abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74601592
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:19 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje met betrekking tot temperatuurverhoging/ koorts. Geven/ gaven jullie ook overdag Paracetamol bij een temperatuur rond 38? Of deden/ doen jullie dat alleen als de temperatuur s'avonds laat zo hoog is of alleen bij hogere temperatuur? Wanneer was de lichaamstemperatuur ook alweer het hoogs? Ik dacht dat dat s'avonds was. Gaan/ gingen jullie wel naar buiten als je kind 38 graden heeft/ had?
Nee, paracetamol heeft ze hier pas gekregen vanaf 39 graden en dan moet ik ook echt wel merken dat ze er last van heeft. Wij zijn zelf van mening dat je niet te snel paracetamol moet geven aangezien je het lichaam ook een kans moet geven.'s Avonds gaat de lichaamstemperatuur iets omhoog. Met 38 graden ga ik gewoon nog naar buiten maar ik hou haar wel goed in de gaten.
pi_74601827
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:24 schreef Vicky het volgende:
vraagje aan de mama's die zelf fruithappen maken. Wat gebruiken jullie voor apparaat?
Ikheb alleen een staafmixer maar ik denk niet dat ik daar goed mee kan pureren...
Wij hebben deze:

Hij is fijn en makkelijk
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74602535
Vicky ik krijg het vaak niet helemaal glad gepureerd. Tyler vind dat dus niet leuk, al gaat het beter.

Tyler heeft zich vandaag meerdere keren tot staan opgetrokken!
pi_74602556
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:00 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Wij hebben deze:

[ afbeelding ]

Hij is fijn en makkelijk
das een mooi ding!

*zoeken gaat*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74602619
Wij hebben hem bij prenetal weg!!

Je kan er voor jezelf ook hele lekkere dingen mee maken!!
pi_74602638
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij hebben hem bij prenetal weg!!
wat kostte ie??
in Dld kost ie 49 euro
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74602787
Hier volgens mij ook. We hebben hem gekocht toen met 20% korting.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:17:44 #108
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74604295
Met de staafmixer gaat het prima, als het echt droog word doe ik er wat water bij of kookvocht (bij groentehapjes) maar eigenlijk is dat niet vaak nodig.
pi_74606135
Vanaf wanneer begin je eigenlijk met het eten niet meer door elkaar geven maar 'naast' elkaar?
  woensdag 11 november 2009 @ 15:23:22 #110
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74606164
Hmm geen idee eigenlijk....
pi_74606509
Van wanneer je dat wil. Hier vanaf het begin.
pi_74607344
hier ook
  woensdag 11 november 2009 @ 16:07:50 #113
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74607442
Ow okay! Meestal prak ik alles doorelkaar heen maar ga het morgen eens naast elkaar proberen!
pi_74607963
ik vind het denk ik makkelijker zo omdat ze dan de smaken beter kan herkennen..en tís rapley
pi_74608264
Ik wisselde het steeds een beetje af, de ene dag door elkaar geprakt en de andere dag een stronkje bloemkool in de hand zeg maar. Gewoon omdat ik dat leuk vond maar had er niet bij stil gestaan dat het al 'mag'

jaja, alles mag, maar toch..
pi_74610406
Merel is weer naar het CB geweest! De prikken zijn uitgesteld omdat binnen 2 weken de kindjes al worden opgeroepen voor de mex. griepprik.
Ze is nu 9705 gram en is 72 cm lang Laatste 2 maanden maar 150 gram gegroeid, dus ik had het wel goed gezien dat d'r spekkies verdwijnen. Maar, ze kan het nog goed hebben
Sinds eergisteren kan ze ineens echt kruipen! Kind kan al langs de tafel lopen, schuift al maanden op haar buik en nu kan ze dan ook kruipen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74610502
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:46 schreef Fuente het volgende:
Merel is weer naar het CB geweest! De prikken zijn uitgesteld omdat binnen 2 weken de kindjes al worden opgeroepen voor de mex. griepprik.
Ze is nu 9705 gram en is 72 cm lang Laatste 2 maanden maar 150 gram gegroeid, dus ik had het wel goed gezien dat d'r spekkies verdwijnen. Maar, ze kan het nog goed hebben
Sinds eergisteren kan ze ineens echt kruipen! Kind kan al langs de tafel lopen, schuift al maanden op haar buik en nu kan ze dan ook kruipen
Merel weer goedgekeurd!
  woensdag 11 november 2009 @ 19:24:05 #118
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74613441
Annicka kan haar prikjes gewoon krijgen, want we slaan die mex. griepprik over.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 11 november 2009 @ 19:52:14 #119
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74614531
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka kan haar prikjes gewoon krijgen, want we slaan die mex. griepprik over.
Dan doen ze hier niet... ze gaan pas weer (regulier) vaccineren na 1 januari. Dit om vergissingen te voorkomen.

Merel, flinke meid ze is gewoon 1,7 kilo zwaarder dan Lennon maar even groot , goedgekeurd en ook aan het kruipen
Make love, not war ☮
pi_74617106
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:52 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dan doen ze hier niet... ze gaan pas weer (regulier) vaccineren na 1 januari. Dit om vergissingen te voorkomen.

Is dat niet landelijk zo? Lijkt me dat het programma landelijk is uitgesteld voor iedereen vanaf 6 maanden.

edit: al gevonden op site van ministerie "Ook als een kind de prik tegen Mexicaanse griep niet haalt, worden deze vaccinaties uitgesteld."
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74617432
Mees heeft het naar zijn zin in de kinderstoel!

Lennon en Merel goedgekeurd en aan t kruipen!

Tyler en Jan staan!
pi_74617515
Ja ik had vandaag ook gebeld over vaccinaties voor de volgende afspraak en ik kreeg ook de informatie dat ze dat pas volgend jaar weer doen. Maar gelukkig waren vaccinaties bij onze volgende afspraak ook niet aan de orde geweest. Die hoeven wij toch pas weer volgend jaar te krijgen, dat scheelt.

Merel kruip, loopt langs de tafel enzo

Jair heeft net 39 graden koorts gehad. Ook na een paracetamol en een uur later was de temperatuur nog geen 1 graden gezonken wat volgens mijn vader wel het geval zou moeten zijn. Bij hap zeiden ze dat we niet eens per se paracetamol hadden moeten geven. Belangrijk is hem goed in de gaten houden en als hij diarree heeft of braakt moeten wij weer bellen. Hij is gewoon heel lusteloos en kijkt een beetje suf uit zijn ogen. Gelukkig is hij deels ook wel alert en maakt grapjes dus dat is weer een goed teken. Wij hebben hem goed te drinken gegeven en straks nog even een beetje mamamelk. Hopelijk kan die daar dan weer goed van slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74617805
klopt hoor Tinuviel, koorts kan juist erg nuttig zijn voor t afweersysteem enzo, beterschap iig!
en voor de vorderingen van alle kindjes even een jompel
pi_74618049
Ach, die Jair, zo niet lekker. Zielig hoor. Gaat het een beetje Tinuviel of maak je je erge zorgen?
pi_74619341
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef bodpa09 het volgende:
Ach, die Jair, zo niet lekker. Zielig hoor. Gaat het een beetje Tinuviel of maak je je erge zorgen?
Het is niet zo zeer zorgen maken als dat ik erg met hem meevoel. Het is zo zielig om te zien voor een moeder dat je kind niet lekker is en daar wel last van heeft. Hoewel het toch ook even schrikken is, dat die voor het eerst zo'n hoge temperatuur heeft. Maar het gaat vast snel weer over.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 11 november 2009 @ 22:15:56 #126
12913 GreatWhiteSilence
pi_74619594
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

Is dat niet landelijk zo? Lijkt me dat het programma landelijk is uitgesteld voor iedereen vanaf 6 maanden.

edit: al gevonden op site van ministerie "Ook als een kind de prik tegen Mexicaanse griep niet haalt, worden deze vaccinaties uitgesteld."
Ow, ik had dus vanmiddag gebeld en kreeg te horen dat als ze de mexicaanse griepprik niet kreeg, ze de andere wel kon krijgen? Raar...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74619619
Wij doen de mex. griep enting ook niet hoor, maar dan nog moesten de entingen uitgesteld worden omdat ze het gewoon nu niet doen, pas in januari krijgen we een oproep

Diaan, Merel is gewoon klein en rond whehehe, en dan na te gaan dat ze maar 150 gram is aangekomen, 2 maanden terug was nog ronder Mijn speklappie

Tinuviel wat zielig dat hij ziek is Wij geven paracetamol wanneer de kinderen echt last ervan hebben. Dus stel ze hebben geen koorts maar voelen zich beroerd of hebben pijn, dan krijgen ze een zetpil. Als ze wel koorts hebben maar verder nergens last van, dan niet. Beterschap voor je mannetje
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74619649
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:08 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer zorgen maken als dat ik erg met hem meevoel. Het is zo zielig om te zien voor een moeder dat je kind niet lekker is en daar wel last van heeft. Hoewel het toch ook even schrikken is, dat die voor het eerst zo'n hoge temperatuur heeft. Maar het gaat vast snel weer over.
Ja he, het snijdt door je ziel vind ik. Sterkte voor jullie alledrie!
pi_74625905
Bedankt voor alle sterkte wensen!

Nog even een vraagje: Zeggen/ zeiden jullie huisartsen dat je op een tweede controle moest/ kon komen als je kind al een aantal dagen achter mekaar temperatuur boven de 38 heeft? Wij zijn dinsdag wel geweest en toen kon zij niets horen/ zien maar ik denk als die al 3 dagen koorts heeft en het stijgt vooral en sinkt nauwelijks dan vraag ik me toch af of dat wel normaal is?

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinuviel op 12-11-2009 10:11:04 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74627107
Op dag 1 hebben we de dokterassistente gebeld (puur voor tips en de vraag wanneer we in de auto zouden moeten stappen), zij zei dat er tot 40,5 geen paniek is en dat je moet zorgen dat ze veel blijven drinken, eten is van ondergeschikt belang. Als de hoge koorts ongeveer 3 a 4 dagen blijft dan is het verstandig even langs te gaan.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:37:42 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74627419
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:35 schreef Tinuviel het volgende:
Bedankt voor alle sterkte wensen!

Nog even een vraagje: Zeggen/ zeiden jullie huisartsen dat je op een tweede controle moest/ kon komen als je kind al een aantal dagen achter mekaar temperatuur boven de 38 heeft? Wij zijn dinsdag wel geweest en toen kon zij niets horen/ zien maar ik denk als die al 3 dagen koorts heeft en het stijgt vooral en sinkt nauwelijks dan vraag ik me toch af of dat wel normaal is?
Zolang hij alert is en goed drinkt en plast en zo, is het gewoon een kwestie van regelmatig paracetamol induwen en uitzingen.

tis zijn eerste keer dat hij echt ziek is, hij doet het gewoon meteen goed
als je zelf even lekker beroerd bent, is het ook niet met 72 uur bekeken, toch? (tenminste niet bij mij)

(en van tanden krijgen kan je ook een paar dagen koorts krijgen! voor hetzelfde geld is hij gewoon snipverkouden en produceert hij nu een paar tanden tegelijk, en is dat even wat teveel voor zijn systeempje en krijgt hij een paar dagen koorts. kindjes gooien de temperatuur best snel omhoog. sneller dan volwassenen iig. dinsdag leek hij mij eigenlijk gewoon zielig, maar verder niet heel spannend. maar ja, ik ben eli gewend )

sterkte en succes iig!
(en ik ben bang dat hij me toch heeft aangestoken! mn hele voorhoofd zit vol snot! kan me best voorstellen dattie dan niet wil liggen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74628354
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Zolang hij alert is en goed drinkt en plast en zo, is het gewoon een kwestie van regelmatig paracetamol induwen en uitzingen.

tis zijn eerste keer dat hij echt ziek is, hij doet het gewoon meteen goed
als je zelf even lekker beroerd bent, is het ook niet met 72 uur bekeken, toch? (tenminste niet bij mij)

(en van tanden krijgen kan je ook een paar dagen koorts krijgen! voor hetzelfde geld is hij gewoon snipverkouden en produceert hij nu een paar tanden tegelijk, en is dat even wat teveel voor zijn systeempje en krijgt hij een paar dagen koorts. kindjes gooien de temperatuur best snel omhoog. sneller dan volwassenen iig. dinsdag leek hij mij eigenlijk gewoon zielig, maar verder niet heel spannend. maar ja, ik ben eli gewend )

sterkte en succes iig!
(en ik ben bang dat hij me toch heeft aangestoken! mn hele voorhoofd zit vol snot! kan me best voorstellen dattie dan niet wil liggen)
Dat spijt me. Heel erg vervelend. En dat hoewel je toch haast niet dichtbij hem bent gekomen. Het heerst nu natuurlijk ook heel erg. Waarschijnlijk zijn er op het kdv ook allemaal kindjes ziek. Is Eli gezond? Ik begrijp ook heel goed, dat hij niet wil liggen. Maar om gezond te worden heb je toch echt ook veel slaap nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74632555
De man bij de apotheek heeft mij ook Bisolvon druppels aangeraden. Koningin hoeveel druppels heb jij Guusje gegeven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 12 november 2009 @ 16:30:19 #134
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74638822
Jair, nog steeds ziekjes. Beterschap jochie!!

Kijk hier... kruipen en aan het einde vallen.

Estrys, hoe ging het bij de kapper? Lennon is vandaag ook een beetje geknipt... ziet niet veel verschil maar de echt lange plukken zijn er vanaf.
Make love, not war ☮
  donderdag 12 november 2009 @ 17:37:50 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74640904
Wij mogen van het cb gaan beginnen met hapjes. Max en Tygo zijn nu 5 maanden, en vanaf 6 maanden gaat 1 hapje een flesvoeding vervangen zeiden ze bij het cb. Nu vraag ik me af hoe dat in zijn werk gaat. Welke fles laat je dan als eerste vervallen en wanneer? Want het lijkt me niet dat een hapje in het begin zo goed naar binnen gaat dat ze daar genoeg aan hebben. Ga je dan door met 4 flessen totdat je merkt dat die niet meer goed leeg gaan? En hoeveel is genoeg qua groente/fruit? Of is daar geen 'maat' voor?
pi_74645118
In eerste instantie zijn de hapjes enkel om kennis te maken met andere soorten eten. Als het goed gaat vervalt er pas een fles. Geloof dat wij begonnen zijn met groenten en daarna met fruit.
pi_74646371
Tyler heeft eindelijk vers gegeten!
pi_74646454
Lennon kruipt echt lekker. En van zitten naar kruipen en andersom gaat ook helemaal goed. Alleen het vallen aan het einde zag er pijnlijk uit.

Ik had Jair laatst op bezoek bij iemand op de grond neergezet. Hij zit nog niet altijd helemaal stabiel en viel plots tegen een salontafelpoot waar hij vlakbij had gezeten. Kwam er later een rood stipje op zijn voorhoofd (na een paar uur) en een uur later of zo verdween het weer.

Estrys laat eens Seb's nieuwe kapsel zien!

Mikoxx wij zijn ook begonnen met groenten. Als je dat in de middag geeft tussen twee flessen in en ze gaan steeds meer eten dan kan op een gegeven moment de fles misschien verdwijnen. Je kan ook ervoor kiezen om het hapje direct voor of na een voeding te doen. Ik weet niet of de fruithap echt bedoeld is om een voeding te vervangen of dat het meer een tussendoortje is en het rekt de tijd tot de volgende voeding een beetje.

Jair is weer wat beter lijkt het. Zijn temperatuur is nog niet tot aan de 39 gekomen vandaag. Slapen overdag ging ook stukken beter. Alleen het eten wilde nog niet echt zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74646458
Ik ben even heel erg blij hoor Ik leg Elin in bed, ze murmelt wat en valt zo in slaap.
voor een ander normaal maar voor mij is dit echt opzienbarend:o!!! Normaal slaapt ze alleen in op de arm of aan de borst.. en nu dacht ik, what the hell..ik doe t gewoon nog een keer..en
  donderdag 12 november 2009 @ 20:49:16 #140
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74646648
Tinuviel, wat naar dat Jaïr ook al koorts heeft en ziek is...

En kindjes naar de kapper!

Nou, Maarten is ook nog steeds ziek, dinsdag en gisteren had hij 's morgens geen koorts meer en na zijn middagslaapje werd hij wakker met hoge(re) koorts, zo'n 39,5/39,7 graden.
Vandaag had hij wel steeds verhoging, maar zo rond de 37,8 (vanavond) tot 38,7 (vanmiddag).
Dinsdag ben ik bij de dokter geweest, want toen hij wakker werd, had hij echt hoge koorts, terwijl hij, toen hij naar bed ging, ongeveer 1 graad lager had. Hij was lusteloos en hij klonk erg benauwd. Dus zijn longetjes laten luisteren en even naar zijn oortjes laten kijken, beiden waren prima. En hij knapte later wel weer op, en over de dagen speelt hij ook gewoon, kijkt alleen wat ladderig uit zijn ogen!
Maar als Maarten morgen nog koorts zou hebben, moest ik wel weer bellen. Dat doe ik dus maar wel, weer even overleg plegen met de doktersassistente. Ik maak me nog niet heel zorgen, want hij knapt wel weer wat op, maar het is meer omdat de dokter het zelf tegen me zei.
Nou, heel verhaal, ga nu even verder wat lezen!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 12 november 2009 @ 20:50:24 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74646690
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ben even heel erg blij hoor Ik leg Elin in bed, ze murmelt wat en valt zo in slaap.
voor een ander normaal maar voor mij is dit echt opzienbarend:o!!! Normaal slaapt ze alleen in op de arm of aan de borst.. en nu dacht ik, what the hell..ik doe t gewoon nog een keer..en
Wat goed Elin!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 12 november 2009 @ 20:51:26 #142
12913 GreatWhiteSilence
pi_74646727
Wat goed, Elin! Hier hebben we de slaaptijd een beetje aangepast. Annicka ging altijd om een uur of 19 naar bed, maar het kwam erop neer dat ze een uur aan de borst lag voor ze in slaap viel. Heel gezellig en knus, maar niet echt de bedoeling. Ze gaat nu dus zo rond 20 uur naar bed en dat werkt een stuk beter.
pi_74647222
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat goed, Elin! Hier hebben we de slaaptijd een beetje aangepast. Annicka ging altijd om een uur of 19 naar bed, maar het kwam erop neer dat ze een uur aan de borst lag voor ze in slaap viel. Heel gezellig en knus, maar niet echt de bedoeling. Ze gaat nu dus zo rond 20 uur naar bed en dat werkt een stuk beter.
elin wordt altijd rond een uur of 20:00 moe en dan laat ik haar drinken en dan valt ze in slaap en dan til ik haar in bed.

nu was t, nog even wat pap, tandjes poetsen, verschonen, lamp zacht, elin in bed en echt flink instoppen en toen sputterde ze ietsie tegen en na 3 minuten sliep ze
pi_74647472
Joehoe! Gefeliciteerd KD!

En Maarten en Jair nog steeds ziekjes

En Tyler eet vers!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door bodpa09 op 12-11-2009 21:57:24 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 21:17:30 #145
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74647744
KD wat fijn dat Elin zomaar in bed in slaap viel! Wat zijn er trouwens een boel zieke kindjes, beterschap allemaal!
pi_74649203
Tyler heeft vers gegeten

Elin lekker slapen in je eigen bed

Beterschap voor Maarten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74649212
joepie Elin

Nou de kapper ging best aardig Je ziet alleen niet dat er wat af is Ja de contouren zijn wat strakker bij zijn oren en in zijn nek, dus het is wel wat netter.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74649289
Je kunt het toch ook best zelf knippen.
pi_74649330
hihi
ja en steek jij die schaar anders in je oogbal
pi_74649372
Mijn moeder knipte het altijd zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: