abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75105517
Superlief zo'n grote zus. Heeft hij er nu nog iets over gezegd?
  zondag 29 november 2009 @ 19:55:13 #152
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75119240
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef renzell het volgende:
Wat ontzettend lief van Katja, Livelink! Maar toch ook wel een beetje verdrietig dat Job het een 'superstom feest' noemde en er zelfs van moest huilen. Ik geloof direct dat hij het heus wel fijn heeft gehad, maar zoiets dan terug te horen is toch even slikken, kan ik me zo voorstellen.
O ik herken dat van, vroeger! En ook nu nog, heel soms. Hoewel ik me nu wat beter kan uitdrukken, was het altijd ''stom'' of iets anders, negatiefs. Maar omdat ik toen, niks wist/kon zeggen, over wat ik voelde, niet omdat het echt stom was.
Autisten kunnen ook erg op details letten, als er dan één ding niet zo leuk was, was alles meteen stom. Een klein iets, in de ogen van niet-autisten, bepaalde de hele sfeer, van die dag.

Nu nog steeds, kan ik erg ''struikelen'' over kleine dingen, en dan is meteen, de hele dag verpest. Omdat ik geen overzicht krijg op het Geheel. Als anderen dan met mij, de dag doornemen, en aanwijzen/zeggen wat er wél goed ging, dan kan ik (een beetje), nuanceren. Hoewel dat laatste woord, echt een uitzondering is bij mij.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 29 november 2009 @ 20:22:28 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75120407
Wat kan jij dat weer goed uitleggen Oxy.

Wel balen dat jullie zo de dag afsloten. Hoop dat Job er nu wel iets beter op terug kijkt en wat een superzus heeft ie!
pi_75136205
En weg!

[ Bericht 97% gewijzigd door MeNicole2 op 01-12-2009 09:01:04 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 30 november 2009 @ 10:34:51 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75136334
Het zit nog vast en gaat langzaam los. Al vanaf een jaar of drie oefenen we dat met ze. Steeds een beetje verder. Maar het moet iid wel schoongemaakt worden. ik laat ze het zelf doen, want ik kan niet voelen wanneer het pijn doet. ( en ik zou ze geen trauma aan willen doen zeker niet in that area )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_75136359
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Het zit nog vast en gaat langzaam los. Al vanaf een jaar of drie oefenen we dat met ze. Steeds een beetje verder. Maar het moet iid wel schoongemaakt worden. ik laat ze het zelf doen, want ik kan niet voelen wanneer het pijn doet. ( en ik zou ze geen trauma aan willen doen zeker niet in that area )
Hij is nu bijna 3,5 dus hij mag het nu wel iets naar achteren gaan trekken en dat moet dus ook al wel een stukje willen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 10:38:09 #157
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75136418
Je kunt hem het beste in bad laten proberen. Warm water versoepelt de boel en dan gaat het vaak makkelijker. Vaak laten oefenen, het moet vanzelf steeds soepeler worden. En als je het niet vertrouwt misschien even naar de huisarts?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75136490
quote:
Op maandag 30 november 2009 10:38 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt hem het beste in bad laten proberen. Warm water versoepelt de boel en dan gaat het vaak makkelijker. Vaak laten oefenen, het moet vanzelf steeds soepeler worden. En als je het niet vertrouwt misschien even naar de huisarts?
Ja ha is er deze week niet en woensdag moeten we naar cb dus dan vraag ik daar zowiezo nog even. Maar dan kan ie straks onder de douche even proberen.
  maandag 30 november 2009 @ 11:12:01 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75137257
Oh en uiteraard onder de douche. Maar daar ging ik zomaar automatisch vanuit vanwege het wasgedeelte.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 november 2009 @ 13:23:39 #160
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_75140634
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:55 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

O ik herken dat van, vroeger! En ook nu nog, heel soms. Hoewel ik me nu wat beter kan uitdrukken, was het altijd ''stom'' of iets anders, negatiefs. Maar omdat ik toen, niks wist/kon zeggen, over wat ik voelde, niet omdat het echt stom was.
Autisten kunnen ook erg op details letten, als er dan één ding niet zo leuk was, was alles meteen stom. Een klein iets, in de ogen van niet-autisten, bepaalde de hele sfeer, van die dag.

Nu nog steeds, kan ik erg ''struikelen'' over kleine dingen, en dan is meteen, de hele dag verpest. Omdat ik geen overzicht krijg op het Geheel. Als anderen dan met mij, de dag doornemen, en aanwijzen/zeggen wat er wél goed ging, dan kan ik (een beetje), nuanceren. Hoewel dat laatste woord, echt een uitzondering is bij mij.
Ik snap het Oxymoron. Wel lastig om te peilen, lijkt mij, als ouder dan. Al zul je daar op den duur wel 'gevoel' voor krijgen, kan ik me zo voorstellen. Ik herken het trouwens ook heel sterk bij mijn zoon (en bij mijzelf ). Dat de hele situatie verpest kan worden door 1 detail. Lastig kan dat zijn! Alle zeilen moeten dan worden bijgezet om het tij te keren.
pi_75142375
Amber gaat volgende week met school naar het museum voor Communicatie. Hartstikke leuk maar ze gaan met de hele klas met de tram... is het stom dat ik dat best wel engig vind?!
Ik zou ook wel graag meewillen maar dat is heel lastig met Tess erbij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2009 @ 17:37:43 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_75150535
Als er voldoende begeleiding mee gaat, moet dat wel lukken lijkt me, Vicky. Maar dat zou ik dan inderdaad wel graag zeker willen weten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_75150876
Ik zal het morgen eens navragen. Heb morgen een gesprekje met de meester.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 november 2009 @ 18:04:46 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75151569
Het is wel jong om al met school weg te gaan, ik zou het ook wel eng vinden. Maar ja, als er inderdaad voldoende begeleiding is.
Ik ben vandaag met Job naar het Catharijneconvent geweest, er was daar een Sinterklaastentoonstelling. Daar liepen ook aardig wat schoolkinderen rond, ik zag dat er circa 5 kinderen per begeleider waren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_75185205
Ik haalde net Morris van school en toen hij de klas uit kwam stond er een jongen van een jaar of 17 met nogal veel acné. Dus Morris: 'KIJK WAT HIJ HEEFT!!!'
Ik dacht nog eerst nog dat hij het baseballpetje bedoelde dat achterstevoren op het hoofd van de jongen stond maar Morris riep toen: 'HIJ HEEFT ALLEMAAL VLEKKEN!!!
Tot overmaat van ramp zei een vriendje van Morris toen ook nog op een soort geïrriteerd toontje: 'NEEHEEEEEEE, WATERPOKKEN!!!' *zucht*

Die jongen wist niet hoe hard hij weg moest komen.

Ik heb Morris proberen uit te leggen dat grote jongens en meisjes soms pukkeltjes krijgen en dat ze daar niks aan kunnen doen en dat de jongen zelf ook wel wist dat hij ze had.
Ik vind dat soort dingen best moeilijk, hoe leg je nu handig aan een kleuter uit dat sommige dingen niet zo netjes zijn om te roepen. Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_75185364
haha, Morris

Kinderen flappen er alles zo uit heh...ach ja..
pi_75185415
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:04 schreef livelink het volgende:
Het is wel jong om al met school weg te gaan, ik zou het ook wel eng vinden. Maar ja, als er inderdaad voldoende begeleiding is.
Op het KDV gingen ze ook vaak een dagje weg met de groep (en dat zijn dan 2 en 3 jarigen).
De begeleiding weet daar wel raad mee hoor..

loslaten dames, loslaten
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:06:19 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_75185490
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Cas vindt opeens donkere mensen raar en ik weet écht niet hoe dat komt en hoe ik hem van het idee af krijg, want zwarte pieten hebben schmink op volgens Cas
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_75185555
oh da's ook lastig Mous

lily, ik vond het eigenlijk ook vooral zielig voor die jongen. Die voelt zich natuurlijk al zo lekker onzeker!
pi_75185640
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:08 schreef snoopy het volgende:
lily, ik vond het eigenlijk ook vooral zielig voor die jongen. Die voelt zich natuurlijk al zo lekker onzeker!
ja, ik snap

en voor zo'n jongen maakt het natuurlijk ook eigenlijk geen drol uit dat het een klein kind is die zoiets zegt, maar goed..kleine kinderen snappen nu eenmaal nog niet zo goed wat ze wel en niet kunnen zeggen...
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:12:49 #171
7074 moussy
kuttekop
pi_75185685
Sneu he voor zo'n jongen, als ouder kan je wel ter plekke door de grond zakken, ik iig wel als Cas gewoon ff lekker over straat brult dat dáár een donkere meneer loopt en die zijn hééél raar!
pi_75185736
nou ja, we zullen nog wel vaker in dit soort situaties belanden ben ik bang
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:15:53 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_75185779
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef snoopy het volgende:
nou ja, we zullen nog wel vaker in dit soort situaties belanden ben ik bang
Ja... maar onze achterburen zijn donker en niet raar maar volgens Cas wel en we komen ze zo vaak tegen Misschien ga ik gewoon eens vragen aan 1 van de grote buurjongens of ze ff écht raar tegen hem willen doen
pi_75185849
Je zou toch denken dat hij ergens iets gezien moet hebben dat indruk heeft gemaakt. Op tv ofzo? En zelf weet hij het niet?
  † In Memoriam † dinsdag 1 december 2009 @ 16:23:54 #175
7074 moussy
kuttekop
pi_75186042
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:17 schreef snoopy het volgende:
Je zou toch denken dat hij ergens iets gezien moet hebben dat indruk heeft gemaakt. Op tv ofzo? En zelf weet hij het niet?
Het enige wat ie zegt is dat ze er raar uit zien
  woensdag 2 december 2009 @ 07:36:20 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75201678
Hier wordt nog steeds vreemd aan gekeken tegen liliputters, dikke mensen (peuter tegen hulp van omi: Jij bent dik! ), rolstoelen of vlekken in het gezicht.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_75204230
Amber zei van de week: die meneer mag er niet door, die meneer is oud...

Gesprek gister met de meester ging goed. Ik ben iig een hoop wijzer geworden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 20:09:41 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75224118
Soms denk ik echt dat ik een of andere achterlijke jantje op de wereld heb gezet

ik stuur luca 's middags om een uur of half 2 aan zijn huiswerk. vervolgens komt meneer om half 6 naar beneden en vraagt of ik zijn huiswerk gezien heb, want hij is het kwijt
en op mijn vraag wat hij dan in godsnaam de hele middag gedaan heeft, krijg ik geen antwoord, maar staat hij me schaapachtig aan te kijken.

kijk in in zijn agenda, dan lachen de lege bladzijden me toe :
heb je huiswerk, luca?
-ja
waarom staat dat dan niet in die verdomde agenda?
-stil
heb je het wel af?
-ja
meester schrijft toch altijd het huiswerk op het bord?
-ja
waarom schrijf je het dan niet in je agenda?
-stil
ik zie dat je 13 januari een spreekbeurt hebt, wanneer had je me DAT willen vertellen?
-stil

ik weet het echt niet meer hoor, iemand een idee hoe ik dit op de rails ga krijgen?
  Jubileum moderator woensdag 2 december 2009 @ 20:26:03 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_75224807
Wat ik al eerder zei Lady, leren huiswerk maken en plannen onder (jouw) begeleiding. Niet naar boven sturen maar bij je nemen en stapje voor stapje leren hoe het moet.

Oi Snoop ik herken de situatie zoooo. Ik heb Iris inmiddels aardig geleerd dat ze dingen die ze over andere mensen moet zeggen, of heel zachtjes tegen me moet zeggen of even opslaan in haar hoofd tot we thuis zijn en dan praten we erover. Iris had nogal de neiging om dikke mensen, kale mensen (chemo ) en alle aardbeienvlekken die er rondlopen te spotten en er dan ook even iets over te zeggen, het liefst niet al te zacht.
Ik heb haar uitgelegd dat je daar onbedoeld mensen pijn mee kan doen, wij vinden het ook moeilijk als mensen luidkeels commentaar hebben op Eva en dat je dat dus moet bewaren tot een moment dat we er samen over kunnen praten.
Vaak zie ik het ook wel aankomen, dat commentaar en dan hoef ik haar alleen maar aan te kiijken en dan weet ze het weer. Soms ben ik echter te laat en is zij de belofte vergeten
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_75224828
lady-wrb, ben je bekend met pictogrammen

Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.

Met huiswerk an sich heb ik nog geen ervaring trouwens.

Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
In jouw geval samen zijn agenda doorlopen op een vaste dag in de week ofzo...
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:00:26 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75226250
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Lois het volgende:
Wat ik al eerder zei Lady, leren huiswerk maken en plannen onder (jouw) begeleiding. Niet naar boven sturen maar bij je nemen en stapje voor stapje leren hoe het moet.

Oi Snoop ik herken de situatie zoooo. Ik heb Iris inmiddels aardig geleerd dat ze dingen die ze over andere mensen moet zeggen, of heel zachtjes tegen me moet zeggen of even opslaan in haar hoofd tot we thuis zijn en dan praten we erover. Iris had nogal de neiging om dikke mensen, kale mensen (chemo ) en alle aardbeienvlekken die er rondlopen te spotten en er dan ook even iets over te zeggen, het liefst niet al te zacht.
Ik heb haar uitgelegd dat je daar onbedoeld mensen pijn mee kan doen, wij vinden het ook moeilijk als mensen luidkeels commentaar hebben op Eva en dat je dat dus moet bewaren tot een moment dat we er samen over kunnen praten.
Vaak zie ik het ook wel aankomen, dat commentaar en dan hoef ik haar alleen maar aan te kiijken en dan weet ze het weer. Soms ben ik echter te laat en is zij de belofte vergeten
ja ik weet het, maar ik was zelf aan het worstelen met die vermaledijde surprise.
en als het huiswerk niet te vinden is, dan wacht je toch niet tot half 6 met zeggen dat het weg is?
nou ja, ik heb het teruggevonden en morgen gaat er een briefje naar de meester, want alleen kom ik er niet meer uit. het moet echt zowel thuis als op school gestructureerd gaan worden, want zo gaat het nooit lukken.

de spreekbeurt gaan we in ieder geval grondig aanpakken, al is het alleen al omdat we het weekend voor de spreekbeurt op vakantie zijn, dus dan moet hij er echt al inzitten.

iemand een suggestie hoe we een onderwerp gaan vinden?
zijn enige interesse is op dit moment star wars, maar of daar een spreekbeurt van te bakken is, zou ik niet weten. ik kan hem daar in elk geval niet mee helpen, ik kan al die figuren al niet eens uit elkaar houden >{
  woensdag 2 december 2009 @ 21:02:25 #182
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75226332
LWRB: Ik denk dat je zoon echt nog te jong is, om alleen huiswerk te maken.
Maar misschien vindt Luca het moeiljk, zijn huiswerk, omdat er ''puzzelstukjes'' ontbreken. Op de groep, werkt de leiding met 'Geef me de 5' - Wie, Wat, Hoe, Wanneer en Waar.
Alle 5 de stukjes moeten beantwoord worden, voordat een activiteit, aan kan vangen.
Zie ook www.autistisch-spectrum.nl, of Google op: Colette de Bruin.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:02:38 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75226340
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:

Ik werk sinds kort met een paar, vooralsnog om de ochtend soepel te laten verlopen, en dat werkt, dus ik wil het in de toekomst gaan uitbreiden.

Wel met het vergeten van dingen (die hem niet interesseren) en het niet vertellen van dingen (die hem niet interesseren). Dat vind ik ook nog steeds moeilijk en ben ik ook zoekende in...
agenda doorlopen deed ik ook altijd, maar er staat voor deze week dus gewoon niks in:N
hij heeft wel taken, maar schrijft ze niet op.
dat is heel moeilijk controleren zo.
vandaar dat ik de meester er maar bij ga betrekken, dan kan die het op school in de gaten houden.
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:08:36 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75226594
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:02 schreef Oxymoron het volgende:
LWRB: Ik denk dat je zoon echt nog te jong is, om alleen huiswerk te maken.
Maar misschien vindt Luca het moeiljk, zijn huiswerk, omdat er ''puzzelstukjes'' ontbreken. Op de groep, werkt de leiding met 'Geef me de 5' - Wie, Wat, Hoe, Wanneer en Waar.
Alle 5 de stukjes moeten beantwoord worden, voordat een activiteit, aan kan vangen.
Zie ook www.autistisch-spectrum.nl, of Google op: Colette de Bruin.
ik heb dinsdag een afspraak met de begeleider van luca bij het ggz (lucertis).
dit ga ik zeker meenemen in het gesprek. er moet een vorm van begeleiding komen, daar ben ik nu wel van overtuigd.
pi_75227237
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.

Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:25:29 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75227270
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef lily het volgende:

hoe doe je dat dan met die pictogrammen?

hier moet luca om kwart voor 7 opstaan op dagen dat ik ochtenddienst heb.
ik neem dan met hem de dag door en vertel wat er van hem verwacht wordt die dag
(overblijven of niet, wat er die dag getoetst wordt, wat er meegenomen moet worden voor die dag en hoe laat ik thuis ben.)
zou het zinvol zijn dat allemaal op een whiteboard te zetten ? (punt voor punt).
ik heb nu bij hem een weekplanner hangen, maar die is eigenlijk te klein daarvoor.
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:28:58 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75227423
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:
lady-wrb, zie het niet als bewust, ik denk echt niet dat hij express zo doet. Hij kan het niet en dan is het nog lastiger als jij ook boos wordt. Ik hoop dat jullie samen met school een manier kunnen vinden om hem te helpen.

Star wars kan toch prima? Volgens mij gaat het meer om het Iets vertellen dan om Wat je verteld.
als ik hem moet begeleiden (lees: de boel ordenen) is het wel handig als ik ook kan volgen waar het over gaat.
daar ben ik vorige keer met de spreekbeurt over scouting ook zo nat op gegaan. hij krijgt het niet op een rijtje en ik ben dagen aan het lezen wat er nou eigenlijk te ordenen is. dit lijkt me nog veel moeilijker. als ik nou hele dagen thuiszat zou ik het misschien wel willen proberen, maar hier zie ik zelf echt geen been in. Maar... ik zou het natuurlijk ook aan zijn pleegvader kunnen vragen. luca en koos zitten qua starwarskennis aardig op één lijn. misschien dat die wat lijn aan kan brengen waarop we kunnen voortborduren.
  † In Memoriam † woensdag 2 december 2009 @ 21:31:26 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75227522
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:24 schreef YPPY het volgende:

ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.
pi_75227635
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:31 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik weet ook dat hij het niet expres doet en ik weet dat het onredelijk is om boos te worden, maar op dit is niet het eerste incident, ik heb contant het gevoel overal achteraan te lopen en de grip op de boel te verliezen. ik voel me machteloos. ook ik ben wel eens aan het eindje van mijn geduld aangeland. maar het is stom van me.
Dat is ook zo hoor. Je kunt er zo weinig mee, dat is zwaar. Krijg jij daar ondersteuning bij? Wat het met jou doet en hoe jij daarmee om gaat? Zodat jij weer meer energie hebt voor hem en sterker staat?

Het is zeker niet stom hoor. Maar het kan soms makkelijker zijn om het niet te zien als een bewuste actie, maar iets dat buiten zijn directe invloed gebeurt. Het gegeven blijft echter voor jou dat het heel zwaar is, dat zeker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_75236278
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:25 schreef lady-wrb het volgende:
hoe doe je dat dan met die pictogrammen?
Het voordeel van werken met pictogrammen is dat het dagritme en eventueel de handelingen overzichtelijk en concreet worden. Je kind weet precies waar het aan toe is.
Je kunt de kaarten ook op maat laten (of zelf) maken (naar je eigen keuze).

Ik gebruik ze alleen nog maar 's morgens.
Hij werkt ze zelf af en haalt ze van de magneetstrip als ze uitgevoerd zijn.

Het scheelt mij een helehoop energie want ik was alleen maar bezig met alles honderd keer herhalen wat hij moest doen en kwam niet toe aan andere zaken die ook moesten gebeuren op de ochtend (mijzelf douchen/aankleden, lunchtrommeltjes en jongste kind aankleden).
Ik zat iedere ochtend als een blok stress in de auto met een dikke keel en dat is geen prettig begin van de ochtend.

Ik weet niet of je er in jullie situatie iets aan hebt. Het is sowieso even uitzoeken hoe het werkt, ben ik ook nog mee bezig....
pi_75257550
Mijn oudste van 9 (groep 6) wil morgen verkleed als zwarte piet naar school. Ik ben zo bang dat ze hem uitlachen als hij dat doet Of reageer ik nu overdreven?

Lady-wrb je verlangt duidelijk iets van L wat hij niet waar kan maken. In mijn optiek kun je dan 2 dingen doen; boos op hem en de situatie worden en verlangen dat hij toch doet wat jij wil, met wederzijdse frustratie tot gevolg...of je gaat kijken of je het op een andere manier op kan lossen.
Is het misschien een optie als je de leerkracht vraagt het huiswerk door te mailen zodat jij precies weet wat er moet gebeuren en dat een beetje in kan plannen en hem daarbij kan begeleiden?
On zeh laptop
  donderdag 3 december 2009 @ 19:54:02 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_75257811
Daar zou ik ook wel een beetje bang voor zijn, TF. Ik vind dat zo moeilijk; aan de ene kant wil je het enthousiasme stimuleren, aan de andere kant wil je het temperen om hem verdriet te besparen. Ik zou het proberen tegen te gaan, maar twijfel heel erg of dit niet juist de verkeerde aanpak is.

Lady, ik heb geen aanvullingen op de eerder gegeven tips, helaas. Het is iets wat je samen met school moet oppakken. Alleen lukt het je niet. Wel denk ik dat het succes van een spreekbeurt is dat het met plezier en enthousiasme wordt gebracht. En de ordening en dergelijke komt op een 2e plaats. Dus als Luca het over Starwars wil doen, zou ik dat zeker goed vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_75258144
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef snoopy het volgende:
Ik haalde net Morris van school en toen hij de klas uit kwam stond er een jongen van een jaar of 17 met nogal veel acné. Dus Morris: 'KIJK WAT HIJ HEEFT!!!'
Ik dacht nog eerst nog dat hij het baseballpetje bedoelde dat achterstevoren op het hoofd van de jongen stond maar Morris riep toen: 'HIJ HEEFT ALLEMAAL VLEKKEN!!!
Tot overmaat van ramp zei een vriendje van Morris toen ook nog op een soort geïrriteerd toontje: 'NEEHEEEEEEE, WATERPOKKEN!!!' *zucht*

Die jongen wist niet hoe hard hij weg moest komen.

Ik heb Morris proberen uit te leggen dat grote jongens en meisjes soms pukkeltjes krijgen en dat ze daar niks aan kunnen doen en dat de jongen zelf ook wel wist dat hij ze had.
Ik vind dat soort dingen best moeilijk, hoe leg je nu handig aan een kleuter uit dat sommige dingen niet zo netjes zijn om te roepen. Ik wil ook niet dat hij mensen met bijv. pukkels raar gaat vinden ofzo.
Ik weet niet hoe mijn ouders het gedaan hebben. Maar ik weet dat ik een afwijkend persoon zag toen ik 3 was. En ik wachtte heel netjes tot die persoon het niet kon horen en zei toen iets.
Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen zonder jullie voor het hoofd te stoten. Want ik denk niet dat jullie verkeerd opvoeden. Maar het gaat niet alleen om uitleggen aan een kleuter wat iemand mankeert. Het gaat
er imho over hoe je op mensen reageert. En je kan volgens mij heel goed aan een kleuter uitleggen dat je niet zomaar roept wat je denkt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_75258468
Waarschijnlijk heb jij ook 1 keer te hard geroepen wat er aan iemand mankeerde, en hebben jouw ouders het jou erna bijgebracht dat dat niet koen krakkemieke
Dat heet jeugdig enthousiasme en heeft niet altijd wat met (gebrek aan) goede opvoeding te maken
On zeh laptop
pi_75258699
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:12 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Waarschijnlijk heb jij ook 1 keer te hard geroepen wat er aan iemand mankeerde, en hebben jouw ouders het jou erna bijgebracht dat dat niet koen krakkemieke
Dat heet jeugdig enthousiasme en heeft niet altijd wat met (gebrek aan) goede opvoeding te maken
Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.
Mijn ouders kunnen zich echter niet herinneren dat ze er ooit wat over gezegd hebben. Ik heb het zeg maar zomaar van hun gezien. Ofzo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 20:50:45 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_75259984
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:17 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik zei ook dat het niet aan jullie ligt.
Mijn ouders kunnen zich echter niet herinneren dat ze er ooit wat over gezegd hebben. Ik heb het zeg maar zomaar van hun gezien. Ofzo.
Mijn oudste heeft het ook nooit gedaan, dus ik ben ergens verkeerd gegaan terwijl ze beide dezelfde opvoeding krijgen

TF, kan je het niet in een tasje meegeven dat als hij ziet dat andere ook een pietenpak aan hebben dat hij zich snel om kan kleden of zo?

Cas gaat ook als pietje, maar... koos weer voor het overheersende roze pak.. ik laat hem gaan, we zien wel, mijn kleine homopietje
pi_75260185
Nou! Moussy! Snotverdorie! Ik geloof echt niet dat je het verkeerd gedaan hebt.

Ik zeg al niks meer.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_75260206
Snel omkleden is geen optie voor hem, want dat is te veel werk voor hem. Misschien laat ik hem het pak onder z`n gewone kleren aandoen, dan hoeft hij dat alleen nog maar uit te doen
On zeh laptop
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2009 @ 21:01:06 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_75260398
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef De_Taartjesfeee het volgende:
Snel omkleden is geen optie voor hem, want dat is te veel werk voor hem. Misschien laat ik hem het pak onder z`n gewone kleren aandoen, dan hoeft hij dat alleen nog maar uit te doen
Ik neem voor Cas ook maar een setje gewone kleren mee voor het geval kloterige opmerkingen, maar Cas kennende heeft hij er toch wel schijt aan... maar toch he.. ik ben er zelf bij de hele dag dus het is een kleine moeite.

René was vorig jaar gr 4-5-6 de enige die géén pietenpak aan had
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:56 schreef krakkemieke het volgende:
Nou! Moussy! Snotverdorie! Ik geloof echt niet dat je het verkeerd gedaan hebt.

Ik zeg al niks meer.
Ik heb een kind dat gewoon zn mond niet kan houden, geen idee van wie die dat heeft hoor!
  donderdag 3 december 2009 @ 21:46:25 #200
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_75262286
Taartjesfee, ik zou hem gewoon als Piet laten gaan. Maar dat is gezegd vanuit hoe mijn kinderen zijn, het interesseert ze geen hol als mensen ze uitlachen, dus dan houdt dat ook gauw op als dat gebeurt. Ik weet niet hoe jouw kind zou reageren als hij uitgelachen zou worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')