abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 21:25:29 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74920828
Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74921068
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het had wat langer gemogen, maar dat waren dit jaar dan ook flauwe grote ronde's met de bleke winnaars die daarbij hoorden.
Akkoord, maar toch loopt het scheef. De Scheldeprijs was nochtans ook geen fluit aan, op die valpartij na dan. En kom op, de Scheldeprijs duurde langer dan de samenvatting van de Vuelta. Dat klopt gewoon niet, al was de Vuelta voor zijn doen nog zo saai.
pi_74922120
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.
Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verder Daar was ik nog niet met kijken.
pi_74922310
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vond je de Giro van dit jaar echt flauw? Was toch hartstikke veel spektakel?

Allerlei schitterende beklimmingen/etappes.

Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel ķets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
pi_74922322
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, dat ging nog een stapje verder Daar was ik nog niet met kijken.
En even vertellen dat Evans moest leren kussen , lekker interessant.
sig verwijderd door FA
  zondag 22 november 2009 @ 22:00:03 #156
127004 maril
Smeetsfan
pi_74922788
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
En Bram de Groot stopt als prof
Ik vind dat een renner die elk moment in huilen uitbarst, volgens mij heb ik daarom een zwak voor hem.
BTW vergeten te kijken naar sporza vanmiddag, er was ook zoveel sport op de tv en PC
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_74929089
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Giro was wel een heel mooi duel tussen Menchov en Di Luca. En als duels tussen een aanvaller een wieltjesplakker niet interessant gevonden worden, mocht er ook wel ķets minder aandacht geschonken worden aan het Pozzato/Boonen-duel.
Ik vond de Giro ook niet bepaald spectaculair. Di Luca liet z'n ploeg elke dag naar de laatste klim knallen, om het daar een paar keer vergeefs te proberen en het daar dan bij te laten. De enige keer dat er echte sensatie was, toen Basso het van ver probeerde, sloeg de rest lafjes de handen in elkaar.
pi_74944442
quote:
Olympisch pisteprogramma: bond ongerust

De Belgische Wielrijdersbond (KBWB) is niet gelukkig met de mogelijke wijzigingen die de Internationale Wielerunie UCI aan het olympisch pisteprogramma wil aanbrengen.
KBWB-voorzitter Laurent De Backer stuurde UCI-voorzitter Pat McQuaid alvast een brief om zijn ongerustheid over de toekomst van het baanwielrennen te uiten. Voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen zal het programma op de baan ingrijpend gaan veranderen. De UCI bekijkt momenteel wat er precies veranderd kan worden, maar een definitieve beslissing valt in december.

De individuele achtervolging, de puntenkoers en de koppelkoers moeten alvast vrezen voor hun olympische status. De UCI wil de verhoudingen in wedstrijden voor mannen en vrouwen gelijktrekken. Voor beide geslachten zouden er vijf disciplines overblijven: sprint, teamsprint, keirin, ploegenachtervolging en omnium. De KBWB is akkoord dat men moet openstaan voor vernieuwing, maar is het niet eens met deeenzijdige veranderingen die voorgesteld worden en de wijze waarop dit gebeurde. Zo is de pistecommissie niet betrokken bij dit project en werd ook de mening van de nationale federaties niet gevraagd.

Volgens de wielerbond zou het schrappen van de ploegkoers, de individuele achtervolging en de puntenkoers wellicht de dood van de pistewerking in tal van landen inluiden. 'De KBWB wenst geen ongefundeerde kritiek te spuien, maar doet een oproep om de verandering grondiger te bestuderen. De KBWB stelt voor om alle mogelijke alternatieven te bestuderen en hierbij eventueel in fasen te werken (2012 en 2016), in plaats van overhaast en zonder overleg beslissingen te nemen', klinkt het.

Bron
Achtervolging en puntenkoers van het olympische programma.
pi_74945227
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat die nummers mogelijk zouden verdwijnen was al een tijdje bekend toch?

En ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die daar blij mee zou zijn, behalve dan de baansprinters, en dan nog enkel onder het mom van 'meer kansen op een medaille'.
  maandag 23 november 2009 @ 19:28:26 #160
67640 SaintOfKillers
pi_74945542
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar een andere mening over leuk wielrennen. Het koppig dagelijks blijven herhalen van een falende tactiek, tja, daarvoor ga ik niet meteen op het puntje van mijn stoel zitten. Die tactiek zelf was ook al niet te interessant -> als gekken naar de slotklim en dan gaat de (op dat terrein) te weinig explosieve uitdager de te passieve leider bestoken met weinig overtuigende aanvallen versnellingen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 november 2009 @ 20:32:06 #161
67640 SaintOfKillers
pi_74948177
quote:
Eeckhout doet er nog 1 of 2 jaar bij

Niko Eeckhout heeft op zijn 38ste een nieuw tweejarig contract getekend bij het AN Post-Sean Kelly Team, dat vanaf volgend jaar met een Belgische licentie rijdt.

"In 2010 koerst Niko in elk geval", meldt manager/ploegleider Kurt Bogaerts. "Op het einde van het seizoen zullen we alles evalueren. Eventueel blijft Niko ook in 2011 in competitie, maar dat maakt hij zelf uit."

"Beslist hij van te stoppen, dan schuift hij automatisch de volgwagen in en wordt hij ploegleider. Op die manier hebben we ervoor willen zorgen dat onze kopman zonder zorgen over zijn toekomst aan het nieuwe wielerseizoen kan beginnen."

Afgelopen seizoen won Eeckhout, die in december 39 wordt, onder meer de GP Stad Zottegem, de Memorial Rik Van Steenbergen en de GP Briek Schotte.
pi_74948584
quote:
Schorsing van 20 jaar voor Da Ros

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft Gianni Da Ros geschorst voor twintig jaar. Dat maakte het CONI vandaag bekend op zijn website. Da Ros, amper 23 jaar, mag niet meer koersen tot 2029.

Neoprof Da Ros krijgt de schorsing voor dopinghandel. De renner die begin dit jaar zijn debuut maakte bij Liquigas verdeelde verboden anabolica steroļden in sportscholen.

In maart werd de Italiaan opgepakt voor ondervraging. Toen werden ook amateurwielrenners, fysiotherapeuten en sportschoolinstructeurs gehoord. De zaak kwam aan het licht na een ophelderend televisieprogramma.
Zou wel grappig zijn als hij nu bekend maakt dat hij zich richt op de Giro 2029
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_74949160
Voor de mensen die het wielerjaaroverzicht van Sporza hebben gemist: het hele overzicht van ongeveer anderhalf uur staat op Sporza.be.
pi_74949393
Ze zeiden aan het eind van de uitzending ook dat ze het op 6 december zouden herhalen meen ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74953685
RadioShack heeft de selectie voor volgend seizoen bekendgemaakt. En daar toch wel een paar verrassende namen zo bij. Zo gaat Beppu van Skil-Shimano naar TheShack. Oke, Fumi heeft al eens voor destijds Discovery gereden, maar toch. Dit verwacht je niet direct. Ook de Chinees Fuyu Li komt over, van Marco Polo.
quote:
Team RadioShack roster for 2010

Lance Armstrong (USA)
Fumiyuki Beppu (Jpn)
Sam Bewley (NZl)
Jani Brajkovic (Slo)
Matthew Busche (USA)
Ben Hermans (Bel)
Chris Horner (USA)
Daryl Impey (RSA)
Markel Irizar (Spa)
Andreas Klöden (Ger)
Levi Leipheimer (USA)
Geoffroy Lequatre (Fra)
Fuyu Li (Chn)
Tiago Machado (Por)
Jason McCartney (USA)
Dmitriy Muravyev (Kaz)
Sérgio Paulinho (Por)
Yaroslav Popovych (Ukr)
Gregory Rast (Swi)
Sébastien Rosseler (Bel)
Ivan Rovny (Rus)
José Luis Rubiera (Spa)
Bjorn Selander (USA)
Gert Steegmans (Bel)
Tomas Vaitkus (Ltu)
Haimar Zubeldia (Spa)
  maandag 23 november 2009 @ 23:27:40 #166
67640 SaintOfKillers
pi_74954590
Leuke ploeg, maar in het eendagswerk lijkt het wel wat moeilijk te gaan worden om niet met een kleurrijke verzameling overschotjes aan de start te komen (Katyusha-style eigenlijk)
pi_74954825
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leuke ploeg, maar in het eendagswerk lijkt het wel wat moeilijk te gaan worden om niet met een kleurrijke verzameling overschotjes aan de start te komen (Katyusha-style eigenlijk)
Tsja, de kasseiklassiekerploeg zal dan ongeveer dit moeten worden: Hermans, Lequatre, Muravyev, Rast, Rosseler, Steegmans, Vaitkus en nog iemand. Maar het is inderdaad een nogal bij elkaar geraapt zooitje. Ze hebben bijv. niemand, maar dan ook echt niemand die een klassieker van importantie zou kunnen winnen. Het meest kan je nog verwachten van Rast en Vaitkus, maar kom op.
  maandag 23 november 2009 @ 23:49:29 #168
67640 SaintOfKillers
pi_74955329
Hermans is eigenlijk meer een talent voor het Ardense werk, ik hoop voor hem dat die geen heel klassiek voorjaar moet gaan rijden. Het zou sowieso voor hem al beter zijn indien die een paar jaar in de schaduw wat leert van toppers, maar die hebben ze niet voor dat werk. Het is te zeggen, in theorie hebben ze die uiteraard wel, maar in praktijk heeft geen enkele van die renners interesse.
  maandag 23 november 2009 @ 23:50:51 #169
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74955374
Brajkovic was vorig jaar tweede in de Lombardije (achter Cunego, voor Uran). Horner reed in die finale ook nog goed mee. Het zijn absoluut geen vaste waarden voor de heuvelklassiekers maar ze hebben op zich wel wat mannen die voor een stunt kunnen zorgen. Brajkovic is nog altijd maar 25 (26 in december).

Daryl Impey verwacht ik ook wel wat van, reed een goed seizoen voor Barloworld tot het incident met Theo Bos.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74960821
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hermans is eigenlijk meer een talent voor het Ardense werk, ik hoop voor hem dat die geen heel klassiek voorjaar moet gaan rijden. Het zou sowieso voor hem al beter zijn indien die een paar jaar in de schaduw wat leert van toppers, maar die hebben ze niet voor dat werk. Het is te zeggen, in theorie hebben ze die uiteraard wel, maar in praktijk heeft geen enkele van die renners interesse.
De kans is groot dat Hermans dat wel moet, dus vandaar dat ik hem erbij zette. Ik vraag me überhaupt af of ze in een paar koersen wel uitgenodigd gaan worden, vanwege de grote concurrentie van ploegen.
pi_74962471
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

behalve dan de baansprinters, en dan nog enkel onder het mom van 'meer kansen op een medaille'.
? Alleen bij de dames komt er toch een sprintnummer bij (teamsprint).

Ik zou de omnium niet een discipline noemen die puur op het lijf van sprinters is geschreven. De regerend wereldkampioen Leigh Howard is meer een tempobeul/puntenkoers-renner.

Is het trouwens niet iets om een apart topic voor baanwielrennen te openen?
pi_74965270
quote:
De toekomst van Astana is plots weer onzeker

Krijgt Astana een licentie of niet, het blijft koffiedik kijken. De ploeg moet de UCI tegen woensdag een bankgarantie voor 15 miljoen euro kunnen voorleggen. Volgens de Kazakse bond wil ex-manager Johan Bruyneel dat Astana geen licentie krijgt.

Vorige week leek de toekomst van Astana verzekerd, toen het regeringsbedrijf Samruk-Kazyna 15 miljoen euro per jaar beloofde aan de ploeg. Maar de UCI aanvaardt de belofte van het bedrijf niet en wil tegen woensdag een bankgarantie.

"Ik heb zo de indruk dat ze liever geen Aziatisch team in de ProTour willen", zegt Nikolaj Proskoerin van de Kazakse bond over de extra voorwaarden die de UCI Astana oplegt.

Volgens Proskoerin zit ex-manager Johan Bruyneel achter de hele operatie om Astana uit de ProTour te houden. "Bruyneel heeft ons verteld dat hij er alles aan zou doen om ervoor te zorgen dat onze licentie afgenomen zou worden", zegt de Kazak.

En zo blijft het ook afwachten waar Alberto Contador volgend jaar zal rijden. Als Astana een licentie krijgt, doet hij zijn contract tot eind 2010 uit. Anders komt Quick-Step mogelijk weer in beeld.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 november 2009 @ 13:48:10 #173
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74965776
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sprinters hebben het maar goed

Ik snap niet waarom er niet meer onderdelen kunnen, de baan ligt er toch
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_74965876
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Sprinters hebben het maar goed

Ik snap niet waarom er niet meer onderdelen kunnen, de baan ligt er toch
Zoiets heb ik ook eigenlijk.

Waarom zou zwemmen wel iets van 17 afstanden mogen hebben en baanwielrennen een stuk minder?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_74966382
De Astana-soap duurt maar voort, laat ze eens wat knopen doorhakken. Geen geld, geen ploeg lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')