Ja ik vraag me ook af waarom ik het vroeg, ik werkte ook met cijfers en mijn eindcijfer wiskunde B was een 4quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:41 schreef laziness het volgende:
[..]
Omdat je soms per ongeluk ergens inrolt
Dat is niet meer. Je mag nu ook wiskunde A doen bij N&G. Althans bij mijn kind op school wel in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 06:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde per se natuurkunde, bij ons moest je dan B.
Hier bij NG ook de keuze tussen A en B. Bij NT moet je wel wisB. Maar bij NG zit je wel aan bio vast. Moet je ook net leuk vinden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is niet meer. Je mag nu ook wiskunde A doen bij N&G. Althans bij mijn kind op school wel in ieder geval.
Wij hadden natuurlijk nog geen profielen want oud, maar onze school had sowieso allerlei aanvullende eisen gewoon omdat het roostertechnisch beter uitkwam.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is niet meer. Je mag nu ook wiskunde A doen bij N&G. Althans bij mijn kind op school wel in ieder geval.
Alles valt en staat met een goede docent helaas.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:46 schreef Nijna het volgende:
Ik heb op de havo Ne, En, WiB, Na, Sk, Bi gedaan. Ik wilde ook wiskunde A, maar dat mocht niet. Ik kwam van de mavo en dat was te zwaar vonden ze.
Achteraf misschien wel goed geweest, want de docent in de 5e voor wiskunde was zo ongeïnteresseerd les aan het geven dat in de hele klas de cijfers onderuit gingen. (H4 hadden we een docente die goed les kon geven, de andere H4 klas had die andere knakker en dat hebben ze toen in H5 omgewisseld omdat die hele klas van hem er zo slecht voor stond).
Ik heb voor mijn examen nog bijles gehad van een andere wiskunde docent waardoor ik mijn cijfer nog kon ophalen naar een 5 op mijn eindlijst.
Bij ons was 8 vakken echt de norm, daar werd het roostertechnisch ook op ingericht. 9 vakken ging ook nog, die paar met 10 hadden het lastiger. Ik geloof dat wr niemand was die met 7 begon, wel een paar die iets hebben laten vallen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hadden natuurlijk nog geen profielen want oud, maar onze school had sowieso allerlei aanvullende eisen gewoon omdat het roostertechnisch beter uitkwam.
Ik begon met 8 vakken, vonden ze ook al stom, dus stikte ik van de tussenuren de eerste maanden.
Toen ben ik er maar mee gestopt want ik wilde niet zo veel extra tijd op school doorbrengen met wachten. Dag scheikunde
Dat is zelfs met Duits natuurlijk als zo, dat weten wat een dativus is, heel nuttig is voor het leren van de taalquote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:03 schreef SaskiaR het volgende:
Wiskunde op het VWO is veel moeilijker dan je nodig hebt om te kunnen functioneren in de maatschappij. Ik heb sindsdien echt geen vergelijkingen meer opgelost. Dus VWO zonder wiskunde zou m.i. mogelijk moeten zijn.
Ik vond Latijn dus wel echt heel nuttigMensen denken altijd dat je er niets aan hebt, maar door mijn kennis van Latijn kan ik zonder moeite Italiaans, Spaans en Portugees lezen. En de grammatica die je leert helpt ook bij het leren van totaal andere talen. Laatst deed ik een cursus Gaelic en dan helpt als je weet wat bijv. een dativus is.
En Latijn is ook logische taal, dus je leert er logisch denken. In die zin is het net als wiskunde.
Categoraal gymnasium?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij ons was 8 vakken echt de norm, daar werd het roostertechnisch ook op ingericht. 9 vakken ging ook nog, die paar met 10 hadden het lastiger. Ik geloof dat wr niemand was die met 7 begon, wel een paar die iets hebben laten vallen.
Jaquote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Categoraal gymnasium?
Mijne was breed, mavo havo atheneum gymnasium. Ook op gymnasium had niemand 8 vakken. Daar had school gewoon geen zin in.
Ik was dus eigenlijk heel rebels door het kiezen van 8 vakken![]()
Dit zou ik ook enorm aanmoedigen!quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:28 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ja, maar het technasium op C zijn school moest ook gewoon Duits en Frans.
Dus dan vwo zonder Duits en Frans. Maar ipv daarvan meer beta, informatica etc..
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Afgelopen toetsweek was natuurkunde door twee van de vier klassen slecht gemaakt in de 3e (de andere twee klassen hebben andere docent) en bij de tweedeklassers was het niet beter, die hadden zelfs een klacht ingediend. De toets was veel te lang en echt heel lastig
De docent was tekeer gegaan dat het niveau van de leerlingen achteruit ging, dat het hun eigen schuld was.
Compleet zwaktebod natuurlijk als al jouw klassen 100% slecht scoren en hun niveau van jouw lessen afhankelijk is.
Steeds als ik lees over Chinees op school vraag ik me af hoe (excusez le mot) 'Hollanders' dat leren, zonder ervaring met tonale taal? Lijkt me voor de gemiddelde Limburger nog wel te doen, die is ermee opgegroeid, maar ik had altijd begrepen dat je tonale verschillen meestal niet eens kunt horen als het niet in je moedertaal zit, hoe wil je het dan aanleren?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit zou ik ook enorm aanmoedigen!
De school waar de jongste waarschijnlijk heen gaat, biedt Duits, Spaans en Chinees aan. Volgens de leerkracht Chinees is die taal voor dyslectici veel makkelijker te leren dan de andere vreemde talen. Maar het mag niet omgeruild worden op deze school. Duits en Spaans zijn de 'vaste' vreemde talen, Chinees blijft altijd een keuzevak. Dat vind ik dan weer heel jammer. Ik vond het wel grappig om te zien dat de jongste best interesse had voor Chinees. Terwijl hij in het Duits lokaal niet eens wilde kijken.
Over het spreken zou ik S eens kunnen vragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Steeds als ik lees over Chinees op school vraag ik me af hoe (excusez le mot) 'Hollanders' dat leren, zonder ervaring met tonale taal? Lijkt me voor de gemiddelde Limburger nog wel te doen, die is ermee opgegroeid, maar ik had altijd begrepen dat je tonale verschillen meestal niet eens kunt horen als het niet in je moedertaal zit, hoe wil je het dan aanleren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |