Het moderne banksysteem opereert - by design - continu op de rand van insolventie. Dus geen enkele bank is veilig. Maar als de ING gaat, zijn we IJsland. Idem voor Rabobank. Dus die zullen altijd wel gered worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Hier overigens langzaam weer een inlogpagina!
En nog iets wat ik kwijtwil, in het laatste jaar lag Postbank/ING er ook veel uit. Gaan die ook kapot? Dan ga ik daar niet heen
Je bedoelt de DSB medewerkers die de betekenis van het woord 'zorgplicht' niet kennen maar wel graag met een 'koopsomkampioen' t-shirt rondlopen omdat ze de betekenis daarvan wel kennen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Zondebok gevonden.
Lastig voor de mensen met een ordinaire spaarrekening bij de DSB, omdat een stel hypotheekdebielen niet willen lezen.
quote:
Jajaquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Net ingelogd.
Alles wat nog prima in orde. Hypo is netjes afgeschreven gister. Ik slaap weer rustig, de rest boeit me niet zo
dat is 1 afdeling van het bedrijfquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je bedoelt de DSB medewerkers die de betekenis van het woord 'zorgplicht' niet kennen maar wel graag met een 'koopsomkampioen' t-shirt rondlopen omdat ze de betekenis daarvan wel kennen?
Koopsommen werden gekoppeld aan hypotheken. Al met al een groot deel van het (rotte) bedrijf dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat is 1 afdeling van het bedrijf
Tsja dat is het probleem natuurlijk, de overzichten zullen vast kloppen maar heeft de dsb het geld ook?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:42 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de overzichten kloppen?
Het reserve geld is het probleem niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:45 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Tsja dat is het probleem natuurlijk, de overzichten zullen vast kloppen maar heeft de dsb het geld ook?
Hangt er natuurlijk helemaal van af hoe veel mensen zijn gaan overboeken. Maar aangenomen dat je ergens anders nog wat geld voor de korte termijn hebt en er staat minder dan 100k hoef je je niet druk te maken.
het was de verkoop afdeling die hiermee belast waren om die dingen te slijten. Daar staan andere afdelingen, zoals sparen, los vanquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Koopsommen werden gekoppeld aan hypotheken. Al met al een groot deel van het (rotte) bedrijf dus.
Maar goed, vanavond even NOVA kijken voor de nieuwe ontwikkelingen.
Neem aan dat als de dsb echt omvalt er wel iets geregeld kan worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het reserve geld is het probleem niet.
Alleen.. Dat staat op een rekening die als tegenrekening de DBS heeftKan niet naar een andere rekening terugstorten haha
Daar wordt nu aan gewerkt overigensquote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:49 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Neem aan dat als de dsb echt omvalt er wel iets geregeld kan worden.
DSB heeft op een hele smerige manier die mensen aan die koopsommen geholpen. Diverse financiële experts hadden zelfs moeite met de contracten van DSB, laat staan dat een "normaal" mens ze snapt. Ook werden de mensen, min of meer, gedwongen om die polissen te nemen dmv leugens of verzwijging.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:23 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar even buiten het feit dat het plat is.
De titel, dat gedupeerden een faillissement willen. Wat kan de DSB er eigenlijk nou aan doen? Zij verkopen producten, en ze doen het niet gratis. Is het niet de taak van de mensen zelf om ook op te letten? Ik heb voor mijn hypo mij ook goed ingelezen en gekeken hoe en wat. Ik heb me niet laten verleiden met lage tarieven en dat soort gedoe. Is het de bank zijn schuld dat mensen happen op hun, duidelijk te lezen, voorwaarden? Of zijn het mensen die een hypo adviseur te duur vinden en daarom maar zelf iets zoeken en uitkomen bij DSB om vervolgens steen en been te klagen?
Bijvoorbeeld, als ik nu groene auto koop, en over 2 weken wilde ik toch een blauwe. Is dit dan de schuld van de dealer dat ik toch een groene heb? En moet de dealer mij dan maar helpen om een vergelijkbare blauwe te krijgen?
Goh, en 2 uur geleden was je nog aan het huilen over kuddegedrag:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Daar wordt nu aan gewerkt overigens
Geld als reserve op de DSB gaat naar minimum en spaarrekening laat ik een extra tegenrekening aan koppelen
Hopelijk kijk je er volgende keer genuanceerder tegenaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:50 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt, hoe dom kuddevolk zijn we hier in Nederland? Een of andere josti roept wat, en vervolgens gaat iedereen zijn geld wegbrengen naar andere banken. Want die zullen echt stukken beter zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |