Had het nou gelaten zoals het was. Dit is een gekunstelde poging om van Gent-Wevelgem een echte klassieker te maken. Met 50 km extra krijgt het alsnog niet de status van de Ronde of Parijs-Roubaix, echter. GW was nu juist een prima koers in zijn categorie: een mooie semiklassieker tussen de echt grote races, waarin ook de rappe mannen een goede kans maken. Een smakelijk tussendoortje, zeg maar.quote:Gent-Wevelgem klimt naar 250 km
Gent-Wevelgem krijgt volgend jaar meer en meer de allures van een echte wielerklassieker. De wedstrijd verschuift van de woensdag naar de zondag vóór de Ronde van Vlaanderen, en wil zo de ProTour-schakel worden tussen Milaan-Sanremo en de Ronde.
Dat brengt ook enkele parcourswijzigingen met zich mee. 'Belangrijkste verandering is dat we van goed 200 naar 250 km gaan', zegt koersdirecteur Hans De Clercq. 'Voor de rest zoeken we nog naar enkele nieuwe passages en een extra kasseistrook hier en daar. Maar aan de finale (met de dubbele beklimming van de Kemmelberg, red.) wordt niks fundamenteel gewijzigd.'
Door die aanpassing wordt het profiel van de wedstrijd wel heel anders dan die van de E3 Prijs Harelbeke, die een dag voordien verreden wordt. Beide wedstrijden zijn volgend jaar in een concurrentiestrijd verwikkeld, omdat Gent-Wevelgem meegaat in het Flanders Classics-concept van Wouter Vandenhaute, en de E3 Prijs niet.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/
Om van het gezeik en de stress af te zijn. Dat gebeurt wel vaker.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:09 schreef Bismarck het volgende:
En waarom zou je uberhaupt betalen als je onschuldig bent?
Nee, dat maakt het des te belachelijker. Wat is 25k nou voor een gevierd atleet als Klöden? Peanuts. Als je dan toch de mogelijkheid biedt om (mogelijke) strafvervolging te ontlopen zet er dan meteen de hoofdprijs op.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:48 schreef SuikerVuist het volgende:
De afkoopsom was ook niet enorm hoog of zo.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:44 schreef Bartoli het volgende:
Cadel Evans verlaat Lotto (persbericht ploeg)
Verrassendquote:Wereldkampioen Cadel Evans heeft beslist om een clausule in het onderling contract in te roepen, en aldus de mogelijkheid te hebben volgend jaar voor een ander team te rijden. Na 5 succesvolle jaren, met o.a. 2 podiumplaatsen in de Tour de France en de recente overwinning in Mendrisio, heeft Cadel besloten voordeel te halen uit zijn verhoogde marktwaarde en uit te kijken naar nieuwe uitdagingen.
Silence-Lotto is fier op de evolutie die Cadel in ons team kon verwezenlijken, vanuit het dal op 5 jaar tot de absolute wereldtop mede dankzij de professionele omkadering en de goede samenwerking met de hele ploeg, en wenst Cadel alle succes voor zijn verdere carričre. Het gaat hem goed in de mooie regenboogtrui!
Het hoort tot de doelstellingen van Omega Pharma en Lotto om talent te doen ontbolsteren op continue en eerlijke wijze; daarbij hoort dat, eenmaal de top bereikt, soms door renners andere horizonten worden opgezocht.
Alhoewel dit voor ons team nooit aangenaam is, bewijst dit steeds het welslagen van ons project, en opent dit perspectief voor het vele talent dat staat te trappelen, klaarstaand om hun eigen limieten te ontdekken en de fakkel over te nemen.
Omega Pharma-Lotto, gesteund door alle sponsors, zal voor 2010 en zeker voor 2011, verder uitkijken naar versterkingen die passen in de sportieve en ethische ambities van het team!
Marc Sergeant, sportief manager: " Na een ongelooflijk seizoenseinde, met de overwinningen van Cadel Evans en Philippe Gilbert, eindigt ons team de Pro Tour rangschikking 2009 als 6e. We danken Cadel voor zijn unieke bijdrage daartoe, en hebben er alle vertrouwen in, met het vele aanwezige en aan te werven talent, als Omega Pharma-Lotto veel sportieve hoogtepunten te zullen beleven. Proficiat en good luck aan Cadel, en we hopen nog vele renners naar hun topniveau te kunnen begeleiden, ten voordele van renner, ploeg en de mooie wielersport. “
klinkt logisch, of zou Columbia met de geldbuidel gerammeld hebbenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef TheArt het volgende:
Misschien Wiggins naar Sky en Evans naar Garmin. Zou me niets verbazen.
of Contador naar Lotto, Moreno is er toch alquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Quickstep hebben ze ook nog bakken geld over. Genoeg voor 5 renners waaronder Contador en die gaan toch niet komen.
Vooral verrassend omdat het verrassend is dat hij het niet eerder deed.quote:
Geen enkele misschien. Wellicht is dat het "officieele" verhaal dat naar buiten is gebracht, maar waren ze elkaar gewoon zat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept.
Zal wel met een afkoopsom te maken hebben ...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept. Heeft team Sky haar rooster al vol? Zal me niks verbazen als team Sky met een grote zak geld het contract van Evans afkoopt.
Niet verrassend dat hij weg gaat, maar naar BMC? Daar zie ik niet daadwerkelijk de steun voor een TDF-zege, waar hij voor wil gaan volgend seizoen. Als ze al mee mogen doen.quote:Op zondag 1 november 2009 08:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Cadel Evans van Lotto naar BMC
Onze redactie vernam exclusief in wereldprimeur dat de 32-jarige Australische wereldkampioen Cadel Evans komend seizoen voor het Amerikaanse BMC Racing Team rijdt. Het nieuws zal in de loop van de dag bevestigd worden vanuit de Verenigde Staten. Evans kondigde gisteren na vijf jaar zijn afscheid aan bij Omega Pharma-Lotto.
BMC heeft met Alessandro Ballan al een ex-wereldkampioen weten te strikken. Verder verzekerde BMC zich voor komend seizoen van de diensten van onder meer Marcus Burghardt, Karsten Kroon en George Hincapie.
Bij Omega Pharma-Lotto kwam het nieuws van Evans' vertrek als een verrassing. De Australiër die ruim een maand geleden wereldkampioen werd in Mendrisio lag nog een seizoen onder contract, maar kon via een clausule weg.
Evans maakt de overstap van de ene ploeg onder leiding van een Belgische sportdirecteur, Marc Sergeant, naar een ploeg waar eveneens een Belg aan het roer staat, John Lelangue.
BMC heeft het procontinentale statuut en weet zich dus op papier niet automatisch verzekerd van deelname in een aantal belangrijke UCI-wedstrijden. Maar met de wereldkampioen in de rangen zullen de deuren ongetwijfeld probleemloos opengaan.
Cadel Evans werd twee keer tweede in de Ronde van Frankrijk, stelde dit seizoen teleur met een 30ste plaats in de eindstand, maar haalde zijn gram door nadien wereldkampioen te worden in het Zwitserse Mendrisio, de grootste triomf uit zijn carričre.
Vergeet Saur-Sojasun niet, eigenlijk als ProContinentaal-team de opvolger van Agritubel. Daarnaast is het nog altijd de vraag of Astana die PT licentie krijgt. Maar ik ben het met je eens dat het er voor Vacansoleil slecht uitziet, al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.quote:Op zondag 1 november 2009 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk slecht nieuws voor de Tour-ambities van Skil en Vacansoleil. Nou ja, Skil gaan ze na deze Tour niet meer opnieuw uitnodigen, maar Vacansoleil had (vooral door Hoogerland en het aantrekken van de Feillu's) serieuze kansen. Dat wordt nu kampen.
Als je er vanuit gaat dat dezelfde ploegen van vorig jaar worden uitgenodigd, behalve Skil en Agritubel, dan heb je 2 plaatsen over voor BMC, RadioShack, Team Sky en Vacansoleil. Zelfs voor BMC wordt het al moeilijk, of er zouden vreemde dingen moeten gebeuren met Astana.
En wat als Footon Servetto mag terugkeren, uiteindelijk zijn die nog altijd een (weliswaar zwak) Pro-Tour team en hebben die een overeenkomst waarin startrecht wordt verzekerd (al hadden ze die dit jaar ook). En Saur-Sojasun wil eigenlijk Agritubel vervangen als Franse Pro-Continentaal team dat altijd wordt uitgenodigd.
Dat zijn 24 teams met realistische kansen. Zelfs als Prudhomme besluit om 21 of zelfs 22 ploegen uit te nodigen, dan moeten er nog 2 sneuvelen en wordt het erg spannend.
Oh dat wist ik niet. Dat vind ik wel een goede zaak. Gezien Frankrijk achter Nederland stond of staat op de ranglijst, vind ik 2 franse protourploegen wel genoeg.quote:Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgend jaar zijn er nog maar 2 Franse Pro-Tour ploegen, Bouygues en Cofidis zijn hun licentie kwijt.
Al worden die uiteraard ongetwijfeld uitgenodigd voor alle Franse koersen, ze gaan Voeckler en Moncoutie niet uitsluiten.
Ja, het zal eerder lastig worden.quote:Op zondag 1 november 2009 11:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.
Cornu doet het toch ook wel aardig op de pursuit. Hij houdt met De Keetele de eer van het Belgische baanwielrennen hoog, nu Keisse aan de zijlijn staat.quote:Op zondag 1 november 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
Geraint Thomas heeft het wereldrecord van Wiggins uit de boeken gereden op de achtervolging.
In de finale was hij zelfs nog een kleine anderhalve seconde sneller onderweg, maar liep hij Cornu in op 300 meter van de streep
En zan zeggen dat ze dit willen schrappen voor, met alle respect, kermisonderdelen. Een geweldige strijd zou het worden met alleen al Phinney, Thomas en Wiggins.quote:Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Ik verwachtte nu juist dat Phinney dat zou flikken.
Met die line-up, plus nog Hayden Roulston, sterke Australiërs als Bobridge en Howard en eventueel nog een Ignatiev kan het een van de topnummers in London worden.quote:Op zondag 1 november 2009 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
En zan zeggen dat ze dit willen schrappen voor, met alle respect, kermisonderdelen. Een geweldige strijd zou het worden met alleen al Phinney, Thomas en Wiggins.
quote:BOOGERD BEGINT EIGEN PLOEG
door Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg
WILLEMSTAD - Michael Boogerd keert terug in de wielersport. Twee jaar nadat hij op Curaçao definitief afscheid nam als actieve renner, maakte hij gisteren bekend dat hij vanaf 2011 met een eigen ploeg in het peloton terugkeert.
Fietsenfabrikant Specialized benaderde de oud-renner om een Continentale opleidingsploeg in Nederland op te zetten. Als sportief manager gaat Boogerd daar volgend jaar mee aan de slag door jonge talenten te scouten.
"Dit is een enorme uitdaging. Ik begin vanaf nul om zodoende een gedegen organisatie neer te kunnen zetten. In eerste instantie willen we talenten een goed programma laten rijden, zodat ze zich kunnen ontwikkelen om naar de grote ploegen over te stappen", aldus Boogerd. "
"Samen met Marco Goudswaard van Wielerland die het plan heeft opgezet gaan we nu sponsors benaderen om een budget van ongeveer een half miljoen voor het eerste jaar rond te krijgen. Op termijn is onze ambitie om uit te groeien naar een ProTour-formatie, maar ik realiseer me dat je in de ontwikkeling van zo`n ploeg stap voor stap moet zetten.”
Hopen dat het lukt.quote:Michael Boogerd start met Specialized eigen Continentale wielerploeg
Met een gedegen plan start Michael Boogerd in 2011 zijn eigen wielerploeg. Net onder het niveau van Skil-Shimano en Vacansoleil verschijnt de Hagenaar met een Continentale-formatie in het peloton. Zijn ploeg gaat met renners tussen 19 en 23 jaar onder andere de strijd aan met de opleidingsploeg van Rabobank. "Ik begin letterlijk vanaf nul. Ik ga jonge talenten opsporen, hen een kans geven en dan verder begeleiden, zodat ze naar een van de grote profploegen kunnen overstappen. Dat worden de eerste doelstellingen", onthulde Boogerd vanaf een zonovergoten zandstrand.
:
Op Curaçao, waar Boogerd voor de Amstel Curaçao Race verblijft, hoorde Nederlands beste renner van het laatste decennium het goede nieuws. Fietsfabrikant Specialized gaf Boogerd groen licht om de ploeg te starten en wordt de komende jaren materiaalsponsor van het team. "Specialized heeft al topploegen met Saxo Bank en QuickStep, maar wilde in Nederland ook graag met een ploeg verschijnen. Het bedrijf heeft vertrouwen in het plan dat ik gepresenteerd heb, waardoor ik nu echt aan de slag kan", aldus Boogerd.
Met Marco Goudswaard van [Wielerland.nl] (die een coördinerende rol voor de ploeg vervult) start Boogerd nu een zoektocht naar sponsors. Het budget bedraagt ongeveer 600.000 euro, waarmee de ploeg zowel een aantrekkelijk nationaal als internationaal programma kan rijden. De nieuwe wielerploeg kan voor wedstrijden als Dwars door Vlaanderen, Brabantse Pijl en onder andere de Ster Elektrotoer uitgenodigd worden en daar de strijd aangaan met de allerbeste profs. Twee grote bedrijven hebben zich al gemeld en de eerste afspraken zijn ingepland.
Twee jaar lang onderzocht Boogerd wat hij met zijn leven na zijn wielercarričre wilde. Hij werkte voor televisie, in de public relations en voor wedstrijdorganisatoren, waarna hij een masteropleiding op de Johan Cruyff Acamedy succesvol afrondde. "De afgelopen periode werd mij duidelijk dat mijn hart nog altijd in de wielersport ligt en dat ik het liefst bij een ploeg werk. Het is een hele grote uitdaging om zelf iets op te starten. Ik begin klein, maar denk dat dit voor mijzelf ook de beste leerschool is. In deze tijd staan de bedrijven ook niet in de rij om tien miljoen euro in de wielersport te investeren. Door zelf een goede organisatie op te bouwen, vind ik de komende jaren misschien wel zo'n geldschieter."
Het komend jaar gaat Boogerd geregeld mee met wielerclub Wielerland om op die manier veel junioren- en beloftenwedstrijden te zien. ,,Het scouten van renners wordt een van mijn taken, maar ook het opzetten van de ploeg vergt veel tijd. Natuurlijk heb ik de ambitie ooit een grote ploeg op te starten, maar je moet niks forceren. Jonathan Vaughters is ook met een Continentale-ploeg begonnen en heeft inmiddels met Garmin een van de beste teams van de wereld."
Boogerd is overtuigd dat Nederland heel veel wielertalent herbergt. "De beste periode in het Nederlandse wielrennen was eind jaren zeventig, begin jaren tachtig. Bij de amateurs gingen ploegen als Gazelle, Amstel Bier, Jan van Erp en Jo van Aarle de strijd met elkaar aan. Nu steekt de opleidingsploeg van Rabobank er met kop en schouders bovenuit. Ik denk dat meer concurrentie de ontwikkeling van de talenten ondersteunt."
De oud-wielrenner is zelfverzekerd over de nieuwe functie. "Ik ben vijftien jaar prof geweest. Naast de nodige ervaring weet ik hoe een ploeg reilt of zeilt. In de twee jaar dat ik gestopt ben, heb ik de sport van een andere kant kunnen bekijken. Ook mijn opleiding heeft me een andere kant laten zien. Het afgelopen jaar hield ik me al met enkele talenten bezig. Zo heb ik Joost van Leijen bij Vacansoleil kunnen onderbrengen."
Naast de wielerploeg werken Boogerd en Goudwaard ook aan een jeugdfietsplan. Samen met de KNWU, Rabobank, Vacansoleil en Spezialized willen ze de jeugd de mogelijkheid bieden fietsen te huren. "Voor gezinnen die niet veel te besteden hebben, is de wielersport erg duur. Via alle Specialized-dealers in Nederland komt straks de mogelijkheid een fiets voor vijftig euro te huren. Jongeren die serieus met de sport bezig zijn, krijgen dan ook wielerkleding via Rabobank en Vacansoleil gratis, terwijl ze een licentie, helm en schoenen krijgen aangeboden", benadrukt Goudswaard.
Boogerd: "Het startschot voor een breed opgezet wielerplan is nu gegeven. Stapje voor stapje zetten we dit op. Het ontwikkelen van Nederlands wielertalent is onze grote drijfveer."
Dat er geen ploegentijdrit is scheelt voor de gebroeders alvast het nodige.quote:Broers Schleck willen samen op podium Tour
Fränk Schleck wil volgend jaar samen met zijn broer Andy op het podium staan in Parijs. De Luxemburgse broers kwamen dit jaar amper 40 seconden te kort en zijn vastbesloten die unieke prestatie in 2010 wel te realiseren.
Andy finishte als tweede achter de ongenaakbare Alberto Contador, maar Fränk strandde op een vijfde stek.
'Het zou fantastisch zijn als we volgend jaar wel samen op het podium staan in Parijs. En waarom zou ons dat niet lukken?', aldus Fränk.
Andy en Fränk rijden ook volgend jaar voor de Deense ploeg Team Saxo Bank van Bjärne Riis.
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/
Mwa, ze verloren slechts 40 seconden op Astana dit jaar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat er geen ploegentijdrit is scheelt voor de gebroeders alvast het nodige.
Dat bericht was deels speculatie over renners waar onderhandelingen nog mee liepen/lopen. Davis heeft nog geen contract getekend en we mogen ervan uitgaan dat onderhandelingen nog lopen. Ook Bertagnolli stond op dat lijstje en die heeft inmiddels bij Diquigiovanni verlengd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef MarijeH het volgende:
Ik had een vraagje. Heeft er iemand nog wat gehoord over de toekomst van Allan Davis bij Quick step?
Drie weken geleden bracht een Kazachse site het nieuws dat hij bij Astana zou hebben getekend. Dit bericht heb ik op het forum gepost.
Misschien moeten ze Rasmussen halenquote:Omega Pharma haalt geen vervanger voor Evans
Omega Pharma-Lotto is voorlopig niet van plan om een vervanger te halen voor de vertrekkende kopman Cadel Evans. Dat vertelde ploegleider Marc Sergeant aan Het Nieuwsblad. Evans verlaat de Belgische formatie aan het einde van het seizoen voor het Amerikaanse BMC.
Sergeant raakte eerder dit seizoen al grootverdieners Bernhard Kohl en Thomas Dekker kwijt. Hoewel er nu budget vrijkomt, geeft Sergeant aan geen gekke dingen te gaan doen. "Ik wil niet zomaar iemand aankopen omdat we nu ineens veel geld over hebben. Als we nog een transfer doen, wil ik er zeker van zijn dat het een goede is. Maar dat wordt niet gemakkelijk. Deze tijd van het jaar zijn er niet veel grote vissen meer."
Een transfer van Alberto Contador acht hij onwaarschijnlijk. "Ons daar nu nog in mengen, is heel erg moeilijk," aldus Sergeant. Hij wil niet graag een renner bij een andere ploeg wegkopen. Dat is niet echt mijn stijl. Tenzij de renner en het team echt niet meer met elkaar verder willen. Als we geen grote vis meer kunnen vangen, hou ik het resterende budget dan ook liever tot volgend jaar."
Ha, het lijkt er op dat beroepsleugenaar "Chicken" niet de waarheid sprak toen hij zei dat hij geen overeenkomst met CDC-Cavaliere had.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien moeten ze Rasmussen halen.
ben benieuwd hoe dat gaat nu Rabo ook alleen voor de Nederlanders gaatquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hopelijk voor Boogerd wordt het een succes, en komt er eindelijk eens een goede concurrent voor de Rabo Continental ploeg
Ongelooflijkquote:Dimitri De Fauw (28) stapt uit het leven
Baanwielrenner Dimitri De Fauw heeft zich van het leven beroofd. De Fauw was jarenlang een vaste waarde in het zesdaagsecircuit en werd op de piste meermaals Belgisch kampioen in verschillende disciplines. De Fauw werd 28 jaar.
De Fauw was vooral actief op de piste maar reed soms ook op de weg. Van 2003 tot 2005 reed hij voor Quick-Step. In 2006 stapte hij over naar Chocolade Jacques, een jaar dat voor hem noodlottig zou eindigen.
In de Gentse Zesdaagse van 2006 botste De Fauw ongelukkig met de Spanjaard Isaac Galvez, die overleed aan zijn verwondingen. De Fauw worstelde daarna een hele tijd met een depressie.
In de Zesdaagse van Grenoble, die woensdag afgelopen is, werd De Fauw aan de zijde van de Deen Marc Hester nog zevende.
Sporza
Dat zal alleen De Fauw weten vermoed ikquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Blijft de vraag of er misschien meer achter zit, of dat bv de dood van VdB er wellicht ook iets mee te maken heeft?
Ja... waarom zou hij het niet doen voor 4.5 miljoen? In 2011 vertrekt hij sowieso.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Contador heeft schijnbaar 3 voorwaarden om bij Astana te blijven.Hij krijgt vier en een half miljoen euro per jaar Hij mag onmiddellijk weg als er een ploegmaat positief is Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Contador heeft schijnbaar 3 voorwaarden om bij Astana te blijven.Hij krijgt vier en een half miljoen euro per jaar Hij mag onmiddellijk weg als er een ploegmaat positief is Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?
ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:19 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.
Ze waren volgens mij te laat met het indienen van een aantal stukken, volgens mij financieel maar dat weet ik niet zeker, bij de UCI voor de ProTour licentie. Omdat de ploeg op dat moment geen licentie had was Contador gerechtigd om de ploeg te verlaten. Astana was trouwens niet de enige ploeg die te laat was, Saxo en nog een paar ook.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?
Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik zie Prudhomme wel eerder een Franse ploeg uitnodigen dan BMC. Het zal lastig worden voor Evans denk ik.
Waarom zou Cervelo niet uitgenodigd worden? De houder van de groene trui alleen al zou moeten volstaan, daar komt Sastre nog eens bij.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.
Cervelo zal wel niet uitgenodigd worden (Sastre won in 2008 de tour, en niet de laatste in 2009)
quote:Op zondag 8 november 2009 10:37 schreef Leatherface het volgende:
Astana wil Contador jaarloon van 8 miljoen euro geven
Alberto Contador is bij Astana de duurste renner aller tijden als de Kazachen akkoord gaan met de drie voorwaarden die hij stelde om nog één jaar te blijven bij het ProTourteam. De Kazachen maakten dit weekend immers aan Fran, de broer en de makelaar van Alberto Contador een voorstel van een vierjaarscontract over waarbij de tweevoudige Tourwinnaar op jaarbasis 8 miljoen euro kan verdienen. De absolute voorwaarde was dat hij vier seizoenen bleef, maar Contador bedankte voor zo'n lange termijn.
De Kazachen kunnen het dus vinden met de 4,5 miljoen euro die Contador eist. Met de andere voorwaarden hebben ze het moeilijker. Vooral de schriftelijke verklaring van Vinokourov dat hij de Tour niet zal rijden, zien ze niet zitten. De derde voorwaarde van Contador is dat hij mag opstappen als een Astana-renner positief wordt bevonden.
Bron: nieuwsblad.be
Danilo Hondo inderdaad, ik denk eerder b-sprinter in de kleinere koersen waar Petacchi niet aan de start verschijnt. Hoewel Lorenzetto die rol ook heeft en die is doorgaans rapper. Hondo gaan ze echt niet naar de Giro meenemen. Bernucci wel, en die was lead-out man voor Petacchi bij Fassa Bortolo en LPR.quote:Op maandag 9 november 2009 14:54 schreef Roberto258 het volgende:
Ah, Daniel Honda? Knecht voor Petacchi zeker.
Bron: vrt teletext pagina 431.quote:O'GRADY OPGENOMEN NA EPILEPSIEAANVAL
Stuart O'Grady is opgenomen in het
ziekenhuis nadat hij tijdens de MotoGP
van Valencia na een rondje op de motor
een epilepsie-aanval had gekregen.
O'Grady werkte een rondje af samen met
zijn Australische landgenoot Casey
Stoner, maar toen die laatste hem aan
enkele zakenmensen wou voorstellen,
slaagde de renner van Saxo Bank er niet
in te antwoorden op zijn vragen. Even
later stuikte O'Grady in elkaar.
"Stuart is wakker, maar moet nog enkele
tests ondergaan", zegt Max Stevens van
de Australische wielerbond. "Binnenkort
weten we meer." O'Grady is 36 jaar.
quote:Op maandag 9 november 2009 16:50 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Bron: vrt teletext pagina 431.
Hier schrok ik toch wel van toen ik het las. Gelukkig gaat het weer iets beter met hem.
Diquigiovanni stopt als co-sponsor van Diquigiovanni-Androni en Savio zoekt nog naar een nieuwe co-sponsor voor 2010. Voorlopig heet het team dan ook 'Androni Giocatolli'. Alle kleine(re) sponsors blijven wel aan voor 2010. Wat Simoni betreft, gelet op dit bericht zie ik hem nog wel naar ISD toe gaan. ISD start in de meeste Italiaanse koersen en heeft vorig jaar in ieder geval de Giro gereden.quote:Gilberto Simoni to end career?
By: Gregor BrownPublished: November 10, 13:16, Updated: November 10, 13:20
Gilberto Simoni (Diquigiovanni)
Astana, Androni and Lampre pass on two-time Giro d'Italia winner
Gilberto Simoni will not continue with Gianni Savio's Androni team and could be at the end of his career. Savio named the riders for next season yesterday, but there was no mention of Simoni, a two-time winner of the Giro d'Italia.
"In 25 years I've had a lot of great wins, but the biggest win is that every year everyone, riders and staff, are always paid," Savio told Cyclingnews. "The key is making a team with the budget that you have available. "We would never offer Gilberto Simoni a minimum-wage contract. It's better to say we don't have the money for next year than to make that offer."
Italian Simoni, 38, joined Savio's Diquigiovanni team in 2008 (to be called Androni in 2010). He had finished fourth overall at the 2007 Giro d'Italia and won the race's stage 17 to Monte Zoncolan. This March, he won stage three and held the lead of the Vuelta Mexico. He also raced this year's Giro and helped the team win three stages, but finished 46 minutes behind overall winner Denis Menchov (Rabobank). It could have been his last major race as a road rider and Savio's team could be the last of his 11-year career.
"I don't know, and I don't think he still knows what he wants to do," continued Savio.
Last month, Simoni's agents met with team Lampre's team boss, Giuseppe Saronni. Saronni discussed the idea of re-uniting Simoni with his star rider, Damiano Cunego. "It was an interesting idea, he's given Lampre a lot of success. But, it ended there, as an idea," said Saronni today.
Simoni and Cunego rode together in the same team from 2002 to 2005. Their relationship broke down while Cunego won four stages and the overall classification of the 2004 Giro d'Italia.
Astana had also spoken with Simoni's agents. The team wanted to bring in Simoni to support two-time Tour de France winner Alberto Contador. "It was an idea, but then it did not happen," Astana's new directeur sportif, Giuseppe Martinelli, told Cyclingnews. "We wanted him to race the Giro and Tour with Contador, but he only had intentions to race the Giro and then end his career. The discussions ended there."
With the number of top teams limited, Simoni may now try to find a smaller team. A smaller team could allow him to end his career at home at the Giro del Trentino in April.
quote:"Specialized wil extra inspanning doen voor Contador"
Het lijkt Quick-Step nog altijd menens om Alberto Contador binnen te halen. Volgens de Gazzetta dello Sport heeft de Belgische wielerploeg een contract van 5 miljoen euro per jaar klaarliggen voor de Spaanse Tourwinnaar, maar dat ontkent manager Patrick Lefevere.
Alberto Contador heeft nog altijd niet beslist bij welke wielerploeg zijn toekomst ligt. De Spanjaard kan blijven bij Astana, maar Quick-Step, Garmin en Caisse d'Epargne liggen op de loer.
Contador zou voor vier jaar kunnen tekenen bij Quick-Step en zou zo dus 20 miljoen euro opstrijken. Quick-Step, cosponsor Innergetic en fietsenleverancier Specialized zorgen samen voor het nodige budget.
Er zou ook nog voldoende budget zijn om Contador met enkele trouwe helpers te omringen, want daar hamert de tweevoudige Tourwinnaar op.
Het is nu afwachten of Astana, waar Contador nog een contract heeft, een ProTour-licentie krijgt. De UCI weigerde om de licentie van de Kazakse wielerploeg zomaar te verlengen en op 20 november volgt normaal gezien een definitieve beslissing.
Als Astana toch een licentie ontvangt, dan is de kans heel groot dat Contador bij Astana blijft. Is dat niet het geval, dan zou Quick-Step de eerste keuze zijn voor Contador.
Lefevere: "Voorstel klopt, maar ik ontken die bedragen"
Patrick Lefevere, manager van Quick-Step, wil die bedragen niet bevestigen. "Het klopt dat we een contractvoorstel hebben gedaan en Specialized wil een extra inspanning doen om Contador te halen", zegt Lefevere aan Sporza.
"Dat wil Specialized ook enkel doen als Contador naar ons komt. Wat die bedragen betreft, die ontken ik. Het geld dat we Contador hebben geboden, komt trouwens uit het ploegbudget", vertelt Lefevere.
Wel in het achterhoofd houden dat de artikelenreeks waarvan sprake dit als gevolg had en dat alles wat Dedecker zegt dus met enkele emmers zout moet worden genomen.quote:Dedecker: 'Bobo's niet in staat om De Fauw te beschermen'
Jean-Marie Dedecker verwijt de 'bobo’s van Topsport Vlaanderen' niet in staat te zijn geweest aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden. De LDD-voorzitter doet dat in een opiniestuk naar aanleiding van de dood van wielrenner Dimitri De Fauw, die vrijdag uit het leven stapte.
De getuigenis van De Fauw vormde de basis voor de artikelenreeks van Het Laatste Nieuws over het dopinggebruik bij Quickstep en het dossier hierover dat Jean-Marie Dedecker aan het gerecht overmaakte. De renner 'werd door het wielermilieu ontmaskerd als pentito die de omerta van het peloton had doorbroken', aldus nog Dedecker.
De Fauw kreeg nergens nog onderdak bij een wielerploeg. Dedecker heeft naar eigen zeggen - na advies van toenmalig sportminister Bert Anciaux - bij topsportmanager Ivo Van Aken aangeklopt om hem onderdak te bieden bij Topsport Vlaanderen maar 'zelfs die bezigheidstherapie werd aan De Fauw niet gegund'.
Op 6 november stierf niet de breed uitgesmeerde onschuld van twee tennissers, schrijft Dedecker nog, verwijzend naar de media-aandacht voor de sanctie tegen Wickmayer en Malisse. 'Een goedlachse explosieve spierbundel had met zijn laatste adem het geloof in zichzelf uitgeblazen. De bobo’s van Topsport Vlaanderen, die als een schare witte ridders de dopingwetgeving rigoureus prediken zijn zelfs niet in staat aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden', klaagt Dedecker aan.
Tja.quote:Einde carričre voor Simoni?
Gilberto Simoni keert mogelijk volgend jaar niet terug in de wielersport. De 38-jarige oud-Girowinnaar kan geen ploeg vinden, meldt CyclingNews.
De Italiaan schermde de laatste tijd met interesse van zowel Astana als Lampre, maar daar lijkt niets uit te komen. Bij Lampre zou hij herenigd worden met Damiano Cunego, maar ploegmanager Giuseppe Saronni meldt dat de deal niet is doorgegaan. "Het was een interessant idee, hij heeft voor veel successen van Lampre gezorgd. Maar het bleef bij een idee." Ook met Astana kwam 'Gibo' er niet uit. "We wilden hem de Giro en Tour met Contador laten rijden, maar hij wilde alleen de Giro rijden en daarna zijn carričre beëindigen. De gesprekken hielden daarna op", zei directeur Giuseppe Martinelli van Astana.
Ook bij zijn huidige ploeg, Diquigiovanni, kan Simoni niet blijven. De ploeg heeft niet voldoende budget. "De sleutel is een goed team te maken met het budget dat je hebt", legt Gianni Savio uit. "We zullen Gilberto Simoni nooit een minimumloon voorleggen. Het is beter om te zeggen dat we geen geld voor hem hebben volgend jaar dan zoiets voor te stellen."
Wat Simoni's plannen zijn voor volgend jaar is niet bekend. "Ik weet het ook niet en ik denk niet dat hij nog weet wat hij wil doen", probeert Savio de situatie uit te leggen. Mogelijk gaat de Italiaan op zoek naar een continentale ploeg om dat zijn carričre af te sluiten in de Giro del Trentino.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik licht even toe voor degenen die Dedecker niet helemaal kennen.
Het werd al eerder gesuggereerd.quote:Tour de France wil uitbreiden naar 22 ploegen
De Tour de France overweegt om volgend jaar van start te gaan met 22 ploegen. Dat vertelde volgens Wielermagazine koersdirecteur Christian Prudhomme in het blad van de Franse wielerbond. Aan de Tour 2009 namen 20 teams deel.
Door de entree van nieuwe profploegen in de ProTour en het verdwijnen van enkele Franse ploegen daaruit wil de Tour het aantal deelnemers uitbreiden. Er zijn zestien ploegen zeker van deelname. Prudhomme wacht de definitieve selecties van de ploegen af voordat hij een keuze bekend maakt.
Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..quote:Op woensdag 11 november 2009 17:09 schreef Bismarck het volgende:
als ze maar met het parcours er rekening mee houden. De Ronde van Italie had dit jaar 22 teams en bij enkele etappes was er kritiek van de renners dat er teveel mensen over te smalle wegen moesten. Gevolg: nerveuziteit, dringen om in een goede positie te zitten en valpartijen.
en daarna dringen voor de kasseinquote:Op woensdag 11 november 2009 18:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..
Dat laatste is sowieso een goed idee. Minder controle.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lijkt mij ook niet onlogisch , desnoods moeten ze maar een renner minder per team toelaten ...
quote:Fabian Cancellara wil revanche nemen in het voorjaar
Datum: 13-nov-2009 12:45
Fabian Cancellara is allerminst verzadigd na zijn uiterst succesvolle seizoen. De Saxo Bank-coureur wil in 2010 een voorjaarsklassieker aan de haak slaan.
Eind september legde Cancellara met overmacht beslag op de wereldtitel tijdrijden. De slagroom op de taart na z’n eindzege in de Ronde van Zwitserland, de proloogwinst in de Tour de France en twee dagtriomfen in de Ronde van Spanje. In het voorjaar draaide Cancellara echter vierkant. Door lichte blessures en een griepje moest hij zelfs forfait geven voor enkele monumentale koersen.
‘Ik ben heel erg gemotiveerd om het goed te doen in het voorjaar. Ik moet mijn wedstrijdschema nog samenstellen, maar ik wil revanche nemen,’ vertelt Cancellara op de website van Saxo Bank. Dat de Zwitser ook in klassiekers zijn mannetje staat, bewees hij reeds door Parijs - Roubaix (2006) en Milaan - San Remo (2008) op zijn naam te schrijven. ‘Ik ben blij met mijn prestaties in de tweede helft van het seizoen, want wat ik in de eerste maanden liet zien bleef ver achter bij mijn verwachtingen.’
Cancellara brengt in het tussenseizoen veel tijd door met zijn familie en vrienden en zorgt er met tennispotjes, mountainbiketochten en fitnesssessies voor dat hij in conditie blijft. ‘Het aantal uren op de fiets ga ik langzaam opvoeren. De moraal is goed na mijn prestaties in het najaar.’ (MA)
.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:52 schreef SuikerVuist het volgende:
http://www.wielermagazine(...)jaar_bij_astana.html
Volgens Merckx zou Contador voor 2 jaar bijgetekend hebben.
Astana sponsors 2009:quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:57 schreef du_ke het volgende:
Haha zou wel een harde grap zijn. Maar ik denk niet dat veel niet Kazachse sponsoren echt veel met Astana te maken willen hebben. Daar is die ploeg ondanks z'n succes toch wat te dubieus voor
.
quote:Mogelijk EK voor eliterenners in 2011
De Europese wielerbond UEC heeft bij de UCI een aanvraag ingediend om een europees kampioenschap voor eliterenners te organiseren, zo meldt Wielermagazine. Momenteel is er enkel een europees kampioenschap voor beloften en junioren.
Deze titelstrijd moet vanaf 2011 georganiseerd worden. Het EK zou alleen toegankelijk zijn voor renners van Pro-Continentale en Continentale teams, coureurs van Pro Tour teams zouden niet mee mogen doen.
quote:'Astana praat maandag met UCI over ProTour-licentie' Tell-a-Friend print nieuwsartikel
Een delegatie van Astana heeft maandag overleg met de UCI over een ProTour-licentie voor 2010. Dit meldt Het Nieuwsblad zondag. Het is nog altijd onzeker of Astana deze licentie zal krijgen.
De equipe uit Kazachstan heeft nog steeds niet voldaan aan de voorwaarden van de wereldwielerbond. Vooral op het gebied van financiering en structuur schiet Astana tekort. Als het team geen licentie krijgt, wil Tourwinnaar Alberto Contador de ploeg met onmiddellijke ingang verlaten.
De beslissing valt in principe op vrijdag 20 november. (JvE)
Lekker willekeurig dat ProTour teams niet mee zouden mogen doen, in de situatie waar tegenwoordig sprake van is.quote:
Afwachten of het wat wordt, maar op zich wel een interessante transfer voor Lotto.quote:OMEGA PHARMA-LOTTO STRIKT PÉRAUD
Omega Pharma-Lotto heeft zich versterkt met de Fransman Jean-Christophe Péraud. De 32-jarige mountainbiker wil in 2010 alles op de weg zetten. "Wij willen hem alle kansen bieden", zegt de ploeg. Péraud is niet de eerste de beste. De Fransman veroverde op zijn mountainbike zilver op de Spelen in Peking. In 2009 verraste hij iedereen door de Franse tijdrittitel weg te kapen voor de neus van Sylvain Chavanel van Quick-Step. Péraud bevestigde die kwaliteiten tegen de klok. Hij werd tweede in de Landenprijs en eindigde als twaalfde op het WK tijdrijden in Mendrisio.
Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.
Dan heeft Andy Schleck met terugwerkende kracht de Ardense dubbel.
wanneer moet Virenque dan een keer zijn bollentruien inleveren?quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.
Dan heeft Andy Schleck met terugwerkende kracht de Ardense dubbel.
Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.
Daarnaast is de positief bevonden staal enkel van de wegwedstrijd en zijn alle andere stalen bij andere wedstrijden niet positief bevonden, dus ik zie niet in waarom hem de WP ontnomen zou worden?
Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatiequote:Op vrijdag 20 november 2009 13:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)
Virenque hoeft zijn bollentruien niet in te leveren omdat hij de meeste na zijn formele schorsing won. Die truien van 1996 en 1997 kunnen hem niet worden ontnomen omdat de feiten waren verjaard. Hetzelfde als met Riis en Zabel dus.
Zabel toch ook?? Of vergis ik me nu?quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatie
Als sprinter was Wolff in ieder geval een topper. Benieuwd of ie dat ook als coach van oranje wordt.quote:De Nederlandse wielrenunie heeft een trainer gevonden voor de baansprinters. De Duits voormalig olympisch kampioen René Wolff treedt vanaf 1 maart 2010 in dienst.
Wolff is de opvolger van de Fransman Frédéric Magné, met wie de samenwerking onlangs werd beëindigd. Robert Slippens blijft de eerste verantwoordelijke bij de duuronderdelen.
De 31-jarige Wolff behaalde de gouden plak op de teamsprint bij de Olympische Spelen van 2004 in Athene. In 2005 werd hij wereldkampioen op de individuele sprint. Hij is op dit moment werkzaam in Duitsland als regionaal sprintcoach.
NOS
Bronquote:Team Quick Step en Specialized sluiten stukje wielerhistorie af
Specialized en Team Quick Step hebben drie succesvolle seizoen achter de rug en hoewel de samenwerking nog altijd prima is, eindigt hun samenwerking. "Met wederzijds respect en waardering voor wat we bereikt hebben, willen Patrick Lefevere en ik bekend maken dat de wegen van Specialized en Team Quick Step in 2010 zullen scheiden", aldus Specialized President Mike Sinyard. "Ik waardeer het zeer wat Patrick en het team voor ons merk en de sport betekent hebben."
"In de drie jaar dat we samen gewerkt hebben, is geen ander team zo succesvol geweest. Specialized is een groot onderdeel van de successen geweest, door het ontwikkelen van hun fietsen en materiaal. Ik wil Mike en het Specialized team bedanken voor hun support", voegde team manager Lefevere toe.
Team Quick Step heeft de laatste drie jaar meer grote wedstrijden gewonnen dan welk ander professioneel wielerteam ook. De overwinningen gaan van de UCI Wereldkampioenschappen in 2007 tot de opeenvolgende overwinningen in zowel Parijs-Roubaix als de Ronde van Vlaanderen in 2008 en 2009.
Ook buiten de wedstrijden om was de samenwerking prima, met het team en de renners die constant bijdroegen aan de ontwikkeling van fietsen. Zo werden onder meer de tweevoudig winnaar Roubaix SL2, de Tarmac SL2 en de Tarmarc SL3 ontwikkeld. "Het grootste voordeel dat we van de wielersponsoring hebben, is de mogelijkheid om betere producten te maken. Dit komt om de profrenners ons constant dwingen om te vernieuwen en uitdagingen aan te gaan. Team Quick Step heeft ons geholpen om fietsen en materiaal te maken dat nu beschikbaar is voor elke renner, rechtstreeks uit de winkel. We zijn het team en de renners erg dankbaar voor hun bijdrage", besloot Sinyard.
Specialized en Team Quick Step maken binnenkort bekend wie hun partners worden voor het seizoen 2010. Vandaag, 20 november 2009, ontmoet Patrick Lefevere de pers om 14.30 uur om bekend te maken wie de nieuwe technische partner gaat worden.
quote:Eddy Merckx Cycles en Team Quick Step bundelen krachten
Vanaf seizoen 2010 zullen de renners van het Team Quick Step op de topfietsen van Eddy Merckx Cycles rijden. Er werd een akkoord bereikt voor 3 jaar. “We zijn heel blij met de overeenkomst met Eddy Merckx Cycles“, aldus Patrick Lefevere. “Voor ons is het een erezaak om samen te werken met zo’n gerenommeerd merk en met wielericoon Eddy Merckx."
"Onze relatie is gebaseerd op wederzijds respect. De onderneming ontstond 30 jaar geleden als één van Eddy’s ideeën. Vandaag is ze uitgegroeid tot een internationale speler, met Eddy nog steeds aan het roer. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking voor beide partijen een goede zaak is en dat zowel Team Quick Step en Eddy Merckx Cycles hierdoor verder zal kunnen groeien en dat we samen belangrijke gemeenschappelijke doelstellingen kunnen halen”, geeft de manager van Team Quick Step nog mee.
“Wij willen groeien van een familiale kmo naar een internationaal bedrijf. De terugkeer van het fietsmerk in het Protour circuit is een logische evolutie binnen dit groeipatroon. We hebben sterk geďnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe high-end racefietsen, herstructurering van de distributie en optimalisatie van de logistiek. In maart 2009 hebben we de EMX-3 en EMX-5 modellen voorgesteld, op Eurobike in september brachten we 8 nieuwe modellen, en net dit weekend lanceren onze dealers in België de nieuwe EMX-1 en EFX-1. Wij zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Team Quick Step en hun internationale uitstraling onze marketinginspanningen zal versterken, en ons merk ‘Eddy Merckx’ zal ondersteunen in haar internationale groei. Dat een Belgisch topteam in het feestjaar 2010 op de fietsen van Eddy Merckx rijdt, heeft voor ons een heel aparte betekenis. 2010 is immers het jaar waarin Eddy Merckx 65 jaar wordt en het fietsbedrijf 30 jaar bestaat. Eén van de hoogtepunten wordt ongetwijfeld de Tour de France, die in Meise langskomt om Eddy Merckx te vieren. Dat zoiets nog meer luister wordt bijgezet door deelname van een Belgisch topteam op zijn fietsen hoeft geen betoog”, aldus Pieter Vansynghel, CEO Eddy Merckx Cycles.
“We hebben grote successen geboekt in alle Vlaamse klassiekers en ettelijke overwinningen behaald in alle grote rondes en aldus bewezen dat onze fietsen van topkwaliteit zijn. Vandaag staan we terug klaar om in de kop van het peloton te rijden. Ik heb in het verleden succesvol samengewerkt met Patrick Lefevere met het team Domo Farm Frites. Ik ben dan ook zeer verheugd dat we vandaag terug in een partnership zitten”, aldus Eddy Merckx, ere-directeur Eddy Merckx Cycles.
ja dat had ik ook wel verwacht, was toch altijd een nuttige kracht bij Rabobank.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:01 schreef du_ke het volgende:
Je zou toch verwachten dat hij nog wel ergens een plekje had moeten kunnen vinden.
Ik ben ook altijd grofweg na de Tour mijn aandacht kwijt. Dan doet heel de Vuelta en de na-jaarsklassiekers me niet zoveel meer.quote:Op zondag 22 november 2009 18:15 schreef TheArt het volgende:
Tekst van Karl aan en over VDB was schitterend. Maar ik kan er met die jaaroverzichten niets aan doen dat na de eerste seizoenshelft mijn aandacht verslapt. Ik vind sowieso in het hele wielerseizoen de eerste seizoenshelft veruit de mooiste.
Die samenvatting van de Giroquote:Op zondag 22 november 2009 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Om 16.40 op Sporza trouwens een jaaroverzicht van het jaar 2009.
Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.quote:Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die samenvatting van de Giro
Een Belg die 2e wordt, een Belg die wint, Cavendish die drie keer wint.
En ója, de Rus Menchov wint (valpartij + gejuich te zien).
Akkoord, maar toch loopt het scheef. De Scheldeprijs was nochtans ook geen fluit aan, op die valpartij na dan. En kom op, de Scheldeprijs duurde langer dan de samenvatting van de Vuelta. Dat klopt gewoon niet, al was de Vuelta voor zijn doen nog zo saai.quote:Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verderquote:Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.
Vond je de Giro van dit jaar echt flauw?quote:Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
En even vertellen dat Evans moest leren kussenquote:Op zondag 22 november 2009 21:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verderDaar was ik nog niet met kijken.
Ik vind dat een renner die elk moment in huilen uitbarst, volgens mij heb ik daarom een zwak voor hem.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
En Bram de Groot stopt als prof
Ik vond de Giro ook niet bepaald spectaculair. Di Luca liet z'n ploeg elke dag naar de laatste klim knallen, om het daar een paar keer vergeefs te proberen en het daar dan bij te laten. De enige keer dat er echte sensatie was, toen Basso het van ver probeerde, sloeg de rest lafjes de handen in elkaar.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond je de Giro van dit jaar echt flauw?Was toch hartstikke veel spektakel?
Allerlei schitterende beklimmingen/etappes.
Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel íets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
Achtervolging en puntenkoers van het olympische programma.quote:Olympisch pisteprogramma: bond ongerust
De Belgische Wielrijdersbond (KBWB) is niet gelukkig met de mogelijke wijzigingen die de Internationale Wielerunie UCI aan het olympisch pisteprogramma wil aanbrengen.
KBWB-voorzitter Laurent De Backer stuurde UCI-voorzitter Pat McQuaid alvast een brief om zijn ongerustheid over de toekomst van het baanwielrennen te uiten. Voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen zal het programma op de baan ingrijpend gaan veranderen. De UCI bekijkt momenteel wat er precies veranderd kan worden, maar een definitieve beslissing valt in december.
De individuele achtervolging, de puntenkoers en de koppelkoers moeten alvast vrezen voor hun olympische status. De UCI wil de verhoudingen in wedstrijden voor mannen en vrouwen gelijktrekken. Voor beide geslachten zouden er vijf disciplines overblijven: sprint, teamsprint, keirin, ploegenachtervolging en omnium. De KBWB is akkoord dat men moet openstaan voor vernieuwing, maar is het niet eens met deeenzijdige veranderingen die voorgesteld worden en de wijze waarop dit gebeurde. Zo is de pistecommissie niet betrokken bij dit project en werd ook de mening van de nationale federaties niet gevraagd.
Volgens de wielerbond zou het schrappen van de ploegkoers, de individuele achtervolging en de puntenkoers wellicht de dood van de pistewerking in tal van landen inluiden. 'De KBWB wenst geen ongefundeerde kritiek te spuien, maar doet een oproep om de verandering grondiger te bestuderen. De KBWB stelt voor om alle mogelijke alternatieven te bestuderen en hierbij eventueel in fasen te werken (2012 en 2016), in plaats van overhaast en zonder overleg beslissingen te nemen', klinkt het.
Bron
Dat die nummers mogelijk zouden verdwijnen was al een tijdje bekend toch?quote:Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Achtervolging en puntenkoers van het olympische programma.
Ik heb blijkbaar een andere mening over leuk wielrennen. Het koppig dagelijks blijven herhalen van een falende tactiek, tja, daarvoor ga ik niet meteen op het puntje van mijn stoel zitten. Die tactiek zelf was ook al niet te interessant -> als gekken naar de slotklim en dan gaat de (op dat terrein) te weinig explosieve uitdager de te passieve leider bestoken met weinig overtuigende aanvallen versnellingen.quote:Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond je de Giro van dit jaar echt flauw?Was toch hartstikke veel spektakel?
Allerlei schitterende beklimmingen/etappes.
Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel íets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
quote:Eeckhout doet er nog 1 of 2 jaar bij
Niko Eeckhout heeft op zijn 38ste een nieuw tweejarig contract getekend bij het AN Post-Sean Kelly Team, dat vanaf volgend jaar met een Belgische licentie rijdt.
"In 2010 koerst Niko in elk geval", meldt manager/ploegleider Kurt Bogaerts. "Op het einde van het seizoen zullen we alles evalueren. Eventueel blijft Niko ook in 2011 in competitie, maar dat maakt hij zelf uit."
"Beslist hij van te stoppen, dan schuift hij automatisch de volgwagen in en wordt hij ploegleider. Op die manier hebben we ervoor willen zorgen dat onze kopman zonder zorgen over zijn toekomst aan het nieuwe wielerseizoen kan beginnen."
Afgelopen seizoen won Eeckhout, die in december 39 wordt, onder meer de GP Stad Zottegem, de Memorial Rik Van Steenbergen en de GP Briek Schotte.
Zou wel grappig zijn als hij nu bekend maakt dat hij zich richt op de Giro 2029quote:Schorsing van 20 jaar voor Da Ros
Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft Gianni Da Ros geschorst voor twintig jaar. Dat maakte het CONI vandaag bekend op zijn website. Da Ros, amper 23 jaar, mag niet meer koersen tot 2029.
Neoprof Da Ros krijgt de schorsing voor dopinghandel. De renner die begin dit jaar zijn debuut maakte bij Liquigas verdeelde verboden anabolica steroďden in sportscholen.
In maart werd de Italiaan opgepakt voor ondervraging. Toen werden ook amateurwielrenners, fysiotherapeuten en sportschoolinstructeurs gehoord. De zaak kwam aan het licht na een ophelderend televisieprogramma.
quote:Team RadioShack roster for 2010
Lance Armstrong (USA)
Fumiyuki Beppu (Jpn)
Sam Bewley (NZl)
Jani Brajkovic (Slo)
Matthew Busche (USA)
Ben Hermans (Bel)
Chris Horner (USA)
Daryl Impey (RSA)
Markel Irizar (Spa)
Andreas Klöden (Ger)
Levi Leipheimer (USA)
Geoffroy Lequatre (Fra)
Fuyu Li (Chn)
Tiago Machado (Por)
Jason McCartney (USA)
Dmitriy Muravyev (Kaz)
Sérgio Paulinho (Por)
Yaroslav Popovych (Ukr)
Gregory Rast (Swi)
Sébastien Rosseler (Bel)
Ivan Rovny (Rus)
José Luis Rubiera (Spa)
Bjorn Selander (USA)
Gert Steegmans (Bel)
Tomas Vaitkus (Ltu)
Haimar Zubeldia (Spa)
Tsja, de kasseiklassiekerploeg zal dan ongeveer dit moeten worden: Hermans, Lequatre, Muravyev, Rast, Rosseler, Steegmans, Vaitkus en nog iemand. Maar het is inderdaad een nogal bij elkaar geraapt zooitje. Ze hebben bijv. niemand, maar dan ook echt niemand die een klassieker van importantie zou kunnen winnen. Het meest kan je nog verwachten van Rast en Vaitkus, maar kom op.quote:Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuke ploeg, maar in het eendagswerk lijkt het wel wat moeilijk te gaan worden om niet met een kleurrijke verzameling overschotjes aan de start te komen (Katyusha-style eigenlijk)
De kans is groot dat Hermans dat wel moet, dus vandaar dat ik hem erbij zette. Ik vraag me überhaupt af of ze in een paar koersen wel uitgenodigd gaan worden, vanwege de grote concurrentie van ploegen.quote:Op maandag 23 november 2009 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hermans is eigenlijk meer een talent voor het Ardense werk, ik hoop voor hem dat die geen heel klassiek voorjaar moet gaan rijden. Het zou sowieso voor hem al beter zijn indien die een paar jaar in de schaduw wat leert van toppers, maar die hebben ze niet voor dat werk. Het is te zeggen, in theorie hebben ze die uiteraard wel, maar in praktijk heeft geen enkele van die renners interesse.
? Alleen bij de dames komt er toch een sprintnummer bij (teamsprint).quote:Op maandag 23 november 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
behalve dan de baansprinters, en dan nog enkel onder het mom van 'meer kansen op een medaille'.
quote:De toekomst van Astana is plots weer onzeker
Krijgt Astana een licentie of niet, het blijft koffiedik kijken. De ploeg moet de UCI tegen woensdag een bankgarantie voor 15 miljoen euro kunnen voorleggen. Volgens de Kazakse bond wil ex-manager Johan Bruyneel dat Astana geen licentie krijgt.
Vorige week leek de toekomst van Astana verzekerd, toen het regeringsbedrijf Samruk-Kazyna 15 miljoen euro per jaar beloofde aan de ploeg. Maar de UCI aanvaardt de belofte van het bedrijf niet en wil tegen woensdag een bankgarantie.
"Ik heb zo de indruk dat ze liever geen Aziatisch team in de ProTour willen", zegt Nikolaj Proskoerin van de Kazakse bond over de extra voorwaarden die de UCI Astana oplegt.
Volgens Proskoerin zit ex-manager Johan Bruyneel achter de hele operatie om Astana uit de ProTour te houden. "Bruyneel heeft ons verteld dat hij er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat onze licentie afgenomen zou worden", zegt de Kazak.
En zo blijft het ook afwachten waar Alberto Contador volgend jaar zal rijden. Als Astana een licentie krijgt, doet hij zijn contract tot eind 2010 uit. Anders komt Quick-Step mogelijk weer in beeld.
Sprinters hebben het maar goedquote:Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Achtervolging en puntenkoers van het olympische programma.
Zoiets heb ik ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Sprinters hebben het maar goed
Ik snap niet waarom er niet meer onderdelen kunnen, de baan ligt er toch
quote:Op maandag 23 november 2009 23:05 schreef TheArt het volgende:
RadioShack heeft de selectie voor volgend seizoen bekendgemaakt. En daar toch wel een paar verrassende namen zo bij. Zo gaat Beppu van Skil-Shimano naar TheShack. Oke, Fumi heeft al eens voor destijds Discovery gereden, maar toch. Dit verwacht je niet direct. Ook de Chinees Fuyu Li komt over, van Marco Polo.
[..]
quote:Skil-Shimano niet op de hoogte van vertrek Beppu
Het management van het Skil-Shimano team is verrast door de berichten dat Fumiyuki Beppu voor 2010 een contract zou hebben getekend bij een andere ploeg. De 26-jarige Japanner die sinds 2008 voor Skil-Shimano fietst, heeft een contract tot 2010 bij het team van manager Iwan Spekenbrink. “We zijn nu bij de betrokkenen aan het verifiëren in hoeverre de berichten kloppen om zo de situatie helder te krijgen”, stelt Spekenbrink. “We gaan er vooralsnog vanuit dat Beppu ook volgend seizoen voor Skil-Shimano fietst.”
quote:Skil-Shimano heeft team 2010 compleet
Skil-Shimano heeft voor het komende seizoen het team compleet. Robin Chaigneau en Job Vissers tekenden deze week een contract bij het team van Iwan Spekenbrink. Robin Chaigneau (21) liep vorig seizoen al stage bij Skil-Shimano. Hij maakte een goede indruk, maar het management vond hem toen nog te jong voor een overstap naar de professionals. Het afgelopen seizoen reed de pabo-student voor het Cyclingteam Jo Piels en werd hij begeleid door Skil-Shimano trainer Merijn Zeeman. In 2009 behaalde de renner uit Meerkerk verschillende podiumplaatsen, ondermeer in de Ster van Zwolle (3e), Köln - Schuld - Frechen (2e), Tour de Berlin (2e in 1e rit) en in het Belgische Zele (3e). Een grote overwinning zat er niet in, desalniettemin oordeelt Skil-Shimano dat de talentvolle renner progressie heeft geboekt en klaar is voor een overstap naar de professionals. Chaigneau heeft een snelle sprint in de benen, maar moet in de toekomst ook in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten kunnen.
Job Vissers werd vorig seizoen in Ootmarsum Nederlands kampioen bij de amateurs en eindigde daar tussen de profs als negende. Dit seizoen boekte de 24-jarige Vissers geen grote overwinningen, maar tijdens zijn stage bij Skil-Shimano liet hij een uitstekende indruk achter en gaf hij blijk van z’n goede mogelijkheden. Zo was hij regelmatig in een kopgroep te vinden en was hij steeds een waardevolle schakel in de ploeg. Omdat de renner uit Erp de afgelopen jaren voorrang heeft gegeven aan zijn studie Scheikundige Technologie aan de TU Eindhoven - waaraan hij dit jaar cum laude afstudeert - ziet de ploegleiding van Skil-Shimano ook voor hem fraaie groeimogelijkheden. Vissers is een renner die het best tot zijn recht komt in eendagswedstrijden.
Met het aantrekken van Chaigneau en Vissers voor de laatste twee plaatsen voor de ploeg van 2010, geeft Skil-Shimano twee jonge en talentrijke Nederlandse renners de kans zich in 2010 te profileren op het hoogste niveau. Skil-Shimano telt 25 renners in 2010.
Skil-Shimano Cycling Team 2010: Piet Rooijakkers, Albert Timmer, Tom Veelers, Roy Curvers, Kenny van Hummel, Koen de Kort, Floris Goesinnen, Robin Chaigneau, Job Vissers (allen NED), Thierry Hupond, David Deroo, Steve Houanard, Yann Huguet, Alexandre Geniez (FRA), Robert Wagner, Simon Geschke (DUI), Bert De Backer, Dominique Cornu (BEL), Yukihiro Doi, Fumiyuki Beppu (JAP), Feng Han, Long Jin, Cheng Ji (CHI), Frederik Wilmann (NOO), Mitchell Docker (AUS).
Bron: Bundaberg Newsmail.quote:Kemps plays the waiting game
Bundaberg’s Aaron Kemps, then riding for the Astana team, leads the peloton in Stage 3 of the AMGEN Tour of California last year.
THESE are nervous times for Bundaberg’s Aaron Kemps, who is waiting for the call that could determine his cycling future this week.
“It’s like D-Day. I will basically be told whether these teams are 100 per cent keen to have me on board or not — I’m just waiting to hear the news,” he said.
“The likes of Cadel Evans don’t have to worry about this sort of stuff. But for the rest of us, negotiations happen every year and it’s a pain in the backside.”
Kemps has signalled his intentions of returning to Europe next year and hinted there were deals in the pipeline.
“I have a manager in Belgium, Paul De Gyter, who looks after things overseas, so we’ll make some calls this week and hope for some good news,” he said.
But time is ticking away and he is yet to receive confirmation of a team-switch just yet.
Kemps could not reveal which teams were involved in talks, but confirmed he had severed ties with former employer Rock Racing.
Financial issues meant the team were not able to enter tours as they forecast, leaving Kemps without a berth and considerably underdone last season.
Despite riding in about 60 fewer races than previous years, Kemps was able to put together a string of impressive rides in October’s Jayco Herald Sun Tour.
He hopes prospective teams sat up and took notice.
“I think that would have helped for sure. Having only 18 races under my belt I wasn’t too sure how I’d go, but I was consistently top 10 and felt really good,” he said of his eighth place overall.
Since then he has enjoyed some time off, and only recently has returned to the saddle.
Kemps won a local criterium on the weekend, and has been riding at the Bundaberg Velodrome on Wednesday nights.
“They are my intense sessions, but a bit of fun as well,” he said.
The weekend win may have come at a cost, however. Kemps has picked up tonsillitis and has been relegated to bed this week.
“The throat’s no good at the moment and I’m not feeling too flash, but hopefully I’ll be over it by the end of the week, or even back at the velodrome on Wednesday night,” he said.
Meanwhile, fellow pro rider Scott Davis has just returned to Bundaberg and started training, while brother Allan Davis will get home on December 1.
www.wielerflits.nl.quote:Tourproloog 2010 misschien toch 's middags van start
De organisatie van de Tour de France 2010 in Rotterdam onderzoekt of het tijdstip van de proloog verschoven kan worden. Eerder was bepaald dat de proloog 's morgens vroeg zou beginnen, zodat hij om 16.00 afgelopen was. Dan begint namelijk de kwartfinale van het WK voetbal in Zuid-Afrika.
Nu bekijkt de organisatie de mogelijkheid om de proloog na deze kwartfinale te laten starten. Dit zou dan pas na 17.45 kunnen. De renners moeten dan echter weer om 21.00 binnen zijn, wanneer de tweede kwartfinale wordt gespeeld.
Daarnaast maakte de organisatie op haar site bekend dat de ploegenpresentatie op het Willemsplein wordt gehouden. Voor deze locatie, die plaats biedt aan tienduizend toeschouwers, wordt een showprogramma opgesteld waarin alle renners worden voorgesteld.
quote:Cavendish is reden vertrek Boasson Hagen en Lövkvist
OSLO - De Scandinavische wielrenners Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist zijn van Team Columbia opgestapt naar Team Sky vanwege de topsprinters Mark Cavendish en André Greipel.
Door de aanwezigheid van de sprinters in de ploeg kregen Noor Boasson Hagen en de Zweed Lövkvist naar hun mening te weinig mogelijkheden.
,,Ik zat tijdens de Tour thuis, omdat ik niet in het treintje van Mark Cavendish paste," vertelt de 25-jarige Lövkvist aan de Noorse online krant Nettavisen. ,,Ik begrijp wel dat de focus moet liggen op 's werelds beste sprinter, maar ik zag ook mogelijkheden met mij er bij."
Zijn drie jaar jongere collega Boasson Hagen zat bij Columbia in hetzelfde schuitje. ,,Nu bij Sky kan ik en grotere rol spelen. Spannend, want nu ligt de druk om te presteren op mij," aldus Boasson Hagen. (DHE)
Mwoah, Boasson Hagen en Gerrans hebben wel de klasse om een Tourrit te winnen, hoor. Gerrans deed het al eens en Boasson Hagen moet dat ook kunnen, aangezien hij ook koersen als Gent-Wevelgem naar zijn hand zet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:44 schreef rubbereend het volgende:
En in de Tour zouden die jongens als nummer 16 o.i.d. over de streep komen in een belangrijke rit....... nou wat is dat leuker en belangrijker
quote:LICENTIE VOOR ASTANA
AMSTERDAM - Tweevoudig Tour de France-winnaar Alberto Contador rijdt in 2010 voor Astana. De Kazaachse formatie heeft vanochtend groen licht gekregen van de UCI. Dat houdt in dat Astana aan de verplichtingen heeft voldaan en voor komend wielerseizoen van de ProTour-licentie verzekerd is.
Astana moest nog een bankgarantie van 10 miljoen euro overleggen. Op het laatste moment is men daar voor het verstrijken van de deadline van vandaag 18.00 uur in geslaagd. Dat heeft een bron naast de ploeg aan Telesport bevestigd. De UCI zal aan het begin van de avond het nieuws bevestigen.
Denk niet dat ze daar heel rouwig om zullen zijn. Met het vertrek van Ballan is de ploeg een belangrijke pion verloren en over de breedte is de ploeg te zwak om in alle protourkoersen een rol van belang te spelen. Petacchi komt dan weliswaar terug dus zullen ze de nodige wildcards krijgen voor koersen waar hij in het verleden heeft gewonnen. Sowiezo krijgen ze wel startrecht in alle koersen van RCS Sports (o.a. Milan Sanremo, Giro d'Italia) als Italiaanse ploeg met twee publiekslievelingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
En geen Pro-Tour licentie voor Lampre.
Je denkt dat Petacchi meer progressie aan het boeken is dan Farrar?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, Petacchi en Farrar zijn eigenlijk de enigen die dit jaar Cavendish erop legden in een sprint. Van Farrar heb ik echter niet het idee dat hij inloopt op Cavendish, dus hooguit Petacchi dan inderdaad.
Dat dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Petacchi is natuurlijk geen progressie meer aan het boeken , maar de beste Petacchi van nu is wel nog altijd in staat om Cavendish soms te verslaan , denk ik ...
Nou volgens mij zijn er maar weinig sprinters die een topsnelheid halen van 75 km/h in volle sprint.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.
De Petacchi van 2004 (was het geloof ik) won ook in die omstandigheden. De Petacchi van nu meestal niet. Vandaar ook mijn punt dat het niet terecht is Petacchi als iemand te kwalificeren die altijd een treintje nodig heeft gehad. Hij heeft het ook zonder treintje gekund. Je krijgt als sprinter geen treintje zonder te bewijzen dat je kunt winnen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.
In dat soort omstandigheden zou bijvoorbeeld Cavendish echt vrijwel elke keer opnieuw winnen. Daarom vind ik die wel bijzonder en Petacchi niet.
in de klassiekers is hij ook vaak goed.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:24 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Die Kolobnev blijft een 'rare' renner voor mij. Voor mijn gevoel piekt hij elk jaar op het WK.
Leigh Howard was volgens mij wel blij dat Keisse weer terug is, dus blijkbaar geldt het niet voor alle pistiers. Kluge onbekend, trouwens? Die won toch zilver op de Spelen?quote:Op zondag 29 november 2009 18:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Opvallend hoeveel moeite de Denen toch nog deden om Keisse te kloppen ... Eerder deze week hoorde ik op de radio ook wel dat hoewel het publiek Keisse dan wel terug in de armen heeft gesloten na zijn "vrijgesproken dopingzaak" dat bij zijn collega's allerminst het geval zou zijn ... (wat ook de reden zou zijn waarom hij met een vrij onbekende ploegmaat moet rijden)
Dat was ook mijn gedachte, ja.quote:Op zondag 29 november 2009 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die zesdaagsen zijn sowieso erg vaak meer show dan wat anders (zoals kriteriums) en ongebruikelijk dat ze de thuisrijder niet laten winnen, dus er moet zeker ergens een probleem zijn.
Die was er toch al?quote:Op zondag 29 november 2009 20:23 schreef Leatherface het volgende:
Is het trouwens niet iets om een apart topic voor baanwielrennen te openen?
Met 'onbekend' bedoel ik vrij onbekend in de zesdaagsenwereld ...quote:Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Leigh Howard was volgens mij wel blij dat Keisse weer terug is, dus blijkbaar geldt het niet voor alle pistiers. Kluge onbekend, trouwens? Die won toch zilver op de Spelen?
Topics waarin X aantal dagen niet meer is gereageerd (ik weet niet wat X is juist, meer dan 1000), gaan automatisch dicht voor users. Als een mod kickt, kan iedereen weer gewoon reageren.quote:Op zondag 29 november 2009 21:31 schreef Wombcat het volgende:
Bij mij is het reageerknopje eruit gesloopt.
En Quickreply zit er ook niet in.
Tja, wie gaat er eigenlijk Valverde kunnen kloppen in de Tour?quote:Alejandro Valverde zal zich in 2010 volledig richten op de Tour de France. Het is nog maar de vraag of de winnaar van de Vuelta a Espańa volgend jaar in Spanje zijn titel zal verdedigen. "De Tour staat overal boven, dus daar ga ik alles op zetten. Over de Vuelta wil ik nog niet nadenken, het zal van veel factoren afhangen of ik daar deelneem", verklaarde hij in Spaanse media.
Valverde nam vier keer eerder deel aan de Tour. In 2005 en 2006 moest hij vroegtijdig opgeven, de twee jaren erna haalde hij de top-10. In 2007 werd hij zesde, vorig jaar eindigde hij als negende. Of Valverde daadwerkelijk deel mag nemen hangt af van de beslissing van het internationaal sporttribunaal in Lausaunne of het zijn schorsing voor Italiaanse wedstrijden wereldwijd overneemt. Valverde wordt nog steeds verdacht van betrokkenheid bij de Spaanse dopingzaak Operacion Puerto.
Dat is toch wat gechargeerd, neem ik aan. Ik sla Valverde toch ietsje hoger aan als ronderenner dan Zubeldia, Van de Velde en Kirchen. Kreuziger moet zich nog doorontwikkelen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, wie gaat er eigenlijk Valverde kunnen kloppen in de Tour?
Als Contador, Armstrong, F. Schleck, A. Schleck, Kloden, Leipheimer, Van de Velde, Wiggins, Nibali, Kreuziger, Menchov, Gesink, Sastre, Evans, Sanchez, Kirchen, Basso en Zubeldia allemaal tegelijk vallen, dan geef ik Valverde toch wel 50% kans op een podiumplek!
In de Tour hebben Zubeldia en VdV al top 5 gereden en dat in jaren dat Valverde ook mee reed. Kirchen is eens vlak voor en vlak na Valverde geëindigd, dus min of meer gelijkwaardig. Het verleden heeft bewezen dat de enige referentie voor de Tour de Tour is, dus dat Valverde stukken beter is in de Dauphiné en de Vuelta is dan minder relevant.quote:Op maandag 30 november 2009 14:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is toch wat gechargeerd, neem ik aan. Ik sla Valverde toch ietsje hoger aan als ronderenner dan Zubeldia, Van de Velde en Kirchen. Kreuziger moet zich nog doorontwikkelen.
bron: fok.nlquote:Robert Gesink is vanavond voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot wielrenner van het jaar. Camiel Eurlings, de minister van Verkeer, reikte de Gerrit Schulte Trofee aan de renner van Rabobank uit. Marianne Vos won bij de vrouwen en kreeg de Keetie van Oosten-Hage Trofee.
Ook Johnny Hoogerland en Lars Boom waren genomineerd, maar vielen dus niet in de prijzen. "Ik vond het toch minder vanzelfsprekend in vergelijking met vorig jaar, omdat Johnny en Lars ook een heel mooi seizoen hadden. Maar ik ben uiteraard vereerd dat de kenners mij deze prijs hebben toegekend," liet Gesink in een korte reactie weten.
De lezers van het blad Wieler Magazine en de oud-profs, die verenigd zijn in de Club 48, gaven Gesink de meeste stemmen. De renner van Rabobank kwam in de Tour de France van dit jaar hard ten val, maar wist in de Vuelta a Espańa sterk terug te keren. Lange tijd lag hij zelfs op podiumkoers, maar dit haalde hij uiteindelijk niet.
Boeiend nieuws, morgen komt waarschijnlijk ook uit dat Cancellara niet naar Garmin gaat en Pellizotti niet naar Euskaltel.quote:Omega-Pharma Lotto: 'Geen akkoord met Kreuziger'
Omega-Pharma Lotto is op zoek naar een vervanger voor de naar BMC vertrokken wereldkampioen Cadel Evans. Het team praatte logischerwijs ook met Roman Kreuziger, maar van een akoord is nog geen sprake. De manager van Kreuzger zegt dat de Zwitser zijn contract tot 2010 bij Liquigas respecteert.
Kreuziger, negende in de jongste Tour, heeft kwaliteiten als tijdrijder en klimmer. Afgelopen seizoen resulteerde dat in de eindzege in de Ronde van Romandië en een tweede plaats in de Classica San Sebastian.
Logisch dat ploegen als Omega-Pharma Lotto naar de 23-jarige beloften lonken. Maar berichten als zou er een mondeling akkoord zijn, zijn voorbarig. Ploegleider Marc Sergeant weerlegt ook dat Omega-Pharma Lotto met plezier de enkele miljoenen compensatie zou betalen. 'We kijken naar rondetalent voor 2011. Ik doe mijn werk en ga de top 20 af, dus is het logisch dat ik ook bij Kreuziger uitkom. Ik heb ook gelezen dat we met plezier enkele miljoenen voor hem zouden betalen, maar heb daar eens goed mee gelachen. Er is helemaal geen sprake van een akkoord. We hebben enige tijd geleden wel één keer gepraat. Meer is er niet.'
De manager van Kreuziger zegt dat zijn renner zijn contract tot 2010 bij Liquigas eerbiedigt.
quote:* Volgend jaar is er geen Eikenmolen in
de Ronde van Vlaanderen, schrijft GvA.
De helling in Lierde werd 2 jaar terug
opgevist wegens werkzaamheden elders op
het parcours. De Parikeberg is de ver-
vanger van de Eikenmolen. De Eikenmolen
was de helling waar Stijn Devolder de
voorbije twee jaar de basis legde voor
zijn overwinningen in de Ronde.
Ik vermoed dat ze eerder Vacansoleil gewoon opnieuw uitnodigen, geen reden om dat niet te doen.quote:Skil-Shimano wil naar Vuelta in 2010
Skil-Shimano heeft veel ambitie voor volgend seizoen. Na het debuut in de Tour de France van 2009 wil de ploeg in 2010 deelnemen aan de Vuelta a Espańa. De drieweekse wedstrijd is opgenomen in de voorlopige agenda van de Pro-Continentale formatie.
"Ook in ons wedstrijdprogramma willen we blijven groeien, die lat blijft hoger gelegd worden bij ons. Maar wel steeds een klein stukje," aldus ploegleider Rudi Kemna tegen Wieler Magazine.
Kemna denkt tegelijk ook dat zich voor de rest nog genoeg grote wedstrijden aanbieden voor zijn ploeg, ondanks dat er een aantal nieuwe en grote ploegen bij zijn gekomen. "Er is veel respect bij organisatoren voor onze werkwijze en onze manier van koersen."
Iedereen blijft. En Basso is slechts één van de kopmannen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:55 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Overigens zou het misschien geen kwaad kunnen voor Kreuziger om in 2010 bij Lotto te rijden. Liquigas heeft namelijk 4 renners die top 10 gereden hebben in de grote rondes afgelopen jaar. Basso gaat in de tour uitgespeeld wroden, Pelizotti is in de Giro altijd goed, en dan hebben ze ook Nibali nog (die blijft toch??)
Hij zou toch naar Xacobeo-Galicia gaan?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:47 schreef Tommeke het volgende:
Pereiro, mijn held![]()
Hopelijk vindt hij een mooie ploeg!
Het is iets eerder dan gepland, maar het begint.quote:Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag op Sporza (16.35) nog een keer het wielerjaaroverzicht.
dank voor de tipquote:Op zondag 6 december 2009 12:10 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag op Sporza (16.35) nog een keer het wielerjaaroverzicht.
Kan Bruyneel nog verzuurder en ongeloofwaardiger?quote:http://www.telegraaf.nl/t(...)ver__Contador__.html
Bruyneel kritisch over houding Contador
BRUSSEL - Ploegleider Johan Bruyneel heeft zich in een interview kritisch uitgelaten over de houding van tourwinnaar Alberto Contador. Volgens Bruyneel, afgelopen seizoen ploegleider van de Spaanse wielrenner, wordt het tijd dat Contador weer met beide voeten op de grond gaat staan.
Leuk, een Mart die aan Sucking Up doet.. dat hebben we nog niet eerder gezien, kritisch is nooit nodig geweest , denk dat ie het mooi gaat verpakken maar dat het uiteindelijk nergens over zal gaan.quote:Op zondag 6 december 2009 23:30 schreef maril het volgende:
Ik heb het nog niet gezien of gelezen, maar er is een interview geweest met Smeet en Lance Armstrong. heeft iemand van jullie het misschien gezien.?
Had a great sit down interview w/ Mart Smeets from Holland's NOS today. He brought a piece he did on me in 1994. Hilarious.
1:45 AM Nov 24th from UberTwitter twitter van Armstrong de 24e november
Wacht nog een maand of 7, dat begint het olijke duo weer aan de volgende media-campagne.quote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Kan Bruyneel nog verzuurder en ongeloofwaardiger?
quote:Gesink (Rabobank) wil sterker worden met huis in Girona Tell-a-Friend print nieuwsartikel
Robert Gesink (foto) is op zoek naar een woning in Girona. De coureur van Rabobank wil een tweede huis aanhouden in de stad aan de voet van de Pyreneeën, dat hij kan gebruiken als uitvalsbasis om te trainen. ‘Ik wil een plek voor mijzelf waar ik naartoe kan gaan en waar ik kan trainen,’ vertelde Gesink maandag tegenover De Telegraaf.
‘Iets wat mijn eigen stekje is, zodat ik niet in een hotel hoef te zitten, zodat ik lekker voor mijzelf kan koken of dat mijn vriendin dit kan doen,’ vervolgde hij. ‘Als ik een eigen stek in Spanje heb, hoop ik te merken dat ik beter bergop ga rijden. Ik hoop er een stuk sterker te worden.’
Girona is een populaire plek onder wielrenners. Lance Armstrong woonde er de laatste jaren voordat hij in 2005 definitief leek te stoppen. Bovendien hebben Levi Leipheimer en George Hincapie er een woning en gebruikt ook de Garminploeg de stad als uitvalsbasis.
Ach, het is altijd wel vermakelijk. Het verbaasde me al dat hij alleen voor dat schaatsen naar de VS/Canada was gegaan, ook even bij LA langs dus.quote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Leuk, een Mart die aan Sucking Up doet.. dat hebben we nog niet eerder gezien, kritisch is nooit nodig geweest , denk dat ie het mooi gaat verpakken maar dat het uiteindelijk nergens over zal gaan.
Mart is een workaholic hij is nl op vakantie, en doet tussendoor wat filmpjes ook van Elson dat filmpje werd in Texas gemaakt en toen gingen wat belletjes bij mij rinkelen en dacht ff twitteren bij Lance Armstrong en ja hoor, Meneer kon het weer niet laten om in zijn vakantie te werkenquote:Op maandag 7 december 2009 23:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, het is altijd wel vermakelijk. Het verbaasde me al dat hij alleen voor dat schaatsen naar de VS/Canada was gegaan, ook even bij LA langs dus.
Hij zal er wel voor betaald worden zekerquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:59 schreef maril het volgende:
[..]
Mart is een workaholic hij is nl op vakantie, en doet tussendoor wat filmpjes ook van Elson dat filmpje werd in Texas gemaakt en toen gingen wat belletjes bij mij rinkelen en dacht ff twitteren bij Lance Armstrong en ja hoor, Meneer kon het weer niet laten om in zijn vakantie te werken
Ja, maar wel onder het zogenaamde Balkenendenorm hčquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
Hij zal er wel voor betaald worden zeker
En Franse handbalteams.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:32 schreef rubbereend het volgende:
Gilbert ziet eruit als een voetballer van een willekeurige Scandinavische voetbalclub, die plakken ook alles vol met sponsoren
Ja, maar de mijne is groter dan de jouwe.quote:
Beregd wie was jij ook al weer voorheen? ben nieuwsgierigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:52 schreef Beregd het volgende:O JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
Het verdwijnen van nummers an sich heb ik ook niet zozeer een probleem mee, maar de verhouding sprintnummers en duurnummers raakt in disbalans.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich niet slecht dat ze de baannummers wat beperken (zouden ze ook eens in het schaatsen mogen doen) maar ze maken de verkeerde keuze's vind ik. Waarom iets erg spectaculairs als de puntenkoers moet verdwijnen is toch een raadsel
Het is nog niet definitief. Het IOC of de UCI overweegt het in ieder geval. Maar er is veel protest vanuit het wereldje. Onder meer Bruno Risi is een fel tegenstander van deze plannen. Ook Patrick Sercu sprak zich hier tegen uit.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Jammer als die onderdelen verdwijnen.
De kleuren zijn op zich niks mis mee, het is alleen alsof de balken niet natuurlijk in elkaar over lopen.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:05 schreef Aalbers het volgende:
Ik vind het shirt van RadioShack tof! Mooie kleurencombinatie, en de reclame is niet extreem opvallend. Ook het Livestrongbandje vind ik tof.. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid...
Ik vind het wel grappig dat Armstrong zegt dat ze de sterkste ploeg ter wereld zijn. Voor het rondewerk waarschijnlijk wel, voor het eendagswerk zijn ze waarschijnlijk niet eens bij de beste 20.quote:Op donderdag 10 december 2009 09:18 schreef Beregd het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar steegmans dit jaar. Demol geeft in interviews weg dat Steegmans de absolute kopman is voor het hele voorjaar, en we weten allemaal dat steegmans in het verleden nogal wat moeite had met die rol.
quote:Op donderdag 10 december 2009 12:29 schreef Ericr het volgende:
Wiggins definitief naar Team Sky dus.
Hij zou dan alleen een plekje aan Frank Schleck verloren zijn, omdat Garmin in de ploegentijdrit 22 seconden sneller was dan Saxo.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Benieuwd of ie volgend jaar zal ontdekken dat ie zonder ploegentijdrit niet zo ver meekomt met de toppers ...
Idd, en hij zou net zo goed nog meer kunnen verbeteren bergopquote:Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
Mwoah, het was in zijn voordeel, maar hij ging toch wel goed bergop hoor.
Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
Mwoah, het was in zijn voordeel, maar hij ging toch wel goed bergop hoor.
Ongetwijfeld lastiger, daar hij van nature geen klimmer is. Maar toch verbaasde hij me wel. Ik kon Wiggins slechts als pistier en man van korte tijdritten.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
Vermoedelijk hetzelfde. Hij eindigt nu achter degenen die beter klommen en voor degenen die slechter klommen, op Frank Schleck na dan. Misschien zou hij dan wat vaker/verder terugzakken tot bij wat anderen, die hij er in het tijdrijden dan weer aan alle kanten oplegt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
Het mag niet uithalenquote:Op woensdag 9 december 2009 11:03 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het verdwijnen van nummers an sich heb ik ook niet zozeer een probleem mee, maar de verhouding sprintnummers en duurnummers raakt in disbalans.
De langeafstandsrenners stoten ze zo af van het baanwielrennen. Want als puntenkoers-renners en achtervolgers weten dat ze niet meer op hun nummers in actie komen op de OS, zeggen ze de baansport vaarwel en gaan ze puur en alleen op de weg rijden. Een WK baanwielrennen is voor die mannen en vrouwen dan onvoldoende om daar een groot deel van het wegseizoen voor weg te cijferen (en inkomsten mis te lopen)
De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.quote:Het Internationaal Olympisch Comité heeft voor de Spelen in Londen in 2012 enkele wijzigingen aangebracht in het baanwielren- en tennisprogramma. Het IOC wil zo het aantal vrouwelijke atleten vergroten en het programma opfrissen.
Bij het baanrennen voor heren worden de individuele achtervolging, de koppel- en puntenkoers geschrapt. Aan het programma wordt een omnium (een allroundtoernooi) toegevoegd. De individuele achtervolging en de puntenkoers verdwijnen bij de dames, maar ze krijgen daarvoor keirin, de teamsprint, de ploegenachtervolging en een omnium voor terug.
Het olympisch tennistoernooi wordt met het gemengddubbelspel uitgebreid.
Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...quote:Op donderdag 10 december 2009 16:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het mag niet uithalen
[..]
De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.
Yep. Je hebt hele lichtingen nog vrij jonge renners die al helemaal toewerkten naar Londen 2012, maar nu hun hoop in de rook zien opgaan. Denk bv aan de Australiërs (Meyer, Bobridge) die het zo goed deden op het wk van dit jaar. Maar ook Taylor Phinney, Geraint Thomas, Wendy Houvenaghel, Alison Shanks, de Denen enzovoorts.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:45 schreef Beregd het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...
Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
Goed bezig, zo wordt het baanwielrennen onthoofd. De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken. Nee, dan liever loterij-nummers als de keirin en de omnium erbij
Dat ben ik met je eens. Het grootste verlies is misschien nog dat de duurrenners uit het baanwielrennen worden verstoten. De baansport wordt zo nogal gedecimeerd. Dat is in de brede zin van het wielrennen niet zo goed, omdat in veel landen het pistewielrennen nu juist de binnenkomer is.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken.
Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.
Omnium niet dan? Lol.
De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.
Ja, dat zijn dan de positieve reacties. Maar die zijn dan in de trant van: 'Ik ben wel blij dat ik nu zelf meer kansen heb, maar begrijpen doe ik het niet en bovendien is het niet goed voor het baanwielrennen als geheel.'quote:Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.
Yep. Ook Hoy was geen voorstanders, volgens mij.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dan de positieve reacties. Maar die zijn dan in de trant van: 'Ik ben wel blij dat ik nu zelf meer kansen heb, maar begrijpen doe ik het niet en bovendien is het niet goed voor het baanwielrennen als geheel.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |