wel trucjes voor).

Ik weet dat ik zelf ook ongeveer die leeftijd had toen ik mn haren kleurde met kleurspoeling (en heb ze ook jaren later nog veel geverfd in andere kleuren of juist om mn eigen kleur er meer uit te laten springen). Dus wil haar ook die kans geven dat te ontdekken.
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:43:53 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221695990
Die racoon strepen hebben we ook gehad. Was wel gedoe met afplakken ja :D Toen heb ik mijn eigen haarverf gebruikt voor de strepen (donkerbruin op donkerblond haar) maar dat was binnen 2 weken of zo al nauwelijks meer zichtbaar. Ontkleuren/bleken/blonderen ga ik ook niet doen idd.
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:47:22 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221696005
Dochter van zeven jaar heeft begin dit jaar een roze plok laten verven in haar haar bij de kapper, met van die tijdelijke verf die er in een keer of 15 wassen uit is. Einde van de vakantie heb ik het zelf gefolied met roze. Ze is van zichzelf blond. Ze vindt het fantastisch, het is best netjes geworden en anders wast het relatief snel weer uit. Hierna wil ze blauw. Ik vind het prima. Laat haar maar lekker zichzelf zijn en ‘gekke’ dingen met haar haar doen. Voor tattoos en piercings zou ik daar overigens absoluut niet mee akkoord gaan, die zijn veel permanenter - en duurder!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221696036
Vanaf morgen weer 2 schoolgaande kinderen. A gaat beginnen met de Pabo, T 6 VWO.
A begint morgen al, T heeft dinsdag introductie dag op het strand. Woensdag en donderdag mentorgesprekken en werken aan PWS. Vrijdag 1e lesdag.
A heeft nog geen rooster.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')