abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 november 2009 @ 13:51:10 #1
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74505256
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12 mnd) deel 1

De grote baby's:

20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 57% gewijzigd door Lois op 19-11-2009 09:19:15 ]
pi_74505282
knap staaltje werk Grasjes
pi_74505298
je vergeet alleen de baby's er neer te zetten
  zondag 8 november 2009 @ 13:53:35 #4
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74505317
Niet zo snel
pi_74505337

Och zo'n topic openen heeft geen haast hoor, ik knip en plak lekker op mijn gemak als ik een nieuwe open
pi_74505371
was hert vol? pas 4 pagina's, toch?

snyway, met 1 hand tijdens het voeden:

KD. lastig. Senna wil overdag niet goed slapen, en om dat toch voor elkaar te krijgen, hebben we een klein ritueeltje: iemand rengt haar aar bed, zingt met haar op schoot een liedje (altijd hetzelfde uiterard) en dan leggen we haar in bed. degene die haar in bed legt gaat erbij zitten en wrijft over haar rompje. ze begint dan altjd even hard te huilen, maar dat wordt al snel (2-3 minuten) een beetje mopperen/jenelen, omdat ze wel moe is maar zich nog niet wil overgeven. dan gaan haar oogjes ook al dicht. we blijven bij haar en wrijven tot ze echt slaapt, en dan nog wat langer om haar geruat te stellen als ze toch nog even haar ogen open doet.duurt meestal nog geen 10 minuten tegenwoordig, in het begin wel wat ;langer.

werkt heel goed. Soms werkt het niet, zoals vandaag, maar dan gaan haar oogjes ook niet dicht en dan stopprn we en gaan er maar vanuit dat we haar signalen verkeerd gelezen hebben en ze nog niet wil slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74505618
het was echt vol

En Miss, hier ging het ook goed hoor tot een maand of 6 en toen veranderde de hele boel
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2009 @ 14:05:18 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74505655
Volgens mij is dat papa's/Mannen eigen KD.leuk voorbeeld: Het ene moment wil Johan dat jan wél wordt ingeent tegen de mex. griep, omdat er gezonde kinderen aan overlijden, het volgende moment wil het absoluut niet hebben omdat hij gehoord heeft dat er dan meteen een nanochip geimplanteerd wordt waarmee ze kunnen zien of Jan geen terroristische activiteiten onderneemt .. etc etc.

(sorry, nog even pronken hoor, maar t hek is van de dam, ik kan dat kleedje beter weghalen denk ik, aangezien onze rookwaar daar ook staat )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74505731
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:03 schreef Kleurdoos het volgende:
het was echt vol

En Miss, hier ging het ook goed hoor tot een maand of 6 en toen veranderde de hele boel
ow ja, dat is ook zoiets, het kan allemaal zomaar veranderen

dan weet ik het ook niet, alleen dat ik ook niet verder zou gaan met 'trainen'.
  zondag 8 november 2009 @ 14:29:03 #10
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74506363
Lastig hoor Kleurdoos... hier volgen we meestal ook mijn instinct en als dat niet werkt, probeer ik die van Peace.. Het is toch een ding van moeders. Ik overleg wel vaak met Peace, maar meestal weet ik het eigenlijk al.
Voor wat betreft slaaptips, helaas geen slaaptips voor jou. Lennon slaapt vanaf het begin al goed in zn eigen bedje, maar weinig problemen mee.

Tijgerende Danique
Jan die staat en wat kijkt hij trots.

Gisterenavond dachten we dan Lennon wat opgeknapt was, vanmorgen was hij nog vrolijker maar vanmiddag is ie 3 x omgevallen, terwijl hij heel goed kan zitten, wil bijna niets eten/drinken, dus hij is nog steeds niet helemaal lekker. Hij heeft in ieder geval geen koorts meer, ik denk dat het toch echt tandenpijn is. Hij begint soms ineens te huilen terwijl er niets aan de hand is. Ik heb hem net maar weer naar bed gedaan. Ik hoop dat het vanmiddag goed gaat met Peace want ik ga om half 5 weg om uiteten te gaan.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2009 @ 14:36:25 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74506572
Arme Lennon .. gauw weer opknappen hoor vent!!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_74506776
Beterschap voor Lennon.

Ik heb kunnen spieken in zn mondje. Tand 8 is druk bezig te groeien. Ernaast zie ik wat zitten. Daar zal het vele kwijlen vast van komen. En rode wang.
Hij heeft goed geslapen! Tot 9.00 zelfs.
pi_74506866
Achgos, arme lennon, zo slapjes. Gelukkig geen koort. Zou t oorpijn kunnen zijn? Daar verliezen ze ook vaak hun evenwicht bij, en je zei dat ie 3x omviel..?
  zondag 8 november 2009 @ 14:48:42 #14
114177 Diaan73
pi_74506919
Dankjulliewel!!

Ja, hij viel 3x om vanmiddag, 1x voorover toen hij wilde kruipen, 2x achterover op het kleedje. Oorpijn twijfel ik aan, omdat hij niet met zn handen naar de oren trekt. Ik vind het echt op tandenpijn lijken. A.s. dinsdag moet ik met hem naar cb (arts) ik laat dan in ieder geval zn oren weer nakijken, maar volgens mij is dat ook standaard. Elke keer als we naar cb moeten, heeft ie het weekend/de week ervoor wel iets...
Make love, not war ☮
  zondag 8 november 2009 @ 17:56:33 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74513212
Vertel VL maar dat de ouders van die kindjes vaak geheugenverlies hebben van het slaapgebrek en daardoor dénken dat hun kindje doorslaapt...

Bovendien: ene week slapen ze door, andere week is het weer zwaar bal... Hier ook gehad hoor, altijd om 19 uur naar bed, om 23 uur de laatste keer drinken en dan doorslapen tot 6 uur. Maar de afgelopen weken gold alleen dat deel "19 uur naar bed, 23 uur de laatste keer drinken", maar daarna werd ze om 1 uur wakker, om 3 uur om 5 uur en om 7 uur... En dat iedere nacht...

En als mijn partner iets wil waar ik het echt niet mee eens ben spreek ik gewoon mijn veto uit. Doet hij ook. Al spreken we wel veto's uit op verschillende gebieden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 8 november 2009 @ 18:10:05 #16
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74513585
beterschap voor Lennon Arm jongetje! Hopelijk wil hij wel weer iets drinken.
En let idd op oorpijn oid.. Isis heeft er even mee gezeten omdat ik dacht dat het tandenpijn was
pi_74514884
Beterschap Lennon!
  zondag 8 november 2009 @ 19:04:34 #18
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74515048
Voor de mama's die al denken aan de 1e verjaardag...
Hoe gaan jullie het doen? Groot feest of klein houden, bepaalde tijd of vrije inloop?
pi_74515632
Klein feestje denk ik, met opa's, oma's, ooms en tantes en goede vrienden van ons. Rond een bepaalde tijd zodat iedereen de taart met één kaarsje kan zien
pi_74516393
Wij houden groot feest Grasjes, met vrije inloop. M gaat op zijn gebruikelijke tijden naar bed, dus het kan zijn dat hij slaapt als er visite komt, maar ik ga hem er niet voor wakker maken.

Hij is op een woensdag jarig, ik verwacht de meeste mensen 's middags. 's Avonds komen er ook wel een paar.
pi_74516461
Heb overigens dit topic omhoog geschopt, misschien dat er hier ook moeders zijn die behoefte hebben aan ideetjes
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2009 @ 19:46:01 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74516662
Ik weet nog niet wat ik ga doen wij hebben net ervoor kerst (met kerst hebben we ook al cadeautjes onder de boom) en hij is op een maandag of dinsdag jarig, vind ik een rotdag om een verjaardag te vieren, maar er zullen smiddags wel wat kindjes komen denk ik (familie vooral)

1e kies (links achter) is door bij Jan ... voelde een scherp randje na het poetsen daarstraks, de andere kant mag ik nog niet voelen, dus dat doet nog pijn bij hem....

zondag 8 november 2009 @ 21:08:03 #23
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74521432
Beterschap voor Lennon!

Oh ja, verjaardag, voor Maarten is het over anderhalve week zover Morgen gaan de uitnodigingen de deur uit. Familie en vrienden worden uitgenodigd, een grote groep is het wel geworden, maar ga d'r vanuit dat niet iedereen kan, is ook op woensdag natuurlijk. We vieren het gewoon de hele dag, en dat heb ik ook op de kaart gezet en dat hij nog wel slaapt 's morgens en 's middags. Verder zal in de ochtend het taart ritueel gaan gebeuren.
Bodpa zijn jouw M. en Maarten tegelijk jarig?

Verder gisteravond op verjaardag geweest bij mijn schoonvader die jarig was (60) en Maarten is gewoon meegeweest. Hij is op een gegeven moment bij mijn schoonouders gaan slapen en daarna met ons meegegaan naar mijn zwager om daar te logeren. Hij werd vanmorgen om 7 uur wakker, maar na een papfles lekker bij mij in bed gaan liggen, en nog tot half 10 (heerlijk) uitgeslapen!
Maarten heeft wel last van verlatingsangst, maar is gelukkig totaal niet éénkennig. Hij ging gisteravond bij iemand op schoot die hij nog niet had gezien, en hij vond het totaal niet eng ofzo...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74521788
Jouw M is precies twee weken ouder dan onze M.
  zondag 8 november 2009 @ 21:19:51 #25
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74522347
Aha, nog drie en een halve week dus
Sorry, wil wat terugzeggen, maar ben een beetje (erg) inspiratieloos en zeg dan maar gewoon dit niksig
pi_74522872
Bij ons is het nog een heel gedoe met verjaardag. 5 dec pakjesavond, 6 dec Kim jarig, mijn nichtje is dan ook jarig. 8 dec is Tyler jarig.
  zondag 8 november 2009 @ 22:16:56 #27
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74525242
Druk he met alle feestdagen in december

De ene dag denk ik dat ik het klein wil vieren en nu denk ik weer groots, want ja 1 jaar En dan met marshmellows op de bbq buiten en gluhwein en babyproof buffetje, stuif es in... Lijkt me wel erg gezellig.
Oh en natuurlijk de taart nog! Ga dat topic zo ook eens bekijken
pi_74531694
Dat klinkt ook wel heel heel heel erg gezellig!
pi_74531741
Jair is ook weer wakker, heeft vannacht goed doorgeslapen na een moeizame start.
  maandag 9 november 2009 @ 08:30:27 #30
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74531781
Lennon, arm ding. Veel beterschap.

Jair, kon je niet goed in slaap komen?

Vraagje: Joep is nu 6 maanden, hoeveel slapen jullie kindjes of sliepen jullie kindjes gemiddeld? Joep slaapt nl van 7 tot 7, maar dan gaat ie om 08.15/08.30 alweer slapen, zeker tot 10.00 uur. Nu vond de dame van de opvang bij mijn sportschool dat gek... die zei dat kindjes vaak pas om 11.00 weer slaap krijgen. Heb ik dan echt zo'n slaapmonster?
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 9 november 2009 @ 08:37:19 #31
12913 GreatWhiteSilence
pi_74531820
Ow, dat deed Annicka ook. Nu niet meer, nu doet ze inderdaad wel zoals de dame van jouw sportschool verwacht. Misschien als Joep wat ouder is dat er eenzelfde patroon ontstaat?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 9 november 2009 @ 08:45:38 #32
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74531906
Leeftijd dus, gewoon nog klein...

Ja het is nl zo dat ik op maandag graag wil gaan sporten van 9-10, maar dat is precies de tijd dat Joep nu slaapt... ik word dus bijna iedere les uit de les gehaald omdat hij niet stil te krijgen is, maar dat is gewoon van de slaap. En daar zijn andere kindjes, ook grotere en die maken herrie, dus schrikt ie en kan ie niet slapen. Ben vandaag thuis gebleven, hij heeft al wat diarree een paar dagen en het leek me niet verstandig om nu met hem te gaan sjouwen, hij kan zijn slaap nu goed gebruiken.
pi_74532056
nee hoor seilram, elin ligt nu ook te maffen

enneuh, 1e verjaardag.. ik vier t klein, anders wordt het misschien teveel voor haar en dan wordt ze huilerig. Dus alleen directe familie.
pi_74532067
Ik ga toch maar eens een poging doen om hier terug te posten, ook al sta ik niet in de openingspost.
Onze knul werd geboren op 25 april en is nu 28 weken oud, ofte 6.5 maand. 't is een flinke beer van 8.5 kg en 71cm groot.
Jammer genoeg (of stiekem wel leuk) is dit ook zo'n turbo als zijn zus. Hij kruipt nu een kleine week.
Mijn kindjes zijn dus nooit echt lang baby geweest, had wel een keertje leuk geweest deze keer, eentje die langer klein bleef. (uiteraard ben ik wel trots, anders postte ik het niet hier hè )

seilraM, we hebben niet echt regelmaat in de slaapjes. Het enige wat vast staat is dat hij in bed gaat om 20u en dan weer wakker wordt rond 7u ongeveer, soms 8u. (en nog 1-2 nachtvoedingen)
En dan gaat hij weer in bed rond 10u-10u30
Voor de rest hebben we nog geen vast patroon ontdekt.
Joep gaat er dus in vergelijking snel weer in, maar slaapbehoefte varieert natuurlijk heel erg per kind. Als hij voor de rest van de dag genoeg wakkere momenten kent en goed speelt en groeit, prima toch?

Voor de rest ben ik dus net terug mee aan het lezen en kan helaas nog niet juichen om concrete dingen, maar dat komt wel
pi_74532093
quote:
Op maandag 9 november 2009 08:30 schreef seilram het volgende:
Jair, kon je niet goed in slaap komen?

Vraagje: Joep is nu 6 maanden, hoeveel slapen jullie kindjes of sliepen jullie kindjes gemiddeld? Joep slaapt nl van 7 tot 7, maar dan gaat ie om 08.15/08.30 alweer slapen, zeker tot 10.00 uur. Nu vond de dame van de opvang bij mijn sportschool dat gek... die zei dat kindjes vaak pas om 11.00 weer slaap krijgen. Heb ik dan echt zo'n slaapmonster?
Nee, gisteravond was geen succes. Elk kwartier weer wakker worden, beetje huilerig, gewoon zielig dus om half een maar verschoond en tussen ons in gelegd. Prinsheerlijk geslapen

seilram, het wisselt heel erg, maar rond 6 maanden sliep Jair van 20:00 tot 22:00, om dan z'n laatste voeding te krijgen (kwam er zelf om, nog steeds trouwens). Daarna doorslapen (of niet ) tot ergens tussen 06:15 en 08:00.
pi_74532661
Lennon beterschap!
En wat gaan er veel babietjes dit topic uit de komende twee maanden Leuk om over de eerste verjaardag na te denken, ook wel gek he dat ze zomaar ineens 1 zijn

Seilram, met die slaapjes is het inderdaad heel verschillend. Hier wordt nauwelijks geslapen overdag (Mees is bijna 7 maanden), hooguit twee keer een klein uurtje. Zijn broer sliep altijd veel meer, die heeft tot 8 maanden wel drie keer op een dag geslapen (en dan idd ook 's ochtends optijd er alweer in), en daarna nog een hele tijd twee keer per dag
pi_74532697
En Iksje, hoi! Wat gaat die van jou snel inderdaad, leuk hoor!
  maandag 9 november 2009 @ 09:57:14 #38
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74532873
Iksje, kruipt ie al! Wat vlot! Dat zie ik Joep de komende tijd nog niet doen hahahaha.

Hier zijn de overdagslaapjes ook zeer onregelmatig hoor. Maar dat maakt me ook niet uit, hij moet slapen wanneer hij wil maar omdat die mevrouw er vorige week echt zo vreemd op reageerde zovan: heee??? slaapt hij alweer om 08.30??. En daar bij die opvang van de sportschool komen best veel babietjes en die zijn allemaal vrolijk en wakker van 9-10, behalve Joep hahaha.
pi_74533009
M. is nu 11 maanden. Hij wordt om 6/7 uur wakker en is om half 10/10 uur echt toe aan slapen. 11 uur redt ie wel, maar dan is het ook gelijk een slaapje van een uur of drie. Het ligt zo ontzettend aan het kind, misschien is Joep ook heel druk en heeft ie meer slaap nodig.

Welkom Iksje en Snelle Henkie!
  maandag 9 november 2009 @ 10:27:18 #40
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74533503
Iksje wat knap zeg, kleine kruiper! Dat is zeker snel!

Seilram Danique slaapt ook veel hoor, vanmorgen waren we om half 7 uit bed en om 8uur lag ze alweer te slapen!
's middags slaapt ze 1 1/2 tot 3 uur! Maar het verschilt wel per dag.

Danique heeft ook verlatingsangst, ze gaat heel erg huilen als ik weg ga en op het opvang is dat dus drama!
Ben benieuwd hoe t woensdag weer gaat!

Diaan hoe is het met Lennon?
  maandag 9 november 2009 @ 10:27:40 #41
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74533507
Wijzigen niet quoten
pi_74533674
Hoe is het met Lennon? Alweer wat beter?

Seilram, Guus sliep hier vaak ook om 8.30 uur al weer. Ik liet hem gewoon slapen wanneer ie aangaf dat ie moe was. Nu wordt het al steeds wat later. Ligt er ook een beetje aan hoe laat hij 's morgens wakker wordt.
Hij heeft trouwens nu al weer 4 nachen echt doorgeslapen zonder één wakker te worden
  maandag 9 november 2009 @ 11:38:48 #43
114177 Diaan73
pi_74535506
Iksje, wat heb je een snelle kruiper zeg. ondanks dat het snel gaat, is het wel schattig om te zien.

Lennon is op een zaterdag jarig, wij vieren het gewoon 's middags met familie en vrienden. Wij zullen het zoiezo altijd op een zaterdag of zondag ook vieren, omdat mn schoonfamilie in het hoge Noorden wonen en niet doordeweek naar ons toe kunnen komen. We vieren het natuurlijk dan ook op de dag zelf. Ook al die jaren met Twan gedaan. Maar we hebben daar het komende jaar en het jaar daarop geen last van.

Wat betreft slapen, Lennon is bijna 10 maanden maar slaapt meestal en in goede doen ook nog altijd 's morgens van ong. 9 tot 11 uur en 's middags van 2 tot 5 uur. Het ene kind heeft ook meer slaap nodig dan het andere, ze zijn ook niet allemaal hetzelfde "geprogrammeerd"

Gisterenmiddag was Lennon alweer om half 4 wakker, ik heb hem om kwart over 4 eten gegeven en toetje, dat heeft hij allemaal opgegeten Hij was redelijk rustig toen ik wegging.. maar Peace vertelde me dat hij 's avonds zn pap/melk niet echt opgegeten had en Peace heeft hem om iets na 7 uur in bed gelegd en hij ging meteen slapen. Tegen 11 uur werd hij wakker, ik wilde hem de fles geven, maar wilde hij niet. Hij wilde gewoon de speen en weer verder slapen. Vannacht is hij nog 1x wakker geweest voor de speen. Vanmorgen had hij geen koorts en was vrolijk en heeft zn hele fles pap leeg gedronken Hij is nu dus gewoon naar kdv. Als het niet (meer) gaat, bellen ze en ga ik hem halen. Tot nu toe nog niets gehoord. Ik hoop dat het nu gewoon goed gaat.

Thnx for asking
Make love, not war ☮
  maandag 9 november 2009 @ 14:42:52 #44
114177 Diaan73
pi_74541128
Net maar even gebeld met kdv... maar Lennon is erg vrolijk, aan het spelen en sliep nu. Als ik niet had verteld dat hij afgelopen weekend niet helemaal goed in orde was geweest, hadden ze niets gemerkt. het gaat dus goed
Make love, not war ☮
pi_74541247
Fijn Diaan!
pi_74541270
Wij zijn er weer Nou ja gisteravond al.

Lekker een weekendje ardennen met de schoonfam. Wat een drama zeg. Huisje was klein, zo mutje vol meubels en totaal niet kind proof, Seb had een hoekje van 1x1 om te spelen. En jullie kennen Seb inmiddels Er zou een kinderstoel en kinderbedje zijn, niet dus (gelukkig zelf meegenomen voor de zekerheid)
En dan over de familie nog maar te zwijgen. De helft had nergens zin in, ja in het huisje blijven hangen. Ik wilde graag naar een safaripark in de buurt, tenminste nog leuk voor Seb. Maar het werd een of ander gat bekijken op zondagmiddag, je kon er een kanon afschieten. Kortom het hele weekend met Seb gezeuld en zonder er iets voor terug te krijgen. Eerste nacht kon Seb niet in slaap komen want hij was doodsbang op de slaapkamer.
En mijn schoonmoeder had de verwarmingen op de hoogste stand staan EN ze stookte de oude kachel met hout, waardoor de temp ongeveer 35 was of zo Seb zat op een gegeven moment in zijn romper zo warm. Manlief gaat nooit meer een weekend met zijn familie weg zei hij En die arme Seb moet een week bijkomen. Die heeft misschien 1 uur geslapen overdag in twee dagen. Hij is compleet uit zijn ritme. Wij hebben ons teveel laten leiden door de rest en te weinig door Seb en daar baal ik best van eigenlijk. Een les voor een volgende keer.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74541885
Fijn dat het goed gaat Diaan!

Estrys en Seb, welcome back!
  maandag 9 november 2009 @ 15:04:21 #48
114177 Diaan73
pi_74541985
Estrys, wat een zwaar weekend hebben jullie dan gehad zeg. En wat ontzettend jammer. De volgende keer gewoon afgaan op jullie en Seb hoor. Een beetje aanpassen, ontkom je niet aan als je een weekend weg bent, maar helemaal is nooit goed.

Ik hoorde net op de radio dat het advies is om kinderen van 6 maanden tot 4 jaar in te enten tegen de M-griep. Wat doen jullie? Wij twijfelen heel erg... maar ik neig toch om het maar te doen. Morgen ga ik ook nog even overleggen met de huisarts over de risico's als je het wel laat doen.
Make love, not war ☮
pi_74542101
Lennon weer beter gelukkig.

Iksje, dat gaat idd snel.

Seilram wees er blij mee als die lekker kan slapen.

Ik wil ook leuke leren slofjes voor hem voor een goede prijs, maar Heerhugowaard is een beetje te ver weg.

Wat Iamredleader al zegt afgelopen nacht was het bal met meneer. Eerst s'avonds meerdere keren wakker. S'nachts was er ineens iets helemaal niet in orde. Hij begon te huilen. Iamredleader gaat dan vaak als eerste verschonen en omdat die gisteravond wat verhoging had ook gelijk meten. Hij krijsde zo erg, dat mijn moederhart echt brak. Hij leek wel erg veel pijn te hebben of iets. Het duurde echt een tijd voordat hij rustig werd met heel veel mamaknuffels. Toen maar bij ons in bed genomen en toen sliep hij redelijk door. Ik weet niet wat het is de laatste tijd, maar slapen gaat steeds slechter. Met 6 maanden sliep hij s'ochtends ongeveer een uur na de eerste voeding als hij thuis was weer een uur of anderhalf en s'middags nog 1 tot 2 keer minstens twee uur. Zoals vanochtend heeft hij helemaal niet geslapen en hoewel hij wel moe lijkt wilde het middagslaapje ook pas gaan toen Papa hem mee naar ons bed nam voor z'n slaapje. Hij lijkt zich heel erg te verzetten hoewel hij moe is. Iemand tips hoe je dit kunt oplossen? Wij spelen ook kiekeboe spelltetjes met hem. Hij schijnt verder ook niet echt last van verlatingsangst te hebben, lacht ook naar vreemden en gaat daar op schoot zitten. De verlatingsangst komt misschien pas als hij in zijn bed ligt en Mama/ Papa de kamerdeur achter zich dicht trekt. Ook nog maar even bedenken wat een goede reactie zou zijn op de opmerking, dat hij zich misschien meer moest bewegen. Misschien dat als hij bijvoorbeeld zou kruipen en bewegen en zich goed uitputten hij beter zou slapen En hoe breng je je kind dat nog niet kruip ertoe te kruipen? Er klopt trouwens ook niets van die opmerking. Toen hij laatst uit het kdv kwam was die zo vermoeid, dat hij tijdens het drinken in slaap viel

Hij doet ook 360 graden draaien om zijn as op de buik. Soms trekt die dan wel een beentje onder zijn kont en wiebelt dan alle kanten op. Als hij nu zou begrijpen, dat hij nog zijn tweede beentje onder zijn kont moet trekken, dan was het begin voor het kruipen er. Als wij de beentje onder zijn kont vasthouden trekt hij zich wel met zijn handen vooruit. Hij doet het alleen nog niet zelf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74543525
Ik heb net de belafspraak met dieetist gehad. Tyler mag helaas nog niet binnenkort aan de gewone koemelk.
Is nog te weinig aangekomen. Wel moeten we langzaamaan met pepti jr stoppen en overgaan op "gewone" nutrilon (oid) nr 2 of 3. Hij mag niet meer 4 flessen, maar 3. Moet uit een beker gaan drinken, of tuitfles zonder ventiel. Moet nu ook fantomalt (voor het aankomen) door de fruithap. Eerst alleen door de fles. En extra olie of margarine door het eten. En volle yoghurt ipv halfvolle.
Toch wel balen van de melk vind ik.

Verder gaat het wel goed gelukkig!
Ohja, wat voor drinken geven jullie verder? Diksap wil hij ineens niet meer. Water en thee ook niet.
Las weleens over speciale kinderthee. Iemand enig idee hoe dat heet en waar het te koop is?
pi_74543884
Kabouterthee geloof ik, van de natuurwinkel?
  maandag 9 november 2009 @ 16:01:26 #52
12913 GreatWhiteSilence
pi_74543917
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:04 schreef Diaan73 het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat het advies is om kinderen van 6 maanden tot 4 jaar in te enten tegen de M-griep. Wat doen jullie? Wij twijfelen heel erg... maar ik neig toch om het maar te doen. Morgen ga ik ook nog even overleggen met de huisarts over de risico's als je het wel laat doen.
Wij doen het niet. We halen sowieso nooit een griepprik en er is me iets teveel gelazer om dat hele Mexicaanse griep gedoe.
pi_74543936
Jammer Estrys dat het weekend niet zo geslaagd was. Vervelend ook, dat Seb het niet zo naar zijn zin had.

Wat voor thee hebben jullie geprobeerd Ingrid. Misschien eens een andere soort proberen? Zonnatura heeft heel veel verschillende soorten thee allemaal zonder theine en looizuur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74544503
Over die griepvaccinatie ben ik ook nog niet uit.
Zijn die spuiten wel goed gecontroleerd en getest?? Ik vind het wel moeilijk.
pi_74546086
Ja wat betreft de griepvaccinatie tegen influenza A ik vraag me af wat er gebeurd is bij de drie babys, die zijn overleden. Had het iets met de leeftijd te maken? Apart was namelijk, dat ze alle drie tussen de 3 en 6 maanden oud waren of was dat pure toeval?

Ik vraag me af of het zin heeft om met Jair weer naar mijn huisarts te gaan vanwege zijn hoest. Vorige keer zo'n 2 weken geleden zei ze dat er niets te horen was wat op iets serieus zou duiden. Maar als die na 2 weken nog steeds hoest kan dat toch niet in orde zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74548558
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:07 schreef Tinuviel het volgende:
Ja wat betreft de griepvaccinatie tegen influenza A ik vraag me af wat er gebeurd is bij de drie babys, die zijn overleden. Had het iets met de leeftijd te maken? Apart was namelijk, dat ze alle drie tussen de 3 en 6 maanden oud waren of was dat pure toeval?

Ik vraag me af of het zin heeft om met Jair weer naar mijn huisarts te gaan vanwege zijn hoest. Vorige keer zo'n 2 weken geleden zei ze dat er niets te horen was wat op iets serieus zou duiden. Maar als die na 2 weken nog steeds hoest kan dat toch niet in orde zijn?
die drie baby's zijn toch overleden na de pneumokokkenvaccinatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Estrys op 09-11-2009 18:44:53 ]
pi_74549100
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

die drie baby's zijn toch overleden na de pneumokokkenvaccinatie?

Je hebt gelijk Estrys. Ik heb het mis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74549230
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:58 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Estrys. Ik heb het mis.
kan gebeuren, volgens de minister is er geen wetenschappelijk bewijs dat de vaccinatie schadelijk zou zijn.
pi_74552917
Net mijn vader gesproken over de hoest en hij had nog een hoestsap tip: hij zei dat ambroxol het beste middel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen. Nog eens naar mijn huisarts heeft niet zo veel nut want zij gelooft niet in hoestensappen. Maar 2 weken hoesten vind ik dan toch best lang. Hij hoest niet de hele dag. Soms hoor je er s'ochtends niet zo veel van. S'middags en s'avonds klinkt het best erg en naar mijn gevoel is het de laatste dagen erger geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74553638
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Tinuviel het volgende:
Net mijn vader gesproken over de hoest en hij had nog een hoestsap tip: hij zei dat ambroxol het beste middel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen. Nog eens naar mijn huisarts heeft niet zo veel nut want zij gelooft niet in hoestensappen. Maar 2 weken hoesten vind ik dan toch best lang. Hij hoest niet de hele dag. Soms hoor je er s'ochtends niet zo veel van. S'middags en s'avonds klinkt het best erg en naar mijn gevoel is het de laatste dagen erger geworden.
Toen Mila zo'n nare hoest had hebben we haar Daro Thijmsiroop voor baby's gegeven. Hielp in zoverre dat ze niet zo erg aan het hoesten was dat ze er van moest spugen. Twee keer per dag kreeg ze twee lepeltjes. Het was niet zo dat na 2 dagen de hoest helemaal weg was..
pi_74553832
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Toen Mila zo'n nare hoest had hebben we haar Daro Thijmsiroop voor baby's gegeven. Hielp in zoverre dat ze niet zo erg aan het hoesten was dat ze er van moest spugen. Twee keer per dag kreeg ze twee lepeltjes. Het was niet zo dat na 2 dagen de hoest helemaal weg was..
Dank je wel Raissa. Volgens mij zit in de Ambroxol ook thijm. Dat was dacht ik wat juist zo goed zou helpen. Maar ik zal het in ieder geval in gedachten houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74553982
Het was overigens wel een grappig iets om te geven.. Het eerste lepeltje nam ze heel bedenkelijk en ze trok een beetje een raar bekkie.. Bij de tweede kon 'ie niet snel genoeg naar binnen en afgelikt worden
  maandag 9 november 2009 @ 21:11:32 #63
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74554416
Fijn dat het met Lennon weer beter gaat, Diaan!

Hmmm... Maarten is ook wel erg aan het kwakkelen zeg... vanochtend werd ik door W. op mijn werk gebeld, dat Maarten wéér koorts heeft. Hij had vanmorgen 38 nogwat en om half 5 vanmiddag was het 39,4 en vanavond bij het naar bed gaan 39,5. Hij is hangerig, huilerig en zit ook wel heel veel op zijn vingertjes te kluiven... Het kunnen de tandjes zijn, maar zit toch wel een beetje met die M. griep in mijn hoofd
pi_74555536
Fijn dat Lennon beter is!
En Estrys, dat klinkt inderdaad als een "weekend from hell". Hopelijk zijn jullie allemaal snel bekomen

Tinuviel, wie maakte die opmerking over het leren kruipen? Zoiets kan je inderdaad niet stimuleren (nu ja, niet constant in de box zetten zal iets van verschil maken)
Hier was er heel lang achteruit schuifelen en om de as draaien. Daarna wiebelen op handjes en knietjes. Toen kwam er één knietje vooruit, dan plofte hij vooruit en trok zich nog een eindje op z'n armpjes verder. En nu, nog iets later, kruipt hij eindjes van een kleine meter per keer. Het heeft dus best een eind geduurd eer hij doorhad hoe dat nu zat met handjes en knietjes en in welke volgorde.
Oh, en actief/actiever zijn heeft hier nooit een verschil gemaakt in de nachten, helaas.
Allicht heeft Jair gewoon iets onder de leden (of tandjes?) waardoor hij het liefst in jullie nabijheid is? Hopelijk gaat het snel beter!

Ook beterschap voor Maarten!

Hier in België wordt aangeraden om alleen kindjes ouder dan 6 maanden met chronische aandoeningen te vaccineren, naast de gebruikelijke risicogroepen onder volwassenen.
Niemand van ons gezin wordt ingeënt, natuurlijk is een ziek kind niet leuk, maar ik geloof ook in de natuurlijke weerstand. (de mexicaanse griep schijnt, ondanks alle poeha errond, niet eens meer verwikkelingen te geven of dodelijker te zijn dan een gewone seizoensgriep. Ze treft alleen andere leeftijdscategorieën
pi_74563296
Guus heeft laatst ook gehoest, toen heb ik hem ook een hoestdrankje bij de drogist gekocht, dat hielp prima.
Volgens mij van Bisolvon of iets dergelijks.

Geven jullie ook zetpilletjes als er te hoge koorts is? Dat doe ik altijd, vooral als je de nacht in moet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:48:46 #66
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74563469
Dat doe ik ook hoor Koningin, gisteravond had Maarten 39,5 dus een pilletje en lekker slapen. Hij werd nog om 11 uur wakker (kreeg toen een fles, hij had erg weinig avondeten gegeten dus had honger) toen had hij 37,4. Vanmorgen wel weer wat verhoging, 38,1 maar ja dan mag hij niet naar het kdv, al is hij nu wel lekker aan het spelen. Hij kijkt nog wel wat ladderig uit zijn ogen. Voor morgen en overmorgen mijn schoonouders gevraagd, in ieder geval blijft hij morgen nog lekker thuis.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:52:12 #67
114177 Diaan73
pi_74563515
Maarten, arm ventje. Beterschap en als het tandjes zijn: hopelijk komen ze snel door!!

Koningin, ik geef wel een zetpil bij hoge koorts, maar ook als ik zie dat hij pijn heeft, zoals afgelopen weekend met de tandenpijn. Af en toe Viburcol maar ook wel de reguliere zetpil.

Lennon lijkt weer helemaal opgeknapt te zijn, gisteren goed gegeten en weer goed geslapen.
Make love, not war ☮
pi_74564437
Ah fijn dat lennon weer helemaal beter is, en arme Maarten

hier komen de tanden en ze vertrekken weer, 2 zijn er helemaal door en al echt tandjes, en er zijn er 4 aan t klooien, bobbelig, rood, door/niet door
pi_74564781
Hier ook, Kleurdoos. Ze heeft twee tandjes onder en boven staan ze al drie weken op doorbreken.
pi_74564974
ja hier idd ook, en soms wisselt het ook nog van plek, dan zit er plotseling een bult links die eerst rechts zat, anyhow, t rommelt dus
pi_74565414
Hier rommelt qua tanden nog helemaal niets
pi_74572545
Beterschap voor Maarten!

Koningin, heeft Guus ook nog geen tandjes?
Hier ook nog niks te bekennen.. ik heb volgens mij al 3 keer hier op het forum geroepen dat ik dacht dat ze eraan kwamen.. nu hou ik erover op totdat er echt wat zit!

Nog wel even iets anders.. Lianne duimt, en nu heeft ze op haar duim 2 rode plekken, het lijken bijna wel blaasjes. Volgens mij komt het door het zuigen, maar kan ik er ook iets aan doen? Iets smeren ofzo?
pi_74572584
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap voor Maarten!

Koningin, heeft Guus ook nog geen tandjes?
Hier ook nog niks te bekennen.. ik heb volgens mij al 3 keer hier op het forum geroepen dat ik dacht dat ze eraan kwamen.. nu hou ik erover op totdat er echt wat zit!

Nog wel even iets anders.. Lianne duimt, en nu heeft ze op haar duim 2 rode plekken, het lijken bijna wel blaasjes. Volgens mij komt het door het zuigen, maar kan ik er ook iets aan doen? Iets smeren ofzo?
Volgens mij moet je simpelweg wachten tot er een soort eelt ontstaat..
pi_74572786
Hier wordt er wel genoeg gekwijlt om doorkomende tandjes te verklaren maar er is nog niets te bekennen. Ik weet niet of Jair zoveel last heeft van de hoest of dat het vooral door de verstopte neus komt. Ik denk, dat wij nog even doorgaan met Otrivin baby en tussikind siroop. Wij zijn net bij de huisarts geweest maar die kon verder ook niets vinden behalve de verkoudheid en hoest. Zijn oortjes zijn een beetje rood vond ze maar ze dacht niet dat het een oorontsteking kon zijn. Hij vind het niet zo fijn dat iemand aan zijn oor of neus komt maar het is niet zo dat hij gelijk hard gaat huilen of zo. Verder zei de huisarts dat ze geen tests meer doen op Influenza A tenzij het echt een dramatisch geval is en dus wordt dit pas bij verwijzing naar een ziekenhuis gedaan. Dan weten wij dat helaas niet maar ik denk dat het gewoon verkoudheid is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:29:24 #75
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74580422
Beterschap Maarten!

En fijn dat Lennon weer beter is

Ik heb vanmiddag het cb gebeld ivm de mex. griep vaccinatie en de reguliere vaccinaties die Isis volgende week krijgt. Ik neig nu toch meer naar vaccineren voor de mex. griep, maar wil dat niet tegelijk of binnen een week na elkaar. Wat blijkt, ze hebben alle reguliere vaccinaties (boven de 6 maanden) opgeschort bij het cb ivm met die griepprik omdat ze dat niet tegelijk willen doen.
pi_74584660
Estrys, wat een weekend Rot lijkt me dat!

Fijn dat Lennon weer opgeknapt is!
Maarten beterschap!

En wel of niet vaccineren ben ik ook nog niet uit. Lastig vind ik. Zo maar eens dat topic doorlezen voor wat meer info!

Vandaag zat Mees voor het eerst in de kinderstoel, de grootste lol:

[ Bericht 49% gewijzigd door Jula op 10-11-2009 20:54:29 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:39:49 #77
114177 Diaan73
pi_74586392
Arme Jair, het houdt ook niet op... op zich balen dat de huisarts niets kan vinden, maar toch ook wel weer een bevestiging dat alles goed is en het toch een koudje?? is.

Mees heeft het naar zn zin

Lennon is weer goedgekeurd en was ong. 1 kilo aangekomen was vorige week meer, maar natuurlijk weer minder ivm zn ziekzijn en weegt nu 8065 gram, verder is hij 72 cm lang en zn hoofdomtrek 46 cm. De cb-arts was zeer tevreden, ook over hoe Lennon er bij zat. Verder nog wat gevraagd over de M-griep en hij adviseert, alle risico's afwegend. om toch te laten vaccineren. Mede ook omdat hij Lennon in een groot "besmettingsrisicogebied"kdv, broer op school enz . Hij vertelde ook nog dat in principe elke reguliere vaccinatie ook een risico heeft, maar dat de mensen daar minder bij stil staan. We zijn er nu wel eigenlijk uit dat we het moeten doen. Grasjes,ook bij ons op het cb wordt tot 1 januari 2010 geen enkele vaccinatie, muv die tegen de M-griep, gedaan, pas weer in het nieuwe jaar. Hier zitten er trouwens 2 weken tussen. Lennon moet tussen 23 en 27 november komen en daarna weer tussen 12 en 17 december.

Enne, het grote nieuws van vandaag: Lennon kruipt!!! eerst bij mn ouders op het vloerkleed, maar later ook bij ons op de gladde houten vloer. Zo lief om te zien.
Make love, not war ☮
pi_74586450
Wauw, wat goed Diaan!
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:44:46 #79
114177 Diaan73
pi_74586579
Ter illustratie nog even de curves:

Hij gaat weer naar het middelste lijntje wat gewicht betreft.

Make love, not war ☮
pi_74587349
Wat goed Diaan van Lennons gewicht en dat die kruipt. Kruipt hij achteruit of vooruit.

Bedankt Iksje voor de mooie omschrijving van de stapjes bij kruipen. Jair is hier bezig met achteruit kruipen, dat gaat steeds sneller. Soms schuift hij een beentje onder zijn kont en wiebelt dan ook een beetje allebei de kanten op. Vandaag zat hij ineens vanuit buikligging. Wel een klein beetje stiekem want een been zat al onder zijn lijf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:09:13 #81
114177 Diaan73
pi_74587648
Tinuviel, Lennon kruipt gewoon vooruit... heel netjes het ene knietje voor het andere knietje. Achteruit doet ie op zn kont en dan ze handen tussen de benen en dan maar achteruit schuiven.

Jair dus ook al aan (achteruit) kruipen, goed hoor
Make love, not war ☮
pi_74588437
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:09 schreef Diaan73 het volgende:
Tinuviel, Lennon kruipt gewoon vooruit... heel netjes het ene knietje voor het andere knietje. Achteruit doet ie op zn kont en dan ze handen tussen de benen en dan maar achteruit schuiven.

Jair dus ook al aan (achteruit) kruipen, goed hoor
Ja hij kruipt achteruit maar dan op zijn handjes en onderbenen. Hij schuift zich door zijn handjes met gestrekte armen achteruit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74588706
Tyler kruipt nu al een tijdje in combi met tijgeren.
En is 2 keer zelf gaan staan. Als je hem neerzet blijft hij best lang staan.
pi_74594786
Vanmorgen op het kdv: 'Op deze vestiging heerst mexicaanse griep' dusssss dat zullen we dan wel volgende week te pakken hebben. En dan moest Seb ook nog eens huilen toen ik wegging. En die stomme invalleidster zat maar met een kind van 1,5 jaar op schoot omdat die moeder zei: ze gaat steeds huilen als ik wegga, maar het kind vertrok geen spier. En mijn Seb heel dramatisch huilen, maar die pakte ze niet eens op. Dus bleef ik lekker staan totdat ze hem wel pakte en toen was het ook snel over. Maar bah niet fijn. En hij had precies dezelfde kleren aan als een ander jongetje Jut en jul, alleen Seb stond het veel beter
pi_74595456
vraagje aan de mama's die zelf fruithappen maken. Wat gebruiken jullie voor apparaat?
Ikheb alleen een staafmixer maar ik denk niet dat ik daar goed mee kan pureren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:47:29 #86
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74595979
Vicky ik maak het gewoon met een staafmixer, gaat echt prima!
pi_74596254
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:47 schreef Fruppel het volgende:
Vicky ik maak het gewoon met een staafmixer, gaat echt prima!
doe je er dan een beete water bij ofzo om het smeuiger te maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:18:41 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74596703
daar is zo'n staafmixer toch juist bij uitstek geschikt voor?
in de haak.
pi_74596748
Wij gebruiken de Mqagic Maxx van Blokker. Voordeel is het fruit/ groente zit in een bakje waar het snijgedeelte op wordt geschroef en dat gaat dan op een standaard en begint het snijgedeelte in werking te zetten zodra het goed dicht gedraaid is. Voordeel is geen spetters door de hele keuken. Volgens mij is het meeste fruit zo waterig dat je er echt geen water moet toevoegen. Meestal is het juist het tegenover gestelde. Wij voegden wel eens rijstebloem of liga toe zodat het geen waterige soep was.

Even een vraagje met betrekking tot temperatuurverhoging/ koorts. Geven/ gaven jullie ook overdag Paracetamol bij een temperatuur rond 38? Of deden/ doen jullie dat alleen als de temperatuur s'avonds laat zo hoog is of alleen bij hogere temperatuur? Wanneer was de lichaamstemperatuur ook alweer het hoogs? Ik dacht dat dat s'avonds was. Gaan/ gingen jullie wel naar buiten als je kind 38 graden heeft/ had?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74596889
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:18 schreef trui het volgende:
daar is zo'n staafmixer toch juist bij uitstek geschikt voor?
jwel, maar volgens mij krijg ik het daar nooit helemaal glad mee...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 november 2009 @ 10:28:49 #91
114177 Diaan73
pi_74597006
Tinuviel, als Lennon 38 graden heeft, doe ik gewoon als normaal,dus gewoon mee naar buiten en ook geen zetpil. Meestal geef ik pas een zetpil als hij hoger dan 38,5 graden heeft, maakt niet uit welk moment van de dag. En als ik zie dat hij echt ergens pijn of last van heeft. De lichaamstemperatuur is 's avonds meestal het hoogst.

Estrys, wat belachelijk van die invalleidster zeg... en balen dat er een mexicaanse griepgeval is, maakt de kans toch groter dat Seb het krijgt.
Make love, not war ☮
pi_74597154
Dat geval Mex griep was op de BSO en niet op Seb zijn groep. Op de BSO komt Seb nooit dus misschien hebben we geluk. En anders komt mijn mams maar oppassen, die heeft al een vaccinatie gehad (is boven de 60) Morgen gaat Seb naar de kapper
  woensdag 11 november 2009 @ 10:34:34 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74597197
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:24 schreef Vicky het volgende:
jwel, maar volgens mij krijg ik het daar nooit helemaal glad mee...
volgens mij wel. en als niet: hoe erg is dat?
in de haak.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:39:15 #94
114177 Diaan73
pi_74597328
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:33 schreef Estrys het volgende:
Dat geval Mex griep was op de BSO en niet op Seb zijn groep. Op de BSO komt Seb nooit dus misschien hebben we geluk. En anders komt mijn mams maar oppassen, die heeft al een vaccinatie gehad (is boven de 60) Morgen gaat Seb naar de kapper
Okay, dat scheelt al weer dan.

Naar de kapper, stoer zeg. Ik twijfel nog of ik Lennon ook even laat knippen mijn buurvrouw is kapster, kan ik zo even naar toe hij heeft van die rare lange plukken bij zn oren. Vanavond overleg ik wel even met haar, ik ben vanavond aan de beurt.
Make love, not war ☮
pi_74597360
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

doe je er dan een beete water bij ofzo om het smeuiger te maken?
Ik deed het ook met een staafmixer, zonder water erbij. Ik wisselde het ook wel af met gewoon een hele banaan in de hand bijvoorbeeld.
pi_74597553
Balen dat de leidster zich zo gedroeg Estrys. Gelukkig is het maar een invalleidster. Hopen, dat de mexicaanse griep dan idd niet van de BSO overkomt. Maar ik vraag me echt af hoe de mensen dat dan weten of is het alleen gepraat omdat mijn huisarts beweerde, dat er alleen nog getest wordt bij extreme gevallen van patienten die zo ziek zijn, dat ze naar het ziekenhuis door zijn verwezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74599583
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef trui het volgende:

[..]

volgens mij wel. en als niet: hoe erg is dat?
das waar

ik ga het binnenkort eens proberen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74599724
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay, dat scheelt al weer dan.

Naar de kapper, stoer zeg. Ik twijfel nog of ik Lennon ook even laat knippen mijn buurvrouw is kapster, kan ik zo even naar toe hij heeft van die rare lange plukken bij zn oren. Vanavond overleg ik wel even met haar, ik ben vanavond aan de beurt.
Voor die lange plukken gaan wij ook
  woensdag 11 november 2009 @ 11:56:45 #99
114177 Diaan73
pi_74599883
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Voor die lange plukken gaan wij ook
Okay. Ik ben benieuwd naar het nieuwe kapsel van Seb Even een voor en na foto maken hè??
Make love, not war ☮
pi_74601549
Oeh, kapper Spannend, ben benieuwd wat Seb er van gaat vinden Mila heeft ook van die lange plukken bij dr oortjes maar die schuif ik er maar steeds achter, kan niet wachten totdat ze haar heeft dat lang genoeg is om te vlechten
pi_74601592
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:19 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot temperatuurverhoging/ koorts. Geven/ gaven jullie ook overdag Paracetamol bij een temperatuur rond 38? Of deden/ doen jullie dat alleen als de temperatuur s'avonds laat zo hoog is of alleen bij hogere temperatuur? Wanneer was de lichaamstemperatuur ook alweer het hoogs? Ik dacht dat dat s'avonds was. Gaan/ gingen jullie wel naar buiten als je kind 38 graden heeft/ had?
Nee, paracetamol heeft ze hier pas gekregen vanaf 39 graden en dan moet ik ook echt wel merken dat ze er last van heeft. Wij zijn zelf van mening dat je niet te snel paracetamol moet geven aangezien je het lichaam ook een kans moet geven.'s Avonds gaat de lichaamstemperatuur iets omhoog. Met 38 graden ga ik gewoon nog naar buiten maar ik hou haar wel goed in de gaten.
pi_74601827
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:24 schreef Vicky het volgende:
vraagje aan de mama's die zelf fruithappen maken. Wat gebruiken jullie voor apparaat?
Ikheb alleen een staafmixer maar ik denk niet dat ik daar goed mee kan pureren...
Wij hebben deze:

Hij is fijn en makkelijk
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74602535
Vicky ik krijg het vaak niet helemaal glad gepureerd. Tyler vind dat dus niet leuk, al gaat het beter.

Tyler heeft zich vandaag meerdere keren tot staan opgetrokken!
pi_74602556
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:00 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Wij hebben deze:

[ afbeelding ]

Hij is fijn en makkelijk
das een mooi ding!

*zoeken gaat*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74602619
Wij hebben hem bij prenetal weg!!

Je kan er voor jezelf ook hele lekkere dingen mee maken!!
pi_74602638
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij hebben hem bij prenetal weg!!
wat kostte ie??
in Dld kost ie 49 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74602787
Hier volgens mij ook. We hebben hem gekocht toen met 20% korting.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:17:44 #108
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74604295
Met de staafmixer gaat het prima, als het echt droog word doe ik er wat water bij of kookvocht (bij groentehapjes) maar eigenlijk is dat niet vaak nodig.
pi_74606135
Vanaf wanneer begin je eigenlijk met het eten niet meer door elkaar geven maar 'naast' elkaar?
  woensdag 11 november 2009 @ 15:23:22 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74606164
Hmm geen idee eigenlijk....
pi_74606509
Van wanneer je dat wil. Hier vanaf het begin.
pi_74607344
hier ook
  woensdag 11 november 2009 @ 16:07:50 #113
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74607442
Ow okay! Meestal prak ik alles doorelkaar heen maar ga het morgen eens naast elkaar proberen!
pi_74607963
ik vind het denk ik makkelijker zo omdat ze dan de smaken beter kan herkennen..en tís rapley
pi_74608264
Ik wisselde het steeds een beetje af, de ene dag door elkaar geprakt en de andere dag een stronkje bloemkool in de hand zeg maar. Gewoon omdat ik dat leuk vond maar had er niet bij stil gestaan dat het al 'mag'

jaja, alles mag, maar toch..
pi_74610406
Merel is weer naar het CB geweest! De prikken zijn uitgesteld omdat binnen 2 weken de kindjes al worden opgeroepen voor de mex. griepprik.
Ze is nu 9705 gram en is 72 cm lang Laatste 2 maanden maar 150 gram gegroeid, dus ik had het wel goed gezien dat d'r spekkies verdwijnen. Maar, ze kan het nog goed hebben
Sinds eergisteren kan ze ineens echt kruipen! Kind kan al langs de tafel lopen, schuift al maanden op haar buik en nu kan ze dan ook kruipen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74610502
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:46 schreef Fuente het volgende:
Merel is weer naar het CB geweest! De prikken zijn uitgesteld omdat binnen 2 weken de kindjes al worden opgeroepen voor de mex. griepprik.
Ze is nu 9705 gram en is 72 cm lang Laatste 2 maanden maar 150 gram gegroeid, dus ik had het wel goed gezien dat d'r spekkies verdwijnen. Maar, ze kan het nog goed hebben
Sinds eergisteren kan ze ineens echt kruipen! Kind kan al langs de tafel lopen, schuift al maanden op haar buik en nu kan ze dan ook kruipen
Merel weer goedgekeurd!
  woensdag 11 november 2009 @ 19:24:05 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_74613441
Annicka kan haar prikjes gewoon krijgen, want we slaan die mex. griepprik over.
  woensdag 11 november 2009 @ 19:52:14 #119
114177 Diaan73
pi_74614531
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kan haar prikjes gewoon krijgen, want we slaan die mex. griepprik over.
Dan doen ze hier niet... ze gaan pas weer (regulier) vaccineren na 1 januari. Dit om vergissingen te voorkomen.

Merel, flinke meid ze is gewoon 1,7 kilo zwaarder dan Lennon maar even groot , goedgekeurd en ook aan het kruipen
Make love, not war ☮
pi_74617106
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dan doen ze hier niet... ze gaan pas weer (regulier) vaccineren na 1 januari. Dit om vergissingen te voorkomen.

Is dat niet landelijk zo? Lijkt me dat het programma landelijk is uitgesteld voor iedereen vanaf 6 maanden.

edit: al gevonden op site van ministerie "Ook als een kind de prik tegen Mexicaanse griep niet haalt, worden deze vaccinaties uitgesteld."
pi_74617432
Mees heeft het naar zijn zin in de kinderstoel!

Lennon en Merel goedgekeurd en aan t kruipen!

Tyler en Jan staan!
pi_74617515
Ja ik had vandaag ook gebeld over vaccinaties voor de volgende afspraak en ik kreeg ook de informatie dat ze dat pas volgend jaar weer doen. Maar gelukkig waren vaccinaties bij onze volgende afspraak ook niet aan de orde geweest. Die hoeven wij toch pas weer volgend jaar te krijgen, dat scheelt.

Merel kruip, loopt langs de tafel enzo

Jair heeft net 39 graden koorts gehad. Ook na een paracetamol en een uur later was de temperatuur nog geen 1 graden gezonken wat volgens mijn vader wel het geval zou moeten zijn. Bij hap zeiden ze dat we niet eens per se paracetamol hadden moeten geven. Belangrijk is hem goed in de gaten houden en als hij diarree heeft of braakt moeten wij weer bellen. Hij is gewoon heel lusteloos en kijkt een beetje suf uit zijn ogen. Gelukkig is hij deels ook wel alert en maakt grapjes dus dat is weer een goed teken. Wij hebben hem goed te drinken gegeven en straks nog even een beetje mamamelk. Hopelijk kan die daar dan weer goed van slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74617805
klopt hoor Tinuviel, koorts kan juist erg nuttig zijn voor t afweersysteem enzo, beterschap iig!
en voor de vorderingen van alle kindjes even een jompel
pi_74618049
Ach, die Jair, zo niet lekker. Zielig hoor. Gaat het een beetje Tinuviel of maak je je erge zorgen?
pi_74619341
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, die Jair, zo niet lekker. Zielig hoor. Gaat het een beetje Tinuviel of maak je je erge zorgen?
Het is niet zo zeer zorgen maken als dat ik erg met hem meevoel. Het is zo zielig om te zien voor een moeder dat je kind niet lekker is en daar wel last van heeft. Hoewel het toch ook even schrikken is, dat die voor het eerst zo'n hoge temperatuur heeft. Maar het gaat vast snel weer over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 11 november 2009 @ 22:15:56 #126
12913 GreatWhiteSilence
pi_74619594
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is dat niet landelijk zo? Lijkt me dat het programma landelijk is uitgesteld voor iedereen vanaf 6 maanden.

edit: al gevonden op site van ministerie "Ook als een kind de prik tegen Mexicaanse griep niet haalt, worden deze vaccinaties uitgesteld."
Ow, ik had dus vanmiddag gebeld en kreeg te horen dat als ze de mexicaanse griepprik niet kreeg, ze de andere wel kon krijgen? Raar...
pi_74619619
Wij doen de mex. griep enting ook niet hoor, maar dan nog moesten de entingen uitgesteld worden omdat ze het gewoon nu niet doen, pas in januari krijgen we een oproep

Diaan, Merel is gewoon klein en rond whehehe, en dan na te gaan dat ze maar 150 gram is aangekomen, 2 maanden terug was nog ronder Mijn speklappie

Tinuviel wat zielig dat hij ziek is Wij geven paracetamol wanneer de kinderen echt last ervan hebben. Dus stel ze hebben geen koorts maar voelen zich beroerd of hebben pijn, dan krijgen ze een zetpil. Als ze wel koorts hebben maar verder nergens last van, dan niet. Beterschap voor je mannetje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74619649
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:08 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer zorgen maken als dat ik erg met hem meevoel. Het is zo zielig om te zien voor een moeder dat je kind niet lekker is en daar wel last van heeft. Hoewel het toch ook even schrikken is, dat die voor het eerst zo'n hoge temperatuur heeft. Maar het gaat vast snel weer over.
Ja he, het snijdt door je ziel vind ik. Sterkte voor jullie alledrie!
pi_74625905
Bedankt voor alle sterkte wensen!

Nog even een vraagje: Zeggen/ zeiden jullie huisartsen dat je op een tweede controle moest/ kon komen als je kind al een aantal dagen achter mekaar temperatuur boven de 38 heeft? Wij zijn dinsdag wel geweest en toen kon zij niets horen/ zien maar ik denk als die al 3 dagen koorts heeft en het stijgt vooral en sinkt nauwelijks dan vraag ik me toch af of dat wel normaal is?

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 12-11-2009 10:11:04 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74627107
Op dag 1 hebben we de dokterassistente gebeld (puur voor tips en de vraag wanneer we in de auto zouden moeten stappen), zij zei dat er tot 40,5 geen paniek is en dat je moet zorgen dat ze veel blijven drinken, eten is van ondergeschikt belang. Als de hoge koorts ongeveer 3 a 4 dagen blijft dan is het verstandig even langs te gaan.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:37:42 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74627419
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:35 schreef Tinuviel het volgende:
Bedankt voor alle sterkte wensen!

Nog even een vraagje: Zeggen/ zeiden jullie huisartsen dat je op een tweede controle moest/ kon komen als je kind al een aantal dagen achter mekaar temperatuur boven de 38 heeft? Wij zijn dinsdag wel geweest en toen kon zij niets horen/ zien maar ik denk als die al 3 dagen koorts heeft en het stijgt vooral en sinkt nauwelijks dan vraag ik me toch af of dat wel normaal is?
Zolang hij alert is en goed drinkt en plast en zo, is het gewoon een kwestie van regelmatig paracetamol induwen en uitzingen.

tis zijn eerste keer dat hij echt ziek is, hij doet het gewoon meteen goed
als je zelf even lekker beroerd bent, is het ook niet met 72 uur bekeken, toch? (tenminste niet bij mij)

(en van tanden krijgen kan je ook een paar dagen koorts krijgen! voor hetzelfde geld is hij gewoon snipverkouden en produceert hij nu een paar tanden tegelijk, en is dat even wat teveel voor zijn systeempje en krijgt hij een paar dagen koorts. kindjes gooien de temperatuur best snel omhoog. sneller dan volwassenen iig. dinsdag leek hij mij eigenlijk gewoon zielig, maar verder niet heel spannend. maar ja, ik ben eli gewend )

sterkte en succes iig!
(en ik ben bang dat hij me toch heeft aangestoken! mn hele voorhoofd zit vol snot! kan me best voorstellen dattie dan niet wil liggen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74628354
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Zolang hij alert is en goed drinkt en plast en zo, is het gewoon een kwestie van regelmatig paracetamol induwen en uitzingen.

tis zijn eerste keer dat hij echt ziek is, hij doet het gewoon meteen goed
als je zelf even lekker beroerd bent, is het ook niet met 72 uur bekeken, toch? (tenminste niet bij mij)

(en van tanden krijgen kan je ook een paar dagen koorts krijgen! voor hetzelfde geld is hij gewoon snipverkouden en produceert hij nu een paar tanden tegelijk, en is dat even wat teveel voor zijn systeempje en krijgt hij een paar dagen koorts. kindjes gooien de temperatuur best snel omhoog. sneller dan volwassenen iig. dinsdag leek hij mij eigenlijk gewoon zielig, maar verder niet heel spannend. maar ja, ik ben eli gewend )

sterkte en succes iig!
(en ik ben bang dat hij me toch heeft aangestoken! mn hele voorhoofd zit vol snot! kan me best voorstellen dattie dan niet wil liggen)
Dat spijt me. Heel erg vervelend. En dat hoewel je toch haast niet dichtbij hem bent gekomen. Het heerst nu natuurlijk ook heel erg. Waarschijnlijk zijn er op het kdv ook allemaal kindjes ziek. Is Eli gezond? Ik begrijp ook heel goed, dat hij niet wil liggen. Maar om gezond te worden heb je toch echt ook veel slaap nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74632555
De man bij de apotheek heeft mij ook Bisolvon druppels aangeraden. Koningin hoeveel druppels heb jij Guusje gegeven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 12 november 2009 @ 16:30:19 #134
114177 Diaan73
pi_74638822
Jair, nog steeds ziekjes. Beterschap jochie!!

Kijk hier... kruipen en aan het einde vallen.

Estrys, hoe ging het bij de kapper? Lennon is vandaag ook een beetje geknipt... ziet niet veel verschil maar de echt lange plukken zijn er vanaf.
Make love, not war ☮
  donderdag 12 november 2009 @ 17:37:50 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74640904
Wij mogen van het cb gaan beginnen met hapjes. Max en Tygo zijn nu 5 maanden, en vanaf 6 maanden gaat 1 hapje een flesvoeding vervangen zeiden ze bij het cb. Nu vraag ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Welke fles laat je dan als eerste vervallen en wanneer? Want het lijkt me niet dat een hapje in het begin zo goed naar binnen gaat dat ze daar genoeg aan hebben. Ga je dan door met 4 flessen totdat je merkt dat die niet meer goed leeg gaan? En hoeveel is genoeg qua groente/fruit? Of is daar geen 'maat' voor?
pi_74645118
In eerste instantie zijn de hapjes enkel om kennis te maken met andere soorten eten. Als het goed gaat vervalt er pas een fles. Geloof dat wij begonnen zijn met groenten en daarna met fruit.
pi_74646371
Tyler heeft eindelijk vers gegeten!
pi_74646454
Lennon kruipt echt lekker. En van zitten naar kruipen en andersom gaat ook helemaal goed. Alleen het vallen aan het einde zag er pijnlijk uit.

Ik had Jair laatst op bezoek bij iemand op de grond neergezet. Hij zit nog niet altijd helemaal stabiel en viel plots tegen een salontafelpoot waar hij vlakbij had gezeten. Kwam er later een rood stipje op zijn voorhoofd (na een paar uur) en een uur later of zo verdween het weer.

Estrys laat eens Seb's nieuwe kapsel zien!

Mikoxx wij zijn ook begonnen met groenten. Als je dat in de middag geeft tussen twee flessen in en ze gaan steeds meer eten dan kan op een gegeven moment de fles misschien verdwijnen. Je kan ook ervoor kiezen om het hapje direct voor of na een voeding te doen. Ik weet niet of de fruithap echt bedoeld is om een voeding te vervangen of dat het meer een tussendoortje is en het rekt de tijd tot de volgende voeding een beetje.

Jair is weer wat beter lijkt het. Zijn temperatuur is nog niet tot aan de 39 gekomen vandaag. Slapen overdag ging ook stukken beter. Alleen het eten wilde nog niet echt zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74646458
Ik ben even heel erg blij hoor Ik leg Elin in bed, ze murmelt wat en valt zo in slaap.
voor een ander normaal maar voor mij is dit echt opzienbarend:o!!! Normaal slaapt ze alleen in op de arm of aan de borst.. en nu dacht ik, what the hell..ik doe t gewoon nog een keer..en
  donderdag 12 november 2009 @ 20:49:16 #140
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74646648
Tinuviel, wat naar dat Jaïr ook al koorts heeft en ziek is...

En kindjes naar de kapper!

Nou, Maarten is ook nog steeds ziek, dinsdag en gisteren had hij 's morgens geen koorts meer en na zijn middagslaapje werd hij wakker met hoge(re) koorts, zo'n 39,5/39,7 graden.
Vandaag had hij wel steeds verhoging, maar zo rond de 37,8 (vanavond) tot 38,7 (vanmiddag).
Dinsdag ben ik bij de dokter geweest, want toen hij wakker werd, had hij echt hoge koorts, terwijl hij, toen hij naar bed ging, ongeveer 1 graad lager had. Hij was lusteloos en hij klonk erg benauwd. Dus zijn longetjes laten luisteren en even naar zijn oortjes laten kijken, beiden waren prima. En hij knapte later wel weer op, en over de dagen speelt hij ook gewoon, kijkt alleen wat ladderig uit zijn ogen!
Maar als Maarten morgen nog koorts zou hebben, moest ik wel weer bellen. Dat doe ik dus maar wel, weer even overleg plegen met de doktersassistente. Ik maak me nog niet heel zorgen, want hij knapt wel weer wat op, maar het is meer omdat de dokter het zelf tegen me zei.
Nou, heel verhaal, ga nu even verder wat lezen!
  donderdag 12 november 2009 @ 20:50:24 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74646690
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben even heel erg blij hoor Ik leg Elin in bed, ze murmelt wat en valt zo in slaap.
voor een ander normaal maar voor mij is dit echt opzienbarend:o!!! Normaal slaapt ze alleen in op de arm of aan de borst.. en nu dacht ik, what the hell..ik doe t gewoon nog een keer..en
Wat goed Elin!
  donderdag 12 november 2009 @ 20:51:26 #142
12913 GreatWhiteSilence
pi_74646727
Wat goed, Elin! Hier hebben we de slaaptijd een beetje aangepast. Annicka ging altijd om een uur of 19 naar bed, maar het kwam erop neer dat ze een uur aan de borst lag voor ze in slaap viel. Heel gezellig en knus, maar niet echt de bedoeling. Ze gaat nu dus zo rond 20 uur naar bed en dat werkt een stuk beter.
pi_74647222
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat goed, Elin! Hier hebben we de slaaptijd een beetje aangepast. Annicka ging altijd om een uur of 19 naar bed, maar het kwam erop neer dat ze een uur aan de borst lag voor ze in slaap viel. Heel gezellig en knus, maar niet echt de bedoeling. Ze gaat nu dus zo rond 20 uur naar bed en dat werkt een stuk beter.
elin wordt altijd rond een uur of 20:00 moe en dan laat ik haar drinken en dan valt ze in slaap en dan til ik haar in bed.

nu was t, nog even wat pap, tandjes poetsen, verschonen, lamp zacht, elin in bed en echt flink instoppen en toen sputterde ze ietsie tegen en na 3 minuten sliep ze
pi_74647472
Joehoe! Gefeliciteerd KD!

En Maarten en Jair nog steeds ziekjes

En Tyler eet vers!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door bodpa09 op 12-11-2009 21:57:24 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 21:17:30 #145
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74647744
KD wat fijn dat Elin zomaar in bed in slaap viel! Wat zijn er trouwens een boel zieke kindjes, beterschap allemaal!
pi_74649203
Tyler heeft vers gegeten

Elin lekker slapen in je eigen bed

Beterschap voor Maarten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74649212
joepie Elin

Nou de kapper ging best aardig Je ziet alleen niet dat er wat af is Ja de contouren zijn wat strakker bij zijn oren en in zijn nek, dus het is wel wat netter.
pi_74649289
Je kunt het toch ook best zelf knippen.
pi_74649330
hihi
ja en steek jij die schaar anders in je oogbal
pi_74649372
Mijn moeder knipte het altijd zelf.
pi_74649387
haar oogbal?

weiiiiiiiiirdddd
pi_74649846
Goh, ik las ergens over kloonradars die afgingen. Nu weet ik waarom.
Tyler heeft wel haar, maar je ziet het haast niet.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:34:50 #153
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74651218
Diaan, leuk filmpje! Hij kruipt goed Hopelijk hoefde hij niet hard te huilen na het vallen.

Maarten en Jair, beterschap!

Elin lekker zelf in slaap gevallen!

Mikoxx, wij begonnen ook met groente, en eerst maar eens lekker proeven Na een aantal weken merk je wel wanneer er een fles af kan.
pi_74653055
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:51 schreef winniethepooh het volgende:
Je kunt het toch ook best zelf knippen.
Wie ben jij?

Edit: Vergeten te zeggen wat ik wilde:
Kleurdoos wat goed dat Elin zomaar zelf in slaap viel! Op dat moment wacht ik ook nog steeds!
Hopelijk doet ze dit vaker!
pi_74656772
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:30 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Wie ben jij?

Edit: Vergeten te zeggen wat ik wilde:
Kleurdoos wat goed dat Elin zomaar zelf in slaap viel! Op dat moment wacht ik ook nog steeds!
Hopelijk doet ze dit vaker!
Joshua

en ze kwam uiteindelijk wel weer bij mij in bed hoor, maar ik was al trots genoeg op t zelf in slaap vallen eerder op de avond
pi_74656875
Ik zeg de man van Joshua
pi_74656906
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:53 schreef bodpa09 het volgende:
Ik zeg de man van Joshua
Ook een optie maar ik denk toch Joshua. De manier van schrijven (one-liners) doet me steek vermoeden dat ze het zelf is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74656956
En het overmatig gebruik van punten geeft haar ook wel weg.
Neem daarbij het stemtopic en dan lijkt het me nogal duidelijk he
pi_74657042
KD, goed zeg, dat Elin in eerste instantie zelf in slaap viel

Merel vindt TV kijken leuk! Ze zit naar koekeloere te koekeloeren, helemaal dubbel van het lachen
Sara
Merel
Ukje
pi_74657059
Jaaah, maar Winnie zegt ook dingen als "wat doen jullie een leuke dingen' oid in het awardstopic en dat voelt niet als Joshua.
Maarja: ik zit er vaker naast

Ze blijft de gemoederen in elk geval wel bezig houden. Vind ik wel leuk!
pi_74657077
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:59 schreef Kleurdoos het volgende:
En het overmatig gebruik van punten geeft haar ook wel weg.
Neem daarbij het stemtopic en dan lijkt het me nogal duidelijk he
Niemand zou op haar stemmen als "jou wil ik wel als mijn moeder".

Goed, terug naar ontopic
Mereltje
Tess vindt In de Droomtuin leuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74657127
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:06 schreef bodpa09 het volgende:
Jaaah, maar Winnie zegt ook dingen als "wat doen jullie een leuke dingen' oid in het awardstopic en dat voelt niet als Joshua.
Maarja: ik zit er vaker naast

Ze blijft de gemoederen in elk geval wel bezig houden. Vind ik wel leuk!
Dat zegt Joshua ook hoor.

en geloof me nou maar een keer
pi_74657131
TV-verslaafde baby's hier
Ze heeft nu het speelgoedtelefoontje gevonden van Sara, en daar zit ze hele verhalen tegen te houden
Sara
Merel
Ukje
pi_74657156
Wat lief Fuente!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74657182
O Elin is trouwens dol op de tubbies, jammergenoeg. Wel grappig dat ik als 13 jarig meisje mijn zusjes uit bed haalde 's morgens en dan samen de tubbies kijken, die meiden zijn nu 13 en 16 en dan kijkt mijn muppetje het ook

vooral het OHOH is interessant en DAGDAG. dat deed ze gisteren naar de cassiere, die zwaaide naar haar en elin heel mooi DA DA en zwaaien vanuit de doek

(zelf vind ik huisje boompje beestje leuk dat keek ik al vanaf groep 3)
pi_74657214
Wat lief van Elin!

HBB is nu
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74657269
Ik geloof je KD.
Maar ik had het altijd goed bij Murder she wrote

Ha Merel, Tess en Elin, lekker tv kijken he! M vindt de teletubbies leuk, het zandkasteel (als de neuzen kriebelen en zwaaien bij het dag dag lied), Sesamstraat en een programma op CBeebies waar ik naam van vergeet.

Hmmm zo klinkt het net alsof ie de hele dag tv kijkt.......
Dat is niet zo, gewoon af en toe een half uurtje. Rustmoment voor ons allebei.
pi_74657396
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:18 schreef bodpa09 het volgende:
Ik geloof je KD.
Maar ik had het altijd goed bij Murder she wrote

Ha Merel, Tess en Elin, lekker tv kijken he! M vindt de teletubbies leuk, het zandkasteel (als de neuzen kriebelen en zwaaien bij het dag dag lied), Sesamstraat en een programma op CBeebies waar ik naam van vergeet.

Hmmm zo klinkt het net alsof ie de hele dag tv kijkt.......
Dat is niet zo, gewoon af en toe een half uurtje. Rustmoment voor ons allebei.
elin kijkt tv als ik afwas of de was doe bijna nooit dus
pi_74657507
Voor M er was had ik natuurlijk bedacht dat ik dat echt niet ging doen he, mijn kind voor de tv als ie nog zo jong is.....
Ach ja, je herziet je standpunten zo her en der. Niks mis met af en toe tv kijken, ze steken er dingen van op, het is leuk, rustgevend en soms megahandig.
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:19:51 #170
114177 Diaan73
pi_74658739
Na de val op het filmpje moest Lennon even huilen, maar kroop daarna weer vrolijk verder/rond. Bikkel!!

Elin, wat goed

Estrys, fijn dat het goedging bij de kapper... bij Twan was het een ramp de eerste keer. Lennon vond het ook wel prima gisteren, maar daar is maar heel weinig vanaf gegaan.

Lennon vindt Bert en Ernie erg leuk, gisteren even youtube filmpjes gekeken, maar babytv vindt hij ook leuk, kan die lekker relaxt in zn kinderstoel achterover liggen en kijken. Voetbal kijkt hij, als Peace en Twan kijken, ook mee. Vandeweek heeft een stukje gezien van Teletubbies, normaal slaapt hij als dat erop is, maar inderdaad bij DAGDAG ook opkijken en zwaaien. Als we trouwens met Lennon voor het raam gaan staan, begint hij ook te zwaaien.
Make love, not war ☮
pi_74658869
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:11 schreef Fuente het volgende:
TV-verslaafde baby's hier
Ze heeft nu het speelgoedtelefoontje gevonden van Sara, en daar zit ze hele verhalen tegen te houden
Wij hebben er ook over nagedacht om hem een speelgoed telefoon/ mobiel te kopen omdat hij onze telefoon/ mobiel zo leuk vindt. Ik heb weleens als ik met mijn moeder aan de telefoon was hem het hoorn naast het oor gehouden. Dan keek hij wel van wat hoor ik daar nou, waar komt dat vandaan. Maar vaker nog kletst hij dan niet maar wil de telefoon gewoon in zijn mond stoppen.

Hier is de temperatuur weer gedaald en het lijkt of hij langzaam aan gaat opknappen. Vandaag wil ik naar de kapper en neem hem mee. Even kijken hoe dat gaat. Ik ben benieuwd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:26:32 #172
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74658891
Babytv en dan samen de liedjes zingen Hokeypokey is hier favoriet!
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:39:22 #173
114177 Diaan73
pi_74659205
Ik heb ooit zo'n ouderwetse telefoon van Mickey Mouse gehad... die staat nu bij mn ouders en Lennon speelt er heel veel mee, lekker drukken op de knopjes, hoorn in de mond haha.

Hokeypokey is ook leuk Er wordt daar ook heel veel herhaald, dus op een gegeven moment best herkenbaar voor die kleintjes.
Make love, not war ☮
pi_74659348
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:19 schreef Diaan73 het volgende:
Na de val op het filmpje moest Lennon even huilen, maar kroop daarna weer vrolijk verder/rond. Bikkel!!

Elin, wat goed

Estrys, fijn dat het goedging bij de kapper... bij Twan was het een ramp de eerste keer. Lennon vond het ook wel prima gisteren, maar daar is maar heel weinig vanaf gegaan.

Lennon vindt Bert en Ernie erg leuk, gisteren even youtube filmpjes gekeken, maar babytv vindt hij ook leuk, kan die lekker relaxt in zn kinderstoel achterover liggen en kijken. Voetbal kijkt hij, als Peace en Twan kijken, ook mee. Vandeweek heeft een stukje gezien van Teletubbies, normaal slaapt hij als dat erop is, maar inderdaad bij DAGDAG ook opkijken en zwaaien. Als we trouwens met Lennon voor het raam gaan staan, begint hij ook te zwaaien.
haha ja, elin doet dat ook voor de spiegel
pi_74659846
Ik heb hier geen baby tv, daar moet je toch extra voor betalen per maand?
Hier is het eigenlijk alleen tv kijken als Lianne heel vroeg wakker is en ik eigenlijk nog verder wilde slapen, dan gaan we samen rustig wakker worden, een halfuurtje achter de tv
En ik heb laatst de teletubbies opgezet, dat is wel lachen! Alleen Lianne kan nog niet zwaaien en zegt ook geen dagdag, al zeg ik dat wel vaak in de hoop dat ze het overneemt!

Ik mocht trouwens laatst m'n mobiele telefoonabonnement verlengen, ik had echt een oude brakke telefoon, en die heeft Lianne nu. Ze vind hem helemaal geweldig! Nóg liever heeft ze m'n nieuwe telefoon, maar die krijgt ze niet, gegarandeerd dat die stuk gaat als ze hem te pakken krijgt!
pi_74660001
Aan de andere kant hebben wij al zo'n speeltelefoon ouderwetste stijl met draaischijf en die kun je ook aan een touw achter je aan trekken. Alleen is Jair daar nog een beetje jong voor.

Maf kind in zijn eigen bed wilde hij niet slapen maar bij ons in bed wel. Gisteren overdag was dat ook al zo. Dan gaat hij daar ook slapen zonder dat ik erbij lig soms. Soms lig ik ernaast en ga weg als hij in slaap gevallen is. Dat is dan wel het voordeel van slapen in het grote bed dat Mama ernaast kan liggen en van een kind wat nog niet kruipt (het is voldoende om de kussens zo te plaatsen, dat hij niet kan rollen in bed). Hij heeft zich gelukkig ook nog nooit uit bed gerold. Kruipen jullie kindjes ook al over obstakels heen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74660061
Lief kind, die Jair

Alleen moet hij papa niet aansteken met zijn verkoudheid
pi_74660313
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:08 schreef Tinuviel het volgende:
Aan de andere kant hebben wij al zo'n speeltelefoon ouderwetste stijl met draaischijf en die kun je ook aan een touw achter je aan trekken. Alleen is Jair daar nog een beetje jong voor.

Maf kind in zijn eigen bed wilde hij niet slapen maar bij ons in bed wel. Gisteren overdag was dat ook al zo. Dan gaat hij daar ook slapen zonder dat ik erbij lig soms. Soms lig ik ernaast en ga weg als hij in slaap gevallen is. Dat is dan wel het voordeel van slapen in het grote bed dat Mama ernaast kan liggen en van een kind wat nog niet kruipt (het is voldoende om de kussens zo te plaatsen, dat hij niet kan rollen in bed). Hij heeft zich gelukkig ook nog nooit uit bed gerold. Kruipen jullie kindjes ook al over obstakels heen?
uhuh, elin kan niet meer alleen in t grote bed
pi_74660473
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Te groot gevaar dat zij eruit valt neem ik aan?

Waarom voelt de papa van Jair zich dan niet goed?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74660671
nee, onmogelijk ze kruipt en stapt al langs haar bedje enzo en die staat naast de onze (tegenaan) dus die loopt zo ons bed uit
pi_74660987
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:24 schreef Tinuviel het volgende:
Waarom voelt de papa van Jair zich dan niet goed?
Waarom? Omdat de papa van Jair niet genoeg heeft geslapen, verkouden en snotterig is, een opgezette keel heeft en zich algeheel beroerd voelt
pi_74661066
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:40 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Waarom? Omdat de papa van Jair niet genoeg heeft geslapen, verkouden en snotterig is, een opgezette keel heeft en zich algeheel beroerd voelt
Arme Papa van Jair Misschien snel naar huis komen van werk en hete kippensoep drinken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74661098
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:42 schreef Tinuviel het volgende:
Arme Papa van Jair Misschien snel naar huis komen van werk en hete kippensoep drinken?
is er dan verse kippensoep in huize Jair?
pi_74661301
quote:

[..]

Bij M. zou het in pricipe wel kunnen, hij schuift netjes achterwaarts van bed en bank af. Klimt er ook zelf op.
Toch zou ik hem nooit alleen op bed laten slapen, als hij wakker wordt en rolt, kruipt, klimt of net op het randje van het matras gaat zitten... moet er niet aan denken. Toen hij net kon rollen is hij er al eens afgeduikeld, man, man, wat een schrik was dat.
pi_74662474
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben tijdelijk ons bed even uitmekaar gehaald
We slapen nu op de bedbodem + matras, dat is iets babyveiliger.
pi_74662810
quote:

[..]

Haha, Seb in zijn eentje in het grote bed. Die ligt er binnen 2 seconden af. Seb kruipt er zonder te kijken vanaf. Heb hem al eens aan zijn voeten vastgehad omdat hij een snoekduik maakte van het bed.

Kreeg de schrik van mijn leven gisteren overigens. Ik was even iets aan het zoeken in de kast en Seb kroop rond beneden. Ineens was het verdacht stil en dat is niet goed he als het ineens stil is. Dus ik kijk om me heen, geen Seb. Had ik de deur naar de trap niet goed dichtgemaakt ik ren naar de trap zit meneer op de achtste tree of zo. Hij was echt halverwege de trap Zucht. Nou twijfel ik of ik dit verhaal al hier heb gepost of niet. Nou ja nog een keer dan
pi_74663073
Elin ook inderdaad,die kijkt echt niet waar ze kruipt..die lazert er zo vanaf (wat afgelopen week 's nachts gebeurde ) ze ligt altijd naast mij te slapen maar nu is ze er dus zonder dat ik wakker werd vandoor gegaan, zat ze aan ons voeteneinde (op de grond) te snikken. we slapen gelukkig op een boxspring en die is erg laag dus veel kan er niet gebeuren.. maargoed je kan heel erg verkeerd vallen dus haar alleen laten doe ik dus echt niet.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:11:46 #188
12913 GreatWhiteSilence
pi_74664008
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij hebben tijdelijk ons bed even uitmekaar gehaald
We slapen nu op de bedbodem + matras, dat is iets babyveiliger.
Hebben wij ook al een hele tijd zo. We hebben zelfs een een- en tweepersoons matras naast elkaar liggen. Zeeën van ruimte. We hebben ook het zomerdekbed en winterdekbed in een aparte hoes gedaan, zodat we ook van die ruimte gebruik kunnen maken als daar behoefte aan is.

Ik heb trouwens net kies nr 1 gevoeld.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:19:44 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74664301
Nou, hier dokter-bezoek nr. zoveel...
Maarten heeft weer oorontsteking en omdat de koorts ook maar niet wegging, heeft hij ook antibiotica gekregen... Dat ging er gelukkig goed in (frambozensmaak) en nu maar hopen dat hij snel opknapt!

Maarten kan hier ook niet meer alleen op bed, dan ligt hij er zo af! En zo laat hij zich ook zo donderen van de bank etc.
pi_74664541
och, wat sneu Marie!! Beterschap!

Wanneer zijn jullie begonnen met fruit geven ala Rapley?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74664766
Maarten beterschap, hopelijk knap je snel op!

Kruipen en snoekduiken van het bed hebben we hier nog niet, maar ook rollend kom je een eind Een paar kussens langs de zijkant is nog wel voldoende om te zorgen dat hij het bed niet afrolt. Mees wordt wel steeds mobieler, als je even niet kijkt schuift hij toch behoorlijk over de grond, meestal in de richitng van het speelgoed van zijn grote broer

Vicky, wij zijn voorzichtig met fruit en groente (rapley, maar ook af en toe gepureerd) begonnen na 6 maanden. Mees heeft erg lang last gehad van krampjes, ik wilde voorkomen dat hij er opnieuw last van zou krijgen.
pi_74664984
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:26 schreef Vicky het volgende:
och, wat sneu Marie!! Beterschap!

Wanneer zijn jullie begonnen met fruit geven ala Rapley?
Ik ben na 6 maanden begonnen. Dat raden ze aan.

Woeiwoeiwoei! Zo postte ik gisteren dat ik niet meer over tandjes zou beginnen voor ze er waren, vandaag heeft zich tandje nummero 1 aangediend! Het is een boventandje, en ze heeft er voor zover ik weet dus geen last van gehad! Nu nog alleen een streepje, maar hij komt echt door!

Die blijheid is omdat ik nu dus zeker weet dat ze niet tandjesloos blijft
pi_74665193
voor het tandje van Lianne (en natuurlijk voor zweefvliegje, moeder van baby MET tandjes)
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:01:02 #194
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74665635
Estrys! Dat zal wel ff schrikken zijn geweest inderdaad! Die Seb... wat is het toch een snelle

Beterschap Marie. Hoe gaat het met Jair? Al wat opgeknapt.

Diaan, dat filmpje van Lennon

Zweefvliegje! Tandjes

Mikoxx, ik ben met 5 maanden begonnen met een paar happen fruit. Gewoon voor de smaak. Zelf gepureerd. Dat deed ik om 13.00 uur, dus tussen 2 flessen in. Nu is Joep 6 maanden en zou ik een fles mogen laten vallen, maar hij eet echt nog te weinig omdat te doen. Het is dus ook een kwestie van gevoel... Joep eet nu om 13.00 een beetje fruit en om 17.00 een beetje groenten en hij krijgt nog gewoon 4 flessen. Ik bedoel... die flessen worden vanzelf echt wel minder! Omdat nu meteen te doen omdat het cb zegt: hij mag het. Ja dat is fijn dat het mag, maar hij is er nog niet aan toe.

Joep was een beetje ziek vorige week. Veel diarree, geen koorts. Toen ben ik ook helemaal even gestopt met alle hapjes, want fruit laxeert ook lekker. Sinds vandaag weer een paar hapjes fruit op, echt maar een paar, 5 happen ofzo en toen deed hij zijn mond niet meer open
pi_74667916
voor het tandje van Lianne en de kies van Annika

Nu maar hopen dat er hier nog wat tanden komen. Tot nog toe niets gezien of gevoeld.

vicky wij zijn met 5,5 maanden begonnen met groenten gepureerd. Met 6,5 maanden of zo hebben wij fruit, ook gepureerd gegeven. Wij wilden eerst weten dat dat goed ging en toen dat het geval was met 7/8 maanden begonnen wij hem zelf het fruit a la rapley te laten eten. Vooraal met zachte mango, zachte peer, zachte banaan, zachte meloen enzo ging dat erg goed. Het is een beetje een tussending tussen zuigen en bijten met de kaak. Hij heeft nog geen tandjes dat maakt het wel lastiger. Als er twee of beter nog 4 tanden voor zijn kunnen zij het makkelijker afbijten. Wij hielden het fruit zelf vast zodat hij niet te grote happen zou nemen. Je kan natuurlijk ook kleine stukjes snijden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74668029
bedankt voor jullie antwoorden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74672099
Crosspost:

We hebben wat kussens op de grond gelegd, en nu gebruikt M. ze om zelf los te gaan staan!!!! Hij duwt zichzelf omhoog, staat los, klapt in zijn handjes en doet zijn armen in de lucht. Megatrots op zichzelf. Echt zo leuk om te zien! En hij probeert echt los te stappen nu. Poei.

Hij stond wel eerder los, maar nu is het echt een bewuste actie.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:20:02 #198
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74674796
Wat goed Bodpa
pi_74677091
Het is toch gek als Mila nu al een kies zou krijgen? Ze gaat in de verkeerde volgorde
pi_74677355
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:20 schreef seilram het volgende:
Wat goed Bodpa
Ik vind het vooral zo gaaf dat ie voor zichzelf klapt en hoera doet!
Oh en Joep en hij hebben het zelfde vestje! Joep krijgt een ander koppie he, wat ronder lijkt het.

Snelle Mila, nu al kiesjes! Waar zit ie Raissa?
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:31:13 #201
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74677471
Welk vestje dan ?. Een ander bolletje ja? Is dat zo? Krijgt mijn kerel meer spekkies Laatste keer woog ie nog niet heel veel: 6600 gram. Maar daar ben ik dik tevreden mee.

Hihi dat lijkt me ook zo prachtig om te zien, dat klappen en helemaal trots op zichzelf zijn. Joep kijkt heel trots als ie omrolt Dan roep ik ook heel hard: goed zo!! kei goed!! en dan kan ie echt zo kijken van: jaaa eeej, I'm the man

Raissa, ik heb werkelijk geen idee. Hier net 1 dun streepje wit, maar dat zit er ook al week. Hoe lang duurt zoiets? Voordat er meer te zien is zeg maar.
pi_74677602
Die van H&M, met vosjes en uilen enzo, op de laatste foto. Hoe oud is Joep nu? Ik dacht dat zijn gezichtje eerst wat smaller was.
pi_74677605
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:28 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ik vind het vooral zo gaaf dat ie voor zichzelf klapt en hoera doet!
Oh en Joep en hij hebben het zelfde vestje! Joep krijgt een ander koppie he, wat ronder lijkt het.

Snelle Mila, nu al kiesjes! Waar zit ie Raissa?
Rechtsonder.. Ik vind het maar raar, maar het zit er nu al drie dagen dus het lijkt me geen verdwaald stukje brood ofzo En het is echt een puntje dat er doorheen is.. Ze heeft nu dus 2 tandjes onder, snijtandjes. En dan een stukje meer naar rechts een kiesje op komst
pi_74677639
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:43 schreef bodpa09 het volgende:
Crosspost:

We hebben wat kussens op de grond gelegd, en nu gebruikt M. ze om zelf los te gaan staan!!!! Hij duwt zichzelf omhoog, staat los, klapt in zijn handjes en doet zijn armen in de lucht. Megatrots op zichzelf. Echt zo leuk om te zien! En hij probeert echt los te stappen nu. Poei.

Hij stond wel eerder los, maar nu is het echt een bewuste actie.
Wat lief dat ie zo trots is op zichzelf Dat vraagt om foto's natuurlijk
pi_74677651
Scherp en alles? Sjonge zeg, die Mila. Wel stoer, ze trekt echt d'r eigen plan wat betreft de tandvolgorde.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:37:12 #206
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74677674
O die! Ja leuk is die Joep is net 6 maanden. Van 7 mei.

Raissa, dat klinkt toch echt als een kies dan!!
pi_74678175
Ja, zie je nou, ik dacht toch echt dat zijn hoofdje wat minder gevuld was eerder. Maar misschien heb ik het helemaal mis hoor.
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:22:31 #208
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74679134
bodpa, wat goed van M! En zo schattig dat hij zo trots is op zichzelf

Zweefvliegje, handig idee zo kan er ook niemand uit bed vallen!

Estrys, wat eng zeg, Seb op de trap!

Isis heeft vandaag zo lief gespeeld met haar even oude neef Als een van de twee in zijn of haar handjes gaat klappen gaat de ander gelijk meedoen. Zo gezellig

Ze slaapt trouwens nooit in ons bed. Ze ziet ons bed als speelplaats en ze ziet geen gevaar dus die kukelt zo van het bed af als je niet oplet.
pi_74680980
Gaan jullie (morgen) naar de intocht?
Wij twijfelen nog. Kim gaat iig met mijn ouders.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:26:51 #210
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74681296
Hier komt Sint zondag aan. Ondanks dat Joep er niks van snapt vind ik wel leuk om even te gaan kijken. Lekker met Joep in doek
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:31:18 #211
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74681435
Als ze haar ochtendslaapje op tijd doet, dan gaan we hier wel even kijken ja!
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:15:55 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74683260
Ik had heel graag willen kijken, maar nu met Maartens oorontsteking doe ik het maar niet!
We gaan natuurlijk wel voor de tv zitten en kijken! Al snapt hij er nog niet heel veel van, het is sowieso leuk om naar te kijken! Ik ben ook echt Sint fan!

Ik ben net pas thuis, ik heb eerst vergaderd met collega's van 4 tot half 6, daarna gewinkeld voor de groep (activiteitengroep voor verstandelijk gehandicapten) en toen bij een collega gegeten en daarna weer verder vergaderd tot 10 uur ofzo. Toen ik ging kijken bij Maarten was hij wakker, dus hem een kusje gegeven, weggegaan, maar toen ging hij huilen. Dus getroost en weer weg, weer huilen. Pakt W. hem op, want ik zou even een klein flesje maken, hij weer huilen en helemaal zijn armpjes naar mij uitstrekken... Dus ik hem overnemen, Maarten stil. Later, na zijn flesje, weer naar W. en weer huilen en heel zielig naar mij kijken...
Hij ligt er weer in, maar ik hoor hem nog wel hoesten over de babyfoon, dus hij zal nog wel wakker zijn.
Ik vond het ergens wel schattig, dat hij naar mij wilde, maar aan de andere kant...
pi_74688525
arme ziekjes

ik heb een circusactje
kunstjes!
pi_74689629
Wat koel zeg, die Elin kunstjes!
pi_74690204
Aaah Elin Merel kan ook zo commando's volgen, te grappig
Die kleine speklap van me heeft vanmorgen nog een stunt uitgehaald. Ik had voor Sara biba-boerderij surprise eieren gekocht. Die wou ze om 8 uur al eten, dus ik had haar gezegd dat ze moest wachten tot het iets later was, na het fruit. Dus ze had ze netjes op de bijzettafel gelegd.
Opeens zie ik Merel echt ontzettend kauwen en ik hoor d'r echt zo 'mmmmmmmwwwhaphapmmmmmmm' zeggen. Had madan het papiertje eraf gefrommeld en ze zat gewoon dat ei naar binnen te proppen, het speeltje had ze al keurig weggegooid achter zich.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:34:54 #216
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74693557
Elin
Merel

Maarten had net bedacht dat hij wel gewoon uit de kinderstoel kon klimmen Gelukkig zat ik naast hem, dat wordt zo snel mogelijk het tuigje erin doen!
pi_74694159
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:36 schreef Fuente het volgende:
Aaah Elin Merel kan ook zo commando's volgen, te grappig
Die kleine speklap van me heeft vanmorgen nog een stunt uitgehaald. Ik had voor Sara biba-boerderij surprise eieren gekocht. Die wou ze om 8 uur al eten, dus ik had haar gezegd dat ze moest wachten tot het iets later was, na het fruit. Dus ze had ze netjes op de bijzettafel gelegd.
Opeens zie ik Merel echt ontzettend kauwen en ik hoor d'r echt zo 'mmmmmmmwwwhaphapmmmmmmm' zeggen. Had madan het papiertje eraf gefrommeld en ze zat gewoon dat ei naar binnen te proppen, het speeltje had ze al keurig weggegooid achter zich.
!!!
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:59:05 #218
12913 GreatWhiteSilence
pi_74695477
Hier worden geen commando's gevolgd. En mij nadoen doet ze vooral met de stem, niet met haar lichaam...
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:03:53 #219
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74701797
Merel was het lekker meisje?

KD, grappig Elin op commando

Marie, ab helpt gelukkig meestal erg snel. Heeft hij nog koorts? Schattig he als ze zo graag bij jou willen zijn (oke, soms niet handig idd)

Mag ik ook even trots doen? Isis stond voor het eerst aan tafel en in de box vandaag! Ineens snapt ze het en doet het dan ook alsof ze nooit anders gedaan heeft
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:13:10 #220
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74702077
Isis! Wat knap!

Elin
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:41:20 #221
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74703009
Wat goed van Isis!

Maarten heeft idd geen koorts meer, hij had zelfs wel een wat lagere temperatuur, 36,2 graden vanmiddag.
pi_74704679
Yeah !!! Isis !!!!
pi_74705255
Voor Isis

Leuke kunstjes van Elin

Heeft iemand van jullie de kinderstoel van Prenatal met Prenatal merk. Het is een beetje eigenaardig maar het zitten erin gaat niet zo lekker. Wij hebben een stoelverkleiner erin gedaan en nu zit ons zoontje heel strak als wij de touwtjes dicht doen. Wij kunnen de touwtjes niet losser maken. Hij strekt zich dan ook heel erg. Heeft iemand van jullie ook dergelijke ervaringen gemaakt? Volgens mij zit hij op het kdv in een stokke en dat gaat dacht ik goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74708958
Oh Fuente, ik moest echt heel hard lachen om Merels stunt Heerlijk kind lijkt ze me
Wat gebeurt hier veel zeg, in een paar dagen! Isis staat , Elin doet kunstjes , Mila krijgt een gebit , Bodpa's M. loopt . Echt knap allemaal!
Voor de zieke kindjes: veel beterschap.

Met mijn kind gaat het ook goed, hij is superlief en ik vind het zo leuk dat we hem overal mee heen kunnen nemen. Vandaag zaten we weer ergens wat te drinken in de stad. Kind in de kinderstoel, speeltjes erbij, broodje voeren en hij geniet echt. Heerlijk om te zien. Hij voegt zoveel toe aan mijn leven
pi_74713096
Wat is dat genieten he, Jore!

Psst.... echt lopen is het nog niet hoor, vooral zichzelf opduwen tot stand, los staan en af en toe een paar stapjes.
pi_74713442
Ja leuk is dat inderdaad als je kind zo een klein mensje wordt. Samen de maaltijden genieten enzo is echt gezellig. Bij ons kan het haast niet anders, want als wij eten wil hij ook echt wel wat hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 15 november 2009 @ 09:58:56 #227
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74713835
Jore wat gezellig lekker samen lunchen in de stad.
  zondag 15 november 2009 @ 21:24:17 #228
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74728490
Heb deze vraag ook in het fv topic geplaatst, maar krijg maar 1 reactie tot nu toe..... daarom ook even hier. Hoe ziet het dagschema eruit zo rond 6 maanden (bij fv)? Ik begreep dat de fles aan het einde vd middag langzaamaan gaat vervallen en dat daar een groentehap voor in de plaats komt, maar ik vroeg me af hoe dat in z'n werk gaat, dat laten vervallen van die fles.
  maandag 16 november 2009 @ 08:24:10 #229
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74739277
Hier: 07.00 pap uit bord. Als hij geen zin meer heeft om te happen dan gaat de rest in een fles.
11.00: fles 230 cc
14.00: fruit (meestal 60 tot 80 gram gaat er op)
15.00: fles 230 cc
17.30: groente (ook meestal 60 to 80 gram)
19.00: papfles 200 cc

Ik denk zelf dat ik rond 7/7,5 maand de fles van 15.00 laat vallen pas.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 09:47:33 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74740410
mikoxx ; meestal geven die kleintjes het zelf aan wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben. Je merkt het vanzelf wel denk ik. Hier was het op een gegeven moment dat hij steeds meer van zijn fles liet staan, dus toen gaf ik ipv 200 165 en zo door, tot ik overstapte op een flesje diksap van ca. 120 cc. kweet uit mijn hoofd niet precies meer hoe oud hij toen was, maar hij regelde het zelf iig

Hier is het leed weer geleden voorlopig hoop ik, zowel links als rechts is er een kies door

pi_74741099
Op een gegeven moment komt er toch zowel bij fles als ook bij bv nog een echte lunch in de vorm van sneetjes brood met beleg. Daardoor schuiven misschien ook weer voedingsschemas op en vervallen voedingen of zie ik dat verkeerd? Maar volgens mij is dat bij fv kindjes pas met 9 of 10 maanden. Ik weet niet op welke leeftijd borstvoedingskindjes brood echt als lunch gaan eten. Hoe zat dat bij jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 10:39:07 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74741561
ik begon met ca. 7 maanden met brood, alleen meneer hier is niet zo heel erg weg van brood dus hij eet nog steeds niet meer dan max 1 boterham zonder korstjes. Hij krijgt bij die boterham een fles melk van 165 cc. dat zou in principe 100 cc mogen zijn, omdat ze ca. een halve liter melk nodig hebben op een dag, maar hij krijgt dus iets meer

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 10:42:37 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74741674
even een vraagje .. Jan bijt, sinds hij staat, op de rand van de box ... en die is van hout. Ik wil niet dat hij splinters eraf bijt, maar hoe kan ik dat voorkomen (zonder de box weg te doen ) bijtring ligt in de box, maar daar doettie gewoon niks mee (ja eruit gooien )

pi_74741704
Seb zijn tandjes avontuur is gestagneerd. We zijn blijven steken op drie. Waarvan er 1 boven en die zit heel ver naar de zijkant. Vreemd gezicht.
pi_74741733
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef DJMO het volgende:
even een vraagje .. Jan bijt, sinds hij staat, op de rand van de box ... en die is van hout. Ik wil niet dat hij splinters eraf bijt, maar hoe kan ik dat voorkomen (zonder de box weg te doen ) bijtring ligt in de box, maar daar doettie gewoon niks mee (ja eruit gooien )
Ze hebben bij de Ikea van die kunstofranden voor over de randen van de ledikantjes (van Ikea) misschien past zoiets?

Als de box gelakt is lijkt het me niet zo makkelijk om er een stuk af te bijten. Probeer het zelf eens
pi_74741742
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef DJMO het volgende:
Dezelfde vraag hier, Mila bijt ook op de salontafel (hout) en het tvmeubel (erg dik glas)..
pi_74741901
bite-x oid
pi_74741943
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:51 schreef Kleurdoos het volgende:
bite-x oid
Daar zat ik ook aan te denken hahahaha
pi_74741984
Ik ook.

Maar zo'n box is vast van antisplinterhout gemaakt.
pi_74742082
Ik ben zelf niet zo bang dat de box gaat splinteren of dat het glas van het tvmeubel stuk gaat, ben eerder bang dat ze dr tandjes er op breekt
pi_74742102
Oh jee, ben een paar dagen niet online geweest en er gebeurt gelijk zo veel. Die kindjes staan allemaal niet stil.

Guus is bij het CB weer goed gekeurd, 9 kilo en 70,5 cm.
Gaat prima!!
pi_74742426
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Tinuviel het volgende:
Op een gegeven moment komt er toch zowel bij fles als ook bij bv nog een echte lunch in de vorm van sneetjes brood met beleg. Daardoor schuiven misschien ook weer voedingsschemas op en vervallen voedingen of zie ik dat verkeerd? Maar volgens mij is dat bij fv kindjes pas met 9 of 10 maanden. Ik weet niet op welke leeftijd borstvoedingskindjes brood echt als lunch gaan eten. Hoe zat dat bij jullie?
Ruben eet nog niet meer dan een kwart boterham of driekwart cracotte, er is dus nog lang geen sprake van lunchen. VOlgens mij duurde het bij Emma ook nog een hele tijd voordat ze echt hele maaltijden at.
Het hoeft ook helemaal niet zosnel als je kindje bij eenjaar oud een kwart van zijn voedingsstoffen uit vast voedsel haalt is dat prima (dit geld iig voor bvkindjes én als je niet eerder wilt afbouwen uiteraard)
meer hierover vind je hier
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 16 november 2009 @ 11:12:14 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74742486
Goed zo Guus

Hier ook een op randen bijtend kindje, Maarten bijt het liefst op de salontafel... o ja, en gisterochtend dat we nog in bed lagen (hij was om 6 uur wakker, en slaapt dan na zijn fles meestal nog wel bij ons), hij had dus nog ong. 2 uur geslapen, en was een stuk wakkerder dan ik, beet hij in mijn NEUS! Arme ik

Vandaag gaan we traktaties maken, voor morgen op het kdv, straks nog even bij de Action blauw papier en satéprikkers kopen en bij de Deen ontbijtkoek (die per stuk verpakt is) en schuimpjes/spekjes ofzo. We maken nl. bootjes met vlaggetjes, waarop een foto van Maarten is geprint en op de andere kant staat "Maarten 1 jaar". Als het resultaat af is, zal ik er een foto van maken.
Ik heb me suf geprakiseerd wat ik Maarten moest trakteren, maar ja, dat jochie is nu eenmaal gek op ontbijtkoek en ik trakteer ook op iets wat ík lekker vind als ik jarig ben
pi_74743308
Sjonge zeg, nog maar twee nachtjes slapen. Ook al taart besteld enzo?
Ik bedacht me net dat het voor ons nog maar twee weken is... poei, gaat snel zeg!
  maandag 16 november 2009 @ 12:11:34 #245
114177 Diaan73
pi_74744120
Isis

Nog maar 1 nachtje slapen toch voordat Maarten jarig is? 2 dagen voor mij... Spannend hoor Marie, morgen is jullie ventje gewoon alweer 1 jaar!! Time flies.... Ben benieuwd naar de traktaties. Ik moet ook nog wat verzinnen, maar heb nog 2 maanden. Komt wel na oud & nieuw.

Mikoxx, volgens mij zijn wij ook rond 7 maanden begonnen met brood geven aan Lennon, al weet ik dat niet meer helemaal zeker. Ik zal vanavond eens kijken of ik nog een soort van dagschema heb opgeschreven... weet het gewoon niet meer Maar de flessen worden inderdaad vanzelf minder. Lennon krijgt nu alleen nog 's morgens een fles met pap en tussen de middag een fles met melk (100cc) maar die wil hij niet meer uit de gewone fles drinken, dus dat wordt deels gegeven met een lepeltje en de rest uit een gewone beker, uit een tuitbeker wil meneer ook nog niet. 's Avonds voordat ie gaat slapen, nog een bord met pap. Ik heb wel altijd 's morgens fruithapje gedaan, na het slaapje en dan 's middags rond half 5/5 uur de warme maaltijd + toetje. Dat doen we nog steeds zo.
Make love, not war ☮
  maandag 16 november 2009 @ 12:51:09 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74745068
Kindjes van bijna 1 Alvast een hele fijne dag gewenst! Wat lijkt me dat raar, om DE dag weer voorbij te zien komen...De dag waarop je mama werd...

Dank voor jullie adviezen! Diaan, als je nog even zou willen kijken of nog iets van een schema hebt...? Dan vind ik dat wel fijn. Ik heb echt het gevoel dat, zodra je DENKT een schema gevonden te hebben, er iets verandert, waardoor het schema in de soep loopt.... En laat dat nu net niet bij mij passen
pi_74746234
Wow Maarten alweer bijna een jaar. Klinkt als een creatieve traktatie Marie, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien?

Seb even een tandenpauze! Je hoeft ze ook niet allemaal tegelijk te krijgen. Goed om te weten dat de andere kindjes ook niet per se op de normale tandjesvolgorde gaan.

Bij ons een kind dat op hout bijt. Als hij bij ons op de schouder zit leunde die altijd naar de stoelleun toe waarop wij zaten en ging daarop bijten. Ik maak me ook vooraal zorgen om zijn kaak en later tanden, dan dat hij houtsplinters krijgt. Ik ga ervan uit, dat stoelen en box goed bewerkt zijn. Laatst wilde hij volgens mij graag de spijlen van de box in de mond nemen maar lag zo, dat die er steeds met zijn hoofd tegenaan ging. Hij kreeg niet door dat het op deze manier niet zou werken.

Vandaag heeft meneer hier geprobeerd zich aan onze videorecorder op te trekken. Stop die zijn hand in de sleuf voor de video en probeert zich zo op te trekken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 16 november 2009 @ 14:39:30 #248
114177 Diaan73
pi_74748148
Ow Lennon bijt ook op de box/tafel. Ik kwam net toevallig een foto tegen:
Op de box vind ik niet erg, denk dat het ook wel lekker is. Op de tafel mag hij niet...
Make love, not war ☮
  maandag 16 november 2009 @ 14:45:36 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74748329
Diaan, nog 2 dagen, dan is Maarten jarig...
Morgen gaat hij trakteren op het kinderdagverblijf.
Taart is besteld, dierentaart met zijn naam erop van de Hema, woensdagochtend die ophalen en de laatste verjaardagsboodschappen doen. Was nu met de kinderwagen, en die zat tjokvol, ook met gewone boodschappen.
pi_74755642
Denk je al veel terug Marie? Laat je ff weten of de taart lekker is? Weet ik of ik hem moet bestellen.
pi_74755729
Dames en Heren,ons klein nichtje wordt volgende week hier in Amsterdam gedoopt en is dan 9 maanden oud. Feest! Na afloop een borrel om dat te vieren!
75 topics = FIN
pi_74756678
Ik ben ook benieuwd of die dierentaart lekker is. Wil hem ook bestellen en dan van die mini tompoucen voor de kids.
pi_74759040
Crosspost uit het dreumestopic:

Binnenval vraagje: Mijn zoon van bijna een vertikt het sinds een week om avondeten tot zich te nemen. Hij at gewoon stukjes enzo, maar spuugt nu alles uit. Hij heeft twee tanden die doorkomen, dat zou een rol kunnen spelen. Vla gaat er wel in, fruithapjes en drinken ook, maar met brood nokt hij ook na een hapje of zes.

Klinkt het bekend in jullie oren? Tips?
pi_74759117
nog even een jompel, t lukt nu al 4 dagen! zelf in slaap vallen in bed, de truuk is blijkbaar pap voor het slapengaan, baby in bed leggen, lampje uit, heel strak instoppen, even haar handje vasthouden en dan ZzzzzZ
  maandag 16 november 2009 @ 20:07:48 #255
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74759226
Ik laat het jullie weten! De traktaties staan bijna klaar, morgenochtend de spekjes en de vlaggetjes op de ontbijtkoek prikken en dan zijn ze klaar! (en niet vergeten een foto te maken, 's morgens vroeg ben ik niet op mijn helderst )

Het zou volgens mij best door de tandjes kunnen komen, want als hij wel vla eet, en fruithapjes en drinken enzo, dat is lekker koud voor het tandvlees... Het zal wel een faaaassse zijn (heb je veel aan he, aan dit antwoord? not).
Tips? Volgens mij is het beste gewoon accepteren, en voor de rest op de dag gewoon wat meer fruit aanbieden, en misschien wat koude hapjes, zoals komkommer, tomaat, dat soort dingen.
  maandag 16 november 2009 @ 20:08:36 #256
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74759258
Ow, KD is er tussendoor gesneakt! Wat goed van Elin
pi_74759379
hier ook trouwens, ze eet wat minder goed en kwijlt veel meer, tandjes dus waarschijnlijk.
ik bied haar gewoon wat meer fruit aan, brood eet ze trouwens wel goed, avondeten niet zo.
pi_74759454
Thanks voor de reactie Marie, ik zal het over me laten komen... best lastig, ben altijd bang dat ie te weinig binnen krijgt.

Ik krijg zo'n blij en opgewonden gevoel van je post, sjonge zeg, morgen al trakteren! En dan nog een nachtje.... zo leuk zeg, ik krijg er ook al helemaal zin in.
pi_74759460
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
hier ook trouwens, ze eet wat minder goed en kwijlt veel meer, tandjes dus waarschijnlijk.
ik bied haar gewoon wat meer fruit aan, brood eet ze trouwens wel goed, avondeten niet zo.
Hier ook.
Hoeveel tandjes heeft Elin inmiddels?

Wat goed dat ze lekker slaapt!
pi_74759524
ghehe maar 2 helemaal door en draaideurtandjes, komen en gaan komen en gaan
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 20:19:32 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74759769
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze hebben bij de Ikea van die kunstofranden voor over de randen van de ledikantjes (van Ikea) misschien past zoiets?

Als de box gelakt is lijkt het me niet zo makkelijk om er een stuk af te bijten. Probeer het zelf eens
zal niet gaan ik heb geen tanden meer namelijk, kan bijten wat ik wil
maar bedankt voor de tip, had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd.

Maarten alweer bijna een jaar de tijd gaat hard he marie!!

zo, nu even rustig bijlezen ...

maandag 16 november 2009 @ 20:20:35 #262
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74759816
Maarten bijna 1! Ben benieuwd naar de traktaties Wat krijgt hij als cadeau van jullie?

Elin Wat goed!

Bodpa, hier geen tips... als ze niet eet kan ik het er niet in proppen zeg maar. Sinds een week eet ze pas weer goed, maar daarvoor wilde ze echt bijna geen avondeten (tandjespijn, die oorontsteking). Brood ging er altijd wel in. De huisarts vond het allemaal niet zo erg als ik, dus daar probeer ik me maar aan vast te houden.
  maandag 16 november 2009 @ 20:29:34 #263
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74760198
Hij krijgt de boerderij van Little People van ons! Nog twee nachtjes slapen... morgenavond gaan we de woonkamer versieren, ik ga alvast de macaroni voor het avondeten van woensdag maken, verder alles even netjes maken en boenen dus dan kan woensdagochtend de visite komen. (als de boodschappen dan binnen zijn)

O ja, Ingrid, jij vroeg het geloof ik he, ik ben idd al wel veel met vorig jaar bezig, vorig jaar, de 16e zei de verpleegkundige die aan huis kwam, dat er wel een grote kans was dat ik de volgende dag in geleid zou worden. De 17e mochten we toch een dagje wachten... Toen de hele familie om de tuin geleidt, vond het geen fijn idee dat mijn hele (schoon)familie zou weten dat ik de 18e lag te bevallen, en de verrassing was toen 's avonds des te groter dat er een jongetje was geboren
pi_74760317
D'r wordt ook niet gepropt hoor ;-)
vanavond wat stukjes aardappel, wortel en doperwtjes (allemaal gekookt ) op zijn bordje gelegd, daar at ie wel iets van. Verder gaat er dus idd wat meer fruit en vla in.

Vijfde tandje is door (hoektand boven), tandje stond op springen, maar na een kennismaking met de tafelrand is ie nu definitief zichtbaar.
pi_74761258
Elin wat goed dat je nu zelf in slaap valt

Jair at een tijdje ook niet zo goed zijn avondeten toen die ziek was. Fruit, wat yoghurt (voor het eerst gegeven) en brood ging wel goed. Dus dan hebben wij s'avonds maar wat brood gegeven. Als het 2-3 dagen niet zo goed gaat is het volgens mij geen ramp als die maar goed blijft drinken. Ik weet niet of je in zo'n geval wat meer drinken/ flesvoeding zou mogen geven?

Wij hebben het truucje gevonden voor het slaapritueel. Eerst een tijdje op de arm zingen, herhalen van het liedje een paar keer en steeds wat langzamer. Op een gegeven moment zachtjes in bed leggen en blijven zingen steeds langzamer. Blijven zingen en over zijn hoofdje aaien of over rug/ maagje strelen en blijven zingen tot die zowat in slaap gevallen is. Je bent er wel een paar minuten mee bezig maar het werkt.

Marie heel georganiseerd allemaal. Je hebt al echt alles gepland en voorbereid, wat leuk! Veel plezier de komende twee dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 16 november 2009 @ 21:42:22 #266
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74763231
Marie, leuk de boerderij van lp!

Auw bodpa wat zeg je dat treffend kennismaking met de rand van de tafel. Gaat hard ineens met de tandjes he!

Tinuviel, wat fijn dat jullie ook een goed ritueeltje hebben gevonden voor het lekker slapen!
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:23:04 #267
114177 Diaan73
pi_74773662
Marie, wat dom van mij... ik had toch zo in mn hoofd dat hij vandaag jarig is. De boederij van LP is erg leuk : Y

Mikoxx, ik heb nog even gekeken en dit is wat ik gevonden heb:
± 7:00/7:30: fles 180/6 met papgranen
± 10:30: fruithapje
± 12:00: fles 180/6
± 15:30: groente
± 19:00 fles 180/6 met papgranen

Af en toe tussendoor wat diksap/water/thee of een rijstewafel. Hij zat al erg snel op 3 flessen per dag.

Mijn zoon heeft bedacht dat hij nu niet hoeft te slapen en ligt te kirren in zn bed... maar wel in zn ogen wrijven en gapen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:14:46 #268
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74781319
Terug van het cb en mijn meisje is niets aangekomen.. exact hetzelfde gewicht als 2 maanden terug 8830 gram. Wel is ze 2 cm langer geworden, nu 73,5 cm.

Marie, nog 1 nachtje
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:53:08 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74791709
Dank je Diaan!
pi_74792124
Marie hoe was het trakteren vandaag? Nog 1 nachtje he.

Isis 2 cm gegroeid !
Was t een probleem dat ze niet was aangekomen?
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:45:08 #271
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74793731
Lola was wel aangekomen, ze is nu 9 maanden, bijna 9 kilo en 73 cm lang.
Verder doet ze alles wat ze moet kunnen, en nog niet hoeft (zwaaien kruipen, staan, lopen langs de bank)
Prima in orde dus.

Was het niet aankomen een probleem?
Ik had verwacht dat Lola ook niet zoveel aangekomen zou zijn door het kruipen maar het viel mee.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:29:38 #272
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74795632
Het was niet erg hoor volgens de wijkverpleegkundige. Met die fikse oorontstekingen, tandjes en natuurlijk meer bewegen was het niet vreemd.

Ik80, wat goed van Lola zeg! Ook al zo'n snel meisje!
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:18:04 #273
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74797829
Fijn dat het niet erg was Grasjes, dat Isis niet aangekomen is!

Lola (zoveel weegt Maarten nu ook, met 12 maanden)

De kamer is versierd, de ergste rommeltjes zijn weggewerkt, morgen de rest en ik mag morgenochten wéér macaroni maken, heb de saus gruwelijk laten aanbranden net. Laat de visite maar komen En morgen heb ik geen baby meer in huis, maar een dreumes!
pi_74798044
oooo Marie79 vind je t niet vreselijk
je kleine baby zomaar een dreumes het gaat ECHT TE SNEL!!!!

een hele fijne dag gewenst
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:26:03 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74798161
Het gaat echt véél te snel, ik ben zo aan het terugmijmeren over vorig jaar...
En sowieso, ook zo van dat ik dit 2 jaar geleden alleen nog maar durfde te dromen, we waren al zo lang bezig voor een kindje en die kwam maar niet en toen kwam zomaar ineens tussen de iui door Maarten doorgeglipt! Ons wondertje...
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:41:02 #276
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74798796
Marie zo bijzonder! Je kleine man morgen 1 jaar. Mijmer maar lekker vanavond en morgen heel veel plezier!
pi_74805166
Joepie !!!!!
Maarten 1 !!!!!!
Gefeliciteerd stoere man !!!
pi_74805235
Gefeliciteerd maarten!!! (en diaan? )
pi_74805623
gefeliciteerd Maarten, tot over een maand of 1,5

Seb vanmorgen naar het kdv gebracht. Ik vind het steeds moeilijker worden om hem weg te brengen. Weer was er die leidster die het niet lukt om haar aandacht te verdelen over de kindjes. Dus ik Seb neergezet, speelgoed gepakt voor hem wat hij normaal veel mee speelt daar. Ik loop weg, komt ie achter me aan gekropen, gaat zitten gooit zijn hoofd in zijn nek en begint me toch te brullen En die leidster pakt hem weer niet op, dus ik pak hem nog even op, dikke knuffel gegeven en hem zowat in de armen van die leidster gegeven, maar het mocht niet meer baten. Hij huilde zo hard dat er geen geluid meer uit kwam. Zoooo zielig. Had hem het liefst weer meegenomen, bah
pi_74805634
achgossie
pi_74805651
Ik weet wel dat het zo weer over is, nu is hij waarschijnlijk gewoon fijn aan het spelen
pi_74805845
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
Ik weet wel dat het zo weer over is, nu is hij waarschijnlijk gewoon fijn aan het spelen
Ja, dat is zo, maar toch is het vreselijk om zo weg te gaan. Pijn in je hart. Kun je de leidster er niet op aanspreken?
  woensdag 18 november 2009 @ 09:01:49 #283
114177 Diaan73
pi_74806005
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:53 schreef mikoxx het volgende:
Dank je Diaan!
heb je er wat aan?? Lennon zat dus al vrij snel op maar 3 flessen.

Goedgekeurde meisjes En Lola is gewoon een kilo zwaarder dan Lennon.

Marie, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Maarten Heel veel plezier vandaag.

Ach gossie, arme Seb.. gelukkig dat je weet dat het nu weer goed is met hem Estrys. Is er niet een "leidinggevende" met wie je een gesprek erover kunt hebben? Ik heb mezelf aangemeld voor de oudercommissie van het kdv, om zo toch een beetje meer contact te hebben met de medewerkers daar. Het is nu even brengen en dan weer weg. Peace haalt Lennon altijd 's avonds op.
Lennon heeft er (nog) geen last van gelukkig, hij ging uitgebreid zwaaien vanmorgen toen ik wegging.

@kleurdoos, morgen ben ik jarig
Make love, not war ☮
pi_74806281
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:52 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, maar toch is het vreselijk om zo weg te gaan. Pijn in je hart. Kun je de leidster er niet op aanspreken?
Zij staat normaal niet op deze groep, maar nu al twee of drie weken op de woensdagochtend tot half negen. Om half negen komen twee andere leidsters. Maar misschien inderdaad eens iets van zeggen, even bekijken hoe ik dat aan ga pakken
pi_74806475
Gefeliciteerd Maarten! Fijne dag vandaag!

Estrys, rot is dat. Wij hebben dat een tijd gehad met de oudste, dat hij zo moest huilen als we weggingen. Echt met een brok in je keel... En meestal is het alweer goed zodra je weer buiten staat, maar toch... Dat de leidsters er goed mee omgaan kan al veel verschil maken denk ik, gewoon even aankaarten hoor!
  woensdag 18 november 2009 @ 12:41:19 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74812536
Officieel 'hoor' ik hier nog niet, maar soms vind ik het toch lastig dat de topics nu gesplitst zijn. Ik stel mijn vraag dus toch maar hier, daarna vlucht ik snel weer naar het kleine babietjestopic:

Onze mannen krijgens sinds kort bijvoeding in de vorm van fruit en groente. Ik maak alles vers. Nu hebben we het idee dat ze de dagen dat ze fruit/groente krijgen, ze minder goed slapen s nachts. Niet dat ze echt huilen ofzo, maar ze zijn gewoon veel vaker wakker dan anders. Herkent iemand dit?
pi_74815151
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:41 schreef mikoxx het volgende:
Officieel 'hoor' ik hier nog niet, maar soms vind ik het toch lastig dat de topics nu gesplitst zijn. Ik stel mijn vraag dus toch maar hier, daarna vlucht ik snel weer naar het kleine babietjestopic:

Onze mannen krijgens sinds kort bijvoeding in de vorm van fruit en groente. Ik maak alles vers. Nu hebben we het idee dat ze de dagen dat ze fruit/groente krijgen, ze minder goed slapen s nachts. Niet dat ze echt huilen ofzo, maar ze zijn gewoon veel vaker wakker dan anders. Herkent iemand dit?
misschien last van de zuigbehoefte?
pi_74816710
of hun darmpjes verwerken het nog niet zo goed,misschien hebben ze daar last van? Zou kunnen omdat ze nog geen 6 maanden zijn
  woensdag 18 november 2009 @ 15:21:08 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74818300
hmmm... krampjes heb ik ook aan zitten denken, maar ze zijn eigenlijk niet huilerig of aan t schoppen met de beentjes oid. Echt alleen maar vaker wakker en dan jengelen ze een beetje... We zijn op advies van het cb nu begonnen met hapjes. Wat zouden jullie doen, ermee doorgaan (mss is het een kwestie van wennen...) of stoppen met bijvoeding?
pi_74822265
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:21 schreef mikoxx het volgende:
hmmm... krampjes heb ik ook aan zitten denken, maar ze zijn eigenlijk niet huilerig of aan t schoppen met de beentjes oid. Echt alleen maar vaker wakker en dan jengelen ze een beetje... We zijn op advies van het cb nu begonnen met hapjes. Wat zouden jullie doen, ermee doorgaan (mss is het een kwestie van wennen...) of stoppen met bijvoeding?
Hm.. Hoe oud zijn ze nu? Misschien even stoppen en over een klein poosje weer proberen.
pi_74822900
idd ik zou gewoon na de 6 mnd beginnen/verdergaan als ze er idd last van blijken te hebben. T CB kan je vanalles adviseren, zelf weet je wel wat je t beste kan doen toch?
  woensdag 18 november 2009 @ 18:48:03 #292
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74825631
Maarten, gefeliciteerd dreumesje met je allereerste verjaardag!

Ik zou het even een paar dagen achter elkaar zonder bijvoeding proberen Mikoxx. als dat lijkt te helpen toch nog even wachten met de hapjes misschien.
pi_74826519
Ohja, Maarten alweer 1 jaar! Hiep hiep hoera!
pi_74826625
Maarten gefeliciteerd
Mooie dag om 1 te worden
pi_74832786
Maarten gefeliciteerd!
pi_74833606
Maarten gefeliciteerd met je verjaardag

En Diaan gefeliciteerd

Wij hadden laatst ook een huilsessie bij het brengen. Ik zette Jair op de grond neer begon die te huilen. Toen had ik wat speelgoed voor hem gepakt en was alles weer goed. Begint ineens dat kind naast hem te huilen. Hij kijkt zo naar dat andere kind en begint ook weer. Ik had ook het idee dat hij alleen huilde omdat het andere kind huilde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 november 2009 @ 22:30:48 #297
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74834473
Estrys, Wat rot zeg dat je Seb zo moest achterlaten op het kdv! Nog vervelender dat de leidster dan zo reageerde. Is het de rest van de dag wel goed gegaan?
pi_74838730
Maarten alweer 1 jaar, nog gefeliciteerd!
Marie, hebben jullie een leuke dag gehad? Kon Maarten het een beetje volhouden?
Ik twijfel over "hoe groots" ik straks Lianne haar verjaardag wil gaan vieren. Het duurt nog een poos, maar het is al wel eens door m'n hoofd gegaan. Denk dat ik gewoon de opa's en oma's uitnodig en dat voor een paar uurtjes. Maargoed, ik heb nog even!

Estrys, heeft Seb het toch nog fijn gehad op het KDV? Het lijkt me verschrikkelijk je kindje zo verdrietig achter te laten!

Morgen -vanmiddag - trouwens naar het CB.. ben benieuwd!

Edit: Diaan, gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_74841394
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:11 schreef Tinuviel het volgende:
Maarten gefeliciteerd met je verjaardag

En Diaan gefeliciteerd

Wij hadden laatst ook een huilsessie bij het brengen. Ik zette Jair op de grond neer begon die te huilen. Toen had ik wat speelgoed voor hem gepakt en was alles weer goed. Begint ineens dat kind naast hem te huilen. Hij kijkt zo naar dat andere kind en begint ook weer. Ik had ook het idee dat hij alleen huilde omdat het andere kind huilde.
klinkt bekend Elin huilt nooit (of ze moet vallen) maar als we in de hema zitten en een kindje gaat huilen, dan gooit ze maniakaal haar hoof in haar nek en zet het op een gillen

en Diaan, van harte!!
pi_74841729
Hier ook nog ff: Gefeliciteerd Diaan!
Nu snel je lijstje doorgeven aan je Secret Santa he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')