quote:Op maandag 23 november 2009 23:05 schreef TheArt het volgende:
RadioShack heeft de selectie voor volgend seizoen bekendgemaakt. En daar toch wel een paar verrassende namen zo bij. Zo gaat Beppu van Skil-Shimano naar TheShack. Oke, Fumi heeft al eens voor destijds Discovery gereden, maar toch. Dit verwacht je niet direct. Ook de Chinees Fuyu Li komt over, van Marco Polo.
[..]
quote:Skil-Shimano niet op de hoogte van vertrek Beppu
Het management van het Skil-Shimano team is verrast door de berichten dat Fumiyuki Beppu voor 2010 een contract zou hebben getekend bij een andere ploeg. De 26-jarige Japanner die sinds 2008 voor Skil-Shimano fietst, heeft een contract tot 2010 bij het team van manager Iwan Spekenbrink. “We zijn nu bij de betrokkenen aan het verifiëren in hoeverre de berichten kloppen om zo de situatie helder te krijgen”, stelt Spekenbrink. “We gaan er vooralsnog vanuit dat Beppu ook volgend seizoen voor Skil-Shimano fietst.”
quote:Skil-Shimano heeft team 2010 compleet
Skil-Shimano heeft voor het komende seizoen het team compleet. Robin Chaigneau en Job Vissers tekenden deze week een contract bij het team van Iwan Spekenbrink. Robin Chaigneau (21) liep vorig seizoen al stage bij Skil-Shimano. Hij maakte een goede indruk, maar het management vond hem toen nog te jong voor een overstap naar de professionals. Het afgelopen seizoen reed de pabo-student voor het Cyclingteam Jo Piels en werd hij begeleid door Skil-Shimano trainer Merijn Zeeman. In 2009 behaalde de renner uit Meerkerk verschillende podiumplaatsen, ondermeer in de Ster van Zwolle (3e), Köln - Schuld - Frechen (2e), Tour de Berlin (2e in 1e rit) en in het Belgische Zele (3e). Een grote overwinning zat er niet in, desalniettemin oordeelt Skil-Shimano dat de talentvolle renner progressie heeft geboekt en klaar is voor een overstap naar de professionals. Chaigneau heeft een snelle sprint in de benen, maar moet in de toekomst ook in de Vlaamse klassiekers goed uit de voeten kunnen.
Job Vissers werd vorig seizoen in Ootmarsum Nederlands kampioen bij de amateurs en eindigde daar tussen de profs als negende. Dit seizoen boekte de 24-jarige Vissers geen grote overwinningen, maar tijdens zijn stage bij Skil-Shimano liet hij een uitstekende indruk achter en gaf hij blijk van z’n goede mogelijkheden. Zo was hij regelmatig in een kopgroep te vinden en was hij steeds een waardevolle schakel in de ploeg. Omdat de renner uit Erp de afgelopen jaren voorrang heeft gegeven aan zijn studie Scheikundige Technologie aan de TU Eindhoven - waaraan hij dit jaar cum laude afstudeert - ziet de ploegleiding van Skil-Shimano ook voor hem fraaie groeimogelijkheden. Vissers is een renner die het best tot zijn recht komt in eendagswedstrijden.
Met het aantrekken van Chaigneau en Vissers voor de laatste twee plaatsen voor de ploeg van 2010, geeft Skil-Shimano twee jonge en talentrijke Nederlandse renners de kans zich in 2010 te profileren op het hoogste niveau. Skil-Shimano telt 25 renners in 2010.
Skil-Shimano Cycling Team 2010: Piet Rooijakkers, Albert Timmer, Tom Veelers, Roy Curvers, Kenny van Hummel, Koen de Kort, Floris Goesinnen, Robin Chaigneau, Job Vissers (allen NED), Thierry Hupond, David Deroo, Steve Houanard, Yann Huguet, Alexandre Geniez (FRA), Robert Wagner, Simon Geschke (DUI), Bert De Backer, Dominique Cornu (BEL), Yukihiro Doi, Fumiyuki Beppu (JAP), Feng Han, Long Jin, Cheng Ji (CHI), Frederik Wilmann (NOO), Mitchell Docker (AUS).
Bron: Bundaberg Newsmail.quote:Kemps plays the waiting game
Bundaberg’s Aaron Kemps, then riding for the Astana team, leads the peloton in Stage 3 of the AMGEN Tour of California last year.
THESE are nervous times for Bundaberg’s Aaron Kemps, who is waiting for the call that could determine his cycling future this week.
“It’s like D-Day. I will basically be told whether these teams are 100 per cent keen to have me on board or not — I’m just waiting to hear the news,” he said.
“The likes of Cadel Evans don’t have to worry about this sort of stuff. But for the rest of us, negotiations happen every year and it’s a pain in the backside.”
Kemps has signalled his intentions of returning to Europe next year and hinted there were deals in the pipeline.
“I have a manager in Belgium, Paul De Gyter, who looks after things overseas, so we’ll make some calls this week and hope for some good news,” he said.
But time is ticking away and he is yet to receive confirmation of a team-switch just yet.
Kemps could not reveal which teams were involved in talks, but confirmed he had severed ties with former employer Rock Racing.
Financial issues meant the team were not able to enter tours as they forecast, leaving Kemps without a berth and considerably underdone last season.
Despite riding in about 60 fewer races than previous years, Kemps was able to put together a string of impressive rides in October’s Jayco Herald Sun Tour.
He hopes prospective teams sat up and took notice.
“I think that would have helped for sure. Having only 18 races under my belt I wasn’t too sure how I’d go, but I was consistently top 10 and felt really good,” he said of his eighth place overall.
Since then he has enjoyed some time off, and only recently has returned to the saddle.
Kemps won a local criterium on the weekend, and has been riding at the Bundaberg Velodrome on Wednesday nights.
“They are my intense sessions, but a bit of fun as well,” he said.
The weekend win may have come at a cost, however. Kemps has picked up tonsillitis and has been relegated to bed this week.
“The throat’s no good at the moment and I’m not feeling too flash, but hopefully I’ll be over it by the end of the week, or even back at the velodrome on Wednesday night,” he said.
Meanwhile, fellow pro rider Scott Davis has just returned to Bundaberg and started training, while brother Allan Davis will get home on December 1.
www.wielerflits.nl.quote:Tourproloog 2010 misschien toch 's middags van start
De organisatie van de Tour de France 2010 in Rotterdam onderzoekt of het tijdstip van de proloog verschoven kan worden. Eerder was bepaald dat de proloog 's morgens vroeg zou beginnen, zodat hij om 16.00 afgelopen was. Dan begint namelijk de kwartfinale van het WK voetbal in Zuid-Afrika.
Nu bekijkt de organisatie de mogelijkheid om de proloog na deze kwartfinale te laten starten. Dit zou dan pas na 17.45 kunnen. De renners moeten dan echter weer om 21.00 binnen zijn, wanneer de tweede kwartfinale wordt gespeeld.
Daarnaast maakte de organisatie op haar site bekend dat de ploegenpresentatie op het Willemsplein wordt gehouden. Voor deze locatie, die plaats biedt aan tienduizend toeschouwers, wordt een showprogramma opgesteld waarin alle renners worden voorgesteld.
quote:Cavendish is reden vertrek Boasson Hagen en Lövkvist
OSLO - De Scandinavische wielrenners Edvald Boasson Hagen en Thomas Lövkvist zijn van Team Columbia opgestapt naar Team Sky vanwege de topsprinters Mark Cavendish en André Greipel.
Door de aanwezigheid van de sprinters in de ploeg kregen Noor Boasson Hagen en de Zweed Lövkvist naar hun mening te weinig mogelijkheden.
,,Ik zat tijdens de Tour thuis, omdat ik niet in het treintje van Mark Cavendish paste," vertelt de 25-jarige Lövkvist aan de Noorse online krant Nettavisen. ,,Ik begrijp wel dat de focus moet liggen op 's werelds beste sprinter, maar ik zag ook mogelijkheden met mij er bij."
Zijn drie jaar jongere collega Boasson Hagen zat bij Columbia in hetzelfde schuitje. ,,Nu bij Sky kan ik en grotere rol spelen. Spannend, want nu ligt de druk om te presteren op mij," aldus Boasson Hagen. (DHE)
Mwoah, Boasson Hagen en Gerrans hebben wel de klasse om een Tourrit te winnen, hoor. Gerrans deed het al eens en Boasson Hagen moet dat ook kunnen, aangezien hij ook koersen als Gent-Wevelgem naar zijn hand zet.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:44 schreef rubbereend het volgende:
En in de Tour zouden die jongens als nummer 16 o.i.d. over de streep komen in een belangrijke rit....... nou wat is dat leuker en belangrijker
quote:LICENTIE VOOR ASTANA
AMSTERDAM - Tweevoudig Tour de France-winnaar Alberto Contador rijdt in 2010 voor Astana. De Kazaachse formatie heeft vanochtend groen licht gekregen van de UCI. Dat houdt in dat Astana aan de verplichtingen heeft voldaan en voor komend wielerseizoen van de ProTour-licentie verzekerd is.
Astana moest nog een bankgarantie van 10 miljoen euro overleggen. Op het laatste moment is men daar voor het verstrijken van de deadline van vandaag 18.00 uur in geslaagd. Dat heeft een bron naast de ploeg aan Telesport bevestigd. De UCI zal aan het begin van de avond het nieuws bevestigen.
Denk niet dat ze daar heel rouwig om zullen zijn. Met het vertrek van Ballan is de ploeg een belangrijke pion verloren en over de breedte is de ploeg te zwak om in alle protourkoersen een rol van belang te spelen. Petacchi komt dan weliswaar terug dus zullen ze de nodige wildcards krijgen voor koersen waar hij in het verleden heeft gewonnen. Sowiezo krijgen ze wel startrecht in alle koersen van RCS Sports (o.a. Milan Sanremo, Giro d'Italia) als Italiaanse ploeg met twee publiekslievelingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
En geen Pro-Tour licentie voor Lampre.
Je denkt dat Petacchi meer progressie aan het boeken is dan Farrar?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, Petacchi en Farrar zijn eigenlijk de enigen die dit jaar Cavendish erop legden in een sprint. Van Farrar heb ik echter niet het idee dat hij inloopt op Cavendish, dus hooguit Petacchi dan inderdaad.
Dat dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Petacchi is natuurlijk geen progressie meer aan het boeken , maar de beste Petacchi van nu is wel nog altijd in staat om Cavendish soms te verslaan , denk ik ...
Nou volgens mij zijn er maar weinig sprinters die een topsnelheid halen van 75 km/h in volle sprint.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Petacchi zelf (qua pure snelheid) heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden, maar hij was wel steeds in staat om de meest fantastische treintje in elkaar te steken. Als hij dat nog steeds kan bij Lampre, dan kan Columbia wel af en toe uit evenwicht worden gebracht.
Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben niet met je eens dat Petacchi qua pure snelheid niet bijzonder is (geweest) en afhankelijk is van een trientje. Ik kan me de Petacchi in de Tour (toen 'ie 4 etappes) won nog goed herinneren. Toen kwam hij een paar keer zonder treintje te zitten in een in feite geslagen positie en wist 'ie nog met lengtes voorsprong te winnen. Dan heb je echt wel voldoende pure snelheid.
De Petacchi van 2004 (was het geloof ik) won ook in die omstandigheden. De Petacchi van nu meestal niet. Vandaar ook mijn punt dat het niet terecht is Petacchi als iemand te kwalificeren die altijd een treintje nodig heeft gehad. Hij heeft het ook zonder treintje gekund. Je krijgt als sprinter geen treintje zonder te bewijzen dat je kunt winnen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat Petacchi een nietsnut is die zonder trein helemaal nooit zou winnen. Hij kwam ook vaak genoeg zonder treintje te zitten waarna hij op een hoopje werd gesprint door anderen, kortom, hij was in die omstandigheden gewoon één van de vele sprinters, soms een knappe winst, soms volslagen kansloos, min of meer gelijkwaardig aan de anderen.
In dat soort omstandigheden zou bijvoorbeeld Cavendish echt vrijwel elke keer opnieuw winnen. Daarom vind ik die wel bijzonder en Petacchi niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |