abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 15:06:24 #1
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45757694
Zoals wel vaker heb ik last van een ontstoken vinger, maar deze keer lijkt mijn lichaam geen zin te hebben om het zelf op te lossen.. Normaal week ik hem dan even in een soda badje, maar goh, natuurlijk is er nergens soda te vinden, of biotex...
Ik heb al even lopen zoeken, maar kon niks vinden.. Zijn er ook alternatieven voor dat sodabadje?
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45757741
groene badedas? Tsja, moet je natuurlijk ook maar net in huis hebben. Bij ons staat het in het medicijnkastje!
  zondag 28 januari 2007 @ 15:12:22 #3
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45757977
Even gezocht, maar ik ben bang daat ook dat niet aanwezig is... Kreeg wel een idee, zou een gewone zoutoplossing met flink veel JoZo zout kunnen helpen?
  zondag 28 januari 2007 @ 15:13:46 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_45758033
gewoon wasmiddel werkt ook prima
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_45758056
Zout lijkt me erg pijnlijk. Aan de andere kant: als je in de zee gaat zwemmen, ben je naderhand ook direct van kleine wondjes / ontstekinkjes af, dus het valt te proberen.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:17:28 #6
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45758173
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:13 schreef maok het volgende:
Ow oké zeker weten, dan ga ik dat gewoon proberen...
Moet ik die voor witte of bonte was hebben , aan de kleur van mijn vinger te zien die voor bonte
  zondag 28 januari 2007 @ 15:42:57 #7
157986 FitzChevalric_Ziener
Registrated Trademark
pi_45758725
zout water werkt is voor de bikkels, wasmiddel zou ik afraden ivm alle chemicaliën.
BEAUTY, truth, and rarity,
Grace in all simplicity,
Here enclosed in cinders lie.
  zondag 28 januari 2007 @ 15:44:53 #8
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45758810
Ja ik heb na het lezen van de bestanddelen van mijn was middel ook voor het zout gekozen.. Zit er nu al even in, prikt wel in het begin maar het valt echt mee, nu kijken of het ook daadwerkelijk werkt
  zondag 28 januari 2007 @ 15:46:15 #9
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_45758859
Heb je toevallig prei in huis?
dit kun je op de zwerende vinger leggen en dan nachtje laten zitten. ( wel het groen gebruiken)
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  Moderator zondag 28 januari 2007 @ 15:48:07 #10
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_45758939
bakje Dettol met water?
en anders inderdaad jodium houdend (zee-)zout
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 28 januari 2007 @ 15:52:18 #11
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45759106
Hmja, het is een studentenhuis, en nu is mijn EHBO voorraad vrij groot, maar het stomste is dat ik dus niks aan jodium of dettol of sterilium oid in huis heb.. Morgen maar even "meenemen" uit het ziekenhuis
Maargoed, als het zoutwater niet werkt ga ik de prei proberen..
  zondag 28 januari 2007 @ 17:36:08 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_45763635
Betadinezalf ook niet in huis? Geen huisgenoot met een piercing die Sterilon oid beschikbaar heeft?
Succes
Fuck the EBU
  zondag 28 januari 2007 @ 18:44:30 #13
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_45765728
Biotex!
Pimp my Daf!
pi_45768484
Soda of biotex badjes zijn bij wondjes juist helemaal niet goed. Je kan veel beter gewoon warm water of warm water met zout gebruiken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 januari 2007 @ 20:20:35 #15
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45768679
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
Soda of biotex badjes zijn bij wondjes juist helemaal niet goed. Je kan veel beter gewoon warm water of warm water met zout gebruiken.
Tis misschien niet goed, maar het werkt wel altijd. Ik moest zelf van mijn dokter het doen toen ik een ontstoken teen had. En in het ziekenhuis geven ze de tip ook nog steeds regelmatig mee..
pi_45768906
Mag ik met mijn ontstoken teen in een sodabadje?

In de recente protocollen voor wondjes en ontstekingen aan voeten worden voetbaden afgeraden. Dit geldt m.n. voor mensen met diabetes mellitus, reumatoïde artritis en/of bloedvatproblemen.
Dit i.v.m.:
-het verwekende effect van de baden. Bepaalde bacteriën kunnen zich sneller vermenigvuldigen in een vochtige warme omgeving.
-de aantasting van de natuurlijke afweer door soda. Hierdoor is de huid meer vatbaar voor infecties en schimmels.
-de neuropathie bij sommige diabeten. Hierdoor is de temperatuur van het voetbad niet duidelijk voelbaar en is er kans op verbranding.

bron

Ik heb in mijn opleiding geleerd geen sodabadjes te adviseren, eventueel alleen bij ingegroeide teennagels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 januari 2007 @ 22:43:36 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_45775086
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:27 schreef Isabeau het volgende:
Mag ik met mijn ontstoken teen in een sodabadje?

In de recente protocollen voor wondjes en ontstekingen aan voeten worden voetbaden afgeraden. Dit geldt m.n. voor mensen met diabetes mellitus, reumatoïde artritis en/of bloedvatproblemen.
Dit i.v.m.:
-het verwekende effect van de baden. Bepaalde bacteriën kunnen zich sneller vermenigvuldigen in een vochtige warme omgeving.
-de aantasting van de natuurlijke afweer door soda. Hierdoor is de huid meer vatbaar voor infecties en schimmels.
-de neuropathie bij sommige diabeten. Hierdoor is de temperatuur van het voetbad niet duidelijk voelbaar en is er kans op verbranding.

bron

Ik heb in mijn opleiding geleerd geen sodabadjes te adviseren, eventueel alleen bij ingegroeide teennagels.
Voor mijn Psorias op mijn handen werkt het altijd heel lekker, wordt het weer lekker zacht van.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_45785318
Sunil moet je nemen. Dat schijnt nog beter te zijn dan soda .
  Admin maandag 29 januari 2007 @ 12:02:00 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45785381
quote:
Op zondag 28 januari 2007 15:13 schreef maok het volgende:
Nope,
soda, biotex en Sunil, klaar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin maandag 29 januari 2007 @ 12:05:15 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45785462
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:14 schreef Isabeau het volgende:
dat is prima, maar mensen die echt jarenlange ervaring hebben met wondverzorging, decubitus opgedaan in onze ziekenhuizen, en die nu met de nieuwe protocollen op wondverzorgingsgebied werken, kunnen echt, echt uit ervaring beamen dat de ouderwetse middelen zoals soda, Sunil en biotex een mooiere en snellere genezing geven.
Maar deze methode is niet "medisch verantwoord"

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:28:51 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45786073
Ik heb ook het advies van biotex gekregen bij een open gemaakt abses/fistel.
Vreemd dat dat toch zo verschilt...
pi_45786238
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef yvonne het volgende:

dat is prima, maar mensen die echt jarenlange ervaring hebben met wondverzorging, decubitus opgedaan in onze ziekenhuizen, en die nu met de nieuwe protocollen op wondverzorgingsgebied werken, kunnen echt, echt uit ervaring beamen dat de ouderwetse middelen zoals soda, Sunil en biotex een mooiere en snellere genezing geven.
Maar deze methode is niet "medisch verantwoord"

Ik hoor wel vaker dat wat ik heb geleerd in de collegebankjes -ver weg van alle nare decubituswonden- helemaal niet aansluit bij de ervaringen van de verpleging Gek eigenlijk, je zou denken dat onderzoek op de praktijk is gericht geweest. Ik heb ook wel eens 'ouderwetse' dingen voorgeschreven op aanraden van verpleging en dat hielp dan ook super (dus gewoon tegen de artsen blijven 'zeuren' dat er eventueel nog een alternatief is )
pi_45786380
Wij kregen bij de ontstoken teen van Priscil ook het advies van de eerstehulp-arts om te weken in soda... en daarna verbinden met trekzalf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45786458
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:39 schreef Ticootje het volgende:
Wij kregen bij de ontstoken teen van Priscil ook het advies van de eerstehulp-arts om te weken in soda... en daarna verbinden met trekzalf.
Trekzalf? Daar worden in mijn familie heuse horrorverhalen over verteld. Een tante van mij had haar ontstoken vinger ingesmeerd met trekzalf, het geheel verbonden en was toen gaan slapen. De volgende ochtend was haar ontsteking weg, maar dat kwam voornamelijk omdat haar halve vinger dat óók was.
pi_45786942
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Trekzalf? Daar worden in mijn familie heuse horrorverhalen over verteld. Een tante van mij had haar ontstoken vinger ingesmeerd met trekzalf, het geheel verbonden en was toen gaan slapen. De volgende ochtend was haar ontsteking weg, maar dat kwam voornamelijk omdat haar halve vinger dat óók was.
das niet goed...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')