Hoek van de foto is verkeerd, de kofferbak stond op de laatste foto's ook openquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:12 schreef Barcaconia het volgende:
Achter ook schade gehad? Kofferklep zit er scheef op.
Een Turq in een witte E36 met angel eyes en m5 velgen, klasse bak!
Na elke drift beurt bij de haven in blerickquote:
Ik snap het nietquote:
ach k moest toch wat als TVP , en aangezien die je "zoveelste" project/auto is.. Ik heb nog steeds mn eerstequote:
Thanksquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:
Die m5 velgen zijn wel sjiek, ik was bang dat je het nieuwe type bedoelde
Wacht, wat? Een driftbeurt in een 318i automaat?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Na elke drift beurt bij de haven in blerickDirect na de Tom's carwash, maar toen vergeten
Toch zit ie er scheef op als je links en rechts naar de aansluiting van de achterschermen kijkt, en naar de onderlijn van de kofferbak tov. de bumper.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoek van de foto is verkeerd, de kofferbak stond op de laatste foto's ook open![]()
Niet zo heel veel aan deze sjonnie bak te zienquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:09 schreef 68Chevelle het volgende:
4 auto's in een fucking jaar............Turq... wat verdien jij in de maand?
Nee kev, tis een groot plek waar je je echt kunt uitleven met de auto..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:00 schreef kevin20vt het volgende:
Driften bij/in de haven van Blerick.... Scheelt dat als het fout gaat, het gelijk over is... Plons blub blub....?
Ik gok op een E36 Mtech II stuur.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag een leren stuur gekocht voor 100 euri jeweets![]()
Daarnaast nog een kofferbakklep kapje gehaald in het wit (zoals je ziet op de foto's is de mijne zwart en kapot).
Verder heb ik nog een ander grill gekocht en slotbalk.
Ook heb ik een nieuwe motorsteunrubber gekocht omdat de oude verrot was en me motor los op leunde.
En ik heb nog een setje klapsleutels besteld voor mijn bestaande CV.
al met al ben ik zo'n kleine 300 euro lichter geworden vandaag, maar het is het waard.
Spatbord en motorkap heb ik nogsteeds niet in het zelfde kleur kunnen vinden
Ah, je 316i automaagd is al tot pauperturkenbak omgetoverd. Goed manquote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:06 schreef Turquaz52 het volgende:
05-10-2009
Achterlichten rood gespoten met speciaal verf.
07-10-2009:
Lenzen uit de koplamp gehaald
Xenon Gemonteerd
10-10-2009:
Angel Eyes in gemonteerd (zelf gemaakt & met ledjes).. (foto volgt)
Grille & slotbalk gekocht, nog niet gemonteerd.
15-10-2009:
Rieger koplamp spoilers gekocht (53 euro)
![]()
M5 Velgjes gekocht 18 inch.
Failpost.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:13 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ah, je 316i automaagd is al tot pauperturkenbak omgetoverd. Goed man
We moeten lief zijn in PTA, dan krijgen we als beloning meer projecttopics heb ik gehoord van een modjequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:18 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Heb ik in het juiste topic gepost dus
zo te zien is de slotdrager balk of hoe dat ding ook mag heten helemaal ontzet..kijk die deuk rechts maar eens..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:12 schreef Barcaconia het volgende:
Achter ook schade gehad? Kofferklep zit er scheef op.
Een Turq in een witte E36 met angel eyes en m5 velgen, klasse bak!
Die heeft die al vervangen, poste die een paar post terug.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:52 schreef Charged het volgende:
[..]
zo te zien is de slotdrager balk of hoe dat ding ook mag heten helemaal ontzet..kijk die deuk rechts maar eens..
Je lijkt gelijk te hebben inderdaad, ik kan het niet goed zien maar er lijkt een deuk in te zitten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:52 schreef Charged het volgende:
[..]
zo te zien is de slotdrager balk of hoe dat ding ook mag heten helemaal ontzet..kijk die deuk rechts maar eens..
Die zuipt teveel om dagelijks mee te rijden. Is een 325quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:06 schreef Sjibble het volgende:
Maar waar is je gele BMW dan?
Wit staat goed met die rode achterlichten btw
Met een beetje rustig rijden lijkt me het verschil redelijk klein en met deze uitgaven, extra MRB en alle verbouwingen kan ie ongetwijfeld een aantal jaar die 325 voor rijdenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Die zuipt teveel om dagelijks mee te rijden. Is een 325
1 op 5?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Die zuipt teveel om dagelijks mee te rijden. Is een 325
dat heb ik ook al eerder gezegdquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:17 schreef invine het volgende:
Die 325 staat geloof ik ook nog op pools kenteken
Ik vraag me ook af hoe t daarmee staat, was immers best leuke auto van te maken. Een van de mooiere modellen 3 serie met n leuk 6 in lijn blokquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:46 schreef Sjibble het volgende:
[..]
dat heb ik ook al eerder gezegdGeen foto's van een gele bmw met geel kenteken.
Tot die tijd gaan we er wel vanuit dat de waarheid niet is beslist. Wil ik wel weten van Turq of ie em nou nog heeft of niet, en op welk kenteken :p
BTW, een fiat Uno e.d. is allemaal niet zo duur. Als je fulltime werkt heb je alles in een half jaar.
Toerbochargeren dat apparaatquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Eergister bleef mijn motor koud, waarom wist ik niet. Alhoewel, wist wel dat er iets was met de thermostaat.
gister begon de auto te koken, en heb hem aan de kant gezet, water bijgevuld maar toen starte hij moeilijk.. heb de koppakking er tussenuit gereden, intreseert me niet want eergisteren heb ik een 318IS blok gekocht. Voorde mensen wat duidelijker te zijn, het betreft een 1.9 16v blok met dubbele nokkenassen en dubbele gasklep![]()
![]()
En ja, je leest het goed, een 1.9, dit omdat het een m44 blok is uit 1997![]()
Ook heb ik gelijk me versnellingsbak onderuit gereden met het optrekken, dus er komt meteen een 5 bak automaat onder van een 6 cilinder..![]()
Blok ligt er al sinds vanmorge uit (paar uurtjes werk in een huis garage).
Blok ligt al klaar bij een maat van me om opgehaald te worden, nu wordt er druk gezocht naar een 5 versn. automaat bak![]()
En ohw ja, de gele beemer is zo goed als verkocht, ga dat onding niet op kenteken zetten omdat die versnellingsbak ook gaar is (en ja dat is ook een 5 bak).
Laterszz
Eigenlijk moet zo`n ding ook minimaal een 2.5 6 cilinder hebbenquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Alleen jammer dat je 'm zo verschrikkelijk veel/hoog in de toeren moet jagen om een beetje vermogen aan te spreken (en geen 6cyl geluid!)
valt wel mee hoor..quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Alleen jammer dat je 'm zo verschrikkelijk veel/hoog in de toeren moet jagen om een beetje vermogen aan te spreken (en geen 6cyl geluid!)
ik heb een 2.5 liter 6 cilinder automaatquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:19 schreef green_power het volgende:
[..]
Eigenlijk moet zo`n ding ook minimaal een 2.5 6 cilinder hebbenof beter nog een V8 maar dan in een alpina sausje
Die gaat de bingo in toch? Hobby in dit witte snelheidsmonster anders is een v8 uit een e34/e39 (4.0) past als een handschoenquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb een 2.5 liter 6 cilinder automaat
wat heeft een achteras met een standalone ecu te maken..??quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:56 schreef green_power het volgende:
[..]
Die gaat de bingo in toch? Hobby in dit witte snelheidsmonster anders is een v8 uit een e34/e39 (4.0) past als een handschoenwel ff standalone ecu derin, anders moet je weer met achterassen en dashboards lopen klooien
standalone ecu -> geen gekloot met sensoren in de achteras en electronica in het dashboard (klokken etc.) icm standaard bmw ecuquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wat heeft een achteras met een standalone ecu te maken..??![]()
en waarom een benzine slurpende v8 met een automaat..?![]()
Heb toch al een 1.9 16v geregeld met +/- 150-160PK?
Hoezo? icm. automaatbak denk ik niet dat hij het leuk zal vinden..quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eigenlijk moet er een charger op ja/
*voelt een project topic met iets over een charger en een 318IS in TT aankomen*quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo? icm. automaatbak denk ik niet dat hij het leuk zal vinden..![]()
Anders waarom niet? Van een Minicooper S bijv..
Zal er een nachtje over slapen..
neuh hoor, nog lang niet, eerst auto rijdend maken met de 16 klepper blok en 5 bakje automaat.. dan pas uitrekenen hoeveel nm koppel ik zal verkrijgen en bij welk toerental, dan pas kijken of me koppelomvormer of me bak dat leuk zal vinden, dan pas over na denken om een charger aan te sluiten.. dus verheug je er maar niet opquote:Op maandag 19 oktober 2009 00:02 schreef x3ro het volgende:
[..]
*voelt een project topic met iets over een charger en een 318IS in TT aankomen*
Ik heb die dingen gereden en wat me opviel was dat er bij 4500/5000 toeren pas wat gebeurde. Die dingen rijden verder wel fijn hoor.quote:
quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
neuh hoor, nog lang niet, eerst auto rijdend maken met de 16 klepper blok en 5 bakje automaat.. dan pas uitrekenen hoeveel nm koppel ik zal verkrijgen en bij welk toerental, dan pas kijken of me koppelomvormer of me bak dat leuk zal vinden, dan pas over na denken om een charger aan te sluiten.. dus verheug je er maar niet op
Iets van een pot en een ketel?quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je lijkt wel bent een klein kind. Ikwilet ikwilet ikwilet!!
een Gazelle fiets en een 180cc Gilera Runnerquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:59 schreef invine het volgende:
En waarschijnlijk ook wel ergens een fiets
Haha die runner, dat viel te verwachten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een Gazelle fiets en een 180cc Gilera Runner
Kun je daar ook van die kunstjes mee net zoals die turken op Kanaleneilandquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een Gazelle fiets en een 180cc Gilera Runner
quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Kun je daar ook van die kunstjes mee net zoals die turken op Kanaleneiland![]()
Toch niet zo'n pauper 4tractor 180er hoop ik. Ondanks dat t marokgevallen zijn is t toch wel relaxt rijden. Beter dan zon opgevoerde bromfietsert.quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
een Gazelle fiets en een 180cc Gilera Runner
110, 120, 130, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoet flipper en en baksteeeen, anders gaan we nergens heeenquote:
Waarom zou je dat doen? Heeft veel te lange overbrenging, waardoor de krukas van je 1800cc beetje zwaar krijgt...quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Het mooie is dat ik er een 5bak in ga bouwen, genaamd de ZF 5HP18. Deze is ook met kleine aanpassingen om te bouwen naar een steptronic bak![]()
![]()
Iemand enig idee of een 525i of een 325/230/328i blok op een 318IS blok kan worden geschroefd?
Nope, overbrenging is zelfde, de 4e versnelling is de 5e versnelling van de ZF bak.. Ik heb een General Motors versnellingsbak nuquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:49 schreef BanSuSai het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Heeft veel te lange overbrenging, waardoor de krukas van je 1800cc beetje zwaar krijgt...
Kijk eens mijn aantal posts, en hoelang ik hier al lid ben.. Denk je nou echt dat ik me van anderen ga aantrekken?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:18 schreef B4ron het volgende:
tvp
Holy shit wat een turqen-bak...Staat je volgens mij wel goed!
Ik ben echt HÉÉL benieuwd naar het resultaat. Graag foto's met 3 van je matties en die graag allemaal met te kleine petjes, handtasjes en een flinke gouden ketting.
PS dit is geen flame-post, dat is gewoon een stereotypegrappenmetturqaz-post
edit
nog even iets: hoe grappig je posts vaak ook zijn, je lijkt veel verstand van auto's te hebben. En je hebt totaal lak aan andermans mening. Fijn!
Nee nee, gewoon een 2Takt met brommer kenteken.. Het is een monster die je moet temmen, anders lig je zo op je bekquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef x3ro het volgende:
[..]
Toch niet zo'n pauper 4tractor 180er hoop ik. Ondanks dat t marokgevallen zijn is t toch wel relaxt rijden. Beter dan zon opgevoerde bromfietsert.
[..]
110, 120, 130, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoet flipper en en baksteeeen, anders gaan we nergens heeen![]()
![]()
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk eens mijn aantal posts, en hoelang ik hier al lid ben.. Denk je nou echt dat ik me van anderen ga aantrekken?
En ja, ik heb foto's van mijn vrienden die me geholpen hebben het blok er uit te tillen (ja, tillen met de bak).. grappige is dat er ook 2 petten droegenEn nee ik ben echt niet van die stereo types, ben mezelf.
Geen pauperbak, geen sjonniebak. Heb de booskijkers al afgegeven aan de jonge waar mijn auto nu in de garage staat als dank. Komen weer de zelfde voor terug, dat wel.
Ook bestel ik binnenkort een e46 M3 look voorbumper en ga ik een M3 achterbumper opzetstuk omtoveren tot een e46 M3 look met de 5 uitlaten in het midden.
Ik versjonnie me auto niet met Autostyle troep, Tis allemaal nog subtiel en rustig en BMW.
Ik heb de blok zelf uitgebouwd en heb genoeg kennis om een ander blok er zo weer in te bouwen, maar ben altijd open voor ideeën en hulp.
Mijn fcking excuses..quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef 1UP het volgende:
[..]
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.
Mag jij eens vertellen welke bmw 5 uitlaatpijpen in het midden heeft, of uberhaupt een automerk.
En vertel es aub. Waarom neppe look? Ik hou het nog wel altijd origineel BMW, beetje dit en dat mag toch wel?quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef 1UP het volgende:
[..]
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.
Mag jij eens vertellen welke bmw 5 uitlaatpijpen in het midden heeft, of uberhaupt een automerk.
Is idd best grappig om het zomers beetje op rond te cruisen. Heb je met de brug+blok van 180 op brommer frame gedaan neem ik aan? Het gaat opeens trouwens minder hard als je met je 180er tot de 110/120 afgezeikt word door een aerox met 70 evoquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee nee, gewoon een 2Takt met brommer kenteken.. Het is een monster die je moet temmen, anders lig je zo op je bek![]()
En nee, ik durf hem ook niet zo te bereiden hoe die marokanen enzo doen.. teveel gas en beetje naar achteren leunen is al eng![]()
Ik heb de frame over laten zetten want zelf heb ik geen verstand van scooters eerlijk gezegt.. Me 180er rijdt nu zo tegen de 160 aan échte km's. Dus een 70ccér mag langs me komen staan, de eerste paar metertjes zal hij misschien voor me zijn, maar dan kom ik met me Runnertje aanquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is idd best grappig om het zomers beetje op rond te cruisen. Heb je met de brug+blok van 180 op brommer frame gedaan neem ik aan? Het gaat opeens trouwens minder hard als je met je 180er tot de 110/120 afgezeikt word door een aerox met 70 evo![]()
Overigens heeft n BMW M 2 pijpen links en 2 rechtsMaar klinkt wel leuk wat je van plan bent. Wel jammer dat het een 318 is dan
Miss toch een kanshebber voor gouden petje 2010
Hoe staat het met de M5 velgjes trouwens?
De jongens die hielpen hadden toch geen namaak petjes van een van de gebruikelijke merken?
160 echte lijkt me trouwens echt sterk 0.o moet je al met een Fabrizi (d8 ik) 210cc blok etc gaan rijdenquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb de frame over laten zetten want zelf heb ik geen verstand van scooters eerlijk gezegt.. Me 180er rijdt nu zo tegen de 160 aan échte km's. Dus een 70ccér mag langs me komen staan, de eerste paar metertjes zal hij misschien voor me zijn, maar dan kom ik met me Runnertje aan..
De BMW M heeft 2x pijpen links en rechts maar in het midden als het ware (zie foto).
En waarom jammer dat het een 318 is? het is tenslotte wel een 1.9 16v blok ipv een 1.8 of zelfs 1.6 8v
Heb al een 6 cilinder dus heb wat zuinigers nodig
Er is wel het een en ander aan gedaan aan de 180érquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:36 schreef x3ro het volgende:
[..]
160 echte lijkt me trouwens echt sterk 0.o moet je al met een Fabrizi (d8 ik) 210cc blok etc gaan rijden![]()
En hier heb ik een voorbeeld voor je van n 70 evo tegen CBR 600 RR
En het lijkt me trouwens mooier als je gewoon de E36 M3 spoilers erop zet. Zon E46 achterbumper past naar mijn mening niet echt helemaal bij de rest van de lijnen.
Niet een groepje van dit soort mensen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:
En de jongens hadden geen namaak petjes van de gebruikelijke merken, en nee ook geen handtasjes
staan niet op mijn pc/telefoon maar op de telefoon van een vriend.. even geduld hebben dusquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef BanSuSai het volgende:
Nou turuqaz, je zei dat je een foto ervan had waar je met je maten het blok optilt.
Nou, posten dan..
Nee oook nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Niet een groepje van dit soort mensen?![]()
[ afbeelding ]
Ik LOLde.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Het is geen 4x4 Bi-Turbo direct injection supercharger 4ws just4tuning stickers ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik LOLde.Ik ben benieuwd naar jou projectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.![]()
En automaatbakken er aan danQuote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik LOLde.Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.
![]()
Ik weet niet hoeveel de mijne weegt, maar die versnellingsbakken zijn echt heel erg zwaar. (al het olie zat nog in het blok en in de versnellingsbak).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:43 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het niet
Ik had het over een 1.4 TU blokje met bak erbij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:43 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het niet
Ja, maar niet zo'n apartequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:39 schreef Pas259 het volgende:
Tegen die tijd heb je voor een rooitje alweer een andere BMW gekocht.
dont even tryquote:
Yepquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
Sry ... ik heb het hele topic niet doorgelezen dus misschien is deze opmerking al geweest ... maar eh...
Die M-Tech slurpt teveel dus neem je een 318i Automaat met M5 velgen? Snappiknie
Turq logica, moest onderhand toch wel duidelijk zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
Sry ... ik heb het hele topic niet doorgelezen dus misschien is deze opmerking al geweest ... maar eh...
Die M-Tech slurpt teveel dus neem je een 318i Automaat met M5 velgen? Snappiknie
Crystalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn auto wordt dus om het even duidelijk te maken omgetoverd van:
M43 1.8 8v SOHC
GM 4 traps automaat
Naar een:
M44 1.9 16v DOHC
ZF 5HP18 5 Traps Automaat
Die uiteindelijk wordt omgetoverd tot een TipTronic bak![]()
Clear?
Qua vermogen is dr dacht ik toch wel wat meer verschil En dan ook nog de overschakeling naar die bak maakt het toch vrij interessantquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Sjibble het volgende:
al die moeite voor 100cc en 8 klepjes?
Ik ga er qua zuinigheid op vooruit + vermogen van zo'n kleine 35PK en een versnelling meer (zelfde top indien ZF bak) en een Luxe wat geen een andere E36 heeft: TipTronicquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Sjibble het volgende:
al die moeite voor 100cc en 8 klepjes?
Dat dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:21 schreef Googolplexian het volgende:
Simpel gezegd: gaat nooit gebeuren. Naast dat je ambities bijna nergens op slaan is mijn voorspelling dat ook de "tuning" van deze bak beperkt blijft tot wat aangepaste verlichting, zoals ik dat eerder ook van andere projecten van je heb voorspeld.
Dit is het zoveelste "project"-topic dat je opent en voor zover ik me kan herinneren is er nog nooit iets -ook maar in de buurt van- af gekomen. Meeste auto's staan daar maar te staan of zijn inmiddels net iets lelijker doorgeschoven naar een maat of een ander land terwijl het geld, dat eigenlijk bedoeld was om die zg. projecten waar te maken, uitgegeven wordt aan het volgende wrak.
En het dak van een Uno afzagenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:40 schreef BanSuSai het volgende:
Idd, dat blok komt er gewoon niet in.
We kennen Turquaz onderhand wel. Heel veel praatjes, maar nooit iets gerealiseerd. Behalve een andere uitlaat voor z'n vaders golf, en wat plakplaatjes en koplampen..
Met turbotimer!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:46 schreef Pas259 het volgende:
En voor al dat geld wat hij inmiddels door de WC heeft gespoeld had hij een leuke 3-serie uit 2002 kunnen halen.
Plus nog een aftermarket spoilert pakket wat nog in de primer staat met een mooi mondstuk voor de uitlaat van bij halfordsquote:
Zeer zekers, Turq z'n topics zijn meestal wel vermakelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Koepert het volgende:
Ach laat die jongen lekker knutselen![]()
K kan zn smaak ook niet altijd waarderen, maar zolang hij doet waar ie zelf achter staat.. zit ik er niet mee
Blijft leuk leesvermaak
Een Golf TDI heeft ook geen noemenswaardige turbo en daar bouwt hij er ook een opquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar een 316 uit 2002 heeft toch helemaal geen turbo?
Blijft leuk vermaak inderdaad, maar als hij nou eens al die wilde plannen waarmaakt ipv na een spoilertje en een booskijker de auto te verkopen voor het volgende wrak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Koepert het volgende:
Ach laat die jongen lekker knutselen![]()
K kan zn smaak ook niet altijd waarderen, maar zolang hij doet waar ie zelf achter staat.. zit ik er niet mee
Blijft leuk leesvermaak
Heeft fiat dikke blokken dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een Golf TDI heeft ook geen noemenswaardige turbo en daar bouwt hij er ook een op![]()
[..]
Blijft leuk vermaak inderdaad, maar als hij nou eens al die wilde plannen waarmaakt ipv na een spoilertje en een booskijker de auto te verkopen voor het volgende wrak.
Ik wacht nog steeds op een minibike op gas, een Golf TDI met 250pk en een Uno met een dik punto blok dat alle straatstenen er uit trekt.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:26 schreef invine het volgende:
[..]
Voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Scheelt in ieder geval dat je 4 uitlaatpijpen doet ipv 5.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En vertel es aub. Waarom neppe look? Ik hou het nog wel altijd origineel BMW, beetje dit en dat mag toch wel?![]()
Het is geen 4x4 Bi-Turbo direct injection supercharger 4ws just4tuning stickers ofzo
Ja.quote:
Ik denk dat ik een leuk verhal al er bij heb getypt of niet? Ik mis alleen nog de foto'squote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:21 schreef invine het volgende:
Typ je er dan ook een mooi verhaal bij?Of dump je gewoon de foto's?
Als ik auto's gesloopt wil zien worden kijk ik wel Top Gear... Nog zo'n voorbeeld van leedvermaak voor de zg. autoliefhebber.quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ik kan me het verhaal bij de foto's wel voorstellen hoor;
"En hier slopen we de verlichting eruit"
"En hier raggen we het blok eruit"
"En hier slopen we het interieur eruit"
"En hier trekken we de transmissie eruit"
"..." (paar weken niets)
"Nieuw Topic : Turquaz's nieuwe BMW E46 > E21 conversion, je weets!!! (Dit topic kan dicht, auto staat in buitenland)"
Heutsquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren langs de Heuts geweest voor mijn KlapsleutelsNu nog iemand vinden die hem kan inbouwen..
![]()
En vandaag gaan kijken voor een Fiat Uno 70 (1.4)![]()
9quote:
Waar komt jou plastice troep anders vandaan..?quote:
Plasticequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waar komt jou plastice troep anders vandaan..?
Why? Had voor mijn rijbewijs nog 4 auto'squote:
Waarom geen G3 installatie in de 25? Paar tientjes per maand meer aan wegenbelasting, shitload aan benzinekosten minder...quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:37 schreef Catch22- het volgende:
Turq, je koopt een 318i automaat, omdat je 325i teveel verbruikt. Ik neem aan dat dat niet meer de hoofdreden is? Want de kosten die je nu maakt, rij je er nooit meer uit toch? Sowieso al niet omdat een 318i niet heel veel zuiniger is dan een 325i, en als je de maandelijkse kosten meerekent kan het toch sowieso al niet?
Waarom een 2.5 als ik LPG ga rijden..?quote:Op zondag 25 oktober 2009 02:01 schreef green_power het volgende:
[..]
Waarom geen G3 installatie in de 25? Paar tientjes per maand meer aan wegenbelasting, shitload aan benzinekosten minder...
'quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom een 2.5 als ik LPG ga rijden..?![]()
Makes no sense..
Ja okee, maardannog.. ik heb een 2.5liter, wil het nu even houden op 4 cilindertjes.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:41 schreef Catch22- het volgende:
Als jij een fatsoenlijke LPi installatie op je 325i hebt, dan ga je er niet op achteruit
Ik begrijp alleen niet waarom. Voor het geld dat die 318 in de OP gekost heeft kon je waarschijnlijk een hele sjieke gasinstallatie kopen. En anders vanwege de dubbele lasten en versjonniekosten wel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja okee, maardannog.. ik heb een 2.5liter, wil het nu even houden op 4 cilindertjes.
"Stiekem" vindt ie het gewoon leuk om een beetje aan die auto's te werkenquote:Op zondag 25 oktober 2009 17:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet waarom. Voor het geld dat die 318 in de OP gekost heeft kon je waarschijnlijk een hele sjieke gasinstallatie kopen. En anders vanwege de dubbele lasten en versjonniekosten wel.
Een 4 cilinder BMW haalt het natuurlijk lang niet bij een 6 cilinder.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 09:43 schreef Turquaz52 het volgende:
ohwja, indien intresse heb ik nog foto's van de uitbouw
Heijne zometeenquote:
dat weet ik ook nog niet, maar hij wordt deels zwart en deels in de zelfde kleur als de auto gespoten.. als iemand kan photoshoppen onder de beemer zou dat wel vet zijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:02 schreef Koepert het volgende:
zwart-witte combi ? hoe moet ik dat op op die velg zien?
Smaken verschillen en t is je eigen auto... Maar doe dat alsjeblieft niet met die velgenquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dat weet ik ook nog niet, maar hij wordt deels zwart en deels in de zelfde kleur als de auto gespoten.. als iemand kan photoshoppen onder de beemer zou dat wel vet zijnMijn PS is dood.
Wat moet waarop geshopped worden? (Foto's effe herhalen svp)quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dat weet ik ook nog niet, maar hij wordt deels zwart en deels in de zelfde kleur als de auto gespoten.. als iemand kan photoshoppen onder de beemer zou dat wel vet zijnMijn PS is dood.
de M5 velgen onder mijn beemer, en dan liefst duo tone (dus de middenste ster als het ware wit en de rand, en de rest zwart, of andersom..quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wat moet waarop geshopped worden? (Foto's effe herhalen svp)
geef maar een belletje of parkeer de cabby voor de deur, kijk dan maar hoe snel ik buiten benquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:31 schreef kevin20vt het volgende:
Ben niet in de buurt maar wil zsm wel even komen kijken
jawel.. zal niets uit elkaar draaien wat niet meer in elkaar gaat..quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:52 schreef DoimeN het volgende:
Netjes. Hoop dat je hem ook weer in elkaar krijgt.
Weet je dat zeker? Ik ken de e36 niet goed maar ik kan me voorstellen dat een 318 dezelfde trommels heeft als bijvoorbeeld een 320. Het zou voor BMW veel onnodig geld kosten om voor elk motortype nieuwe remmen te bedenken. Schijven achter staan natuurlijk wel mooierquote:- Remtrommels MOETEN vervangen worden achter door schijven, het gaat hier om een automaat (dus geen gerem van de motor) van 150/160PK
die paintquote:Op maandag 26 oktober 2009 10:42 schreef Turquaz52 het volgende:
hier een belabberd paint van hoe het geshopt moet worden:
[ afbeelding ]
Hoezo? Ik wil zowiezo een m44 blok.. das dan pech hebben..quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:33 schreef kevin20vt het volgende:
Typisch, maar had je dat blok niet kunnen checken voor je jouw eigen blok eruit ging trekken???
ik heb er maar 3 in bezit. Al het andere is verkocht/gesloopt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mag ik vragen wat je ouders hier nou van vinden dat je 9 auto's hebt
Hij had een dak nodigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 07:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom heb je nou een Uno erbij gekocht dan?
niet als je een GekkeTurk bentquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:14 schreef Pas259 het volgende:
Maar als je een auto koopt dan reken je toch eerst uit hoeveel het kost en of het niet te duur is?
Wat is het dan welquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb vandaag om 4 uur een afspraak met een man om een IS blok over te nemen, incl. kabelboom en ECU.
Enige nadeel is wel dat dit geen 1.9 16v is zoals in de planning stond![]()
En de Uno is een tijdelijk vervoer
1.8 16vquote:
Zo! Nou ik zou het niet doen hoor als ik jou was! Dan zou ik nog dat 1.4 biturbo blok van je Uno erin hangen!quote:
Hij heeft er nu helemaal niks inliggen.. Dat rijdt ook zo kut..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zo! Nou ik zou het niet doen hoor als ik jou was! Dan zou ik nog dat 1.4 biturbo blok van je Uno erin hangen!
-niet trollen, allerlaatste waarschuwing-quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef Koepert het volgende:
[..]
Hij heeft er nu helemaal niks inliggen.. Dat rijdt ook zo kut..
Waarom maar een 1,8? die dingen trekken nog geen vork van tafelquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Vandaag (net) achter Tiel geweest voor een 1.8 16v blok te halen..
Gelijk een e46 M3 look voorbumper gehaald en echte e46 koplampen![]()
ff gepast en staat fantastisch![]()
![]()
deze week ook nog naar Flevoland voor een 5-traps automaatbak![]()
Al met al ben ik vandaag weer zo'n kleine 300 euri (incl. tank daar heen en terug) lichter
Net zoveel als jij in een weekend zekerquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:43 schreef fathank het volgende:
omdat een 2,5L 6 in lijn te veel zuipt.
Waarom bouw je dan een B18C huppelepupjappencodetaal coupe?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:12 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Waarom maar een 1,8? die dingen trekken nog geen vork van tafel
Lijkt me sterk, de auto staat al een tijdje in de garage met de voorkant er van af, maar daarvoor heb je me wel kunnen zien. hij staat nog in blerick btw.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:12 schreef MC-Shithead het volgende:
Ik heb je BMW een paar keer gezien volgens mij, ik fiets daar vaker voorbij om naar mijn stageplek te gaan.
Ik woon zelf namelijk in blerick ;p
hou hem heel ;p
en veel succes ermee
Auto staat er zo voor nu (maar dan zonder bumper/nieren/koplampen/motorkap):quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:11 schreef Charged het volgende:
hoop dat daar pics van komen..dat wil ik zien.
hmmm... daar zeg je me wat..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:11 schreef invine het volgende:
Kevin heeft toch ook geprutst met zijn kabelboom? Misschien weet hij het.
Hij is redelijk serieus bezig, niet helemaal goed nagedacht over wat die doet en dan komt er weer zo'n loze opmerkingquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:27 schreef green_power het volgende:
o men, grandioos... real life fok soap serie.. die ludolfs is er niets bij
turquaz, ga standalone man.. bypass al die shit en ga voor 10.000 toeren!!!
Heb het er even met Turq over gehad, maar hij moet eerst stroomschema's gaan regelen van de beide motorblokken!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:11 schreef invine het volgende:
Kevin heeft toch ook geprutst met zijn kabelboom? Misschien weet hij het.
Waarschuwing; nogmaals trollen en je hebt een afkoelbannetje te pakken.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:27 schreef green_power het volgende:
o men, grandioos... real life fok soap serie.. die ludolfs is er niets bij
turquaz, ga standalone man.. bypass al die shit en ga voor 10.000 toeren!!!
Standalonesysteem is overigens een uitstekende manier om een blok naar jouw wensen te laten lopen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschuwing; nogmaals trollen en je hebt een afkoelbannetje te pakken.
Ik denk idd dat je beter even na vraag kunt doen op een bmw forum, daar zul je meer geluk hebbenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:19 schreef fathank het volgende:
Dat had je van te voren niet kunnen bedenken?
Misschien eens opzoek gaan naar een bmw-forum?
Dit is geen trol, een standalone motormanagement systeem is the way to go bij een BMW als je der via de ECU niet uitkomt...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschuwing; nogmaals trollen en je hebt een afkoelbannetje te pakken.
Spijker op z'n kopquote:
Tis ook al een tijd geleden, durf zo niet te zeggen hoe lang ongeveer, kan het zijn ongeveer 2 maanden terug?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, de auto staat al een tijdje in de garage met de voorkant er van af, maar daarvoor heb je me wel kunnen zien. hij staat nog in blerick btw.
[..]
Auto staat er zo voor nu (maar dan zonder bumper/nieren/koplampen/motorkap):
[ afbeelding ]
En achter alvast verlaagd:
[ afbeelding ]
Nee, mijn differentieel is beter, heb geprobeerd te driften met een handgeschakelde IS maar eerlijk is eerlijk, mijn Automaat brak toch dus wel veel beter uit dan bij hem waarbij maar 1 wiel spinde steeds..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:33 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Tis ook al een tijd geleden, durf zo niet te zeggen hoe lang ongeveer, kan het zijn ongeveer 2 maanden terug?
Volgens mij was het zoiets maar durf het niet meer zeker te zeggen.
Mooie blokje trouwens, me zus vriend had eerst een 318is, maar ga je ook voor een is differntieel(die hebben lsd)?
uitleg over de DME...?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Schöne Spaltmaße bei die Koplampfen, mein Junge.
Respect voor wat je je op je hals haalt met die DME zooi.
Ik durf te wedden dat daar zeker wat bruikbaars tussen staat, maar het is als Arabisch voor mij, ik kan het niet lezen/begrijpenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:10 schreef Googolplexian het volgende:
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm
Staat daar niets bruikbaars tussen?
Wat moet je dan in hemelsnaam met een kabelboomschema?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat daar zeker wat bruikbaars tussen staat, maar het is als Arabisch voor mij, ik kan het niet lezen/begrijpen![]()
Motorisch = Alles no problem
Electronisch= Leek.
Rijdt even langs de BMW dealer en vraag of je een kopietje mag hebben.. als je ff een sigaretje gaat roken met 1 van de jongens uit de werkplaats en uitlegt waar je mee bezig bent willen ze je vast wel helpenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat daar zeker wat bruikbaars tussen staat, maar het is als Arabisch voor mij, ik kan het niet lezen/begrijpen![]()
Motorisch = Alles no problem
Electronisch= Leek.
Volgens mij staat in Googols link alles dat je nodig hebt. Misschien is het alleen slimmer om een vraagbaak van beide modellen aan te schaffen. Daar staan meestal dezelfde schema's in maar op papier zie je alles een stuk beter dan op internet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:09 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat daar zeker wat bruikbaars tussen staat, maar het is als Arabisch voor mij, ik kan het niet lezen/begrijpen![]()
Motorisch = Alles no problem
Electronisch= Leek.
Hij kan geen electo-schema's lezen ... dusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:15 schreef green_power het volgende:
[..]
Rijdt even langs de BMW dealer en vraag of je een kopietje mag hebben.. als je ff een sigaretje gaat roken met 1 van de jongens uit de werkplaats en uitlegt waar je mee bezig bent willen ze je vast wel helpen
Werkplaatsjongens bij een BMW dealer weten ook echt niet hoe ze een 318 handbak naar een 320 automaat om moeten bouwen hoor. Of wat je dan ook wilt tenminste..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:15 schreef green_power het volgende:
[..]
Rijdt even langs de BMW dealer en vraag of je een kopietje mag hebben.. als je ff een sigaretje gaat roken met 1 van de jongens uit de werkplaats en uitlegt waar je mee bezig bent willen ze je vast wel helpen
Vraagbaak heb je weinig aan als je onderdelen gaat uitwisselen ... qua kabelboom dan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volgens mij staat in Googols link alles dat je nodig hebt. Misschien is het alleen slimmer om een vraagbaak van beide modellen aan te schaffen. Daar staan meestal dezelfde schema's in maar op papier zie je alles een stuk beter dan op internet.
Heb je geen maatje die goed is met elektro?
Ik had het erover dat je vast wel een kopietje van het schema krijgt... dat ie het niet kan lezen is wat anders, dan snap ik zijn vraag nog niet eens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Werkplaatsjongens bij een BMW dealer weten ook echt niet hoe ze een 318 handbak naar een 320 automaat om moeten bouwen hoor. Of wat je dan ook wilt tenminste..
whyquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:21 schreef Barcaconia het volgende:
Ik krijg net een PM van Turq. dat hij gebanned is, of ik dat even in dit topic wil melden.
Hij stopt dus een tijdje met posten.
Ga dat aan een admin vragen, ik kom slechts melden dat hij weg is.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:15 schreef remlof het volgende:
Turquaz52, over the top reactie, 48 uur koelen.
Wat je vindt moet je naar de politie brengen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 00:09 schreef Unreal88 het volgende:
Ik vind dat de admins nu een beetje overcompenseren..
Waarschijnlijk omdat Turq die voor een zacht prijsje op de kop heeft kunnen tikkenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:10 schreef Charged het volgende:
hmzz,jammer..
anyway Turq..waarom heb je niet gekozen voor een Rieger voorbumper in e46 look..past veel beter en is van ABS plastic,kwalitatief heel wat beter als die polyester meuk.
kan voor 500 euro een 328i blok kopen met automaat bak...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:09 schreef bietelboer het volgende:
Welkom terug, en nou snel zoeken naar je oplossing
Heb er niks aan, ik heb een e36, toch bedanktquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:23 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi TurQ.
Heb je BMW WDS al? WDS=Wiring Diagram System= schema's
Hier staat ie online: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/
Probleem is echter dat het niet 123 te begrijpen valt voor nomale mensen zoals jij en mij.
Ga ik ook doen, deze is voor de e46 gemaakt, dus past niet aan de zijkanten (wist ik niet bij aankoop).quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:10 schreef Charged het volgende:
hmzz,jammer..
anyway Turq..waarom heb je niet gekozen voor een Rieger voorbumper in e46 look..past veel beter en is van ABS plastic,kwalitatief heel wat beter als die polyester meuk.
Ik vraag het omdat het mij werd gevraagd door Kevin20vt, hij zou me een handje helpen als ie wat beter zou zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:25 schreef green_power het volgende:
[..]
Ik had het erover dat je vast wel een kopietje van het schema krijgt... dat ie het niet kan lezen is wat anders, dan snap ik zijn vraag nog niet eens.
Maar is dat wel plug and play?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
kan voor 500 euro een 328i blok kopen met automaat bak...
twijfelgeval
Ja en nee.. gewoon kabelboom ecu en dashboard tellers overzetten..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:39 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Maar is dat wel plug and play?
Ik wil niet flamen door "the obvious" te "staten", zeg maar... maar koop, wanneer je een blok koopt, zo mogelijk ALTIJD het blok, de bak, het motormanagementsysteem, de kabelboom, de zekeringskast en als het kan het klokkenhuis mee. Hybrid-tuning zonder deze onderdelen van beiden wordt lastig anders.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja en nee.. gewoon kabelboom ecu en dashboard tellers overzetten..
Ik doe het toch niet. Zuipt me te veelben ook maar een student
Ok, maar dan zou ik nog steeds even langs de BMW dealer gaan. Ik bel af en toe wel eens met een technische vraag (voor diverse merken) en vaak geven ze me dan even een monteur aan de lijn. Als je de monteur enthousiast over je project verteld (en ik denk dat je dat wel lukt, de mensen hier vermaak je ook goed) en vraagt of je een kopietje van de schema`s mag maken, dan is de kans groot dat je de schema`s krijgt. Hell, wellicht trek je der nog goede contacten aan over wat resulteerd in een stageplek of iets dergelijksquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:30 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat het mij werd gevraagd door Kevin20vt, hij zou me een handje helpen als ie wat beter zou zijn.
Ik ben meer over de motorische gedeelte, de electronische gedeelte kom ik liever niet aan
oja, zie ik nu pas dat die er niet bij staat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb er niks aan, ik heb een e36, toch bedankt
hmmmm, dat is intressant.. Thanks.quote:Op zondag 1 november 2009 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
oja, zie ik nu pas dat die er niet bij staat.
Hier wel:
http://www.palar.de/e36/e36schalt.pdf
Ik wil:quote:Op zondag 1 november 2009 11:07 schreef Charged het volgende:
@ Turq...als je nou eens duidelijk uitzoekt wat je wilt met de BMW qua blok en bak en het post hier,wil ik je best helpen om aan de benodigde schema's te komen.
Laat je nou eens adviserenquote:Op zondag 1 november 2009 12:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik wil:
Een BMW E36 M42 318IS 1.8 16v blok koppelen aan een 5HP18 320 5 Bak automaat.
Mijn huidige auto is een M43 318I 1.8 8v met een GM 4 traps autmaat.
Ik weet verder niet wat ik nodig heb e.d., ik ben geen elektricien, maar Kevin20vt zou me een handje helpen ALS ik kabelboom schema's had.. dus wie weet kun je me ook wel een handje helpen, uiterraard gaan alle credits ook aan de mensen die me hebben gesteund met dit project
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |