abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 december 2009 @ 09:18:42 #276
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75472518
Ik ben wel heel erg benieuwd naar steegmans dit jaar. Demol geeft in interviews weg dat Steegmans de absolute kopman is voor het hele voorjaar, en we weten allemaal dat steegmans in het verleden nogal wat moeite had met die rol.
pi_75476339
Ze hebb en ook totaal niemand bij radioshack verder, het is een leuke ploeg, maar Us Postal/Disc. channel was buiten het rondewerk gerekend wel tien klasses beter.

Maar ik vind het wel een mooi shirt waarin ze gaan rijden, en ik denk dat het ook vanuit de helikopter goed te onderscheiden is.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:46:20 #278
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75476811
quote:
Op donderdag 10 december 2009 09:18 schreef Beregd het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar steegmans dit jaar. Demol geeft in interviews weg dat Steegmans de absolute kopman is voor het hele voorjaar, en we weten allemaal dat steegmans in het verleden nogal wat moeite had met die rol.
Ik vind het wel grappig dat Armstrong zegt dat ze de sterkste ploeg ter wereld zijn. Voor het rondewerk waarschijnlijk wel, voor het eendagswerk zijn ze waarschijnlijk niet eens bij de beste 20.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 10 december 2009 @ 11:49:48 #279
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75476915
idd, ik zou ze niet uitnodigen voor mijn eendagswedstrijd. tenzij armstrong komt natuurlijk
pi_75476952
Overigens was Lance vorige week ergens in de Daily Show, gratis terug te kijken op http://www.thedailyshow.com/

Weinig nieuws en weinig wielerkennis in het gesprekje natuurlijk, maar toch
pi_75477308
Je moet over Steegmans niet zeggen dat hij kopman is... Meestal trekt ie dat niet echt...
pi_75478264
Wiggins definitief naar Team Sky dus.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 december 2009 @ 13:59:04 #283
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75481393
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:29 schreef Ericr het volgende:
Wiggins definitief naar Team Sky dus.
hij had toch een doorlopend contract?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 10 december 2009 @ 14:18:53 #284
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75482057
Afgekocht...
  donderdag 10 december 2009 @ 14:36:51 #285
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_75482720
Benieuwd of ie volgend jaar zal ontdekken dat ie zonder ploegentijdrit niet zo ver meekomt met de toppers ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_75483568
Mwoah, het was in zijn voordeel, maar hij ging toch wel goed bergop hoor.
pi_75483826
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Benieuwd of ie volgend jaar zal ontdekken dat ie zonder ploegentijdrit niet zo ver meekomt met de toppers ...
Hij zou dan alleen een plekje aan Frank Schleck verloren zijn, omdat Garmin in de ploegentijdrit 22 seconden sneller was dan Saxo.
pi_75484857
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
Idd, en hij zou net zo goed nog meer kunnen verbeteren bergop
  donderdag 10 december 2009 @ 15:41:35 #289
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_75484914
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:00 schreef Leatherface het volgende:
Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_75484997
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af hoe Wiggins zou reageren in een offensievere Tour, eentje waarin de renners die de boel kunnen laten ontploffen (Contador en Schleck Jr.) niet constant achterom zitten te kijken naar omdat ze boel niet mogen/willen laten ontploffen omdat er een ploegmaat/broer op het 3e trapje van het podium moet.
Ongetwijfeld lastiger, daar hij van nature geen klimmer is. Maar toch verbaasde hij me wel. Ik kon Wiggins slechts als pistier en man van korte tijdritten.
pi_75486928
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Vermoedelijk hetzelfde. Hij eindigt nu achter degenen die beter klommen en voor degenen die slechter klommen, op Frank Schleck na dan. Misschien zou hij dan wat vaker/verder terugzakken tot bij wat anderen, die hij er in het tijdrijden dan weer aan alle kanten oplegt.

Volgend jaar staan er met onder andere een niet vallende Leipheimer, Sastre en Evans die niet over hun top zijn, Vandevelde met een normale voorbereiding en een niet geschorste Valverde wellicht wat meer mensen waarmee hij vermoedelijk om een top-5 zal moeten strijden aan de start, maar ik denk niet dat de resultaten van Wiggins daar nou zoveel door zouden veranderen, mits hij hetzelfde niveau heeft natuurlijk.
pi_75486961
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:03 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het verdwijnen van nummers an sich heb ik ook niet zozeer een probleem mee, maar de verhouding sprintnummers en duurnummers raakt in disbalans.

De langeafstandsrenners stoten ze zo af van het baanwielrennen. Want als puntenkoers-renners en achtervolgers weten dat ze niet meer op hun nummers in actie komen op de OS, zeggen ze de baansport vaarwel en gaan ze puur en alleen op de weg rijden. Een WK baanwielrennen is voor die mannen en vrouwen dan onvoldoende om daar een groot deel van het wegseizoen voor weg te cijferen (en inkomsten mis te lopen)
Het mag niet uithalen
quote:
Het Internationaal Olympisch Comité heeft voor de Spelen in Londen in 2012 enkele wijzigingen aangebracht in het baanwielren- en tennisprogramma. Het IOC wil zo het aantal vrouwelijke atleten vergroten en het programma opfrissen.

Bij het baanrennen voor heren worden de individuele achtervolging, de koppel- en puntenkoers geschrapt. Aan het programma wordt een omnium (een allroundtoernooi) toegevoegd. De individuele achtervolging en de puntenkoers verdwijnen bij de dames, maar ze krijgen daarvoor keirin, de teamsprint, de ploegenachtervolging en een omnium voor terug.

Het olympisch tennistoernooi wordt met het gemengddubbelspel uitgebreid.
De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.

Njah, ze hebben dan het omnium er voor terug.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:45:32 #293
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75487211
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:38 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het mag niet uithalen
[..]

De huidige lichting achervolging en puntenkoers-renners die alles op London 2012 zette, kan nu dus fluiten naar de Spelen.
Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...
pi_75487329
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:45 schreef Beregd het volgende:

[..]

Dat vind ik ook niet mooi, wijzigingen moeten toch zeker 4j op voorhand worden aangegeven. voor 2016, ok, maar voor nu...
Yep. Je hebt hele lichtingen nog vrij jonge renners die al helemaal toewerkten naar Londen 2012, maar nu hun hoop in de rook zien opgaan. Denk bv aan de Australiërs (Meyer, Bobridge) die het zo goed deden op het wk van dit jaar. Maar ook Taylor Phinney, Geraint Thomas, Wendy Houvenaghel, Alison Shanks, de Denen enzovoorts.

Daarnaast is de verhouding sprintnummers / duurnummers zoek.
pi_75487342
Goed bezig, zo wordt het baanwielrennen onthoofd. De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken. Nee, dan liever loterij-nummers als de keirin en de omnium erbij
pi_75487411
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
Goed bezig, zo wordt het baanwielrennen onthoofd. De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken. Nee, dan liever loterij-nummers als de keirin en de omnium erbij
Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.

Omnium niet dan? Lol.
pi_75487566
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:49 schreef wimderon het volgende:
De puntenkoers en de individuele achtervolging zijn met de sprint dé nummers die aanspreken.
Dat ben ik met je eens. Het grootste verlies is misschien nog dat de duurrenners uit het baanwielrennen worden verstoten. De baansport wordt zo nogal gedecimeerd. Dat is in de brede zin van het wielrennen niet zo goed, omdat in veel landen het pistewielrennen nu juist de binnenkomer is.
pi_75487624
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Een van de argumenten was dat de madison en puntenkoers onoverzichtelijk zijn.

Omnium niet dan? Lol.
Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.
pi_75487725
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nou ja, als één van die twee nummers geschrapt was, zou ik dat wel kunnen begrijpen, dat zijn toch vaak dezelfde renners die eventueel ook nog een achtervolging rijden. Maar alletwee weg én de achtervolging en dan de circusnummers behouden of toevoegen (omnium, bmx) slaat echt nergens op. Ik heb ook nog geen (baan)wielrenner gehoord die zich in de wijzigingen kan vinden.
De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.
pi_75487810
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De dames van de sprintnummers zijn blij dat ze er twee onderdelen bijkrijgen, maar ik geloof niet dat iemand uit het wereldje het schrappen van de madison, pk en pursuit voorstaat.
Ja, dat zijn dan de positieve reacties. Maar die zijn dan in de trant van: 'Ik ben wel blij dat ik nu zelf meer kansen heb, maar begrijpen doe ik het niet en bovendien is het niet goed voor het baanwielrennen als geheel.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')