Ow oké zeker weten, dan ga ik dat gewoon proberen...quote:Op zondag 28 januari 2007 15:13 schreef maok het volgende:
gewoon wasmiddel werkt ook prima
Tis misschien niet goed, maar het werkt wel altijd. Ik moest zelf van mijn dokter het doen toen ik een ontstoken teen had. En in het ziekenhuis geven ze de tip ook nog steeds regelmatig mee..quote:Op zondag 28 januari 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Soda of biotex badjes zijn bij wondjes juist helemaal niet goed. Je kan veel beter gewoon warm water of warm water met zout gebruiken.
Voor mijn Psorias op mijn handen werkt het altijd heel lekker, wordt het weer lekker zacht van.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Mag ik met mijn ontstoken teen in een sodabadje?
In de recente protocollen voor wondjes en ontstekingen aan voeten worden voetbaden afgeraden. Dit geldt m.n. voor mensen met diabetes mellitus, reumatoïde artritis en/of bloedvatproblemen.
Dit i.v.m.:
-het verwekende effect van de baden. Bepaalde bacteriën kunnen zich sneller vermenigvuldigen in een vochtige warme omgeving.
-de aantasting van de natuurlijke afweer door soda. Hierdoor is de huid meer vatbaar voor infecties en schimmels.
-de neuropathie bij sommige diabeten. Hierdoor is de temperatuur van het voetbad niet duidelijk voelbaar en is er kans op verbranding.
bron
Ik heb in mijn opleiding geleerd geen sodabadjes te adviseren, eventueel alleen bij ingegroeide teennagels.
Nope,quote:Op zondag 28 januari 2007 15:13 schreef maok het volgende:
gewoon wasmiddel werkt ook prima
dat is prima, maar mensen die echt jarenlange ervaring hebben met wondverzorging, decubitus opgedaan in onze ziekenhuizen, en die nu met de nieuwe protocollen op wondverzorgingsgebied werken, kunnen echt, echt uit ervaring beamen dat de ouderwetse middelen zoals soda, Sunil en biotex een mooiere en snellere genezing geven.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Soda of biotex badjes zijn bij wondjes juist helemaal niet goed. Je kan veel beter gewoon warm water of warm water met zout gebruiken.
Ik hoor wel vaker dat wat ik heb geleerd in de collegebankjes -ver weg van alle nare decubituswonden- helemaal niet aansluit bij de ervaringen van de verplegingquote:Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef yvonne het volgende:
dat is prima, maar mensen die echt jarenlange ervaring hebben met wondverzorging, decubitus opgedaan in onze ziekenhuizen, en die nu met de nieuwe protocollen op wondverzorgingsgebied werken, kunnen echt, echt uit ervaring beamen dat de ouderwetse middelen zoals soda, Sunil en biotex een mooiere en snellere genezing geven.
Maar deze methode is niet "medisch verantwoord"
Trekzalf? Daar worden in mijn familie heuse horrorverhalen over verteld. Een tante van mij had haar ontstoken vinger ingesmeerd met trekzalf, het geheel verbonden en was toen gaan slapen. De volgende ochtend was haar ontsteking weg, maar dat kwam voornamelijk omdat haar halve vinger dat óók was.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:39 schreef Ticootje het volgende:
Wij kregen bij de ontstoken teen van Priscil ook het advies van de eerstehulp-arts om te weken in soda... en daarna verbinden met trekzalf.
quote:Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Trekzalf? Daar worden in mijn familie heuse horrorverhalen over verteld. Een tante van mij had haar ontstoken vinger ingesmeerd met trekzalf, het geheel verbonden en was toen gaan slapen. De volgende ochtend was haar ontsteking weg, maar dat kwam voornamelijk omdat haar halve vinger dat óók was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |