Waarom zou je dat doen? Heeft veel te lange overbrenging, waardoor de krukas van je 1800cc beetje zwaar krijgt...quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:36 schreef Turquaz52 het volgende:
Het mooie is dat ik er een 5bak in ga bouwen, genaamd de ZF 5HP18. Deze is ook met kleine aanpassingen om te bouwen naar een steptronic bak![]()
![]()
Iemand enig idee of een 525i of een 325/230/328i blok op een 318IS blok kan worden geschroefd?
Nope, overbrenging is zelfde, de 4e versnelling is de 5e versnelling van de ZF bak.. Ik heb een General Motors versnellingsbak nuquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:49 schreef BanSuSai het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Heeft veel te lange overbrenging, waardoor de krukas van je 1800cc beetje zwaar krijgt...
Kijk eens mijn aantal posts, en hoelang ik hier al lid ben.. Denk je nou echt dat ik me van anderen ga aantrekken?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:18 schreef B4ron het volgende:
tvp
Holy shit wat een turqen-bak...Staat je volgens mij wel goed!
Ik ben echt HÉÉL benieuwd naar het resultaat. Graag foto's met 3 van je matties en die graag allemaal met te kleine petjes, handtasjes en een flinke gouden ketting.
PS dit is geen flame-post, dat is gewoon een stereotypegrappenmetturqaz-post
edit
nog even iets: hoe grappig je posts vaak ook zijn, je lijkt veel verstand van auto's te hebben. En je hebt totaal lak aan andermans mening. Fijn!
Nee nee, gewoon een 2Takt met brommer kenteken.. Het is een monster die je moet temmen, anders lig je zo op je bekquote:Op maandag 19 oktober 2009 18:59 schreef x3ro het volgende:
[..]
Toch niet zo'n pauper 4tractor 180er hoop ik. Ondanks dat t marokgevallen zijn is t toch wel relaxt rijden. Beter dan zon opgevoerde bromfietsert.
[..]
110, 120, 130, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoet flipper en en baksteeeen, anders gaan we nergens heeen![]()
![]()
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kijk eens mijn aantal posts, en hoelang ik hier al lid ben.. Denk je nou echt dat ik me van anderen ga aantrekken?
En ja, ik heb foto's van mijn vrienden die me geholpen hebben het blok er uit te tillen (ja, tillen met de bak).. grappige is dat er ook 2 petten droegenEn nee ik ben echt niet van die stereo types, ben mezelf.
Geen pauperbak, geen sjonniebak. Heb de booskijkers al afgegeven aan de jonge waar mijn auto nu in de garage staat als dank. Komen weer de zelfde voor terug, dat wel.
Ook bestel ik binnenkort een e46 M3 look voorbumper en ga ik een M3 achterbumper opzetstuk omtoveren tot een e46 M3 look met de 5 uitlaten in het midden.
Ik versjonnie me auto niet met Autostyle troep, Tis allemaal nog subtiel en rustig en BMW.
Ik heb de blok zelf uitgebouwd en heb genoeg kennis om een ander blok er zo weer in te bouwen, maar ben altijd open voor ideeën en hulp.
Mijn fcking excuses..quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef 1UP het volgende:
[..]
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.
Mag jij eens vertellen welke bmw 5 uitlaatpijpen in het midden heeft, of uberhaupt een automerk.
En vertel es aub. Waarom neppe look? Ik hou het nog wel altijd origineel BMW, beetje dit en dat mag toch wel?quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef 1UP het volgende:
[..]
Wellicht niet met autostyle, maar als je al die neppe 'look' spul eronder klapt en ook nog eens 5 uitlaatpijpen in het midden trapt dan ben steeds aan het versjonnen.
Mag jij eens vertellen welke bmw 5 uitlaatpijpen in het midden heeft, of uberhaupt een automerk.
Is idd best grappig om het zomers beetje op rond te cruisen. Heb je met de brug+blok van 180 op brommer frame gedaan neem ik aan? Het gaat opeens trouwens minder hard als je met je 180er tot de 110/120 afgezeikt word door een aerox met 70 evoquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee nee, gewoon een 2Takt met brommer kenteken.. Het is een monster die je moet temmen, anders lig je zo op je bek![]()
En nee, ik durf hem ook niet zo te bereiden hoe die marokanen enzo doen.. teveel gas en beetje naar achteren leunen is al eng![]()
Ik heb de frame over laten zetten want zelf heb ik geen verstand van scooters eerlijk gezegt.. Me 180er rijdt nu zo tegen de 160 aan échte km's. Dus een 70ccér mag langs me komen staan, de eerste paar metertjes zal hij misschien voor me zijn, maar dan kom ik met me Runnertje aanquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is idd best grappig om het zomers beetje op rond te cruisen. Heb je met de brug+blok van 180 op brommer frame gedaan neem ik aan? Het gaat opeens trouwens minder hard als je met je 180er tot de 110/120 afgezeikt word door een aerox met 70 evo![]()
Overigens heeft n BMW M 2 pijpen links en 2 rechtsMaar klinkt wel leuk wat je van plan bent. Wel jammer dat het een 318 is dan
Miss toch een kanshebber voor gouden petje 2010
Hoe staat het met de M5 velgjes trouwens?
De jongens die hielpen hadden toch geen namaak petjes van een van de gebruikelijke merken?
160 echte lijkt me trouwens echt sterk 0.o moet je al met een Fabrizi (d8 ik) 210cc blok etc gaan rijdenquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb de frame over laten zetten want zelf heb ik geen verstand van scooters eerlijk gezegt.. Me 180er rijdt nu zo tegen de 160 aan échte km's. Dus een 70ccér mag langs me komen staan, de eerste paar metertjes zal hij misschien voor me zijn, maar dan kom ik met me Runnertje aan..
De BMW M heeft 2x pijpen links en rechts maar in het midden als het ware (zie foto).
En waarom jammer dat het een 318 is? het is tenslotte wel een 1.9 16v blok ipv een 1.8 of zelfs 1.6 8v
Heb al een 6 cilinder dus heb wat zuinigers nodig
Er is wel het een en ander aan gedaan aan de 180érquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:36 schreef x3ro het volgende:
[..]
160 echte lijkt me trouwens echt sterk 0.o moet je al met een Fabrizi (d8 ik) 210cc blok etc gaan rijden![]()
En hier heb ik een voorbeeld voor je van n 70 evo tegen CBR 600 RR
En het lijkt me trouwens mooier als je gewoon de E36 M3 spoilers erop zet. Zon E46 achterbumper past naar mijn mening niet echt helemaal bij de rest van de lijnen.
Niet een groepje van dit soort mensen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:30 schreef Turquaz52 het volgende:
En de jongens hadden geen namaak petjes van de gebruikelijke merken, en nee ook geen handtasjes
staan niet op mijn pc/telefoon maar op de telefoon van een vriend.. even geduld hebben dusquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:10 schreef BanSuSai het volgende:
Nou turuqaz, je zei dat je een foto ervan had waar je met je maten het blok optilt.
Nou, posten dan..
Nee oook nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Niet een groepje van dit soort mensen?![]()
[ afbeelding ]
Ik LOLde.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Het is geen 4x4 Bi-Turbo direct injection supercharger 4ws just4tuning stickers ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik LOLde.Ik ben benieuwd naar jou projectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.![]()
En automaatbakken er aan danQuote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:47 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik LOLde.Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 4cylinderblokken met bak behoor je in je eentje te tillen.
![]()
Ik weet niet hoeveel de mijne weegt, maar die versnellingsbakken zijn echt heel erg zwaar. (al het olie zat nog in het blok en in de versnellingsbak).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:43 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het niet
Ik had het over een 1.4 TU blokje met bak erbij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:43 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Mijn 4 cilinder 20vt blok weegt met turbo 142kg, de bak zelf weegt nog eens 65kg... Ik til het niet
Ja, maar niet zo'n apartequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:39 schreef Pas259 het volgende:
Tegen die tijd heb je voor een rooitje alweer een andere BMW gekocht.
dont even tryquote:
Yepquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
Sry ... ik heb het hele topic niet doorgelezen dus misschien is deze opmerking al geweest ... maar eh...
Die M-Tech slurpt teveel dus neem je een 318i Automaat met M5 velgen? Snappiknie
Turq logica, moest onderhand toch wel duidelijk zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:33 schreef Googolplexian het volgende:
Sry ... ik heb het hele topic niet doorgelezen dus misschien is deze opmerking al geweest ... maar eh...
Die M-Tech slurpt teveel dus neem je een 318i Automaat met M5 velgen? Snappiknie
Crystalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn auto wordt dus om het even duidelijk te maken omgetoverd van:
M43 1.8 8v SOHC
GM 4 traps automaat
Naar een:
M44 1.9 16v DOHC
ZF 5HP18 5 Traps Automaat
Die uiteindelijk wordt omgetoverd tot een TipTronic bak![]()
Clear?
Qua vermogen is dr dacht ik toch wel wat meer verschil En dan ook nog de overschakeling naar die bak maakt het toch vrij interessantquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Sjibble het volgende:
al die moeite voor 100cc en 8 klepjes?
Ik ga er qua zuinigheid op vooruit + vermogen van zo'n kleine 35PK en een versnelling meer (zelfde top indien ZF bak) en een Luxe wat geen een andere E36 heeft: TipTronicquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Sjibble het volgende:
al die moeite voor 100cc en 8 klepjes?
Dat dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:21 schreef Googolplexian het volgende:
Simpel gezegd: gaat nooit gebeuren. Naast dat je ambities bijna nergens op slaan is mijn voorspelling dat ook de "tuning" van deze bak beperkt blijft tot wat aangepaste verlichting, zoals ik dat eerder ook van andere projecten van je heb voorspeld.
Dit is het zoveelste "project"-topic dat je opent en voor zover ik me kan herinneren is er nog nooit iets -ook maar in de buurt van- af gekomen. Meeste auto's staan daar maar te staan of zijn inmiddels net iets lelijker doorgeschoven naar een maat of een ander land terwijl het geld, dat eigenlijk bedoeld was om die zg. projecten waar te maken, uitgegeven wordt aan het volgende wrak.
En het dak van een Uno afzagenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:40 schreef BanSuSai het volgende:
Idd, dat blok komt er gewoon niet in.
We kennen Turquaz onderhand wel. Heel veel praatjes, maar nooit iets gerealiseerd. Behalve een andere uitlaat voor z'n vaders golf, en wat plakplaatjes en koplampen..
Met turbotimer!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:46 schreef Pas259 het volgende:
En voor al dat geld wat hij inmiddels door de WC heeft gespoeld had hij een leuke 3-serie uit 2002 kunnen halen.
Plus nog een aftermarket spoilert pakket wat nog in de primer staat met een mooi mondstuk voor de uitlaat van bij halfordsquote:
Zeer zekers, Turq z'n topics zijn meestal wel vermakelijkquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Koepert het volgende:
Ach laat die jongen lekker knutselen![]()
K kan zn smaak ook niet altijd waarderen, maar zolang hij doet waar ie zelf achter staat.. zit ik er niet mee
Blijft leuk leesvermaak
Een Golf TDI heeft ook geen noemenswaardige turbo en daar bouwt hij er ook een opquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Maar een 316 uit 2002 heeft toch helemaal geen turbo?
Blijft leuk vermaak inderdaad, maar als hij nou eens al die wilde plannen waarmaakt ipv na een spoilertje en een booskijker de auto te verkopen voor het volgende wrak.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:58 schreef Koepert het volgende:
Ach laat die jongen lekker knutselen![]()
K kan zn smaak ook niet altijd waarderen, maar zolang hij doet waar ie zelf achter staat.. zit ik er niet mee
Blijft leuk leesvermaak
Heeft fiat dikke blokken dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een Golf TDI heeft ook geen noemenswaardige turbo en daar bouwt hij er ook een op![]()
[..]
Blijft leuk vermaak inderdaad, maar als hij nou eens al die wilde plannen waarmaakt ipv na een spoilertje en een booskijker de auto te verkopen voor het volgende wrak.
Ik wacht nog steeds op een minibike op gas, een Golf TDI met 250pk en een Uno met een dik punto blok dat alle straatstenen er uit trekt.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:26 schreef invine het volgende:
[..]
Voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Scheelt in ieder geval dat je 4 uitlaatpijpen doet ipv 5.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En vertel es aub. Waarom neppe look? Ik hou het nog wel altijd origineel BMW, beetje dit en dat mag toch wel?![]()
Het is geen 4x4 Bi-Turbo direct injection supercharger 4ws just4tuning stickers ofzo
Ja.quote:
Ik denk dat ik een leuk verhal al er bij heb getypt of niet? Ik mis alleen nog de foto'squote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:21 schreef invine het volgende:
Typ je er dan ook een mooi verhaal bij?Of dump je gewoon de foto's?
Als ik auto's gesloopt wil zien worden kijk ik wel Top Gear... Nog zo'n voorbeeld van leedvermaak voor de zg. autoliefhebber.quote:
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:53 schreef Googolplexian het volgende:
Ik kan me het verhaal bij de foto's wel voorstellen hoor;
"En hier slopen we de verlichting eruit"
"En hier raggen we het blok eruit"
"En hier slopen we het interieur eruit"
"En hier trekken we de transmissie eruit"
"..." (paar weken niets)
"Nieuw Topic : Turquaz's nieuwe BMW E46 > E21 conversion, je weets!!! (Dit topic kan dicht, auto staat in buitenland)"
Heutsquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:16 schreef Turquaz52 het volgende:
Gisteren langs de Heuts geweest voor mijn KlapsleutelsNu nog iemand vinden die hem kan inbouwen..
![]()
En vandaag gaan kijken voor een Fiat Uno 70 (1.4)![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |