abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218649100
B zit met zijn grote groep 8 in het kleinste lokaal met kleine ramen en op maandag gymen ze in de ochtend. Succes juf!
Ik zal wat deo doneren denk ik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 september 2025 @ 10:19:28 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_218649113
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 08:31 schreef taxibabe het volgende:
Zojuist kind naar groep 3 gebracht, wat gaat het allemaal snel! Hij heeft een mooi plekje vooraan, hij is nogal snel afgeleid :'). We mochten nog even mee de klas in, maar bij het weglopen was hij ons al vergeten en druk bezig O+

Ben benieuwd hoe hij vanmiddag uit school komt. Wat wordt hij al groot!
Spannend, echt ik vind dat ze zo in groep 3 echt enorme sprongen maken O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_218655326
Ik heb zojuist de eerste "stationsfiets" voor mijn tiener gekocht. En we hebben hier niet eens een station _O-
Maar goed. Een rijdend, veilig (genoeg) barrel om zelf het laatste stuk mee naar school te rijden. Gaat voor ons hopelijk een stukje taxiën schelen.
Ze worden wel snel groot, zo :+ (alvast wennen voor het VO volgend jaar)
pi_218674794
Wat voor soort introductieactiviteiten worden bij jullie kinderen op de middelbare scholen georganiseerd? Vooral ook na de brugklas en moeten jullie hiervoor een (vrijwillige) bijdrage betalen? Hier is vandaag sportdag op school en morgen iets met theaterworkshop, ook op school. Wij als ouders kregen er niet echt informatie over, alleen dat er activiteiten zijn, maar mogen net als vorig jaar ervoor betalen. Op zich niets mis mee, maar ik vind de kosten niet in verhouding met het aangeboden programma staan, zover ik het nu kan inschatten. Ze gingen levend stratego en voetvolleybal spelen volgens mijn zoon.

Hier zijn bijna alle in dezelfde klas gebleven. Twee jongens werden waarschijnlijk in twee andere klassen geplaatst, omdat ze niet zo goed met elkaar konden opschieten en er is misschien een meisje afgestroomd naar een lager niveau (eigenlijk tegen de verwachting in, want kort na kerst zat nog bijna de halve klas in de "gevarenzone"). Verder kwamen 3 nieuwe erbij.

[ Bericht 26% gewijzigd door Zana op 04-09-2025 10:50:04 ]
pi_218675056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:42 schreef Zana het volgende:
Wat voor soort introductieactiviteiten worden bij jullie kinderen op de middelbare scholen georganiseerd? Vooral ook na de brugklas en moeten jullie hiervoor een (vrijwillige) bijdrage betalen?
D had de eerste 2 jaar 2 weken intro gehad (2e jaar omdat er teveel klassen op kamp waren er het rooster teveel gatenkaas werd). Beginnen met de laptops instellen en kijken of iedereen zijn spullen compleet heeft. Sportdag, kennismakingsdag, proeflesdag, en ik weet niet wat meer voor dagen :D

Contrast was groot, dit jaar een 3e-klassers die op dinsdag kennismaken met de mentor en woensdag alweer in de lessen zat. Klas 4 hebben ze, dacht ik, kamp en hogere klassen hebben geen bijzondere introductie meer.

We hebben hier gewoon 1 vrijwillige ouderbijdrage. Die komt meestal in het najaar voorbij. Dat is meestal rond de 100-150 euro per jaar, tenzij er iets als een kamp/reis is. Ik zie dat we in klas 1,2 en 3 10 euro van die bijdrage voor de introductie was. Voor de 4e klas staat er 300 euro extra op voor dat kamp.
pi_218675062
Brugklas van zoon had een sportdag (gewoon op het sportveld achter de school, met begeleiding van mentoren/ docenten en enkele ouders) en een dag verkeersproject. Geen kosten daarvoor. De kosten voor andere activiteiten (ze hebben een excursie naar Geofort, een naar een museum in de stad en een aantal schoolfeesten en andere activiteiten) staan uitgesplitst begroot in de schoolgids. Ik weet dus welke rekening ik kan gaan verwachten (valt alles mee in jaar 1 trouwens).
pi_218675066
In de brugklas gingen ze kamperen op eigen terrein met allerlei sportactiviteiten. Geen extra kosten. Dit jaar gaan ze surfen in Zandvoort, ik heb niet gehoord dat we daar extra voor moeten betalen. Ik vrees dat we wel zelf voor vervoer moeten zorgen :P. Ik denk wel dat er kosten zijn opgenomen in de ouderbijdrage inderdaas.

De klas is wel grotendeels nieuw. Aan het eind van het eerste jaar moesten er 2 vreemde talen worden gekozen (in het eerste jaar hebben ze Duits, Frans en Spaans 1 periode gevolgd) en op basis daarvan zijn de klassen opnieuw ingedeeld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218675410
Hier had dochter die deze week in de 2e is begonnen een uurtje met de mentor en daarna springen in bounce valley en daarna de volgende dag gewoon les.
Ze is van niveau geswitched en op 2 docenten na zijn alle docenten nieuw en van de klasgenoten kende ze 1 meisje vaag. Maar ze is goed gestart en heeft er wel zin in. Drukke klas wel. Ze moeten altijd een extra stoel ergens vandaan halen en er zitten 3 jongens standaard met zn 3 en aan 2 tafeltjes (staat ook zo op de plattegrond, ze hebben vaste plaatsen gekregen).

Kosten nog geen idee eigenlijk. Vorig jaar kregen we ergens in november een specificatie. Toen was er een kamp en waren de kosten dus hoger dan ik nu verwacht..

Ze had vandaag wel mooi huiswerk: kam je haar! We gaan op de schoolfoto..
pi_218675639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:11 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ze had vandaag wel mooi huiswerk: kam je haar! We gaan op de schoolfoto..
Leuk!!! Alsof ze ongestyled naar school zouden gaan...Hier in elk geval uitgebreide badkamersessies en de hele parfumerie in een keer.....arme leerkrachten....

Ons schoolgids is nog niet vernieuwd, maar wij kregen in het verleden meerdere keren per jaar een rekening, voor de algemene bijdrage, voor excursies en extra kosten voor sportklas en kamp, maar dus ook specifiek voor de introductie.
pi_218675787
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 10:56 schreef Phaidra het volgende:
In de brugklas gingen ze kamperen op eigen terrein met allerlei sportactiviteiten. Geen extra kosten. Dit jaar gaan ze surfen in Zandvoort, ik heb niet gehoord dat we daar extra voor moeten betalen. Ik vrees dat we wel zelf voor vervoer moeten zorgen :P. Ik denk wel dat er kosten zijn opgenomen in de ouderbijdrage inderdaas.

De klas is wel grotendeels nieuw. Aan het eind van het eerste jaar moesten er 2 vreemde talen worden gekozen (in het eerste jaar hebben ze Duits, Frans en Spaans 1 periode gevolgd) en op basis daarvan zijn de klassen opnieuw ingedeeld.
Hier pas indeling op taal in de 3e. Ze hebben in jaar 1 frans en spaans gehad.Dit jaar beginnen ze met frans en duits en komt daar de 2 e helft van het jaar spaans weer bij. In de 3e laten ze 1 taal naar keuze vallen.
  donderdag 4 september 2025 @ 13:57:58 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218676814
Hier zijn er 3 locaties uit de dorpen bij elkaar gekomen om nu vanaf de 3e klas in de stad school af te ronden.

Alles is gehusseld over 4 nieuwe klassen. Het was maandag een uurtje kennismaken met de mentor. Dinsdag ‘s ochtends les en ‘s middags bindingsactiviteiten en vanaf woensdag gewoon volle bak lessen.
Nu in week 2 hadden ze dan gisteren een introductiedag voor alle derdejaars in het recreatiegebied.

Ik heb nog geen rekening gezien :+
Ook hier staat in de schoolgids de ouderbijdrage uitgesplitst uitgelegd en vragen ze niks extra’s behalve misschien een sponsorloop oid. De introductiedag rekenen ze 7 euro voor in het totaal zie ik.

Ik kan zelfs zien wat de komende jaren op het programma staat en wat het gaat kosten afhankelijk van welke vakken je doet etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218676886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 11:26 schreef Zana het volgende:

[..]
Leuk!!! Alsof ze ongestyled naar school zouden gaan...
Als ik zoon niet dwing z'n haren te kammen en z'n tanden te poetsen (na hem er eerst drie keer aan herinnerd te hebben), gebeurt dat hier dus niet. Boeit m echt niet...

Momenteel ben ik helemaal een 'zeurmoeder', want hij moet vanwege krentenbaard in z'n gezicht nu óók nog antibiotica slikken, z'n gezicht grondig wassen én zalf smeren. De horror... Het maken van pasfoto's voor z'n paspoort heb ik zelf maar even uitgesteld, 5 jaar lang een krentenbaardfoto op je paspoort vond ik ook weer zowat.
pi_218676964
Bij ons vragen ze 55 ¤ voor alleen de introductie. Vandaag bij de sportdag was er zover ik het kan inschatten niet speciaal iets geregeld zoals extra dingen ingehuurd of eten. Morgen zal wel iemand van buiten de school de theaterworkshop verzorgen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat de kosten rechtvaardigt.
Brugklas betaalt volgens mij een hoger bedrag, maar die hebben ook een aantrekkelijker programma uitgaande van wat mijn zoon toen deed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 04-09-2025 14:44:33 ]
pi_218677004
O, dat is dan wel fors idd.

Zoon had vandaag z'n allereerste SO ooit, voor het vak Frans (waarvan hij nu al besloten heeft dat t t stomste vak ooit is, want 'stomme docent'). Hij heeft ondanks het gebrek aan enthousiasme toch hard geleerd en kwam net blij vertellen dat ie een 7.5 had (docent was erg snel met de beoordeling, dat is dan wel weer fijn). Een fijn begin dus ^O^
pi_218677016
quote:
Momenteel ben ik helemaal een 'zeurmoeder', want hij moet vanwege krentenbaard in z'n gezicht nu óók nog antibiotica slikken, z'n gezicht grondig wassen én zalf smeren. De horror... Het maken van pasfoto's voor z'n paspoort heb ik zelf maar even uitgesteld, 5 jaar lang een krentenbaardfoto op je paspoort vond ik ook weer zowat.
Mijn zoon vindt nog steeds zijn handtekening heel erg stom, maar zijn id-kaart is bijna aan vervanging toe.
pi_218677021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2025 14:12 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Als ik zoon niet dwing z'n haren te kammen en z'n tanden te poetsen (na hem er eerst drie keer aan herinnerd te hebben), gebeurt dat hier dus niet. Boeit m echt niet...

Och krentenbaard, wat sneu..

Dochter zou ook liefst haar haren niet kammen en de hele week in dezelfde korte broek en t shirt naar school gaan. Maar heeft zich dit jaar geconformeerd aan de groep dat ze ok ok een lange broek aan doet en dan af en toe een nieuwe. Haren kamt ze wel, maar zéker niet van harte. Deo en geurtjes blijft ze ver van. Kan ook nog, want ik ruik haar nooit, ook niet na lang sporten. Maar pubertijd begint langzaam, dus ben benieuwd hoe lang dat zo blijft.
pi_218677044
Zoon blijft hier wel stug in korte broek naar school gaan. Het feit dat anderen dat niet doen maakt 'm echt niets uit. Een lange broek, trui of een jas heeft is al een hele tijd niet meer aan gehad

Vind ik eigenlijk wel fijn, een kind dat niet zo beïnvloedbaar lijkt. Hopelijk houdt ie ook op andere vlakken (bier is vies, roken is smerig, vapen is dom) vast aan z'n eigen overtuigingen.

Tot nu toe lijkt deze school voor hem een goede keus. Hij heeft een fijne klas, en is enthousiast over zijn mentor, en gaat zich vanmiddag inschrijven voor een extra module (first lego league, wat praktisch inhoudt dat ie twee dagen twee lesuren langer op school blijft om lego robots te bouwen om challenges mee uit te voeren in een team). Ideaal dus voor deze lego-fanaat.
pi_218677261
Ach de enige concessie tot nu toe is de lange broek. Vorig schooljaar hele jaar korte broek.
Maar ze is ook gewoon heel erg zichzelf en dat blijft ze nog wel gelukkig.
Ik vind 55,- voor alleen introductie wel veel.
Heb het overzicht van vorig jaar erbij gehaald. Bij de 2e klas staat geen bijdrage voor introductie terwijl ik weet dat ze toen ook naar bounce valley waren. Wel bijdrage 11,- voor een cultuurkaart die ze volgens mij helemaal niet heeft gehad vorig jaar.
Mentoruitje 20, cultuurkaart 11, joods amsterdam 25, snowworld 50,- zie ik staan bij de 2e voor leerjaarspecifiek. Dan nog daarnaast bedragen die schoolbreed over alle klassen worden verdeeld (met daarbij een schatting dat 960 vd 1350 ouders betaald) voor voorstellingen, feesten, schoolpasjes, faalangsttraining, sporttoernooien, ouderavonden etc. Komt op 91,- per leerling waarvan de ouders betalen
Wordt in 1x gedeclareerd in november.
Ik verwacht wel een kleine verhoging dit jaar.
O en activiteiten op inschrijving zoals cambridge examen of uitwisseling barcelona worden alleen aan de inschrijvende leerling berekend. Wel is er een solidariteitsfonds waaruit je bijdrage kan worden betaald en waar je als ouder aan kan bijdragen als je dat wil/kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')