Zou ook veel hoger moeten zijnquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
120.000 euro! Dat betaalt ie contant
.
Ja, Gelukkig welquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:51 schreef SilverMane het volgende:
Deze boete is natuurlijk veel te laag!! Hopelijk is dit nog maar het begin.
AFM=Alleen Flinke Missersquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:20 schreef xenobinol het volgende:
Deze boete is een aanfluiting, gewoon de hele jaarwinst als boete stellen.
Daarnaast de slachtoffers voor de volle 100% compenseren. Dus kort samengevat: schade betalen + boete
De AFM is gewoon een zielig stelletje schoothondjes i.p.v. de agressieve waakhond die je opvreet als je rottigheid uithaalt.
Met al die Icesafe-klanten en Spaarbeleg handel ben ik het in grote lijnen met je eens. Maar hier was voor zover ik het begrepen heb wel sprake an wat meer dan alleen kleine lettertjes. En omdat iedereen een huis nodig heeft, is het voor de hand liggend dat ook minder snuggere mensen bij een hypotheekverstrekker aan tafel komen te zitten. Het is maar de vraag of je van de mensen mag en kunt verwachten dat ze die hypotheekverstrekkers kunnen doorgronden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
god weer zon iemand. Het probleem ligt bij de mensen die de handtekening zetten niet bij de dienstverlener.
Wat vraag is is aanbod. Koop nu betaal later.....
Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.
Doet mij denken aan boeren die met een riek achter een heks aangaan. Ze hebben werkelijk geen idee
er was hiervoor ook maar naar 35 zaken gekeken en daar maakte dsb dus 2 fouten. A overkreditering dus hogere hypotheek dan wettelijk toegestaan. B opvoeren van verborgen kosten door zeer prijzige koopsompolis in hypotheek te verstoppen. Beetje vreemd om mensen 4 jaar geleden 389 000 te verstrekken om huis te kopen en maandlasten te verlagen als de verkoopwaarde van dat huis slechts ruim 2 ton isquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja, Gelukkig wel![]()
Dit is pas de eerste van de 12 onderzoeken die er lopen![]()
En die onderzoeken lopen al vanaf april vorig jaarDus diegene die Zalm wil ophemelen en of verdedigen
![]()
De rat wist overal van en werkte er ook aan mee en is net voor de straf de tent uit gevlucht
![]()
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Bedrag is idd om te lachen. En mensen die zulke grote leningen nemen zijn nog veel meer om te lachen. Omdat ze geen centen hebben gaan ze lenen om luxe te leven.......en nu willen ze het eigenlijk niet terugbetalen. Wel de lusten niet de lasten...................dom volk, hopelijk geeft de rechter DSB in alle opzichten gelijk.
Eerst die huilies met hun effectenlease die hun geld terug willen en nu dit weer.
Wordt er nu meer dan vroeger aandacht geschonken aan de zorgplicht van financiele instellingen, of springen daar de financials tegenwoordiger lichtvaardiger mee om dan vroeger om zo meer omzet, en dus een persoonlijke bonus mee te scoren ?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tof dat Pieter Lakeman er mee aan de slag gaat, ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen na het interview bij NOVA.
Wat ik wel opvallend vind is dat deze bestraffing dus niet voor de reclamespotjes en het verkopen van doorlopende kredieten is. In de journaals werden deze gisteren getoond maar aangezien het gaat om hypotheekproducten is het onzin om de link met een doorlopend krediet te leggen, dat zijn twee totaal andere takken van sport.
Een ander punt is voor mij de boete, ik vind het onterecht dat deze gegeven is. Natuurlijk is er schade ontstaan maar dat rechtvaardigt nog geen boete in mijn ogen. Wat nu is vastgesteld is dat er schade is geleden door particulieren die bepaalde producten gekocht hebben die niet aan hun verkocht hadden mogen worden. Het lijkt mij dus logischer dat het enkel een privaatrechtelijke kwestie is waarbij partij A schade ondervindt van partij B en hier een vergoeding voor wil hebben, of bijvoorbeeld van het product af wil.
[..]
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En eh dan nog de boete betaalt DSB van geld dat ze van de zwakkeren gejat hebben![]()
Het is niet de bedoeling dat de partij met een kennisvoorsprong daar misbruik van kan maken, en dat is overigens ook al lang een privaatrechtelijk gegeven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tof dat Pieter Lakeman er mee aan de slag gaat, ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen na het interview bij NOVA.
Wat ik wel opvallend vind is dat deze bestraffing dus niet voor de reclamespotjes en het verkopen van doorlopende kredieten is. In de journaals werden deze gisteren getoond maar aangezien het gaat om hypotheekproducten is het onzin om de link met een doorlopend krediet te leggen, dat zijn twee totaal andere takken van sport.
Een ander punt is voor mij de boete, ik vind het onterecht dat deze gegeven is. Natuurlijk is er schade ontstaan maar dat rechtvaardigt nog geen boete in mijn ogen. Wat nu is vastgesteld is dat er schade is geleden door particulieren die bepaalde producten gekocht hebben die niet aan hun verkocht hadden mogen worden. Het lijkt mij dus logischer dat het enkel een privaatrechtelijke kwestie is waarbij partij A schade ondervindt van partij B en hier een vergoeding voor wil hebben, of bijvoorbeeld van het product af wil.
[..]
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.
Altijd zul je het maar op blijven nemen voor perverse grootkapitalisten... hoe voorspelbaar.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee er schijnt echt iets aan de hand te zijn wat niet door de beugel kanquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.
Idd, in het denkvermogen van die dudes die huis, inboedel, nieuwe badkamer, keuken en auto in hun hypotheek onderbrengen en dan na drie jaar gaan janken dat ze geen rekeningen meer kunnen betalenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee er schijnt echt iets aan de hand te zijn wat niet door de beugel kan
nee er is meer aan de handquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Idd, in het denkvermogen van die dudes die huis, inboedel, nieuwe badkamer, keuken en auto in hun hypotheek onderbrengen en dan na drie jaar gaan janken dat ze geen rekeningen meer kunnen betalen![]()
Lol, als zo'n stropdsas van dsb adviseert dat 130% een prima idee is, dan moet er toch een alarmbel afgaan zou ik denken. Als je de aankoop van je leven doet, laat je je toch niet op die manier voor de gek houden. Maarja, blijkbaar zijn er genoeg zwakzinnigen die het wel oke vindenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:09 schreef henkway het volgende:
[..]
nee er is meer aan de hand
DSB nam 30% van de hypotheek in eigen beheer en ging dat beleggen, vervolgesn zag men dat geld niet meer terug of er ging 60% commissie af
Men had dus een hypotheek van 130% van hetgeen men nodig had, op advies van de DSB
Dat filmpje bevestigt mn vermoeden. Zwakzinnigen !!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist gelezen als reactie op artikel in de telegraaf
Met de afkorting DSB bedoelen ze natuurlijk: Door Scheringa Bedrogen...![]()
![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/v(...)nen_stinken____.html
Mmmm.... ik vind dat wat te kort door de bocht. Als bank heb je een zorgplicht naar je klant toe, dus je word geacht de klant van goed advies te voorzien en niet meer te lenen dan redelijkerwijs mogelijk is. Stel je voor dat iedereen maar een beetje de cowboy zou gaan uithangen, stel je voor dat doktors dat gingen doen... Of scholen... of voedselfabrikanten.... tja stelletjes sukkels hadden ze maar....quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Lol, als zo'n stropdsas van dsb adviseert dat 130% een prima idee is, dan moet er toch een alarmbel afgaan zou ik denken. Als je de aankoop van je leven doet, laat je je toch niet op die manier voor de gek houden. Maarja, blijkbaar zijn er genoeg zwakzinnigen die het wel oke vinden![]()
Helaas wel naders konden oplichters als easylife en palminvest ook hun slag slaanquote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..] Maarja, blijkbaar zijn er genoeg zwakzinnigen die het wel oke vinden![]()
Dirk lacht zich kapot. Morgenvroeg twee sukkels een koopsompolis laten sluiten en hij heeft zijn 120 mille weer terug.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft DSB Bank voor 120.000 euro aan boetes opgelegd.![]()
Volgens de toezichthouder heeft de bank fouten gemaakt bij aanvragen van hypotheken en bij de advisering aan klanten over risico's voor de consument.
DSB Bank accepteert de boet niet en stapt naar de rechter.![]()
Even kijken naar het zure gezicht van Dirkof dioe oplichter hans van Goor
![]()
En dan de reactie van Hans HoogervorstDat hij alles zo goed heeft gezien en op tijd heeft ingegrepen
Toch is dat het begin van het einde, een hypotheek is een zaak van vertrouwen en niet om de luren gelegd te wordenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dirk lacht zich kapot. Morgenvroeg twee sukkels een koopsompolis laten sluiten en hij heeft zijn 120 mille weer terug.
quote:vr 03 jul 2009, 18:05 | 0 reacties
DSB Bank vreest grote reputatieschade
AMSTERDAM (AFN) - De DSB Bank is bang dat de boetes die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft opgelegd, zo’n reputatieschade opleveren dat het bestaansrecht van de bank in gevaar kan komen. DSB Bank heeft nog geprobeerd te voorkomen dat de boetes in de openbaarheid werden gebracht.
De klantjes van Dirk waren er zelf bij en hadden het liefst nog meer geleend dan dat veel te hoge bedrag wat Dirk ze maximaal wilde lenen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:10 schreef henkway het volgende:
[..]
Toch is dat het begin van het einde, een hypotheek is een zaak van vertrouwen en niet om de luren gelegd te worden
[..]
Ja en Dirk het meerdere boven de twee ton in een "beleggingspolis" stoppenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
De klantjes van Dirk waren er zelf bij en hadden het liefst nog meer geleend dan dat veel te hoge bedrag wat Dirk ze maximaal wilde lenen...
Die jankerds met een hypotheek van 3 ton op een EW van 2 ton hadden ook wel ja gezegd tegen 4 ton.
Daar kiezen mensen voor. Hele volksstammen wilden persé huizen die ze niet konden betalen, bij Dirk kon het wel. Dan past het niet om achteraf te gaan zeuren dat je teveel is geleend. Het liefst hadden ze nog een ton extra geleend, maar zo gek was Dirk nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:32 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en Dirk het meerdere boven de twee ton in een "beleggingspolis" stoppen![]()
met een dubbele commissie he
2% op de hypotheek van 230.000 en 30% op de easylife polis van 30.000
Daar gaat het niet om, het gaat om de enorme provisie die naar Dirk ging, zo blijkt achterafquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar kiezen mensen voor. Hele volksstammen wilden persé huizen die ze niet konden betalen, bij Dirk kon het wel. Dan past het niet om achteraf te gaan zeuren dat je teveel is geleend. Het liefst hadden ze nog een ton extra geleend, maar zo gek was Dirk nu ook weer niet.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, het gaat om de enorme provisie die naar Dirk ging, zo blijkt achteraf
Eigenlijk is het heel simpelquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan heeft men of het niet gelezen of het niet willen lezen.
De spijker op de kop.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:53 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel
1) We willen wat
2) We willen meer
3) We willen nog meer
4) Het dreigt ons afgenomen te worden
5) Dat is niet onze schuld natuurlijk
6) Boeman: De bank natuurlijk
7) Klagen
Trouwens die vent die ze helpt...ene Jelle ofzo. Is zelf ook al 2x failliet gegaan en laat al die mensen geld betalen om ze vervolgens allemaal te vertellen dat hun hypo slecht is
Als de AFM een boete uitdeelt dan is er echt wel wat grondig mis hoorquote:
De AFM is dus niet echt serieus te nemen, dat blijkt wel weer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:57 schreef henkway het volgende:
[..]
Als de AFM een boete uitdeelt dan is er echt wel wat grondig mis hoor
Zelfs easylife kreeg geen boete
Het is de enige autoriteit voor financiële markten in Nederland, gaat er een bank in de fout dan MOET ze ingrijpen, de easylife was niet te grijpen want die bleef per transactie expres onder de 50.000 euroquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
De AFM is dus niet echt serieus te nemen, dat blijkt wel weer.
Jij weet écht niet waar je het over hebt, he?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:42 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is de enige autoriteit voor financiële markten in Nederland, gaat er een bank in de fout dan MOET ze ingrijpen, de easylife was niet te grijpen want die bleef per transactie expres onder de 50.000 euro
Dit gaat de DSB veel meer kosten dan die 120.000 euro
Tja het is mijn werkquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij weet écht niet waar je het over hebt, he?
Dan zou ik je kennis nog maar een beetje bijspijkerenquote:
http://www.nu.nl/economie(...)teur-vertrekken.htmlquote:DSB ziet weer directeur vertrekken
Uitgegeven: 4 juli 2009 17:23
Laatst gewijzigd: 4 juli 2009 17:19
WOGNUM - DSB Bank heeft ruim een maand na het vertrek van financieel directeur Frank de Grave opnieuw een directeur zien vertrekken.
Het gaat om René Frijters, die verantwoordelijk was voor sparen en beleggen bij de Noord-Hollandse bank.
Dat heeft een woordvoerder van DSB zaterdag bevestigd. Frijters had er volgens de woordvoerder moeite mee dat hij geen eigen baas kon zijn.
De directeur, die niet in de raad van bestuur zat, is een van de oprichters van beleggingsbank Alex. Hij vertrok bij Alex nadat zijn geesteskind door Rabobank was verkocht aan concurrent Binck.
Onrust
Momenteel is er veel onrust rondom DSB Bank. In mei stapte oud-politicus Frank de Grave (VVD) na twee maanden alweer op als financieel directeur.
Er zou ''onvoldoende match'' zijn geweest met de overige leden van de raad van bestuur, waarin AZ-voorzitter Dirk Scheringa en operationeel directeur Hans van Goor zitting hebben.
Hypotheken
Ook ligt DSB onder vuur van consumentenorganisaties, die vinden dat de bank huizenbezitters met te hoge hypotheken heeft opgezadeld.
Toezichthouder AFM gaf de bank onlangs twee boetes van in totaal 120.000 euro, omdat er fouten waren gemaakt bij de verstrekking van hypotheken en bij de advisering van klanten.
Frijters
Frijters zei begin dit jaar kort na zijn aantreden bij DSB Bank tegen zakenblad FEM Business te willen helpen om de bank transparanter te maken.
Dat zou volgens hem ook helpen bij het verbeteren van het imago van DSB Bank. ''Want dat klopt nog niet met de werkelijkheid'', stelde hij.
Onduidelijk is nog waar Frijters zijn arbeidzame leven voortzet. Tegen Het Financieele Dagblad stelde hij ''iets te willen doen'' met een van de financiële ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf die te koop staan.
dsb zal niet lang meer zelfstandig blijvenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:49 schreef RodeRidderrr het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)teur-vertrekken.html
Ah, de ratten verlaten het zinkende schip!Ik voorspel een run op spaargeld bij de DSB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |