abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 november 2009 @ 20:49:17 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74553495
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Bárst
*vult aan*
Ja ik dacht ik meld het even...
Ben zo behulpzaam
maar het is gewoon om te

Davinia, kan me ergens wel voorstellen dat het je in het verkeerde keelgat schiet maar ik denk dat ze het niet zo bedoelde. Ik denk dat ze op een beetje lompe manier probeerde te relativeren.
zo vroeg een manager op mijn werk aan mij hoe dat nou voelde en wat je dan wel en niet kon met bekkenklachten. Vanwege dames op de werkvloer die dan in de ziektewet zaten maar die hij dan wel vrolijk zag wandelen in de stad. Ik tegen hem: tja, mij zie je ook rondhobbelen in de Jumbo en in de stad, maar wat je niet ziet is dat ik de rest van de middag en avond op de bank lig en pijn heb...
  maandag 9 november 2009 @ 20:49:33 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74553510
free, jemig, wat een lijst! wat is sinusitis? nou, eenmalig dan een voor jou!
Gelukkig, ben niet de enige die het een rare opmerking vond

Eli weet wel dat er een baby verstopt zit in mama's buik. Hij bladert ook regelmatig in het boekje over zwangerschap, waarbij je de buik open kunnen flappen om de verstopte baby te zien, maar verder? kweet t niet zeker...

DJRandall, die smaak met banaan en chocola is echt wel goor, hoor! brrr...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74553530
Tan, fijn dat je weer thuis bent! Hopelijk doet de rust je goed de komende tijd!

BJ, fijn dat de bloeddruk toch niet zo hoog was! En natuurlijk dat de baby met het hoofd naar beneden ligt!

Ik ben ook weer voor controle geweest en goedgekeurd! De kleine ligt ook met het hoofd naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald. Is wel vroeg lijkt mij!?
pi_74553670
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
free, jemig, wat een lijst! wat is sinusitis? nou, eenmalig dan een voor jou!
Gelukkig, ben niet de enige die het een rare opmerking vond

Eli weet wel dat er een baby verstopt zit in mama's buik. Hij bladert ook regelmatig in het boekje over zwangerschap, waarbij je de buik open kunnen flappen om de verstopte baby te zien, maar verder? kweet t niet zeker...
Bijholteonsteking Gaat wel weer over over een paar dagen zeg maar

Welk boekje heb jij? Ik heb die van bibabebi over de bella bolle buik Ook met flapjes.
Leander begrijpt er geen drol van, maar vindt het boekje wel leuk. Het heeft een lekker metrum en er zitten flapjes in
pi_74553698
lees ik helemaal over tan heen

fijn dat je thuis bent maar wat vervelend dat je bloeddruk er zo'n zooitje van maakt
heb je geen recht op gezinshulp ofzoiets?
pi_74553704
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, die smaak met banaan en chocola is echt wel goor, hoor! brrr...
Ow, ik eet eigenlijk nooit B&J ijs, veel te ongezond. Maar de keren dat ik het op heb, jammie! Om te smullen...Maar het klinkt dus beter dan het is?
Die strawberry cheesecake klinkt ook om te watertanden.
Iemand de McFlurry Oreo al op?

Damn, ik moet een ijsco hebben....
  maandag 9 november 2009 @ 20:54:30 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553732
ik heb deze

met een persoonlijk voorwoord van Jan Lieffering himself
  maandag 9 november 2009 @ 20:55:33 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553785
vanaf 6 jaar, maar er staan wel rare plaatjes in
http://www.editorialjuventud.es/3509-4.html
pi_74553802
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat was het idee
[..]

Ja, die vraag is misschien ook wel lastig, maar je antwoord is wel duidelijk
Wat balen zeg
ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!
pi_74553852
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
Wat een "bijzonder" boekje inderdaad.
  maandag 9 november 2009 @ 20:58:23 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74553898
strawberry cheesecake is toch van haagen dasz?

al mag je me voor cookie dough en caramel chew chew wel wakker maken

wij hebben deze:

vertelt het verhaal vanuit de optiek van de oudste zoon jacob (blond jongetje, blonde mama, niet zo blonde papa, precies ons gezin ) waarbij jacob zich dan bedenkt wat de baby doet. erg leuk.

wow, amaranta, die slaan de bloemtjes en de bijtjes een beetje over!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 9 november 2009 @ 21:00:03 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74553962
De illustrator van dat boek is de ex van een excollega. En toen hij het boek heeft geillustreerd, en er een spaanse uitgave van kwam, heb ik er een van hem gekregen.
Ik heb hem niet zelf gekocht.
pi_74553987
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:58 schreef DaviniaHR het volgende:
strawberry cheesecake is toch van haagen dasz?

Ow, dat kan....maar ik ben niet zo kieskeurig....

Manlief is onderweg naar de schuur voor een simpele invrieslollie.....das de enige mogelijkheid..
  maandag 9 november 2009 @ 21:01:40 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74554023
die is van haagen dasz ja
pi_74554050
Amaranta dat boekje hakt er wel in inderdaad
Daar is die van mij nog wat te jong voor
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:56 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ach komt wel goed! we hebben er zelf onze weg ingevonden en ik ga er nog steeds vanuit dat het beter kan worden!
Dat is in ieder geval de goede instelling
pi_74554161
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:02 schreef freecell het volgende:
Amaranta dat boekje hakt er wel in inderdaad
Daar is die van mij nog wat te jong voor
[..]

Dat is in ieder geval de goede instelling
dank

ik ben er weer vandoor fijne avond allemaal
pi_74554279
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:01 schreef amaranta het volgende:
die is van haagen dasz ja
b&j heeft hem ook hoor
pi_74554504
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:55 schreef amaranta het volgende:
sangdrax zegt: "teveel tekst"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74554654
Tan, wat fijn dat je terug thuis bent. Alleen jammer dat je het zo rustig moet houden.

Freecell wat een lijstje. Hopelijk kun je er binnenkort idd een aantal dingen van afstrepen

Een collega van mij vertelde vandaag dat ze oma wordt van een tweeling. Allemaal fijn natuurlijk, behalve dan dat haar schoondochter blijkbaar opgenomen is in het ziekenhuis omdat ze zoveel moet overgeven en echt niets kan binnenhouden. Blijkbaar mag ze per dag maar 30 minuten bezoek hebben, geen tv kijken, geen boek lezen, ... Ik vroeg me op dat moment echt af wat je dan een hele dag moet doen in het ziekenhuis. En voorspelling wanneer ze naar huis mag? Niets, doen ze niet aan mee in het ziekenhuis (blijkbaar hetzelfde ziekenhuis waar ik onder controle sta). Ik had al direct medelijden met die vrouw.

Ik vrees dat ik aan dit tempo toch nog maar eens naar mijn baas zal moeten stappen Ik heb woensdag (11 november) een dag vrijaf en ik voel nu al dat ik die heel hard ga nodig hebben om te recupereren. Misschien moet ik echt eens zien of ik niet elke week een dagje vrijaf kan nemen (heb toch nog genoeg verlof staan om dit jaar alleen nog 5 weken thuis te blijven). Als ik binnen een half uur nog wakker ben als mijn man gedaan heeft met werken, zal ik het toch maar eens met hem bespreken wat ik het beste kan doen.
pi_74554794
Leo, hebben jullie geen mogelijkheid voor ziektewet?
Hier is het zo, dat alles wat je minder gaat werken, wordt vervangen door ZW-uitkering. Dan hoef je dus geen vrij te nemen en hoeft jouw baas ook niet extra te betalen...
pi_74554945
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar ik vind het ook niet zo'n drama om verlof te nemen, hoor.
Het probleem is dat ik tegenwoordig gigantisch slecht slaap en nu dus al doodop ben. Ik denk dan ook dat het probleem zich zal oplossen eens ik terug normaal slaap. En een hele regeling qua ziekteregeling vind ik dan te omslachtig. Misschien krijg ik het wel opgelost met een paar weekjes een dagje minder te werken
pi_74555059
Het verlof is bedoeld voor andere dingen! Voor vrije dagen en vakantie.
En veel regelen hoef je niet. Je meldt je een dag per week ziek en de rest wordt geregeld.
Ik snap wel dat je niet vervelend wil doen naar je baas, maar je moet wel goed voor jezelf opkomen hoor! Je verdient het gewoon om de rust te krijgen die je nodig hebt.
Geen idee of het in België hetzelfde gaat, maar dit soort regelingen zijn er niet voor niets.

Overleg anders eens met je vk, misschien kan zij je helpen.
pi_74555184
Mja, dat laatste kan ik misschien idd wel doen.
Ik heb deze week sowieso een dag betaald verlof omdat het een feestdag is en volgende week vrijdag hebben we ook een extra dag verlof. Volgende week donderdag moet ik in de namiddag toch op controle dus ik kan het donderdag eens met de gyn bespreken. Voor deze week hoef ik toch nog niets te 'regelen'

Het probleem is vooral dat ik ziek-melden pas van toepassing vind als je echt ziek bent, niet om een dag bij te slapen. Dus daarom dat ik me liever niet ziek ga melden maar ik ben dan ook nog nooit een dag ziek geweest sinds ik ga werken (ondertussen toch 7 jaar) zelfs niet met al die vruchtbaarheidsbehandelingen
pi_74555217
En nu maar even afsluiten en met mijn man overleggen. Eens zien wat hij zegt.
En dan vroeg mijn bed in
pi_74557681
Terug van de pufclub, was weer erg leuk vandaag. Een van de stellen bij onze groep gaat meedoen met dat nieuwe tv-programma "generatie 2010" of zoiets... Superlachen! Verder leren puffen (nu echt) en weer lekker ontspannen liggen doen.

Leo, rustig aan doen, hoe dan ook, is wel belangrijk... Maar geen idee natuurlijk hoe het allemaal in België werkt met ziekte ivm zwangerschap... Mijn halve dagen is voor het bedrijf financieel geen probleem geweest want dat gaat via UWV hier, maar bij jullie misschien anders Praat er anders ook eens over met iemand van p&o of hrm of hoe ze dat noemen bij jullie... Wellicht weten die hoe het beste te regelen.

Oh en over dat ijs... B&j heb ik wel een favoriete smaak maar die is al maanden niet meer bij onze super te krijgen (brownies smaak die ook nog es low-fat is, dus daar mag je 2 bakken van )
morgen maar eens kijken bij andere supermarkten....
In elk geval en weltrusten allemaal!

[ Bericht 16% gewijzigd door Lijnloos op 09-11-2009 22:45:14 (Ijs-gerelateerd) ]
  maandag 9 november 2009 @ 22:45:20 #76
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74557763
Leonieke, wat je er ook mee doet, ik ben blij dat je in elk geval wat meer rust gaat nemen. Is belangrijk! (Ennuhm, wie zegt dat oververmoeidheid niet ziek zijn is? Mijn hemel, ik weet hoe erg zoiets je kan belemmeren en da's geen feestje!)

Freecell, wat een lijst.. voor jou!

DJRandall, haha, van hetzelfde laken een pak? Erg he? Het slaat helemaal nergens op, maar ik werd er zó leip van op een gegeven moment..

En Davinia, voor je sticker! En haha, het liefst zou ik nu ook gaan kijken voor een nieuw strijkijzer, maar als er íets weggegooid geld is.. Ik heb dat ding sinds we hier wonen (bijna 4 jaar) denk ik niet meer dan 2 a 3 keer aangeraakt

Truste Lijnloosje!

En ik zag nog van alles maar dat ben ik vergeten

Wat de B&J betreft: ik heb mijn favo smaakje in de vriezer staan, maar dat was het gewoon even niet. Uiteindelijk werd het maar gewoon een good old boterham met hagelslag En nu ga ik denk ik ook maar op bed aan Sweet dreams allemaal!
3!
pi_74559112
De arbo arts van mijn werk vond anders dat vermoeidheid geen goede reden was om je ziek te melden Dan moest je maar gewoon eerder naar bed toe (wat bij mij neerkwam op ong 2 uur later dan ik thuiskwam van werk).
Sommige mensen hebben geen idee wat een chronisch slaapgebrek met je doet
Godzijdank is die vermoeidheid na 4 maanden afgenomen en ben ik dichter bij huis ingezet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:04:11 #78
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74563026
Leonieke: hoe is je gesprek met manlief gegaan? Ben benieuwd wat jullie oplossing gaat worden. Wel erg goed van je dat je bezig bent met manieren om jezelf te ontzien!

Ik weet even niet zo goed hoe ik me voel....Het probleem is namelijk dat ik me gewoon 100% ok voel! Ik voel me helemaal mezelf; ben niet meer misselijk, ben hooguit met vlagen een beetje duizelig.
Eigenlijk zou ik dus blij moeten zijn, maar ik vind het een beetje eng.
Vanaf week 6 t/m week 12 heb ik elke week een 3D echo gehad omdat ik meedeed aan een onderzoek. Nu heb ik een paar weken geen echo / controle. Volgende week dinsdag heb ik pas weer de volgende controle. Ik ben nu 14 weken en voel het kindje dus nog niet bewegen. Ook zie je aan m'n buik eigenlijk nog niks en heb ik nauwelijks 'klachten' meer.
Zit ik nu gewoon in de magische 'na 12 weken ga je je écht, écht, écht waar beter voelen' of is het toch iets om me zorgen over te maken?

Ervaren baby-in-de-buik dames: dit is jullie kans om me gerust te stellen!
A grand adventure has begun.
pi_74563075
Keshet, ik voelde me echt na de 12 eerste weken stukken beter. Ik heb zowel de 2e als deze zwangerschap de eerste maanden boven een emmer of wc pot gehangen. Daarna nog sporadisch een keertje als ik iets had gegeten waar mijn maag niet tegen kon maar helaas duurt het tussen de "magische" 12 weken grens en het voelen van je kindje wel even. Sommige voelen de baby met een week of 18 en anderen iets later maar zou je niet ongerust maken. Je hebt nu meer energie dan de eerste weken, bent niet meer zo misselijk en voelt je gewoon goed.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:13:35 #80
95408 Incantrix
pi_74563085
Goodmornings!

Octopussy, dat vind ik dan echt naar van je bedrijfsarts, want als je echt goed oververmoeid bent is functioneren heel moeilijk. Klinkt als een bedrijfsarts van de oude stempel, wat nu als eerder naar bed gaan niet helpt? Stom hoor..

Keshet, bij mij hield de misselijkheid op bij week 12 of 13 (was ook echt ineens weg in een paar dagen tijd! ) maar de beeb voelde ik inderdaad nog niet. Heb echt met heel veel spanning zitten wachten op bewegingen, en die zijn uiteindelijk ook gewoon gekomen Niet te ongerust maken hoor, maar ik snap heel erg goed wat je bedoelt, ineens is je belangrijkste 'verzekering' weg!

Pff, en hiero goed geslapen, maar wel heel kort. Ga zo ook nog lekker even terug denk ik, ik vind het goed allemaal. Gisteren hard gewerkt, dus vandaag mag ik even rust (vind ik nú).
3!
pi_74563187
Ik doe het vandaag ook iets rustiger aan. Heb me gisteren uit staan sloven op de ramen en gordijnen. Kreeg 's morgens in eens de kolder in mijn kop en besloot dat ik de ramen van binnen moest lappen en de vitrage moest wassen. Ergens rond 7 uur 's avonds waren alle gordijnen schoon en hingen ze weer maar ik was gesloopt. Ik schijn dan ook van een uurtje of tien tot half 2 vannacht te hebben liggen snurken waardoor mijn man de slaap niet kon vatten. Die kon me vanmorgen wel schieten,
pi_74563209
Goedemorgen dames
Ik heb nog niets teruggelezen

Hier is het een ziekenboeg.
De kinderen en ik hebben de griep en de jongste is er het ergste aan toe.

Gisteravond tot 22.00 in het ziekenhuis met hem gezeten en volgens de dienstdoende arts heeft hij de mexicaanse griep (hoewel dat dus niet getest is dmv bloed ofzo)
We konden meteen voor tamiflu kiezen maar ook ff afwachten en dat hebben we nu gedaan. Mochten de klachten erger worden dan krijgt het het wel.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:28:20 #83
95408 Incantrix
pi_74563213
@ Faja: Ah, jij ook al met de ramen beziggeweest? Ik heb gisteren de gordijnen van de babykamer ingekort (en vooral veel ruzie gemaakt met mijn naaimachine ). Lekker rustigaan doen ook Faja En lastig dat je man daar niet van kon slapen, ik snurk nu ook als een bootwerker.. Gelukkig slaapt mijn lief er keihard doorheen en die snurkt zelf ook, dus op dat gebied kan ik niet echt adviseren..

Lily, wat naar! Heel veel beterschap voor allen! Heb je uiteindelijk gekozen voor de tamiflu? Sorry, verkeerd gelezen. Hopelijk is het niet nodig (en hopelijk krijg jij het niet ook!).
3!
pi_74563231
Mijn man vindt ook dat er maar iets moet gebeuren zodat ik er niet helemaal door zal zitten binnen een maand.
Ik zal als ik even tijd heb tellen om hoeveel dagen het precies gaat en het volgende week eens voorleggen aan de gyn. Als ik er problemen mee kan vermijden, los ik het wel op met verlof. Ik wil me er niet druk in maken dat ik controle zou kunnen krijgen van de controlearts en dat die dan zegt dat ik maar gewoon moet gaan werken. Dan liever een stressloze dag thuis door wat overuren op te nemen. Een andere optie is mijn 38 uur op 4 dagen werken, maar ik denk niet dat dat een goeie optie zou zijn, want dan zijn het natuurlijk wel 4 bijzonder lange dagen.

Keshet: ik heb de baby de eerste keer gevoeld toen ik 22 weken was. Het zorgde wel voor wat stress omdat iedereen ervan overtuigd was dat ik hem nu toch al moest gevoeld hebben. Misselijk (als in ) ben ik nooit geweest, hooguit soms eens een raar gevoel omdat ik te weinig gegeten had.
pi_74563239
Beterschap voor je kinders Lily! Laten we hopen dat het snel overgaat!
pi_74563265
Leo! Ik moet toch niet in de auto stappen om je even aan je bed vast te binden?
Moe zijn is ook een beetje ziek! Je bent zwnager he! Vergeet dat niet. Jij moet straks ook lekker fit zijn om jullie zoontje ter wereld te brengen.
pi_74563291
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man geworden dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....

zwanger zijn is leuk he ??
pi_74563293
oeh lily, spannend Veel succes daar dan!

Keshet: ik vond zelf de weken tussen dat je het weet en de eerste echo en daarna inderdaad vanaf de 12 weken echo tot 'voelen' heel lang duren gevoelsmatig
Dat 'je goed voelen' zoveel onzekerheid kan geven hè?

Hier weer wakker inmiddels. Paar keer wakker geweest vannacht en dan was het echt: 'hey, het is nog geen ochtend, ik kan nog heel lang slapen ' Yay

Vanmorgen even gewogen, 400 gram boven waar ik wilde zitten nu, das acceptabel
pi_74563312
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:33 schreef amaranta het volgende:
Leo! Ik moet toch niet in de auto stappen om je even aan je bed vast te binden?
Ik heb zo af en toe ook de neiging
Ik durf te wedden dat ze voor mensen om zich heen de lat lang niet zo idioot hoog legt als voor zichzelf
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man gelopen dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.
Vervolgens zat er iets niet lekker in mn keel en kreeg ik een hoestbui en toen hield mijn sluitspier het ook niet helemaal droog....

You just made my morning
pi_74563325
goedemorgen dames

ben dr ook weer hoor... en neej idd BJ zonder BJ kan eigenlijk niet he??? maar als ik zo;n bak in de vriezer heb, dan moet ie ook op! en dat is niet zo verstandig.....

@trixje; wat fijn dat je goed hebt geslapen!

@Lily; wat vervelend dat iedereen ziek is bij je thuis... hoe voel je je zelf???

@Keshet; ik heb die periode ook gehad idd, na een week of 12-14 begon ik me ook ineens veeeeeel beter te voelen, en dat is net de periode dat er idd verder weinig beeldvorming is, geen beweging nog en je ziet er nog niet echt zwanger uit.. (tenminste ik toen nog niet)... Best een onzeker gevoel inderdaad.
(was dan ook erg blij dat ik ons kleintje vrij vroeg begon te voelen)

@Octo wat een rare bedrijfsarts! oververmoeidheid is echt niet iets waarmee je kan functioneren hoor... en dat slaap je ook niet zomaar even bij als je eerder naar bed gaat....

@Leonieke; kan je je in Belgie niet gedeeltelijk ziekmelden? Ik heb mezelf bij ongeveer 27 weken ook 33 % ziek gemeld, waardoor ik wat meer dagen tussendoor had om bij te komen van mijn werk....
staat het niet in je CAO?

en ik heb ook redelijk geslapen en ga nu maar eens ontbijten... en dan richting mams (en samen naar opa en oma, die ik al enorm lang niet heb gezien )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74563355
Fijn dat iemand er vrolijk van wordt
pi_74563422
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:35 schreef amaranta het volgende:
Ik had gisteren een beetje last van mijn hormonen, en ben zo boos op mn man geworden dat toen ik van woede de trap opliep, ik bovenkwam en zo boos was dat ik ervan moest kotsen.

FAN-TAS-TISCH!!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:50:30 #93
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74563493
Fijn om te horen dat wat ik voel zo herkenbaar is! Wat is dit toch een fijn topic!

Lily: Succes met de ziekenboeg! Hou je kleinste en de rest (jezelf inclusief!!!) goed in de gaten!

Slaap nog even lekker Incantrix!

Leonieke: Waarom overleg je niet nu al met je baas en volgende week met de gyn? Je kunt beter vandaag al beginnen met jezelf en je kindje even belangrijker vinden dan je werk dan morgen! Ik weet dat je al heel erg je best doet, maar wacht niet te lang! Enne, ziekmelden is niet falen he.

Amaranta: Sorry, ik moest ook even heel hard lachen. Is de boosheid wat afgezakt inmiddels?

Freecell: Lekker hoor, dat je voor je gevoel in ieder geval goed geslapen hebt! En thumbs up voor je gewicht! Wat is nou 400 gram? Supergoed van je!

BJ: Veel plezier bij je opa en oma! Maak er een lekker dagje van!
A grand adventure has begun.
pi_74563541
Incantrix, mijn man snurkt nog erger dan ik hoor. Hij zaagt hele bossen door 's nachts en ik slaap daar meestal door heen, lukt het niet dan geef ik hem een por en draait hij zich om. Ik schijn nergens op te reageren als ik zo vast slaap. Vandaag ga ik zittend strijken. Liep gisteren de schuur in waar onze wasmachine en droger staan om de gordijnen te wassen en zag daar een collectie wasmanden gevuld met schone was op kleur. Mijn man doet de was maar als die is gedaan laat die hem rustig staan, dus genoeg weg te strijken. Een mand of 2 per dag is meer dan genoeg om te doen. Zet gewoon een film aan en vermaak me wel.

Amaranta, hormonen doen gekke dingen met je. Maar niet zo kwaad maken dat je er bijna in stikt hoor.

Lily, goed in de gaten houden dat je jongste (of jij zelf) het niet benauwd krijgt en voldoende blijft drinken. Dat zijn namelijk de enige redenen voor opname. Verder is het idd een kwestie van uitzieken. Ik vind het wel de weg van de minste weerstand van een arts om maar klakkeloos te roepen dat het de Mexicaanse griep is. Je kan gewoon een bloedtest aanvragen, dan weet je het zeker. Mijn zoon was ook goed ziek van de griep maar dat was dus niet eens de Mexicaanse.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:10:03 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74563774
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef octopussy het volgende:
De arbo arts van mijn werk vond anders dat vermoeidheid geen goede reden was om je ziek te melden Dan moest je maar gewoon eerder naar bed toe (wat bij mij neerkwam op ong 2 uur later dan ik thuiskwam van werk).
Sommige mensen hebben geen idee wat een chronisch slaapgebrek met je doet
Godzijdank is die vermoeidheid na 4 maanden afgenomen en ben ik dichter bij huis ingezet.
Wat heb ik dan geboft met mijn arbo-arts!
Ik zit al vanaf 7 weken zwangerschap ziek thuis ivm chronische vermoeidheid tgv zwangerschap (en daarna bekkenproblemen). ik had 3 dagen (weekend) thuis alleen maar geslapen en gegeten en toen ik dag 4 ging werken viel ik rond 12 uur bijna in slaap in de auto!
pi_74563890
Ik ben nu even heel boos op Leonieke Je stelt je niet aan. Je bent zwanger. Dat kan fysiek zwaar zijn en moe zijn is echt een zwangerschapskwaal. Het is niet dat je moe bent, omdat je een avondje te lang doorgehangen hebt in de kroeg. Je bent moe, omdat er een kind in je buik zit dat zich als een parasiet gedraagt en zich jouw voedingsstoffen toeeigent. Een bedrijfsarts weet dat en zal echt niet zeggen dat je je aanstelt. Je hebt al je energie nodig om je kind goed te laten groeien.

Ga alsjeblieft geen vrije dagen opnemen hiervoor. Gebruik die lekker volgend jaar om dagjes vrij te nemen om van je kleintje te genieten. Het ziekteverlof is er voor mensen die ziek zijn en dat ben je nu eenmaal. Of je het nu leuk vindt of niet.

Verder ben je een schat hoor
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:18:53 #97
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74563965
Poeh lily, dat is schrikken! Hou je manneke maar goed in de gaten...

Keshet, ik herken het ook wel hoor! Rond 14-15 weken voelde ik me ook beter qua misselijkheid en vermoeidheid en gevoelsmatig duurt het dan nog zoooooooooooo lang totdat je de volgende echo krijgt...
Ik voelde de baby rond 18 weken, maar volgens de vroedvrouw was dat erg vroeg en komt het waarschijnlijk door mijn teveel doen dat de baby al zo actief was dat ik hem zo goed kon voelen...

Faja, doe jij het ook een beetje rustig aan!

Leonie, goed voor jezelf en je baby zorgen hoor! Als je helemaal instort, heeft school helemaal niks meer aan je!

En toen was ik de rest weer vergeten...
pi_74564229
Leo: beter nu 1 dag in de week 'ziek' melden, dan over een maand volledig.

Amaranta: sorry, ik moest hier wel hard om lachen.

Lily: jeetje wat heftig! Heel veel beterschap voor jullie!

Keshet: Heel normaal! Het kan nog wel even duren hoor, voordat jij je kleintje voelt. De komende weken zul je wel vaker onzeker zijn, maar ik denk dat iedereen dat hier heeft gehad. Misselijk zijn, of je juist heel goed voelen zegt niets over de situatie in je buik. Geniet van de momenten dat je lekker in je vel zit, zorgen maken heeft geen zin.
pi_74564576
kapot.toetsenbord.hier.ben.er.vanmiddag.weer.
straks.naar.vk.ben.benieuwd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 10:08:13 #100
43556 miss_dynastie
pi_74565227
Beterschap voor jullie allemaal, lily
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')