abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74610513
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:25 schreef Lijnloos het volgende:
Flugeltje, ik ga ook heeeel hard voor je duimen dat deze blijf zitten!

Uhm, Ymme voor de reldel-award?

BJ, ik begin ook steeds meer om te gaan richting toch vaccineren... Wat heeft jou uiteindelijk over de streep getrokken? (mag ook via pm hoor)
en ik heb met de VK erover gesproken (en met de intensivist) en er zijn 2 redenen waarom ik uiteindelijk toch ben gegaan:
1: als je als zwangere de mexicaanse griep krijgt, heb je kans op 2 tot 5 keer meer complicaties
2: aangezien ik naast zwanger, ook nog in de risicocategorie val (ivm ernstige allergische klachten en dergelijke) loop ik een dubbel risico...
(3. ons kindje is de 1e 2 maanden ook beter beschermd tegen de mexicaanse griep, en ik ben bang dat onze kleine op het hoogtepunt van de pandemie ter wereld komt.)

dus al met al, denk ik dat de risico's van de mexicaanse griep, nu groter zijn dan de risico's van de vaccinatie....

en nog even jompelen voor Vlindur: 33 weken!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 11 november 2009 @ 17:52:13 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74610550
Bedankt iedereen.
Borra, ik heb even in de OP gekeken, jij bent 6 juli uitgerekend en ook nog maar 'net' zwanger dus. Jij werd zwanger toen ik Wachten op een 2e streepje zat mee te lurken.
Ik denk dat ik meteen was gestopt met sporten
pi_74610583
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:44 schreef freecell het volgende:
Ter geruststelling: ik vond de bevalling een hele klus maar zei binnen een uur na die tijd: zo wil ik er nog wel 10

'tis goed te doen
Ja het is prima te doen, ik ga het voor de 3e keer mee maken. Maar toch riep ik tijdens de eerste bevalling (met name bij het weg zuchten van de persweeen omdat ik een stom randje had nog) dat ik er mee zou stoppen. En tijdens de 2e bevalling riep ik tijdens het persen; hij moet er nu uit en dit is echt de laatste keer. Om bij beide keren compleet verliefd met mijn kind in mijn armen er direct na te roepen dat het wel mee viel.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:00:30 #229
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74610778
Marrije, van harte gefeliciteerd En dat je maar een heel fijne zwangerschap mag hebben met een vlotte en relaxte bevalling en een superkindje als resultaat
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74610794
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:52 schreef Marrije het volgende:
Bedankt iedereen.
Borra, ik heb even in de OP gekeken, jij bent 6 juli uitgerekend en ook nog maar 'net' zwanger dus. Jij werd zwanger toen ik Wachten op een 2e streepje zat mee te lurken.
Ik denk dat ik meteen was gestopt met sporten
Waarom heb je eigenlijk niet meepost in het 2e streepje? Wat Faja Lobi zegt heb ik ook gelezen en dat het ook kan komen na het sporten. Ik blijf daarom wel gewoon door tennissen, ik heb verder geen buikkrampen ofzo.. en lig elke avond vroeg op bed. Ik kan me voorstellen dat je er na een miskraam anders over denkt..
  woensdag 11 november 2009 @ 18:04:35 #231
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74610884
Zow, relaxed zeg, heb gezwommen, heb klossen en enveloppes voor de geboortekaartjes in huis en ben bij de VK geweest, helemaal goed! Ik ben weer bestickerd, het ging helemaal goed, beeb ligt nu dus inderdaad met het ruggetje naar mijn buik en helemaal in het bekken. Mooimooi! Kregen ook een formulier met instructies over wanneer we moeten bellen en bijbehorende uitleg, dat vond ik wel even hoor, hoe confronterend! Maja, het hoort erbij zullen we maar zeggen. Ik heb gisteren besloten dat ik een 'inflatable infant' © ga krijgen, dus heel moeilijk kan het niet worden toch?

@ Claudia: en we gaan gewoon voor je duimen, ok? En ik heb Theo Maassen niet gezien (ik kijk eigenlijk geen tv), was het grappig? Anders ga ik even kijken op uitzending gemist

Poppedein, dank je wel voor de filmpjes, erg verhelderend!

Poppejans, klopt inderdaad, de jongste van Rocka was ook een sterrenkijkertje en het probleem daarmee is, zoals ik het heb begrepen, dat door de ligging dan het hoofdje niet zo gunstig voor de uitgang (zullen we maar zeggen) komt en zodoende een grotere omtrek heeft als bij een kind dat 'normaal' gedraaid is. En ja, agree, eng! Gaat hard he?

Aoraki, kijk, dat is dus ook een goeie om te weten, ik heb er eigenlijk niet zo veel kaas van gegeten en weet alleen dat ik héél graag wil dat het allemaal zo gunstig mogelijk verloopt, haha En fijn dat het allemaal goed gaat, al heb je liever geen totale bedrust, het is toch fijn te weten dat het zoden aan de dijk zet. En hoei, da's spannend!! Mogen wij het dan ook weten of hou je iedereen nog even in spanning?

BJ, jah, klopt, mijn buik was in de avond telkens wel groter als in de ochtend, maar zo erg als het gisteren was heb ik het nog niet gehad. En vandaag is 'ie ook gewoon dun gebleven zullen we maar zeggen, maar gisteren voelde ik ook een hele erge druk op mijn buik, dus dat zal wel weer iets voorwerkerigs zijn geweest ofzo. Enniewee, uiteindelijk heb je dus wel kunnen slapen? Mooi zo Vond je lief de partnerles ook leuk? De mijne vind het verassend genoeg helemaal geweldig, dat had ik niet verwacht En heej! nog 50 dagen!

Wupwup, jeej, toch nog vandaag! Is het allemaal gelukt? Alvast heel erg gefeliciteerd joh!

DJRandall, bizar is dat he? En huh? Kleinere borsten ook? Hoe bizar! Dat heb ik ook nog niet meegemaakt, whaha! Dat zou mij niet moeten gebeuren volgens mij, ik denk dat mijn lief dan elke ochtend gaat 'controleren' hoe ze 'ervoor staan' En heej, ik vind je echofoto's anders helemaal top hoor, super! Wat leuk om weer even te kijken..

Freecell, toen ik daar voor het eerst achterkwam dacht ik ook even 'huh?', zeker omdat ik nogal een beeld heb bij dat er soms ook eh, andere dingen uit komen als je aan het bevallen bent. Lekker dan! En hoe is het trouwens met jouw bekken de laatste tijd? Heb je de indruk dat het allemaal beter gaat nu je niet meer werkt? En mis je het werken nog, of voel je je ondertussen 'vrijer' zeg maar?

Asy, ik had het ook al helemaal bedacht: ik wil in bad blijven tot het persen begint en dan op de baarkruk. Maar nu zei mijn VK dat de baarkruk prima is, maar dan pas nadat het hoofdje eruit is omdat ze dan beter in de gaten kunnen houden hoe jet evt. zit met rupturen (hier haakt waarschijnlijk 90 % van de lezers af ), want ja, van onderaf, en met schaduwen enzo, dat begrijp ik wel.. Alleen lijkt het me niet dat ik met dat koppie er al uit nog van een bed over wil stappen naar de baarkruk, haha! Zie je me al gaan?

Heej, Het-is-mij, hoe is het met jou? Lief dat je even langskomt! En weet je wat nu het ergste is? Dat ik het wel héél mooi vind klinken, een 'sterrenkijker' Heb jij er naar jouw idee nadeel aan ondervonden?

Amaranta, ik zie er ook tegenop hoor, ik wil eigenlijk ook helemaal geen pijn.. Maar het idee dat je bij pijnbestrijding weer naar een andere afdeling moet (ik ga naar het kraamhotel maar moet bij gebruik van pijnbestrijding naar een andere verdieping naar het 'medische gedeelte zeg maar) vind ik echt niet prettig.. Ik ga morgen trouwens contact opnemen met mijn verzekeraar, er is één vorm van pijnbestrijding die je wel gewoon kunt gebruiken in het kraamhotel en dat is de Geboortetens en die krijg ik gewoon vergoed, dus die wil ik wel regelen (moet je zelf doen). Weet niet of ik er iets aan heb, maar ach, huren kan altijd En wat hebben jij en je mams geweldig mooi geknutseld Hoe lief!!

En heuj, watwie, is Ymme weg? Wat voor topic?

Heej, Marrije, wat leuk! Gefeliciteerd en heel welkom hier!

En Fluugs, die van jou blijft gewoon zitten nu! Damnit! *stampt op grond* Ik vind dat hoor

MP, leuk, gewoon een basiscursus ofzo?

Faja, lastig als je zo veel twijfels hebt, ik hoop dat je voor jezelf snel tot een soort van rustpunt kan komen, dat lijkt me veel fijner als telkens maar dat wikken en wegen.

Owja, ik heb gisteren trouwens ook mijn 1e griepvaccinatie gehaald (na eerst al 3x te hebben besloten dat ik het niet wilde ), ben benieuwd of ik de 2e nog zwanger ga halen Oh, en ik had vanochtend trouwens ook zo'n vreselijke aanval van hormonen!

[pas op, megaverhaal] Bij mij richt het zich eigenlijk nagenoeg alleen maar op mensen die ik niet of nauwelijks ken dus mijn lief heeft het eigenlijk nooit echt gezien, maar vanochtend schrok hij echt van me Mijn lief zit er een beetje doorheen en ik ben heel bang dat hij richting burnout gaat als het zo doorgaat, hij heeft het verschrikkelijk druk op zijn werk, thuis moet hij natuurlijk ook alles alleen doen en door die 3 maal twee uur rijles in de week wordt het ook al niet veel beter.. En nu leggen ze vanuit zijn werk dus ook constant beslag op hem, of hij nu vrij is of niet en daar wordt ik zo pissig van. De afgelopen twee a drie maanden wordt hij telkens zo'n 3 a 4 keer in de week in zijn vrije tijd gebeld omdat er weer één of andere crisis is en dan moet hij alsnog allerlei dingen vanuit huis doen, terwijl hij juist vanuit huis mocht werken om dan wat meer tijd thuis te kunnen zijn, maar nu veroorzaakt het alleen nog maar méér overwerk.. Nu had hij vorige week op zijn werk echt een MASSIVE fout gemaakt (echt een FAIL to end all FAILS zeg maar ) en daardoor kregen zijn collega's door dat het niet zo goed ging en kreeg hij vandaag en morgen vrij om bij te trekken.. Nou, jullie raden nooit wie er vanmorgen weer belden, nog geen anderhalf uur vrij. Zijn werk. Om even een crisis op te lossen.

Ik gíng me daar door het lint! Ik was zó boos dat ik dus echt bijna de telefoon uit zijn handen heb getrokken en die collega (nota bene degene die hem vrij heeft gegeven!) verrot heb gescholden, maar ik denk dat hij mijn commentaar wel gehoord heeft zonder dat ik de telefoon in handen had, ik heb echt staan blèren gewoon .. En echt, de eerstvolgende keer doe ik het ook nog, wát een eikels En het ergste? Dat lief eigenlijk op papier een gewone medewerker is, maar ondertussen wordt er beslag op hem gelegd alsof hij manager is ofzo. BAH! Ik heb ook echt nog zéker 10 minuten na zitten blèren om vervolgens ook nog even te verzanden in een jankbui [/excuses voor het ongemak]

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 11-11-2009 18:12:02 ]
3!
pi_74610933
Claudia 41 weken. Wachten duurt lang zo heh (mijn tweede kwam met precies 41 weken).

BJ; ik heb vanmiddag ook het vaccin gekregen.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:01 schreef Marrije het volgende:
Mijn eerste bevalling was een ramp, de tweede daarmee vergeleken een feestje, zo wil ik er nog wel een paar Zolang jij en je kindje gezond zijn maakt de pijn niet zo heel veel uit.
Hier hetzelfde verhaal

en gefeliciteerd

Flugeltje: ik duim voor je!!
pi_74610940
Marrije

Wat geweldig!!!!
pi_74611011
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef Incantrix het volgende:

en dit is dus de reden dat jij van mij een nominatie hebt gekregen

en een hele dikke en knuffel voor jou en vriendlief....
  woensdag 11 november 2009 @ 18:11:30 #235
95408 Incantrix
pi_74611051
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:09 schreef Beessie-Jen het volgende:
en dit is dus de reden dat jij van mij een nominatie hebt gekregen

en een hele dikke en knuffel voor jou en vriendlief....
Och BJ, ik moest daarstraks al een beetje huilen van het nominatie-topic, ik vond dat zó lief En nu ga ik gewoon weer, haha! Je bent een schat
3!
pi_74611087
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef flugeltje het volgende:

[..]

In dat geval.... * gyn afbelt

Wel lief dat je over me droomt, ik maak wel indruk op mensen merk ik

We doen het gewoon rustig aan en ik kruip zo weer onder m'n steen in het andere topic
Rustig aan met je meeduimt hoor... Lees het nu pas...
pi_74611156
Inca, al moet ik in de keuken van het ziekenhuis bevallen, het boeit me echt niet. Ik ga echt helemaal op slot van de gedachten dat ik het thuis zou moeten doen. En dan gaat het me niet eens zozeer om de pijn bestrijding.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:19:38 #238
95408 Incantrix
pi_74611232
Amaranta, ik snap je hoor, thuis is hier ook écht geen optie! Alleen die plaatjes die ze in het ziekenhuis lieten zien van dat bed met van die been-dingen waar je benen dan op moeten boezemen me ook behoorlijk angst in (da's dus het medische verhaal), dus ik hoop maar op het bad in het kraamhotel, die geboortetens als het uitkomt en de hamernarcose die ik al van lief heb geëist als ik het niet meer zie zitten

Oh, nee, ik vergat nog iemand bedenk ik me, Vlindur, jeej!! 33 weken alweer!
3!
pi_74611477
Je kunt helemaal niet persen als je benen in die been-dingen zitten, Incantrix
pi_74611604
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:01 schreef Borra het volgende:

[..]

Waarom heb je eigenlijk niet meepost in het 2e streepje? Wat Faja Lobi zegt heb ik ook gelezen en dat het ook kan komen na het sporten. Ik blijf daarom wel gewoon door tennissen, ik heb verder geen buikkrampen ofzo.. en lig elke avond vroeg op bed. Ik kan me voorstellen dat je er na een miskraam anders over denkt..
ik heb tot 27 weken nog gevolleybald hoor ... ging prima

en Faja;
ik vind dat ook ineens wel erg confrontered, de meiden die zich nu aanmelden voor half 2010! en dat onze kleintjes dan alweer een half jaar zijn.... time flies!
pi_74611619
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:28 schreef lily het volgende:
Je kunt helemaal niet persen als je benen in die been-dingen zitten, Incantrix
niet?
Oh, dat dacht ik. Dat zei de juf vorige week,
  woensdag 11 november 2009 @ 18:49:07 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_74612131
Marrije gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74612132
Trix, wat een verhaal weer, maar best begrijpelijk... (hoest met zijn examen, dat heeft ie deze week toch?)
pi_74612327
Incantrix, fijne collega's van je man dan. Iemand is om zo'n reden echt niet voor niks even thuis, en dan nog opbellen ook. Zo kan je ook fijn zelf effe je hoofd ergens anders bij hebben ahum!

Amaranta, inderdaad dat lakentje van Hema! Maar wat jij ervan geknutseld hebt is nog veel leuker!
Wat een vervelend vooruitzicht dat je zo bang voor de bevallingspijn bent, bah echt klote lijkt me dat.
Ik heb dus juist dat ik graag thuis zou willen bevallen, eigen spulletjes om me heen enzo, maar zou het ook niet erg vinden als ik toch naar ziekenhuis zou moeten. Zolang ze er maar alles aan doen/helpen om dat kind eruit te krijgen (al dan niet met pijnbestrijding) vind ik het wel best geloof ik. Vooralsnog ben ik dus nergens paniekerig over.

Marrije, van harte gefeliciteerd en welkom hier!, een zomerbaby op komst!*O*

*even zoeken gaat in banmeldtopic, sorry te nieuwsgierig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74612471
wb die Mexicaanse griep, nou is het in Duitsland weer zo dat zwangeren een andere vaccin aangeboden krijgen waarmee ze starten te enten in december daar.
Ik vind het allemaal maar een hoop verwarring hoor, echt moeilijk om die keuze goed te maken. In de foplder voor zwangeren staat voor mij toch echt duidelijk dat er onvoldoende getest is op eventuele dingen die het met het ongeboren kind kan doen.
Ik ga hem niet halen in mijn zwangerschap, dan eerder na de bevalling zodat de baby er al is en ik die niet zou kunnen aansteken.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 11 november 2009 @ 19:11:26 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74612964
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:32 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik heb tot 27 weken nog gevolleybald hoor ... ging prima
En jij had ook bruinverlies in het begin? Nou, petje af hoor

Borra, ik heb er over nagedacht om mee te posten daar, onder een kloon, maar dan val ik toch zo door de mand dus uiteindelijk maar niet gedaan.

Incantrix, zou ik ook woedend om worden, gewoon niet opnemen was geen optie?
Ik heb twee ziekenhuisbevallingen gehad en de eerste keer (omdat die met medische indicatie werd halverwege) werd er inderdaad gebruik gemaakt van die beensteunen. De tweede keer verliep alles megavlot en zonder complicaties en dus ook geen beensteunen gezien.

Bedankt iedereen voor de lieve reacties!
En Huup, bedankt voor de vermelding in het update topic
pi_74613126
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:11 schreef Marrije het volgende:

[..]

En jij had ook bruinverlies in het begin? Nou, petje af hoor

neej dat had ik niet? heb ik niet goed gelezen zeker....dacht dat het gewoon over sporten in de zwangerschap ging

maar dus wel lang gesport
pi_74613263
Incantrix:

1. over die borsten...die zal ik vanavond nog eens laten checken...

2. over je vriend: dat moet erg frustrerend zijn. Helaas ken ik het maar al te goed. Begin dit jaar was het bij mijn man ook zo ver. Te druk op het werk en ik zag het al van ver aankomen. Heb nog gevraagd of hij nou zelf niets in de gaten had....Je kunt voor hem staan springen, maar hij ziet het toch niet. Helaas kun je helemaal niets doen, behalve er voor hem zijn. Zolang er bij hem zelf geen lampje gaat branden, zal hij er niet veel aan doen. Je kunt alles zeggen, schreeuwen, huilen, etc. Maar hij zal vinden dat het allemaal wel mee valt. Je mag me wel pm-en als je nog vragen hebt of als je even moet uitstorten......

woensdag 11 november 2009 @ 19:19:40 #249
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74613277
Alsnog petje af hoor BJ
* Marrije sport helemaal niet
pi_74613511
Hier een beetje hetzelfde verhaal bij mijn man, vrees ik. Hij heeft het gewoon té druk op het werk. En ze blijven hem maar werk toestoppen En het ergste is dat ik het nog zie gebeuren ook (aangezien we op hetzelfde werk zitten) maar dus niet kan ingrijpen. Hij werkt van de ene deadline naar de andere en is echt doodop, maar als ik vraag of het wel nog gaat met hem, zit hij altijd te zeggen dat het wel meevalt.
Net rond de bevalling zitten we ook nog eens met die visitatie op het werk. Ik heb hem al gezegd dat hij op bepaalde momenten echt aanwezig moet zijn (bevalling, dag dat ik naar huis ga uit het ziekenhuis, ...) en hij stemt daar uiteraard mee in, maar ik vind het wel jammer dat het net in die periode moet gebeuren. Het zal toch anders genieten worden voor hem, denk ik (en dus nog een reden waarom ik beter te vroeg zou bevallen )

Maar wie ben ik om commentaar te geven op hem? Miss-ik-kan-het-allemaal-wel-aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')