abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:24:43 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_74213317
HOOFDPUNT: Bruyneel twittert dat hij weleens de mexicaanse griep zou kunnen hebben!!!!

Plaats die man in quarantaine.
pi_74213377
Lijkt me een goed plan.
pi_74215333
Zijn kinderen schenen ook al koorts te hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_74217545
Rasmussen had in 2007 al de mexicaanse griep.
Net efkes anges
pi_74222299
quote:
Gent-Wevelgem klimt naar 250 km

Gent-Wevelgem krijgt volgend jaar meer en meer de allures van een echte wielerklassieker. De wedstrijd verschuift van de woensdag naar de zondag vóór de Ronde van Vlaanderen, en wil zo de ProTour-schakel worden tussen Milaan-Sanremo en de Ronde.
Dat brengt ook enkele parcourswijzigingen met zich mee. 'Belangrijkste verandering is dat we van goed 200 naar 250 km gaan', zegt koersdirecteur Hans De Clercq. 'Voor de rest zoeken we nog naar enkele nieuwe passages en een extra kasseistrook hier en daar. Maar aan de finale (met de dubbele beklimming van de Kemmelberg, red.) wordt niks fundamenteel gewijzigd.'

Door die aanpassing wordt het profiel van de wedstrijd wel heel anders dan die van de E3 Prijs Harelbeke, die een dag voordien verreden wordt. Beide wedstrijden zijn volgend jaar in een concurrentiestrijd verwikkeld, omdat Gent-Wevelgem meegaat in het Flanders Classics-concept van Wouter Vandenhaute, en de E3 Prijs niet.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/
Had het nou gelaten zoals het was. Dit is een gekunstelde poging om van Gent-Wevelgem een echte klassieker te maken. Met 50 km extra krijgt het alsnog niet de status van de Ronde of Parijs-Roubaix, echter. GW was nu juist een prima koers in zijn categorie: een mooie semiklassieker tussen de echt grote races, waarin ook de rappe mannen een goede kans maken. Een smakelijk tussendoortje, zeg maar.

Bovendien houdt die nieuwe kalender een devaluatie van de E3-Prijs in, terwijl dat als mini-Ronde van Vlaanderen nu juist een mooie laatste testcase was.

Aan de andere kant is het wel logischer dat de Brabantse Pijl dichter voor de AGR komt. Maar had Gent-Wevelgem gewoon tussen de Ronde en Parijs-Roubaix gehouden.
pi_74223852
Beetje jammer inderdaad. En wat vinden de renners belangrijker? De E3 of Wevelgem, één van deze twee koersen gaat toch inleveren qua deelnemersveld, want ik kan me niet voorstellen dat een Tom Boonen voluit gaat in beide koersen een week voor de RVV.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_74224377
Gent-Wevelgem wordt hoger gewaardeerd door de UCI, omdat het in de ProTour is opgenomen.

De E3-Prijs is minder hoog aangeslagen door de bond, maar ik denk dat veel 'Vlaamse renners' er meer prioriteit aan geven omdat het beter aansluit op de RVV en Parijs-Roubaix.
pi_74228859
TT aangepast.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:00:54 #9
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74232376
Flinke schadevergoeding voor Patrick Lefevere en Yvan Vanmol

Patrick Lefevere krijgt een schadevergoeding van 500.000 euro toegekend na een artikelreeks in Het Laatste Nieuws. Ploegarts Yvan Vanmol krijgt 100.000 euro. Dat vonniste de rechtbank van eerste aanleg in Brussel op 15 oktober. Het Laatste Nieuws beschuldigde de QuickStep-top eind januari 2007 van handel in en toedienen van doping. Die dienden daarop klacht in. De krant gaat wellicht in beroep.

De artikelenreeks deed destijds heel wat stof opwaaien. In een eerste fase leek het alsof Het Laatste Nieuws met een bom had uitgepakt. Na analyse van de feiten maakte De Morgen, de zusterkrant van Het Laatste Nieuws, een dag later brandhout van de beschuldigingen. “Gedateerde of loze praat, nergens op gestoeld. Het product van een zieke geest,” aldus de krant.
Twee weken na de feiten kwam directeur-uitgever Jaak Smeets van de NV Persgroep Publishing in Knack met een mea culpa: deze artikels hadden niet zo in de krant mogen verschijnen.

Lefevere voerde aan dat hij door die heisa een sponsorcontract met Franke (badkamers en keukens) ter waarde van 34 miljoen euro mocht vergeten. Lefevere diende daarop een klacht in en eiste 20,5 miljoen euro schadevergoeding, ploegarts Yvan Vanmol deed hetzelfde en vroeg 2 miljoen euro.

De zaak werd gepleit op 1 september voor eerste aanleg in Brussel. Na het advies van het Openbaar Ministerie zag het er voor Lefevere-Vanmol niet gunstig uit. Het OM volgde in zijn advies niet de advocaten Declerck (Lefevere) en Maeschalck (Vanmol). Zij hadden gepleit dat de vrijheid van meningsuiting van een journalist niet absoluut is en dat hij bij het uiten van een mening dient te handelen als een goede huisvader.

In het vonnis (73 pagina’s) hebben de rechters De ter beest, Van der borght en De Breucker die zienswijze wel volledig overgenomen. Ze gingen zelfs verder en stipuleerden dat een journalist dient na te gaan of zijn gedrag beantwoordt aan dat van een normale journalist die zich bevindt in dezelfde omstandigheden. Verder wezen ze op het verschil tussen wat de anonieme getuigen op band hadden verklaard en de uitgeschreven versie die in de krant verscheen. “Op ongefundeerde wijze en tegen alle elementaire regels van de journalistiek zijn de eer en goede naam van Lefevere, Vanmol en de renners gekrenkt. Een beperking van het recht op vrije meningsuiting dringt zich hier op.”

Opmerkelijk is ook dat de hoofdredacteuren die toen de leiding hadden, mee moeten betalen. “Door de artikelen als voorpaginanieuws te brengen hebben zij nog meer ruchtbaarheid gegeven aan een onrechtmatige publicatie.” Dit vonnis van de 21ste Kamer van de rechtbank van Eerste Aanleg in Brussel is daardoor nu al baanbrekend voor de rechtspraak inzake persmisdrijven.

Twee van de betrokkenen zijn inmiddels weg bij de krant, maar aangezien ook de krant en haar verantwoordelijk uitgever/CEO Christian Van Thillo waren gedagvaard, nam De Persgroep de verdediging voor haar rekening. Van Thillo en de NV Persgroep Publishing gaan evenwel vrijuit volgens het principe van getrapte verantwoordelijkheid.

Bovenop de 500.000 euro en de 100.000 euro die de betrokkenen - Maarten Michielssens, Leopold Daenen en Frank Depoorter - moeten betalen, komen ook nog eens de gerechtskosten van Lefevere en Vanmol en één symbolische euro morele schadevergoeding aan elke renner die in januari 2007 voor Quick Step reed.

Hans Vandeweghe

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20091030_053
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:10:06 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74234723
Leuk dat notoir kutjournalist Maarten Michielssens hierdoor serieus op zijn bek gaat, al was hij sowieso al ontslagen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:06:33 #11
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74248580
Klöden betaalt geldboete aan gerecht

De Duitse wielrenner Andreas Klöden wil een streep trekken onder de bloeddopingzaak van bij zijn vroegere team T-Mobile, en heeft zich bereid verklaard een geldboete te betalen aan het gerecht, bevestigde de openbare aanklager van het gerecht van de deelstaat Bonn zaterdag. Als reactie heeft het gerecht de procedure voor 'sportfraude ten nadele van het team T-Mobile' stopgezet.
Volgens het Duitse tijdschrift 'Focus' zou de boete ongeveer 25.000 euro bedragen. De openbare aanklager van Bonn beschuldigde Klöden ervan zich tijdens de Tour de France 2006 gedopeerd te hebben in de universiteitskliniek van Freiburg. Klöden heeft dit steeds ontkend, en volgens de Duitse wet staat het betalen van een dergelijke boete niet gelijk aan een schuldbekentenis.

Het aanbod kwam van de openbare aanklager van Bonn, dat in deze zaak ook al dergelijke regelingen trof met Jan Ullrich en Rudy Pevenage.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF31102009_008
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:06 #12
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74249910
Vreemd verhaal. Het betalen van de geldboete impliceert zoveel als 'ik was schuldig, maar laten we er nu maar over ophouden', ook al is volgens het Duitse recht een boete niet gelijk aan een schuldbekentenis. En het neigt mij ook naar het afkopen van strafvervolging. En waarom zou je uberhaupt betalen als je onschuldig bent? Het wachten is op de eerste pedofiel: "Ik ontken dat ik jarenlang minderjarige meisjes in mijn kelder hield die ik seksueel misbruikte, ook al zeggen de bewijzen anders. Maar hier is 50.000 euro en dan hebben we het er niet meer over. OK?"
That's...Montgomery Clift, honey!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:48:30 #13
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74255003
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:09 schreef Bismarck het volgende:

En waarom zou je uberhaupt betalen als je onschuldig bent?
Om van het gezeik en de stress af te zijn. Dat gebeurt wel vaker.

Natuurlijk denk ik ook dat Klöden schuldig is, maar op zich is het niet vreemd. De afkoopsom was ook niet enorm hoog of zo.
pi_74255061
Door (mogelijke) strafvervolging af te kopen maak je jezelf wel redelijk verdacht, in mijn opinie.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:56:36 #15
49615 Bismarck
pi_74259912
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:48 schreef SuikerVuist het volgende:
De afkoopsom was ook niet enorm hoog of zo.
Nee, dat maakt het des te belachelijker. Wat is 25k nou voor een gevierd atleet als Klöden? Peanuts. Als je dan toch de mogelijkheid biedt om (mogelijke) strafvervolging te ontlopen zet er dan meteen de hoofdprijs op.
pi_74263038
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
pi_74263212
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
pi_74263219
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
?

En Moreno ging op voorspraak van hem naar Lotto?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:52:06 #19
49615 Bismarck
pi_74263237
Leuk voor Moreno. Die zal zich wel afvragen wat hij als enige Spanjaard bij die Belgen moet, zeker zonder Evans. Ik voorspel een Popo de tweede. Geen deuk in een pakje boter rijden en na een jaar weer voor een Spaanse ploeg vooraan meerijden.
pi_74263256
Hier is het persbericht:
quote:
Wereldkampioen Cadel Evans heeft beslist om een clausule in het onderling contract in te roepen, en aldus de mogelijkheid te hebben volgend jaar voor een ander team te rijden. Na 5 succesvolle jaren, met o.a. 2 podiumplaatsen in de Tour de France en de recente overwinning in Mendrisio, heeft Cadel besloten voordeel te halen uit zijn verhoogde marktwaarde en uit te kijken naar nieuwe uitdagingen.

Silence-Lotto is fier op de evolutie die Cadel in ons team kon verwezenlijken, vanuit het dal op 5 jaar tot de absolute wereldtop mede dankzij de professionele omkadering en de goede samenwerking met de hele ploeg, en wenst Cadel alle succes voor zijn verdere carričre. Het gaat hem goed in de mooie regenboogtrui!

Het hoort tot de doelstellingen van Omega Pharma en Lotto om talent te doen ontbolsteren op continue en eerlijke wijze; daarbij hoort dat, eenmaal de top bereikt, soms door renners andere horizonten worden opgezocht.

Alhoewel dit voor ons team nooit aangenaam is, bewijst dit steeds het welslagen van ons project, en opent dit perspectief voor het vele talent dat staat te trappelen, klaarstaand om hun eigen limieten te ontdekken en de fakkel over te nemen.

Omega Pharma-Lotto, gesteund door alle sponsors, zal voor 2010 en zeker voor 2011, verder uitkijken naar versterkingen die passen in de sportieve en ethische ambities van het team!

Marc Sergeant, sportief manager: " Na een ongelooflijk seizoenseinde, met de overwinningen van Cadel Evans en Philippe Gilbert, eindigt ons team de Pro Tour rangschikking 2009 als 6e. We danken Cadel voor zijn unieke bijdrage daartoe, en hebben er alle vertrouwen in, met het vele aanwezige en aan te werven talent, als Omega Pharma-Lotto veel sportieve hoogtepunten te zullen beleven. Proficiat en good luck aan Cadel, en we hopen nog vele renners naar hun topniveau te kunnen begeleiden, ten voordele van renner, ploeg en de mooie wielersport. “
Verrassend

Ook naar de Shack?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:56:01 #21
49615 Bismarck
pi_74263358
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept. Heeft team Sky haar rooster al vol? Zal me niks verbazen als team Sky met een grote zak geld het contract van Evans afkoopt.
pi_74263410
Misschien Wiggins naar Sky en Evans naar Garmin. Zou me niets verbazen.
pi_74263563
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef TheArt het volgende:
Misschien Wiggins naar Sky en Evans naar Garmin. Zou me niets verbazen.
klinkt logisch, of zou Columbia met de geldbuidel gerammeld hebben
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:07:33 #24
67640 SaintOfKillers
pi_74263626
Bij Quickstep hebben ze ook nog bakken geld over. Genoeg voor 5 renners waaronder Contador en die gaan toch niet komen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74263724
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Quickstep hebben ze ook nog bakken geld over. Genoeg voor 5 renners waaronder Contador en die gaan toch niet komen.
of Contador naar Lotto, Moreno is er toch al
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:10:48 #26
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74265238
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:

Verrassend
Vooral verrassend omdat het verrassend is dat hij het niet eerder deed.

Garmin zou mooi zijn. Columbia minder.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:15:51 #27
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74265378
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept.
Geen enkele misschien. Wellicht is dat het "officieele" verhaal dat naar buiten is gebracht, maar waren ze elkaar gewoon zat.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:55:59 #28
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_74266351
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept. Heeft team Sky haar rooster al vol? Zal me niks verbazen als team Sky met een grote zak geld het contract van Evans afkoopt.
Zal wel met een afkoopsom te maken hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_74266884
Ik gok op Katusha.
pi_74270021
Naar BMC dus.
  zondag 1 november 2009 @ 08:27:29 #31
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74270058
Cadel Evans van Lotto naar BMC

Onze redactie vernam exclusief in wereldprimeur dat de 32-jarige Australische wereldkampioen Cadel Evans komend seizoen voor het Amerikaanse BMC Racing Team rijdt. Het nieuws zal in de loop van de dag bevestigd worden vanuit de Verenigde Staten. Evans kondigde gisteren na vijf jaar zijn afscheid aan bij Omega Pharma-Lotto.

BMC heeft met Alessandro Ballan al een ex-wereldkampioen weten te strikken. Verder verzekerde BMC zich voor komend seizoen van de diensten van onder meer Marcus Burghardt, Karsten Kroon en George Hincapie.

Bij Omega Pharma-Lotto kwam het nieuws van Evans' vertrek als een verrassing. De Australiër die ruim een maand geleden wereldkampioen werd in Mendrisio lag nog een seizoen onder contract, maar kon via een clausule weg.

Evans maakt de overstap van de ene ploeg onder leiding van een Belgische sportdirecteur, Marc Sergeant, naar een ploeg waar eveneens een Belg aan het roer staat, John Lelangue.

BMC heeft het procontinentale statuut en weet zich dus op papier niet automatisch verzekerd van deelname in een aantal belangrijke UCI-wedstrijden. Maar met de wereldkampioen in de rangen zullen de deuren ongetwijfeld probleemloos opengaan.

Cadel Evans werd twee keer tweede in de Ronde van Frankrijk, stelde dit seizoen teleur met een 30ste plaats in de eindstand, maar haalde zijn gram door nadien wereldkampioen te worden in het Zwitserse Mendrisio, de grootste triomf uit zijn carričre.
pi_74270464
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Cadel Evans van Lotto naar BMC

Onze redactie vernam exclusief in wereldprimeur dat de 32-jarige Australische wereldkampioen Cadel Evans komend seizoen voor het Amerikaanse BMC Racing Team rijdt. Het nieuws zal in de loop van de dag bevestigd worden vanuit de Verenigde Staten. Evans kondigde gisteren na vijf jaar zijn afscheid aan bij Omega Pharma-Lotto.

BMC heeft met Alessandro Ballan al een ex-wereldkampioen weten te strikken. Verder verzekerde BMC zich voor komend seizoen van de diensten van onder meer Marcus Burghardt, Karsten Kroon en George Hincapie.

Bij Omega Pharma-Lotto kwam het nieuws van Evans' vertrek als een verrassing. De Australiër die ruim een maand geleden wereldkampioen werd in Mendrisio lag nog een seizoen onder contract, maar kon via een clausule weg.

Evans maakt de overstap van de ene ploeg onder leiding van een Belgische sportdirecteur, Marc Sergeant, naar een ploeg waar eveneens een Belg aan het roer staat, John Lelangue.

BMC heeft het procontinentale statuut en weet zich dus op papier niet automatisch verzekerd van deelname in een aantal belangrijke UCI-wedstrijden. Maar met de wereldkampioen in de rangen zullen de deuren ongetwijfeld probleemloos opengaan.

Cadel Evans werd twee keer tweede in de Ronde van Frankrijk, stelde dit seizoen teleur met een 30ste plaats in de eindstand, maar haalde zijn gram door nadien wereldkampioen te worden in het Zwitserse Mendrisio, de grootste triomf uit zijn carričre.
Niet verrassend dat hij weg gaat, maar naar BMC? Daar zie ik niet daadwerkelijk de steun voor een TDF-zege, waar hij voor wil gaan volgend seizoen. Als ze al mee mogen doen.
pi_74271097
Gaat BMC dan ook een protour-licentie krijgen, of hadden ze die al?

Ik vond Lotto nu juist zo passen bij Evans....
pi_74271210
Evans naar BMC. Had ik absoluut niet verwacht. Ik vind het ook een beetje ondankbaar richting Silence. Ze hebben renners voor hem (Evans) gehaald. Zoals Moreno, Popovych, Kohl, Dekker, Jufre, Cioni en Horner. Deze renners vielen tegen (popovych en Cioni ook volgens mij), of ze werden op doping betrapt (Dekker en Kohl) Nu hebben ze voor vorig jaar (op voorspraak van Evans) de Spanjard Moreno gehaald. En nu vertrekt Evans. Dat vind ik een beetje vreemd.

Er moet toch wat gebeurt zijn denk ik. Hij vertrok afgelopen maandag naar Australie en toen meldde zijn manager dat hij gebruik zou maken van de clausule die in het contract stond.

Ik vind het helemaal vreemd dat hij (Evans) naar BMC gaat. Hebben zij wel een team voor de bergen? Ik weet het niet. Ik ben het met Leatherface eens dat hij beter bij Silence - Lotto past. Volgens mij heeft BMC ook geen pro tour licentie.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  zondag 1 november 2009 @ 10:53:47 #35
67640 SaintOfKillers
pi_74271468
Eigenlijk slecht nieuws voor de Tour-ambities van Skil en Vacansoleil. Nou ja, Skil gaan ze na deze Tour niet meer opnieuw uitnodigen, maar Vacansoleil had (vooral door Hoogerland en het aantrekken van de Feillu's) serieuze kansen. Dat wordt nu kampen.

Als je er vanuit gaat dat dezelfde ploegen van vorig jaar worden uitgenodigd, behalve Skil en Agritubel, dan heb je 2 plaatsen over voor BMC, RadioShack, Team Sky en Vacansoleil. Zelfs voor BMC wordt het al moeilijk, of er zouden vreemde dingen moeten gebeuren met Astana.

En wat als Footon Servetto mag terugkeren, uiteindelijk zijn die nog altijd een (weliswaar zwak) Pro-Tour team en hebben die een overeenkomst waarin startrecht wordt verzekerd (al hadden ze die dit jaar ook ). En Saur-Sojasun wil eigenlijk Agritubel vervangen als Franse Pro-Continentaal team dat altijd wordt uitgenodigd.

Dat zijn 24 teams met realistische kansen. Zelfs als Prudhomme besluit om 21 of zelfs 22 ploegen uit te nodigen, dan moeten er nog 2 sneuvelen en wordt het erg spannend.
pi_74271635
Michael Barry, Chris Sutton en Serge Pauwels naar Sky. Of was dat al gemeld?
  zondag 1 november 2009 @ 11:13:38 #37
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74271797
De kop is niet helemaal juist, maar...

Omega Pharma denkt aan Contador als vervanger voor Evans

Omega Pharma-Lotto-manager Marc Sergeant heeft uitleg geven bij het vertrek van de Australische wereldkampioen Cadel Evans. Hij was even verrast als Jan en Alleman. ‘Ik voelde dit niet aankomen’, aldus Sergeant.
‘Afgelopen maandag is Cadel naar Australië afgereisd. Daarna heeft zijn manager ons laten weten dat hij gebruik wil maken van de clausule in zijn contract’, aldus Marc Sergeant aan Sporza.

Die stelt dat hij altijd weg mag als er een schadevergoeding betaald wordt. Vlak voor Lombardije heb ik met hem nog zijn programma voor 2010 besproken. We hadden met Daniel Moreno ook al versterking voor in de bergen gehaald’, aldus Sergeant.

Waar Evans heen gaat, daar heeft Sergeant het raden naar. Maar de manager denkt wel al aan versterking voor zijn eigen ploeg. Met het vertrek van Cadel Evans komt uiteraard flink wat budget vrij. ‘Of de moeilijke Tour een oorzaak is? Dat is mogelijk, maar dat blijft gissen. Het kan dat Jurgen Van den Broeck nu een rij opschuift, maar we gaan ook kijken wie er nog op de markt is. Contador? Ik las dat 4 teams interesse hebben. Waarom vanaf nu geen 5 teams?’

http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF31102009_075
pi_74271862
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk slecht nieuws voor de Tour-ambities van Skil en Vacansoleil. Nou ja, Skil gaan ze na deze Tour niet meer opnieuw uitnodigen, maar Vacansoleil had (vooral door Hoogerland en het aantrekken van de Feillu's) serieuze kansen. Dat wordt nu kampen.

Als je er vanuit gaat dat dezelfde ploegen van vorig jaar worden uitgenodigd, behalve Skil en Agritubel, dan heb je 2 plaatsen over voor BMC, RadioShack, Team Sky en Vacansoleil. Zelfs voor BMC wordt het al moeilijk, of er zouden vreemde dingen moeten gebeuren met Astana.

En wat als Footon Servetto mag terugkeren, uiteindelijk zijn die nog altijd een (weliswaar zwak) Pro-Tour team en hebben die een overeenkomst waarin startrecht wordt verzekerd (al hadden ze die dit jaar ook ). En Saur-Sojasun wil eigenlijk Agritubel vervangen als Franse Pro-Continentaal team dat altijd wordt uitgenodigd.

Dat zijn 24 teams met realistische kansen. Zelfs als Prudhomme besluit om 21 of zelfs 22 ploegen uit te nodigen, dan moeten er nog 2 sneuvelen en wordt het erg spannend.
Vergeet Saur-Sojasun niet, eigenlijk als ProContinentaal-team de opvolger van Agritubel. Daarnaast is het nog altijd de vraag of Astana die PT licentie krijgt. Maar ik ben het met je eens dat het er voor Vacansoleil slecht uitziet, al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 01-11-2009 11:24:58 ]
pi_74271906
Zelfs in dat kutteam van Lotto zou Contador de Tour makkelijk winnen
  zondag 1 november 2009 @ 11:23:07 #40
67640 SaintOfKillers
pi_74271940
Hier staat trouwens nog een artikel over de uitnodigingen voor de Tour van volgend jaar. Dat is wel geschreven voor Evans naar BMC ging. Ik vermoed dat die bij het lijstje van de ploegen met 40% kans zouden komen.
pi_74272468
Goh, wat zijn er veel ploegen volgend jaar. Moeilijk om een goed overzicht te hebben wie waar rijdt. Logica, zoals Italianen alleen in Italiaanse ploeg bv zijn er niet echt meer. Wel vind ik jammer dat er weer 4 kleine franse ploegen weer opgenomen worden in de pro tour, te veel van het goede. Wat stelt bv Francaise des Jeux nou voor? En wat heeft Ag2r laten zien, geloof slechts 5 overwinningen ofzo dit jaar.
  zondag 1 november 2009 @ 12:04:22 #42
67640 SaintOfKillers
pi_74272863
Volgend jaar zijn er nog maar 2 Franse Pro-Tour ploegen, Bouygues en Cofidis zijn hun licentie kwijt.

Al worden die uiteraard ongetwijfeld uitgenodigd voor alle Franse koersen, ze gaan Voeckler en Moncoutie niet uitsluiten.
pi_74273068
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgend jaar zijn er nog maar 2 Franse Pro-Tour ploegen, Bouygues en Cofidis zijn hun licentie kwijt.

Al worden die uiteraard ongetwijfeld uitgenodigd voor alle Franse koersen, ze gaan Voeckler en Moncoutie niet uitsluiten.
Oh dat wist ik niet. Dat vind ik wel een goede zaak. Gezien Frankrijk achter Nederland stond of staat op de ranglijst, vind ik 2 franse protourploegen wel genoeg.
  zondag 1 november 2009 @ 12:26:10 #44
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74273444
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.
Ja, het zal eerder lastig worden.

Beetje vreemde keuze van Evans, op sportief vlak in ieder geval.
  zondag 1 november 2009 @ 12:29:54 #45
49615 Bismarck
pi_74273538
Leonardo Bertagnolli heeft overigens bijgetekend bij Diquigiovanni - Androni. Hij gaat dus niet naar Astana of Lampre. Over Simoni nog geen nieuws.
pi_74281296
Geraint Thomas heeft het wereldrecord van Wiggins uit de boeken gereden op de achtervolging.

In de finale was hij zelfs nog een kleine anderhalve seconde sneller onderweg, maar liep hij Cornu in op 300 meter van de streep
pi_74281521
Ik verwachtte nu juist dat Phinney dat zou flikken.
pi_74281591
Leuk om weer eens wat baanwielrennen op tv te zien.
pi_74281663
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
Geraint Thomas heeft het wereldrecord van Wiggins uit de boeken gereden op de achtervolging.

In de finale was hij zelfs nog een kleine anderhalve seconde sneller onderweg, maar liep hij Cornu in op 300 meter van de streep
Cornu doet het toch ook wel aardig op de pursuit. Hij houdt met De Keetele de eer van het Belgische baanwielrennen hoog, nu Keisse aan de zijlijn staat.
pi_74282107
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Ik verwachtte nu juist dat Phinney dat zou flikken.
En zan zeggen dat ze dit willen schrappen voor, met alle respect, kermisonderdelen. Een geweldige strijd zou het worden met alleen al Phinney, Thomas en Wiggins.
pi_74282761
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

En zan zeggen dat ze dit willen schrappen voor, met alle respect, kermisonderdelen. Een geweldige strijd zou het worden met alleen al Phinney, Thomas en Wiggins.
Met die line-up, plus nog Hayden Roulston, sterke Australiërs als Bobridge en Howard en eventueel nog een Ignatiev kan het een van de topnummers in London worden.
pi_74282785
Stel je voor dat zich ook nog Cancellara speciaal voor de Spelen zich op de achtervolging zou storten.
pi_74282945
Merkwaardige opkomst van de Maleisiërs trouwens, op de sprintonderdelen van het baanrennen.
pi_74282957
pi_74283011
Crampton en Perkins door, en eventueel nog die Awang.

Ik dacht dat de Britten wel op Kenny zouden inzetten op dit nummer.
pi_74349691
quote:
BOOGERD BEGINT EIGEN PLOEG

door Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg
WILLEMSTAD - Michael Boogerd keert terug in de wielersport. Twee jaar nadat hij op Curaçao definitief afscheid nam als actieve renner, maakte hij gisteren bekend dat hij vanaf 2011 met een eigen ploeg in het peloton terugkeert.

Fietsenfabrikant Specialized benaderde de oud-renner om een Continentale opleidingsploeg in Nederland op te zetten. Als sportief manager gaat Boogerd daar volgend jaar mee aan de slag door jonge talenten te scouten.
"Dit is een enorme uitdaging. Ik begin vanaf nul om zodoende een gedegen organisatie neer te kunnen zetten. In eerste instantie willen we talenten een goed programma laten rijden, zodat ze zich kunnen ontwikkelen om naar de grote ploegen over te stappen", aldus Boogerd. "
"Samen met Marco Goudswaard van Wielerland die het plan heeft opgezet gaan we nu sponsors benaderen om een budget van ongeveer een half miljoen voor het eerste jaar rond te krijgen. Op termijn is onze ambitie om uit te groeien naar een ProTour-formatie, maar ik realiseer me dat je in de ontwikkeling van zo`n ploeg stap voor stap moet zetten.”
quote:
Michael Boogerd start met Specialized eigen Continentale wielerploeg

Met een gedegen plan start Michael Boogerd in 2011 zijn eigen wielerploeg. Net onder het niveau van Skil-Shimano en Vacansoleil verschijnt de Hagenaar met een Continentale-formatie in het peloton. Zijn ploeg gaat met renners tussen 19 en 23 jaar onder andere de strijd aan met de opleidingsploeg van Rabobank. "Ik begin letterlijk vanaf nul. Ik ga jonge talenten opsporen, hen een kans geven en dan verder begeleiden, zodat ze naar een van de grote profploegen kunnen overstappen. Dat worden de eerste doelstellingen", onthulde Boogerd vanaf een zonovergoten zandstrand.
:
Op Curaçao, waar Boogerd voor de Amstel Curaçao Race verblijft, hoorde Nederlands beste renner van het laatste decennium het goede nieuws. Fietsfabrikant Specialized gaf Boogerd groen licht om de ploeg te starten en wordt de komende jaren materiaalsponsor van het team. "Specialized heeft al topploegen met Saxo Bank en QuickStep, maar wilde in Nederland ook graag met een ploeg verschijnen. Het bedrijf heeft vertrouwen in het plan dat ik gepresenteerd heb, waardoor ik nu echt aan de slag kan", aldus Boogerd.

Met Marco Goudswaard van [Wielerland.nl] (die een coördinerende rol voor de ploeg vervult) start Boogerd nu een zoektocht naar sponsors. Het budget bedraagt ongeveer 600.000 euro, waarmee de ploeg zowel een aantrekkelijk nationaal als internationaal programma kan rijden. De nieuwe wielerploeg kan voor wedstrijden als Dwars door Vlaanderen, Brabantse Pijl en onder andere de Ster Elektrotoer uitgenodigd worden en daar de strijd aangaan met de allerbeste profs. Twee grote bedrijven hebben zich al gemeld en de eerste afspraken zijn ingepland.

Twee jaar lang onderzocht Boogerd wat hij met zijn leven na zijn wielercarričre wilde. Hij werkte voor televisie, in de public relations en voor wedstrijdorganisatoren, waarna hij een masteropleiding op de Johan Cruyff Acamedy succesvol afrondde. "De afgelopen periode werd mij duidelijk dat mijn hart nog altijd in de wielersport ligt en dat ik het liefst bij een ploeg werk. Het is een hele grote uitdaging om zelf iets op te starten. Ik begin klein, maar denk dat dit voor mijzelf ook de beste leerschool is. In deze tijd staan de bedrijven ook niet in de rij om tien miljoen euro in de wielersport te investeren. Door zelf een goede organisatie op te bouwen, vind ik de komende jaren misschien wel zo'n geldschieter."

Het komend jaar gaat Boogerd geregeld mee met wielerclub Wielerland om op die manier veel junioren- en beloftenwedstrijden te zien. ,,Het scouten van renners wordt een van mijn taken, maar ook het opzetten van de ploeg vergt veel tijd. Natuurlijk heb ik de ambitie ooit een grote ploeg op te starten, maar je moet niks forceren. Jonathan Vaughters is ook met een Continentale-ploeg begonnen en heeft inmiddels met Garmin een van de beste teams van de wereld."

Boogerd is overtuigd dat Nederland heel veel wielertalent herbergt. "De beste periode in het Nederlandse wielrennen was eind jaren zeventig, begin jaren tachtig. Bij de amateurs gingen ploegen als Gazelle, Amstel Bier, Jan van Erp en Jo van Aarle de strijd met elkaar aan. Nu steekt de opleidingsploeg van Rabobank er met kop en schouders bovenuit. Ik denk dat meer concurrentie de ontwikkeling van de talenten ondersteunt."

De oud-wielrenner is zelfverzekerd over de nieuwe functie. "Ik ben vijftien jaar prof geweest. Naast de nodige ervaring weet ik hoe een ploeg reilt of zeilt. In de twee jaar dat ik gestopt ben, heb ik de sport van een andere kant kunnen bekijken. Ook mijn opleiding heeft me een andere kant laten zien. Het afgelopen jaar hield ik me al met enkele talenten bezig. Zo heb ik Joost van Leijen bij Vacansoleil kunnen onderbrengen."

Naast de wielerploeg werken Boogerd en Goudwaard ook aan een jeugdfietsplan. Samen met de KNWU, Rabobank, Vacansoleil en Spezialized willen ze de jeugd de mogelijkheid bieden fietsen te huren. "Voor gezinnen die niet veel te besteden hebben, is de wielersport erg duur. Via alle Specialized-dealers in Nederland komt straks de mogelijkheid een fiets voor vijftig euro te huren. Jongeren die serieus met de sport bezig zijn, krijgen dan ook wielerkleding via Rabobank en Vacansoleil gratis, terwijl ze een licentie, helm en schoenen krijgen aangeboden", benadrukt Goudswaard.

Boogerd: "Het startschot voor een breed opgezet wielerplan is nu gegeven. Stapje voor stapje zetten we dit op. Het ontwikkelen van Nederlands wielertalent is onze grote drijfveer."
Hopen dat het lukt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74350798
Goed initiatief, ben benieuwd.

Nu maar hopen dat er nog een paar mooie sponsors zich komen melden.
pi_74351195
Klinkt goed. Maar inderdaad, sponsorinkomsten zullen cruciaal worden.
pi_74352047
quote:
Broers Schleck willen samen op podium Tour

Fränk Schleck wil volgend jaar samen met zijn broer Andy op het podium staan in Parijs. De Luxemburgse broers kwamen dit jaar amper 40 seconden te kort en zijn vastbesloten die unieke prestatie in 2010 wel te realiseren.
Andy finishte als tweede achter de ongenaakbare Alberto Contador, maar Fränk strandde op een vijfde stek.

'Het zou fantastisch zijn als we volgend jaar wel samen op het podium staan in Parijs. En waarom zou ons dat niet lukken?', aldus Fränk.

Andy en Fränk rijden ook volgend jaar voor de Deense ploeg Team Saxo Bank van Bjärne Riis.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/
Dat er geen ploegentijdrit is scheelt voor de gebroeders alvast het nodige.
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:12:44 #60
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74357552
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat er geen ploegentijdrit is scheelt voor de gebroeders alvast het nodige.
Mwa, ze verloren slechts 40 seconden op Astana dit jaar.

Als je dan bedenkt dat de individuele tijdritten in 2010 vlakker zijn (en in totaal iets langer), dan vraag ik me af of het in het voordeel van de Schlecks is.
pi_74358424
Ik had een vraagje. Heeft er iemand nog wat gehoord over de toekomst van Allan Davis bij Quick step?

Drie weken geleden bracht een Kazachse site het nieuws dat hij bij Astana zou hebben getekend. Dit bericht heb ik op het forum gepost. 17 oktober, 2,5 weken geleden, kwam de Bundaberg Newsmail met het bericht dat Davis Quick Step weleens zou kunnen verlaten, hij had aanbiedingen van meerdere ploegen. Ik heb vandaag nog op de sites van The Australian en Bundaberg Newsmail gekeken maar daar heb ik niets over Davis kunnen vinden.

Ander wielernieuws: Team sky zal vrijdag zijn volledige ploeg bekendmaken. www.wielerflits.nl
pi_74359866
Kwam ik tegen bij zoektocht over Davis (niets gevonden):

Robert Gesink: 'Ik voel me als de koningin'
pi_74360193
Robert heeft z'n eigen 'berg' gekregen in z'n woonplaats Aalten
  dinsdag 3 november 2009 @ 19:37:33 #64
49615 Bismarck
pi_74360328
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef MarijeH het volgende:
Ik had een vraagje. Heeft er iemand nog wat gehoord over de toekomst van Allan Davis bij Quick step?

Drie weken geleden bracht een Kazachse site het nieuws dat hij bij Astana zou hebben getekend. Dit bericht heb ik op het forum gepost.
Dat bericht was deels speculatie over renners waar onderhandelingen nog mee liepen/lopen. Davis heeft nog geen contract getekend en we mogen ervan uitgaan dat onderhandelingen nog lopen. Ook Bertagnolli stond op dat lijstje en die heeft inmiddels bij Diquigiovanni verlengd.

Deze namen zijn al zeker bij Astana: David De La Fuente, Dmitriy Fofonov, Enrico Gasparotto, Maxim Gourov, Valentin Iglinsky (broertje van), Gorazd Stangelj en Paolo Tiralongo. Over Zubeldia nog geen nieuws.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:22:28 #65
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_74362082
Hopelijk voor Boogerd wordt het een succes, en komt er eindelijk eens een goede concurrent voor de Rabo Continental ploeg
Net efkes anges
  woensdag 4 november 2009 @ 14:37:27 #67
67640 SaintOfKillers
pi_74385483
quote:
Omega Pharma haalt geen vervanger voor Evans

Omega Pharma-Lotto is voorlopig niet van plan om een vervanger te halen voor de vertrekkende kopman Cadel Evans. Dat vertelde ploegleider Marc Sergeant aan Het Nieuwsblad. Evans verlaat de Belgische formatie aan het einde van het seizoen voor het Amerikaanse BMC.

Sergeant raakte eerder dit seizoen al grootverdieners Bernhard Kohl en Thomas Dekker kwijt. Hoewel er nu budget vrijkomt, geeft Sergeant aan geen gekke dingen te gaan doen. "Ik wil niet zomaar iemand aankopen omdat we nu ineens veel geld over hebben. Als we nog een transfer doen, wil ik er zeker van zijn dat het een goede is. Maar dat wordt niet gemakkelijk. Deze tijd van het jaar zijn er niet veel grote vissen meer."

Een transfer van Alberto Contador acht hij onwaarschijnlijk. "Ons daar nu nog in mengen, is heel erg moeilijk," aldus Sergeant. Hij wil niet graag een renner bij een andere ploeg wegkopen. Dat is niet echt mijn stijl. Tenzij de renner en het team echt niet meer met elkaar verder willen. Als we geen grote vis meer kunnen vangen, hou ik het resterende budget dan ook liever tot volgend jaar."
Misschien moeten ze Rasmussen halen .
  donderdag 5 november 2009 @ 08:09:11 #68
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74409351
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Misschien moeten ze Rasmussen halen .
Ha, het lijkt er op dat beroepsleugenaar "Chicken" niet de waarheid sprak toen hij zei dat hij geen overeenkomst met CDC-Cavaliere had.

Volgens CDC heeft hij getekend. Ze zijn niet blij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 november 2009 @ 14:02:46 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74418503
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hopelijk voor Boogerd wordt het een succes, en komt er eindelijk eens een goede concurrent voor de Rabo Continental ploeg
ben benieuwd hoe dat gaat nu Rabo ook alleen voor de Nederlanders gaat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74446565
quote:
Dimitri De Fauw (28) stapt uit het leven

Baanwielrenner Dimitri De Fauw heeft zich van het leven beroofd. De Fauw was jarenlang een vaste waarde in het zesdaagsecircuit en werd op de piste meermaals Belgisch kampioen in verschillende disciplines. De Fauw werd 28 jaar.

De Fauw was vooral actief op de piste maar reed soms ook op de weg. Van 2003 tot 2005 reed hij voor Quick-Step. In 2006 stapte hij over naar Chocolade Jacques, een jaar dat voor hem noodlottig zou eindigen.

In de Gentse Zesdaagse van 2006 botste De Fauw ongelukkig met de Spanjaard Isaac Galvez, die overleed aan zijn verwondingen. De Fauw worstelde daarna een hele tijd met een depressie.

In de Zesdaagse van Grenoble, die woensdag afgelopen is, werd De Fauw aan de zijde van de Deen Marc Hester nog zevende.

Sporza
Ongelooflijk
pi_74446758
triest
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_74446776
Jeetje.

Hij was nog volop aan zijn carričre bezig. Wie had dan, ook al was hij depressief, zoiets zien aankomen?
pi_74447438
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:05:08 #74
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_74457250
Blijft de vraag of er misschien meer achter zit, of dat bv de dood van VdB er wellicht ook iets mee te maken heeft?
Net efkes anges
pi_74457858
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Blijft de vraag of er misschien meer achter zit, of dat bv de dood van VdB er wellicht ook iets mee te maken heeft?
Dat zal alleen De Fauw weten vermoed ik
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 november 2009 @ 23:24:54 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74472168
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74474246
Interview Katie Compton, de succesvolste renster in de Amerikaanse cyclocross sport. En tevens een van de drie beste van de wereld naast Vos en Kupfernagel.
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:13:25 #78
67640 SaintOfKillers
pi_74477858
Contador heeft schijnbaar 3 voorwaarden om bij Astana te blijven.

• Hij krijgt vier en een half miljoen euro per jaar
  • Hij mag onmiddellijk weg als er een ploegmaat positief is
  • Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
  • The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      zaterdag 7 november 2009 @ 11:49:33 #79
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_74478337
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

• Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
  • Ja... waarom zou hij het niet doen voor 4.5 miljoen? In 2011 vertrekt hij sowieso.

Ik zie Prudhomme wel eerder een Franse ploeg uitnodigen dan BMC. Het zal lastig worden voor Evans denk ik.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 november 2009 @ 12:07:16 #80
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74478595
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

• is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74478838
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 12:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?
    Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.
    Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 7 november 2009 @ 12:20:39 #82
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74478854
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 12:19 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.
    ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74479047
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 12:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?
    Ze waren volgens mij te laat met het indienen van een aantal stukken, volgens mij financieel maar dat weet ik niet zeker, bij de UCI voor de ProTour licentie. Omdat de ploeg op dat moment geen licentie had was Contador gerechtigd om de ploeg te verlaten. Astana was trouwens niet de enige ploeg die te laat was, Saxo en nog een paar ook.
    Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
    pi_74479410
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik zie Prudhomme wel eerder een Franse ploeg uitnodigen dan BMC. Het zal lastig worden voor Evans denk ik.
    Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.
    Cervelo zal wel niet uitgenodigd worden (Sastre won in 2008 de tour, en niet de laatste in 2009)
    Net efkes anges
    pi_74479501
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 12:53 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.
    Cervelo zal wel niet uitgenodigd worden (Sastre won in 2008 de tour, en niet de laatste in 2009)
    Waarom zou Cervelo niet uitgenodigd worden? De houder van de groene trui alleen al zou moeten volstaan, daar komt Sastre nog eens bij.
      zaterdag 7 november 2009 @ 13:01:59 #86
    67640 SaintOfKillers
    pi_74479613
    Cervelo is gewoon een Pro-Tour ploeg die toevallig geen Pro-Tour status hebben. Die worden overal voor uitgenodigd waar ze interesse in hebben.
    pi_74479761
    Met Hushovd, Haussler, Sastre en nog wat ander volk moet Cervelo gemakkelijk uitgenodigd worden inderdaad.
      zaterdag 7 november 2009 @ 22:42:04 #88
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_74494549
    Rasmussen poised to reveal new team

By:
    Shane Stokes
    Published:
    November 7, 17:24,

Dane claims CDC-Cavaliere agreement has been dissolved

Michael Rasmussen met with the CDC-Cavaliere team today and said afterwards that the situation between them has been resolved, making him free to compete elsewhere.

It had previously insisted otherwise, claiming that he had signed a contact with him and was thus obliged to race for the squad in 2010. Rasmussen said that the agreement he put his name to was only a pre-contract and that he intended to compete for another, as yet-unannounced team.

"It was a positive meeting where there was goodwill on both sides,” he said today, according to TV2 Sport. “The two parties have commenced the liquidation of the cooperation that has never existed. The two parties' lawyers must speak together on Monday."

Rasmussen recently returned after a two-year ban from competition, incurred after he lied about his whereabouts prior to the 2007 Tour de France. The Danish rider looked poised to win the event but was then withdrawn from the race days from the finish in Paris by his former Rabobank team.

He has said that he intends to ride a Grand Tour in 2010. The identity of that team is coming soon, according to Rasmussen, 35.

"It is entirely up to my new team to announce that the agreement has fallen into place,” he said. “It will come in a press release and, in my opinion, it can’t come fast enough.”

Rasmussen and Alexander Vinokourov, who was also ejected from the 2007 Tour, are currently awaiting a CAS ruling. They are contesting the UCI’s insistence that they must pay a year’s salary as an additional penalty and, in the meantime, were allowed to race.
    pi_74500968
    Astana wil Contador jaarloon van 8 miljoen euro geven

Alberto Contador is bij Astana de duurste renner aller tijden als de Kazachen akkoord gaan met de drie voorwaarden die hij stelde om nog één jaar te blijven bij het ProTourteam. De Kazachen maakten dit weekend immers aan Fran, de broer en de makelaar van Alberto Contador een voorstel van een vierjaarscontract over waarbij de tweevoudige Tourwinnaar op jaarbasis 8 miljoen euro kan verdienen. De absolute voorwaarde was dat hij vier seizoenen bleef, maar Contador bedankte voor zo'n lange termijn.
    De Kazachen kunnen het dus vinden met de 4,5 miljoen euro die Contador eist. Met de andere voorwaarden hebben ze het moeilijker. Vooral de schriftelijke verklaring van Vinokourov dat hij de Tour niet zal rijden, zien ze niet zitten. De derde voorwaarde van Contador is dat hij mag opstappen als een Astana-renner positief wordt bevonden.

Bron: nieuwsblad.be
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 8 november 2009 @ 22:24:22 #90
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74525533
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 10:37 schreef Leatherface het volgende:
    Astana wil Contador jaarloon van 8 miljoen euro geven

Alberto Contador is bij Astana de duurste renner aller tijden als de Kazachen akkoord gaan met de drie voorwaarden die hij stelde om nog één jaar te blijven bij het ProTourteam. De Kazachen maakten dit weekend immers aan Fran, de broer en de makelaar van Alberto Contador een voorstel van een vierjaarscontract over waarbij de tweevoudige Tourwinnaar op jaarbasis 8 miljoen euro kan verdienen. De absolute voorwaarde was dat hij vier seizoenen bleef, maar Contador bedankte voor zo'n lange termijn.
    De Kazachen kunnen het dus vinden met de 4,5 miljoen euro die Contador eist. Met de andere voorwaarden hebben ze het moeilijker. Vooral de schriftelijke verklaring van Vinokourov dat hij de Tour niet zal rijden, zien ze niet zitten. De derde voorwaarde van Contador is dat hij mag opstappen als een Astana-renner positief wordt bevonden.

Bron: nieuwsblad.be

alles in de media
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74534402
    Was jullie even kwijt, lees het nu pas van De Fauw
      maandag 9 november 2009 @ 14:08:17 #92
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74539980
    ja, erg triest nieuwsbericht van de fauw. Ik ken iemand die ook vlakbij het galvez-accident zat in de kuip, hij is er toch ook lang echt slecht van geweest. Om stil van te worden, het accident heeft zijn tweede slachtoffer geëist, al speelt er mss veel meer mee.
    pi_74540976
    Hondo gaat naar Lampre

En Franzoi trekt naar een Belgische veldritploeg.
    pi_74541596
    Ah, Daniel Honda? Knecht voor Petacchi zeker.
      maandag 9 november 2009 @ 15:12:16 #95
    49615 Bismarck
    pi_74542241
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 14:54 schreef Roberto258 het volgende:
    Ah, Daniel Honda? Knecht voor Petacchi zeker.
    Danilo Hondo inderdaad, ik denk eerder b-sprinter in de kleinere koersen waar Petacchi niet aan de start verschijnt. Hoewel Lorenzetto die rol ook heeft en die is doorgaans rapper. Hondo gaan ze echt niet naar de Giro meenemen. Bernucci wel, en die was lead-out man voor Petacchi bij Fassa Bortolo en LPR.
    pi_74545632
    quote:
    O'GRADY OPGENOMEN NA EPILEPSIEAANVAL
    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
    Stuart O'Grady is opgenomen in het
    ziekenhuis nadat hij tijdens de MotoGP
    van Valencia na een rondje op de motor
    een epilepsie-aanval had gekregen.

O'Grady werkte een rondje af samen met
    zijn Australische landgenoot Casey
    Stoner, maar toen die laatste hem aan
    enkele zakenmensen wou voorstellen,
    slaagde de renner van Saxo Bank er niet
    in te antwoorden op zijn vragen. Even
    later stuikte O'Grady in elkaar.

"Stuart is wakker, maar moet nog enkele
    tests ondergaan", zegt Max Stevens van
    de Australische wielerbond. "Binnenkort
    weten we meer." O'Grady is 36 jaar.
    Bron: vrt teletext pagina 431.

Hier schrok ik toch wel van toen ik het las. Gelukkig gaat het weer iets beter met hem.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 november 2009 @ 23:20:31 #97
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74558969
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 16:50 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Bron: vrt teletext pagina 431.

Hier schrok ik toch wel van toen ik het las. Gelukkig gaat het weer iets beter met hem.
    einde carriere lijkt me
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74559269
    O'Grady werd de laatste tijd sowieso redelijk geplaagd.

Ik vond het knap dat ie na zijn zware val in de Tour van 2007 nog zo'n beulswerk kon verrichten in de Tours daarop. Maar ik vrees dat met dit erbij het einde van zijn loopbaan in zicht komt...
    pi_74559818
    O'Grady heeft altijd toch wat? Maar weet er op de een of andere manier altijd weer bovenop te komen. Geweldige renner
      dinsdag 10 november 2009 @ 14:33:28 #100
    49615 Bismarck
    pi_74573019
    quote:
    Gilberto Simoni to end career?
    By: Gregor BrownPublished: November 10, 13:16, Updated: November 10, 13:20
    Gilberto Simoni (Diquigiovanni)

Astana, Androni and Lampre pass on two-time Giro d'Italia winner

Gilberto Simoni will not continue with Gianni Savio's Androni team and could be at the end of his career. Savio named the riders for next season yesterday, but there was no mention of Simoni, a two-time winner of the Giro d'Italia.

"In 25 years I've had a lot of great wins, but the biggest win is that every year everyone, riders and staff, are always paid," Savio told Cyclingnews. "The key is making a team with the budget that you have available. "We would never offer Gilberto Simoni a minimum-wage contract. It's better to say we don't have the money for next year than to make that offer."

Italian Simoni, 38, joined Savio's Diquigiovanni team in 2008 (to be called Androni in 2010). He had finished fourth overall at the 2007 Giro d'Italia and won the race's stage 17 to Monte Zoncolan. This March, he won stage three and held the lead of the Vuelta Mexico. He also raced this year's Giro and helped the team win three stages, but finished 46 minutes behind overall winner Denis Menchov (Rabobank). It could have been his last major race as a road rider and Savio's team could be the last of his 11-year career.

"I don't know, and I don't think he still knows what he wants to do," continued Savio.

Last month, Simoni's agents met with team Lampre's team boss, Giuseppe Saronni. Saronni discussed the idea of re-uniting Simoni with his star rider, Damiano Cunego. "It was an interesting idea, he's given Lampre a lot of success. But, it ended there, as an idea," said Saronni today.

Simoni and Cunego rode together in the same team from 2002 to 2005. Their relationship broke down while Cunego won four stages and the overall classification of the 2004 Giro d'Italia.

Astana had also spoken with Simoni's agents. The team wanted to bring in Simoni to support two-time Tour de France winner Alberto Contador. "It was an idea, but then it did not happen," Astana's new directeur sportif, Giuseppe Martinelli, told Cyclingnews. "We wanted him to race the Giro and Tour with Contador, but he only had intentions to race the Giro and then end his career. The discussions ended there."

With the number of top teams limited, Simoni may now try to find a smaller team. A smaller team could allow him to end his career at home at the Giro del Trentino in April.
    Diquigiovanni stopt als co-sponsor van Diquigiovanni-Androni en Savio zoekt nog naar een nieuwe co-sponsor voor 2010. Voorlopig heet het team dan ook 'Androni Giocatolli'. Alle kleine(re) sponsors blijven wel aan voor 2010. Wat Simoni betreft, gelet op dit bericht zie ik hem nog wel naar ISD toe gaan. ISD start in de meeste Italiaanse koersen en heeft vorig jaar in ieder geval de Giro gereden.
    pi_74573562
    quote:
    "Specialized wil extra inspanning doen voor Contador"

Het lijkt Quick-Step nog altijd menens om Alberto Contador binnen te halen. Volgens de Gazzetta dello Sport heeft de Belgische wielerploeg een contract van 5 miljoen euro per jaar klaarliggen voor de Spaanse Tourwinnaar, maar dat ontkent manager Patrick Lefevere.

Alberto Contador heeft nog altijd niet beslist bij welke wielerploeg zijn toekomst ligt. De Spanjaard kan blijven bij Astana, maar Quick-Step, Garmin en Caisse d'Epargne liggen op de loer.

Contador zou voor vier jaar kunnen tekenen bij Quick-Step en zou zo dus 20 miljoen euro opstrijken. Quick-Step, cosponsor Innergetic en fietsenleverancier Specialized zorgen samen voor het nodige budget.

Er zou ook nog voldoende budget zijn om Contador met enkele trouwe helpers te omringen, want daar hamert de tweevoudige Tourwinnaar op.

Het is nu afwachten of Astana, waar Contador nog een contract heeft, een ProTour-licentie krijgt. De UCI weigerde om de licentie van de Kazakse wielerploeg zomaar te verlengen en op 20 november volgt normaal gezien een definitieve beslissing.

Als Astana toch een licentie ontvangt, dan is de kans heel groot dat Contador bij Astana blijft. Is dat niet het geval, dan zou Quick-Step de eerste keuze zijn voor Contador.

Lefevere: "Voorstel klopt, maar ik ontken die bedragen"
    Patrick Lefevere, manager van Quick-Step, wil die bedragen niet bevestigen. "Het klopt dat we een contractvoorstel hebben gedaan en Specialized wil een extra inspanning doen om Contador te halen", zegt Lefevere aan Sporza.

"Dat wil Specialized ook enkel doen als Contador naar ons komt. Wat die bedragen betreft, die ontken ik. Het geld dat we Contador hebben geboden, komt trouwens uit het ploegbudget", vertelt Lefevere.
      dinsdag 10 november 2009 @ 15:57:27 #102
    67640 SaintOfKillers
    pi_74576000
    quote:
    Dedecker: 'Bobo's niet in staat om De Fauw te beschermen'

Jean-Marie Dedecker verwijt de 'bobo’s van Topsport Vlaanderen' niet in staat te zijn geweest aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden. De LDD-voorzitter doet dat in een opiniestuk naar aanleiding van de dood van wielrenner Dimitri De Fauw, die vrijdag uit het leven stapte.
    De getuigenis van De Fauw vormde de basis voor de artikelenreeks van Het Laatste Nieuws over het dopinggebruik bij Quickstep en het dossier hierover dat Jean-Marie Dedecker aan het gerecht overmaakte. De renner 'werd door het wielermilieu ontmaskerd als pentito die de omerta van het peloton had doorbroken', aldus nog Dedecker.

De Fauw kreeg nergens nog onderdak bij een wielerploeg. Dedecker heeft naar eigen zeggen - na advies van toenmalig sportminister Bert Anciaux - bij topsportmanager Ivo Van Aken aangeklopt om hem onderdak te bieden bij Topsport Vlaanderen maar 'zelfs die bezigheidstherapie werd aan De Fauw niet gegund'.

Op 6 november stierf niet de breed uitgesmeerde onschuld van twee tennissers, schrijft Dedecker nog, verwijzend naar de media-aandacht voor de sanctie tegen Wickmayer en Malisse. 'Een goedlachse explosieve spierbundel had met zijn laatste adem het geloof in zichzelf uitgeblazen. De bobo’s van Topsport Vlaanderen, die als een schare witte ridders de dopingwetgeving rigoureus prediken zijn zelfs niet in staat aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden', klaagt Dedecker aan.
    Wel in het achterhoofd houden dat de artikelenreeks waarvan sprake dit als gevolg had en dat alles wat Dedecker zegt dus met enkele emmers zout moet worden genomen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 november 2009 @ 15:58:24 #103
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74576032
    Dat is toch sowieso het geval met alles wat Dedecker zegt?
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 10 november 2009 @ 16:22:33 #104
    67640 SaintOfKillers
    pi_74576949
    Ik licht even toe voor degenen die Dedecker niet helemaal kennen .
      dinsdag 10 november 2009 @ 17:15:32 #105
    67640 SaintOfKillers
    pi_74578613
    quote:
    Einde carričre voor Simoni?

Gilberto Simoni keert mogelijk volgend jaar niet terug in de wielersport. De 38-jarige oud-Girowinnaar kan geen ploeg vinden, meldt CyclingNews.

De Italiaan schermde de laatste tijd met interesse van zowel Astana als Lampre, maar daar lijkt niets uit te komen. Bij Lampre zou hij herenigd worden met Damiano Cunego, maar ploegmanager Giuseppe Saronni meldt dat de deal niet is doorgegaan. "Het was een interessant idee, hij heeft voor veel successen van Lampre gezorgd. Maar het bleef bij een idee." Ook met Astana kwam 'Gibo' er niet uit. "We wilden hem de Giro en Tour met Contador laten rijden, maar hij wilde alleen de Giro rijden en daarna zijn carričre beëindigen. De gesprekken hielden daarna op", zei directeur Giuseppe Martinelli van Astana.

Ook bij zijn huidige ploeg, Diquigiovanni, kan Simoni niet blijven. De ploeg heeft niet voldoende budget. "De sleutel is een goed team te maken met het budget dat je hebt", legt Gianni Savio uit. "We zullen Gilberto Simoni nooit een minimumloon voorleggen. Het is beter om te zeggen dat we geen geld voor hem hebben volgend jaar dan zoiets voor te stellen."

Wat Simoni's plannen zijn voor volgend jaar is niet bekend. "Ik weet het ook niet en ik denk niet dat hij nog weet wat hij wil doen", probeert Savio de situatie uit te leggen. Mogelijk gaat de Italiaan op zoek naar een continentale ploeg om dat zijn carričre af te sluiten in de Giro del Trentino.
    Tja.

De laatste jaren zag je 'm eigenlijk alleen nog maar in de Giro en daar kan hij nu ook niet echt meer mee, dus sportief heb je er eigenlijk helemaal niets meer aan.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2009 @ 01:47:47 #106
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74593367
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Ik licht even toe voor degenen die Dedecker niet helemaal kennen .

DeLuna vindt me dik ;(
      woensdag 11 november 2009 @ 16:34:21 #107
    67640 SaintOfKillers
    pi_74608320
    quote:
    Tour de France wil uitbreiden naar 22 ploegen

De Tour de France overweegt om volgend jaar van start te gaan met 22 ploegen. Dat vertelde volgens Wielermagazine koersdirecteur Christian Prudhomme in het blad van de Franse wielerbond. Aan de Tour 2009 namen 20 teams deel.

Door de entree van nieuwe profploegen in de ProTour en het verdwijnen van enkele Franse ploegen daaruit wil de Tour het aantal deelnemers uitbreiden. Er zijn zestien ploegen zeker van deelname. Prudhomme wacht de definitieve selecties van de ploegen af voordat hij een keuze bekend maakt.
    Het werd al eerder gesuggereerd.
      woensdag 11 november 2009 @ 16:59:04 #108
    pi_74609142
    Lijkt mij ook niet onlogisch , desnoods moeten ze maar een renner minder per team toelaten ...
      woensdag 11 november 2009 @ 17:09:19 #109
    49615 Bismarck
    pi_74609443
    Lijkt me op zich prima, als ze maar met het parcours er rekening mee houden. De Ronde van Italie had dit jaar 22 teams en bij enkele etappes was er kritiek van de renners dat er teveel mensen over te smalle wegen moesten. Gevolg: nerveuziteit, dringen om in een goede positie te zitten en valpartijen.
    pi_74611255
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 17:09 schreef Bismarck het volgende:
    als ze maar met het parcours er rekening mee houden. De Ronde van Italie had dit jaar 22 teams en bij enkele etappes was er kritiek van de renners dat er teveel mensen over te smalle wegen moesten. Gevolg: nerveuziteit, dringen om in een goede positie te zitten en valpartijen.
    Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2009 @ 19:05:53 #111
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74612741
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 18:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..
    en daarna dringen voor de kassein
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 12 november 2009 @ 19:19:13 #112
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_74643922
    wo 11 nov 2009, 17:03

'Twee ploegen extra in Tour de France'
    Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De kans is groot dat er volgend jaar in de Ronde van Frankrijk 22 in plaats van 20 ploegen aan de start verschijnen. "We overwegen een uitbreiding", aldus Tourdirecteur Christian Prudhomme. "Het aantal kandidaten is, vooral ook door de komst van teams als RadioShack (Lance Armstrong) en Team Sky (Juan-Antonio Flecha), inmiddels gestegen naar zo'n 26 en daarom moeten we mogelijk tot een dergelijke stap overgaan."

Prudhomme verklaarde tegenover La France Cycliste dat de invulling voor de vier of zes wildcards een moeilijke keuze is. "We wachten nu eerst de definitieve samenstellingen van de ploegen af en beoordelen tevens hun optredens in het voorjaar. Pas dan maken we onze selectie bekend."

De Nederlandse wielerploegen Skil-Shimano en Vacansoleil, die in aanmerking komen voor een wildcard, moeten voorlopig dus gewoon rustig afwachten.
      vrijdag 13 november 2009 @ 16:25:00 #113
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_74669927
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 16:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
    Lijkt mij ook niet onlogisch , desnoods moeten ze maar een renner minder per team toelaten ...
    Dat laatste is sowieso een goed idee. Minder controle.
    What's it going to be then, eh?
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 november 2009 @ 17:30:13 #114
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74671787
    quote:
    Fabian Cancellara wil revanche nemen in het voorjaar
    Datum: 13-nov-2009 12:45

Fabian Cancellara is allerminst verzadigd na zijn uiterst succesvolle seizoen. De Saxo Bank-coureur wil in 2010 een voorjaarsklassieker aan de haak slaan.

Eind september legde Cancellara met overmacht beslag op de wereldtitel tijdrijden. De slagroom op de taart na z’n eindzege in de Ronde van Zwitserland, de proloogwinst in de Tour de France en twee dagtriomfen in de Ronde van Spanje. In het voorjaar draaide Cancellara echter vierkant. Door lichte blessures en een griepje moest hij zelfs forfait geven voor enkele monumentale koersen.

‘Ik ben heel erg gemotiveerd om het goed te doen in het voorjaar. Ik moet mijn wedstrijdschema nog samenstellen, maar ik wil revanche nemen,’ vertelt Cancellara op de website van Saxo Bank. Dat de Zwitser ook in klassiekers zijn mannetje staat, bewees hij reeds door Parijs - Roubaix (2006) en Milaan - San Remo (2008) op zijn naam te schrijven. ‘Ik ben blij met mijn prestaties in de tweede helft van het seizoen, want wat ik in de eerste maanden liet zien bleef ver achter bij mijn verwachtingen.’

Cancellara brengt in het tussenseizoen veel tijd door met zijn familie en vrienden en zorgt er met tennispotjes, mountainbiketochten en fitnesssessies voor dat hij in conditie blijft. ‘Het aantal uren op de fiets ga ik langzaam opvoeren. De moraal is goed na mijn prestaties in het najaar.’ (MA)
    DeLuna vindt me dik ;(
      vrijdag 13 november 2009 @ 17:52:55 #115
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_74672321
    jeroen Blijlevens wordt de nieuwe ploegleider van de ploeg van Marianne Vos komend seizoen.
    Aldus Nos.nl
    Net efkes anges
    pi_74672365
    Cancellara kan zijn pijlen richten op de Ronde van Vlaanderen. Die heeft ie nog niet.
      vrijdag 13 november 2009 @ 18:32:50 #117
    49615 Bismarck
    pi_74673318
    Rasmussen wordt gelinkt aan het Spaanse Contentpolis-Ampo.
      vrijdag 13 november 2009 @ 22:52:32 #118
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_74682203
    http://www.wielermagazine(...)jaar_bij_astana.html

Volgens Merckx zou Contador voor 2 jaar bijgetekend hebben.
      zaterdag 14 november 2009 @ 10:15:10 #119
    pi_74688895
    quote:
    Op vrijdag 13 november 2009 22:52 schreef SuikerVuist het volgende:
    http://www.wielermagazine(...)jaar_bij_astana.html

Volgens Merckx zou Contador voor 2 jaar bijgetekend hebben.
    .

Vandaar ook de geruchten dat Specialized zou overwegen om van QuickStep over te stappen naar Astana.

Dat zou wel nog een goeie zijn ... Eerst Lefevre doen denken dat je Contador kan binnenhalen , en dan weglopen naar de ploeg waar ie wel zit ...
    pi_74689525
    Haha zou wel een harde grap zijn . Maar ik denk niet dat veel niet Kazachse sponsoren echt veel met Astana te maken willen hebben. Daar is die ploeg ondanks z'n succes toch wat te dubieus voor .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      zaterdag 14 november 2009 @ 12:12:27 #121
    49615 Bismarck
    pi_74691050
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 10:57 schreef du_ke het volgende:
    Haha zou wel een harde grap zijn . Maar ik denk niet dat veel niet Kazachse sponsoren echt veel met Astana te maken willen hebben. Daar is die ploeg ondanks z'n succes toch wat te dubieus voor .
    Astana sponsors 2009:
    Air Astana, ENRC, Kazakhstan Temir Zholy, KazMunayGas, Kazakhmys, Kazzinc, KEGOC, Trek Bicycle Corporation, SRAM, Giro, Look[/b], SIS, Bontrager, Nike, First Endurance, VitaFytea/Etixx, Windose, SRM, Tacx, Park Tool en Sapim.

Redelijk wat toonaangevende merken in hun branche die Astana sponsoren. Dubieus of niet, Astana is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
    pi_74691891
    Oude rot Cuesta wil weer in Vuelta starten

Vind het toch wel een held hoor
    Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
    FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
    pi_74698131
    16 x Vuelta, 8x Tour en 2x Giro, niet slecht
      zondag 15 november 2009 @ 19:33:24 #124
    67640 SaintOfKillers
    pi_74723309
    quote:
    Mogelijk EK voor eliterenners in 2011

De Europese wielerbond UEC heeft bij de UCI een aanvraag ingediend om een europees kampioenschap voor eliterenners te organiseren, zo meldt Wielermagazine. Momenteel is er enkel een europees kampioenschap voor beloften en junioren.

Deze titelstrijd moet vanaf 2011 georganiseerd worden. Het EK zou alleen toegankelijk zijn voor renners van Pro-Continentale en Continentale teams, coureurs van Pro Tour teams zouden niet mee mogen doen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 november 2009 @ 19:59:09 #125
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74724222
    quote:
    'Astana praat maandag met UCI over ProTour-licentie' Tell-a-Friend print nieuwsartikel

Een delegatie van Astana heeft maandag overleg met de UCI over een ProTour-licentie voor 2010. Dit meldt Het Nieuwsblad zondag. Het is nog altijd onzeker of Astana deze licentie zal krijgen.

De equipe uit Kazachstan heeft nog steeds niet voldaan aan de voorwaarden van de wereldwielerbond. Vooral op het gebied van financiering en structuur schiet Astana tekort. Als het team geen licentie krijgt, wil Tourwinnaar Alberto Contador de ploeg met onmiddellijke ingang verlaten.

De beslissing valt in principe op vrijdag 20 november. (JvE)
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74725564
      zondag 15 november 2009 @ 21:52:17 #127
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_74730096
    quote:
    Op zondag 15 november 2009 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Lekker willekeurig dat ProTour teams niet mee zouden mogen doen, in de situatie waar tegenwoordig sprake van is.
    What's it going to be then, eh?
      woensdag 18 november 2009 @ 18:40:51 #128
    67640 SaintOfKillers
    pi_74825377
    quote:
    OMEGA PHARMA-LOTTO STRIKT PÉRAUD
    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
    Omega Pharma-Lotto heeft zich versterkt met de Fransman Jean-Christophe Péraud. De 32-jarige mountainbiker wil in 2010 alles op de weg zetten. "Wij willen hem alle kansen bieden", zegt de ploeg. Péraud is niet de eerste de beste. De Fransman veroverde op zijn mountainbike zilver op de Spelen in Peking. In 2009 verraste hij iedereen door de Franse tijdrittitel weg te kapen voor de neus van Sylvain Chavanel van Quick-Step. Péraud bevestigde die kwaliteiten tegen de klok. Hij werd tweede in de Landenprijs en eindigde als twaalfde op het WK tijdrijden in Mendrisio.
    Afwachten of het wat wordt, maar op zich wel een interessante transfer voor Lotto.
      woensdag 18 november 2009 @ 18:56:46 #129
    pi_74825949
    Er zijn nog wel meer MTB'ers die het zeer succesvol hebben gedaan op de weg , maar evenveel die het niet hebben bemaakt (Martinez om er maar eentje te noemen bv)
    pi_74875370
    oannieuwkerkeFollowing Follow Lists

--------------------------------------------------------------------------------
    Your lists: Voilŕ! Het wielerjaaroverzicht 2009 is af en kan zondag op antenne. Duur: 1 uur 22 minuten en 30 seconden...VOOR HELDEN EN GESNEUVELDEN!
    about 4 hours ago from TweetDeck

Zondag omstreeks 16.30 in sporza op canvas
    Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
    pi_74876585
    Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.

Dan heeft Andy Schleck met terugwerkende kracht de Ardense dubbel.
      vrijdag 20 november 2009 @ 12:24:31 #132
    49615 Bismarck
    pi_74881633
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
    Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.

Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.

Daarnaast is de positief bevonden staal enkel van de wegwedstrijd en zijn alle andere stalen bij andere wedstrijden niet positief bevonden, dus ik zie niet in waarom hem de WP ontnomen zou worden?
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 12:28:49 #133
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74881796
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:

wanneer moet Virenque dan een keer zijn bollentruien inleveren?
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74882967
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.

Daarnaast is de positief bevonden staal enkel van de wegwedstrijd en zijn alle andere stalen bij andere wedstrijden niet positief bevonden, dus ik zie niet in waarom hem de WP ontnomen zou worden?
    Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)

Virenque hoeft zijn bollentruien niet in te leveren omdat hij de meeste na zijn formele schorsing won. Die truien van 1996 en 1997 kunnen hem niet worden ontnomen omdat de feiten waren verjaard. Hetzelfde als met Riis en Zabel dus.
      vrijdag 20 november 2009 @ 13:41:23 #135
    67640 SaintOfKillers
    pi_74884260
    Als ze eens wat sneller waren met hun tests, dan was het allemaal veel eenvoudiger. Dan start hij gewoon niet in de Waalse Pijl.

Nu wat retroactief gaan schorsen omdat ze het maar liefst 8 maanden na de Olympische wegrit nog steeds niet wisten, is gewoon oneerlijk, zelfs tegenover een valsspeler.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 14:12:16 #136
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74885170
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 13:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)

Virenque hoeft zijn bollentruien niet in te leveren omdat hij de meeste na zijn formele schorsing won. Die truien van 1996 en 1997 kunnen hem niet worden ontnomen omdat de feiten waren verjaard. Hetzelfde als met Riis en Zabel dus.
    Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatie
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74887728
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatie
    Zabel toch ook?? Of vergis ik me nu?
    pi_74887791
    Van de organisatie, maar die hebben geen bevoegdheden. Alleen de UCI kan diskwalificeren.

Anyway
    quote:
    De Nederlandse wielrenunie heeft een trainer gevonden voor de baansprinters. De Duits voormalig olympisch kampioen René Wolff treedt vanaf 1 maart 2010 in dienst.

Wolff is de opvolger van de Fransman Frédéric Magné, met wie de samenwerking onlangs werd beëindigd. Robert Slippens blijft de eerste verantwoordelijke bij de duuronderdelen.

De 31-jarige Wolff behaalde de gouden plak op de teamsprint bij de Olympische Spelen van 2004 in Athene. In 2005 werd hij wereldkampioen op de individuele sprint. Hij is op dit moment werkzaam in Duitsland als regionaal sprintcoach.

NOS
    Als sprinter was Wolff in ieder geval een topper. Benieuwd of ie dat ook als coach van oranje wordt.
      vrijdag 20 november 2009 @ 16:20:41 #139
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_74889015
    En Bram de Groot stopt als prof
    Net efkes anges
    pi_74890299
    Je zou toch verwachten dat hij nog wel ergens een plekje had moeten kunnen vinden.
    pi_74892303
    quote:
    Team Quick Step en Specialized sluiten stukje wielerhistorie af

Specialized en Team Quick Step hebben drie succesvolle seizoen achter de rug en hoewel de samenwerking nog altijd prima is, eindigt hun samenwerking. "Met wederzijds respect en waardering voor wat we bereikt hebben, willen Patrick Lefevere en ik bekend maken dat de wegen van Specialized en Team Quick Step in 2010 zullen scheiden", aldus Specialized President Mike Sinyard. "Ik waardeer het zeer wat Patrick en het team voor ons merk en de sport betekent hebben."

"In de drie jaar dat we samen gewerkt hebben, is geen ander team zo succesvol geweest. Specialized is een groot onderdeel van de successen geweest, door het ontwikkelen van hun fietsen en materiaal. Ik wil Mike en het Specialized team bedanken voor hun support", voegde team manager Lefevere toe.

Team Quick Step heeft de laatste drie jaar meer grote wedstrijden gewonnen dan welk ander professioneel wielerteam ook. De overwinningen gaan van de UCI Wereldkampioenschappen in 2007 tot de opeenvolgende overwinningen in zowel Parijs-Roubaix als de Ronde van Vlaanderen in 2008 en 2009.

Ook buiten de wedstrijden om was de samenwerking prima, met het team en de renners die constant bijdroegen aan de ontwikkeling van fietsen. Zo werden onder meer de tweevoudig winnaar Roubaix SL2, de Tarmac SL2 en de Tarmarc SL3 ontwikkeld. "Het grootste voordeel dat we van de wielersponsoring hebben, is de mogelijkheid om betere producten te maken. Dit komt om de profrenners ons constant dwingen om te vernieuwen en uitdagingen aan te gaan. Team Quick Step heeft ons geholpen om fietsen en materiaal te maken dat nu beschikbaar is voor elke renner, rechtstreeks uit de winkel. We zijn het team en de renners erg dankbaar voor hun bijdrage", besloot Sinyard.

Specialized en Team Quick Step maken binnenkort bekend wie hun partners worden voor het seizoen 2010. Vandaag, 20 november 2009, ontmoet Patrick Lefevere de pers om 14.30 uur om bekend te maken wie de nieuwe technische partner gaat worden.
    Bron

Maar Quick Step heeft inmiddels al een opvolger gevonden.
    quote:
    Eddy Merckx Cycles en Team Quick Step bundelen krachten

Vanaf seizoen 2010 zullen de renners van het Team Quick Step op de topfietsen van Eddy Merckx Cycles rijden. Er werd een akkoord bereikt voor 3 jaar. “We zijn heel blij met de overeenkomst met Eddy Merckx Cycles“, aldus Patrick Lefevere. “Voor ons is het een erezaak om samen te werken met zo’n gerenommeerd merk en met wielericoon Eddy Merckx."

"Onze relatie is gebaseerd op wederzijds respect. De onderneming ontstond 30 jaar geleden als één van Eddy’s ideeën. Vandaag is ze uitgegroeid tot een internationale speler, met Eddy nog steeds aan het roer. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking voor beide partijen een goede zaak is en dat zowel Team Quick Step en Eddy Merckx Cycles hierdoor verder zal kunnen groeien en dat we samen belangrijke gemeenschappelijke doelstellingen kunnen halen”, geeft de manager van Team Quick Step nog mee.

“Wij willen groeien van een familiale kmo naar een internationaal bedrijf. De terugkeer van het fietsmerk in het Protour circuit is een logische evolutie binnen dit groeipatroon. We hebben sterk geďnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe high-end racefietsen, herstructurering van de distributie en optimalisatie van de logistiek. In maart 2009 hebben we de EMX-3 en EMX-5 modellen voorgesteld, op Eurobike in september brachten we 8 nieuwe modellen, en net dit weekend lanceren onze dealers in België de nieuwe EMX-1 en EFX-1. Wij zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Team Quick Step en hun internationale uitstraling onze marketinginspanningen zal versterken, en ons merk ‘Eddy Merckx’ zal ondersteunen in haar internationale groei. Dat een Belgisch topteam in het feestjaar 2010 op de fietsen van Eddy Merckx rijdt, heeft voor ons een heel aparte betekenis. 2010 is immers het jaar waarin Eddy Merckx 65 jaar wordt en het fietsbedrijf 30 jaar bestaat. Eén van de hoogtepunten wordt ongetwijfeld de Tour de France, die in Meise langskomt om Eddy Merckx te vieren. Dat zoiets nog meer luister wordt bijgezet door deelname van een Belgisch topteam op zijn fietsen hoeft geen betoog”, aldus Pieter Vansynghel, CEO Eddy Merckx Cycles.

“We hebben grote successen geboekt in alle Vlaamse klassiekers en ettelijke overwinningen behaald in alle grote rondes en aldus bewezen dat onze fietsen van topkwaliteit zijn. Vandaag staan we terug klaar om in de kop van het peloton te rijden. Ik heb in het verleden succesvol samengewerkt met Patrick Lefevere met het team Domo Farm Frites. Ik ben dan ook zeer verheugd dat we vandaag terug in een partnership zitten”, aldus Eddy Merckx, ere-directeur Eddy Merckx Cycles.

Bron
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:36 #142
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74892979
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 17:01 schreef du_ke het volgende:
    Je zou toch verwachten dat hij nog wel ergens een plekje had moeten kunnen vinden.
    ja dat had ik ook wel verwacht, was toch altijd een nuttige kracht bij Rabobank.
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74910438
    Om 16.40 op Sporza trouwens een jaaroverzicht van het jaar 2009.
    sig verwijderd door FA
    pi_74912209
    Bestaat er zoiets als een Belgische uitzendinggemist (eerst vragen dan ga ik nu zelf zoeken )
    pi_74912241
    Ja dat is er maar zal vanuit het buitenland niet goed werken denk ik.
    pi_74912288
    Leuk om het wielerjaar nog eens voorbij te zien flitsen.
    pi_74912999
    Tekst van Karl aan en over VDB was schitterend. Maar ik kan er met die jaaroverzichten niets aan doen dat na de eerste seizoenshelft mijn aandacht verslapt. Ik vind sowieso in het hele wielerseizoen de eerste seizoenshelft veruit de mooiste.
    pi_74916401
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 18:15 schreef TheArt het volgende:
    Tekst van Karl aan en over VDB was schitterend. Maar ik kan er met die jaaroverzichten niets aan doen dat na de eerste seizoenshelft mijn aandacht verslapt. Ik vind sowieso in het hele wielerseizoen de eerste seizoenshelft veruit de mooiste.
    Ik ben ook altijd grofweg na de Tour mijn aandacht kwijt. Dan doet heel de Vuelta en de na-jaarsklassiekers me niet zoveel meer.
    pi_74919965
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
    Om 16.40 op Sporza trouwens een jaaroverzicht van het jaar 2009.
    Die samenvatting van de Giro
    Een Belg die 2e wordt, een Belg die wint, Cavendish die drie keer wint.
    En ója, de Rus Menchov wint (valpartij + gejuich te zien).
    pi_74920482
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die samenvatting van de Giro
    Een Belg die 2e wordt, een Belg die wint, Cavendish die drie keer wint.
    En ója, de Rus Menchov wint (valpartij + gejuich te zien).
    Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.
      zondag 22 november 2009 @ 21:25:29 #151
    67640 SaintOfKillers
    pi_74920828
    Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
    pi_74921068
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
    Akkoord, maar toch loopt het scheef. De Scheldeprijs was nochtans ook geen fluit aan, op die valpartij na dan. En kom op, de Scheldeprijs duurde langer dan de samenvatting van de Vuelta. Dat klopt gewoon niet, al was de Vuelta voor zijn doen nog zo saai.
    pi_74922120
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.
    Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verder Daar was ik nog niet met kijken.
    pi_74922310
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Vond je de Giro van dit jaar echt flauw? Was toch hartstikke veel spektakel?

Allerlei schitterende beklimmingen/etappes.

Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel íets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
    pi_74922322
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verder Daar was ik nog niet met kijken.
    En even vertellen dat Evans moest leren kussen , lekker interessant.
    sig verwijderd door FA
      zondag 22 november 2009 @ 22:00:03 #156
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_74922788
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 16:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
    En Bram de Groot stopt als prof
    Ik vind dat een renner die elk moment in huilen uitbarst, volgens mij heb ik daarom een zwak voor hem.
    BTW vergeten te kijken naar sporza vanmiddag, er was ook zoveel sport op de tv en PC
    pi_74929089
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel íets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
    Ik vond de Giro ook niet bepaald spectaculair. Di Luca liet z'n ploeg elke dag naar de laatste klim knallen, om het daar een paar keer vergeefs te proberen en het daar dan bij te laten. De enige keer dat er echte sensatie was, toen Basso het van ver probeerde, sloeg de rest lafjes de handen in elkaar.
    pi_74944442
    quote:
    Olympisch pisteprogramma: bond ongerust

De Belgische Wielrijdersbond (KBWB) is niet gelukkig met de mogelijke wijzigingen die de Internationale Wielerunie UCI aan het olympisch pisteprogramma wil aanbrengen.
    KBWB-voorzitter Laurent De Backer stuurde UCI-voorzitter Pat McQuaid alvast een brief om zijn ongerustheid over de toekomst van het baanwielrennen te uiten. Voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen zal het programma op de baan ingrijpend gaan veranderen. De UCI bekijkt momenteel wat er precies veranderd kan worden, maar een definitieve beslissing valt in december.

De individuele achtervolging, de puntenkoers en de koppelkoers moeten alvast vrezen voor hun olympische status. De UCI wil de verhoudingen in wedstrijden voor mannen en vrouwen gelijktrekken. Voor beide geslachten zouden er vijf disciplines overblijven: sprint, teamsprint, keirin, ploegenachtervolging en omnium. De KBWB is akkoord dat men moet openstaan voor vernieuwing, maar is het niet eens met deeenzijdige veranderingen die voorgesteld worden en de wijze waarop dit gebeurde. Zo is de pistecommissie niet betrokken bij dit project en werd ook de mening van de nationale federaties niet gevraagd.

Volgens de wielerbond zou het schrappen van de ploegkoers, de individuele achtervolging en de puntenkoers wellicht de dood van de pistewerking in tal van landen inluiden. 'De KBWB wenst geen ongefundeerde kritiek te spuien, maar doet een oproep om de verandering grondiger te bestuderen. De KBWB stelt voor om alle mogelijke alternatieven te bestuderen en hierbij eventueel in fasen te werken (2012 en 2016), in plaats van overhaast en zonder overleg beslissingen te nemen', klinkt het.

Bron
    Achtervolging en puntenkoers van het olympische programma.
    pi_74945227
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat die nummers mogelijk zouden verdwijnen was al een tijdje bekend toch?

En ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die daar blij mee zou zijn, behalve dan de baansprinters, en dan nog enkel onder het mom van 'meer kansen op een medaille'.
      maandag 23 november 2009 @ 19:28:26 #160
    67640 SaintOfKillers
    pi_74945542
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar een andere mening over leuk wielrennen. Het koppig dagelijks blijven herhalen van een falende tactiek, tja, daarvoor ga ik niet meteen op het puntje van mijn stoel zitten. Die tactiek zelf was ook al niet te interessant -> als gekken naar de slotklim en dan gaat de (op dat terrein) te weinig explosieve uitdager de te passieve leider bestoken met weinig overtuigende aanvallen versnellingen.
      maandag 23 november 2009 @ 20:32:06 #161
    67640 SaintOfKillers
    pi_74948177
    quote:
    Eeckhout doet er nog 1 of 2 jaar bij

Niko Eeckhout heeft op zijn 38ste een nieuw tweejarig contract getekend bij het AN Post-Sean Kelly Team, dat vanaf volgend jaar met een Belgische licentie rijdt.

"In 2010 koerst Niko in elk geval", meldt manager/ploegleider Kurt Bogaerts. "Op het einde van het seizoen zullen we alles evalueren. Eventueel blijft Niko ook in 2011 in competitie, maar dat maakt hij zelf uit."

"Beslist hij van te stoppen, dan schuift hij automatisch de volgwagen in en wordt hij ploegleider. Op die manier hebben we ervoor willen zorgen dat onze kopman zonder zorgen over zijn toekomst aan het nieuwe wielerseizoen kan beginnen."

Afgelopen seizoen won Eeckhout, die in december 39 wordt, onder meer de GP Stad Zottegem, de Memorial Rik Van Steenbergen en de GP Briek Schotte.
    pi_74948584
    quote:
    Schorsing van 20 jaar voor Da Ros

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft Gianni Da Ros geschorst voor twintig jaar. Dat maakte het CONI vandaag bekend op zijn website. Da Ros, amper 23 jaar, mag niet meer koersen tot 2029.

Neoprof Da Ros krijgt de schorsing voor dopinghandel. De renner die begin dit jaar zijn debuut maakte bij Liquigas verdeelde verboden anabolica steroďden in sportscholen.

In maart werd de Italiaan opgepakt voor ondervraging. Toen werden ook amateurwielrenners, fysiotherapeuten en sportschoolinstructeurs gehoord. De zaak kwam aan het licht na een ophelderend televisieprogramma.
    Zou wel grappig zijn als hij nu bekend maakt dat hij zich richt op de Giro 2029
    pi_74949160
    Voor de mensen die het wielerjaaroverzicht van Sporza hebben gemist: het hele overzicht van ongeveer anderhalf uur staat op Sporza.be.
    pi_74949393
    Ze zeiden aan het eind van de uitzending ook dat ze het op 6 december zouden herhalen meen ik.
    pi_74953685
    RadioShack heeft de selectie voor volgend seizoen bekendgemaakt. En daar toch wel een paar verrassende namen zo bij. Zo gaat Beppu van Skil-Shimano naar TheShack. Oke, Fumi heeft al eens voor destijds Discovery gereden, maar toch. Dit verwacht je niet direct. Ook de Chinees Fuyu Li komt over, van Marco Polo.
    quote:
    Team RadioShack roster for 2010

Lance Armstrong (USA)
    Fumiyuki Beppu (Jpn)
    Sam Bewley (NZl)
    Jani Brajkovic (Slo)
    Matthew Busche (USA)
    Ben Hermans (Bel)
    Chris Horner (USA)
    Daryl Impey (RSA)
    Markel Irizar (Spa)
    Andreas Klöden (Ger)
    Levi Leipheimer (USA)
    Geoffroy Lequatre (Fra)
    Fuyu Li (Chn)
    Tiago Machado (Por)
    Jason McCartney (USA)
    Dmitriy Muravyev (Kaz)
    Sérgio Paulinho (Por)
    Yaroslav Popovych (Ukr)
    Gregory Rast (Swi)
    Sébastien Rosseler (Bel)
    Ivan Rovny (Rus)
    José Luis Rubiera (Spa)
    Bjorn Selander (USA)
    Gert Steegmans (Bel)
    Tomas Vaitkus (Ltu)
    Haimar Zubeldia (Spa)
      maandag 23 november 2009 @ 23:27:40 #166
    67640 SaintOfKillers
    pi_74954590
    Leuke ploeg, maar in het eendagswerk lijkt het wel wat moeilijk te gaan worden om niet met een kleurrijke verzameling overschotjes aan de start te komen (Katyusha-style eigenlijk)
    pi_74954825
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Leuke ploeg, maar in het eendagswerk lijkt het wel wat moeilijk te gaan worden om niet met een kleurrijke verzameling overschotjes aan de start te komen (Katyusha-style eigenlijk)
    Tsja, de kasseiklassiekerploeg zal dan ongeveer dit moeten worden: Hermans, Lequatre, Muravyev, Rast, Rosseler, Steegmans, Vaitkus en nog iemand. Maar het is inderdaad een nogal bij elkaar geraapt zooitje. Ze hebben bijv. niemand, maar dan ook echt niemand die een klassieker van importantie zou kunnen winnen. Het meest kan je nog verwachten van Rast en Vaitkus, maar kom op.
      maandag 23 november 2009 @ 23:49:29 #168
    67640 SaintOfKillers
    pi_74955329
    Hermans is eigenlijk meer een talent voor het Ardense werk, ik hoop voor hem dat die geen heel klassiek voorjaar moet gaan rijden. Het zou sowieso voor hem al beter zijn indien die een paar jaar in de schaduw wat leert van toppers, maar die hebben ze niet voor dat werk. Het is te zeggen, in theorie hebben ze die uiteraard wel, maar in praktijk heeft geen enkele van die renners interesse.
      maandag 23 november 2009 @ 23:50:51 #169
    49615 Bismarck
    pi_74955374
    Brajkovic was vorig jaar tweede in de Lombardije (achter Cunego, voor Uran). Horner reed in die finale ook nog goed mee. Het zijn absoluut geen vaste waarden voor de heuvelklassiekers maar ze hebben op zich wel wat mannen die voor een stunt kunnen zorgen. Brajkovic is nog altijd maar 25 (26 in december).

Daryl Impey verwacht ik ook wel wat van, reed een goed seizoen voor Barloworld tot het incident met Theo Bos.
    pi_74960821
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Hermans is eigenlijk meer een talent voor het Ardense werk, ik hoop voor hem dat die geen heel klassiek voorjaar moet gaan rijden. Het zou sowieso voor hem al beter zijn indien die een paar jaar in de schaduw wat leert van toppers, maar die hebben ze niet voor dat werk. Het is te zeggen, in theorie hebben ze die uiteraard wel, maar in praktijk heeft geen enkele van die renners interesse.
    De kans is groot dat Hermans dat wel moet, dus vandaar dat ik hem erbij zette. Ik vraag me überhaupt af of ze in een paar koersen wel uitgenodigd gaan worden, vanwege de grote concurrentie van ploegen.
    pi_74962471
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

behalve dan de baansprinters, en dan nog enkel onder het mom van 'meer kansen op een medaille'.
    ? Alleen bij de dames komt er toch een sprintnummer bij (teamsprint).

Ik zou de omnium niet een discipline noemen die puur op het lijf van sprinters is geschreven. De regerend wereldkampioen Leigh Howard is meer een tempobeul/puntenkoers-renner.

Is het trouwens niet iets om een apart topic voor baanwielrennen te openen?
    pi_74965270
    quote:
    De toekomst van Astana is plots weer onzeker

Krijgt Astana een licentie of niet, het blijft koffiedik kijken. De ploeg moet de UCI tegen woensdag een bankgarantie voor 15 miljoen euro kunnen voorleggen. Volgens de Kazakse bond wil ex-manager Johan Bruyneel dat Astana geen licentie krijgt.

Vorige week leek de toekomst van Astana verzekerd, toen het regeringsbedrijf Samruk-Kazyna 15 miljoen euro per jaar beloofde aan de ploeg. Maar de UCI aanvaardt de belofte van het bedrijf niet en wil tegen woensdag een bankgarantie.

"Ik heb zo de indruk dat ze liever geen Aziatisch team in de ProTour willen", zegt Nikolaj Proskoerin van de Kazakse bond over de extra voorwaarden die de UCI Astana oplegt.

Volgens Proskoerin zit ex-manager Johan Bruyneel achter de hele operatie om Astana uit de ProTour te houden. "Bruyneel heeft ons verteld dat hij er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat onze licentie afgenomen zou worden", zegt de Kazak.

En zo blijft het ook afwachten waar Alberto Contador volgend jaar zal rijden. Als Astana een licentie krijgt, doet hij zijn contract tot eind 2010 uit. Anders komt Quick-Step mogelijk weer in beeld.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2009 @ 13:48:10 #173
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74965776
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sprinters hebben het maar goed

Ik snap niet waarom er niet meer onderdelen kunnen, de baan ligt er toch
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74965876
    quote:
    Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Sprinters hebben het maar goed

Ik snap niet waarom er niet meer onderdelen kunnen, de baan ligt er toch
    Zoiets heb ik ook eigenlijk.

Waarom zou zwemmen wel iets van 17 afstanden mogen hebben en baanwielrennen een stuk minder?
    pi_74966382
    De Astana-soap duurt maar voort, laat ze eens wat knopen doorhakken. Geen geld, geen ploeg lijkt me.
    pi_74967723
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 23:05 schreef TheArt het volgende:
    RadioShack heeft de selectie voor volgend seizoen bekendgemaakt. En daar toch wel een paar verrassende namen zo bij. Zo gaat Beppu van Skil-Shimano naar TheShack. Oke, Fumi heeft al eens voor destijds Discovery gereden, maar toch. Dit verwacht je niet direct. Ook de Chinees Fuyu Li komt over, van Marco Polo.
    [..]

Hmm dit is vreemd.
    quote:
    Skil-Shimano niet op de hoogte van vertrek Beppu

Het management van het Skil-Shimano team is verrast door de berichten dat Fumiyuki Beppu voor 2010 een contract zou hebben getekend bij een andere ploeg. De 26-jarige Japanner die sinds 2008 voor Skil-Shimano fietst, heeft een contract tot 2010 bij het team van manager Iwan Spekenbrink. “We zijn nu bij de betrokkenen aan het verifiëren in hoeverre de berichten kloppen om zo de situatie helder te krijgen”, stelt Spekenbrink. “We gaan er vooralsnog vanuit dat Beppu ook volgend seizoen voor Skil-Shimano fietst.”

Ze hebben ook de ploeg voor volgend jaar bekendgemaakt
    quote:
    Skil-Shimano heeft team 2010 compleet

Skil-Shimano heeft voor het komende seizoen het team compleet. Robin Chaigneau en Job Vissers tekenden deze week een contract bij het team van Iwan Spekenbrink. Robin Chaigneau (21) liep vorig seizoen al stage bij Skil-Shimano. Hij maakte een goede indruk, maar het management vond hem toen nog te jong voor een overstap naar de professionals. Het afgelopen seizoen reed de pabo-student voor het Cyclingteam Jo Piels en werd hij begeleid door Skil-Shimano trainer Merijn Zeeman. In 2009 behaalde de renner uit Meerkerk verschillende podiumplaatsen, ondermeer in de Ster van Zwolle (3e), Köln - Schuld - Frechen (2e), Tour de Berlin (2e in 1e rit) en in het Belgische Zele (3e). Een grote overwinning zat er niet in, desalniettemin oordeelt Skil-Shimano dat de talentvolle renner progressie heeft geboekt en klaar is voor een overstap naar de professionals. Chaigneau heeft een snelle sprint in de benen, maar moet in de toekomst ook in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten kunnen.
    Job Vissers werd vorig seizoen in Ootmarsum Nederlands kampioen bij de amateurs en eindigde daar tussen de profs als negende. Dit seizoen boekte de 24-jarige Vissers geen grote overwinningen, maar tijdens zijn stage bij Skil-Shimano liet hij een uitstekende indruk achter en gaf hij blijk van z’n goede mogelijkheden. Zo was hij regelmatig in een kopgroep te vinden en was hij steeds een waardevolle schakel in de ploeg. Omdat de renner uit Erp de afgelopen jaren voorrang heeft gegeven aan zijn studie Scheikundige Technologie aan de TU Eindhoven - waaraan hij dit jaar cum laude afstudeert - ziet de ploegleiding van Skil-Shimano ook voor hem fraaie groeimogelijkheden. Vissers is een renner die het best tot zijn recht komt in eendagswedstrijden.
    Met het aantrekken van Chaigneau en Vissers voor de laatste twee plaatsen voor de ploeg van 2010, geeft Skil-Shimano twee jonge en talentrijke Nederlandse renners de kans zich in 2010 te profileren op het hoogste niveau. Skil-Shimano telt 25 renners in 2010.
    Skil-Shimano Cycling Team 2010: Piet Rooijakkers, Albert Timmer, Tom Veelers, Roy Curvers, Kenny van Hummel, Koen de Kort, Floris Goesinnen, Robin Chaigneau, Job Vissers (allen NED), Thierry Hupond, David Deroo, Steve Houanard, Yann Huguet, Alexandre Geniez (FRA), Robert Wagner, Simon Geschke (DUI), Bert De Backer, Dominique Cornu (BEL), Yukihiro Doi, Fumiyuki Beppu (JAP), Feng Han, Long Jin, Cheng Ji (CHI), Frederik Wilmann (NOO), Mitchell Docker (AUS).

Bron: Officiele website Skil Shimano

Niet netjes van The Shack als dit waar zou zijn. Ze hebben wel een sterke ploeg. Zubeldia komt ook naar the shack. Maar demanier waarop deze ploeg (The Shack) tot stand is gekomen verdient geen schoonheidsprijs.

En ja de Astana soap gaat maar door. Net zoals de transfersoap rond Contador. Contador heeft veel ploegen aan het lijntje gehouden. En pas laat besloten dat hij bij Astana bleef. Laat het maar rap 19 januari worden, want dan begint de tour Down Under.

[ Bericht 27% gewijzigd door MarijeH op 24-11-2009 17:26:04 ]
    pi_74968076
    Dit wil ik even in een andere post posten. Omdat het een ander onderwerp betreft dan mijn vorige post. Dit gaat namelijk over Aaron Kemps.
    quote:
    Kemps plays the waiting game

Bundaberg’s Aaron Kemps, then riding for the Astana team, leads the peloton in Stage 3 of the AMGEN Tour of California last year.
    THESE are nervous times for Bundaberg’s Aaron Kemps, who is waiting for the call that could determine his cycling future this week.

“It’s like D-Day. I will basically be told whether these teams are 100 per cent keen to have me on board or not — I’m just waiting to hear the news,” he said.

“The likes of Cadel Evans don’t have to worry about this sort of stuff. But for the rest of us, negotiations happen every year and it’s a pain in the backside.”

Kemps has signalled his intentions of returning to Europe next year and hinted there were deals in the pipeline.

“I have a manager in Belgium, Paul De Gyter, who looks after things overseas, so we’ll make some calls this week and hope for some good news,” he said.

But time is ticking away and he is yet to receive confirmation of a team-switch just yet.

Kemps could not reveal which teams were involved in talks, but confirmed he had severed ties with former employer Rock Racing.

Financial issues meant the team were not able to enter tours as they forecast, leaving Kemps without a berth and considerably underdone last season.

Despite riding in about 60 fewer races than previous years, Kemps was able to put together a string of impressive rides in October’s Jayco Herald Sun Tour.

He hopes prospective teams sat up and took notice.

“I think that would have helped for sure. Having only 18 races under my belt I wasn’t too sure how I’d go, but I was consistently top 10 and felt really good,” he said of his eighth place overall.

Since then he has enjoyed some time off, and only recently has returned to the saddle.

Kemps won a local criterium on the weekend, and has been riding at the Bundaberg Velodrome on Wednesday nights.

“They are my intense sessions, but a bit of fun as well,” he said.

The weekend win may have come at a cost, however. Kemps has picked up tonsillitis and has been relegated to bed this week.

“The throat’s no good at the moment and I’m not feeling too flash, but hopefully I’ll be over it by the end of the week, or even back at the velodrome on Wednesday night,” he said.

Meanwhile, fellow pro rider Scott Davis has just returned to Bundaberg and started training, while brother Allan Davis will get home on December 1.
    Bron: Bundaberg Newsmail.

De Proloog van de tour wordt waarschijnlijk toch gewoon s'middags gereden.
    quote:
    Tourproloog 2010 misschien toch 's middags van start

De organisatie van de Tour de France 2010 in Rotterdam onderzoekt of het tijdstip van de proloog verschoven kan worden. Eerder was bepaald dat de proloog 's morgens vroeg zou beginnen, zodat hij om 16.00 afgelopen was. Dan begint namelijk de kwartfinale van het WK voetbal in Zuid-Afrika.

Nu bekijkt de organisatie de mogelijkheid om de proloog na deze kwartfinale te laten starten. Dit zou dan pas na 17.45 kunnen. De renners moeten dan echter weer om 21.00 binnen zijn, wanneer de tweede kwartfinale wordt gespeeld.

Daarnaast maakte de organisatie op haar site bekend dat de ploegenpresentatie op het Willemsplein wordt gehouden. Voor deze locatie, die plaats biedt aan tienduizend toeschouwers, wordt een showprogramma opgesteld waarin alle renners worden voorgesteld.
    www.wielerflits.nl.

[ Bericht 15% gewijzigd door MarijeH op 24-11-2009 18:54:57 ]
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 15:03:26 #178
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74989725
    quote:
    Cavendish is reden vertrek Boasson Hagen en Lövkvist

OSLO - De Scandinavische wielrenners Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist zijn van Team Columbia opgestapt naar Team Sky vanwege de topsprinters Mark Cavendish en André Greipel.

Door de aanwezigheid van de sprinters in de ploeg kregen Noor Boasson Hagen en de Zweed Lövkvist naar hun mening te weinig mogelijkheden.

,,Ik zat tijdens de Tour thuis, omdat ik niet in het treintje van Mark Cavendish paste," vertelt de 25-jarige Lövkvist aan de Noorse online krant Nettavisen. ,,Ik begrijp wel dat de focus moet liggen op 's werelds beste sprinter, maar ik zag ook mogelijkheden met mij er bij."

Zijn drie jaar jongere collega Boasson Hagen zat bij Columbia in hetzelfde schuitje. ,,Nu bij Sky kan ik en grotere rol spelen. Spannend, want nu ligt de druk om te presteren op mij," aldus Boasson Hagen. (DHE)
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74990718
    Njah, ze mochten wel de Giro rijden. Lövkvist droeg daar roze en Boasson Hagen won er een rit.

Gerrans klaagde ook over het niet mogen rijden van de Tour, maar reed toch twee grote rondes in een jaar.
      woensdag 25 november 2009 @ 15:35:34 #180
    pi_74990844
    Iedereen behalve Spanjaarden en Italianen die de Tour niet mag rijden klaagt ... En dan klaagt de wielerwereld zelf dat in de Giro en Vuelta geen "buitenlandse toppers" genoeg mee doen ...
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 november 2009 @ 15:44:39 #181
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_74991136
    En in de Tour zouden die jongens als nummer 16 o.i.d. over de streep komen in een belangrijke rit....... nou wat is dat leuker en belangrijker
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_74991597
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 15:44 schreef rubbereend het volgende:
    En in de Tour zouden die jongens als nummer 16 o.i.d. over de streep komen in een belangrijke rit....... nou wat is dat leuker en belangrijker
    Mwoah, Boasson Hagen en Gerrans hebben wel de klasse om een Tourrit te winnen, hoor. Gerrans deed het al eens en Boasson Hagen moet dat ook kunnen, aangezien hij ook koersen als Gent-Wevelgem naar zijn hand zet.
    pi_74995586
    quote:
    LICENTIE VOOR ASTANA

AMSTERDAM - Tweevoudig Tour de France-winnaar Alberto Contador rijdt in 2010 voor Astana. De Kazaachse formatie heeft vanochtend groen licht gekregen van de UCI. Dat houdt in dat Astana aan de verplichtingen heeft voldaan en voor komend wielerseizoen van de ProTour-licentie verzekerd is.

Astana moest nog een bankgarantie van 10 miljoen euro overleggen. Op het laatste moment is men daar voor het verstrijken van de deadline van vandaag 18.00 uur in geslaagd. Dat heeft een bron naast de ploeg aan Telesport bevestigd. De UCI zal aan het begin van de avond het nieuws bevestigen.
    pi_74996827
    Pereiro gaat naar verluid naar Astana.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF25112009_038
      woensdag 25 november 2009 @ 20:17:56 #185
    67640 SaintOfKillers
    pi_74999017
    En geen Pro-Tour licentie voor Lampre.
      woensdag 25 november 2009 @ 21:15:59 #186
    49615 Bismarck
    pi_75001314
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
    En geen Pro-Tour licentie voor Lampre.
    Denk niet dat ze daar heel rouwig om zullen zijn. Met het vertrek van Ballan is de ploeg een belangrijke pion verloren en over de breedte is de ploeg te zwak om in alle protourkoersen een rol van belang te spelen. Petacchi komt dan weliswaar terug dus zullen ze de nodige wildcards krijgen voor koersen waar hij in het verleden heeft gewonnen. Sowiezo krijgen ze wel startrecht in alle koersen van RCS Sports (o.a. Milan Sanremo, Giro d'Italia) als Italiaanse ploeg met twee publiekslievelingen.
      woensdag 25 november 2009 @ 21:35:51 #187
    67640 SaintOfKillers
    pi_75002099
    Het zou wel jammer zijn indien Petacchi weer geen Tour kan rijden, het is de enige die een serieuze bedreiging kan vormen voor Cavendish. Daarmee bedoel ik dan 1 of 2 keer op 6 winnen.
    pi_75002372
    Tsja, Petacchi en Farrar zijn eigenlijk de enigen die dit jaar Cavendish erop legden in een sprint. Van Farrar heb ik echter niet het idee dat hij inloopt op Cavendish, dus hooguit Petacchi dan inderdaad.
      woensdag 25 november 2009 @ 22:14:54 #189
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75003724
    Nou ja, het is maar wat je 'erop leggen' noemt. Hij verraste Cavendish één keertje door vroeg aan te gaan en daar is het bij gebleven.
    pi_75013667
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Leatherface het volgende:
    Tsja, Petacchi en Farrar zijn eigenlijk de enigen die dit jaar Cavendish erop legden in een sprint. Van Farrar heb ik echter niet het idee dat hij inloopt op Cavendish, dus hooguit Petacchi dan inderdaad.
    Je denkt dat Petacchi meer progressie aan het boeken is dan Farrar?
      donderdag 26 november 2009 @ 11:26:27 #191
    pi_75014283
    Petacchi is natuurlijk geen progressie meer aan het boeken , maar de beste Petacchi van nu is wel nog altijd in staat om Cavendish soms te verslaan , denk ik ...
      donderdag 26 november 2009 @ 12:26:20 #192
    67640 SaintOfKillers
    pi_75016228
    Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
    pi_75017240
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 11:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
    Petacchi is natuurlijk geen progressie meer aan het boeken , maar de beste Petacchi van nu is wel nog altijd in staat om Cavendish soms te verslaan , denk ik ...
    Dat dus.
    pi_75019506
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
    Nou volgens mij zijn er maar weinig sprinters die een topsnelheid halen van 75 km/h in volle sprint.
    pi_75029113
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.
    Misschien heeft 'ie nu wel wat aan pure snelheid ingeboet, maar dat 'ie het nooit gehad heeft, klopt niet.
    En dit jaar heeft 'ie Cavendish in de Giro ook op snelheid geklopt. Weliswaar door Cavendish te verrassen, maar die kwam vervolgens ook niet meer uit het wiel. Dan was Petacchi op dat moment dus gewoon sneller.
      donderdag 26 november 2009 @ 19:47:00 #196
    67640 SaintOfKillers
    pi_75030653
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.
    Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.

In dat soort omstandigheden zou bijvoorbeeld Cavendish echt vrijwel elke keer opnieuw winnen. Daarom vind ik die wel bijzonder en Petacchi niet.
    pi_75030747
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.

In dat soort omstandigheden zou bijvoorbeeld Cavendish echt vrijwel elke keer opnieuw winnen. Daarom vind ik die wel bijzonder en Petacchi niet.
    De Petacchi van 2004 (was het geloof ik) won ook in die omstandigheden. De Petacchi van nu meestal niet. Vandaar ook mijn punt dat het niet terecht is Petacchi als iemand te kwalificeren die altijd een treintje nodig heeft gehad. Hij heeft het ook zonder treintje gekund. Je krijgt als sprinter geen treintje zonder te bewijzen dat je kunt winnen.
    pi_75031335
    Kolobnev weg bij Saxo Bank en gaat naar Katusha. Jaroslaw Marycz en Sebastian Haedo hebben dan weer voor twee jaar getekend bij Saxo Bank.
    pi_75039828
    Die Kolobnev blijft een 'rare' renner voor mij. Voor mijn gevoel piekt hij elk jaar op het WK.
      vrijdag 27 november 2009 @ 12:22:24 #200
    pi_75051233
    Of prikt hij elk jaar naar het WK toe ... TIs maar hoe je't ziet natuurlijk
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 november 2009 @ 14:08:14 #201
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75083293
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:24 schreef Held_op_Sokken het volgende:
    Die Kolobnev blijft een 'rare' renner voor mij. Voor mijn gevoel piekt hij elk jaar op het WK.
    in de klassiekers is hij ook vaak goed.

Saxobank verliest toch best wat goede renners of ligt dat aan mij?
    DeLuna vindt me dik ;(
      zaterdag 28 november 2009 @ 14:15:41 #202
    49615 Bismarck
    pi_75083503
    Een hoop klasbakken gaan weg inderdaad.

Out
    ARVESEN Kurt Asle > Team Sky
    BAK Lars Ytting > Team Columbia - HTC
    BOCHMAN LARSEN Lasse > Glud & Marstrand - LRŘ - Horsens
    GOSS Matthew > Team Columbia - HTC
    KOLOBNEV Alexandr > Team Katusha
    KROON Karsten > BMC Racing Team
    LJUNGQVIST Marcus > Retires
    MCCARTNEY Jason > Team RadioShack
    VAN GOOLEN Jurgen > OmegaPharma - Lotto

In
    COOKE Baden < Vacansoleil Pro Cycling Team
    DIDIER Laurent < Team Designa Křkken
    HAEDO Lucas Sebastian < Colavita - Sutter Home presented by Cooking light
    JÖRGENSEN Jonas Aaen < Team Capinordic
    MARYCZ Jaroslaw < Elite-2
    PORTE Richie < Elite-2
    pi_75086808
    Ik weet niet of ze misschien nog een verrassing hebben. Misschien dat ze Anker Sörensen wat meer in de klassiekers kunnen uitspelen. Best een renner met potentie, net als Fuglsang. Alleen verliezen ze wel wat subtop klassiekerrijders die ook niet vies zijn van wat knechtwerk.
    pi_75115213
    Michael Morkov en Alex Rasmussen wonnen de Gentse zesdaagse.

Keisse en Kluge werden tweede, de derde plaats was voor de afscheid nemende Bruno Risi en Fraco Marvulli.
      zondag 29 november 2009 @ 18:29:07 #205
    pi_75116057
    Opvallend hoeveel moeite de Denen toch nog deden om Keisse te kloppen ... Eerder deze week hoorde ik op de radio ook wel dat hoewel het publiek Keisse dan wel terug in de armen heeft gesloten na zijn "vrijgesproken dopingzaak" dat bij zijn collega's allerminst het geval zou zijn ... (wat ook de reden zou zijn waarom hij met een vrij onbekende ploegmaat moet rijden)
      zondag 29 november 2009 @ 18:38:00 #206
    67640 SaintOfKillers
    pi_75116359
    Die zesdaagsen zijn sowieso erg vaak meer show dan wat anders (zoals kriteriums) en ongebruikelijk dat ze de thuisrijder niet laten winnen, dus er moet zeker ergens een probleem zijn.
    pi_75119404
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 18:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
    Opvallend hoeveel moeite de Denen toch nog deden om Keisse te kloppen ... Eerder deze week hoorde ik op de radio ook wel dat hoewel het publiek Keisse dan wel terug in de armen heeft gesloten na zijn "vrijgesproken dopingzaak" dat bij zijn collega's allerminst het geval zou zijn ... (wat ook de reden zou zijn waarom hij met een vrij onbekende ploegmaat moet rijden)
    Leigh Howard was volgens mij wel blij dat Keisse weer terug is, dus blijkbaar geldt het niet voor alle pistiers. Kluge onbekend, trouwens? Die won toch zilver op de Spelen?
    pi_75119421
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
    Die zesdaagsen zijn sowieso erg vaak meer show dan wat anders (zoals kriteriums) en ongebruikelijk dat ze de thuisrijder niet laten winnen, dus er moet zeker ergens een probleem zijn.
    Dat was ook mijn gedachte, ja.
    pi_75120426
    pi_75123031
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:23 schreef Leatherface het volgende:
    Die was er toch al?
    pi_75123106
    Tada: [Centraal] Baanwielrennen
    Wel een beetje oud topic
    Edit: en er zit een slotje op

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2009 21:11:03 ]
    pi_75123906
    Is nog gewoon open hoor.
    pi_75124401
    Bij mij is het reageerknopje eruit gesloopt.
    En Quickreply zit er ook niet in.
      zondag 29 november 2009 @ 21:34:02 #214
    pi_75124514
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Leigh Howard was volgens mij wel blij dat Keisse weer terug is, dus blijkbaar geldt het niet voor alle pistiers. Kluge onbekend, trouwens? Die won toch zilver op de Spelen?
    Met 'onbekend' bedoel ik vrij onbekend in de zesdaagsenwereld ...
    pi_75124989
    Mwoah, okee. Volgens mij kom je als je enigszins een goede puntenkoers of ploegkoers in de benen hebt al snel mee in de zesdaagsen.

Persoonlijk sla ik de Spelen en een WK op de piste toch wat hoger aan.
      zondag 29 november 2009 @ 23:00:49 #216
    67640 SaintOfKillers
    pi_75129089
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:31 schreef Wombcat het volgende:
    Bij mij is het reageerknopje eruit gesloopt.
    En Quickreply zit er ook niet in.
    Topics waarin X aantal dagen niet meer is gereageerd (ik weet niet wat X is juist, meer dan 1000), gaan automatisch dicht voor users. Als een mod kickt, kan iedereen weer gewoon reageren.
    pi_75131511
    Hij is hier ook dicht. Maar misschien is een nieuw topic beter ook omdat er maar heel weinig posts in dat topic zijn gemaakt.
    pi_75133606
    Akkoord.
    pi_75139311
    Vanavond de verkiezing voor wielrenner van het jaar 2009. Wie gaat het worden? Gesink, Boom of toch seizoensrevalatie Hoogerland?

Verder kun je deze week nog stemmen op de 'net niet' renner van het jaar
      maandag 30 november 2009 @ 13:02:27 #220
    67640 SaintOfKillers
    pi_75140035
    quote:
    Alejandro Valverde zal zich in 2010 volledig richten op de Tour de France. Het is nog maar de vraag of de winnaar van de Vuelta a Espańa volgend jaar in Spanje zijn titel zal verdedigen. "De Tour staat overal boven, dus daar ga ik alles op zetten. Over de Vuelta wil ik nog niet nadenken, het zal van veel factoren afhangen of ik daar deelneem", verklaarde hij in Spaanse media.

Valverde nam vier keer eerder deel aan de Tour. In 2005 en 2006 moest hij vroegtijdig opgeven, de twee jaren erna haalde hij de top-10. In 2007 werd hij zesde, vorig jaar eindigde hij als negende. Of Valverde daadwerkelijk deel mag nemen hangt af van de beslissing van het internationaal sporttribunaal in Lausaunne of het zijn schorsing voor Italiaanse wedstrijden wereldwijd overneemt. Valverde wordt nog steeds verdacht van betrokkenheid bij de Spaanse dopingzaak Operacion Puerto.
    Tja, wie gaat er eigenlijk Valverde kunnen kloppen in de Tour?

Als Contador, Armstrong, F. Schleck, A. Schleck, Kloden, Leipheimer, Van de Velde, Wiggins, Nibali, Kreuziger, Menchov, Gesink, Sastre, Evans, Sanchez, Kirchen, Basso en Zubeldia allemaal tegelijk vallen, dan geef ik Valverde toch wel 50% kans op een podiumplek!
    pi_75142473
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tja, wie gaat er eigenlijk Valverde kunnen kloppen in de Tour?

Als Contador, Armstrong, F. Schleck, A. Schleck, Kloden, Leipheimer, Van de Velde, Wiggins, Nibali, Kreuziger, Menchov, Gesink, Sastre, Evans, Sanchez, Kirchen, Basso en Zubeldia allemaal tegelijk vallen, dan geef ik Valverde toch wel 50% kans op een podiumplek!
    Dat is toch wat gechargeerd, neem ik aan. Ik sla Valverde toch ietsje hoger aan als ronderenner dan Zubeldia, Van de Velde en Kirchen. Kreuziger moet zich nog doorontwikkelen.

De vraag is natuurlijk of Valverde uberhaupt toegelaten wordt.
      maandag 30 november 2009 @ 15:09:45 #222
    67640 SaintOfKillers
    pi_75144344
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 14:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat is toch wat gechargeerd, neem ik aan. Ik sla Valverde toch ietsje hoger aan als ronderenner dan Zubeldia, Van de Velde en Kirchen. Kreuziger moet zich nog doorontwikkelen.
    In de Tour hebben Zubeldia en VdV al top 5 gereden en dat in jaren dat Valverde ook mee reed. Kirchen is eens vlak voor en vlak na Valverde geëindigd, dus min of meer gelijkwaardig. Het verleden heeft bewezen dat de enige referentie voor de Tour de Tour is, dus dat Valverde stukken beter is in de Dauphiné en de Vuelta is dan minder relevant.

Maar ik bedoel vooral dat er een groepje van een renner of 15 is bij wie het niet eens vergezocht of onwaarschijnlijk is dat ze voor hem eindigen en dat ik verwacht dat zelfs in het beste geval (voor Piti dan) de helft dat ook effectief gaat doen. Als er daarvan dan nog 2 pech hebben, zit hij nog steeds niet eens in de top 5.

Ik vermoed dat iemand met de naam en status van Valverde, wanneer hij zegt alles op de Tour te zetten, alleen met het podium tevreden gaat zijn. Dat lijkt mij geen realistisch doel.
      maandag 30 november 2009 @ 22:12:42 #223
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_75163195
    quote:
    Robert Gesink is vanavond voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot wielrenner van het jaar. Camiel Eurlings, de minister van Verkeer, reikte de Gerrit Schulte Trofee aan de renner van Rabobank uit. Marianne Vos won bij de vrouwen en kreeg de Keetie van Oosten-Hage Trofee.

Ook Johnny Hoogerland en Lars Boom waren genomineerd, maar vielen dus niet in de prijzen. "Ik vond het toch minder vanzelfsprekend in vergelijking met vorig jaar, omdat Johnny en Lars ook een heel mooi seizoen hadden. Maar ik ben uiteraard vereerd dat de kenners mij deze prijs hebben toegekend," liet Gesink in een korte reactie weten.

De lezers van het blad Wieler Magazine en de oud-profs, die verenigd zijn in de Club 48, gaven Gesink de meeste stemmen. De renner van Rabobank kwam in de Tour de France van dit jaar hard ten val, maar wist in de Vuelta a Espańa sterk terug te keren. Lange tijd lag hij zelfs op podiumkoers, maar dit haalde hij uiteindelijk niet.
    bron: fok.nl
    Net efkes anges
    pi_75185352
    Schijnt dat de zelfmoord van Dimitri de Fauw in een ander daglicht in komen te staan. Echt zonde want dit had allemaal niet nodig hoeven zijn blijkbaar. http://wielrennen.blog.nl(...)en-dimitri-misbruikt
      woensdag 2 december 2009 @ 23:48:35 #225
    49615 Bismarck
    pi_75233037
    Zeven protour teams hebben bevestigd for the Tour Down Under (19 - 24 januari 2010)

Ag2R La Mondiale
    Martin Elmiger (Switzerland)
    Cyril Dessel (France)
    Blel Kadri (France)
    Yuriy Krivtsov (Ukraine)
    Ren Mandri (Estonia)
    Anthony Ravard (France)
    Ludovic Turpin (France)

Columbia-HTC

Andre Greipel (Germany)
    Michael Rogers (Australia)
    Bert Grabsch (Germany)
    Mark Renshaw (Australia)
    Marcel Sieberg (Germany)
    Mathew Goss (Australia)
    Hayden Roulston (New Zealand)

Katusha
    Robbie McEwen (Australia)
    Alexander Pliuschin (Republic of Moldova)
    Pavel Brutt (South Africa)
    Juan Ripoll Horrach (Spain)
    Denis Galimzyanov (South Africa)
    Stijn Vandenbergh (Belgium)
    Sergey Klimov (South Africa)

Milram
    Robert Forster (Germany)
    Markus Fothen (Germany)
    Artur Gajek (Germany)
    Thomas Rohregger (Germany)
    Wim Stroetinga (Netherlands)
    Luke Roberts (Australia)
    Bjorn Schrder (Germany)

Française des Jeux
    Timothy Gudsell (New Zealand)
    Thibaut Pinot (France)
    Yauheni Hutarovich (Belarus)
    Anthony Roux (France)
    Wesley Sulzberger (Australia)
    Jeremy Roy (France)
    Arthur Vichot (France)

Rabobank
    Graeme Brown (Australia)
    Stef Clement (Netherlands)
    Rick Flens (Netherlands)
    Tom Leezer (Netherlands)
    Koos Moerenhout (Netherlands)
    Jos Van Emden (Netherlands)
    Pieter Weening (Netherlands)

RadioShack
    Lance Armstrong (United States of America)
    Jason McCartney (United States of America)
    Thomas Vaitkus (Lithuania)
    Yaroslav Popovych (Ukraine)
    Daryl Impey (South Africa)
    Sébastien Rosseler (Belgium)
    Gert Steegmans (Belgium)
      donderdag 3 december 2009 @ 00:05:28 #226
    67640 SaintOfKillers
    pi_75233667
    quote:
    Omega-Pharma Lotto: 'Geen akkoord met Kreuziger'

Omega-Pharma Lotto is op zoek naar een vervanger voor de naar BMC vertrokken wereldkampioen Cadel Evans. Het team praatte logischerwijs ook met Roman Kreuziger, maar van een akoord is nog geen sprake. De manager van Kreuzger zegt dat de Zwitser zijn contract tot 2010 bij Liquigas respecteert.

Kreuziger, negende in de jongste Tour, heeft kwaliteiten als tijdrijder en klimmer. Afgelopen seizoen resulteerde dat in de eindzege in de Ronde van Romandië en een tweede plaats in de Classica San Sebastian.

Logisch dat ploegen als Omega-Pharma Lotto naar de 23-jarige beloften lonken. Maar berichten als zou er een mondeling akkoord zijn, zijn voorbarig. Ploegleider Marc Sergeant weerlegt ook dat Omega-Pharma Lotto met plezier de enkele miljoenen compensatie zou betalen. 'We kijken naar rondetalent voor 2011. Ik doe mijn werk en ga de top 20 af, dus is het logisch dat ik ook bij Kreuziger uitkom. Ik heb ook gelezen dat we met plezier enkele miljoenen voor hem zouden betalen, maar heb daar eens goed mee gelachen. Er is helemaal geen sprake van een akkoord. We hebben enige tijd geleden wel één keer gepraat. Meer is er niet.'

De manager van Kreuziger zegt dat zijn renner zijn contract tot 2010 bij Liquigas eerbiedigt.
    Boeiend nieuws, morgen komt waarschijnlijk ook uit dat Cancellara niet naar Garmin gaat en Pellizotti niet naar Euskaltel.
    pi_75239925
    Overigens zou het misschien geen kwaad kunnen voor Kreuziger om in 2010 bij Lotto te rijden. Liquigas heeft namelijk 4 renners die top 10 gereden hebben in de grote rondes afgelopen jaar. Basso gaat in de tour uitgespeeld wroden, Pelizotti is in de Giro altijd goed, en dan hebben ze ook Nibali nog (die blijft toch??)
    pi_75245602
    quote:
    * Volgend jaar is er geen Eikenmolen in
    de Ronde van Vlaanderen, schrijft GvA.
    De helling in Lierde werd 2 jaar terug
    opgevist wegens werkzaamheden elders op
    het parcours. De Parikeberg is de ver-
    vanger van de Eikenmolen. De Eikenmolen
    was de helling waar Stijn Devolder de
    voorbije twee jaar de basis legde voor
    zijn overwinningen in de Ronde.
      donderdag 3 december 2009 @ 18:37:58 #229
    67640 SaintOfKillers
    pi_75255262
    quote:
    Skil-Shimano wil naar Vuelta in 2010
    Skil-Shimano heeft veel ambitie voor volgend seizoen. Na het debuut in de Tour de France van 2009 wil de ploeg in 2010 deelnemen aan de Vuelta a Espańa. De drieweekse wedstrijd is opgenomen in de voorlopige agenda van de Pro-Continentale formatie.

"Ook in ons wedstrijdprogramma willen we blijven groeien, die lat blijft hoger gelegd worden bij ons. Maar wel steeds een klein stukje," aldus ploegleider Rudi Kemna tegen Wieler Magazine.

Kemna denkt tegelijk ook dat zich voor de rest nog genoeg grote wedstrijden aanbieden voor zijn ploeg, ondanks dat er een aantal nieuwe en grote ploegen bij zijn gekomen. "Er is veel respect bij organisatoren voor onze werkwijze en onze manier van koersen."
    Ik vermoed dat ze eerder Vacansoleil gewoon opnieuw uitnodigen, geen reden om dat niet te doen.
      donderdag 3 december 2009 @ 18:57:58 #230
    197060 SuikerVuist
    Arm & Hammer Grammar
    pi_75255958
    quote:
    Op donderdag 3 december 2009 10:55 schreef Held_op_Sokken het volgende:
    Overigens zou het misschien geen kwaad kunnen voor Kreuziger om in 2010 bij Lotto te rijden. Liquigas heeft namelijk 4 renners die top 10 gereden hebben in de grote rondes afgelopen jaar. Basso gaat in de tour uitgespeeld wroden, Pelizotti is in de Giro altijd goed, en dan hebben ze ook Nibali nog (die blijft toch??)
    Iedereen blijft. En Basso is slechts één van de kopmannen.

Kopmannen in de Giro: Pellizotti en Basso

Kopmannen in de Tour: Nibali, Kreuziger, Basso. (Pellizzotti rijdt voor zover bekend ook, maar niet voor algemeen klassement. Zelfde als dit jaar eigenlijk.)
    pi_75312031
    Pereiro: \"Bij geen ploeg stop ik\"

Oscar Pereiro Sio denkt alweer aan stoppen. De winnaar van de Tour van 2006 leek eerst een akkoord te hebben met Astana, maar de Kazachstaanse ploeg wil de komst nog altijd niet bevestigen.
      zaterdag 5 december 2009 @ 13:42:53 #232
    49615 Bismarck
    pi_75312596
    De Basken van Euskaltel-Euskadi zullen - gelijk aan dit jaar - ook volgend jaar niet van start gaan in de Ronde van Italie. De voornaamste doelen zijn de Spaanse etappekoersen en de Tour de France.
    Euskaltel-Euskadi zal het seizoen beginnen in de Tour Down Under waar Romain Sicard (wereldkampioen u23) de kopman zal zijn.

Androni Giocattoli en Rock Racing hebben hun aanvraag voor een pro-continentaalstatus voor 2010 nog niet door de UCI gehonoreerd gekregen, omdat de papierwinkel nog niet in orde zou zijn. Beide ploegen hebben er het volste vertrouwen in dat de toewijzing spoedig zal volgen nadat de laatste oneffenheden zijn uitgevlakt.
    pi_75312902
    Die Sicard won wel met overmacht dat u23 WK. Groeidiamantje is dat.
    pi_75317251
    Pereiro, mijn held

Hopelijk vindt hij een mooie ploeg!
      zondag 6 december 2009 @ 11:36:13 #235
    49615 Bismarck
    pi_75332983
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 16:47 schreef Tommeke het volgende:
    Pereiro, mijn held

Hopelijk vindt hij een mooie ploeg!
    Hij zou toch naar Xacobeo-Galicia gaan?
    pi_75333563
    Vanmiddag op Sporza (16.35) nog een keer het wielerjaaroverzicht.
    sig verwijderd door FA
    pi_75340108
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef Ambrosius het volgende:
    Het is iets eerder dan gepland, maar het begint.
    sig verwijderd door FA
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 december 2009 @ 16:27:35 #238
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75340112
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef Ambrosius het volgende:
    dank voor de tip
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_75340152
    Ik ga kijken. Ik heb het klassieke voorjaar grotendeels gemist dit jaar, en het vorige jaaroverzicht voor de helft gemist.
    pi_75340320
    had het nieuwsblad nog geeneens gezien, knap wat rabo toen deed in eerste instantie
      zondag 6 december 2009 @ 23:30:48 #241
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75355384
    Ik heb het nog niet gezien of gelezen, maar er is een interview geweest met Smeet en Lance Armstrong. heeft iemand van jullie het misschien gezien.?

Had a great sit down interview w/ Mart Smeets from Holland's NOS today. He brought a piece he did on me in 1994. Hilarious.
    1:45 AM Nov 24th from UberTwitter twitter van Armstrong de 24e november

[ Bericht 0% gewijzigd door maril op 07-12-2009 01:25:26 ]
      Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 december 2009 @ 23:51:07 #242
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75356090
    Zal wel ergens rond de kerst voorbij komen in of rond de jaarterugblikken. Of weer een special ofzo. Volgens mij is het nog niet geweest want zoiets zou groots worden aangekondigd
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_75369614
    quote:
    http://www.telegraaf.nl/t(...)ver__Contador__.html

Bruyneel kritisch over houding Contador
    BRUSSEL - Ploegleider Johan Bruyneel heeft zich in een interview kritisch uitgelaten over de houding van tourwinnaar Alberto Contador. Volgens Bruyneel, afgelopen seizoen ploegleider van de Spaanse wielrenner, wordt het tijd dat Contador weer met beide voeten op de grond gaat staan.
    Kan Bruyneel nog verzuurder en ongeloofwaardiger?
    pi_75369726
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:30 schreef maril het volgende:
    Ik heb het nog niet gezien of gelezen, maar er is een interview geweest met Smeet en Lance Armstrong. heeft iemand van jullie het misschien gezien.?

Had a great sit down interview w/ Mart Smeets from Holland's NOS today. He brought a piece he did on me in 1994. Hilarious.
    1:45 AM Nov 24th from UberTwitter twitter van Armstrong de 24e november
    Leuk, een Mart die aan Sucking Up doet.. dat hebben we nog niet eerder gezien, kritisch is nooit nodig geweest , denk dat ie het mooi gaat verpakken maar dat het uiteindelijk nergens over zal gaan.
      maandag 7 december 2009 @ 13:59:02 #245
    67640 SaintOfKillers
    pi_75370234
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef kawotski het volgende:

[..]

Kan Bruyneel nog verzuurder en ongeloofwaardiger?
    Wacht nog een maand of 7, dat begint het olijke duo weer aan de volgende media-campagne.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 december 2009 @ 14:54:10 #246
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75372442
    quote:
    Gesink (Rabobank) wil sterker worden met huis in Girona Tell-a-Friend print nieuwsartikel

Robert Gesink (foto) is op zoek naar een woning in Girona. De coureur van Rabobank wil een tweede huis aanhouden in de stad aan de voet van de Pyreneeën, dat hij kan gebruiken als uitvalsbasis om te trainen. ‘Ik wil een plek voor mijzelf waar ik naartoe kan gaan en waar ik kan trainen,’ vertelde Gesink maandag tegenover De Telegraaf.

‘Iets wat mijn eigen stekje is, zodat ik niet in een hotel hoef te zitten, zodat ik lekker voor mijzelf kan koken of dat mijn vriendin dit kan doen,’ vervolgde hij. ‘Als ik een eigen stek in Spanje heb, hoop ik te merken dat ik beter bergop ga rijden. Ik hoop er een stuk sterker te worden.’

Girona is een populaire plek onder wielrenners. Lance Armstrong woonde er de laatste jaren voordat hij in 2005 definitief leek te stoppen. Bovendien hebben Levi Leipheimer en George Hincapie er een woning en gebruikt ook de Garminploeg de stad als uitvalsbasis.
    DeLuna vindt me dik ;(
      maandag 7 december 2009 @ 15:55:42 #247
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_75375046
    Als Gesink maar geen Dekkertje doet dan.
    pi_75394017
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

Leuk, een Mart die aan Sucking Up doet.. dat hebben we nog niet eerder gezien, kritisch is nooit nodig geweest , denk dat ie het mooi gaat verpakken maar dat het uiteindelijk nergens over zal gaan.
    Ach, het is altijd wel vermakelijk. Het verbaasde me al dat hij alleen voor dat schaatsen naar de VS/Canada was gegaan, ook even bij LA langs dus.
    sig verwijderd door FA
      dinsdag 8 december 2009 @ 09:07:45 #249
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75399333
    zo zullen de shacks te herkennen zijn volgend jaar:

Let op de gele zoom aan de linkermouw
      dinsdag 8 december 2009 @ 09:59:35 #250
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75400276
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ach, het is altijd wel vermakelijk. Het verbaasde me al dat hij alleen voor dat schaatsen naar de VS/Canada was gegaan, ook even bij LA langs dus.
    Mart is een workaholic hij is nl op vakantie, en doet tussendoor wat filmpjes ook van Elson dat filmpje werd in Texas gemaakt en toen gingen wat belletjes bij mij rinkelen en dacht ff twitteren bij Lance Armstrong en ja hoor, Meneer kon het weer niet laten om in zijn vakantie te werken , BTW volgende week hetzelfde Ria en Dione in Hilversum en Mart en Bart(voel een winterspelen item komen met de namen) in SLC
      dinsdag 8 december 2009 @ 10:06:14 #251
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75400431
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef maril het volgende:

[..]

Mart is een workaholic hij is nl op vakantie, en doet tussendoor wat filmpjes ook van Elson dat filmpje werd in Texas gemaakt en toen gingen wat belletjes bij mij rinkelen en dacht ff twitteren bij Lance Armstrong en ja hoor, Meneer kon het weer niet laten om in zijn vakantie te werken
    Hij zal er wel voor betaald worden zeker
    pi_75400889
    hij deed toch ook gewoon verslag in Calgary? Is gewoon aan het werk lijktme
      dinsdag 8 december 2009 @ 12:20:07 #253
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75404466
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef Beregd het volgende:

[..]

Hij zal er wel voor betaald worden zeker
    Ja, maar wel onder het zogenaamde Balkenendenorm hč
      dinsdag 8 december 2009 @ 12:40:03 #254
    67640 SaintOfKillers
    pi_75404971
    Wat nieuwe outfits

Ik vind geen van beiden een groot succes. Op zich vind ik de kleuren niet slecht, maar bij die van RadioShack lijkt de bovenkant niet bij de onderkant te horen (lijkt door een amateur aan elkaar gephotoshopt) en die van Omega Pharma staat nogal vol, dat lijkt meer een reclamefolder.
      dinsdag 8 december 2009 @ 12:50:28 #255
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75405264
    DIe lotto renner(Gilbert) is inderdaad een reclamebord , vreselijk.
    Lance heeft voor zijn leeftijd een mooi lijf.
    pi_75405455
    Geen van beide mooi.

Zou Astana het huidige ontwerp behouden, of met iets nieuws komen? Het lijkt me dat met het vertrek van de Lance-Bruyneel-kliek ook Trek, Livestrong en Nike als sponsoren weggaan.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 8 december 2009 @ 13:32:23 #257
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75406647
    Gilbert ziet eruit als een voetballer van een willekeurige Scandinavische voetbalclub, die plakken ook alles vol met sponsoren
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 8 december 2009 @ 13:37:21 #258
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75406828
    die stond er al, SoK
    pi_75406945
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 13:32 schreef rubbereend het volgende:
    Gilbert ziet eruit als een voetballer van een willekeurige Scandinavische voetbalclub, die plakken ook alles vol met sponsoren
    En Franse handbalteams.
      dinsdag 8 december 2009 @ 13:43:37 #260
    67640 SaintOfKillers
    pi_75407039
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef Beregd het volgende:
    die stond er al, SoK
    Ja, maar de mijne is groter dan de jouwe.
      dinsdag 8 december 2009 @ 14:43:00 #261
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75409147
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 13:37 schreef Beregd het volgende:
    die stond er al, SoK
    Beregd wie was jij ook al weer voorheen? ben nieuwsgierig
      dinsdag 8 december 2009 @ 14:52:33 #262
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75409531
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      dinsdag 8 december 2009 @ 14:59:57 #263
    127004 maril
    Smeetsfan
    pi_75409834
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 14:52 schreef Beregd het volgende:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    O Ja
    pi_75419265
    Beide shirts zijn niet echt mooi. Kan zijn dat het in het echt mee valt.

Sponsor Team Milram stopt na 2010

Niet echt verrassend
    pi_75431708
    Die van Radioshack is in ieder geval wel onderscheidend. Die van Omega vind ik niets, weer wit. Je wil je als sponsor toch onderscheiden en opvallen? Dat hoeft natuurlijk niet alleen met het presteren van de coureurs, maar ook het shirt. Neem bijvoorbeeld Caisse d'Epargne. Massa's toeristen rijden in de die shirts omdat ze mooi gevonden worden. Astana is trouwens ook erg mooi naar mijn mening.
      woensdag 9 december 2009 @ 09:04:57 #266
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75435027
    Lars Bak naar Team Columbia.
    pi_75436416
    Pereiro is trouwens definitief naar Astana.

Hij tekent voor een jaar.
    pi_75437622
    Een dezer dagen wordt definitief het baanwielren-programma van de komende olympische spelen bekendgemaakt.

Ik zou het erg zonde vinden als ze de pursuit, puntenkoers en koppelkoers eruit halen. Met name de pursuit belooft de komende tijd een nummer met een enorme spankracht te worden, met Wiggins, Thomas, Phinney, Sergent, Bobridge, Meyer, Howard en Cornu als sterke mannen. Ook de puntenkoers en madison zijn klassieke baannummers.

Het omnium, wat een van de plaatsvervangers moet worden, is niet eens in het wereldbekercircuit opgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 09-12-2009 10:55:46 ]
      woensdag 9 december 2009 @ 10:56:53 #269
    pi_75437876
    Op zich niet slecht dat ze de baannummers wat beperken (zouden ze ook eens in het schaatsen mogen doen) maar ze maken de verkeerde keuze's vind ik. Waarom iets erg spectaculairs als de puntenkoers moet verdwijnen is toch een raadsel
    pi_75438103
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
    Op zich niet slecht dat ze de baannummers wat beperken (zouden ze ook eens in het schaatsen mogen doen) maar ze maken de verkeerde keuze's vind ik. Waarom iets erg spectaculairs als de puntenkoers moet verdwijnen is toch een raadsel
    Het verdwijnen van nummers an sich heb ik ook niet zozeer een probleem mee, maar de verhouding sprintnummers en duurnummers raakt in disbalans.

De langeafstandsrenners stoten ze zo af van het baanwielrennen. Want als puntenkoers-renners en achtervolgers weten dat ze niet meer op hun nummers in actie komen op de OS, zeggen ze de baansport vaarwel en gaan ze puur en alleen op de weg rijden. Een WK baanwielrennen is voor die mannen en vrouwen dan onvoldoende om daar een groot deel van het wegseizoen voor weg te cijferen (en inkomsten mis te lopen)
    pi_75438244
    Jammer als die onderdelen verdwijnen.
    pi_75439435
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
    Jammer als die onderdelen verdwijnen.
    Het is nog niet definitief. Het IOC of de UCI overweegt het in ieder geval. Maar er is veel protest vanuit het wereldje. Onder meer Bruno Risi is een fel tegenstander van deze plannen. Ook Patrick Sercu sprak zich hier tegen uit.
    pi_75465010
    Gesink zit bij Pauw & Witteman.
    sig verwijderd door FA
    pi_75467501
    Ik vind het shirt van RadioShack tof! Mooie kleurencombinatie, en de reclame is niet extreem opvallend. Ook het Livestrongbandje vind ik tof.. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid...
    pi_75471756
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 00:05 schreef Aalbers het volgende:
    Ik vind het shirt van RadioShack tof! Mooie kleurencombinatie, en de reclame is niet extreem opvallend. Ook het Livestrongbandje vind ik tof.. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid...
    De kleuren zijn op zich niks mis mee, het is alleen alsof de balken niet natuurlijk in elkaar over lopen.
      donderdag 10 december 2009 @ 09:18:42 #276
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75472518
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar steegmans dit jaar. Demol geeft in interviews weg dat Steegmans de absolute kopman is voor het hele voorjaar, en we weten allemaal dat steegmans in het verleden nogal wat moeite had met die rol.
    pi_75476339
    Ze hebb en ook totaal niemand bij radioshack verder, het is een leuke ploeg, maar Us Postal/Disc. channel was buiten het rondewerk gerekend wel tien klasses beter.

Maar ik vind het wel een mooi shirt waarin ze gaan rijden, en ik denk dat het ook vanuit de helikopter goed te onderscheiden is.
      donderdag 10 december 2009 @ 11:46:20 #278
    67640 SaintOfKillers
    pi_75476811
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 09:18 schreef Beregd het volgende:
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar steegmans dit jaar. Demol geeft in interviews weg dat Steegmans de absolute kopman is voor het hele voorjaar, en we weten allemaal dat steegmans in het verleden nogal wat moeite had met die rol.
    Ik vind het wel grappig dat Armstrong zegt dat ze de sterkste ploeg ter wereld zijn. Voor het rondewerk waarschijnlijk wel, voor het eendagswerk zijn ze waarschijnlijk niet eens bij de beste 20.
      donderdag 10 december 2009 @ 11:49:48 #279
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75476915
    idd, ik zou ze niet uitnodigen voor mijn eendagswedstrijd. tenzij armstrong komt natuurlijk
    pi_75476952
    Overigens was Lance vorige week ergens in de Daily Show, gratis terug te kijken op http://www.thedailyshow.com/

Weinig nieuws en weinig wielerkennis in het gesprekje natuurlijk, maar toch
    pi_75477308
    Je moet over Steegmans niet zeggen dat hij kopman is... Meestal trekt ie dat niet echt...
    pi_75478264
    Wiggins definitief naar Team Sky dus.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 december 2009 @ 13:59:04 #283
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_75481393
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 12:29 schreef Ericr het volgende:
    Wiggins definitief naar Team Sky dus.
    hij had toch een doorlopend contract?
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 10 december 2009 @ 14:18:53 #284
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75482057
    Afgekocht...
      donderdag 10 december 2009 @ 14:36:51 #285
    pi_75482720
    Benieuwd of ie volgend jaar zal ontdekken dat ie zonder ploegentijdrit niet zo ver meekomt met de toppers ...
    pi_75483568
    Mwoah, het was in zijn voordeel, maar hij ging toch wel goed bergop hoor.
    pi_75483826
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
    Benieuwd of ie volgend jaar zal ontdekken dat ie zonder ploegentijdrit niet zo ver meekomt met de toppers ...
    Hij zou dan alleen een plekje aan Frank Schleck verloren zijn, omdat Garmin in de ploegentijdrit 22 seconden sneller was dan Saxo.
    pi_75484857
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
    Idd, en hij zou net zo goed nog meer kunnen verbeteren bergop
      donderdag 10 december 2009 @ 15:41:35 #289
    67640 SaintOfKillers
    pi_75484914
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
    Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
    pi_75484997
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
    Ongetwijfeld lastiger, daar hij van nature geen klimmer is. Maar toch verbaasde hij me wel. Ik kon Wiggins slechts als pistier en man van korte tijdritten.
    pi_75486928
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vermoedelijk hetzelfde. Hij eindigt nu achter degenen die beter klommen en voor degenen die slechter klommen, op Frank Schleck na dan. Misschien zou hij dan wat vaker/verder terugzakken tot bij wat anderen, die hij er in het tijdrijden dan weer aan alle kanten oplegt.

Volgend jaar staan er met onder andere een niet vallende Leipheimer, Sastre en Evans die niet over hun top zijn, Vandevelde met een normale voorbereiding en een niet geschorste Valverde wellicht wat meer mensen waarmee hij vermoedelijk om een top-5 zal moeten strijden aan de start, maar ik denk niet dat de resultaten van Wiggins daar nou zoveel door zouden veranderen, mits hij hetzelfde niveau heeft natuurlijk.
    pi_75486961
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 11:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het verdwijnen van nummers an sich heb ik ook niet zozeer een probleem mee, maar de verhouding sprintnummers en duurnummers raakt in disbalans.

De langeafstandsrenners stoten ze zo af van het baanwielrennen. Want als puntenkoers-renners en achtervolgers weten dat ze niet meer op hun nummers in actie komen op de OS, zeggen ze de baansport vaarwel en gaan ze puur en alleen op de weg rijden. Een WK baanwielrennen is voor die mannen en vrouwen dan onvoldoende om daar een groot deel van het wegseizoen voor weg te cijferen (en inkomsten mis te lopen)
    Het mag niet uithalen
    quote:
    Het Internationaal Olympisch Comité heeft voor de Spelen in Londen in 2012 enkele wijzigingen aangebracht in het baanwielren- en tennisprogramma. Het IOC wil zo het aantal vrouwelijke atleten vergroten en het programma opfrissen.

Bij het baanrennen voor heren worden de individuele achtervolging, de koppel- en puntenkoers geschrapt. Aan het programma wordt een omnium (een allroundtoernooi) toegevoegd. De individuele achtervolging en de puntenkoers verdwijnen bij de dames, maar ze krijgen daarvoor keirin, de teamsprint, de ploegenachtervolging en een omnium voor terug.

Het olympisch tennistoernooi wordt met het gemengddubbelspel uitgebreid.
    De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.

Njah, ze hebben dan het omnium er voor terug.
      donderdag 10 december 2009 @ 16:45:32 #293
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75487211
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het mag niet uithalen
    [..]

De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.
    Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...
    pi_75487329
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:45 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...
    Yep. Je hebt hele lichtingen nog vrij jonge renners die al helemaal toewerkten naar Londen 2012, maar nu hun hoop in de rook zien opgaan. Denk bv aan de Australiërs (Meyer, Bobridge) die het zo goed deden op het wk van dit jaar. Maar ook Taylor Phinney, Geraint Thomas, Wendy Houvenaghel, Alison Shanks, de Denen enzovoorts.

Daarnaast is de verhouding sprintnummers / duurnummers zoek.
    pi_75487342
    Goed bezig, zo wordt het baanwielrennen onthoofd. De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken. Nee, dan liever loterij-nummers als de keirin en de omnium erbij
    pi_75487411
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
    Goed bezig, zo wordt het baanwielrennen onthoofd. De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken. Nee, dan liever loterij-nummers als de keirin en de omnium erbij
    Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.

Omnium niet dan? Lol.
    pi_75487566
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
    De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken.
    Dat ben ik met je eens. Het grootste verlies is misschien nog dat de duurrenners uit het baanwielrennen worden verstoten. De baansport wordt zo nogal gedecimeerd. Dat is in de brede zin van het wielrennen niet zo goed, omdat in veel landen het pistewielrennen nu juist de binnenkomer is.
    pi_75487624
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.

Omnium niet dan? Lol.
    Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.
    pi_75487725
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.
    De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.
    pi_75487810
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.
    Ja, dat zijn dan de positieve reacties. Maar die zijn dan in de trant van: 'Ik ben wel blij dat ik nu zelf meer kansen heb, maar begrijpen doe ik het niet en bovendien is het niet goed voor het baanwielrennen als geheel.'
    pi_75487867
    Die generaliserende reacties op de FP blijven hilarisch over wielernieuws zoals vandaag over die van armstrong..!
    pi_75487891
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 17:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dan de positieve reacties. Maar die zijn dan in de trant van: 'Ik ben wel blij dat ik nu zelf meer kansen heb, maar begrijpen doe ik het niet en bovendien is het niet goed voor het baanwielrennen als geheel.'
    Yep. Ook Hoy was geen voorstanders, volgens mij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')