abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74755729
Dames en Heren,ons klein nichtje wordt volgende week hier in Amsterdam gedoopt en is dan 9 maanden oud. Feest! Na afloop een borrel om dat te vieren!
75 topics = FIN
pi_74756678
Ik ben ook benieuwd of die dierentaart lekker is. Wil hem ook bestellen en dan van die mini tompoucen voor de kids.
pi_74759040
Crosspost uit het dreumestopic:

Binnenval vraagje: Mijn zoon van bijna een vertikt het sinds een week om avondeten tot zich te nemen. Hij at gewoon stukjes enzo, maar spuugt nu alles uit. Hij heeft twee tanden die doorkomen, dat zou een rol kunnen spelen. Vla gaat er wel in, fruithapjes en drinken ook, maar met brood nokt hij ook na een hapje of zes.

Klinkt het bekend in jullie oren? Tips?
pi_74759117
nog even een jompel, t lukt nu al 4 dagen! zelf in slaap vallen in bed, de truuk is blijkbaar pap voor het slapengaan, baby in bed leggen, lampje uit, heel strak instoppen, even haar handje vasthouden en dan ZzzzzZ
  maandag 16 november 2009 @ 20:07:48 #255
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74759226
Ik laat het jullie weten! De traktaties staan bijna klaar, morgenochtend de spekjes en de vlaggetjes op de ontbijtkoek prikken en dan zijn ze klaar! (en niet vergeten een foto te maken, 's morgens vroeg ben ik niet op mijn helderst )

Het zou volgens mij best door de tandjes kunnen komen, want als hij wel vla eet, en fruithapjes en drinken enzo, dat is lekker koud voor het tandvlees... Het zal wel een faaaassse zijn (heb je veel aan he, aan dit antwoord? not).
Tips? Volgens mij is het beste gewoon accepteren, en voor de rest op de dag gewoon wat meer fruit aanbieden, en misschien wat koude hapjes, zoals komkommer, tomaat, dat soort dingen.
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 16 november 2009 @ 20:08:36 #256
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74759258
Ow, KD is er tussendoor gesneakt! Wat goed van Elin
pi_74759379
hier ook trouwens, ze eet wat minder goed en kwijlt veel meer, tandjes dus waarschijnlijk.
ik bied haar gewoon wat meer fruit aan, brood eet ze trouwens wel goed, avondeten niet zo.
pi_74759454
Thanks voor de reactie Marie, ik zal het over me laten komen... best lastig, ben altijd bang dat ie te weinig binnen krijgt.

Ik krijg zo'n blij en opgewonden gevoel van je post, sjonge zeg, morgen al trakteren! En dan nog een nachtje.... zo leuk zeg, ik krijg er ook al helemaal zin in.
pi_74759460
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:11 schreef Kleurdoos het volgende:
hier ook trouwens, ze eet wat minder goed en kwijlt veel meer, tandjes dus waarschijnlijk.
ik bied haar gewoon wat meer fruit aan, brood eet ze trouwens wel goed, avondeten niet zo.
Hier ook.
Hoeveel tandjes heeft Elin inmiddels?

Wat goed dat ze lekker slaapt!
pi_74759524
ghehe maar 2 helemaal door en draaideurtandjes, komen en gaan komen en gaan
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 november 2009 @ 20:19:32 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74759769
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ze hebben bij de Ikea van die kunstofranden voor over de randen van de ledikantjes (van Ikea) misschien past zoiets?

Als de box gelakt is lijkt het me niet zo makkelijk om er een stuk af te bijten. Probeer het zelf eens
zal niet gaan ik heb geen tanden meer namelijk, kan bijten wat ik wil
maar bedankt voor de tip, had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd.

Maarten alweer bijna een jaar de tijd gaat hard he marie!!

zo, nu even rustig bijlezen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 16 november 2009 @ 20:20:35 #262
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74759816
Maarten bijna 1! Ben benieuwd naar de traktaties Wat krijgt hij als cadeau van jullie?

Elin Wat goed!

Bodpa, hier geen tips... als ze niet eet kan ik het er niet in proppen zeg maar. Sinds een week eet ze pas weer goed, maar daarvoor wilde ze echt bijna geen avondeten (tandjespijn, die oorontsteking). Brood ging er altijd wel in. De huisarts vond het allemaal niet zo erg als ik, dus daar probeer ik me maar aan vast te houden.
  maandag 16 november 2009 @ 20:29:34 #263
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74760198
Hij krijgt de boerderij van Little People van ons! Nog twee nachtjes slapen... morgenavond gaan we de woonkamer versieren, ik ga alvast de macaroni voor het avondeten van woensdag maken, verder alles even netjes maken en boenen dus dan kan woensdagochtend de visite komen. (als de boodschappen dan binnen zijn)

O ja, Ingrid, jij vroeg het geloof ik he, ik ben idd al wel veel met vorig jaar bezig, vorig jaar, de 16e zei de verpleegkundige die aan huis kwam, dat er wel een grote kans was dat ik de volgende dag in geleid zou worden. De 17e mochten we toch een dagje wachten... Toen de hele familie om de tuin geleidt, vond het geen fijn idee dat mijn hele (schoon)familie zou weten dat ik de 18e lag te bevallen, en de verrassing was toen 's avonds des te groter dat er een jongetje was geboren
pi_74760317
D'r wordt ook niet gepropt hoor ;-)
vanavond wat stukjes aardappel, wortel en doperwtjes (allemaal gekookt ) op zijn bordje gelegd, daar at ie wel iets van. Verder gaat er dus idd wat meer fruit en vla in.

Vijfde tandje is door (hoektand boven), tandje stond op springen, maar na een kennismaking met de tafelrand is ie nu definitief zichtbaar.
pi_74761258
Elin wat goed dat je nu zelf in slaap valt

Jair at een tijdje ook niet zo goed zijn avondeten toen die ziek was. Fruit, wat yoghurt (voor het eerst gegeven) en brood ging wel goed. Dus dan hebben wij s'avonds maar wat brood gegeven. Als het 2-3 dagen niet zo goed gaat is het volgens mij geen ramp als die maar goed blijft drinken. Ik weet niet of je in zo'n geval wat meer drinken/ flesvoeding zou mogen geven?

Wij hebben het truucje gevonden voor het slaapritueel. Eerst een tijdje op de arm zingen, herhalen van het liedje een paar keer en steeds wat langzamer. Op een gegeven moment zachtjes in bed leggen en blijven zingen steeds langzamer. Blijven zingen en over zijn hoofdje aaien of over rug/ maagje strelen en blijven zingen tot die zowat in slaap gevallen is. Je bent er wel een paar minuten mee bezig maar het werkt.

Marie heel georganiseerd allemaal. Je hebt al echt alles gepland en voorbereid, wat leuk! Veel plezier de komende twee dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 16 november 2009 @ 21:42:22 #266
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74763231
Marie, leuk de boerderij van lp!

Auw bodpa wat zeg je dat treffend kennismaking met de rand van de tafel. Gaat hard ineens met de tandjes he!

Tinuviel, wat fijn dat jullie ook een goed ritueeltje hebben gevonden voor het lekker slapen!
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:23:04 #267
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74773662
Marie, wat dom van mij... ik had toch zo in mn hoofd dat hij vandaag jarig is. De boederij van LP is erg leuk : Y

Mikoxx, ik heb nog even gekeken en dit is wat ik gevonden heb:
± 7:00/7:30: fles 180/6 met papgranen
± 10:30: fruithapje
± 12:00: fles 180/6
± 15:30: groente
± 19:00 fles 180/6 met papgranen

Af en toe tussendoor wat diksap/water/thee of een rijstewafel. Hij zat al erg snel op 3 flessen per dag.

Mijn zoon heeft bedacht dat hij nu niet hoeft te slapen en ligt te kirren in zn bed... maar wel in zn ogen wrijven en gapen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:14:46 #268
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74781319
Terug van het cb en mijn meisje is niets aangekomen.. exact hetzelfde gewicht als 2 maanden terug 8830 gram. Wel is ze 2 cm langer geworden, nu 73,5 cm.

Marie, nog 1 nachtje
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:53:08 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74791709
Dank je Diaan!
pi_74792124
Marie hoe was het trakteren vandaag? Nog 1 nachtje he.

Isis 2 cm gegroeid !
Was t een probleem dat ze niet was aangekomen?
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:45:08 #271
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_74793731
Lola was wel aangekomen, ze is nu 9 maanden, bijna 9 kilo en 73 cm lang.
Verder doet ze alles wat ze moet kunnen, en nog niet hoeft (zwaaien kruipen, staan, lopen langs de bank)
Prima in orde dus.

Was het niet aankomen een probleem?
Ik had verwacht dat Lola ook niet zoveel aangekomen zou zijn door het kruipen maar het viel mee.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:29:38 #272
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74795632
Het was niet erg hoor volgens de wijkverpleegkundige. Met die fikse oorontstekingen, tandjes en natuurlijk meer bewegen was het niet vreemd.

Ik80, wat goed van Lola zeg! Ook al zo'n snel meisje!
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:18:04 #273
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74797829
Fijn dat het niet erg was Grasjes, dat Isis niet aangekomen is!

Lola (zoveel weegt Maarten nu ook, met 12 maanden)

De kamer is versierd, de ergste rommeltjes zijn weggewerkt, morgen de rest en ik mag morgenochten wéér macaroni maken, heb de saus gruwelijk laten aanbranden net. Laat de visite maar komen En morgen heb ik geen baby meer in huis, maar een dreumes!
pi_74798044
oooo Marie79 vind je t niet vreselijk
je kleine baby zomaar een dreumes het gaat ECHT TE SNEL!!!!

een hele fijne dag gewenst
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:26:03 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74798161
Het gaat echt véél te snel, ik ben zo aan het terugmijmeren over vorig jaar...
En sowieso, ook zo van dat ik dit 2 jaar geleden alleen nog maar durfde te dromen, we waren al zo lang bezig voor een kindje en die kwam maar niet en toen kwam zomaar ineens tussen de iui door Maarten doorgeglipt! Ons wondertje...
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:41:02 #276
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74798796
Marie zo bijzonder! Je kleine man morgen 1 jaar. Mijmer maar lekker vanavond en morgen heel veel plezier!
pi_74805166
Joepie !!!!!
Maarten 1 !!!!!!
Gefeliciteerd stoere man !!!
pi_74805235
Gefeliciteerd maarten!!! (en diaan? )
pi_74805623
gefeliciteerd Maarten, tot over een maand of 1,5

Seb vanmorgen naar het kdv gebracht. Ik vind het steeds moeilijker worden om hem weg te brengen. Weer was er die leidster die het niet lukt om haar aandacht te verdelen over de kindjes. Dus ik Seb neergezet, speelgoed gepakt voor hem wat hij normaal veel mee speelt daar. Ik loop weg, komt ie achter me aan gekropen, gaat zitten gooit zijn hoofd in zijn nek en begint me toch te brullen En die leidster pakt hem weer niet op, dus ik pak hem nog even op, dikke knuffel gegeven en hem zowat in de armen van die leidster gegeven, maar het mocht niet meer baten. Hij huilde zo hard dat er geen geluid meer uit kwam. Zoooo zielig. Had hem het liefst weer meegenomen, bah
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74805634
achgossie
pi_74805651
Ik weet wel dat het zo weer over is, nu is hij waarschijnlijk gewoon fijn aan het spelen
pi_74805845
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
Ik weet wel dat het zo weer over is, nu is hij waarschijnlijk gewoon fijn aan het spelen
Ja, dat is zo, maar toch is het vreselijk om zo weg te gaan. Pijn in je hart. Kun je de leidster er niet op aanspreken?
  woensdag 18 november 2009 @ 09:01:49 #283
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74806005
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:53 schreef mikoxx het volgende:
Dank je Diaan!
heb je er wat aan?? Lennon zat dus al vrij snel op maar 3 flessen.

Goedgekeurde meisjes En Lola is gewoon een kilo zwaarder dan Lennon.

Marie, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Maarten Heel veel plezier vandaag.

Ach gossie, arme Seb.. gelukkig dat je weet dat het nu weer goed is met hem Estrys. Is er niet een "leidinggevende" met wie je een gesprek erover kunt hebben? Ik heb mezelf aangemeld voor de oudercommissie van het kdv, om zo toch een beetje meer contact te hebben met de medewerkers daar. Het is nu even brengen en dan weer weg. Peace haalt Lennon altijd 's avonds op.
Lennon heeft er (nog) geen last van gelukkig, hij ging uitgebreid zwaaien vanmorgen toen ik wegging.

@kleurdoos, morgen ben ik jarig
Make love, not war ☮
pi_74806281
quote:
Op woensdag 18 november 2009 08:52 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, maar toch is het vreselijk om zo weg te gaan. Pijn in je hart. Kun je de leidster er niet op aanspreken?
Zij staat normaal niet op deze groep, maar nu al twee of drie weken op de woensdagochtend tot half negen. Om half negen komen twee andere leidsters. Maar misschien inderdaad eens iets van zeggen, even bekijken hoe ik dat aan ga pakken
pi_74806475
Gefeliciteerd Maarten! Fijne dag vandaag!

Estrys, rot is dat. Wij hebben dat een tijd gehad met de oudste, dat hij zo moest huilen als we weggingen. Echt met een brok in je keel... En meestal is het alweer goed zodra je weer buiten staat, maar toch... Dat de leidsters er goed mee omgaan kan al veel verschil maken denk ik, gewoon even aankaarten hoor!
  woensdag 18 november 2009 @ 12:41:19 #286
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74812536
Officieel 'hoor' ik hier nog niet, maar soms vind ik het toch lastig dat de topics nu gesplitst zijn. Ik stel mijn vraag dus toch maar hier, daarna vlucht ik snel weer naar het kleine babietjestopic:

Onze mannen krijgens sinds kort bijvoeding in de vorm van fruit en groente. Ik maak alles vers. Nu hebben we het idee dat ze de dagen dat ze fruit/groente krijgen, ze minder goed slapen s nachts. Niet dat ze echt huilen ofzo, maar ze zijn gewoon veel vaker wakker dan anders. Herkent iemand dit?
pi_74815151
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:41 schreef mikoxx het volgende:
Officieel 'hoor' ik hier nog niet, maar soms vind ik het toch lastig dat de topics nu gesplitst zijn. Ik stel mijn vraag dus toch maar hier, daarna vlucht ik snel weer naar het kleine babietjestopic:

Onze mannen krijgens sinds kort bijvoeding in de vorm van fruit en groente. Ik maak alles vers. Nu hebben we het idee dat ze de dagen dat ze fruit/groente krijgen, ze minder goed slapen s nachts. Niet dat ze echt huilen ofzo, maar ze zijn gewoon veel vaker wakker dan anders. Herkent iemand dit?
misschien last van de zuigbehoefte?
pi_74816710
of hun darmpjes verwerken het nog niet zo goed,misschien hebben ze daar last van? Zou kunnen omdat ze nog geen 6 maanden zijn
  woensdag 18 november 2009 @ 15:21:08 #289
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74818300
hmmm... krampjes heb ik ook aan zitten denken, maar ze zijn eigenlijk niet huilerig of aan t schoppen met de beentjes oid. Echt alleen maar vaker wakker en dan jengelen ze een beetje... We zijn op advies van het cb nu begonnen met hapjes. Wat zouden jullie doen, ermee doorgaan (mss is het een kwestie van wennen...) of stoppen met bijvoeding?
pi_74822265
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:21 schreef mikoxx het volgende:
hmmm... krampjes heb ik ook aan zitten denken, maar ze zijn eigenlijk niet huilerig of aan t schoppen met de beentjes oid. Echt alleen maar vaker wakker en dan jengelen ze een beetje... We zijn op advies van het cb nu begonnen met hapjes. Wat zouden jullie doen, ermee doorgaan (mss is het een kwestie van wennen...) of stoppen met bijvoeding?
Hm.. Hoe oud zijn ze nu? Misschien even stoppen en over een klein poosje weer proberen.
pi_74822900
idd ik zou gewoon na de 6 mnd beginnen/verdergaan als ze er idd last van blijken te hebben. T CB kan je vanalles adviseren, zelf weet je wel wat je t beste kan doen toch?
  woensdag 18 november 2009 @ 18:48:03 #292
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74825631
Maarten, gefeliciteerd dreumesje met je allereerste verjaardag!

Ik zou het even een paar dagen achter elkaar zonder bijvoeding proberen Mikoxx. als dat lijkt te helpen toch nog even wachten met de hapjes misschien.
pi_74826519
Ohja, Maarten alweer 1 jaar! Hiep hiep hoera!
pi_74826625
Maarten gefeliciteerd
Mooie dag om 1 te worden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74832786
Maarten gefeliciteerd!
pi_74833606
Maarten gefeliciteerd met je verjaardag

En Diaan gefeliciteerd

Wij hadden laatst ook een huilsessie bij het brengen. Ik zette Jair op de grond neer begon die te huilen. Toen had ik wat speelgoed voor hem gepakt en was alles weer goed. Begint ineens dat kind naast hem te huilen. Hij kijkt zo naar dat andere kind en begint ook weer. Ik had ook het idee dat hij alleen huilde omdat het andere kind huilde.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 18 november 2009 @ 22:30:48 #297
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74834473
Estrys, Wat rot zeg dat je Seb zo moest achterlaten op het kdv! Nog vervelender dat de leidster dan zo reageerde. Is het de rest van de dag wel goed gegaan?
pi_74838730
Maarten alweer 1 jaar, nog gefeliciteerd!
Marie, hebben jullie een leuke dag gehad? Kon Maarten het een beetje volhouden?
Ik twijfel over "hoe groots" ik straks Lianne haar verjaardag wil gaan vieren. Het duurt nog een poos, maar het is al wel eens door m'n hoofd gegaan. Denk dat ik gewoon de opa's en oma's uitnodig en dat voor een paar uurtjes. Maargoed, ik heb nog even!

Estrys, heeft Seb het toch nog fijn gehad op het KDV? Het lijkt me verschrikkelijk je kindje zo verdrietig achter te laten!

Morgen -vanmiddag - trouwens naar het CB.. ben benieuwd!

Edit: Diaan, gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_74841394
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:11 schreef Tinuviel het volgende:
Maarten gefeliciteerd met je verjaardag

En Diaan gefeliciteerd

Wij hadden laatst ook een huilsessie bij het brengen. Ik zette Jair op de grond neer begon die te huilen. Toen had ik wat speelgoed voor hem gepakt en was alles weer goed. Begint ineens dat kind naast hem te huilen. Hij kijkt zo naar dat andere kind en begint ook weer. Ik had ook het idee dat hij alleen huilde omdat het andere kind huilde.
klinkt bekend Elin huilt nooit (of ze moet vallen) maar als we in de hema zitten en een kindje gaat huilen, dan gooit ze maniakaal haar hoof in haar nek en zet het op een gillen

en Diaan, van harte!!
pi_74841729
Hier ook nog ff: Gefeliciteerd Diaan!
Nu snel je lijstje doorgeven aan je Secret Santa he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')