abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74599365
Meld! Zometeen op weg om een krabbeltje te zetten.
Claudia ga eens bevallen joh!
pi_74599784
Wupwup, veel plezier!

Inca: ik heb dat ook hoor, een sterk wisselende buik. Zo erg dat het anderen zelfs opvalt. En gister avond zei lief ineens dat mijn borsten kleiner waren. En verrek, de hele spanning er af. Ik niet snap niet meer.....

Hier net uit bed Geslapen tot uur of 10 en niet eens wezen plassen vannacht. That's a first. Nog anderhalf uur tv kijken en lekker douchen. En dan is het ineens middag. Lekker dat het gewoon kán.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:06:18 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74600227
Wup, veel plezier met krabbelen!
pi_74600328
Lekker DjRandall! Het is mogelijk, heus!

Ik vind het zo'n raar idee dat 'normale' baby's dus met hun gezicht het matras in geboren worden De mijne trouwens ook de vorige keer, maar toch.
Andersom is toch veel handiger? (jaja, bekkentechnisch niet, ik weet het!)
  woensdag 11 november 2009 @ 12:28:05 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74600842
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:10 schreef freecell het volgende:
Lekker DjRandall! Het is mogelijk, heus!

Ik vind het zo'n raar idee dat 'normale' baby's dus met hun gezicht het matras in geboren worden De mijne trouwens ook de vorige keer, maar toch.
Andersom is toch veel handiger? (jaja, bekkentechnisch niet, ik weet het!)
Ligt er maar net aan hoe je gaat bevallen
mijn 'voorkeur' gaat nog steeds uit naar 'verticaal' bevallen, maar mijn vroedvrouw is niet zo te spreken over de baarkruk. Liggend op mijn rug lijkt mij gewoon niet handig/prettig. Misschien anders maar op handen en knieën of hurkend op bed ofzo? Of misschien moet ik gewoon maar zien hoe het tegen die tijd gaat...
pi_74600985
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Poppejans! Jij was in m'n hoofd veeeeeel minder ver Tof en spannend
en best wel eng..

Aoraki ook al meldplicht woehoee komende weekjes worden weer spannend hier!
Fijn dat het bedrust houden wel lukt, kan me wel helemaal voorstellen dat je nu extra hoopt dat de baby niet al te lang meer op zich laat wachten

Veel plezier met het tekenen WupWup

Hier bij de vk zijn ze wel erg te spreken over bevallen op de baarkruk, ook bij de zwangerschapsgym vond ik de uitleg enzo wel positief, denk dat ik er ook wel wat voor zou voelen, maar dat is zo afhankelijk van wanneer je midden in de weeen enzo zit en hoe je je dan voelt denk ik.
Je vk heeft trouwens als ze bij je bevalling is, vrijwel altijd zo'n baarkrukding bij zich
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74601022
Ik wilde graag op de baarkruk, vond mijn verloskundige een érg goed idee, maar toen ze binnenkwam om 19:10, en ging toucheren om 19:15, was hij al halverwege het geboortekanaal

Ik *pufpuf* heb je de baarkruk in de auto?
Zij: *voel* mja, maar voor ik weer boen ben heb jij al een baby

En zo geschiedde het
pi_74601197
ik doe even een update mbt die proluton

ik heb amphia benaderd, die geven aan dat het idd nog in de onderzoeksfase is, en dat ze voldoende proefpersonen hebben al. het is dus een actie op eigen houtje van mijn gyn. zoals zij zeggen:
quote:
Op dit moment is de stand van zaken dat uit sommige onderzoeken naar voren komt dat proluton vroeggeboorte kan voorkomen in bepaalde gevallen waarbij sprake is van extra risico, vooral bij vrouwen die al eerder een vroeggeboorte hebben meegemaakt. Omdat er geen eenduidig beeld uit de onderzoeken naar voren komt, kan nog niet met zekerheid gezegd worden of en in welke gevallen proluton helpt. Daarom is er geen algemeen advies om proluton te geven aan vrouwen die extra risico op vroeggeboorte lopen. Anderzijds zijn er artsen die het middel wel willen geven, omdat het hoogstwaarschijnlijk geen kwaad kan en misschien wel een positief effect heeft.
ik heb in een volgende stap het college ter beoordeling van geneesmiddelen benaderd. ik vind dit toch wel een erg vreemde gang van zaken, aangezien voornoemde college proluton nog helemaal niet goedgekeurd heeft voor algemeen gebruik in nederland. ben ik nou erg wantrouwend en raar dat deze gang van zaken mij helemaal niet bevalt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74601260
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:28 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe je gaat bevallen
mijn 'voorkeur' gaat nog steeds uit naar 'verticaal' bevallen, maar mijn vroedvrouw is niet zo te spreken over de baarkruk. Liggend op mijn rug lijkt mij gewoon niet handig/prettig. Misschien anders maar op handen en knieën of hurkend op bed ofzo? Of misschien moet ik gewoon maar zien hoe het tegen die tijd gaat...
Asy, als ik 1 ding weet is dat je pas tijdens je bevalling weet hoe en waar bevallen voor jouw het prettigst is. Je kan nu misschien denken dat liggend bevallen niks is maar misschien wil je niets liever tijdens.

Ik ving de laatste keer mijn weeen (buikweeen) op handen en knieen op bed op. Had het voedingskussen in een wurggreep en was alleen in de slaapkamer mijn weeen aan het weg zuchten. Persen heb ik liggend op mijn rug gedaan.

De 1e keer zat ik in het ziekenhuis in bad mijn weeen (rugweeen) weg te puffen, op het moment van persen wou ik dat liggend doen maar de verloskundige vond dat ik op de baarkruk moest. Ik ben letterlijk van bed op de baarkruk getild en omdat het nog niet vlot ging weer terug op bed getild.

Ik weet 1 ding heel erg zeker en dat is op het moment dat je gaat bevallen je lichaam zelf aan geeft hoe en waar je je het prettigst voelt. Soms kan het niet anders en moet je bijv verplicht op bed aan ctg liggen maar als je een keuze hebt geeft je lichaam echt aan wat jij prettig vind.
pi_74601585
Ik lees af en toe nog mee maar posten dat lukt niet meer maar wil toch alle dames die bijna zijn uitgerekend of klachten hebben nog ff succes/sterkte wensen.

@ incantrix, Tijn was een sterrenkijker met de geboorte.
pi_74601695
hmmm over houdingen tijdens de bevalling; ik denk dat ik de baarkruk ook wil proberen, maar ik denk dat Faja wel een punt heeft... op dat moment kan ik er wel ineens een heel ander gevoel bij hebben...en juist willen liggen ofzo... wacht het maar even af..

en ik kwam net een aftelmijlpaal tegen;
nog 50 dagen vandaag
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74601763
oeh BJ, dat komt dichtbij
pi_74601800
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:58 schreef freecell het volgende:
oeh BJ, dat komt dichtbij
ja idd, nog 7 weekjes.... gaat zo snel ineens!
maar krijg er ook steeds meer zin in, ben zoooooo nieuwsgierig naar dat kleintje in mijn buik....
pi_74601991
Het zijn geen fantastische foto's, maar hier een paar van onze 'fotoshoot' bij Fontys gister.

Hallo!

Ik lig opgerold:
pi_74602052
Die tweede is wel tof hoor randall
pi_74602627
Oh, BJ, das wel een mooie mijlpaal hoor! En inderdaad, het gaat heel snel allemaal nu (althans zo vind ik het wel gaan).

Mooie plaatjes DJRandall, vind die eerste ook wel tof, beetje "kiekeboe"
  woensdag 11 november 2009 @ 14:13:45 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74604186
Wat gaan sommigen van jullie opeens snel! Echt alsof je knippert en opeens zijn jullie al bijna moeder!
Ik ben nog láng geen moeder...

Faja, ik denk ook wel dat alles zich wijst tijdens de bevalling zelf. Toch wil ik er graag van tevoren over nadenken. Als het dan anders loopt, is dat ook geen probleem.

Onze vroedvrouw heeft de baarkruk niet standaard bij zich 'omdat het zo'n groot onhandig ding is waar zij als een soort automonteur onder ligt'

Ach misschien ben ik me er gewoon ook al (veel te vroeg) 'druk' om aan het maken.

Die foto's
pi_74604316
Mooi DJ Randall.

Hahah ja een baarkruk is veel groter dan je zou verwachten voor een kruk
Ik vind het enge dingen
  woensdag 11 november 2009 @ 14:21:43 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74604413
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Mooi DJ Randall.

Ik vind het enge dingen
Nou ik kan het me wel voorstellen hoor! En hij lijkt me an sich ook niet lekker zitten ofzo.
Maar in hurkzit hou je natuurlijk niet zo lang vol en is nog lager bij de grond. En hurkzit op bed is natuurlijk een beetje lastig/wiebelig...
pi_74604457
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef Pvoesss het volgende:
Mooi DJ Randall.

Ik vind het enge dingen
Ik vind het ook enge dingen. Maar wat is het voordeel van zo'n kruk eigenlijk? Moet zeggen dat ik er nooit over had gedacht om 'anders' dan liggend te bevallen....
  woensdag 11 november 2009 @ 14:25:48 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74604516
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik vind het ook enge dingen. Maar wat is het voordeel van zo'n kruk eigenlijk? Moet zeggen dat ik er nooit over had gedacht om 'anders' dan liggend te bevallen....
De zwaartekracht die helpt je en je hoeft niet over je stuitje te persen...
beeld je in dat je ontzettend nodig moet poepen maar dat dat heel erg moeilijk gaat en dan dat je dat op je rug moet doen...
pi_74604539
Bij mijn bevalling had ik geweldige hulp.
Ik had een verpleegster en die duwde mijn linker knie tegen me aan en mijn VK de ander. tegen mijn borsten zeg maar en dan moest ik omhoog komen en duwen. ging geweldig. en ook geen pijn ofzo.
Ik was zo versuft door het tegenhouden van de persween omdat ik anders alleen zou bevallen.
Dat ik zelf geen houding aan kon nemen en dat vind ik zo naar aan de kruk dat je een houding aan moet nemen en dan zou ik me meer concentreren op tintelende benen dan op de bevalling bijv.

Maar een bevalling is zo persoonlijk
pi_74606051
Doen we tegenwoordig niet meer aan baren in dit topic? Tis hoogtijd voor verse babies!

Over houdingen (om de weeen op te vangen), onze juf zei ook, ga maar vast oefenen wat je fijn vindt. Ga maar kijken of je lekker aan het aanreht kunt hangen of welke houding in bed je fijn vindt.
Ik had zoiets van, jij bent duidelijk dus nooit bevallen, je kan dat van te voren helemaal niet oefenen. Ja je kan nu wel lekker aan de keuken hangen maar voor hetzelfde geld wil je met weeen alleen maar aan de wc hangen ofzo.

Jullie zijn zo dapper allemaal. Ik weet gewoon dat ik maar 1 ding wil en dat is geen piijn. Gewoon helemaal niet. Ik zie er zo gruwelijk tegen op.
pi_74606498
ik mis Ymme ook al een tijdje
pi_74606510
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef amaranta het volgende:
Doen we tegenwoordig niet meer aan baren in dit topic?

maar ik heb besloten dat er niet meer wordt gebaard....al die verhalen . Bovendien is dit een zwangerschapstopic, niemand heeft me gezegd dat baren part of the deal is....Tot februari ga ik er gewoon niet aan denken. En dan ineens...floeps...
pi_74606524
kijk eens wat mijn mama, tante en ik hebben gemaakt

dekentje kinderwagen (limegroene quinny, vandaar de kleur)

matching wikkeldekentje

boxkleed
pi_74606558
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:36 schreef amaranta het volgende:
kijk eens wat mijn mama, tante en ik hebben gemaakt

dekentje kinderwagen (limegroene quinny, vandaar de kleur)
[ afbeelding ]

matching wikkeldekentje
[ afbeelding ]

boxkleed
[ afbeelding ]
Super Amaranta: is erg mooi geworden!! Zelfde ruitjes als hier, hehehe.
Waar heb je het dekentje mee gevuld?
pi_74606728
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:19 schreef amaranta het volgende:

Jullie zijn zo dapper allemaal. Ik weet gewoon dat ik maar 1 ding wil en dat is geen piijn. Gewoon helemaal niet. Ik zie er zo gruwelijk tegen op.

Maar voor meerderen hier is het de eerste keer, dus kijken we er misschien wat meer nuchter naar, omdat we niet weten wat voor helse pijnen ons nog te wachten staan
Denk ik hoor, ik weet echt niet wat ik me erbij voor moet stellen, ja wel dat het heeeeel veel pijn gaat doen.

Zeer gaaf wat jullie gemaakt hebben, knap! Ik ben daar echt veel te lomp voor.
Heb het groene ruitjes motiefje als lakentje bij het ledikant liggen hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74607293
dat is mooi geworden Amaranta! super!

en bleeeghh ik heb buikpijn....naar gevoel...
  woensdag 11 november 2009 @ 16:03:55 #180
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74607327
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:43 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Maar voor meerderen hier is het de eerste keer, dus kijken we er misschien wat meer nuchter naar, omdat we niet weten wat voor helse pijnen ons nog te wachten staan
Denk ik hoor, ik weet echt niet wat ik me erbij voor moet stellen, ja wel dat het heeeeel veel pijn gaat doen.
Ik weet nog dat ik na mijn eerste (traumatische) bevalling een zwangere zag en wist dat het haar eerste was en dacht 'arm schaap jij moet nog' Was ik voorheen alleen maar verheugd 'oh mag jij snel bevallen, wat spannend', zag ik daarna de andere kant ervan. Dat beeld is weer bijgesteld na mijn 2e bevalling, binnen een jaar na de eerste Ik werd ook meteen weer zwanger met het idee als ik het nu niet doe dan misschien nooit meer

Inmiddels heb ik net een paar dagen geleden positief getest en lees ik hier een beetje mee en op mn handen zitten vind ik moeilijk dus waarschijnlijk wordt dat mee lezen gewoon mee posten. Ik ben 21 juli uitgerekend Mijn vorige (3e) zwangerschap liep uit op een miskraam, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het deze keer goed gaat. Met 8 weken krijg ik mn eerste echo.
pi_74607498
Mooie foto's DJ Randall
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:13 schreef Asyniur het volgende:

Onze vroedvrouw heeft de baarkruk niet standaard bij zich 'omdat het zo'n groot onhandig ding is waar zij als een soort automonteur onder ligt'

nooooh dat hoop ik toch niet dat ze dat zo doet, want anders spetter je dr toch mooi vol als ze dr onder gaat hangen
over het algemeen wordt er een spiegel ondergezet zodat ze de boel in de gaten kan houden.
ik durfde niet naar beneden te kijken omdat ik het niet zo nodig hoefde te zien, keek ik per ongeluk toch, dacht ik nog van heuh? Ik had me toch geschoren? mja... kind met haar enzo

ik had hetzelfde gedoetje als Faja, het persen schoot op zn zachtst gezegd niet op, toen zei mn vk van okay we gaan de kruk erbij pakken. En toen moest k op de kruk Ik moet zeggen dat ik dat achteraf toch wel een fijne houding heb gevonden om te bevallen. Om het even heel plat te zeggen, op zo'n kruk is t net of je aan het poepen bent op de wc, en op een of andere manier is dat toch ook wel prettig, een soort natuurlijk gevoel zeg maar, je weet welke kant je uit moet persen dan. Ik vind het best een prettige manier om te bevallen
maarja weet je, je moet kiezen waarvan jij denkt dat jij je er het prettigst bij zult voelen, maar vooral achteraf je zeker niet schuldig gaan voelen als je er dan geen gebruik van maakt. Iedere bevalling is anders en het zou zomaar kunnen dat je je bedenkt tijdens de bevalling.

Tip van Flip, ga langs zo'n open dag op het ziekenhuis, waar ze een rondje langs de verloskamers doen enzo. Daar kun je ook vragen om die baarkruk eens te laten zien.

Ohja en voor alle muppets die opzien tegen de eerste keer bevallen, het valt reuze mee joh!
nee serieus, je overleefd het, echt! En het is mij 100% meegevallen, het deed een stuk minder zeer dan ik verwacht had.

En Claudia nog heel eventjes meid
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74607501
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:37 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Super Amaranta: is erg mooi geworden!! Zelfde ruitjes als hier, hehehe.
Waar heb je het dekentje mee gevuld?
fiberfill, zelfde als voor het boxkleed maar dan de helft. Dus uit elkaar getrokken zeg maar.
Fiberfill bestaat namelijk uit meerdere lagen op elkaar.

Wikkeldekentje heeft mijn tante helemaal gemaakt.
En de andere 2 dingen samen.
pi_74607520
Marrije, gefeliciteerd! Hopelijk gaat het allemaal goed nu en ga je een fijne tijd tegemoet
pi_74607538
Marrije gefeliciteerd!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74607556
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:43 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Zeer gaaf wat jullie gemaakt hebben, knap! Ik ben daar echt veel te lomp voor.
Heb het groene ruitjes motiefje als lakentje bij het ledikant liggen hier
echt hema?
Ik heb namelijk zo;n lakentje bij de hema gekocht.

OVerigens is die ruitstof kwalitatief stuk slechter dan die boerenbont, dus dat was best lastig.
En het boxkleed is vastgestikt aan het fiberfill om verschuivingen te voorkomen.
pi_74607559
Marrije; welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

en Amaranta; ik heb dat groene ledikantlakentje ook die is leuk!
pi_74607584
Welkom marrije een fijne zwangerschap (en bevalling) toegewenst
pi_74607622
Marrije welkom en gefeliciteerd! Het komt vast helemaal goed!

Amaranta: tof idee, ga ik ook eens uitbroeden. Hmm, moet nog een boxzak, nog een kleed, dekentje, laken, etc..... tijd om te stoppen met werken
pi_74607646
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

echt hema?
Ik heb namelijk zo;n lakentje bij de hema gekocht.

OVerigens is die ruitstof kwalitatief stuk slechter dan die boerenbont, dus dat was best lastig.
En het boxkleed is vastgestikt aan het fiberfill om verschuivingen te voorkomen.
hihi, was mijn gedachte ook al (*heeft ook zo'n lakentje klaar liggen*)
Oh en complimenten voor jullie knutselwerk, supermooi geworden hoor!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:15:09 #190
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74607668
Bedankt allemaal, wat een warm welkom
Ik kan het wel van de daken schreeuwen, ik voel me op en top zwanger, loop de halve dag te kokhalzen
pi_74607814
Elke keer als ik Claudia lees ga ik in de op kijken, maar die staat er natuurlijk niet in.
4 nov staat me bij??
  woensdag 11 november 2009 @ 16:29:45 #192
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74608156
Marrije gefeliciteerd!
A grand adventure has begun.
pi_74608163
Marrije, wat geweldig! Van harte gefeliciteerd en ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap hebt
  woensdag 11 november 2009 @ 16:34:50 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74608340
Marrije! Wat goed!

Gefeliciteerd en vooral: geniet ervan.

Als de mijne nu eens een keer blijft plakken ben ik de 23e juli klaar, gaan we mooi gelijk op
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74608382
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:34 schreef flugeltje het volgende:
Marrije! Wat goed!

Gefeliciteerd en vooral: geniet ervan.

Als de mijne nu eens een keer blijft plakken ben ik de 23e juli klaar, gaan we mooi gelijk op
dat gaat helemaal goed komen, want ik heb vannacht gedroomd dat het zo was
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 11 november 2009 @ 16:37:46 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74608463
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat gaat helemaal goed komen, want ik heb vannacht gedroomd dat het zo was
In dat geval.... * gyn afbelt

Wel lief dat je over me droomt, ik maak wel indruk op mensen merk ik

We doen het gewoon rustig aan en ik kruip zo weer onder m'n steen in het andere topic
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74608481
Marrije gefeliciteerd!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:38:20 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74608486
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:35 schreef amaranta het volgende:
ik mis Ymme ook al een tijdje
Die zag ik net voorbij komen in het banmeldtopic.

Wegsluipt uit topic.

Oh wacht!! Marrije! Gefeliciteerd!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74608555
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Die zag ik net voorbij komen in het banmeldtopic.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:42:05 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74608614
Jee wat een lieve reacties, en ik ben al zo'n huillie de laatste paar dagen

Flug, ik heb je deze keer dan ook met speciale interesse gevolgd.Ik hoop dat we gelijk op blijven gaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')