abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74817590
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:59 schreef loveli het volgende:
In paranoten zit ook selenium. In NL en scandinavie is de bodem arm aan selenium. In scandinavie voegen ze het toe aan brood, in NL niet. Je hoeft maar een paar noten per dag te eten om aan een goede hoeveelheid te komen.
Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:07:12 #102
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_74817709
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:

[..]

Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
dat had ik dus met mijn cashewnoten

maar toegegeven, die dingen vullen wel, want heb nog geen zin gehad om te lunchen
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_74819490
ik heb daar dus geen last van. ik heb geen gewone hongerprikkel en ook gene gewone "vol" prikkel.

zo zit ik vanmiddag al de hele middag keihard te werken op kantoor, heb 5 boterhammen gegeten (3 met lunch om 12 uur, 2 om 14.30 uur) en nu heb ik objectief gezien denk ik honger, maar ik heb geen trek in eten, en ook niet in snoep, omdat ik nu hard aan t werken ben en het goed gaat (het werken).

als ik normaal op kantoor zit en t gaat voor geen drol, dan heb ik de godganse dag zin in chocolade.

ik eet ook rustig een zak van 150 gram versgebranda macadamia's op (1100 kcal minstens) en heb daarna evenveel trek de rest van de avond alsof ik geen tussendoortje gehad heb.

er klopt geen hol van, en het helpt niet mee met gezond doen....
Kwak
pi_74819754
Ook even een lijstje

O: yoghurt met 2 lepels muesli
T: 1 boterham vruchtenhagel, 1 boterham pure hagelslag (beide ook met boter)
L: 2 boterhammen boter/grillworst, beker optimel
T: pims koekje en dropje
T: appel
D: broccoli, kipschnitzel, gekookte aardappels, appelmoes, mosterd
  Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 16:02:47 #105
70532 loveli
N
pi_74819781
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:54 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb daar dus geen last van. ik heb geen gewone hongerprikkel en ook gene gewone "vol" prikkel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin
Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 18 november 2009 @ 16:03:12 #106
70532 loveli
N
pi_74819797
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:01 schreef Ek-Mei het volgende:
Ook even een lijstje

O: yoghurt met 2 lepels muesli
T: 1 boterham vruchtenhagel, 1 boterham pure hagelslag (beide ook met boter)
L: 2 boterhammen boter/grillworst, beker optimel
T: pims koekje en dropje
T: appel
D: broccoli, kipschnitzel, gekookte aardappels, appelmoes, mosterd
crap in = crap out
  woensdag 18 november 2009 @ 16:04:42 #107
277802 _Calimero_
pi_74819838
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
hoe kom jij toch aan al die kennis?
die wil ik ook hebben...
pi_74819869
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:03 schreef loveli het volgende:

[..]

pi_74819920
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik ze naar niks smaken, een beetje muf. Ik pak ze soms wel eens uit een notenmix als die ergens staat met het idee dat ik een amandel pak, dan blijft het dus bij 1

Via de muesli krijg ik er 0 tot 3 per dag binnen ...
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_74819951
Lijst!
O: ongeveer 200 gram optimel yoghurt met een banaan
T: vier salmiakriksen, cupasoup kerrie met croutons
L: SUSHI!! Klein bakje van de AH, minder lekker dan van de sushizaak waar ik het normaal haal, maar toch nom!
T: blokje bonbonbloc
D: wat de pot schaft...
pi_74820392
quote:

[..]

Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.

Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creëren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 18-11-2009 16:33:05 ]
pi_74820593
ik voeg toe aan mij lijstje: roggebrood met appelstroop

En dan ik gewoon 25 jaar lang gedacht heb dat roggebrood vies is
pi_74820606
quote:

[..]

(ik wist dit overigens, maar ik zou ook in dit geval niet onderschatten dat veel obese mensen gewoon ook cognitief ontwend zijn hun honger en vol signalen te herkennen. daarom probeer ik op schema te eten, en niet op buikgevoel. als ik (ooit) afval zou mijn gevoeligheid moeten verberen (zoals ook insulinegevoeligheid verbetert als dikke mensen afvallen))
Kwak
pi_74820832
Ik herken het probleem van Kwak wel een beetje, door hier net te lezen bedacht ik ook pas dat ik misschien nog wat moest eten (tot 5 minuten geleden had ik alleen nog een appel en een bolletje met niks er op gegeten) maar honger had ik niet.
Ik merk het pas dat ik honger heb als mijn handen beginnen te trillen en ik echt buikpijn krijg omdat ik al een dag niet heb gegeten.
pi_74821013
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.

Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creeeren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.
kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.

ik moet er zelfs echt van huilen nu ik erover typ, omdat ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen dat ik geen low-carb dieet wil...

zo hoog zit het...

(één van de vele redenen is dat ik moet afvallen met een methode die ik zeker twee jaar kan volhouden, en dan de rest van mn leven inm verminderde mate. omdat er zó veel af moet. en ik ga geen twee jaar zonder brood kunnen. zonder aardappels. zonder pasta. alleen al omdat ik veel te weinig dingen lust die low carb zijn. een low carb dieet komt voor mij neer op het uitsluitend eten van: vlees, vis en rauwkost. no way dat ik dat mezelf ga aandoen

ik moet leren dat ik ook gelukkig kan zijn zonder me vol te vreten. de enige reden dat ik dik ben en blijf zijn de zakken chips die er hier doorheen gaan, de snacks, de repen chocola, de bakken ijs. niet omdat ik honger heb, maar omdat ik me kut voel. of blij. of moe. of alleen. mijn lichaam is best in staat tot afvallen met een normaal menu, en als ik afval zal ook mn hongerherkennign beter worden.)

sorry voor het lange verhaal, maar dit zit me best hoog, en het komt elke keer tot tranen aan toe op als ik word aangesproken op "waarom geen lowcarb" of "fructose maakt je obees" of "leptineresistentie zorgt ervoor dat je neit kan afvallen" -- ik wéét dit allemaal... en ik kan er nu even niks mee...

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 18-11-2009 16:46:07 ]
Kwak
  woensdag 18 november 2009 @ 16:36:51 #116
331 Merel
Be here now.
pi_74821032
Nou, gesprek was wel oké. Niets dan lof eigenlijk, m'n contract wordt sowieso verlengd, maar of dat een nieuw jaarcontract of een vast contract wordt is nog niet duidelijk. En dat laatste steekt stiekem wel een beetje. Als ze me goed vinden, waarom dan twijfelen over een vast contract? Maarja, dat ligt aan de crisis, niet aan mij...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 18 november 2009 @ 16:38:40 #117
331 Merel
Be here now.
pi_74821120
Oh sorry Kwak, ik zat m'n reply te typen terwijl jij je reactie plaatste! Nou niet huilen, neus snuiten, en een hap chocola nemen In januari kijk je wel weer verder
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 18 november 2009 @ 16:40:00 #118
277802 _Calimero_
pi_74821177
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.

ik moet er zelfs echt van huilen nu ik erover typ, omdat ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen dat ik geen low-carb dieet wil...

zo hoog zit het...

(één van de vele redenen is dat ik moet afvallen met een methode die ik zeker twee jaar kan volhouden, en dan de rest van mn leven inm verminderde mate. omdat er zó veel af moet. en ik ga geen twee jaar zonder brood kunnen. zonder aardappels. zonder pasta. alleen al omdat ik veel te weinig dingen lust die low carb zijn. een low carb dieet komt voor mij neer op het uitsluitend eten van: vlees, vis en rauwkost. no way dat ik dat mezelf ga aandoen

ik moet leren dat ik ook gelukkig kan zijn zonder me vol te vreten. de enige reden dat ik dik ben en blijf zijn de zakken chips die er hier doorheen gaan, de snacks, de repen chocola, de bakken ijs. niet omdat ik honger heb, maar omdat ik me kut voel. of blij. of moe. of allen. mijn lichaam is best in staat tot afvallen met een normaal menu, en als ik afval zal ook mn hongerherkennign beter worden.)

sorry voor het lange verhaal, maar dit zit me best hoog, en het komt elke keer tot tranen aan toe op als ik word aangesproken op "waarom geen lowcarb" of "fructose maakt je obees" of "leptineresistentie zorgt ervoor dat je neit kan afvallen" -- ik wéét dit allemaal... en ik kan er nu even niks mee...

Je hoeft je niet te verdedigen, door je aan te melden voor die intensieve therapie neem je een belangrijke stap: je gaat je veilige huidige copingsmechanismes verruilen voor nieuwe manieren die gezonder voor je zijn. en daarmee geef je aan voor jezelf te willen zorgen. dát is het begin naar een gezond leven voor jou, niet door te beginnen aan welk dieet dan ook (hoe 'gezond' ze dan ook zijn)
  woensdag 18 november 2009 @ 16:40:53 #119
277802 _Calimero_
pi_74821209
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef Merel het volgende:
Nou, gesprek was wel oké. Niets dan lof eigenlijk, m'n contract wordt sowieso verlengd, maar of dat een nieuw jaarcontract of een vast contract wordt is nog niet duidelijk. En dat laatste steekt stiekem wel een beetje. Als ze me goed vinden, waarom dan twijfelen over een vast contract? Maarja, dat ligt aan de crisis, niet aan mij...
fijn dat het goed ging en dat ze blij met je zjin!
pi_74821454
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:38 schreef Merel het volgende:
Oh sorry Kwak, ik zat m'n reply te typen terwijl jij je reactie plaatste! Nou niet huilen, neus snuiten, en een hap chocola nemen In januari kijk je wel weer verder
fijn merel dat je gesprek wel ok was!

ik neem lekker geen chocola. ik hóef geen chocola.
Kwak
pi_74821469
Gefeli Nynke!!
  woensdag 18 november 2009 @ 16:48:15 #122
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74821500
Echtelijke crisis hier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat je gesprek goed ging, Merel. En als ze vol lof over je waren, zal die twijfel echt te maken hebben met de crisis, niet met jou als persoon .
Niet meer actief op Fok!
pi_74821543
oh en ik snap dat co het goed bedoelt hoor...
maar ik dacht dat ik beter even eerlijk kon zeggen waaróm ik niet naar de goede raad luister
Kwak
pi_74821569
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

-verhaal-
Het was beslist geen aanval hoor. Vind het heel goed dat je in januari gaat beginnen met die all-in-one therapie. Ik hoop ook dat ze je zullen leren om van meer etenswaren te genieten. Weet niet of dat überhaupt mogelijk is, maar zou wel heel fijn zijn, om meer keuze te hebben!

Ik vind alleen wel echt dat je tot die tijd, met die hele klote maand december voor de deur, wel moet oppassen. Je weet van je zelf dat je heel makkelijk aankomt als je ook maar even niet oplet. En ik denk dat je ongelukkiger wordt als je nog 5 kilo zou aankomen.

Maar dat heeft weer niks met dat lowcarben te maken. Dat zei ik eigenlijk alleen maar om te zeggen dat jij dat waarschijnlijk al wist, omdat we het er al een paar keer over hadden gehad.

pi_74821598
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:48 schreef Viking84 het volgende:
Echtelijke crisis hier

Als het andersom was geweest, was je dan gelijk naar de Plus gegaan of had je dan ook "ja, daahaag" gedacht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')