abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220378546
Alles over je jeugd/post-kleuter/kleuter-geweest/schoolkind/kind.

Nja, over kinderen die ouder zijn dan kleuters maar nog niet volwassen.
pi_220378719
Gisteren per toeval meegekregen dat er een incident was op de middelbare school van mijn zoon.
Een meisje uit de tweede klas had op school (?) drank op en gevapt en moest met de ambulance mee.

Nu kom ik uit een truttig stadje, hier gebeurt relatief weinig, maar ik vraag mij af, hoe middelbare scholen hiermee omgaan. Wordt dit actief naar ouders gecommuniceerd, alleen met de klas of alleen de ouders van dat meisje. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord, en mijn zoon had ook niets meegekregen, maar inmiddels via teamgenoten gehoord dat het klopt.

Laatst was een oproep in de plaatselijke Facebookgroep, iemand zocht een middelbare school voor zijn kind en had bedenkingen bij de reputatie van de wensschool van het kind. Toen kwam het commentaar "op elk school gebeurt wel wat".
Toen ik gisteren ook nog hoorde van de 5? politieauto's naast de bezegde middelbare school (die waarschijnlijk op een incident op de mbo opleiding ernaast afkwamen), vroeg ik mij af, of er echt zo weinig gebeurt of dat wij het alleen niet te horen krijgen.

Op zich kan je alcohol en vapen nog tellen onder gewoon pubergedrag, maar ik zou het wel graag willen weten als het echt serieus speelt op school. Dan kun je het met je eigen kind erover hebben, maar aan de andere kant wordt dat meisje straks misschien met de nek aangekeken als de hele school ervan op de hoogte is.
pi_220378817
Toevallig kreeg ik vorige week een mailtje over een incident met bedreiging dat plaats heeft gevonden vlakbij school. Eigenlijk vooral om te laten weten wat er was gebeurd (zonder in details te treden), hoe is gehandeld (politie betrokken, contact met ouders) en hoe het is afgelopen (alle leerlingen veilig thuis).

Ik denk dat onze school (die dus best goed communiceert met ouders) het geval mbt het meisje niet schoolbreed zou melden, sowieso wel met haar ouders en misschien ook haar eigen klas als zij daar getuige van zijn geweest.
pi_220378877
Ik weet toevallig dat er in de vriendenkring van T ook zoiets gebeurd is @Zana (drank). Maar dit is niet groots gedeeld. Is alleen met betrokkenen besproken. Voor mij ook een logische beslissing van school.

Tijd geleden is er buiten het schoolplein een agressie incident geweest. Hier heeft school wel een mail over gestuurd.

Ik denk dat er veel meer gebeurd dan dat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_220378910
Dit lijk me iets dat alleen met de ouders en evt de ouders van klasgenoten gedeeld wordt, niet schoolbreed. Tenzij het een schoolbreed probleem is ipv een incident, maar dan zal het in het algemeen besproken worden met een info- of voorlichtingsavond over omgaan met alcohol met pubers. En terecht ook imo.
pi_220378944
Ik denk dat ook tieners die stomme dingen doen recht hebben op privacy en niet voor de hele school aan de schandpaal genageld hoeft te worden. Het is in zo'n geval als van dit meisje ook helemaal niet belangrijk voor andere ouders, alleen voor de eigen ouders. Eventueel de klasgenoten of vrienden/vriendinnen die dichtbij staan.

In het geval van een bedreiging, agressief gedrag, waarbij meerdere jongeren zonder aanziens des persoons gevaar lopen is het een ander verhaal en dient de school wel enige uitleg de wereld in te sturen.

Praten over de gevaren van vapen en drinken moeten ouders sowieso doen, ongeacht of er een dergelijke situatie is geweest zoals met dat meisje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2026 @ 11:58:23 #7
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220379449
Wij krijgen regelmatig mailtjes dat er weer eens niets gevonden is tijdens de kluiscontrole en dergelijke. En ik geloof dat we 1 keer (in vijf jaar) een mail kregen dat er daadwerkelijk iets gevonden was en wat daar de gevolgen van waren (maar daar werden dan geen namen, rugnummers etc. bij benoemd)

Maar in dit specifieke geval ben ik het eens met de mensen boven me: dit is van belang voor het meisje en haar ouders, eventueel haar klasgenoten, maar voor de rest van de school niet.
Gaat het om iets wat schoolbreed een probleem is, dan wordt het anders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')