De boeken zijn hier ook door school besteld en wij moesten goedkeuring geven, maar ik snap nog steeds niet, waarom je geen invloed erop hebt, wanneer ze (niet) thuis geleverd mogen worden. Wat gebeurt eigenlijk, wanneer je op vakantie bent en het pakket retour gaat? Volgens mij worden de pakketten overal maar 7 dagen bewaard.
Sinds kort kun je ook niet meer de post van andere leden uit het huishoud in de post.nl app zien, alleen nog de eigen en het staat op naam van mijn zoon, die geen eigen account heeft.
Mijn zoon zei dat ze de graphische rekenmachine van school zouden krijgen en alleen als die stuk gaat, dat wij ze dan moeten betalen. Maar nu kregen wij een link naar een website, waar we de rekenmachine met korting kunnen bestellen en dat deze dan aan school geleverd wordt. Ik neem aan dat deze dan ook ons eigendom wordt. Hoe is dat op andere scholen geregeld?
Trouwens, niets meer gehoord over het oordeel van de inspectie. Een andere school uit ons woonplaats had het vorig jaar, daar stond toen ook in de plaatselijke krant een artikel over, nu net voor de vakantie scoorden ze weer een voldoende.
Ik denk niet dat wij van school wisselen, wij wonen niet in een regio waar er heel veel keuzemogelijkheden zijn en wij hebben toen met een reden voor deze school gekozen. De school had ook een goede naam en bestaat al heel wat jaartjes.
Ik weet dat ik mijn vraagtekens bij school heb, ik kan nooit precies zeggen of de gang van zaken "normaal" is of niet, maar ik had nooit verwacht dat ze zo negatief beoordeeld zouden worden en mijn zoon vertelt ook niet zo heel veel. Opmerkelijk vond ik altijd dat ze bij langdurig uitval ook in belangrijke vakken soms niet echt een oplossing konden vinden, dus ik kan mij voorstellen dat er diverse achterstanden in bepaalde vakken zijn. Op de interne organisatie of hoe dingen vastgelegd worden, heb je als ouder toch geen invloed.
Er zijn blijkbaar ook scholen die bewust heel weinig cijfers geven, daar las ik laatst iets in de krant. Als dat van begin af aan duidelijk is, kan je daar rekening mee houden, maar zonder dat kan je ook voor een vervelende verrassing komen te staan aan het eind van het schooljaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 24-07-2026 19:06:00 ]