Het is een relatief nieuw initiatief waarbij kinderen veel ruimte krijgen om dingen op hun eigen manier te doen. Ze werken met leerdoelen en in veel gevallen kan de leerling zelf invullen hoe je laat zien dat een leerdoel is bereikt (presentatie, werkstuk, video, etc). Daarnaast is het mogelijk om vakken op verschillende niveaus te volgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:56 schreef mousemicky het volgende:
7 leerlingen, wat een luxe. Is dat een heel specifieke richting die hij gekozen heeft? Hopelijk zitten er een paar kinderen bij waarmee het ook klikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meestal hadden ze rond de 50-60 eerstejaars, maar afgelopen jaar hadden ze een slecht inspectierapport. Na een aantal aanpassingen hebben ze in juni weer een voldoende gekregen op alle onderdelen, maar wellicht heeft dat de aanmeldingen wel wat teruggebracht. Als ik het goed begrijp zijn er ca. 30 eerstejaars dit jaar, maar blijkbaar maar 7 voor de mavo/havo klas...
Edit: het is overigens een aparte afdeling binnen een grote scholengemeenschap. Het is dus niet zo dat dit de hele school is.
[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 28-08-2026 17:25:27 ]
Wat een verschil met J! Al kwam ik er achter dat de zoon van een collega ook geen 8e uren heeft (zelfde school maar andere stroming). Dus kennelijk heeft J pech.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 11:20 schreef exode het volgende:
Valt me enorm mee, 2 dagen tot 14 uur, 2 dagen tot 15 uur (donderdag en vrijdag, daar zal ie van balen denk ik) en 1 dag tot 12 uur.
Waar heeft je jongste last van? Eet ze genoeg, drinkt ze genoeg? Kan het helpen om op school een rustplek te creëren?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:23 schreef hilliebillie het volgende:
Hier is zoon er achter dat met name de leerlingen met profiel N&T het meest vervelende rooster had qua uren. N&G was iets beter en de E profielen hadden geen tussenuren en over max 7 lesuren op een dag en soms zelfs nog iets eerder uit. Hopelijk wordt dit dus halverwege het jaar omgegooid zodat dat de N profielen zo gunstig mogelijk zitten, maar wellicht is dat een utopie.
Hier krijgen we ook geen klassenlijst, maar dat kregen we op de basisschool 5-6 jaar geleden al niet meer ivm AVG. Dacht dat dat dus eigenlijk nergens meer zou mogen.
Douchen na de gym deed ik vroeger wel. Was semi-verplicht destijds maar werd niet gecheckt. Ik geloof dat we open douches hadden en hokjes, maar dat weet ik niet meer zeker.
Kids zitten op de zelfde school, maar wordt niet gesproken over douchen. Vind ik erg goor als je nog de hele dag in je eigen zweet moet lopen, maar dat zoeken ze zelf maar uit
De jongste gisteren al weer ‘ziek’ naar huis. Kan daar m’n vinger niet opleggen waar het hem in zit. Vorig jaar had ze wel een leuke klas en was het ook steeds raak.
Ik laat het haar wel uitstellen door paracetamol (of druivensuiker) te nemen en nog even te laten proberen. Maar nu toch weer in week 1.
Even spoiler ivm lang verhaal, niet omdat het spoilerwaardig is ofzoquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 17:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waar heeft je jongste last van? Eet ze genoeg, drinkt ze genoeg? Kan het helpen om op school een rustplek te creëren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Deepfreeze op 29-08-2026 19:20:36 ]
Hier stond de mentor in magister onder het kopje “gegevens van Pietje”.quote:Op zondag 30 augustus 2026 09:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier nog geen rooster. Voor de brugklasser weten we hoe laat hij komende week elke dag op school moet zijn.
Voor de 3e klasser kregen we een mail op vrijdag 17 uur met de tijd dat klas a, b, c op school moet zijn (allemaal andere tijd) en wie de mentoren zijn van de klassen. Maar, geen rooster dus én ook niet in welke klas ze zelf zit.
(We hebben net die maillijst truc geprobeerd, naar dat werkt hier niet helaas).
Dus nu weet ze nog niet veel..
Nou ja, hopelijk komt er maandag iets bruikbaarders.. en anders moet ze maar op de tijd van klas a verschijnen en dan weet de mentor vast wel of ze in die klas zit. Vriendinnen wisten ook nog niks er is al wel rondgeappt.
(School gaf in hun mail overigens aan dat er iets mis was met hun communicatiesysteem en dus was de mail vanuit een persoonlijke mailbox verstuurd)
Bij ons kunnen we helaas nog steeds niet in magister. Als je het probeert krijg je de melding dat school de toegang geblokkeert heeftquote:Op zondag 30 augustus 2026 09:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Hier stond de mentor in magister onder het kopje “gegevens van Pietje”.
Niet heel handig van school zo
Mijn zoon was ook niet blij toen hij het hoorde. Er zullen zeker leerlingen zijn die dat heel leuk vinden, maar het is ook op een leeftijd dat ze zich voor alles en nog wat kunnen schamen, maar ja hij kan weer andere dingen beter en misschien wordt het ook heel leuk. Er was verder geen uitleg, het kan van alles zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 20:29 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vraag me altijd af wat leerkrachten denken als je als introductie kiest voor een ‘dansdag’. Dat vind 80% van de scholieren toch verschrikkelijk? Of is dat een beetje net als een ontgroening, dat zoiets samen moeten doorstaan een band kweekt?
Dat zou hier echt de hell zijn. Activiteiten via een outdoor bedrijf.quote:Op zondag 30 augustus 2026 14:34 schreef mousemicky het volgende:
Hier was de introdag jaar 2 vorige week georganiseerd door een outdoor bedrijf. Zoon heeft dus vlot gebouwd en gevaren, en andere groepsspellen gedaan bij strand/water, op een mooie zonnige warme dag. Hij vond t erg leuk, vooral om de mentor t water in te zien gaan omdat dat vlot zonk (dat hij zelf al jaren op scouting zit en dus kan knopen en een vlot bouwen hielp vast mee in het plezier, als ik m moet geloven bleef het vlot van zijn groep als enige wel drijven). Maar er zijn vast ook kinderen geweest die dit niets vonden.
Ik denk niet dat je zo'n dag echt voor iedereen leuk en nuttig kunt maken, maar het is iig elk jaar anders, zodat iedereen hopelijk iig één keer iets doet wat ie leuk vindt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |