abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:10:48 #26
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74265238
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:

Verrassend
Vooral verrassend omdat het verrassend is dat hij het niet eerder deed.

Garmin zou mooi zijn. Columbia minder.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:15:51 #27
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74265378
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept.
Geen enkele misschien. Wellicht is dat het "officieele" verhaal dat naar buiten is gebracht, maar waren ze elkaar gewoon zat.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:55:59 #28
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_74266351
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Bismarck het volgende:
Vraag me af op wat voor clausule Evans zich beroept. Heeft team Sky haar rooster al vol? Zal me niks verbazen als team Sky met een grote zak geld het contract van Evans afkoopt.
Zal wel met een afkoopsom te maken hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_74266884
Ik gok op Katusha.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_74270021
Naar BMC dus.
  zondag 1 november 2009 @ 08:27:29 #31
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74270058
Cadel Evans van Lotto naar BMC

Onze redactie vernam exclusief in wereldprimeur dat de 32-jarige Australische wereldkampioen Cadel Evans komend seizoen voor het Amerikaanse BMC Racing Team rijdt. Het nieuws zal in de loop van de dag bevestigd worden vanuit de Verenigde Staten. Evans kondigde gisteren na vijf jaar zijn afscheid aan bij Omega Pharma-Lotto.

BMC heeft met Alessandro Ballan al een ex-wereldkampioen weten te strikken. Verder verzekerde BMC zich voor komend seizoen van de diensten van onder meer Marcus Burghardt, Karsten Kroon en George Hincapie.

Bij Omega Pharma-Lotto kwam het nieuws van Evans' vertrek als een verrassing. De Australiër die ruim een maand geleden wereldkampioen werd in Mendrisio lag nog een seizoen onder contract, maar kon via een clausule weg.

Evans maakt de overstap van de ene ploeg onder leiding van een Belgische sportdirecteur, Marc Sergeant, naar een ploeg waar eveneens een Belg aan het roer staat, John Lelangue.

BMC heeft het procontinentale statuut en weet zich dus op papier niet automatisch verzekerd van deelname in een aantal belangrijke UCI-wedstrijden. Maar met de wereldkampioen in de rangen zullen de deuren ongetwijfeld probleemloos opengaan.

Cadel Evans werd twee keer tweede in de Ronde van Frankrijk, stelde dit seizoen teleur met een 30ste plaats in de eindstand, maar haalde zijn gram door nadien wereldkampioen te worden in het Zwitserse Mendrisio, de grootste triomf uit zijn carrière.
pi_74270464
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Cadel Evans van Lotto naar BMC

Onze redactie vernam exclusief in wereldprimeur dat de 32-jarige Australische wereldkampioen Cadel Evans komend seizoen voor het Amerikaanse BMC Racing Team rijdt. Het nieuws zal in de loop van de dag bevestigd worden vanuit de Verenigde Staten. Evans kondigde gisteren na vijf jaar zijn afscheid aan bij Omega Pharma-Lotto.

BMC heeft met Alessandro Ballan al een ex-wereldkampioen weten te strikken. Verder verzekerde BMC zich voor komend seizoen van de diensten van onder meer Marcus Burghardt, Karsten Kroon en George Hincapie.

Bij Omega Pharma-Lotto kwam het nieuws van Evans' vertrek als een verrassing. De Australiër die ruim een maand geleden wereldkampioen werd in Mendrisio lag nog een seizoen onder contract, maar kon via een clausule weg.

Evans maakt de overstap van de ene ploeg onder leiding van een Belgische sportdirecteur, Marc Sergeant, naar een ploeg waar eveneens een Belg aan het roer staat, John Lelangue.

BMC heeft het procontinentale statuut en weet zich dus op papier niet automatisch verzekerd van deelname in een aantal belangrijke UCI-wedstrijden. Maar met de wereldkampioen in de rangen zullen de deuren ongetwijfeld probleemloos opengaan.

Cadel Evans werd twee keer tweede in de Ronde van Frankrijk, stelde dit seizoen teleur met een 30ste plaats in de eindstand, maar haalde zijn gram door nadien wereldkampioen te worden in het Zwitserse Mendrisio, de grootste triomf uit zijn carrière.
Niet verrassend dat hij weg gaat, maar naar BMC? Daar zie ik niet daadwerkelijk de steun voor een TDF-zege, waar hij voor wil gaan volgend seizoen. Als ze al mee mogen doen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_74271097
Gaat BMC dan ook een protour-licentie krijgen, of hadden ze die al?

Ik vond Lotto nu juist zo passen bij Evans....
pi_74271210
Evans naar BMC. Had ik absoluut niet verwacht. Ik vind het ook een beetje ondankbaar richting Silence. Ze hebben renners voor hem (Evans) gehaald. Zoals Moreno, Popovych, Kohl, Dekker, Jufre, Cioni en Horner. Deze renners vielen tegen (popovych en Cioni ook volgens mij), of ze werden op doping betrapt (Dekker en Kohl) Nu hebben ze voor vorig jaar (op voorspraak van Evans) de Spanjard Moreno gehaald. En nu vertrekt Evans. Dat vind ik een beetje vreemd.

Er moet toch wat gebeurt zijn denk ik. Hij vertrok afgelopen maandag naar Australie en toen meldde zijn manager dat hij gebruik zou maken van de clausule die in het contract stond.

Ik vind het helemaal vreemd dat hij (Evans) naar BMC gaat. Hebben zij wel een team voor de bergen? Ik weet het niet. Ik ben het met Leatherface eens dat hij beter bij Silence - Lotto past. Volgens mij heeft BMC ook geen pro tour licentie.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
  zondag 1 november 2009 @ 10:53:47 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_74271468
Eigenlijk slecht nieuws voor de Tour-ambities van Skil en Vacansoleil. Nou ja, Skil gaan ze na deze Tour niet meer opnieuw uitnodigen, maar Vacansoleil had (vooral door Hoogerland en het aantrekken van de Feillu's) serieuze kansen. Dat wordt nu kampen.

Als je er vanuit gaat dat dezelfde ploegen van vorig jaar worden uitgenodigd, behalve Skil en Agritubel, dan heb je 2 plaatsen over voor BMC, RadioShack, Team Sky en Vacansoleil. Zelfs voor BMC wordt het al moeilijk, of er zouden vreemde dingen moeten gebeuren met Astana.

En wat als Footon Servetto mag terugkeren, uiteindelijk zijn die nog altijd een (weliswaar zwak) Pro-Tour team en hebben die een overeenkomst waarin startrecht wordt verzekerd (al hadden ze die dit jaar ook ). En Saur-Sojasun wil eigenlijk Agritubel vervangen als Franse Pro-Continentaal team dat altijd wordt uitgenodigd.

Dat zijn 24 teams met realistische kansen. Zelfs als Prudhomme besluit om 21 of zelfs 22 ploegen uit te nodigen, dan moeten er nog 2 sneuvelen en wordt het erg spannend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74271635
Michael Barry, Chris Sutton en Serge Pauwels naar Sky. Of was dat al gemeld?
  zondag 1 november 2009 @ 11:13:38 #37
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74271797
De kop is niet helemaal juist, maar...

Omega Pharma denkt aan Contador als vervanger voor Evans

Omega Pharma-Lotto-manager Marc Sergeant heeft uitleg geven bij het vertrek van de Australische wereldkampioen Cadel Evans. Hij was even verrast als Jan en Alleman. ‘Ik voelde dit niet aankomen’, aldus Sergeant.
‘Afgelopen maandag is Cadel naar Australië afgereisd. Daarna heeft zijn manager ons laten weten dat hij gebruik wil maken van de clausule in zijn contract’, aldus Marc Sergeant aan Sporza.

Die stelt dat hij altijd weg mag als er een schadevergoeding betaald wordt. Vlak voor Lombardije heb ik met hem nog zijn programma voor 2010 besproken. We hadden met Daniel Moreno ook al versterking voor in de bergen gehaald’, aldus Sergeant.

Waar Evans heen gaat, daar heeft Sergeant het raden naar. Maar de manager denkt wel al aan versterking voor zijn eigen ploeg. Met het vertrek van Cadel Evans komt uiteraard flink wat budget vrij. ‘Of de moeilijke Tour een oorzaak is? Dat is mogelijk, maar dat blijft gissen. Het kan dat Jurgen Van den Broeck nu een rij opschuift, maar we gaan ook kijken wie er nog op de markt is. Contador? Ik las dat 4 teams interesse hebben. Waarom vanaf nu geen 5 teams?’

http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF31102009_075
pi_74271862
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk slecht nieuws voor de Tour-ambities van Skil en Vacansoleil. Nou ja, Skil gaan ze na deze Tour niet meer opnieuw uitnodigen, maar Vacansoleil had (vooral door Hoogerland en het aantrekken van de Feillu's) serieuze kansen. Dat wordt nu kampen.

Als je er vanuit gaat dat dezelfde ploegen van vorig jaar worden uitgenodigd, behalve Skil en Agritubel, dan heb je 2 plaatsen over voor BMC, RadioShack, Team Sky en Vacansoleil. Zelfs voor BMC wordt het al moeilijk, of er zouden vreemde dingen moeten gebeuren met Astana.

En wat als Footon Servetto mag terugkeren, uiteindelijk zijn die nog altijd een (weliswaar zwak) Pro-Tour team en hebben die een overeenkomst waarin startrecht wordt verzekerd (al hadden ze die dit jaar ook ). En Saur-Sojasun wil eigenlijk Agritubel vervangen als Franse Pro-Continentaal team dat altijd wordt uitgenodigd.

Dat zijn 24 teams met realistische kansen. Zelfs als Prudhomme besluit om 21 of zelfs 22 ploegen uit te nodigen, dan moeten er nog 2 sneuvelen en wordt het erg spannend.
Vergeet Saur-Sojasun niet, eigenlijk als ProContinentaal-team de opvolger van Agritubel. Daarnaast is het nog altijd de vraag of Astana die PT licentie krijgt. Maar ik ben het met je eens dat het er voor Vacansoleil slecht uitziet, al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 01-11-2009 11:24:58 ]
pi_74271906
Zelfs in dat kutteam van Lotto zou Contador de Tour makkelijk winnen
  zondag 1 november 2009 @ 11:23:07 #40
67640 SaintOfKillers
pi_74271940
Hier staat trouwens nog een artikel over de uitnodigingen voor de Tour van volgend jaar. Dat is wel geschreven voor Evans naar BMC ging. Ik vermoed dat die bij het lijstje van de ploegen met 40% kans zouden komen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_74272468
Goh, wat zijn er veel ploegen volgend jaar. Moeilijk om een goed overzicht te hebben wie waar rijdt. Logica, zoals Italianen alleen in Italiaanse ploeg bv zijn er niet echt meer. Wel vind ik jammer dat er weer 4 kleine franse ploegen weer opgenomen worden in de pro tour, te veel van het goede. Wat stelt bv Francaise des Jeux nou voor? En wat heeft Ag2r laten zien, geloof slechts 5 overwinningen ofzo dit jaar.
  zondag 1 november 2009 @ 12:04:22 #42
67640 SaintOfKillers
pi_74272863
Volgend jaar zijn er nog maar 2 Franse Pro-Tour ploegen, Bouygues en Cofidis zijn hun licentie kwijt.

Al worden die uiteraard ongetwijfeld uitgenodigd voor alle Franse koersen, ze gaan Voeckler en Moncoutie niet uitsluiten.
pi_74273068
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgend jaar zijn er nog maar 2 Franse Pro-Tour ploegen, Bouygues en Cofidis zijn hun licentie kwijt.

Al worden die uiteraard ongetwijfeld uitgenodigd voor alle Franse koersen, ze gaan Voeckler en Moncoutie niet uitsluiten.
Oh dat wist ik niet. Dat vind ik wel een goede zaak. Gezien Frankrijk achter Nederland stond of staat op de ranglijst, vind ik 2 franse protourploegen wel genoeg.
  zondag 1 november 2009 @ 12:26:10 #44
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_74273444
quote:
Op zondag 1 november 2009 11:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

al zal het me niets verbazen als Prudhomme besluit om BMC niet uit te nodigen.
Ja, het zal eerder lastig worden.

Beetje vreemde keuze van Evans, op sportief vlak in ieder geval.
  zondag 1 november 2009 @ 12:29:54 #45
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_74273538
Leonardo Bertagnolli heeft overigens bijgetekend bij Diquigiovanni - Androni. Hij gaat dus niet naar Astana of Lampre. Over Simoni nog geen nieuws.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_74281296
Geraint Thomas heeft het wereldrecord van Wiggins uit de boeken gereden op de achtervolging.

In de finale was hij zelfs nog een kleine anderhalve seconde sneller onderweg, maar liep hij Cornu in op 300 meter van de streep
pi_74281521
Ik verwachtte nu juist dat Phinney dat zou flikken.
pi_74281591
Leuk om weer eens wat baanwielrennen op tv te zien.
pi_74281663
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:36 schreef wimderon het volgende:
Geraint Thomas heeft het wereldrecord van Wiggins uit de boeken gereden op de achtervolging.

In de finale was hij zelfs nog een kleine anderhalve seconde sneller onderweg, maar liep hij Cornu in op 300 meter van de streep
Cornu doet het toch ook wel aardig op de pursuit. Hij houdt met De Keetele de eer van het Belgische baanwielrennen hoog, nu Keisse aan de zijlijn staat.
pi_74282107
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef Leatherface het volgende:
Ik verwachtte nu juist dat Phinney dat zou flikken.
En zan zeggen dat ze dit willen schrappen voor, met alle respect, kermisonderdelen. Een geweldige strijd zou het worden met alleen al Phinney, Thomas en Wiggins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')