quote:Update 20-10-2009
We hebben de TT van het 'moeders-topic' aangepast om het topic zo toegankelijk te maken voor iedereen die in OUD post; nieuwe moeders, oude moeders, bijna moeders, nog niet moeders, helemaal nooit moeders (vrijwillig en onvrijwillig) etc. etc. etc.
De mannen zijn hier uiteraard ook welkom, maar uiteraard ook in: Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel IV
We willen wel nog steeds vragen om het hier zo veel mogelijk OUD gerelateerd te houden. Dus hou het bij dingen die direct van invloed zijn op jou als persoon die met ouderschap (of de wens daartoe) te maken hebben
Kijk wel uit dat het geen echt klaagbaak of R&P-hoe voel je je nu topic gaat worden.
Neh, lang verhaalquote:
bij volledige borstvoeding? zo snel ja?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:22 schreef freecell het volgende:
Rocka, kan het ook je menstruatie alweer zijn? Had een vriendin van mij ook. 5 weken vloeien, 2 weken niet -> ongesteld.
Ze gaf BV jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 19:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
bij volledige borstvoeding? zo snel ja?
je geeft toch bv rocks of ben ik in de war?
Ik denk dat wij dezelfde kant zullen opgaan. Een nare situatie vind ik het eigenlijk, maar zoals mijsje ook zegt: het heeft niet zoveel zin om me er nu druk in te maken. Al zou ik liegen als ik zeg dat het nooit door mijn hoofd spookt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:14 schreef tessie het volgende:
Leonieke, vervelende situatie zo met je vader. Maar als je hem idd gewoon een kaartje stuurt als je baby geboren is, merk je vanzelf wat zijn reactie is.
Ik had ook al een tijdje geen contact met mijn vader. Hij nam zelf gewoon nooit contact op en op een gegeven moment ben ik daar ook mee gestopt omdat ik het zat was (ok er speelden nog wel wat meer dingen mee). Maar sinds Graeme geboren is, is hij ook maar één keer langsgeweest. Zelf laat hij nog steeds niks horen. Als hij belt of mailt dat hij langs wil komen is hij welkom. En anders helaasl maar niet.
gewoon, doorbraakbloeding.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:03 schreef freecell het volgende:
Ik heb nog nooit spotting gehad en géén idee wat ik me erbij voor moet stellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Huup, hier dezelfde pil. Pff, ik vind em ook nog maar niets, krijg er hoofdpijn van. Ik ga dan ook zsm weer terug naar mijn eigen driefasenpil.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:32 schreef mefke79 het volgende:
hmm, zalfje smeren voor ik over een weekje na de dokter ga is natuurlijk altijd een idee. Morgen effe halen. Tjemig die drogist bij ons zal ook wel denken, daar is ze weer, benieuwd wat ze nou weer moet hebben...
dat had ik zonder bevalling/zwangerschap... dat is inderdaad behoorlijk vervelend... ik had toen medicijnen gekregen om de ontlasting wat dunner te maken, zodat het kloofje kon genezen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:47 schreef Ca.ra het volgende:
Niet ongesteld bij volledige bv? phah! Thomas is net 2 maanden oud en ik heb er alweer 2 ongesteldheden opzitten. We zijn nogal vruchtbaar aangelegd ofzo....
Dames met aambeien, ook niet leuk. Ik kon me er altijd weinig bij voorstellen, maar na de bevalling had ik een kloofje. Ook nooit geweten dat dat kon.
Ik wilde het net zeggenquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Ca.ra, ook zonder menstruatie kun je vruchtbaar zijn hoor
Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:30 schreef Ssserpente het volgende:
Mijn metgez(w)el is ook weer terug.![]()
Smeer nu weer een paar dagen met Curanol en dat lijkt gelukkig te helpen.
Veel succes dan vandaag! Wel lekker dat je er dan even uit kunt inderdaad.quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:15 schreef oeke het volgende:
Nou, na deze nacht vind ik het niet erg even weg te gaan. Wel jammer dat er geen bed in de bus zit.![]()
Wat een pittige nacht, van 3 tot 6.30 huilen en alleen maar bij mij willen zijn en liever niet stilzitten.
Misschien een voorschot genomen?
Eens met datquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:08 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Deze verdient de prijs voor mooiste synoniem (of hoe heet dat ook alweer?) van het jaar!
Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ookquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:31 schreef Vlindur het volgende:
Doen aambeien altijd zeer? Volgens mij heb ik ook iets, het doet alleen niet zeer en heb er verder ook geen last van..
Dit jeukt niet eens. Zal wel meevallen dan. Ik weet het ook niet zeker, want ik heb niet gekeken, maar het voelt als of er een verdikking oid zit.quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:34 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb één gehad na de bevalling en die heeft een dagje gejeukt, maar dat was het dan ook
Op zich is het al wel goed dat ik inmiddels dit soort pijn en verdriet herken en vooral érken. Maar dat is misschien meer iets voor R&Pquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:15 schreef miss_sly het volgende:
flugeltje, moeilijk en verdrietig. Misschien slijten de scherpe kantjes wat, maar dat het verdriet toch blijft terugkomen, lijkt me heel normaal. Het is toch een lege plek, niet alleen in de slaapkamer. Ik hoop dat je binnen niet al te lange tijd het kastje kunt weghalen en er een wieje neer kan zetten
Dat lijkt me ook, hoe moeilijk en hard het voor jullie soms ook zal zijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:
Ik probeer positief te blijven, dat is de beste instelling toch?
Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:21 schreef flugeltje het volgende:
Ik probeer positief te blijven, dat is de beste instelling toch?
Dit inderdaad! Positief blijven is denk ik heel belangrijk, maar dat wil neit zeggen dat je soms ook de tijd moet nemen om wel verdrietig te zijn, op zijn tijd wel te huilen, boos te worden en te klagen. Deze gevoelens negeren kan best een tijdje, maar dan komen ze vaak nog heviger terug.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef sombie het volgende:
[..]
Zolang je ook ruimte laat voor je verdriet, je wanhoop, je frustratie en je boosheid, is een positieve instelling prima.
Wat zeg je dat goed.quote:Herkenbaar wel, van die kleine dingetjes zoals zo'n achteloze opmerking die later dan nog nagalmen in je lijf. Bah.
Ja precies, datzelfde gevoel heb ik ook altijd op oudjaarsavondquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:31 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, miss_sly. Lief van je!![]()
O ja, flugeltje, een oudejaarsavondgevoel, is dat voor mij.
SSt, dit wil ik helemaal niet horenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:52 schreef tessie het volgende:
Asyniur, ik heb ook een spastische darm, dus zorgen voor soepele ontlasting lukt helaas vaak niet. En ik wil je niet bang maken, maar je hebt wel grote kans dat ze na je bevalling door al dat persen weer terug komen.
Oeke, spannend! Ben benieuwd hoe je t vind.
Ik heb er zeker zin in, maar het is ook een beetje onwennig allemaal. Ben er wel weer enorm aan toe om zinnige dingen te doen. Ben ook nog wel een klein beetje bang voor een terugval, maar dat zien we dan wel weer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:46 schreef mijsje het volgende:Flugel, wat goed dat je weer gaat beginnen met je werk! Heb je er wel weer zin in? Ik hoop dat het je bevalt! Maar wat ben je weer op de goede weg!
Ik kan mezelf zo goed voorstellen dat het klote is zo'n eerste dag. Het schijnt beter te worden na een tijdje. Sterkte beepquote:Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:
Zo ik kom weer eens binnenvallen, sorry![]()
Ik voel me zó vreselijk &^(*@#*)#
Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn.En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn
Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
Het valt ook echt allemaal niet meequote:Op maandag 26 oktober 2009 20:12 schreef Chan het volgende:
Zo ik kom weer eens binnenvallen, sorry![]()
Ik voel me zó vreselijk &^(*@#*)#
Vandaag had ik mn eerste werkdag en ik vond het een ramp. Timo wilde ineens ook niet meer eten uit het flesje dus hij gilde telkens (hij was thuis met mn man, nog niet naar het kdv) Ik ben er tussen de middag voor naar huis gereden om hem te voeden... En ik vond mn werk helemaal niet meer leuk en wilde alleen nog maar thuis zijn.En nu zit ik te denken of ik mn baan misschien op wil zeggen.. Het probleem is alleen dat ze me net verteld hebben dat mn contract verlengd wordt en ik heb gezegd dat ik dat wel wilde en een collega heeft nu al te horen gekregen dat dr contract dus niet verlengd wordt... En ik zou me zó lullig voelen mn werkgever in de kou te laten staan door nu toch op te zeggen... maar man echt, ik wil bij Timo zijn
Ik had geen idee dat het zo heftig zou zijn allemaal, dat moederschap.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:34 schreef Moonah het volgende:
Ach Chan, wat lastig toch. Ik snap je gevoel zo goed. Kunnen jullie je het permitteren om jouw inkomen voorlopig te missen? En hoe groot is je kans op een andere baan tzt?
Ik neig naar opzeggen dat contract. Je menneke is immers maar één keer baby...
Dan heb ik niks gezegd. Wel vervelend hoor dat ze dat tegen zouden houden. Wellicht een gesprek aan gaan dat je anders er over denkt om op te zeggen? Aangezien je zo twijfelt en je met dat contract van die collega in je maag zit zou ik gewoon open kaart spelen en kijken wat de werkgever te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Dizzy ik weet dat ik er recht op heb, behalve als je werkgever een zwaarwegend belang heeft dat je het niet opneemt... En het zijn advocaten dus dat zwaarwegende belang vinden ze wel als ze willen.. En er staat ook nog iets in mijn contract over geen mogelijkheid minder dagen te gaan werken...
Joh, als dat alles is!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:51 schreef Chan het volgende:
Maar ik heb het gevoel dat ik niet meer met goed fatsoen kan opzeggen inmiddels, ik heb toch wel toegezegd te willen blijven werken daar... En die ander weet dus al dat dr contract niet verlengd wordt... En het zijn ook echt gewoon aardige mensen en nou ja, ik zou me er heel lullig over voelen.. Pff..
Ach,quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joh, als dat alles is!Heel lullig gezegd, maar uiteindelijk denkt iedereen eerst aan zichzelf (tenminste, dat mag ik hopen... Chaca...
![]()
).
Ja, het is niet netjes, verre van dat. Maar eea valt wel uit te leggen. En dan zal daar heus begrip voor zijn. Of niet. Who cares. Jóuw Timo is nu klein en daar wil jíj nu van genieten.
En ja, Buuf heeft ook gelijk, soms kun je beter even alles laten bezinken (nu ook hoor) en je ratio laten prevaleren. Maar bij zoiets als dit dat zó oer voelt.... Dan zou ik me toch echt niet laten weerhouden door fatsoensnormen. Sterkte met wikken en wegen. En met genieten.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:
Nee chaca ik geef zelf borstvoeding, laat het niet aan Urla over![]()
Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...
We zouden evt op elkaars kinderen kunnen passen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:27 schreef Chan het volgende:
Nee chaca ik geef zelf borstvoeding, laat het niet aan Urla over![]()
Maar dat is het probleem niet, hij at super uit flesjes eerst, zelfs veel te snel, hij had binnen een paar minuten het flesje leeg... Kersspeen hielp niet, dus nu telkens als hij losliet even fopspeen er in en als hij die weer losliet flesje er weer in en dat ging dus prima, tot gisteren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |