quote:Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef snoopy het volgende:
livelink, ik hoop dat je er een beetje uit bent gekomen met Job![]()
Morris is vorige week nagekeken door de schoolarts en vandaag kreeg ik een brief mee met de bevindingen.
Lengte en gewicht was prima, ogen ook maar gehoor 'onvoldoende'.
Ik heb even gebeld en krijg een nieuwe oproep van de schoolarts als het goed is. Maakt u zich maar geen zorgen mevrouw, het kan ook aan de concentratie liggen, zeiden ze aan de telefoon. Nou, ik maak me ook geen zorgen want volgens mij hoort hij alles prima
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Jeetje Livelink, wat een verhaal. Lijkt me zo moeilijk allemaal. ik hoop dat je er een weg in weet te vinden.![]()
En wat is het toch een geworstel met die AB Vicky, gelukkig dat het nu makkelijker lijkt te gaan. (mijn jongens zijn gek op AB. lekker smaakje. Dat vind ik dan weer een ander uiterste)
Oh, en de eeuwige oren. Succes met de volgende test Snoops.
gevalletje oostindisch doof snoop'?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:49 schreef livelink het volgende:
Job was gisteren en vanochtend weer in een opperbeste bui. Zo gaat het vaak, het hoopt zich op tot een uitbarsting en daarna gaat het weer een tijd goed. Het duurt altijd alleen wat langer voordat ik weer wat ontspan en net als ik het weer zie zitten, dan volgt er weer een nieuwe uitbarsting, lijkt het wel.
Die gehoortesten kunnen tegenwoordig toch heel makkelijk? Dus niet meer dat kinderen moeten reageren op piepjes, maar dat ze gewoon met een soort apparaatje registreren of het kind goed kan horen? Dat leek me juist zo ideaal. Dan worden factoren als dwarsigheid of gebrek aan concentratie uitgefilterd. Gelukkig verder alles goed, en als jij zeker weet dat Morris prima hoort, dan is dat volgens mij ook echt zo.
quote:Op donderdag 19 november 2009 14:01 schreef chacama het volgende:
Snoopy, wat Vicky zegt??
Doet me denken aan een verhaal van een kennis. 2 vriendinnen. Waarvan eentje met gehoorapparaatjes. Zegt de andere tegen d'r moeder: J. is echt doof en ik oostindisch
Vicky
uhh jaquote:Op donderdag 19 november 2009 14:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Irritant is dat hè, dat je dan terug moet. ik heb het één keer gemoeten voor een gehoortest. Buh!
Ik ken alleen Oostindisch geemancipeerd trouwens.
en moet dit niet nummertje 42 zijn?![]()
thnx!quote:
nah! ik zou zweren dat er 41 stondquote:Op donderdag 19 november 2009 14:30 schreef Sjeen het volgende:
Is het toch ook Buuf
Mijn kleutertje is me net even iets te geobserdeerd bezig met Sinterklaas...
Oh ik dacht al dat het aan mij lag.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:29 schreef livelink het volgende:
Job heeft dit jaar ook het heilige, goede geloof in Sinterklaas. Andere jaren was hij nog bang, maar nu ook helemaal niet. Heerlijk, ik kan er echt van genieten. Hier krijgen ze alleen zaterdag wat in de schoen. Andere dagen mogen ze gerust zetten, maar dan komt Piet toch echt niet langs.
Isa op dinsdag en zaterdag... al laat ze wel steeds quasi een schoen in de gang staan en is ze al twee keer gaan kijken 's morgens of er toch niet misschien iets in zatquote:Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Hier mogen ze op woensdag en zaterdag hun schoentje zetten. Vanmiddag ben ik even naar de Action geweest voor schoencadeautjes. Zo blijven de kosten een beetje binnen de perken.
Maar doen ze dan wel wat aan haar faalangst, of is het alleen een gegeven waar de juf rekening mee houdt?quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:39 schreef chacama het volgende:
Reden om ze op maantjes-niveau te houden is d'r faalangst. De juf gaf dat mooi aan. "soms probeer ik ze het wel te geven, maar dan zie je dat gezichtje al vertrekken van twijfel, als ik ze dan weer het vertrouwde geef, is het goed. Liever een werkblad extra dan meteen extra dingen." Mooi dat ze dat zo goed signaleert.
Eh, daar heb ik nu zelfs nog wel eens last vanquote:Op dinsdag 24 november 2009 12:37 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan er ook wel om lachen hoor debuurvrouw. En hoe ze er bij komt weet ik niet, Snoop. Misschien doordat de dochter van onze oppas nu ook in die fase zit. Alleen die is 7. Maar als we een Piet treffen in de stad staat Jolie toch te stralen hoor.
Christan was er gisteren zelf ook bij, en zijn juf heeft hem uitgelegd dat hij in een paar vakken wat beter zijn best moet doen en dat ze hem dan gymnasiumadvies kan geven. Voor dat soort dingen is hij best gevoelig dus wie weet helpt dat alquote:Op woensdag 25 november 2009 07:07 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Christan, wat goed dat 'ie havo of gymnasiumadvies krijgen zal!Weet je wat mij zo moeilijk lijkt nu? Ga je je zoon nou stimuleren om nét dat hogere niveau te halen of niet? Een beetje stimuleren kan natuurlijk geen kwaad, zou ik denken en tegelijkertijd zou ik wel wat bang zijn om te veel aan het pushen te zijn. Hoe voelt dat voor jullie, rewimo?
Gisteravond hadden we het 10-minutengesprekje over onze dochter: heerlijk kind, erg sociaal, creatief, betrokken, heel trouw, is actief in de kring, durft voor haar mening op te komen, goed bezig met letters en cijfers, slim aan het denken. Ze is blij, straalt en is helemaal op haar plek op school.
Zó fijn om te horen, om bevestigd te krijgen!
Ik kan me dat heel goed voorstellen trouwens.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:21 schreef Lois het volgende:
De huidige juffen van Eva zijn van het type "hup dat ga je gewoon even doen" terwijl wij denken dat Eva meer bereikt met de "kom maar hier dan doe ik het voor en dan kan jij het heel goed" aanpak. Leg ik dat een beetje goed uit? Meer de lieve ondersteunende aanpak ipv de bevelende aanpak.
Ik heb je andere posts (in dit topic) ook gelezen. Is er al eens iets van een plan van aanpak gemaakt voor Luca? Een soort aandachtsplan/hulpplan vanuit school.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:01 schreef lady-wrb het volgende:
hier gaat het ook even wat minder
de cijfers zijn wel goed, maar de energie die het kost (bij mij dan) vreet aan me.
luca is de vriendelijkheid zelf, maar zo warrig, vergeetachtig en chaotisch dat ik er zo langzamerhand knettergek van word.
ik kan hem naar boven sturen om zijn huiswerk te gaan doen, maar halverwege de eerste trap is hij dat allang weer kwijt. soms haalt hij zijn kamer al niet eens, omdat hij zelfs vergeet dat hij daar naar op weg was.
het kost al zo veel energie om dat huiswerk erin te krijgen en nu moet er ook nog een surprise gefabriceerd worden. ik heb het al 10 keer gezegd, maar hij begint er gewoon niet aan.
ik moet denk ik maar eens een televisieverbod instellen, want daar zit hij de laatste tijd voor vastgekleefd.
jij een handtekening, wat is dat nou raar? Tis toch niet jouw werk ? Het moet iets van Kuca worden, vind het een vreemd idee, maar ja...wie ben ik ?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
nee dat is nog nooit gebeurd.
de meester had het er onlangs in het 10 minutengesprek over.
ik zou dan elke dag ergens een handtekening onder moeten zetten.
ik heb tot op heden nog nooit iets gezien
morgen ga ik met de begeleider van het ggz in conclaaf want zo gaat het niet langer.
ik was overigens zelf ook van plan de gouwe ouwe eierwekker maar weer van stal te gaan halen.
werkte vroeger met andere afspraken ook prima.
maar wat je daar zegt kp, klinkt wel goed. ik ga er eens verder op broeden.
maar nu eerst mijn eigen werk voorbereiden.
(een gezellig avondje in het teken van sinterklaas met een huiskamer vol demente bejaarden, joepie)
Helemaal niksquote:Op woensdag 25 november 2009 19:50 schreef chacama het volgende:
![]()
Nou ,rommelmama! En om met de woorden van de grote meneer cactus te spreken: En spelende vrouw, wat hebben we nu geleerd?
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Helemaal niksRommel maken moet
![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:53 schreef livelink het volgende:
Het is wel een enorm compliment als je kinderen rommel als iets bijzonders beschouwen![]()
Mijn kinderen zouden vrees ik ontdaan zijn als er geen rommel was en bang zijn dat de opruimpiet langs was gekomen.
ik heb hem op het hart gedrukt om alles wat hij in die drie jaar kickboksen geleerd heeft, toe te gaan passen.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Ach nee toch!! LadyDie arme jongen toch.
volgens mij is de nieuwste rage op scholen, dat kinderen "meer weerbaar" moeten zijn.Dat moet je ze toch leren, ook als onderwijzer?! Sterkte hoor, ik vind het zo erg voor Luca en jou.
ik wil juist niet dat hij ontzien wordt. hij moet straks ook de maatschappij in.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef YPPY het volgende:
Wat ontzettend stom van die leraar lady-wrb. En ik weet niet of er een ander 'juist perspectief' is in zo'n situatie. Je zo denken dat ze Luca wat ontzien. Juist omdat hij het al niet zo makkelijk heeft.
Nou, ik vind dat ze hem wel mogen ontzien door hem een briefje in een dichte envelop mee te geven of jou te bellen om te zeggen dat hij niet meer naar school mag als..quote:Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wil juist niet dat hij ontzien wordt. hij moet straks ook de maatschappij in.
maar ik wil koste wat het kost voorkomen dat hij straks net zo beschadigd in de maatschappij staat als ik.
juist omdat ik vroeger ook gepest ben (maar dan op het voortgezet onderwijs) maak ik me er misschien nog wel drukker om dan een ander, omdat ik wéét wat het met je doet en ook weet hoe dat in mijn latere leven nog van invloed is.
dat wil ik hem besparen.
ik hoop toch zo dat hij een keer heel hard van zich afslaat. maar ja, dan zal hij wel helemaal de gebeten hond zijn
Dat zouden meer ouders moeten doen!quote:Wij leren onze jongens dat als er iemand schade, pijn of gevaar loopt iets vertellen géén klikken is.
Datzelfde gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:19 schreef trui het volgende:
waardeloos zeg, lily, die reactie van die overblijfmoeders. ik hoop dat hen heel snel duidelijk gemaakt wordt dat dit niet de manier is om hiermee om te gaan. en natuurlijk hoop ik ook dat 't gepest gewoon snel stopt, want wat is dat toch ellendig.... ik word er ook helemaal verdrietig van als ik dat lees.
Mijn echtgenoot zei al; als het nog eens gebeurt ga ik mee naar school en pak ik het joch aan zijn kraag en zet hem hoog tegen de muur voor een hartig woordjequote:Op vrijdag 27 november 2009 11:44 schreef De_Taartjesfee het volgende:
En je staat zo machteloos als ouder, bah!
Kim is nog geen kleuter heur.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:53 schreef livelink het volgende:
En Ingrid, die moeheid van Kim is wel herkenbaar en begrijpelijk. Hoe gaat het verder met jouw kleuter?
ja natuurlijk. het is nogal niet wat. een nieuw broertje, broertje in het ziekenhuis, mee op bezoek, naar de oppas, papa en mama met zorgen. dat is voor een volwassene al heel wat, voor een klein kind is het al helemaal moeilijk te behappen, denk ik.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedoel je de geboorte van Tyler en de kiezen lady?
Oh lady-wrb, wat verschrikkelijk lijkt me dat!quote:Op donderdag 26 november 2009 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben erachter wat er aan de hand is, denk ik. in ieder geval gedeeltelijk.
en ik ben er diep ontdaan van.
luca wordt al weken vreselijk gepest. zowel met woorden als met daden.
vanmiddag kwam hij uit school en ik zag hem aankomen.
hangende schouders en een sip gezicht.
ik moest echt doorvragen wat er was, want in eerste instantie wou hij niks zeggen en doorlopen.
hij kwam huilend terug.
ze pesten hem weer heel erg en hij staat erbij en doet niks terug.
zelfs zijn vroegere vrienden doen mee.
de meester doet niks, want die vindt dat hij voor zichzelf moet kunnen opkomen.
ik ben zo kwaad, zo verschrikkelijk kwaad. ik vind dit zo onrechtvaardig.
en ik ben ook zo verdrietig
waarom mijn kind? het is echt zo'n goedzak die niemand kwaad doet.
is het niet genoeg dat hij pdd-nos heeft? moet hij echt kapot ofzo?
OMG Lily, ik voel echt NU al de behoefte om die overblijfmoeder ter plekke te wurgen. Daar word je toch ziedend van! Arm joch!quote:Op vrijdag 27 november 2009 07:04 schreef lily het volgende:
D wordt ook gepest, nu ook door het enige vriendje dat hij had. Dat "andere" jochie heeft zijn zin gekregen, blijkbaar. Ze pakken hem ook fysiek terwijl D daar ook totaal niet tegen opgewassen is.
Eergisteren kwam hij met blauw getrapte scheenbenen uit school (mam, de overblijfmoeders interesseert het niks...)
We hebben nu contact met de ouders en de leerkracht weet er ook van en heeft ook met de jongens gepraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |