Ow, das niet hipquote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:03 schreef Jore het volgende:
Lieuwe is nu ruim acht maanden en komt nog steeds gezellig drie keer per nacht
S'ochtends 2-3 uur na de eerste voeding kolf ik 100-110 cc. In de loop van de dag wordt het met elke kolfbuurt wat minder. Daarom dat ik tenminste een keer per dag wil kolven. Dan nog is het even aankijken of ik op mijn vrije dagen nog voltijd kan voede. Dat is dan namelijk een keer vaker dan op mijn werkdagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:06 schreef Jore het volgende:
Tinuviel, het klinkt als een zorgvuldig plan. Hoeveel cc kolf je nu per kolfbeurt? Ik denk dat je weinig problemen tegen gaat komen als je het op deze manier aanpakt.
Ik dacht dat het 4 dagen waren en je dan een voeding kon minderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef cattie het volgende:
Tinuviel, ze zeggen dat je het beste 1 voeding per week kunt afbouwen. Maar Jair is al bijna 9 maanden en dan is je productie ook stabieler, dus iets sneller kan denk ik ook wel.
En je kolft minder dan een voeding per keer, dus wellicht dat het nog makkelijker gaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:35 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik dacht dat het 4 dagen waren en je dan een voeding kon minderen.
Oh zo herkenbaar. Vannacht de oudste bij in bed genomen, we waren beiden doodop en zo komen we toch aan slaap. Vriendlief vanmorgen: goh, wat een heeeerlijke nacht hè. L was zo lief en heeft zo goed geslapen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:09 schreef Nijna het volgende:
En mn lief die gewoon doortukt en daar ben ik dan eigenlijk stikjaloers op.
Heel herkenbaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:22 schreef p_iglet het volgende:
oudere baby'tjes die nog meerde malen willen drinken...
Naja laat ik het vriendelijker verwoorden. Een peuter van 2 die 's nachts ineens weer 1x echt wil drinken, en die het heerlijk vind om 's morgens tussen 5 en 7 rustig bij mama aan de borst wakker te worden.
Alleen vind ik dat ochtend ritueel van 2 uur wat minder
Het slaapt vooral erg lekker als ze beiden zo om de tien minuten willen drinken...quote:
En hoewel je het ongetwijfeld weet toch nog even: Je kan, hoewel nog steeds veel mensen denken van niet, best baby's maken als je nog niet ongesteld bent geweestquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:40 schreef Jore het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds niet weer ongesteld geweest, dat vind ik zo heerlijk! Wat mij betreft blijft dat ook nog een poosje weg.
Ik geef idd maar één borst per voeding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:09 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, de grote van je borsten heeft niks te maken met je productieGeef je ook echt maar 1 borst per voeding? Ik moest afwisselen van de vk, ivm stuwing en eventuele ontstekingen..
Ow, dat weet ik nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:21 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik geef idd maar één borst per voeding.![]()
Heb de vk er niet over gesproken. En de kraam heb ik er ook niet over gehoord.
En als ik afwissel, krijgt ze dan wel voldoende achtermelk binnen?
Ow, het was ook geen tip hoor, gewoon even vergelijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:11 schreef Jore het volgende:
Het standaard advies is één borst helemaal leeg laten drinken en de tweede aanbieden als toetje. Het is een misverstand dat de voormelk alleen maar dorstlessend is en dat het na een paar minuten achtermelk wordt ofzo, het is wel zo dat de melk gedurende de voeding steeds vetter wordt. Het is wel belangrijk dat een borst goed leeggedronken wordt, juist i.v.m. beurse plekken (en ook i.v.m. de productie). Misschien is het voor jou een goed advies Linda, maar ik zou het niet iedereen zomaar aanraden om steeds te wisselen.
Ssserpente, je kunt prima één borst per voeding geven hoor! Lente geeft vanzelf aan of ze meer wil en dan kun je haar meer geven. Het kan ook heel goed zijn dat ze altijd aan één borst genoeg blijft houden, het aanbod wordt immers afgestemd op de vraag. Blijf de tweede borst wel aanbieden, zeker nu in het begin, zodat je zeker weet dat ze genoeg heeft gehad.
Mefke, rot dat je je zorgen maakt. Gewicht is wel een goede maatstaf bij borstvoeding, dus ik zou als ik jou was volgende week nog een keertje gaan wegen. Dan heb je wat meer data en kun je kijken of je actie moet ondernemen of dat het een kleine afwijking was deze week. Ik weet niet of het kan bij jouw borsten (misschien doet het pijn) maar je zou ook borstcompressie kunnen toepassen voor een beetje extra vette melk. En echt bij elke kik aanleggen, ook 's nachts. Succes!
Wet van Fok hè...hij heeft net wel uit beide borsten willen drinken. En tussendoor heeft ie ook nog wat melk uit een flesje gehad. Ik was namelijk een beetje aan het proberen met de kolf. Er kwam zo weinig uit, dat was de moeite van het invriezen niet waard, dus die heeft ie zo gehad uit een flesje. Grappig om te zien, want dat flesje heeft mijn man gegeven en die had em dus al die tijd nog niet gevoed. Ook mooi om te zien dat Driekus gewoon het flesje pakte, zonder moeite. Overigens wel een flesje wat volgens de kraam vooral goed was voor kindjes die borstvoeding krijgen, ik durfde het niet aan om het gewone flesje + speen van de medela kolf te pakken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:22 schreef mefke79 het volgende:
P_iglet, Driekus drinkt per keer een half uurtje ongeveer, soms iets minder. Alleen voor de nacht wil ie echt een uur. En ja, 1 borst per keer, er is ook echt niet meer in te krijgen, hij valt in slaap en dan kun je doen wat je wilt, hij wil gewoon niet meer.
Dacht ik al, maar volgens mij las Ssserpente het wel als eventuele mogelijkheid en dat is niet zomaar een goed plan, zeg maar. Daarom zei ik het erbijquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:22 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ow, het was ook geen tip hoor, gewoon even vergelijkenmaar dank je voor de uitleg
Ze kwam goed aan, was tevreden na een voeding, maar kwam wel relatief vaak geloof ik ... Ik zat een tijdlang op 12 voedingen per 24 uur herinner ik me.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Jore het volgende:
Vanaf het begin is twee normaal, het is niet zo dat je standaard met één begint en als je baby wat ouder is dat je er dan twee geeft. Eén is ook normaal trouwens. Gewoon doen wat je baby aangeeft. Maar als S. tevreden was na een voeding zou ik me er (nu) helemaal niet (meer) druk over maken. Groeide ze goed?
Stimmt!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:26 schreef Jore het volgende:
[..]
Dacht ik al, maar volgens mij las Ssserpente het wel als eventuele mogelijkheid en dat is niet zomaar een goed plan, zeg maar. Daarom zei ik het erbij
Ik hou van spekkige baby's met Michelinarmpjes!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
ben ik ook benieuwd naar Ssserpente! Daar hebben we hier ook last van.
Fijn dat je meisje zo goed groeit! Je krijgt ook een speklapje!![]()
* Pakje thee in de prullenbak miktquote:Advies
Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect).
Daar heb ik nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:45 schreef Iksje het volgende:
Als de poep groenig van kleur is, wil dat zeggen dat het aandeel voormelk overheerst. (heb ik me laten vertellen)
Dus dat de baby niet genoeg doordrinkt om aan het vettere gedeelte te komen of als je veel stuwing hebt.
Ik weet ervan via dit topic...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord
Dus lijkt mij dat een baby die slechts een paar slokken neemt (missch 1-2 min drinkt) ook vooral melk met een laag vetgehalte binnenkrijgt. (zoals T dus een dag of 2 gedaan heeft, 't is alweer beter nu)quote:Als de baby veel melk drinkt (om het lagere aantal calorieën te compenseren), kan hij gaan spugen. Omdat de melk een relatief laag vetgehalte heeft, is de maag snel leeg en komt er ineens een grote hoeveelheid melksuiker (lactose) in de darmen. Het eiwit dat de suiker verteert (lactase) kan mogelijk niet zoveel melksuiker tegelijk verwerken en de baby krijgt dan de symptomen van lactose-intolerantie: huilen, winderigheid en explosieve, waterige, groene ontlasting.
Wat goed dat hij zo is gaan slapen!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:40 schreef freecell het volgende:
Vanavond voor het eerst Leander in bed gelegd zonder avondvoedingOp moment van BV gewoon een beker drinken aangeboden. Hij keek wel een beetje raar, maar toen ik zei dat de borst op was, was het wel goed
En hij is lekker gaan slapen
Nu dus alleen nog 's ochtends
Ik deed het in het begin wel, op aanraden van de kraam. Na een aantal weken wilde ze niet, die tweede borst dronk ze niet meer.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:17 schreef Groofsken het volgende:
Soms lees ik hier alvast een beetje mee voor strakjes...
En nu hebben jullie het over de tweede borst aanbieden enzo. Ik heb dus S. pas vrij laat een tweede borst aangeboden, omdat het gewoon niet in me op was gekomen. En daar heb ik me best vervelend over gevoeld. Maar nu lees ik dat dat niet echt kwaad heeft gekund dan?
Ik hoop het maar, ik voelde me er zo verdrietig bij toen ik erachter kwam dat twee allang normaal was.
Raar advies...quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wij zijn net terug van het consultatiebureau en ik zit een beetje zo. Volgens het consultatiebureau krijgt Finn nu teveel voedingen op een dag (8 a 9) volgens haar zelfs 2x zoveel voeding dan nu nodig is. Zijn bmi zou nu te hoog zijn en ik moet het aantal voeding minderen.... Maar ik dacht altijd dat ze van borstvoeding niet teveel konden krijgen?
Dikke zever. Die van mij waren als baby zogenaamd ook veel te zwaar.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wij zijn net terug van het consultatiebureau en ik zit een beetje zo. Volgens het consultatiebureau krijgt Finn nu teveel voedingen op een dag (8 a 9) volgens haar zelfs 2x zoveel voeding dan nu nodig is. Zijn bmi zou nu te hoog zijn en ik moet het aantal voeding minderen.... Maar ik dacht altijd dat ze van borstvoeding niet teveel konden krijgen?
Ik vraag me af of deze arts of verpleegkundige wel is bijgeschoold op borstvoedingsgebied..quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oke Fijn om ook even van jullie te horen dat hij helemaal niet belachelijk veel aankomt! Ik zei nog tegen haar, van borstvoeding kunnen ze toch niet teveel krijgen maar dat was niet waar zei ze.
Hij oogt ook helemaal niet dik ofzo gewoon lekkere spek beentjes maar verder niet
[ afbeelding ]
Dat deed ik ook hoor. Ik zag namelijk in het groeiboekje al dat Jen onder de lijn van het cb dook. Dus ik had de curves op bv.com gewoon bij de hand. Toen mevrouw dus zei dat "we" het even over haar groei moesten hebben heb ik meteen geantwoord dat het prima met haar groei gaat, dat ze goed op de curve van een borstvoedingskindje zit..quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:18 schreef oeke het volgende:
Wat is het toch een liefie!![]()
Wat een domme dozen daar zeg! Neem je de volgende keer deze curves mee, dan zien ze dat hij gewoon heel goed gaat!
Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Hij weegt 6715 gram en is 59,2 cm
Zo is het!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef Grijs het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
ik wilde het net zeggen! Fons is juist zo fijntjes nu als ik die laatste foto van hem zo zag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.
En hij is echt nt te dik nu, er zou best wat bij mogen.
Hij scheeld een paar dagen aan Leander en die is 6570 gram en 62 cm en een flesvoeding kind maar niks mis meequote:Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Hij weegt 6715 gram en is 59,2 cm
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef Urla het volgende:
Hier is het op het moment ook een beetje ball...
Gisteren voor het eerst wezen wennen bij de Gastouder. Het gaat opzich wel lekker. Nieuw speelgoed en de andere kinderen vind ze toppie, maar de tijden die ze moet gaan zijn normaal gesproken haar slaapuurtjes en dat is lastig met zoveel moois te zien daar eigenlijk.
Dit resulteerde dus in een beeb die nu dus even haar ritme omgooit. Wel 2 nachtvoedingen gehad.![]()
Maargoed het grootste probleem is eigenlijk dat ze sinds een week ineens de fles met afgekolfde melk weigerd.. Dus ook op de opvang. Ze begint nu zelfs al te krijsen zodra ze de fles ziet.
Het was best wel sneu toen ik daar binnenstapte. Ze is echt een meisje/meisje en deed best wel zielig en ging meteen over op tiet aanval.![]()
Ook was ze de rest van de dag zowiezo erg clamerig wat dit betreft. Misschien daarom ook dat de nachtvoedingen erbij zaten.
Wat ik bij borstvoeding.com allemaal lees over flesweigeren daar wordt ik ook niet echt vrolijker van.
We gaan nu dus maar oefenen met een cupje/bekertje. Ik denk dat het bij haar echt een controle iets is.
Ze heeft een behoorlijke eigen wil al en weet precies wat ze wilt en voeden via de fles of lepeltje is toch een meer geforceerde vorm van voeden. Bij het live voeden heeft ze zelf de regie in handen.
Nu wilden we toch proberen om bij 4 maanden aan de fruithap te gaan, zodat ze toch voeding binnenkrijgt als ik de ochtend op m'n werk zit, maarja dat gaat natuurlijk doormiddel van een lepeltje en daar heeft ze ook aversie voor en Rapley met 4 maanden lijkt me ook erg vroeg of niet?
Tips anyone?![]()
Het zou ook nog kunnen dat ze nu ook een 12 weken sprongetje heeft en morgen krijgt ze de tweede reeks prikjes. Arm meisje toch.
Nou zo als het er nu uitziet eet ze niks totdat ik er weer ben. We praten dan over 5 uur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:54 schreef freecell het volgende:
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
Ik durf en mag geen medicijnadvies te geven maar *hier* zie je de medicijnenlijst van borstvoeding.com en daar kan je vinden dat zowel paracetamol als ibuprofen de status "L1" hebben wat wil zeggen:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:42 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een pijnstiller een kwartiertje voor het voeden de pijn van kloven en/of spruw goed kan verminderen.quote:L1 Veiligst
Dit geneesmiddel wordt door veel borstvoedende vrouwen gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. Wetenschappelijke studies bij vrouwen die borstvoeding geven, laten geen risico's voor hun kinderen zien. De kans op schade bij het kind is uiterst klein, en mogelijk kan het kind het geneesmiddel niet eens via de mond of maag-darmkanaal opnemen.
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voedingquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:07 schreef huuphuup het volgende:
en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wilde enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
Quotepostquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:
[..]
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:
[..]
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
Nee klopt hoor, er is ook niets te zien, maar ik merk toch dat er mensen zijn die zich er heel ongemakkelijk bij voelen. Misschien toch omdat het een heel intiem moment is tussen moeder en kind ofzoquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Nouja als een kindje eenmaal aanligt is er eigenlijk toch ook niks te zien? Zeker niet als je een stretch hemdje ofzo aan hebt zodat je buik bedekt blijft.
Overigens Huup, gebruik je die borstvoedingsshirts die je gekocht hebt nu veel? Bij mij is het er door de vroege geboorte niet meer van gekomen om er een paar aan te schaffen. En ik vind het met een hemdje en gewone kleren eroverheen best gaan eigenlijk, dus het is er ook niet meer van gekomen. Ik ben wel benieuwd of ze gebruiksvriendelijker zijn zeg maar.
Ja, ik nu eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Hee Urla wat fijn! Dat zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Wij hebben hier ook vanaf het begin een tommy tippee fles gebruikt als Thomas afgekolfde melk kreeg, en dat accepteert hij tot nu toe gelukkig probleemloos. Dus ik ben tommy tippee fan
Ik heb ze opgezocht en die is idd erg makkelijk ivm de luchtventiel die erin zit.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die Born Free flessen waren voor ons juist goed omdat Driekus nogal hard zuigt. En ze schijnen ook speciaal voor borstvoedingskindjes te zijn. Ach, Driekus is natuurlijk een tepelhoedje gewend, dat maakt het ook makkelijker denk ik. Hij keek niet eens vreemd op van die fles, hapte gewoon meteen en drinken maar.
Goeie!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het moedermelknetwerk niet wat voor je dan, als je graag wilt dat Jochem bv krijgt en het jou niet volledig lukt?
Ja, maar bijkomend probleem met Ruben was dat hij echt niet goed aanhapte enzo.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Troel, dat was bij Ruben ook al zo hè?
Vervelend joh!
Ooowh Troel..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar bijkomend probleem met Ruben was dat hij echt niet goed aanhapte enzo.
Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen![]()
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.
Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen![]()
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.
Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!
Doe jezelf dit gewoon niet aan en stop 'gewoon'. Dan voelen jullie je allebei een snel stuk beter.![]()
ik ben echt wel pro-borstvoeding maar niet ten koste van alles![]()
wat zij zegt, troel!
Kun je misschien overleggen met een lactatiekundige?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:40 schreef Ca.ra het volgende:
Ik twijfel of ik deze nou hier moet zetten of toch in het babytjestopic, maar goed. Omdat het er vanochtend over ging hier maar verder.
We zijn inmiddels terug van het ziekenhuis. De klachten waren volgens de kinderarts niet duidelijk en kunnen komen van de reflux of van een pylorushypertrofie. Om het wat duidelijker te krijgen heb ik hem daar gevoed waarna hij geobserveerd is. En je raad t al: heerlijk slapen, niks gespuugd, niet gehuild. Ik voelde me zo'n sufferd toen he. Maar ik heb lekker even mijn hart mogen luchten bij Asy en ook het personeel van het ziekenhuis was heel lief. Er is urine verzameld voor een kweek, want schijnbaar kan een urineweginfectie bij een kindje ook zorgen voor extra spugen.
Nu dus weer thuis, en we moeten de voeding in gaan dikken met JBPM, wat meer zantac geven en verder afwachten. Als de klachten door de reflux komen dan moet het minder worden of gelijk blijven. Als het inderdaad een pylorushypertrofie is dan zal het spugen de komende tijd erger worden. Verder maar wat aanklooien met slaaphouding en dergelijke om te zien of het dan beter gaat. Dus met de voeten richting raam leggen ipv met hoofd richting raam, dat soort dingen.
Aan de ene kant voelt het zo suf dat hij zich in het ziekenhuis zo voorbeelding gedroeg (wat doe ik dan thuis fout?) maar aan de andere kant ben ik blij dat het in ieder geval niet zeker een pylorushypertrofie is, want dan zou hij geopereerd moeten worden en dat heb ik natuurlijk ook niet graag.
Dan maar even ontopic: Zijn er andere borstvoedingsmoeders die jbpm geven en zo ja hoe doen jullie dat? Ik heb zonet maar gemixt met de afgekolfde melk van vanochtend. Maar ik zie mezelf 's nachts geen flesjes warm maken. Een papje ervan maken en met een lepeltje geven na de voeding, werkt dat een beetje? (lijkt me namelijk lastig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Praat me niet van joekels tijdens de borstvoedingsperiode![]()
Ik heb echt voor de spiegel gestaan "wat moet ik hiermee?" en "Komt dit nog goed?"
Hahaha een tijdje terug ging het er in de SC over dat ik zulke joekels had.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:04 schreef huuphuup het volgende:
pvoesss wat een tieten!
scuzi my words, ik bedoel het positief hoor.
Mooie foto's trouwens
Gek is dat toch hoe dat zo kan veranderen. Ik ben nu wel gewend aan mn "nieuwe" cupmaat maar als ik mezelf soms in een glimps zie dan denk ik ook van
Ik ben benieuwd of het weer teruggaat naar mn normale maat.
ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdtquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben opgehouden bij F. Groter weigerde ik te passen, ik vrotte ze daar wel in. Ik heb de bh nog steeds, Jezus wat een ding!
Thanksquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ben blij te lezen dat de boel weer terugkrimpt na bv...
Ik vond dat ik al meer dan genoeg had voor ik zwanger was, nu 2 cupmaten meer
Succes miss
lol ik moest lachenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed?Maw krijg je uiteindelijk je 'oude' cupmaat weer terug of moeten we er mee leren leven dat we nu een bos hout voor de deur hebben waar je niet meer om heen kan
![]()
Ze hadden geen 75H, maar wel een 80Gquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdt![]()
Als ik ooit stuwing krijg dan val ik voorover![]()
En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
lol ik moest lachen
Ik ging een cupmaat en omvangmaat na 9 maand volledige bv achteruit, van een d cup naar een mooie c cup.
en nu zit ik daar volgens mij nog steeds in, heb niet het gevoel dat m'n bh's niet meer voldoende ondersteunen of juist groter zijn.
Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Miss_Sly misschien wat laat... maar ik heb pas een soort van koeltasje voor flesjes gekocht bij de prenatal. Hierin had ik melk voor Finn mee naar de begravenis van mijn opa en na 3,5 uur was de melk nog koud!
dit is de maat die ik overgehouden heb van nadat thijs stopte met de bv.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
[..]
En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?
Dat is zo maar daar passen denk ik niet alle flesjes in? Deze is breed genoeg om de meeste flesjes in te doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werkEn dat ga ik deze keer weer doen.
Ja okee dat kan ook, maar ik had geen zin om alles over te moeten gieten niet zo handig op een begravenis, dus gewoon de melk in het flesje en daarna in dat tasje.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:13 schreef RockabeIIa het volgende:
flesjes erin? Ik goot gewoon de melk erin...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarschijnlijk taalt hij er niet meer naar (was bij de vorige voedingen die er af gingen zo) maar mócht hij morgenvroeg wel 'mama mama, die hap!' gaan doen op een heel zielige manier dan weet ik niet of ik bij m'n standpunt blijf
![]()
Die fotoquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:21 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heeft Leander er nog om gevraagd?
Senna![]()
Jelief,voor jou en Emma bij de afsluiting van deze periode.
Mijn uitzicht tijdens het voeden:
[ afbeelding ]
Je weet het nooitquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Die fotoserieus, te leuk!
En Senna met dat handje
Allebei smelterig
En nee, hij heeft vannacht ronduit beroerd geslapen en toen hij wakker werd haalde TARA hem uit bed, zette hem op de grond en hij rende zoals gewoonlijk naar mij toe.
IPV het standaard 'hap? DIE?' was het nu: 'Hai!'
Dus ik hoefde niet eens nee te zeggen![]()
Zou hij het gisteren begrepen hebben toen ik na het voeden zei: zo, en nu is het op!
Ik geloof dat de meeste kindjes colostrum en nog niet rijpe melk idd niet lekker vinden. Het schijnt nogal geconcentreerd te zijn?quote:
Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben alleen zelf niet zo van het echte langvoeden
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:14 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...
Hem echt gaan verbieden zou ik me ook rot over voelen. Dus ja, we zien wel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]hahaha
ja das wel het nadeel ja, hoe groter het kindje, hoe meer de beslissing ook bij het kind komt te liggenen das nie altijd even makkelijk afbouwen dan.
Nuja zolang het voor allebei prima werkt is het goed.
Weet ik eigenlijk nog nietquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:17 schreef Jore het volgende:
Mrien ook al aan het afbouwen, succes ermee! Hoe voelt het voor jou?
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
van de schrik is het eerder huilen. En dan met het mondje wijd openquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
Ja, 's ochtends en 's avonds. In de zomervakantie (eind juli tot half augustus) dronk ze nog meerdere keren (voor ze ging slapen sowieso). Toen was ze 14 maanden ongeveer. Na de zomervakantie ben ik daarmee gestopt en overgegaan op alleen 's ochtends en 's avonds.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Maar jij zat ook te lezen! Wel opletten hè?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:![]()
Melkfest!
![]()
[ afbeelding ]
Al kijkt amélie er leuker bij
quote:Nutrilon babyvoeding
Meer weten over borstvoeding en jouw baby. Lees er hier alles over!
www.Nutriciakindervoeding.nl
dat is vrij simpel, geld. Van wie zou die reclame af moeten komen? En wie gaat het betalen? Als je ziet hoeveel reclame de kunstvoedingsindustrie maakt, dan moet je een behoorlijke som geld meenemen om dat alleen al te kunnen evenaren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef cattie het volgende:
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
zo even meegenomen vanuit het AP topic, sorry maar ik vond het daar offtopic om een vraag te stellenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:27 schreef p_iglet het volgende:
[..]
zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
4 minuten is wel erg weinig voor een pasgeboren baby. Voelde je of ze ook echt dronk? Voelde je haar slikken? Als ze wakker wordt kun je haar sowieso direct aanleggen (om de 3 uur is denk ik als minimum meegeven, vaker voeden mag hoor!) en anders zeker zorgen dat ze om 12 uur goed wakker wordt om te drinken. Beetje onder het voetje kietelen ofzo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Rubey het volgende:
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?
Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |