abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74789050

Het vorige deel: Slank met Sinterklaas # 879 wie stout is eet lekkers

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
pi_74789056
Mooi nummer!
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:39:15 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74789117
Hoi .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:39:46 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74789131
Wij hebben de 3D-versie van Coraline op dvd. Met brilletjes erbij dus . Dit weekend ofzo maar even kijken .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:40:09 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74789144
En ik zag ook een dvd met allemaal short movies van Pixar! .
Niet meer actief op Fok!
pi_74789156
SDB, ik dacht dat jij bij je ouders woonde!
pi_74789175
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:39 schreef Viking84 het volgende:
Wij hebben de 3D-versie van Coraline op dvd. Met brilletjes erbij dus . Dit weekend ofzo maar even kijken .
Oeh Coraline! Heb jaren geleden ooit eens het boek gelezen, kan me herinneren dat het heel vreemd en spannend was!
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:42:12 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74789198
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:41 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Oeh Coraline! Heb jaren geleden ooit eens het boek gelezen, kan me herinneren dat het heel vreemd en spannend was!
Wist niet eens dat er een boek van was (o ja wel, heb ik net op de achterkant vd dvd gelezen ).
Niet meer actief op Fok!
pi_74789202
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:40 schreef P.F het volgende:
SDB, ik dacht dat jij bij je ouders woonde!
Eh nee? Al 2 jaar niet meer! Heb alleen begin dit jaar toen ik uit het buitenland kwam even bij ze gewoond omdat ik geen huis had
pi_74789203
Katten zijn gewoon geweldig. Daarom heb ik er ook 2

Vik, wat ben je slank!!!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_74789227
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wist niet eens dat er een boek van was (o ja wel, heb ik net op de achterkant vd dvd gelezen ).
Ja, met plaatjes zelfs
Heb hem hier nog staan, jeugdsentiment
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:43:29 #12
331 Merel
Be here now.
pi_74789229
Ja hoi
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:46:48 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74789317
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:42 schreef Ewelina het volgende:
Katten zijn gewoon geweldig. Daarom heb ik er ook 2
Eens .
quote:
Vik, wat ben je slank!!!
Thanks . Wel grappig dat iedereen hier daarover begint Voor de inhoudelijke feedback moet ik het docententopic zijn, geloof ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_74789321
o hai!
Kwak
pi_74789361
Hee Merel Ook zo een trek ik apfelstrudel ?
pi_74789369
tvp anders kom ik zo te laat
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_74789415
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens .
[..]

Thanks . Wel grappig dat iedereen hier daarover begint Voor de inhoudelijke feedback moet ik het docententopic zijn, geloof ik .
Ik was wel heel verbaasd toen je gebaren begon te maken en ik iets hoorde als "pwandaa"

En toen dacht ik: O jaaaaaa! Dat was ook zo
pi_74789935
terug van hardlopen!!

nu eten
Ja doei.
pi_74790439
tvp al zijn jullie vast al weer een heel topic verder tegen de tijd dat ik er weer eens ben

ik ga lekker nerdy mijn boekenkast herindelen
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:25:58 #20
236335 neen
schone schijn
pi_74790751
Zo, net m'n avondeten (spinazie) op... dat was wel even lekker, ik had helemaal geen zin in rijst dus daarom dat maar gegeten ook de ingredienten gekocht om lekker soto te maken! Heerlijk
het lijkt niet wat het is
pi_74790980
Ik zou verhuizen met een vriendin - maar het kwam toch maar niet uit.

En ik zou naar de borrel met wat vriendinnen gaan - maar die gaan toch maar niet.

Dus nu zit ik hier eenzaam en ik moet ook nog eten
pi_74791243
.
Vrije week is weer voorbij; dus een gewoon kantoordagmenu
  • Brinta
  • 6 roggebrood pindakaas
  • 3 mandarijn
  • Avondeten: mie, gekookte sperzieboontjes, lamsworstjes, pindasaus. Toe: kwark en stoofperen.
  • 1 glas port
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_74791413
    MoBlo: goed hoor, toch 's avonds hardlopen . Ik krijg dat niet voorelkaar, kan nooit genoeg motivatie bijeenschrapen.

Vik: zag er goed uit, je filmpje!

Kwak: succes met het doorslikken van de cactus (en ik ben altijd blij met je uitvallen tegen onzin )

Verder ben ik vast veel reacties vergeten.

Oh ja, Laureline, de teloorgang van de beroepseer, een van mijn stokpaardjes. Het is de bijl aan de wortels van onze beschaving. Ugh. Ik heb gezegd.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_74792229
    Ja!! lijstjestime!!!

O: 1x geroosterd brood met avocado, zout, peper en een beetje zure lightmayo
    L: opgebakken zuurkoolstamp en een balistomini en een nuts mini
    T: taart (halve portie) wat kaaszoutjes, en een glaasje rosé (verjaardag)
    D: kiprollade met sperzieboontjes en champignons
    toe: vla met citroenijs
    pi_74792303
    Citroenijs !
    pi_74792696
    Foto's van mijn huisje!
    P.Fje heeft een huis!
    pi_74793960
    Hou op over beroepseer. Ik ben volgens mij op 't werk de enige die 't nog heeft
    Maar nu ben ik ziek dus als tussen morgen en vrijdag nog iemand komt zeuren over boeken die er niet zijn, dan lossen ze het zelf maar eens op

Ik ben net een vent als ik ziek ben *zeur*zeur*zeur*. Maar! Ik heb wel boodschappen gehaald, waaronder BROCCOLI! En spruitjes. En een verse citroen, zodat ik vers citroensap door mijn thee met honing kan doen!

Alleen is m'n reuk weg sinds vanmiddag
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    pi_74795407
    Aw beterschap Syrena! Maar de broccoli gaat vast helpen!

En ik ben even aan het SOG-en. Ik moet van mezelf nog 40 pagina's lezen voor ik naar huis mag, maar ik denk niet dat ik dat red voor de bieb sluit.

Ziet er trouwens goed uit PF! Je hebt zelfs een klein balkonnetje.
    De vloer van de badkamer ziet er wel echt fiesss uit, hopelijk krijg je dat nog een beetje schoon.
    pi_74795837
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 21:24 schreef Bob. het volgende:

En ik ben even aan het SOG-en. Ik moet van mezelf nog 40 pagina's lezen voor ik naar huis mag, maar ik denk niet dat ik dat red voor de bieb sluit.

De vloer van de badkamer ziet er wel echt fiesss uit, hopelijk krijg je dat nog een beetje schoon.
    Schoonmaakazijn of powercleaner van de Lidl En misschien een wondersponsbehandeling
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      dinsdag 17 november 2009 @ 21:40:25 #30
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74796134
    Hoi! Terug van etentje! Tomatensoep / Varkenshaas gevuld met pruimen, patatjes / gedingest fruit met sabaglione ofzo.

Wel lekker, niet spectaculair. Wel veel leuke winkelstraatjes gezien die ik vrijdag met mn mams onveilig ga maken!
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
      dinsdag 17 november 2009 @ 22:16:22 #31
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_74797743
    Leuk huisje PF!

Mijn daglijstje
    s. 15 minuten crosstrainer
    o. duits broodje met kaas en paté
    t. appel en banaan
    l. 3 boterhammen met pindakaas en zalmsalade + cracker kaas + stuk taart
    t. mars en een kitkat + wat snoepjes
    d. salade van brocolli + gerookte kip + paprika + komkommer + mayo en kerriepoeder
    t. 2 handen pelpinda's + glaasje calvados + komkommer met hete dipsaus
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_74797901
    Hoi. Moe.

O: 2 eitjes, spinazie
    T: zoet broodje
    L: rijstwafels met pindakaas
    T: nog zo'n broodje
    T: koekje
    T: appel
    S: pilates
    D: friet
    T: wodkaatje voor het slapengaan.
    pi_74798041
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 19:44 schreef sigme het volgende:
    ...
    Oh ja, Laureline, de teloorgang van de beroepseer, een van mijn stokpaardjes. Het is de bijl aan de wortels van onze beschaving. Ugh. Ik heb gezegd.
    Met jou kan ik praten!

pi_74798246
    Ik heb ook broccoli gegeten

Zalmblokjesen kleine stukjes broccoli met plakjes winterpeen, klaargemaakt in de wok. Beetje wilde rijst erbij. Was erg lekker.
    Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
    pi_74798469
    Ik ben zó blauw . Maar wel lekker getraind gelukkig .
      dinsdag 17 november 2009 @ 22:36:24 #36
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74798584
    toen ik thuis kwam lag er een cadeautje van de vader van het vriendje op me te wachten!
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
    pi_74799988
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 21:24 schreef Bob. het volgende:

Jaa! Op dat balkonnetje wil ik allemaal (nep)bloemen doen, denk ik! Zo heel vrolijk!

De badkamer stinkt ook echt naar kattenzeik Maar er was gister een kat naar binnen geslopen, maar volgens mij is hij daar niet geweest
      dinsdag 17 november 2009 @ 23:18:03 #39
    277802 _Calimero_
    They are big and I am small.
    pi_74800299
    Resultaat van vandaag = gelijk aan planning van vandaag

Ik heb extra hard mijn best gedaan met sporten, want onderweg van werk naar the gym, brak mijn zadel af van mijn fiets Een teken dat ik te zwaar ben ?
    30 minuten spinnen wel erg fanatiek gedaan, want toen ik weer beneden was, begon alles te tintelen en slap te voelen maar even een bakje kwark ingeduwd die ik nog bij me had

beterschap voor Syrena en voor Mo en het hardlopen! De rest ben ik vergeten...
    I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
    pi_74800560
    Ik heb pas net mijn avondeten op, maar ik heb nog steeds vreetzin. Gelukkig heb ik echt níks in huis. Alleen een beetje jammer dat ik morgen dus ook geen ontbijt heb.

Allemaal bloemen bij je balkon lijkt me trouwens leuk PF, die zie je dan vanuit de woonkamer (die zit bij het balkon toch?) ook hangen, vrolijk.
      dinsdag 17 november 2009 @ 23:24:47 #41
    277802 _Calimero_
    pi_74800581
    OMG OMG ik ben 5e geworden op een woning waar ik op had gereageerd! Straks moet ik nog echt gaan nadenken of ik die zou willen hebben
    En 17e bij een gelijksoortige, maar die is duurder (heeft dan wel weer cv, dat ontbreekt bij de ander)..
    pi_74800702
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 23:24 schreef Bob. het volgende:
    Ik heb pas net mijn avondeten op, maar ik heb nog steeds vreetzin. Gelukkig heb ik echt níks in huis. Alleen een beetje jammer dat ik morgen dus ook geen ontbijt heb.

Allemaal bloemen bij je balkon lijkt me trouwens leuk PF, die zie je dan vanuit de woonkamer (die zit bij het balkon toch?) ook hangen, vrolijk.
    Nee, de slaapkamer is bij het balkon... Maar ik kan daar ook nog de woonkamer van maken natuurlijk!
    pi_74800762
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 23:27 schreef P.F het volgende:

[..]

Nee, de slaapkamer is bij het balkon... Maar ik kan daar ook nog de woonkamer van maken natuurlijk!
    Nouja, vanuit je bed naar bloemetjes turen is ook leuk toch.
    Ik ben wel jaloers hoor, ik ga over 3 weken weer terug naar mijn 12m2 kamertje waar ik alles deel met 5 anderen.
    pi_74800879
    Als je in Amsterdam wil wonen kun je hier ook reageren!
      Vis een optie? dinsdag 17 november 2009 @ 23:31:13 #45
    70532 loveli
    N
    pi_74800906
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 20:51 schreef Syrena het volgende:
    * waaronder BROCCOLI! En spruitjes. *
    crap in = crap out
      Vis een optie? dinsdag 17 november 2009 @ 23:31:31 #46
    70532 loveli
    N
    pi_74800923
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 22:28 schreef Webby het volgende:
    Ik heb ook broccoli gegeten
    crap in = crap out
    pi_74800945
    Broccoli is wel binnen te houden met sesamolie..
    pi_74801155
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 23:30 schreef P.F het volgende:
    Als je in Amsterdam wil wonen kun je hier ook reageren!
    Is zo ver elke dag naar mijn colleges in Groningen.

En Broccoli is stiekem de enige groente die ik echt vies vind.
      dinsdag 17 november 2009 @ 23:36:23 #49
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74801156
    Bloemkool is net even lekkerder

Morgen spruitjes en een komkommersalade
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
    pi_74805195
    Goedemorgen!
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      woensdag 18 november 2009 @ 08:36:07 #51
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74805635
    Goedemorgen!

Even ontbijten, opruimen en dan weer aan het werk. Heb er zin in vandaag .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 18 november 2009 @ 08:37:07 #52
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74805647
    Vandaag komt onze nieuwe koelkast .
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_74805841
    Mijn nieuwe matras ligt zo lekker dat ik bijna niet uit bed kon komen .
      woensdag 18 november 2009 @ 08:53:15 #54
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74805857
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 08:51 schreef Chicolate het volgende:
    Mijn nieuwe matras ligt zo lekker dat ik bijna niet uit bed kon komen .
    .

Ik ben ook nog altijd superblij met m'n nieuwe bed. Dat ik 's ochtends wakker word en denk: aah, wat heb ik toch heerlijk veel ruimte .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 18 november 2009 @ 09:09:49 #55
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74806122
    Goeiemorgen!
    pi_74806246
    Goedemorgen!

Vandaag lekker rustig ochtendje, met een dvd op de bank, heerlijk.

Daarna vanmiddag werken met mijn oppaskind en daarna met m naar de bioscoop (spangas op survival ).

Lijstje:
    O: vanilleyoghurt met muesli
    L: twee boterhammen met twee gebakken eieren
    T: rijstwafel
    D: pasta met veel prut
    pi_74807510
    het is zo'n dag dat ik eigenlijk de heel dag binnen en onder de dekens wil blijven. zelfs om half elf naar bed gaan heeft niet geholpen tegen de vermoeidheid en lusteloosheid....

in plaats daarvan ga ik nu ontbijten, afwassen, lunch maken, douchen, werken, en na werk naar zumba.

Kwak
    pi_74808486
    Wel goed dat je dat gevoel zo tegen gaat.

Power to the Kwak!

En Chico, je bedje is dus eindelijk af? Foto?

Ik ga nog wat opdrachtjes doen voor school en me voorbereiden op de enige les die ik heb vandaag. Dan met een vriendin naar de film en dan werken
      woensdag 18 november 2009 @ 11:09:12 #59
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74809313
    Meestal krijg ik waardeloze doorstuurmail via Hyves, maar nu krijg ik wel een goeie:

in je gsm een nummer opslaan onder de naam ICE (In Case of Emergency, internationaal erkend als afko), zodat ambulancediensten weten wie ze moeten contacteren in geval van nood . Ik ga het doen iig .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74809591
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:
    Meestal krijg ik waardeloze doorstuurmail via Hyves, maar nu krijg ik wel een goeie:

in je gsm een nummer opslaan onder de naam ICE (In Case of Emergency, internationaal erkend als afko), zodat ambulancediensten weten wie ze moeten contacteren in geval van nood . Ik ga het doen iig .
    Dat heb ik al zolang dat ik denk dat het nog het nummer van m'n moeder is of zo. . Ik zal het even wijzigen in het nummer van m'n vriend.
      woensdag 18 november 2009 @ 11:26:27 #61
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74809969
    Het woeit

Lijst (ben er nu pas af )
    Br: Boterham osseworst, boterham tonijnsalade, gekookt eitje, beschuit 48+ kaas
    T's : peer, appel, mandarijn,blokje choco, kom vla met yoghurt
    D; Veel spruitjes, komkommersalade, hamburger
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
      woensdag 18 november 2009 @ 11:27:07 #62
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74809999
    Het woeit zeker! Hier in Scheveningen giert het behoorlijk rond het pand .
      woensdag 18 november 2009 @ 11:35:49 #63
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74810296
    Hier was de lucht vanmorgen blauw.

Ik ga straks een chocolade-guiness taart maken!
    pi_74811429
    Kwak: herkenbaar! Alleen ben ik wel iets te lang in bed gebleven Ah well.

Ik ga weer even wat orde op zaken stellen in mijn eetlijsten, ik sta alweer bijna twee maanden stil

Vandaag:
    O: yoghurt
    L: boterhammen pindakaas
    T: walnoten
    T: peer
    S: hardlopen
    D: kip met cashews, broccoli, rijst
    T: geen alcohol, denk ik. Of wel? Ik slaap echt waanzinnig slecht de laatste tijd.
    pi_74811595
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:06 schreef ColdFeet het volgende:
    Kwak: herkenbaar! Alleen ben ik wel iets te lang in bed gebleven Ah well.

Ik ga weer even wat orde op zaken stellen in mijn eetlijsten, ik sta alweer bijna twee maanden stil

Vandaag:
    O: yoghurt
    L: boterhammen pindakaas
    T: walnoten
    T: peer
    S: hardlopen
    D: kip met cashews, broccoli, rijst
    T: geen alcohol, denk ik. Of wel? Ik slaap echt waanzinnig slecht de laatste tijd.
    ik ook hoor... tot half tien. zucht.

ik zou geen alcohol nemen als je slecht slaapt!
    Kwak
    pi_74811645
    Zow, goedemiddag, even een korte break voordat ik weer naar 2 vergaderingen ren!

Lijstje vandaag:

O: twee gekookte eitjes
    T: banaan
    T: 2 boterhammen
    L: 2 boterhammen
    D: risotto met spinazie en kastanjechamps

En vrijdag gaan we weer hardlopen!
    Ja doei.
    pi_74811736
    Middag.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
    O: yoghurt met bosvruchten
    L: salade van tomaatjes, mozzarella, zwarte olijven
    T: yoghurt met bosvruchten
    D: rode kool, aerpelspuree, gebakken appeltjes quorngoulash

Planning voor vandaag:
    O: yoghurt met bosvruchten stuk banketstaaf
    T: de yoghurt met bosvruchten van vanochtend
    D: onbekend
    pi_74812312
    Nynke is trouwens jarig vandaag Gefeliciteerd
      woensdag 18 november 2009 @ 12:37:42 #69
    277802 _Calimero_
    pi_74812421
    gefeli Nynke!!!

Ik was heel vroeg wakker, toen ging ik eten, tv kijken en daarna weer slapen

poging 2 om de dag te starten is nu
      woensdag 18 november 2009 @ 12:39:38 #70
    277802 _Calimero_
    pi_74812487
    mijn lijstje, verneukt omdat ik gister weer met veel teveel honger ging slapen en dus met reuzetrek wakker werd

O: cashewnoten, 2 muesliboterhammen met kaas, 3 crackers...
    T: slapen
    T: warme choco
    L: pompoensoep van unox
    T; fruit & fruit
    D: bij paps en mams, hopelijk iets gezonds

Damn, i feel crappy and guilty. And stuffed
    pi_74812679
    En niets zeggen, Nynke? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! .
    pi_74812735
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:39 schreef _Calimero_ het volgende:
    mijn lijstje, verneukt omdat ik gister weer met veel teveel honger ging slapen en dus met reuzetrek wakker werd

O: cashewnoten, 2 muesliboterhammen met kaas, 3 crackers...
    T: slapen
    L: pompoensoep van unox
    T; fruit & fruit
    D: bij paps en mams, hopelijk iets gezonds

Damn, i feel crappy and guilty. And stuffed
    misshcien moet je dan toch overdag wat meer eten, zodat je savonds minder honger hebt? (overigens: ieuw, ontbijten met cashewnoten...brrr...)

crackers en 2 boterhammen als ontbijt is niet zo erg toch?

warme choco: tsja, das suiker, dus reken maar dat je de rest van vandaag toch weer meer trek zult hebben

pompoensoep: vult misshcien wel en is gezond, maar t is niet zo heel erg calorierijk

fruit: ook suiker... wel gezond, maar kan zijn dat je daarna wel extra honger krijgt weer...

(t zijn maar ideeën hoor... maar waarom eet je niet wat meer kip en ei enzo? of vis? ennehh je niet zo schuldig voelen om je ontbijt hoor, echt onzin)
    Kwak
    pi_74812746
    ohja nynke is jarig!! hoeraaaaaaaaaa
    Kwak
      woensdag 18 november 2009 @ 12:51:50 #74
    277802 _Calimero_
    pi_74812879
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

misshcien moet je dan toch overdag wat meer eten, zodat je savonds minder honger hebt? (overigens: ieuw, ontbijten met cashewnoten...brrr...)

crackers en 2 boterhammen als ontbijt is niet zo erg toch?

warme choco: tsja, das suiker, dus reken maar dat je de rest van vandaag toch weer meer trek zult hebben

pompoensoep: vult misshcien wel en is gezond, maar t is niet zo heel erg calorierijk

fruit: ook suiker... wel gezond, maar kan zijn dat je daarna wel extra honger krijgt weer...

(t zijn maar ideeën hoor... maar waarom eet je niet wat meer kip en ei enzo? of vis? ennehh je niet zo schuldig voelen om je ontbijt hoor, echt onzin)
    Ik wil de rest van de dag 'compenseren' voor die kcal van vanochtend. soep is goed dus
    misschien moet ik gewoon een zak wokgroente halen voor later op de dag, of tomaten gaan knagen, en niet meer dan 1 peer erbij
    Die warme choco was onder het mom van 'vandaag is toch al verpest en zometeen ga ik koekjes halen.' maar daar zie ik maar vanaf ik ik probeer te redden wat er te redden valt, die cashewnoten zijn echt honderden kcal geweest

Maargoed, nu even studeren en misschien later op de dag wel een wandeling maken ofzo. Het komt vast wel goed, thanks
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 12:51:58 #75
    70532 loveli
    N
    pi_74812885
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
    En niets zeggen, Nynke? Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! .
    Beter lezen, DaD.
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 14:05 schreef AKnynke het volgende:
    Zo, ons hele huis is weer spik en span schoon. Zo even de stad in om een cadeautje voor m'n huisgenoot te kopen, hij is precies 1 dag jonger dan ik!
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 22:36 schreef AKnynke het volgende:
    toen ik thuis kwam lag er een cadeautje van de vader van het vriendje op me te wachten!
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 12:52:16 #76
    70532 loveli
    N
    pi_74812896
    Nynke, gefeliciteerd!
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 12:56:02 #77
    70532 loveli
    N
    pi_74813017
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:51 schreef _Calimero_ het volgende:
    die cashewnoten zijn echt honderden kcal geweest
    Liever honderden kcals uit noten dan uit snickers. In cashews zit veul meer dan alleen kcals.
    http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=249

Als je noten wilt eten die echt goed voor je zijn, neem dan paranoten. Cashews zijn vaak gebrand waardoor de goede vetten minder goed worden en in paranoten zitten stofjes waar de meeste mensen niet genoeg van hebben.
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 12:58:55 #78
    70532 loveli
    N
    pi_74813098
    Kwartet!
    crap in = crap out
    pi_74813158
    Gefeliciteeerd Nyn!
      woensdag 18 november 2009 @ 13:05:11 #80
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74813314
    Nynke: grattis på födelsedagen!
    pi_74813396
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Beter lezen, DaD.
    [..]

[..]
    Beide quotes zeggen helemaal niets over de precieze datum waarop ze jarig is. .
    pi_74813446
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Ik las: gratis pantoffeldagen . Maar gefeli Nynke!

Boehoe stomme docenten kunnen niet plannen. Komen er nu mee dat we over 3 weken een deadline hebben (pas de 5e in die week), maar de opdracht komt volgende week pas ... mja nee uhm, handig. En ik was al zo stressloos .
      woensdag 18 november 2009 @ 13:11:26 #83
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74813537
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
    tack se mycket!

En bedankt allemaal!
      woensdag 18 november 2009 @ 13:15:41 #84
    331 Merel
    Be here now.
    pi_74813685
    Fijne pantoffeldagen Nynke!

Ik heb straks voortgangsgesprek hier, ben benieuwd wat ze over me gaan zeggen. Ik hou niet van kritiek
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
      woensdag 18 november 2009 @ 13:16:51 #85
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74813726
    Thanks merel!

Succes straks!
      woensdag 18 november 2009 @ 13:24:18 #86
    277802 _Calimero_
    pi_74813988
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:15 schreef Merel het volgende:

Ik heb straks voortgangsgesprek hier, ben benieuwd wat ze over me gaan zeggen. Ik hou niet van kritiek
    Succes!
      woensdag 18 november 2009 @ 13:50:42 #87
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74814954
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:08 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik las: gratis pantoffeldagen .
    .

Gefeli, Nynke!

Mijn coach is ziek, dus ik mag het morgen weer alleen doen. Alweer: de voorlaatste keer had ze een sollicitatiegesprek, de laatste keer was haar kind ziek, waardoor ze later kwam en nu is ze zelf ziek . Gaat lekker zo.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74815054
    Gefeliciteerd Nynke!
    En veel succes Merel Het zal toch wel meevallen?

Ik ben fijn thuisgebleven vandaag. WIlde net wat poetsen, maar merkte toen pas dat m'n longen ook vol zitten Bankhangen it is dus
      woensdag 18 november 2009 @ 13:58:03 #89
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74815209
    ik ga een uurtje slapen, gewoon omdat het kan!

Straks met m'n huisgenoot boodscahppen doen. Hij is morgen jarig, en vanavond hebben we wat mensen uitgenodigd voor een hapje en een drankje..
    pi_74815398
    Nynke! gefeliciteerd
    Ja doei.
    pi_74815596
    Gefeliciteerd Nynke!
    Are you pondering what I'm pondering?
    pi_74815664
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Liever honderden kcals uit noten dan uit snickers. In cashews zit veul meer dan alleen kcals.
    http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=249
    Dat dus. Plus: liever honderden kcals als ontbijt dan 's avonds laat als je niks meer gaat verbranden.
      woensdag 18 november 2009 @ 14:13:39 #93
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74815700
    Bleh, de chocomelk met aspartaam van de AH is echt vies.
    * Viking84 volgende keer weer halfvolle chocomelk halen gaat .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 18 november 2009 @ 14:14:23 #94
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74815725
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:15 schreef Merel het volgende:

Good luck .

Ik houd ook niet van kritiek Wie wel hè .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 18 november 2009 @ 14:25:50 #95
    331 Merel
    Be here now.
    pi_74816091
    Gesprek is over 10 minuten. Ben niet zenuwachtig ofzo, maar gewoon niet zo goed in dit soort dingen. Over m'n prestaties praten, en het bijbehorende salaris. Is lastig!

Hebben jullie inspiratie voor een voedzame avondmaaltijd zonder vis, vlees, kaas, champignons, courgette en aubergine? Zet een vegetariër en een paar pietluttige eters bij elkaar en dan krijg je zulke wensen...
    pi_74816177
    Merel: wraps of wat basics voor een salade, couscous of pasta ofzo, en dan losse bakjes zodat iedereen zelf kan aanvullen met verschillende combinaties van de dingen die ze wel eten?

Succes met je gesprek. Dat soort dingen is altijd lastig.
    pi_74816427
    Oeps, ik ging een uur geleden al lunchen. Naja, dan gooi ik er maar meteen een lijstje in:
    O: yoghurt met een halve appel en cruesli
    T: klein stukje cheesecake, er was een afscheid op de universiteit
    L: 2 sneeën brood met 30+-kaas
    T: fruit
    D: vispotje met kabeljauw en crème fraîche, roerbakgroente en aardappelpuree, bier
    T: paar M&M's en/of een stukje extra pure chocolade

Ik denk dat ik nog een eitje kook voor bij de lunch, dat kan toch wel?
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 14:39:30 #98
    70532 loveli
    N
    pi_74816608
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef Merel het volgende:
    Gesprek is over 10 minuten. Ben niet zenuwachtig ofzo, maar gewoon niet zo goed in dit soort dingen. Over m'n prestaties praten, en het bijbehorende salaris. Is lastig!

Hebben jullie inspiratie voor een voedzame avondmaaltijd zonder vis, vlees, kaas, champignons, courgette en aubergine? Zet een vegetariër en een paar pietluttige eters bij elkaar en dan krijg je zulke wensen...
    Net te laat om je succes te wensen, niet te laat om even te duimen.
    crap in = crap out
    pi_74817237
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 12:56 schreef loveli het volgende:
    Als je noten wilt eten die echt goed voor je zijn, neem dan paranoten. Cashews zijn vaak gebrand waardoor de goede vetten minder goed worden en in paranoten zitten stofjes waar de meeste mensen niet genoeg van hebben.
    Eerst zag ik op google een plaatje en dacht ik 'hey die zitten in mijn muesli, goed dus'.

Daarna las ik op wikipedia 'De schil van de paranoten bevat namelijk hoge gehalten aan aflatoxinen, wat kan leiden tot leverkanker.' en 'Paranoten bevatten ook kleine hoeveelheden radioactieve radium. Hoewel de hoeveelheid radium zeer klein is, en het meeste niet wordt opgeslagen door het lichaam, is de radioactiviteit toch 1000 maal hoger dan in andere voedingsmiddelen.'

Het is nooit goed
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 14:59:45 #100
    70532 loveli
    N
    pi_74817438
    In paranoten zit ook selenium. In NL en scandinavie is de bodem arm aan selenium. In scandinavie voegen ze het toe aan brood, in NL niet. Je hoeft maar een paar noten per dag te eten om aan een goede hoeveelheid te komen.
    Selenium helpt bepaalde vormen van kanker voorkomen. De EU past een streng beleid toe op gebied van selenium omdat te veel schadelijk kan zijn, volgens kenners is het standpunt van de EU niet gebaseerd op de juiste informatie.

[ Bericht 34% gewijzigd door loveli op 18-11-2009 15:07:22 ]
    crap in = crap out
    pi_74817590
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:59 schreef loveli het volgende:
    In paranoten zit ook selenium. In NL en scandinavie is de bodem arm aan selenium. In scandinavie voegen ze het toe aan brood, in NL niet. Je hoeft maar een paar noten per dag te eten om aan een goede hoeveelheid te komen.
    Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
      woensdag 18 november 2009 @ 15:07:12 #102
    277802 _Calimero_
    pi_74817709
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:

[..]

Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
    dat had ik dus met mijn cashewnoten

maar toegegeven, die dingen vullen wel, want heb nog geen zin gehad om te lunchen
    pi_74819490
    ik heb daar dus geen last van. ik heb geen gewone hongerprikkel en ook gene gewone "vol" prikkel.

zo zit ik vanmiddag al de hele middag keihard te werken op kantoor, heb 5 boterhammen gegeten (3 met lunch om 12 uur, 2 om 14.30 uur) en nu heb ik objectief gezien denk ik honger, maar ik heb geen trek in eten, en ook niet in snoep, omdat ik nu hard aan t werken ben en het goed gaat (het werken).

als ik normaal op kantoor zit en t gaat voor geen drol, dan heb ik de godganse dag zin in chocolade.

ik eet ook rustig een zak van 150 gram versgebranda macadamia's op (1100 kcal minstens) en heb daarna evenveel trek de rest van de avond alsof ik geen tussendoortje gehad heb.

er klopt geen hol van, en het helpt niet mee met gezond doen....
    Kwak
    pi_74819754
    Ook even een lijstje

O: yoghurt met 2 lepels muesli
    T: 1 boterham vruchtenhagel, 1 boterham pure hagelslag (beide ook met boter)
    L: 2 boterhammen boter/grillworst, beker optimel
    T: pims koekje en dropje
    D: broccoli, kipschnitzel, gekookte aardappels, appelmoes, mosterd
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 16:02:47 #105
    70532 loveli
    N
    pi_74819781
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:54 schreef kwakz0r het volgende:
    ik heb daar dus geen last van. ik heb geen gewone hongerprikkel en ook gene gewone "vol" prikkel.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin
    Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
    crap in = crap out
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 16:03:12 #106
    70532 loveli
    N
    pi_74819797
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:01 schreef Ek-Mei het volgende:
    Ook even een lijstje

O: yoghurt met 2 lepels muesli
    T: 1 boterham vruchtenhagel, 1 boterham pure hagelslag (beide ook met boter)
    L: 2 boterhammen boter/grillworst, beker optimel
    T: pims koekje en dropje
    D: broccoli, kipschnitzel, gekookte aardappels, appelmoes, mosterd
    crap in = crap out
      woensdag 18 november 2009 @ 16:04:42 #107
    277802 _Calimero_
    pi_74819838
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
    hoe kom jij toch aan al die kennis?
    die wil ik ook hebben...
    pi_74819869
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:03 schreef loveli het volgende:

[..]

pi_74819920
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik ze naar niks smaken, een beetje muf. Ik pak ze soms wel eens uit een notenmix als die ergens staat met het idee dat ik een amandel pak, dan blijft het dus bij 1

Via de muesli krijg ik er 0 tot 3 per dag binnen ...
    pi_74819951
    Lijst!
    O: ongeveer 200 gram optimel yoghurt met een banaan
    T: vier salmiakriksen, cupasoup kerrie met croutons
    L: SUSHI!! Klein bakje van de AH, minder lekker dan van de sushizaak waar ik het normaal haal, maar toch nom!
    T: blokje bonbonbloc
    D: wat de pot schaft...
    pi_74820392
    quote:

[..]

Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.

Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creëren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 18-11-2009 16:33:05 ]
    pi_74820593
    ik voeg toe aan mij lijstje: roggebrood met appelstroop

En dan ik gewoon 25 jaar lang gedacht heb dat roggebrood vies is
    pi_74820606
    quote:

[..]

(ik wist dit overigens, maar ik zou ook in dit geval niet onderschatten dat veel obese mensen gewoon ook cognitief ontwend zijn hun honger en vol signalen te herkennen. daarom probeer ik op schema te eten, en niet op buikgevoel. als ik (ooit) afval zou mijn gevoeligheid moeten verberen (zoals ook insulinegevoeligheid verbetert als dikke mensen afvallen))
    Kwak
    pi_74820832
    Ik herken het probleem van Kwak wel een beetje, door hier net te lezen bedacht ik ook pas dat ik misschien nog wat moest eten (tot 5 minuten geleden had ik alleen nog een appel en een bolletje met niks er op gegeten) maar honger had ik niet.
    Ik merk het pas dat ik honger heb als mijn handen beginnen te trillen en ik echt buikpijn krijg omdat ik al een dag niet heb gegeten.
    pi_74821013
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.

Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creeeren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.
    kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.

ik moet er zelfs echt van huilen nu ik erover typ, omdat ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen dat ik geen low-carb dieet wil...

zo hoog zit het...

(één van de vele redenen is dat ik moet afvallen met een methode die ik zeker twee jaar kan volhouden, en dan de rest van mn leven inm verminderde mate. omdat er zó veel af moet. en ik ga geen twee jaar zonder brood kunnen. zonder aardappels. zonder pasta. alleen al omdat ik veel te weinig dingen lust die low carb zijn. een low carb dieet komt voor mij neer op het uitsluitend eten van: vlees, vis en rauwkost. no way dat ik dat mezelf ga aandoen

ik moet leren dat ik ook gelukkig kan zijn zonder me vol te vreten. de enige reden dat ik dik ben en blijf zijn de zakken chips die er hier doorheen gaan, de snacks, de repen chocola, de bakken ijs. niet omdat ik honger heb, maar omdat ik me kut voel. of blij. of moe. of alleen. mijn lichaam is best in staat tot afvallen met een normaal menu, en als ik afval zal ook mn hongerherkennign beter worden.)

sorry voor het lange verhaal, maar dit zit me best hoog, en het komt elke keer tot tranen aan toe op als ik word aangesproken op "waarom geen lowcarb" of "fructose maakt je obees" of "leptineresistentie zorgt ervoor dat je neit kan afvallen" -- ik wéét dit allemaal... en ik kan er nu even niks mee...

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 18-11-2009 16:46:07 ]
    Kwak
      woensdag 18 november 2009 @ 16:36:51 #116
    331 Merel
    Be here now.
    pi_74821032
    Nou, gesprek was wel oké. Niets dan lof eigenlijk, m'n contract wordt sowieso verlengd, maar of dat een nieuw jaarcontract of een vast contract wordt is nog niet duidelijk. En dat laatste steekt stiekem wel een beetje. Als ze me goed vinden, waarom dan twijfelen over een vast contract? Maarja, dat ligt aan de crisis, niet aan mij...
      woensdag 18 november 2009 @ 16:38:40 #117
    331 Merel
    Be here now.
    pi_74821120
    Oh sorry Kwak, ik zat m'n reply te typen terwijl jij je reactie plaatste! Nou niet huilen, neus snuiten, en een hap chocola nemen In januari kijk je wel weer verder
      woensdag 18 november 2009 @ 16:40:00 #118
    277802 _Calimero_
    pi_74821177
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.

ik moet er zelfs echt van huilen nu ik erover typ, omdat ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen dat ik geen low-carb dieet wil...

zo hoog zit het...

(één van de vele redenen is dat ik moet afvallen met een methode die ik zeker twee jaar kan volhouden, en dan de rest van mn leven inm verminderde mate. omdat er zó veel af moet. en ik ga geen twee jaar zonder brood kunnen. zonder aardappels. zonder pasta. alleen al omdat ik veel te weinig dingen lust die low carb zijn. een low carb dieet komt voor mij neer op het uitsluitend eten van: vlees, vis en rauwkost. no way dat ik dat mezelf ga aandoen

ik moet leren dat ik ook gelukkig kan zijn zonder me vol te vreten. de enige reden dat ik dik ben en blijf zijn de zakken chips die er hier doorheen gaan, de snacks, de repen chocola, de bakken ijs. niet omdat ik honger heb, maar omdat ik me kut voel. of blij. of moe. of allen. mijn lichaam is best in staat tot afvallen met een normaal menu, en als ik afval zal ook mn hongerherkennign beter worden.)

sorry voor het lange verhaal, maar dit zit me best hoog, en het komt elke keer tot tranen aan toe op als ik word aangesproken op "waarom geen lowcarb" of "fructose maakt je obees" of "leptineresistentie zorgt ervoor dat je neit kan afvallen" -- ik wéét dit allemaal... en ik kan er nu even niks mee...

Je hoeft je niet te verdedigen, door je aan te melden voor die intensieve therapie neem je een belangrijke stap: je gaat je veilige huidige copingsmechanismes verruilen voor nieuwe manieren die gezonder voor je zijn. en daarmee geef je aan voor jezelf te willen zorgen. dát is het begin naar een gezond leven voor jou, niet door te beginnen aan welk dieet dan ook (hoe 'gezond' ze dan ook zijn)
      woensdag 18 november 2009 @ 16:40:53 #119
    277802 _Calimero_
    pi_74821209
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef Merel het volgende:
    Nou, gesprek was wel oké. Niets dan lof eigenlijk, m'n contract wordt sowieso verlengd, maar of dat een nieuw jaarcontract of een vast contract wordt is nog niet duidelijk. En dat laatste steekt stiekem wel een beetje. Als ze me goed vinden, waarom dan twijfelen over een vast contract? Maarja, dat ligt aan de crisis, niet aan mij...
    fijn dat het goed ging en dat ze blij met je zjin!
    pi_74821454
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:38 schreef Merel het volgende:
    Oh sorry Kwak, ik zat m'n reply te typen terwijl jij je reactie plaatste! Nou niet huilen, neus snuiten, en een hap chocola nemen In januari kijk je wel weer verder
    fijn merel dat je gesprek wel ok was!

ik neem lekker geen chocola. ik hóef geen chocola.
    Kwak
    pi_74821469
    Gefeli Nynke!!
      woensdag 18 november 2009 @ 16:48:15 #122
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74821500
    Echtelijke crisis hier
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Fijn dat je gesprek goed ging, Merel. En als ze vol lof over je waren, zal die twijfel echt te maken hebben met de crisis, niet met jou als persoon .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74821543
    oh en ik snap dat co het goed bedoelt hoor...
    maar ik dacht dat ik beter even eerlijk kon zeggen waaróm ik niet naar de goede raad luister
    Kwak
    pi_74821569
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

-verhaal-
    Het was beslist geen aanval hoor. Vind het heel goed dat je in januari gaat beginnen met die all-in-one therapie. Ik hoop ook dat ze je zullen leren om van meer etenswaren te genieten. Weet niet of dat überhaupt mogelijk is, maar zou wel heel fijn zijn, om meer keuze te hebben!

Ik vind alleen wel echt dat je tot die tijd, met die hele klote maand december voor de deur, wel moet oppassen. Je weet van je zelf dat je heel makkelijk aankomt als je ook maar even niet oplet. En ik denk dat je ongelukkiger wordt als je nog 5 kilo zou aankomen.

Maar dat heeft weer niks met dat lowcarben te maken. Dat zei ik eigenlijk alleen maar om te zeggen dat jij dat waarschijnlijk al wist, omdat we het er al een paar keer over hadden gehad.

pi_74821598
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:48 schreef Viking84 het volgende:
    Echtelijke crisis hier

Als het andersom was geweest, was je dan gelijk naar de Plus gegaan of had je dan ook "ja, daahaag" gedacht?
    pi_74821620
    quote:
    Echtelijke crisis hier
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Fijn dat je gesprek goed ging, Merel. En als ze vol lof over je waren, zal die twijfel echt te maken hebben met de crisis, niet met jou als persoon .
    heeft ie vodafone? het vodafone netwerk ligt al de hele dag plat. ik ben ook de hele dag al onbreikbaar.
    Kwak
      woensdag 18 november 2009 @ 16:52:53 #127
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74821652
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Als het andersom was geweest, was je dan gelijk naar de Plus gegaan of had je dan ook "ja, daahaag" gedacht?
    Ik zou precies zo reageren als hij: Ja daahaag, ik ben pissig door de regen en het kloterige samenwerken, maar daarna zou ik toch wel gaan. En hij is nu naar de Plus . En we hebben er niet eens ruzie over gehad (als hij niet gegaan was, was ik zelf gegaan).
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74821660
    quote:
    Echtelijke crisis hier
    SPOILER
    SMS niet gelezen kan toch gewoon gebeuren? En om een verregend persoon opnieuw de regen in te sturen voor zulke kleine boodschapjes?

Ik ken 'm wel, deze echtelijke crisis. Maar dan was ik de Mark en ging ik dus mooi niet nog een keer de regen in. Weet je wel hoe rot dat is!
    pi_74821723
    Ik moet ook nog boodschappen doen
    Maargoed ik wordt ervoor betaald

En heb net een potje babyvoeding op, maar had nog geen lunch gehad...how low can you go
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 16:55:12 #130
    70532 loveli
    N
    pi_74821724
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creëren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.
    Die maat 27? En idd, carbs kruipen naar je buik. Als je verstandig low-carbt is het ook niet per se ongezond. Alleen als je op de "vreten wat je kunt als er maar geen carb in zit" toer gaat moet je niet gek opkijken dat je je voedingsstoffen niet binnenkrijgt.

Edit: Of je kikt na een half uur even op 'invoeren'.

[ Bericht 3% gewijzigd door loveli op 18-11-2009 17:11:30 ]
    crap in = crap out
    pi_74821932
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Die maat 27? En idd, carbs kruipen naar je buik. Als je verstandig low-carbt is het ook niet per se ongezond. Alleen als je op de "vreten wat je kunt als er maar geen carb in zit" toer gaat moet je niet gek opkijken dat je je voedingsstoffen niet binnenkrijgt.
    26. Maar een ander merk 27 zit ook strak. De 28 zit nog prima. Als ik voor in de spiegel kijk zie ik weinig verschil, ik ben niet breder of zo, maar het gaat bij mij in de rondte zitten, dus van de zijkant zie ik het wel degelijk. Zal me morgen eens wegen. Zou niet verbaasd zijn als de 60 weer in beeld is.

En ik doe altijd een vrij gezonde variant van low-carb. Ben dan niet de hele dag boter en slagroom aan het eten, alleen omdat je er niet van aankomt.
    pi_74822025
    Wow het is nu al donker ...

Kwakkie .
    pi_74822048
    Ik ga me binnenkort ook eens beraden op een kleine kickstart, omdat ik al een tijdje stilsta. Maar dat doe ik pas als ik er weer energie voor heb (zeg, na de kerstvakantie). Is dat slap, dat ik het uitstel?

Ben trouwens aan het zoeken naar iets leuks voor de kerstvakantie. Jammer dat ik maar net twee weken heb, ik wil wel een verre reis maken En liefst ook nog wat betaalbaar. Iemand een goed idee? Mijn beste idee so far: skiën in Iran Ja, het kan echt en is best te betalen. Maar Meneer heeft een waslijst aan praktische bewaren.
      Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 17:13:02 #134
    70532 loveli
    N
    pi_74822331
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:04 schreef ColdFeet het volgende:
    Ik ga me binnenkort ook eens beraden op een kleine kickstart, omdat ik al een tijdje stilsta. Maar dat doe ik pas als ik er weer energie voor heb (zeg, na de kerstvakantie). Is dat slap, dat ik het uitstel?

Ben trouwens aan het zoeken naar iets leuks voor de kerstvakantie. Jammer dat ik maar net twee weken heb, ik wil wel een verre reis maken En liefst ook nog wat betaalbaar. Iemand een goed idee? Mijn beste idee so far: skiën in Iran Ja, het kan echt en is best te betalen. Maar Meneer heeft een waslijst aan praktische bewaren.
    Nynke had ook nog een leuk huisje. Maar da's niet ver weg genoeg?
    crap in = crap out
    pi_74822375
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Edit: Of je kikt na een half uur even op 'invoeren'.
    Ik stap even middenin de 'discussie' .

Als jullie een tijdje gaat lowcarben, hoe doe je dat dan. Voor hoe lang bijv. En hoe bouw je daarna weer op?

Durf het eigenlijk nooit omdat ik bij elk dieet het idee heb dat je weer aankomt als je weer 'gewoon' (maar gezond) gaat eten. Maar ik ben benieuwd hoe het voor jullie werkt.
    pi_74822461
    Kwak: Klinkt als een goede stap om in januari aan die therapie te beginnen. Je kunt tot die tijd proberen om de schade te beperken zodat je niet nog meer kwijt hoeft, maar als dat teveel moeite kost is het natuurlijk veel belangrijker dat je een beetje 'sane' blijft tot je aan dingen kunt gaan werken.

Iets heel anders (beetje stom om nu gelijk over mezelf te beginnen ), ik heb net alweer een stapel ongelezen kranten weggegooid. Ik heb m'n abo al opgezegd maar dat stopt pas eind december. Ik krijg zin om gewoon naar NRC te bellen dat ik wel gewoon doorbetaal maar of ze alsjeblieft willen stoppen met kranten sturen. Maar serieus, weet iemand of het omzetten naar een ander abonnement wel meteen kan? Ze hebben tegenwoordig ook een ePaper, geen papier dus ideaal!
    pi_74822549
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Nynke had ook nog een leuk huisje. Maar da's niet ver weg genoeg?
    Als het even kan, ga ik liever richting zuiden Anders heb je van die korte dagen.

Wat mij erg leuk lijkt: Puerto Rico. Klein genoeg om in anderhal/twee weken rond te reizen, en lekker warm. Nu de financiering nog rond zien te krijgen
    pi_74822709
    overigens: kutvodafone, ik heb de hele middag al geen telefoon...

en nu ga ik lekker naar huis woehoe... (door de storm in t donker... boehoe )
    Kwak
    pi_74822805
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
    overigens: kutvodafone, ik heb de hele middag al geen telefoon...

en nu ga ik lekker naar huis woehoe... (door de storm in t donker... boehoe )
    Klopt: http://tweakers.net/nieuw(...)-storing-update.html

En ze weten ook niet hoe lang het nog gaat duren . Ik kon ook opeens mn vriend niet meer sms'en vanmiddag .
    Dat wist je al

[ Bericht 0% gewijzigd door Chicolate op 18-11-2009 17:37:37 ]
      woensdag 18 november 2009 @ 17:28:00 #140
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74822899
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 16:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heeft ie vodafone? het vodafone netwerk ligt al de hele dag plat. ik ben ook de hele dag al onbreikbaar.
    ik heb hier in zweden wel vodafone smsjes gekregne. Of zou dat anders gaan?

Taart staat in de oven..straks hapjes maken, en laat de vrienden dan maar komen!
      woensdag 18 november 2009 @ 17:29:11 #141
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74822943
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:18 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als het even kan, ga ik liever richting zuiden Anders heb je van die korte dagen.

Wat mij erg leuk lijkt: Puerto Rico. Klein genoeg om in anderhal/twee weken rond te reizen, en lekker warm. Nu de financiering nog rond zien te krijgen
    Jij en je meneer zouden rustig in m'n appartement mogen wonen. Ik ben er niet, m'n huisgenoot is er niet..handdoeken en beddegoed aanwezig..T zou wat mij betreft geen probleem zijn.
      woensdag 18 november 2009 @ 17:32:36 #142
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74823061
    voor kwak
    pi_74823101
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Jij en je meneer zouden rustig in m'n appartement mogen wonen. Ik ben er niet, m'n huisgenoot is er niet..handdoeken en beddegoed aanwezig..T zou wat mij betreft geen probleem zijn.
    Ik ben nog steeds van plan om een lang weekend Stockholm&Uppsala te plannen. In het voorjaar, ofzo. Maar dan komen we een keer langs als je er wèl bent
    pi_74823255
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik heb hier in zweden wel vodafone smsjes gekregne. Of zou dat anders gaan?

Taart staat in de oven..straks hapjes maken, en laat de vrienden dan maar komen!
    Het is alleen NL, en ook niet overal.
      woensdag 18 november 2009 @ 17:43:18 #145
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74823467
    ook gezellig, CF! Dan zou ik rond April/Mei komen, dan heb je grote kans dat de sneeuw weg is!
    pi_74823667
    O: 2 crackers met kaas
    T: Boterham met rookworst
    L: 1 glas crystal clear, 1 ei, 2 plakjes ontbijtkoek, 2 crackers met smeerkaas
    D: Doperwten met aardappelschijfjes & Yogurt met een handje studentenhaver
    Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
    pi_74823838
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:14 schreef karoltje het volgende:

[..]

Ik stap even middenin de 'discussie' .

Als jullie een tijdje gaat lowcarben, hoe doe je dat dan. Voor hoe lang bijv. En hoe bouw je daarna weer op?

Durf het eigenlijk nooit omdat ik bij elk dieet het idee heb dat je weer aankomt als je weer 'gewoon' (maar gezond) gaat eten. Maar ik ben benieuwd hoe het voor jullie werkt.
    Hoe?
    Ik ontbijt dan met een gekookt eitje met wat vleeswaren en/of wat kaas
    Lunch bestaat uit: salade met kip of tonijn, zalm of ei of een combi, of een ongebonden soep, mag wel met vlees en balletjes, of in mijn minder strenge fase eet ik er ook wel 2 crackers bij, met filet américain oid. Of een omelet met groenten.
    Avondeten: veel groenten en vlees of vis.

Tussendoortjes: koud vlees, kaas, noten

Ik eet geen: brood, pasta, aardappelen, suiker, rijst en andere etenswaren waar veel koolhydraten inzitten

Toegestaan fruit: aardbeien, frambozen en meloen

Hoe lang:

Totdat ik op streefgewicht ben. Als je niet zondigt gaat dat vrij rap. Als je wél zondigt duurt dat heel lang.

Hoe bouw je weer op naar een gewoon regime:

Door langzaam weer gezonde koolhydraten in te voegen: volkoren brood, crackers, peulvruchten etc.

Waarom moet ik nu toch weer beginnen

Ik heb echt heel erg veel zoetigheid gegeten de laatste maanden. Als ik gewoon gezond was blijven eten was er geen gram bijgekomen.
    Maar je kan de ellende heel goed beperken door weer even te gaan lowcarben, want dat neemt de trek in koolhydraten direct weg.
    pi_74824362
    Maarre Co, je komt dus niet weer aan als je met brood enz begint? En eet je uiteindelijk toch weer pasta's enz?
    pi_74824451
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 17:53 schreef conleche het volgende:

-knip-
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord . Dat opbouwen, hoe langzaam doe je dat? Hoe lang duurt die periode ongeveer?
    pi_74824526
    goedenavond..

Mr.Mo is nog niet weg van z'n werk, en ik heb honger en het is drie kwartier rijden...

maar verder wel redelijk dagje gehad morgen weer een lange drukke dag, maar met overwegend leuke dingen dus dat scheelt.

Lijstje is niets veranderd.. tenzij ik zo wat neem om de honger te stillen
    Ja doei.
    pi_74824759
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:08 schreef shinydiscoball het volgende:
    Maarre Co, je komt dus niet weer aan als je met brood enz begint? En eet je uiteindelijk toch weer pasta's enz?
    Nee, ik ben heel lang stabiel gebleven. Kom de laatste tijd weer aan omdat ik echt meuk eet icm verminderd sporten. Dat ligt echt helemaal aan mezelf. En het is nog niet dramatisch hoor, maar ik moet het nu wel stoppen.

En je kan daarna ook wel weer gewoon pasta's eten en zo. Het enige waar ik voor moet oppassen is dat die koolhydraatverslaving dan niet weer om de hoek komt kijken en dat ik toch weer erg veel ga snoepen.
    pi_74824839
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:11 schreef karoltje het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord . Dat opbouwen, hoe langzaam doe je dat? Hoe lang duurt die periode ongeveer?
    Ja dat weet ik niet precies, ik volg geen boek of zo, maar als ik tevreden ben qua gewicht, dan eet ik eerst eens wat boterhammen bij de lunch, dan voeg ik eens wat aardappelen, rijst of pasta toe......en dat heel geleidelijk. Als ik zou moeten schatten, duurt dat hele terug naar normaal een week of 3..........
      woensdag 18 november 2009 @ 18:28:26 #153
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74824986
    Hooooi!

Verzopen kat meldt zich! Zit nu rillerig in pyjama achter de pc moed te verzamelen om te koken en probeer te bedenken of ik naar body jam durf vanavond Werd net al een paar keer bijna van mn fiets geblazen en ik ben toch echt geen Lichte Veder

Gratis pantoffeldag gewenst, Nynke!

En een knusje voor Kwak!
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_74825008
    arme verzopen katjes allemaal. Ik ben droog overgekomen en alles voor het avondeten staat al klaar maar ja.. zonder vent geen eten
    Ja doei.
    pi_74825173
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat weet ik niet precies, ik volg geen boek of zo, maar als ik tevreden ben qua gewicht, dan eet ik eerst eens wat boterhammen bij de lunch, dan voeg ik eens wat aardappelen, rijst of pasta toe......en dat heel geleidelijk. Als ik zou moeten schatten, duurt dat hele terug naar normaal een week of 3..........
    3 weken klinkt heel goed te doen! Dankje!
    pi_74825420
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:29 schreef motorbloempje het volgende:
    arme verzopen katjes allemaal. Ik ben droog overgekomen en alles voor het avondeten staat al klaar maar ja.. zonder vent geen eten
    persoonlijk zou ik gewoon gaan eten. hij warmt t maar op... of lijk ik dan echt teveel op mn moeder?
    Kwak
    pi_74825450
    ik heb net een verse maisboterham opgesnoept met wat kaas..

Risotto opwarmen

neh.. ik wacht maar.... ookal liet hij het pas om 5 uur weten, hij heeft het iig laten weten
    Ja doei.
    pi_74825671
    Is 'ie ondertussen wel al vertrokken, mo?

Ik ga vanavond ook spinazierisotto maken. . Ik vind het zowaar een beetje spannend, want ik heb eindelijk arboriorijst gevonden dus de Lassie blijft achterwege.
      woensdag 18 november 2009 @ 18:53:34 #159
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74825838
    Meh, kutvodafone... Mijn vriendje kan het nu niet laten weten, want we hebben allebei vodafone... En normaal is ie er rond 18.30 en nu is ie er nog niet en het eten is bijna klaar
    pi_74825943
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Is 'ie ondertussen wel al vertrokken, mo?

Ik ga vanavond ook spinazierisotto maken. . Ik vind het zowaar een beetje spannend, want ik heb eindelijk arboriorijst gevonden dus de Lassie blijft achterwege.
    ik gebruik altijd die 'paella/risotto-rijst' in grote zakken van de AH XL prima spullie

en ja, hij schijnt onderweg te zijn (10 over 6 vertrokken ofzo) dus hij kan elk moment binnenkomen... net al van de spinazie staan snoepen die ik alvast geslonken had en van het vocht al een deel van de bouillon

spinazie
    Ja doei.
    pi_74825957
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Meh, kutvodafone... Mijn vriendje kan het nu niet laten weten, want we hebben allebei vodafone... En normaal is ie er rond 18.30 en nu is ie er nog niet en het eten is bijna klaar
    het is heel druk op de weg, kloteweer enzo.. files
    Ja doei.
      woensdag 18 november 2009 @ 18:57:49 #162
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74825986
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is heel druk op de weg, kloteweer enzo.. files
    Hij is met de trein vanuit Amsterdam! Nouja, NS/Prorail heeft nogal eens last van blaadjes op het spoor dus misschien is dat het

Spinazie
      woensdag 18 november 2009 @ 19:11:05 #163
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74826495
    Terwijl het eten pruttelt nog maar een lijstje dan

O: twee sneetjes met ardenner
    L: twee sneetjes met ardenner
    T: eat natural reep met grote noten
    T: snee brood met chorizo
    T: paar kleine stukjes chocolade-bananen-noten-tulband afgebroken uit doelloosheid
    D: rijst met kerrie-massalasaus met babymais en paprika, kipfilet en prei
    pi_74826557
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik gebruik altijd die 'paella/risotto-rijst' in grote zakken van de AH XL prima spullie

en ja, hij schijnt onderweg te zijn (10 over 6 vertrokken ofzo) dus hij kan elk moment binnenkomen... net al van de spinazie staan snoepen die ik alvast geslonken had en van het vocht al een deel van de bouillon

spinazie
    Ik kom nooit bij de AH. .
    pi_74826730
    Oh man, ik ben met een klantenservice aan het bellen en de kerel die ik spreek krijgt het voor elkaar om me om de twee woorden mevrouw te noemen. .
      woensdag 18 november 2009 @ 19:24:27 #166
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74826997
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Oh man, ik ben met een klantenservice aan het bellen en de kerel die ik spreek krijgt het voor elkaar om me om de twee woorden mevrouw te noemen. .
    Altijd leuk

Hier nog steeds geen vriendje Hij is al bijna een uur later... En die kutvodafone doet nog steeds niks Ik heb het eten maar even uitgezet, zo dan maar opwarmen... Maak me wel een beetje zorgen, al is het denk ik bijna 100% zeker dat het aan de trein ligt (gistermiddag ook drie kwartier vertraging gehad).

Edit: oh nu doet de mijne het wel, maar die van hem niet
      woensdag 18 november 2009 @ 19:37:19 #167
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74827497
    Vriendje al terecht Maria?

Net gefietst en het ging LEKKER!

Nu zo quiche eten geloof ik. Geen idee met wat, Duvel heeft het gefabriceerd
      woensdag 18 november 2009 @ 19:37:19 #168
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74827498
    HALLELUJAH, ik kwam erdoor! Hij is nu net op het station aangekomen en is over ongeveer 10 a 15 minuten thuis. Whoopteedoo!

En dan gaan we eten
    pi_74827685
    De mijne komt ook zo thuis, maar die hoeft maar een kwartiertje te fietsen. . Fijn dat 'ie er weer is, Maria. .
    pi_74828115
    [klaagpost]
    SPOILER
    [/klaagpost]

Nu ga ik als troost twee oreokoekjes eten.
      woensdag 18 november 2009 @ 19:55:44 #171
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_74828251
    Ik ben ook blij dat ie thuis is! Minder blij gezien het feit dat ik net zie dat de minuutjes-rijst beschimmeld was Ik wist niet eens dat dat kón, zo lang staat ie niet! Dus nu hebben we kerriesaus. Met veggies en kip. Hoezee.

Daph: aww! Idd niet leuk van je moeder! Alsof je er wat aan kunt doen Tis niet alsof je aan het zwelgen in zelfmedelijden bent, uit je posts blijkt iig dat je niks liever wilt dat gewoon snel beter zijn!
    Nouja, aai over je bolleke!
    pi_74828259
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:12 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik kom nooit bij de AH. .
    wij alleen maar voor dingen die ze bij de Lidl niet hebben eigenlijk
    en die paella/risottorijst is ook best goedkoop

Inmiddels is Mr.Mo thuis en hebben we lekker gegeten en gaan we nu een avondje relaxen
    Ja doei.
    pi_74828365
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:52 schreef Daph_ het volgende:
    [klaagpost]

Bweh

[/klaagpost]

Nu ga ik als troost twee oreokoekjes eten.
    Jij hebt geen aardige ouders, Daph. Pfeiffer of geen Pfeiffer.

Sterkte .
    pi_74828397
    Oh ja, AKnynke gefeliciteerd!
      woensdag 18 november 2009 @ 20:01:22 #175
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74828476
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Sterkte .
    Eens met sigme.
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74828499
    Ah maar Daph, dat is ook gewoon heel erg rot, om aan jezelf te merken dat het gewoon niet ok gaat . Nog rotter als anderen er dan ook nog commentaar op gaan geven. Maar jij wil zo te horen niets liever dan beter worden, dus met jouw motivatie zit het volgens mij echt wel goed .

Lichtpuntje in mijn eigen stressduisternis: ik blijk binnenkort opeens veel minder college te hebben. En dus meer tijd om mijn deadlines te halen .
    pi_74828525
    Maria nee ik wil gewoon weer een dagje weg kunnen, of een uurtje kunnen wandelen zelfs zonder dat ik de hele dag moet bijkomen! Op visite gaan bij iemand gaat al bijna niet omdat het te vermoeiend is. Ik vind mijn werk echt leuk en dan is dit helemaal balen
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Sterkte .
    M'n vader is niet zo erg, maar mijn moeder maakt continu stekende opmerkingen (niet alleen over de Pfeiffer, trouwens).

Thanks

En bedankt dat ik even mijn gal mocht spuwen, lucht echt een beetje op
      woensdag 18 november 2009 @ 20:03:06 #178
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74828530
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
    De mijne komt ook zo thuis, maar die hoeft maar een kwartiertje te fietsen. . Fijn dat 'ie er weer is, Maria. .
    Over 48 uur rond deze tijd lig ik met de mijne te knuffelen!
      woensdag 18 november 2009 @ 20:04:33 #179
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74828584
    Oh, en thanks Sigme!
    pi_74828647
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 19:59 schreef sigme het volgende:
    Oh ja, AKnynke gefeliciteerd!
    Dat!!! Ik wist dat ik telkens wat vergat!!
    pi_74828718
    Ja, gefeliciteerd Nynke!

En dat klinkt naar Daph.. Ik snap dat het lastig is, maar je moet je niks van die opmerkingen aan trekken van je moeder hoor, jij weet zelf hoe hard je je best doet!
      woensdag 18 november 2009 @ 20:09:06 #182
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74828774
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:06 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat!!! Ik wist dat ik telkens wat vergat!!
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:07 schreef Bob. het volgende:
    Ja, gefeliciteerd Nynke!

En dat klinkt naar Daph.. Ik snap dat het lastig is, maar je moet je niks van die opmerkingen aan trekken van je moeder hoor, jij weet zelf hoe hard je je best doet!
    tackar!!
      woensdag 18 november 2009 @ 20:12:47 #183
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74828939
    Aknynke van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Dikke kus voor Daph

Lekker gedouched en nu fijn genieten van de avond
      woensdag 18 november 2009 @ 20:15:00 #184
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74829031
    quote:
    De hoofdpersoon is Michiel (gespeeld door Martijn Lakemeier
    Uit het BOEKverslag van m'n neefje En hij snapt ook niet dat ik dit een beetje dom vind .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74829099
    Meuh. Ik geef toe, het is grotendeels mijn eigen schuld: door de drukte heb ik het hardlopen wat verwaarloosd. De laatste keer was in Parijs Maar het sucks echt heel erg hard als je langzamer loopt dan eerst
      woensdag 18 november 2009 @ 20:27:45 #186
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74829603
    Vandaag: 1500 kcal zonder alcohol, zit nu lekker aan een cola-beerenburg.
    Later vanavond doe ik lekker nog een paar toastjes met tonijnsalade en asperge/ham salade....

Gisteravond ook al gesnoept, moet eigenlijk geen gewoonte worden
      woensdag 18 november 2009 @ 20:29:28 #187
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74829685
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:16 schreef ColdFeet het volgende:
    Meuh. Ik geef toe, het is grotendeels mijn eigen schuld: door de drukte heb ik het hardlopen wat verwaarloosd. De laatste keer was in Parijs Maar het sucks echt heel erg hard als je langzamer loopt dan eerst
    Hardlopen............. denk niet dat ik ooit de moed kan vinden om dat ooit nog te doen.
    Morgen wordt het mooi weer dus dan gaan we 2 uur wandelen en vrijdag zwemmen.

We gaan volgend weekend weer lekker weg, hotelletje met sauna en zwembad, wie heeft nog suggesties?
    pi_74831017
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 20:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Uit het BOEKverslag van m'n neefje En hij snapt ook niet dat ik dit een beetje dom vind .
    ! Hahahahaha.
    pi_74831240
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 18:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, ik ben heel lang stabiel gebleven. Kom de laatste tijd weer aan omdat ik echt meuk eet icm verminderd sporten. Dat ligt echt helemaal aan mezelf. En het is nog niet dramatisch hoor, maar ik moet het nu wel stoppen.

En je kan daarna ook wel weer gewoon pasta's eten en zo. Het enige waar ik voor moet oppassen is dat die koolhydraatverslaving dan niet weer om de hoek komt kijken en dat ik toch weer erg veel ga snoepen.
    Heb je daar misschien een schemaatje of een linkje van, van hoe je zoiets opbouwt? Ik wil namelijk zelf al een paar jaar wat minder carbs gaan eten omdat ik last heb van prikkelbare darmen, en de suikers die erin zitten gewoon haske slecht zijn.

Knuf voor Daph!

En mijn moeder belde trouwens met niet zo goed nieuws:
    SPOILER
    pi_74832028
    Feli, AKNynke!

Sterkte, SDB!

Ik lees wel steeds mee maar heb gewoon te weinig tijd om te reageren. Vanmiddag handje popcorn gehad, en net als avondeten Kip Tikka soep met worstenbroodjes gegeten . Niet heel gezond dus.

Vanaf morgen ga ik er weer echt even tegenaan. Lijstje alvast voor morgen:
    O: vanilleyoghurt met muesli
    L: couscoussalade met paprika en zwarte olijven
    D: pasta met veul groenten
    pi_74832287
    Bedankt allemaal, jullie zijn ontzettend lief!

*knuffel* en sterkte voor Shiny!

Lijstje is uiteindelijk geworden:
    O: 200 gram yoghurt met een banaan
    T: 4 salmiakriksen, cupasoup kerrie met croutons
    L: sushi
    T: twee blokjes bonbonbloc
    D: tot pap gekookte spaghetti met 'saus' (waterig drapje met flinke stukken gehakt erin Hiervan wilde ik niet eens een heel bord eten Toe kwarkyoghurt ofzoiets?
    T: twee oreokoekjes en een glas spa en fruit
    pi_74832879
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 21:05 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Heb je daar misschien een schemaatje of een linkje van, van hoe je zoiets opbouwt? Ik wil namelijk zelf al een paar jaar wat minder carbs gaan eten omdat ik last heb van prikkelbare darmen, en de suikers die erin zitten gewoon haske slecht zijn.

Knuf voor Daph!

En mijn moeder belde trouwens met niet zo goed nieuws:
    SPOILER
    Nee eigenlijk volg ik geen schema. Ik weet intussen wel uit mijn hoofd war wel og geen koolhydraten inzitten, dus daar kies ik dan uit al naar gelang ik zin heb.

Maar laat eerst eens gewoon alle carbs weg bij je avondeten, (wel meer groenten nemen dan) en natuurlik sws alle snoep en andere snelle suikers de deur uit doen. Dan kan je overdag gewoon nog wel volkoren brood of crackers blijven eten. Ik heb geen idee van het effect van helemaal lowcarb op prikkelbare darmen, dus zou rustig beginnen en kijken of het zo misschien al helpt.

En naar nieuws over je oom! Sterkte!
    pi_74832913
    wat een naar nieuws SDB sterkte
    Ja doei.
      woensdag 18 november 2009 @ 22:00:35 #194
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74833211
    Sterkte SDB, vreselijke ziekte..

Geen carbs bij het avondeten voldoet mij iig erg goed, je eet veel groente en daar blijf je de avond ook vol van.
    Als ik toch rijst of pasta eet krijg ik daarna juist veel snaaitrek.
    Met aardappel iets minder dus ik pik wel eens een halve maar dan houdt het ook op.
    Voldoet mij prima, gewoon geen honger dat is mijn doelstelling
    pi_74833851
    Uniek, grappig dat je dat zegt, van geen honger. Als ik bij het avondeten de carbs laat staan, heb ik inderdaad 's avonds geen last, maar word ik de volgende ochtend met gierende honger wakker Mijn lijf laat zich niet voor de gek houden.
    pi_74834714
    Op de valreep: gefeliciteerd Nynke!!

SDB, sterkte voor jou en je familie.
    Daph, ik kan me je frustratie zó goed voorstellen!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_74834808
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 22:16 schreef ColdFeet het volgende:
    Uniek, grappig dat je dat zegt, van geen honger. Als ik bij het avondeten de carbs laat staan, heb ik inderdaad 's avonds geen last, maar word ik de volgende ochtend met gierende honger wakker Mijn lijf laat zich niet voor de gek houden.
    Ik heb dat helemaal niet! Sterker nog: als ik de avond ervoor idioot veel gegeten heb, met kerst of zo, dán juist word ik wakker met heel erge trek. Eet ik weinig tot geen carbs, dan heb ik nooit trek. Dan eet ik omdat het moet. Wat ook wel weer jammer is natuurlijk.

Ik denk dat ik heel gevoelig ben voor bloedsuikerspiegelschommelingen. En dat dat er op de één of andere manier mee te maken heeft. Mijn oma had diabetes, zij moest zichzelf injecteren en mijn vader, zowel als mijn moeder hebben het sinds een paar jaar ook. Zij kunnen het nog met medicijnen en een dieet af. (Hoewel ik in de praktijk weinig merk van een dieet.) Dus ik maak mijn borst nat, ik hoop het natuurlijk niet, maar de kans is best groot dat ik het later ook ontwikkel.
      donderdag 19 november 2009 @ 00:01:02 #198
    277802 _Calimero_
    pi_74837948
    Sterkte SDB, wat een vervelend nieuws zeg...

en Daph ook, frustrerend als je familie niet achter je staat..
    Hoe doe je dat nu met belastig, kijk je per dag wat je aan kan, of doe je altijd dezelfde hoeveelheid werk (met werk bedoel ik ook lichamelijke inspanning) ongeacht van je energie die dag?

Ik heb vanavond bij mijn ouders gegeten, maar was de hele dag stik-chagrijnig wat ik lekker op hun heb gebotvierd volgens mij komt dat voornamelijk door die stomme verklooide eetlijst van vandaag
    Net wel vanaf daar naar huis gefietst, (mijn zadel was gister afgebroken ) en daarna mams gebeld om sorry te zeggen voor mijn grafhumeur

Lijstje;
    O: nou die kilo's cashews dus, met 3 crackers en 2 sneen mueslibrood
    L: (om half 5) kom pompoensoep
    D: beetje zilvervliesrijst met een berg wokgroente

morgen maar weer met frisse moed verder dan
      Vis een optie? donderdag 19 november 2009 @ 00:19:51 #199
    70532 loveli
    N
    pi_74838478
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 22:39 schreef conleche het volgende:
    Ik denk dat ik heel gevoelig ben voor bloedsuikerspiegelschommelingen. En dat dat er op de één of andere manier mee te maken heeft. Mijn oma had diabetes, zij moest zichzelf injecteren en mijn vader, zowel als mijn moeder hebben het sinds een paar jaar ook. Zij kunnen het nog met medicijnen en een dieet af. (Hoewel ik in de praktijk weinig merk van een dieet.) Dus ik maak mijn borst nat, ik hoop het natuurlijk niet, maar de kans is best groot dat ik het later ook ontwikkel.
    Er is pas sprake van diabetes als je je bloedsuiker niet onder controle kunt houden. Het proces om het te ontwikkelen duurt 15, 20 jaar. Voldoende beweging en goede voeding verminderen het risico drastisch. Als je eenmaal diabetes hebt kun je er niets meer aan doen. Voor het zover is kun je het nog wel voorkomen.

In het begin word je ongevoeliger voor insuline, waardoor je meer insuline nodig hebt om je bloedsuiker te reguleren. Op de lange duur draait je insulineproductie overuren en uiteindelijk stopt de aanmaak van insuline. Dan heb je diabetes en dat is niet meer te verhelpen.
    crap in = crap out
      Vis een optie? donderdag 19 november 2009 @ 00:48:24 #200
    70532 loveli
    N
    pi_74839017
    Vreemd genoeg worden mensen sterk gecontroleerd op diabetes, maar er wordt verder weinig gedaan aan preventie. Dat terwijl je juist veel kosten kunt besparen door het voorkomen van diabetes.
    Maar ja, farmaceutische bedrijven verdienen aan middelen tegen diabetes, de levensmiddelenindustrie verdient aan 'middelen' voor diabetes.
    crap in = crap out
    pi_74839228
    Ach Calimero, kan toch een keer gebeuren dat je niet goed eet? En op het de cashewnoten en de chocolademelk na heb je juist de rest van de dag vrij weinig gegeten, dus dan kan het vast niet zo veel kwaad!

Mijn lijstje voor vandaag trouwens:
    O: Bolletje met niks + appel + zwarte koffie
    L: Proteïne bar + banaan +zwarte koffie
    T: Bakje salade
    D: Pasta met rode saus met artisjokken en parmezaanse kaas. + enorme beker zwarte koffie

En nu ga ik even verder met mijn essay schrijven.
      donderdag 19 november 2009 @ 07:39:54 #202
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74840720
    Goedemorgen .

Ik ben de eerste zie ik .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74840730
    Goeiemorgen . Ik was er al wel, maar wist niet wat te zeggen .
      donderdag 19 november 2009 @ 07:48:37 #204
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74840778
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 07:42 schreef Chicolate het volgende:
    Goeiemorgen . Ik was er al wel, maar wist niet wat te zeggen .
    Wat dacht je van "goedemorgen"?

Ik ga zo weer naar school en ik ben nerveus. Ik hoop niet dat ik de rest van m'n werkzame leven nerveus blijf als ik naar school ga . Ik hoop dat de nietsnut nog ziek is, dat zou een hoop schelen. Maar ik vrees het ergste .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74840831
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 07:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat dacht je van "goedemorgen"?

Ik ga zo weer naar school en ik ben nerveus. Ik hoop niet dat ik de rest van m'n werkzame leven nerveus blijf als ik naar school ga . Ik hoop dat de nietsnut nog ziek is, dat zou een hoop schelen. Maar ik vrees het ergste .
    Mja, dat is een mogelijkheid .
    pi_74840943
    Goedemorgen. Ik moet over een kwartiertje weg, kinderen testen weer. De laatste keer voorlopig, na mijn vakantie nog twee dagen en dan is het klaar. Het is me uiteindelijk erg meegevallen, als het goed is ben ik er maar 9 dagen totaal aan kwijt, in plaats van de 12 die ik verwachtte. Moet er vandaag 5, hopelijk gaat het een beetje vlot (net als maandag), dan kan ik rond 2 uur al klaar zijn.

Lijstje had ik gister al gepost. Ben wel trots op mezelf- heb gewoon salade klaargemaakt om mee te nemen! Normaal grijp ik dan toch brood, maar ik heb weer even de knop omgezet voor het échte gezonde eten.

Oh en sterkte Daph! Had ik gisteren helemaal overheen gelezen. Vervelend dat je moeder zo reageert, kun je het haar niet nog eens rustig uitleggen?
    pi_74841760
    Goedemorgen.

Alsnog gefeli Aknynke.

En sterkte voor Daph en SDB.

D: onbekend nasi met twee gebakken ei

Planning voor vandaag:
    O: salade van stronk witlof en twee eieren
    L: kliekje nasi
    T: salade van tomaatjes, mozzarella, zwarte olijven
      donderdag 19 november 2009 @ 09:16:00 #208
    277802 _Calimero_
    pi_74841789
    Morning allemaal!

Ik ga er vandaag ook een productief dagje van maken. tot 11 uur thuis opruimen/boodschappen doen en spullen klaarleggen en vanaf 11 uur naar de bieb in de stad om te studeren.

Lijstje;
    O; brinta + 1 cracker pindakaas
    T: peer + nog zo'n cracker en koffie met melk
    L: 2 boterhammen: 1x filet a, 1x kipfilet
    T: tonijn (tuna with a twist) met tomaat en komkommer en ei erdoor
    D: rijst met iets van groente
    S: 2 uur spinning
    T: kwark

Zo dat ziet er beter uit en voelt ook een stuk fijner om te plannen
      donderdag 19 november 2009 @ 09:16:54 #209
    277802 _Calimero_
    pi_74841799
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 09:14 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Goedemorgen.

Alsnog gefeli Aknynke.

En sterkte voor Daph en SDB.

D: onbekend nasi met twee gebakken ei
    Planning voor vandaag:
    O: salade van stronk witlof en twee eieren
    L: kliekje nasi
    T: salade van tomaatjes, mozzarella, zwarte olijven
    Oh dat wil ik vanavond denk ik ook wel eten, goed idee
      donderdag 19 november 2009 @ 09:17:31 #210
    277802 _Calimero_
    pi_74841806
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 08:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
    Goedemorgen. Ik moet over een kwartiertje weg, kinderen testen weer. De laatste keer voorlopig, na mijn vakantie nog twee dagen en dan is het klaar. Het is me uiteindelijk erg meegevallen, als het goed is ben ik er maar 9 dagen totaal aan kwijt, in plaats van de 12 die ik verwachtte. Moet er vandaag 5, hopelijk gaat het een beetje vlot (net als maandag), dan kan ik rond 2 uur al klaar zijn.

Lijstje had ik gister al gepost. Ben wel trots op mezelf- heb gewoon salade klaargemaakt om mee te nemen! Normaal grijp ik dan toch brood, maar ik heb weer even de knop omgezet voor het échte gezonde eten.

Oh en sterkte Daph! Had ik gisteren helemaal overheen gelezen. Vervelend dat je moeder zo reageert, kun je het haar niet nog eens rustig uitleggen?
    Fijn dat het sneller gaat dan gepland, meestal is het andersom met dat soort dingen!
      donderdag 19 november 2009 @ 09:19:23 #211
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74841848
    Daph & SDB: . Voor de rest sluit ik me aan wat de anderen al hebben gezegd .

Rustig dagje vandaag. Beetje klooien aan de nieuwsbrief. Morgen shoppen in Den Haag met mn moeder, gezellig! Het wordt hartstikke warm dus ik heb er zin in!

Vanavond nog wel ff het huis opruimen .
    pi_74841849
    Goedemorgen. .
      donderdag 19 november 2009 @ 09:51:14 #213
    277802 _Calimero_
    pi_74842565
    SPOILER
    pi_74842625
    SPOILER
      donderdag 19 november 2009 @ 10:01:02 #215
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74842778
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 09:51 schreef _Calimero_ het volgende:
    SPOILER
    Natuurlijk ga je niet afbellen, dat komt allemaal harstikke goed man.

Ik zit weer in de bieb, het normale leven is voor een dagje begonnen..vandaag hard werken, dan kan ik morgen, overmorgen en zondag vrij nemen!
    pi_74843145
    Moggels! Ik ga geen lijst geven Ik heb wel al bijna een halve pot honing op.
    pi_74843856
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 10:17 schreef Syrena het volgende:
    Moggels! Ik ga geen lijst geven Ik heb wel al bijna een halve pot honing op.

pi_74844293
    goedemorgen

alweer een (saai!) college erop zitten en nu lekker werken voor de colleges van vanmiddag en morgen

Lijstje:

O: 2 gekookte eitjes
    T: banaan
    L: 3 boterhammen
    D: kipkluifjes (ik denk 5 kleintjes dat er in het zakje zitten per persoon) met wat gewokte groenten en een patatje
    Ja doei.
    pi_74844621
    caloriechecker.nl in gaan vullen van het voedingscentrum. kan je per dag alles registreren, dacht leuke tool. zegt ie dat 'muesli zonder suiker' een fout product is
    pi_74845052
    hij geeft voor cruesli en muesli zonder suiker dan ook precies dezelfde hoeveelheid kcal.
    ik weet nu weer waarom ik de caloriechecker van t voedingscentrum zo'n onbetrouwbaar en onduidelijk onding vond...
    Kwak
      Vis een optie? donderdag 19 november 2009 @ 11:25:41 #221
    70532 loveli
    N
    pi_74845054
    Mogguh.
    crap in = crap out
      donderdag 19 november 2009 @ 11:27:44 #222
    277802 _Calimero_
    pi_74845108
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:10 schreef Webby het volgende:
    caloriechecker.nl in gaan vullen van het voedingscentrum. kan je per dag alles registreren, dacht leuke tool. zegt ie dat 'muesli zonder suiker' een fout product is
    ik vul het altijd in op valtaf.nl, daar kun je ook zien hoeveel procent eiwit/kh/vet je eet per maaltijd en in totaal. Ik vind die wel handig en bijna alle producten staan erin!
    pi_74845122
    wat was ook alwer t adres van die calorieteller online waar je echt álle voedingsstoffen kon uitsplitsen? niet van t voedingscentrum en niet van valtaf. PF had een linkje...
    Kwak
      donderdag 19 november 2009 @ 11:31:02 #224
    277802 _Calimero_
    pi_74845188
    Ohja, euhm die heb ik niet meer.. maar die was ook wel oke!

Ik ben ervandoor, studeren

Oh ik heb dit vanavond in mijn spinningles als laatste nummer, ik vind 'm zelf erg tof, maar soms heb ik een afwijkende smaak wat vinden jullie, kan wel of niet?

pi_74845232
    Bonjour!

Dank jullie wel nog

Ik ook weer aan de studie, maar even proberen alles te vergeten en even door. Ben nu al thuis bezig maar de bieb van de uni is toch iets fijner dus daar ga ik zometeen naartoe.

Nynke was je verjaardag leuk?
    pi_74845281
    Goeiemorgen!

Sterkte SDB en Daph.

Lijstje voor vandaag:
    O: 2x volkorenbrood, eentje met ananasroomkaas en eentje met notenpaté, koffie met magere melk
    T: bakje Activia
    L: 2x brood met iets
    T: fruit, misschien wat magere yoghurt
    D: aardappels met bloemkool en runderchipolata's
    pi_74845402
    dieetinzicht.nl volgens mij, kwak.
    pi_74845458
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
    dieetinzicht.nl volgens mij, kwak.
    thanks!!

oh en SDB, vergeet ik t helemaal... heel veel sterkte, wat een rotnieuws!
    Kwak
      donderdag 19 november 2009 @ 11:47:25 #229
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74845651
    MOgge...
    www.voedingscentrum.nl/eetmeter splits ook alles, t/m alle vitamines e.d.
    pi_74845757
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:47 schreef uniekhoorn het volgende:
    MOgge...
    www.voedingscentrum.nl/eetmeter splits ook alles, t/m alle vitamines e.d.
    mja, maar daar heeft ie toch te weinig keuze. bijvoorbeeld alleen "cruelsi met halfvolle melk" en ik eet het zónder melk...
    Kwak
    pi_74845844
    Morge!
    Ook een lijstje:

O/L: 2 boterhammen boter/kipfilet, roggebrood met appelstroop, beker optimel
    T: banaan ofzo, misschien met yoghurt
    D: wat de pot schaft op t werk
    T: ws nog wel iets als ik thuis kom, cracker of snack a jack ofzo
      donderdag 19 november 2009 @ 11:56:50 #232
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74845933
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:32 schreef shinydiscoball het volgende:
    Bonjour!

Dank jullie wel nog

Ik ook weer aan de studie, maar even proberen alles te vergeten en even door. Ben nu al thuis bezig maar de bieb van de uni is toch iets fijner dus daar ga ik zometeen naartoe.

Nynke was je verjaardag leuk?
    Lief dat je dat vraagt. Verjaardag was okay, niet zo bijzonder. 's Avonds wat vrienden over, en wat hapjes gegeten en wijntjes gedronken. Was gezellig.

M'n zusje is m'n verjaardag compleet vergeten!
    pi_74846582
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:28 schreef kwakz0r het volgende:
    wat was ook alwer t adres van die calorieteller online waar je echt álle voedingsstoffen kon uitsplitsen? niet van t voedingscentrum en niet van valtaf. PF had een linkje...
    www.dieet-inzicht.nl geloof ik..
    pi_74846638
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Lief dat je dat vraagt. Verjaardag was okay, niet zo bijzonder. 's Avonds wat vrienden over, en wat hapjes gegeten en wijntjes gedronken. Was gezellig.

Goh, da's ook niet leuk zeg! Had ze het druk ofzo?
      Vis een optie? donderdag 19 november 2009 @ 12:52:32 #235
    70532 loveli
    N
    pi_74847497
    quote:

[..]

In het weekend heb je een leuker feestje
    crap in = crap out
    pi_74848762
    Verjaardagen zijn ook lastig om te onthouden! (Ik ben de verjaardag van mijn moeder én mijn vader vergeten dit jaar. )

En ik heb net twee knäckebrödjes met kaas op, waarna ik haast over mijn nek ging. Dus dit gaat vast een topdag worden qua eten...

Ik vind je liedje trouwens leuk voor een spinningles Calimero!
    pi_74849147
    quote:

[..]

Vervelend maar kan gebeuren...ik moet af en toe ook goed nadenken dat ik niemands verjaardag vergeet!
    pi_74849192
    Ben je ziek, Bob?

Weinig attent van je zus, Nynke. Ookal is het maar een verjaardag, naar is het toch

Eetlijst:
    O: eitje, bak magere yoghurt met wat siroop
    T: paar walnoten
    L: kliekje rijst met kip, groente en zoetzure saus
    T: paar walnoten
    T: sesamkoekje
    S: geen tijd voor vandaag
    D: spaghetti met tomatensaus en mozzarella
      donderdag 19 november 2009 @ 13:53:31 #239
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74849459
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Goh, da's ook niet leuk zeg! Had ze het druk ofzo?
    ze had blijkbaar een smsje gestuurd, maar dat was niet aangekomen. Ach ja, t maakt me niet zoveel uit!
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 12:52 schreef loveli het volgende:

[..]

In het weekend heb je een leuker feestje
    inderdaad! Nog maar 24 uur wachten. Ik had nooit gedacht dat ik iemand op deze manier zou missen, maar gek genoeg voelt het heel 'fijn'!
      donderdag 19 november 2009 @ 13:54:10 #240
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74849480
    Oh, en m'n lunch was typisch zweeds:

Erwtensoep met daarnaast pannenkoeken met jam en slagroom. De slagroom heb ik niet opgegeten, maar het smaakte goed!
    pi_74849512
    Ze heeft nog wel het Vodafone-alibi.... Toch?
    pi_74849592
    http://tweakers.net/nieuw(...)-over-tien-jaar.html
    Dat plaatje erbij...

Grappig trouwens dat zoveel mensen nog steeds soort van beledigd zijn als wetenschappers dingen over hun hersenen ontdekken. Paul Witteman gisteren ook weer, hij vond het maar niks dat je zou kunnen voorspellen of iemand een goede pianist wordt op basis van iets in zijn hersenen "in plaats van zijn muzikale talent". Ehm, waar in het lichaam dacht je dan dat dat talent zit?

Compleet offtopic, sorry.

CF, jij hebt altijd van die afwisselende dingen als lunch, dat komt er hier nooit van. Hoe doe je dat? Maak je die er speciaal voor of kook je extra avondeten en eet je dan nog eens hetzelfde?
      donderdag 19 november 2009 @ 13:57:33 #243
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74849601
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 13:54 schreef ColdFeet het volgende:
    Ze heeft nog wel het Vodafone-alibi.... Toch?
    k geloof niet dat ze een vodafone mobiel heeft. Ach, ik maak me er ook echt niet druk om. T kan iedereen gebeuren..
    pi_74849730
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef Mini_rulez het volgende:

CF, jij hebt altijd van die afwisselende dingen als lunch, dat komt er hier nooit van. Hoe doe je dat? Maak je die er speciaal voor of kook je extra avondeten en eet je dan nog eens hetzelfde?
    Dat laatste. Ik ben niet zo'n broodliefhebber en zeker als ik lang moet doorwerken vind ik een warme hap fijner
    pi_74849779
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 13:44 schreef ColdFeet het volgende:
    Ben je ziek, Bob?
    Nee, heb gewoon een beetje veel aan mijn hoofd en ik ben het tegenovergestelde van een emotionele eter.

En oeh, nog maar 24 uur, leuk Nynke. Alvast veel plezier!
    pi_74852727
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 09:17 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Fijn dat het sneller gaat dan gepland, meestal is het andersom met dat soort dingen!
    Ja, klopt. Maar ik ben nu inderdaad al thuis, dus tis goed gekomen.

Net als T nog een rijstwafel genomen, straks nog D maken en dan weer werken. Morgen nog werken, en dan heb ik een volle week vrij - en woensdag ook nog echt een paar dagen weg.

Verder:
    SPOILER
    pi_74852800
    Leuk, waar ga je heen, PPP?
    pi_74852935
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
    Leuk, waar ga je heen, PPP?
    Mont-St-Michel, in Franrijk. Volgens mij heb ik het hier al een keer gespamd - zo niet, ik ga dus hierheen:

We zitten in een dorpje er vlakbij, en we willen naar:

- Mont-St-Michel (uiteraard )
    - Chateau Montgomery
    - D-Day stranden
    - Beroemde kaasboerderij waarvan ik nu de naam even kwijt ben, in Normandie ergens
    - Fougères
    - Dinan (met o.a. het graf van Bertrand du Guesclin, een Franse held tijdens de honderdjarige oorlog, die ik ken van de boeken van Thea Beckman )
    pi_74853004
    Oh jaaaa Hoe tof is dat! Leuk joh! Normandië is echt een herfstige streek vind ik (keihard aan de cider&calvados na een lange wandeling door het bos).
    pi_74853077
    Goooodver ik zit hier helemaal te shaken. Net een aanrijding gehad, hart zit in mijn keel, nog steeds.. Zelf heb ik niks, maar bumper, koplamp, kentekenplaat en motorkap zijn flink beschadigd. Gelukkig had mijn voorganger ook niks, schade op zijn auto was amper zichtbaar.

Auto A = ik
    Auto B = voorganger
    Auto C = auto voor voorganger

Auto's rijden op de snelweg, linkerrijstrook met C voorop, gevolgd door B en A. C wil plotseling naar rechts, dus trapt vol op de rem. B trapt ook vol op de rem, A ook, maar de auto remde niet hard genoeg en knalde achterop.

Schade laten repareren gaat veel geld kosten denk ik, dus wss wordt het een andere auto.
    pi_74853198
    Normandië is leuk ja! Wij waren er vorige zomer. Vooral de stranden van D-Day en oorlogsmusea bezocht, en de Mont St. Michel. Erg mooi, maar in de zomer was het daar verschrikkelijk druk. Hopelijk voor jullie is dat nu beter. En inderdaad aan de calvados en kaasjes uit die streek.

Wij gingen vroeger vaak naar de Elzas in de herfst, da's ook prachtig.
      donderdag 19 november 2009 @ 15:45:07 #252
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_74853225
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:41 schreef Daph_ het volgende:
    Goooodver ik zit hier helemaal te shaken. Net een aanrijding gehad, hart zit in mijn keel, nog steeds.. Zelf heb ik niks, maar bumper, koplamp, kentekenplaat en motorkap zijn flink beschadigd. Gelukkig had mijn voorganger ook niks, schade op zijn auto was amper zichtbaar.

Auto A = ik
    Auto B = voorganger
    Auto C = auto voor voorganger

Auto's rijden op de snelweg, linkerrijstrook met C voorop, gevolgd door B en A. C wil plotseling naar rechts, dus trapt vol op de rem. B trapt ook vol op de rem, A ook, maar de auto remde niet hard genoeg en knalde achterop.

Schade laten repareren gaat veel geld kosten denk ik, dus wss wordt het een andere auto.
    Sjeesis Daph, schrikken zeg!

@ PPP: Bij dinan dacht ik ook als eerste aan Thea Beckman. Geweldige boeken!
    pi_74853286
    Wow Daph, ik zie je post nu pas. Dat is schrikken zeg! Wel fijn dat je zelf niks hebt, nu hopen dat het met de schade ook nog een beetje meevalt.
      donderdag 19 november 2009 @ 15:47:14 #254
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_74853311
    Jeetje wat een schrik Daph! Alsof je niet al genoeg ellende hebt op het moment zeg!!
    pi_74853331
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
    Oh jaaaa Hoe tof is dat! Leuk joh! Normandië is echt een herfstige streek vind ik (keihard aan de cider&calvados na een lange wandeling door het bos).
    Jaa idd. Het hotel heeft verschillende fiets- en wandelroutes naar Mont-St-Michel / Chateau Montgomery, dus als het droog is, willen we dat zeker gaan doen. Het is zo mooi daar! Ik ben er al eens eerder geweest, in Normandie, maar nog nooit naar Mont-St-Michel (het is echt een kinderdroom van mij, sinds ik die trilogie van Thea Beckman heb gelezen, op mijn achtste ofzo).

Oh Daph, dat is schrikken!! Gelukkig ben je ok.
    pi_74853484
    Mont St Michel is een puike training voor je kuiten herinner ik me. 't Is wel wat toeristisch, maar de uitzichten zijn echt geweldig en ik vind het stadje ook heel sfeervol, wel. Het ademt echt 'oud'

Daph, hemel, wat een schrik. Was je onderweg naar huis?
    pi_74853584
    Ben idd wel blij dat ik niks heb, zal morgen wel spierpijn hebben van de knal..
    SPOILER
    Ben helemaal shaky. Wilde net het online schadeformulier invullen, maar daarvoor moet ik de schade weten. Hmpf. Zal het even aan mijn vader vragen, die kan dat wel redelijk inschatten. Bweh.

Ik wil deze post wel afsluiten met twéé positieve noten:
    - Gisteren Harry Potter dvd ontvangen van bol.com, echter de extra zat er niet bij. Gemaild, zou nagezonden worden. Vandaag lag er nóg een DVD maar nu mét extraatje in de bus
    - Salarisverhoging van 0,5 %. Yaaay. Ik had op 0 gerekend, dus dit is leuk
    pi_74853671
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 15:53 schreef ColdFeet het volgende:
    Mont St Michel is een puike training voor je kuiten herinner ik me. 't Is wel wat toeristisch, maar de uitzichten zijn echt geweldig en ik vind het stadje ook heel sfeervol, wel. Het ademt echt 'oud'

Daph, hemel, wat een schrik. Was je onderweg naar huis?
    Jup. Dit is misschien 500 meter voor mijn afrit gebeurd dus ik was er bijna.. Gelukkig was ik niet té moe, anders was de schade niet te overzien geweest De meneer was niet zo snel met het invullen van zijn gegevens op het schadeformulier, dus ik was pas 50 minuten na 'het ongeval' thuis.. Helemaal verkleumd. Ben wel ontzettend opgelucht dat die man niks had!

Heb daarstraks even foto's gemaakt, jeez. Dan ziet het er nog erger uit
    pi_74853810
    Ohhh Daph, ik moet gewoon een beetje grinniken om die moeder van jou. Wat een figuur, zeg
    pi_74853915
    Gelukkig ben je zelf nog heel Daph! Dat is het belangrijkste! En waarschijnlijk druk met het schadeformulier, als ik je al zo hoor over Auto A, B en C. Nu nog de situatieschets

Volgens mij ben je, als je van achteren op iemand botst, inderdaad zelf 'schuldig', hoe raar degene voor je ook heeft gereden: je hoort genoeg afstand te houden, redeneert de verzekering meestal. Maar als de verzekering de schade niet vergoedt, kan je altijd bij de sloop nog bumpers etc. halen, dat scheelt honderden euro's (ik heb er ook wat stukgereden , alleen werd onze auto op den duur zó zeldzaam, dat de enige bumper die we nog vonden - in een foute kleur!- uit Friesland moest worden opgestuurd).

Gefeliciteerd nog Nynke! Ik ben ook een dag te laat, maarja, die Vodafone hè
    pi_74853988
    Mijn vader rent ook altijd eerst naar de vloer/auto/etc als er iets gebeurd.. Maar denk dat ze stiekem wel bezorgd is hoor!
      donderdag 19 november 2009 @ 16:13:07 #262
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74854173
    Daph

Lijst:
    Br: boterham tonijnsalade, boterham asperge/ham salade, gekookt ei, beschuit met 48+
    S: 2 uur wandelen
    T: kom yoghurt met mandarijn
    T: Kom yoghurt met kiwi
    T: 2 blokjes choco
    D: 200 gr. varkenshaas, sperziebonen, gebakken champignons met ui, peperroomsaus, ijsbergsalade, tortelini met kaas.
    pi_74854247
    *binnenvalt*

Alles goed met jullie? Ik las over een auto ongeluk van Daph, wat naar meis! Gelukkig ben je zelf nog heel!
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_74854253
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:05 schreef Laureline het volgende:
    Gelukkig ben je zelf nog heel Daph! Dat is het belangrijkste! En waarschijnlijk druk met het schadeformulier, als ik je al zo hoor over Auto A, B en C. Nu nog de situatieschets

Volgens mij ben je, als je van achteren op iemand botst, inderdaad zelf 'schuldig', hoe raar degene voor je ook heeft gereden: je hoort genoeg afstand te houden, redeneert de verzekering meestal. Maar als de verzekering de schade niet vergoedt, kan je altijd bij de sloop nog bumpers etc. halen, dat scheelt honderden euro's (ik heb er ook wat stukgereden , alleen werd onze auto op den duur zó zeldzaam, dat de enige bumper die we nog vonden - in een foute kleur!- uit Friesland moest worden opgestuurd).

Gefeliciteerd nog Nynke! Ik ben ook een dag te laat, maarja, die Vodafone hè
    True, maar hier kon ik onmogelijk op tijd voor remmen. Ik hield voldoende afstand, maargoed als iemand plotseling hard remt, sta jij nooit meteen stil. Dan maar "schuldig",ben allang blij dat we geen lichamelijk letsel hadden.

Op mijn schadeformulier via online schade aangeven staat wat het schadebedrag is aan mijn auto (letterlijk). Nu beweert mijn moeder bij hoog en laag dat er staat "voertuig van de tegenpartij" Nou ja. Moet het toch invullen
    pi_74854549
    Misschien ben je als het op de snelweg gebeurt niet schuldig, want daar mag je natuurlijk niet plotseling gaan stilstaan. Ik word trouwens ook wel benieuwd naar je moeder
    pi_74854739
    Hier nog een fijne moeder:

pi_74854911
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:23 schreef Laureline het volgende:
    Misschien ben je als het op de snelweg gebeurt niet schuldig, want daar mag je natuurlijk niet plotseling gaan stilstaan. Ik word trouwens ook wel benieuwd naar je moeder
    Nwah het lijkt me nergens handig dat je vól op de rem gaat staan om een baan op te schuiven (of af te slaan, for that matter)

Hoezo benieuwd naar mijn moeder?
    pi_74855058
    Wat kut Daph_
    je kon zeker ook niet uitwijken?

Weetje wie ik al heeeel lang niet gezien heb: Miss_S!
    pi_74855125
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:40 schreef P.F het volgende:
    Wat kut Daph_

Nope rechts auto's en vrachtwagens en links beton (tunnelwand)
      donderdag 19 november 2009 @ 16:43:45 #270
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74855150
    quote:
    Wat kut Daph_

Da's toevallig,daar dacht ik ook net aan
    Hoekanda?
    pi_74855215
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Da's toevallig,daar dacht ik ook net aan
    Hoekanda?
    Geen idee ?!
    pi_74855237
    quote:
    Wat kut Daph_

Die zit onder een kloon in het andere dieettopic. (heb ik van horen zeggen)
    pi_74855277
    Oh en Daph: kut van je auto, maar wel een geluk dat jij niks hebt!!
    pi_74855320
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Die zit onder een kloon in het andere dieettopic. (heb ik van horen zeggen)
    Als Mr_XL?
    pi_74855344
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:48 schreef P.F het volgende:

[..]

Als Mr_XL?
    Whehehhe!
    pi_74855406
    Ik dacht even dat ze nu "Stout" heet, maar die heeft een man en een huis aan de weblog te lezen
      donderdag 19 november 2009 @ 16:52:44 #277
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74855486
    quote:
    Wat kut Daph_

Ik heb haar nog wel gezien . Onder een andere naam that is.
    Veel succes met uitvogelen onder welke kloon ze post! .

Daph_! Gelukkig ben je nog heel!

Ik heb het weer overleefd, maar vraag niet hoe. Deze klas + computers = ellende troef Ben benieuwd of ze morgen hun huiswerk af hebben. Ik snap het niet, hoor: ze hebben een studiewijzer, weten dus wat ze moeten doen en toch moet je het op het bord zetten, het nog een keer face to face zeggen! Kom op! Het is Havo 4!!!! Ik zie niet hoe die ooit op het HBO terecht kunnen komen.

Ter vergelijking: In Havo 2 kwam vandaag een oplettende leerling naar me toe om te zeggen dat ik werk had opgegeven dat niet op de studiewijzer stond. Kijk, daar houd ik nou van .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74855559
    O dat was makkelijk! Ik weet het al
      donderdag 19 november 2009 @ 16:58:13 #279
    277802 _Calimero_
    pi_74855665
    ik denk dat ik het ook weet, maar weet het niet zeker! Wie geeft me uitsluitsel via pm
      donderdag 19 november 2009 @ 16:58:37 #280
    277802 _Calimero_
    pi_74855686
    oh Daph, wat schrikken zeg!! ik ben blij dat jij heel bent gebleven, maar wel balen natuurlijk van de schade...
    pi_74855765
    Ik weet het ook
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_74855782
    Misschien moeten we een detective bureau opzetten!!
      donderdag 19 november 2009 @ 17:03:16 #283
    277802 _Calimero_
    pi_74855884
    goed plan, de slanke speurneuzenclub
    en dan kunnen we overal afluisteren/insneaken en omdat we zo dun zijn, ziet niemand ons

En nu ga ik koken
    pi_74855999
    Ja goed idee !
    Ik heb net een uur op de ergometer gezeten (nou ja, wel korter)
    en zo moet ik weer sporten
    pi_74856099
    Ja, die was wel erg gemakkelijk.
      donderdag 19 november 2009 @ 17:09:56 #286
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74856141
    Ik heb geen enkel idee
    Wie wil me pmén?
    pi_74856233
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:09 schreef uniekhoorn het volgende:
    Ik heb geen enkel idee
    Wie wil me pmén?
    Helaas
      donderdag 19 november 2009 @ 17:17:05 #288
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74856381
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:12 schreef P.F het volgende:

[..]

Helaas
    pi_74856544
    Denk dat ik het dan ook wel weet
    Maar waarom post ze niet meer hier?

En Daph, jeetje! Gelukkig heb jij inderdaad niks!
    pi_74856615
    Hm...... Wij waren niet leuk geloof ik?
    pi_74856746
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 16:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb haar nog wel gezien . Onder een andere naam that is.
    Veel succes met uitvogelen onder welke kloon ze post! .

Daph_! Gelukkig ben je nog heel!

Ik heb het weer overleefd, maar vraag niet hoe. Deze klas + computers = ellende troef Ben benieuwd of ze morgen hun huiswerk af hebben. Ik snap het niet, hoor: ze hebben een studiewijzer, weten dus wat ze moeten doen en toch moet je het op het bord zetten, het nog een keer face to face zeggen! Kom op! Het is Havo 4!!!! Ik zie niet hoe die ooit op het HBO terecht kunnen komen.

Ter vergelijking: In Havo 2 kwam vandaag een oplettende leerling naar me toe om te zeggen dat ik werk had opgegeven dat niet op de studiewijzer stond. Kijk, daar houd ik nou van .
    las er vandaag nog een column over. in de Volkskrant volgens mij...
    Kwak
    pi_74856919
    zo... ik heb mn herschreven hoofdstuk af! jeeeeej! 4 pagina's meer tekst, en bijna alles herzien... pff wat een klus, maar ik denk dat t twee keer zo goed is geworden

ben helemaal opgelucht.

morgen een workshopdag, dus niet @ kantoor. en dan druk weekend... en volgende week ws. op mn tenen lopen om mn volgende hoofdstuk (eerste versie) af te krijgen...

@ daph: wow wat een schrik. fijn dat jij ongedeerd bent.

nu naar de stad, kadootjes kopen en dan uit eten met mn commissiegenootjes om t einde van ons project te vieren!
    Kwak
      donderdag 19 november 2009 @ 17:38:31 #293
    277802 _Calimero_
    pi_74857082
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:06 schreef P.F het volgende:
    Ja goed idee !
    Ik heb net een uur op de ergometer gezeten (nou ja, wel korter)
    en zo moet ik weer sporten
    goedzo! Ergometer is gewoon zo'n roei apparaat wat in de sportschool staat?

Ik ga zo 2 uur spinnen en dan nog even mijn hardloop sessie erachteraan (die wel 3x 2 minuten duurt )

Waarom trouwens eerst die ergometer endan ook nog gewoon sporten en niet wat beter verdeeld?
    pi_74857120
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:00 schreef P.F het volgende:
    Misschien moeten we een detective bureau opzetten!!
    !!
    Ja doei.
    pi_74857334
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:38 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

goedzo! Ergometer is gewoon zo'n roei apparaat wat in de sportschool staat?

Ik ga zo 2 uur spinnen en dan nog even mijn hardloop sessie erachteraan (die wel 3x 2 minuten duurt )

Waarom trouwens eerst die ergometer endan ook nog gewoon sporten en niet wat beter verdeeld?
    Omdat ik kruisjes moet halen
    pi_74857395
    Ik heb echt altijd detective willen worden trouwens. En dan echt dat de lucht altijd grauw of donker is en mensen allemaal jaren '50 mode dragen en ik standaard een lange trench coat.
    Kortom dus eigenlijk detective in de jaren '50.
    Euhm...ik stop met ratelen.
      donderdag 19 november 2009 @ 17:52:27 #297
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_74857515
    Was vanochtend trouwens 55.7 kg
    Zit nu ongeveer op 1800 kcal op een dag, dat mag dus wel wat meer maar ik durf niet
      donderdag 19 november 2009 @ 17:59:59 #298
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_74857709
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

las er vandaag nog een column over. in de Volkskrant volgens mij...
    Waarover?

Lol @ detectivebureau .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_74857769
    Ik zit vast op 63. Ik wil niet minder eten en ook niet meer sporten. M'n kleren passen nog, dus ik hou 't maar zo denk ik. Ik heb wel dikkere boobs dan voorheen

En nu ga ik heel hard doen alsof ik dat pak browniemix niet heb zien staan in de berging (er moet een ei in en dat heb ik toch niet. HA!)
    pi_74857811
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 17:52 schreef uniekhoorn het volgende:
    Was vanochtend trouwens 55.7 kg
    Zit nu ongeveer op 1800 kcal op een dag, dat mag dus wel wat meer maar ik durf niet
    Wow, jij gaat echt goed! Als ik jouw lijstjes lees denk ik ook nooit: nou, dat mag nog wel wat meer zijn. Het zal zich nu toch wel gaan stabiliseren rond de 55 kilo lijkt me?
    pi_74860094
    nou zeg.. niemand durft?
    Ja doei.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')