abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221422089
De boeken zijn hier ook door school besteld en wij moesten goedkeuring geven, maar ik snap nog steeds niet, waarom je geen invloed erop hebt, wanneer ze (niet) thuis geleverd mogen worden. Wat gebeurt eigenlijk, wanneer je op vakantie bent en het pakket retour gaat? Volgens mij worden de pakketten overal maar 7 dagen bewaard.
Sinds kort kun je ook niet meer de post van andere leden uit het huishoud in de post.nl app zien, alleen nog de eigen en het staat op naam van mijn zoon, die geen eigen account heeft.

Mijn zoon zei dat ze de graphische rekenmachine van school zouden krijgen en alleen als die stuk gaat, dat wij ze dan moeten betalen. Maar nu kregen wij een link naar een website, waar we de rekenmachine met korting kunnen bestellen en dat deze dan aan school geleverd wordt. Ik neem aan dat deze dan ook ons eigendom wordt. Hoe is dat op andere scholen geregeld?

Trouwens, niets meer gehoord over het oordeel van de inspectie. Een andere school uit ons woonplaats had het vorig jaar, daar stond toen ook in de plaatselijke krant een artikel over, nu net voor de vakantie scoorden ze weer een voldoende.

Ik denk niet dat wij van school wisselen, wij wonen niet in een regio waar er heel veel keuzemogelijkheden zijn en wij hebben toen met een reden voor deze school gekozen. De school had ook een goede naam en bestaat al heel wat jaartjes.

Ik weet dat ik mijn vraagtekens bij school heb, ik kan nooit precies zeggen of de gang van zaken "normaal" is of niet, maar ik had nooit verwacht dat ze zo negatief beoordeeld zouden worden en mijn zoon vertelt ook niet zo heel veel. Opmerkelijk vond ik altijd dat ze bij langdurig uitval ook in belangrijke vakken soms niet echt een oplossing konden vinden, dus ik kan mij voorstellen dat er diverse achterstanden in bepaalde vakken zijn. Op de interne organisatie of hoe dingen vastgelegd worden, heb je als ouder toch geen invloed.

Er zijn blijkbaar ook scholen die bewust heel weinig cijfers geven, daar las ik laatst iets in de krant. Als dat van begin af aan duidelijk is, kan je daar rekening mee houden, maar zonder dat kan je ook voor een vervelende verrassing komen te staan aan het eind van het schooljaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 24-07-2026 19:06:00 ]
pi_221526292
Nichtje wordt 12 jaar en wil graag iets om te knutselen voor haar verjaardag. Wat zijn de rages op dit moment?
Ze is al tijden van de water beads maar heeft daar al een hele collectie van en ze vindt andere dingen ook leuk.
pi_221526693
Mijn 12jarige (bijna 13 ondertussen) knutselt best veel de laatste tijd. Heb haar gevraagd wat musthaves zijn. Met name het eerste.

-lijmpistool met lijmsticks
-dubbelzijdig plakband
-vierkant papier
-kleurpotloden en stiften
-verf
-ijscostokjes
-karton (maar dat kunnen net zo goed kartonnen dozen zijn, maar dan geeft ze aan dat een stanlymesje wel handig, of een goede schaar)
-modeling clay
-touw
-papieren bordjes
-vulling zoals ook wel in knuffels ofzo zit

Maar ze doet met name inspiratie op van YouTube en gaat dan bij de Action halen wat ze daarvoor nodig heeft.

Ze zou ook heel graag willen leren haken, gaf ze van de week aan. Dus wellicht als je nichtje dat ook leuk vind is dat misschien ook wel leuk.

Staan wel wat ‘gevaarlijkere’ dingen op zoals de lijmtang. Dus daar moet je je wel goed bij voelen. Maar dat is wel hetgeen waar ze veel mee doet hier. (Heb haar wel op het hart gedrukt deze na gebruik uit te zetten/stekker uit te trekken want anders blijft ie heet, en hier wordt het op zolder gebruikt waar wij maar weinig komen. Dus vind dat extra belangrijk).
pi_221527195
Hier knutselen ze ook vooral vanuit inspiratie en gaan dan op zoek naar materialen. Lijm en plakband zijn mutshaves maar niet zo leuk om te geven.

Schilderen doen ze ook graag. Bij de action hebben ze ook van die lege canvassen in alle vormen en mate. Dat vinden ze ook leuk.

Armbandjes maken met mooie kralen. Niet die kinderachtige SES pakketjes maar mooie bijelkaarpassende kleuren.

D1 haakt ook veel en maakt dan bv sleutelhangers.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:09:50 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221527468
Lijmpistool maar dan ook met glitterlijm en gekleurde lijm. En zelfdrogende klei met kleine kwastjes en fijne verf. En anders - ik weet niet hoe groot het budget is - een naaimachine?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221527532
Goede suggesties, bedankt!
pi_221528317
Fimo heeft ook leuke setjes voor kinderen. Dan heb je een pakketje met klei voor drie figuren en een boekje met stap voor stap hoe je ze moet kleien. Ideaal voor beginners.
pi_221534631
Hier zijn gisteren de boeken (komplett) geleverd, alleen bij de leverancier is de bestelling nog niet verwerkt. Raar. Ik wou bij een boek, wat terug moet, een opmerking maken, omdat het niet helemaal goed meer is, maar wel bruikbaar. Heb geen zin in gezeur aan het eind van het schooljaar, maar dat ging dus (nog) niet.
Ik dacht dat ze er iets aan wilden doen, dat er niet zo veel wegwerpboeken zijn, maar er is maar één boek dat terug moet en 9 mag die houden. Wel blij dat alles op tijd binnen is en niet ergens zwerft of alleen deellevering.
Klassenindeling is nog niet bekend, wel welke klas, maar niet de namen. Ze zouden op de middelbare ook een soort doorschuifmiddag moeten doen, dat ze al voor de vakantie weten bij wie ze in de klas zitten, maar misschien mogen vanwege privacy geen lijsten meer openbaar gemaakt worden. Bij de voetbalvereniging is opeens ook geen info meer te vinden over de teams op de vernieuwde website.
In elk geval mag geen telefoon meer mee in de pauze of in het klaslokaal. Ze hadden altijd nog telefoonhouders in elk lokaal en mochten in de pauze de telefoons nog gebruiken, nu moet het thuis blijven of in de kluis. Dat zal wel wennen zijn.

Het rooster is ook bekend, één dag met veel tussenuren, maar dat zal niet anders te plannen zijn met al die verschillende profielen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 09-08-2026 15:19:27 ]
  Moderator zondag 9 augustus 2026 @ 15:01:11 #284
5428 crew  miss_sly
pi_221534705
Ik maakte aan het begin van het schooljaar een paar foto’s van een boek dat al niet al te best meer was voor het geval er moeilijk gedaan werd bij inleveren. Bleek niet nodig, want er werd bij inleveren ook niets over gezegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221536438
Een weekje vakantie nog en dan kan D weer beginnen.
Hier gaat magister morgen open. Dan kan hij zijn rooster met zijn vrienden vergelijken. Ze hebben wel veel overlappende vakken, maar dat zegt niet alles. Er zijn 2 stamklassen, dus we verwachten dat NT en NG samen gaan en de andere 2 profielen ook.

De boeken zijn ook binnen. Die hadden de buren opgevangen van de postbode en een week bewaard tijdens onze vakantie. Wel meer inleverboeken deze keer, maar dat ligt vooral aan zijn vakkeuze. Die exacte vakken hebben toch vaker theorie boeken.

Hier vanaf komend jaar ook geen telefoons meer in de pauzes, maarja, veel laptop gebruik, dus ze kunnen tijdens de lessen nog wel elkaar berichten.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:36:14 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221536472
J heeft nog 2 weken vakantie. Hij weet wel in welke klas hij zit (mail gehad geloof ik, want Magister staat nog dicht), maar er is idd geen klassenlijst (AVG, doet school niet meer). Is er al wel achter dat hij met 2 vriendinnen zit, en niet bij 2 vrienden. Mentor nog onbekend. Hij was tot nu toe wel tevreden.

Vanaf morgen zijn beide kinderen hier een week onder de pannen. Jongste als deelnemer van Kindervakantiewerk, oudste voor het eerst als leiding (van een groepje kleuters). Hij heeft er veel zin in, dus ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:39:49 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221536501
Hier was de klas eind vorig schooljaar al bekend. Maar er zijn 2 klassen dus die blijven grotendeels intact. Er komt misschien een zittenblijver bij en wat uitstroom naar havo/regulier. Dat zal volgend jaar wel anders zijn na de profielkeuze.
  zondag 9 augustus 2026 @ 17:42:03 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221536520
Hier is nog niks bezorgd en nog niks bekend qua klassen of rooster en we zitten in Oostenrijk nog de hele week dus holadijee die eerste schooldag volgende week :7
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 9 augustus 2026 @ 18:17:52 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221536716
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2026 17:39 schreef Kyara het volgende:
Hier was de klas eind vorig schooljaar al bekend. Maar er zijn 2 klassen dus die blijven grotendeels intact. Er komt misschien een zittenblijver bij en wat uitstroom naar havo/regulier. Dat zal volgend jaar wel anders zijn na de profielkeuze.
Das wel lekker overzichtelijk!

Hier een driejarige brugperiode gemengd havo/vwo. Vorig jaar 9 eersteklassen, ik denk dit jaar ook weer 9 tweede klassen. Hopelijk wel iets kleiner, er is best wat uitstroom naar andere (vmbo) scholen.
pi_221538098
Hier komen in de vierde leerlingen uit een andere vestiging erbij die alleen onderbouw heeft, maar ik weet niet hoeveel. Als ik bij scholen op de kaart kijk, zouden het tussen 20 en 40 leerlingen kunnen zijn voor Havo, het is een beetje ondeudelijk weergegeven daar.
Het worden in elk geval 6 havo klassen. Ze gaan een dansdag doen als introductie, en deze telt mee voor het vak CKV. Beetje vreemd dat ze dan een vrijwillige bijdrage vragen hiervoor, het is dan toch gewoon een soort les. Ze hebben eigenlijk alleen in de brugklas iets echt leuks gedaan, verder was de introductie elk jaar op school.
  zondag 9 augustus 2026 @ 21:27:15 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221538105
Hier worden wel leuke dingen gedaan maar dat wordt natuurlijk ook betaald uit het schoolgeld dus uiteindelijk betaal je dat ook zelf (en terecht natuurlijk).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')