Niet zo raar, koop een bank en krijg er gratis voor miljarden aan claims bij.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef capricia het volgende:
Er werd dus al maanden gewerkt aan de verkoop van de DSB, maar niemand wilde het hebben...
Of die mensen die hun geld van de bank afgehaald hebben...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef Scorpie het volgende:
Willen de aanhangers van Lakeman achteraan gaan staan, achter de reguliere schuldeisers? Dank u!
Zegt ook wel wat over de shit die ze hebben aangetroffen...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Binnen twee dagen failliet verklaard. Aardig vlot....
Jij zegt het. Ik weet het niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zegt ook wel wat over de shit die ze hebben aangetroffen...
Ben je nu nog steeds met Lakeman bezig? Als er iemand DSB heeft laten vallen zijn het Bos en Wellink wel. Vergis je niet, die laatste fatale bankrun was niet vanwege Lakeman, maar vanwege gelekte persberichten. Zonder die berichten had DSB maandagochtend niet onder curatele gestaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef Scorpie het volgende:
Willen de aanhangers van Lakeman achteraan gaan staan, achter de reguliere schuldeisers? Dank u!
Of een hypotheek overnemen van iemand die hem niet kan betalenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Niet zo raar, koop een bank en krijg er gratis voor miljarden aan claims bij..
Moeten ze Ernst & Young ook maar een proces aandoen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:35 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ben je nu nog steeds met Lakeman bezig? Als er iemand DSB heeft laten vallen zijn het Bos en Wellink wel. Vergis je niet, die laatste fatale bankrun was niet vanwege Lakeman, maar vanwege gelekte persberichten. Zonder die berichten had DSB maandagochtend niet onder curatele gestaan.
Niemand, vandaar mijn vrees dat de Nederlandse overheid (wij dus eigenlijk) straks weer moet inspringen omdat er anders helemaal een drama dreigt. Die mensen kunnen nooit en te nimmer een hypotheek bij een andere bank krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:38 schreef capricia het volgende:
Tja, ik vraag me dus echt af wie die hypothekenportefeuille over wil nemen.
Inclusief claims?
Die claims zijn ook niet mis... De vorige week met 2000(?) klanten getroffen schikking kostte al 85 miljoen, en dat op een eigen vermogen van 275 miljoen...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef capricia het volgende:
Er werd dus al maanden gewerkt aan de verkoop van de DSB, maar niemand wilde het hebben...
Een gek. Een gokker. Kortom, een bankquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:38 schreef capricia het volgende:
Tja, ik vraag me dus echt af wie die hypothekenportefeuille over wil nemen.
Inclusief claims?
Uiteraard, want accountants zijn meestal ook geen zuivere koffie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moeten ze Ernst & Young ook maar een proces aandoen.
Dat word afwaarderen danquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niemand, vandaar mijn vrees dat de Nederlandse overheid (wij dus eigenlijk) straks weer moet inspringen omdat er anders helemaal een drama dreigt. Die mensen kunnen nooit en te nimmer een hypotheek bij een andere bank krijgen.
Is er ruimte voor de curator om die "juiste korting" nog te bieden?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:32 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een gek. Een gokker. Kortom, een bank
Met de juiste korting zijn Nederlandse hypotheken wel te verkopen.
Als je binnen twee dagen een 'goed' beeld hebt van een bedrijf, is het een klein bedrijf. Bij een bank als DSB is het onmogelijk. Dus OF er ligt een gruwelijk groot lijk in de kast, OF er zit wat anders achter. Want de bewindvoerders waren ook heel snel met het de deur wijzen van de mogelijke geinteresseerden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het is dát of korting krijgen, omdat de klanten de hypotheken niet kunnen betalen --> executieverkoop --> faillissement. (en maar een deel van de schulden terug)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:34 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Is er ruimte voor de curator om die "juiste korting" nog te bieden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |