Zo is het!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef Grijs het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
ik wilde het net zeggen! Fons is juist zo fijntjes nu als ik die laatste foto van hem zo zag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.
En hij is echt nt te dik nu, er zou best wat bij mogen.
Hij scheeld een paar dagen aan Leander en die is 6570 gram en 62 cm en een flesvoeding kind maar niks mis meequote:Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Hij weegt 6715 gram en is 59,2 cm
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef Urla het volgende:
Hier is het op het moment ook een beetje ball...
Gisteren voor het eerst wezen wennen bij de Gastouder. Het gaat opzich wel lekker. Nieuw speelgoed en de andere kinderen vind ze toppie, maar de tijden die ze moet gaan zijn normaal gesproken haar slaapuurtjes en dat is lastig met zoveel moois te zien daar eigenlijk.
Dit resulteerde dus in een beeb die nu dus even haar ritme omgooit. Wel 2 nachtvoedingen gehad.![]()
Maargoed het grootste probleem is eigenlijk dat ze sinds een week ineens de fles met afgekolfde melk weigerd.. Dus ook op de opvang. Ze begint nu zelfs al te krijsen zodra ze de fles ziet.
Het was best wel sneu toen ik daar binnenstapte. Ze is echt een meisje/meisje en deed best wel zielig en ging meteen over op tiet aanval.![]()
Ook was ze de rest van de dag zowiezo erg clamerig wat dit betreft. Misschien daarom ook dat de nachtvoedingen erbij zaten.
Wat ik bij borstvoeding.com allemaal lees over flesweigeren daar wordt ik ook niet echt vrolijker van.
We gaan nu dus maar oefenen met een cupje/bekertje. Ik denk dat het bij haar echt een controle iets is.
Ze heeft een behoorlijke eigen wil al en weet precies wat ze wilt en voeden via de fles of lepeltje is toch een meer geforceerde vorm van voeden. Bij het live voeden heeft ze zelf de regie in handen.
Nu wilden we toch proberen om bij 4 maanden aan de fruithap te gaan, zodat ze toch voeding binnenkrijgt als ik de ochtend op m'n werk zit, maarja dat gaat natuurlijk doormiddel van een lepeltje en daar heeft ze ook aversie voor en Rapley met 4 maanden lijkt me ook erg vroeg of niet?
Tips anyone?![]()
Het zou ook nog kunnen dat ze nu ook een 12 weken sprongetje heeft en morgen krijgt ze de tweede reeks prikjes. Arm meisje toch.
Nou zo als het er nu uitziet eet ze niks totdat ik er weer ben. We praten dan over 5 uur.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:54 schreef freecell het volgende:
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
Ik durf en mag geen medicijnadvies te geven maar *hier* zie je de medicijnenlijst van borstvoeding.com en daar kan je vinden dat zowel paracetamol als ibuprofen de status "L1" hebben wat wil zeggen:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:42 schreef mefke79 het volgende:
Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een pijnstiller een kwartiertje voor het voeden de pijn van kloven en/of spruw goed kan verminderen.quote:L1 Veiligst
Dit geneesmiddel wordt door veel borstvoedende vrouwen gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. Wetenschappelijke studies bij vrouwen die borstvoeding geven, laten geen risico's voor hun kinderen zien. De kans op schade bij het kind is uiterst klein, en mogelijk kan het kind het geneesmiddel niet eens via de mond of maag-darmkanaal opnemen.
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voedingquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:07 schreef huuphuup het volgende:
en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wilde enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |