abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73726571
Oh, ik zat ook zo op 12 keer hoor! En soms gaf ik voor mijn gevoel wel honderd borsten per voeding. Alles is mogelijk. Voor de volgende keer weet je in ieder geval dat je er nog een borst in kunt stoppen, altijd handig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:38:20 #52
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_73726863
Ja, zo is dat ook gewoon. Mijn zoon krijgt misschien wat minder aandacht omdat ik mijn aandacht moet verdelen, maar hij krijgt wel meer van mijn 'ervaring' .
pi_73727634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:26 schreef Jore het volgende:

[..]

Dacht ik al, maar volgens mij las Ssserpente het wel als eventuele mogelijkheid en dat is niet zomaar een goed plan, zeg maar. Daarom zei ik het erbij
Stimmt!

Maar ik vind het prima gaan zoals het nu gaat! Ze is super tevreden en groeit als kool. Ze zat na vier dagen alweer terug op haar geboortegewicht en ook nu lijkt ze met de dag aan te komen. Dus ik ben niet van plan om er verandering in aan te brengen.

Dank voor je antwoord, Jore!

Wel slikt ze tijdens het zuigen onwijs veel lucht in. Niet via de tepel, want dat zit netjes vacuum, maar via d'r neus, lijkt wel. Je hoort echt hele luchtbellen mee naar binnen gaan. Soms moet ze zelfs even stoppen met drinken om die bellen weg te krijgen. Na het drinken laat ze een paar boeren en houden we 'r ff rechtop, maar ze heeft het (vooral 's nachts) daarna toch erg moeilijk. Ze ligt dan soms nog wel een uur behoorlijk te kreunen en te hikken en geeft best nog wat melk terug. Niet in grote golven, maar het sijpelt uit d'r mondje.

Echt huilen doet ze dan niet (op wat kreetjes na), maar aan d'r gekreun merk je toch wel dat ze er erg veel last van heeft.

Zou het misschien helpen om haar anders aan te leggen oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 15-10-2009 21:03:20 ]
pi_73727950
ben ik ook benieuwd naar Ssserpente! Daar hebben we hier ook last van.

Fijn dat je meisje zo goed groeit! Je krijgt ook een speklapje!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73728515
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef huuphuup het volgende:
ben ik ook benieuwd naar Ssserpente! Daar hebben we hier ook last van.

Fijn dat je meisje zo goed groeit! Je krijgt ook een speklapje!
Ik hou van spekkige baby's met Michelinarmpjes!

We hebben trouwens het hoofdeinde van d'r wiegje al iets omhoog gezet, maar dat helpt nauwelijks.

Zou het kunnen komen omdat m'n melkstroom te krachtig is? Op het moment van de toeschietreflex laat ze nl vaak ineens los en dan spuit de melk er in straaltjes uit. Zou het helpen om dit stroompje even op te vangen en haar pas weer aan te leggen als het wat minder hard gaat?

Liggend voeden leek trouwens even iets te helpen, maar vannacht toch weer niet.
pi_73728711
hier is de stroom inmiddels niet meer te krachtig. In het begin zou dat zo geweest kunnen zijn denk ik maar nu staat er geen overdreven druk achter en ze drinkt verder op zich wel rustig. Ondanks dat ze af en toe wel loslaat maar daar heb ik me maar bij neergelegd dat het drinken niet in 1 ruk gaat. That's okay voor mij.

Dus mja, al met al weet ik niet wat het is maar ze heeft nog steeds last van een hoop lucht.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_73728727
Ja, dat kan heel goed, en je plan klinkt ook verstandig. 't Kan echt wel een beetje teveel zijn voor zo'n klein wurmpie als de melk op tuinslangsterkte naar binnen gaat... Hier werkte liggend voeden juist averechts, de melk kwam dan uit z'n kleine neusje weer naar buiten
Het is hier wel heel lang de oorzaak geweest voor het meeslikken van lucht. En ik had gewoon een hikkerd, in de buik hikte hij al heel erg vaak en dat is 'ie blijven doen.
pi_73756689
Hmm, vandaag wederom geprobeerd of ie borst twee ook nog wilde. Niet echt dus. En nou heeft ie ook nog 2 keer na het voeden een mondje teruggegeven. Het ruikt verder niet zuur ofzo, dus het leek me gewoon melk die ie teveel gedronken heeft, maar ja, aankomen doet ie er niet van.
Lucht hebben we hier ook wel last van, maar Driekus laat tijdens een voeding altijd wel even los. Dan houd ik em effe overeind en laat em boeren en daarna gaan we verder. Soms verslikt ie zich,maar ik ken inmiddels de seintjes als dat bijna gaat gebeuren en dan haal ik em gewoon even los van de tepel om het te voorkomen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_73760092
Ik heb een ander kind maar ik wil eerst zien dat het zo goed blijft gaan voor ik echt ga juichen. Maar een verschil van dag en nacht vergeleken met de afgelopen dagen.
Ze kwam nog wel om 3 uur vannacht en daarna vond ze om half 6 dat het wel ochtend was en tijd om uit bed gehaald te worden. Maar ze lijkt veel tevredener...
Fake it till you make it...
pi_73777411
Nijna, hoe gaat het nu?

Ik kreeg hier het advies om Venkelthee aan Lotte te geven, wat ik dus niet ga doen. Maar als ik nou zelf die thee drink, zou dat niet helpen? En hoeveel zou ik dan moeten drinken?
Lotte!
Noah!
pi_73777483
Hier hoorde ik 1 kopje per dag. Het schijnt helemaal niet zo goed te zijn om aan baby's te geven of er zelf veel van te drinken.
Of het werkt vind ik moeilijk te zeggen, we hadden het geluk dat Kobus zich redelijk goed door de krampjes heen sloeg en er niet enorm veel last van heeft gehad. Of dat door de thee komt?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_73777858
Ik geef ook dat Sab Simplex, maar dacht dat een kopje thee per dag van mij misschien nog een beetje extra zou helpen. Ik wilde het ook perse niet aan haar geven omdat ik niet wil dat ze iets anders drinkt, buiten BV. Maar als het helemaal niet goed is ga ik het natuurlijk zelf ook niet drinken, dan krijgt ze het alsnog binnen...
Lotte!
Noah!
pi_73778086
Ik weet het niet precies hoor, ik heb het dus wel zelf gedronken maar maar 1 glas per dag. Iemand zei dat het niet zo goed was, omdat er bepaalde stoffen inzaten. Volgens mij is het sowieso niet goed om iets anders te geven naast de bv omdat je dan rommelt met het vraag en aanbod.

Dit vind ik erover:

Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risico’s voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect.

Bron
pi_73778216
quote:
Advies
Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect).
* Pakje thee in de prullenbak mikt
Lotte!
Noah!
pi_73778255
pi_73783768
Linda, ze is vandaag wel weer huileriger... terwijl de nacht dus wel goed is gegaan... dus ik duim voor komende nacht...

Yakult he... kan dat via de borstvoeding iets bij Iris doen?
Gewoon ff vraagje, omdat ze ineens vaker ontlasting heeft...
Fake it till you make it...
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:29:26 #67
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73784108
En kan iemand me ook weer vertellen hoe spruw makkelijk te herkennen is?

Ik heb em gisteren gewogen bij mij op de weegschaal. Hij is gewoon al 5 kilo!!! 12 dagen terug had ie nauwelijks zijn geboortegewicht weer Hij is dus ruim 1kg gegroeid nu...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73785247
spruw is een witte aanslag in de mond van de baby die je niet met een enkele veeg met een gaasje weg kunt vegen (zo vertelde het cb mij in ieder geval )
pi_73785337
Bij spruw kun je zelf last hebben van hele kleine 'velletjes' en steken in je borst. En vaak loslaten tijdens het drinken of onrustig drinken van baby.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73786031
Vanavond voor het eerst Leander in bed gelegd zonder avondvoeding Op moment van BV gewoon een beker drinken aangeboden. Hij keek wel een beetje raar, maar toen ik zei dat de borst op was, was het wel goed
En hij is lekker gaan slapen

Nu dus alleen nog 's ochtends
pi_73786273
Moeilijk Free?
Lotte!
Noah!
pi_73786476
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:49 schreef Linda2205 het volgende:
Moeilijk Free?
Nou, vooral raar eigenlijk.... even weer wennen.
pi_73786553
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:45 schreef Iksje het volgende:
Als de poep groenig van kleur is, wil dat zeggen dat het aandeel voormelk overheerst. (heb ik me laten vertellen)
Dus dat de baby niet genoeg doordrinkt om aan het vettere gedeelte te komen of als je veel stuwing hebt.
Daar heb ik nog nooit van gehoord
pi_73787934
Spruw lijkt ook een klein beetje op kwark in het mondje. En als je het probeert weg te vegen blijven er een soort witte kringen achter, als blaartjes oid.

Ik hoop dat je er geen last van hebt.

Oja, ik had ook hele nare jeuk in mijn tepels, die is echt weg bedenk ik me nu.
pi_73787951
Lijkt me ook raar, Freecell. Maar wel fijn dat hij het gewoon accepteerde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')