abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:44:02 #101
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_73841938
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_73842084
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:44 schreef Grijs het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook, dat veel moeders niet doorvoeden tot 6 mnd.! Het relaxte van borstvoeding weten ze wel echt om te buigen in stress!!
Bij een vriendin van mij hadden ze ook zoiets gezegd, haar kind zou ook te zwaar zijn. Hoewel ze weet dat het onzin is, zit ze nu wel steeds even op de klok te kijken als haar kind de volgende voeding wil... Zo jammer!
Zo is het!

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73846347
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Heb het ff opgezocht. Fons was op die leeftijd 7610 kilo bij 65 cm.
En hij is echt nt te dik nu, er zou best wat bij mogen.
ik wilde het net zeggen! Fons is juist zo fijntjes nu als ik die laatste foto van hem zo zag.
(niet dat ie echt te dun oogt, maar er zit in ieder geval zeker niets teveel aan.)

FTA wat een heerlijk mannetje is het
mijn meiske gaat hard dezelfde kant op qua gewicht hoor je moet je er echt geen moment zorgen over maken hoor! Ik kan het me goed voorstellen dat je ondanks dat je het heus wel weet dat het normaal is toch wel eventjes schrikt.

ik ben geloof ik toch wel zo ontzettend blij dat allebei de wvk's op ons cb ook lactatiekundigen zijn scheelt een hoop gedoe voor mij geloof ik als ik het soms wel eens lees. Ik heb echt het idee dat als ik van hen een advies krijg over voedingen dan ik er dan met een gerust hart van op aan kan dat het goed onderbouwt en up-to-date is zeg maar.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73847327
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hij is nu 14 weken en een paar dagen. Ik zal de curve even ergens opslaan en hier plaatsen.
Hij weegt 6715 gram en is 59,2 cm
Hij scheeld een paar dagen aan Leander en die is 6570 gram en 62 cm en een flesvoeding kind maar niks mis mee En mijn neefje is 3 weken jonger dan Leander en ruim 7 kilo wel bv maar ook niet erg!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73853412
Het is inderdaad wat je zegt huup, ik had echt zoiets van heb ik het dan zo fout? Je gaat er toch wel een beetje vanuit dat ze op het cb wel weten wat ze zeggen. Dan is het fijn om hier even de bevestiging te krijgen!

MeNicole, dat scheelt inderdaad niet zoveel tussen Leander en Finn. Finn is alleen iets kleiner, maar goed ik ben zelf ook niet zo groot.
pi_73859924
F-T-A, T ristan was 7420 en 65cm bij 15 weken. En die drinkt ook nog 7 keer op een dag ondertussen, hij wordt 6 maanden komende zondag.
Ik heb ook nooit commentaar gekregen vanuit het cb, wel dat hij mooi op zijn (hoge) curve bleef staan, dus prima aankwam.

Ik denk dat je weinig curves zo mooi recht vindt als die van jouw Finn, daar mag je best trots op zijn. En die lengte, sja, daarvoor moet je een beetje naar de ouders kijken, maar die gaat toch ook goed?

Uiteraard zit een flesgevoed kind op die leeftijd maar op 5 voedingen meer, maar 1) dat is geen vergelijkingsgrond en 2) dat is niet eens een goede zaak omdat volwassenen al 5 voedingen wordt aangeraden.
Een baby in volle groei doet het beter met wat voedingen meer. En het maagje van een bv-baby volgt ook meer zijn natuur, omdat er niet elke x weken opgehoogd wordt "omdat het kind er de leeftijd voor heeft".

Kortom: je doet het prima, fijn dat Finn er terug wat meer tijd tussen laat (wat dat trok je even niet meer hè) en gewoon verder blijven gaan!
pi_73870474
Ze begrijpen bij jouw CB gewoon niet wat gemiddelden zijn Daarvoor heb je mijn kind dan weer nodig, die compenseert naar beneden
pi_73871375
Ach ja het CB. Ik mag morgen ook weer.
M'n zoon was bij de vorige controle bij de schoolarts ook ineens te dik, omdat hij dagelijk een zakje chips eet. Ik moest chipies in keukenpapier doen en dan eens kijken hoeveel vet er wel niet vanaf kwam.
Hij heeft niet eens spekvet en heeft zelfs stekkies als benen.

Over eten gesproken als iemand tips heeft graag!
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:15 schreef Urla het volgende:

Hier is het op het moment ook een beetje ball...
Gisteren voor het eerst wezen wennen bij de Gastouder. Het gaat opzich wel lekker. Nieuw speelgoed en de andere kinderen vind ze toppie, maar de tijden die ze moet gaan zijn normaal gesproken haar slaapuurtjes en dat is lastig met zoveel moois te zien daar eigenlijk.
Dit resulteerde dus in een beeb die nu dus even haar ritme omgooit. Wel 2 nachtvoedingen gehad.

Maargoed het grootste probleem is eigenlijk dat ze sinds een week ineens de fles met afgekolfde melk weigerd. . Dus ook op de opvang. Ze begint nu zelfs al te krijsen zodra ze de fles ziet.
Het was best wel sneu toen ik daar binnenstapte. Ze is echt een meisje/meisje en deed best wel zielig en ging meteen over op tiet aanval.
Ook was ze de rest van de dag zowiezo erg clamerig wat dit betreft. Misschien daarom ook dat de nachtvoedingen erbij zaten.
Wat ik bij borstvoeding.com allemaal lees over flesweigeren daar wordt ik ook niet echt vrolijker van.
We gaan nu dus maar oefenen met een cupje/bekertje. Ik denk dat het bij haar echt een controle iets is.
Ze heeft een behoorlijke eigen wil al en weet precies wat ze wilt en voeden via de fles of lepeltje is toch een meer geforceerde vorm van voeden. Bij het live voeden heeft ze zelf de regie in handen.

Nu wilden we toch proberen om bij 4 maanden aan de fruithap te gaan, zodat ze toch voeding binnenkrijgt als ik de ochtend op m'n werk zit, maarja dat gaat natuurlijk doormiddel van een lepeltje en daar heeft ze ook aversie voor en Rapley met 4 maanden lijkt me ook erg vroeg of niet?

Tips anyone?

Het zou ook nog kunnen dat ze nu ook een 12 weken sprongetje heeft en morgen krijgt ze de tweede reeks prikjes. Arm meisje toch.
pi_73871568
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
pi_73871715
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 09:54 schreef freecell het volgende:
Urla, ik zou het eerst nog even aankijken en nog niet meteen overstappen op bijvoeding.
Als je wel over wilt stappen op bijvoeden is het niet te vroeg voor rapley als ze er aan toe is lijkt me?
Maa krijgt ze nu nog genoeg binnen? Want dan zou ik er niet eens aan beginnen
Nou zo als het er nu uitziet eet ze niks totdat ik er weer ben. We praten dan over 5 uur.
Opzich kan dit wel, maar ik vind het gewoon een naar idee dat ze daar niets eet en krijg al hele visoenen van een huilerige hongerige baby enzo.
Ik weet niet of ze dat zou doen, maar dat lijkt me gewoon erg k...
Vanmiddag gaat ze extra oefenen en dan toch weer een flesje aanbieden, maar ik denk dat het waarschijnlijk niks wordt.
Op borstvoeding.com las ik al dat er kinderen waren van 3 maand die dan uit een beker of tuitbeker dronken dus gaan we dit maar oefenen.

Als ze maar iets binnenkrijgt zodat ze in ieder geval geen honger heeft, dan ben ik al gelukkig.
Ze haalt het dan wel weer in bij mij.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:28:12 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73873677
Urla, pepijn was ook een fervent flewsweigeraar, die hebben ze uiteindelijk gevoed door er een papje van te maken (met rijstebloem, denk ik) en dat werd zo naar binnen gelepeld.
maar dan moet je p_iglet even vragen, die heeft er ruim ervaring mee.

en ik neem aan dat je de handigheidjes kent van een kledingstuk van jou om de fles wikkelen, eerst wat melk aan de buitenkant van de speen doen, in dezelfde houding fles geven als waarin je meestal voedt, dat soort zaken?

[ Bericht 31% gewijzigd door DaviniaHR op 20-10-2009 11:46:34 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:37:11 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73881466
Op het moment voed ik vanwege het spugen door mijn vele aanbod en snelle tsr meestal rechtop zoals op de foto. Heel erg comfi is dit niet, maar het werkt dusver goed. Ik vind het nogal een gedoe en nu hoopte ik dat er nog iemand wat tips heeft voor mij

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73882102
Wat heeft hij donkere haartjes, Rocka! Had je oudste dat ook? Die is nu hartstikke blond toch?

V.w.b. een grote productie en een sterke TSR: welcome to the club Wat mij heel erg goed heeft geholpen, bij beide kinderen, is sowieso blokvoeden. Dan biedt je per blok van drie a vier uur dezelfde kant aan en daarna wissel je. Dat heeft als voordeel dat de melk vaak niet zo heel hard stroomt waardoor je kindje rustiger drinkt en je zorgt er voor dat de borst de kans krijgt om "door te spoelen", inplaats van dat je kindje alleen maar de voormelk drinkt wat weer krampjes kan geven.

Daarnaast heb ik (twee keer bij mijn oudste en één keer bij de jongste) 's avonds na een voeding beide borsten helemaal leeg gekolfd. Hierdoor kunnen je borsten een soort restart maken die beter aangepast is aan de vraag van je kind.
Dus niet af en toe de spanning er af kolven maar één keer helemaal leeg. En als je na een paar dagen nog steeds veel overproductie hebt kan je het nog een keer doen, zolang je maar niet elke dag kolft want dan creëer je valse vraag

Je zou ook na het toeschieten even kunnen afkoppelen en dan de hardste stroom in een spuuglapje hydrofieldoek laten weglopen.

Mijn dochters hebben om deze reden vaak kleine beetjes gedronken, dan was het het beste te verwerken en hadden ze minder honger (en gingen ze dus rustiger drinken waardoor er minder lucht naar binnen ging en ze minder gingen spugen en krampen).
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:04:55 #114
190853 RockabeIIa
pi_73882596
B. was net zo donker in het begin. Ze lijken veel op elkaar tot nu toe.

Blokvoeden doe ik al (min of meer) maar een kolf heb ik nog niet dus die moet ik eerdaags eerst maar eens gaan aanschaffen.
Tnx voor de tips verder. Heb je ook nog tips over houdingen?
pi_73882685
booooooooh

tsr dankzij de babyfoon
mn bh loopt vol

Rocks wat een grappige foto zo eigenlijk! Ik heb dat tegen de stroom invoeden ook een paar keer geprobeerd maar het ging voor geen meter omdat ze haar hoofd toen nog niet goed genoeg zelf onder controle had. Dat kolven wat Owlet zegt gaf hier toen wel verlichting. Ik vond het opvallend hoe snel het hele gedoe zichzelf inderdaad "restarte" zoals jij dat zegt Owlet.

en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wil de enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73887174
Urla, hier ook een behoorlijke flesweigeraar.
Van 3-6 maanden oud heeft hij per dag (dus zeker niet per voeding) tussen de 30 en 100cc maar gedronken. De rest haalde hij 's morgens, 's avonds en 's nachts in. Dat ging prima.
Van 6-9 maanden heeft hij op de opvang wat meer vaste dingen gegeten, 's morgens stukjes banaan, als lunch maakte ze broodpap van biobim rijstebloem, brood en moedermelk. Daar mee ging dan nog 100cc melk naar binnen en verder dronk hij dan slokjes water uit een beker.

huuphuup, veel foto's maken hoor!
Ik ben ook zo blij met sommige borstvoedingsfoto's. Omdat je ze thuis op dat bank niet zo snel maakt, zeker toen pepijn wat ouder is. Heb ik ook vooral bv foto's van buitenshuis voeden.

mooi excuus om nog even 2 mooie foto's te spammen

pi_73888153
Het is zo knus en gezellig dat het vráágt om af en toe een foto
Hier maken we niet vaak een foto aan de borst, maar af en toe wel

De laatste was met zijn verjaardag:
pi_73890077
Rocka, ik heb hier een mannetje wat niet altijd wil liggen, dus ik doe het ook weleens zo recht op. Ik heb dan een kussen op mijn schoot en leg daar het voedingskussen als een u bovenop. Driekus zit dan en wordt gesteund door het voedingskussen. Hij kan zo goed rechtop zitten. Nou moet ik wel toegeven dat Driekus een vrij sterke nek heeft en zelf zijn hoofd goed overeind houdt.

Ik heb al wel wat foto's gemaakt van het voeden, maar ze zijn niet zo heel mooi. Toch maar eens aan manlief vragen om dat te doen, nu het nog kan.

Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73891708
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:42 schreef mefke79 het volgende:

Vraagje over spruw: mag je zelf eigenlijk een paracetamol pakken voor het voeden? Het voeden doet echt zeer nu aan 1 kant, vandaar. Of zou dat helemaal niet helpen?
Ik durf en mag geen medicijnadvies te geven maar *hier* zie je de medicijnenlijst van borstvoeding.com en daar kan je vinden dat zowel paracetamol als ibuprofen de status "L1" hebben wat wil zeggen:
quote:
L1 Veiligst
Dit geneesmiddel wordt door veel borstvoedende vrouwen gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. Wetenschappelijke studies bij vrouwen die borstvoeding geven, laten geen risico's voor hun kinderen zien. De kans op schade bij het kind is uiterst klein, en mogelijk kan het kind het geneesmiddel niet eens via de mond of maag-darmkanaal opnemen.
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat een pijnstiller een kwartiertje voor het voeden de pijn van kloven en/of spruw goed kan verminderen.
pi_73892975
Owlet, dat heb je goed verwoord! Ik heb er altijd moeite mee met dit soort vragen. Hoe je dan toch een nuttig antwoord kan geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_73893569
Wow! Wat een prachtige foto's! Dan besef je ineens weer hoe bijzonder het eigenlijk is.

Ik zei vanmiddag nog tegen N. dat het wel lijkt of ik het al eens eerder heb gedaan, borstvoeding geven. Zo natuurlijk voelt het.

Lente een paar uurtjes oud :

En een weekje later :

pi_73896655
Thanks Owlet. Ik wil proberen zo min mogelijk pijnstillers te nemen, maar goed de combi stuwing en spruw zijn nogal pijnlijk. Overigens, mijn lichaam lostte het straks zelf op. Ik heb em eerst de niet pijnlijke borst gegeven en toen ik daar mee klaar was, had ik een zeiknatte trui Was het dus door en het zoogcompres en de bh en mijn hemdje heen gegaan. Deed wel minder zeer toen ik em aanlegde
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Jubileum moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:28:33 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73897181
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:07 schreef huuphuup het volgende:

en nu ik die foto zo zie vind ik eigenlijk dat ik eens wat mooie bv foto's zou moeten maken. Ik heb geen idee waarom ik dat eigenlijk wil de enige foto van mn meisje aan de borst die ik nu heb is van de eerste voeding in het ziekenhuis en die zijn niet echt mooi te noemen qua foto an sich. Het voeden zelf is zo intiem en gezellig eigenlijk dat ik dat wel vast zou willen leggen.
Meer mensen daar last van?
mijn meest dierbare foto's zijn foto's van de meiden als baby aan de borst. Voor, tijdens en na het drinken. De ongeduldige zuigzoentjes van de hongerige Eva, het gulzige aanhappen van beide, de grote grijnzen die mijn borst altijd kreeg na afloop en vooral de verzadigde vredige melkmondjes na de voeding
ik zat vaak te voeden op de bank waarbij Jeroen dan achter me stond en over mijn schouder fotografeerde. Waanzinnig mooie foto's vind ik dat nog steeds, heel intiem en privé maar als ik ze weer zie krijg ik een tsr
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:32:12 #124
190853 RockabeIIa
pi_73897335
Lois <3
pi_73897471
Wat mooi al die foto's
En wat je schrijft ontroert me helemaal, Lois.
We gaan hier ook gauw foto's maken. Dat lachje inderdaad als hij klaar is of als je iets aan het lezen bent en dan voelt dat hij stopt en je naar beneden kijkt en dat hij je dan aan het bestuderen is.

Mefke, ik hoop dat je snel van de spruw af bent. Heb je ook micanozol creme voor je tepels gekregen?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')