abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74713442
Ja leuk is dat inderdaad als je kind zo een klein mensje wordt. Samen de maaltijden genieten enzo is echt gezellig. Bij ons kan het haast niet anders, want als wij eten wil hij ook echt wel wat hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 15 november 2009 @ 09:58:56 #227
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74713835
Jore wat gezellig lekker samen lunchen in de stad.
  zondag 15 november 2009 @ 21:24:17 #228
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74728490
Heb deze vraag ook in het fv topic geplaatst, maar krijg maar 1 reactie tot nu toe..... daarom ook even hier. Hoe ziet het dagschema eruit zo rond 6 maanden (bij fv)? Ik begreep dat de fles aan het einde vd middag langzaamaan gaat vervallen en dat daar een groentehap voor in de plaats komt, maar ik vroeg me af hoe dat in z'n werk gaat, dat laten vervallen van die fles.
  maandag 16 november 2009 @ 08:24:10 #229
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74739277
Hier: 07.00 pap uit bord. Als hij geen zin meer heeft om te happen dan gaat de rest in een fles.
11.00: fles 230 cc
14.00: fruit (meestal 60 tot 80 gram gaat er op)
15.00: fles 230 cc
17.30: groente (ook meestal 60 to 80 gram)
19.00: papfles 200 cc

Ik denk zelf dat ik rond 7/7,5 maand de fles van 15.00 laat vallen pas.
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 09:47:33 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74740410
mikoxx ; meestal geven die kleintjes het zelf aan wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben. Je merkt het vanzelf wel denk ik. Hier was het op een gegeven moment dat hij steeds meer van zijn fles liet staan, dus toen gaf ik ipv 200 165 en zo door, tot ik overstapte op een flesje diksap van ca. 120 cc. kweet uit mijn hoofd niet precies meer hoe oud hij toen was, maar hij regelde het zelf iig

Hier is het leed weer geleden voorlopig hoop ik, zowel links als rechts is er een kies door
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74741099
Op een gegeven moment komt er toch zowel bij fles als ook bij bv nog een echte lunch in de vorm van sneetjes brood met beleg. Daardoor schuiven misschien ook weer voedingsschemas op en vervallen voedingen of zie ik dat verkeerd? Maar volgens mij is dat bij fv kindjes pas met 9 of 10 maanden. Ik weet niet op welke leeftijd borstvoedingskindjes brood echt als lunch gaan eten. Hoe zat dat bij jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 10:39:07 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74741561
ik begon met ca. 7 maanden met brood, alleen meneer hier is niet zo heel erg weg van brood dus hij eet nog steeds niet meer dan max 1 boterham zonder korstjes. Hij krijgt bij die boterham een fles melk van 165 cc. dat zou in principe 100 cc mogen zijn, omdat ze ca. een halve liter melk nodig hebben op een dag, maar hij krijgt dus iets meer
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 10:42:37 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74741674
even een vraagje .. Jan bijt, sinds hij staat, op de rand van de box ... en die is van hout. Ik wil niet dat hij splinters eraf bijt, maar hoe kan ik dat voorkomen (zonder de box weg te doen ) bijtring ligt in de box, maar daar doettie gewoon niks mee (ja eruit gooien )

pi_74741704
Seb zijn tandjes avontuur is gestagneerd. We zijn blijven steken op drie. Waarvan er 1 boven en die zit heel ver naar de zijkant. Vreemd gezicht.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74741733
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef DJMO het volgende:
even een vraagje .. Jan bijt, sinds hij staat, op de rand van de box ... en die is van hout. Ik wil niet dat hij splinters eraf bijt, maar hoe kan ik dat voorkomen (zonder de box weg te doen ) bijtring ligt in de box, maar daar doettie gewoon niks mee (ja eruit gooien )
Ze hebben bij de Ikea van die kunstofranden voor over de randen van de ledikantjes (van Ikea) misschien past zoiets?

Als de box gelakt is lijkt het me niet zo makkelijk om er een stuk af te bijten. Probeer het zelf eens
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74741742
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef DJMO het volgende:
Dezelfde vraag hier, Mila bijt ook op de salontafel (hout) en het tvmeubel (erg dik glas)..
pi_74741901
bite-x oid
pi_74741943
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:51 schreef Kleurdoos het volgende:
bite-x oid
Daar zat ik ook aan te denken hahahaha
pi_74741984
Ik ook.

Maar zo'n box is vast van antisplinterhout gemaakt.
pi_74742082
Ik ben zelf niet zo bang dat de box gaat splinteren of dat het glas van het tvmeubel stuk gaat, ben eerder bang dat ze dr tandjes er op breekt
pi_74742102
Oh jee, ben een paar dagen niet online geweest en er gebeurt gelijk zo veel. Die kindjes staan allemaal niet stil.

Guus is bij het CB weer goed gekeurd, 9 kilo en 70,5 cm.
Gaat prima!!
pi_74742426
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Tinuviel het volgende:
Op een gegeven moment komt er toch zowel bij fles als ook bij bv nog een echte lunch in de vorm van sneetjes brood met beleg. Daardoor schuiven misschien ook weer voedingsschemas op en vervallen voedingen of zie ik dat verkeerd? Maar volgens mij is dat bij fv kindjes pas met 9 of 10 maanden. Ik weet niet op welke leeftijd borstvoedingskindjes brood echt als lunch gaan eten. Hoe zat dat bij jullie?
Ruben eet nog niet meer dan een kwart boterham of driekwart cracotte, er is dus nog lang geen sprake van lunchen. VOlgens mij duurde het bij Emma ook nog een hele tijd voordat ze echt hele maaltijden at.
Het hoeft ook helemaal niet zosnel als je kindje bij eenjaar oud een kwart van zijn voedingsstoffen uit vast voedsel haalt is dat prima (dit geld iig voor bvkindjes én als je niet eerder wilt afbouwen uiteraard)
meer hierover vind je hier
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 16 november 2009 @ 11:12:14 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74742486
Goed zo Guus

Hier ook een op randen bijtend kindje, Maarten bijt het liefst op de salontafel... o ja, en gisterochtend dat we nog in bed lagen (hij was om 6 uur wakker, en slaapt dan na zijn fles meestal nog wel bij ons), hij had dus nog ong. 2 uur geslapen, en was een stuk wakkerder dan ik, beet hij in mijn NEUS! Arme ik

Vandaag gaan we traktaties maken, voor morgen op het kdv, straks nog even bij de Action blauw papier en satéprikkers kopen en bij de Deen ontbijtkoek (die per stuk verpakt is) en schuimpjes/spekjes ofzo. We maken nl. bootjes met vlaggetjes, waarop een foto van Maarten is geprint en op de andere kant staat "Maarten 1 jaar". Als het resultaat af is, zal ik er een foto van maken.
Ik heb me suf geprakiseerd wat ik Maarten moest trakteren, maar ja, dat jochie is nu eenmaal gek op ontbijtkoek en ik trakteer ook op iets wat ík lekker vind als ik jarig ben
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74743308
Sjonge zeg, nog maar twee nachtjes slapen. Ook al taart besteld enzo?
Ik bedacht me net dat het voor ons nog maar twee weken is... poei, gaat snel zeg!
  maandag 16 november 2009 @ 12:11:34 #245
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74744120
Isis

Nog maar 1 nachtje slapen toch voordat Maarten jarig is? 2 dagen voor mij... Spannend hoor Marie, morgen is jullie ventje gewoon alweer 1 jaar!! Time flies.... Ben benieuwd naar de traktaties. Ik moet ook nog wat verzinnen, maar heb nog 2 maanden. Komt wel na oud & nieuw.

Mikoxx, volgens mij zijn wij ook rond 7 maanden begonnen met brood geven aan Lennon, al weet ik dat niet meer helemaal zeker. Ik zal vanavond eens kijken of ik nog een soort van dagschema heb opgeschreven... weet het gewoon niet meer Maar de flessen worden inderdaad vanzelf minder. Lennon krijgt nu alleen nog 's morgens een fles met pap en tussen de middag een fles met melk (100cc) maar die wil hij niet meer uit de gewone fles drinken, dus dat wordt deels gegeven met een lepeltje en de rest uit een gewone beker, uit een tuitbeker wil meneer ook nog niet. 's Avonds voordat ie gaat slapen, nog een bord met pap. Ik heb wel altijd 's morgens fruithapje gedaan, na het slaapje en dan 's middags rond half 5/5 uur de warme maaltijd + toetje. Dat doen we nog steeds zo.
Make love, not war ☮
  maandag 16 november 2009 @ 12:51:09 #246
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74745068
Kindjes van bijna 1 Alvast een hele fijne dag gewenst! Wat lijkt me dat raar, om DE dag weer voorbij te zien komen...De dag waarop je mama werd...

Dank voor jullie adviezen! Diaan, als je nog even zou willen kijken of nog iets van een schema hebt...? Dan vind ik dat wel fijn. Ik heb echt het gevoel dat, zodra je DENKT een schema gevonden te hebben, er iets verandert, waardoor het schema in de soep loopt.... En laat dat nu net niet bij mij passen
pi_74746234
Wow Maarten alweer bijna een jaar. Klinkt als een creatieve traktatie Marie, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien?

Seb even een tandenpauze! Je hoeft ze ook niet allemaal tegelijk te krijgen. Goed om te weten dat de andere kindjes ook niet per se op de normale tandjesvolgorde gaan.

Bij ons een kind dat op hout bijt. Als hij bij ons op de schouder zit leunde die altijd naar de stoelleun toe waarop wij zaten en ging daarop bijten. Ik maak me ook vooraal zorgen om zijn kaak en later tanden, dan dat hij houtsplinters krijgt. Ik ga ervan uit, dat stoelen en box goed bewerkt zijn. Laatst wilde hij volgens mij graag de spijlen van de box in de mond nemen maar lag zo, dat die er steeds met zijn hoofd tegenaan ging. Hij kreeg niet door dat het op deze manier niet zou werken.

Vandaag heeft meneer hier geprobeerd zich aan onze videorecorder op te trekken. Stop die zijn hand in de sleuf voor de video en probeert zich zo op te trekken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 16 november 2009 @ 14:39:30 #248
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74748148
Ow Lennon bijt ook op de box/tafel. Ik kwam net toevallig een foto tegen:
Op de box vind ik niet erg, denk dat het ook wel lekker is. Op de tafel mag hij niet...
Make love, not war ☮
  maandag 16 november 2009 @ 14:45:36 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74748329
Diaan, nog 2 dagen, dan is Maarten jarig...
Morgen gaat hij trakteren op het kinderdagverblijf.
Taart is besteld, dierentaart met zijn naam erop van de Hema, woensdagochtend die ophalen en de laatste verjaardagsboodschappen doen. Was nu met de kinderwagen, en die zat tjokvol, ook met gewone boodschappen.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74755642
Denk je al veel terug Marie? Laat je ff weten of de taart lekker is? Weet ik of ik hem moet bestellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')