abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221728393
Wat livelink zegt, zo deed ik dat ook op de Middelbare en in B zijn rugtas zit een losse plastic tas die hij kan pakken als het dus regent.

B heeft zijn eerste week Middelbare erop zitten. Nou ja, 1 dag vrij, 3 dagen introductie en kennismaken en een halve dag les. Hij vindt iedereen leuk en aardig, alles mooi en prachtig en zijn mentor is kapot leuk.
Ben benieuwd hoe het wordt als er gewerkt moet worden.

Hij is gisteren met een groepje vrienden op bezoek gegaan bij hun groep 8 meester. Kwam ook de groep 5 en 6 juf van ze binnenlopen in het lokaal. Het was 1 groot feest. (ik stond er toevallig nogal dichtbij met Juul en de pup)

En met Juul zijn we nu allerlei trajecten in gegaan, eerste gesprek met leerkrachten en IB'er gehad, volgende week vrijdag rondleiding en kennismaking op een andere school en een eerste gesprek met een kindercoach.
Eerste week school ging matig (beter dan slecht!), buikpijn, hoofdpijn, frustratie en verdriet.

Vandaag is ze weer haar vrolijke zelf, kwam om half 8 al naar beneden, uitgebreid met de pup geknuffeld en nu al een uur aan het 3D pennen.
pi_221728533
Ik had vroeger een combi van alle bovenstaande. De tas insprayen, standaard een stevige plastictas opgevouwen op de bodem van de schooltas en in het voorvakje een 2e plastictas om alle boeken in te steken als het regent.
Regencovers waren toen nog geen ding, ik had een vuilniszak over de tas.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:44 schreef exode het volgende:
Vandaag is ze weer haar vrolijke zelf, kwam om half 8 al naar beneden, uitgebreid met de pup geknuffeld en nu al een uur aan het 3D pennen.
Fijn dat ze in het weekend direct weer haar vrolijke zelf is. Hoewel je achteraf gezien liever voor de vakantie al actie had ondernomen is dit wel een teken dat je niet te laat bent.
pi_221804317
Tips voor de rugzak meteen in gebruik genomen ^O^ Wat een pech hebben de brugklassers van nu, na zo'n lange zonnige periode nu zo vaak in de regen fietsen...

Nog even een lang verhaal in een spoiler.
weg
(Ik haal dit straks weer weg maar moet even mijn hart luchten)

[ Bericht 23% gewijzigd door Hupje op 16-09-2026 23:20:40 ]
pi_221804345
Ach @Hupje ;( wat moeilijk voor jou om te zien (en hoe te handelen), en wat verdrietig voor zoon. Het lijkt wel alsof ze het op school al wat in de smiezen hebben, gezien het gesprekje met hem? Hopelijk levert dat wat op, zonder dat jij er actief wat in hoeft te gaan doen.
pi_221804385
@Hupje :* wat naar!
Fake it till you make it...
pi_221804583
Och wat naar! Wat kunnen kinderen toch gemeen zijn! Hopelijk kan school hier wel echt iets in betekenen..
pi_221804707
Ach @Hupje wat ontzettend sneu en verdrietig.
  Redactie Frontpage woensdag 16 september 2026 @ 21:19:07 #183
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221804786
Ach @Hupje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221804866
Wat naar hupje! ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221804873
@Hupje, mijn hart breekt wel bij jouw verhaal ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221804908
Och Hupje toch... :'(
SPOILER
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221805394
Wat een nare start hupje. Hopelijk gaat de mentor hier goed mee aan de slag. En ik zou ook de ouder van dat vriendje even aanspreken, zodat zij iig op de hoogte zijn van het gedrag van hun zoon. Ik zou het als ouder graag willen weten als mijn zoon zoiets doet om het thuis te kunnen bespreken.
pi_221805404
SPOILER

[ Bericht 42% gewijzigd door Hupje op 17-09-2026 06:03:25 ]
pi_221805451
Goed dat je het iig bij de ouders aangegeven hebt. Wat zij daarmee doen heb je helaas weinig invloed op, maar er zit idd een groot verschil tussen je afzijdig houden en actief mee doen.

Eigenlijk zou preventie/groepsvorming ook standaard aan bod moeten komen tijdens elke introductie op school. Dat is nuttiger dan een vlot bouwen…
pi_221806058
Wat een nare start @Hupje
Dit lijkt me nou net iets waar een mentor bovenop moet gaan zitten. Ik hoop dat diegene het tij kan keren.
pi_221811683
@Hupje ik heb de spoilers niet meer kunnen lezen, maar ik denk dat ik de strekking wel begrijp. Heel veel sterkte, hopelijk pakt de mentor goed door :*.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:11:25 #192
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_221811795
Vanmorgen mijn meisje voor de allerlaatste keer weggebracht naar de kinderopvang. Vanaf maandag naar de basisschool.
Zal wel even wennen zijn. Voor ons allemaal.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_221811867
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vanmorgen mijn meisje voor de allerlaatste keer weggebracht naar de kinderopvang. Vanaf maandag naar de basisschool.
Veel plezier maandag!
Weer een nieuwe fase O+
pi_221812038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Kleine meisjes worden groot! Heeft ze er zelf zin in? Veel succes maandag.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 september 2026 @ 09:54:09 #195
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_221812069
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:21 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Veel plezier maandag!
Weer een nieuwe fase O+
Ja, gaat ze van de grootste van de groep, naar de kleinste. Zal wel eerst een tijd lang de kat uit de boom kijken worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2026 09:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Kleine meisjes worden groot! Heeft ze er zelf zin in? Veel succes maandag.
Dank je.
Wisselend. Ze vindt het wat spannend, en ze is verlegen. Maar er is een glijbaan, een zandbak en een trekker waar ze op kan rijden. Daar wordt er erg vrolijk van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')