quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb mezelf weer gevonden! Niet hetzelfde als voorheen maar aangepast aan het moederschap. En die ik is leuk vind ikzelf. Ik merk het aan de manier waarop ik loop, de manier waarop ik praat en de manier waarop ik dingen zieIk ben er weer
Wat geweldig Estrys! Goed gedaan dame!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik heb mezelf weer gevonden! Niet hetzelfde als voorheen maar aangepast aan het moederschap. En die ik is leuk vind ikzelf. Ik merk het aan de manier waarop ik loop, de manier waarop ik praat en de manier waarop ik dingen zieIk ben er weer
Hóe doe je dat toch? Ik ben al ietsje meer dan een jaar verder en het lijkt wel alsof ik mezelf steeds meer kwijtraak ipv dat ik mezelf weer hervindquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Estrys het volgende:
Ik zat blijkbaar niet zo heel ver verstopt. Maar ik ben zo blij dat ik snel ermee aan de slag ben gegaan. Anders was het misschien veel erger geworden. Moet zeggen dat de haptotherapie echt geweldig is geweest. Het heeft me echt geholpen om in te zien waarom ik bepaalde keuzes maak of dingen juist niet doe. Ik ben me veel meer bewust van mezelf zeg maar. Je moet echt hulp zoeken hoor want soms lukt het zelf gewoon even niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:49 schreef geppie het volgende:
[..]
Hóe doe je dat toch? Ik ben al ietsje meer dan een jaar verder en het lijkt wel alsof ik mezelf steeds meer kwijtraak ipv dat ik mezelf weer hervind![]()
met het risicio dat ik hier ook iedereen over me heen krijg... ik mis mijn oude leven af en toe zo ergterwijl ik zo'n lief, leuk, grappig meisje er voor terug heb gekregen. Boehoe
Je zeurt niet hoor, echt niet. Jeetje weet je hoeveel er veranderd als je een kind krijgt. Er zou eigenlijk veel meer begeleiding moeten zijn voor nieuwe moedersquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Lief van je mijsje! Zou me heel goed kunnen voorstellen dat jij denkt: mens wat zeur je nou...
Ik probeer er wel over te praten maar het is een soort taboe lijkt het soms wel. Voel me vaak onbegrepen en vooral ondankbaar. Heb al aan de bel getrokken hoor, maar soms moet ik het even van me afschrijven en als ik het lees van Estrys vind ik het zó tof voor iemand maar dat wil ik zelf ook!
Hoe heb je aan de bel getrokken? Wat voor hulp krijg je? Helpt dat je? Je schrijft dat het steeds slechter gaat. Als de hulp niet genoeg is, zorg dan dat je meer krijg!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Ik probeer er wel over te praten maar het is een soort taboe lijkt het soms wel. Voel me vaak onbegrepen en vooral ondankbaar. Heb al aan de bel getrokken hoor, maar soms moet ik het even van me afschrijven en als ik het lees van Estrys vind ik het zó tof voor iemand maar dat wil ik zelf ook!
Hier even op inhakend.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je zeurt niet hoor, echt niet. Jeetje weet je hoeveel er veranderd als je een kind krijgt. Er zou eigenlijk veel meer begeleiding moeten zijn voor nieuwe moeders![]()
Bij jou komt het echt, zeker als je al aan de bel hebt getrokken hoor, dat is toch de eerste stap
Dat dus! En uiteraard eenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:10 schreef YPPY het volgende:
[..]
Hoe heb je aan de bel getrokken? Wat voor hulp krijg je? Helpt dat je? Je schrijft dat het steeds slechter gaat. Als de hulp niet genoeg is, zorg dan dat je meer krijg!
En dat taboe, dat is stom.Zoek mensen waar je wel eerlijk kunt zijn en besteed daar je energie aan. Is het al zo sinds je bevalling?
fijn dat je aan de bel hebt getrokken Geppie! Het is gewoon heel naar als je je zo voelt! En ik denk helemaal niet: mens wat zeur je nou!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:51 schreef geppie het volgende:
Lief van je mijsje! Zou me heel goed kunnen voorstellen dat jij denkt: mens wat zeur je nou...
Geniet ervan, denk idd aan de goede mooie dingen die jullie samen hadden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:44 schreef chacama het volgende:
[..]
En zelf ga ik morgen met twee hele lieve meisjes op wereldavontuur. We gaan met de bus en trein naar mijn vader. En het duurt maar 3 uur voordat we op het station staan. Daar komt opa ons gelukkig halen. Het wordt een raar weekend. Vol van gezellige dingen, maar ook een weekend van herrineren. We herdenken mama dit weekend. maar op een leuke manier met spelletjes en gourmetten.
Wacht maar, dat komt nog wel!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
Maar
[..]
Hier even op inhakend.![]()
Dat vind ik dus reuze meevallen! Tijdens mijn zwangerschap werd ik van alle kanten gewaarschuwd: "Geniet nog maar even van je vrije leventje, straks is het voorbij!" en: "Een kind zet je hele leven op z'n kop".
Door dit soort opmerkingen had ik de verwachting dat ik in een totaal ander omniversum terecht zou komen zodra Lente geboren werd.Maar ik ons huis staat nog steeds, ik ben nog steeds dezelfde, zoveel is er eigenlijk niet veranderd. Behalve natuurlijk dat er een lief klein meisje in de wieg ligt.
![]()
Grappig is dat als ik dit tegen die mensen zeg, ze stuk voor stuk roepen: 'Wacht maar, dat komt nog wel! Nu slaapt ze nog veel, maar straks als ze ouder is..."
We zullen zien..!![]()
Niet om jullie problemen te bagataliseren hoor. N. en ik hadden het hier toevallig vandaag over en moest er aan denken zodra ik deze post zag.
Dit alleen al heeft bij mij een maand of vier, vijf geduurdquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:08 schreef mefke79 het volgende:
Het is hier niet echt dat ik mijn oude leven mis, ik mis eerder mijn oude ik en dan lichamelijk en de invloed van de hormonen. En ik vind het heel lastig dat ik Driekus niet meteen het liefste van het liefste vond en dat ik het kereltje echt moet leren kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |