abonnement Unibet Coolblue
pi_213330270
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 07:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Ik heb mijn dochter niet eens kunnen interesseren om zoveel scholen te bezoeken. Laat staan ook nog proeflessen te volgen en de voors en tegens van al die scholen met haar door te spreken.

We hebben het over 11/12 jarigen. Een top 2 ging nog wel, maar alles daaronder was om het even, een 'meh, deel maar in op fietsafstand'.
Mijn zoon kreeg daar dus een grote error van. Wij moesten 2 lijsten invullen voor 2 verschillende regio's (we wonen een beetje op de grens). In de ene regio hebben we meerdere scholen bezocht en moesten we een top 3 samenstellen. Dat was prima ook. In de andere regio was maar 1 school een optie (dat was ook meteen zijn eerste keus), maar moesten we in totaal 7 scholen opgeven. Maar als hij niet naar zijn eerste keus zou gaan, wilde hij naar de eerste keus uit regio 1 (eigenlijk zijn tweede keus maar dat konden we niet aangeven). Hij lootte mee in twee regio's, dat kon niet anders. Maar school 2 t/m 6 in de tweede regio hebben we nooit bezocht en waren ook geen optie voor hem ivm reistijd. We hebben die dus echt random ingevuld. Maar hij was toch even in paniek dat hij dan misschien ineens naar één van die scholen moest, in plaats van dat hij dan gewoon terecht kon in de andere regio.

Het blijft een stom systeem... maar ik heb gehoord dat bij ons in beide regio's 95% op de eerste keuze is geplaatst en de rest op de tweede keuze. Dat vind ik wel netjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213330662
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben hier toen ook een stuk of 8 scholen bezocht. Een aantal vond ze vreselijk, een tweetal wel aardig, en bij één liep er ineens een tiener rond. Het was die school, geen andere. Ik was erg blij dat ze daar dus ook gewoon zo heen kon.

@:watmoetikkiezen hoe is het met je dochter? Hoe reageerde ze?
Sja, bij ons was eigenlijk ook alleen de nr 1 school een optie. De rest was meeh.. maar daar gaat ze dus niet heen. Twee en drie maakte dan weer niet veel uit. Ze is verdrietig, maar de koningsspelen leiden wel af gelukkig.
  Moderator vrijdag 26 april 2024 @ 10:45:19 #278
5428 crew  miss_sly
pi_213331186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 09:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Sja, bij ons was eigenlijk ook alleen de nr 1 school een optie. De rest was meeh.. maar daar gaat ze dus niet heen. Twee en drie maakte dan weer niet veel uit. Ze is verdrietig, maar de koningsspelen leiden wel af gelukkig.
Ik vind het echt rot voor haar. Ik hoop dat de school heel erg meevalt en toch goed gaat bevallen, maar het is gewoon geen fijne start van je middelbare school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213331881
Ja dat inderdaad. Je gunt alle kinderen een nieuwe school waar ze direct blij van worden. Ik hoop ook dat ze positief verrast gaat worden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213332082
Het komt vast wel goed hoor, maar zuur is het wel. Nu maar gewoon hopen op een fijne klas.
Uiteindelijk vindt ze vast haar weg wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')