ja ik weet het, maar ik was zelf aan het worstelen met die vermaledijde surprise.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Lois het volgende:
Wat ik al eerder zei Lady, leren huiswerk maken en plannen onder (jouw) begeleiding. Niet naar boven sturen maar bij je nemen en stapje voor stapje leren hoe het moet.
Oi Snoop ik herken de situatie zoooo. Ik heb Iris inmiddels aardig geleerd dat ze dingen die ze over andere mensen moet zeggen, of heel zachtjes tegen me moet zeggen of even opslaan in haar hoofd tot we thuis zijn en dan praten we erover. Iris had nogal de neiging om dikke mensen, kale mensen (chemo) en alle aardbeienvlekken die er rondlopen te spotten en er dan ook even iets over te zeggen, het liefst niet al te zacht.
Ik heb haar uitgelegd dat je daar onbedoeld mensen pijn mee kan doen, wij vinden het ook moeilijk als mensen luidkeels commentaar hebben op Eva en dat je dat dus moet bewaren tot een moment dat we er samen over kunnen praten.
Vaak zie ik het ook wel aankomen, dat commentaar en dan hoef ik haar alleen maar aan te kiijken en dan weet ze het weer. Soms ben ik echter te laat en is zij de belofte vergeten
agenda doorlopen deed ik ook altijd, maar er staat voor deze week dus gewoon niks in:Nquote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:
lady-wrb, ben je bekend met pictogrammen
Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.
Met huiswerk an sich heb ik nog geen ervaring trouwens.
Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
In jouw geval samen zijn agenda doorlopen op een vaste dag in de week ofzo...
ik heb dinsdag een afspraak met de begeleider van luca bij het ggz (lucertis).quote:Op woensdag 2 december 2009 21:02 schreef Oxymoron het volgende:
LWRB: Ik denk dat je zoon echt nog te jong is, om alleen huiswerk te maken.
Maar misschien vindt Luca het moeiljk, zijn huiswerk, omdat er ''puzzelstukjes'' ontbreken. Op de groep, werkt de leiding met 'Geef me de 5' - Wie, Wat, Hoe, Wanneer en Waar.
Alle 5 de stukjes moeten beantwoord worden, voordat een activiteit, aan kan vangen.
Zie ook www.autistisch-spectrum.nl, of Google op: Colette de Bruin.
hoe doe je dat dan met die pictogrammen?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:
lady-wrb, ben je bekend met pictogrammen
Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.
Met huiswerk an sich heb ik nog geen ervaring trouwens.
Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
In jouw geval samen zijn agenda doorlopen op een vaste dag in de week ofzo...
als ik hem moet begeleiden (lees: de boel ordenen) is het wel handig als ik ook kan volgen waar het over gaat.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.
Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.
Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
Dat is ook zo hoor. Je kunt er zo weinig mee, dat is zwaar. Krijg jij daar ondersteuning bij? Wat het met jou doet en hoe jij daarmee om gaat? Zodat jij weer meer energie hebt voor hem en sterker staat?quote:Op woensdag 2 december 2009 21:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.
Het voordeel van werken met pictogrammen is dat het dagritme en eventueel de handelingen overzichtelijk en concreet worden. Je kind weet precies waar het aan toe is.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:25 schreef lady-wrb het volgende:
hoe doe je dat dan met die pictogrammen?
Ik weet niet hoe mijn ouders het gedaan hebben. Maar ik weet dat ik een afwijkend persoon zag toen ik 3 was. En ik wachtte heel netjes tot die persoon het niet kon horen en zei toen iets.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik haalde net Morris van school en toen hij de klas uit kwam stond er een jongen van een jaar of 17 met nogal veel acné. Dus Morris: 'KIJK WAT HIJ HEEFT!!!'
Ik dacht nog eerst nog dat hij het baseballpetje bedoelde dat achterstevoren op het hoofd van de jongen stond maar Morris riep toen: 'HIJ HEEFT ALLEMAAL VLEKKEN!!!
Tot overmaat van ramp zei een vriendje van Morris toen ook nog op een soort geïrriteerd toontje: 'NEEHEEEEEEE, WATERPOKKEN!!!' *zucht*
Die jongen wist niet hoe hard hij weg moest komen.![]()
![]()
![]()
Ik heb Morris proberen uit te leggen dat grote jongens en meisjes soms pukkeltjes krijgen en dat ze daar niks aan kunnen doen en dat de jongen zelf ook wel wist dat hij ze had.
Ik vind dat soort dingen best moeilijk, hoe leg je nu handig aan een kleuter uit dat sommige dingen niet zo netjes zijn om te roepen. Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:12 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Waarschijnlijk heb jij ook 1 keer te hard geroepen wat er aan iemand mankeerde, en hebben jouw ouders het jou erna bijgebracht dat dat niet koen krakkemieke
Dat heet jeugdig enthousiasme en heeft niet altijd wat met (gebrek aan) goede opvoeding te maken
Mijn oudste heeft het ook nooit gedaan, dus ik ben ergens verkeerd gegaan terwijl ze beide dezelfde opvoeding krijgenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:17 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.
Mijn ouders kunnen zich echter niet herinneren dat ze er ooit wat over gezegd hebben. Ik heb het zeg maar zomaar van hun gezien. Ofzo.
Ik neem voor Cas ook maar een setje gewone kleren mee voor het geval kloterige opmerkingen, maar Cas kennende heeft hij er toch wel schijt aan... maar toch he.. ik ben er zelf bij de hele dag dus het is een kleine moeite.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Snel omkleden is geen optie voor hem, want dat is te veel werk voor hem. Misschien laat ik hem het pak onder z`n gewone kleren aandoen, dan hoeft hij dat alleen nog maar uit te doen
Ik heb een kind dat gewoon zn mond niet kan houden, geen idee van wie die dat heeft hoor!quote:Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Nou! Moussy! Snotverdorie! Ik geloof echt niet dat je het verkeerd gedaan hebt.
Ik zeg al niks meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |