abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74476551
volgens mij staat er ook een vast bedrag voor dat je moet betalen voor vervoer per jaar, en wordt de rest vergoed. Het staat dan onder het kopje: ziekenvervoer... (wat dit natuurlijk ook is) Dat is bij het VGZ. (de details had ik nog niet gelezen in m'n nieuwe polis, maar dat was me wel opgevallen.)
pi_74540303
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:30 schreef mijsje het volgende:
fijn dat je de keuze hebt gemaakt. dat moet ook minder spanning brengen toch?
alles op de rit nu met Tyler en Kim? (ik heb het begin wel meegevolgd, maar ben het later uit het oog verloren...)
Tnx. Idd minder spanning. En hopelijk minder last. Meer kan haast niet, dus komt vast goed.
Met Kim en Tyler gaat het goed.Kim al bijna naar basisschool en is helemaal opgeknapt van alles. Tyler alweer bijna 1! En gelukkig lichamelijk alles in orde. Nu het eten nog. Maar ik oefen veel. Zo mooi het contact dat hij nu heeft. Naar je toe sjeesen als hij je ziet, lachen, etc. En Kim komt vaak knuffelen ineens.O+
Voel me stukken beter iig.
  maandag 9 november 2009 @ 14:31:59 #253
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74540751
Ingrid. Je post leest ook een stuk positiever dan een klein half jaar geleden Super!
  maandag 9 november 2009 @ 15:18:35 #254
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74542449
Hier ben ik vanmorgen even aan het bellen geweest met de verzekering en ik kan volledig taxivervoer krijgen heen en terug naar Leiden alleen dan sta ik dezelfde tijd in de file zoals ik al zei 4 uur op donderdagmorgen jl. (2 uur heen en 2 uur terug) is gewoon teveel van het goede en nu dus afgesproken dat ik een (zieken)taxi krijg van en naar het station in Gouda en dan tussen Gouda en Leiden ga treinen en dan is de reistijd hooguit 1 uur heen en 1 uur terug dus wel goed geregeld zo vind ik zelf.

Yppy ik vind het op zich vervelend dat dit komt door een of ander onbenul die mij en de auto total loss gereden heeft. Als ik gewoon in mijn normale doen was blijven doen had deze achteruit gang er niet geweest. Toen ik nog niet thuis zat met mijn knie in de soep toen wandelde en fietste ik veel en waren dus al mijn spieren sterk genoeg om dat luxaties tegen te gaan van mijn andere gewrichten maar aangezien ik vanaf eind februari al het meeste van de dag zit worden mijn andere spieren te slap en kunnen de luxaties niet goed meer tegenhouden.

Kaith haar verjaardag gevierd en gisteren dus helemaal niets gedaan eigenlijk en vandaag wat gerommeld in huis en nu de PGB aanvraag ook gedaan omdat mijn mams hier veel in huis is voor de meiden. DIt was een klusjes/bel/regeldagje...

Ingrid wat fijn dat het zo goed gaat en dat jullie eindelijk je draai lijken te vinden met elkaar.
  maandag 9 november 2009 @ 15:28:46 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74542808
Books wat goed dat de verzekering zover mee wil denken met je vervoersprobleem.

Succes met het verdere traject
pi_74545011
Books, dat klinkt als een mooie oplossing, taxi van en naar het station!

Klinkt goed Ingrid!
Fake it till you make it...
pi_74546205
Books, dat klinkt als een goede oplossing! Kun je van de verzekering ook de treinreis vergoed krijgen? Zou ook weer wat schelen of heb je dat al gepost?

Ingrid fijn, dat het zo goed gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74549928
Books, toffe oplossing
Je maakt me wel weer even het belang van af en toe goed je spieren trainen duidelijk trouwens, dank je
pi_74566250
books fijn dat je verzekering mee denkt.

Het is gelukt, ik ben naar de jonge gezinnenbeurs geweest... en ik heb geen pijn in mijn lijf gehad. Alleen was ik wel doodmoe. Heb een draagdoek gekocht. Jamie vind t heerlijk zo dicht bij mama.

Ik las net dat iemand een mirena laat plaatsen. ik heb ook net een afspraak gemaakt om er 1 te laten zetten. Moet je tijdens t plaatsen ongesteld zijn, of maakt dat niet meer uit als je bevallen bent?
pi_74566670
Books ik lees nu net pas van je vervoer gedoe. Zoals je het nu hebt en je de trein zelf betaald kun je dat ook terug vragen met je belasting aangifte. Maar misschien wet je dat ook wel.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74567877
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef martine1984 het volgende:

Het is gelukt, ik ben naar de jonge gezinnenbeurs geweest... en ik heb geen pijn in mijn lijf gehad. Alleen was ik wel doodmoe. Heb een draagdoek gekocht. Jamie vind t heerlijk zo dicht bij mama.

Ik las net dat iemand een mirena laat plaatsen. ik heb ook net een afspraak gemaakt om er 1 te laten zetten. Moet je tijdens t plaatsen ongesteld zijn, of maakt dat niet meer uit als je bevallen bent?
Ze raden aan om het binnen zeven dagen dat de menstruatie is begonnen te laten plaatsen. Ongeacht of je ooit bevallen bent volgens mij. En het stelt niet veel voor vond ik zelf. En heb nergens last van, voel me ook niet anders dan zonder anticonceptie
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74568058
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:48 schreef martine1984 het volgende:

Je moet op de laatste dagen van de ongesteldheid zijn. Ik iig wel. Is er niks gezegd dan?
pi_74572627
De assistente zij wel moet je niet eerst ongesteld zijn geweest dan? Maar de huisarts heeft daar niks over gezegd toen we het bespraken. Zij zei alleen maar maak maar een afspraak voor 6 weken na de bevalling. Ik zie het wel als ze hem gaan plaatsen...
pi_74572742
Dan zal het wel goed zitten. Misschien omdat het bij mij nu bijna een jaar na de bevalling is, dat het anders is.
pi_74572886
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:21 schreef martine1984 het volgende:
De assistente zij wel moet je niet eerst ongesteld zijn geweest dan? Maar de huisarts heeft daar niks over gezegd toen we het bespraken. Zij zei alleen maar maak maar een afspraak voor 6 weken na de bevalling. Ik zie het wel als ze hem gaan plaatsen...
In ons zh plaatsen ze m
pas 12 weken na de bevalling omdat anders de bmm nog te slap kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 10-11-2009 14:52:59 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74573047
Och anticonceptie... Ik ben er ook alweer weken over aan het denken.. Ik weet echt niet wat ik nou moet kiezen. Een mirena heb ik gehad, werd er nog gewoon mee ongesteld en dat wil ik liever niet (niet als ik het niet kan reguleren dus..). Nuvaring heb ik een allergische reactie op, de pil kan ik niet gebruiken want die beschermt niet. Pleister wordt afgeraden omdat ik vanwege pijn best veel in bad zit.. Volgens mij blijven dan alleen de prikpil en de implanon over? Beide zijn volgens mij weer opties waarbij je zelf niets kan reguleren.. Iemand tips?

Verder gaat het hier goed als mama-zijnde. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om ook mijn "raïssa-leven" te hebben naast mijn mama-leven. Ik geniet veel meer van het mama zijn als ik af en toe ook even niet mama ben.
pi_74573456
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:21 schreef martine1984 het volgende:
Ik moest ongesteld zijn geweest én het moest minimaal 12 weken na de bevalling
En ik ga er toch maar aan geloven denk ik, ik ben zó enorm aan het PMSen momenteel, en daar had ik met de mirena geen last van
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:55:31 #268
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74573755
hier niks gehoord over menstruatie, wel 12 weken na de bevalling, hier spiraal gekozen ivm geen of weinig hormonen, im m'n lijf meer willen.

maar moet er nog afspraak voor maken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:57:54 #269
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74576016
Vanochtend was ik bij de gyn om de bevalling etc te bespreken. Gesprek heeft me goed gedaan Ik had het niet beter kunnen doen als dat ik gedaan had (de pomp en knip voelde ergens een beetje als falen ) en verder had ik wat betreft hetgeen ik laatst elders al beschreef gelijk maar daar kan pas echt wat mee gedaan worden en over geoordeeld worden als ik 6 maand gestopt ben met BV en de hormonen weer in balans zijn...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_74576429
Je hebt 9 maanden rondgelopen met een steeds-groter-wordend-baby'tje. Dat het laatste half uurtje nou wat minder ging, dat is toch geen falen. Als het echt falen was geweest, hadden ze er niet speciale pompen en knippen voor uitgevonden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74576909
Gek is dat hè, ik baal ook onwijs van die knip! Vooral omdat ie gezet werd omdat ik zelf niet durfde door te zetten. Tenminste, dat ik wat de vk me tijdens de bevalling vertelde. Ze me nog één kans om het zelf te proberen en toen kwam ze met d'r etuitje..

Doorpersen -en onvermijdelijk uitscheuren- voelde gewoon niet goed, en dat zei ik ook: "Auwauwauw, het past niehiet! " Maar volgende de vk 'paste dit kindje me precies'. Niet dus, want achteraf bleek ze toch een stukkie groter te zijn dat ze had verwacht.

Of ik geknipt ben omdat ik zelf niet durfde of omdat ze echt niet paste, weet ik dus nog steeds niet.

Maar goed, wat zeur ik ook. Dat ene knipje van mij valt nogal in het niet bij Rocka d'r origamie.

Maar ik snap nu wel beter waarom sommige vrouwen zich -geheel onterecht natuurlijk- zo rot voelen na een keizersnee.

Volgens mij ben ik ongesteld! Dat kan toch bijna niet? Lente is nog geen zeven weken en ik geef borstvoeding..!
pi_74577095
Wat raar dat de vk dat zo zegt serpente. En het is toch niet 'slecht' als je geknipt bent? Ik vind bevallen sowieso al stoer en goed, hoe ver je ook komt. Als we geen gebruik konden maken van knips en pompen en infusen waren velen van ons dood geweest. Ondanks dat ik een heftig infuus heb gehad, vind ik wel dat ik het zelf heb gedaan. Ik had die pijn, niet J. of de vk of de kraamphulp of een ander. Ik ben gescheurd en gehavend en kon niet zitten.
Laat niemand zeggen dat een moeder de bevalling niet zelf heeft gedaan. Toevallig zit moeder wel met een beurse en blauwe en gehavend en gemartelde onderkant, niet ieman aners.
En een keizersnee komt zelfs vaak na een bijna complete bevalling, dan moet je bijna dubbel, lijkt me nog erger. En dat gat is wel even groter dan inscheuren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:38:18 #273
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74577503
MeNicole ik krijg van de verzekering de treinkosten ook vergoed. De taxi betaal ik niet en de kaartjes stuur ik 1 keer per week op naar de verzekering. Zo hebben we het afgesproken. Vanmiddag de oproep gekregen en ik kan 30 november al melden. Vind het nu ergens wel fijn dat het zo snel gaat.

Rocka natuurlijk heb je niet gefaald kom op meis!

Yp, ik heb een knip/scheur en een ks gehad dus ik ben helemaal 1 groot gat hahahaha maar niet allemaal tegelijk gelukkig...
pi_74578615
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:26 schreef YPPY het volgende:
Wat raar dat de vk dat zo zegt serpente. En het is toch niet 'slecht' als je geknipt bent? Ik vind bevallen sowieso al stoer en goed, hoe ver je ook komt. Als we geen gebruik konden maken van knips en pompen en infusen waren velen van ons dood geweest. Ondanks dat ik een heftig infuus heb gehad, vind ik wel dat ik het zelf heb gedaan. Ik had die pijn, niet J. of de vk of de kraamphulp of een ander. Ik ben gescheurd en gehavend en kon niet zitten.
Laat niemand zeggen dat een moeder de bevalling niet zelf heeft gedaan. Toevallig zit moeder wel met een beurse en blauwe en gehavend en gemartelde onderkant, niet ieman aners.
En een keizersnee komt zelfs vaak na een bijna complete bevalling, dan moet je bijna dubbel, lijkt me nog erger. En dat gat is wel even groter dan inscheuren.
Amen! Mooi gezegd, Yp!

Rationeel gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk, stomgenoeg voelt het alleen af en toe anders. Zonder in de slachterofferrol te kruipen hoor! Ik vind het vooral erg onzinnig van mezelf dat ik ervan baal.

En ws had de vk nog gelijk ook, toen ze zei dat ik niet durfde. Tijdens het persen gaf ik alles wat ik in me had en tóch had ik ook op de één of andere manier het gevoel dat ik net dat laatste stukje niet door durfde te persen. Of het plankenkoorts was of omdat ze gewoon niet 'paste', weet ik niet.

Die oerkracht waar veel vrouwen het over hebben, heb ik dus ook niet gevoeld. Een vriendin van mij is bijvoorbeeld zwaar uitgescheurd omdat ze zich helemaal suf heeft geperst. Dat kind móest er uit, en wel nu!
Ik was me juist erg bewust van de situatie en heb me door geen enkel gevoel laten overvallen. Ik hou er nogal van om de dingen zelf in de hand te hebben. En dat heeft in dit geval ws niet in m'n voordeel gewerkt.
pi_74579834
Yppy, ik kan het niet mooier zeggen en het is zo waar! Rocka, tis niet falen, echt niet!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens in de gaten had dat er geknipt ging worden, ik was te veel bezig met 'hoe lang ben ik bezig en hoe lang moet ik nog'. Net wat jij zegt Ssserpente, ik wilde de controle houden en in mijn geval deed ik dat door de tijd in de gaten te houden. Ik bedenk me net dat ik ook mijn bevallingsverhaal nog niet gemaakt heb..ben al hele stukken kwijt.
Wat ik wel zwaar vind tegenvallen is dat ik nu nog steeds last van heb. En dan zegt mijn huisarts wel dat je er niets meer van ziet, maar pff, ik voel het nog wel. Tenminste, niet de knip, maar het beurse gevoel. Dat gevoel is ineens weer terug En in bad liggen helpt wel, maar ja, kan moeilijk heel de dag in bad gaan liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')