abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73683087
Borstvoeding deel 57

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
Lotte!
Noah!
pi_73684082
Misschien dat dit beter in het kolftopic kan. Maar ik dacht dat het hier ook zou kunnen gezien bv afbouwen en kolven afbouwen dacht ik hetzelfde is. Per begin november mag ik niet meer onder werktijd gaan kolven. Ik wil graag een keer op een dag (in mijn lunchpauze) gaan kolven zodat de productie niet teveel terugloopt. Mogelijk dat ik bij terugkomst naar huis nog een tweede keer zou kunnen kolven of in de trein (maar daar lijkt mij er niet echt een goed plekje voor te zijn). Ik heb twee weken vrij genomen om rustig te kunnen afbouwen. Nu kolf ik vier keer per dag (+ 2 keer bv geven) Ik zat te denken, dat ik de eerste dagen mijn zoon thuis houd, hem de twee voedingen geef, die ik hem anders ook geef en daarnaast s'ochtends kolf. Dan heb ik een keer kolven afgebouwd. Daarna zal ik een paar dagen gaan naar 2 keer kolven/ voeden. Dus dat zou betekenen mijn zoon voeden zonder extra te kolven op de dag. Als ik weer naar werk ga ga ik dan over naar 1 of 2 keer kolven per dag. Misschien weet iemand van de langer voedende moeders, die zelf het kolven/ voeden aan het afbouwen is of dat zo zou kunnen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_73685398
Vraagje, Iris komt een gedeelte van de dag om de anderhalf a 2 uur en dan maakt ze ergens een keer een langere ruk (en dan hoop ik dat ze dat 's nachts ook doet...)
Maar wat ik me afvraag, als ik nou steeds maar "toegeef" na anderhalf uur, werk ik dan niet in de hand dat ze steeds maar weer voor een paar slokjes komt zeg maar. In plaats van dat ze goed drinkt en een uurtje langer wegblijft?
Ik ben gewoon geen mama die alsmaar met het kind aan de borst zit. Ik bedoel, ik vind het fijn dat het loopt met de bv en dat ze zo lekker groeit en alles. Maar ik heb er toch wel wat moeite mee dat er gewoon geen pijl op te trekken is (sprak de controlefreak in mij...).
En dat de nachten zo rommelig zijn, kan je daar een beetje in sturen...?

Ik weet dat je doorslapen enzo niet kan afdwingen en bij 1 nachtvoeding (hoewel ook niet ideaal) kan ik me nog wel even neerleggen. Maar als ze 2 of 3 keer komt 's nachts dan ben ik niks meer waard de volgende dag.
Het zal vast ook de aard van het kind zijn enzo en natuurlijk krijg je met kv ook geen garanties op doorslapen. Maar ik kijk wel enorm uit naar weer een fatsoenlijke nacht, ik ben zo ontzettend moe.

En misschien past dit net zo goed in het babytopic, ik denk dat het niet speciaal bv gerelateerd is.
Fake it till you make it...
pi_73686443
Nijna, het is voorkomen normaal dat bv-kindjes kleine beetjes willen drinken per keer. Sterker nog, het is ook volkomen alle kindjes dat willen. Kv-kindjes worden vrij snel gestuurd naar een schema met grote flessen. Dat is wat lastiger bij borstvoeding omdat de productie wordt afgestemd op de vraag. Uiteindelijk is het ook veel beter voor het maagje van de baby om niet kunstmatig te worden opgerekt.
Daarbij is elke baby verschillend. De ene drinkt graag grote voedingen, de ander graag kleine beetjes. Het ene kind zit snel in een soort van ritme, bij de ander blijft dat ritme heel lang uit. Er is eigenlijk geen peil op te trekken. Waar je wel op zou kunnen letten is of Iris goed is aangelegd zodat ze effectief kan drinken. Ook zou je kunnen proberen om borstcompressie toe te passen, misschien krijgt Iris dan net even wat extra (vette) melk binnen zodat ze iets langer tussen de voedingen laat.
Een echte tovertip heb ik dus niet voor je, sorry.

Wat de nachten betreft: je zou kunnen proberen of ze 's avonds wil clusteren, dus heel vaak achter elkaar drinken gedurende een langere periode zodat ze zich voltankt voor de nacht. Daarbij zou je ook borstcompressie kunnen toepassen. Ik heb echt geen idee of het werkt, hier werkt(e) het helemaal niet. Lieuwe is nu ruim acht maanden en komt nog steeds gezellig drie keer per nacht

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 14-10-2009 20:27:27 ]
pi_73686558
Tinuviel, het klinkt als een zorgvuldig plan. Hoeveel cc kolf je nu per kolfbeurt? Ik denk dat je weinig problemen tegen gaat komen als je het op deze manier aanpakt.
pi_73688490
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:03 schreef Jore het volgende:

Lieuwe is nu ruim acht maanden en komt nog steeds gezellig drie keer per nacht
Ow, das niet hip Hoe trek je dat?
Verder goede tips

Hier ging dat vanzelf in een ritme, na een maand of 2. En na drie maanden zaten we echt in een prettig schema. En Leander dronk in het begin ook 12x per dag
pi_73688521
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:06 schreef Jore het volgende:
Tinuviel, het klinkt als een zorgvuldig plan. Hoeveel cc kolf je nu per kolfbeurt? Ik denk dat je weinig problemen tegen gaat komen als je het op deze manier aanpakt.
S'ochtends 2-3 uur na de eerste voeding kolf ik 100-110 cc. In de loop van de dag wordt het met elke kolfbuurt wat minder. Daarom dat ik tenminste een keer per dag wil kolven. Dan nog is het even aankijken of ik op mijn vrije dagen nog voltijd kan voede. Dat is dan namelijk een keer vaker dan op mijn werkdagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73690604
Tinuviel, ze zeggen dat je het beste 1 voeding per week kunt afbouwen. Maar Jair is al bijna 9 maanden en dan is je productie ook stabieler, dus iets sneller kan denk ik ook wel.
Ik wil eigenlijk ook terug naar 1x per dag kolven op werkdagen. Fee eet goed brood en fruit, dus hopelijk gaat dat binnenkort wel lukken.

Jore, ik kan je de hand schudden. Fee drinkt ook nog vrolijk om de 3 uur 's nachts. Met soms een goede nacht, waarbij ze 5 uur achter elkaar slaapt en vaker minder goede nachten, waarbij ze om de 2 uur komt. Ach, ooit gaat het voorbij! Mijn ervaring bij Ive is dat ze door gaan slapen als ze daar zelf aan toe zijn.
pi_73690903
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef cattie het volgende:
Tinuviel, ze zeggen dat je het beste 1 voeding per week kunt afbouwen. Maar Jair is al bijna 9 maanden en dan is je productie ook stabieler, dus iets sneller kan denk ik ook wel.
Ik dacht dat het 4 dagen waren en je dan een voeding kon minderen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:36:43 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_73690937
Lijkt mij eerlijk gezegd ook wel prima hoor.
pi_73691388
Cattie, dat is dus ook mijn houding. Ik leg me er maar gewoon bij neer. Ik ben bij tijd en wijle wel heel erg moe maar ik vind het eigenlijk best te doen. Daarbij probeer ik altijd maar te bedenken dat Lieuwe een baby is en dat hij er verder niks aan kan doen. Hij gaat op dit moment voor en ik schik me dus in zijn ritme. En verder ben ik ook wel te lui om er echt wat aan te veranderen, voor zover slaaptraining al zin heeft bij zulke kleintjes heb ik er de puf niet voor ik voed hem liever dan dat ik een kwartier naast zijn bedje zit om hem te troosten. Ik hoop dat hij vanzelf op het idee komt om door te slapen en anders zie ik over twee maanden wel een keertje weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 14-10-2009 19:56:22 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:55:26 #12
108648 cattie
lieve moeder
pi_73691525
Dat heb ik ook. Als ik Fee voedt dan slaapt ze direct weer door en anders zou ik tijden met haar moeten gaan lopen of aaien of zingen enz. Tijdens het voeden dommel ik zelf al weer weg.
pi_73691953
Jore, tovertips verwachtte ik ook niet echt hoor, maar heb het stukje over borstcompressie gelezen, misschien heb ik daar wel wat aan. Niet geschoten is altijd mis, dus proberen kan altijd.
Iris drinkt een paar minuten echt met elke teug een slok en daarna heb ik het idee dat het echt snel minder wordt wat er komt...

Mama's die nog een keer of 3 per nacht voeden, petje af hoor. En als ik dat lees dan hoop ik alleen maar dat die kleine hier iets sneller bedenkt dat ze best wat langer kan slapen... .
Ik vind het heel lastig om me erbij neer te leggen. Dan denk ik verdorie ik wil ook weer eens lekker doorslapen.
En mn lief die gewoon doortukt en daar ben ik dan eigenlijk stikjaloers op .
pi_73692543
Oeh wat fijn om te lezen dat er hier meer al wat oudere babietjes nog gezellig een paar keer per nacht willen drinken! Ik merk dat ik er af en toe onzeker over wordt, omdat weinig mensen dat gewoon lijken te vinden (inclusief consultatiebureau vandaag: hij is nu 6 maanden? en slaapt door neem ik aan? )
Zelf vind ik het ook niet zo erg (alleen jammer van die wallen ), al herken ik wel wat je zegt Nijna, dat je jaloers kan zijn op je lief en dat een paar nachten doorslapen wel errug lekker zou zijn
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:39:15 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73693038
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:35 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik dacht dat het 4 dagen waren en je dan een voeding kon minderen.
En je kolft minder dan een voeding per keer, dus wellicht dat het nog makkelijker gaat.

(Zo, heb ik ook weer mn tvp hier )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_73693096
Ja, jammer van die wallen ja. Als ik echt echt echt dringend aan slaap toe ben dan jaag ik mijn man uit bed en leg Lieuwe bij me, dan slapen we eigenlijk het best. Hij slaapt veel rustiger dan en wil minder vaak drinken. Ik slaap alleen ook zo graag bij mijn man dus we doen het alleen bij groot slaapgebrek en ziekte. En meestal ook 's ochtends, als hij rond zessen komt slapen we nog even verder in het grote bed met z'n allen.

Ik ben trouwens nog steeds niet weer ongesteld geweest, dat vind ik zo heerlijk! Wat mij betreft blijft dat ook nog een poosje weg.
pi_73694315
Dat is dan wel weer een voordeel Jore .
pi_73694744
oudere baby'tjes die nog meerde malen willen drinken...

ik heb hier een peuter van ruim 2 die het liefst nog de hele nacht wil drinken

Naja laat ik het vriendelijker verwoorden. Een peuter van 2 die 's nachts ineens weer 1x echt wil drinken, en die het heerlijk vind om 's morgens tussen 5 en 7 rustig bij mama aan de borst wakker te worden.
Alleen vind ik dat ochtend ritueel van 2 uur wat minder

Vannacht logeert hij bij opa, zijn ziek zijn is weer zo goed als over, papa is weer voor een week uit de nachtdienst. Dus vanaf morgennacht gaan we weer even een beetje sturen.
Dit wordt me iets te knus 's nachts
pi_73695779
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:09 schreef Nijna het volgende:
En mn lief die gewoon doortukt en daar ben ik dan eigenlijk stikjaloers op .
Oh zo herkenbaar. Vannacht de oudste bij in bed genomen, we waren beiden doodop en zo komen we toch aan slaap. Vriendlief vanmorgen: goh, wat een heeeerlijke nacht hè. L was zo lief en heeft zo goed geslapen!
Ik: ik heb nauwelijks geslapen. Ik had te weinig plaats en T heeft elke 1.5u ofzo willen drinken.
Had hij niks van gemerkt!

Normaal drinkt hij maar 1 of 2 keer per nacht meer maar de laatste paar dagen is het zowel 's avonds als 's nachts heel frequent dat hij vraagt. En aan het poepkleurtje te zien vanmiddag krijgt hij vooral voormelk binnen (of geldt dat bij oudere baby's niet meer en moet ik me zorgen maken?)

Ik denk dat ik het antwoord op mijn vraag uit het vorige topic even niet meer nodig heb dus.
Maar er mag altijd op geantwoord worden
pi_73696226
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:22 schreef p_iglet het volgende:
oudere baby'tjes die nog meerde malen willen drinken...

Naja laat ik het vriendelijker verwoorden. Een peuter van 2 die 's nachts ineens weer 1x echt wil drinken, en die het heerlijk vind om 's morgens tussen 5 en 7 rustig bij mama aan de borst wakker te worden.
Alleen vind ik dat ochtend ritueel van 2 uur wat minder
Heel herkenbaar.
pi_73697854
Knusse nachten
Zo'n peuter neemt natuurlijk ook een stuk meer ruimte in beslag dan een kleine baby.
Succes ermee B-M en p_iglet!
.... met gevoel voor drama....
pi_73697983
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:32 schreef Kersjes het volgende:
Knusse nachten
Het slaapt vooral erg lekker als ze beiden zo om de tien minuten willen drinken...
Nu ja, ik denk dan altijd maar, liever dat dan rond vijf uur beneden zitten met wakkere kinderen.
pi_73703927
Iksje, maakt dat uit voor de kleur poep dan? Wat is het verschil (in kleur...) ben nu wel benieuwd.
pi_73704188
Als de poep groenig van kleur is, wil dat zeggen dat het aandeel voormelk overheerst. (heb ik me laten vertellen)
Dus dat de baby niet genoeg doordrinkt om aan het vettere gedeelte te komen of als je veel stuwing hebt.
pi_73704344
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:40 schreef Jore het volgende:

Ik ben trouwens nog steeds niet weer ongesteld geweest, dat vind ik zo heerlijk! Wat mij betreft blijft dat ook nog een poosje weg.
En hoewel je het ongetwijfeld weet toch nog even: Je kan, hoewel nog steeds veel mensen denken van niet, best baby's maken als je nog niet ongesteld bent geweest

Hier gisteravond toch maar een avondvoeding gedaan. ventje had last van zijn prikken en was warm en mieperig. Dat is geen moment om hem voor het eerst zonder mamamelk naar bed te laten gaan
Vrijdag zijn we weg en hebben we oppas, dus ik wacht even tot na het weekend
pi_73706189
freecell, dat is toch wel heel fijn he, dat het zo'n goed troostmiddel is!

En peuters 's nachts aan de borst, vermoeiend, maar ook wel heel schattig lijkt me En de peuter hier wordt ook regelmatig 's nachts wakker (en helaas is er dan geen borst om hem weer snel in slaap te krijgen )

Ik geef nu nog volledig borstvoeding (zoontje is 6 maanden), met langzamerhand wat probeer fruit/groente erbij. Nu wil ik ook af en toe wat aanvullen met een flesje kunstvoeding omdat ik te weinig kolf op mijn werk. Nu weet ik dat er wordt aangeraden om in combinatie met borstvoeding hypoalergene voeding te geven, maar geldt dat eigenlijk ook na 6 maanden? Of kun je dan ook gewone opvolgmelk geven?
pi_73706750
Ik heb best een droge huid en moet echt wel bodylotion gebruiken na het douchen. Nou las ik dat je dat niet op je borsten mag smeren omdat je tepelhuid dan week wordt, maar er zitten echt schilfertjes op mijn tepels en de huid glimt. Mag ik wel wolvet (Purelan) erop smeren?
Dat spul is trouwens echt lastig uit te smeren zeg, ik krijg het zelfs bijna niet uit de tube gedrukt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73706828
Twinkly, de reden waarom algemeen afgeraden wordt om iets op je borsten te smeren heeft vooral te maken met het geurtje dat er vaak aanhangt, niet zozeer met het weekmaken.

Wolvet kan je prima gebruiken. Je kan de tube vooraf warmen in je handen (of 5-10 minuten in je bh dragen), dan is het veel makkelijker smeerbaar.
pi_73708099
En week is in principe beter dan droog, als het om tepels gaat
Mijn zus kreeg als tip van de lactatiekundige om bij kloofjes tien minuten voor het voeden te smeren met een babyvriendelijke zalf (purelan of bioforce bijvoorbeeld, geen bepanthen) zodat de tepel wat soepeler wordt en het voeden met een kloofje minder pijn doet.

Mijn zus heeft ook een baby aan de borst, wat een fijn idee om samen met haar op de bank te kunnen voeden als ik straks in Denemarken ben
pi_73708175
Ok dankjulliewel *stopt Purelan tube in de bh

Dat lijkt me echt heel leuk en fijn inderdaad Owlet
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_73709803
Waarom eigenlijk hypoallergeen geven naast de bv?
We hebben toen bij Mirte de overstap van bv (anderhalve week) naar gewone standaard voeding gemaakt. Ging prima, wat is het idee van dat hypoallergeen dan? Ik snap het wel als je heel veel kans hebt op allergieën enzo, maar als dat niet zo is, zou je dan ook hypoallergeen doen?
pi_73709910
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet
Volgens mij is het in ieder geval lichter verteerbaar, en daarom geschikter icm borstvoeding. Maar dat advies geldt waarschijnlijk voornamelijk voor kleine babietjes en bij kans op allergieen inderdaad.
pi_73710701
Ik heb hier een paar pakjes van die voorgemixte nutrilon standaard staan voor achter de hand.
pi_73712194
Iksje, dus met gelige poep krijgt een kindje gewoon wel vette melk? Ik vraag het omdat Driekus te weinig was aangekomen (maar 5 gram in een week) en het cb aanraad om te gaan kolven en em pas naar 10 minuten aan te leggen. Ze denken dat ie veel voormelk krijgt, vandaar. Maar zijn poepluiers zijn gewoon geel/bruin en niet groen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73712689
Wat is dat voor raar CB advies??
Na 10 minuten kolven komt er bij de meeste moeders nog maar heel weinig melk. Dan krijgt Driekus idd wel veel meer vette melk. Maar moet hij wel verdraaid hard zijn best gaan doen om een hele voeding binnen te krijgen.
Met het risico dat hij voor het eind van de voeding al te moe is om de rest nog binnen te krijgen.

5 gram in 1 week maar aangekomen, kan ook het verschil zijn tussen de vorige keer net na een voeding en voor een volle luier gewogen. En nu net voor een voeding, net na een volle luier ofzo.
Er zit zoveel speling in het gewicht van zo'n kleintje dat ik me van een eenmalige meting geen zorgen zou gaan maken.

Over het algemeen geld dat als kindjes meer aan moeten komen je ze het beste VEEEL en VAAK kunt aanleggen, en niet eerst kolven of andere gekke trucs. Alleen wanneer je echt last denkt te hebben van overproductie icm onverteerde groene ontlasting zou dat kolven een optie kunnen zijn.
pi_73717684
Ik heb net toch maar een belletje naar de lactatiekundige gedaan omdat Iris gewoon niet tevreden lijkt en misschien ook daarom wel zo vaak komt...
Eerder had ze aan 1 voeding per nacht voldoende, nu 3... en meldde ze zich eerder overdag vaker pas na een uur of 3, nu komt ze vaak al na anderhalf a twee uur.
En het blijven natuurlijk niet maar eeuwig regeldagen, ik begon het idee te krijgen dat we van de ene in de andere regeldag bleven hangen ofzo.
Zij raadde aan om vaker per voeding van kant te wisselen en eens te kijken of dat misschien effect heeft. Dus dat gaan we doen.
Want na weer zo'n rotnacht afgelopen nacht sta ik af en toe echt op het punt om het hele bv gebeuren maar aan de wilgen te hangen. Terwijl dat dan eigenlijk ook niet helemaal is wat ik wil.
Ben benieuwd, we hebben volgende week nog een keer contact.
pi_73719046
Mef, hoeveel drinkt Driekus per keer?

Lente heeft per voeding (elke drie uur) voldoende aan één borst. Meer krijg ik er echt niet in. Had verwacht dat ze nu zo ongeveer wel aan een tweede toe zou zijn. En ik heb nou ook niet het idee dat ik met m'n cupje C erg veel productie heb. Of heeft dat er niets mee te maken?

Niet dat ik me zorgen maak hoor, want ze groeit goed. Vroeg het me gewoon af.
pi_73719565
Nijna ik hoop dat de tips van de lactatiekundige jullie helpen!
Finn heeft ook echt een paar weken om de twee uur willen drinken en ik werd er gek van! Ik had al flessen en een flessenwarmen aangeschaft, alleen de voeding ontbrak nog en ineens ging het beter.

Overdag komt Finn nu om de 3 a 4 uur, rond etenstijd komt hij 2x vlak achter elkaar en 's avonds slaapt hij veel. In de nacht is het meestal nog maar 1 voeding. Al met al een stuk beter te doen dan voorheen, dus we kijken het nog even aan!
pi_73719660
Ssserpente, de grote van je borsten heeft niks te maken met je productie Geef je ook echt maar 1 borst per voeding? Ik moest afwisselen van de vk, ivm stuwing en eventuele ontstekingen..
Lotte!
Noah!
pi_73721964
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:09 schreef Linda2205 het volgende:
Ssserpente, de grote van je borsten heeft niks te maken met je productie Geef je ook echt maar 1 borst per voeding? Ik moest afwisselen van de vk, ivm stuwing en eventuele ontstekingen..
Ik geef idd maar één borst per voeding.
Heb de vk er niet over gesproken. En de kraam heb ik er ook niet over gehoord.

En als ik afwissel, krijgt ze dan wel voldoende achtermelk binnen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Ssserpente op 15-10-2009 18:41:41 ]
pi_73721991
P_iglet, Driekus drinkt per keer een half uurtje ongeveer, soms iets minder. Alleen voor de nacht wil ie echt een uur. En ja, 1 borst per keer, er is ook echt niet meer in te krijgen, hij valt in slaap en dan kun je doen wat je wilt, hij wil gewoon niet meer. En hij komt keurig om de drie/vier uur, eerder aanbieden heb ik al eens geprobeerd, maar dan hoeft ie niet. Het zal ook wel gewoon een momentopname zijn, het voelt alleen zo rot. En je wordt er onzeker van, terwijl het voor mijn gevoel lekker ging en ik juist zo blij ben dat het gaat ondanks verkleining enzo.
pi_73725136
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:21 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik geef idd maar één borst per voeding.
Heb de vk er niet over gesproken. En de kraam heb ik er ook niet over gehoord.

En als ik afwissel, krijgt ze dan wel voldoende achtermelk binnen?
Ow, dat weet ik niet Ik zei het omdat je die beurse plek had en die had ik ook, toen ik nog niet afwisselde..miss dat een meer ervarene mama daar iets over kan zeggen? ben ook wel benieuwd nu
Lotte!
Noah!
pi_73725658
Het standaard advies is één borst helemaal leeg laten drinken en de tweede aanbieden als toetje. Het is een misverstand dat de voormelk alleen maar dorstlessend is en dat het na een paar minuten achtermelk wordt ofzo, het is wel zo dat de melk gedurende de voeding steeds vetter wordt. Het is wel belangrijk dat een borst goed leeggedronken wordt, juist i.v.m. beurse plekken (en ook i.v.m. de productie). Misschien is het voor jou een goed advies Linda, maar ik zou het niet iedereen zomaar aanraden om steeds te wisselen.

Ssserpente, je kunt prima één borst per voeding geven hoor! Lente geeft vanzelf aan of ze meer wil en dan kun je haar meer geven. Het kan ook heel goed zijn dat ze altijd aan één borst genoeg blijft houden, het aanbod wordt immers afgestemd op de vraag. Blijf de tweede borst wel aanbieden, zeker nu in het begin, zodat je zeker weet dat ze genoeg heeft gehad.

Mefke, rot dat je je zorgen maakt. Gewicht is wel een goede maatstaf bij borstvoeding, dus ik zou als ik jou was volgende week nog een keertje gaan wegen. Dan heb je wat meer data en kun je kijken of je actie moet ondernemen of dat het een kleine afwijking was deze week. Ik weet niet of het kan bij jouw borsten (misschien doet het pijn) maar je zou ook borstcompressie kunnen toepassen voor een beetje extra vette melk. En echt bij elke kik aanleggen, ook 's nachts. Succes!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:17:07 #44
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73725902
Soms lees ik hier alvast een beetje mee voor strakjes...

En nu hebben jullie het over de tweede borst aanbieden enzo. Ik heb dus S. pas vrij laat een tweede borst aangeboden, omdat het gewoon niet in me op was gekomen. En daar heb ik me best vervelend over gevoeld. Maar nu lees ik dat dat niet echt kwaad heeft gekund dan?

Ik hoop het maar, ik voelde me er zo verdrietig bij toen ik erachter kwam dat twee allang normaal was .
pi_73726142
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:11 schreef Jore het volgende:
Het standaard advies is één borst helemaal leeg laten drinken en de tweede aanbieden als toetje. Het is een misverstand dat de voormelk alleen maar dorstlessend is en dat het na een paar minuten achtermelk wordt ofzo, het is wel zo dat de melk gedurende de voeding steeds vetter wordt. Het is wel belangrijk dat een borst goed leeggedronken wordt, juist i.v.m. beurse plekken (en ook i.v.m. de productie). Misschien is het voor jou een goed advies Linda, maar ik zou het niet iedereen zomaar aanraden om steeds te wisselen.

Ssserpente, je kunt prima één borst per voeding geven hoor! Lente geeft vanzelf aan of ze meer wil en dan kun je haar meer geven. Het kan ook heel goed zijn dat ze altijd aan één borst genoeg blijft houden, het aanbod wordt immers afgestemd op de vraag. Blijf de tweede borst wel aanbieden, zeker nu in het begin, zodat je zeker weet dat ze genoeg heeft gehad.

Mefke, rot dat je je zorgen maakt. Gewicht is wel een goede maatstaf bij borstvoeding, dus ik zou als ik jou was volgende week nog een keertje gaan wegen. Dan heb je wat meer data en kun je kijken of je actie moet ondernemen of dat het een kleine afwijking was deze week. Ik weet niet of het kan bij jouw borsten (misschien doet het pijn) maar je zou ook borstcompressie kunnen toepassen voor een beetje extra vette melk. En echt bij elke kik aanleggen, ook 's nachts. Succes!
Ow, het was ook geen tip hoor, gewoon even vergelijken maar dank je voor de uitleg
Lotte!
Noah!
pi_73726225
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:22 schreef mefke79 het volgende:
P_iglet, Driekus drinkt per keer een half uurtje ongeveer, soms iets minder. Alleen voor de nacht wil ie echt een uur. En ja, 1 borst per keer, er is ook echt niet meer in te krijgen, hij valt in slaap en dan kun je doen wat je wilt, hij wil gewoon niet meer.
Wet van Fok hè...hij heeft net wel uit beide borsten willen drinken. En tussendoor heeft ie ook nog wat melk uit een flesje gehad. Ik was namelijk een beetje aan het proberen met de kolf. Er kwam zo weinig uit, dat was de moeite van het invriezen niet waard, dus die heeft ie zo gehad uit een flesje. Grappig om te zien, want dat flesje heeft mijn man gegeven en die had em dus al die tijd nog niet gevoed. Ook mooi om te zien dat Driekus gewoon het flesje pakte, zonder moeite. Overigens wel een flesje wat volgens de kraam vooral goed was voor kindjes die borstvoeding krijgen, ik durfde het niet aan om het gewone flesje + speen van de medela kolf te pakken.
Ik ga em gewoon toch proberen meer te laten drinken en dan hoop ik maar dat het volgende week beter is. Wegen kon eventueel ook eerder, maar ik denk dat ik dat niet doe, maakt me alleen maar meer onzeker. En over die borstcompressie ga ik even wat lezen. Op zich zijn alleen mijn tepels gevoelig bij drinken zonder hoedje, kolfen deed geen zeer en mijn borsten zelf ook niet, dus dat zou dan moeten lukken. Thanks voor de tips!
pi_73726229
Vanaf het begin is twee normaal, het is niet zo dat je standaard met één begint en als je baby wat ouder is dat je er dan twee geeft. Eén is ook normaal trouwens. Gewoon doen wat je baby aangeeft. Maar als S. tevreden was na een voeding zou ik me er (nu) helemaal niet (meer) druk over maken. Groeide ze goed?
pi_73726311
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:22 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ow, het was ook geen tip hoor, gewoon even vergelijken maar dank je voor de uitleg
Dacht ik al, maar volgens mij las Ssserpente het wel als eventuele mogelijkheid en dat is niet zomaar een goed plan, zeg maar. Daarom zei ik het erbij
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:27:32 #49
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73726373
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Jore het volgende:
Vanaf het begin is twee normaal, het is niet zo dat je standaard met één begint en als je baby wat ouder is dat je er dan twee geeft. Eén is ook normaal trouwens. Gewoon doen wat je baby aangeeft. Maar als S. tevreden was na een voeding zou ik me er (nu) helemaal niet (meer) druk over maken. Groeide ze goed?
Ze kwam goed aan, was tevreden na een voeding, maar kwam wel relatief vaak geloof ik ... Ik zat een tijdlang op 12 voedingen per 24 uur herinner ik me.

En ik heb soms ook wel een beetje tijd proberen te rekken ...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:28:32 #50
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73726413
En ik maak me er ook niet meer druk om, maar als ik zoiets dan lees dan komt die herinnering naar boven, dan weet ik dat ineens weer.
pi_73726571
Oh, ik zat ook zo op 12 keer hoor! En soms gaf ik voor mijn gevoel wel honderd borsten per voeding. Alles is mogelijk. Voor de volgende keer weet je in ieder geval dat je er nog een borst in kunt stoppen, altijd handig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:38:20 #52
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73726863
Ja, zo is dat ook gewoon. Mijn zoon krijgt misschien wat minder aandacht omdat ik mijn aandacht moet verdelen, maar hij krijgt wel meer van mijn 'ervaring' .
pi_73727634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:26 schreef Jore het volgende:

[..]

Dacht ik al, maar volgens mij las Ssserpente het wel als eventuele mogelijkheid en dat is niet zomaar een goed plan, zeg maar. Daarom zei ik het erbij
Stimmt!

Maar ik vind het prima gaan zoals het nu gaat! Ze is super tevreden en groeit als kool. Ze zat na vier dagen alweer terug op haar geboortegewicht en ook nu lijkt ze met de dag aan te komen. Dus ik ben niet van plan om er verandering in aan te brengen.

Dank voor je antwoord, Jore!

Wel slikt ze tijdens het zuigen onwijs veel lucht in. Niet via de tepel, want dat zit netjes vacuum, maar via d'r neus, lijkt wel. Je hoort echt hele luchtbellen mee naar binnen gaan. Soms moet ze zelfs even stoppen met drinken om die bellen weg te krijgen. Na het drinken laat ze een paar boeren en houden we 'r ff rechtop, maar ze heeft het (vooral 's nachts) daarna toch erg moeilijk. Ze ligt dan soms nog wel een uur behoorlijk te kreunen en te hikken en geeft best nog wat melk terug. Niet in grote golven, maar het sijpelt uit d'r mondje.

Echt huilen doet ze dan niet (op wat kreetjes na), maar aan d'r gekreun merk je toch wel dat ze er erg veel last van heeft.

Zou het misschien helpen om haar anders aan te leggen oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 15-10-2009 21:03:20 ]
pi_73727950
ben ik ook benieuwd naar Ssserpente! Daar hebben we hier ook last van.

Fijn dat je meisje zo goed groeit! Je krijgt ook een speklapje!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73728515
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
ben ik ook benieuwd naar Ssserpente! Daar hebben we hier ook last van.

Fijn dat je meisje zo goed groeit! Je krijgt ook een speklapje!
Ik hou van spekkige baby's met Michelinarmpjes!

We hebben trouwens het hoofdeinde van d'r wiegje al iets omhoog gezet, maar dat helpt nauwelijks.

Zou het kunnen komen omdat m'n melkstroom te krachtig is? Op het moment van de toeschietreflex laat ze nl vaak ineens los en dan spuit de melk er in straaltjes uit. Zou het helpen om dit stroompje even op te vangen en haar pas weer aan te leggen als het wat minder hard gaat?

Liggend voeden leek trouwens even iets te helpen, maar vannacht toch weer niet.
pi_73728711
hier is de stroom inmiddels niet meer te krachtig. In het begin zou dat zo geweest kunnen zijn denk ik maar nu staat er geen overdreven druk achter en ze drinkt verder op zich wel rustig. Ondanks dat ze af en toe wel loslaat maar daar heb ik me maar bij neergelegd dat het drinken niet in 1 ruk gaat. That's okay voor mij.

Dus mja, al met al weet ik niet wat het is maar ze heeft nog steeds last van een hoop lucht.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73728727
Ja, dat kan heel goed, en je plan klinkt ook verstandig. 't Kan echt wel een beetje teveel zijn voor zo'n klein wurmpie als de melk op tuinslangsterkte naar binnen gaat... Hier werkte liggend voeden juist averechts, de melk kwam dan uit z'n kleine neusje weer naar buiten
Het is hier wel heel lang de oorzaak geweest voor het meeslikken van lucht. En ik had gewoon een hikkerd, in de buik hikte hij al heel erg vaak en dat is 'ie blijven doen.
pi_73756689
Hmm, vandaag wederom geprobeerd of ie borst twee ook nog wilde. Niet echt dus. En nou heeft ie ook nog 2 keer na het voeden een mondje teruggegeven. Het ruikt verder niet zuur ofzo, dus het leek me gewoon melk die ie teveel gedronken heeft, maar ja, aankomen doet ie er niet van.
Lucht hebben we hier ook wel last van, maar Driekus laat tijdens een voeding altijd wel even los. Dan houd ik em effe overeind en laat em boeren en daarna gaan we verder. Soms verslikt ie zich,maar ik ken inmiddels de seintjes als dat bijna gaat gebeuren en dan haal ik em gewoon even los van de tepel om het te voorkomen.
pi_73760092
Ik heb een ander kind maar ik wil eerst zien dat het zo goed blijft gaan voor ik echt ga juichen. Maar een verschil van dag en nacht vergeleken met de afgelopen dagen.
Ze kwam nog wel om 3 uur vannacht en daarna vond ze om half 6 dat het wel ochtend was en tijd om uit bed gehaald te worden. Maar ze lijkt veel tevredener...
pi_73777411
Nijna, hoe gaat het nu?

Ik kreeg hier het advies om Venkelthee aan Lotte te geven, wat ik dus niet ga doen. Maar als ik nou zelf die thee drink, zou dat niet helpen? En hoeveel zou ik dan moeten drinken?
Lotte!
Noah!
pi_73777483
Hier hoorde ik 1 kopje per dag. Het schijnt helemaal niet zo goed te zijn om aan baby's te geven of er zelf veel van te drinken.
Of het werkt vind ik moeilijk te zeggen, we hadden het geluk dat Kobus zich redelijk goed door de krampjes heen sloeg en er niet enorm veel last van heeft gehad. Of dat door de thee komt?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73777858
Ik geef ook dat Sab Simplex, maar dacht dat een kopje thee per dag van mij misschien nog een beetje extra zou helpen. Ik wilde het ook perse niet aan haar geven omdat ik niet wil dat ze iets anders drinkt, buiten BV. Maar als het helemaal niet goed is ga ik het natuurlijk zelf ook niet drinken, dan krijgt ze het alsnog binnen...
Lotte!
Noah!
pi_73778086
Ik weet het niet precies hoor, ik heb het dus wel zelf gedronken maar maar 1 glas per dag. Iemand zei dat het niet zo goed was, omdat er bepaalde stoffen inzaten. Volgens mij is het sowieso niet goed om iets anders te geven naast de bv omdat je dan rommelt met het vraag en aanbod.

Dit vind ik erover:

Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risico’s voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect.

Bron
pi_73778216
quote:
Advies
Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect).
* Pakje thee in de prullenbak mikt
Lotte!
Noah!
pi_73778255
pi_73783768
Linda, ze is vandaag wel weer huileriger... terwijl de nacht dus wel goed is gegaan... dus ik duim voor komende nacht...

Yakult he... kan dat via de borstvoeding iets bij Iris doen?
Gewoon ff vraagje, omdat ze ineens vaker ontlasting heeft...
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:29:26 #67
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73784108
En kan iemand me ook weer vertellen hoe spruw makkelijk te herkennen is?

Ik heb em gisteren gewogen bij mij op de weegschaal. Hij is gewoon al 5 kilo!!! 12 dagen terug had ie nauwelijks zijn geboortegewicht weer Hij is dus ruim 1kg gegroeid nu...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73785247
spruw is een witte aanslag in de mond van de baby die je niet met een enkele veeg met een gaasje weg kunt vegen (zo vertelde het cb mij in ieder geval )
pi_73785337
Bij spruw kun je zelf last hebben van hele kleine 'velletjes' en steken in je borst. En vaak loslaten tijdens het drinken of onrustig drinken van baby.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73786031
Vanavond voor het eerst Leander in bed gelegd zonder avondvoeding Op moment van BV gewoon een beker drinken aangeboden. Hij keek wel een beetje raar, maar toen ik zei dat de borst op was, was het wel goed
En hij is lekker gaan slapen

Nu dus alleen nog 's ochtends
pi_73786273
Moeilijk Free?
Lotte!
Noah!
pi_73786476
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
Moeilijk Free?
Nou, vooral raar eigenlijk.... even weer wennen.
pi_73786553
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:45 schreef Iksje het volgende:
Als de poep groenig van kleur is, wil dat zeggen dat het aandeel voormelk overheerst. (heb ik me laten vertellen)
Dus dat de baby niet genoeg doordrinkt om aan het vettere gedeelte te komen of als je veel stuwing hebt.
Daar heb ik nog nooit van gehoord
pi_73787934
Spruw lijkt ook een klein beetje op kwark in het mondje. En als je het probeert weg te vegen blijven er een soort witte kringen achter, als blaartjes oid.

Ik hoop dat je er geen last van hebt.

Oja, ik had ook hele nare jeuk in mijn tepels, die is echt weg bedenk ik me nu.
pi_73787951
Lijkt me ook raar, Freecell. Maar wel fijn dat hij het gewoon accepteerde!
pi_73790568
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord
Ik weet ervan via dit topic...
Op borstvoeding.com is er niet zo veel over te vinden, wel dit, onder het kopje hyperlactatie (te veel melk):
quote:
Als de baby veel melk drinkt (om het lagere aantal calorieën te compenseren), kan hij gaan spugen. Omdat de melk een relatief laag vetgehalte heeft, is de maag snel leeg en komt er ineens een grote hoeveelheid melksuiker (lactose) in de darmen. Het eiwit dat de suiker verteert (lactase) kan mogelijk niet zoveel melksuiker tegelijk verwerken en de baby krijgt dan de symptomen van lactose-intolerantie: huilen, winderigheid en explosieve, waterige, groene ontlasting.
Dus lijkt mij dat een baby die slechts een paar slokken neemt (missch 1-2 min drinkt) ook vooral melk met een laag vetgehalte binnenkrijgt. (zoals T dus een dag of 2 gedaan heeft, 't is alweer beter nu)

Over krampjes en thee en druppels: Ik hoorde ergens dat krampjes vooral komen door lucht happen, en dat kan zoals Ssserpente merkt ook als ze aan de borst drinken (langs het neusje)
Je kan dan bvb bij het toeschieten van de melk even loskoppelen en dan weer aanleggen (zodat ze niet te gulzig moeten slikken omdat die eerste melkstroom erg fel komt) of proberen een boertje te krijgen tussen twee borsten (of als je maar één borst geeft, na het voeden)
En jammer genoeg horen krampjes erbij... hun darmen leren verteren. En het betert heus echt waar een keer!
Bij de oudste hebben we venkeldruppels (en even thee) gebruikt, maar dat hielp niet merkelijk iets. Bij de jongste hebben niets gebruikt (nu ja, wel de klassieke fiets en wrijftrucs en de draagdoek)
pi_73790708
Free wat fijn dat het zo makkelijk ging. Zal wel gek zijn ja

Rocka ik hoop echt voor je dat jij of je mannetje geen spruw hebben. Wat supergoed dat hij zo flink gegroeid is!!

Dat vaak loslaten en onrustig drinken hebben we hier van tijd tot tijd ook, vanaf het begin al. Maar tot dusver lijkt het erop dat ze vooral loslaat omdat het haar te snel gaat ofzo. Gelukkig maar.
Vraagje, na hoeveel tijd is je borst weer helemaal vol voor een hele voeding? Ik zit te twijfelen of ik mn ene borst waar ze nu niets uit gedronken heeft helemaal leeg zal kolven. Ze ligt nu te slapen namelijk en ik gok dat ze pas op zn vroegst tegen 3 uur weer voor een voeding zal komen (als het niet later is).
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73790757
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:40 schreef freecell het volgende:
Vanavond voor het eerst Leander in bed gelegd zonder avondvoeding Op moment van BV gewoon een beker drinken aangeboden. Hij keek wel een beetje raar, maar toen ik zei dat de borst op was, was het wel goed
En hij is lekker gaan slapen

Nu dus alleen nog 's ochtends
Wat goed dat hij zo is gaan slapen!
Blijf je 's ochtends voeden of bouw je die ook af?
Hier gaat het van de week gebeuren, maar dan omdat ik dan een nachtje weg ben. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan eigenlijk. Denk dat ze het dan wel zou accepteren, maar als ik er bij zou zijn toch niet.
Ik zit nog op 's ochtends en 's avonds, maar probeer 's ochtends in principe af te bouwen. Alleen merk ik als ik haar 's ochtends niet gevoed heb (nu een aantal keer) ze dan echt een stuk minder vrolijk is dan met voeding.
Manlief zei vandaag al, misschien is ze er toch nog niet aan toe om 's ochtends zonder mamamelk te moeten. Toen ze vanmiddag namelijk naar bed moest was ze zo vreselijk overstuur dat ze alleen maar aan de borst rustig te krijgen was en vervolgens in slaap viel Heerlijk, zo'n slapend meisje in je armen, gebeurd niet veel meer
pi_73791060
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:17 schreef Groofsken het volgende:
Soms lees ik hier alvast een beetje mee voor strakjes...

En nu hebben jullie het over de tweede borst aanbieden enzo. Ik heb dus S. pas vrij laat een tweede borst aangeboden, omdat het gewoon niet in me op was gekomen. En daar heb ik me best vervelend over gevoeld. Maar nu lees ik dat dat niet echt kwaad heeft gekund dan?

Ik hoop het maar, ik voelde me er zo verdrietig bij toen ik erachter kwam dat twee allang normaal was .
Ik deed het in het begin wel, op aanraden van de kraam. Na een aantal weken wilde ze niet, die tweede borst dronk ze niet meer.
Nu sinds een week-anderhalve week wil ze ineens wel vaker de tweede borst.

Ik denk dat je S niets onthouden hebt, hoor!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_73791171
Huup ongeveer 2 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73791294
Hier gaat het met de bv ook erg goed. Nooit gedacht dat het zo fijn ook zou kunnen zijn om je kindje te kunnen geven. Ik was erg vastbesloten om het te doen en om het 6 maanden vol te houden, maar ik zei gisteren al tegen schaap dat ik het niet erg zou vinden om een ochtend- en avondvoeding langer te doen.
Voorlopig hoef ik me er nog niet in te verdiepen, net zo min als in vast eten, want ze is pas 13 weken, maar ik bedacht me dat gewoon.

We hebben niet echt een regelmaat, wel iets wat er een beetje op lijkt, maar waar heel gemakkelijk van afgeweken wordt als dat zo uitkomt. Ze komt ineens 2-4 keer per nacht ipv maar 1 keer, maar acht, dat gaat vast ook wel weer over.
pi_73798387
Ow Mrien, in slaap vallen aan de borst is zo lief Dat gebeurt hier 'smorgens nog we eens als hij eigenlijk iets te vroeg is wakker geworden. Ik voed hem altijd in bed, leg hem daarna nog even terug en kleed mezelf aan.

Vanmorgen was hij behoorlijk laat wakker, dus ik was me al aan het aankleden en toen was het *dumdumdum* dus ik haal hem op in alleen mijn lange broek. Hij op aankleedkussen, steekt handje uit aait over mijn borst (AAAAAAI!) en zegt daarna heel zachtjes: *hap?*
Hij wist het niet meer zeker geloof ik Hij was wel blij met de borst, haha.
En wat ik nu ga doen? Even afwachten wat er gebeurt. Als hij bij de ochtendvoeding ook gaat klieren of als hij daar ook nks meer binnenkrijgt stop ik daar ook mee, anders nog even een paar weekjes door (ook eigenbelang, ik moet er zonder voeding eerder uit en meteen brood smeren)
pi_73838128
Wij zijn net terug van het consultatiebureau en ik zit een beetje zo . Volgens het consultatiebureau krijgt Finn nu teveel voedingen op een dag (8 a 9) volgens haar zelfs 2x zoveel voeding dan nu nodig is. Zijn bmi zou nu te hoog zijn en ik moet het aantal voeding minderen.... Maar ik dacht altijd dat ze van borstvoeding niet teveel konden krijgen?
pi_73838165
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wij zijn net terug van het consultatiebureau en ik zit een beetje zo . Volgens het consultatiebureau krijgt Finn nu teveel voedingen op een dag (8 a 9) volgens haar zelfs 2x zoveel voeding dan nu nodig is. Zijn bmi zou nu te hoog zijn en ik moet het aantal voeding minderen.... Maar ik dacht altijd dat ze van borstvoeding niet teveel konden krijgen?
Raar advies...

Hoe oud is Finn nu? Kun je even zn gegevens invullen bij de curve op borstvoedings.com en plaats die even. Dat geeft een wat beter beeld..

Maar los daarvan, ik zou dit advies gewoon ene oor in andere oor uit laten gaan.
  Moderator maandag 19 oktober 2009 @ 12:01:39 #85
5428 crew  miss_sly
pi_73838215
wat raar flower. hoe oud en hoe zwaar? en bmi? op bais van hun flesvoedingscurves, natuurlijk...
pi_73838381
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Hij weegt 6715 gram en is 59,2 cm
pi_73838462
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Dikke zever. Die van mij waren als baby zogenaamd ook veel te zwaar.
Fons zit nu op de middenste lijn en Elodie begint ook stilaan wat spek kwijt te raken nu ze meer andere dingen eet.
Beter dat ze wat reserve hebben, vind ik.
pi_73838482

pi_73838542
Die van mij waren een pak zwaarder, hoor.
Stom cb!
pi_73838551
FT, dit ziet er prima uit. Hij zit toch prima tussen de lijnen?

ik zou gewoon doorgaan zoals je deed.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:13:49 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73838620
wat een gezeik van je cb! Volgens de groeicurves die ik zo op internet kan vinden, zit finn op de +1 lijn of iets erboven! OMG! Bovengemiddeld!
Ja, truthoofden, maar wel binnen de marges! Ruim! Als hij nou meer dan 9 kg was geweest bij 3,5 maand, dan issie zwaar!
Sorry, maar ik kan hier agressief van worden. Spreiding betekent dat je niet op de gemidelde lijn zit! Er zijn maar heel weinig mensen die op de gemiddelde lijn zitten, daarvoor is het gemiddeld!!!!
Volwassenen zijn toch ook niet alleemaal 1,80m bij 80kg (of zo)? Daar zit spreiding in! Waarom zouden babies dan wel eenheidsworst moeten zijn?

Stelletje

[/hormonale rant]

In deze pdf zie je trouwens de nwe groeicurves voor jongens, van de WHO, officieler dan dat krijg je ze niet. daar zit hij idd et bovengemiddeld, niet eens +1-lijn.
http://www.ouders.nl/pdf/cht_wfa_boys_z_0_5.pdf
pi_73838656
Oke Fijn om ook even van jullie te horen dat hij helemaal niet belachelijk veel aankomt! Ik zei nog tegen haar, van borstvoeding kunnen ze toch niet teveel krijgen maar dat was niet waar zei ze.
Hij oogt ook helemaal niet dik ofzo gewoon lekkere spek beentjes maar verder niet
pi_73838751
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Oke Fijn om ook even van jullie te horen dat hij helemaal niet belachelijk veel aankomt! Ik zei nog tegen haar, van borstvoeding kunnen ze toch niet teveel krijgen maar dat was niet waar zei ze.
Hij oogt ook helemaal niet dik ofzo gewoon lekkere spek beentjes maar verder niet
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of deze arts of verpleegkundige wel is bijgeschoold op borstvoedingsgebied..

Oh en Jen heeft heel lang onder de lijntjes gezeten... Daar komt het gemiddelde vandaan he, de ene zit erboven de ander eronder.
pi_73838756
Wat is het toch een liefie!
Wat een domme dozen daar zeg! Neem je de volgende keer deze curves mee, dan zien ze dat hij gewoon heel goed gaat!
pi_73838826
Davinia bedankt voor die curve, hij zit er daar inderdaad net iets boven.

Goed idee Oeke, ik ga ze inderdaad uitprinten en in het boekje stoppen!
pi_73838828
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:18 schreef oeke het volgende:
Wat is het toch een liefie!
Wat een domme dozen daar zeg! Neem je de volgende keer deze curves mee, dan zien ze dat hij gewoon heel goed gaat!
Dat deed ik ook hoor. Ik zag namelijk in het groeiboekje al dat Jen onder de lijn van het cb dook. Dus ik had de curves op bv.com gewoon bij de hand. Toen mevrouw dus zei dat "we" het even over haar groei moesten hebben heb ik meteen geantwoord dat het prima met haar groei gaat, dat ze goed op de curve van een borstvoedingskindje zit..
pi_73838847
FTA, wat een gezeur zeg.... enige wat ik zie is dat de lengte en het gewicht wat verschillen qua waar ze liggen, aan de andere kant... hij volgt met beide wel zo'n beetje de lijn dus dan hadden ze er al eerder over moeten struikelen.
Lekker je eigen gevoel volgen hoor.
pi_73838957
50% van de baby's zit onder het gemiddelde en 50% erboven
Net zoals dat minder dan 0.5% van de kinderen onder de -3SD zit, nou lekker puh die van mij is 1 van die 0.5%... tsja als als alle kinderen meer gelijk zouden zijn dan wordt ook de curve smaller. En valt nog steeds 68% binnen de + en -1 standaard deviatie. Dat is statistisch nou eenmaal zo, maar dat snappen de mutsen op het CB niet. Zo'n normaalverdeling is moeilijk

Hij volgt met zowel gewicht als lengte een keurig lijntje, buigt niet af, komt niet extreem aan of groeit minder ofzo.
Echt geen moment druk over maken.
Als hij nou idd met zijn gewicht doorstijgt naar de bovenste groene lijn en met zijn lengte op de onderste zit ofzo dan zou je nog eens kritisch naar de voedings momenten kunnen kijken. (al heb je ook weer kids bij wie dat gewicht normaal is en bij wie dat snel bijtrekt zoals die van B-M) Maar met groeicurves als deze
Zijn prachtig lijkt me.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:46:10 #99
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_73839678
Moet je opletten FTA, als Finn de 4 maanden bereikt gaan ze lopen zeiken dat je hem moet bijvoeden omdat hij niet snel genoeg groeit.

Ow, en nachtvoedingen mogen ook niet meer, dus lekker laten huilen, bla bla bla bla bla bla bla

*Ook boos is, zonder hormonen*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_73841569
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.
En hij is echt nt te dik nu, er zou best wat bij mogen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:44:02 #101
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73841938
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73842084
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef Grijs het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
Zo is het!

pi_73846347
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.
En hij is echt nt te dik nu, er zou best wat bij mogen.
ik wilde het net zeggen! Fons is juist zo fijntjes nu als ik die laatste foto van hem zo zag.
(niet dat ie echt te dun oogt, maar er zit in ieder geval zeker niets teveel aan.)

FTA wat een heerlijk mannetje is het
mijn meiske gaat hard dezelfde kant op qua gewicht hoor je moet je er echt geen moment zorgen over maken hoor! Ik kan het me goed voorstellen dat je ondanks dat je het heus wel weet dat het normaal is toch wel eventjes schrikt.

ik ben geloof ik toch wel zo ontzettend blij dat allebei de wvk's op ons cb ook lactatiekundigen zijn scheelt een hoop gedoe voor mij geloof ik als ik het soms wel eens lees. Ik heb echt het idee dat als ik van hen een advies krijg over voedingen dan ik er dan met een gerust hart van op aan kan dat het goed onderbouwt en up-to-date is zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73847327
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij scheeld een paar dagen aan Leander en die is 6570 gram en 62 cm en een flesvoeding kind maar niks mis mee En mijn neefje is 3 weken jonger dan Leander en ruim 7 kilo wel bv maar ook niet erg!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73853412
Het is inderdaad wat je zegt huup, ik had echt zoiets van heb ik het dan zo fout? Je gaat er toch wel een beetje vanuit dat ze op het cb wel weten wat ze zeggen. Dan is het fijn om hier even de bevestiging te krijgen!

MeNicole, dat scheelt inderdaad niet zoveel tussen Leander en Finn. Finn is alleen iets kleiner, maar goed ik ben zelf ook niet zo groot.
pi_73859924
F-T-A, T ristan was 7420 en 65cm bij 15 weken. En die drinkt ook nog 7 keer op een dag ondertussen, hij wordt 6 maanden komende zondag.
Ik heb ook nooit commentaar gekregen vanuit het cb, wel dat hij mooi op zijn (hoge) curve bleef staan, dus prima aankwam.

Ik denk dat je weinig curves zo mooi recht vindt als die van jouw Finn, daar mag je best trots op zijn. En die lengte, sja, daarvoor moet je een beetje naar de ouders kijken, maar die gaat toch ook goed?

Uiteraard zit een flesgevoed kind op die leeftijd maar op 5 voedingen meer, maar 1) dat is geen vergelijkingsgrond en 2) dat is niet eens een goede zaak omdat volwassenen al 5 voedingen wordt aangeraden.
Een baby in volle groei doet het beter met wat voedingen meer. En het maagje van een bv-baby volgt ook meer zijn natuur, omdat er niet elke x weken opgehoogd wordt "omdat het kind er de leeftijd voor heeft".

Kortom: je doet het prima, fijn dat Finn er terug wat meer tijd tussen laat (wat dat trok je even niet meer hè) en gewoon verder blijven gaan!
pi_73870474
Ze begrijpen bij jouw CB gewoon niet wat gemiddelden zijn Daarvoor heb je mijn kind dan weer nodig, die compenseert naar beneden
pi_73871375
Ach ja het CB. Ik mag morgen ook weer.
M'n zoon was bij de vorige controle bij de schoolarts ook ineens te dik, omdat hij dagelijk een zakje chips eet. Ik moest chipies in keukenpapier doen en dan eens kijken hoeveel vet er wel niet vanaf kwam.
Hij heeft niet eens spekvet en heeft zelfs stekkies als benen.

Over eten gesproken als iemand tips heeft graag!
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef Urla het volgende:

Hier is het op het moment ook een beetje ball...
Gisteren voor het eerst wezen wennen bij de Gastouder. Het gaat opzich wel lekker. Nieuw speelgoed en de andere kinderen vind ze toppie, maar de tijden die ze moet gaan zijn normaal gesproken haar slaapuurtjes en dat is lastig met zoveel moois te zien daar eigenlijk.
Dit resulteerde dus in een beeb die nu dus even haar ritme omgooit. Wel 2 nachtvoedingen gehad.

Maargoed het grootste probleem is eigenlijk dat ze sinds een week ineens de fles met afgekolfde melk weigerd. . Dus ook op de opvang. Ze begint nu zelfs al te krijsen zodra ze de fles ziet.
Het was best wel sneu toen ik daar binnenstapte. Ze is echt een meisje/meisje en deed best wel zielig en ging meteen over op tiet aanval.
Ook was ze de rest van de dag zowiezo erg clamerig wat dit betreft. Misschien daarom ook dat de nachtvoedingen erbij zaten.
Wat ik bij borstvoeding.com allemaal lees over flesweigeren daar wordt ik ook niet echt vrolijker van.
We gaan nu dus maar oefenen met een cupje/bekertje. Ik denk dat het bij haar echt een controle iets is.
Ze heeft een behoorlijke eigen wil al en weet precies wat ze wilt en voeden via de fles of lepeltje is toch een meer geforceerde vorm van voeden. Bij het live voeden heeft ze zelf de regie in handen.

Nu wilden we toch proberen om bij 4 maanden aan de fruithap te gaan, zodat ze toch voeding binnenkrijgt als ik de ochtend op m'n werk zit, maarja dat gaat natuurlijk doormiddel van een lepeltje en daar heeft ze ook aversie voor en Rapley met 4 maanden lijkt me ook erg vroeg of niet?

Tips anyone?

Het zou ook nog kunnen dat ze nu ook een 12 weken sprongetje heeft en morgen krijgt ze de tweede reeks prikjes. Arm meisje toch.
pi_73871568
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
pi_73871715
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:54 schreef freecell het volgende:
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
Nou zo als het er nu uitziet eet ze niks totdat ik er weer ben. We praten dan over 5 uur.
Opzich kan dit wel, maar ik vind het gewoon een naar idee dat ze daar niets eet en krijg al hele visoenen van een huilerige hongerige baby enzo.
Ik weet niet of ze dat zou doen, maar dat lijkt me gewoon erg k...
Vanmiddag gaat ze extra oefenen en dan toch weer een flesje aanbieden, maar ik denk dat het waarschijnlijk niks wordt.
Op borstvoeding.com las ik al dat er kinderen waren van 3 maand die dan uit een beker of tuitbeker dronken dus gaan we dit maar oefenen.

Als ze maar iets binnenkrijgt zodat ze in ieder geval geen honger heeft, dan ben ik al gelukkig.
Ze haalt het dan wel weer in bij mij.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:28:12 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73873677
Urla, pepijn was ook een fervent flewsweigeraar, die hebben ze uiteindelijk gevoed door er een papje van te maken (met rijstebloem, denk ik) en dat werd zo naar binnen gelepeld.
maar dan moet je p_iglet even vragen, die heeft er ruim ervaring mee.

en ik neem aan dat je de handigheidjes kent van een kledingstuk van jou om de fles wikkelen, eerst wat melk aan de buitenkant van de speen doen, in dezelfde houding fles geven als waarin je meestal voedt, dat soort zaken?

[ Bericht 31% gewijzigd door DaviniaHR op 20-10-2009 11:46:34 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:37:11 #112
190853 RockabeIIa
pi_73881466
Op het moment voed ik vanwege het spugen door mijn vele aanbod en snelle tsr meestal rechtop zoals op de foto. Heel erg comfi is dit niet, maar het werkt dusver goed. Ik vind het nogal een gedoe en nu hoopte ik dat er nog iemand wat tips heeft voor mij

pi_73882102
Wat heeft hij donkere haartjes, Rocka! Had je oudste dat ook? Die is nu hartstikke blond toch?

V.w.b. een grote productie en een sterke TSR: welcome to the club Wat mij heel erg goed heeft geholpen, bij beide kinderen, is sowieso blokvoeden. Dan biedt je per blok van drie a vier uur dezelfde kant aan en daarna wissel je. Dat heeft als voordeel dat de melk vaak niet zo heel hard stroomt waardoor je kindje rustiger drinkt en je zorgt er voor dat de borst de kans krijgt om "door te spoelen", inplaats van dat je kindje alleen maar de voormelk drinkt wat weer krampjes kan geven.

Daarnaast heb ik (twee keer bij mijn oudste en één keer bij de jongste) 's avonds na een voeding beide borsten helemaal leeg gekolfd. Hierdoor kunnen je borsten een soort restart maken die beter aangepast is aan de vraag van je kind.
Dus niet af en toe de spanning er af kolven maar één keer helemaal leeg. En als je na een paar dagen nog steeds veel overproductie hebt kan je het nog een keer doen, zolang je maar niet elke dag kolft want dan creëer je valse vraag

Je zou ook na het toeschieten even kunnen afkoppelen en dan de hardste stroom in een spuuglapje hydrofieldoek laten weglopen.

Mijn dochters hebben om deze reden vaak kleine beetjes gedronken, dan was het het beste te verwerken en hadden ze minder honger (en gingen ze dus rustiger drinken waardoor er minder lucht naar binnen ging en ze minder gingen spugen en krampen).
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:04:55 #114
190853 RockabeIIa
pi_73882596
B. was net zo donker in het begin. Ze lijken veel op elkaar tot nu toe.

Blokvoeden doe ik al (min of meer) maar een kolf heb ik nog niet dus die moet ik eerdaags eerst maar eens gaan aanschaffen.
Tnx voor de tips verder. Heb je ook nog tips over houdingen?
pi_73882685
booooooooh

tsr dankzij de babyfoon
mn bh loopt vol

Rocks wat een grappige foto zo eigenlijk! Ik heb dat tegen de stroom invoeden ook een paar keer geprobeerd maar het ging voor geen meter omdat ze haar hoofd toen nog niet goed genoeg zelf onder controle had. Dat kolven wat Owlet zegt gaf hier toen wel verlichting. Ik vond het opvallend hoe snel het hele gedoe zichzelf inderdaad "restarte" zoals jij dat zegt Owlet.

en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wil de enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73887174
Urla, hier ook een behoorlijke flesweigeraar.
Van 3-6 maanden oud heeft hij per dag (dus zeker niet per voeding) tussen de 30 en 100cc maar gedronken. De rest haalde hij 's morgens, 's avonds en 's nachts in. Dat ging prima.
Van 6-9 maanden heeft hij op de opvang wat meer vaste dingen gegeten, 's morgens stukjes banaan, als lunch maakte ze broodpap van biobim rijstebloem, brood en moedermelk. Daar mee ging dan nog 100cc melk naar binnen en verder dronk hij dan slokjes water uit een beker.

huuphuup, veel foto's maken hoor!
Ik ben ook zo blij met sommige borstvoedingsfoto's. Omdat je ze thuis op dat bank niet zo snel maakt, zeker toen pepijn wat ouder is. Heb ik ook vooral bv foto's van buitenshuis voeden.

mooi excuus om nog even 2 mooie foto's te spammen

pi_73888153
Het is zo knus en gezellig dat het vráágt om af en toe een foto
Hier maken we niet vaak een foto aan de borst, maar af en toe wel

De laatste was met zijn verjaardag:
pi_73890077
Rocka, ik heb hier een mannetje wat niet altijd wil liggen, dus ik doe het ook weleens zo recht op. Ik heb dan een kussen op mijn schoot en leg daar het voedingskussen als een u bovenop. Driekus zit dan en wordt gesteund door het voedingskussen. Hij kan zo goed rechtop zitten. Nou moet ik wel toegeven dat Driekus een vrij sterke nek heeft en zelf zijn hoofd goed overeind houdt.

Ik heb al wel wat foto's gemaakt van het voeden, maar ze zijn niet zo heel mooi. Toch maar eens aan manlief vragen om dat te doen, nu het nog kan.

Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
pi_73891708
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:42 schreef mefke79 het volgende:

Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
Ik durf en mag geen medicijnadvies te geven maar *hier* zie je de medicijnenlijst van borstvoeding.com en daar kan je vinden dat zowel paracetamol als ibuprofen de status "L1" hebben wat wil zeggen:
quote:
L1 Veiligst
Dit geneesmiddel wordt door veel borstvoedende vrouwen gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. Wetenschappelijke studies bij vrouwen die borstvoeding geven, laten geen risico's voor hun kinderen zien. De kans op schade bij het kind is uiterst klein, en mogelijk kan het kind het geneesmiddel niet eens via de mond of maag-darmkanaal opnemen.
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een pijnstiller een kwartiertje voor het voeden de pijn van kloven en/of spruw goed kan verminderen.
pi_73892975
Owlet, dat heb je goed verwoord! Ik heb er altijd moeite mee met dit soort vragen. Hoe je dan toch een nuttig antwoord kan geven.
pi_73893569
Wow! Wat een prachtige foto's! Dan besef je ineens weer hoe bijzonder het eigenlijk is.

Ik zei vanmiddag nog tegen N. dat het wel lijkt of ik het al eens eerder heb gedaan, borstvoeding geven. Zo natuurlijk voelt het.

Lente een paar uurtjes oud :

En een weekje later :

pi_73896655
Thanks Owlet. Ik wil proberen zo min mogelijk pijnstillers te nemen, maar goed de combi stuwing en spruw zijn nogal pijnlijk. Overigens, mijn lichaam lostte het straks zelf op. Ik heb em eerst de niet pijnlijke borst gegeven en toen ik daar mee klaar was, had ik een zeiknatte trui Was het dus door en het zoogcompres en de bh en mijn hemdje heen gegaan. Deed wel minder zeer toen ik em aanlegde
  Jubileum moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:28:33 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73897181
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:07 schreef huuphuup het volgende:

en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wil de enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:32:12 #124
190853 RockabeIIa
pi_73897335
Lois <3
pi_73897471
Wat mooi al die foto's
En wat je schrijft ontroert me helemaal, Lois.
We gaan hier ook gauw foto's maken. Dat lachje inderdaad als hij klaar is of als je iets aan het lezen bent en dan voelt dat hij stopt en je naar beneden kijkt en dat hij je dan aan het bestuderen is.

Mefke, ik hoop dat je snel van de spruw af bent. Heb je ook micanozol creme voor je tepels gekregen?
pi_73897766
Oeke, ik heb ook iets voor mijn tepels gekregen ja. Al waren ze er niet over uit of dat nou nodig was met de tepelhoedjes. Maar ik heb zelf zoiets van kwaad kan het niet, dus smeren maar. Driekus heeft daktarin en hij vindt het heel erg smerig geloof ik. Dat koppie toen we het gaven...en vakkundig naar buiten werken daarna. Grappig om te zien dat ie dat zo goed kan, zo heel sneaky.
pi_73898004
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:

[..]

mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
Quotepost
pi_73898117
Wij hebben ook echt wel heel lang spruw gehad. En ik heb wel mijn tepels ingesmeerd en elke dag een minuut de hoedjes uitgekookt en keukenpapier gebruikt als spuuglap. Daktarin hielp goed.
Ko vond het erg lekker.
Doe je na elke voeding? Dan hoef je niet zoveel te doen en is het wat makkelijker voor hem om weg te krijgen, het plakt echt als de neten. En het is beter voor de spruw. Of slechter eigenlijk.
Hier hielp die creme op de tepels smeren trouwens meteen tegen het pijnlijke kriebelgevoel.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:00:14 #129
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73898640
Ik vermoed dat wij ook spruw hebben. Thomas heeft nu een paar dagen een beetje witte uitslag op zijn tong. Of die weg te poetsen is weet ik niet, hij doet zijn mond niet lang genoeg open en ik heb geen zin (en durf niet) om hem open te wrikken daarvoor, maar ik heb wel het idee dat het meer wordt.
Sinds vandaag doen mijn tepels ook soort van zeer. Beetje branderig gevoel, klinkt dat bekend? En Thomas is ook heel veel met zijn tong aan het wriemelen (herhaaldelijk een beetje tong uitsteken) en drinkt vandaag lastiger, vaker loslaten tussendoor.
Vanavond ging ik toch weer twijfelen omdat hij in een keer wel goed door dronk, en ik zie mezelf al voor schut staan bij de huisarts morgen. waar een mens zich al niet druk over kan maken he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73900258
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:28 schreef Lois het volgende:

[..]

ik heb het nu drie keer gelezen, wat omschrijf je dat mooi.

Dat zijn dus precies de redenen waarom ik een beetje de drang voelde om foto's te maken. Zulke foto's krijg je niet zomaar, en dat gevoel, dat moment dat verdient het wel om vastgelegd te worden. P_iglet ik vind vooral die onderste foto echt heel erg mooi!
Duidelijk dus, ik ga binnenkort ook gewoon eens foto's maken. Ze vallen voor mij onder de categorie "foto's van de bevalling" geen foto's die je op een feestje even rond laat gaan (niet iedereen zit er immers op te wachten); maar ze zijn goud waard.

Vandaag kregen we vrienden langs en ze stonden dus onverwacht iets eerder voor de deur terwijl ik net beneden zat te voeden. En ik kon zien dat zij zich er toch flink ongemakkelijk bij voelden, maar uiteindelijk na een paar minuten was het over en merkte ik dat ze het voeden an sich los konden zien van ieuw ze zit in dr blote tetten!
gek is dat toch, dat het dan zo losgekoppeld raakt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:55:32 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73900604
Nouja als een kindje eenmaal aanligt is er eigenlijk toch ook niks te zien? Zeker niet als je een stretch hemdje ofzo aan hebt zodat je buik bedekt blijft.

Overigens Huup, gebruik je die borstvoedingsshirts die je gekocht hebt nu veel? Bij mij is het er door de vroege geboorte niet meer van gekomen om er een paar aan te schaffen. En ik vind het met een hemdje en gewone kleren eroverheen best gaan eigenlijk, dus het is er ook niet meer van gekomen. Ik ben wel benieuwd of ze gebruiksvriendelijker zijn zeg maar.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_73903862
Bedankt voor je ervaringen p_iglet . Ben ik toch meer gerustgesteld nu.

Gisteren bij de Gastouder heeft ze na heel veel geduld en tegensputteren toch wat gedronken.
Ik had toch maar een Tommee Tippee aangeschaft en die accepteerde ze zonder meteen te gaan gillen.
Wel moet ik erbij zegen dat ze ook een spuugdoekje met mijn geur over haar hoofd had en onder haar neus en toen de fles erin. En na veel gesputter heeft ze toen iets gedronken.
Phoeh daar ben ik toch wel erg blij om. Vandaag neemt m'n man het weer over met oefenen.
Al is het maar 50ml wat ze drinkt dan zijn we al gelukkig. Ik werk de ochtenden dus zit ze 5 uur zonder live voeden max. Ik merk idd dat ze het bij mij inhaalt. Ze claimd mijn borst dan ook echt.

Meer dames en beebs met spruw. Wat een naar iets is dat toch....
pi_73904953
Spruwdames en beebs, hopelijk zijn jullie er snel af
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:36:36 #134
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73905156
Hee Urla wat fijn! Dat zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Wij hebben hier ook vanaf het begin een tommy tippee fles gebruikt als Thomas afgekolfde melk kreeg, en dat accepteert hij tot nu toe gelukkig probleemloos. Dus ik ben tommy tippee fan
pi_73905692
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:55 schreef Ca.ra het volgende:
Nouja als een kindje eenmaal aanligt is er eigenlijk toch ook niks te zien? Zeker niet als je een stretch hemdje ofzo aan hebt zodat je buik bedekt blijft.

Overigens Huup, gebruik je die borstvoedingsshirts die je gekocht hebt nu veel? Bij mij is het er door de vroege geboorte niet meer van gekomen om er een paar aan te schaffen. En ik vind het met een hemdje en gewone kleren eroverheen best gaan eigenlijk, dus het is er ook niet meer van gekomen. Ik ben wel benieuwd of ze gebruiksvriendelijker zijn zeg maar.
Nee klopt hoor, er is ook niets te zien, maar ik merk toch dat er mensen zijn die zich er heel ongemakkelijk bij voelen. Misschien toch omdat het een heel intiem moment is tussen moeder en kind ofzo

Ik gebruik mijn voedingsshirts best veel ja
Ook vaak zat gewoon een hemdje wat goed omlaag te trekken is en een normaal shirt erboven hoor, dat werkt inderdaad ook gewoon. Maar als ik ergens heenga, bijvoorbeeld de stad ofzo, waar een kans is dat ik in het openbaar zal voeden dan heb ik toch liever iets aan waarmee je ietwat minder zichtbaar voedt zeg maar, en daar vind ik die shirtjes erg fijn voor.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:02:51 #136
190853 RockabeIIa
pi_73905832
Ik gebruik mijn oude buikbanden om niet halfnaakt te hoeven zitten
pi_73907451
Ca.ra. je omschrijving van je tepels klinkt bekend ja, een beetje jeukerig en branderig. De zalf helpt goed! En we kregen bij het spul voor Driekus een spuitje waarmee je 'makkelijk' 1 ml kon afmeten. Nou, ik wil niet zeuren, maar daar klopt dus niets van. Die aanduiding zit op de zuiger, niet op het spuitje zelf, dus zie er maar eens 1 ml van te maken. Gelukkig had ik nog een spuitje (steriel verpakt) liggen voor de konijnen. Heb het nu daar maar mee afgemeten en een streepje op het spuitje van Driekus gezet.
Vanochtend weer gewoon gevoed, vanacht heeft ie een fles gehad. Hij accepteert het allemaal, mooi! Wij hebben overigens Born Free flessen, op aanraden van de kraam.
En we hebben gisteravond maar weer eens foto's gemaakt:
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:12:26 #138
190853 RockabeIIa
pi_73907685
Mooi klein mannetje, mef
pi_73907812
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:36 schreef Ca.ra het volgende:
Hee Urla wat fijn! Dat zal een hele opluchting voor jullie zijn.
Wij hebben hier ook vanaf het begin een tommy tippee fles gebruikt als Thomas afgekolfde melk kreeg, en dat accepteert hij tot nu toe gelukkig probleemloos. Dus ik ben tommy tippee fan
Ja, ik nu eigenlijk ook wel.
Er zit echt een aparte speen op ook. Had ik nog nooit gezien. Ziet er een beetje uit als een borst en er zitten ook ribbeltjes in.
De speen is volgens mij ook van ander materiaal ofzo.Hij voelt heel anders.

Hele mooie BV foto's trouwens.
Ik denk dat ik hubbie ook ga vragen om er nog een paar te fotograferen.
Lijkt me erg mooi voor later.
pi_73908072
mooie foto mef!

en wij gebruikten dus op aanraden van de kraam die tommy gevallen, omdat je daar het minste speen/tepelverwarring mee zou hebben.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73908225
Die Born Free flessen waren voor ons juist goed omdat Driekus nogal hard zuigt. En ze schijnen ook speciaal voor borstvoedingskindjes te zijn. Ach, Driekus is natuurlijk een tepelhoedje gewend, dat maakt het ook makkelijker denk ik. Hij keek niet eens vreemd op van die fles, hapte gewoon meteen en drinken maar.
pi_73908328
Mefke en Ca.Ra...rot hoor, die spruw, ik ben ook blij dat wij erweer doorheen zijn, kost wat energie en wat was, maar mèn pas nu merk ik echt hoe zeer mijn eigen borst daardoor deden, het voeden is nu weer zoveel comfortabeler!

Nog even een kleine tip voor de mensen die net zo dom zijn als ik... Op een gegeven moment zit je zo in een flow van alles uitkoken en heet wassen dat ik t dat spuitje ook een minuutje uitgekookt heb, want die kwam immers ook in haar mondje vaak. Dat was dus niet zo handig, want daardoor paste het zuigertje er niet meer in
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_73908590
Poppedein, bedankt voor de tip! Ik vroeg me namelijk al af of dat ook moest...
En kan iemand me misschien een linkje bezorgen over wat je nou wanneer en hoe moet wassen met spruw, kan het maar niet gevonden krijgen (ik ben vast scheel, ik gooi het maar op de hormonen).
pi_73909261
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:30 schreef mefke79 het volgende:
Die Born Free flessen waren voor ons juist goed omdat Driekus nogal hard zuigt. En ze schijnen ook speciaal voor borstvoedingskindjes te zijn. Ach, Driekus is natuurlijk een tepelhoedje gewend, dat maakt het ook makkelijker denk ik. Hij keek niet eens vreemd op van die fles, hapte gewoon meteen en drinken maar.
Ik heb ze opgezocht en die is idd erg makkelijk ivm de luchtventiel die erin zit.
Dewi begon hier met flesjes van Avent zonder luchtventiel. Die zuupte ze zo leeg. Flesje trok praktisch vacuum.
Van de 1 op de andere dag begon ze de fles te weigeren.
Wat ik op borstvoeding.com las gebeurde dit weleens bij bv kindjes. Gewoon ineens een soort van omslagpunt rond 11/12 weken.

Dit is de Tommee Tippee trouwens. Ik vind het een erg aparte fles en speen.

Closer to Nature®
•Nabootsing van natuurlijke bewegingen bij borstvoeding
•Ultragevoelig antikoliekventiel
•Baby kan op dezelfde manier happen en drinken
•Gemakkelijk vast te houden
•Zachter en natuurlijker
•Verkrijgbaar in verpakkingen van twee stuk
Vergemakkelijken het combineren van borst - en flesvoeding. De speen bootst de natuurlijke vorm van de moederborst na.

Ze zijn deze week trouwens in de aanbieding bij het kruidvat voor 3,49 euro. Ook de spenen.
pi_73911941
die hebben wij ook ja
zat toen kado bij de luieremmer ofzo. Volgens de kraam voelde die speen voor je kindje bijna zoals de borst.

Ik vind dat toeschietreflex gebeuren zo idioot eerst nauwelijks gevoeld, toen bij het voeden. Nu af en toe als ik mn meisje door de babyfoon hoor en het is alweer een tijdje geleden dat ze gedronken heeft dan voel ik een tsr. Maar nu zat ik net foto's te kijken van in het begin en van deze foto krijg ik spontaan weer een tsr Bizar toch hoe de natuur dat allemaal geregeld heeft. en lang leve de zoogcompressen...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:32:38 #146
12913 GreatWhiteSilence
pi_73914076
Als ik een toeschietreflex krijg terwijl er niet gedronken wordt(als ik een avondje weg ben ofzo), dan wordt ik eerst een beetje onpasselijk/misselijk, gewoon even niet lekker. Daarna gaan mijn tepels branden, en voel ik me gelijk weer beter. Rare jongens, die toeschietreflexen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:37:26 #147
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914242
Ach dat bloederige mutsje ernaast ook wat gaat het toch hard he.
Thomas groeit ongeveer haaks op de curve, vandaag 59 centimeter en 6,4 kilo. Niet te geloven.

Ik heb ook nog een paar borstvoedingsfotos, van ongeveer 2 weken geleden maar ik durfde ze toen niet te plaatsen. Maar als jullie het ook 'allemaal' durven dan kan ik het ook wel.

En nog even knuffelen naderhand (met een duffe ochtendkop...)
*en weer weg*

[ Bericht 7% gewijzigd door Ca.ra op 22-10-2009 10:22:23 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:39:32 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914328
Oh en Urla, bedankt voor de aanbiedingstip! ik ga er meteen een paar bijhalen! (nouja, van de week een keer dan he)
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:43:31 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73914476
Och, die foto's

Hier een oude van Devin op; vakantie, toen ruim 14 maanden oud

En deze 2 zijn van afgelopen maandag toen we naar Duinrell waren

Zie rechtsonderin

Borstvoeding gaat hier als de spreekwoordelijke tiet
Maar het wordt altijd zo'n geknoei, het lekt en spuit en na een voeding zit echt alles onder de melk (en ertussendoor eigenlijk ook ) Elke 2 dagen kan ik het beddegoed verschonen (Toby slaapt bij ons).
Nou ja, weegt niet op tegen de voordelen!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 14:47:47 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73914633
Borstvoedingsfototopic!!
pi_73915041
wat leuk die foto's
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73916200
Ik heb nog helemaal geen bv-foto's eigenlijk. Voel die behoefte ook niet zo, maar zal lief er maar eens een laten maken voor ik later spijt krijg...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:40:46 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73916463
Ik vind het ook altijd een mooi en lief gezicht maar voel me soms inderdaad opgelaten.
Niet zo zeer omdat de ander 'bloot' zit, maar ik vind het zo'n mooi gezicht dus dan zit ik steeds te kijken maar dan lijkt het net of ik naar de blote borsten van de ander zit te kijken
dus dan kijk ik maar expres niet
Ik verheug me er al op om over een paar maandjes mijn eigenste Harry aan te leggen...
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:28:13 #154
12913 GreatWhiteSilence
pi_73921958

Hier is mijn foto, die ik genomen heb toen Annicka negen maanden was.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 18:39:29 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_73922292
Jochem is nu 2,5 dag oud en is al bijna 10% van zijn gewicht kwijt, dus we moeten aan de bijvoeding. Het lijkt erop dat er onvoldoende voedingsstoffen in mijn melk zitten. Vandaag een complete speurtocht gestart naar een dubbele kolf, maar we hebben er een en we zijn actief bezig

Gelukkig weet hij goed hoe aan te happen, Ruben was dat na een dag al kwijt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73922778
Een van mijn foto's, met Julius die al 4 jaar is!

En met Simon

Je ziet er alleen niets van maar ik zat zo lekker in het zonnetje. De doek is hier ook voor de schaduw zo gedrapeerd.
pi_73922878
Troel, dat was bij Ruben ook al zo hè?
Vervelend joh!
pi_73923130
Troel wat naar hopelijk is het met bijvoeden en kolven te redden. Vervelend hoor

Oeke die foto met Julius is geweldig die vingertjes <3 en die foto met Simon is op een of andere manier heel intiem, echt een momentje tussen jullie tweetjes. Superleuk!

dit is de aller aller eerste keer aan de borst. In het ziekenhuis; helaas niet binnen een uur na de bevalling, ik heb eigenlijk geen idee waarom dat niet gebeurd is. Maar de vk had genoeg ervaring om in te schatten dat ik achteraf best blij was met die eerste voedingsfoto's
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73923711
Die foto's zijn allemaal zo leuk
pi_73924210
Troel, wat naar. Hoe kan dat eigenlijk, dat er te weinig voedingsstoffen in zitten? Ik bedoel het niet stom ofzo, maar is er dan iets mis in een omzettingsproces ofzo?

Hoe lief Huup. En wat goed van je VK dat ze daaraan dacht.
Mijn lief heeft er ook een gemaakt, maar die is wat minder, ik zal eens kijken of ik hem hier wil posten.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:07:46 #161
12913 GreatWhiteSilence
pi_73925502
Komt dat door je operatie, dat je daardoor te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt om de bv van een goede kwaliteit te laten zijn? Is het moedermelknetwerk niet wat voor je dan, als je graag wilt dat Jochem bv krijgt en het jou niet volledig lukt?
pi_73926668
Fijn dat Jochem wel goed aanhapt Troel. Heb je al contact opgenomen met een lactatiekundige? Zo nee, doen hoor!
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is het moedermelknetwerk niet wat voor je dan, als je graag wilt dat Jochem bv krijgt en het jou niet volledig lukt?
Goeie!
pi_73927050
Troel dat is vervelend...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 01:22:29 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_73937011
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:56 schreef Ticootje het volgende:
Troel, dat was bij Ruben ook al zo hè?
Vervelend joh!
Ja, maar bijkomend probleem met Ruben was dat hij echt niet goed aanhapte enzo.

Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.

Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73938381
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zit er echt gewoon helemaal doorheen. Ben nu al de hele dag bezig met kolven en ik heb zeker niet te klagen over mijn productie, maar hij blijft maar om meer vragen. Ondanks de bijvoeding dus. Uiterlijk 1 uur was de afgelopen voeding, maar hij kwam al om 12 uur en ik sliep eigenlijk nog niet eens van de kolfbeurt daarvoor. Heb om 12 uur dus maar aangelegd, maar ik heb zelf gewoon compleet geen energie en ben als de dood om in slaap te vallen en toen hij dus net weer kwam, heb ik maar gewoon een flesje gegeven. Met pijn in mijn hart, maar ik kon het gewoon niet aan om hem weer aan te leggen
Nu dus net een flinke kolfbeurt achter de rug en ik kan gewoon niet stoppen met janken omdat ik mezelf vind opgeven, maar op deze manier trek ik dat gewoon niet. Voor morgen overdag staat er dus behoorlijk wat bv-bijvoeding klaar in de koelkast en vannacht kolf ik wel, maar bied ik enkel kv aan, in de hoop dat hij dan wel wat binnenkrijgt.

Maar het zal morgen een leuke dag worden, kraamtranen en misschien wel nu al de keuze moeten maken te stoppen.
Ooowh Troel.. Wat ontzettend rot *knuffel*
Ik duim heel hard dat het morgen toch goed gaat!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_73939125
Ow wat naar Troel.
Ik wist ook niet dat er te weinig voedingsstoffen in bv kan zitten.
Hopelijk gaat het vandaag idd beter.

Nou gisteren was het weer ball met het flesje geven. Zelfs met de Tommee Tippee gilde ze weer moord en brand.
Ik ga straks voor we naar het CB gaan maar even naar de apotheek voor een voedingsspuitje.
Tenminste ik neem aan dat ze die daar verkopen.

Met cupje hebben we nu ook geprobeerd, maar ipv dat ze slobberd likt ze zeg maar nog steeds als een poesje en als ze dan iets in haar mond heeft gaat ze ermee belletjes blazen en ligt dan praktisch dubbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Urla op 22-10-2009 07:59:25 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 07:53:24 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73939133
quote:

[..]

Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!
Doe jezelf dit gewoon niet aan en stop 'gewoon'. Dan voelen jullie je allebei een snel stuk beter.
ik ben echt wel pro-borstvoeding maar niet ten koste van alles
pi_73939306
och Troel wat naar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:22:12 #169
190853 RockabeIIa
pi_73939333
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Och meissie, maar je komt zelf al zolang energie (en vitamines etc) tekort!
Doe jezelf dit gewoon niet aan en stop 'gewoon'. Dan voelen jullie je allebei een snel stuk beter.
ik ben echt wel pro-borstvoeding maar niet ten koste van alles

wat zij zegt, troel!
pi_73939373
Wat bovenstaande meiden zeggen.
De kraamtijd moet juist iets moois zijn, geen stressbende.
En je moet zelf ook goed helen enz.
Sterkte meid wat je keuze ook mag zijn.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:42:23 #171
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73939588
Jeetje Troel, wat een ellende. Sterkte met welke keuze je ook maakt.

En wat de meiden hierboven al zeggen... denk aan je eigen gezondheid ook!

Ik ben ineens bang dat er echt wat mis is bij Thomas. Gisterochtend had ik ineens stuwing, voor het eerst in weken. Borsten maar een keer allebei leeggekolfd maar tegen de avond had ik weer stuwing. En nu ook weer. Ik ben dus bang dat hij ineens minder is gaan drinken.
Of kan het zijn dat je borsten de productie ineens omhoog gooien? Zonder regeldag? Lijkt me niet toch?

Er lijkt ook minder plas in de luiers te zitten, geen lekkere volle meer...
pi_73939680
Troel, bv is super als het loopt, maar niet ten koste van alles hoor. Sterkte met beslissen en denk ook aan jezelf hoor . Het is zeker geen opgeven, je hebt het geprobeerd, maar het is niet de bedoeling dat je zelf volkomen uitgeput raakt hoor!

Urla, wat een kleine grapjas, belletjes blazen.

Ca.ra, even in de gaten houden, zeker als je denkt dat hij minder plast. Is hij wel zichzelf?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:59:41 #173
108648 cattie
lieve moeder
pi_73939847
quote:

[..]

Kun je misschien overleggen met een lactatiekundige?
De eerste dagen zijn altijd heftig (maar dat weet je denk ik al wel) en midden in de nacht is meestal niet het goede moment voor beslissingen. Misschien is een combinatie mogelijk, zoals je nu al doet?
Ik wil niet zeggen dat je koste wat het kost door moet gaan met bv, zeker niet. Maar probeer op een rustig moment een weloverwogen keuze te maken. Als jij zo graag door wilt gaan met bv, zijn daar misschien wel manieren voor om dat ze goed mogelijk te doen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:01:12 #174
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73939863
Nee, we zijn al een week of twee aan het modderen. Mijn altijd zo makkelijke kindje is ineens aan het huilen en mopperen en kreunen en spugen...

Om 11 uur naar de kinderarts, kijken wat die ervan zegt. De huisarts denkt aan een -weet niet meer hoe het heet- vernauwing aan de maaguitgang.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:05:25 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_73939923
Succes Ca.ra, dat klinkt naar.
pi_73940076
Troel, wat rot zeg. Hopelijk vind je met de juiste begeleiding een passende oplossing waar jij en Jochem gelukkig mee kunnen zijn

Ca.ra, ik heb af en toe ook gewoon "zomaar" stuwing. Maar even kijken wat de kinderarts zegt.
pi_73940131
Ca.ra, succes bij de kinderarts, misschien dat je daar nog wat wijzer van wordt
pi_73940693
Troel wat vervelend dat het niet lekker loopt met de borstvoeding! Ik ben het helemaal met Asyniur eens
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:26:53 #179
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73941732
Kers, goed om te weten dat het soms voorkomt die stuwing. Toch maak ik me wel zorgen, gisteren en vandaag bij elkaar een dikke 400 cc gekolfd (2 1/2 via-potjes). En dat was puur omdat het nodig was, niet omdat ik nou een voorraad moet aanleggen ofzo. En als dat betekent dat Thomas dus 400 cc minder gedronken heeft bij me dan is dat best veel.

Ik snap er ook niks van, het ene moment ligt hij nog naar me te lachen en een minuut later kan hij ineens liggen kreunen en huilen. Ik heb echt het idee dat hij ergens pijn heeft
pi_73942756
Ca.ra wat naar zeg
als t goed is ben je nu bij de kinderarts. Hopelijk snel opheldering
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:13:12 #181
190853 RockabeIIa
pi_73942939
Gats, is ook zo rot en onzeker als er wat is wat niet lijkt te kloppen met onze kleintjes. Ca.ra succes bij de arts
pi_73949547
Als er mama's zijn die wat meer willen met borstvoeding/bijvoeding etc er is binnenkort een beurs die daar wel wat leuke workshops/lezingen over geeft. De ouders natuurlijk beurs. http://www.oudersnatuurlijk.nl/

* 13.00 tot 14.00 De Natuur van Borstvoeding
* 14.15 tot 15.15 Bijvoeding. Hoe en wanneer beginnen met bijvoeden?

Borstvoedingscafe

Naast de workshops en lezingen zal er gelegenheid zijn om op een rustig plekje te kolven voor je kleine of live borstvoeding te geven. In het café zullen de hele dag gastvrouwen aanwezig zijn van LLL (La Leche League) en VBN (Vereniging Borstvoeding Natuurlijk). Al je vragen over borstvoeding en kolven kunnen hier direct beantwoord worden.

En nog veel meer.
pi_73950506
Soms zou het wel handig zijn als ze konden praten he, die ukken...

Sinds ik weer 2 borsten geef met voeden is de kleine tevredener, maar als ik nu kolf tussendoor dan moet ik 2 kanten doen en heb ik nog maar 50 ml... . En ze maakt ook geen lange ruk 's nachts zodat ik dan 's morgens kan kolven 1 kant ofzo...
Is dat nou omdat mn productie terugloopt (wat ik me haast niet kan voorstellen) of omdat Iris meer drinkt nu (maar dan zou er toch juist meer geproduceerd moeten worden...) of omdat er dan maar 2 uur zit tussen voedingsmoment en kolfmoment...?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 17:40:40 #184
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73956443
Ik twijfel of ik deze nou hier moet zetten of toch in het babytjestopic, maar goed. Omdat het er vanochtend over ging hier maar verder.
We zijn inmiddels terug van het ziekenhuis. De klachten waren volgens de kinderarts niet duidelijk en kunnen komen van de reflux of van een pylorushypertrofie. Om het wat duidelijker te krijgen heb ik hem daar gevoed waarna hij geobserveerd is. En je raad t al: heerlijk slapen, niks gespuugd, niet gehuild. Ik voelde me zo'n sufferd toen he. Maar ik heb lekker even mijn hart mogen luchten bij Asy en ook het personeel van het ziekenhuis was heel lief. Er is urine verzameld voor een kweek, want schijnbaar kan een urineweginfectie bij een kindje ook zorgen voor extra spugen.

Nu dus weer thuis, en we moeten de voeding in gaan dikken met JBPM, wat meer zantac geven en verder afwachten. Als de klachten door de reflux komen dan moet het minder worden of gelijk blijven. Als het inderdaad een pylorushypertrofie is dan zal het spugen de komende tijd erger worden. Verder maar wat aanklooien met slaaphouding en dergelijke om te zien of het dan beter gaat. Dus met de voeten richting raam leggen ipv met hoofd richting raam, dat soort dingen.

Aan de ene kant voelt het zo suf dat hij zich in het ziekenhuis zo voorbeelding gedroeg (wat doe ik dan thuis fout?) maar aan de andere kant ben ik blij dat het in ieder geval niet zeker een pylorushypertrofie is, want dan zou hij geopereerd moeten worden en dat heb ik natuurlijk ook niet graag.

Dan maar even ontopic: Zijn er andere borstvoedingsmoeders die jbpm geven en zo ja hoe doen jullie dat? Ik heb zonet maar gemixt met de afgekolfde melk van vanochtend. Maar ik zie mezelf 's nachts geen flesjes warm maken. Een papje ervan maken en met een lepeltje geven na de voeding, werkt dat een beetje? (lijkt me namelijk lastig)
pi_73957011
Cara volgens mij combineert poppedein borstvoeding en jbpm

ja dus: Het grote kleine babietjestopic deel 225
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:01:25 #186
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73957125
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:40 schreef Ca.ra het volgende:
Ik twijfel of ik deze nou hier moet zetten of toch in het babytjestopic, maar goed. Omdat het er vanochtend over ging hier maar verder.
We zijn inmiddels terug van het ziekenhuis. De klachten waren volgens de kinderarts niet duidelijk en kunnen komen van de reflux of van een pylorushypertrofie. Om het wat duidelijker te krijgen heb ik hem daar gevoed waarna hij geobserveerd is. En je raad t al: heerlijk slapen, niks gespuugd, niet gehuild. Ik voelde me zo'n sufferd toen he. Maar ik heb lekker even mijn hart mogen luchten bij Asy en ook het personeel van het ziekenhuis was heel lief. Er is urine verzameld voor een kweek, want schijnbaar kan een urineweginfectie bij een kindje ook zorgen voor extra spugen.

Nu dus weer thuis, en we moeten de voeding in gaan dikken met JBPM, wat meer zantac geven en verder afwachten. Als de klachten door de reflux komen dan moet het minder worden of gelijk blijven. Als het inderdaad een pylorushypertrofie is dan zal het spugen de komende tijd erger worden. Verder maar wat aanklooien met slaaphouding en dergelijke om te zien of het dan beter gaat. Dus met de voeten richting raam leggen ipv met hoofd richting raam, dat soort dingen.

Aan de ene kant voelt het zo suf dat hij zich in het ziekenhuis zo voorbeelding gedroeg (wat doe ik dan thuis fout?) maar aan de andere kant ben ik blij dat het in ieder geval niet zeker een pylorushypertrofie is, want dan zou hij geopereerd moeten worden en dat heb ik natuurlijk ook niet graag.

Dan maar even ontopic: Zijn er andere borstvoedingsmoeders die jbpm geven en zo ja hoe doen jullie dat? Ik heb zonet maar gemixt met de afgekolfde melk van vanochtend. Maar ik zie mezelf 's nachts geen flesjes warm maken. Een papje ervan maken en met een lepeltje geven na de voeding, werkt dat een beetje? (lijkt me namelijk lastig)

je bent heel geen sufferd
pi_73957260
Cara, ik ken dat... Ik zit te vertellen bij het CB dat ik het af en toe echt niet meer weet met de driftaanvallen van Jen, maar wat denk je? Ik had echt een voorbeeld kind dat daar heel netjes blokjes zat te stapelen... Kinderen....
pi_73957509
Ca.ra. Succes en ik hoop dat de situatie snel wat beter zal zijn

Ik heb ook2 bv foto's die ik even snel wil laten zien.
In het zwembad moet er ook gedronken worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73958991
Toel, ik hoop dat je inmiddels een oplossing gevonden hebt. Ik herken je gevoel van falen, maar kom op, je hebt al zoveel van je lichaam geeist de afgelopen maanden, je hoeft jezelf echt niet schuldig te voelen.
Hier gaat de combi borst- en flesvoeding volgens mij wel goed. Wel flink wat stuwing gehad, maar dat hoort erbij. Merk wel dat Driekus het lastig vind om aan te happen, dus ik heb gisteren de grootste spanning maar even afgekolfd en die melk met het flesje gegeven. Gaat goed.
Ca.ra, wat rot dat het zo lastig gaat. Die pylorushypertrofie lijkt op wat mijn man als baby gehad heeft, hij had een pylorusspasme (en daarmee ga je dus wedstrijdjes ver-spugen houden). Ik hoop voor je dat je mannetje dat niet heeft. En waarom moet je slaaphoudingen aanpassen? DIe snap ik niet helemaal...
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:50:39 #190
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_73960180
Hij slaapt tussen de voedingen door vaak heel slecht. En dan is hij dus wel moe, veel gapen etc. Dan valt hij even in slaap en wordt na 10 minuten of een kwartiertje ineens huilend wakker.

Overdag krijg ik hem nog wel in slaap door met hem te gaan wandelen in de wagen, maar 's avonds is het lastiger. Dan knoop ik hem in de doek en loop rondjes door het huis.

En in het ziekenhuis was het dus echt neerleggen, slapen. 3 uur lang
pi_73960259
Ca.ra
Wat kun je je dan vreemd voelen he, alsof jij thuis wat fout zou doen
Misschien dat een ostheopaat of chiropractor ook nog iets voor hem kan betekenen. Lotte is ook een stuk beter gaan slapen na behandeling bij chiropractor.
pi_73960857
Tsssss Ca.ra, zul je altijd zien met die kleintjes...
Succes met de jbpm, als ik Poppedein moet geloven is het echt een crime om dat er fatsoenlijk in te krijgen

Wow Pvoess, wat waren ze groot
Ik had dat met Devin ook heel erg, kan nog steeds schrikken als ik foto's zie van mijn goedgevulde decollete toendertijd. En nu? Hoewel ik weer middenin een voedingsperiode zit is er van mijn borsten nog maar bar weinig over

edit: schijn bedriegt, ik draag voedingsbh's cup D nu, maar toch ogen en voelen ze kleiner en slapper dan ik gewend ben/was. Ze zitten ook echt lager.

Ik word bijna 30, gelukkig zonder complexen enzo
pi_73961149
Sterkte Cara en Troel Hoop, dat jullie gauw een oorzaak en/of goede oplossing vinden om de borstvoeding te laten slagen en jezelf er ook goed bij te voelen.

Cara hopelijk is er niets ernstigs aan de hand.

Troel hopelijk komt Jochem gauw weer op zijn geboortegewicht. Doe in ieder geval waar je jezelf goed bij voelt. Maar het is zeker ook niet verkeerd om een lk om raad te vragen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_73961165
Dat was niet door de borstvoeding hoor
Ik had grote joekels en tijdens de bv werden het theezakjes..
Nu zijn ze weer aan het groeien
pi_73964941
Praat me niet van joekels tijdens de borstvoedingsperiode

Ik heb echt voor de spiegel gestaan "wat moet ik hiermee?" en "Komt dit nog goed?"
pi_73965271
pvoesss wat een tieten!
scuzi my words, ik bedoel het positief hoor.
Mooie foto's trouwens

Gek is dat toch hoe dat zo kan veranderen. Ik ben nu wel gewend aan mn "nieuwe" cupmaat maar als ik mezelf soms in een glimps zie dan denk ik ook van
Ik ben benieuwd of het weer teruggaat naar mn normale maat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:05:31 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73965308
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Praat me niet van joekels tijdens de borstvoedingsperiode

Ik heb echt voor de spiegel gestaan "wat moet ik hiermee?" en "Komt dit nog goed?"
Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed? Maw krijg je uiteindelijk je 'oude' cupmaat weer terug of moeten we er mee leren leven dat we nu een bos hout voor de deur hebben waar je niet meer om heen kan
pi_73965684
Hier oude cupmaat ongeveer terug, alleen een stuk lager
En dat terwijl ik nog voed.
pi_73966772
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:04 schreef huuphuup het volgende:
pvoesss wat een tieten!
scuzi my words, ik bedoel het positief hoor.
Mooie foto's trouwens

Gek is dat toch hoe dat zo kan veranderen. Ik ben nu wel gewend aan mn "nieuwe" cupmaat maar als ik mezelf soms in een glimps zie dan denk ik ook van
Ik ben benieuwd of het weer teruggaat naar mn normale maat.
Hahaha een tijdje terug ging het er in de SC over dat ik zulke joekels had.
Ik had niet gelogen he
Maar ik heb liever dat ze wat kleiner blijven nu
pi_73967510
Het gaat wel terug naar je eigen maat als je niet meer voedt. Ongeveer dan hè. Dr zit bij mij nog wel iets meer als voor ik zwanger was, maar dat zit er ook aan m'n kont en m'n flubberbuik.
pi_73967614
nou als mijn tetten met mijn buik mee groeien dan krijg ik FF
Ik ga toch hopen dat ze kleiner blijven
pi_73967760
Ik ben opgehouden bij F. Groter weigerde ik te passen, ik vrotte ze daar wel in. Ik heb de bh nog steeds, Jezus wat een ding!
pi_73967797
hihi anderen zeggen wat ik dacht (zo'n tengere meid met zo'n borsten)
Ik hoop ook ooit terug naar mijn oude cupmaat te gaan. Ik heb nu C en vind het veel te groot. Denk ook dat ze daardoor al wat lager gaan hangen zijn (en natuurlijk ook door de stuwing)

Ach ja, er zijn ergere dingen in het leven!

Borstvoeding loopt hier nog steeds prima. Vandaag heeft hij voor het eerst een worteltje gekregen. Vond hij nog echt niets...maar hij was ook wel wat moe natuurlijk.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:32:34 #204
5428 crew  miss_sly
pi_73973439
Help, hier had ik niet goed nagedacht en nu weet ik niet hoe ik het moet doen.

Senna gaat vandaag voor het eerst wennen op het kdv, 3 uurtjes. Ik voed natuurlijk ervoor en meteen als ik haar ophaal, desnoods ter plekke. Maar het is misschien toch wel handig om wat mee te geven? Nu heb ik twee keer ongeveer 50 cc staan: een keer in de koelkast van woensdag en een keer nog op tafel van vanochtend.
Als ik die van vanochtend meeneem, kan ik het gewoon zo in de tas doen en bij het kdv in de koelkast zetten, toch? Die uit de koelkast, hoe vervoer je dat dan eventueel?
pi_73973587
Miss
De gekoelde neem ik zelf mee in een koeltasje met koelelement en vers gekolfde melk neem ik zo mee. Die blijft min 5 uur buiten de koeling goed.

Veel succes op het KDV.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:54:03 #206
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73973685
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:05 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben opgehouden bij F. Groter weigerde ik te passen, ik vrotte ze daar wel in. Ik heb de bh nog steeds, Jezus wat een ding!
ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdt
Als ik ooit stuwing krijg dan val ik voorover
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:02:30 #207
5428 crew  miss_sly
pi_73973800
Thanks Urla!
Ga ik de verse meenemen en straks even een koeltasje met element scoren ergens. Blokker?
pi_73973937
Ben blij te lezen dat de boel weer terugkrimpt na bv...
Ik vond dat ik al meer dan genoeg had voor ik zwanger was, nu 2 cupmaten meer

Succes miss
pi_73974515
Asy!!!! Wow!
pi_73974655
Miss_sly, jij hebt toch een PISA? Daar zit bij mijn weten een koeltasje + element bij.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:02:53 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_73974996
Hoe ver is het kdv? Die van mij is een paar minuten lopen, voor dat kleine stukje doe ik de gekoelde melk niet in een koeltas. Binnen 5 minuten staat het daar weer in de koelkast namelijk.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:07:03 #212
190853 RockabeIIa
pi_73977083
L drinkt hier nu overdag en 's nachts om de 2,5 uur met soms een uitzondering van 3 uur ertussen.
En elke ochtend wil hij een keer of 3-4 om het uur. Da's toch raar? Of heeft hij dan wat in te halen?
pi_73977408
Is dat altijd geweest Rocks? Lotte had ook een paar dagen dat ze dat wilde. Erg vermoeiend Maar daarna ging ze naar de 4u tussen de voedingen 's nachts. Miss maakt L. het over een paar dagen ook goed met je
Lotte!
Noah!
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:22:44 #214
5428 crew  miss_sly
pi_73977561
Rocka, dat klinkt als clusteren, en heel normaal dat kindjes dat op een bepaald deel van de dag hebben. Senna heeft dat een tijd 's avonds gehad.

cattie, het is hier ook maar een paar minuutjes lopen. En in de winter is het eigenlijk sowieso niet echt warm natuurlijk. Je hebt wel gelijk, eigenlijk kan het dan ook wel zonder.

Jore, klopt, maar dat tasje met element heb ik normaal op mijn werk nodig, want van mijn werk naar huis is wel langer, dus de overdag gekolfde melk zal ik daarin moeten vervoeren.
  Moderator vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:23:04 #215
5428 crew  miss_sly
pi_73977581
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:11 schreef Nijna het volgende:
Ben blij te lezen dat de boel weer terugkrimpt na bv...
Ik vond dat ik al meer dan genoeg had voor ik zwanger was, nu 2 cupmaten meer

Succes miss
Thanks
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:27:34 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_73977716
Och, hier verschilt het soms per dag hoe Annicka drinkt. Vannacht heeft ze om de twee uur gedronken, terwijl ze de nacht ervoor nog lekker doorsliep. En vanochtend bleef ze doortanken (ieder half uur een borst), dus het zal me niets verbazen als ze vanavond pas echt weer wil drinken, op een paar snack-slokjes na...

Gisteren op het CB woog ze 7350 gram, en ze volgt nog steeds het bv-lijntje, dus ik vind het wel best.
pi_73978066
Lente clustert ook het liefst 's morgens. Heb een paar dagen gehad dat ik pas rond twaalf uur aan m'n ontbijt toekwam. Nu heb ik voor de zekerheid maar een paar mueslirepen naast m'n bed liggen...
pi_73978898
O wat een geluk hier dan, Driekus clustert tussen 10 en 11 's avonds en slaapt daarna ongeveer een uur of 5 a 6!
Over cupmaten, ik blijf het raar vinden, maar hier maar 1 cupmaat en 1 omvangsmaat groter. Ligt misschien toch aan de operatie ofzo? Ik vind het wel best, ze zijn groot genoeg. En de ergste stuwing van het minderen van de voeding is over. Geen rare lekkages meer hier. Ik hoop dat het op dit niveau blijft, want dan hou ik het voorlopig zo en ga ik over een paar weken wel afbouwen naar 2 voedingen per dag. Dan kan ik doe mooi blijven geven als ik weer ga werken.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:14:19 #219
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73979258
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ca.ra en ik vroegen ons vanmiddag nog af: komt het ooit goed? Maw krijg je uiteindelijk je 'oude' cupmaat weer terug of moeten we er mee leren leven dat we nu een bos hout voor de deur hebben waar je niet meer om heen kan
lol ik moest lachen

Ik ging een cupmaat en omvangmaat na 9 maand volledige bv achteruit, van een d cup naar een mooie c cup.

en nu zit ik daar volgens mij nog steeds in, heb niet het gevoel dat m'n bh's niet meer voldoende ondersteunen of juist groter zijn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:08:53 #220
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_73981052
Haha Ssserpente, je wordt vanzelf vindingrijk zo he?

Vanmorgen had ik nogal haast en kon in de enorme berg schoon wasgoed dat nog opgeborgen moet worden (jullie vast wel bekend neem ik aan?) zo gauw geen voedingsbh vinden. Dus dan maar even snel een gewone bh gepakt, eentje die ik de hele zwangerschap ook gewoon nog paste en ... hij zit prima!
pi_73982537
Miss_Sly misschien wat laat... maar ik heb pas een soort van koeltasje voor flesjes gekocht bij de prenatal. Hierin had ik melk voor Finn mee naar de begravenis van mijn opa en na 3,5 uur was de melk nog koud!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:09:38 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_73983257
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 08:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik moet nu vandaag gaan shoppen voor 75H. De 75G snijdt
Als ik ooit stuwing krijg dan val ik voorover
Ze hadden geen 75H, maar wel een 80G En die past ook prima
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

lol ik moest lachen

Ik ging een cupmaat en omvangmaat na 9 maand volledige bv achteruit, van een d cup naar een mooie c cup.

en nu zit ik daar volgens mij nog steeds in, heb niet het gevoel dat m'n bh's niet meer voldoende ondersteunen of juist groter zijn.
En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:18:28 #223
190853 RockabeIIa
pi_73985771
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:49 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Miss_Sly misschien wat laat... maar ik heb pas een soort van koeltasje voor flesjes gekocht bij de prenatal. Hierin had ik melk voor Finn mee naar de begravenis van mijn opa en na 3,5 uur was de melk nog koud!
Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werk En dat ga ik deze keer weer doen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:24:13 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73985982
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef Asyniur het volgende:

[..]
[..]

En is dat dan ongeveer de maat die je voorheen ook had?
dit is de maat die ik overgehouden heb van nadat thijs stopte met de bv.
en ik ben er blij mee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73989439
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:18 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ee fatsoenlijke thermoskan kan dat natuurlijk ook. Ik gebruikte die voorheen bij B ook om gekolfde melk in te doen op mijn werk En dat ga ik deze keer weer doen.
Dat is zo maar daar passen denk ik niet alle flesjes in? Deze is breed genoeg om de meeste flesjes in te doen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:13:13 #226
190853 RockabeIIa
pi_73990321
flesjes erin? Ik goot gewoon de melk erin...
pi_73991839
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:13 schreef RockabeIIa het volgende:
flesjes erin? Ik goot gewoon de melk erin...
Ja okee dat kan ook, maar ik had geen zin om alles over te moeten gieten niet zo handig op een begravenis, dus gewoon de melk in het flesje en daarna in dat tasje.
pi_74138341
Laatste keer vanmorgen

Wel nog ff een foto gemaakt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk taalt hij er niet meer naar (was bij de vorige voedingen die er af gingen zo) maar mócht hij morgenvroeg wel 'mama mama, die hap! ' gaan doen op een heel zielige manier dan weet ik niet of ik bij m'n standpunt blijf
pi_74138812
Aaah lief free.
Emma lijkt de techniek een beetje kwijt te zijn, ze vraagt nog wel vaak om te dirnken maar dat stelt dan niet veel voor en als ik zeg dat ze 20 tellen mag drinken is het geen drama als we bij 20 zijn. Eigenlijk was gisteravond de laatste keer maar ik denk dat we vanavond nog een verjaarsborrel doen met een foto. En daarna ga ik mijn poot stijf houden, het is mooi geweest. Ze mag honderduizend knuffels!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 09:48:08 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_74140022
Freecell: een mooie afronding. Ik vind zelf dat ik te weinig bv-foto's heb, maar dat komt doordat Annicka nogal snel afgeleid is als ze drinkt...

Jelief: Emma is 4 jaar geworden, toch? Ik hoop dat het mij (ons?) ook lukt zolang te voeden.
Gefeliciteerd met haar verjaardag.

[ Bericht 38% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 28-10-2009 10:31:06 ]
pi_74178202
Ik vind die foto's altijd zo bijzonder.
En Mikael ook
Mama wat doet die baby?
Die is aan het drinken uit de borst.
Mikael kijkt keer naar de mijne: Komt daar dan drinken uit een flesje uit
Geen bv gewend dus
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74180057
Freecell, heeft Leander er nog om gevraagd?

Senna

Jelief, voor jou en Emma bij de afsluiting van deze periode.

Mijn uitzicht tijdens het voeden:

pi_74182582
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:21 schreef Kersjes het volgende:
Freecell, heeft Leander er nog om gevraagd?

Senna

Jelief, voor jou en Emma bij de afsluiting van deze periode.

Mijn uitzicht tijdens het voeden:

[ afbeelding ]
Die foto serieus, te leuk!
En Senna met dat handje
Allebei smelterig

En nee, hij heeft vannacht ronduit beroerd geslapen en toen hij wakker werd haalde TARA hem uit bed, zette hem op de grond en hij rende zoals gewoonlijk naar mij toe.
IPV het standaard 'hap? DIE?' was het nu: 'Hai! '
Dus ik hoefde niet eens nee te zeggen

Zou hij het gisteren begrepen hebben toen ik na het voeden zei: zo, en nu is het op!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:41:54 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_74182943
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 12:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Die foto serieus, te leuk!
En Senna met dat handje
Allebei smelterig

En nee, hij heeft vannacht ronduit beroerd geslapen en toen hij wakker werd haalde TARA hem uit bed, zette hem op de grond en hij rende zoals gewoonlijk naar mij toe.
IPV het standaard 'hap? DIE?' was het nu: 'Hai! '
Dus ik hoefde niet eens nee te zeggen

Zou hij het gisteren begrepen hebben toen ik na het voeden zei: zo, en nu is het op!
Je weet het nooit

Ruben heeft laatst wat van een lepeltje gehad en wist heel goed waar het vandaan kwam Hij wees naar mijn borsten en zei "BAH!"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74184535
Niet meer lekker?
pi_74184902
Die foto's, wat lief.

Heb kan best dat Leander het gewoon begrijpt dat het nu over is. Ze zijn zo bijdehand.

Wat een tijd Jelief, 4 jaar. Zal wel wennen zijn, zo echt over. En nog gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:21:06 #238
12913 GreatWhiteSilence
pi_74191386
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:23 schreef freecell het volgende:
Niet meer lekker?
Ik geloof dat de meeste kindjes colostrum en nog niet rijpe melk idd niet lekker vinden. Het schijnt nogal geconcentreerd te zijn?
pi_74198345
Wat fijn dat Leander het zo goed accepteert Freecell! Over een paar maanden heb je weer een kleintje aan de borst

Jelief, wow, 4 jaar. Ik doe het je echt niet na, maar super goed gedaan. Heeft ze er nog om gevraagd?

Lotte is vanavond ook gaan slapen zonder mamamelk. Zaterdag ook al (omdat ik toen een nachtje weg was) en dat ging heel goed. Zondag was ik weer thuis en wilde ze echt niet gaan slapen zonder. Nu weer kijken hoe het gaat, manlief heeft haar maar naar bed gebracht vanavond, anders wil ze gegarandeerd
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:18:05 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_74199970
Ruben heeft alleen de eerste maand borstvoeding gehad he, dus het is hem toch al vreemd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74202793
Gisteren idd nog één laatste keer mijn meisje gevoed. Ik denk dat ik er meer moeite mee had dan zij.
Vanavond is ze helemaal zonder problemen en zelfs zonder vragen gaan slapen. Het voelt raar hoor maar ook wel goed. Nu nog zien hoe lang Ruben blijft drinken of hoe lang ik hem nog laat drinken
pi_74205156
Mooie afsluiting Jelief! En wat denk je, gaat Ruben ook zo lang bij je drinken?
Mrien ook al aan het afbouwen, succes ermee! Hoe voelt het voor jou?
En Freecell, ik vind de foto zo lief. Blonde jongetjes zijn de leuksten . Nog even en je hebt weer een mini aan de borst, lijkt me wel heel bijzonder.

Ik heb echt genoten van de foto's in dit topic. Die van Senna is ook echt aandoenlijk, met dat handje onder d'r hoofd. Lieuwe pakt meestal mijn haar vast, (met als gevolg dat mijn hoofd scheefgetrokken wordt, ziet er heel charmant uit ) en als hij echt heel moe is gaat hij aan z'n eigen haartjes plukken. Zo lief
pi_74205530
Minimaal een jaar Jore, maar niet weer 4 jaar
pi_74213011
Toffe laatste foto Jelief!
HIer gaat het prima, vanmorgen heeft hij nog wel even bij ons in bed gelegen, maar hij taalt niet eens meer naar mijn borst. Heel maf. Helemaal over dus

Nou, een paar maanden rust voor mijn borsten en dan gaan we weer
pi_74214806
toch wel fijn free, dat het verder geen strijd oplevert
t zal vast straks ineens wel weer heel anders zijn als je weer een vers beebje hebt

ik heb hier min of meer besloten om door te gaan met voeden zolang als het gaat. De 6 maanden halen we vast wel, daar zie ik niet zulke problemen mee. Daarna zie ik wel hoe het loopt. Ik heb in de periode totdat mn meisje 1 jaar wordt nog het geluk dat ik heel veel thuis ben en veel vanuit huis kan werken. Waarom zou ik dan geen gebruik maken van die mazzel dat ik veel tijd en gelegenheid heb om te voeden en mn kind het voordeel van bv geven bedacht ik me. Moment om af te gaan bouwen is voor mij wel als ik zwanger blijk te zijn van een tweede kindje, maar dat zien we tegen die tijd wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74215014
Hehe, huup. Ik ging ervan uit dat ik zou doorgaan tot een jaar, en toen tot twee jaar, en toen dacht ik dat hij misschien ging stoppen als zijn zusje geboren werd... En nu is hij drie en drinkt hij meer dan zijn kleine zus.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:10:07 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_74215260
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74215261

haha BM

nouja ik zie het wel. Het komt zoals het komt. Ik ben alleen zelf niet zo van het echte langvoeden (dus langer dan 1 jaar.) no offence verder naar wie dan ook hoor! Maar het is gewoon niet mijn ding. Maar ik ben benieuwd

Trouwens, over die mex. griep he.... ik weet dat er een topic daarover is maar ik wil me niet in die discussie mengen; aangezien ik nog bv geef krijgt mijn baby eventuele anti-stoffen allemaal van mij via de bv. Kan ik dan niet veel beter mezelf laten inenten en dat Amélie op die manier via mijn borstvoeding ook anti-stoffen heeft? Of werkt het niet op die manier met antistoffen van inentingen, gaan die niet door bv heen ofzo?
Ik vind griep bij zo'n kleintje namelijk erg eng, maar ik vind zo'n vaccin ook geen onverdeeld succes. Dan laat ik het liever nog bij mezelf inspuiten dan direct bij zo'n kleintje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74215383
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:10 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben alleen zelf niet zo van het echte langvoeden
Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...
pi_74215418
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:14 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ow, ik eigenlijk ook niet hoor. Maar Fons wel...
hahaha

ja das wel het nadeel ja, hoe groter het kindje, hoe meer de beslissing ook bij het kind komt te liggen en das nie altijd even makkelijk afbouwen dan.

Nuja zolang het voor allebei prima werkt is het goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74215475
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:16 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha

ja das wel het nadeel ja, hoe groter het kindje, hoe meer de beslissing ook bij het kind komt te liggen en das nie altijd even makkelijk afbouwen dan.

Nuja zolang het voor allebei prima werkt is het goed.
Hem echt gaan verbieden zou ik me ook rot over voelen. Dus ja, we zien wel.
pi_74215822
Even een korte vraag. Mijn mannetje van 9 maanden krijgt nog bv. De laatste tijd laat hij tekenen zien van het tanden krijgen, maar er is nog niets doorgebroken. Hij heeft mij de laatste tijd bij het drinken af en toe in de borst gebeten. Na ja het is meer een soort kauwen met zijn kaken. Hoe kan ik daarmee het beste omgaan? Elke keer dat hij dat doet loskoppelen en opnieuw aanleggen? Hoe kan ik hem leren, dat dat niet mag?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:13:29 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_74217327
Direct loskoppelen en ook auw roepen schijnt te helpen, maar heb het zelf nooit ervaren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74219811
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
pi_74221849
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:17 schreef Jore het volgende:
Mrien ook al aan het afbouwen, succes ermee! Hoe voelt het voor jou?
Weet ik eigenlijk nog niet Ook maar kijken of ze vanavond bijvoorbeeld accepteert zonder drinken naar bed te gaan als ik haar in bed leg.
Op zich vind ik het wel prima hoor, ze is nu 16 maanden en dronk sinds de zomer nog maar 2x per dag. Maar het daadwerkelijk stoppen, tja..dat weet ik dan eigenlijk ook weer niet
Dubbel dus nog

Terwijl ik helemaal niet van plan was om zo "lang" te blijven voeden
pi_74223058
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:26 schreef freecell het volgende:
Ik heb hem heel erg laten schrikken als hij dat deed
Heel hard *BLAAAAA* oid brullen. Hij heeft het daarna niet vaak meer gedaan.
Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.

Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74223109
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ok als dat maar goed gaat. Niet dat hij ineens van de schrik weer hard gaat toehappen.
van de schrik is het eerder huilen. En dan met het mondje wijd open
pi_74223236
Als ze beet, riep ik hard "au" en dan zette ik haar rechtop zodat ze een seconde of 10 niet meer kon drinken. Meestal was het aan het einde van een voeding, dus dan hoefde ze helemaal niet meer, alleen nog wat hangen.
*OUD heilige*
pi_74223267
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:01 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Mrien sinds de zomer 2 keer per dag voeden, was dat sóchtends vroeg en s'avonds?
Ja, 's ochtends en 's avonds. In de zomervakantie (eind juli tot half augustus) dronk ze nog meerdere keren (voor ze ging slapen sowieso). Toen was ze 14 maanden ongeveer. Na de zomervakantie ben ik daarmee gestopt en overgegaan op alleen 's ochtends en 's avonds.
Nu slaan we 's ochtends weleens over als het erg druk is, maar dat accepteert ze wel. 's avonds is meer het probleem denk ik, alhoewel het zaterdagavond (toen ik er niet was) en gisteravond erg goed ging.
pi_74223547
Bedankt voor de tips. 'Auw' roepen deed ik ook heel automatisch zelf wel. Maar ik ga proberen hem rechtop te zetten en/ of een keertje hard laten schrikken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74224767

ik moest hier zo om lachen
handig! loslaten precies op het moment van de tsr
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:54:30 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74225002
Melkfest!

Al kijkt amélie er leuker bij
pi_74225069
hahaha die oogjes dicht tegen al het toeschietgeweld ook
geweldig!

en ik zie jip&janneke op de achtergrond!! *op verlanglijstje zet*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74225186

Herkenbaar!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:15:11 #265
12913 GreatWhiteSilence
pi_74225727
Ah, heel herkenbaar. Het gebeurt nu soms nog steeds dat ze loslaat tijdens de tsr, als ze bijvoorbeeld eigenlijk niet zo'n honger had. Dan verdwijnt die hele tsr zo haar nek in...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:30:36 #266
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74226260
Melkmuiltjes!
Of met een mond vol loslaten en dan maar laten lopen...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:41:22 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_74230445
Bij Jochem kwam het van de week gewoon zijn neus uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74230593
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Melkfest!
[ afbeelding ]

Al kijkt amélie er leuker bij
Maar jij zat ook te lezen! Wel opletten hè?
pi_74231586
Mooie foto's, nog nooit gehad hier.
Vandaag besloten om te gaan stoppen met de borstvoeding, op ons gemakje en we zien wel hoe het loopt. Ik ben zo moe en er zo klaar mee dat ik de knoop maar heb doorgehakt.
Voel me gelijk wat rustiger in mn kop ook weer, hopelijk kan ik dan ook weer meer genieten.
pi_74235926
Heftige keuze Nijna. Hoe ga je stoppen? Doe je wel voorzichtig, dat je geen borstontsteking krijgt? Hoe voelt het voor jou, dat je deze beslissing hebt genomen? Sta je er helemaal 100% achter? Dan is het goed zo.
*OUD heilige*
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:35:33 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74237754
Nijna, wat Yppy zegt met de aanvullende vraag of je hebt overwogen om borst en fles te geven. En als je er helemaal achter staat is het een goede beslissing!

Mike en ik zijn helemaal tevreden met hoe Emma(wij zijn) is gestopt. Emma gaat zonder vragen naar mama drinken naar bed. Mike zegt dathij het zo leuker vindt om haar naar bed te brengen, verhaaltje kusje en ze gaat slapen.
Mijn grote kleine meisje
pi_74246021
Ik voel me opgelucht dat ik de knoop heb doorgehakt .
We gaan op ons dooie gemakje en dan zien we wel hoe het loopt. Ik las al dat je een voeding laat vallen en dan een paar dagen wacht en als het goed gaat dan kan je een volgende laten vallen.

Maar wel even een vraagje, we zijn van de week de laatste voeding kv gaan geven, zodat ik eerder naar bed kon. Maar is dat afbouwtechnisch wel handig? Op zich gaat het goed hoor, ze komt toch nog zeker 1 keer per nacht namelijk. Geen last van harde plekken ofzo, ook niet als ze maar 1 kant drinkt om en uur of half 4. Want ik geef meestal 2 borsten.
Heel globaal de tijden dat ze nu drinkt:

3.30
7.00
10.00
13.00
16.00
19.00
22.00

Het lijkt mij mooi als die nachtvoeding, waarvan ik voorlopig toch niet echt verwacht dat ze die laat vallen, nog bv blijft. Wel zo praktisch als dat zou lukken.
Maar iemand een suggestie qua volgorde van voeding om te vervangen door kv? Het CB gaf aan dat we beter eerst de voeding rond etenstijd konden laten vallen en wel de late bv geven. Maar omdat we al een dag of 4/5 zo bezig zijn vraag ik me af of je niet je lijf in de war brengt als je dat wisselt.
pi_74246492
Nijna, heb je 4/5 dagen geleden die laatste voeding laten vallen? Dan kun je die wel als afgebouwd beschouwen, heb je geen last van harde borsten? Dan zou je een volgende voeding kunnen afbouwen. Doe je het liever rustiger aan? Dan wacht je nog 2 dagen en dan bouw je de volgende voeding af. Dan zou je de voeding rond het eten kunnen laten vallen.
pi_74251616
Ticootje, bedankt voor je antwoord
pi_74253383
uhm wel met de kanttekening dat je de voedingen een beetje gelijkmatig over de dag moet afbouwen.

Als ik het goed begrijp is de late voeding van 22.00 nu kv. Dan zou ik dus niet voor de voeding van 19.00 kiezen om nu te gaan afbouwen, maar voor die van 10.00 of 13.00 zodat je redelijk gelijkmatig over de dag afbouwt.
pi_74256256
Ja dat snap ik p_iglet, bedankt voor het meedenken .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:42:26 #277
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_74259421
Ik ga dit topic ook maar ff volgen..
We proberen de kleine ook borstvoeding te geven, maar dat wil nog niet echt lukken. Vrouw lief is nu aan het kolven en daarmee voeden we het kind
Morgen komt er een voedingsdeskundige die ons gaat helpen met borstvoeding... wel spannend allemaal.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_74259916
Veel succes morgen appelsientje! Vervelend wel dat het niet vanzelf gaat.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:58:04 #279
108648 cattie
lieve moeder
pi_74259973
Succes appelsientje (vooral je vrouw dan.).

Deze Ad kreeg ik bij dit topic in beeld!
quote:
Nutrilon babyvoeding
Meer weten over borstvoeding en jouw baby. Lees er hier alles over!
www.Nutriciakindervoeding.nl
pi_74260082
Tja cattie, als je googled op borstvoeding kom je ook bij nutricia terecht, en dan noemen ze ons soms de borstvoedingmaffia. Maar waar je ook kijkt, de flesvoedingreclame overheerst!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:29:51 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_74260870
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
pi_74261163
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:29 schreef cattie het volgende:
Ik weet het, ik vind het triest. Waarom nou geen borstvoedingsreclame? Of eens goede reclame over kolven e.d.?
dat is vrij simpel, geld. Van wie zou die reclame af moeten komen? En wie gaat het betalen? Als je ziet hoeveel reclame de kunstvoedingsindustrie maakt, dan moet je een behoorlijke som geld meenemen om dat alleen al te kunnen evenaren.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:50:22 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_74261379
Mij lijkt dat een mooie taak voor de overheid. Postbus 51 ofzo. Maar ja, zal wel geen prioriteit hebben he...
pi_74262039
Succes appelsientje of eigenlijk mevrouw appelsientje!
pi_74262829
In België liep er laatst een (nogal stuntelige) reclame. Ook op de commerciële zenders.
Eindconclusie was "borstvoeding natuurlijk. getest en goedgekeurd. Al meer dan 200.000 jaar"
Al googlend naar de reclame kwam ik deze site tegen: http://borstvoeding.start.be/, nog uitgebreider dan de openingspost!

Succes aan mevrouw appelsientje!
En Nijna, succes met afbouwen. Ondanks je moeheid en de zorg voor je gezin heb je 't toch maar gedaan, je jongste de borst gegeven
pi_74262941
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:27 schreef p_iglet het volgende:

[..]

zoekend rondhappen, op handjes sabbelen, sabbel geluidjes maken, herhaaldelijk tongetje naar buiten doen.
Wisselt per kind, maar er zijn zeer zeker wel signalen van honger voordat ze gaan huilen.
zo even meegenomen vanuit het AP topic, sorry maar ik vond het daar offtopic om een vraag te stellen

Mijn meiske hangt de halve dag met dr tong naar buiten dus dat is hier geen honger signaal maar verder he, eerst was dat zoeken en op mn vinger sabbelen als ie langskwam altijd een heel duidelijk signaal. Maar nu ze haar handjes aan het ontdekken is stopt ze die de hele dag in haar mond. Ze sabbelt dus de hele dag als ze wakker is, ik kan daar dus ook niet meer duidelijk in herkennen wanneer ze nou aan het spelen en ontdekken is met haar eigen handjes en wanneer ze honger heeft. Sabbelgeluidjes heeft ze nooit echt gemaakt.

Ik vraag me dus af of je per fase gewoon opnieuw die honger signaaltjes moet leren kennen?
Ik voed haar eigenlijk al vanaf het begin zodra ze uit haar bedje komt, het is bijna een automatisme, zodra ze wakker is (meestal omdat ze een klein beetje moppert in bed) dan haal ik haar eruit en leg haar aan. Over het algemeen drinkt ze dan erg goed en lijkt dat te zijn wat er was.

Zo houden? Of doe ik er beter aan om echt op zoek te gaan naar signalen? Omdat ik haar vaak direct uit haar bedje voedt heb ik namelijk het idee dat ik het gros van eventuele signalen mis, pas bij het mopperen merk ik er iets van. Ze groeit overigens wel (erg) goed en ze is een heel tevreden meisje verder dus ik twijfel of ik haar wel vaker aan zou moeten leggen. Wellicht drinkt ze dan wel kleine beetjes extra maar ze lijkt het niet nodig te hebben.
Het gapen was me trouwens wel eens opgevallen maar ik had er nog nooit bij stilgestaan dat dat ook een hongersignaal kon zijn.

Muh warrig verhaal maar ik hoop dat ik toch een beetje duidelijk ben
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:44:44 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263040
Lijkt me prima huup. Het is meer dat als ze echt huilt van de honger, je wat te laat bent en dan kun je gaan zoeken naar signalen. Die signalen veranderen inderdaad. Fee wordt nu gewoon onrustig.
pi_74263112
ah okay.
Gelukkig maar. Ik werd er al een beetje zenuwachtig van namelijk

echt huilen doet ze eigenlijk haast nooit. Als ze wakker wordt is het meer gemopper. T klinkt ook gewoon echt als mup mup mup en als ik niet snel genoeg boven ben dan gooit ze er nog een keer een MUP tegenaan. Zo van kom nouhou
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74263145
Klinkt alsof je het gewoon goed doet hoor Huup. Als ze tevreden is en goed groeit. Misschien ken je haar nu beter waardoor die signalen mider nodig zijn omdat je er snel genoeg bij bent.

Edit: late henkie ben ik.

Kobus zijn signalen lijken ook veranderd of misschien ben ik ze ook voor omdat ik hem steeds beter ken.
Tegenwoordig doet hij wel vaak overstrekken als het te lang duurt. En omdat hij vaak afgeleid is, gaat het voeden momenteel in fases. Maar ik hoop dat dat ook weer overgaat. Iemand ervaring?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:49:07 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263157
Hahaha, aaah, wat schattig!
Fee doet: meh. meh. meeh meeeh. MEEEH MEEH MIEEEEEEEEEEEE. (Als ik haar wel kan horen maar niet direct bij haar kan zijn.)
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:09 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263193
Dat afgeleide blijft wel een beetje. Fee drinkt vooral 's avonds en 's nachts echt goed en geconcentreerd. De wereld om haar heen is natuurlijk ook wel erg boeiend.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:29 #292
5428 crew  miss_sly
pi_74263395
huup, herkenbaar! In eht begin vond ik de hongersignalen ook veel duidelijker, maar zeker sinds ze ook op haar knuistjes sabbelt, gaat het wel eens fout. Ik heb haar zelfs laatst een keer in de nacht gepakt toen ik haar hoorde sabbelen en aangelegd...maar mevrouw hoefde helemaal niets, die wild eop haar knuistjes sabbelen

Maar ze is tegenwoordig wel echt een heel rustig en ontspannen kindje, vond ook de CB-arts. Dus ook al vind ik die signalen moeilijk, kennelijk doe ik wel iets goed, want ze groeit goed en is een relaxt kind.
pi_74263416
Als ik twijfel of Driekus honger heeft is er 1 signaal dat niet te missen is: ik leg em tegen mijn borst aan en als er geprobeerd wordt te drinken door zoogcompres, bh en shirt heen, dan heeft ie honger. O, en het hoeft niet eens bij mij te zijn, alles wat borsten heeft is niet veilig voor dit gedrag.
Die foto's met een tsr, ik heb ze nooit kunnen maken. Ik denk ook echt dat ik em gewoon niet heb, die tsr. Dat er dus toch iets beschadigd is met de operatie.
Borstvoeding gaat hier trouwens lekker. Ik voed nu 's avonds rond een uurtje of 8/9 en dan 's ochtends bij het wakker worden. Hij krijgt op deze manier vijf voedingen op een dag en lijkt er gewoon genoeg aan te hebben. Komende donderdag weer wegen, ben benieuwd, maar ik denk dat het wel goed zit. Merk nu wel dat Driekus soms even moet bedenken waar ie uit te drinken krijgt (fles of tepel(hoedje)) want hij vergeet soms goed aan te happen. Maar goed, als je em er dan afhaalt en opnieuw aanlegt snapt ie het wel.
Ik ben heel erg blij dat ik voor deze manier gekozen heb, ik was anders allang afgehaakt denk ik en zo vind ik het nog wel even vol te houden. Sterker nog, ik kan zelfs genieten van dat kleine lijfje tegen me aan.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:03:43 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74263523
huup, wat bij eli altijd prima werkte, even met een vinger langs zijn wangetje in de buurt van het mondje gaan. als je vinger tot je pols er wordt afgebeten, heeft meneer honger, anders niet
verder, zolang je je gevoel volgt, zal het wel goed zijn, toch?
pi_74263982
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?

Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
pi_74264022
Mefke, fijn dat je er nu weer lekker van kan genieten!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:26:01 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_74264084
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:21 schreef Rubey het volgende:
Even een snel vraagje... ik moet vanavond nog twee voedingen doen, 1 rond 9 en 1 rond 12 uur. Omdat ze om negen uur nog niet wakker was hebben we haar wakker gemaakt en aangelegd. Maar na een minuut of vier waarin ze wel goed gedronken heeft is ze in diepe slaap gevallen. Kan ik dit nu als een voeding tellen?

Liz is vrij licht en in het ziekenhuis hebben ze daar nogal een punt van gemaakt met wegen voor en na elke voeding. Vanmorgen bleek dat ze was aangekomen en we naar huis mogen, maar het heeft het zelfvertrouwen geen goed gedaan. Productie gaat gelukkig wel goed!
4 minuten is wel erg weinig voor een pasgeboren baby. Voelde je of ze ook echt dronk? Voelde je haar slikken? Als ze wakker wordt kun je haar sowieso direct aanleggen (om de 3 uur is denk ik als minimum meegeven, vaker voeden mag hoor!) en anders zeker zorgen dat ze om 12 uur goed wakker wordt om te drinken. Beetje onder het voetje kietelen ofzo.
pi_74264178
fijn dat het goed gaat Mefke!

Thnx voor de signaaltips, ik ga er op letten maar voorlopig doet ze het goed zo ook

Nooooh dit is toch belachelijk?

is dat nou allemaal vet wat er bovenop drijft? Geen wonder dat mn dame aan een kleine 10 minuutjes ongeveer genoeg heeft met drinken.
dit is van 1 borst die leeggekolfd was gistermiddag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31:49 #299
108648 cattie
lieve moeder
pi_74264229
Ik weet niet of het vet is, maar dat splitsen gebeurd hier ook zo. Ziet er goed uit.
pi_74264318
pff, huup nou snap ik waarom dat meisje van jou zo lekker groeit, tjemig wat een vet! Toch al heel wat afgekolft, maar meer dan een miezerige halve centimeter vet heb ik hier nooit gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')