Zou ook veel hoger moeten zijnquote:Op woensdag 1 juli 2009 20:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
120.000 euro! Dat betaalt ie contant
.
Ja, Gelukkig welquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:51 schreef SilverMane het volgende:
Deze boete is natuurlijk veel te laag!! Hopelijk is dit nog maar het begin.
AFM=Alleen Flinke Missersquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:20 schreef xenobinol het volgende:
Deze boete is een aanfluiting, gewoon de hele jaarwinst als boete stellen.
Daarnaast de slachtoffers voor de volle 100% compenseren. Dus kort samengevat: schade betalen + boete
De AFM is gewoon een zielig stelletje schoothondjes i.p.v. de agressieve waakhond die je opvreet als je rottigheid uithaalt.
Met al die Icesafe-klanten en Spaarbeleg handel ben ik het in grote lijnen met je eens. Maar hier was voor zover ik het begrepen heb wel sprake an wat meer dan alleen kleine lettertjes. En omdat iedereen een huis nodig heeft, is het voor de hand liggend dat ook minder snuggere mensen bij een hypotheekverstrekker aan tafel komen te zitten. Het is maar de vraag of je van de mensen mag en kunt verwachten dat ze die hypotheekverstrekkers kunnen doorgronden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
god weer zon iemand. Het probleem ligt bij de mensen die de handtekening zetten niet bij de dienstverlener.
Wat vraag is is aanbod. Koop nu betaal later.....
Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.
Doet mij denken aan boeren die met een riek achter een heks aangaan. Ze hebben werkelijk geen idee
er was hiervoor ook maar naar 35 zaken gekeken en daar maakte dsb dus 2 fouten. A overkreditering dus hogere hypotheek dan wettelijk toegestaan. B opvoeren van verborgen kosten door zeer prijzige koopsompolis in hypotheek te verstoppen. Beetje vreemd om mensen 4 jaar geleden 389 000 te verstrekken om huis te kopen en maandlasten te verlagen als de verkoopwaarde van dat huis slechts ruim 2 ton isquote:Op woensdag 1 juli 2009 22:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ja, Gelukkig wel![]()
Dit is pas de eerste van de 12 onderzoeken die er lopen![]()
En die onderzoeken lopen al vanaf april vorig jaarDus diegene die Zalm wil ophemelen en of verdedigen
![]()
De rat wist overal van en werkte er ook aan mee en is net voor de straf de tent uit gevlucht
![]()
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Bedrag is idd om te lachen. En mensen die zulke grote leningen nemen zijn nog veel meer om te lachen. Omdat ze geen centen hebben gaan ze lenen om luxe te leven.......en nu willen ze het eigenlijk niet terugbetalen. Wel de lusten niet de lasten...................dom volk, hopelijk geeft de rechter DSB in alle opzichten gelijk.
Eerst die huilies met hun effectenlease die hun geld terug willen en nu dit weer.
Wordt er nu meer dan vroeger aandacht geschonken aan de zorgplicht van financiele instellingen, of springen daar de financials tegenwoordiger lichtvaardiger mee om dan vroeger om zo meer omzet, en dus een persoonlijke bonus mee te scoren ?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tof dat Pieter Lakeman er mee aan de slag gaat, ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen na het interview bij NOVA.
Wat ik wel opvallend vind is dat deze bestraffing dus niet voor de reclamespotjes en het verkopen van doorlopende kredieten is. In de journaals werden deze gisteren getoond maar aangezien het gaat om hypotheekproducten is het onzin om de link met een doorlopend krediet te leggen, dat zijn twee totaal andere takken van sport.
Een ander punt is voor mij de boete, ik vind het onterecht dat deze gegeven is. Natuurlijk is er schade ontstaan maar dat rechtvaardigt nog geen boete in mijn ogen. Wat nu is vastgesteld is dat er schade is geleden door particulieren die bepaalde producten gekocht hebben die niet aan hun verkocht hadden mogen worden. Het lijkt mij dus logischer dat het enkel een privaatrechtelijke kwestie is waarbij partij A schade ondervindt van partij B en hier een vergoeding voor wil hebben, of bijvoorbeeld van het product af wil.
[..]
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En eh dan nog de boete betaalt DSB van geld dat ze van de zwakkeren gejat hebben![]()
Het is niet de bedoeling dat de partij met een kennisvoorsprong daar misbruik van kan maken, en dat is overigens ook al lang een privaatrechtelijk gegeven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tof dat Pieter Lakeman er mee aan de slag gaat, ik ben benieuwd waar hij mee gaat komen na het interview bij NOVA.
Wat ik wel opvallend vind is dat deze bestraffing dus niet voor de reclamespotjes en het verkopen van doorlopende kredieten is. In de journaals werden deze gisteren getoond maar aangezien het gaat om hypotheekproducten is het onzin om de link met een doorlopend krediet te leggen, dat zijn twee totaal andere takken van sport.
Een ander punt is voor mij de boete, ik vind het onterecht dat deze gegeven is. Natuurlijk is er schade ontstaan maar dat rechtvaardigt nog geen boete in mijn ogen. Wat nu is vastgesteld is dat er schade is geleden door particulieren die bepaalde producten gekocht hebben die niet aan hun verkocht hadden mogen worden. Het lijkt mij dus logischer dat het enkel een privaatrechtelijke kwestie is waarbij partij A schade ondervindt van partij B en hier een vergoeding voor wil hebben, of bijvoorbeeld van het product af wil.
[..]
Het is wel een trend die aan het ontstaan is ja, consumenten worden steeds meer in de watten gelegd in plaats van dat er harde levenslessen geleerd worden. Daardoor blijft men gedrag vertonen dat hen niet past.
Altijd zul je het maar op blijven nemen voor perverse grootkapitalisten... hoe voorspelbaar.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee er schijnt echt iets aan de hand te zijn wat niet door de beugel kanquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.
Idd, in het denkvermogen van die dudes die huis, inboedel, nieuwe badkamer, keuken en auto in hun hypotheek onderbrengen en dan na drie jaar gaan janken dat ze geen rekeningen meer kunnen betalenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee er schijnt echt iets aan de hand te zijn wat niet door de beugel kan
nee er is meer aan de handquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Idd, in het denkvermogen van die dudes die huis, inboedel, nieuwe badkamer, keuken en auto in hun hypotheek onderbrengen en dan na drie jaar gaan janken dat ze geen rekeningen meer kunnen betalen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |