abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74573562
quote:
"Specialized wil extra inspanning doen voor Contador"

Het lijkt Quick-Step nog altijd menens om Alberto Contador binnen te halen. Volgens de Gazzetta dello Sport heeft de Belgische wielerploeg een contract van 5 miljoen euro per jaar klaarliggen voor de Spaanse Tourwinnaar, maar dat ontkent manager Patrick Lefevere.

Alberto Contador heeft nog altijd niet beslist bij welke wielerploeg zijn toekomst ligt. De Spanjaard kan blijven bij Astana, maar Quick-Step, Garmin en Caisse d'Epargne liggen op de loer.

Contador zou voor vier jaar kunnen tekenen bij Quick-Step en zou zo dus 20 miljoen euro opstrijken. Quick-Step, cosponsor Innergetic en fietsenleverancier Specialized zorgen samen voor het nodige budget.

Er zou ook nog voldoende budget zijn om Contador met enkele trouwe helpers te omringen, want daar hamert de tweevoudige Tourwinnaar op.

Het is nu afwachten of Astana, waar Contador nog een contract heeft, een ProTour-licentie krijgt. De UCI weigerde om de licentie van de Kazakse wielerploeg zomaar te verlengen en op 20 november volgt normaal gezien een definitieve beslissing.

Als Astana toch een licentie ontvangt, dan is de kans heel groot dat Contador bij Astana blijft. Is dat niet het geval, dan zou Quick-Step de eerste keuze zijn voor Contador.

Lefevere: "Voorstel klopt, maar ik ontken die bedragen"
Patrick Lefevere, manager van Quick-Step, wil die bedragen niet bevestigen. "Het klopt dat we een contractvoorstel hebben gedaan en Specialized wil een extra inspanning doen om Contador te halen", zegt Lefevere aan Sporza.

"Dat wil Specialized ook enkel doen als Contador naar ons komt. Wat die bedragen betreft, die ontken ik. Het geld dat we Contador hebben geboden, komt trouwens uit het ploegbudget", vertelt Lefevere.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:57:27 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74576000
quote:
Dedecker: 'Bobo's niet in staat om De Fauw te beschermen'

Jean-Marie Dedecker verwijt de 'bobo’s van Topsport Vlaanderen' niet in staat te zijn geweest aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden. De LDD-voorzitter doet dat in een opiniestuk naar aanleiding van de dood van wielrenner Dimitri De Fauw, die vrijdag uit het leven stapte.
De getuigenis van De Fauw vormde de basis voor de artikelenreeks van Het Laatste Nieuws over het dopinggebruik bij Quickstep en het dossier hierover dat Jean-Marie Dedecker aan het gerecht overmaakte. De renner 'werd door het wielermilieu ontmaskerd als pentito die de omerta van het peloton had doorbroken', aldus nog Dedecker.

De Fauw kreeg nergens nog onderdak bij een wielerploeg. Dedecker heeft naar eigen zeggen - na advies van toenmalig sportminister Bert Anciaux - bij topsportmanager Ivo Van Aken aangeklopt om hem onderdak te bieden bij Topsport Vlaanderen maar 'zelfs die bezigheidstherapie werd aan De Fauw niet gegund'.

Op 6 november stierf niet de breed uitgesmeerde onschuld van twee tennissers, schrijft Dedecker nog, verwijzend naar de media-aandacht voor de sanctie tegen Wickmayer en Malisse. 'Een goedlachse explosieve spierbundel had met zijn laatste adem het geloof in zichzelf uitgeblazen. De bobo’s van Topsport Vlaanderen, die als een schare witte ridders de dopingwetgeving rigoureus prediken zijn zelfs niet in staat aan een spijtoptant een magere boterham en bescherming aan te bieden', klaagt Dedecker aan.
Wel in het achterhoofd houden dat de artikelenreeks waarvan sprake dit als gevolg had en dat alles wat Dedecker zegt dus met enkele emmers zout moet worden genomen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 november 2009 @ 15:58:24 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74576032
Dat is toch sowieso het geval met alles wat Dedecker zegt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:22:33 #104
67640 SaintOfKillers
pi_74576949
Ik licht even toe voor degenen die Dedecker niet helemaal kennen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:15:32 #105
67640 SaintOfKillers
pi_74578613
quote:
Einde carrière voor Simoni?

Gilberto Simoni keert mogelijk volgend jaar niet terug in de wielersport. De 38-jarige oud-Girowinnaar kan geen ploeg vinden, meldt CyclingNews.

De Italiaan schermde de laatste tijd met interesse van zowel Astana als Lampre, maar daar lijkt niets uit te komen. Bij Lampre zou hij herenigd worden met Damiano Cunego, maar ploegmanager Giuseppe Saronni meldt dat de deal niet is doorgegaan. "Het was een interessant idee, hij heeft voor veel successen van Lampre gezorgd. Maar het bleef bij een idee." Ook met Astana kwam 'Gibo' er niet uit. "We wilden hem de Giro en Tour met Contador laten rijden, maar hij wilde alleen de Giro rijden en daarna zijn carrière beëindigen. De gesprekken hielden daarna op", zei directeur Giuseppe Martinelli van Astana.

Ook bij zijn huidige ploeg, Diquigiovanni, kan Simoni niet blijven. De ploeg heeft niet voldoende budget. "De sleutel is een goed team te maken met het budget dat je hebt", legt Gianni Savio uit. "We zullen Gilberto Simoni nooit een minimumloon voorleggen. Het is beter om te zeggen dat we geen geld voor hem hebben volgend jaar dan zoiets voor te stellen."

Wat Simoni's plannen zijn voor volgend jaar is niet bekend. "Ik weet het ook niet en ik denk niet dat hij nog weet wat hij wil doen", probeert Savio de situatie uit te leggen. Mogelijk gaat de Italiaan op zoek naar een continentale ploeg om dat zijn carrière af te sluiten in de Giro del Trentino.
Tja.

De laatste jaren zag je 'm eigenlijk alleen nog maar in de Giro en daar kan hij nu ook niet echt meer mee, dus sportief heb je er eigenlijk helemaal niets meer aan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2009 @ 01:47:47 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74593367
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik licht even toe voor degenen die Dedecker niet helemaal kennen .

DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 11 november 2009 @ 16:34:21 #107
67640 SaintOfKillers
pi_74608320
quote:
Tour de France wil uitbreiden naar 22 ploegen

De Tour de France overweegt om volgend jaar van start te gaan met 22 ploegen. Dat vertelde volgens Wielermagazine koersdirecteur Christian Prudhomme in het blad van de Franse wielerbond. Aan de Tour 2009 namen 20 teams deel.

Door de entree van nieuwe profploegen in de ProTour en het verdwijnen van enkele Franse ploegen daaruit wil de Tour het aantal deelnemers uitbreiden. Er zijn zestien ploegen zeker van deelname. Prudhomme wacht de definitieve selecties van de ploegen af voordat hij een keuze bekend maakt.
Het werd al eerder gesuggereerd.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:59:04 #108
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_74609142
Lijkt mij ook niet onlogisch , desnoods moeten ze maar een renner minder per team toelaten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 11 november 2009 @ 17:09:19 #109
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74609443
Lijkt me op zich prima, als ze maar met het parcours er rekening mee houden. De Ronde van Italie had dit jaar 22 teams en bij enkele etappes was er kritiek van de renners dat er teveel mensen over te smalle wegen moesten. Gevolg: nerveuziteit, dringen om in een goede positie te zitten en valpartijen.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74611255
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:09 schreef Bismarck het volgende:
als ze maar met het parcours er rekening mee houden. De Ronde van Italie had dit jaar 22 teams en bij enkele etappes was er kritiek van de renners dat er teveel mensen over te smalle wegen moesten. Gevolg: nerveuziteit, dringen om in een goede positie te zitten en valpartijen.
Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 11 november 2009 @ 19:05:53 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74612741
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:20 schreef kawotski het volgende:

[..]

Laten ze nu precies beginnen in het land van de smalle (30km) wegen.. Dat wordt dus een paar uitvallers tijdens de eerste dagen zeker en vast..
en daarna dringen voor de kassein
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 12 november 2009 @ 19:19:13 #112
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74643922
wo 11 nov 2009, 17:03

'Twee ploegen extra in Tour de France'
Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De kans is groot dat er volgend jaar in de Ronde van Frankrijk 22 in plaats van 20 ploegen aan de start verschijnen. "We overwegen een uitbreiding", aldus Tourdirecteur Christian Prudhomme. "Het aantal kandidaten is, vooral ook door de komst van teams als RadioShack (Lance Armstrong) en Team Sky (Juan-Antonio Flecha), inmiddels gestegen naar zo'n 26 en daarom moeten we mogelijk tot een dergelijke stap overgaan."

Prudhomme verklaarde tegenover La France Cycliste dat de invulling voor de vier of zes wildcards een moeilijke keuze is. "We wachten nu eerst de definitieve samenstellingen van de ploegen af en beoordelen tevens hun optredens in het voorjaar. Pas dan maken we onze selectie bekend."

De Nederlandse wielerploegen Skil-Shimano en Vacansoleil, die in aanmerking komen voor een wildcard, moeten voorlopig dus gewoon rustig afwachten.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:25:00 #113
67089 Gillingham
The horror...
pi_74669927
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Lijkt mij ook niet onlogisch , desnoods moeten ze maar een renner minder per team toelaten ...
Dat laatste is sowieso een goed idee. Minder controle.
What's it going to be then, eh?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 november 2009 @ 17:30:13 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74671787
quote:
Fabian Cancellara wil revanche nemen in het voorjaar
Datum: 13-nov-2009 12:45

Fabian Cancellara is allerminst verzadigd na zijn uiterst succesvolle seizoen. De Saxo Bank-coureur wil in 2010 een voorjaarsklassieker aan de haak slaan.

Eind september legde Cancellara met overmacht beslag op de wereldtitel tijdrijden. De slagroom op de taart na z’n eindzege in de Ronde van Zwitserland, de proloogwinst in de Tour de France en twee dagtriomfen in de Ronde van Spanje. In het voorjaar draaide Cancellara echter vierkant. Door lichte blessures en een griepje moest hij zelfs forfait geven voor enkele monumentale koersen.

‘Ik ben heel erg gemotiveerd om het goed te doen in het voorjaar. Ik moet mijn wedstrijdschema nog samenstellen, maar ik wil revanche nemen,’ vertelt Cancellara op de website van Saxo Bank. Dat de Zwitser ook in klassiekers zijn mannetje staat, bewees hij reeds door Parijs - Roubaix (2006) en Milaan - San Remo (2008) op zijn naam te schrijven. ‘Ik ben blij met mijn prestaties in de tweede helft van het seizoen, want wat ik in de eerste maanden liet zien bleef ver achter bij mijn verwachtingen.’

Cancellara brengt in het tussenseizoen veel tijd door met zijn familie en vrienden en zorgt er met tennispotjes, mountainbiketochten en fitnesssessies voor dat hij in conditie blijft. ‘Het aantal uren op de fiets ga ik langzaam opvoeren. De moraal is goed na mijn prestaties in het najaar.’ (MA)
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:52:55 #115
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_74672321
jeroen Blijlevens wordt de nieuwe ploegleider van de ploeg van Marianne Vos komend seizoen.
Aldus Nos.nl
Net efkes anges
pi_74672365
Cancellara kan zijn pijlen richten op de Ronde van Vlaanderen. Die heeft ie nog niet.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:32:50 #117
49615 Bismarck
pi_74673318
Rasmussen wordt gelinkt aan het Spaanse Contentpolis-Ampo.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:52:32 #118
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74682203
http://www.wielermagazine(...)jaar_bij_astana.html

Volgens Merckx zou Contador voor 2 jaar bijgetekend hebben.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:15:10 #119
pi_74688895
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:52 schreef SuikerVuist het volgende:
http://www.wielermagazine(...)jaar_bij_astana.html

Volgens Merckx zou Contador voor 2 jaar bijgetekend hebben.
.

Vandaar ook de geruchten dat Specialized zou overwegen om van QuickStep over te stappen naar Astana.

Dat zou wel nog een goeie zijn ... Eerst Lefevre doen denken dat je Contador kan binnenhalen , en dan weglopen naar de ploeg waar ie wel zit ...
pi_74689525
Haha zou wel een harde grap zijn . Maar ik denk niet dat veel niet Kazachse sponsoren echt veel met Astana te maken willen hebben. Daar is die ploeg ondanks z'n succes toch wat te dubieus voor .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:12:27 #121
49615 Bismarck
pi_74691050
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:57 schreef du_ke het volgende:
Haha zou wel een harde grap zijn . Maar ik denk niet dat veel niet Kazachse sponsoren echt veel met Astana te maken willen hebben. Daar is die ploeg ondanks z'n succes toch wat te dubieus voor .
Astana sponsors 2009:
Air Astana, ENRC, Kazakhstan Temir Zholy, KazMunayGas, Kazakhmys, Kazzinc, KEGOC, Trek Bicycle Corporation, SRAM, Giro, Look[/b], SIS, Bontrager, Nike, First Endurance, VitaFytea/Etixx, Windose, SRM, Tacx, Park Tool en Sapim.

Redelijk wat toonaangevende merken in hun branche die Astana sponsoren. Dubieus of niet, Astana is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
pi_74691891
Oude rot Cuesta wil weer in Vuelta starten

Vind het toch wel een held hoor
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_74698131
16 x Vuelta, 8x Tour en 2x Giro, niet slecht
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  zondag 15 november 2009 @ 19:33:24 #124
67640 SaintOfKillers
pi_74723309
quote:
Mogelijk EK voor eliterenners in 2011

De Europese wielerbond UEC heeft bij de UCI een aanvraag ingediend om een europees kampioenschap voor eliterenners te organiseren, zo meldt Wielermagazine. Momenteel is er enkel een europees kampioenschap voor beloften en junioren.

Deze titelstrijd moet vanaf 2011 georganiseerd worden. Het EK zou alleen toegankelijk zijn voor renners van Pro-Continentale en Continentale teams, coureurs van Pro Tour teams zouden niet mee mogen doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 november 2009 @ 19:59:09 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74724222
quote:
'Astana praat maandag met UCI over ProTour-licentie' Tell-a-Friend print nieuwsartikel

Een delegatie van Astana heeft maandag overleg met de UCI over een ProTour-licentie voor 2010. Dit meldt Het Nieuwsblad zondag. Het is nog altijd onzeker of Astana deze licentie zal krijgen.

De equipe uit Kazachstan heeft nog steeds niet voldaan aan de voorwaarden van de wereldwielerbond. Vooral op het gebied van financiering en structuur schiet Astana tekort. Als het team geen licentie krijgt, wil Tourwinnaar Alberto Contador de ploeg met onmiddellijke ingang verlaten.

De beslissing valt in principe op vrijdag 20 november. (JvE)
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74725564
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 15 november 2009 @ 21:52:17 #127
67089 Gillingham
The horror...
pi_74730096
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Lekker willekeurig dat ProTour teams niet mee zouden mogen doen, in de situatie waar tegenwoordig sprake van is.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 18 november 2009 @ 18:40:51 #128
67640 SaintOfKillers
pi_74825377
quote:
OMEGA PHARMA-LOTTO STRIKT PÉRAUD
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Omega Pharma-Lotto heeft zich versterkt met de Fransman Jean-Christophe Péraud. De 32-jarige mountainbiker wil in 2010 alles op de weg zetten. "Wij willen hem alle kansen bieden", zegt de ploeg. Péraud is niet de eerste de beste. De Fransman veroverde op zijn mountainbike zilver op de Spelen in Peking. In 2009 verraste hij iedereen door de Franse tijdrittitel weg te kapen voor de neus van Sylvain Chavanel van Quick-Step. Péraud bevestigde die kwaliteiten tegen de klok. Hij werd tweede in de Landenprijs en eindigde als twaalfde op het WK tijdrijden in Mendrisio.
Afwachten of het wat wordt, maar op zich wel een interessante transfer voor Lotto.
  woensdag 18 november 2009 @ 18:56:46 #129
pi_74825949
Er zijn nog wel meer MTB'ers die het zeer succesvol hebben gedaan op de weg , maar evenveel die het niet hebben bemaakt (Martinez om er maar eentje te noemen bv)
pi_74875370
oannieuwkerkeFollowing Follow Lists

--------------------------------------------------------------------------------
Your lists: Voilà! Het wielerjaaroverzicht 2009 is af en kan zondag op antenne. Duur: 1 uur 22 minuten en 30 seconden...VOOR HELDEN EN GESNEUVELDEN!
about 4 hours ago from TweetDeck

Zondag omstreeks 16.30 in sporza op canvas
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_74876585
Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.

Dan heeft Andy Schleck met terugwerkende kracht de Ardense dubbel.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:24:31 #132
49615 Bismarck
pi_74881633
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik neem trouwens aan dat Rebellin zijn overwinning in de Waalse Pijl wordt ontnomen.

Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.

Daarnaast is de positief bevonden staal enkel van de wegwedstrijd en zijn alle andere stalen bij andere wedstrijden niet positief bevonden, dus ik zie niet in waarom hem de WP ontnomen zou worden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 12:28:49 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74881796
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:03 schreef Leatherface het volgende:

wanneer moet Virenque dan een keer zijn bollentruien inleveren?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74882967
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:24 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Vooralsnog niet. De beslissing om de zilveren medaille in te nemen was van het IOC, het CONI moet zich nog over de zaak buigen. Bovendien stapt Rebellin naar het CAS toe om zijn onschuld aan te tonen, ook al wordt hij dan nog andermaal schuldig bevonden, het vertraagt de zaak wel enorm.

Daarnaast is de positief bevonden staal enkel van de wegwedstrijd en zijn alle andere stalen bij andere wedstrijden niet positief bevonden, dus ik zie niet in waarom hem de WP ontnomen zou worden?
Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)

Virenque hoeft zijn bollentruien niet in te leveren omdat hij de meeste na zijn formele schorsing won. Die truien van 1996 en 1997 kunnen hem niet worden ontnomen omdat de feiten waren verjaard. Hetzelfde als met Riis en Zabel dus.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:41:23 #135
67640 SaintOfKillers
pi_74884260
Als ze eens wat sneller waren met hun tests, dan was het allemaal veel eenvoudiger. Dan start hij gewoon niet in de Waalse Pijl.

Nu wat retroactief gaan schorsen omdat ze het maar liefst 8 maanden na de Olympische wegrit nog steeds niet wisten, is gewoon oneerlijk, zelfs tegenover een valsspeler.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 14:12:16 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74885170
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:04 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Omdat dan een retroactieve schorsing en diskwalificatie van alle uitslagen van na Peking ingaat? (mits hij dus door het CONI positief wordt bevonden)

Virenque hoeft zijn bollentruien niet in te leveren omdat hij de meeste na zijn formele schorsing won. Die truien van 1996 en 1997 kunnen hem niet worden ontnomen omdat de feiten waren verjaard. Hetzelfde als met Riis en Zabel dus.
Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74887728
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Riis moest toch zijn trui inleveren van de organisatie
Zabel toch ook?? Of vergis ik me nu?
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_74887791
Van de organisatie, maar die hebben geen bevoegdheden. Alleen de UCI kan diskwalificeren.

Anyway
quote:
De Nederlandse wielrenunie heeft een trainer gevonden voor de baansprinters. De Duits voormalig olympisch kampioen René Wolff treedt vanaf 1 maart 2010 in dienst.

Wolff is de opvolger van de Fransman Frédéric Magné, met wie de samenwerking onlangs werd beëindigd. Robert Slippens blijft de eerste verantwoordelijke bij de duuronderdelen.

De 31-jarige Wolff behaalde de gouden plak op de teamsprint bij de Olympische Spelen van 2004 in Athene. In 2005 werd hij wereldkampioen op de individuele sprint. Hij is op dit moment werkzaam in Duitsland als regionaal sprintcoach.

NOS
Als sprinter was Wolff in ieder geval een topper. Benieuwd of ie dat ook als coach van oranje wordt.
  vrijdag 20 november 2009 @ 16:20:41 #139
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_74889015
En Bram de Groot stopt als prof
Net efkes anges
pi_74890299
Je zou toch verwachten dat hij nog wel ergens een plekje had moeten kunnen vinden.
pi_74892303
quote:
Team Quick Step en Specialized sluiten stukje wielerhistorie af

Specialized en Team Quick Step hebben drie succesvolle seizoen achter de rug en hoewel de samenwerking nog altijd prima is, eindigt hun samenwerking. "Met wederzijds respect en waardering voor wat we bereikt hebben, willen Patrick Lefevere en ik bekend maken dat de wegen van Specialized en Team Quick Step in 2010 zullen scheiden", aldus Specialized President Mike Sinyard. "Ik waardeer het zeer wat Patrick en het team voor ons merk en de sport betekent hebben."

"In de drie jaar dat we samen gewerkt hebben, is geen ander team zo succesvol geweest. Specialized is een groot onderdeel van de successen geweest, door het ontwikkelen van hun fietsen en materiaal. Ik wil Mike en het Specialized team bedanken voor hun support", voegde team manager Lefevere toe.

Team Quick Step heeft de laatste drie jaar meer grote wedstrijden gewonnen dan welk ander professioneel wielerteam ook. De overwinningen gaan van de UCI Wereldkampioenschappen in 2007 tot de opeenvolgende overwinningen in zowel Parijs-Roubaix als de Ronde van Vlaanderen in 2008 en 2009.

Ook buiten de wedstrijden om was de samenwerking prima, met het team en de renners die constant bijdroegen aan de ontwikkeling van fietsen. Zo werden onder meer de tweevoudig winnaar Roubaix SL2, de Tarmac SL2 en de Tarmarc SL3 ontwikkeld. "Het grootste voordeel dat we van de wielersponsoring hebben, is de mogelijkheid om betere producten te maken. Dit komt om de profrenners ons constant dwingen om te vernieuwen en uitdagingen aan te gaan. Team Quick Step heeft ons geholpen om fietsen en materiaal te maken dat nu beschikbaar is voor elke renner, rechtstreeks uit de winkel. We zijn het team en de renners erg dankbaar voor hun bijdrage", besloot Sinyard.

Specialized en Team Quick Step maken binnenkort bekend wie hun partners worden voor het seizoen 2010. Vandaag, 20 november 2009, ontmoet Patrick Lefevere de pers om 14.30 uur om bekend te maken wie de nieuwe technische partner gaat worden.
Bron

Maar Quick Step heeft inmiddels al een opvolger gevonden.
quote:
Eddy Merckx Cycles en Team Quick Step bundelen krachten

Vanaf seizoen 2010 zullen de renners van het Team Quick Step op de topfietsen van Eddy Merckx Cycles rijden. Er werd een akkoord bereikt voor 3 jaar. “We zijn heel blij met de overeenkomst met Eddy Merckx Cycles“, aldus Patrick Lefevere. “Voor ons is het een erezaak om samen te werken met zo’n gerenommeerd merk en met wielericoon Eddy Merckx."

"Onze relatie is gebaseerd op wederzijds respect. De onderneming ontstond 30 jaar geleden als één van Eddy’s ideeën. Vandaag is ze uitgegroeid tot een internationale speler, met Eddy nog steeds aan het roer. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking voor beide partijen een goede zaak is en dat zowel Team Quick Step en Eddy Merckx Cycles hierdoor verder zal kunnen groeien en dat we samen belangrijke gemeenschappelijke doelstellingen kunnen halen”, geeft de manager van Team Quick Step nog mee.

“Wij willen groeien van een familiale kmo naar een internationaal bedrijf. De terugkeer van het fietsmerk in het Protour circuit is een logische evolutie binnen dit groeipatroon. We hebben sterk geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe high-end racefietsen, herstructurering van de distributie en optimalisatie van de logistiek. In maart 2009 hebben we de EMX-3 en EMX-5 modellen voorgesteld, op Eurobike in september brachten we 8 nieuwe modellen, en net dit weekend lanceren onze dealers in België de nieuwe EMX-1 en EFX-1. Wij zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Team Quick Step en hun internationale uitstraling onze marketinginspanningen zal versterken, en ons merk ‘Eddy Merckx’ zal ondersteunen in haar internationale groei. Dat een Belgisch topteam in het feestjaar 2010 op de fietsen van Eddy Merckx rijdt, heeft voor ons een heel aparte betekenis. 2010 is immers het jaar waarin Eddy Merckx 65 jaar wordt en het fietsbedrijf 30 jaar bestaat. Eén van de hoogtepunten wordt ongetwijfeld de Tour de France, die in Meise langskomt om Eddy Merckx te vieren. Dat zoiets nog meer luister wordt bijgezet door deelname van een Belgisch topteam op zijn fietsen hoeft geen betoog”, aldus Pieter Vansynghel, CEO Eddy Merckx Cycles.

“We hebben grote successen geboekt in alle Vlaamse klassiekers en ettelijke overwinningen behaald in alle grote rondes en aldus bewezen dat onze fietsen van topkwaliteit zijn. Vandaag staan we terug klaar om in de kop van het peloton te rijden. Ik heb in het verleden succesvol samengewerkt met Patrick Lefevere met het team Domo Farm Frites. Ik ben dan ook zeer verheugd dat we vandaag terug in een partnership zitten”, aldus Eddy Merckx, ere-directeur Eddy Merckx Cycles.

Bron
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 november 2009 @ 18:42:36 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_74892979
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:01 schreef du_ke het volgende:
Je zou toch verwachten dat hij nog wel ergens een plekje had moeten kunnen vinden.
ja dat had ik ook wel verwacht, was toch altijd een nuttige kracht bij Rabobank.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_74910438
Om 16.40 op Sporza trouwens een jaaroverzicht van het jaar 2009.
sig verwijderd door FA
pi_74912209
Bestaat er zoiets als een Belgische uitzendinggemist (eerst vragen dan ga ik nu zelf zoeken )
pi_74912241
Ja dat is er maar zal vanuit het buitenland niet goed werken denk ik.
pi_74912288
Leuk om het wielerjaar nog eens voorbij te zien flitsen.
pi_74912999
Tekst van Karl aan en over VDB was schitterend. Maar ik kan er met die jaaroverzichten niets aan doen dat na de eerste seizoenshelft mijn aandacht verslapt. Ik vind sowieso in het hele wielerseizoen de eerste seizoenshelft veruit de mooiste.
pi_74916401
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:15 schreef TheArt het volgende:
Tekst van Karl aan en over VDB was schitterend. Maar ik kan er met die jaaroverzichten niets aan doen dat na de eerste seizoenshelft mijn aandacht verslapt. Ik vind sowieso in het hele wielerseizoen de eerste seizoenshelft veruit de mooiste.
Ik ben ook altijd grofweg na de Tour mijn aandacht kwijt. Dan doet heel de Vuelta en de na-jaarsklassiekers me niet zoveel meer.
pi_74919965
quote:
Op zondag 22 november 2009 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Om 16.40 op Sporza trouwens een jaaroverzicht van het jaar 2009.
Die samenvatting van de Giro
Een Belg die 2e wordt, een Belg die wint, Cavendish die drie keer wint.
En ója, de Rus Menchov wint (valpartij + gejuich te zien).
pi_74920482
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die samenvatting van de Giro
Een Belg die 2e wordt, een Belg die wint, Cavendish die drie keer wint.
En ója, de Rus Menchov wint (valpartij + gejuich te zien).
Dat van de Vuelta leek ook nergens op. 1 minuut over de proloog en vervolgens een halve minuut slomotionbeelden van Valverde onder een muziekje en dat was het. Zelfs de Scheldeprijs was nog langer in beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')