Drie die al in de buurt warenquote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Ambrosius het volgende:
Wat doen deze mensen hier bij dit item?
Ze hebben willekeurig 3 'BN'-ers gebeld?
Inderdaad valt mij ook altijd op. Vooral bij persoonlijke vragen weet hij niet hoe snel hij verder moet gaan met een ander onderwerp.quote:Op maandag 16 november 2009 20:17 schreef buddyb het volgende:
Waarom heeft Matthijs altijd zoveel moeite met het beantwoorden van vragen die door de gasten worden gesteld?
Deed 'ie datquote:Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef Barish het volgende:
Grappig dat die gast van Kyteman Herman van Veen noemt als 1 van zijn favorieten.
Domme trut? Ze weet als één van de weinigen dat Freddy Mercury een Pers was. Serieus, Chazia.quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Chazia Mourali is echt een domme trut, maar Queen hoort gewoon in de Top-2000.
Ja, hij noemde Herman van Veen als één van zijn favorieten.quote:Op maandag 16 november 2009 20:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Deed 'ie datIk heb het echt niet gehoord.
Ja, er werd gevraagd naar zijn top 3 ofzo. Hij noemde een nummer van Radiohead, alles van Herman van Veen en nog iets wat mij ook ontschoten is.quote:Op maandag 16 november 2009 20:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Deed 'ie datIk heb het echt niet gehoord.
Tsja, maar als je zo amicaal met je gasten omgaat. Vind ik het wat lafjes om zelf nooit een mening te geven.quote:Op maandag 16 november 2009 20:23 schreef maril het volgende:
HIj houd zijn privè leven strikt gescheiden van zijn werk als presentator en gelijk heeft hij,
Hij houd wel van Charles Aznavour, en in zijn stukjes in de varagids laat hij een kiertje open, leuke stukjes vind ik het altijd.
Hij zei alles van Herman Brood.quote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef Barish het volgende:
[..]
Ja, er werd gevraagd naar zijn top 3 ofzo. Hij noemde een nummer van Radiohead, alles van Herman van Veen en nog iets wat mij ook ontschoten is.
FreddIEquote:Op maandag 16 november 2009 20:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Domme trut? Ze weet als één van de weinigen dat Freddy Mercury een Pers was. Serieus, Chazia.![]()
Ik interpreteerde "alles" als "al zijn nummers".quote:Op maandag 16 november 2009 20:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, hij noemde Herman van Veen als één van zijn favorieten.
Nee hoor, Herman van Veen, 100% zekerquote:Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij zei alles van Herman Brood.
Farrokh Bulsara.quote:Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
FreddIE![]()
Prem is irritant, Queen geniaal. Punt.
Ja, nu ik erover nadenk, heb je volgens mij gelijk.quote:Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef Barish het volgende:
[..]
Ik interpreteerde "alles" als "al zijn nummers".
welnee. Herman van Veen. Prem begon nog over "Anne".quote:Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij zei alles van Herman Brood.
Daarom juist leuk, soort van statement.quote:Op maandag 16 november 2009 20:31 schreef starla het volgende:
Ach, Kyteman had ook nooit Herman van Veen genoemd als hij afgelopen week niet in het nieuws was geweest![]()
Props for everything in it's right place trouwens
Derde wat hij noemde was een nummer van Elbow.quote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef Barish het volgende:
[..]
Ja, er werd gevraagd naar zijn top 3 ofzo. Hij noemde een nummer van Radiohead, alles van Herman van Veen en nog iets wat mij ook ontschoten is.
Statements zuigen en principes rukken.quote:Op maandag 16 november 2009 20:38 schreef superjojo het volgende:
[..]
Daarom juist leuk, soort van statement.
Is dat een statement?quote:Op maandag 16 november 2009 20:42 schreef starla het volgende:
[..]
Statements zuigen en principes rukken.
hehe eindelijk weet ik hoe dat nummer heetquote:
Ja, precies. Wat een kutnummer is dat.quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Cee het volgende:
Hij verwoordt compleet mijn gevoelens jegens dat jengelnummer van Katie Melua.
Ik wel, ik snap ze perfect.quote:Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef Wickedangel het volgende:
Ik heb sowieso niks met mensen die niets van AC/DC begrijpen
Wat een kutnummer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:13 schreef Arcee het volgende:
Volgens Lammers is het een liedje van vorig jaar.:') Hij wil alleen nummers die 5 jaar oud zijn. Nou, nog 1 jaartje geduld dan, want dan is dit mooie lied 5 jaar oud.
Dat was al gezegd.quote:
Ik vind hem reteirritant als inspreker van comedy central verder heeft hij wel iets postiefs PSVfanquote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef henkde_j het volgende:
Frank lammers
Inderdaad, met d'r Les Poppys, flikker toch een eind op. Ik heb verder niets met AC/DC, maar als mevrouw Mourali er een hekel aan heeft mag de Top 2000 er van mij vol mee staan. Prem had volgens mij niet door dat er gestemd kan worden door iedereen, en als mensen Franse of Duitse muziek erin willen hebben, ze er wel op stemmen.quote:Op maandag 16 november 2009 22:34 schreef Wickedangel het volgende:
Het was weer een mooie gelegenheid voor mevrouw Mourali om te koketteren met haar "perfecte" Frans![]()
Ik heb sowieso niks met mensen die niets van AC/DC begrijpen
quote:Gasten in de uitzending van dinsdag 17 november zijn: Martin Koolhoven, Cécile Narinx, Victor Reinier, Daniel Boissevain, Guus Luijters en John Appel. De muziek wordt verzorgd door Moss en Martin ¦imek is tafelheer.
Ja, wilde het net zeggen; die was er vorige week ook al als tafelheer.quote:
Weer die Simek. Kan die niet ergens een kamertje stukadoren?quote:
Jaj loistert niet! Loister jij wel?quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef marcodej het volgende:
Pfff, ik heb wel weer genoeg Simek gehad de afgelopen weken...
ik denk dat ze je geblokkeerd hebbenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:14 schreef Haaibaaike het volgende:
Wie van jullie krijg nog nieuwsbrief van DWDD ..Ik heb sinds vrijdag,gisteren en vandaag geen nieuwsbrief gekregen. ik baal stevig![]()
Mijn schoonzus krijg dat wel.
Maar ze spelen echt belachelijk kort.quote:
Ben benieuwd wat ze van Rambo vindt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:09 schreef DrDentzz het volgende:
Die vrouw moet wel een hekel hebben aan veel acteurs. Die jagen soms per film wel 200 man de dood in.
Inderdaad, geweldige tafelheer! Ik heb eigenlijk nooit zijn eigen programma's gezien/gehoord, maar nu ik zie hoe hij in DWDD al zo betrokken en oprecht geïnteresseerd is, dan vind ik dat toch wel erg jammer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:17 schreef TAV74 het volgende:
Simek... wat een verademing blijft die man
Hij was nogal moe volgens mij. Versprak zich soms een beetje.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:20 schreef starla het volgende:
Toch vind ik dat Matthijs altijd zo moeilijk omgaat met dergelijke situaties. Zo'n vakman en dan zo spastisch vasthouden aan de autocue en z'n papiertje. Met zelfs de de autocua had hij vandaag moeite
Die vrouw leek me niet erg in staat zich in de situatie in te leven en focust ook nog eens op een man-vrouw perspectief. Natuurlijk veroordeel je die man gevoelsmatig, maar iedereen die een dergelijk ziekbed van dichtbij heeft meegemaakt weet dat je dit nooit zo moralistisch zwart-wit kunt veroordelen. Zo'n ziekte treft niet alleen de patient. Simek gaf dit heel goed weer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:20 schreef marcodej het volgende:
Wat een goeie discussie... Maar ik snapte die vrouw niet.
nee man, dit was hartstikke echtquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:23 schreef Rudieh het volgende:
ik ben blijkbaar de enige die altijd dwars door dat theatrale gedoe van Simek heen kijkt
was m'n punt nietquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hij was nogal moe volgens mij. Versprak zich soms een beetje.
Inderdaad, Simek raakte de goeie snaar. Die andere twee ook trouwens. Ik denk dat vrijwel iedereen vind dat de man bij een zieke vrouw moet blijven. Maar zo´n ziekte is ook een aanslag op het leven van de naaste omgeving en die gaat dan vluchten in andere dingen. Dat is niet goed, dat is iedereen het met haar eens, maar het gebeurt wel. En dat moet je dan ook kunnen laten zien in een boek of film.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:22 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Die vrouw leek me niet erg in staat zich in de situatie in te leven en focues ok nog eens op een man-vrouw perspectief. Natuurlijk veroordeel je die man gevoelsmatig, maar iedereen die een dergelijk ziekbed van dichtbij heeft meegemaakt weet dat je dit nooit zo zwart-wit kunt veroordelen. Zo'n ziekte treft niet alleen de patient. Simek gaf dit heel goed weer.
Is het wel eens in je opgekomen dat dit misschien aan jou kan liggen? Prima dat je er je vraagtekens bij hebt, maar om het nu hier zoals jij te stellen alsof jij als enige gelijk hebt terwijl als die domme andere mensen erin trappen....quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:23 schreef Rudieh het volgende:
ik ben blijkbaar de enige die altijd dwars door dat theatrale gedoe van Simek heen kijkt
daar geef ik jou weer gelijk inquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Is het wel eens in je opgekomen dat dit misschien aan jou kan liggen? Prima dat je er je vraagtekens bij hebt, maar om het nu hier zoals jij te stellen alsof jij als enige gelijk hebt terwijl als die domme andere mensen erin trappen....
wat goed van jou !quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:23 schreef Rudieh het volgende:
Volgens mij heeft vrijwel iedereen gevoelsmatig dezelfde mening. Iedereen vind dat je dan bij je doodzieke vrouw blijft. Maar het gebeurt gewoon, de een vlucht in zijn werk, de ander bij een andere vrouw. Die vrouw vond blijkbaar dat je dat niet kon laten zien in een boek of film en dat begrijp ik niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:25 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik vond het een interessante discussie.. en ik denk dat er een groot verschil is hoe vrouwen erop reageren of mannen..
Over 'moordenaars spelen toch ook in films?!' -> daar gaat het juist niet om. De film is mooi gemaakt (schijnbaar, want ik heb hem nog niet gezien) en schijnbaar ook erg goed en realistisch neergezet. Waar het om gaat, is het verhaal achter de film, dat het hoofdpersonage van het boek en van de film Kluun, ECHT gebeurd is. Dan kan Kluun er nog zo'n mooi verhaal omheen verzinnen als 'ik moest in iets positiefs vluchten om alle ellende te vergeten', maar naar mijn mening, en ik denk dezelfde mening als die vrouw van Elle, ben je dan gewoon een GROTE LUL om niet je vrouw bij te staan in die moeilijke tijd. Als je vrouw over een paar maanden dood gaat, kun je toch desnoods een greintje respect opbrengen om pas ná de dood van die vrouw met een nieuwe relatie te beginnen...
Leg uit. Ken dat hele boek niet maar uit de stukjes van de film te zien leek het niet echt goedkoop als in een standaard Hollywood-productie.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Beetje jammer dat de discussie over de daden van het hoofdpersonage uit KEVBD zo zinloos is. Laten we het liever hebben over platte commercie en het goedkoop inspelen op gevoel. Focus dan op Kluun en Oerlemans en de kwaliteit van de film en het boek. Lekker boeiend wat de willekeurige (semi) BN-er van Stijn vindt.
En dat was nu juist het punt van Simek: over dat soort dingen kun je niet oordelen. Natuurlijk vindt iedereen zo'n iemand een lul, maar je weet pas hoe je reageert als je het hebt meegemaakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:25 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik vond het een interessante discussie.. en ik denk dat er een groot verschil is hoe vrouwen erop reageren of mannen..
Over 'moordenaars spelen toch ook in films?!' -> daar gaat het juist niet om. De film is mooi gemaakt (schijnbaar, want ik heb hem nog niet gezien) en schijnbaar ook erg goed en realistisch neergezet. Waar het om gaat, is het verhaal achter de film, dat het hoofdpersonage van het boek en van de film Kluun, ECHT gebeurd is. Dan kan Kluun er nog zo'n mooi verhaal omheen verzinnen als 'ik moest in iets positiefs vluchten om alle ellende te vergeten', maar naar mijn mening, en ik denk dezelfde mening als die vrouw van Elle, ben je dan gewoon een GROTE LUL om niet je vrouw bij te staan in die moeilijke tijd. Als je vrouw over een paar maanden dood gaat, kun je toch desnoods een greintje respect opbrengen om pas ná de dood van die vrouw met een nieuwe relatie te beginnen...
Vorige week zat hij nog trots te vertellen hoe hij bij z'n tennismamma's in bed terecht kwam.quote:
Ik kan me herinneren dat ten tijde van het boek 'Stijn' bijna als een volksheld werd ontvangen. Hoe hij reageerde op kanker, en de omgang ermee bespreekbaar maakte was van heroïsche aard.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:30 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij heeft vrijwel iedereen gevoelsmatig dezelfde mening. Iedereen vind dat je dan bij je doodzieke vrouw blijft. Maar het gebeurt gewoon, de een vlucht in zijn werk, de ander bij een andere vrouw. Die vrouw vond blijkbaar dat je dat niet kon laten zien in een boek of film en dat begrijp ik niet.
Ja en hoe?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:03 schreef SonicVolcano het volgende:
en hij lult gewoon door,
Ze waren het er toch allemaal over eens dat het gedrag van de hoofdpersoon op zn zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs verdiend?quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:23 schreef Wickedangel het volgende:
Martin Koolhoven moet nog maar eens de definitie van het woord "discussie" opzoekenAls iemand een andere mening heeft dan jij, moet je niet gaan roepen dat het een "non-discussie" is, dan slaat het gesprek helemaal dood.
Zeker. Maar elke keer wanneer de vrouw van Elle probeerde uit te leggen wat ze ervan vond - ze heeft immers recht op een mening over de film, al heeft ze dat boek niet gelezen - begon Koolhoven te blazen. Hij heeft daar wel vaker gezeten en verbeeldt zich heel wat. Je zou bijna denken dat hij de Oscar al binnen heeftquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:26 schreef marcodej het volgende:
Ze waren het er toch allemaal over eens dat het gedrag van de hoofdpersoon op zn zachtst gezegd niet de schoonheidsprijs verdiend?
Eens. Het komt ook over alsof je uberhaupt geen andere mening dult. Doet me trouwens denken aan een vroegere vriend, die zei ook altijd 'non-discussie'. Het is geen toeval dat we nu geen vrienden meer zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:23 schreef Wickedangel het volgende:
Als iemand een andere mening heeft dan jij, moet je niet gaan roepen dat het een "non-discussie" is, dan slaat het gesprek helemaal dood.
exact, je kunt pas oordelen over zoiets als je het zelf hebt meegemaakt. Een mens vlucht soms uit z'n ellende, dat is menselijk gedragquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:42 schreef JeanBeliveau het volgende:
[..]
En dat was nu juist het punt van Simek: over dat soort dingen kun je niet oordelen. Natuurlijk vindt iedereen zo'n iemand een lul, maar je weet pas hoe je reageert als je het hebt meegemaakt.
Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat erom dat iedereen de hoofpersoon barry/kluun/stein hoe je hem ook wil noemen, een held vindt. Kluun heeft geprobeerd van zichzelf een held te maken in dit boek en iedereen is erin meegegaan. Dat Cecille dit opmerkte vond ik meer dan terecht. Maar oh nee dat mag toch niet wan Kluun is geweldig en hij hield toch van zijn vrouw-boehoequote:Op dinsdag 17 november 2009 23:52 schreef honda1990 het volgende:
Ik vond het wel een non-discussie aangezien die vrouw van de Elle het verhaal eigenlijk wilde veranderen om er een mooie moraal aan te geven. Dit is haar taak niet, ze is geen schrijfster en als ze dat wel is dan mag ze dat mooi in haar eigen boekje doen. Het is absoluut onzin om je zelf op te winden over het feit dat een man in een film iets doet wat je niet zo lief vindt. Dat je daardoor de film "slecht" vindt. Ze ging dus eigenlijk (letterlijk en figuurlijk) op de verkeerde stoel zitten. Het evt. ergeren aan een personage maakt een film juist goed.
Mee eens!quote:Op woensdag 18 november 2009 01:24 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat erom dat iedereen de hoofpersoon barry/kluun/stein hoe je hem ook wil noemen, een held vindt. Kluun heeft geprobeerd van zichzelf een held te maken in dit boek en iedereen is erin meegegaan. Dat Cecille dit opmerkte vond ik meer dan terecht. Maar oh nee dat mag toch niet wan Kluun is geweldig en hij hield toch van zijn vrouw-boehoe.
Er is niets heldhaftigs aan wat hij heeft gedaan. Het is begrijpelijk en niet uitzonderlijk. Het is een mooi verhaal want hij weet sympathie te kweken voor zichzelf. Maar continu neuken met een ander terwijl je vrouw ligt te creperen van de kanker, en er niet zijn als ze je nodig heeft. Dat maakt je geen held. Ook niet als je het verpakt in mooie woorden en er een boek omheen doen.
La_Vita en Qebbel, ik ben het helemaal met jullie eens!quote:Op woensdag 18 november 2009 02:07 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Mee eens!
En de acceptatie dat ieder z'n miserabele heil gaat zoeken in iets anders en hij dus in die andere vrouw, vind ik echte bull shit. Prima dat je je heil zoekt in drank, of sigaretten. Of ga lekker met je neus in de coke hangen van mijn part en je met je vrienden helemaal het schompes inzuipen in het weekeinde.
Maar je gaat niet liggen wippen met een ander om je verdriet te vergeten. Je kunt je vrouw (of man) op geen andere mogelijke manier nog meer pijn doen dan ze al heeft.
Maargoed, dit heeft niks te maken met de kwaliteit van de film, waar het om ging, maar is louter haar mening over het karakter van de hoofdpersoon/kluun.
Vind ik van niet (oeh, een andere mening dan de jouwe!quote:Op woensdag 18 november 2009 02:52 schreef broer het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Ik ben geen fan van Van Nieuwkerk, maar dit lost hij heel fatsoenlijk op.
Hoe kom je daar nu bij? Volgens mij vind niemand hem een held en wordt het aan alle kanten (terecht) veroordeeld. Je kunt volgens mij onmogelijk naar deze film kijken zonder hem een enorme lul te vinden. Enige wat hier opgemerkt wordt is dat de wereld soms minder zwart-wit is dan je zou hopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 01:24 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Kluun heeft geprobeerd van zichzelf een held te maken in dit boek en iedereen is erin meegegaan.
Koolhoven had een punt dat het te plat, te simpel was om zo'n moment in de film te proppen. Een beetje normale kijker heeft zo'n moment niet nodig. Zoals Boissevain zei: juist door de manier waarop het gefilmd en verteld is, dus ook (of beter nog: juist) zónder dat moment, ga je je op een gegeven moment ergeren aan de hoofdpersoon en wil je schreeuwen: "Blijf thuis, ga niet (langer) vreemd!"quote:Op woensdag 18 november 2009 10:33 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
La_Vita en Qebbel, ik ben het helemaal met jullie eens!
Ik denk dat dat ook het punt van die vrouw van de Elle was, precies wat hierboven staat. Dat heeft inderdaad niets met de film te maken, die zal best mooi gemaakt zijn. Het gaat die vrouw van Elle er alleen om, dat die man teveel als een held wordt neergezet, dat vindt die vrouw jammer... nergens een moment in de film van 'Wat een lul ben ik toch'.. Maar dat zal ook wel niet in het boek geweest zijn, dus dan kan je het moeilijk in de film wél stoppen..
Boissevain leek het eerst goed te praten, maar gaandeweg werd duidelijk dat hij het wel een begrijpelijke actie vond. Koolhoven keurde het ook af, maar begreep het wel.quote:Ik kan er ook slecht tegen, de argumenten an sich dat vreemdgaan van die man geoorloofd wordt 'tja hij moet toch ergens zijn ei kwijt'.. wat hierboven al gezegd wordt, dat doe je niet bij een andere vrouw, dat kun je je zieke vrouw niet aandoen.
Hij leert die teksten die hij moet zeggen niet uit zijn hoofd, want autocue. Zonder autocue is het dus lastig om te weten wat je precies moet vertellen. Dus wacht 'ie tot 'ie z'n tekst krijgt. Ondertusen blijft 'ie wel gewoon doorpraten, hij valt niet stil, dus nee, hij zuigt niet zonder autocue.quote:
Mensen, laten we wel wezen, iedereen kan toch raaskallen? Dat hij 10 seconden lang lult over dat zijn autocue het niet doet kan ik ook. Dat hij dan zegt dat iemand een velletje komt brengen kan ik ook. Dat zijn simpelweg observaties. Als je dát als 'doorpraten 'beschouwd, dan ligt je drempel wel erg laag.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:50 schreef Bragi het volgende:
Ondertusen blijft 'ie wel gewoon doorpraten, hij valt niet stil, dus nee, hij zuigt niet zonder autocue.
Dan zuigt hij dus ook niet zonder autocue. Jij focust je op het (grote) verschil tussen praten mét en praten zónder autocue, maar als je gewoon sec kijkt naar wat 'ie doet op het moment dat de autocue uitstaat, dan is dat een normale situatie (zoals jij het ook zou doen). Dan is 'ie daar nog niet gelijk slecht in. Het verschil erin valt alleen goed op.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:52 schreef starla het volgende:
[..]
Mensen, laten we wel wezen, iedereen kan toch raaskallen? Dat hij 10 seconden lang lult over dat zijn autocue het niet doet kan ik ook. Dat hij dan zegt dat iemand een velletje komt brengen kan ik ook. Dat zijn simpelweg observaties. Als je dát als 'doorpraten 'beschouwd, dan ligt je drempel wel erg laag.
Ik vind trouwens sowieso dat hij al zuigt mét autocue. Hij kijkt strak in de camera (zo strak dat je ziet dat hij jou thuis niet aankijkt, wat volgens mij wel altijd de bedoeling is), voorover gebogen (koop dan een brilletje als je het nét niet kunt lezen) om vervolgens elke zin 3 versprekingen te maken. Ik vind het een sympathieke gast hoor, met een leuk programma, maar echt presenteren kan hij niet. Het gebrek aan vakmanschap komt trouwens altijd schrijnend naar voren in vragen van gasten naar hem toe, en bij situaties waar de regie geen rekening mee heeft gehouden, zoals een jankende Simek. Hoe hij stoicijns verder ging, belachelijk (op het velletje staat immers niet: empathie tonen). Het was een prachtig TV moment, hij had dat (hoe hard dit moge klinken) best mogen uitbuiten.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:58 schreef Bragi het volgende:
[..]
Dan zuigt hij dus ook niet zonder autocue. Jij focust je op het (grote) verschil tussen praten mét en praten zónder autocue, maar als je gewoon sec kijkt naar wat 'ie doet op het moment dat de autocue uitstaat, dan is dat een normale situatie (zoals jij het ook zou doen). Dan is 'ie daar nog niet gelijk slecht in. Het verschil erin valt alleen goed op.
Niet mijn ding. Die zanger van Moss is meer mijn typequote:Op woensdag 18 november 2009 12:11 schreef tong80 het volgende:
Daniel vind ik als hetero wel een erg mooie man.
Vrouwen het met me eens ?
Ik heb hem eens in het echt gezien en dan is het echt een liliputterquote:Op woensdag 18 november 2009 12:11 schreef tong80 het volgende:
Dit dus.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Volgens mij vind niemand hem een held en wordt het aan alle kanten (terecht) veroordeeld. Je kunt volgens mij onmogelijk naar deze film kijken zonder hem een enorme lul te vinden. Enige wat hier opgemerkt wordt is dat de wereld soms minder zwart-wit is dan je zou hopen.
Het is een heel ander voorbeeld, maar ik weet wel dat het voor partners van ongeneeslijke zieken vaak een verandeming is om even in meer feestelijke omstandigheden te verkeren en ergens ontspanning te vinden, de rest van een gezin heeft het immers ook niet bepaald makkelijk. En ook dat wordt door mensen veroordeeld (want hoe kun je nu feest vieren als je vrouw/man doodziek in bed ligt!).
Dat het voorbeeld Kluun over de rand is is voor mij (en zo ongeveer iedereen) overduidelijk, maar zeg maar waar de grens precies ligt... Prima als de film/boek maakt dat dit een thema is waar over gepraat wordt.
Ik zou alleen denken dat iedereen sinds De Zomer Draait Door toch wel door zou hebben dat van Nieuwkerk wel enig talent voor het vak heeftquote:Op woensdag 18 november 2009 12:07 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vind het een sympathieke gast hoor, met een leuk programma, maar echt presenteren kan hij niet.
Hehe, je dat was wel heel triest. Matthijs speelt in de eerste divisie. Die luitjes van de zomer draait door zijn zaterdagamateurs.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:19 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik zou alleen denken dat iedereen sinds De Zomer Draait Door toch wel door zou hebben dat van Nieuwkerk wel enig talent voor het vak heeft
Dat is dus niet waar. De discussie aan tafel ging niet over of het een goede film was of niet. Het ging erover dat de hoofdpersoon als held wordt onthaalt door het publiek.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu bij? Volgens mij vind niemand hem een held en wordt het aan alle kanten (terecht) veroordeeld.
Ja daar ben ik het overigens wel mee eensquote:Op woensdag 18 november 2009 12:28 schreef Bragi het volgende:
Cécile moet 's een keer hard genomen worden!
Dat is echt onzin in mijn ogen, je klapt voor de acteerprestatie en de acteur in zo'n geval, niet voor het karakter. Betekent die dat je niet mag klappen voor een acteur die een een geweldige bad guy neerzet?quote:Op woensdag 18 november 2009 12:23 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Cecille verwees naar de staande ovatie die Barry Atsma na de pemiere kreeg. En die was niet enkel voor zijn acteerkunsten maar voornamelijk voor de persoon die hij neerzette.
Onzin, dat maakte zij er van omdat zij er moeite mee had om voor Barry Atsma te klappen omdat hij zich als een eikel gedraagt in de film. Zij kon dus blijkbaar de acteur en de rol die hij speelt niet los van elkaar zien. Dat pleit alleen maar voor de acteerprestatie van Atsma lijkt me.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:23 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. De discussie aan tafel ging niet over of het een goede film was of niet. Het ging erover dat de hoofdpersoon als held wordt onthaalt door het publiek.
Cecille verwees naar de staande ovatie die Barry Atsma na de pemiere kreeg. En die was niet enkel voor zijn acteerkunsten maar voornamelijk voor de persoon die hij neerzette.
Die die man in de film speelt vind ik ook mooi,ja zelfs ik.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:11 schreef tong80 het volgende:
Ik ben bang dat ze in haar leven een keertje teveel bedrogen is. iedereen reageert persoonlijk, Buiten dat ik dat vermoed, vind ik ook dat zij een punt heeft. Maar na het schijnt was deze disccussie na het boek ook. Tong, mijn zus had zitten huilen voor tv om Simek ze was er onroert door, ik zelf niet,maar vond het wel oprecht.quote:Op woensdag 18 november 2009 12:28 schreef Bragi het volgende:
Cécile moet 's een keer hard genomen worden!
En Gerard Joling, Paul Sneijder, Louis Andriessen en 13 Ciskes uit de musical. Tafelheer is Arie Boomsma.quote:
Ik vond het ook oprecht.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:44 schreef maril het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze in haar leven een keertje teveel bedrogen is. iedereen reageert persoonlijk, Buiten dat ik dat vermoed, vind ik ook dat zij een punt heeft. Maar na het schijnt was deze disccussie na het boek ook. Tong, mijn zus had zitten huilen voor tv om Simek ze was er onroert door, ik zelf niet,maar vond het wel oprecht.
wilde ze nou 14 glazen per dag?!quote:Op woensdag 18 november 2009 20:02 schreef Rikketik het volgende:
Wat was dat voor een raar fragment net met die alcoholiste?
Nee ze had gehoord dat je 2 glazen per dag mocht dus 14 glazen per week.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
wilde ze nou 14 glazen per dag?!
Dat is jou mening.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Weer Mart Smeets, hij begrijpt nog steeds niet dat dat niet meer leuk is?
Het verkoopt, snap je,alles voor geld nietwaar.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Weer Mart Smeets, hij begrijpt nog steeds niet dat dat niet meer leuk is?
Ze melken het lekker uit inderdaad, ik weet niet of dat wel zo positief is.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:11 schreef maril het volgende:
[..]
Het verkoopt, snap je,alles voor geld nietwaar.
Ciskes vond ik ook leuk!! En Geer vond ik ook leukquote:Op woensdag 18 november 2009 20:53 schreef Barish het volgende:
Weinig interessante gasten vandaag, al waren die ciske's wel grappig.
Geweldigquote:
Typhoon en New Cool Collectivequote:Komende uitzending
Gasten in de uitzending van donderdag 19 november zijn: Gerard Nijssen en Tom de Witte. Muziek wordt verzorgd door Typhoon en New Cool Collective en tafelheer is Jort Kelder.
Inderdaad, doe dat dan met Jan Mulder of Hugo Borst erbij..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:42 schreef nomar83 het volgende:
Waarom gaat het zo vaak over voetbal bij DWDD, met tegelijk een tafelheer/-dame die niks met voetbal heeft?
Ik kan die klik niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:21 schreef starla het volgende:
Proberen jullie het thuis nu ook allemaal?
Synesthesie, vermoed ik, ondanks dat hij zelf zei dat het niet met echolokatie te maken had. Maar via een ander zintuig (bijvoorbeeld het oor) komt er informatie over de kleur binnen en de hersenen associeren het met een kleur (dat is dan het synesthetische principe). Indrukwekkend.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:23 schreef Crushly het volgende:
Dat met die kleuren kreeg ik niet helemaal mee, wat was de theorie daar achter?
Dat denk ik niet, of het moet er echt heel dik bovenop liggen, maar dan kun je het ook gewoon voelen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:39 schreef ralfseltje het volgende:
Die kleuren, damn! Zou het ook kunnen om een papier met inkt te onderscheiden van een papier zonder inkt. En om dan vervolgens de inkt te herkennen. En dan horend kunnen lezen?
Denk het ook niet hoor, maar kleuren zien leek me ook onmogelijk. Wie weet, ooitquote:Op donderdag 19 november 2009 20:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, of het moet er echt heel dik bovenop liggen, maar dan kun je het ook gewoon voelen.
Waar is Jan Mulder eigenlijk? Lang niet gezien bij DWDD of Studio Voetbal.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Inderdaad, doe dat dan met Jan Mulder of Hugo Borst erbij..
Dat wilde ik ook graag weten, maar de Belg kreeg niet de gelegenheid om dat uit te leggen. Van Nieuwkerk was er te druk mee om hem kunstjes te laten doen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:23 schreef Crushly het volgende:
Dat met die kleuren kreeg ik niet helemaal mee, wat was de theorie daar achter?
Tja toen was het al 20:20.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook graag weten, maar de Belg kreeg niet de gelegenheid om dat uit te leggen. Van Nieuwkerk was er te druk mee om hem kunstjes te laten doen.
Volgens mij snapte die Belg dat zelf ook niet helemaal.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook graag weten, maar de Belg kreeg niet de gelegenheid om dat uit te leggen. Van Nieuwkerk was er te druk mee om hem kunstjes te laten doen.
De Belg zei dat hij het zelf ook niet wist.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Daar is het televisie voor, hij excuseerde zich. Vond het een mooi interview.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
id volgen mij is erg geen precieze verklaring, hij weet het gewoon op een of andere manier.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Volgens mij snapte die Belg dat zelf ook niet helemaal.
Die doen dat ook inderdaad!quote:Op vrijdag 20 november 2009 02:05 schreef Ringo het volgende:
Het is een sonartechniek. Dolfijnen enzo. Wist niet dat mensen dat ook zouden kunnen.
Ik ken haar niet anders.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:40 schreef maril het volgende:
Sinds waneer heeft Nina Brink een amerikaans accent.?
Het is Adelheid, ze schokt graag... gewoon, omdat 't kan.quote:
En die wordt nu ook, met veel gestotter, gevraagd.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:58 schreef Norvo het volgende:
"Zou je moeder dit gewild hebben?" is de vraag die gesteld moet worden...
En wordt niet beantwoordquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:59 schreef Rikketik het volgende:
[..]
En die wordt nu ook, met veel gestotter, gevraagd.
Vroeger was ze leuker, liep ze weg uit discussies enz oquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:54 schreef Rudieh het volgende:
wat een overdreven theatraal figuur dit
het lijkt de vrouwelijke Martin Simek wel
Samen met Lenette van Dongen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:08 schreef Ringo het volgende:
Adelheid Roosen.De griezeligste vrouw van Nederland.
Lenette van Dongen vind ik niet engquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:15 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Samen met Lenette van Dongen.
[ afbeelding ]
Ja vond het ook pijnlijk om te zienquote:Op vrijdag 20 november 2009 19:59 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik vond het vrij pijnlijk om te zien om eerlijk te zijn.
Brrrrr... Ik voelde me net zo onbehaaglijk als M-M bij dat filmpje met mams. Wat een exhibitionisme ten koste van een oude vrouw die het allemaal niet meer weetquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:08 schreef Ringo het volgende:
Adelheid Roosen.De griezeligste vrouw van Nederland.
Ietjes anders maar toch hilarischquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:02 schreef maril het volgende:
[..]
Vroeger was ze leuker, liep ze weg uit discussies enz o
Ja toen was ze stuk drukker..ze had het hoogste woord..Maar was wel leuk bij Sonja Barend en Adelheid.quote:
Dat klinkt als een erg leuke ervaring! Dank voor je verslag.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:43 schreef Peter6000 het volgende:
Afgelopen maandag heb ik een opname van DWDD bijgewoond (in Mediacafé Plantage in Amsterdam), misschien wel leuk hier te vermelden hoe dat was.
Bij binnenkomst moesten we in een halletje wachten, en ik besloot toch maar niet naar binnen te gaan omdat het mij teveel spanning zou geven met mijn kop in beeld te komen, dus ik had me al verzoend met het blijven wachten in het halletje. Maar toen zei 1 van de vriendelijke gastvrouwen dat er ook plekken zijn waar je 100 procent gegarandeerd niet in beeld komt, dus ik kon tot mijn vreugde gewoon mee naar binnen.
Rond kwart voor 7 gingen de deuren open, en liepen we de studioruimte in. Je kreeg een glaasje drinken, en ook nog een consumptiebon voor na afloop. De ruimte bestaat uit een studio, die bijzonder huiselijk aandoet, en achterin is er een bar en een 'ereterras', waar de camera dus niet op gericht is.
Martin Simek, die later die avond bij Holland Sport moest zijn, zat er ook nog ff wat te praten en te lezen.
Rond 7 uur kwam Matthijs de ruimte in, hij oogte ontspannen en jonger dan hij op tv overkomt.
Hij sprak het publiek vriendelijk toe, en hij sprak ook heel liefdevol over zijn programma (dat ze 5 jaar geleden geen publiek hadden, en toen al een bepaald nummer draaiden (ben vergeten welk nummer), en nu nog steeds. En daarna klonk dat nummer door de ruimte.
Na enige tijd druppelden ook de overige gasten binnen, en toen was het tijd om de promo op te nemen. Ook dat ging echt superrelaxed, ze hadden nog 40 seconden, en de eerste 30 seconden klonk dat muzieknummer weer vrolijk door de ruimte. Pas op het allerlaatste moment werd het serieus voor de promo.
Het programma zelf was dit keer inhoudelijk niet zo interessant, maar dat maakte de belevenis er niet minder leuk door.
Na afloop sprak Matthijs nog een kort dankwoord, en gingen de camera`s naar boven voor Pauw en Witteman, en hij was vrij snel weer weg. Ondanks dat maakte hij op mij een hele symphatieke indruk, terwijl ik hem op tv altijd arrogant vind overkomen.
De ruimte veranderde meteen na de uitzending in een gezellig cafe, de overige gasten waren aanspreekbaar (alleen vrijwel niemand deed dat, dus stonden Prem, Alberto, Derrek, Frans en Chazia met elkaar te babbelen). Kyteman bleef met zijn 2 vrienden ook gezellig op het bankje zitten, en je kon ook gewoon aan de presentatiedesk/ tafel gaan zitten, als je daar behoefte aan had.
Een kaartje kost maar 7 euro (je moet wel reserveren), en dat was het dubbel en dwars waard!
van Muiswinkel als Simek is ook groots:quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:07 schreef maril het volgende:
Nu ik toch bezig ben, deze van de nieuwbakken tafelheer is ook enig,
Weer geen Jan Mulderquote:Gasten in de uitzending van maandag 23 november zijn: Sanne Wallis de Vries en Jules Deelder. Tafelheer is Martin ¦imek. Meer info over de gasten wordt hier later gepubliceerd.
Hopelijk is de muziek wel iets bijzonders dan.quote:Gasten in de uitzending van maandag 23 november zijn: Femke Halsema, Sanne Wallis de Vries en Jules Deelder. Tafelheer is Martin ¦imek en de muziek blijft tot het laatste moment een verrassing!
Ja duet zit er niet meer inquote:Op maandag 23 november 2009 19:21 schreef DrDentzz het volgende:
Muziek een verrassing..
misschien Deelder met een solo-uitvoering van Oh Kut?
Die is erg iddquote:
Vrouwen houden van hem ..hoor ik netquote:
Dan moeten ze wel lage standaards hebben.quote:Op maandag 23 november 2009 19:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Vrouwen houden van hem ..hoor ik net
Zelfs Fritzl krijgt huwelijksaanzoeken van dames..quote:Op maandag 23 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel lage standaards hebben.
Femke maakt me ook bang met haar grenzen stellen aan de democratiequote:Op maandag 23 november 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Femke kan ik nog hebben, Agnes C. maakt me bang.
Nu versiert ie onze Femke ook nog.quote:Op maandag 23 november 2009 19:35 schreef henkde_j het volgende:
Wat een vies mannetje is die Simek![]()
Alles voor de dames denkt ie volgens mij.
Alle vragen over geld en haar eigen partij ontwijkt ze, ze heeft het veel liever over Wilders..quote:
Geert Wilders moet Femke vriendelijk verzoeken 'te koken'. Veel beter.quote:Op maandag 23 november 2009 19:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alle vragen over geld en haar eigen partij ontwijkt ze, ze heeft het veel liever over Wilders..
The Joker.quote:Op maandag 23 november 2009 19:52 schreef kawotski het volgende:
wat is er toch zo bijzonder aan die Batman film? Heb 'm gezien maar voor mij 1 van de zoveel..
Herstel: Femke heeft nooit iets paraat.quote:Op maandag 23 november 2009 19:48 schreef De_Hypotheker het volgende:
Femke kon niet eens uitleggen waarom het nou zo belangrijk is. Veel verder dan "ja maar het is toch vanzelfsprekend?" kwam ze niet.
Heb geen overtuigend argument gehoord. Die zullen er best zijn, maar Femke had ze niet paraat.
Dat snap ik dus echt niet. Ik vind die oude batmans echt helemaal niks. De laatste twee vind ik echter geweldigquote:Op maandag 23 november 2009 19:54 schreef DrDentzz het volgende:
Ik vond de vorige Batman films veel toffer. Met Jack Nicholson, Danny DeVito en Jim Carrey.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |