abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74613663
En nu weer zo'n stomme vraag hoe diep kun je je baby eigenlijk voelen? Het lijkt wel alsof ik de kleine soms in mijn vagina voel schoppen (oké, een beetje overdreven, maar gewoon om aan te duiden hoe laag ik soms iets voel). Is dat normaal?
pi_74613826
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:30 schreef leonieke het volgende:
En nu weer zo'n stomme vraag hoe diep kun je je baby eigenlijk voelen? Het lijkt wel alsof ik de kleine soms in mijn vagina voel schoppen (oké, een beetje overdreven, maar gewoon om aan te duiden hoe laag ik soms iets voel). Is dat normaal?
ja dat kan
  woensdag 11 november 2009 @ 19:56:04 #253
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74614691
Lily, niet? Hmmm, nouja, vooralsnog blijf ik sowieso in het kraamhotel, dus nouja.. Het komt maar gewoon zoas het komt, probeer ik mezelf voor te houden

Lijnloos, haha, terwijl ik het typte zat ik nog te denken "God, heb je weer zo'n onwijze dagboekpost van mij" En dat ik er boos om werd was niet zo verwonderlijk (is ook niet de eerste keer ), maar ik werd er nu echt zo gillend debiel van dat hij van me schrok.. En dat examen klopt inderdaad, morgenmiddag is hij aan de beurt!

Poppejans, dat was dus ook waarom ik zo boos werd. Het irriteert me al tijden, maar dit vond ik toch wel het toppunt: iemand een paar dagen vrij geven omdat hij erdoorheen zit en vervolgens binnen het anderhalve uur van zijn eerste vrije dag alweer bellen omdat er van alles moet.. Nouja. Dus. En ik kan me levendig voorstellen dat je de prik niet gaat halen, ik wilde eerst dus ook niet. Uiteindelijk toch gedaan met dezelfde motivatie als BJ..

Marije, er werd helaas gebeld met een afgeschermd nummer en hij zat te wachten op een telefoontje, dus hij heeft gegokt dat het zijn werk niet zou zijn. En fijn dat je bij de tweede niet opnieuw die dingen inhoefde, hoop dat je dat ook je komende bevalling gespaard zal blijven

DJRandall, de meeste heren kennende zal regelmatige controle geen al te groot probleem zijn En wat superlief van je, dank je wel We hebben het er nu wel over gehad en we hebben afgesproken dat hij vrijdag als hij weer gaat werken duidelijke afspraken gaat maken over dat belgedrag, dat hij vanaf nu die laptop niet meer mee naar huis neemt tenzij hij zelf thuis wil werken en dat hij ḿ dan nog steeds alleen meeneemt wanneer er dan al is afgesproken op welke dag hij de compensatie daarvoor op zal nemen. Ik hoop dat als ze een paar keer bellen en hij kan ze niet meer helpen, ze het dan wel afleren Vervelend overigens dat je je lief zo hebt moeten zien vechten. Ik mag eigenlijk niet te veel zeggen over lief, ik heb zelf 3 jaar geleden ook en finke burnout gehad en dat is geen grapje.. Alleen wil ik gewoon niet dat hij zoiets krijgt als hij net vader is geworden, die periode krijg je nooit meer terug Geukkig ziet hij het zelf nu ook geloof ik, dus we moesten maar kijken (en anders sta ik over medio anderhalve week op zíjn werk waarschijnlijk te boek als die haaibaai van P. die A. verrot heeft gescholden over de telefoon )

Leonieke, bah, moet jij er ook al zo op toezien? En ook echt nog een onwijze deadline wanneer jij bent uitgerekend, wat ontzettend vervelend En er is natuurlijk no way in hell dat ze jullie dan met rust gaan laten, of wel? Zou willen dat ik je ermee kon helpen ofzo, maar ik kom al nauwelijks door bij míjn vent, laat staan bij die van jou :| Ow, en trappels naar beneden, check! Voelt raar he? Wel naar, heb het nog steeds ookal is hij gedraaid
3!
pi_74614888
Marrije gefeliciteerd!!!

Fluug, ik hoop echt voor je dat deze blijft plakken!

@ BJ, ik heb de prik ook maandag gehaald, en een beetje om dezelfde redenen als jij. Alleen kwam er bij mij nog bij dat ik waarschijnlijk een keizersnede ga krijgen en dan vind ik het een beetje gevaarlijk als ik dan ook nog de griep eroverheen zou krijgen...

@ Trix, belachelijk zeg, dat van je mans werk! Terecht dat je er wat van zegt, maar misschien moet hij ook duidelijker nee leren zeggen? (moeilijk, ik weet het) Wij zitten een beetje in dezelfde situatie, ik moet rust houden dus ik kan niks in het huishouden doen, alles komt op hem neer en hij heeft een full time baan. Daarnaast moeten we ook zo ongeveer 3x per week naar het ziekenhuis voor allerlei controles, en hij wil daar ook gewoon bij zijn. Dus het is een beetje schipperen op zijn werk. Gelukkig doet zijn baas absoluut niet moeilijk en krijgen we het redelijk geregeld. Morgen kan hij bv thuiswerken en begint hij al om 6.15 zodat we om 15.00 in het ziekenhuis kunnen zijn. Maar vermoeiend is het wel...
Ik hoop dat je man een balans kan vinden, anders is hij al helemaal moe voordat de kleine komt... Gewoon lekker door blijven schelden op zijn collega's Maar misschien minder op hem, want ik vind het ook wel zielig voor hem...

Ik ben weer terug van mijn controles in het ziekenhuis. Alles was goed! CTG zag er prachtig uit, bloeddruk was redelijk onder controle en urine negatief voor eiwit. Joehoe!
pi_74615139
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
Leonieke, bah, moet jij er ook al zo op toezien? En ook echt nog een onwijze deadline wanneer jij bent uitgerekend, wat ontzettend vervelend En er is natuurlijk no way in hell dat ze jullie dan met rust gaan laten, of wel? Zou willen dat ik je ermee kon helpen ofzo, maar ik kom al nauwelijks door bij míjn vent, laat staan bij die van jou :| Ow, en trappels naar beneden, check! Voelt raar he? Wel naar, heb het nog steeds ookal is hij gedraaid
Mja, in normale omstandigheden zou ik proberen iets van zijn taken over te nemen, maar dat laat hij nu uiteraard niet toe. Het is ook altijd zijn zelfde excuus als ik zeg dat hij mij altijd onder mijn voeten geeft, maar exact hetzelfde doet: ja, maar ik ben niet zwanger, dus dat telt niet. Ik zou zo graag eens ingrijpen, maar dat kan ik natuurlijk niet maken naar hem toe op het werk
En ja... die deadline rond de bevalling... ik vrees echt dat ze hem niet met rust gaan laten. Ik moet al zien of ze mij met rust gaan laten. De opmerking "oh maar als je je goed voelt, kun je misschien voor een uurtje komen" is al gevallen. Toegegeven, ik ben de enige op het werk die mijn job uitvoert en ben dus eigenlijk ook de enige die de commissie te woord kan staan, maar zie je mij daar al zitten 2 weken na de bevalling (en dat is dan als ik beval op de uitgerekende datum)? Om die reden vrees ik echt dat ze mijn man zeker niet met rust gaan laten (ondanks zijn tien dagen vaderschapsverlof).

Zo stom eigenlijk dat we de persoon die het dichtst bij ons staat eigenlijk niet echt kunnen helpen

En dat laag getrappel? Héél raar
pi_74615174
Wat fijn Aoraki!

Leonieke, dat kan heel goed! Misschien zit daar net een voetje te porren
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74615210
hier ook zo'n drukke man, inclusief conferentie nog in de vs. maar wel een eind in zicht: in januari istie klaar. dan hebben we nog net tijd om vanalles te doen op het gebied van herinrichting hier

ik vind het altijd wel belangrijk als manlief betrokken & aanwezig is hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74615218
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:01 schreef Aoraki het volgende:

@ BJ, ik heb de prik ook maandag gehaald, en een beetje om dezelfde redenen als jij. Alleen kwam er bij mij nog bij dat ik waarschijnlijk een keizersnede ga krijgen en dan vind ik het een beetje gevaarlijk als ik dan ook nog de griep eroverheen zou krijgen...

Ik ben weer terug van mijn controles in het ziekenhuis. Alles was goed! CTG zag er prachtig uit, bloeddruk was redelijk onder controle en urine negatief voor eiwit. Joehoe!
jeujjjj!!!! jompelt even mee met Aoraki

Trix en Aoraki hebben jullie trouwens verder nog last gehad van die prik??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74615362
Aoraki
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:33 schreef amaranta het volgende:
niet?
Oh, dat dacht ik. Dat zei de juf vorige week,
Nou ja, ik zou niet weten hoe, laat ik het zo zeggen..
Je kunt dan toch niet goed kracht zetten?
die dingen zijn wel weer handig met eventueel hechten
pi_74615386
Aoraki wat een goed nieuws Maar fijn dat je man bij elke controle kan aanwezig zijn
Mijn man is alleen nog maar mee kunnen gaan als het om een echo ging. De tussentijdse controles (urine, bloeddruk, gewicht en hartslag van de baby) passen nooit in zijn agenda volgende week misschien wel maar het zou kunnen dat ze dan onze inbouwcassette komen plaatsen. Even hopen van niet
pi_74615408
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef lily het volgende:
Aoriaki
[..]

Nou ja, ik zou niet weten hoe, laat ik het zo zeggen..
Je kunt dan toch niet goed kracht zetten?
ik moest met die dingen, maar ik zou het niet weten. de ruggeprik was nog niet echt goed uitgewerkt. enige wat ik voelde was *dat* ik een perswee had, verder niks. alles maar zo'n beetje op dat gevoel gedaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74615410
nee, niet echt last gehad van de prik. Alleen een pijnlijke bovenarm de ochtend erna, is nu alweer helemaal weg.

En ja, ik vind het ook heel fijn dat mijn man er steeds bij kan zijn . Nu zijn ze bij ons in het ziekenhuis ook redelijk flexibel wat betreft de tijden, dus we kunnen de afspraken steeds aan het einde van de dag plannen. Hij is er ook steeds bij, omdat het in het begin zo spannend was met die controles, wel of geen opname in het ziekenhuis etc. En nu is het iets minder spannend, maar hij wil toch mee
  woensdag 11 november 2009 @ 20:27:40 #263
95408 Incantrix
pi_74615845
Aoraki, jeej, fijn dat alles goed was!! Dat lijkt me toch wel prettig hoor, op z'n zachtst gezegd.. En misschien wil je het gewoon niet zeggen, maar ik hoop dat je ook een datum hebt en dat die fijn is En ja, ik blijf gillen naar zijn collega's hoor, ik vind het echt zo stom.. Verder probeer ik hem te ontlasten en niet te veel te zeuren om huishoud-klusjes e.d., maar af en toe heb ik ook het gevoel dat ik ondersneeuw.. Het kind dat het hardste gilt krijgt de meeste aandacht zeg maar, en in dit geval is dat dus zijn werk. Maar nouja, eerst maar weer eens zien wat a.s. vrijdag brengt. Hij wil me namelijk het telefoonnummer van die collega niet geven zodat ik die even kan bellen met de vraag wanneer hij hier eens komt stofzuigen Wel fijn dat jouw lief overal mee naartoe kan, lijkt me voor jullie beiden prettig. Maar schipperen blijft het, at begrijp ik wel. Hadden onze mannen ook maar wat meer bijzonder verlof voor dit soort dingen he? Vind onze regelingen in NL besgt ondermaats in dat opzicht..

OMG, Leonieke, zeggen ze dat? Mijn hémel, dat vind ik echt.. Nou, jemig, ik heb er gewoon geen worden voor, ik vind dit echt van een orde.. Ik kan er niet over uit! En je man hoeft dan al helemaal geen rust te verwachten nee

BJ, nauwelijks, het gevoel van een flinke beurse plek van gisteravond tot ergens vroeg in de middag vandaag, maar dat is weggetrokken. Jij nog last gehad?
3!
pi_74615887
Tjee, als ik hier lees ga ik zo een half jaar terug in de tijd! Wat was het spannend om naar de bevalling uit te zien of er tegen op te zien.

Maar ik ben uiteindelijk wel bevallen met mijn benen in die beugels. Dus het kan blijkbaar wel.
Ik moest mijn handen in mijn knieholtes leggen en zo zette ik kracht.
Ging best goed want in 11 minuten persen was Ko er.

En het cliche is echt waar, als je kindje er is ben je de pijn snel vergeten!
Tot ze gaan hechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 12-11-2009 09:20:14 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74615949
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:56 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, de meeste heren kennende zal regelmatige controle geen al te groot probleem zijn En wat superlief van je, dank je wel We hebben het er nu wel over gehad en we hebben afgesproken dat hij vrijdag als hij weer gaat werken duidelijke afspraken gaat maken over dat belgedrag, dat hij vanaf nu die laptop niet meer mee naar huis neemt tenzij hij zelf thuis wil werken en dat hij ḿ dan nog steeds alleen meeneemt wanneer er dan al is afgesproken op welke dag hij de compensatie daarvoor op zal nemen. Ik hoop dat als ze een paar keer bellen en hij kan ze niet meer helpen, ze het dan wel afleren Vervelend overigens dat je je lief zo hebt moeten zien vechten. Ik mag eigenlijk niet te veel zeggen over lief, ik heb zelf 3 jaar geleden ook en finke burnout gehad en dat is geen grapje.. Alleen wil ik gewoon niet dat hij zoiets krijgt als hij net vader is geworden, die periode krijg je nooit meer terug Geukkig ziet hij het zelf nu ook geloof ik, dus we moesten maar kijken (en anders sta ik over medio anderhalve week op zíjn werk waarschijnlijk te boek als die haaibaai van P. die A. verrot heeft gescholden over de telefoon )
Jij bent mijn kloon he?
Maar dan weet jij ook wel uit ervaring dat niemand jouw burnout had kunnen voorkomen, behalve jij. En ja, dat maakt het alleen maar pijnlijker om te zien, want jij wil koste wat kost voorkomen dat hij meemaakt wat bij jou is gebeurt. Proberen te waarschuwen is inderdaad het enige dat je kan doen en is heel irritant, want je voelt je de boeman.
Succes in ieder geval.....
pi_74616040
Incantrix: wat is de regeling in NL eigenlijk? Hoeveel dagen verlof heeft jouw partner bv met/na de bevalling?

Btw, ze hebben wel gezegd dat ze wel een uurtje willen oppassen op de baby als ik dan bij de commissie zit Soit, ik moet er wel kunnen mee lachen (al is het natuurlijk niet heel erg amusant), maar er om huilen heeft natuurlijk ook geen zin laten we dan maar zwijgen over de infodagen van eind maart en april, want dan is de bevalling natuurlijk al langer geleden Maar idd, ik vrees het ergste voor mijn man.
pi_74616146
@ Trix, ik weet de datum van de keizersnede nog niet . Nee, echt niet. Waarschijnlijk aan het eind van deze week...(dat ik de datum weet, niet de ks zelf)

[ Bericht 8% gewijzigd door Aoraki op 11-11-2009 20:40:52 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 20:38:35 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74616281
-edit- laat maar

[ Bericht 74% gewijzigd door Marrije op 11-11-2009 20:51:16 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 20:39:13 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74616311
Aoraki, fijn dat alles goed was
pi_74616663
Aoraki, wat top dat het allemaal goed was! Nu dus nog even wachten op dé datum... Wel fijn dat je man ook mee kan steeds... die van mij zou wel vaker mee willen, maar hij werkt van 's ochtends veel te vroeg tot 's avonds te laat... dus niet echt ziekenhuistijden. Nou ja, hij probeert het in elk geval.

Leo, dat getrappel heel ver onderin herken ik ook wel hoor... nu niet zo veel meer, maar zo rond jouw termijn inderdaad wel. Ik was soms gewoon bang dat er bijna een voetje of armpje uit zou steken aan de onderkant Gelukkig nooit gebeurd.
Oh, mijn man krijgt 2 dagen verlof met de geboorte... is geloof ik ook landelijk zo bepaald, maar sommige bedrijven geven nog wat extra's. Wel heeft hij in elk geval als enige in het bedrijf toestemming gekregen om dat meteen ook 2 weken vakantie op te mogen nemen, ook al is het met kerst/oud & nieuw en is dat voor hun topdrukte!

Trix, ik ga morgen voor hem duimen en hopelijk dat ze op zijn werk ook eens wat normaler gaan doen. Wel goed idee van hem om de laptop gewoon niet mee te nemen, dan kan ie veel makkelijker nee verkopen.

Ik heb dus zo juist blind scheren voor dummies gedaan... wat een gedoe zeg, maar moet zeggen dat ik me nu niet meer zo zou schamen als ik nu zou moeten bevallen... nu nog een manier verzinnen om het 6 weken zo te houden...
pi_74616792
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:48 schreef Lijnloos het volgende:

Ik heb dus zo juist blind scheren voor dummies gedaan... wat een gedoe zeg, maar moet zeggen dat ik me nu niet meer zo zou schamen als ik nu zou moeten bevallen... nu nog een manier verzinnen om het 6 weken zo te houden...
Hahaha, gisteren ook een poging gedaan met een handspiegel erbij, resultaat was redelijk...
pi_74616985
2 dagen maar? Dat is best wel weinig Vroeger was het bij ons 3 dagen (incl dag van de bevalling), nu 10 dagen die je denk ik binnen de maand moet opnemen.

Wel een geruststelling dat er bij jou nooit een armpje of voetje is uitgekropen. Ik heb ook al gedacht dat ik eens handje ging kunnen schudden

En dat scheren? Ik vraag me echt af hoe ik het binnen een paar weken zal doen. Misschien wel aan mijn man vragen... Ik ben er nog niet uit alleszins
  woensdag 11 november 2009 @ 21:05:25 #273
95408 Incantrix
pi_74617224
DJRandall, haha, dat wist je al toch? Mar het is wel waar wat je zegt, je wil iemand ergens voor behoeden maar het lukt gewoon niet. En inderdaad, híj is de enige die er iets mee kan, dus we gaan het zien. En de boeman ben ik nu toch al, whehe

Leonieke, de regeling in Nederland is dat de heren calamiteitenverlof krijgen gedurende de bevalling en na de bevalling recht hebben op 2 dagen verlof. Daarna kunnen ze evt. vrij nemen, maar dat is dan afhankelijk van de toestemming van de werkgever zoals bij al het 'gewone' verlof. Heb het net even opgezocht hoe het nu precies zat, maar dit is eigenlijk al meer als ik dacht, ik dacht dat de bevalling ook van die 2 dagen af moest. En doe maar niet huilen Heeft idd geen zin en ook nog eens geen zin

Aoraki: whaha, ik geloof je hoor, no worries! Zou het me alleen ook wel voor kunnen stellen als je het niet zou willen zeggen

Lijnloos, superlief van je, thnx En ja, die laptop laat hij maar daar hoor, ik hoop eigenlijk gewoon dat dat voldoende is om het hele verhaal een andere wending te geven. En blind scheren? Geen bloedbad geworden? Ben echt wel blij dat als ik mezelf in een bepaalde bocht wring en mijn buik een soort van opzij duw ik er nog wel redelijk bij kan.. Al moet ik er wel bij zeggen dat ehm.. de regionen waar je echt een spiegel bij nodig hebt, ook wanneer niet zwanger al eeuwen bijgehouden worden door mijn lief
3!
pi_74617851
hihi, het resultaat was hier ook slechts "redelijk" te noemen hoor, maar gelukkig hoef/kan ik er zelf de komende tijd toch niet naar te kijken. En inderdaad een klein spiegeltje hielp wel, maar had wel 2 handen nodig, en vond het net iets té om voor de grote spiegel te gaan zitten Oh well... I did my best.

Oh ja, dat verlof was idd exclusief bevalling, da's calamiteit inderdaad...

Krijgen net een smsje dat vrienden van ons vanavond paps en mams zijn geworden... ook al een meisje! Een vriendinnetje voor onze Frummel later... Mooie naam ook, maar die zal ik uit privacy redenen maar effe niet online zetten. Ben er stiekum bijna emo van
  woensdag 11 november 2009 @ 21:27:51 #275
95408 Incantrix
pi_74617952
Haha, nouja, 'redelijk' will do, toch? Ik denk eerlijkgezegd dat als ik nu echt kon zíen wat ik gedaan heb, ik er wellicht lang niet zo enthousiast over zou zijn dat het nog lukt zonder spiegel En oh, wat leuk, gefeliciteerd!! Mag je best emo van zijn hoor, bij mijn vriendinnetjes (3 stuks) heb ik zonder uitzondering staan snotteren bij het nieuws (en bij het zien van de babyś ook )..
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')