Ja... waarom zou hij het niet doen voor 4.5 miljoen? In 2011 vertrekt hij sowieso.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Contador heeft schijnbaar 3 voorwaarden om bij Astana te blijven.Hij krijgt vier en een half miljoen euro per jaar Hij mag onmiddellijk weg als er een ploegmaat positief is Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Contador heeft schijnbaar 3 voorwaarden om bij Astana te blijven.Hij krijgt vier en een half miljoen euro per jaar Hij mag onmiddellijk weg als er een ploegmaat positief is Vino garandeert volgend jaar geen Tour te rijden (en niet op erewoord maar schriftelijk )
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is dat voor een contractverlenging? Want anders hoeft Astana toch helemaal niet met hem te onderhandelen?
ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:19 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon zo dat als ze bij Astana niet aan zijn eisen voldoen hij alsnog gewoon weg gaat naar een van die andere ploegen. Het huidige contract is redelijk nutteloos lijkt me. Omdat Astana niet aan de voorwaarden heeft voldaan een paar weken terug. Denk dat die regel dus nog steeds geldt, dat Contador nu gewoon weg mag.
Ze waren volgens mij te laat met het indienen van een aantal stukken, volgens mij financieel maar dat weet ik niet zeker, bij de UCI voor de ProTour licentie. Omdat de ploeg op dat moment geen licentie had was Contador gerechtigd om de ploeg te verlaten. Astana was trouwens niet de enige ploeg die te laat was, Saxo en nog een paar ook.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ow dat heb ik gemist, welke voorwaarden?
Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:49 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ik zie Prudhomme wel eerder een Franse ploeg uitnodigen dan BMC. Het zal lastig worden voor Evans denk ik.
Waarom zou Cervelo niet uitgenodigd worden? De houder van de groene trui alleen al zou moeten volstaan, daar komt Sastre nog eens bij.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:53 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Sowiezo 1 Franse (pro)continentale ploeg.
Cervelo zal wel niet uitgenodigd worden (Sastre won in 2008 de tour, en niet de laatste in 2009)
quote:Op zondag 8 november 2009 10:37 schreef Leatherface het volgende:
Astana wil Contador jaarloon van 8 miljoen euro geven
Alberto Contador is bij Astana de duurste renner aller tijden als de Kazachen akkoord gaan met de drie voorwaarden die hij stelde om nog ้้n jaar te blijven bij het ProTourteam. De Kazachen maakten dit weekend immers aan Fran, de broer en de makelaar van Alberto Contador een voorstel van een vierjaarscontract over waarbij de tweevoudige Tourwinnaar op jaarbasis 8 miljoen euro kan verdienen. De absolute voorwaarde was dat hij vier seizoenen bleef, maar Contador bedankte voor zo'n lange termijn.
De Kazachen kunnen het dus vinden met de 4,5 miljoen euro die Contador eist. Met de andere voorwaarden hebben ze het moeilijker. Vooral de schriftelijke verklaring van Vinokourov dat hij de Tour niet zal rijden, zien ze niet zitten. De derde voorwaarde van Contador is dat hij mag opstappen als een Astana-renner positief wordt bevonden.
Bron: nieuwsblad.be
Danilo Hondo inderdaad, ik denk eerder b-sprinter in de kleinere koersen waar Petacchi niet aan de start verschijnt. Hoewel Lorenzetto die rol ook heeft en die is doorgaans rapper. Hondo gaan ze echt niet naar de Giro meenemen. Bernucci wel, en die was lead-out man voor Petacchi bij Fassa Bortolo en LPR.quote:Op maandag 9 november 2009 14:54 schreef Roberto258 het volgende:
Ah, Daniel Honda? Knecht voor Petacchi zeker.
Bron: vrt teletext pagina 431.quote:O'GRADY OPGENOMEN NA EPILEPSIEAANVAL
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Stuart O'Grady is opgenomen in het
ziekenhuis nadat hij tijdens de MotoGP
van Valencia na een rondje op de motor
een epilepsie-aanval had gekregen.
O'Grady werkte een rondje af samen met
zijn Australische landgenoot Casey
Stoner, maar toen die laatste hem aan
enkele zakenmensen wou voorstellen,
slaagde de renner van Saxo Bank er niet
in te antwoorden op zijn vragen. Even
later stuikte O'Grady in elkaar.
"Stuart is wakker, maar moet nog enkele
tests ondergaan", zegt Max Stevens van
de Australische wielerbond. "Binnenkort
weten we meer." O'Grady is 36 jaar.
quote:Op maandag 9 november 2009 16:50 schreef MarijeH het volgende:
[..]
Bron: vrt teletext pagina 431.
Hier schrok ik toch wel van toen ik het las. Gelukkig gaat het weer iets beter met hem.
Diquigiovanni stopt als co-sponsor van Diquigiovanni-Androni en Savio zoekt nog naar een nieuwe co-sponsor voor 2010. Voorlopig heet het team dan ook 'Androni Giocatolli'. Alle kleine(re) sponsors blijven wel aan voor 2010. Wat Simoni betreft, gelet op dit bericht zie ik hem nog wel naar ISD toe gaan. ISD start in de meeste Italiaanse koersen en heeft vorig jaar in ieder geval de Giro gereden.quote:Gilberto Simoni to end career?
By: Gregor BrownPublished: November 10, 13:16, Updated: November 10, 13:20
Gilberto Simoni (Diquigiovanni)
Astana, Androni and Lampre pass on two-time Giro d'Italia winner
Gilberto Simoni will not continue with Gianni Savio's Androni team and could be at the end of his career. Savio named the riders for next season yesterday, but there was no mention of Simoni, a two-time winner of the Giro d'Italia.
"In 25 years I've had a lot of great wins, but the biggest win is that every year everyone, riders and staff, are always paid," Savio told Cyclingnews. "The key is making a team with the budget that you have available. "We would never offer Gilberto Simoni a minimum-wage contract. It's better to say we don't have the money for next year than to make that offer."
Italian Simoni, 38, joined Savio's Diquigiovanni team in 2008 (to be called Androni in 2010). He had finished fourth overall at the 2007 Giro d'Italia and won the race's stage 17 to Monte Zoncolan. This March, he won stage three and held the lead of the Vuelta Mexico. He also raced this year's Giro and helped the team win three stages, but finished 46 minutes behind overall winner Denis Menchov (Rabobank). It could have been his last major race as a road rider and Savio's team could be the last of his 11-year career.
"I don't know, and I don't think he still knows what he wants to do," continued Savio.
Last month, Simoni's agents met with team Lampre's team boss, Giuseppe Saronni. Saronni discussed the idea of re-uniting Simoni with his star rider, Damiano Cunego. "It was an interesting idea, he's given Lampre a lot of success. But, it ended there, as an idea," said Saronni today.
Simoni and Cunego rode together in the same team from 2002 to 2005. Their relationship broke down while Cunego won four stages and the overall classification of the 2004 Giro d'Italia.
Astana had also spoken with Simoni's agents. The team wanted to bring in Simoni to support two-time Tour de France winner Alberto Contador. "It was an idea, but then it did not happen," Astana's new directeur sportif, Giuseppe Martinelli, told Cyclingnews. "We wanted him to race the Giro and Tour with Contador, but he only had intentions to race the Giro and then end his career. The discussions ended there."
With the number of top teams limited, Simoni may now try to find a smaller team. A smaller team could allow him to end his career at home at the Giro del Trentino in April.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |