Dat zei ik ook, maar huup blijft maar stoken!quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...quote:Op maandag 9 november 2009 14:27 schreef Aoraki het volgende:
Gelukkig BJ, dat je bloeddruk onder controle lijkt te zijn. En fijn dat ie met z'nkoppie naar beneden ligt. Heb je hem voelen draaien de afgelopen week?
Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaienquote:Op maandag 9 november 2009 14:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou een aantal dagen geleden, heb ik wel een paar uur een nogal gespannen gevoel in mijn buik gehad, was er nogal naar van.... en later had ik hier ook gemeld dat het net was of ik bewegingen op een andere plek voelde...
dus denk dat dat misschien achteraf het moment is geweestmaja ik ben dr wel blij mee,
maar nu moet ons eigenwijsje wel ff zo blijven liggen haha
GMTA!quote:Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zeg: op je buik gaan liggen met 1 been opgetrokken. Dan heeft ie gewoon geen ruimte meer om te draaien
Tan, heb je iemand die de rest van je huishouden tijdelijk doet?
zucht... vooruit dan maar...quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.
BJ goed dat je gebeld hebt! Wat was het oordeel?
Salbutamol weeėnremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten).
En ik ga nog niet bevallen stelletje ongeduldigen. En morgen ook niet, want ik moet woensdag m'n diploma gaan tekenen
Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99quote:Op maandag 9 november 2009 14:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Tan, heb je iemand die de rest van je huishouden tijdelijk doet?
Nou ja, als dat het enige is wat je doet, dan mag dat van mijquote:Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Tan het volgende:
[..]
Nou niet echt eigenlijk, heb wel hulptroepen ingeschakeld, de oudste twee moeten de afwas maar doen (want geen afwasmachine), zij kunnen ook vast wel een keer stofzuigen. Zwaardere klussen zoals de badkamer soppen moet mijn vriend maar doen en anders vraag ik mijn schoonmoeder wel. Koken doe ik zelf dan nog en ook wasvouwen. Maar ik dacht net voor de gein eens te kijken wat dat doet, was vouwen, ik heb namelijk die bloeddrukmeter nog liggen hier. Net na een tijd rusten: 125/85, ik ben tien minuten aan het wasvouwen: 154/99
Wasvouwen is dus ook al te zwaar blijkt, maar ja, ik zal toch moeten. Dan maar zo kort mogelijk en daarna weer lang rust nemen. Hetzelfde effect heb ik namelijk na bijv. een keer douchen en dat kan ik ook niet 8 weken lang laten omdat mijn bloeddruk anders stijgt. Zolang de bloeddruk steeds nog daalt bij rust, zal het wel goed zijn.
die loopt idd nog, dat is hem idd. ik had laatst al hier gevraagd of iemand er ervaring mee had, maar dat leek niet zo te zijn. je moet er voor week 20 mee beginnen. ik zoek en vraag gewoon nog even door. het antwoord van de gyn beviel me niet. die had geen folder, geen info behalve "nee hoor, is volstrekt onschadelijk" en toen ik vroeg of hij de naam van het spulletje wilde opschrijven deed hij dat onder protest van "je moet niet alles geloven wat op inet staat". dat klopt en daar heeft hij heus wel gelijk in, maar ik wil wel graag zelf beoordelen wat ik al dan niet in mijn lijf stop dank u zeer. en de mededeling van hem dat het onschadelijk is, is voor mij gewoon niet goed genoeg. eigenwijs kreng dat ik ben. overigens is de conclusie 'onschadelijk en geen bijwerkingen' niet juist, de conclusie van het laatste onderzoek was 'er zijn vervelende effecten bij de moeder, niet het kind, dit dient nader onderzocht te worden, deze lijken niet blijvend schadelijk te zijn'quote:Op maandag 9 november 2009 14:56 schreef WupWup het volgende:
Lastige keuze simmu. Ik weet dat er de afgelopen jaren een grootschalig onderzoek in Nederland is gedaan naar het toedienen van progesteron bij meerlingzwangerschappen, de AMPHIA-studie. De studie is nog niet geheel afgerond, maar je kunt er hier meer over lezen.
haha succes met tekenen dan!quote:Op maandag 9 november 2009 14:01 schreef WupWup het volgende:
Tan fijn dat je weer thuis bent. Erg vervelend dat de bloeddruk niet omlaag wilt. Veel sterkte komende tijd, volledige rust houden is niet makkelijk.
BJ goed dat je gebeld hebt! Wat was het oordeel?
Salbutamol weeėnremmend? Dat heb ik ook nog niet gehoord! Freecell, weet je waar de beste man/vrouw dat vandaan heeft? Want er staat niks over in het farmacotherapeutisch kompas (en dat verklaart weer waarom artsen het niet weten).
quote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef simmu het volgende:
[..]
die loopt idd nog, dat is hem idd. ik had laatst al hier gevraagd of iemand er ervaring mee had, maar dat leek niet zo te zijn. je moet er voor week 20 mee beginnen. ik zoek en vraag gewoon nog even door. het antwoord van de gyn beviel me niet. die had geen folder, geen info behalve "nee hoor, is volstrekt onschadelijk" en toen ik vroeg of hij de naam van het spulletje wilde opschrijven deed hij dat onder protest van "je moet niet alles geloven wat op inet staat". dat klopt en daar heeft hij heus wel gelijk in, maar ik wil wel graag zelf beoordelen wat ik al dan niet in mijn lijf stop dank u zeer. en de mededeling van hem dat het onschadelijk is, is voor mij gewoon niet goed genoeg. eigenwijs kreng dat ik ben. overigens is de conclusie 'onschadelijk en geen bijwerkingen' niet juist, de conclusie van het laatste onderzoek was 'er zijn vervelende effecten bij de moeder, niet het kind, dit dient nader onderzocht te worden, deze lijken niet blijvend schadelijk te zijn'
Goed bezig Trix!quote:Op maandag 9 november 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
..
Lijnloos is ook alweer uitgepriktIs je boek nog uitgekomen?
Ik heb mezelf vandaag nuttig gemaakt: ik heb de gordijnen voor de babykamer ingekortIk denk alleen niet dat ik mijn bloeddruk erbij had moeten meten, want ik weet nu weer exįct waarom ik altijd zo tegen dit soort klusjes opzie: wat heeft mijn naaimachine toch een hartgrondige hekel aan mij
Het eerste gordijn ging perfect, maar met het tweede ben ik bijna twee uur bezig geweest.. Meteen op mijn verlanglijstje voor wanneer dan ook: nieuwe naaimachine, ik heb letterlijk krijsend achter dat ding gezeten.. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt. Ow, en de geboortekaartjes zijn besteld, overmorgen kunnen we de enveloppen ophalen
goede! gaan we doenquote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
ik kan niet anders zeggen dan het helemaal met je eens te zijn! Jammer van 'meneer de dokter' dat hij zo reageerde op jouw (in mijn ogen compleet normale) vraag om meer info. Je zou eens een mailtje met je vragen kunnen wagen naar één van de contactpersonen die worden genoemd op de site van die studie?
al selene's kleertjes (naja, de meeste) zijn ook zo gemerkt hoor. bij ons in de familie gaan kleertjes (en spullen) vaak rond. dan is het wel handig om terug te kunnen vinden wat van wie was (ik heb dus andere kleurtjes gebruikt dan mijn nichtjequote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef amaranta het volgende:
Waarom merk je de kleren Lijnloos?
nou dat merken doe ik zodat ik later precies weet welke kleertjes ik moet teruggeven... Voor als de volgende koter in de vriendengroep komtquote:Op maandag 9 november 2009 18:18 schreef amaranta het volgende:
Waarom merk je de kleren Lijnloos?
Ohja, wilde nog tegen je zeggen. Je hebt een superkinderwagen gekocht. Ik heb maar 1 nadeel kunnen ontdekken, en dat is dat er nog geen meerijdtplankje beschikbaar voor is, maar als Quinny slim is, dan brengen ze een eigen merk plankje op de markt (en vragen er vervolgens grof geld voor)>
quote:Op maandag 9 november 2009 20:10 schreef draculettetje het volgende:
stiekum moet ik een klein beetje lachen
lees best veel over jullie die vocht vast houden en ja ik weet dat is niet leuk
maar sinds ik zwanger ben, is mn dystrofie been zo'n stuk slanker geworden!
Hoop natuurlijk dat het zo blijft maar ja dat zal de tijd leren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo!
Was vanmiddag bij mijn moeder en ik zei dat ik er een beetje sip van werd, zegt ze: is het niet andersom? Dat je lichamelijke klachten krijgt omdat je psychisch even niet zo lekker zit?
Uhm. nee.en ik voelde me niet heel serieus genomen eerlijk gezegd...
[ Bericht 2% gewijzigd door freecell op 09-11-2009 20:40:58 ]
Waar zit je?quote:Op maandag 9 november 2009 20:12 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wil jullie B&J's wel![]()
*heeft dat dan net weer niet in huis*
quote:Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheIk snap je humor wel geloof ik
Wist niet dat jij dystrofie had joh! In erge mate? En hoe kom je eraan?
Ik ga nu iets heel bruuts doen, ik ga eenmalig een rijtje maken waarom ik baal, gewoon onder elkaar in een spoiler
En dan ga ik me er voorlopig helemaal over stilhouden en niet meer zeikenJe bent je schimmel vergetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo!
Was vanmiddag bij mijn moeder en ik zei dat ik er een beetje sip van werd, zegt ze: is het niet andersom? Dat je lichamelijke klachten krijgt omdat je psychisch even niet zo lekker zit?
![]()
Ben ik nou heel hormonaal als de vetgedrukte zin me in het verkeerde keelgat schiet?quote:hoest verder met je?
Davinia zegt:
wel oke. zit al 8 weken volledig thuis door bekkenklachten, maar heb vandaag een goede dag gehad
xx zegt:
ow?
ohoh,je kunt niet aan de slag?
Davinia zegt:
ach ja, shit happend
d=s
nope
0,0% arbeidsgeschikt
xx zegt:
wat doe je dan?
Davinia zegt:
veel op de bank liggen, en tussendoor wat kleine dingetjes
boodschappen en zo
xx zegt:
ok
saai?
Davinia zegt:
soms
xx zegt:
maar betekent t dat t onverstandig is om hierna meer kinderen te hebben?
Davinia zegt:
t wordt niet afgeraden
xx zegt:
ok,dus valt mee en geen risico op de bevalling
Davinia zegt:
nope
xx zegt:
gelukkig
Davinia zegt:
naja, tvalt niet mee, maar tis geen beperkende factor voor evt volgende zwangerschappen
Volgens mij he, zijn wij best wel veel hetzelfde. Ik herken zo enorm veel in jouw verhalen, hehe. Ik had dat letterlijk kunnen zijn, achter die naaimachine....quote:Op maandag 9 november 2009 16:44 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb mezelf vandaag nuttig gemaakt: ik heb de gordijnen voor de babykamer ingekortIk denk alleen niet dat ik mijn bloeddruk erbij had moeten meten, want ik weet nu weer exįct waarom ik altijd zo tegen dit soort klusjes opzie: wat heeft mijn naaimachine toch een hartgrondige hekel aan mij
Het eerste gordijn ging perfect, maar met het tweede ben ik bijna twee uur bezig geweest.. Meteen op mijn verlanglijstje voor wanneer dan ook: nieuwe naaimachine, ik heb letterlijk krijsend achter dat ding gezeten.. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt. Ow, en de geboortekaartjes zijn besteld, overmorgen kunnen we de enveloppen ophalen
nee, ik zou ookquote:Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ zonder BJ? dat kan niet hoor!
![]()
trixie, wat ben je nuttig bezig geweest!al kan ik me wel wat voorstellen bij de wens voor een nwe naaimachine. ik heb ook een nwe stoomstrijkijzer gekocht toen het hemeltje van de wieg niet glad wilde worden met de gewone strijkijzer (heb zelfs zo'n hormonale bui gehad dat PR om half 12 uit bed is gekropen om het hemeltje nog een keer te strijken!
![]()
![]()
![]()
Kijken waar we deze keer op gaan hormonaliseren
)
en we hebben weer een mooie sticker van de vlos!bloeddruk 120/60 (nadat ik haar per ongeluk in dr tiet graaide
), ijzer was 7,8 suiker 6,4 (grens is 6,5
) en daarna het hartje geluisterd. eli was ook mee, en die ging heel zielig "baby?" roepen / huilen toen de vlos mn buik ging voelen. en toen de doptone erop ging werd hij helemaal panisch!
![]()
![]()
doodsbang keek hij naar dat apparaat!
en nog steeds hoofdligging, trouwens
en nu net gesprek met kennis:
[..]
Ben ik nou heel hormonaal als de vetgedrukte zin me in het verkeerde keelgat schiet?
quote:Op maandag 9 november 2009 20:29 schreef freecell het volgende:
[..]
WheheIk snap je humor wel geloof ik
Wist niet dat jij dystrofie had joh! In erge mate? En hoe kom je eraan?
Ik ga nu iets heel bruuts doen, ik ga eenmalig een rijtje maken waarom ik baal, gewoon onder elkaar in een spoiler
En dan ga ik me er voorlopig helemaal over stilhouden en niet meer zeikensoms kan van je afschrijven je gewoon al even helpen even uit je eigen systeem schrijvenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo!
![]()
en niet serieus genomen worden is niet fijn![]()
ik heb sins jan 2006 de officiele diagnose gehad, maar had in aug 2005 een zweepslag in mn kuit wat dus tot dystrofie is uitgelopen. In welke mate vraag je? Dat vind ik een beetje moeilijk te beantwoorden
maak gebruik van rolstoel, scootmobiel, krukken en in huis tripple stoel maar probeer ik ook te schuifelen zonder krukken
quote:Op maandag 9 november 2009 20:47 schreef amaranta het volgende:
dav, is xxx een vent of een wijf?
Want alleen een vent of een wijf kan zoiets lomps zeggen, vrouwen niet. Die zijn tactischer.
fijn van de sticker!quote:Op maandag 9 november 2009 20:36 schreef DaviniaHR het volgende:BJ zonder BJ? dat kan niet hoor!
![]()
trixie, wat ben je nuttig bezig geweest!al kan ik me wel wat voorstellen bij de wens voor een nwe naaimachine. ik heb ook een nwe stoomstrijkijzer gekocht toen het hemeltje van de wieg niet glad wilde worden met de gewone strijkijzer (heb zelfs zo'n hormonale bui gehad dat PR om half 12 uit bed is gekropen om het hemeltje nog een keer te strijken!
![]()
![]()
![]()
Kijken waar we deze keer op gaan hormonaliseren
)
en we hebben weer een mooie sticker van de vlos!bloeddruk 120/60 (nadat ik haar per ongeluk in dr tiet graaide
), ijzer was 7,8 suiker 6,4 (grens is 6,5
) en daarna het hartje geluisterd. eli was ook mee, en die ging heel zielig "baby?" roepen / huilen toen de vlos mn buik ging voelen. en toen de doptone erop ging werd hij helemaal panisch!
![]()
![]()
doodsbang keek hij naar dat apparaat!
en nog steeds hoofdligging, trouwens
en nu net gesprek met kennis:
[..]
Ben ik nou heel hormonaal als de vetgedrukte zin me in het verkeerde keelgat schiet?
Dat was het ideequote:Op maandag 9 november 2009 20:46 schreef draculettetje het volgende:
[..]
soms kan van je afschrijven je gewoon al even helpen even uit je eigen systeem schrijven![]()
quote:ik heb sinds jan 2006 de officiele diagnose gehad, maar had in aug 2005 een zweepslag in mn kuit wat dus tot dystrofie is uitgelopen. In welke mate vraag je? Dat vind ik een beetje moeilijk te beantwoorden
maak gebruik van rolstoel, scootmobiel, krukken en in huis tripple stoel maar probeer ik ook te schuifelen zonder krukken
Ja ik dacht ik meld het even...quote:
Bijholteonstekingquote:Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
free, jemig, wat een lijst! wat is sinusitis? nou, eenmalig dan eenvoor jou!
Gelukkig, ben niet de enige die het een rare opmerking vond
Eli weet wel dat er een baby verstopt zit in mama's buik. Hij bladert ook regelmatig in het boekje over zwangerschap, waarbij je de buik open kunnen flappen om de verstopte baby te zien, maar verder? kweet t niet zeker...
Ow, ik eet eigenlijk nooit B&J ijs, veel te ongezond. Maar de keren dat ik het op heb, jammie! Om te smullen...Maar het klinkt dus beter dan het is?quote:Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, die smaak met banaan en chocola is echt wel goor, hoor! brrr...
ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!quote:Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat was het idee
[..]
Ja, die vraag is misschien ook wel lastig, maar je antwoord is wel duidelijk
Wat balen zeg
Wat een "bijzonder" boekje inderdaad.quote:Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
vanaf 6 jaar, maar er staan wel rare plaatjes in
http://www.editorialjuventud.es/3509-4.html
Ow, dat kan....maar ik ben niet zo kieskeurig....quote:Op maandag 9 november 2009 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
strawberry cheesecake is toch van haagen dasz?
Dat is in ieder geval de goede instellingquote:Op maandag 9 november 2009 20:56 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!
quote:Op maandag 9 november 2009 21:02 schreef freecell het volgende:
Amaranta dat boekje hakt er wel in inderdaad
Daar is die van mij nog wat te jong voor
[..]
Dat is in ieder geval de goede instelling
sangdrax zegt: "teveel tekst"quote:Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
vanaf 6 jaar, maar er staan wel rare plaatjes in
http://www.editorialjuventud.es/3509-4.html
Ik heb zo af en toe ook de neigingquote:Op dinsdag 10 november 2009 08:33 schreef amaranta het volgende:
Leo! Ik moet toch niet in de auto stappen om je even aan je bed vast te binden?
You just made my morningquote:Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man gelopen dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....
zwanger zijn is leuk he ??
quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man geworden dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....
zwanger zijn is leuk he ??
Wat heb ik dan geboft met mijn arbo-arts!quote:Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef octopussy het volgende:
De arbo arts van mijn werk vond anders dat vermoeidheid geen goede reden was om je ziek te meldenDan moest je maar gewoon eerder naar bed toe (wat bij mij neerkwam op ong 2 uur later dan ik thuiskwam van werk).
Sommige mensen hebben geen idee wat een chronisch slaapgebrek met je doet![]()
Godzijdank is die vermoeidheid na 4 maanden afgenomen en ben ik dichter bij huis ingezet.
Jeejquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:08 schreef Lijnloos het volgende:
Trix, weltrusten joh, slaap nog effe lekker bij!
Lily, wat ontzettend rot dat jullie nu allemaal aan het griepen zijn.voor jullie gezin! Hopelijk kunnen jullie het goed hebben en is de Tamiflu niet eens nodig.
DJRandall... ik = jaloers. Maar wel balen dat het de laatste keer is natuurlijk. Wanneer heb je je laatste werkdag?
Poppejans, toetsenbord stuk is niet handig...
Uhm, de rest ben ik even kwijt, maar dan maar eenvoor iedereen.
Hier heel prima geslapen weer na de pufclub gisteravond (dat ontspannen werkt als een tierelier) en inmiddels ook alweer bij de vk in het zh geweest. Bloeddruk was wel weer iets gestegen maar nog steeds prima, en de suikertest van gisteren was "Geen vuiltje aan de lucht"... jippie! Wel flink aangekomen, maar dat mocht misschien ook wel een keertje (vroeg me al af wanneer de klap zou komen). En de kleine meid lag vandaag es een keertje wel goed. Maar ik heb het gevoel dat ze nog alle kanten op kan en ook gaat, dus het blijft gewoon spannend elke keer. VOlgende week groeiecho maar de buik groeide goed, kon ze zonder voelen al zien zei ze...Al met al weer een stickert
Kan ik me voorstellen. Zorg goed voor jezelf en je kleine man!quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:02 schreef lily het volgende:
iedereen bedankt voor de beterschapswensen
er is niets zo erg dan dat je kind wat mankeert
voor iedereen
lekker allemaal naar bed daar! heel veel beterschap hoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:07 schreef lily het volgende:
DJRandall ook bijna verlof. lekker! Ik nog 2,5 week; ook bijna dus..
Tan, sterkte met de bloeddruk en het rustig aan doen (vooral dat laatste is een uitdaging, lijkt me)
ik probeer even snel door dit en vorig topic te scannen maar het lukt niet zo goed geloof ik...
ow ja meldt mij ook ff de belangrijke dingen heb die voorlichting dus gewoon niet gehad!quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:34 schreef Guess. het volgende:
Draakje,gefeliciteerd![]()
Kan niet wachten dat het bij mij ook zo ver is,zou me denk ik wel veel rust geven Hoest verdr met eten en drinken?
WupWup,wat balen dat het nu mischien niet door gaat morgen![]()
Wij gaan zo voor een voorlichtings gesprek naar het ziekenhuis,ben benieuwd.
Ik vind het ook echt super van je!quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:52 schreef leonieke het volgende:
Amaranta:schitterend! Ik heb een hele dag opleiding achter de rug en nu heb je echt mijn dag helemaal goed gemaakt
Maar ey mensen :p Ik geef zelf aan dat ik zal proberen een dag per week thuis te blijven. Dat is gewoon goed, vind ikVerlof of ziekte? I don't care
Ik heb nog 5 weken verlof en overuren staan die ik eigenlijk moet opnemen tegen het einde van het jaar. Een dagje per week kan er wel van af vind ik
![]()
Ik was nu zo trots op mezelf dat ik zelf heb aangegeven dat het niet helemaal snor zit![]()
Ik weet wel dat het niet zo erg is, maar ik doe al 9 maanden m'n best om een 'reserve' te kweken en de opbrengst is een broekmaat minder en nu dus ook minder gewicht. Qua gezondheid heb ik niks te klagen, ik eet gezond en het allerbelangrijkste: de baby doet het goed, maar het frustreert wel dat ik m'n best doe voor het ene en vervolgens het tegenovergestelde gebeurt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:50 schreef DaviniaHR het volgende:
wup, is het zo erg als je bent afgevallen?
met jouw termijn zegt dat helemaal niks, hoor! even wat minder vruchtwater, een keer goeden wat vocht eraf, en je bent zo al bijna 2 kg kwijt.
zo op het eind schommelt dat gewicht echt superhard.
trixie, hoe gaat het eigenljk met jouw terugplooibuik?
ik heb net getukt!voelde me echt zo'n oermoeder die helemaal luistert naar de wensen van dr kind en zo!
"wat heb je vandaag gedaan?" "ik ben zwanger geweest." naja, tkind had een groeidag, dus dan voel ik me niet zo best (psychisch), kan ik net zo goed slapen, is de dag sneller voorbij, toch?
ach ja, morgen weer een dagdan zal ik eens hormonaal gaan vragen waar die sierrand nu blijft
ben wel blij dat ik mijn werkdingen nu af heb!heeft me gister nog 4 uur gekost, maar tis goed zo.
ik zat trouwens net ff te rekenen, en 1 verpakking chocoprince geeft in totaal bijna 15 mmol/l suiker in je bloed! nee, hoor! 1 koekje zie je echt niet zo terug in je bloedtest! wel, dus!
ook als je zegt dat maar 10% is opgenomen na een half uur, dan zit je toch mooi 1,5 punt hoger!
dus dames die nog bloed moeten laten prikken op suiker, niet vlak daarvoor een koekje eten!
Je mag wel een paar kilootjes van mij hebben...quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet zo erg is, maar ik doe al 9 maanden m'n best om een 'reserve' te kweken en de opbrengst is een broekmaat minder en nu dus ook minder gewicht. Qua gezondheid heb ik niks te klagen, ik eet gezond en het allerbelangrijkste: de baby doet het goed, maar het frustreert wel dat ik m'n best doe voor het ene en vervolgens het tegenovergestelde gebeurt.
Wat heerlijk dat je goed hebt geslapen!
Nope, mijn contract wordt niet verlengd....Maar ben blij voor je dat je ook bijna met verlof mag. Lekker hoor!quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:07 schreef lily het volgende:
DJRandall ook bijna verlof. lekker! Ik nog 2,5 week; ook bijna dus..
Tan, sterkte met de bloeddruk en het rustig aan doen (vooral dat laatste is een uitdaging, lijkt me)
ik probeer even snel door dit en vorig topic te scannen maar het lukt niet zo goed geloof ik...
Ik ben vandaag precies 41 weken zwanger.quote:Op woensdag 11 november 2009 06:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zijn er nog moeders die elk moment mogen of kunnen bevallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dat doet een baby in de standaardsituatie toch sowieso, iets opzij kantelen als hij er daadwerkelijk uit gaat?quote:Op woensdag 11 november 2009 07:30 schreef Faja-Lobi het volgende:
Incantrix volgens mij kan een baby nog tijdens de bevalling om zijn as draaien als ik me niet vergis.
Mensen die niet in de lijst staan vergeet ik ook altijd.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:17 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, wat naar, ben ik jou helemaal vergeten te noemen, sorry!Ik hoop voor je dat de beeb zich nu snel aandient, op welke manier dan ook. Dit klinkt heel vervelend..
Heb je gister toevallig Theo Maassen gezien in De wereld draait door?quote:En ow, ik wist wel dat ze sowieso nog een draai maken op weg naar buiten, maar niet dat kindjes die de verkeerde kant op kijken ook nog weer kunnen draaien, dat is wel een geruststelling![]()
Claudia (ik vergeet jou dus ook vaak, sorry!!)quote:Op woensdag 11 november 2009 06:29 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zijn er nog moeders die elk moment mogen of kunnen bevallen?
Dat ziet er helemaal niet traumatisch uit voor de babyquote:Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Poppedein het volgende:
ff mooi filmpje ter illustratie erin gooien....zo gaat dat dus..
Wat een tof filmpje! Bij mijn zwangerschapscursus werd, zonder dat we het wisten, een mannenbekken gebruikt ter illustratie. Het eerste wat ik dacht was: DAT PAST NOOIT!quote:Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Poppedein het volgende:
ff mooi filmpje ter illustratie erin gooien....zo gaat dat dus..
Poppejans! Jij was in m'n hoofd veeeeeel minder verquote:Op woensdag 11 november 2009 09:57 schreef Poppejans het volgende:
en ik! (37+3 vandaag) ik vind het zo megaspannend en ben zo nieuwsgierig!
Ligt er maar net aan hoe je gaat bevallenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:10 schreef freecell het volgende:
Lekker DjRandall! Het is mogelijk, heus!
Ik vind het zo'n raar idee dat 'normale' baby's dus met hun gezicht het matras in geboren wordenDe mijne trouwens ook de vorige keer, maar toch.
Andersom is toch veel handiger?(jaja, bekkentechnisch niet, ik weet het!)
en best wel eng..quote:Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Poppejans! Jij was in m'n hoofd veeeeeel minder verTof en spannend
ik heb in een volgende stap het college ter beoordeling van geneesmiddelen benaderd. ik vind dit toch wel een erg vreemde gang van zaken, aangezien voornoemde college proluton nog helemaal niet goedgekeurd heeft voor algemeen gebruik in nederland. ben ik nou erg wantrouwend en raar dat deze gang van zaken mij helemaal niet bevalt?quote:Op dit moment is de stand van zaken dat uit sommige onderzoeken naar voren komt dat proluton vroeggeboorte kan voorkomen in bepaalde gevallen waarbij sprake is van extra risico, vooral bij vrouwen die al eerder een vroeggeboorte hebben meegemaakt. Omdat er geen eenduidig beeld uit de onderzoeken naar voren komt, kan nog niet met zekerheid gezegd worden of en in welke gevallen proluton helpt. Daarom is er geen algemeen advies om proluton te geven aan vrouwen die extra risico op vroeggeboorte lopen. Anderzijds zijn er artsen die het middel wel willen geven, omdat het hoogstwaarschijnlijk geen kwaad kan en misschien wel een positief effect heeft.
Asy, als ik 1 ding weet is dat je pas tijdens je bevalling weet hoe en waar bevallen voor jouw het prettigst is. Je kan nu misschien denken dat liggend bevallen niks is maar misschien wil je niets liever tijdens.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:28 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe je gaat bevallen
mijn 'voorkeur' gaat nog steeds uit naar 'verticaal' bevallen, maar mijn vroedvrouw is niet zo te spreken over de baarkruk. Liggend op mijn rug lijkt mij gewoon niet handig/prettig. Misschien anders maar op handen en knieėn of hurkend op bed ofzo? Of misschien moet ik gewoon maar zien hoe het tegen die tijd gaat...
ja idd, nog 7 weekjes.... gaat zo snel ineens!quote:
Nou ik kan het me wel voorstellen hoor! En hij lijkt me an sich ook niet lekker zitten ofzo.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Mooi DJ Randall.![]()
Hahah ja een baarkruk is veel groter dan je zou verwachten voor een kruk![]()
Ik vind het enge dingen
Ik vind het ook enge dingen. Maar wat is het voordeel van zo'n kruk eigenlijk? Moet zeggen dat ik er nooit over had gedacht om 'anders' dan liggend te bevallen....quote:Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Mooi DJ Randall.![]()
Hahah ja een baarkruk is veel groter dan je zou verwachten voor een kruk![]()
Ik vind het enge dingen
De zwaartekracht die helpt je en je hoeft niet over je stuitje te persen...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ik vind het ook enge dingen. Maar wat is het voordeel van zo'n kruk eigenlijk? Moet zeggen dat ik er nooit over had gedacht om 'anders' dan liggend te bevallen....
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef amaranta het volgende:
Doen we tegenwoordig niet meer aan baren in dit topic?
Super Amaranta: is erg mooi geworden!! Zelfde ruitjes als hier, hehehe.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:36 schreef amaranta het volgende:
kijk eens wat mijn mama, tante en ik hebben gemaakt
dekentje kinderwagen (limegroene quinny, vandaar de kleur)
[ afbeelding ]
matching wikkeldekentje
[ afbeelding ]
boxkleed
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef amaranta het volgende:
Jullie zijn zo dapper allemaal. Ik weet gewoon dat ik maar 1 ding wil en dat is geen piijn. Gewoon helemaal niet. Ik zie er zo gruwelijk tegen op.
Ik weet nog dat ik na mijn eerste (traumatische) bevalling een zwangere zag en wist dat het haar eerste was en dacht 'arm schaap jij moet nog'quote:Op woensdag 11 november 2009 15:43 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar voor meerderen hier is het de eerste keer, dus kijken we er misschien wat meer nuchter naar, omdat we niet weten wat voor helse pijnen ons nog te wachten staan![]()
Denk ik hoor, ik weet echt niet wat ik me erbij voor moet stellen, ja wel dat het heeeeel veel pijn gaat doen.
nooooh dat hoop ik toch niet dat ze dat zo doet, want anders spetter je dr toch mooi vol als ze dr onder gaat hangenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:13 schreef Asyniur het volgende:
Onze vroedvrouw heeft de baarkruk niet standaard bij zich 'omdat het zo'n groot onhandig ding is waar zij als een soort automonteur onder ligt'
fiberfill, zelfde als voor het boxkleed maar dan de helft. Dus uit elkaar getrokken zeg maar.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:37 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Super Amaranta: is erg mooi geworden!! Zelfde ruitjes als hier, hehehe.
Waar heb je het dekentje mee gevuld?
echt hema?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:43 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Maar voor meerderen hier is het de eerste keer, dus kijken we er misschien wat meer nuchter naar, omdat we niet weten wat voor helse pijnen ons nog te wachten staan![]()
Denk ik hoor, ik weet echt niet wat ik me erbij voor moet stellen, ja wel dat het heeeeel veel pijn gaat doen.
Zeer gaaf wat jullie gemaakt hebben, knap! Ik ben daar echt veel te lomp voor.
Heb het groene ruitjes motiefje als lakentje bij het ledikant liggen hier
hihi, was mijn gedachte ook al (*heeft ook zo'n lakentje klaar liggen*)quote:Op woensdag 11 november 2009 16:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
echt hema?
Ik heb namelijk zo;n lakentje bij de hema gekocht.
OVerigens is die ruitstof kwalitatief stuk slechter dan die boerenbont, dus dat was best lastig.
En het boxkleed is vastgestikt aan het fiberfill om verschuivingen te voorkomen.
dat gaat helemaal goed komen, want ik heb vannacht gedroomd dat het zo wasquote:Op woensdag 11 november 2009 16:34 schreef flugeltje het volgende:
Marrije! Wat goed!
Gefeliciteerd en vooral: geniet ervan.
Als de mijne nu eens een keer blijft plakken ben ik de 23e juli klaar, gaan we mooi gelijk op
In dat geval.... * gyn afbeltquote:Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat gaat helemaal goed komen, want ik heb vannacht gedroomd dat het zo was![]()
Die zag ik net voorbij komen in het banmeldtopic.quote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Die zag ik net voorbij komen in het banmeldtopic.![]()
gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik na mijn eerste (traumatische) bevalling een zwangere zag en wist dat het haar eerste was en dacht 'arm schaap jij moet nog'Was ik voorheen alleen maar verheugd 'oh mag jij snel bevallen, wat spannend', zag ik daarna de andere kant ervan. Dat beeld is weer bijgesteld na mijn 2e bevalling, binnen een jaar na de eerste
Ik werd ook meteen weer zwanger met het idee als ik het nu niet doe dan misschien nooit meer
![]()
Inmiddels heb ik net een paar dagen geleden positief getest en lees ik hier een beetje mee en op mn handen zitten vind ik moeilijk dus waarschijnlijk wordt dat mee lezen gewoon mee posten. Ik ben 21 juli uitgerekendMijn vorige (3e) zwangerschap liep uit op een miskraam, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het deze keer goed gaat. Met 8 weken krijg ik mn eerste echo.
sniede1ekeer wasalwellanggeledenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef amaranta het volgende:
ik zie het nu ook....(banmeldtopic)
isnienetjesnie
Als je maar lang genoeg overtijd loopt begin je er vanzelf naar te verlangen.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
Als ik dit hier allemaal lees, wil ik eigenlijk al niet meer bevallen
ahw, dat hoekje heb ik ook gehadquote:Op woensdag 11 november 2009 16:47 schreef simmu het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!!
wbt houdingen, tsja. bij selene werd het uiteindelijk toch ziekenhuis & gedoe, dus ziekenhuisbed en beugels (die erop gingen en weer eraf, en erop en eraf, etc....). de cursus had een hele avond geweid aan houdingen om weeen op te vangen. uiteindelijk wilde ik enkel in een hoekje kruipen en gewoon maar wachten tot het over wasal jammerend
och, zelfs ik doe het nog een tweede keer. geheel vrijwillig. waarschijnlijk wederom onder luid gejammerquote:Op woensdag 11 november 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
Ik roddel toch nietquote:Op woensdag 11 november 2009 16:47 schreef flugeltje het volgende:
[..]
sniede1ekeer wasalwellanggeleden
Roddelen is eigenlijk heul niet netjes
Zal wel weer opgelost worden...
Ik was zelf aan het roddelenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik roddel toch niet. Ik zeg alleen dat het niet netjes is om je afspraken niet na te komen.
Maar het komt wel goed dat weet ik ook wel.
Technisch gezien zou het roddelen zijn als iemand het niet kan lezen, maar asl je het openbaar post, en de betreffende persoon kan het zelf ook (terug) lezen, dan is het toch geen roddelen toch?
Ik ben heel braaf hoor...
Mijn eerste bevalling was een ramp, de tweede daarmee vergeleken een feestje, zo wil ik er nog wel een paarquote:Op woensdag 11 november 2009 16:48 schreef leonieke het volgende:
oooo Flugeltje., ik hoop het voor jou ook zooooooooooo enorm!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:34 schreef flugeltje het volgende:
Marrije! Wat goed!
Gefeliciteerd en vooral: geniet ervan.
Als de mijne nu eens een keer blijft plakken ben ik de 23e juli klaar, gaan we mooi gelijk op
4 november inderdaad! Ik ben zelf de 12e van de 12e jarig, dus ik heb me nog een tijdje vastgeklampt aan de 11e van de 11e. Idioot eigenlijk, want er zit heus geen ingenieus plan achter de geboorte van mijn kleine.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:19 schreef amaranta het volgende:
Elke keer als ik Claudia lees ga ik in de op kijken, maar die staat er natuurlijk niet in.
4 nov staat me bij??
Ik kan me niet voorstellen dat ik dan weeral aan het werk benquote:Op woensdag 11 november 2009 17:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Flugel hopelijk gaat het dit maal wel goed en ben je 23 juli (of ergens 2 weken voor/na die datum) mama![]()
Marije, welkom. Ook al voor juli 2010 uitgerekend. Jemig al zwangere dames voor 2e helft 2010. Dan is mijn guppie al weer een maand of 6.
ik ben bij de huisarts geweest (de beuken in Eikstate),quote:Op woensdag 11 november 2009 17:23 schreef Poppedein het volgende:
BJ... ik zie net dat ik dienst heb tijdens de jaarwisseling... gaan we t samen doen?![]()
![]()
waar ben je geweest voor de vaccinatie trouwens? In t ziekenhuis? Ik wou morgen gaan, maar was van plan om Lena mee te nemen..als ik dat zo hoor moet ik geloof ik toch maar oppas gaan regelen)
en ik heb met de VK erover gesproken (en met de intensivist) en er zijn 2 redenen waarom ik uiteindelijk toch ben gegaan:quote:Op woensdag 11 november 2009 17:25 schreef Lijnloos het volgende:
Flugeltje, ik ga ook heeeel hard voor je duimen dat deze blijf zitten!
Uhm, Ymme voor de reldel-award?
BJ, ik begin ook steeds meer om te gaan richting toch vaccineren... Wat heeft jou uiteindelijk over de streep getrokken? (mag ook via pm hoor)
Ja het is prima te doen, ik ga het voor de 3e keer mee maken. Maar toch riep ik tijdens de eerste bevalling (met name bij het weg zuchten van de persweeen omdat ik een stom randje had nog) dat ik er mee zou stoppen. En tijdens de 2e bevalling riep ik tijdens het persen; hij moet er nu uit en dit is echt de laatste keer. Om bij beide keren compleet verliefd met mijn kind in mijn armen er direct na te roepen dat het wel mee viel.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef freecell het volgende:
Ter geruststelling: ik vond de bevalling een hele klus maar zei binnen een uur na die tijd: zo wil ik er nog wel 10
'tis goed te doen
Waarom heb je eigenlijk niet meepost in het 2e streepje? Wat Faja Lobi zegt heb ik ook gelezen en dat het ook kan komen na het sporten. Ik blijf daarom wel gewoon door tennissen, ik heb verder geen buikkrampen ofzo.. en lig elke avond vroeg op bed. Ik kan me voorstellen dat je er na een miskraam anders over denkt..quote:Op woensdag 11 november 2009 17:52 schreef Marrije het volgende:
Bedankt iedereen.
Borra, ik heb even in de OP gekeken, jij bent 6 juli uitgerekend en ook nog maar 'net' zwanger dus. Jij werd zwanger toen ik Wachten op een 2e streepje zat mee te lurken.
Ik denk dat ik meteen was gestopt met sporten
Hier hetzelfde verhaalquote:Op woensdag 11 november 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
Mijn eerste bevalling was een ramp, de tweede daarmee vergeleken een feestje, zo wil ik er nog wel een paarZolang jij en je kindje gezond zijn maakt de pijn niet zo heel veel uit.
en dit is dus de reden dat jij van mij een nominatie hebt gekregenquote:
Och BJ, ik moest daarstraks al een beetje huilen van het nominatie-topic, ik vond dat zó liefquote:Op woensdag 11 november 2009 18:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
en dit is dus de reden dat jij van mij een nominatie hebt gekregen![]()
![]()
![]()
en een hele dikkeen knuffel voor jou en vriendlief....
Rustig aan met je meeduimt hoor... Lees het nu pas...quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In dat geval.... * gyn afbelt
Wel lief dat je over me droomt, ik maak wel indruk op mensen merk ik
We doen het gewoon rustig aan en ik kruip zo weer onder m'n steen in het andere topic
ik heb tot 27 weken nog gevolleybald hoor ... ging primaquote:Op woensdag 11 november 2009 18:01 schreef Borra het volgende:
[..]
Waarom heb je eigenlijk niet meepost in het 2e streepje? Wat Faja Lobi zegt heb ik ook gelezen en dat het ook kan komen na het sporten. Ik blijf daarom wel gewoon door tennissen, ik heb verder geen buikkrampen ofzo.. en lig elke avond vroeg op bed. Ik kan me voorstellen dat je er na een miskraam anders over denkt..
niet?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:28 schreef lily het volgende:
Je kunt helemaal niet persen als je benen in die been-dingen zitten, Incantrix
En jij had ook bruinverlies in het begin? Nou, petje af hoorquote:Op woensdag 11 november 2009 18:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik heb tot 27 weken nog gevolleybald hoor ... ging prima![]()
neej dat had ik niet? heb ik niet goed gelezen zeker....dacht dat het gewoon over sporten in de zwangerschap gingquote:Op woensdag 11 november 2009 19:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
En jij had ook bruinverlies in het begin? Nou, petje af hoor![]()
ja dat kanquote:Op woensdag 11 november 2009 19:30 schreef leonieke het volgende:
En nu weer zo'n stomme vraaghoe diep kun je je baby eigenlijk voelen? Het lijkt wel alsof ik de kleine soms in mijn vagina voel schoppen (oké, een beetje overdreven, maar gewoon om aan te duiden hoe laag ik soms iets voel). Is dat normaal?
Mja, in normale omstandigheden zou ik proberen iets van zijn taken over te nemen, maar dat laat hij nu uiteraard niet toe. Het is ook altijd zijn zelfde excuus als ik zeg dat hij mij altijd onder mijn voeten geeft, maar exact hetzelfde doet: ja, maar ik ben niet zwanger, dus dat telt niet. Ik zou zo graag eens ingrijpen, maar dat kan ik natuurlijk niet maken naar hem toe op het werkquote:Op woensdag 11 november 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
Leonieke, bah, moet jij er ook al zo op toezien? En ook echt nog een onwijze deadline wanneer jij bent uitgerekend, wat ontzettend vervelend![]()
En er is natuurlijk no way in hell dat ze jullie dan met rust gaan laten, of wel? Zou willen dat ik je ermee kon helpen ofzo, maar ik kom al nauwelijks door bij mķjn vent, laat staan bij die van jou :| Ow, en trappels naar beneden, check! Voelt raar he? Wel naar, heb het nog steeds ookal is hij gedraaid
jeujjjj!!!! jompelt even mee met Aorakiquote:Op woensdag 11 november 2009 20:01 schreef Aoraki het volgende:
@ BJ, ik heb de prik ook maandag gehaald, en een beetje om dezelfde redenen als jij. Alleen kwam er bij mij nog bij dat ik waarschijnlijk een keizersnede ga krijgen en dan vind ik het een beetje gevaarlijk als ik dan ook nog de griep eroverheen zou krijgen...
Ik ben weer terug van mijn controles in het ziekenhuis. Alles was goed! CTG zag er prachtig uit, bloeddruk was redelijk onder controle en urine negatief voor eiwit. Joehoe!
Nou ja, ik zou niet weten hoe, laat ik het zo zeggen..quote:Op woensdag 11 november 2009 18:33 schreef amaranta het volgende:
niet?
Oh, dat dacht ik. Dat zei de juf vorige week,
ik moest met die dingen, maar ik zou het niet weten. de ruggeprik was nog niet echt goed uitgewerkt. enige wat ik voelde was *dat* ik een perswee had, verder niks. alles maar zo'n beetje op dat gevoel gedaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef lily het volgende:
Aoriaki![]()
[..]
Nou ja, ik zou niet weten hoe, laat ik het zo zeggen..
Je kunt dan toch niet goed kracht zetten?
Jij bent mijn kloon he?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, de meeste heren kennende zal regelmatige controle geen al te groot probleem zijnEn wat superlief van je, dank je wel
We hebben het er nu wel over gehad en we hebben afgesproken dat hij vrijdag als hij weer gaat werken duidelijke afspraken gaat maken over dat belgedrag, dat hij vanaf nu die laptop niet meer mee naar huis neemt tenzij hij zelf thuis wil werken en dat hij ḿ dan nog steeds alleen meeneemt wanneer er dan al is afgesproken op welke dag hij de compensatie daarvoor op zal nemen. Ik hoop dat als ze een paar keer bellen en hij kan ze niet meer helpen, ze het dan wel afleren
Vervelend overigens dat je je lief zo hebt moeten zien vechten. Ik mag eigenlijk niet te veel zeggen over lief, ik heb zelf 3 jaar geleden ook en finke burnout gehad en dat is geen grapje.. Alleen wil ik gewoon niet dat hij zoiets krijgt als hij net vader is geworden, die periode krijg je nooit meer terug
Geukkig ziet hij het zelf nu ook geloof ik, dus we moesten maar kijken (en anders sta ik over medio anderhalve week op zķjn werk waarschijnlijk te boek als die haaibaai van P. die A. verrot heeft gescholden over de telefoon
)
Hahaha, gisteren ook een poging gedaan met een handspiegel erbij, resultaat was redelijk...quote:Op woensdag 11 november 2009 20:48 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb dus zo juist blind scheren voor dummies gedaan... wat een gedoe zeg, maar moet zeggen dat ik me nu niet meer zo zou schamen als ik nu zou moeten bevallen... nu nog een manier verzinnen om het 6 weken zo te houden...
Moet je eigenlijk verplicht onthaard zijn? Vraag ik me ineens af en vind het een stomme vraag.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:47 schreef amaranta het volgende:
ik doe het voor de spiegel, goed en kwaad als het lukt, wat er zit dat zit er...
ik herinner me nog dat bij de vorige bevalling de zuster wat overtollig haar daar ter plekke nog heeft weggehaald
Lijkt me niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:49 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk verplicht onthaard zijn? Vraag ik me ineens af en vind het een stomme vraag.
Edit: whoehahahah, mijn man noemt de kraamverbanden net MILF-luiers.....![]()
Hehe, dat durf ik nooit!quote:Op woensdag 11 november 2009 22:24 schreef freecell het volgende:
Ikwerk altijd de randjes een beetje bij en knip er soms een beetje af, maar echt kaal doe ik écht niet.
Volgens de verloskundige zijn de meesten harig(ja, ik vraag dat soort dingen
)
Het is wat aan de late kant, maar kan nog prima volgens mij.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:48 schreef DJRandall het volgende:
Vraagje:
Wij willen misschien de cursus Samen bevallen doen, maar nu krijgen we door dat de cursus voor ons van toepassing is van week 33 t/m week 40 in mijn zwangerschap. Is dat niet erg laat?
En wat zijn jullie ervaringen met de pufclub? Is dat wat?
Dat was toch iemand van hier en een soort van per ongeluk gegaan ofzo? Ik ken het verhaal iig ook volgens mij.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Volgens mij is het ook niet verpolicht, hoor!
Al heb ik wel gelezen van iemand die bij het begin van de bevalling eea had opgeleukt met glitters
is ook een optie
Weten jullie zeker dat het iemand van hier was? In 1 van de afleveringen van de co-assistent heeft die dikkere vrouw een gyneacologisch onderzoek en daarvoor heeft ze in de kleedkamers gebruik gemaakt van een handdoek om het daar beneden wat op te frissen. Maar die handdoek was daarvoor door 1 van de mannelijke verplegers gebruikt om zich te ontdoen van glitters van een of ander disco feestje.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was toch iemand van hier en een soort van per ongeluk gegaan ofzo? Ik ken het verhaal iig ook volgens mij.
Zijn twee verschillende cursussen/vragen. Dus eerste over de cursus Samen bevallen, tweede over pufclub. Maar bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 12 november 2009 07:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is wat aan de late kant, maar kan nog prima volgens mij.
En ik weet niet hoe andere cursussen zijn, maar ik vond het geen pufclub. Ademhalings- en ontspanningstechnieken zijn maar de helft van de cursus. De rest is theorie: anatomische dingen en vooral veel praktische tips.
En de vader krijgt in elk geval het gevoel ook wat te betekenen in het hele plaatje. Het is toch al zo'n akelig vrouwenbolwerk als je vader wordt...
Ik had het gelezen in de Glamour, in de wachtkamer voor de fysio.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:25 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Weten jullie zeker dat het iemand van hier was? In 1 van de afleveringen van de co-assistent heeft die dikkere vrouw een gyneacologisch onderzoek en daarvoor heeft ze in de kleedkamers gebruik gemaakt van een handdoek om het daar beneden wat op te frissen. Maar die handdoek was daarvoor door 1 van de mannelijke verplegers gebruikt om zich te ontdoen van glitters van een of ander disco feestje.
goed om te lezen dat het beter gaat Lily...quote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef lily het volgende:
Ik scheer me zeer grondig (oksels, benen, en meer dan bikinilijn). Ik heb echt alleen nog maar een streepje.
Ik laat het mijndoen (oksels en benen doe ik zelf nog).
goedemorgen trouwens
Hier ook een brakke nacht gehad (houdingprobleem, niks bijzonders verder).
Met jongste gaat het al veel beter, gelukkig. Hij slaapt wel nog naast ons bed op onze kamer.
Ik verwacht maandag weer naar mijn werk te kunnen (en hij naar school).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |