Gisteren per toeval meegekregen dat er een incident was op de middelbare school van mijn zoon.
Een meisje uit de tweede klas had op school (?) drank op en gevapt en moest met de ambulance mee.
Nu kom ik uit een truttig stadje, hier gebeurt relatief weinig, maar ik vraag mij af, hoe middelbare scholen hiermee omgaan. Wordt dit actief naar ouders gecommuniceerd, alleen met de klas of alleen de ouders van dat meisje. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord, en mijn zoon had ook niets meegekregen, maar inmiddels via teamgenoten gehoord dat het klopt.
Laatst was een oproep in de plaatselijke Facebookgroep, iemand zocht een middelbare school voor zijn kind en had bedenkingen bij de reputatie van de wensschool van het kind. Toen kwam het commentaar "op elk school gebeurt wel wat".
Toen ik gisteren ook nog hoorde van de 5? politieauto's naast de bezegde middelbare school (die waarschijnlijk op een incident op de mbo opleiding ernaast afkwamen), vroeg ik mij af, of er echt zo weinig gebeurt of dat wij het alleen niet te horen krijgen.
Op zich kan je alcohol en vapen nog tellen onder gewoon pubergedrag, maar ik zou het wel graag willen weten als het echt serieus speelt op school. Dan kun je het met je eigen kind erover hebben, maar aan de andere kant wordt dat meisje straks misschien met de nek aangekeken als de hele school ervan op de hoogte is.