abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218843924
Dochter mag bijna voor de tweede HPV. Dat is ook de laatste toch? Meer komen er niet dacht ik?
Ik ben heel blij dat deze nu in het pakket zit, want de resultaten qua effectiviteit zijn heel goed.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218844369
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 15:58 schreef SaskiaR het volgende:
Dochter mag bijna voor de tweede HPV. Dat is ook de laatste toch? Meer komen er niet dacht ik?
Ik ben heel blij dat deze nu in het pakket zit, want de resultaten qua effectiviteit zijn heel goed.
Met 14 heb je nog meningokokken en DTP. Heb jongste verteld dat hij ergens nog eens een prik moet het komende jaar.
Gelukkig zit hier een consultatiebureau vlakbij, met regelmatig een prikmiddag. Je krijgt wel een tijd mee, maar in praktijk komen veel wanneer het uitkomt. Vaak ben je in 20 minuten de deur wel weer uit.

Beter dan toen met de HPV, dat waren inhaalrondes bij de grote priklocatie. De rijen waren langer dan met de coronaprikken.
pi_218845060
Voor de vorige vaccinatie had ik gebeld of de tijd uit maakte dat je aanwezig was. Maar je moest of op de uitgenodigde tijd komen of tijdens het inloopmoment (of een inloopmoment op een andere locatie) werd gezegd. Maar hij had een toernooi op school en als hij tijdens de uitgenodigde tijd of het inloopmoment zou gaan kwamen ze in de problemen met het toernooi. Met dochter was ik wel op dat moment en had het op locatie zelf gevraagd (en hij had zelf z’n smoes al paraat als ze moeilijk gingen doen). Maar was geen enkel probleem.

Nu ga ik met hem naar het inloopmoment. (Vind het spannend om hem alleen te laten gaan omdat hij er soms letterlijk kotsmisselijk van wordt (ondanks dat hij geen angst heeft of zo). Op zich zou hij met 14 wel alleen kunnen normaal gezien. Misschien ook dat ik alleen buiten op hem wacht voor na de prik
pi_218846316
Mijn meiden hebben de hpv niet gehad. Dat wilden ze echt niet. Ik heb toen wel nog een keertje gebeld of we niet een nieuwe oproep konden krijgen maar dat kon toen alleen ergens ver weg waar ze op dat moment voor aan het inplannen waren.

Oudste heeft hem wel gehad maar hij heeft een stuk minder aan dat vaccin dan mijn meiden.
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:49:09 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218849183
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2025 20:50 schreef Kyara het volgende:
Mijn meiden hebben de hpv niet gehad. Dat wilden ze echt niet. Ik heb toen wel nog een keertje gebeld of we niet een nieuwe oproep konden krijgen maar dat kon toen alleen ergens ver weg waar ze op dat moment voor aan het inplannen waren.

Oudste heeft hem wel gehad maar hij heeft een stuk minder aan dat vaccin dan mijn meiden.
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218851655
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wilden ze de prik niet omdat het een prik is of stonden ze er inhoudelijk niet achter?
Dat eerste.
  dinsdag 23 september 2025 @ 15:28:17 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218851732
En als je nu alsnog het gesprek met ze aangaat?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218852743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 15:28 schreef Tink89 het volgende:
En als je nu alsnog het gesprek met ze aangaat?
Op dit moment andere dingen aan ons hoofd. Het was fijn geweest als ze ons gewoon mee konden nemen in een nieuwe lichting uitnodigingen maar dat kon helaas niet. Als je belt, kunnen ze je alleen inplannen in de plaats waar ze op dat moment aan het prikken zijn.
pi_218852980
Wat een gedoe met die hpv prik dan @Kyara. Ik vrees er bij mijn oudste ook voor. Die laat zich echt niet vrijwillig prikken, met de laatste prik waren 2 CB medewerkers nodig om haar in bedwang te houden (dan bijt ze echt létterlijk van zich af).

Maar de hpv prik vind ik wel belangrijk, heb zelf in het voorstadium van baarmoederhalskanker gezeten dus alles om dat te voorkomen zeg maar. Tegen die tijd dus maar een plan de campagne opstellen om te voorkomen dat wij er uiteindelijk ook niet meer tussenkomen :N
pi_218853080
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Maar de hpv prik vind ik wel belangrijk, heb zelf in het voorstadium van baarmoederhalskanker gezeten dus alles om dat te voorkomen zeg maar. Tegen die tijd dus maar een plan de campagne opstellen om te voorkomen dat wij er uiteindelijk ook niet meer tussenkomen
ja, mijn oudste heeft hem ook gewoon gehad.
Maar van hem weet ik ook nog dat ze dan aan het kind vragen of hij/zij het wil. Dus onder dwang een prik zetten gaan ze dan niet meer doen.
pi_218853372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:20 schreef Schanu het volgende:
Wat een gedoe met die hpv prik dan @:Kyara. Ik vrees er bij mijn oudste ook voor. Die laat zich echt niet vrijwillig prikken, met de laatste prik waren 2 CB medewerkers nodig om haar in bedwang te houden (dan bijt ze echt létterlijk van zich af).
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.

We hadden wel ook een stevige man mee voor evt in bedwang houden.

Ik was dat ook van plan bij hpv, op termijn (we hebben al wat uitnodigingen gemist). Kan die niet bij de huisarts?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218853663
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 19:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben de huisarts wel eens om hulp gevraagd bij (andere) injecties. Mochten we een kwartier voor de praktijk open ging al komen, ineens doorlopen en ineens die naald erin. Scheelde heel veel gedoe.

We hadden wel ook een stevige man mee voor evt in bedwang houden.

Ik was dat ook van plan bij hpv, op termijn (we hebben al wat uitnodigingen gemist). Kan die niet bij de huisarts?
Dat kan wel. Heb ik gedaan. Maar ik had dan ook de Gardasil 9 zelf gekocht voor beide dames. Er wordt geprikt met Gardasil 6. We moesten wel de tijd van de assistente betalen. Contant.

Toen de oudste ging voor de laatste prik werd er gezegd (omdat er geen registratie was gedaan van de hpv prik) dat ze die nog wel konden zetten. Maar was bij ons niet nodig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')