Of is net verwijderd...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:28 schreef thefreakje het volgende:
Ik sta buiten. Bovenetage 'op verzoek van partijen' ontruimd.
danny is dus niet betrouwbaar en lult uit zijn nek.
En jij mag de OP wel even updatenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
een modje mag er ook wel "opknoping" van maken, na het vonnis
1) heb de OP gekopieerd van het vorige topicquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:29 schreef Adolecens het volgende:
[..]
En jij mag de OP wel even updaten
Dit is informatie van maandag ofzo
Waarom niet?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:28 schreef thefreakje het volgende:
danny is dus niet betrouwbaar en lult uit zijn nek.
Niet op het laatst binnen komen vallen en wat opmerkingen maken als je daarvoor niet hebt meegelezen, ok?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:32 schreef thefreakje het volgende:
[..]
omdat hij gewoon net als ons buiten staat en niet binnen.
Plaatje vin'k wel leuk, eigenlijk...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat plaatje kan wel uit de OP.
Jat anders even wat van de WGR-OP
Zo beter?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Plaatje vin'k wel leuk, eigenlijk...
Wat updates gedaan
Prima toch, het hoeft geen kopie van WGR te wordenquote:
Danny zegt:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Alleen dat er geen curator benoemd is (tenzij je nu al meer weet, natuurlijk)
zie ik niet in zijn tweet:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh, DannyMekic' verwacht de investeerder bij de zaak?
moet er wel een uitspraak liggen natuurlijk...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vrijdag 16 oktober, 23.00 - 23.50 uur, Ned 1
Vandaag in Pauw & Witteman
Jeroen en Paul bespreken vanavond met minister van Financiën Wouter Bos onder meer de de nog voortdurende reddingspoging voor DSB en het vandaag genomen AOW-besluit.
Lees de tweet dáárvoor:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
zie ik niet in zijn tweet:
"# Waarom staat er niemand aan de achterkant van de rechtbank?! 0! Niemand!half a minute ago from txt
zou kunnen jaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh, DannyMekic' verwacht de investeerder bij de zaak?
ik had je "?" gemist...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lees de tweet dáárvoor:
Houdt de media de dienstingang in de gaten? Zou het kunnen zijn dat er zodirect een geheim bezoekje wordt afgelegd door iemand?
Rechters zijn ambtenaren, maar vallen niet onder het ambtenarenreglement (aparte regelingen die niet door de minister van Binnenlandse Zaken aangepast kan worden om hun onafhankelijkheid te garanderen). En... van de vier zittingen waren er twee buiten kantoortijden, dus als het moet dan wil een rechter nog wel even komen opdraven...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:48 schreef RvLaak het volgende:
Weet iemand trouwens of rechters ambtenaren zijn? Zo ja, kan het nooit later worden dan 17:30...
Danny weet nog van niets...quote:
Misschien speculeert DNB weer, daar zijn ze goed inquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, dat is behoorlijke speculatie. De rechter doet uitspraak en licht DNB niet eerst in.
quote:
hij heeft al die tijd buiten gestaan, net zo als wij, meer dan een hoax creator is het niet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:34 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Niet op het laatst binnen komen vallen en wat opmerkingen maken als je daarvoor niet hebt meegelezen, ok?
bron?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:09 schreef Apoca het volgende:
Op het nieuws is dat Bos via de Wabeke regeling "gedupeerde" voor een deel wilt helpen...
Met andere woorden mijn belastinggeld gaat nu ingezet worden??
Lul nietquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:10 schreef thefreakje het volgende:
[..]
hij heeft al die tijd buiten gestaan, net zo als wij, meer dan een hoax creator is het niet.
Lol, gewoon de hele dag vanaf je werk zitten F5en hierquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:15 schreef RvLaak het volgende:
Damn, moet naar huis... Dan maar onderweg op BNR het nieuws meekrijgen...
tot vanavond
Ja het is 5 uur, de werkdag zit erop.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:16 schreef Adolecens het volgende:
Dit was Wognum een paar minuten geleden.
[ afbeelding ]
Medewerkers vertrekken.
Dat lijkt mij ook. Zij kunnen toch niks anders doen dan afwachten. Het begint mij ook allemaal wat lang te duren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja het is 5 uur, de werkdag zit erop.
Eenschquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zij kunnen toch niks anders doen dan afwachten. Het begint mij ook allemaal wat lang te duren.Telkens maar weer dat uitstel.
![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:31 schreef eleusis het volgende:
"Krankzinnig. Regenboog boven gebouw #dsb. Zou het??"
[ afbeelding ]
http://twitpic.com/lqobx
Hilarisch!!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:31 schreef eleusis het volgende:
"Krankzinnig. Regenboog boven gebouw #dsb. Zou het??"
[ afbeelding ]
http://twitpic.com/lqobx
Zorgvuldigheid is in dit geval wel rechtvaardig. Maar zoals gezegd hebben een aantal die dat roepen eens wat anders geroepen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zij kunnen toch niks anders doen dan afwachten. Het begint mij ook allemaal wat lang te duren.Telkens maar weer dat uitstel.
![]()
Ik roep ook niet op tot onzorgvuldigheid, maar het is meer een uiting van ongeduldigheid. Net als dat de trein 5 minuten vertraagd is volgens het bord maar je staat inmiddels al 10 minuten te wachten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zorgvuldigheid is in dit geval wel rechtvaardig. Maar zoals gezegd hebben een aantal die dat roepen eens wat anders geroepen.
Ongeduldigheid is een kenmerk van de huidige tijd helaas.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik roep ook niet op tot onzorgvuldigheid, maar het is meer een uiting van ongeduldigheid. Net als dat de trein 5 minuten vertraagd is volgens het bord maar je staat inmiddels al 10 minuten te wachten.
Check, volgens 1 vandaag.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:27 schreef Adolecens het volgende:
Hij komt nu naar buiten en er is uitstel to maandagochtend 9:00 uur!
tt aangepastquote:
Ja, dat zou echt mooi en helemaal verdiend zijn voor de werknemers, spaarders (met name die met meer dan 100K of een achtergestelde deposito) en de andere banken (die voor de DGS moeten opdraaien)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk mislukt het en gaat daarna de stekker eruit. Kaalplukken die Dirk.
Werknemers? Zeker verdiend als die boel om valt. Zij hebben er zitten werken en al een jaar of tien is bekend dat DSB dit doet. Ze komen wel weer aan de bak.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja, dat zou echt mooi en helemaal verdiend zijn voor de werknemers, spaarders (met name die met meer dan 100K of een achtergestelde deposito) en de andere banken (die voor de DGS moeten opdraaien)
Ja, als je software installeert op je PC lees je ook natuurlijk de kleine lettertjesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:43 schreef nginx het volgende:
Dirk heeft zijn lesje wel gehad, laat die bank maar gered worden want het is alleen maar goed voor de plaatselijke economie. Lakeman moet niet zo zeiken want iedereen moet eerst de kleine lettertjes lezen voordat hij of zij iets tekent.
Want een hypotheek nemen is hetzelfde als bij de C&A een broek kopenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, als je software installeert op je PC lees je ook natuurlijk de kleine lettertjesWeet je trouwens dat als je een broek in de winkel koopt dan ook impliciet de algemene voorwaarden accepteert? Ga je die dan ook van te voren doorspitten?
Jij hebt geen medelijden met de spaarders omdat ze juist veel moeite hebben gedaan om te kijken of het veilig was? Tuurlijk, ze wisten wat de risico's waren en moeten ook de gevolgen aanvaarden als het zover is, maar dat is wat anders dan het ze dit gunnen en zelfs toejuichen dat een bedrijf failliet gaat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Werknemers? Zeker verdiend als die boel om valt. Zij hebben er zitten werken en al een jaar of tien is bekend dat DSB dit doet. Ze komen wel weer aan de bak.
Spaarders? Juist om te voorkomen dat ze in de goot belanden bestaat die DGS (helaas onnodig opgekrikt tot 100000). Met het type spaarders wat jij op noemt heb ik niet heel veel medelijden. Zij hebben vaak wel bewust getekend voor dat achtergestelde deposito. Hebben vaak zelfs bij de DNB geinformeerd of het wel goed zat. De DNB zei uiteraard 'ja' (maar dat waren andere tijden).
Voor eigen verantwoordelijkheid zijn staat gelijk aan het willen dat mensen op hun bek gaan en hun geld en baan kwijtraken? Ik gun dat niemand, maar jij wilt dat schijnbaar wel, anders zou je niet zitten hopen dat een bank omvalt.quote:Waar is je eigen verantwoordelijkheidspraatje gebleven?
Ik denk het ook, maar ik denk dat het allemaal op niets uit loopt uiteindelijk. Eerste wat de klanten doen als DSB onder een andere naam doorstart is alle geld onttrekken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:12 schreef kibo het volgende:
Zo vreemd is dat niet.
De rechtspraak is al geruime tijd lijdend voorwerp, en wil zich nu indekken tegen het argument dat DSB geen kans heeft gehad.
Vandaar deze - kansloze - strohalm.
AEGON had wat mij betreft failliet mogen gaan, ondanks dat ik nog heel wat centjes van die criminelen tegoed heb, ik heb dat geld er wel voor over om die lui werkeloos rond te zien lopenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Snap niet hoe mensen het faillissement van DSB toe kunnen juichen. Hebben zij dat ook gedaan met ING, Eagon, Dexia, Axa, Fortis enz?
of die van wouter bosquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
In een weekend kan veel gebeuren, (en veel koppen bij DNB rollen).
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Lol, gewoon de hele dag vanaf je werk zitten F5en hier
Onlangs was er een vrouw op tv die een achtergesteld deposito had. Haar hele pensioen zat er in. Ze was gewaarschuwd dat ze het geld kwijt zou zijn als de bank om zou vallen... Ze had zelfs het gore lef om te beweren dat de DSG haar ook moest betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de spaarders omdat ze juist veel moeite hebben gedaan om te kijken of het veilig was? Tuurlijk, ze wisten wat de risico's waren en moeten ook de gevolgen aanvaarden als het zover is, maar dat is wat anders dan het ze dit gunnen en zelfs toejuichen dat een bedrijf failliet gaat.
Mensen die bewust, of door gebrek aan informeren, een hypotheek nemen die ver boven de waarde van de woning uitstijgt, hoeven totaal geen hulp te verwachten imo. Mensen die meewerken aan dit soort praktijken, bijv. als adviseur, verdienen ook niet beter. En de smoesjes "Wis haben es nicht gewußt", of "Befehl ist Befehl" werken imo niet meer.quote:[..]
Voor eigen verantwoordelijkheid zijn staat gelijk aan het willen dat mensen op hun bek gaan en hun geld en baan kwijtraken? Ik gun dat niemand, maar jij wilt dat schijnbaar wel, anders zou je niet zitten hopen dat een bank omvalt.
Ik heb liever dat ze een doorstart kunnen maken (zonder staatssteun!) en de problemen die er zijn gekomen zoveel mogelijk weggewerkt kunnen worden. Er zijn niet veel mensen die er op vooruit gaan bij een faillissement van DSB, maar dat kan jou er niet van weerhouden dit toch toe te juichen. Heel sociaal hoor.
welnee. Dat maak jij ervan. Zo voelt het niet onder de medewerkers. Iedereen heeft hier een mening over de situatie waar de medewerkers in verkeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heel eng allemaal. Sektarisch gedrag!
Ik duim voor je maar ik duim ook voor die duizenden door de DSB in zware problemen geraakte gezinnen. Ik sluit scheidingen en zelfmoorden onder die groep niet uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:13 schreef Samm-r het volgende:
[..]
welnee. Dat maak jij ervan. Zo voelt het niet onder de medewerkers. Iedereen heeft hier een mening over de situatie waar de medewerkers in verkeren.
De meesten die in Wognum werken zijn overigens ondersteunend, immers hoofdkantoor dus personeelsadministratie, ict etc.
Ik vind het wel mooi dat er zo gevochten word. Ik heb een hypotheek en een piepklein zoontje dat ook eten moet hebben.
Ik zal dus erg blij zijn als er bij een overname nog werkgelegenheid voor mij is
Nou dat laatste ga ik niet in mee. Maar in elke bank komen gezinnen voor die niet meer hun rekeningen kunnen betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik duim voor je maar ik duim ook voor die duizenden door de DSB in zware problemen geraakte gezinnen. Ik sluit scheidingen en zelfmoorden onder die groep niet uit.
Zou ik persoonlijk wel doen, met DSB op mijn CV. Niet lullig bedoeld, maar DSB heeft een nog slechtere reputatie als bank, dan stront als parfum.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:18 schreef Samm-r het volgende:
[..]
alhoewel ik mij niet direct zorgen maak over een eventuele nieuwe betrekking
Ik ga er vanuit dat er ook normale mensen zijn in deze wereld en niet van dit soort hysterische gedachten erop na houden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk wel doen, met DSB op mijn CV. Niet lullig bedoeld, maar DSB heeft een nog slechtere reputatie als bank, dan stront als parfum.
[edit]
dat van die zelfmoorden moet je zeker niet uitsluiten. Kijk maar naar wat er gebeurt is bij France Telecom (25, tot nu toe). En dat ging "maar" om een baan, niet eens complete financiële desintegratie.
Gelukkig niet. Moet eerlijk zeggen dat ik verwachtte dat je op een andere afdeling werktequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:32 schreef Samm-r het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er ook normale mensen zijn in deze wereld en niet van dit soort hysterische gedachten erop na houden.
Ik werk in de ICT en heb voldoende kwalificaties behaald om elders aan de slag te kunnen. Tenminste, als ze zich niet laten leiden door dingen die jij zo opnoemt.
ICT heeft niet zo gek veel te maken met producten en een beleid dat een bank voert toch...
Ik heb voldoende qualificaties en ervaring. Daarnaast is werken in Amsterdam een optie voor mij, waar meer werk te vinden is in mijn hoek. Hier in west-friesland zijn er niet veel bedrijven op zoek naar (hoger) ictquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas kan ik je vertellen dat de banen in de ICT nou niet echt voor het oprapen liggen op het lager tot midden-niveau. Hoger (netwerk engineer, etc.) krijg ik nog regelmatig in mn inbox. Als jij dat soort kwalificaties & ervaring hebt, zul je binnen no-time een nieuwe baan vinden als DSB omvalt.
Als je de hypo op je huis al een tijd hebt (of als ie laag genoeg is), kun je ook overwegen om wat meer richting het midden van het land te gaan. Rond Utrecht zit, laatste keer dat ik keek, de meeste werkgelegenheid in de IT. A'dam is redelijk verzadigd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:48 schreef Samm-r het volgende:
[..]
Ik heb voldoende qualificaties en ervaring. Daarnaast is werken in Amsterdam een optie voor mij, waar meer werk te vinden is in mijn hoek. Hier in west-friesland zijn er niet veel bedrijven op zoek naar (hoger) ict
Klopt, de meeste banken - dus niet alleen DSB - zijn criminele organisaties die de klanten oplichten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:18 schreef Samm-r het volgende:
Maar in elke bank komen gezinnen voor die niet meer hun rekeningen kunnen betalen.
je hebt ze echter wel nodig...en ze hebben ook medewerkers nodig. Als het werk niet voor het oprapen ligt ben je blij als je aan de slag kunt in een omgeving waarin jij je kwaliteiten kunt laten zien. Als je dan ook nog plezier hebt in je werk met leuke collega's dan mag je erg gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, de meeste banken - dus niet alleen DSB - zijn criminele organisaties die de klanten oplichten.
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaaktquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:32 schreef Samm-r het volgende:
ICT heeft niet zo gek veel te maken met producten en een beleid dat een bank voert toch...
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de spaarders omdat ze juist veel moeite hebben gedaan om te kijken of het veilig was? Tuurlijk, ze wisten wat de risico's waren en moeten ook de gevolgen aanvaarden als het zover is, maar dat is wat anders dan het ze dit gunnen en zelfs toejuichen dat een bedrijf failliet gaat.
Ik ben gewoon niet naief. Iedereen weet dat Amerikanen altijd als eerst de hele tent binnenstebuiten keren en een zwik mensen ontslaan. Dan hoor ik jullie liberalen nooit. Dat vinden jullie normaal. Er zullen hoe dan ook verliezers zijn. Sommige verliezers dienen te worden gecompenseerd maar per saldo vind ik dat een falend bedrijf kopje onder hoort te gaan. Zo werkt het trouwens ook bij de overheid. Ooit was het ministerie van EZ een belangrijk ministerie. Maar doordat ze hun boekje met de RSV-affaire (en nog veel meer) ver te buiten zijn gegaan is het nu gedegradeerd tot een nietzeggend clubje mensen waar nog slechts 400 ambtenaren werken. Zo doe je dat dus. Zo straf je falende organisaties af. Op een fatsoenlijke manier uiteraard (helaas is het huidige strafklimaat erg op wraakgevoelens gebaseerd moet ik constateren).quote:[..]
Voor eigen verantwoordelijkheid zijn staat gelijk aan het willen dat mensen op hun bek gaan en hun geld en baan kwijtraken? Ik gun dat niemand, maar jij wilt dat schijnbaar wel, anders zou je niet zitten hopen dat een bank omvalt.
Ik heb liever dat ze een doorstart kunnen maken (zonder staatssteun!) en de problemen die er zijn gekomen zoveel mogelijk weggewerkt kunnen worden. Er zijn niet veel mensen die er op vooruit gaan bij een faillissement van DSB, maar dat kan jou er niet van weerhouden dit toch toe te juichen. Heel sociaal hoor.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaakt
"WAIT;31"
Of de gemanipuleerde subtiel terugtikkende teller van Fundaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaakt
"WAIT;31"
Nou, nou, creperen is wel erg extreem. Wil je nou echt jaren '30 toestanden? Toen mensen ook massaal hun pensioentje zagen verdampen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onlangs was er een vrouw op tv die een achtergesteld deposito had. Haar hele pensioen zat er in. Ze was gewaarschuwd dat ze het geld kwijt zou zijn als de bank om zou vallen... Ze had zelfs het gore lef om te beweren dat de DSG haar ook moest betalen.
Medelijden met dit soort mensen? Echt niet. Creperen mogen ze. Ook financieel.
Tsja. Ik vind dit lastig waar je de grens moet trekken. Mensen moeten niet makkelijk trappen in al die verkooptechnieken maar aan de andere kant blijken de verkooptechnieken keer op keer te werken (bijv. door een deadline te stellen, dat werkt in bepaalde situaties heel goed).quote:[..]
Mensen die bewust, of door gebrek aan informeren, een hypotheek nemen die ver boven de waarde van de woning uitstijgt, hoeven totaal geen hulp te verwachten imo. Mensen die meewerken aan dit soort praktijken, bijv. als adviseur, verdienen ook niet beter. En de smoesjes "Wis haben es nicht gewußt", of "Befehl ist Befehl" werken imo niet meer.
Het is niet alleen in Nederland zo.... En je ziet het iedereen doen. Tot topmannen aan toe.quote:Waarom is het tegenwoordig in NL zo dat als het goed gaat niemand zich met de situatie mag bemoeien. Maar zodra het ook maar iets tegenzit, gaan we met z'n allen meteen janken bij iemand anders... Wees eens een keer verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt.
Ik heb niet meer medelijden met mensen die iets tekenen zonder dat ze de voorwaarden lezen dan met mensen die wel alles uitpluizen maar door onvoorziene omstandigheden in de problemen komen. Dan heb ik eigenlijk zelfs meer sympathie voor die laatste groep, al hebben ze wel bewust het risico genomen en moeten niet gaan miepen dat ze hun geld zometeen (deels) kwijt zijn, maar als er een oplossing komt in vorm van een overname dan gun ik hun dat zeker.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd.
Ik heb medelijden met mensen die bedonderd, bedrogen of gewoon niet de cognitieve vermogens en tijd hebben gehad om alles door te nemen. Die zonder ik dus bewust af. Ik heb veel minder medelijden met de mensen die een achtergesteld deposito hebben genomen omdat daar nu juist wél voor is gewaarschuwd (door de DSB!) dat het buiten de DGS valt. Dat dan de DNB zegt 'niets aan de hand, banken zijn veilig' maar nogmaals vermeldt dat bij een 'veranderde situatie' je wel je geld kwijt bent.... dan houdt het medelijden voor mij op. Dat laat onverlet dat ik vind dat die mensen het niet verdienen om in de goot te belanden maar dat zal denk ik bij dat type mensen veelal niet snel gebeuren. Kwestie van nuance. Het is niet bij mij van: je bent of een held of je kop eraf.
Ik heb liever dat een deel van de mensen de laan uit moet vanwege een reorganisatie dan dat iedereen de laan uit moet vanwege een faillissement. Dat zijn in dit geval precies de twee opties die er nu zijn (al is de kans op het laatste een stuk groter vrees ik, maar om dat laatste nou toe te juichen?).quote:[..]
Ik ben gewoon niet naief. Iedereen weet dat Amerikanen altijd als eerst de hele tent binnenstebuiten keren en een zwik mensen ontslaan. Dan hoor ik jullie liberalen nooit.
ben ook wel benieuwd waar ik straks misschien werk :- )quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef remlof het volgende:
Wie is nu die Amerikaanse partij die in onderhandeling is om DSB over te kopen? Is het Corsair Investments, JPMorgan Chase & Co. of toch een andere partij?
Bronquote:Op internet circuleren de namen van JC Flowers, Citigroup en JP Morgan. De geruchten dat het JC Flowers zou zijn, zijn tegengesproken.
bronquote:Citigroup verliest opnieuw fors op leningen
ANP | Gepubliceerd op 15 oktober 2009, 14:34
Laatst bijgewerkt op 15 oktober 2009, 15:16
NEW YORK - De Amerikaanse bank Citigroup heeft in het derde kwartaal opnieuw een fors verlies geleden op uitstaande leningen die door de economische malaise waarschijnlijk niet worden afgelost. Dat blijkt uit de derdekwartaalcijfers die de bank donderdag bekendmaakte.
Citigroup verloor 8 miljard dollar op de leningen. Sinds het begin van de kredietcrisis bedraagt dat verlies meer dan 100 miljard dollar. Als gevolg van de nieuwe strop bleef in het derde kwartaal onder de streep een verlies over van 27 dollarcent per aandeel ofwel 3,2 miljard dollar in totaal. Een jaar eerder bedroeg het verlies 2,9 miljard dollar. De inkomsten kwamen uit op 23,1 miljard dollar.
Inderdaad:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb niet meer medelijden met mensen die iets tekenen zonder dat ze de voorwaarden lezen dan met mensen die wel alles uitpluizen maar door onvoorziene omstandigheden in de problemen komen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:49 schreef HarryP het volgende:
[..]
Inderdaad:
Net op Netwerk was er een mooie uitspraak van die jurist die gespecialiseerd is op hypotheken.
Dat die huil muts van 27 jaar met 4 kinderen helemaal geen grond heeft voor een claim omdat haar hypotheek volledig volgens de regels is gegaan.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef remlof het volgende:
Wie is nu die Amerikaanse partij die in onderhandeling is om DSB over te kopen? Is het Corsair Investments, JPMorgan Chase & Co. of toch een andere partij?
Hear hear!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onlangs was er een vrouw op tv die een achtergesteld deposito had. Haar hele pensioen zat er in. Ze was gewaarschuwd dat ze het geld kwijt zou zijn als de bank om zou vallen... Ze had zelfs het gore lef om te beweren dat de DSG haar ook moest betalen.
Medelijden met dit soort mensen? Echt niet. Creperen mogen ze. Ook financieel.
[..]
Mensen die bewust, of door gebrek aan informeren, een hypotheek nemen die ver boven de waarde van de woning uitstijgt, hoeven totaal geen hulp te verwachten imo. Mensen die meewerken aan dit soort praktijken, bijv. als adviseur, verdienen ook niet beter. En de smoesjes "Wis haben es nicht gewußt", of "Befehl ist Befehl" werken imo niet meer.
Waarom is het tegenwoordig in NL zo dat als het goed gaat niemand zich met de situatie mag bemoeien. Maar zodra het ook maar iets tegenzit, gaan we met z'n allen meteen janken bij iemand anders... Wees eens een keer verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt.
Iddquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:04 schreef Sjaakz het volgende:
De DSB-mentaliteit: Doorgaan tot de laatste druppel
Ik hoop het dus van niet. Die mensen zijn echt besodemietert.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:53 schreef RvLaak het volgende:
[..], welke huil muts? Heb je een linkje?
Hopen dat de curators en de rechter (of de nieuwe eigenaar) dat ook zeggen tegen Lakeman
en ook dat DNB dat vlak voor de rechtzaak bepaalde... Foute boel. DNB als wetgever en handhaver in 1 nacht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:47 schreef rja het volgende:
Het verhaal dat de hypotheekportefeuille ineens 1.1 miljard euro waard was i.p.v 1.8 miljard euro, zit volgens mij een luchtje aan, ik kan me niet voorstellen, dat de DSB bij elke hypotheek meer als een derde over de marktprijs gaat of zoveel probleem hypotheken hebben.
DNB deed dat op 5 oktober. Je praat dus niet de waarheid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
en ook dat DNB dat vlak voor de rechtzaak bepaalde... Foute boel. DNB als wetgever en handhaver in 1 nacht.
Maar toch zit daar een luchtje aan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
DNB deed dat op 5 oktober. Je praat dus niet de waarheid.
okay, niet in een nacht maar dus wel in 1 week.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
DNB deed dat op 5 oktober. Je praat dus niet de waarheid.
Een P/E bedrijf dus.quote:DSB praat met Lone Star uit Texas over redding
De laatste hoop van Dirk Scheringa komt uit Dallas. De Amerikaanse partij waar de bankier uit Wognum sinds donderdagnacht mee schermt als redder voor zijn DSB Bank is Lone Star Funds, een opkoopfonds uit Texas. Dat blijkt uit informatie waarover deze krant beschikt.
De DSB-topman kreeg gisteren van de rechtbank in Amsterdam tot maandagochtend 9.00 uur de tijd om te onderhandelen over een overname. Scheringa wilde de naam gisteren niet prijsgeven, maar zei slechts dat het ging om een „serieuze” Amerikaanse investeerder met „een vermogen van vele miljarden” die eigenaar is van „meerdere banken in de wereld”, waaronder ook in Europa. Lone Star weigerde gisteren commentaar te geven.
De Amerikanen zochten eerder deze week contact met een zakenbank in Amsterdam over DSB. Zij zullen dit weekend de boeken van DSB onderzoeken. Als hun belangstelling daarop afketst, zal de rechter maandag toch het faillissement over de bank uit Wognum uitspreken.
Lone Star, dat ongeveer 14 miljard dollar in zijn investeringfondsen heeft zitten, heeft zich in de kredietcrisis naar voren gedrongen als opkoper van grote pakketten slechte leningen van banken. In eigen land maakte het naam door in 2008 een pakket van 30,6 miljard aan ‘rommelhypotheken’ over te nemen van zakenbank Merrill Lynch. Ook bij andere Amerikaanse banken heeft Lone Star voor weinig geld slechte hypotheekleningen gekocht.
In Duitsland kocht Lone Star in augustus 2008 de bank voor het midden- en kleinbedrijf IKB. Dat was in 2007 de eerste Duitse bank die in grote problemen kwam in de kredietcrisis, doordat ze belegd bleek te hebben in grote pakketten Amerikaanse subprime-hypotheken. Het fonds uit Dallas kocht IKB voor 223 miljoen euro en investeerde nog eens 225 miljoen om de bank te herstructureren. De Duitse staat had eerder 8 miljard aan steun in de bank gepompt, die 10 miljard had moeten afboeken.
Het opkoopfonds slaagde er dit jaar in om IKB snel weer winstgevend te krijgen. Over het eerste halfjaar boekte de Duitse dochter een winst van 20 miljoen euro, nadat het in 2008 een verlies van 580 miljoen euro had geleden. Daarvoor heeft Lone Star wel hard ingegrepen. Het heeft 370 ontslagen aangekondigd.
Lone Star is al langer actief in Duitsland en heeft daar de reputatie van een harde saneerder. Sinds 2000 heeft het opkoopfonds grote pakketten met slechte hypotheken opgekocht van Duitse banken. Wanbetalers zijn voor de rechter gebracht en hun huis uitgezet. Rentes zijn fors verhoogd zodra Lone Star daarvoor de kans zag. In 2005 kocht Lone Star de Allgemeine Hypothekenbank Rheinboden van Duitse vakbonden en herdoopte deze in Corealcredit Bank.
Lone Star is in 1995 opgericht door John Grayken, die veel geld had verdiend in de ‘Savings and Loans-crisis’ in de VS. Daarin waren veel lokale spaar- en hypotheekbanken ten onder gegaan.
Het fonds stortte zich na de Aziëcrisis eind jaren negentig op Aziatische banken. Zo kocht Lone Star een Japanse bank voor 400 miljoen dollar van de overheid en verkocht deze weer voor 2,8 miljard. In Korea kwam Lone Star in aanvaring met de autoriteiten omdat het de prijs voor Korean Exchange Bank in 2003 zou hebben gedrukt door koersmanipulatie. Vorig jaar sprak het hooggerechtshof het bedrijf vrij. Nu probeert Lone Star de Koreaanse bank weer te verkopen.
In de Verenigde Staten bezit Lone Star geen banken. Toezichthouders hebben het de private-equityfirma’s heel lang lastig gemaakt om in banken te investeren, zodat ze hun heil in het buitenland zochten. Ze mochten in de VS niet meer dan een belang van 25 procent in een bank hebben. Met hun overvloed aan geld en het grote aanbod aan banken die door de kredietcrisis in problemen waren gekomen, stonden de private-equityfirma’s te popelen om koopjes te doen. In de eerste helft omzeilden sommige opkoopfondsen de regels door met zijn vieren of vijven lokale banken te kopen in Florida en Californië. Deze zomer zijn de regels door de toezichthouders versoepeld en mogen de opkoopfondsen wel een bank kopen, alleen zijn de kapitaaleisen hoger dan bij andere banken. Lone Star heeft tot dusver geen Amerikaanse bank gekocht, bekende grote partijen als Carlyle en Blackstone zijn wel actief geworden.
Het opkoopfonds uit Texas heeft op zijn website een rijtje klokken staan, met de tijden van alle plaatsen waar ze zijn gevestigd: Dallas, New York, Hamilton, Londen, Parijs, Frankfurt en Tokio. Dirk Scheringa zal zonder twijfel trots zijn daar binnenkort een klok met de tijd in Wognum wordt toegevoegd.
Ik moet em niet maar hij was inderdaad echt goed. Verbazingwekkend na zo weinig slaap e.d.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:11 schreef Klopkoek het volgende:
Bos was echt goed
Was hij maar premier in plaats van Balkenende.
Ken iemand het artikel wat groter inscannen?quote:Pieter Lakeman is volgens De Telegraaf (artikel nog niet online) betrokken bij zaken die het daglicht niet verdragen. Zo zou hij samen met een zakenpartner bezig zijn geweest met een tv-format genaamd 'Openbaarder Ministerie'. De domeinnaam is zelfs nog in bezit van Lakeman. Het opentrekken van de fles champagne om te toasten op de ondergang van DSB komt zelfs linea recta uit een script van het tv-programma. De tv-show gebaseerd op 'leedvermaak' ging voortijdig op de fles door een combinatie van faillissementen en een daaropvolgend justitieel onderzoek naar Pieters zakenpartner Bwin bv. (niet te verwarren met BWin.com) Justitie verdenkt de joint venture van Lakeman/Bwin ervan een tv-programma te willen financieren met drugsgeld. één van de belangrijkste aanknopingspunten is dat dit bedrijf zonder noemenswaardige inkomsten wél een Marokkaan op de payroll had staan die 16000 euro per maand opstreek, deze persoon wordt is inmiddels gezocht door Interpol: Diverse opsporingsdiensten blijken momenteel onderzoeken te verrichten naar de schimmige financiële achtergronden van onder andere het televisieavontuur. De eerste arrestaties vonden zelfs al plaats.
Ook dat is betrekkelijk. Die leningen zoals hypotheken moeten echt nog wel worden terugbetaald. De werkzaamheden rondom het uitvoeren van de werkzaamheden die daarbij horen, die zullen ook bij de volgende partij moeten worden uitgevoerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb liever dat een deel van de mensen de laan uit moet vanwege een reorganisatie dan dat iedereen de laan uit moet vanwege een faillissement. Dat zijn in dit geval precies de twee opties die er nu zijn (al is de kans op het laatste een stuk groter vrees ik, maar om dat laatste nou toe te juichen?).
Volgens dat stukje lijkt het mij vooral om die zakenpartner te gaan. Het opentrekken van champagne is natuurlijk ook niet iets wat nou echt uniek is aan een TV-format.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:43 schreef RvLaak het volgende:
Lakeman betrokken bij 'duistere zaakjes'
vaag.....quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ken iemand het artikel wat groter inscannen?
Ik heb net even gekeken bij de naam van Lakeman of ik die kon terugvinden in Bloomberg, niet, maar vond toch wel een aantal mensen met de achternaam lakeman, die bij verschillende financiele instellingen werken, zoals Citigroup. Wat heet, er bestaat zelfs een 'lakeman securities'quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ken iemand het artikel wat groter inscannen?
Wat zegt BB over die Lone Star?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken bij de naam van Lakeman of ik die kon terugvinden in Bloomberg, niet, maar vond toch wel een aantal mensen met de achternaam lakeman, die bij verschillende financiele instellingen werken, zoals Citigroup. Wat heet, er bestaat zelfs een 'lakeman securities'
Wat betreft BB, die heeft eigenlijk nul informatie over DSB en de rest, puur alleen de reuters nieuws berichten en dergelijke.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
PE lag wel in de lijn der verwachting imo, zij hebben zich in dit soort zaken gespecialiseerd, ook hebben zij minder problemen voor wat betreft toezicht. Ook voor eventuele schikkingen vanwege allerlei polissen zie ik nu veel minder ruimte, Texanen zijn hier toch wat praktischer in dan Europeanen, betalen of we klagen je aan. Er valt zeker wat voor te zeggen.
Alsof ie de hele dag met één ding bezig moet zijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tienduizenden gedupeerden DSB? Nout Wellink gaat feesten
President Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) vond een door de Tweede Kamer en rechtbank afgedwongen herkansing voor Dirk Scheringa geen prioriteit. Hij ging naar een feestje in Wassenaar, lekker nassen.
[ afbeelding ]
Wassenaar is veel gezelliger![]()
Door druk van de Tweede Kamer donderdag in het debat met minister Wouter Bos over de merkwaardige gang van zaken rond DSB kreeg Bos de opdracht Scheringa te helpen. Die zette vervolgens ‘twee van zijn beste ambtenaren’ op de zaak.
Maar Wellink was er wel klaar mee, ontdekte RTLZ. Wellink vertrok donderdag om vijf uur ’s middags uit Den Haag richting Amsterdam, althans zo leek het. In werkelijkheid ging hij naar Wassenaar. Daar was een diner van voormalige winnaars van de Koning Willem I-prijs. Wellink zelf dineerde niet mee, dat dan nog wel, maar hij had wél tijd nog even op de foto te gaan. Wellink schoof pas na achten aan bij de onderhandelingen in Amsterdam. Die waren toen al dik een half uur bezig
.
Wellink of is het wel-link
![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alsof ie de hele dag met één ding bezig moet zijn![]()
. Die man heeft ook andere verplichtingen en daar was dit dus blijkbaar één van.
Dit is dus de laatste strohalm? www.lonestarfunds.comquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
PE lag wel in de lijn der verwachting imo, zij hebben zich in dit soort zaken gespecialiseerd, ook hebben zij minder problemen voor wat betreft toezicht. Ook voor eventuele schikkingen vanwege allerlei polissen zie ik nu veel minder ruimte, Texanen zijn hier toch wat praktischer in dan Europeanen, betalen of we klagen je aan. Er valt zeker wat voor te zeggen.
Op tijd komen is niet een gebrek aan tijd maar gebrek aan respectquote:Wellink schoof pas na achten aan bij de onderhandelingen in Amsterdam. Die waren toen al dik een half uur bezig
Daar lijkt 't op.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is dus de laatste strohalm? www.lonestarfunds.com
Naja, wat al zo'n beetje gemeld is. Dat het zo'n grote private equity boer is uit Dallas die allemaal dingen opkoopt zoals grote CDO pakketjes en overal wel ergens posities heeft zitten. Het heeft dus ook allemaal verschillende fondsen. Het ziet er verder wel oke uit.quote:
Een PE fonds is geen bank, het PE fonds zelf staat dus ook niet onder toezicht via vergunningen of wat dan ook, dan kun je denk ik veel minder stroperig aan het werk gaan, geen gedoe met toezichthouders en centrale banken. Ook zitten ze als buitenlandse partij minder in de schijnwerpers bij het Nederlandse publiek, ontslagrondes en andere zaken om de onderneming weer op de rails te krijgen kun je dan makkelijker nemen zonder dat je allerlei demonstranten voor de deur hebt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe bedoel je dat?
Hard maar rechtvaardig, ze leggen hun problemen in ieder geval niet op het bord van een ander, dat kan ik wel waarderen.quote:En ja, Texanen zijn verschrikkelijke luitjes. Harde mensen.
Dat zou wel ironisch zijn. Lakeman maakt de DSB kapot en zijn klanten zijn nog slechter af omdat de koper nog harder isquote:Lone Star is al langer actief in Duitsland en heeft daar de reputatie van een harde saneerder. Sinds 2000 heeft het opkoopfonds grote pakketten met slechte hypotheken opgekocht van Duitse banken. Wanbetalers zijn voor de rechter gebracht en hun huis uitgezet. Rentes zijn fors verhoogd zodra Lone Star daarvoor de kans zag.
Iedereen is straks de lul. Het personeel wordt alsnog bijna allemaal ontslagen en een akkoord met al die stichtingen zit er al helemaal niet in.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat zou wel ironisch zijn. Lakeman maakt de DSB kapot en zijn klanten zijn nog slechter af omdat de koper nog harder is![]()
. Dan zit je daar met je claim in een kartonnen doos omdat je uit huis gezet bent omdat je de lasten niet meer kon betalen
![]()
.
Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:27 schreef Dutchguy het volgende:
Hendrickx kan het ook wel schudden als Lone Star het wordt met zijn mondelinge afspraken.
Dan schiet DSB (of de opkopende partij) zichzelf wel redelijk in de voet, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:55 schreef PirE het volgende:
[..]
Dat zou wel ironisch zijn. Lakeman maakt de DSB kapot en zijn klanten zijn nog slechter af omdat de koper nog harder is![]()
. Dan zit je daar met je claim in een kartonnen doos omdat je uit huis gezet bent omdat je de lasten niet meer kon betalen
![]()
.
Vanavond is hij bij Kassa trouwens, maar ik ben bang dat zijn rol is uitgespeeld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?
Edit: Sorry, ik heb het mis, het is geen uitspraak maar een advies zonder bindend karakter. Bron: http://www.kifid.nl/uploads/Aanbeveling081009-PDF.pdf
Ik denk dus dat de Texaanse cowboys lak aan dat advies hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij sterk af, want de Ombudsman heeft er een uitspraak over gedaan en als ik mij niet vergis is dat bindend?
Edit: Sorry, ik heb het mis, het is geen uitspraak maar een advies zonder bindend karakter. Bron: http://www.kifid.nl/uploads/Aanbeveling081009-PDF.pdf
JIp. Die gaan gewoon hun eigen gang, en ik zou me er niet over verbazen als ze DSB nog gaan overnemen ook. Ben wel benieuwd naar het format wat ze dan bij DSB gaan implementeren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik denk dus dat de Texaanse cowboys lak aan dat advies hebben.
Koopsompolis verdriedubbelaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
JIp. Die gaan gewoon hun eigen gang, en ik zou me er niet over verbazen als ze DSB nog gaan overnemen ook. Ben wel benieuwd naar het format wat ze dan bij DSB gaan implementeren.
Ze moeten gewoon voldoen aan de DNB eisen, en sinds iedereen weet dat die vrij soepel zijn. Erg soepel to say the least, gaan ze gewoon op dezelfde manier verder denk ik. Voor de rest stelt die nederlandse wetgeving omtrent financiele zaakjes natuurlijk niet veel voorquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Koopsompolis verdriedubbelaar.Maar ze zullen natuurlijk wel gewoon aan de Nederlandse wetgeving moeten voldoen en aan de contracten die men heeft gesloten. Verder hebben Texanen misschien een bepaald imago, ze gaan natuurlijk gewoon dat doen wat zakelijk het handigst is, daar zijn spaarders en het personeel natuurlijk wel mee gediend, een faillissement is door hun dan voorkomen en dat is ook wat waard.
Omdat de overheid zich helemaal niet moet bemoeien met de markt, het kan de problemen zelfs verergeren als er sprake is van schijnzekerheid. Veel mensen schijnen toch vertrouwen in dat soort regelgeving te hebben en letten dan minder goed op als zij een product afsluiten. Daarmee zeg ik dus niet dat de overheid de problemen heeft veroorzaakt maar wel dat er een schijnzekerheid kan ontstaan doordat consumenten veel vertrouwen in de controlerende instanties koesteren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
En waarom heeft de overheid niet ingegrepen bij alle financiele instellingen die zich daaraan schuldig hebben gemaakt?
Dat is nu dan wel voorbij dacht ik zoquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
..........................
doordat consumenten veel vertrouwen in de controlerende instanties koesteren.
Dat betwijfel ik, want iedereen gaat nu toch echt zeggen dat het in de toekomst wel goed gaat omdat er veel regels aangescherpt worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat is nu dan wel voorbij dacht ik zo
Dat hebben ze al 10 keer geroepen bij de voorgaande mislukkingen zoals icesave etcquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, want iedereen gaat nu toch echt zeggen dat het in de toekomst wel goed gaat omdat er veel regels aangescherpt worden.
Ik geloof er geen zak van.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:22 schreef Five_Horizons het volgende:
Hendrickx: 'Scheringa heeft plan B'
Mja....
Zojuist op kassa werd er ook gesproken over een plan B.quote:
Dat maakt het nog niet waar, natuurlijkquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Zojuist op kassa werd er ook gesproken over een plan B.
Ja pas als Dirk het zelf bevestigd is het waarquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nope, maar er is dan iig een iets serieuzere bron van de geruchten.
OOOHHH ok danquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:44 schreef thefreakje het volgende:
Dat er nog een plan b klaar ligt wilt natuurlijk niks zeggen over plan a.
Ik heb nog steeds vertrouwen in plan a.
quote:Dat weet ik niet of kan ik niet zeggen. Ik weet alleen dat ze nog snoeihard bezig zijn met Plan B, Jelle Hendrickx en zijn stichting en dat dit voor iedereen verre weg de aller allerbeste oplossing is.
denk ik niet, De dnb ziet nu wel, dat het vliegtuig omlaag stort met enkele 1000 ende kilometers per uur en dat ze de stuurknuppel omhoog moeten trekken om niet te crashen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
OOOHHH ok dan![]()
alleen van Bos en Wellink moet DSB failliet, dus gaat hij failliet, curator Schimmelpennick stuurt ook af op faillissement iov Bos![]()
Dus als plan A doorgaat DNB geeft geen toestemming >>> DSB failliet
Dus als plan B doorgaat DNB geeft geen toestemming >>> DSB failliet
wat zal de uitkomst zijn![]()
DNB en hun gedachten wijzigen omdat Dirk en of de rechter dat vindt daar zijn ze niet zo goed inquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef thefreakje het volgende:
[..]
denk ik niet, De dnb ziet nu wel, dat het vliegtuig omlaag stort met enkele 1000 ende kilometers per uur en dat ze de stuurknuppel omhoog moeten trekken om niet te crashen.
geen kassa gekeken zeker, met plan b is het onzeker wat er gebeurd, maar met plan staat iedereen met zijn claim tegen dsb/scheringa en een doos op straat!!!!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Plan B? Plan A met Lone Star lijkt mij het beste.
aandelen naar klantenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:20 schreef capricia het volgende:
wat is plan B, wat weten we daarvan?
Niet als ze gewoon gaan betalen. Als ze het niet kunnen betalen is het denk ik beter dat het huis geliquideerd wordt. Belangrijker is het dat de spaarders nog over hun geld kunnen beschikken zonder dat andere banken daar voor opdraaien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:18 schreef thefreakje het volgende:
maar met plan staat iedereen met zijn claim tegen dsb/scheringa en een doos op straat!!!!
leg eens uit in wat meer woorden, aub..quote:
`Jammer dat u van ons een zootje onnodige koopsompolissen hebt, maar nu krijgt u van ons aandelen in een prachtbedrijf er voor terug!´quote:
meer weten we niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
leg eens uit in wat meer woorden, aub..
ok.quote:
Eerst schieten dan praten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:14 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik denk dus dat de Texaanse cowboys lak aan dat advies hebben.
?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Onderhandelingen over DSB op tv. Ongelooflijk.
Ongelooflijk idd, waarom in hemelsnaam op deze manierquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Onderhandelingen over DSB op tv. Ongelooflijk.
Bij Nova was te zien hoe Dorrepaal naar Scheringa belde om plan B voor te leggen. Het houdt in dat spaarders / depositohouders 1/3e inleveren en omwisselen in aandelenkapitaal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef eleusis het volgende:
Waar hebben jullie het toch over? Ik zette zelfs mijn TV aan (bij grote uitzondering weer eens), maar zag alleen maar Derksen en Rayman.
Wie daar in trapt, lijkt me ook rijp voor het gesticht. Waarom zou je in godsnaam aandelen accepteren van een bedrijf wat enkel kan leven bij de gratie van het vertrouwen. Het vertrouwen wat volledig is verdwenen door alle problemen en pers van het laatste jaar.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Bij Nova was te zien hoe Dorrepaal naar Scheringa belde om plan B voor te leggen. Het houdt in dat spaarders / depositohouders 1/3e inleveren en omwisselen in aandelenkapitaal.
De 'haircut' moet dan ook opgeschroefd worden van 1 naar 1,8 miljard (door DNB). Die 2 voorwaarden samen zouden voor een redding kunnen zorgen.
Maar de meest beursgenoteerde bedrijven en banken leven toch bij gratie van het vertrouwen van de mensen (en aandeelhouders)?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wie daar in trapt, lijkt me ook rijp voor het gesticht. Waarom zou je in godsnaam aandelen accepteren van een bedrijf wat enkel kan leven bij de gratie van het vertrouwen. Het vertrouwen wat volledig is verdwenen door alle problemen en pers van het laatste jaar.
Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wie daar in trapt, lijkt me ook rijp voor het gesticht. Waarom zou je in godsnaam aandelen accepteren van een bedrijf wat enkel kan leven bij de gratie van het vertrouwen. Het vertrouwen wat volledig is verdwenen door alle problemen en pers van het laatste jaar.
Als je 500.000 aan achtergestelde deposito's hebt wil je dat. Logisch.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
Maar de meeste van die bedrijven hebben niet een reputatie die al meer dan een jaar vakkundig om zeep wordt geholpen door zowel het bedrijf zelf als de pers.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar de meest beursgenoteerde bedrijven en banken leven toch bij gratie van het vertrouwen van de mensen (en aandeelhouders)?
Als je 1 van beide hebt, verdien je het om dat geld kwijt te raken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je 500.000 aan achtergestelde deposito's hebt wil je dat. Logisch.
Als je 500.000 aan spaartegoeden daar hebt, wil je dat ook. Logisch.
Er zijn dus op zeker mensen die 't willen, en ze hebben maar 140 miljoen nodig. Reële optie dus.
Viel me inderdaad op dat Dirkje gisteren in alle media als de held werd afgeschilderd. Ondanks dat dezelfde media hem volledig hebben afgebrand de dag er voor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijn
Ik vind 't nog veel kwalijker dat Nova wederom een podium is om een actie te starten. Nota bene een mailadres braaf onder in beeld zettenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Viel me inderdaad op dat Dirkje gisteren in alle media als de held werd afgeschilderd. Ondanks dat dezelfde media hem volledig hebben afgebrand de dag er voor.
De hypocrisie van de media kent blijkbaar geen grenzen
Ja, en bij de minste geringste onrust klapt die bank alsnog en ben je je geld alsnog kwijt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er zijn dus op zeker mensen die 't willen, en ze hebben maar 140 miljoen nodig. Reële optie dus.
Ze kunnen 't ook niet proberen. Dan zijn de genoemde voorbeelden zeker 400k kwijt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja, en bij de minste geringste onrust klapt die bank alsnog en ben je je geld alsnog kwijt.
Zo pro-DSB is Nova anders niet hoor, die uitlatingen van ex-werknemers over welke praktijken DSB er op na hield kwamen er vandaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind 't nog veel kwalijker dat Nova wederom een podium is om een actie te starten. Nota bene een mailadres braaf onder in beeld zetten. Hoezo journalistieke objectiviteit?
Gokje wagen? Samen inleggen, hebben het er maandag wel over..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Vergis je niet, Dirk heeft fans hoor! Nu eens kijken hoeveel er dat zijn
Het vertrouwen was tot 1 oktober voldoende (totdat Lakeman begon). Sterker nog, zelfs de oproep van Lakeman kreeg de bank eigenlijk niet omver; ze gingen pas na het lek naar de pers en de haircut van DNB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De 'haircut' kan wel eens de bottleneck worden voor 't slagen van deze poging. Dan krijg je idd zo'n situatie, erg lastig voor Bos / Wellink.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:25 schreef capricia het volgende:
En stel dat DNB er niet zoveel in ziet...
DNB krijgt sowieso al een deel van de zwarte piet, enerzijds wegens grof falend toezicht en anderzijds vanwege de haircut van 800 mln, die (ook qua timing) erg slecht valt te verklaren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:25 schreef capricia het volgende:
BTW: Stel dat er belangstelling voor is vanuit de bevolking...mensen met achtergestelde leningen enzo hebben 100% belangstelling denk ik zo.
En stel dat DNB er niet zoveel in ziet...
Dan hebben zij het gedaan, in de ogen van Nederland.
Slimme truuc van Scheeringa...ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Opgeschroefd? Teruggedraaid, toch?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
De 'haircut' moet dan ook opgeschroefd worden van 1 naar 1,8 miljard (door DNB). Die 2 voorwaarden samen zouden voor een redding kunnen zorgen.
De standaard is 1,8 geloof ik, toen heeft DNB 't om totale redenen teruggezet naar 1mrd. Nu moet ie weer omhoog naar 1,8 om 't plan te laten slagen.quote:
Als ze maar 140M nodig hebben, ja...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Uitgaande van de haircut moet het dan terugdraaien zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
De standaard is 1,8 geloof ik, toen heeft DNB 't om totale redenen teruggezet naar 1mrd. Nu moet ie weer omhoog naar 1,8 om 't plan te laten slagen.
Het is maar net hoe je 't bekijkt.
Dat lijkt me ook het grootste probleem, ze krijgen geen enkele nieuwe klant.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:44 schreef Dutchguy het volgende:
Maar ook al zou DSB gered worden, welke gek gaat daar dan nog zijn geld stallen?
En de nieuwe aandeelhouders verkopen hun rommel gelijk weer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat lijkt me ook het grootste probleem, ze krijgen geen enkele nieuwe klant.
Nee, je bent niet gek. Maar die paar mensen die daar puur en alleen voor hun eigen belang zitten geloven graag in hun eigen plannetjes en proberen ome Dirk en z'n volgelingen wijs te maken dat dat goed is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:50 schreef Krambo het volgende:
Dat 'Plan B', hoe naïef moet je zijn om te geloven dat je DSB daarmee kunt redden. Sowieso gaat DNB nooit die haircut terugdraaien, waarom zouden ze in godsnaam. Er verandert toch niks aan de waarde van de hypotheken?
Stel dat de 100.000+ spaarders er mee akkoord gaan, DSB is gered en wat doen de 100.000- spaarders? Juist,zo snel mogelijk hun geld weghalen (vertouwen is weg) en dan zitten we weer bij de situatie van afgelopen maandag.
Of ben ik nou gek?
Dat plan wordt dus alleen verkozen als het niks wordt met Lone Star, die is natuurlijk veruit het gunstigst voor alle mensen die geld te goed hebben van DSB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:46 schreef PietjePuk007 het volgende:Bij Nova was te zien hoe Dorrepaal naar Scheringa belde om plan B voor te leggen. Het houdt in dat spaarders / depositohouders 1/3e inleveren en omwisselen in aandelenkapitaal.
Maar ook dan zullen velen hun geld wel snel weghalen, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat plan wordt dus alleen verkozen als het niks wordt met Lone Star, die is natuurlijk veruit het gunstigst voor alle mensen die geld te goed hebben van DSB.
Ik weet 't wel zeker. En dan valt de bank vanzelf alsnog om, Texaanse cowboys of niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ook dan zullen velen hun geld wel snel weghalen, lijkt me.
Jelle Hendrix bedoel je?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, je bent niet gek. Maar die paar mensen die daar puur en alleen voor hun eigen belang zitten geloven graag in hun eigen plannetjes en proberen ome Dirk en z'n volgelingen wijs te maken dat dat goed is.
Maar dat maakt niet uit, dat is een probleem voor Lone Star en die zullen daar natuurlijk ook wel op rekenen en zorgen voor voldoende reserve, dat zal zelfs een eis van DNB zijn. De deposito houders moeten hun deposito gewoon uitdienen, en de (betaal)rekeninghouders kunnen meteen bij hun geld. En dan zijn er natuurlijk nog de gewone crediteuren die geld te goed hebben van DSB.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:52 schreef Arcee het volgende:
Maar ook dan zullen velen hun geld wel snel weghalen, lijkt me.
Zolang de DSB blijft bestaan is de afspraak met Hendriks bindend...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:58 schreef mr_me_me het volgende:
Plan B helpt toch nog steeds niet om alle claims i.v.m. de koopsompolissen te kunnen verhelpen? Volgens mij is plan B alleen van toepassing om de spaarders hun geld terug te laten krijgen. Ze zijn dus terug bij af...
of ben ik gek?
Plan B zou een direct faillissement moeten voorkomen, waarna er alsnog met de regeling van Hendrix van start zou kunnen worden gegaan....quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:58 schreef mr_me_me het volgende:
Plan B helpt toch nog steeds niet om alle claims i.v.m. de koopsompolissen te kunnen verhelpen? Volgens mij is plan B alleen van toepassing om de spaarders hun geld terug te laten krijgen. Ze zijn dus terug bij af...
of ben ik gek?
Er is toch niks getekend?quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zolang de DSB blijft bestaan is de afspraak met Hendriks bindend...
Volgens mij is er alleen een mondelinge overeenkomst, dus dat gaat dan problemen opleveren voor wat betreft de bewijslast.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zolang de DSB blijft bestaan is de afspraak met Hendriks bindend...
Naar mijn herinnering hebben ze getekend, maar ze hebben de mondelinge overeenkomst ook gezamenlijk voor de camera's bij NOVA bevestigd, dus dat komt wel goed...quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is er alleen een mondelinge overeenkomst, dus dat gaat dan problemen opleveren voor wat betreft de bewijslast.
Maar dan is er dus niets bereikt? Ok, ze zijn dan niet failliet, maar de claims zullen zeker komen (als Dirk mazzel heeft via zijn vriend Hendrix, als het tegenzit Lakeman of een advocaat).quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:01 schreef Krambo het volgende:
[..]
Plan B zou een direct faillissement moeten voorkomen, waarna er alsnog met de regeling van Hendrix van start zou kunnen worden gegaan....
Dan zou Lone Star dus ook gewoon de overeenkomst ten uitvoer moeten brengen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:04 schreef eleusis het volgende:Naar mijn herinnering hebben ze getekend, maar ze hebben de mondelinge overeenkomst ook gezamenlijk voor de camera's bij NOVA bevestigd, dus dat komt wel goed...
Wat ze volgens mij nooit doen zonder garantie van Bos (welke hij niet gaat geven).quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan zou Lone Star dus ook gewoon de overeenkomst ten uitvoer moeten brengen.
Niet als ze alle assets overnemen en "Old DSB" als een lege huls achterlaten, zoals bijvoorbeeld in IJsland is gebeurd... Maar goed dat lijkt me een juridisch en technisch drama.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juridisch vraagstuk, lijkt me iig niet aantrekkelijk voor Lone Star.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niemand weet toch precies hoe hoog die kosten zijn? En Dirk kan dat imo nooit betalen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:08 schreef eleusis het volgende:
[..]
Niet als ze alle assets overnemen en "Old DSB" als een lege huls achterlaten, zoals bijvoorbeeld in IJsland is gebeurd... Maar goed dat lijkt me een juridisch en technisch drama.
Wat ik zelf zou voorstellen is die overeenkomsten wel honoreren, maar die kosten gewoon in mindering brengen op de aanschafprijs (dus Dirk betaalt het).
Bij een failliet krijgt hij vrijwel zeker niets, dus zelfs een verkoopprijs van 1 euro voor de hele bank is voor hem al winst... Betekent ook dat hij niet door rekeninghouders wordt gekielhaald...quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:11 schreef Krambo het volgende:
[..]
Niemand weet toch precies hoe hoog die kosten zijn? En Dirk kan dat imo nooit betalen.
Alle assets overnemen, kan natuurlijk alleen als die assets niet meer in de entiteit van het bedrijf zitten. Zolang er geen faillissement is bestaat die nog en kun je, lijkt mij, uit bescherming van de crediteuren en rekening/depositohouders niet ineens alle assets de deur uit doen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:08 schreef eleusis het volgende:
Niet als ze alle assets overnemen en "Old DSB" als een lege huls achterlaten, zoals bijvoorbeeld in IJsland is gebeurd... Maar goed dat lijkt me een juridisch en technisch drama.
Dat is nog wel aardige ja.quote:Wat ik zelf zou voorstellen is die overeenkomsten wel honoreren, maar die kosten gewoon in mindering brengen op de aanschafprijs (dus Dirk betaalt het).
Dat zou kunnen, ik weet niet of het onder de noodregeling bijvoorbeeld mogelijk is om bepaalde vorderingen op te schorten of over te dragen. Volgens mij kan er heel veel, ook creatieve dingen, ik heb laatst het verslag gelezen van de bewindvoerders bij Icesave, die zit nog steeds in die noodregeling en wat daar gebeurt lijkt heel erg op een faillissement.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alle assets overnemen, kan natuurlijk alleen als die assets niet meer in de entiteit van het bedrijf zitten. Zolang er geen faillissement is bestaat die nog en kun je, lijkt mij, uit bescherming van de crediteuren en rekening/depositohouders niet ineens alle assets de deur uit doen.
bron probleemhypotheken - Drs. J. Hendrickxquote:Plan B in vogelvlucht
Mensen met een spaarbedrag van meer dan ¤ 100.000,00 en houders van een achtergestelde depositorekening, behoren ook tot de zwaarst gedupeerden.
Evenals de mensen met een hypotheek zullen zij het zwaarst getroffen worden.
Immers, een spaarbedrag boven ¤ 100.000,00 valt niet onder de garanties van de staat der nederlanden, evenals een achtergestelde deposito.
De enige wijze om nog iets van uw achtergestelde deposito of uw spaargeld terug te krijgen, is dit in te wisselen tegen aandelen in DSB Bank NV.
U wordt hiermee immers schuldeiser.
Wij roepen dan ook iedereen op om hun spaarbedrag boven ¤ 100.000,00 en/of hun achtergestelde deposito in te wisselen voor aandelen in DSB Bank NV.
Hangt er af waar Scheringa die 70 mln. euro heeft ondergebracht. Hij kan zijn kunstverzameling verkopen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:
Ook de op TV gemaakte rekensom klopt niet. Die nodige 140 miljoen kan niet "voor de helft van rekening van Scheringa komen" -- dat is, neem ik aan, een negatief eigen vermogen, dus het gaat er al vanuit dat Scheringa nul overhoudt.
Of AZquote:Op zondag 18 oktober 2009 08:04 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hangt er af waar Scheringa die 70 mln. euro heeft ondergebracht. Hij kan zijn kunstverzameling verkopen bijvoorbeeld.
De spaarders krijgen zeker 100K terug de depositohouders hebben nog veel meer onzekerheid dus inderdaad des te meer reden voor hen om in te stemmen met zo'n 2/3 deal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ze kunnen 't ook niet proberen. Dan zijn de genoemde voorbeelden zeker 400k kwijt.
Uit frustratie dan maar de boel definitief laten klappen heeft volgens mij ook weinig nut.
En het zijn dan ook nog aandelen die nergens genoteerd zijn, waar dus geen marktinformatie over is en die je, als je er vanaf wil, onderhands moet verkopen. Trouwens vaag dat zo'n man als Hendrikx schrijft dat aandeelhouders schuldeisers zijn, hij zou toch beter moeten weten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 03:09 schreef eleusis het volgende:
En als we het hebben over een instabiele (net vlotgetrokken) bank is het maar de vraag of je daar aandelen in wil hebben.
Dat klopt niet helemaal. De "bankrun" was al een jaar aan de gang. Lakeman heeft slechts het laatste zetje gegeven. DSB zou hoe dan ook failliet gegaan zijn. Enkel de termijn waarop was nog onderwerp van discussie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:28 schreef justanick het volgende:
[..]
Het vertrouwen was tot 1 oktober voldoende (totdat Lakeman begon). Sterker nog, zelfs de oproep van Lakeman kreeg de bank eigenlijk niet omver; ze gingen pas na het lek naar de pers en de haircut van DNB.
Maar het reddingsplan staat of valt vooral met de haircut. Want zelfs als iedereen met een achtergesteld deposito of de bedragen >100K het kapitaal in aandelen omzet is er nog niet voldoende cash in huis om een de bankrun die na een heropening zal ontstaan te overleven. Er zal dus extra cash het bedrijf in moeten en veel ook.
Anderzijds: als die aandelen op de beurs komen wil ik nog wel een gokje wagen. Ik verwacht nl dat veel mensen met een 'omgezet' aandelenkapitaal zo snel mogelijk willen cashen op de aandelen. Zijn ze voor een prikkie te koop.
Hoe bedoel je de bank run was al een jaar aan de gang? Daarover heb ik niks gelezen en betwijfel dan ook dat DSB hoe dan ook failliet was gegaan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. De "bankrun" was al een jaar aan de gang. Lakeman heeft slechts het laatste zetje gegeven. DSB zou hoe dan ook failliet gegaan zijn. Enkel de termijn waarop was nog onderwerp van discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |