abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74543884
Kabouterthee geloof ik, van de natuurwinkel?
  maandag 9 november 2009 @ 16:01:26 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74543917
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:04 schreef Diaan73 het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat het advies is om kinderen van 6 maanden tot 4 jaar in te enten tegen de M-griep. Wat doen jullie? Wij twijfelen heel erg... maar ik neig toch om het maar te doen. Morgen ga ik ook nog even overleggen met de huisarts over de risico's als je het wel laat doen.
Wij doen het niet. We halen sowieso nooit een griepprik en er is me iets teveel gelazer om dat hele Mexicaanse griep gedoe.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_74543936
Jammer Estrys dat het weekend niet zo geslaagd was. Vervelend ook, dat Seb het niet zo naar zijn zin had.

Wat voor thee hebben jullie geprobeerd Ingrid. Misschien eens een andere soort proberen? Zonnatura heeft heel veel verschillende soorten thee allemaal zonder theine en looizuur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74544503
Over die griepvaccinatie ben ik ook nog niet uit.
Zijn die spuiten wel goed gecontroleerd en getest?? Ik vind het wel moeilijk.
pi_74546086
Ja wat betreft de griepvaccinatie tegen influenza A ik vraag me af wat er gebeurd is bij de drie babys, die zijn overleden. Had het iets met de leeftijd te maken? Apart was namelijk, dat ze alle drie tussen de 3 en 6 maanden oud waren of was dat pure toeval?

Ik vraag me af of het zin heeft om met Jair weer naar mijn huisarts te gaan vanwege zijn hoest. Vorige keer zo'n 2 weken geleden zei ze dat er niets te horen was wat op iets serieus zou duiden. Maar als die na 2 weken nog steeds hoest kan dat toch niet in orde zijn?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74548558
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:07 schreef Tinuviel het volgende:
Ja wat betreft de griepvaccinatie tegen influenza A ik vraag me af wat er gebeurd is bij de drie babys, die zijn overleden. Had het iets met de leeftijd te maken? Apart was namelijk, dat ze alle drie tussen de 3 en 6 maanden oud waren of was dat pure toeval?

Ik vraag me af of het zin heeft om met Jair weer naar mijn huisarts te gaan vanwege zijn hoest. Vorige keer zo'n 2 weken geleden zei ze dat er niets te horen was wat op iets serieus zou duiden. Maar als die na 2 weken nog steeds hoest kan dat toch niet in orde zijn?
die drie baby's zijn toch overleden na de pneumokokkenvaccinatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Estrys op 09-11-2009 18:44:53 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74549100
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

die drie baby's zijn toch overleden na de pneumokokkenvaccinatie?

Je hebt gelijk Estrys. Ik heb het mis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74549230
quote:
Op maandag 9 november 2009 18:58 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Estrys. Ik heb het mis.
kan gebeuren, volgens de minister is er geen wetenschappelijk bewijs dat de vaccinatie schadelijk zou zijn.
pi_74552917
Net mijn vader gesproken over de hoest en hij had nog een hoestsap tip: hij zei dat ambroxol het beste middel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen. Nog eens naar mijn huisarts heeft niet zo veel nut want zij gelooft niet in hoestensappen. Maar 2 weken hoesten vind ik dan toch best lang. Hij hoest niet de hele dag. Soms hoor je er s'ochtends niet zo veel van. S'middags en s'avonds klinkt het best erg en naar mijn gevoel is het de laatste dagen erger geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74553638
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Tinuviel het volgende:
Net mijn vader gesproken over de hoest en hij had nog een hoestsap tip: hij zei dat ambroxol het beste middel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen. Nog eens naar mijn huisarts heeft niet zo veel nut want zij gelooft niet in hoestensappen. Maar 2 weken hoesten vind ik dan toch best lang. Hij hoest niet de hele dag. Soms hoor je er s'ochtends niet zo veel van. S'middags en s'avonds klinkt het best erg en naar mijn gevoel is het de laatste dagen erger geworden.
Toen Mila zo'n nare hoest had hebben we haar Daro Thijmsiroop voor baby's gegeven. Hielp in zoverre dat ze niet zo erg aan het hoesten was dat ze er van moest spugen. Twee keer per dag kreeg ze twee lepeltjes. Het was niet zo dat na 2 dagen de hoest helemaal weg was..
pi_74553832
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Toen Mila zo'n nare hoest had hebben we haar Daro Thijmsiroop voor baby's gegeven. Hielp in zoverre dat ze niet zo erg aan het hoesten was dat ze er van moest spugen. Twee keer per dag kreeg ze twee lepeltjes. Het was niet zo dat na 2 dagen de hoest helemaal weg was..
Dank je wel Raissa. Volgens mij zit in de Ambroxol ook thijm. Dat was dacht ik wat juist zo goed zou helpen. Maar ik zal het in ieder geval in gedachten houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74553982
Het was overigens wel een grappig iets om te geven.. Het eerste lepeltje nam ze heel bedenkelijk en ze trok een beetje een raar bekkie.. Bij de tweede kon 'ie niet snel genoeg naar binnen en afgelikt worden
  maandag 9 november 2009 @ 21:11:32 #63
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74554416
Fijn dat het met Lennon weer beter gaat, Diaan!

Hmmm... Maarten is ook wel erg aan het kwakkelen zeg... vanochtend werd ik door W. op mijn werk gebeld, dat Maarten wéér koorts heeft. Hij had vanmorgen 38 nogwat en om half 5 vanmiddag was het 39,4 en vanavond bij het naar bed gaan 39,5. Hij is hangerig, huilerig en zit ook wel heel veel op zijn vingertjes te kluiven... Het kunnen de tandjes zijn, maar zit toch wel een beetje met die M. griep in mijn hoofd
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74555536
Fijn dat Lennon beter is!
En Estrys, dat klinkt inderdaad als een "weekend from hell". Hopelijk zijn jullie allemaal snel bekomen

Tinuviel, wie maakte die opmerking over het leren kruipen? Zoiets kan je inderdaad niet stimuleren (nu ja, niet constant in de box zetten zal iets van verschil maken)
Hier was er heel lang achteruit schuifelen en om de as draaien. Daarna wiebelen op handjes en knietjes. Toen kwam er één knietje vooruit, dan plofte hij vooruit en trok zich nog een eindje op z'n armpjes verder. En nu, nog iets later, kruipt hij eindjes van een kleine meter per keer. Het heeft dus best een eind geduurd eer hij doorhad hoe dat nu zat met handjes en knietjes en in welke volgorde.
Oh, en actief/actiever zijn heeft hier nooit een verschil gemaakt in de nachten, helaas.
Allicht heeft Jair gewoon iets onder de leden (of tandjes?) waardoor hij het liefst in jullie nabijheid is? Hopelijk gaat het snel beter!

Ook beterschap voor Maarten!

Hier in België wordt aangeraden om alleen kindjes ouder dan 6 maanden met chronische aandoeningen te vaccineren, naast de gebruikelijke risicogroepen onder volwassenen.
Niemand van ons gezin wordt ingeënt, natuurlijk is een ziek kind niet leuk, maar ik geloof ook in de natuurlijke weerstand. (de mexicaanse griep schijnt, ondanks alle poeha errond, niet eens meer verwikkelingen te geven of dodelijker te zijn dan een gewone seizoensgriep. Ze treft alleen andere leeftijdscategorieën
pi_74563296
Guus heeft laatst ook gehoest, toen heb ik hem ook een hoestdrankje bij de drogist gekocht, dat hielp prima.
Volgens mij van Bisolvon of iets dergelijks.

Geven jullie ook zetpilletjes als er te hoge koorts is? Dat doe ik altijd, vooral als je de nacht in moet.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:48:46 #66
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74563469
Dat doe ik ook hoor Koningin, gisteravond had Maarten 39,5 dus een pilletje en lekker slapen. Hij werd nog om 11 uur wakker (kreeg toen een fles, hij had erg weinig avondeten gegeten dus had honger) toen had hij 37,4. Vanmorgen wel weer wat verhoging, 38,1 maar ja dan mag hij niet naar het kdv, al is hij nu wel lekker aan het spelen. Hij kijkt nog wel wat ladderig uit zijn ogen. Voor morgen en overmorgen mijn schoonouders gevraagd, in ieder geval blijft hij morgen nog lekker thuis.
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:52:12 #67
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74563515
Maarten, arm ventje. Beterschap en als het tandjes zijn: hopelijk komen ze snel door!!

Koningin, ik geef wel een zetpil bij hoge koorts, maar ook als ik zie dat hij pijn heeft, zoals afgelopen weekend met de tandenpijn. Af en toe Viburcol maar ook wel de reguliere zetpil.

Lennon lijkt weer helemaal opgeknapt te zijn, gisteren goed gegeten en weer goed geslapen.
Make love, not war ☮
pi_74564437
Ah fijn dat lennon weer helemaal beter is, en arme Maarten

hier komen de tanden en ze vertrekken weer, 2 zijn er helemaal door en al echt tandjes, en er zijn er 4 aan t klooien, bobbelig, rood, door/niet door
pi_74564781
Hier ook, Kleurdoos. Ze heeft twee tandjes onder en boven staan ze al drie weken op doorbreken.
pi_74564974
ja hier idd ook, en soms wisselt het ook nog van plek, dan zit er plotseling een bult links die eerst rechts zat, anyhow, t rommelt dus
pi_74565414
Hier rommelt qua tanden nog helemaal niets
pi_74572545
Beterschap voor Maarten!

Koningin, heeft Guus ook nog geen tandjes?
Hier ook nog niks te bekennen.. ik heb volgens mij al 3 keer hier op het forum geroepen dat ik dacht dat ze eraan kwamen.. nu hou ik erover op totdat er echt wat zit!

Nog wel even iets anders.. Lianne duimt, en nu heeft ze op haar duim 2 rode plekken, het lijken bijna wel blaasjes. Volgens mij komt het door het zuigen, maar kan ik er ook iets aan doen? Iets smeren ofzo?
pi_74572584
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Beterschap voor Maarten!

Koningin, heeft Guus ook nog geen tandjes?
Hier ook nog niks te bekennen.. ik heb volgens mij al 3 keer hier op het forum geroepen dat ik dacht dat ze eraan kwamen.. nu hou ik erover op totdat er echt wat zit!

Nog wel even iets anders.. Lianne duimt, en nu heeft ze op haar duim 2 rode plekken, het lijken bijna wel blaasjes. Volgens mij komt het door het zuigen, maar kan ik er ook iets aan doen? Iets smeren ofzo?
Volgens mij moet je simpelweg wachten tot er een soort eelt ontstaat..
pi_74572786
Hier wordt er wel genoeg gekwijlt om doorkomende tandjes te verklaren maar er is nog niets te bekennen. Ik weet niet of Jair zoveel last heeft van de hoest of dat het vooral door de verstopte neus komt. Ik denk, dat wij nog even doorgaan met Otrivin baby en tussikind siroop. Wij zijn net bij de huisarts geweest maar die kon verder ook niets vinden behalve de verkoudheid en hoest. Zijn oortjes zijn een beetje rood vond ze maar ze dacht niet dat het een oorontsteking kon zijn. Hij vind het niet zo fijn dat iemand aan zijn oor of neus komt maar het is niet zo dat hij gelijk hard gaat huilen of zo. Verder zei de huisarts dat ze geen tests meer doen op Influenza A tenzij het echt een dramatisch geval is en dus wordt dit pas bij verwijzing naar een ziekenhuis gedaan. Dan weten wij dat helaas niet maar ik denk dat het gewoon verkoudheid is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:29:24 #75
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74580422
Beterschap Maarten!

En fijn dat Lennon weer beter is

Ik heb vanmiddag het cb gebeld ivm de mex. griep vaccinatie en de reguliere vaccinaties die Isis volgende week krijgt. Ik neig nu toch meer naar vaccineren voor de mex. griep, maar wil dat niet tegelijk of binnen een week na elkaar. Wat blijkt, ze hebben alle reguliere vaccinaties (boven de 6 maanden) opgeschort bij het cb ivm met die griepprik omdat ze dat niet tegelijk willen doen.
pi_74584660
Estrys, wat een weekend Rot lijkt me dat!

Fijn dat Lennon weer opgeknapt is!
Maarten beterschap!

En wel of niet vaccineren ben ik ook nog niet uit. Lastig vind ik. Zo maar eens dat topic doorlezen voor wat meer info!

Vandaag zat Mees voor het eerst in de kinderstoel, de grootste lol:

[ Bericht 49% gewijzigd door Jula op 10-11-2009 20:54:29 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:39:49 #77
114177 Diaan73
pi_74586392
Arme Jair, het houdt ook niet op... op zich balen dat de huisarts niets kan vinden, maar toch ook wel weer een bevestiging dat alles goed is en het toch een koudje?? is.

Mees heeft het naar zn zin

Lennon is weer goedgekeurd en was ong. 1 kilo aangekomen was vorige week meer, maar natuurlijk weer minder ivm zn ziekzijn en weegt nu 8065 gram, verder is hij 72 cm lang en zn hoofdomtrek 46 cm. De cb-arts was zeer tevreden, ook over hoe Lennon er bij zat. Verder nog wat gevraagd over de M-griep en hij adviseert, alle risico's afwegend. om toch te laten vaccineren. Mede ook omdat hij Lennon in een groot "besmettingsrisicogebied"kdv, broer op school enz . Hij vertelde ook nog dat in principe elke reguliere vaccinatie ook een risico heeft, maar dat de mensen daar minder bij stil staan. We zijn er nu wel eigenlijk uit dat we het moeten doen. Grasjes,ook bij ons op het cb wordt tot 1 januari 2010 geen enkele vaccinatie, muv die tegen de M-griep, gedaan, pas weer in het nieuwe jaar. Hier zitten er trouwens 2 weken tussen. Lennon moet tussen 23 en 27 november komen en daarna weer tussen 12 en 17 december.

Enne, het grote nieuws van vandaag: Lennon kruipt!!! eerst bij mn ouders op het vloerkleed, maar later ook bij ons op de gladde houten vloer. Zo lief om te zien.
Make love, not war ☮
pi_74586450
Wauw, wat goed Diaan!
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:44:46 #79
114177 Diaan73
pi_74586579
Ter illustratie nog even de curves:

Hij gaat weer naar het middelste lijntje wat gewicht betreft.

Make love, not war ☮
pi_74587349
Wat goed Diaan van Lennons gewicht en dat die kruipt. Kruipt hij achteruit of vooruit.

Bedankt Iksje voor de mooie omschrijving van de stapjes bij kruipen. Jair is hier bezig met achteruit kruipen, dat gaat steeds sneller. Soms schuift hij een beentje onder zijn kont en wiebelt dan ook een beetje allebei de kanten op. Vandaag zat hij ineens vanuit buikligging. Wel een klein beetje stiekem want een been zat al onder zijn lijf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:09:13 #81
114177 Diaan73
pi_74587648
Tinuviel, Lennon kruipt gewoon vooruit... heel netjes het ene knietje voor het andere knietje. Achteruit doet ie op zn kont en dan ze handen tussen de benen en dan maar achteruit schuiven.

Jair dus ook al aan (achteruit) kruipen, goed hoor
Make love, not war ☮
pi_74588437
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:09 schreef Diaan73 het volgende:
Tinuviel, Lennon kruipt gewoon vooruit... heel netjes het ene knietje voor het andere knietje. Achteruit doet ie op zn kont en dan ze handen tussen de benen en dan maar achteruit schuiven.

Jair dus ook al aan (achteruit) kruipen, goed hoor
Ja hij kruipt achteruit maar dan op zijn handjes en onderbenen. Hij schuift zich door zijn handjes met gestrekte armen achteruit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74588706
Tyler kruipt nu al een tijdje in combi met tijgeren.
En is 2 keer zelf gaan staan. Als je hem neerzet blijft hij best lang staan.
pi_74594786
Vanmorgen op het kdv: 'Op deze vestiging heerst mexicaanse griep' dusssss dat zullen we dan wel volgende week te pakken hebben. En dan moest Seb ook nog eens huilen toen ik wegging. En die stomme invalleidster zat maar met een kind van 1,5 jaar op schoot omdat die moeder zei: ze gaat steeds huilen als ik wegga, maar het kind vertrok geen spier. En mijn Seb heel dramatisch huilen, maar die pakte ze niet eens op. Dus bleef ik lekker staan totdat ze hem wel pakte en toen was het ook snel over. Maar bah niet fijn. En hij had precies dezelfde kleren aan als een ander jongetje Jut en jul, alleen Seb stond het veel beter
pi_74595456
vraagje aan de mama's die zelf fruithappen maken. Wat gebruiken jullie voor apparaat?
Ikheb alleen een staafmixer maar ik denk niet dat ik daar goed mee kan pureren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:47:29 #86
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74595979
Vicky ik maak het gewoon met een staafmixer, gaat echt prima!
pi_74596254
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:47 schreef Fruppel het volgende:
Vicky ik maak het gewoon met een staafmixer, gaat echt prima!
doe je er dan een beete water bij ofzo om het smeuiger te maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:18:41 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74596703
daar is zo'n staafmixer toch juist bij uitstek geschikt voor?
in de haak.
pi_74596748
Wij gebruiken de Mqagic Maxx van Blokker. Voordeel is het fruit/ groente zit in een bakje waar het snijgedeelte op wordt geschroef en dat gaat dan op een standaard en begint het snijgedeelte in werking te zetten zodra het goed dicht gedraaid is. Voordeel is geen spetters door de hele keuken. Volgens mij is het meeste fruit zo waterig dat je er echt geen water moet toevoegen. Meestal is het juist het tegenover gestelde. Wij voegden wel eens rijstebloem of liga toe zodat het geen waterige soep was.

Even een vraagje met betrekking tot temperatuurverhoging/ koorts. Geven/ gaven jullie ook overdag Paracetamol bij een temperatuur rond 38? Of deden/ doen jullie dat alleen als de temperatuur s'avonds laat zo hoog is of alleen bij hogere temperatuur? Wanneer was de lichaamstemperatuur ook alweer het hoogs? Ik dacht dat dat s'avonds was. Gaan/ gingen jullie wel naar buiten als je kind 38 graden heeft/ had?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74596889
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:18 schreef trui het volgende:
daar is zo'n staafmixer toch juist bij uitstek geschikt voor?
jwel, maar volgens mij krijg ik het daar nooit helemaal glad mee...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 november 2009 @ 10:28:49 #91
114177 Diaan73
pi_74597006
Tinuviel, als Lennon 38 graden heeft, doe ik gewoon als normaal,dus gewoon mee naar buiten en ook geen zetpil. Meestal geef ik pas een zetpil als hij hoger dan 38,5 graden heeft, maakt niet uit welk moment van de dag. En als ik zie dat hij echt ergens pijn of last van heeft. De lichaamstemperatuur is 's avonds meestal het hoogst.

Estrys, wat belachelijk van die invalleidster zeg... en balen dat er een mexicaanse griepgeval is, maakt de kans toch groter dat Seb het krijgt.
Make love, not war ☮
pi_74597154
Dat geval Mex griep was op de BSO en niet op Seb zijn groep. Op de BSO komt Seb nooit dus misschien hebben we geluk. En anders komt mijn mams maar oppassen, die heeft al een vaccinatie gehad (is boven de 60) Morgen gaat Seb naar de kapper
  woensdag 11 november 2009 @ 10:34:34 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74597197
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:24 schreef Vicky het volgende:
jwel, maar volgens mij krijg ik het daar nooit helemaal glad mee...
volgens mij wel. en als niet: hoe erg is dat?
in de haak.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:39:15 #94
114177 Diaan73
pi_74597328
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:33 schreef Estrys het volgende:
Dat geval Mex griep was op de BSO en niet op Seb zijn groep. Op de BSO komt Seb nooit dus misschien hebben we geluk. En anders komt mijn mams maar oppassen, die heeft al een vaccinatie gehad (is boven de 60) Morgen gaat Seb naar de kapper
Okay, dat scheelt al weer dan.

Naar de kapper, stoer zeg. Ik twijfel nog of ik Lennon ook even laat knippen mijn buurvrouw is kapster, kan ik zo even naar toe hij heeft van die rare lange plukken bij zn oren. Vanavond overleg ik wel even met haar, ik ben vanavond aan de beurt.
Make love, not war ☮
pi_74597360
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

doe je er dan een beete water bij ofzo om het smeuiger te maken?
Ik deed het ook met een staafmixer, zonder water erbij. Ik wisselde het ook wel af met gewoon een hele banaan in de hand bijvoorbeeld.
pi_74597553
Balen dat de leidster zich zo gedroeg Estrys. Gelukkig is het maar een invalleidster. Hopen, dat de mexicaanse griep dan idd niet van de BSO overkomt. Maar ik vraag me echt af hoe de mensen dat dan weten of is het alleen gepraat omdat mijn huisarts beweerde, dat er alleen nog getest wordt bij extreme gevallen van patienten die zo ziek zijn, dat ze naar het ziekenhuis door zijn verwezen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74599583
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef trui het volgende:

[..]

volgens mij wel. en als niet: hoe erg is dat?
das waar

ik ga het binnenkort eens proberen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74599724
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Okay, dat scheelt al weer dan.

Naar de kapper, stoer zeg. Ik twijfel nog of ik Lennon ook even laat knippen mijn buurvrouw is kapster, kan ik zo even naar toe hij heeft van die rare lange plukken bij zn oren. Vanavond overleg ik wel even met haar, ik ben vanavond aan de beurt.
Voor die lange plukken gaan wij ook
  woensdag 11 november 2009 @ 11:56:45 #99
114177 Diaan73
pi_74599883
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Voor die lange plukken gaan wij ook
Okay. Ik ben benieuwd naar het nieuwe kapsel van Seb Even een voor en na foto maken hè??
Make love, not war ☮
pi_74601549
Oeh, kapper Spannend, ben benieuwd wat Seb er van gaat vinden Mila heeft ook van die lange plukken bij dr oortjes maar die schuif ik er maar steeds achter, kan niet wachten totdat ze haar heeft dat lang genoeg is om te vlechten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')