abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74046406
Dienstmededeling van Brighteyes
quote:
Update 20-10-2009
We hebben de TT van het 'moeders-topic' aangepast om het topic zo toegankelijk te maken voor iedereen die in OUD post; nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.

De mannen zijn hier uiteraard ook welkom, maar uiteraard ook in: Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV

We willen wel nog steeds vragen om het hier zo veel mogelijk OUD gerelateerd te houden. Dus hou het bij dingen die direct van invloed zijn op jou als persoon die met ouderschap (of de wens daartoe) te maken hebben

Kijk wel uit dat het geen echt klaagbaak of R&P-hoe voel je je nu topic gaat worden.
pi_74048090
LMK
pi_74048137
Is dat een synoniem voor TVP?
pi_74049488
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:21 schreef leonieke het volgende:
Is dat een synoniem voor TVP?
Neh, lang verhaal Komt er op neer dat je LMK (van LoveMaeKing) plaatst als er een topic is geopend waarin niet gereageerd wordt. De user LMK vond het altijd zielig als er niet gereageerd werd in een topic, maar dat is van járen geleden op Fok
pi_74049603
LMK? dan zet ik een keiharde TVP neer...

Wat moeilijk die situatie van jou met je vader Leonieke, heel naar... maar ik denk dat ik ook zou afwachten tot wanneer het echt op een beslissing aan zou komen... Niet allemaal zorgen gaan maken hoor, het gaat zoals het gaat, maar zorgen zijn niet goed voor je kindje nu... (ik snap de zorgen wel hoor, maar hij wil niet dat het een derde virtueel kindje wordt, laat hem dan maar de stap zetten zodat dat ook niet nodig is... zo zou ik het in ieder geval een tijdje proberen denk ik...)
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:23:42 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74049747
Even een postnataal vraagje:
Vandaag vloei ik opeens weer helderrood. Is dat normaal als je eigenlijk al 1,5 a 2 weken niet meer vloeit?
Na het doktersbezoek deze week vloeide ik ook maar dat leek me logisch na 'uitgebreide' inspectie...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74049908
geen idee rocks.
heb je ook pijn erbij?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:31:09 #8
190853 RockabeIIa
pi_74049972
Weet eigenlijk niet zo goed. Geloof van niet.
pi_74051123
hmm ik zou het niet weten. Kun je je vk nog bellen? Tot 6 weken na de bevalling val je onder hun zorg enzo. Misschien dat zij je meer kan vertellen?
Vervelend wel, denk je er net van af te zijn, dat vloeien...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74051321
Leonieke, vervelende situatie zo met je vader. Maar als je hem idd gewoon een kaartje stuurt als je baby geboren is, merk je vanzelf wat zijn reactie is.
Ik had ook al een tijdje geen contact met mijn vader. Hij nam zelf gewoon nooit contact op en op een gegeven moment ben ik daar ook mee gestopt omdat ik het zat was (ok er speelden nog wel wat meer dingen mee). Maar sinds Graeme geboren is, is hij ook maar één keer langsgeweest. Zelf laat hij nog steeds niks horen. Als hij belt of mailt dat hij langs wil komen is hij welkom. En anders helaasl maar niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74051652
Rocka, kan het ook je menstruatie alweer zijn? Had een vriendin van mij ook. 5 weken vloeien, 2 weken niet -> ongesteld.
pi_74051891
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:22 schreef freecell het volgende:
Rocka, kan het ook je menstruatie alweer zijn? Had een vriendin van mij ook. 5 weken vloeien, 2 weken niet -> ongesteld.
bij volledige borstvoeding? zo snel ja?
je geeft toch bv rocks of ben ik in de war?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74052015
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:28 schreef huuphuup het volgende:

[..]

bij volledige borstvoeding? zo snel ja?
je geeft toch bv rocks of ben ik in de war?
Ze gaf BV ja
Ze baalde wel behoorlijk trouwens
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:34:05 #14
190853 RockabeIIa
pi_74052099
Ik geef volledige bv en ben 4 weken terug bevallen. Lijkt me eerlijk gezegd van niet dat dit mijn menstruatie al is. Die voel ik doorgaans anders en dit is gewoon helderrood bloed.
Bij B werd ik trouwens pas na 7 maand oid weer echt ongesteld.
pi_74052115
kan ik me voorstellen ja. Ik hoop voor jou Rocka dat het nog even uitblijft.

Hoewel ik het op zich niet heel erg zou vinden, ik heb er op zich geen last van, menstruatie. Maar met de pil die ik nu slik, slik je echt vier weken de pil, je hebt geen stopweek, dus je krijgt geen onttrekkingsbloeding maar kunt wel van tijd tot tijd last van spotting hebben. En daar heb ik toch wel zo de schurft aan ik vind echt niets irritanter dan ergens zijn en er dan achter komen dat je ineens spotting hebt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 25 oktober 2009 @ 19:37:35 #16
5428 crew  miss_sly
pi_74052232
Rocka, ik had het ook, iets later dan met 4 weken, maar binnen die eerste 6 weken. Volgens mij kan het tot 6 weken geen kwaad, hoort het bij het genezingsproces. Als je het niet vertrouwt, kun je voor de zekerheid de vk altijd nog even bellen.

Ik dacht toen ook dat ik ongesteld was misschien, ondanks bv, maar ik denk dat het niet zo was, want morgen is Senna 14 weken en ik heb niet meer gevloeid sinds toen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74052464
Rocka, ik had ook dat het over leek te zijn en toen ineens weer helderrood vocht/bloed.
Maar inderdaad de vk bellen als je er geen goed gevoel bij hebt.

Spotting, ik vind het ook een woord waar je de schurft van krijgt.

Moonah, verdrietig van je vader, en ik begrijp heel goed je gemis en je behoefte om Thies dat wel te geven.
Ik hoop trouwens dat mijn vader, als hij straks weer in NL/Belgie woont, hij wel meer tijd heeft voor zijn eerste kleinkind. En dat zal vast want dan is hij met pensioen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74052697
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:14 schreef tessie het volgende:
Leonieke, vervelende situatie zo met je vader. Maar als je hem idd gewoon een kaartje stuurt als je baby geboren is, merk je vanzelf wat zijn reactie is.
Ik had ook al een tijdje geen contact met mijn vader. Hij nam zelf gewoon nooit contact op en op een gegeven moment ben ik daar ook mee gestopt omdat ik het zat was (ok er speelden nog wel wat meer dingen mee). Maar sinds Graeme geboren is, is hij ook maar één keer langsgeweest. Zelf laat hij nog steeds niks horen. Als hij belt of mailt dat hij langs wil komen is hij welkom. En anders helaasl maar niet.
Ik denk dat wij dezelfde kant zullen opgaan. Een nare situatie vind ik het eigenlijk, maar zoals mijsje ook zegt: het heeft niet zoveel zin om me er nu druk in te maken. Al zou ik liegen als ik zeg dat het nooit door mijn hoofd spookt.

Een freecell: wat een lieve LMK-post
pi_74053274
Ik heb nog nooit spotting gehad en géén idee wat ik me erbij voor moet stellen
pi_74053326
Als ik jullie verhalen zo lees bedenk ik ineens dat onze hummel zich wel in twee handjes mag knijpen met zoveel liefhebbende opa's en oma's
pi_74053676
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:03 schreef freecell het volgende:
Ik heb nog nooit spotting gehad en géén idee wat ik me erbij voor moet stellen
gewoon, doorbraakbloeding.
T is neit zo schokkend ofzo als het klinkt het is gewoon eigenlijk een soort ongesteld worden op een moment dat je er helemaal niet op rekent. En het duurt dan een dag, of misschien twee. En dan is het weer over en dan kan het zomaar weer een paar weken duren voor het weer komt of het duurt maar een paar dagen en je hebt er weer last van.

Geen pijl op te trekken dus
en juist daarom is het zo hatelijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74053917
Doorbraakbloedingen zijn gemeen.

Leonieke, laat het zo en kijk dan, na de bevalling, hoe je je voelt. Die hormonen dan, daar is toch niks van te voorspellen.

Rocka, ik had na 5 weken vloeien (het was bijna gestopt) ineens weer helderrood bloed. Ik dacht al dat ik weer ongesteld was, maar daarna duurde het 8 maanden, dus dat zal wel niet. Na vier weken mag het op zich nog gewoon, heb je nog een nacontrole?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:21:37 #23
190853 RockabeIIa
pi_74054161
ja zowel bij vk als gyn, yp
pi_74054698
Dat is fijn! Dan kun je het daar iig aankaarten. Wat goed zeg, dat je bij beide nog terug gaat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74060470
Rocka, ik had het gisteren ook en net ook weer...raar he.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Huup, hier dezelfde pil. Pff, ik vind em ook nog maar niets, krijg er hoofdpijn van. Ik ga dan ook zsm weer terug naar mijn eigen driefasenpil.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74060753
Pff ja een aambei. Die heb ik ook als sinds 2 weken voor de bevalling. Hoe lang moet je met dat spullie smeren voordat een keer weggaat??
pi_74061136
Tessie geen idee, maar ik geloof dat dat geen optie is als ie echt bloed. En ik wil toch effe zeker weten dat het dat is en niets anders. Ach, ik heb al een afspraak staan bij de huisarts voor over een week, dus ik wacht nog wel een weekje. (hoezo kop in het zand steken...)
pi_74061809
Mijn metgez(w)el is ook weer terug.

Smeer nu weer een paar dagen met Curanol en dat lijkt gelukkig te helpen.
pi_74061879
hmm, zalfje smeren voor ik over een weekje na de dokter ga is natuurlijk altijd een idee. Morgen effe halen. Tjemig die drogist bij ons zal ook wel denken, daar is ze weer, benieuwd wat ze nou weer moet hebben...
pi_74062015
Ach arme jullie. Dat lijkt me niet fijn.

Ik ben me heel nerveus aan het maken voor morgen. De vuurdoop. Ik ben de hele dag weg/onderweg en zonder mijn baby. Dat wordt kolven in de huurbus op de snelweg. Of in de voed/kolfruimte van de Ikea.
Het zal best lukken en het wordt vast ook ouderwets gezellig, samen met mijn beste vriendinnetje, maar wat zal ik hem missen.
pi_74062051
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef mefke79 het volgende:
hmm, zalfje smeren voor ik over een weekje na de dokter ga is natuurlijk altijd een idee. Morgen effe halen. Tjemig die drogist bij ons zal ook wel denken, daar is ze weer, benieuwd wat ze nou weer moet hebben...

Ach, je bent een goeie klant moet je maar denken.
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:47:37 #32
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74062498
Niet ongesteld bij volledige bv? phah! Thomas is net 2 maanden oud en ik heb er alweer 2 ongesteldheden opzitten. We zijn nogal vruchtbaar aangelegd ofzo....

Dames met aambeien, ook niet leuk. Ik kon me er altijd weinig bij voorstellen, maar na de bevalling had ik een kloofje. Ook nooit geweten dat dat kon.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:48:55 #33
190853 RockabeIIa
pi_74062551
Ca.ra, ook zonder menstruatie kun je vruchtbaar zijn hoor
pi_74063044
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:47 schreef Ca.ra het volgende:
Niet ongesteld bij volledige bv? phah! Thomas is net 2 maanden oud en ik heb er alweer 2 ongesteldheden opzitten. We zijn nogal vruchtbaar aangelegd ofzo....

Dames met aambeien, ook niet leuk. Ik kon me er altijd weinig bij voorstellen, maar na de bevalling had ik een kloofje. Ook nooit geweten dat dat kon.
dat had ik zonder bevalling/zwangerschap... dat is inderdaad behoorlijk vervelend... ik had toen medicijnen gekregen om de ontlasting wat dunner te maken, zodat het kloofje kon genezen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 07:35:00 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74067797
Mijn mini-aambeien zijn 'vanzelf' weer verdwenen.
Heel veel vezelrijk gegeten, genoeg drinken, zorgen voor soepele ontlasting, niet duwen maar de tijd nemen, meteen gaan als je aandrang hebt en nu zijn ze weer helemaal weg
*opgelucht is*
pi_74067801
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Ca.ra, ook zonder menstruatie kun je vruchtbaar zijn hoor
Ik wilde het net zeggen
Ik ben al bijna 2 jaar niet ongesteld
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 07:37:05 #37
5428 crew  miss_sly
pi_74067812
Ik had geen aambeien, maar mijn zusje had het bij alledrie. Die had bij de laatste Curanol en Curanal (zalfje en pilletjes geloof ik) en dat werkte het beste en was ze het snelste er vanaf.

oeke Hoop dat het heel gezellig wordt, iig, maarhet blijft niet fijn dat je je lieve mannetje zo lang moet missen!
pi_74068137
En ook met menstruatie kun je onvruchtbaar zijn.

[ Bericht 50% gewijzigd door sombie op 26-10-2009 08:25:33 ]
pi_74068524
Asyniur, ik heb ook een spastische darm, dus zorgen voor soepele ontlasting lukt helaas vaak niet. En ik wil je niet bang maken, maar je hebt wel grote kans dat ze na je bevalling door al dat persen weer terug komen.

Oeke, spannend! Ben benieuwd hoe je t vind.
pi_74068913
Nou, na deze nacht vind ik het niet erg even weg te gaan. Wel jammer dat er geen bed in de bus zit.
Wat een pittige nacht, van 3 tot 6.30 huilen en alleen maar bij mij willen zijn en liever niet stilzitten.
Misschien een voorschot genomen?
  maandag 26 oktober 2009 @ 10:08:29 #41
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74069980
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn metgez(w)el is ook weer terug.

Smeer nu weer een paar dagen met Curanol en dat lijkt gelukkig te helpen.
Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!

en olie helpt ook prima voor zachte ontlasting. of anders appelsap...

oeke, wellicht reageert ko op jouw spanning? veel succes / plezier iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74070376
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:15 schreef oeke het volgende:
Nou, na deze nacht vind ik het niet erg even weg te gaan. Wel jammer dat er geen bed in de bus zit.
Wat een pittige nacht, van 3 tot 6.30 huilen en alleen maar bij mij willen zijn en liever niet stilzitten.
Misschien een voorschot genomen?
Veel succes dan vandaag! Wel lekker dat je er dan even uit kunt inderdaad.
pi_74070420
oeke, succes vandaag
Fake it till you make it...
pi_74070475
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:08 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!
Eens met dat
Ik heb echt een bruldag vandaag Niks voor mij, maar heb echt al 3 huilbuien gehad
En ik moet zo naar de verloskundige
pi_74070543
Doen aambeien altijd zeer? Volgens mij heb ik ook iets, het doet alleen niet zeer en heb er verder ook geen last van..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74070611
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:31 schreef Vlindur het volgende:
Doen aambeien altijd zeer? Volgens mij heb ik ook iets, het doet alleen niet zeer en heb er verder ook geen last van..
Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ook
pi_74071234
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ook
Dit jeukt niet eens. Zal wel meevallen dan. Ik weet het ook niet zeker, want ik heb niet gekeken, maar het voelt als of er een verdikking oid zit.
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:06:59 #48
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74071504
Mag ik heel even moedeloos zijn hier?

We zijn bezig met het veranderen van de slaapkamer en nu is het bijna helemaal klaar. Ben het hele weekend lekker aan het tutten geweest en de kamer is zo goed als klaar. Ik hoor mezelf tegen Martijn zeggen: "En als het nu een keertje gaat lukken is daar nog een plekje voor de wieg". Op het moment zelf was het eigenlijk een achteloze opmerking, maar daarna zag ik steeds een wiegje staan op die plek. Heb er maar een kastje neergezet nu om er iets te hebben staan. Kon ik de leegte van binnen ook maar zo makkelijk opvullen.

Heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat ik tussen 2 uitgerekende data in zit nu. Iemand wilde laatst een afspraak maken voor 7 november. En die datum klonk zo bekend dat ik bijna had gezegd, "dan kan ik niet"... Het duurde even voor het allemaal doordrong. De scherpe kantjes zijn er wel een beetje vanaf inmiddels, maar de doffe en soms ook rauwe pijn die overblijft is soms ineens weer erg aanwezig.

Ga zo maar weer verder met opruimenl, hopelijk word ik er zelf ook wat opgeruimder door...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 11:15:36 #49
5428 crew  miss_sly
pi_74071793
flugeltje, moeilijk en verdrietig. Misschien slijten de scherpe kantjes wat, maar dat het verdriet toch blijft terugkomen, lijkt me heel normaal. Het is toch een lege plek, niet alleen in de slaapkamer. Ik hoop dat je binnen niet al te lange tijd het kastje kunt weghalen en er een wieje neer kan zetten
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:21:56 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74071987
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:15 schreef miss_sly het volgende:
flugeltje, moeilijk en verdrietig. Misschien slijten de scherpe kantjes wat, maar dat het verdriet toch blijft terugkomen, lijkt me heel normaal. Het is toch een lege plek, niet alleen in de slaapkamer. Ik hoop dat je binnen niet al te lange tijd het kastje kunt weghalen en er een wieje neer kan zetten
Op zich is het al wel goed dat ik inmiddels dit soort pijn en verdriet herken en vooral érken. Maar dat is misschien meer iets voor R&P

Ik hou mezelf voor ogen dat het een volgende keer onder begeleiding van gyn als ik geestelijk ook weer helemaal in orde ben (tenminste, voor zover dat mogelijk is bij mij ) het vast een keer gaat blijven plakken.

Ik probeer positief te blijven, dat is de beste instelling toch?
pi_74072029
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:

Dat lijkt me ook, hoe moeilijk en hard het voor jullie soms ook zal zijn
pi_74074466
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:
Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.

Herkenbaar wel, van die kleine dingetjes zoals zo'n achteloze opmerking die later dan nog nagalmen in je lijf. Bah.
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 12:55:56 #53
5428 crew  miss_sly
pi_74074750
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef sombie het volgende:

[..]

Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.
Dit inderdaad! Positief blijven is denk ik heel belangrijk, maar dat wil neit zeggen dat je soms ook de tijd moet nemen om wel verdrietig te zijn, op zijn tijd wel te huilen, boos te worden en te klagen. Deze gevoelens negeren kan best een tijdje, maar dan komen ze vaak nog heviger terug.
quote:
Herkenbaar wel, van die kleine dingetjes zoals zo'n achteloze opmerking die later dan nog nagalmen in je lijf. Bah.
Wat zeg je dat goed.
Ook een dikke voor jou. Ik moet vaak aan je denken en blijf voor je duimen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:23:01 #54
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74075548
Dank meiden

Het is momenteel niet echt boosheid of verdriet maar meer een soort van weemoedig 'spijt-gevoel'. Een beetje het gevoel wat je hebt als je op de laatste dag van de vakantie voor de laatste keer lekker met je voeten in het water loopt en de zonsondergang bekijkt. Ik krijg dan ook altijd een vreemd soort emotie over me heen. Dat heb ik dus nu ook.

En dat 'nagalmen' is inderdaad erg goed omschreven. Zal iedereen wel eens hebben in wat voor situatie dan ook...
pi_74075806
Dankjewel, miss_sly. Lief van je!

O ja, flugeltje, een oudejaarsavondgevoel, is dat voor mij.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:36:48 #56
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_74075970
Flugel, wat een goede omschrijving bij dat gevoel... En het slijt, echt. Het duurt alleen zo lang.
Ik hoop dat het kastje ooit 's aan de kant moet. En dat je dat gevoel nooit meer in volle sterkte hoeft te voelen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:43:45 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74076191
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:31 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, miss_sly. Lief van je!

O ja, flugeltje, een oudejaarsavondgevoel, is dat voor mij.
Ja precies, datzelfde gevoel heb ik ook altijd op oudjaarsavond

Toch fijn dat je zoiets moeilijks als 'gevoel' toch weet te omschrijven aan de hand van gebeurtenissen.
pi_74076956
Ach Flugel, wat lastig dan ook dat soort momenten
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:12:15 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74077000
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 08:52 schreef tessie het volgende:
Asyniur, ik heb ook een spastische darm, dus zorgen voor soepele ontlasting lukt helaas vaak niet. En ik wil je niet bang maken, maar je hebt wel grote kans dat ze na je bevalling door al dat persen weer terug komen.

Oeke, spannend! Ben benieuwd hoe je t vind.
SSt, dit wil ik helemaal niet horen
*steekt vingers in de oren en zing heel hard lalalalalalala*
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:15:08 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74077100
Positief blijven is het beste inderdaad. Maar dat wil niet zeggen dat je nooit eens verdrietig mag zijn of mag huilen.
pi_74077166
Flugeltje
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_74078090
Fluugs, ik begrijp zo goed wat je bedoelt... maar het enige dat je kan doen is er doorheen... en dan op jouw eigen manier... Ik vind de oplossing op het fysieke vlak van het kastje al heel goed, maar nu nog de geestelijke oplossing... en net wat Lishe zegt, het duurt heel lang dat slijten... ik heb ook nog steeds 15 februari heel erg in m'n hoofd omdat dat de uitrekendag was... ik kan er ook soms nog om huilen.
ik bedoel niet dat jij ook moet kunnen huilen, maar dat iedereen het op zijn eigen manier kan doen. als dat is door lekker te huilen af en toe, gewoon doen, als dat niet je ding is, dan gewoon niet doen...
pi_74078195
Flugel een dikke voor jou! Wat je zegt, tis het oudejaarsavond gevoel. Ik heb het dit jaar om 0.00 letterlijk weggejankt, was zo blij dat het rotjaar erop zat. En moet je me nu eens kijken...Ik hoop voor je dat jullie het kastje echt al heel snel een ander plekje moeten geven.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:12:00 #64
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74078893
Jullie zijn lief!

Inmiddels gaat het wel weer, ben nog even wat aan het freubelen in huis en mezelf mentaal aan het voorbereiden op morgen. Dan ga ik voor het eerst sinds eind juli weer werken! Ik start therapeutisch met twee ochtenden in de week. Hoop dat het goed gaat allemaal
pi_74086199
Flugel, wat goed dat je weer gaat beginnen met je werk! Heb je er wel weer zin in? Ik hoop dat het je bevalt! Maar wat ben je weer op de goede weg!
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:54:29 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74086508
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef mijsje het volgende:
Flugel, wat goed dat je weer gaat beginnen met je werk! Heb je er wel weer zin in? Ik hoop dat het je bevalt! Maar wat ben je weer op de goede weg!
Ik heb er zeker zin in, maar het is ook een beetje onwennig allemaal. Ben er wel weer enorm aan toe om zinnige dingen te doen. Ben ook nog wel een klein beetje bang voor een terugval, maar dat zien we dan wel weer.

Uit een burnout/depressie komen schijnt overigens net zolang te duren als het erin komen. Het kan dus nog wel een jaartje of wat duren voor ik helemaal de oude ben. Voor nu echter weer een stap in de goede richting
pi_74087172
met een burnout heb ik (gelukkig) zelf geen ervaring, maar met een depressie helaas wel. (een burnout is volgens mij nog wel zwaarder dan een depressie, ik heb respect voor je dat je alweer zo goed op weg bent!
Ik was ongeveer 10 jaar depressief, en het duurde bij mij 4 jaar therapie bij de ggz om uit het ergste te komen. daarna had ik even niks, en een half jaar geleden ben ik begonnen met maatschappelijk werk. dat helpt wel, en daardoor kan ik verder met m'n leven. helemaal los vind ik nog erg eng en ik ben ook steeds bang geweest voor terugval, wat tijdens de slechtste periode met m'n moeder (wel heel logisch) ook wel een beetje gebeurde. wat dat betreft ben ik blij dat ik zo'n lieve man heb, die het ook wel in de gaten houdt bij me. (hij merkt het eerder dan ikzelf meestal)
maar alles erop en eraan meegenomen, heb ik een fijn leven in het algemeen. er zitten wat hobbels in m'n weg en hier en daar echt een klimmuur, maar die stap in de goede richting wordt al gauw een heel eind in de goede richting en daarna is het gewoon de goede weg. snap je me een beetje? of draaf ik weer te ver door?
Ik ben in ieder geval heel blij dat je weer eraan toe bent om ook met je werk de eerste stappen weer te nemen.
pi_74087199
En elke stap is er 1 Flugel!
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:00:22 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74089054
Goed dat je ook op de goeie weg bent mijsje. Ik weet alleen niet wat zwaarder is hoor, laten we het erop houden dat het allebei een flinke beproeving is. Ik snap je angst voor terugval dan ook erg goed. Ik merk nu dat rond mijn menstruatie mijn angsten verergeren en ben eigenlijk ook wel bang wat er gaat gebeuren als ik weer zwanger zou raken. Kan ik dat soort hormonen wel handelen? En nog erger: Kan ik wel een goeie moeder zijn als ik zo'n zwakke plek heb?

Vooral die laatste twee dingen houden me op het moment heel erg bezig. Doe ik er goed aan om nu weer te gaan proberen? Een paar jaar wachten durf ik echter niet zo goed, ik ben inmiddels bijna 34 en stel je voor dat het nog een paar jaar gaat duren voor er eindelijk eens eentje blijft plakken. Ik wil heel graag meer dan 1 kindje eigenlijk. Wat is toch in hemelsnaam wijsheid in deze?

Dit soort vragen zijn bijna voldoende om in een crisis te raken

Inderdaad mefke, elke stap is er eentje. Zeker nu ik weer op de goeie weg ben tellen die stappen zelfs dubbel vind ik
pi_74089579
Zo ik kom weer eens binnenvallen, sorry

Ik voel me zó vreselijk &^(*@#*)#
Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn. En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:14:39 #71
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74089660
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:

Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn. En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
Ik kan mezelf zo goed voorstellen dat het klote is zo'n eerste dag. Het schijnt beter te worden na een tijdje. Sterkte beep
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 20:29:35 #72
5428 crew  miss_sly
pi_74090238
Ow Chan, wat rot dat het zo slecht bevallen is. Ik weet niet wat te zeggen, alleen dikke voor jou en knuffel Timo dan maar eens extra, dat doet vast goed.
pi_74090255
Ach Chan, wat naar. Is ook wel een heel rot begin zo zeg. Misschien gaat het binnenkort beter? Je hoeft natuurlijk nog niet gelijk te beslissen wat je doet. En verder is het misschien lullig voor je werkgever als je je contract opzegt, maar je kan niet met iedereen rekening houden toch? Doe waar je je zelf goed bij voelt

En ook een voor Flugeltje en Mijsje.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:23:04 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74092387
Chan, is het geen optie om ouderschapsverlof op te nemen nu? Dan kun je het werken wat rustiger aan opbouwen. Het is toch ook niks, zo'n hummel van net drie maanden achter te moeten laten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74092508
Flugeltje en Mijsje, wezen jullie maar flink lief voor jezelf!

Chan, wat naar, zo'n eerste dag. En moeilijk dat hij niet wilde drinken. Kijk het even aan zou ik zeggen, misschien trekt het bij en misschien niet, dan zeg je je baan op. Het gaat om jullie drie. Dat jullie je fijn en gelukkig voelen.

Hier mijn eerste dag zonder Ko overleefd. Hetzelfde als bij Chan, hij wilde niet drinken. Slechts een paar kleine slokken. Maar verder ging alles wel goed, en toen ik thuis kwam heeft hij lekker bijgedronken. We zijn lekker uit eten gegaan en Ko heeft tijdens het eten heerlijk in de doek geslapen.
We zijn wel alledrie uitgeput.
Kolven in het busje ging ook best goed en het was echt heel gezellig met mijn lieve vriendinnetje. Helemaal bijgepraat.
Maar nu zie ik op tegen de volgende werkdag, donderdag. Dan is het namelijk van 9 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts en als hij dan niet wil drinken.

Al met al had ik juist wel een fijne ervaring, hoewel ik hem heel heel erg miste, was ik ook blij om weer met mijn vak bezig te zijn en nieuwe plannen te maken met mijn vriendinnetje, waar ik af en toe dus ook mee werk.
pi_74092724
Dat klinkt heel fijn Oeke! Hopelijk gaat het drinken de volgende keer ook beter.
pi_74096412
Fluugs, je bent lief! je zou volgens mij een supermama worden, juist omdat je je dit soort vragen kunt stellen... dan ben je dus echt bezig met wat het best is voor je kindje. Met die vragen heb ik ook wel gezeten, en ik ben er uiteindelijk wel uitgekomen dat ouderschap ms wel erg egoïstisch is, maar het is echt wat ik wil, waar ik voor wil leven. m'n gezin is gewoon niet compleet zo met z'n tweeën... dus gaan we er echt voor.

Chan, dat is moeilijk meid... Ik hoop dat het steeds een stapje beter gaat, maar net als wat Moonah zegt, is (gedeeltelijk) ouderschapsverlof opnemen niet iets voor je? Succes de komende dagen...

Oeke, voor jou dus ook erg moeilijk... ik hoop ook dat het bij jou steeds een stapje beter gaat! Ko went er vast gauw aan, en dan drinkt hij ook lekker als je op je werk bent. dat moet dan ook wel een fijn gevoel voor jou zijn... (en bedankt ik probeer heel lief te zijn voor mezelf, maar het lukt niet altijd. wel steeds vaker. )

Tessie ook bedankt. doet me goed dat er meiden zo meeleven...
pi_74101134
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:

Het valt ook echt allemaal niet mee Geef het een beetje de tijd, je kan niet verwachten dat het meteen weer zoals vanouds is. Ineens is alles anders in je leven. Die fout heb ik ook gemaakt en kwam mezelf na een paar maanden aardig tegen. Geloof me het zal echt beter worden na verloop van tijd. Maar rrrrrrrrrrustig aan en niet overhaast beslissingen gaan nemen nu

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 27-10-2009 09:18:13 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:07:40 #79
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74106650
Ik ben weer terug en het ging goed vanochtend

Wel erg druk met al die collega's die even kwamen bijpraten. Gelukkig waren ze allemaal wel heel erg blij dat ik er weer was!

Ben nu wel heel erg moe (en dat van die paar uurtjes )

Donderdag weer een paar uurtjes, we gaan vooruit...
pi_74107185
grmbl er ging iets mis en nu is mn hele post verdwenen, opnieuw maar even dan

Flugeltje wat fijn dat het goed ging! Logisch toch dat je moe bent, rust maar lekker uit nu

Dankdank allen voor het meedenken.. Ik weet echt even niet wat ik er mee moet nu, morgen moet ik weer werken, ik ga eerst maar even aankijken hoe het dan gaat. Maar het gaat zó hard tegen mn gevoel in nu, dat ik er niet constant voor Timo kan zijn. Gistermiddag was ik heel even thuis omdat hij zo slecht at en telkens aan het brullen was, toen ik binnen kwam was hij helemaal suf van het huilen en reageerde amper, toen hij eenmaal gegeten had leefde hij weer helemaal op en was gewoon weer zijn blije zelf. Ik snap ook niet meer dat ik wilde blijven werken.. Ik heb een jaar of 8 op m gewacht en dan is ie er eindelijk en dan ga ik werken (niks tegen werkende moeders trouwens hoor, maar het voelt voor mij ineens zo scheef allemaal)
Ouderschapsverlof zou op zich ideaal zijn maar dat kan hooguit 2 maanden (nu is er nog een extra collega die op zn laatst per 1 jan. weg gaat) daarna kan het gewoon niet meer.. En vanaf volgende week gaat hij ook naar het kdv, dus dan moet ik dat ook weer afzeggen... Veel tijd om te beslissen heb ik niet in elk geval, zodra ik mn nieuwe contract getekend heb zit ik er een heel jaar aan vast (geen tussentijdse opzegmogelijkheid...)
Ik voel me zo'n doos, ik zou blij moeten zijn dat ze mn contract willen verlengen, maar ik had nu toch liever dat ze m gewoon niet verlengd hadden, dan had ik nu niet hoeven beslissen wat ik moet doen...

bluh
pi_74107371
Chan, even heel cru gezegd is het na die twee maanden als je collega weg is toch echt het probleem van je werkgever. Jij hebt er recht op en het is aan hem om het gat tijdelijk op te vullen als die uren niet gemist kunnen worden.
Het maakt alleen de sfeer op het werk er wellicht niet beter op als jij eist waar je recht op hebt.

Sterkte in ieder geval!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:34:47 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74107387
Ach Chan, wat lastig toch. Ik snap je gevoel zo goed. Kunnen jullie je het permitteren om jouw inkomen voorlopig te missen? En hoe groot is je kans op een andere baan tzt?
Ik neig naar opzeggen dat contract. Je menneke is immers maar één keer baby...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:45:44 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74107699
Oh Chan dat is ook erg lastig. Ik weet niet hoeveel je werkt maar ik zou het nog even aankijken. Echt. Je baan opzeggen kan altijd nog, weer een nieuwe baan vinden is veel lastiger. Ik weet dat dit wel erg praktisch gedacht is maar zo is het ook gewoon momenteel. Geef jezelf de kans te wennen, maar geef ook je kind de kans om te wennen.
Je kan bijvoorbeeld ook ouderschapsverlof opnemen voor twee uurtjes per dag. Dan werk je wel maar korter.
Ik heb ervaren dat het na de aanvankelijke wenperiode (dat werk was zooooooo onbelangrijk geworden) het heerlijk was even iets voor mijzelf te hebben. uiteindelijk heb ik wel mijn baan opgezegd, en hoe goed en nodig dit was voor mijn kinderen, voor mijzelf was het niet het beste denk ik. Geen spijt, begrijp me niet verkeerd maar soms is ratio voor laten gaan op emotie zo slecht nog niet...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74107782
Chan, wat lastig. Hopelijk wil Timo morgen wel drinken, dat zou misschien voor je gevoel al een heel klein beetje schelen... 2 maanden ouderschapsverlof zou toch al lekker zijn... en wie weet kan je het in die tijd zo rustig opbouwen dat het beter gaat en voelt...?
Fake it till you make it...
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:50:01 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74107837
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:34 schreef Moonah het volgende:
Ach Chan, wat lastig toch. Ik snap je gevoel zo goed. Kunnen jullie je het permitteren om jouw inkomen voorlopig te missen? En hoe groot is je kans op een andere baan tzt?
Ik neig naar opzeggen dat contract. Je menneke is immers maar één keer baby...
dat! Absoluut. verder zeg ik niets, anders vloeien bij mij ook tranen.

En voor Flugel een hele dikke

En nog een antwoord op de vraag in het peutertopic. De osteopaat heeft volgens mij wel geholpen, maar denk dat ik wel eerder terug moet dan half december. Dat is ook mijn eigen schuld, omdat ik niet stil kan zitten en rustig aan doe. We zijn iets te druk in de zaak aan het sjouwen en 'pimpen' om zo maar even iets niet te doen of voor F. te laten liggen. Ik wil dan door en het moet af. Dus even op mijn tanden bijten en doorgaan. Dus ik zal vast op mijn kop krijgen, maar ik voel me fitter dan in tijden.
pi_74107899
Dizzy ik weet dat ik er recht op heb, behalve als je werkgever een zwaarwegend belang heeft dat je het niet opneemt... En het zijn advocaten dus dat zwaarwegende belang vinden ze wel als ze willen.. En er staat ook nog iets in mijn contract over geen mogelijkheid minder dagen te gaan werken...

Moonah dat is het nou juist ook, we zouden mijn inkomen best kunnen missen.. Het wordt wel heel krap, maar zeker niet onmogelijk.. En die andere baan voor over een jaartje of zo die vind ik wel, ik heb sowieso alvast een plek waar ze me graag willen hebben (dat zou voor een groot deel thuiswerken zijn als ik dat wil, dus daar zou ik ook al veel eerder mee kunnen beginnen voor een paar uur per dag, lijkt me helemaal ideaal) en als dat op niks uit zou lopen vind ik wel weer wat anders..
Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer met goed fatsoen kan opzeggen inmiddels, ik heb toch wel toegezegd te willen blijven werken daar... En die ander weet dus al dat dr contract niet verlengd wordt... En het zijn ook echt gewoon aardige mensen en nou ja, ik zou me er heel lullig over voelen.. Pff..
pi_74108027
Oh ik was een beetje traag zo te zien..
Weet alleen even niet meer wat ik nou kan reageren op buuf nijna en chacama, maar dank voor meedenken!
pi_74109161
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Dizzy ik weet dat ik er recht op heb, behalve als je werkgever een zwaarwegend belang heeft dat je het niet opneemt... En het zijn advocaten dus dat zwaarwegende belang vinden ze wel als ze willen.. En er staat ook nog iets in mijn contract over geen mogelijkheid minder dagen te gaan werken...
Dan heb ik niks gezegd. Wel vervelend hoor dat ze dat tegen zouden houden. Wellicht een gesprek aan gaan dat je anders er over denkt om op te zeggen? Aangezien je zo twijfelt en je met dat contract van die collega in je maag zit zou ik gewoon open kaart spelen en kijken wat de werkgever te zeggen heeft.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:35:39 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74109210
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer met goed fatsoen kan opzeggen inmiddels, ik heb toch wel toegezegd te willen blijven werken daar... En die ander weet dus al dat dr contract niet verlengd wordt... En het zijn ook echt gewoon aardige mensen en nou ja, ik zou me er heel lullig over voelen.. Pff..
Joh, als dat alles is! Heel lullig gezegd, maar uiteindelijk denkt iedereen eerst aan zichzelf (tenminste, dat mag ik hopen... Chaca... ).
Ja, het is niet netjes, verre van dat. Maar eea valt wel uit te leggen. En dan zal daar heus begrip voor zijn. Of niet. Who cares. Jóuw Timo is nu klein en daar wil jíj nu van genieten.
En ja, Buuf heeft ook gelijk, soms kun je beter even alles laten bezinken (nu ook hoor ) en je ratio laten prevaleren. Maar bij zoiets als dit dat zó oer voelt.... Dan zou ik me toch echt niet laten weerhouden door fatsoensnormen. Sterkte met wikken en wegen. En met genieten.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:40:22 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74109378
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 13:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

Joh, als dat alles is! Heel lullig gezegd, maar uiteindelijk denkt iedereen eerst aan zichzelf (tenminste, dat mag ik hopen... Chaca... ).
Ja, het is niet netjes, verre van dat. Maar eea valt wel uit te leggen. En dan zal daar heus begrip voor zijn. Of niet. Who cares. Jóuw Timo is nu klein en daar wil jíj nu van genieten.
En ja, Buuf heeft ook gelijk, soms kun je beter even alles laten bezinken (nu ook hoor ) en je ratio laten prevaleren. Maar bij zoiets als dit dat zó oer voelt.... Dan zou ik me toch echt niet laten weerhouden door fatsoensnormen. Sterkte met wikken en wegen. En met genieten.
Ach, wat zal ik zeggen. Zo af en toe duikt dat 'schuld-duiveltje' nog wel eens op, maar gelukkig kan ik nu oprecht zeggen dat ik gelukkig ben dus dat ie me geen schuld moet aanpraten wat er niet is. Mijn meisjes doen het goed en de tijd die ik met ze spendeer (hoe schaars die zo af toe ook is) hij is wel intens. En dat is iets waar ik zuinig op ben. En die tijd voor mezelf.... daar is zaterdagavond al weer een goed voorbeeld van. En ik heb zo ontzettend veel zin in zondag (niet dat zaterdag niet leuk gaat zijn). Maar zondag gaan Fleur en ik (met zijn tweetjes) naar K3 met Josje! En de spanning die Fleur nu al in d'r oogjes heeft, is zo ontzettend super om van te genieten.
pi_74110168
O Chan, wat lastig. Ik denk wel dat het inderdaad iets is dat je zelf moet beslissen. Maar ik zou het wel open spelen, dus een gesprek aangaan met je werkgever. Wie weet wat er daarna nog mogelijk is. En inderdaad, denk eerst aan jezelf hoor, dat doet de rest van de wereld ook. (en ik weet hoe makkelijk dit gezegd is, hier ook zo eentje die altijd eerst aan anderen denkt en dan aan zichzelf).
pi_74115395
Chan Wat naar dat het je zo is bevallen.
Op het KDV kan het misschien heel anders zijn.
De kindjes kijken daar toch ook hun ogen uit en het is een heel andere omgeving. Timo gaat er misschien vanuit dat je gewoon ergens in huis rondloopt.
Hier gaat het flesje geven door m'n man waardeloos. Terwijl de gastouder er nu wel beetjes erin krijgt.
De leidsters zullen misschien ook wel meer ervaring hebben ook hiermee.
Volgens mij komt dit probleem wel vaker voor.
Ik geloof dat je er ook wettelijk recht op hebt om je kindje thuis te voeden. Je mag dan een percentage van de werkdag weg hiervoor.

Bij mijn zoon was ik pas gaan werken toen hij 8 maanden was en ik moet zeggen dat ik hem ook beter kon loslaten toen. Ook at hij toen al vast voedsel wat ook scheelde.

Dewi had het in het begin ook wel moeilijk, maar begint nu goed te wennen aan de nieuwe omgeving. Ze begint nu ook te lachen en verhalen te vertellen als we op de opvang zijn.
Met wennen erbij was dit nu de zesde keer dat ze geweest is.

Veel sterkte met het maken van een keuze.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:42:12 #93
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74115915
@Urla, geef jij bv aan Timo. Hier in het begin nl. ook heel veel moeite gehad met Maud om te schakelen op de fles. Na 1,5 week waren we erachter dat de speen te weinig voeding doorgaf. Het ging niet snel genoeg waardoor ze afhaakte. Toen ze eenmaal een speen met 3 gaatjes had ging het super en zonder mokken of morren.
pi_74117514
Nee chaca ik geef zelf borstvoeding, laat het niet aan Urla over

Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...
pi_74118430
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:

Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...

Wel vervelend dat het niet lukt met die flessen

Ik ben echt rustiger in mijn hoofd nadat de verloskundige zei dat ik moest stoppen met werken. Donderdag nog en dan ben ik gewoon vrij
En dan kan ik voor mijn hummel zorgen en goed voor mezelf zorgen en komt het helemaal goed
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:27:42 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74125857
en ik maar denken dat het wel meeviel. Nadenken nadat je boven een fles met wasbenzine had gestaan en een half blik verf hebt verwerkt op wat ijzeren balken....

excuus voor de enorme kluns-opmerking. Maar.... zeg nu niet dat je toch niet stiekum gewoon lekker hebt gelachen. Is het in elk geval nog ergens goed voor geweest... En verder alleen want je hart volgen en naar je verstand luisteren... tja, ach daar weet ik alles van
pi_74126682
Chan, je hebt pm!
Chacama, ik heb in ieder geval gelachen...
pi_74127799
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:

We zouden evt op elkaars kinderen kunnen passen.
Probleem opgelost dan.
pi_74177710
Bleh het lijkt wel of ik sinds Leander geboren is ik meer last heb van mijn hormonen dan tijdens de zwangerschap.
Gister was Mikael zo'n beetje de hele dag chaggie, als ik naar hem keek begon ie al te miepen en te huilen (schreeuwen) waardoor Leander steeds wakker werd en dus aan het eind van de middag ook niet te genieten was. Ik was blij dat R thuis was zodat ik even een half uurtje voor mezelf kon nemen, gaat meneer nog eerst uitgebreid hardlopen. Ik had hem zo gevraagd om aub even de kinderen over te nemen. Toen is terug kwam moest ik huilen en kon ik niet meer stoppen. En dat heb ik nog nooit gehad. Alles kwam eruit. Dat ik het op dat moment zat was om voor de kids te zorgen, al het speelgoed in de kamer waar je je nek over breekt steeds en wat je gewoon maar steeds door ruimte gebrek maar niet op kunt ruimen en ga zo maar even door.
Daarna heeft R Mikael zijn speelgoedkast naar zijn slaapkamer gebracht samen met Mikael en de hele woonkamer om gegooid. Nu hebben we weer ruimte en meer overzicht.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74178036
een schaamteloze tvp... zal later bijlezen. Als Jamie me tenminste tijd geeft. Het is nog al een veel vraat haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')