Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:59 schreef loveli het volgende:
In paranoten zit ook selenium. In NL en scandinavie is de bodem arm aan selenium. In scandinavie voegen ze het toe aan brood, in NL niet. Je hoeft maar een paar noten per dag te eten om aan een goede hoeveelheid te komen.
dat had ik dus met mijn cashewnotenquote:Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:
[..]
Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leptinquote:Op woensdag 18 november 2009 15:54 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb daar dus geen last van. ik heb geen gewone hongerprikkel en ook gene gewone "vol" prikkel.
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:01 schreef Ek-Mei het volgende:
Ook even een lijstje
O: yoghurt met 2 lepels muesli
T: 1 boterham vruchtenhagel, 1 boterham pure hagelslag (beide ook met boter)
L: 2 boterhammen boter/grillworst, beker optimel
T: pims koekje en dropje
T: appel
D: broccoli, kipschnitzel, gekookte aardappels, appelmoes, mosterd
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:02 schreef loveli het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin
Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
Eerlijk gezegd vind ik ze naar niks smaken, een beetje muf. Ik pak ze soms wel eens uit een notenmix als die ergens staat met het idee dat ik een amandel pak, dan blijft het dus bij 1quote:Op woensdag 18 november 2009 15:04 schreef Bob. het volgende:
[..]
Maar het probleem met paranoten is dat ze zo lekker zijn dat ik dan binnen een dag zo'n zak op eet en vervolgens genoeg calorieën voor een hele week binnen heb.
Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Er is een connectie tussen ongevoeligheid voor leptine en insuline (diabetes II).
(ik wist dit overigens, maar ik zou ook in dit geval niet onderschatten dat veel obese mensen gewoon ook cognitief ontwend zijn hun honger en vol signalen te herkennen. daarom probeer ik op schema te eten, en niet op buikgevoel. als ik (ooit) afval zou mijn gevoeligheid moeten verberen (zoals ook insulinegevoeligheid verbetert als dikke mensen afvallen))quote:Op woensdag 18 november 2009 16:02 schreef loveli het volgende:
[..]
kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Daarom heb ik Kwak ook al heel vaak een low carbdieet aangeraden. Ik weet uit ervaring dat het geen onzin is.
Ik geloof dat ik er zelf ook weer aan moet geloven trouwens. M'n lievelingsjeans kan niet meer dicht zonder een forse zwemband te creeeren. Ik haat muffins. Zowel de letterlijke als de figuurlijke.
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
kwak doet even helemaal geen dieten, ook al worden ze meermalen aangeraden door mensen die dat lief bedoeln. ik begin in januari hopelijk met hele intensieve therapie. dieten nu maakt me alleen maar volledig depressief en opent een nieuwe vicieuze cirkel van proberen, falen, me rto voelen nog meer falen etc.
ik moet er zelfs echt van huilen nu ik erover typ, omdat ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen dat ik geen low-carb dieet wil...
zo hoog zit het...
(één van de vele redenen is dat ik moet afvallen met een methode die ik zeker twee jaar kan volhouden, en dan de rest van mn leven inm verminderde mate. omdat er zó veel af moet. en ik ga geen twee jaar zonder brood kunnen. zonder aardappels. zonder pasta. alleen al omdat ik veel te weinig dingen lust die low carb zijn. een low carb dieet komt voor mij neer op het uitsluitend eten van: vlees, vis en rauwkost. no way dat ik dat mezelf ga aandoen
ik moet leren dat ik ook gelukkig kan zijn zonder me vol te vreten. de enige reden dat ik dik ben en blijf zijn de zakken chips die er hier doorheen gaan, de snacks, de repen chocola, de bakken ijs. niet omdat ik honger heb, maar omdat ik me kut voel. of blij. of moe. of allen. mijn lichaam is best in staat tot afvallen met een normaal menu, en als ik afval zal ook mn hongerherkennign beter worden.)
sorry voor het lange verhaal, maar dit zit me best hoog, en het komt elke keer tot tranen aan toe op als ik word aangesproken op "waarom geen lowcarb" of "fructose maakt je obees" of "leptineresistentie zorgt ervoor dat je neit kan afvallen" -- ik wéét dit allemaal... en ik kan er nu even niks mee...
fijn dat het goed ging en dat ze blij met je zjin!quote:Op woensdag 18 november 2009 16:36 schreef Merel het volgende:
Nou, gesprek was wel oké. Niets dan lof eigenlijk, m'n contract wordt sowieso verlengd, maar of dat een nieuw jaarcontract of een vast contract wordt is nog niet duidelijk. En dat laatste steekt stiekem wel een beetje. Als ze me goed vinden, waarom dan twijfelen over een vast contract? Maarja, dat ligt aan de crisis, niet aan mij...
fijn merel dat je gesprek wel ok was!quote:Op woensdag 18 november 2009 16:38 schreef Merel het volgende:
Oh sorry Kwak, ik zat m'n reply te typen terwijl jij je reactie plaatste! Nou niet huilen, neus snuiten, en een hap chocola nemenIn januari kijk je wel weer verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat je gesprek goed ging, Merel. En als ze vol lof over je waren, zal die twijfel echt te maken hebben met de crisis, niet met jou als persoon.
Niet meer actief op Fok!
Het was beslist geen aanval hoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |