quote:Update 20-10-2009
We hebben de TT van het 'moeders-topic' aangepast om het topic zo toegankelijk te maken voor iedereen die in OUD post; nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.
De mannen zijn hier uiteraard ook welkom, maar uiteraard ook in: Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV
We willen wel nog steeds vragen om het hier zo veel mogelijk OUD gerelateerd te houden. Dus hou het bij dingen die direct van invloed zijn op jou als persoon die met ouderschap (of de wens daartoe) te maken hebben
Kijk wel uit dat het geen echt klaagbaak of R&P-hoe voel je je nu topic gaat worden.
Neh, lang verhaalquote:
bij volledige borstvoeding? zo snel ja?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:22 schreef freecell het volgende:
Rocka, kan het ook je menstruatie alweer zijn? Had een vriendin van mij ook. 5 weken vloeien, 2 weken niet -> ongesteld.
Ze gaf BV jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
bij volledige borstvoeding? zo snel ja?
je geeft toch bv rocks of ben ik in de war?
Ik denk dat wij dezelfde kant zullen opgaan. Een nare situatie vind ik het eigenlijk, maar zoals mijsje ook zegt: het heeft niet zoveel zin om me er nu druk in te maken. Al zou ik liegen als ik zeg dat het nooit door mijn hoofd spookt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:14 schreef tessie het volgende:
Leonieke, vervelende situatie zo met je vader. Maar als je hem idd gewoon een kaartje stuurt als je baby geboren is, merk je vanzelf wat zijn reactie is.
Ik had ook al een tijdje geen contact met mijn vader. Hij nam zelf gewoon nooit contact op en op een gegeven moment ben ik daar ook mee gestopt omdat ik het zat was (ok er speelden nog wel wat meer dingen mee). Maar sinds Graeme geboren is, is hij ook maar één keer langsgeweest. Zelf laat hij nog steeds niks horen. Als hij belt of mailt dat hij langs wil komen is hij welkom. En anders helaasl maar niet.
gewoon, doorbraakbloeding.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:03 schreef freecell het volgende:
Ik heb nog nooit spotting gehad en géén idee wat ik me erbij voor moet stellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Huup, hier dezelfde pil. Pff, ik vind em ook nog maar niets, krijg er hoofdpijn van. Ik ga dan ook zsm weer terug naar mijn eigen driefasenpil.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef mefke79 het volgende:
hmm, zalfje smeren voor ik over een weekje na de dokter ga is natuurlijk altijd een idee. Morgen effe halen. Tjemig die drogist bij ons zal ook wel denken, daar is ze weer, benieuwd wat ze nou weer moet hebben...
dat had ik zonder bevalling/zwangerschap... dat is inderdaad behoorlijk vervelend... ik had toen medicijnen gekregen om de ontlasting wat dunner te maken, zodat het kloofje kon genezen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:47 schreef Ca.ra het volgende:
Niet ongesteld bij volledige bv? phah! Thomas is net 2 maanden oud en ik heb er alweer 2 ongesteldheden opzitten. We zijn nogal vruchtbaar aangelegd ofzo....
Dames met aambeien, ook niet leuk. Ik kon me er altijd weinig bij voorstellen, maar na de bevalling had ik een kloofje. Ook nooit geweten dat dat kon.
Ik wilde het net zeggenquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Ca.ra, ook zonder menstruatie kun je vruchtbaar zijn hoor
Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn metgez(w)el is ook weer terug.![]()
Smeer nu weer een paar dagen met Curanol en dat lijkt gelukkig te helpen.
Veel succes dan vandaag! Wel lekker dat je er dan even uit kunt inderdaad.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:15 schreef oeke het volgende:
Nou, na deze nacht vind ik het niet erg even weg te gaan. Wel jammer dat er geen bed in de bus zit.![]()
Wat een pittige nacht, van 3 tot 6.30 huilen en alleen maar bij mij willen zijn en liever niet stilzitten.
Misschien een voorschot genomen?
Eens met datquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:08 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!
Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:31 schreef Vlindur het volgende:
Doen aambeien altijd zeer? Volgens mij heb ik ook iets, het doet alleen niet zeer en heb er verder ook geen last van..
Dit jeukt niet eens. Zal wel meevallen dan. Ik weet het ook niet zeker, want ik heb niet gekeken, maar het voelt als of er een verdikking oid zit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ook
Op zich is het al wel goed dat ik inmiddels dit soort pijn en verdriet herken en vooral érken. Maar dat is misschien meer iets voor R&Pquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:15 schreef miss_sly het volgende:
flugeltje, moeilijk en verdrietig. Misschien slijten de scherpe kantjes wat, maar dat het verdriet toch blijft terugkomen, lijkt me heel normaal. Het is toch een lege plek, niet alleen in de slaapkamer. Ik hoop dat je binnen niet al te lange tijd het kastje kunt weghalen en er een wieje neer kan zetten
Dat lijkt me ook, hoe moeilijk en hard het voor jullie soms ook zal zijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:
Ik probeer positief te blijven, dat is de beste instelling toch?
Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:
Ik probeer positief te blijven, dat is de beste instelling toch?
Dit inderdaad! Positief blijven is denk ik heel belangrijk, maar dat wil neit zeggen dat je soms ook de tijd moet nemen om wel verdrietig te zijn, op zijn tijd wel te huilen, boos te worden en te klagen. Deze gevoelens negeren kan best een tijdje, maar dan komen ze vaak nog heviger terug.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef sombie het volgende:
[..]
Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.
Wat zeg je dat goed.quote:Herkenbaar wel, van die kleine dingetjes zoals zo'n achteloze opmerking die later dan nog nagalmen in je lijf. Bah.
Ja precies, datzelfde gevoel heb ik ook altijd op oudjaarsavondquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:31 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, miss_sly. Lief van je!![]()
O ja, flugeltje, een oudejaarsavondgevoel, is dat voor mij.
SSt, dit wil ik helemaal niet horenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:52 schreef tessie het volgende:
Asyniur, ik heb ook een spastische darm, dus zorgen voor soepele ontlasting lukt helaas vaak niet. En ik wil je niet bang maken, maar je hebt wel grote kans dat ze na je bevalling door al dat persen weer terug komen.
Oeke, spannend! Ben benieuwd hoe je t vind.
Ik heb er zeker zin in, maar het is ook een beetje onwennig allemaal. Ben er wel weer enorm aan toe om zinnige dingen te doen. Ben ook nog wel een klein beetje bang voor een terugval, maar dat zien we dan wel weer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef mijsje het volgende:Flugel, wat goed dat je weer gaat beginnen met je werk! Heb je er wel weer zin in? Ik hoop dat het je bevalt! Maar wat ben je weer op de goede weg!
Ik kan mezelf zo goed voorstellen dat het klote is zo'n eerste dag. Het schijnt beter te worden na een tijdje. Sterkte beepquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:
Zo ik kom weer eens binnenvallen, sorry![]()
Ik voel me zó vreselijk &^(*@#*)#
Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn.En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn
Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
Het valt ook echt allemaal niet meequote:Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:
Zo ik kom weer eens binnenvallen, sorry![]()
Ik voel me zó vreselijk &^(*@#*)#
Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn.En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn
Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:34 schreef Moonah het volgende:
Ach Chan, wat lastig toch. Ik snap je gevoel zo goed. Kunnen jullie je het permitteren om jouw inkomen voorlopig te missen? En hoe groot is je kans op een andere baan tzt?
Ik neig naar opzeggen dat contract. Je menneke is immers maar één keer baby...
Dan heb ik niks gezegd. Wel vervelend hoor dat ze dat tegen zouden houden. Wellicht een gesprek aan gaan dat je anders er over denkt om op te zeggen? Aangezien je zo twijfelt en je met dat contract van die collega in je maag zit zou ik gewoon open kaart spelen en kijken wat de werkgever te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Dizzy ik weet dat ik er recht op heb, behalve als je werkgever een zwaarwegend belang heeft dat je het niet opneemt... En het zijn advocaten dus dat zwaarwegende belang vinden ze wel als ze willen.. En er staat ook nog iets in mijn contract over geen mogelijkheid minder dagen te gaan werken...
Joh, als dat alles is!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer met goed fatsoen kan opzeggen inmiddels, ik heb toch wel toegezegd te willen blijven werken daar... En die ander weet dus al dat dr contract niet verlengd wordt... En het zijn ook echt gewoon aardige mensen en nou ja, ik zou me er heel lullig over voelen.. Pff..
Ach,quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joh, als dat alles is!Heel lullig gezegd, maar uiteindelijk denkt iedereen eerst aan zichzelf (tenminste, dat mag ik hopen... Chaca...
![]()
).
Ja, het is niet netjes, verre van dat. Maar eea valt wel uit te leggen. En dan zal daar heus begrip voor zijn. Of niet. Who cares. Jóuw Timo is nu klein en daar wil jíj nu van genieten.
En ja, Buuf heeft ook gelijk, soms kun je beter even alles laten bezinken (nu ook hoor) en je ratio laten prevaleren. Maar bij zoiets als dit dat zó oer voelt.... Dan zou ik me toch echt niet laten weerhouden door fatsoensnormen. Sterkte met wikken en wegen. En met genieten.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:
Nee chaca ik geef zelf borstvoeding, laat het niet aan Urla over![]()
Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...
We zouden evt op elkaars kinderen kunnen passen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:
Nee chaca ik geef zelf borstvoeding, laat het niet aan Urla over![]()
Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb mezelf weer gevonden! Niet hetzelfde als voorheen maar aangepast aan het moederschap. En die ik is leuk vind ikzelf. Ik merk het aan de manier waarop ik loop, de manier waarop ik praat en de manier waarop ik dingen zieIk ben er weer
Wat geweldig Estrys! Goed gedaan dame!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb mezelf weer gevonden! Niet hetzelfde als voorheen maar aangepast aan het moederschap. En die ik is leuk vind ikzelf. Ik merk het aan de manier waarop ik loop, de manier waarop ik praat en de manier waarop ik dingen zieIk ben er weer
Hóe doe je dat toch? Ik ben al ietsje meer dan een jaar verder en het lijkt wel alsof ik mezelf steeds meer kwijtraak ipv dat ik mezelf weer hervindquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik zat blijkbaar niet zo heel ver verstopt. Maar ik ben zo blij dat ik snel ermee aan de slag ben gegaan. Anders was het misschien veel erger geworden. Moet zeggen dat de haptotherapie echt geweldig is geweest. Het heeft me echt geholpen om in te zien waarom ik bepaalde keuzes maak of dingen juist niet doe. Ik ben me veel meer bewust van mezelf zeg maar. Je moet echt hulp zoeken hoor want soms lukt het zelf gewoon even niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:49 schreef geppie het volgende:
[..]
Hóe doe je dat toch? Ik ben al ietsje meer dan een jaar verder en het lijkt wel alsof ik mezelf steeds meer kwijtraak ipv dat ik mezelf weer hervind![]()
met het risicio dat ik hier ook iedereen over me heen krijg... ik mis mijn oude leven af en toe zo ergterwijl ik zo'n lief, leuk, grappig meisje er voor terug heb gekregen. Boehoe
Je zeurt niet hoor, echt niet. Jeetje weet je hoeveel er veranderd als je een kind krijgt. Er zou eigenlijk veel meer begeleiding moeten zijn voor nieuwe moedersquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Lief van je mijsje! Zou me heel goed kunnen voorstellen dat jij denkt: mens wat zeur je nou...
Ik probeer er wel over te praten maar het is een soort taboe lijkt het soms wel. Voel me vaak onbegrepen en vooral ondankbaar. Heb al aan de bel getrokken hoor, maar soms moet ik het even van me afschrijven en als ik het lees van Estrys vind ik het zó tof voor iemand maar dat wil ik zelf ook!
Hoe heb je aan de bel getrokken? Wat voor hulp krijg je? Helpt dat je? Je schrijft dat het steeds slechter gaat. Als de hulp niet genoeg is, zorg dan dat je meer krijg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Ik probeer er wel over te praten maar het is een soort taboe lijkt het soms wel. Voel me vaak onbegrepen en vooral ondankbaar. Heb al aan de bel getrokken hoor, maar soms moet ik het even van me afschrijven en als ik het lees van Estrys vind ik het zó tof voor iemand maar dat wil ik zelf ook!
Hier even op inhakend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je zeurt niet hoor, echt niet. Jeetje weet je hoeveel er veranderd als je een kind krijgt. Er zou eigenlijk veel meer begeleiding moeten zijn voor nieuwe moeders![]()
Bij jou komt het echt, zeker als je al aan de bel hebt getrokken hoor, dat is toch de eerste stap
Dat dus! En uiteraard eenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:10 schreef YPPY het volgende:
[..]
Hoe heb je aan de bel getrokken? Wat voor hulp krijg je? Helpt dat je? Je schrijft dat het steeds slechter gaat. Als de hulp niet genoeg is, zorg dan dat je meer krijg!
En dat taboe, dat is stom.Zoek mensen waar je wel eerlijk kunt zijn en besteed daar je energie aan. Is het al zo sinds je bevalling?
fijn dat je aan de bel hebt getrokken Geppie! Het is gewoon heel naar als je je zo voelt! En ik denk helemaal niet: mens wat zeur je nou!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Lief van je mijsje! Zou me heel goed kunnen voorstellen dat jij denkt: mens wat zeur je nou...
Geniet ervan, denk idd aan de goede mooie dingen die jullie samen hadden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:44 schreef chacama het volgende:
[..]
En zelf ga ik morgen met twee hele lieve meisjes op wereldavontuur. We gaan met de bus en trein naar mijn vader. En het duurt maar 3 uur voordat we op het station staan. Daar komt opa ons gelukkig halen. Het wordt een raar weekend. Vol van gezellige dingen, maar ook een weekend van herrineren. We herdenken mama dit weekend. maar op een leuke manier met spelletjes en gourmetten.
Wacht maar, dat komt nog wel!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
Maar
[..]
Hier even op inhakend.![]()
Dat vind ik dus reuze meevallen! Tijdens mijn zwangerschap werd ik van alle kanten gewaarschuwd: "Geniet nog maar even van je vrije leventje, straks is het voorbij!" en: "Een kind zet je hele leven op z'n kop".
Door dit soort opmerkingen had ik de verwachting dat ik in een totaal ander omniversum terecht zou komen zodra Lente geboren werd.Maar ik ons huis staat nog steeds, ik ben nog steeds dezelfde, zoveel is er eigenlijk niet veranderd. Behalve natuurlijk dat er een lief klein meisje in de wieg ligt.
![]()
Grappig is dat als ik dit tegen die mensen zeg, ze stuk voor stuk roepen: 'Wacht maar, dat komt nog wel! Nu slaapt ze nog veel, maar straks als ze ouder is..."
We zullen zien..!![]()
Niet om jullie problemen te bagataliseren hoor. N. en ik hadden het hier toevallig vandaag over en moest er aan denken zodra ik deze post zag.
Dit alleen al heeft bij mij een maand of vier, vijf geduurdquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:08 schreef mefke79 het volgende:
Het is hier niet echt dat ik mijn oude leven mis, ik mis eerder mijn oude ik en dan lichamelijk en de invloed van de hormonen. En ik vind het heel lastig dat ik Driekus niet meteen het liefste van het liefste vond en dat ik het kereltje echt moet leren kennen.
Soms is dat rationele wel handig (vind ik), ik dacht altijd dat ik gigantisch in paniek zou raken als ze ziek zou worden of als er een ongeluk(je) zou gebeuren omdat ik normaal ook zo'n stresskip ben. Maar ik ben wel blij dat ik rustig kan blijven en rustig kan nadenken hoe ik ga handelen.quote:Op zondag 1 november 2009 13:58 schreef martine1984 het volgende:
Wat ik ook niet kan uitstaan is dat ik lichamelijk gewoon nog niet zo sterk ben... (Jamie is nu 2 weken en 2 dagen oud) Heb nog veel last van mn onderkant. Als ik een stuk gelopen heb, is het net alsof ik een trap in mn kruis heb gehad. In een opwelling heb ik kaarten besteld voor de jonge gezinnen beurs ( 8 nov), ik wil er heel graag heen... maar ik hoop dat ik t trek.
Genoeg geklaagd... al met al hou ik wel ontzettend veel van mn kleine mannetje en vind t heerlijk om met hem te knuffelen.
Whehequote:Op zondag 1 november 2009 14:17 schreef geppie het volgende:
Balen Freecell dat je je zo voelt! Maar zo direct vliegt de tijd... feestdagen, je verhuizing, nadenken over een kindvriendelijk in te richten huis (óf niet) je bent zo weer 4 maanden verder! Sterkte voor nu!
Wat dat betreft prijs ik me echt gelukkig dat ik nog geen kotertje heb rondlopenquote:Op zondag 1 november 2009 14:11 schreef freecell het volgende:
Hier gaat het rukMama zijn is leuk, zwanger zijn is ook leuk, maar mama zijn terwijl je zwanger bent en je lichaam je laat vallen als een baksteen is vrij stom
Ik krijg steeds meer oeite met de vraag 'zo en hoe gaat het met jou en je buik' enzo... Waarom vragen mensen dat überhaupt... Als is eerlijk ben gaat deze zwangerschap gewoon niet lekker. Hoe blij ik ook ben dat er weer een baby komt. Maar mensen die stralend en kijkend naar je buik vragen hoe het gaat, daar zeg je ook niet tegen "beroerd, ik wou dat ik een maand of 4 verder was"
Waarom niet? Ze vragen het toch, dan mag je toch eerlijk antwoord gevenquote:Op zondag 1 november 2009 14:11 schreef freecell het volgende:
Maar mensen die stralend en kijkend naar je buik vragen hoe het gaat, daar zeg je ook niet tegen "beroerd, ik wou dat ik een maand of 4 verder was"
Het klussen inderdaadquote:Op zondag 1 november 2009 14:23 schreef geppie het volgende:
Kan me voorstellen! Vorig jaar op 2 oktober passeerde mijn akte, 11 oktober zaten we in het nieuwe huis en op 21 oktober beviel ik.
Zou gewoon langzaamaan beginnen met inpakken, gewoon elke dag een doos ofzo met spullen die je niet dagelijks gebruikt. Of is het meer het klussen in het nieuwe huis waar je tegenop ziet? Misschien willen mensen van jullie kerk wel meehelpen?
Mensen willen geen eerlijk antwoord, dat is ongemakkelijkquote:Op zondag 1 november 2009 15:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze vragen het toch, dan mag je toch eerlijk antwoord geven
En verder kan ik me wel voorstellen dat zwanger zijn als er al een kleine ronloopt veel zwaarder kan zijn
Nou, dat dus eigenlijk. Ik ben echt niet heel erg zielig oid, maar het gaat nu ook gewoon NIET lekker. En natuurlijk is het zwanger zijn leuk en heb ik zin in de baby straks en heb ik het me heus zelf op de hals gehaaldquote:Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef Asyniur het volgende:
(en nee ik ben niet zielig maar ik wil wel af en toe kunnen zeggen dat het kut is...)[/sub]
Sommige mischien wel ja, maar als ik zoiets vraag dan wil ik graag eerlijk antwoord, en daar zal ik vast niet de enige in zijnquote:Op zondag 1 november 2009 16:02 schreef freecell het volgende:
Mensen willen geen eerlijk antwoord, dat is ongemakkelijk
quote:Op zondag 1 november 2009 16:02 schreef freecell het volgende:
Mensen willen geen eerlijk antwoord, dat is ongemakkelijk
[..]
nog even snel een dikke knuffelquote:Op zondag 1 november 2009 22:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar goed, we gaan gewoon door! Zullen we het nu weer over iets leukers hebben?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:58 schreef Stiemie het volgende:
Zien andere mensen op die inzamel-site van babyhope wel adressen in Amsterdam? Ik krijg ze namelijk niet te zien en wil graag wat opsturen.
quote:Op maandag 2 november 2009 09:10 schreef miss_sly het volgende:
Dit was voor ons even de compromis.
Dat was ook precies onze overwegingquote:Op maandag 2 november 2009 15:01 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Erg leuk vind ik dat. Je kinderen niet weg hoeven te doen en toch iets voor jullie zelf kunnen doen.
Lol Ik ben ook mezelf, maar ben thuis moeder van 2 en vrouw. Meer dat het fijn is om m'n eigen ding te hebben zeg maar zonder al te veel interrupties.quote:Op maandag 2 november 2009 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoop vooral dat Senna niet ziek wordt, dan lijkt het me nog lastiger. Maar mijn ouders komen oppassen, dus ik weet dat ze in heel goede handen is.
Ik zla het werken best wel weer leuk gaan vinden en eht zal zeker wel weer wennen, maar ik ben nog steeds mezelf, daarvoor hoef ik neit te gaan werken. Ik heb ook neit het gevoel dat ik dat zo nodig heb om er even uit te zijn, of om even mezelf te zijn, of geen moeder te zijn. Moeder ben ik 24/7, ook als ik neit bij haar ben, en mezelf ook. Ach, komt vast goed
Rocka heel veel sterktequote:Op zondag 1 november 2009 22:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar goed, we gaan gewoon door! Zullen we het nu weer over iets leukers hebben?
Ik snap niet helemaal waar je conclusie vandaan komt en schrikken hoeft echt niet, hoor. Ik wil het alleen niet hier zo uitgebreid bespreken. Dat wat ik kwijt wilde staat er nl, meer niet.quote:Op maandag 2 november 2009 19:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Rocka heel veel sterkteMaar vergeet je niet op tijd aan de alarmbel te trekken als dat nodig zou zijn (ik schrik wat van jouw "we gaan gewoon door"-post)
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:55 schreef mefke79 het volgende:
En dan nog eenvoor mezelf: mijn hb was prima, de knip is genezen, ik mag voorzichtig weer gaan sporten en ik mag in bad! Heb het met de ha nog rustig gehad over hoe het nu ging met mij en met Driekus. Ze gaf aan dat ze blij was dat het flesvoeden me zo goed geholpen heeft. Ik zie zelf ook wel in dat dat net het zetje was dat ik nodig had. Driekus heeft meer aan een vrolijke mama dan aan een mama die borstvoeding geeft en niet gelukkig is. Ik ben er nog niet helemaal hoor, maar het gaat hier heel hard de goede kant op. Driekus is mijn mannetje en dat gevoel neemt niemand me meer af!
Wacht maar, over een jaar of twee hoor jij vást ook een enthousiast "Mama is thuis!!!!!" als je de deur achter je dichtslaat.quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:20 schreef Moonah het volgende:
Wacht maar, over een jaar of twee hoor jij vást ook een enthousiast "Mama is thuis!!!!!" als je de deur achter je dichtslaat.
Tnx.quote:Op zaterdag 7 november 2009 08:30 schreef mijsje het volgende:fijn dat je de keuze hebt gemaakt. dat moet ook minder spanning brengen toch?
alles op de rit nu met Tyler en Kim? (ik heb het begin wel meegevolgd, maar ben het later uit het oog verloren...)
Ze raden aan om het binnen zeven dagen dat de menstruatie is begonnen te laten plaatsen. Ongeacht of je ooit bevallen bent volgens mij. En het stelt niet veel voor vond ik zelf. En heb nergens last van, voel me ook niet anders dan zonder anticonceptiequote:Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef martine1984 het volgende:
books fijn dat je verzekering mee denkt.
Het is gelukt, ik ben naar de jonge gezinnenbeurs geweest... en ik heb geen pijn in mijn lijf gehad. Alleen was ik wel doodmoe. Heb een draagdoek gekocht. Jamie vind t heerlijk zo dicht bij mama.
Ik las net dat iemand een mirena laat plaatsen. ik heb ook net een afspraak gemaakt om er 1 te laten zetten. Moet je tijdens t plaatsen ongesteld zijn, of maakt dat niet meer uit als je bevallen bent?
Je moet op de laatste dagen van de ongesteldheid zijn. Ik iig wel. Is er niks gezegd dan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef martine1984 het volgende:
books fijn dat je verzekering mee denkt.
Het is gelukt, ik ben naar de jonge gezinnenbeurs geweest... en ik heb geen pijn in mijn lijf gehad. Alleen was ik wel doodmoe. Heb een draagdoek gekocht. Jamie vind t heerlijk zo dicht bij mama.
Ik las net dat iemand een mirena laat plaatsen. ik heb ook net een afspraak gemaakt om er 1 te laten zetten. Moet je tijdens t plaatsen ongesteld zijn, of maakt dat niet meer uit als je bevallen bent?
In ons zh plaatsen ze mquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:21 schreef martine1984 het volgende:
De assistente zij wel moet je niet eerst ongesteld zijn geweest dan? Maar de huisarts heeft daar niks over gezegd toen we het bespraken. Zij zei alleen maar maak maar een afspraak voor 6 weken na de bevalling. Ik zie het wel als ze hem gaan plaatsen...
Ik moest ongesteld zijn geweest én het moest minimaal 12 weken na de bevallingquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:21 schreef martine1984 het volgende:
De assistente zij wel moet je niet eerst ongesteld zijn geweest dan? Maar de huisarts heeft daar niks over gezegd toen we het bespraken. Zij zei alleen maar maak maar een afspraak voor 6 weken na de bevalling. Ik zie het wel als ze hem gaan plaatsen...
Amen! Mooi gezegd, Yp!quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:26 schreef YPPY het volgende:
Wat raar dat de vk dat zo zegt serpente. En het is toch niet 'slecht' als je geknipt bent? Ik vind bevallen sowieso al stoer en goed, hoe ver je ook komt. Als we geen gebruik konden maken van knips en pompen en infusen waren velen van ons dood geweest. Ondanks dat ik een heftig infuus heb gehad, vind ik wel dat ik het zelf heb gedaan. Ik had die pijn, niet J. of de vk of de kraamphulp of een ander. Ik ben gescheurd en gehavend en kon niet zitten.
Laat niemand zeggen dat een moeder de bevalling niet zelf heeft gedaan. Toevallig zit moeder wel met een beurse en blauwe en gehavend en gemartelde onderkant, niet ieman aners.![]()
En een keizersnee komt zelfs vaak na een bijna complete bevalling, dan moet je bijna dubbel, lijkt me nog erger. En dat gat is wel even groter dan inscheuren.
Ik hoop het! Het is ook al weer over geloof ik.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ssserpente het kan ook nog van de bevalling zijn hoor.
Dat had ikook rond die periode en daarna pas weer na 9 maanden
oh, ik heb dat georigami en geduw op mn buik om eerlijk te zijn inderdaad niet als falen ervaren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:32 schreef Tinuviel het volgende:
Knippen, vacuumpomp en of keizersnedes zijn echt geen falen van de moeder. Soms is de situatie gewoon zo dat het niet anders kan. Gelukkig hebben wij in onze moderne tijd deze hulpmiddelen ter beschikking.
Ik word ook altijd wat emotioneel bij de intocht van (de échte) Sinterklaas. Ook als ik niet onder de hormonen zit. Heeft een beetje te maken met terugdenken aan vroeger vermoed ik. Het blijft een beetje weemoedig allemaalquote:Op woensdag 11 november 2009 12:34 schreef Nijna het volgende:
Ik had vanmorgen sinterklaasliedjes opstaan, wist niet dat dat ook al tranentrekkers waren...(ontzwangeren zeker nog he..., dat wordt nog wat met de intocht...
)
dat klinkt goed Ingridquote:Op maandag 9 november 2009 14:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx.Idd minder spanning. En hopelijk minder last. Meer kan haast niet, dus komt vast goed.
Met Kim en Tyler gaat het goed.Kim al bijna naar basisschool en is helemaal opgeknapt van alles. Tyler alweer bijna 1! En gelukkig lichamelijk alles in orde. Nu het eten nog. Maar ik oefen veel. Zo mooi het contact dat hij nu heeft. Naar je toe sjeesen als hij je ziet, lachen, etc. En Kim komt vaak knuffelen ineens.O+
Voel me stukken beter iig.
Dat hoeft niet per sé met ontzwangeren te maken te hebben hoor. Ik heb het ook. Terug denken aan de spannende tijd toen ik een kind was, de komische tijd met surprises en het zo graag met mijn eigen kinderen later willen vieren. Als ik die liedjes hoor kan ik ook heel sterk dat gevoel oproepen van toen ik klein was. Heeft kennelijk een grote indruk gemaakt.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:34 schreef Nijna het volgende:
Ik had vanmorgen sinterklaasliedjes opstaan, wist niet dat dat ook al tranentrekkers waren...(ontzwangeren zeker nog he..., dat wordt nog wat met de intocht...
)
Dank je en de rest ook.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:11 schreef mijsje het volgende:
[..]
dat klinkt goed IngridFijn dat het zo lekker gaat, je klinkt opgewekt en blij met je kinderen en in het algemeen
ach ja, Sinterklaas... dat zal vanaf nu echt anders worden bij ons... Mijn moeder regelde altijd een echte pakjesavond, afgelopen sinterklaas was de laatste (ook al was de jongste het laatste jaar al 28...) echt het heerlijk avondje... dat was altijd genieten met elkaar! Nu wordt dat anders... m'n lief en ik hebben m'n vader, broer en zusje uitgenodigd met kerst, en doen dit jaar het diner bij ons. nu doe ik wat cadeautjes onder de boom om toch samen (op een andere datum) een beetje sort of pakjesavond... helemaal loslaten kan ik ook nog niet...
Nope, de ha wilde nog geen verwijskaart schrijven tot m'n 'ontplofte egel' tot rust was gekomen.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:28 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat we die gewoon in de OP moeten zetten, als aandenken dat het erst het moeders-topic heette
geniaal!
ssserpente, heb jij eigenlijk al een afspraak met de plastisch chirurg? (beetje stom om aan een onbekende te vragen, maar kvroeg het me af, vandaar)
Dan schrap je toch wat dingen van je lijstje? Wat niet gaat, dat gaat niet. Is het echt zo erg als de kamer niet helemaal af is, doet dat er écht toe, evenals het schilderen van het bedje? Jíj bent toch belangrijker dan de kleur van het bedje?quote:Op donderdag 12 november 2009 13:31 schreef Groofsken het volgende:
Even om aandacht vragen hoor...
Ik vind het echt een beetje zwaar dat er nog zoveel moet gebeuren. Ik zou zo graag al ontspannen op de bank een boekje lezen, of gewoon bezig zijn met het eten voor vanavond, huiselijke dingetjes alleen nog maar. En niet een kamer die nog af moet, een bedje dat nog geschilderd moet, kleertjes die nog gewassen moeten, duowagen die nog moet, sjouwen en regelen en regelen en sjouwen. Mijn lijstjes zijn gewoon te lang nog.
En ik ben soms best ook wel bang dat mijn kleine manneke voor de 5e komt, pffff....
Sorry, ik kan mezelf eigenlijk altijd goed vermannen (
grappig woord zo, ik moet inderdaad de mannendingen nog teveel doen
) en nu nogsteeds hoor, maar wilde het ook eens zo plaatsen, laten zien dat ik ook dingen soms wel lastig vind
.
Ja tuurlijk zijn die er wel, maar dat gaat op afspraak en ik wil alles NU afhebbenquote:Op donderdag 12 november 2009 13:35 schreef trui het volgende:
Groofsken, dat lijkt me heel logisch hoor, dat 't best zwaar is zo in je eentje. zijn er hulptroepen die je kunt inroepen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |